om nog maar even te reageren..Bartske_16 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:40:
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb hier al gezocht en ik heb ook wel een idee dat het klopt, maar ik wil toch nog even zekerheid.
Ik heb hier een goedkoop usb opladertje (die je op netstroom kon aansluiten) en die deed het met mijn ipod perfect. Nu kocht ik een zen, maar hij deed het hier niet bij. Nu las ik dat dat kwam doordat de Zen een 'host' nodig heeft. Maar als ik dus dat usb opladertje neem, stop die in een usb hub en plug daarin mijn zen, zou het dan werken? (ik heb hier geen hubje bij de hand dus die zou ik moeten kopen). Want een usb hub zou wel over die 'host' beschikken en ik heb geen zin om een officiële creative oplader te kopen à la 25 euro.
Alvast bedankt voor het antwoord
btw: ik heb een Zen V Plus 4 GB
Edit:
Ik heb toch maar een USB hub met externe voeding gekocht, maar deze werkt helaas niet. Het is de Trust HU-5440. Als ik hem op het lichtnet aansluit en m'n speler erin stop, gaat hij wel automatisch aan maar opladen doet ie niet. Als ik hem weer uitzet gaat hij ook weer automatisch aan.
Het gekke is, als ik die hub verbind met m'n pc dan gaat hij automatisch over naar dataoverdracht (logisch) en gaat hij opladen zoals normaal. Haal ik het kabeltje weer uit m'n pc, dan blijft hij wel gewoon opladen! Het lukt dus wel, maar het is niet handig voor op vakantie aangezien ik daar geen pc bij me heb. Kan ik deze adapter nou gewoon weggooien of is er nog hoop?
Edit2:
Heel vaag allemaal maar hij doet het. De truc is om hem in de hub te stoppen (de speler gaat aan) en dan naar het menu te gaan. Dan gaat de speler ineens wel opladen en kun je hem weer uit zetten. Heel vaag allemaal, maar het werktIk kan op vakantie.
wel vreemd dat hij het bij jou niet meteen deed. Ik precies dezelfde Vplus, en omdat het bij jou gelukt was leek het mij ook wel wat om zo'n oplader te kopen. Heb dus precies dezelfde gehaald, net binnengekregen en als ik mijn zen eraanhang dan begint hij bij mij wel meteen met opladen, hoef niet appart naar het menu ofzo