Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb een vraag:

Ik zit erover te denken op een extrememusic geluidskaart te kopen, maar ik wil wel mijn geluidsaansluitingen op mijn kast blijven gebruiken. Ik heb een Coolermaster Mystique 631 case met een hoofdtelefoon en een microfoon aansluiting. Deze zijn met een HD audio kabel aangesloten op mn moederbord. Hier zit een realtek HD audio chip op gebakken (ALC861).

Dus: hebben die X-Fi kaarten een interne audio aansluiting o.i.d.? Ik las wel op de frontpage hoe ik een frontpanel moest aansluiten, maar eerlijk gezegd snap ik dat niet helemaal. Kan iemand het een beetje duidelijker maken? Thanks.

(Nog 1 vraagje, beetje off-topic: Als ik een TV kaart koop, moet ik dan een audio kabel aansluiten op de line-in van de geluidskaart? Heeft de extrememusic een line-in?)

[ Voor 12% gewijzigd door stefanroelofs op 30-01-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb dezelfde behuizing in combinatie met een X-Fi Xtreme Audio. De Intel HD Audio compatible stekker van het frontpaneel past in de audio aansluiting op de X-Fi. Let wel op dat je de HD Audio stekker neemt en niet de AC97, die aan dezelfde kabel zit.

In m'n pc zit ook een tv-kaart, een Hauppauge WinTV PVR150 in mijn geval, en die hoefde ik niet op de line-in van de geluidskaart aan te sluiten :)
X-Fi's hebben wel een line-in, maar die hoef je dus niet te gebruiken voor het doorlussen van een tv-kaart.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
Dank voor je snelle reactie. weltrusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk om zowel je digital out als je analoge outputs verbonden te hebben met een D.D.-versterker? :?
Ik heb de Home Theater Cable http://www.soundblaster.c...category=16&product=14309 van Creative verbonden met de analoge inputs ("Tape/Mon.") van mijn Yamaha versterker en de digitale out van de X-fi naar de digital in van dezelfde versterker. Mijn idee was dat ik zo kan switchen van analoge (game-) modus naar Dolby Digital (movie) modus. Wanneer ik echter genoemde verbindingen tegelijkertijd heb, komt er zowel op analoog als digitaal geen geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 22:09
Heb sinds kort de X-Fi Music, en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het switchen tussen de modussen. Geeft dit bij jullie een merkbaar verschil in performence, geluidskwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
Bij mij wel, maar ligt ook aan de instellingen.

Bij entertainment staan alle effecten uit bij mij, bij gamemodus staat EAX aan.

De kaart activeert/deactiveert ook bepaalde circuits en bewerkingen bij het switchen tussen modussen, dus dat merk je als het goed is wel.

Xtremegamer, op Z2300's.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 31-01-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207008

Weet iemand toevallig waar de ExtremeMusic op voorraad is voor een normale prijs? (<100e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Op voorraad bij Paradigit (verschilt natuurlijk per filiaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil een x-fi extreme music aan schaffen.
Over een maand of wat wil ik ook de z5500 aanschaffen vam logitech.

Nu vraag ik me eigenlijk af of het dan wel zin heeft of een xfi aan te schaffen omdat op mijn mb ook een digitale uitgang zit. Als het om analoog gaat snap ik dat een goede geluidskaart belangrijk is, maar als het om digitaal gaat, doet de geluidskaart dan nog wat of is het de z5500 die het geluid mooi laat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik sta op het punt een X-Fi XtremeMusic te kopen (twijfel nog wel even of het de meerprijs tov de Xtreme Audio waard is), maar vraag me wat het effect is als ik er een versterker op aansluit? Heeft iemand een idee? Wordt het X-Fi geluid dan verkloot en is het echt de bedoeling dat je echte pc speakers rechtstreeks op de gekuidskaart aansluit? Of is het juist beter? Ik gebruik op dit moment namelijk de onboard Realtek ALC 883, en een externe speaker die ik nog op zolder had liggen. Maar die versterker bevalt erg goed, grote draaiknop voor volume, draadloze afstandsbediening, heb er nu ook een cd-speler onder, en 2x50W JVC speakers. Maar ik heb dus geen idee wat de verhouding is tussen zo'n X-Fi geluidskaart en een versterker, werkt dat averechts of juist erg goed? Punt is namelijk, volgens mij kun je hi-fi boxen/zuilen etc (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, dus niet de klassieke pc speakers) niet op de X-Fi kunt aansluiten. En als dat wel kan, waarom gaan mensen massaal voor die kleine speakertjes, per kanaal komen ze vaak niet eens boven de 10W uit, tenzij je weer in het duurdere segment shopt. Maar dan komen echte speakers ook weer aardig in zicht. (ik weet dat je je niet moet blind staren op het opgegegeven vermogen, maar het is op z'n minst een indicatie).

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik heb een versterker er op aangesloten en kan zeggen dat dat niets onderdoet aan de geluidskwaliteit. Computerspeakers hebben gewoon een ingebouwde versterker, dat is het enige verschil. Voor mij werkt het erg goed. Heb zelf 2x 160 watt zuilspeakers staan :). Het nadeel is alleen, dat de meeste versterkers geen analoog surround ingang hebben (dus 3 tot 5 poorten voor je surround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 23:00
The__Virus schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:48:
Ik heb een versterker er op aangesloten en kan zeggen dat dat niets onderdoet aan de geluidskwaliteit. Computerspeakers hebben gewoon een ingebouwde versterker, dat is het enige verschil. Voor mij werkt het erg goed. Heb zelf 2x 160 watt zuilspeakers staan :). Het nadeel is alleen, dat de meeste versterkers geen analoog surround ingang hebben (dus 3 tot 5 poorten voor je surround).
Thnx! Ik weet niet of ik een surround setje wil, 2 zuilen lijken me idd een stuk beter. Past ook beter in de huiskamer dan 5 van die kleine plastic computerspeakertjes op je heen. Voor nu voldoen mijn 2x50W prima, maar vroeg of laat worden ze wel vervangen door een setje echte zuilen. Hoor je trouwens veel verschil als jij de versterker aansluit op je onboard in vergelijking met de versterker op de X-Fi? Als het goed is wordt je onboard er wel beter van, althans dat is wel bij mij het geval. Versterker op de X-Fi zorgt volgens jou niet voor slechter resultaat, maar de X-Fi wordt er ook niet beter van? Want dat wordt het verschil tussen onboard en X-Fi wellicht wel erg klein.

Misschien ook al aan de orde geweest, maar wat wordt bedoelt met "voices"? Ik zat te kijken naar het verschil tussen de Xtreme Audio en de Music, de Audio heeft 64 "Voices", de Music en de rest van de kaarten hebben er 128.

[ Voor 8% gewijzigd door Illidan op 01-02-2007 14:41 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het aantal geluiden dat tegelijk kan worden afgespeeld. Denk bijv. aan MIDI instrumenten, want de meeste programma's gebruiken maar een paar 'stromen'. Ik merk dat het geluid van de X-Fi beter is dan onboard en dat mag ook wel. Maar wat bedoel je met onboard beter worden en beter worden X-Fi? Of je nou een ingebouwde of externe versterker gebruikt zou niet mogen uitmaken en dat doet het bij mij geloof ik ook niet. Ik heb alleen nooit de X-Fi direct vergeleken met de onboard, omdat die van mij niet goed meer was (miste een kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb op mijn Creatiev X-Fi in "entertainment mode" het volgende op "ON" staan: DTS-ES Matrix 6.1 for decoding 5.1 channel soundtracks.

Echter als ik DTS 6.1 selecteer op een dvd heb ik geen geluid.
En bij de nieuwe DVD van Madonna ook geen geluid als ik DTS 5.1 selecteer...

Moet ik nog wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Mensen, ik heb gisteren mijn gloedjenieuwe XtremeMusic geplaatst, de nieuwste drivers van de site gehaald en meteen de package met software van Guru3D geinstalleerd (met oa X-Fi mode changer), echter als ik door dit topic en de site van creative surf, kom ik dit tegen.
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/8720/creativeconsole2bv5.jpg

Ik heb dit progje echter nog niet gezien (hoe heet dit ding eigenlijk, dan kan ik hem misschien vinden...), blijkt ie op de origenele CD te staan. Echter die kan ik alleen installeren tegelijk met de oude drivers en dat wil ik natuurlijk niet, hoe kom ik alsnog aan dit progje???

[ Voor 5% gewijzigd door AJ1815 op 03-02-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 17:59
Dat is de Creative Console waar je ook de 3 audio modussen kan instellen (Entertainment, Audio Creation en Game Mode). Volgens mij wordt tie inderdaad niet met de drivers van de website meegeleverd maar moet je deze vanaf de cd installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 01-05 12:09
Misschien een hele stomme vraag: Maar wat van soort software krijg je bij de extrememusic geluidskaart retail erbij? Is het een groot verschil tussen oem/bulk en retail, want ik vind het nogal een groot prijsverschil. (€66,90 of min €105 betalen)

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 03-02-2007 22:36 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
pinokkia schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:30:
Misschien een hele stomme vraag: Maar wat van soort software krijg je bij de extrememusic geluidskaart retail erbij? Is het een groot verschil tussen oem/bulk en retail, want ik vind het nogal een groot prijsverschil. (€66,90 of min €105 betalen)
Is hetzelfde, ik heb de oem-versie en daar zat gewoon een cd bij met alle drivers/software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Het Fantoom schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:14:
[...]

Is hetzelfde, ik heb de oem-versie en daar zat gewoon een cd bij met alle drivers/software.
Ik meende dat er toch bij de retail iets meer software bij zit, want ik heb verschillende webshop gebeld. De een zegt zus en de andere zegt zo. :( (word ik ook niet wijs uit) En in een reguliere winkel hebben ze niet in voorraad. (waar ik ben wezen kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:28

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb pas net een X-Fi Platinum en draai Vista met de beta drivers, ik heb dus geen ervaring met deze kaart en XP. Als ik muziek over de speakers luister en dan op het frontpaneel mijn koptelefoon aansluit, worden het geluid en de speaker settings in Vista netjes aangepast.

Als ik dan mijn koptelefoon er weer uit trek, dan krijg ik geen geluid door mijn speakers. Ik moet eerst het muziek/film bestand sluiten en dan weer openen.

Is dit een probleem van de Vista beta driver, of is dit altijd zo geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
pinokkia schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:52:Ik meende dat er toch bij de retail iets meer software bij zit, want ik heb verschillende webshop gebeld. De een zegt zus en de andere zegt zo. :( (word ik ook niet wijs uit) En in een reguliere winkel hebben ze niet in voorraad. (waar ik ben wezen kijken)
Denk toch echt dat er geen verschil is, ik heb ook de OEM versie en ook hier zat gewoon een driver/software cd bij.
Tevens zag ik in de startpost dat deze cd anders zelfts legaal te downloaden valt. Verwacht dus niet echt verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182744

WoutF schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:01:
Ik heb pas net een X-Fi Platinum en draai Vista met de beta drivers, ik heb dus geen ervaring met deze kaart en XP. Als ik muziek over de speakers luister en dan op het frontpaneel mijn koptelefoon aansluit, worden het geluid en de speaker settings in Vista netjes aangepast.

Als ik dan mijn koptelefoon er weer uit trek, dan krijg ik geen geluid door mijn speakers. Ik moet eerst het muziek/film bestand sluiten en dan weer openen.

Is dit een probleem van de Vista beta driver, of is dit altijd zo geweest?
Dit is omdat de software dan automatisch van modus verwisseld en dus de audio output verandert.
Ik krijg dan de error dat Windows niet meer kan communiceren met het audio-apparaat. Wat eigenlijk ironisch aangezien er al helemaal geen hardware communicatie met de geluidskaart.

Om het op te sommen: Wachtten op fatsoenlijke drivers die, zoals het er nu naar uit ziet, in maart komen.

Voor meer Info over de veranderingen in Vista

Eax en Vista Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
Canaria schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:33:
Ik heb dezelfde behuizing in combinatie met een X-Fi Xtreme Audio. De Intel HD Audio compatible stekker van het frontpaneel past in de audio aansluiting op de X-Fi. Let wel op dat je de HD Audio stekker neemt en niet de AC97, die aan dezelfde kabel zit.
Ik heb dus een Coolermaster Mystique kast met een X-Fi XtremeMusic geluidskaart. Maar ik de frontpanel aansluitingen (HD audio) nergens op mijn kaart prikken. Zit hier wel een aansluiting voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Al de TS gelezen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
yep, gedaan.

maar ik had mijn vraag dus al eerder gesteld, en toen zei iemand dat ik mijn Intel HD Audio compatibele frontpaneelconnector kon aansluiten op mijn kaart. Maar volgens mij kan dit niet.
Het schema wat op de frontpage staat begrijp ik niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-04 08:48
Ik heb de BULK versie gekocht!!

Wat is het verschil? Nagenoeg NIKS!!

De geluidskaart wordt verpakt in een kartonnen doosje!! Dus geen mooie doos! Verder wordt de cd er gewoon bij geleverd en verder niks!

Ma meer heb je ook helemaal niet nodig want dat kun je zo van internet plukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Wienen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:16:
Ik heb de BULK versie gekocht!!

Wat is het verschil? Nagenoeg NIKS!!

De geluidskaart wordt verpakt in een kartonnen doosje!! Dus geen mooie doos! Verder wordt de cd er gewoon bij geleverd en verder niks!

Ma meer heb je ook helemaal niet nodig want dat kun je zo van internet plukken!
Ik neem aan dat de BULK versie hetzelfde is als de OEM ? of... :?
Ik kreeg 'm iig in een anti statisch zakje met een cdtje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
daanNL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:45:
[...]
Ik neem aan dat de BULK versie hetzelfde is als de OEM ? of... :?
Ik kreeg 'm iig in een anti statisch zakje met een cdtje erbij.
Bulk is hetzelfde als oem.
Ik kreeg hem ook in een anti statisch zakje met een cdtje erbij. Alleen ik heb de x-fi music goedkoper dan wat er in de pricewatch staat. :? Ik heb €66,90 betaald bij gistron.com :) (wel zelf opgehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
pinokkia schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:19:
[...]

Bulk is hetzelfde als oem.
Ik kreeg hem ook in een anti statisch zakje met een cdtje erbij. Alleen ik heb de x-fi music goedkoper dan wat er in de pricewatch staat. :? Ik heb €66,90 betaald bij gistron.com :) (wel zelf opgehaald)
Ik voor 71,90 ook via Gistron.com ma wel op laten sturen :P

Ik ben echter tot nu toe nog niet optimaal tevreden!

Het geluid klinkt zeker zuiverder dan m'n onboard geluidskaart! Maar ik mis de fine tuning ervan!

Waarom wordt m'n geluid als ik bijv. mp3 luister niet helemaal goed verdeeld over mijn boxen? (5.1 setje van creative)

Ik mis een equalizer en dat soort dingen! Of mis ik nou een stukje software?

En om nog maar iets te noemen! Wat zijn nou eigenlijk de beste instellingen voor in de game modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is het niet eens tijd voor Deel 4? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bijna 1000 posts, nog even geduld ;). Zal ik de TS gelijk weer even updaten.
@Wienen: installeer de THX console van de CD, dat zal je de nodige finetuning van volumes voor elk kanaal geven. Is voor surround wel redelijk een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Nou ik heb inmiddels de bijbehorende software geinstalleerd en kwam tot m'n ontdekking dat ik idd het een en ander miste aan finetuning!

Magoed nu heb ik het toch naar mijn wensen ingesteld en ben ik over het geluid kwa muziek zeer tevreden!!

Echter zit ik nog met een best groot probleem:

Ik heb om te testen UT2004 weer eens geinstalleerd (om de patch te testen die speciaal voor UT2004 is uitgebracht) maar zodra ik in de game zit komt de muziek prachtig uit m'n boxen maar het geluid van EAX en andere effects klinken heel vaag en dof op de achtergrond! Ik de patch eroverheen gezet maar er kwam geen verbetering/verandering in! Mijn instellingen in de game modus zijn:

CMSS-3D aan, Upmix-modus: Stereo Surround, schuifbalk tussen voor en surround
24-bit Crystalizer ingeschakeld en op max
EAX effecten ingeschakeld

Heb ik iets fout staan of waardoor kan mijn probleem opgelost worden? vind het namelijk zeer teleurstellend :(

Ps. Waar dient die CMSS-3D eigenlijk precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
CMSS-3D wordt geloof ik in de TS uitgelegd. Wat het kan zijn is dat je als speakerinstelling hoofdtelefoon hebt. Dat heeft als bekend 'effect' dat geluiden dof klinken i.c.m. CMSS3D ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
The__Virus schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:15:
CMSS-3D wordt geloof ik in de TS uitgelegd. Wat het kan zijn is dat je als speakerinstelling hoofdtelefoon hebt. Dat heeft als bekend 'effect' dat geluiden dof klinken i.c.m. CMSS3D ingeschakeld.
Maar dat is niet het geval :( heb echt geen idee waar het wel aan kan liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Is het in andere spellen hetzelfde? Dus ook problemen etc.? Anders zou ik toch UT eens opnieuw installeren, zou niets anders kunnen bedenken waar het in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:12

Patriek

edit koning

Wienen schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:32:
<cut>[...]
Echter zit ik nog met een best groot probleem:

Ik heb om te testen UT2004 weer eens geinstalleerd (om de patch te testen die speciaal voor UT2004 is uitgebracht)......</cut>
In UT2004 moet je ns even proberen bij settings > audio > system driver aan/uit (weet even niet meer of t kruisje aan of uit moet). Dit zorgt er voor of het de "UT2004 driver" pakt, of de driver die je in windows geinstalleerd hebt. Natuurlijk moet de audio mode ook op H/W 3D (+EAX eventueel) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

De Xtreme Music en de Xtreme Gamer,...
wat is nu het wezenlijke verschil eigenlijk tussen de 2 kaarten 8)7
Ik geraak er nu echt nog niet aan uit :?

feit : de Gamer is half zo hoog als de Music, da's wel nice.
feit : de vergelijkingstabel in de TS toont dat de specificaties identiek zijn.

vraag : hebben de beide kaarten identieke besturingsoftware, mogelijkheden qua geluidsinstellingen en kan je op beiden probleemloos op dezelfde manier een 5.1 of 7.1 set eventueel digitaal op aansluiten :?
vraag : wat heeft de Music nu echt meer wat de Gamer niet heeft :?

Ik heb een 2.1 setje Creative Cambridge Soundworks en een Plantronics audio.90 headset,.... ik hoef al die toeters en bellen niet zijnde frontpanel aansluiting, extra aansluitingen voor MIDI of wat dan ook e.d.
Ik wil genoeg héél goed geluid uit mijn speakers en headset en alle mogelijke geluidseffecten in BF2 en BF2142 en de mogelijk hebben om er later een een deftige surround-set op aan te kunnen sluiten.

en nog iets,... zal de Xtreme Music nu verdwijnen of niet in het gamma van Creative want daar heb ik ook nog geen duidelijk antwoord op gevonden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Digitaal gaat op de Gamer wat lastiger, omdat je daar niet de pinnen op hebt zitten om een digitaal bracket aan te sluiten. Je zult dan de Flexijack aansluiting moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Heb al een tijdje de SB XFI FPS fatality.

incl forntpanel en 64mb xram ( wou de gewone met xram zonder frontpanel maar mycom gaf mij de duurdere :D dus incl frontpanel 8) )

had echter hiervoor een soundblaster audigy 2 .

verschil is duidelijk merkbaar en zeker dmv van het ram.
procc word duidelijk minder belast en fps etc gaat echt beduidend hoger.
cpu stress temp word ook iets lager. dmv hij minder word belast.

speel bf2142 en hoor beduidend meer details dan met de audigy en dit alles op de zelfde instellingen.
goed kaartje iig imho
boxrsetn zijn: atm creative inspire? 6.1 set
binnekort met Bose companion 5 :*)

I7 7700K - DDR4 32GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik heb sinds vandaag Vista 64bit geinstalleerd.
mijn x-fi platinum heb ik werkend gekregen door de drivers van de creative site te pakken.
Nu heb ik echter krakend geluid, dwz, ik heb tijdens het muziek luisteren vaak een kraakje oid er tussendoor, net alsof je naar een elpee luistert. vrij irritant.
meer mensen met dit probleem? of nog beter, een oplossing?

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
ase- schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:53:
Ik heb sinds vandaag Vista 64bit geinstalleerd.
mijn x-fi platinum heb ik werkend gekregen door de drivers van de creative site te pakken.
Nu heb ik echter krakend geluid, dwz, ik heb tijdens het muziek luisteren vaak een kraakje oid er tussendoor, net alsof je naar een elpee luistert. vrij irritant.
meer mensen met dit probleem? of nog beter, een oplossing?
Ik had het probleem ook met mijn audigy 4 pro en vista beta driver.
Probleem doet zich niet meer voor sinds de nVidia nForce4 AMD 15.00 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
ik volg alle computerdingen vrijwel nauwelijks de laatste maanden / jaar, maar je hebt het over een update van je moederbord (bios) am i right?
zoals je in mn sig ziet, ik heb een asus k8v-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
ja idd :) update voor moederbord drivers bedoel ik.
NIET bios.

meuktracker: nVidia nForce4 AMD 15.00

[ Voor 111% gewijzigd door Marshal1 op 12-02-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:38:
Digitaal gaat op de Gamer wat lastiger, omdat je daar niet de pinnen op hebt zitten om een digitaal bracket aan te sluiten. Je zult dan de Flexijack aansluiting moeten gebruiken.
..... en voor de rest......, bedieningssoftware, geluidskwaliteit, moet de Gamer versie hierin onderdoen t.o.v. zijn broertjes .... :?
Digitaal is niet zo'n probleem,.... DVD kijk ik toch op mijn Home Cinema, als het maar goed klinkt in games en gewoon wat mp3's of streaming radio ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 12-02-2007 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Voor de rest nergens geen verschil, zoals je ook al in de TS tabel kon lezen. Tenminste, ik weet van niets en anderen ook niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ik vind het eigenlijk nog steeds verbazend slecht, die digitale support v/d X-Fi.
Naast dat niet overal standaard een digitale uitgang zit, mag op de duurde modellen echt wel Dolby Digital Live of DTS Connect op (6 kanaals geluid)

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 12-02-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ben ik het zeker mee eens. Ik ben nog altijd op zoek naar een software oplossing die gebruik maakt van de capaciteiten van de X-Fi, maar denk dat die er nooit zal komen.

edit:
Ik heb wel wat gevonden, helaas maakt het gebruik van de CPU. Maar desondanks zal het, zeker voor multi-core users, nauwelijks vertraging opleveren en wél een digitaal signaal opleveren:
site:
http://www.rossanodembech.it/html/kx.html
Programma:
http://www.rossanodembech.it/files/redocnexk_v2.05.zip

[ Voor 48% gewijzigd door The__Virus op 12-02-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 11:11
The__Virus schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:38:
als je mijn post had gelezen (ong. een pagina terug) dan had je kunnen zien dat dit dus gewoon wel kan ;)
The__Virus schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:11:
Ben ik het zeker mee eens. Ik ben nog altijd op zoek naar een software oplossing die gebruik maakt van de capaciteiten van de X-Fi, maar denk dat die er nooit zal komen.

edit:
Ik heb wel wat gevonden, helaas maakt het gebruik van de CPU. Maar desondanks zal het, zeker voor multi-core users, nauwelijks vertraging opleveren en wél een digitaal signaal opleveren:
site:
http://www.rossanodembech.it/html/kx.html
Programma:
http://www.rossanodembech.it/files/redocnexk_v2.05.zip
werkt dit ook op x-fi? Ik zie namelijk alleen live en audigy staan.

[ Voor 45% gewijzigd door hackjedi op 12-02-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bij changelog voor 2.04 staat X-Fi :). En dat bericht was ik vergeten :X. Kan alleen niet zien hoe je het gedaan hebt, hoe wist je welke pinnen je moest gebruiken, want je kan er toch geen breakoutbox op aansluiten?

[ Voor 69% gewijzigd door The__Virus op 12-02-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 11:11
The__Virus schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:19:
Bij changelog voor 2.04 staat X-Fi :). En dat bericht was ik vergeten :X. Kan alleen niet zien hoe je het gedaan hebt, hoe wist je welke pinnen je moest gebruiken, want je kan er toch geen breakoutbox op aansluiten?
ik ben heel erg slim :P . nee even serieus. Er staat onder dat blokje met pinnetjes met duidelijk letters Digital I/O (ook te zien op de foto's). Bovendien is dat blokje identiek aan het blokje op de extrememusic , omdat het aan beide kanten, rechts boven en rechts onder, een pinnetje mist. Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt perfect!

zou je het in de OP willen zetten :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zal ik in het nieuwe deel doen. Zet ik gelijk dat DD tooltje erbij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Marshal1 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 01:14:
[...]

Ik had het probleem ook met mijn audigy 4 pro en vista beta driver.
Probleem doet zich niet meer voor sinds de nVidia nForce4 AMD 15.00 update.
verder iemand hier problemen mee? ik heb inmiddels de drivers opnieuw geinstalleerd van de creative site, het geluid blijft echter af en toe kraken.. moederbord drivers kan ik niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-03 09:07
Even wat anders dan die hele rits van vista probs.. :P

Ik heb last van een his met m'n X-fi, en waar dat vandaan komt weet ik niet. Heb het zowel in Vista als in XP, dus lijkt me niet dat het aan een driver ligt.

Ligt ook niet aan m'n speaker set, want zodra ik de kabel uit de kaart trekt is het gehis weg.

btw: custom build set> Marantz PM80 MKII versterker, 2x Elipson 120Watt 3weg

Snap niet waar dit vandaan komt :S Any idea's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een X-Fi Extreme Music, twee vragen:

Bij 5.1 geluid (games, films, enz.) wordt het netjes verdeeld over de speakers. Alleen bij stereo geluid wordt het geluid afgespeeld op de voorste 2 speakers (Creative 5.1 setje). Is er ergens een optie dat bij stereo geluid de achterste 2 speakers ook gebruikt worden?

Ik wil de frontpanel ingangen van mijn kast aansluiten op de geluidskaart. Ik weet alleen niet hoe. Op mijn kast zit een mic. ingang en een koptelefoon uitgang. Deze zitten aan een draadje met daaraan zowel een Intel HD Compatible stekker en AC'97 (denk ik, allemaal losse stekkertjes) aansluiting. Hoe sluit ik zoiets aan op de kaart?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100808

Ik heb een heel vreemd probleem sinds vanochtend, de software voor de afstandsbediening (X-Fi Elite Pro) vertoont vreemd gedrag, constant wordt m'n volume omlaag gehaald, vanzelf. Ik dacht dat het aan de afstandsbediening lag, dus heb ik de batterijen d'r uit gehaald, maar het probleem blijft zich voordoen. Alsof iemand mij aan het hacken is, en als pesterij constant m'n volume omlaag gooit. Ik zie dan gewoon het volume schermpje van de software, het volume gaat niet in een keer omlaag, maar stukje voor stukje. Heeft iemand last van hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
stefanroelofs schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 02:13:
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een X-Fi Extreme Music, twee vragen:

Bij 5.1 geluid (games, films, enz.) wordt het netjes verdeeld over de speakers. Alleen bij stereo geluid wordt het geluid afgespeeld op de voorste 2 speakers (Creative 5.1 setje). Is er ergens een optie dat bij stereo geluid de achterste 2 speakers ook gebruikt worden?

Ik wil de frontpanel ingangen van mijn kast aansluiten op de geluidskaart. Ik weet alleen niet hoe. Op mijn kast zit een mic. ingang en een koptelefoon uitgang. Deze zitten aan een draadje met daaraan zowel een Intel HD Compatible stekker en AC'97 (denk ik, allemaal losse stekkertjes) aansluiting. Hoe sluit ik zoiets aan op de kaart?

Thanx.
1e punt: zet CMSS3D aan.
2e punt: zie TS. mocht je er niet uitkomen, dan zul je het topic moeten doorzoeken, het is eerder voorbij gekomen. Je moest iig de HD audio plug gebruiken, niet de AC97 maar meer weet ik er ook niet van, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Ik ben er eindelijk achter gekomen waarom hij in UT2004 geen mooi 5.1 geluid geeft :D

Alleen nu wil ik graag eens fine tuning doen voor in games en muziek!

Maar wat is nou precies het verschil tussen:

CMSS3D stereo uitbreiding of stereo surround

Verder ben ik zeer tevreden met m'n extreme music zeker een aanrader voor iemand die net iets meer wil dan z'n onboard geluidskaartje :D

Alleen heb ik af en toe het idee dat hij de EAX niet goed laat klinken maar hoe kan ik dit in hemelsnaam controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
stereo uitbreiding: stereo content over meerdere speakers (waar jij op doelde).
stereo surround: een surround emulatie op slechts 2 speakers. Werkt bij mijn koptelefoon echt heerlijk: het lijkt net als echt surround maar je hebt slechts twee speakers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Ik krijg uit alle 6 speakers (5.1) mooi geluid met beide opties, zowel met expand als met surround. met surround klinkt het echter mooier, helderder geluid, en het geluid uit de achterste speakers is gewoon te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
voor de mensen die er nog in geinteresseerd zijn of soortgelijke problemen hebben:
ik had (zie eerdere posts) krakend geluid van mijn XFI (platinum).
na wat zoekwerk op de creative fora vond ik deze thread:

http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=1

Het blijkt dat de nieuwe beta drivers voor vista blijkbaar wat moeite hebben met amd processoren die Cool 'n quiet ingeschakeld hebben. nadat ik cool 'n quiet volledig heb uitgeschakeld in de bios, is er geen gekraak meer hoorbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
The__Virus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:28:
[...]

1e punt: zet CMSS3D aan.
2e punt: zie TS. mocht je er niet uitkomen, dan zul je het topic moeten doorzoeken, het is eerder voorbij gekomen. Je moest iig de HD audio plug gebruiken, niet de AC97 maar meer weet ik er ook niet van, helaas.
Ja, CMSS3D aanzetten is logisch natuurlijk, maar die optie heeft geen effect op mijn computer. Zowel in Entertainment- als Game modus heeft het schakelen met CMSS3D geen enkel effect.

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
LaMaGRa schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:04:
Heb al een tijdje de SB XFI FPS fatality.

incl forntpanel en 64mb xram ( wou de gewone met xram zonder frontpanel maar mycom gaf mij de duurdere :D dus incl frontpanel 8) )

had echter hiervoor een soundblaster audigy 2 .

verschil is duidelijk merkbaar en zeker dmv van het ram.
procc word duidelijk minder belast en fps etc gaat echt beduidend hoger.
cpu stress temp word ook iets lager. dmv hij minder word belast.
LaMaGRa, hoe heb jij dan getest dat X-RAM zo veel uitmaakt? Ik denk niet dat je nog een X-Fi hebt liggen zonder X-RAM dus dan kun je het verschil ook niet testen. Ik heb juist op internet gelezen dat er getest is met X-Fi zonder en met X-RAM en het verschil bleek met BF2, BF2142 en UT2004 maar 2 tot 3 FPS te zijn.

Out of order...

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Da Killah schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:34:
[...]

LaMaGRa, hoe heb jij dan getest dat X-RAM zo veel uitmaakt? Ik denk niet dat je nog een X-Fi hebt liggen zonder X-RAM dus dan kun je het verschil ook niet testen. Ik heb juist op internet gelezen dat er getest is met X-Fi zonder en met X-RAM en het verschil bleek met BF2, BF2142 en UT2004 maar 2 tot 3 FPS te zijn.
die 2 tot 3 FPS kunnen het verschil maken tussen leven en dood!!! :P

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Haha :P

Inmiddels heb ik al aardig wat gespaard voor mijn nieuwe kaart. Maar een hoger budget brengt natuurlijk weer wat met zich mee :P Ik zit nu weer in een heerlijk dillemma. Ik kan ze nu allemaal kopen.

Ik heb gelezen dat de elite pro een betere signaal/ruis verhouding heeft. Het staat ook op de site van creative.

Ik weet ook dat er hier een paar mensen zijn die er 1 hebben. Ik zou graag een elite pro willen kopen omdat mijn budget dat inmiddels toelaat, maar voor dat ik over ga op een dergelijke aanschaf wil ik natuurlijk weten of het het waard is.

Ergens is het ver gezocht, om 250 euro voor een geluidskaart neer te leggen. Maar toch wil ik het overwegen.

Ik ben redelijk audiofiel. Ik heb een mooi setje in mijn kamer (zelf samengesteld) waar ik verschillende kwaliteiten goed kan horen.

Ik vind het jammer dat ze geen kaart hebben gemaakt met die hogere signaal/ruis verhouding zonder x-ram en break out, dat zijn immers in mijn ogen niet zo heel belangrijke dingen, maar toch kost het veel.

Ik zal eens goed reviews gaan lezen e.d. en me een beetje voorbereiden op een dergelijke aanschaf.
Ik zou graag wat links willen zien die gemaakt zijn door en voor audiofielen net als ik, ik hecht namelijk veel waarde aan een goed klinkende set.

--edit--

in de TS staat dat de elite pro 128 stemmen heeft, maar volgens een review van zdnet heeft ie er 256

[ Voor 4% gewijzigd door _AvA_ op 15-02-2007 20:58 ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mij niet kunnen houden.
Gisteren namiddag mijn X-Fi Xtreme Gamer gehaald en erin geplugd en waaauw,.. wat een verschil met mijn oude Audigy(1) :Y

Het geluid klinkt gewoon super ondanks dat ik hier slechts een, ook al een jaarte of 6 oud, 2.1 Creative SW310 Cambridge Soundworks setje gebruik.
Mijn PC begint hier nu toch wel echt stilletjesaan beter te klinken dan mijn HiFi 8)7
En in BF2142 heb ik idd ook geluiden gehoord die ik voordien nog niet gehoord had.
Toppie die kaart d:)b

Misschien nog een tip om in de TS te zetten mocht die er nog niet in staan;

- als je een oudere versie van Apple Quicktime staan hebt,.. een versie 7.0 tot 7.0.3 of iTunes5,... dan zal je problemen ondervinden met de DemoShield Player Install Wizard als je de installatie-CD opstart. Ik heb het hier voorgehad.

lees hoe je dit oplost --> http://www.soundblaster.com/products/x-fi/faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:32

Wildfire

Joy to the world!

Voor mensen die Vista drivers willen downloaden, let goed op je keuze. Er staat bij Creative een X-Fi optie, maar ook een Soundblaster optie. Onder die laatste zitten de meeste X-Fi varianten. Zag ik dus pas later, nadat ik me afvroeg waarom ik de XtremeMusic nou niet in de lijst zag staan :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat is voor de latere versies geloof ik. Het tabje is er namelijk later bijgekomen, zodoende wist ik dat X-Fi iig goed was :). Vreemd van Creative... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de laatste driver versie voor de X-Fi reeks nu echt veel beter dan die op CD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

ligt eraan welke versie op jouw cd staat, en welk besturingssysteem gebruikt.
Over het algemeen, vind ik, mag je er van uitgaan dat de laatste drivers op de site beter zijn.

En over 2 weekjes komt bij mij de postbode op bezoek met mijn nieuwe elite pro... ik wacht het in spanning af, eerst nog eens even extra geld verdienen.

Ik wil ook een nieuwe versterker gaan kopen daarna, maar ik moet daar nog wel een tijd voor sparen denk ik. de versterker kost 430 euro.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

_AvA_ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:29:
ligt eraan welke versie op jouw cd staat, en welk besturingssysteem gebruikt.
Over het algemeen, vind ik, mag je er van uitgaan dat de laatste drivers op de site beter zijn.

En over 2 weekjes komt bij mij de postbode op bezoek met mijn nieuwe elite pro... ik wacht het in spanning af, eerst nog eens even extra geld verdienen.

Ik wil ook een nieuwe versterker gaan kopen daarna, maar ik moet daar nog wel een tijd voor sparen denk ik. de versterker kost 430 euro.
wat vreemd dat je een X-Fi wilt met een versterker... ik zou alleen zoveel geld uitgeven aan een versterker als het signaal digitaal was en je dus nog een hoge kwaliteit geluid kunt behalen met zo`n apparaat. Met de X-Fi zul je enkel stereo (PCM) digitaal kunnen krijgen en verder alleen een al analoog singaal... daar doe je m.b.t. geluidskwaliteit niet zo heel veel meer aan met een versterker denk ik (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Patriek schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 03:42:
[...]

wat vreemd dat je een X-Fi wilt met een versterker... ik zou alleen zoveel geld uitgeven aan een versterker als het signaal digitaal was en je dus nog een hoge kwaliteit geluid kunt behalen met zo`n apparaat. Met de X-Fi zul je enkel stereo (PCM) digitaal kunnen krijgen en verder alleen een al analoog singaal... daar doe je m.b.t. geluidskwaliteit niet zo heel veel meer aan met een versterker denk ik (?).
DTS komt gewoon digitaal over.
De versterker die ik wil gaan kopen heeft ook analoge aansluitingen voor als ik andere dingen ga doen.
Bovendien, ik heb een nieuwe nodig, omdat mijn huidige versterkers piepen/knallen/brommen enz.

als ik iets nieuws wil, doe ik het meestal ook meteen goed. Ik probeer op mijn budget altijd het beste aan te schaffen. Ook al moet ik nu een half jaar gaan sparen, ik wil het toch.

Die versterker is een mooi ding. Ik ben naar de BCC gegaan, een vriendelijke meneer met kennis van zaken heeft mij daar wat dingen uitgelegd. Ik vertelde hem dat ik in eerste instantie voor een Harman Kardon wilde kijken, maar ik vroeg me af of die voor 600 euro wel genoeg vermogen had (7x55watt) voor mijn B&W Fronts. Hij vertelde mij dat ik met deze DENON versterker ook mijn voorste speakers kon Bi-Ampen. Dat is een hele mooie functie denk ik zo. Er zitten allemaal nieuwe technologien ingebouwd, zoals de meegeleverde microfoon zodat hij zichzelf afsteld. Er zitten digitale in/uitgangen op zodat ik die kan gebruiken voor de X-Fi. Hij kan DTS decoden, dat heb ik nodig voor films. Er zit een line out op voor de subwoofer. Die heb ik nodig want ik sluit mijn subwoofers aan op een aparte versterker met een veel hoger vermogen.

Hoop dat het nu duidelijk is. Zoals te zien ben ik wel hoteldebotel met dat ding terwijl ik hem nog niet eens heb...

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Voor winamp heb je een plugin waardoor je de creative remote control kunt gebruiken in winamp. Is zo'n plugin ook beschikbaar voor windows media player? Ik heb gegoogled, echter kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143719

Ik heb gisteren een X-Fi Xtreme Audio gekocht. Ik kom thuis en ik lees op verschillende fora dat the X-Audio niet echt een X-Fi kaart is maar een gerehashte Audigy. Er zou niet eens een EMU20K chip opzitten.

Klopt dat?

Zo ja, dan breng ik hem zsm terug voor minstens een Xtreme Gamer (die WEL een EMU20K chip zou hebben :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

http://www.petitiononline.com/xfilinux/

De petitie is gestart om Creative een beetje wakker te schudden voor Linux users, waarvan er hopelijk genoeg op got zitten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206656

Hoi mensen ik zoek dus een goede soundcard niet zo maar eentje maar 1 die echt van snelle gaming qua shooters tot fantasy zoals oblivion met een degelijk goede realistisch kwaliteit en natuurlijk ingamingsupported 7.1 surround is de xfi xtreme gamer of een hogere versie daarvan een aanrader?

greets,

Runecaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206656 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 04:53:
Hoi mensen ik zoek dus een goede soundcard niet zo maar eentje maar 1 die echt van snelle gaming qua shooters tot fantasy zoals oblivion met een degelijk goede realistisch kwaliteit en natuurlijk ingamingsupported 7.1 surround is de xfi xtreme gamer of een hogere versie daarvan een aanrader?

greets,

Runecaller
Ja, simple as that :Y
MEER dan goed genoeg, amai nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206656

Thx Xplod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 206656 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 04:53:

greets,

Runecaller
<zeikmodus>tip; probeer eens leestekens aub!</zeikmodus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143719

Ik heb mijn X-Fi Xtreme Audio (Niet een echte X-Fi, maar een gefurbished Live 24 kaart met een X-Fi sticker erop) omgerolen voor een Xtreme Gamer Fatal1ty Pro en wat een verschil vergeleken met de Xtreme Audio. :)

Geluid klinkt ook veel voller en levendiger vergeleken met mijn AC'97 onboard. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 30-04 21:39
Ik ga aanstaande zaterdag bij de MyCom de X-Fi Elite Pro halen. Heb hem vandaag laten reserveren. Momenteel gebruik een Soundblaster Live 24bit. Ik wil nu toch maar is het uiterste uit mijn Z-5500 halen dus vandaar de X-Fi Elite Pro. Met die versie krijg je ook de mooie breakout box waarmee ik dan de Z-5500 digitaal kan aansluiten met een optische kabel. Verder valt er nog veel te tweaken zoals de bass redirecten enzo :)

Het gaat een leuk weekendje worden! Kijk er nu al naar uit :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Sir_Hendro schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:15:
Ik ga aanstaande zaterdag bij de MyCom de X-Fi Elite Pro halen. Heb hem vandaag laten reserveren. Momenteel gebruik een Soundblaster Live 24bit. Ik wil nu toch maar is het uiterste uit mijn Z-5500 halen dus vandaar de X-Fi Elite Pro. Met die versie krijg je ook de mooie breakout box waarmee ik dan de Z-5500 digitaal kan aansluiten met een optische kabel. Verder valt er nog veel te tweaken zoals de bass redirecten enzo :)

Het gaat een leuk weekendje worden! Kijk er nu al naar uit :D
Tjah, ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar bij de mycom betaal je wel zo'n 50 euro te veel. :O

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
_AvA_ schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:01:
[...]

Tjah, ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar bij de mycom betaal je wel zo'n 50 euro te veel. :O
Ach ik krijg er toch korting dus dan wordt ie bijna de normale prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is graag gedaan jong ;) ... op zijn vlaams gezegd :)

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Zo.

Gisteren de X-Fi binnen (elite pro).

Wat een prachtding. Geweldig geluid. Ik heb net the matrix 3 gekeken, die stereo is (1993). Hij werd met CMSS3D surround getoverd, en met de crystalizer een stuk mooier gemaakt. Geweldig om te horen dat het echt werkt. Het is echt een extra dimensie die je aan je geluid toevoegd, vooral met films. Met games weet ik het nog niet zeker.

Het probleem is dus dat doom 3 niet naar EAX 4 wilt gaan. Het spel sluit simpelweg af.
Bij battlefield 2 kan ik ook de hoogste modus niet selecteren.
En ja, ik heb 'em op Game modus gezet.

Doom 3 was al gepatched naar 1.3, dus de patch die bij de x-fi zat kon niet meer installeren.

Moet ik nu DOOM3 opnieuw installeren? of moet ik wat instellingen ergens anders aanpassen?

De break out heeft een grote meerwaarde voor mij. Ik wil graag alles hands on bedienen. en dat kan nu. De afstandsbediening doet zijn werk, maar de meeste knoppen werken alleen in het media programma van creative zelf.

Droogkloot.

• Patriek

Patriek

edit koning

_AvA_ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:36:
.....
Wat een prachtding. Geweldig geluid. Ik heb net the matrix 3 gekeken, die stereo is (1993). Hij werd met CMSS3D surround getoverd, en met de crystalizer een stuk mooier gemaakt. Geweldig om te horen dat het echt werkt. Het is echt een extra dimensie die je aan je geluid toevoegd, vooral met films. Met games weet ik het nog niet zeker.
....
Beetje raar bericht :) ...The Matrix "3" (Reloaded) komt uit 2003, maar ook in 1993 hadden ze toch echt al surround opnames. Dus volgens mij heb je gewoon niet de gewenste audio keuze ingesteld. Persoonlijk vind ik CMSS3D juist alleen bij games goed toepasbaar. En de 24bit crystalizer doet me eigenlijk weinig... lijkt meer een equalizer die `t een tikje harder laat klinken (wat veel mensen intepreteren als beter). Muziek houd ik voor het scherpe/heldere geluid liever stereo (2x2 speakers) en alle films die ik heb zijn met 6 kanaals geluid.

Leuk dat je erg enthusiast bent over je nieuwe aanwinst, maar volgens mij gaat je enthusiasme over de werkelijkheid heen ;) als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 22-02-2007 22:50 ]

Anoniem: 120284

_AvA_ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:36:
Zo.

Gisteren de X-Fi binnen (elite pro).

Het probleem is dus dat doom 3 niet naar EAX 4 wilt gaan. Het spel sluit simpelweg af.
Bij battlefield 2 kan ik ook de hoogste modus niet selecteren.
En ja, ik heb 'em op Game modus gezet.

Doom 3 was al gepatched naar 1.3, dus de patch die bij de x-fi zat kon niet meer installeren.

Moet ik nu DOOM3 opnieuw installeren? of moet ik wat instellingen ergens anders aanpassen?

De break out heeft een grote meerwaarde voor mij. Ik wil graag alles hands on bedienen. en dat kan nu. De afstandsbediening doet zijn werk, maar de meeste knoppen werken alleen in het media programma van creative zelf.
Ja, opnieuw installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij BF2 ,
in je audio opties waar software , hardware staat selecteren naar X-Fi zou toch moeten lukken toch :?

rendering : Creative X-Fi
geluidskwaliteit : super hoog

... en die X-Fi mode changer waarvan sprake in de TS werkt ook perfect,.. wel handig.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 23-02-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zorg wel dat je de kaart ook in Game mode hebt staan, anders kun je nog geen X-Fi kiezen in BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:46
Weet iemand of de bijgeleverde software (zoals het Creative opstart console) ook draait onder Windows Vista?

Ben nl. van plan binnen 1 maand naar Win Vista 32-bit over te stappen en wil graag goed voorbereid zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
heb op het creative forum gelezen dat er pas echt drivers in maart komen :s

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
@Jorn: de audio console werkt iig van de beta drivers, heb ze zelf ook al gebruikt. De overige software weet ik het niet van, die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:46
Wordt EAX ook al ondersteund in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Ik heb dus sinds een paar weekjes de X-Fi Extreme Music en ben toch wel blij met mijn aankoop!

Nu wil ik alleen eens weten hoe ik alles het beste kan fine tunen!

Als ik een mp3 beluister klinkt het voor mij het beste met CMSS-3D op stereo uitbreiding. Maar zal hij nu zodra ik een film ga kijken het dolby surround geluid anders over laten komen?

Ook tijdens het beluisteren van mp3 is het geluid heel erg verschillend kwa kwaliteit! Ik heb zelfs het idee dat het nu soms niet naar behoren klinkt!

Maar hoe kom ik hier achter?

[ Voor 72% gewijzigd door Wienen op 23-02-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Patriek schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:39:
[...]

Leuk dat je erg enthusiast bent over je nieuwe aanwinst, maar volgens mij gaat je enthusiasme over de werkelijkheid heen ;) als je begrijpt wat ik bedoel.
Hm, my bad

Ik had em ingesteld op stereo (de film) en 'em geupmixed naar surround.
Het klinkt erg goed, kan niet anders zeggen.
Ik vond de effecten al zo goed voor een fim uit 1993 lol.

over battlefield 2:

Ik heb de drivers nu opnieuw geinstalleerd. Ik heb battlefield 1.41 patch gedownload. Ik heb de game mode geselecteerd en bij rendering in BF2 heb ik X-Fi staan.

Toch kom ik niet hoger dan Hoog. :P
Doom 3 is wel gelukt door een reinstall.
Battlefield 2 ga ik niet opnieuw installeren. Ik wilde weten of het beter klonk ja/nee. Het is zo'n baggerspel dat ik niet eens meer moeite ga nemen. Bah, als ik het gekocht had in de winkel dan had ik hem omgeruild.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een X-Fi Elite Pro. :)

foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/elite/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/elite/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/elite/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/elite/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/elite/005.jpg

Ik ben momenteel nog een beetje aan het spelen met de settings enzo. Wat zou je het beste bij bass rediect kunnen doen van de THX console in combenatie met een Z-5500? Als ik bass redirect uit zet klinkt alles opzich lekker vol wanneer ik ga redirecten valt de bass nogal weg. Hoe lager ik ga des de meer de bass weer terug komt. Ongeveer tussen de 40Hz en de 50Hz klinkt het wel weer best aardig maar is dit niet erg laag? Ik dacht dat 80Hz juist een aangeraden setting was maar dan valt er erg veel bass weg.

Nou ja, morgen ga ik maar weer is verder spelen met al die settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170709

Hey ik heb een vraagje , ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart halen omdat mijn onboard overleden is. Ik had voorheen ac97 dingetje. Was wel tevreden met het geluid. Maar ik wil nu wel wat beter geluid. Ik luister veel reggae, reggaeton, vooral muziek met een mooie bass erin en mooi geluid. Ik heb een versterker hangen aan mn pc via zo een tulpstekkertje. Ik had et gemunt op de X-fi
Extreme Audio Oem. Nu de vraag aan jullie, is dat een goed kaartje want ik kom op google telkens de x-fi extreme music tegen wat ik al gauw te duur vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@kishanp: ik heb de XtremeMusic vorige week voor 74,50 bij de Computerland gekocht. Was in de aanbieding. In de Pricewatch is ie wel iets goedkoper, maar dan moet je nog verzendkosten betalen :P

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170709

ja , ik kan er zo ongeveer 55 euro voor uitgeven daarom wil ik em bij alternate halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170709 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:00:
ja , ik kan er zo ongeveer 55 euro voor uitgeven daarom wil ik em bij alternate halen
Waarom niet de gamer versie bulk :?
Voor goei 20€ meer heb je een echte X-Fi en niet zo'n opgesmukte Audigy zoals Keitosha het eerder in deze pagina en eind vorige pagina al meldde.
Ik heb de mijne bulk kunnen kopen aan 79,20€
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.