[Flash] Creative Zen V (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 41.605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Bartske_16 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:40:
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb hier al gezocht en ik heb ook wel een idee dat het klopt, maar ik wil toch nog even zekerheid.

Ik heb hier een goedkoop usb opladertje (die je op netstroom kon aansluiten) en die deed het met mijn ipod perfect. Nu kocht ik een zen, maar hij deed het hier niet bij. Nu las ik dat dat kwam doordat de Zen een 'host' nodig heeft. Maar als ik dus dat usb opladertje neem, stop die in een usb hub en plug daarin mijn zen, zou het dan werken? (ik heb hier geen hubje bij de hand dus die zou ik moeten kopen). Want een usb hub zou wel over die 'host' beschikken en ik heb geen zin om een officiële creative oplader te kopen à la 25 euro.

Alvast bedankt voor het antwoord

btw: ik heb een Zen V Plus 4 GB

Edit:

Ik heb toch maar een USB hub met externe voeding gekocht, maar deze werkt helaas niet. Het is de Trust HU-5440. Als ik hem op het lichtnet aansluit en m'n speler erin stop, gaat hij wel automatisch aan maar opladen doet ie niet. Als ik hem weer uitzet gaat hij ook weer automatisch aan.
Het gekke is, als ik die hub verbind met m'n pc dan gaat hij automatisch over naar dataoverdracht (logisch) en gaat hij opladen zoals normaal. Haal ik het kabeltje weer uit m'n pc, dan blijft hij wel gewoon opladen! Het lukt dus wel, maar het is niet handig voor op vakantie aangezien ik daar geen pc bij me heb. Kan ik deze adapter nou gewoon weggooien of is er nog hoop?

Edit2:

Heel vaag allemaal maar hij doet het. De truc is om hem in de hub te stoppen (de speler gaat aan) en dan naar het menu te gaan. Dan gaat de speler ineens wel opladen en kun je hem weer uit zetten. Heel vaag allemaal, maar het werkt :) Ik kan op vakantie.
om nog maar even te reageren..

wel vreemd dat hij het bij jou niet meteen deed. Ik precies dezelfde Vplus, en omdat het bij jou gelukt was leek het mij ook wel wat om zo'n oplader te kopen. Heb dus precies dezelfde gehaald, net binnengekregen en als ik mijn zen eraanhang dan begint hij bij mij wel meteen met opladen, hoef niet appart naar het menu ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die de zen v plus nog willen gebruiken met windows 98SE : Ik heb deze mp3-speler aan de praat gekregen op een oude computer door de w98 driver voor de andere zen spelers aan te passen. Nu is het mogelijk om via windows media player 9 ( en ook mediamonkey ) muziek van de computer naar de zen v plus over te zetten, niet andersom. Wel is via de mediaplayer te zien welke muziek er in de zen v plus is opgeslagen. Mogelijk zijn ook andere creative mp3 spelers op deze manier te verbinden met windows 98SE.
Ik heb dus eerst de W98-driver (P4S_PCDRV_US_1_01_00.exe voor zen vision e.d.) van de creative site gedownload en geïnstalleerd.
Daarna open je met notepad het stuurprogramma oem in Windows/Inf. Hierin staan de modellen die standaard worden ondersteund 2 keer in een lijst. Ik heb 2 keer een regeltje bijgemaakt met de V(endor)ID en P(roduct)ID nummer van m'n zen v plus 1GB. Dit heb ik gedaan door de regel van de zen vision te kopiëren en daarbij de PID nr te vervangen evenals de naam van de mp3 speler ("vision" vervangen door "v plus"). De PID nummer vond ik via het register (ergens bij enum / usb dacht ik, zal het nog eens bekijken) wanneer de speler met de usb kabel met de computer was verbonden.
Nadat deze wijzigingen waren opgeslagen kon ik de speler installeren met de wizard nieuwe hardware in het configuratiescherm en bij het openen van windows mediaplayer had deze toegang tot de mp3 speler.
Wat wel opvalt is dat de windows verkenner het apparaat niet weergeeft.
Bij apparaatbeheer staat de speler dan weer bij WPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb nu sinds kort de officiele creative lader erbij. Scheelt wel enorm met laden via usb zeg!

Verder, heeft iemand al 's succes gehad met radio ontvangst? Met m'n pmx-60 erop en binnen in dit kantoor gebouw heb ik vrijwel geen ontvangst.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

Zo, dit topic doet al een tijdje niets meer :)

Ik heb destijds een Zen V Plus gekregen als kado bij dat grote feest van de Paradigit. Ik heb hem een jaar ofzo veel gebruikt tot het moment dat ik mijn Sony Xperia X1 kreeg, en sindsdien luisterde ik voornamelijk muziek via mijn smartphone.

Nu is die X1 uit mijn zak gedonderd en kwijtgeraakt op vakantie. Mijn contract loopt nog een tijdje dus ik moet het even doen met een oudere reserve telefoon en daarnaast dus mijn Zen V plus als audio voor onderweg.
Dus ik de MP3 speler uit het stofhalen. Hij doet het nog prima!
Alleen het scherm is compleet donker :? echt half onleesbaar en 100% onleesbaar in het de zon. Volgens mij heeft hij de hele tijd uit gestaan, pakweg 2 jaar. Hoe kan hij dan zo versleten zijn? Ik weet dat het een OLED scherm is maar die slijten toch alleen maar als je ze gebruikt??

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Hoe hoog staat de helderheid? Heb ook een tijdje mijn V+ niet gebruikt, maar met helderheid > 70% is het een stuk beter te doen.

Irritanter is een leeglopende batterij.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

_Apache_ schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:45:
Hoe hoog staat de helderheid? Heb ook een tijdje mijn V+ niet gebruikt, maar met helderheid > 70% is het een stuk beter te doen.

Irritanter is een leeglopende batterij.
Ik moest de helderheid op 100% zetten om *iets* te kunnen zien.
Tevens zijn de kleuren veel roder, donker rood zelfs.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast