Thanks, al had ik dat zelf ook al uitgezocht. Maar het ging er ff om dat er waarschijnlijk niets mis is met de X-Fi Mode Changer.digital8 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:43:
[...]
Is van windows...,
[...]
Zie ook..;
http://www.liutilities.co...o/processlibrary/mcrdsvc/
Er is in dit topic al eerder naar gevraagd maar nog niet op geantwoord. Wie heeft ervaring met X-RAM in Battlefield 2142? Zorgt dit daadwerkelijk voor minder ontlasting en daardoor meer FPS? Er is getest met andere games zoals Battlefield 2 maar hierin maakte het totaal niks uit. Nou zou BF2142 volledige X-RAM ondersteuning hebben. Bewijs qua benchmarks zijn echter nergens te vinden. Alleen creative zelf heeft een stukje gepubliceerd wat hier te vinden is. Aan de diagram te zien zou het in UT2004 zo'n 10 tot 15 FPS schelen. Zou dit echt zo zijn dan is het verschil tussen een XtremeMusic/Gamer van 70 euro en XtremeGamer Fatality Pro van 129 euro nog te overzien. Wie o wie?
Out of order...
NIet getest met 2149... Wel dagelijks met BF2! Wat je daar merkt, is dat de laadtijden veel korter zijn als je zo'n geluidskaart hebt. Geloof dat dit met het geheugen te maken heeft! Daar worden alle sounds in geladen o.i.d....Da Killah schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:38:
Er is in dit topic al eerder naar gevraagd maar nog niet op geantwoord. Wie heeft ervaring met X-RAM in Battlefield 2142? Zorgt dit daadwerkelijk voor minder ontlasting en daardoor meer FPS? Er is getest met andere games zoals Battlefield 2 maar hierin maakte het totaal niks uit. Nou zou BF2142 volledige X-RAM ondersteuning hebben. Bewijs qua benchmarks zijn echter nergens te vinden. Alleen creative zelf heeft een stukje gepubliceerd wat hier te vinden is. Aan de diagram te zien zou het in UT2004 zo'n 10 tot 15 FPS schelen. Zou dit echt zo zijn dan is het verschil tussen een XtremeMusic/Gamer van 70 euro en XtremeGamer Fatality Pro van 129 euro nog te overzien. Wie o wie?
Buiten het feit dat het misschien niet zo is dat je meer frames haalt met deze geluidskaart, blijft de kwaliteit wel uitzonderlijk vet met deze geluidskaart! Ik heb zelf de Fatal1ty in combo met de (vernieuwde) Z-5500D!!! Ik moet zeggen: Niet te geloven wat een vet geluid! BF2 ondersteunt 6 kanaals geluid!!! Heeeeel erg vet!!! Als je geld hebt, zeker niet laten! Je speelt het spel met het geluid hoe de makers het bedoeld hebben!!!
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Ik denk niet dat je hier een zinnig antwoord kunt verwachten op die vraag,Da Killah schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:38:
ik bedoel er is hier echt niemand die én een Extreme Music én een Fatality heeft en die dus met elkaar kan vergelijken in dezelfde pc, ik denk dat je daarvoor op de diverse review sites terecht moet.
Verder geloof ik niet dat BF2 of 2142 sneller zou laden met die 64MB geheugen dit simpelweg omdat die 64MB binnen een fractie van een seconde door jou HDD gevult is dus op dat gebied merk je er volgens mij helemaal niets van.
Wat ik wel verwacht is dat het spel je HDD minder vaak hoeft aan te spreken om de diverse audio files op te halen en af te spelen, oke, oke, ik weet het, dit gebeurt grotendeels in het geheugen van de PC en niet vanaf de HDD maar met die extra 64MB kan je toch het swappen tegengaan en daarmee je HDD en je pc geheugen tijdens het spelen minder belasten waardoor je theoretisch een sneller spel kunt krijgen, of je dit dan in je FPS zou kunnen terug zien is maar weer de vraag natuurlijk.
- (waarom eigenlijk zo vreselijk weinig geheugen, als je geheugen op zo'n kaart gaat plaatsen doe het dan gelijk goed en zet er een socket op zoals de betere raid controllers hebben en geef de consument de keuze in wat en hoeveel ze erop willen plaatsen, maargoed Creative heeft wel meer blunders op z'n naam staan
)
[ Voor 41% gewijzigd door digital8 op 09-01-2007 23:11 ]
Vernieuwd ? Heb ik iets gemist ? Do tell !!Dutch_Baseline schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:30:
[...]
Ik heb zelf de Fatal1ty in combo met de (vernieuwde) Z-5500D!!!
64MB zou anders ruim voldoende moeten zijn hoor, dat is 384 seconden aan PCM geluid (CD kwaliteit), veel effectgeluiden zijn gemiddeld een halve seconde tot een seconde lang. Het heeft dan ook weinig nut dialogen te bufferen. De bedoeling is dan ook dat het je RAM en het verkeer van CPU-RAM-soundkaart vermindert. Zodat je systeem andere dingen kan doen. Ik vermoed dan ook dat het meeste performance dat je er ooit uit zal halen tegen de 5% is.digital8 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:53:
[...]Verder geloof ik niet dat BF2 of 2142 sneller zou laden met die 64MB geheugen dit simpelweg omdat die 64MB binnen een fractie van een seconde door jou HDD gevult is dus op dat gebied merk je er volgens mij helemaal niets van.
Wat ik wel verwacht is dat het spel je HDD minder vaak hoeft aan te spreken om de diverse audio files op te halen en af te spelen, oke, oke, ik weet het, dit gebeurt grotendeels in het geheugen van de PC en niet vanaf de HDD maar met die extra 64MB kan je toch het swappen tegengaan en daarmee je HDD en je pc geheugen tijdens het spelen minder belasten waardoor je theoretisch een sneller spel kunt krijgen, of je dit dan in je FPS zou kunnen terug zien is maar weer de vraag natuurlijk.
[ Voor 73% gewijzigd door Phuncz op 09-01-2007 23:54 ]
Ik vraag mij het volgende af,
Ik heb een Asus P4P800-X mobo met daaraan gehangen een Logitech Z-2300(2.1) set.
Heeft het voor mij zin om de X-fi xtreme gamer kaart aan te schaffen? Ik luister veel muziek
en speel veel games (BF2, M2TW). Ik twijfel vooral over het nut omdat ik geen surround set heb maar een 2.1 set. Zal het geluid echt verbeteren want ik lees gemengde reacties in dit topic.
Ik heb een Asus P4P800-X mobo met daaraan gehangen een Logitech Z-2300(2.1) set.
Heeft het voor mij zin om de X-fi xtreme gamer kaart aan te schaffen? Ik luister veel muziek
en speel veel games (BF2, M2TW). Ik twijfel vooral over het nut omdat ik geen surround set heb maar een 2.1 set. Zal het geluid echt verbeteren want ik lees gemengde reacties in dit topic.
Het heeft altijd zin om een X-Fi te halen. Maar de Gamer editie weet ik zo net niet. Volgens mij ondersteunt die geen Ultra High in BF2 en BF2142. En dat is echt een gemis! Zou gewoon ergens de Extreme Music OEM halen als ik jou was, die is even duur ongeveer. En het verschil met een onboard geluidskaart is echt te horen. Zelfs met 2.0 hoor je het enorme verschil. Alle tonen zijn helderder en natuurgetrouwer.bastiaandv schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:51:
Ik vraag mij het volgende af,
Trouwens, voor de mensen die ook een optische uitgang missen op hun Xtreme Music of andere X-Fi. Ik draai nu Windows Vista en daar is het zonder problemen mogelijk om je X-Fi te draaien en tegelijkertijd ook je onboard geluidskaart met optische uitgang te gebruiken. Je geeft gewoon even aan welke kaart je wil gebruiken en hij schakelt zonder problemen over! Ideaal dus als je de selfmade bracket niet aan de praat krijgt en geen zin hebt om 30 euro voor een kabeltje uit te geven..
Volgens DEZE vergelijkingstabel is de XtremeGamer qua specificaties (voices, EAX) gelijk aan de XtremeMusic, alleen is de kaart halfhoog. De XtremeAudio zou ik dan mijden, want dat is gewoon een soort Audigy 4 (EAX 4.0, 64 voices).
De wijzen komen uit het Oosten!
Yep, je hebt helemaal gelijk! Vriend van me was laatst ook zo'n Xtreme Audio aangesmeerd en binnen een kwartier had hij 'm alweer omgeruild voor een Gamer.
[ Voor 4% gewijzigd door XeNoBiTe op 10-01-2007 15:29 ]
I will: De vernieuwde versie houdt in "Plop-vrij"! Bij de oudere versie waren er problemen. Veel mensen hadden last van een "ploppend" geluid bij het inschakelen (of uitschakelen) van een electronisch apparaat... Het heeft maaaaaaaaaaaaanden geduurd, maar dankzij het forum van Tweakers (!!!) is het probleem verholpen. Logitech heeft toegegeven dat het een productiefout betrof en heeft de set aangepast! De nieuwere versies zijn te herkennen aan PID: 638 en PID: 640!!!Phuncz schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:48:
[...]
Vernieuwd ? Heb ik iets gemist ? Do tell !!
[...]
Maar goed, on topic weer! Voor meer info, zie:
Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Aha, dacht al nieuwe features ofzo.
Tja 64MB is nu misschien genoeg, maar is dat ook over een paar jaar zo.,Phuncz schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:48:
[...]
64MB zou anders ruim voldoende moeten zijn hoor.....
laat ik het zo zeggen de rijkste man ter aarde heeft ooit eens gezegt dat we nooit meer dan 640kb systeem geheugen nodig zouden hebben, en je wilt niet weten hoe vaak ik vroeger die vent daarom vervloekt heb.
Ik vindt gewoon (en daar mogen andere het rustig mee oneens zijn) dat als je iets ontwerpt doe het dan ook gelijk goed, en maak het niet 'net' af, onder het motto van het is af, snel, snel, snel zet het op de markt.
Maargoed., genoeg off-topic praat.
Nog heel even off_topic dandigital8 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:59:
[...]
Tja 64MB is nu misschien genoeg, maar is dat ook over een paar jaar zo.,
laat ik het zo zeggen de rijkste man ter aarde heeft ooit eens gezegt dat we nooit meer dan 640kb systeem geheugen nodig zouden hebben, en je wilt niet weten hoe vaak ik vroeger die vent daarom vervloekt heb.
Ik vindt gewoon (en daar mogen andere het rustig mee oneens zijn) dat als je iets ontwerpt doe het dan ook gelijk goed, en maak het niet 'net' af, onder het motto van het is af, snel, snel, snel zet het op de markt.

nope...Phuncz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:08:
Aha, dacht al nieuwe features ofzo.
Dit is niet offtopic, X-RAM is een X-Fi-exclusieve feature, dus het is zeer "on topic".digital8 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:59:
[...]
Tja 64MB is nu misschien genoeg, maar is dat ook over een paar jaar zo.,
Maar zoals hierboven al gezegd wordt, het heeft weinig nut voor te lopen op de technologie. Vanuit een commercieel standpunt maar ook vanuit een logisch standpunt.
DIT is offtopic: Wat nut heeft het als de ontwikkeling van de hardware te snel gaat ? Je moet er ook rekening mee houden dat meer niet altijd beter is en zeker op ontwikkelingsniveau niet. Het moet zich eerst "ontwikkelen" he
Het feit blijft dat X-RAM een marketing feature is, die evenals CMSS3D en de Crystalizer wel iets doen maar we kunnen gerust van luxe genieten zonder. Je zou die extra kosten beter investeren in meer RAM of een snellere videokaart/CPU, daar zou je meer prestatie uithalen. Maar er zijn altijd mensen die dat laatste beetje extra toch nog willen hebben.
Like me...
Hmm weet iemand hoe je het geluid van je Playstation 2 via de cinch stekkers (rood en wit) via de breakoutbox kan horen over je speakers ? Line-In 2/Aux 2 staat volledig open en er komt niets uit mijn speakers. Je zou toch verwachten dat je tenminste je Line-In kan horen via je speakers...
Zou optisch kunnen werken ? Anders koop ik me morgen even een optische kabel.
EDIT: ik krijg geluid als ik ze via 2 verloopstukjes aansluit op de Mic-In/Line In 2, maar het geluid klinkt alles behalve goed, erg vlak, weinig lage tonen. En ik moet dan in Audio Creatie modus zitten ook nog. Is er geen makkelijke manier om met deftige kwaliteit geluid op mijn speakers te krijgen zonder telkens om te pluggen ?
Zou optisch kunnen werken ? Anders koop ik me morgen even een optische kabel.
EDIT: ik krijg geluid als ik ze via 2 verloopstukjes aansluit op de Mic-In/Line In 2, maar het geluid klinkt alles behalve goed, erg vlak, weinig lage tonen. En ik moet dan in Audio Creatie modus zitten ook nog. Is er geen makkelijke manier om met deftige kwaliteit geluid op mijn speakers te krijgen zonder telkens om te pluggen ?
[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 11-01-2007 16:13 ]
Zorg er in elk geval voor dat de opnamebron goed staat, op Aux in als je de rode en witte tulpstekkers daarin steekt.
Had ik, het werkt enkel bij Audio Creatie modus... Zou handig zijn als het gewoon bij de andere twee modussen ook zou werken. Heeft iemand het al getest of je via de optical in ook kan luisteren zonder op te nemen ?
Weet iemand misschien waarom de front-panel connector verkeerdom werkt voor de koptelefoon? De speakers wordt nml gedempt als de koptelefoon juist *niet* aangesloten is... Het is een X-Fi Gamer, dus met standaard 5x2-pins connector, en m'n kast heeft een Intel HD-Audio compatible stekker die op onboard geluid prima werkt...
Ik las ergens dat er twee pinnen kortgesloten moeten worden als de koptelefoon niet aangesloten is, maar de twee pinnen horen juist kortgesloten te worden als de koptelefoon wél aangesloten is. Zo werkt die connector nou eenmaal. Weet iemand waar je dit kan goedzetten?
Ik las ergens dat er twee pinnen kortgesloten moeten worden als de koptelefoon niet aangesloten is, maar de twee pinnen horen juist kortgesloten te worden als de koptelefoon wél aangesloten is. Zo werkt die connector nou eenmaal. Weet iemand waar je dit kan goedzetten?
日本!🎌
Verwijderd
Ik heb zitten lezen in het begin over de digital out bracket, maar daar is helaas niet makkelijk aan te komen, weet iemand misschien waar?
Ik heb wel iets anders gevonden, maar weet niet of dat in dit geval bruikbaar zou kunnen zijn, voor optisch uit.
het is een Toshiba optical out (blijkbaar heb je een aparte voor in, en out nodig) en kost rond de 11 euro, bij een electronica winkeltje hier in de buurt. typnr:totx173
zou iemand hier kunnen zeggen of deze te gebruiken is?
zou hier in dit geval op:
pin 1- ground
pin 3-vcc de 5 volt zijn
pin 4- het spdif signaal zijn op de audigy kaart
zou heel blij zijn als hier iemand me iets meer info zou kunnen geven die iets meer kennis heeft van electronica, een denk ben ik al wel achter, dat deze toshiba transmitter van betere kwaliteit is, dan die op de brackets zit.
hier een linkje naar het pdfje van de optical out module
http://www.toshiba.com/taec/components/Datasheet/TOTX173.pdf
ik zou net zo goed blij zijn als ik ergens een bracket zou kunnen krijgen, maar niemand schijnt me daar aan te kunnen helpen?
Ik heb wel iets anders gevonden, maar weet niet of dat in dit geval bruikbaar zou kunnen zijn, voor optisch uit.
het is een Toshiba optical out (blijkbaar heb je een aparte voor in, en out nodig) en kost rond de 11 euro, bij een electronica winkeltje hier in de buurt. typnr:totx173
zou iemand hier kunnen zeggen of deze te gebruiken is?
zou hier in dit geval op:
pin 1- ground
pin 3-vcc de 5 volt zijn
pin 4- het spdif signaal zijn op de audigy kaart
zou heel blij zijn als hier iemand me iets meer info zou kunnen geven die iets meer kennis heeft van electronica, een denk ben ik al wel achter, dat deze toshiba transmitter van betere kwaliteit is, dan die op de brackets zit.
hier een linkje naar het pdfje van de optical out module
http://www.toshiba.com/taec/components/Datasheet/TOTX173.pdf
ik zou net zo goed blij zijn als ik ergens een bracket zou kunnen krijgen, maar niemand schijnt me daar aan te kunnen helpen?
Vandaag heb ik na lang twijfelen mijn Audigy 4 vervangen door een X-Fi XtremeGamer.
Mijn eerste indruk is erg goed:
In games gaat alles net wat soepeler, en als ik in Unreal 2004 flink wat bots in een map laat rondrennen&schieten blijf ik alle geluiden horen, waar mijn Audigy wel eens wat geluiden weg liet vallen.
De hogere rekenkracht van de X-Fi merk je hier duidelijk.
Met muziek is het verschil echt groot, alles klinkt veel mooier, gedetailleerder en natuurlijker op mijn Z2300's.
Die multimedia setting doet echt wonderen voor de geluidsweerggave, IMO.
Dit met alle extra's zoals CSS, EAX en de crystallizer uit, ik heb ermee zitten spelen, maar vond het geluid er niet mooier mee worden.
Wel wennen om de modus steeds om te zetten, maar daar moet ik maar aan wennen...
Ik heb de nieuwste driver van Creative.com geinstalleerd.
Edit:
In WoW heeft mijn char een mail chestpiece aan, en ik hoor nu die mail rinkelen als ik loop.
Ik ben benieuwd wat ik nog meer aan extra's ga horen...
Ook even een plate set aangedaan, en nou hoor je ook die plate rammelen.
Edit 2:
Speel je graag Unreal 2004?
Die X-Fi patch voor UT2004 is errug vet! Wel wennen, al die nieuwe geluiden, maar het klinkt echt stukken beter.
Mijn eerste indruk is erg goed:
In games gaat alles net wat soepeler, en als ik in Unreal 2004 flink wat bots in een map laat rondrennen&schieten blijf ik alle geluiden horen, waar mijn Audigy wel eens wat geluiden weg liet vallen.
De hogere rekenkracht van de X-Fi merk je hier duidelijk.
Met muziek is het verschil echt groot, alles klinkt veel mooier, gedetailleerder en natuurlijker op mijn Z2300's.
Die multimedia setting doet echt wonderen voor de geluidsweerggave, IMO.
Dit met alle extra's zoals CSS, EAX en de crystallizer uit, ik heb ermee zitten spelen, maar vond het geluid er niet mooier mee worden.
Wel wennen om de modus steeds om te zetten, maar daar moet ik maar aan wennen...
Ik heb de nieuwste driver van Creative.com geinstalleerd.
offtopic:
Specs:
Mobo: Asus P5P800 SE
Proc: Pentium D 920
RAM: 2x 1024 MB Corsair valueselect.
Specs:
Mobo: Asus P5P800 SE
Proc: Pentium D 920
RAM: 2x 1024 MB Corsair valueselect.
Edit:
In WoW heeft mijn char een mail chestpiece aan, en ik hoor nu die mail rinkelen als ik loop.
Ik ben benieuwd wat ik nog meer aan extra's ga horen...
Ook even een plate set aangedaan, en nou hoor je ook die plate rammelen.
offtopic:
Ik heb een prive server.
Ik heb een prive server.
Edit 2:
Speel je graag Unreal 2004?
Die X-Fi patch voor UT2004 is errug vet! Wel wennen, al die nieuwe geluiden, maar het klinkt echt stukken beter.
[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 12-01-2007 19:35 ]
Optisch kabeltje gekocht voor 1 euro (ja een euro !) en het werkt, weliswaar ook enkel via Audio Creatie modus.Phuncz schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:41:
Heeft iemand het al getest of je via de optical in ook kan luisteren zonder op te nemen ?
Verwijderd
Hoi, allen dit is men eerste post op tweakers.
Ik heb een P5Bdeluxe, WD74,Seagate320,X1950Pro,asus wificard (pci), 2Gb Corsair 6400,E6600, niets overclocked.
Ik heb natuurlijk ook een X-Fi gekocht (anders was ik niet hier): een extrememusic, een zwarte kaart met breakout.
Wat is men probleem nu: iets erg gelijkaardigs aan dat van Leandres een tijdje terug.
De kaart wordt herkend als multimediacontroller in het correcte PCI slot (heb verschillende PCI slots geprobeerd, PCI slot 1 kan ik echter niet testen, want men X1950pro neemt 2 slots in beslag) met een foutcode 28 onder aparaatbeheer. Ik kan echter met geen mogelijkheid men drivers geïnstalleerd krijgen, want dan krijg ik melding dat het desbetreffende aparaat (de x-fi dus) niet aanwezig is in het systeem, vervelend.
Ik gebruik de drivers van 31/10/2006 (laatste dacht ik).
Windows XP Pro SP2 al verschillende malen geherinstalleerd (met format).
Bios settings aangepast: ACPI aan en uit, PCI voor VGA disabled/enabled, onboard audio aan/uit, plug and play OS enabled/disabled, maar alles nog steeds zonder resultaat dus.
Ik heb de kaart ook op 2 andere computers getest: op 1 een gelijkaardig probleem, op de 2de installeerde die de drivers wel. Ik ben echter niet blijven kijken of die verder ook werkte na install. Dat is dus het volgende wat ik ga proberen. Lukt dit echter, dan werkt men kaart zeker en ben ik zo stilletjesaan radeloos wat te doen.
Misschien nog een oplossing?
Ik heb in de handleiding en bios van men p5b deluxe gekeken, maar ik vind zeer weinig mogelijkheden om irq kanalen toe te wijzen of aan te passen.
Ik heb een P5Bdeluxe, WD74,Seagate320,X1950Pro,asus wificard (pci), 2Gb Corsair 6400,E6600, niets overclocked.
Ik heb natuurlijk ook een X-Fi gekocht (anders was ik niet hier): een extrememusic, een zwarte kaart met breakout.
Wat is men probleem nu: iets erg gelijkaardigs aan dat van Leandres een tijdje terug.
De kaart wordt herkend als multimediacontroller in het correcte PCI slot (heb verschillende PCI slots geprobeerd, PCI slot 1 kan ik echter niet testen, want men X1950pro neemt 2 slots in beslag) met een foutcode 28 onder aparaatbeheer. Ik kan echter met geen mogelijkheid men drivers geïnstalleerd krijgen, want dan krijg ik melding dat het desbetreffende aparaat (de x-fi dus) niet aanwezig is in het systeem, vervelend.
Ik gebruik de drivers van 31/10/2006 (laatste dacht ik).
Windows XP Pro SP2 al verschillende malen geherinstalleerd (met format).
Bios settings aangepast: ACPI aan en uit, PCI voor VGA disabled/enabled, onboard audio aan/uit, plug and play OS enabled/disabled, maar alles nog steeds zonder resultaat dus.
Ik heb de kaart ook op 2 andere computers getest: op 1 een gelijkaardig probleem, op de 2de installeerde die de drivers wel. Ik ben echter niet blijven kijken of die verder ook werkte na install. Dat is dus het volgende wat ik ga proberen. Lukt dit echter, dan werkt men kaart zeker en ben ik zo stilletjesaan radeloos wat te doen.
Misschien nog een oplossing?
Ik heb in de handleiding en bios van men p5b deluxe gekeken, maar ik vind zeer weinig mogelijkheden om irq kanalen toe te wijzen of aan te passen.
En heb je al een BIOS-update geprobeerd? Verder zou ik `t ook niet zo weten... je hebt al goed je best gedaan. Je zou ook alle hardware-onderdelen die niet essentieel zijn kunnen verwijderen en dan alles opnieuw installeren, om conflicten nog verder uit te sluiten. En ik weet niet in hoeverre de chipset drivers voor je mobo invloed kunnen hebben?
[ Voor 71% gewijzigd door Patriek op 15-01-2007 17:37 ]
Nu we toch op de error-toer zijn: ben ik de enige waarbij de X-Fi (na driver-update afgelopen augustus meen ik) geluid via digital out na opstarten niet meteen werkt?
Ik moet, zoals ik eerder postte in dit forum, na opstarten de "Digital Out only" uit- en weer aanvinken om geluid te krijgen uit mijn externe versterker.....Creative heeft me mijn kaart laten terugsturen en een vervanger gestuurd maar het probleem blijft.....
Digital out probleem
ps: ben er trouwens onlangs achter gekomen dat de X-Fi serie geen digital encoding heeft oftewel o.a. geen Dolby Digital weergave, slechts analoog. Best een tegenvaller voor een kaart met dergelijk prijskaartje
Ik moet, zoals ik eerder postte in dit forum, na opstarten de "Digital Out only" uit- en weer aanvinken om geluid te krijgen uit mijn externe versterker.....Creative heeft me mijn kaart laten terugsturen en een vervanger gestuurd maar het probleem blijft.....
Digital out probleem
ps: ben er trouwens onlangs achter gekomen dat de X-Fi serie geen digital encoding heeft oftewel o.a. geen Dolby Digital weergave, slechts analoog. Best een tegenvaller voor een kaart met dergelijk prijskaartje
Dat probleem schijnt met de laatste driver geïntroduceerd te zijn, als ik mij niet vergis.b-gone schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:52:
Nu we toch op de error-toer zijn: ben ik de enige waarbij de X-Fi (na driver-update afgelopen augustus meen ik) geluid via digital out na opstarten niet meteen werkt?![]()
Digital out probleem
En over dat tweede, dat had je in de TS kunnen lezen
Verwijderd
Misschein dat ik hier meer geluk heb:
Ik kreeg net de Creative Xmod binnen samen met een Sennheiser PC160. Xmod is erg leuk en handig, maar nu wil ik m'n nieuwe koptelefoon erop aansluiten maar de mic werkt niet. Gewoon direct op de geluidskaart doet de mic het wel maar via de Xmod niet. Enig idee hoe dit komt?
Ik heb het probleem al gegoogled en hier op tweakers ook gezocht maar niets gevonden.
Bij voorbaat dank.
Ik kreeg net de Creative Xmod binnen samen met een Sennheiser PC160. Xmod is erg leuk en handig, maar nu wil ik m'n nieuwe koptelefoon erop aansluiten maar de mic werkt niet. Gewoon direct op de geluidskaart doet de mic het wel maar via de Xmod niet. Enig idee hoe dit komt?
Ik heb het probleem al gegoogled en hier op tweakers ook gezocht maar niets gevonden.
Bij voorbaat dank.
Ik weet niet hoe de XMod werkt, maar heb je de opnamebron wel goed ingesteld? Lijkt me dat je die moet aanpassen.
Verwijderd
bedankt voor de snelle respons!
oja, een bios-update was ook reeds uitgevoerd. Ik heb ook al een keer enkel het noodzakelijke aangesloten, maar zonder resultaat. Heb nu wel een nieuw doorbraakje en zou wel een aantal dingen opnieuw kunnen proberen. De installer van de drivers werkt nu wel (SBXF_PCDRV_LB_2_09_0007.exe). Hij draait de volledige setup om het zo te zeggen. Deze driver CMS5_PCAPP_LB_5_10_38.exe, met de applicaties neem ik aan, weigert echter nog steeds. En windows herkent de kaart nog steeds niet: multimediacontroller en foutcode 28. Maar het is dus al vooruitgang dat ik hier raak. Ik begin te vermoeden dat ik de kaar mss toch zal moeten terugsturen. Zodra ik men handen terug aan die andere computer kan krijgen en wat testen zal ik het zeker weten.
oja, een bios-update was ook reeds uitgevoerd. Ik heb ook al een keer enkel het noodzakelijke aangesloten, maar zonder resultaat. Heb nu wel een nieuw doorbraakje en zou wel een aantal dingen opnieuw kunnen proberen. De installer van de drivers werkt nu wel (SBXF_PCDRV_LB_2_09_0007.exe). Hij draait de volledige setup om het zo te zeggen. Deze driver CMS5_PCAPP_LB_5_10_38.exe, met de applicaties neem ik aan, weigert echter nog steeds. En windows herkent de kaart nog steeds niet: multimediacontroller en foutcode 28. Maar het is dus al vooruitgang dat ik hier raak. Ik begin te vermoeden dat ik de kaar mss toch zal moeten terugsturen. Zodra ik men handen terug aan die andere computer kan krijgen en wat testen zal ik het zeker weten.
Verwijderd
Alles staat op xmod, dat doet windows blijkbaar automatisch.The__Virus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:27:
Ik weet niet hoe de XMod werkt, maar heb je de opnamebron wel goed ingesteld? Lijkt me dat je die moet aanpassen.
Kan iemand zeggen hoe je de laatste driver aanpast zodat ie toch op Windows 2000 kan geinstalleerd worden?
THX
THX
Verwijderd
Goed, X-fi getest op derde computer. Foutcode 10 kan aparaat niet starten, zelfde probleem met andere woorden. Op creative forum nog een hoop mensen met een gelijkaardig probleem. Het lijkt erop dat men kaart defect is. Mailtje gestuurd naar creative.
Ik heb zojuist me x-fi xtremegamer fatality pro geinstalleerd.
Maar mijn mic doet het niet.
Hij is in de goede poort aangesloten en de mic doet het wel op een andere pc.
Dat heb ik dus ook. Dat komt doordat je dan in game-modus zit en mic-poort gedeeld wordt. In entertainment-modus werkt je mic wel. Ik wil dus graag me mic gebruiken tijdens games, maar dat wil dus niet lukken, misschien dat iemand een oplossing heeft?J.E.T schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:25:
Ik heb zojuist me x-fi xtremegamer fatality pro geinstalleerd.
Bij mij werkt de microfoon in geen enkele modus.
De mic werkt wel op een andere pc.
Verder heb ik ook niet dat mooie shiny scherm
De mic werkt wel op een andere pc.
Verder heb ik ook niet dat mooie shiny scherm
Bij mij deed ie het vaak alleen in Game Modus. Tegenwoordig weer met elke, maar het is en blijft apart. Heb er ook nog nooit een oplossing voor gevonden.
Ik heb de mic aan de gang.
Nu nog het luxe schermpje krijgen ipv het normale.
J.E.T Download iso en audio console mod ; )
Nu nog het luxe schermpje krijgen ipv het normale.
J.E.T Download iso en audio console mod ; )
Tja ik zie dat het bij de nieuwe driverversies veranderd is hoe dit te modificeren. Probeer eens het volgende: pak met Winrar het bestand uit in een map. Ga dan naar Src\Drivers\support\i386 en voer daar ctzapxx.exe uit. Kun je daarmee installeren?Dragunov schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:44:
Kan iemand zeggen hoe je de laatste driver aanpast zodat ie toch op Windows 2000 kan geinstalleerd worden?
THX
Ik sta ook op het punt een X-Fi Xtrememusic aan te schaffen, maar aangezien ik in deze survey las dat deze user steeds achter z'n kast moest kruipen om te switchen tussen headphone/speakers, wilde ik toch nog even checken hoe 't nou precies zit hiermee. Ik switch namelijk ook nog geregeld tussen headphones en speakers, en met m'n huidige kaart (Fortissimo II) heb ik ze gewoon allebei achter in m'n pc geplugd (Fortissimo II ondersteunt geen frontpanel) en kan ik softwarematig wisselen tussen de twee. Uit deze survey leid ik dus af dat er maar één aansluiting achter op de kaart zit. Daarnaast neem ik aan dat ik een Xtrememusic wel gewoon op m'n frontpanel aan kan sluiten.
Wat ik dus wil weten is of ik met een Xtrememusic nog steeds softwarematig kan wisselen tussen headphones/speakers, als ik één van de twee achter aansluit en de ander op 't frontpanel van m'n case (Sonata II). Zit er ergens in de software een switch tussen front/back? Of moet ik sowieso een splitter erbij kopen?
(Het lijkt me dat deze vraag al eens gesteld is, maar ik heb nu niet echt de tijd om 3 topics door te lezen. Excuses hiervoor.)
Wat ik dus wil weten is of ik met een Xtrememusic nog steeds softwarematig kan wisselen tussen headphones/speakers, als ik één van de twee achter aansluit en de ander op 't frontpanel van m'n case (Sonata II). Zit er ergens in de software een switch tussen front/back? Of moet ik sowieso een splitter erbij kopen?
(Het lijkt me dat deze vraag al eens gesteld is, maar ik heb nu niet echt de tijd om 3 topics door te lezen. Excuses hiervoor.)
Ik had dit topic nog niet opgemerkt, en met mijn vraag een eigen topic geopend, die hadden jullie misschien al gezien, maar ik vraag m hier nog maar een keer:
ik ben een beetje aan t spitten tussen die creative x-fi kaarten, nu heb je de Creative X-Fi Gamer Fatal1ty Pro(bulk), a 109 euri, en de Creative X-Fi Fatal1ty Edition(retail) a 219 euri (even voor het gemak alternate prijzen genomen), en daar zit dan nog een front bij met wat aansluitingen en een afstandbediening. Als je bij de specs kijkt zie je dat beiden 64 mb geheugen hebben. Andere overeenkomstige specs zijn weggelaten (slimmeriken zouden ze t expres doen?!) Nu vraag ik me af; zijn dit dezelfde kaarten, (de plaatjes bij de beschrijving van de kaarten zijn op meerder sites t zelfde, zegt natuurlijk niks maar toch) en scheelt die front en die afstandbediening 110 euri (die ik toch niet van plan ben te gebruiken) of zijn deze kaarten toch anders.
Iemand een idee?
ik ben een beetje aan t spitten tussen die creative x-fi kaarten, nu heb je de Creative X-Fi Gamer Fatal1ty Pro(bulk), a 109 euri, en de Creative X-Fi Fatal1ty Edition(retail) a 219 euri (even voor het gemak alternate prijzen genomen), en daar zit dan nog een front bij met wat aansluitingen en een afstandbediening. Als je bij de specs kijkt zie je dat beiden 64 mb geheugen hebben. Andere overeenkomstige specs zijn weggelaten (slimmeriken zouden ze t expres doen?!) Nu vraag ik me af; zijn dit dezelfde kaarten, (de plaatjes bij de beschrijving van de kaarten zijn op meerder sites t zelfde, zegt natuurlijk niks maar toch) en scheelt die front en die afstandbediening 110 euri (die ik toch niet van plan ben te gebruiken) of zijn deze kaarten toch anders.
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Webbah op 18-01-2007 19:03 ]
Doe even een zoekfunctie binnen deze thread en je vind; de kaart is het zelfde.Webbah schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:00:
[...]Iemand een idee?
Mijn excuses ik moet eroverheen gekeken hebben. Zeker dezelfde? Mooi dan istie mrgn, als t uitgewaaid is van mij!Patriek schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Doe even een zoekfunctie binnen deze thread en je vind; de kaart is het zelfde.
Verwijderd
Mijn excuses als het al gevraagd is maar, ik heb ook zo'n non-fancy audio console zoals iemand voor me al zei. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik nu mijn flexijack in kan stellen voor een microfoon. Ik heb geprobeerd die ISO te downloaden, maar deze wil niet installeren omdat mijn product niet ondersteund wordt volgens de setup.. Ik heb overigens de Extremegamer OEM. Ik heb me echt rot zitten zoeken overal, hoe ik in mijn simpele menu de microfoon aan de gang krijg .. maar geen succes..
Gewoon bij Volume van Windows het opnameapparaat op microfoon zetten.
En als je van modus wisselt? Het moet gewoon werken, heb hier dezelfde opstelling als jou.
Ik had hiervoor een moederbord met Soundmax onboard geluid, daar was ik niet tevreden over dus heb ik een X-Fi Xtreme Audio gekocht. Voor mijn doeleinden, af en toe geluid bij games en filmpjes, en met een eenvoudige Sennheiser hoofdtelefoon voldoende.
Nu heb ik een nieuw moederbord met daarop een Intel HD Audio chip van Sigmatel.
De vraag is eigenlijk simpel: is die beter dan de X-Fi Xtreme Audio?
Nu heb ik een nieuw moederbord met daarop een Intel HD Audio chip van Sigmatel.
De vraag is eigenlijk simpel: is die beter dan de X-Fi Xtreme Audio?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dat is juist een hele moeilijke vraag. Onboard kwaliteit wisselt vaak erg sterk van bord tot bord, ook al is het hetzelfde mobo. Voorbeeld: mijn onboard geluid was relatief goed vergeleken met die van mijn buurjongen, die hetzelfde moederbord had, maar enorm veel ruis had. Eerst had hij er al één die het helemaal niet deed, die heeft ie geruild. En nu begint deze het ook al af te laten weten.
Maar Intel HD audio chips zijn over het algemeen van een veel betere kwaliteit dan de gemiddelde geluidschip. Neemt niet weg dat, omdat ie direct op het mobo zit, eerder last heeft van ruis. Maar dat moet je simpelweg ervaren, is vantevoren sowieso niets van te zeggen.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, gewoon tegelijkertijd in het systeem doen en ze beide aan eenzelfde test onderwerpen. Zo kun je het zelf het beste beoordelen. Waar het voordeel van de X-Fi vooral zit t.o.v. die HD audio chip is de lagere CPU belasting, het virtuele surroundgeluid en vele instelmogelijkheden op het gebied van geluid (denk bijv. aan de Crystalizer).
Je hebt het kaartje toch liggen, dus waarom er geen gebruik van maken? In absolute termen is het kaartje beter, alleen of het het verschil voor je rechtvaardigt, of je dat ervaart en of je hem persoonlijk wel beter vindt (geluid is zeeeer subjectief) zal gewoon moeten blijken
.
Maar Intel HD audio chips zijn over het algemeen van een veel betere kwaliteit dan de gemiddelde geluidschip. Neemt niet weg dat, omdat ie direct op het mobo zit, eerder last heeft van ruis. Maar dat moet je simpelweg ervaren, is vantevoren sowieso niets van te zeggen.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, gewoon tegelijkertijd in het systeem doen en ze beide aan eenzelfde test onderwerpen. Zo kun je het zelf het beste beoordelen. Waar het voordeel van de X-Fi vooral zit t.o.v. die HD audio chip is de lagere CPU belasting, het virtuele surroundgeluid en vele instelmogelijkheden op het gebied van geluid (denk bijv. aan de Crystalizer).
Je hebt het kaartje toch liggen, dus waarom er geen gebruik van maken? In absolute termen is het kaartje beter, alleen of het het verschil voor je rechtvaardigt, of je dat ervaart en of je hem persoonlijk wel beter vindt (geluid is zeeeer subjectief) zal gewoon moeten blijken
Verwijderd
Ik heb gewoon deze aangeschaftMawtain schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:21:
Ik sta ook op het punt een X-Fi Xtrememusic aan te schaffen, maar aangezien ik in deze survey las dat deze user steeds achter z'n kast moest kruipen om te switchen tussen headphone/speakers, wilde ik toch nog even checken hoe 't nou precies zit hiermee. Ik switch namelijk ook nog geregeld tussen headphones en speakers, en met m'n huidige kaart (Fortissimo II) heb ik ze gewoon allebei achter in m'n pc geplugd (Fortissimo II ondersteunt geen frontpanel) en kan ik softwarematig wisselen tussen de twee. Uit deze survey leid ik dus af dat er maar één aansluiting achter op de kaart zit. Daarnaast neem ik aan dat ik een Xtrememusic wel gewoon op m'n frontpanel aan kan sluiten.

Ik denk dat onboard geluid ook erg veel met andere factoren te maken heeft, behuizing, stabiele voeding, koelers, etc. Ik merkte al bv. na het plaatsen van een Zalman heatsink op mijn North- en Southbridge dat ik ineens ergggg veel interferentie had. De heatsink leek als antenne te werken... Misschien is het mijn verbeelding maar ik had enorm veel last van "I/O-geluid" (toegang tot schijven/DVDs kon je horen als ruis).
Yep, zoéén heb ik er ook achterop zitten, werkt perfect....Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:39:
[...]
Ik heb gewoon deze aangeschaft
[afbeelding]
Ok nu heb ik sinds gisteren de Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro, erg blij mee, twee versterkers op aangesloten, een voor rear een voor front (tja wat moet je ander als je geen meerkanaals versterker bij de hand hebt, en een subwoofer & front center direct. Ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk, het geluid uit m'n bose speakers klinkt nog voller en helderder dan eerst, en er zitten wel leuke effecten op zoals crystal clear etc. Nu was ik wat door het topic aan het balderen en kwam ik deze tegen:

En ook deze:

Deze software ben ik nog nergens tegengekomen. Die THX lijkt me wel handig om de afstanden van m'n speakers aan te geven. En die 2e creative software ziet er gewoon strak uit. Welke software is dit, waar kan ik het vinden en is het wel voor een x-fi kaart?

En ook deze:

Deze software ben ik nog nergens tegengekomen. Die THX lijkt me wel handig om de afstanden van m'n speakers aan te geven. En die 2e creative software ziet er gewoon strak uit. Welke software is dit, waar kan ik het vinden en is het wel voor een x-fi kaart?
Je kan ook overwegen voor de Fatal1ty te gaan. Dan krijg je die bracket erbij, kun je voorin je pc je headphones pluggen en achterin plug je je speakers voor eens en altijd in. Voordeel van die bracket vind ik persoonlijk de volume knop die gewoon super handig is.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:39:
[...]
Ik heb gewoon deze aangeschaft
[afbeelding]
Die software wordt geinstalleerd als je de driver van de cd installeert.Webbah schreef op zondag 21 januari 2007 @ 02:23:
Ok nu heb ik sinds gisteren de Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro, erg blij mee, twee versterkers op aangesloten, een voor rear een voor front (tja wat moet je ander als je geen meerkanaals versterker bij de hand hebt, en een subwoofer & front center direct. Ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk, het geluid uit m'n bose speakers klinkt nog voller en helderder dan eerst, en er zitten wel leuke effecten op zoals crystal clear etc. Nu was ik wat door het topic aan het balderen en kwam ik deze tegen:
[afbeelding]
En ook deze:
[afbeelding]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik wil Windows Vista 64 bit binnenkort aanschaffen. Heb wel weer zin in een nieuwe Windows. Ik heb dan wel een 64 bit driver nodig. Creative heeft alleen een beta versie van deze driver...
Heeft iemand ervaring met de 64bit driver? Als deze namelijk "ruk" is, dan wacht ik nog even met aanschaffen/installeren!
Heeft iemand ervaring met de 64bit driver? Als deze namelijk "ruk" is, dan wacht ik nog even met aanschaffen/installeren!
Vista is ruk, omdat het geen DirectSound meer ondersteund. Als je dus wilt gamen in Vista, heb je niets aan je X-Fi, want hij heeft A geen hardware acceleratie en B veel storing en problemen, zoals wegvallende geluiden of geluiden die er niet horen te zijn, volumes incorrect, stotteren en vertraging. Ikzelf heb alleen de 32bits versie geprobeerd van Vista, maar het zal met x64 minstens net zo slecht gesteld zijn. Er komt waarschijnlijk wel verbetering, maar dat laat voorlopig nog even op zich wachten.
Wat houdt DirectSound dan precies in? Op dit moment geniet ik van 6 kanaals audio bij BF2.... Maar als ik het zo goed begrijp, gaat dat voorlopig nog niet gebeuren bij Vista???The__Virus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:27:
Vista is ruk, omdat het geen DirectSound meer ondersteund. Als je dus wilt gamen in Vista, heb je niets aan je X-Fi, want hij heeft A geen hardware acceleratie en B veel storing en problemen, zoals wegvallende geluiden of geluiden die er niet horen te zijn, volumes incorrect, stotteren en vertraging. Ikzelf heb alleen de 32bits versie geprobeerd van Vista, maar het zal met x64 minstens net zo slecht gesteld zijn. Er komt waarschijnlijk wel verbetering, maar dat laat voorlopig nog even op zich wachten.
Ik heb nu een Audigy 2 ZS, zo ongeveer anderhalf jaar... Als ik zou upgraden zou ik een X-Fi gamer pakken... Ga ik er nu echt op vooruit?
Voor mn Audigy2 had ik een Soundblaster Live5.1, het verschil was echt enorm, zo hoorde ik in cod voor het eerst echt fatsoenlijk ruimtelijk geluid en allemaal nieuwe klanken die er eerst niet waren... Maar ik heb het idee dat dat die vooruitgang op mn huidige kaart niet zo groot is.
(die Aud-2-zs kan dan weer in mn 2e systeempje dus dat zal geen probleem zijn)
Voor mn Audigy2 had ik een Soundblaster Live5.1, het verschil was echt enorm, zo hoorde ik in cod voor het eerst echt fatsoenlijk ruimtelijk geluid en allemaal nieuwe klanken die er eerst niet waren... Maar ik heb het idee dat dat die vooruitgang op mn huidige kaart niet zo groot is.
Het zal opzich wel meevallen nu inderdaad! Tenzij je een game speelt die speciaal voor X-fi is gemaakt, zoals BF2 of Quake4. Ik ben zelf fanatiek BF2 speler, en damn... Ken geen spel dat zo vet klinkt!ixl85 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:54:
Ik heb nu een Audigy 2 ZS, zo ongeveer anderhalf jaar... Als ik zou upgraden zou ik een X-Fi gamer pakken... Ga ik er nu echt op vooruit?
Surround geluid kan nog wel gewoon. Directsound betekent dat het via DirectX loopt. Alleen in DX10 is dat er dus uitgehaald en is er een compleet nieuw systeem ingevoerd. Dat is echter met geen enkele geluidskaart compatible en dus treedt er emulatie op, wat voor de nodige problemen zorgt. De geluidskwaliteit is per spel verschillend is dus kan het misschien zo zijn dat je goed surround hebt, maar misschien ook niet. Ik heb zelf geen ervaring met dat spel helaas en gebruik nog niet een surround, misschien dat anderen iets meer kunnen vertellen over Vista + Games + surround?Dutch_Baseline schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:44:
[...]
Wat houdt DirectSound dan precies in? Op dit moment geniet ik van 6 kanaals audio bij BF2.... Maar als ik het zo goed begrijp, gaat dat voorlopig nog niet gebeuren bij Vista???
Iig moet je er niet teveel van verwachten. Voor spellen met je iig niet bij Vista wezen, bij mij liggen de framerates van alle spellen een flink stuk lager dan die van XP. Ikzelf heb gewoon Vista geïnstalleerd, maar vind het eigenlijk een waardeloos OS en ben van plan voorlopig gewoon bij XP te blijven.
Creative werkt toch aan een ''omweg'' om straks toch EAX e.d te krijgen in Vista?
Daarnaast, dat de framerates laag zijn, kan liggen aan je gebruikte videokaart-drivers. Zo werkt OpenGL erg brak op mijn 9700Pro, waardoor ik dus bijv. niet fatsoenlijk Quake4 kan draaien. Beetje irritant, daar ik graag mag level designen voor Quake4. Dit schijnt dus aan de gebruikte Catalyst-driver te liggen.
Daarnaast, dat de framerates laag zijn, kan liggen aan je gebruikte videokaart-drivers. Zo werkt OpenGL erg brak op mijn 9700Pro, waardoor ik dus bijv. niet fatsoenlijk Quake4 kan draaien. Beetje irritant, daar ik graag mag level designen voor Quake4. Dit schijnt dus aan de gebruikte Catalyst-driver te liggen.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Zou relaxed zijn als we daar wat ervaringen over kunnen uitwisselen! Ik heb sinds gisteren FEAR en damn... Ook dit spel is 6-kanaals!!! Vet hoor... Zou toch zonde zijn als dit dadelijk niet meer kan....The__Virus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:14:
[...]
Surround geluid kan nog wel gewoon. Directsound betekent dat het via DirectX loopt. Alleen in DX10 is dat er dus uitgehaald en is er een compleet nieuw systeem ingevoerd. Dat is echter met geen enkele geluidskaart compatible en dus treedt er emulatie op, wat voor de nodige problemen zorgt. De geluidskwaliteit is per spel verschillend is dus kan het misschien zo zijn dat je goed surround hebt, maar misschien ook niet. Ik heb zelf geen ervaring met dat spel helaas en gebruik nog niet een surround, misschien dat anderen iets meer kunnen vertellen over Vista + Games + surround?
Iig moet je er niet teveel van verwachten. Voor spellen met je iig niet bij Vista wezen, bij mij liggen de framerates van alle spellen een flink stuk lager dan die van XP. Ikzelf heb gewoon Vista geïnstalleerd, maar vind het eigenlijk een waardeloos OS en ben van plan voorlopig gewoon bij XP te blijven.
Verwijderd
Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn front audio aansluitingen in mijn kast. Deze bevat een front (groen) en mic (roze) aansluiting. Nu zag ik het volgende in dit topic staan:
1 - Analog Ground
2 - Analog Headphone Out Left
3 - Audio Backpanel Mute - Sluit hierop de ground aan, om de uitgang aan de achterkant te dempen.
4 - Analog Headphone Out Right
5 - Zelfde als #3
6 - Mic input
7 - key pin (overbodig)
8 - VREF out - Referentievoltage for Mic
9 - MIC IN MUTE - Sluit hierop de ground aan, als je je microfoon niet gebruikt, of de +12VDC als de microfoon wel aangesloten is.
10 - Audio cable detect - Wordt ground als de koptelefoon is ingeplugd (normaal niet gebruikt)
Nu heb ik de volgende kabels voor mijn front aansluiting:
Ear R, Ear L, Return R, Return L, Mic In, Ground en Mic VCC (van allen 1 maal). Dus als ik het goed begrijp moet het zo aangesloten worden?:
Ear R op 4
Ear L op 2
Return R en L op ???. Ik zou niet weten waar deze voor dienen en waar ze op aangesloten moeten worden
Mic IN op 6
Ground op 1 (of moet deze toch op 3 of 5?)
Mic VCC op 8? Is Mic VCC hetzelfde als VREF out?
Zou iemand mij meer kunnen vertellen over het aansluiten mijn front audio?
Alvast bedankt,
Hammer
1 - Analog Ground
2 - Analog Headphone Out Left
3 - Audio Backpanel Mute - Sluit hierop de ground aan, om de uitgang aan de achterkant te dempen.
4 - Analog Headphone Out Right
5 - Zelfde als #3
6 - Mic input
7 - key pin (overbodig)
8 - VREF out - Referentievoltage for Mic
9 - MIC IN MUTE - Sluit hierop de ground aan, als je je microfoon niet gebruikt, of de +12VDC als de microfoon wel aangesloten is.
10 - Audio cable detect - Wordt ground als de koptelefoon is ingeplugd (normaal niet gebruikt)
Nu heb ik de volgende kabels voor mijn front aansluiting:
Ear R, Ear L, Return R, Return L, Mic In, Ground en Mic VCC (van allen 1 maal). Dus als ik het goed begrijp moet het zo aangesloten worden?:
Ear R op 4
Ear L op 2
Return R en L op ???. Ik zou niet weten waar deze voor dienen en waar ze op aangesloten moeten worden
Mic IN op 6
Ground op 1 (of moet deze toch op 3 of 5?)
Mic VCC op 8? Is Mic VCC hetzelfde als VREF out?
Zou iemand mij meer kunnen vertellen over het aansluiten mijn front audio?
Alvast bedankt,
Hammer
Via onderstaande link kun je een betaprogramma downloaden waarmee EAX onder VISTA voor een aantal spellen weer werkt!
http://preview.creativelabs.com/alchemy/default.aspx
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hammer, zou je kunnen nagaan waar die Return L en R op aangesloten zijn? Het klinkt namelijk als extra groundaansluitingen. Kijk eens in je handleiding, zoek op internet of probeer gewoon de draadjes te volgen op de printplaat, voor zover mogelijk. En probeer het gewoon eens zonder die twee aan te sluiten.
Dat programma klinkt erg goed, zolang het maar zorgt dat de hardware acceleratie werkt, het geluid weer klinkt zoals het moet en dat het geen (of iig niet merkbaar) overhead op de CPU heeft.
Dat programma klinkt erg goed, zolang het maar zorgt dat de hardware acceleratie werkt, het geluid weer klinkt zoals het moet en dat het geen (of iig niet merkbaar) overhead op de CPU heeft.
Ah, netjes. Dit is net wat we nodig hebben onder Vista. Want eerlijk gezegd slaat het nergens op dat in Vista het hele DirectSound idee onderuit wordt gehaald. Maar goed, de meesten van ons zullen toch voornamelijk nieuwere games spelen waarvan het merendeel OpenAL support heeft. De rest kan dan wel via deze Alchemy software, dat beetje snelheidsverlies merk je toch niet bij die oudere games denk ik.Help!!!! schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:29:
Via onderstaande link kun je een betaprogramma downloaden waarmee EAX onder VISTA voor een aantal spellen weer werkt!
Conclusie na het lezen van al deze topics:
X-Ram: geen verbeteringen.
Crystaliser: Geweldig
EAX: ondersteuning voor 4 en 5, alleen te vinden op deze kaarten.
Break out box: zijn geld niet waard.
Dus even kijken welke ik ga kopen.
X-Ram: geen verbeteringen.
Crystaliser: Geweldig
EAX: ondersteuning voor 4 en 5, alleen te vinden op deze kaarten.
Break out box: zijn geld niet waard.
Dus even kijken welke ik ga kopen.
Droogkloot.
Crystalizer: persoonlijk. Vind het zelf niet echt een verbetering, maar dat hangt puur van smaak af. Vond het in het begin juist wél goed, maar smaken veranderen
.
Breakoutbox heb je alleen 'nodig' als je midi-apparaten, semi-professionele microfoons of headsets met kort snoer wil aansluiten. Het kan op zich handig zijn, maar de meerprijs is het in de meeste gevallen niet waard.
Breakoutbox heb je alleen 'nodig' als je midi-apparaten, semi-professionele microfoons of headsets met kort snoer wil aansluiten. Het kan op zich handig zijn, maar de meerprijs is het in de meeste gevallen niet waard.
Ik heb mijn Fatal1ty sinds dag 1, en toen had ik die keuze niet... Heb er toen 250,- eurootjes voor neergelegd en heb nu een breakout waar ik niets mee doet... Ziet er alleen we vet uit trouwens...The__Virus schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:53:
Crystalizer: persoonlijk. Vind het zelf niet echt een verbetering, maar dat hangt puur van smaak af. Vond het in het begin juist wél goed, maar smaken veranderen.
De breakoutbox is voor mij ENORM handig, heb geen plek meer vrij in mijn kast (Stacker 830
), heb hem dan maar extern gemaakt. Aluminium behuizing errond gemaakt en gaan met die banaan. Nu steekt er mijn hoofdtelefoon en optische kabel naar de PS2 in. Handig is ook de volumeregeling voor de hooftelefoon.
[ Voor 34% gewijzigd door Phuncz op 22-01-2007 20:57 ]
Prijstechnisch is het of een Music voor ongeveer 75 euro of een Fatality met xram voor 125... Dat je bij de Fatality nog van die inplugdingen krijgt voor je 5.25 inch slots is niet zo spannend. De vraag dus, is xram die 50 euro waard?
Tuurlijk niet, daar koop je weer wat extra nuttige RAM voor
Phuncz, ik heb ook een Stacker 830 (de evolution versie), ik zou niet weten hoe je het presteerd om die vol te krijgen 
Prijzen gebaseerd op extrememusic..
Product (verbetering t.o. XM) <prijs bovenop extrememusic.>
Extrememusic: 70 euro
Platinum (break out box)+80 euro
xtremegamer Fitality pro (X-Ram) +30 euro
Fitality (X-Ram en break out) +120
Ik kom erop neer dat de prijs van X-Ram ongeveer 35, en de break out ongeveer 85.
Verspild geld lijkt me zo.
Lager dan de Extrememusic wil ik niet, en hoger ook niet omdat er geen meerwaarde aan zit behalve een pats-factor
Prijzen gebaseerd op extrememusic..
Product (verbetering t.o. XM) <prijs bovenop extrememusic.>
Extrememusic: 70 euro
Platinum (break out box)+80 euro
xtremegamer Fitality pro (X-Ram) +30 euro
Fitality (X-Ram en break out) +120
Ik kom erop neer dat de prijs van X-Ram ongeveer 35, en de break out ongeveer 85.
Verspild geld lijkt me zo.
Lager dan de Extrememusic wil ik niet, en hoger ook niet omdat er geen meerwaarde aan zit behalve een pats-factor
Droogkloot.
Fatality is geen 100 euro (ook al staat dat in de pricewatch). Als je bij die shop gaat kijken is het ''levertijd onbekend''. Daar heb je dus geen zak aan he... 
Ik ga toch maar voor de Fatality, wellicht maken de nieuwe DirectX 10 games die dit jaar uitkomen wel gebruik van het x-ram. En ja het is uiteraard ook wel erggggg pats...
Ik ga toch maar voor de Fatality, wellicht maken de nieuwe DirectX 10 games die dit jaar uitkomen wel gebruik van het x-ram. En ja het is uiteraard ook wel erggggg pats...
Ik ga zeer binnekort ook een X-Fi aanschaffen.
Is er nu behalve de board layout en het heatsinkje (nuttig?) geen enkel verschil tussen de Extremegamer en de Extrememusic?
De Extrememusic lijkt me dan de kaart te kopen (lijkt nog het meest op de dure uitvoeringen...).
Is er nu behalve de board layout en het heatsinkje (nuttig?) geen enkel verschil tussen de Extremegamer en de Extrememusic?
De Extrememusic lijkt me dan de kaart te kopen (lijkt nog het meest op de dure uitvoeringen...).
Het heatsinkje is geen verschil tussen versies, maar eerder tussen batches. De ene kaart heeft er een, de ander niet. Het enige verschil is dat de kaart half zo breed is (de Gamer welteverstaan) en misschien daarom minder aansluitingen achterop heeft? (kan dat niet bevestigen, maar zoek evt. wat plaatjes ofzo dan ben je er gauw genoeg uit)
Klopt, er zit geen aansluiting op voor externe I/O
Extrememusic blijkt toch de perfecte keuze.. Hij is full height, en niet lelijk en klein dus. De breakout hebbik niet nodig. X-Ram is echt geen 60 euro waard...
Extrememusic blijkt toch de perfecte keuze.. Hij is full height, en niet lelijk en klein dus. De breakout hebbik niet nodig. X-Ram is echt geen 60 euro waard...
Droogkloot.
1. AquaGate 1_AvA_ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:57:
Phuncz, ik heb ook een Stacker 830 (de evolution versie), ik zou niet weten hoe je het presteerd om die vol te krijgen
2. AquaGate 1
3. AquaGate 2
4. AquaGate 2
5. 4-in-3 module
6. 4-in-3 module
7. 4-in-3 module
8. DVDRW
9. CDRW
Heb 2 waterkoelingskringen lopen dus. Ach heb die breakoutbox toch liever extern, handiger zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 24-01-2007 20:47 ]
Sinds een tijdje wil de software van creative mijn headphone settings niet meer automatisch enablen als ik mijn headphone in de breakout box steek. Ik moet dus handmatig aanpassen. De vinkjes staan in alle modi keurig aan. Het heeft een tijd goed gewerkt..
Heeft iemand daar een snelle fix voor? Bekend probleem?
Heeft iemand daar een snelle fix voor? Bekend probleem?
Geen idee wat het kan zijn, wel een suggestie: zet synchroniseren met het Configuratiescherm uit, misschien dat dat helpt.
Nou, ik ook mijn SB128 vervangen voor een X-Fi Extreme Gamer (OEM). SB128 drivers gedeinstalleerd, Creative mapje helemaal verwijderd, pc uit, stroom eraf, 128 eruit, X-Fi erin, stroom erop, pc aan, 25 nieuwe multimedia audioapparaten gevonden (!) en 4 pci devices... Drivers installeren wil niet, krijg foutmelding dat er geen compatibel apparaaat voor de drivers gevonden is.
mobo: GA K8NS (Gigabyte)
laatste chipset en bios driver
onboard audio = uit
Verder alle pci sloten geprobeerd (staan in bios allemaal op auto IRQ), maar overal zelfde verhaal...
Oude SB128 er weer in, geen probleem.
lampje van de 4e aansluiting op het kaartje (kom ff niet op de naam, zit niet thuis) brand wel.
Klinkt dit iemand bekend? Oplossing?
mobo: GA K8NS (Gigabyte)
laatste chipset en bios driver
onboard audio = uit
Verder alle pci sloten geprobeerd (staan in bios allemaal op auto IRQ), maar overal zelfde verhaal...
Oude SB128 er weer in, geen probleem.
lampje van de 4e aansluiting op het kaartje (kom ff niet op de naam, zit niet thuis) brand wel.
Klinkt dit iemand bekend? Oplossing?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Kijk even op het Creative forum, schijnt een bekend probleem te zijn. Evt. al de alternatieve installatiewijze uit de TS geprobeerd?
Waar kan ik die optie vinden?The__Virus schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:20:
Geen idee wat het kan zijn, wel een suggestie: zet synchroniseren met het Configuratiescherm uit, misschien dat dat helpt.

edit: ah, vinkje zit bij de Game modus, wil ook niet helpen. Nog steeds hetzelfde probleem
[ Voor 18% gewijzigd door ReddishRat op 26-01-2007 16:28 ]
Nadat ik een volledig nieuwe pc gebouwd had en mijn oude 4.1 creative 4400 geluidsset niet meer aan mijn eisen voldeed, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe oplossing. Ik kwam al snel uit bij de logitech 5400. Ook wilde ik er een goede geluidskaart bij, maar voordat ik deze aan ging schaffen wilde ik er zeker van zijn dat ik er op vooruit ging.
Na de set twee maanden op mijn onboard te hebben gehad, werd het tijd voor een echte geluidskaart. Mijn oog was gevallen op de creative X-fi Xtrememusic, want ondanks dat ik een fanatieke gamer was, vond ik het xram niet zijn geld waard. Minpuntje was alleen dat de kaart geen DDL live ondersteund, maar met behulp van de op de frontpage getoonde mod kon ik wel degelijk DVD's kijken in DTS en dit was voor mij genoeg.
Ondanks dat ik de Xtrememusic en een SPDIF bracket had besteld, kreeg ik een Xtremegamer thuisgestuurd. Op het web was nergens te vinden of de 'digitale mod' ook werkte op deze Xtremegamer, dus wist ik niet zeker of het met deze kaart ook mogelijk was. Onderaan in het midden, heeft de kaart een blokje met pinnen die verdacht veel lijken op het blokje van de Xtrememusic. Ook stond er onderaan het blokje pinnen: 'digital I/O, wat er dus op duidde dat het wel degelijk bedoeld was voor digitale in en uit signalen.

De mod werkt prima en de kaart bevalt me ook prima. Toch heb ik hier en daar last van krakende geluiden, maar dit is een bekend driver probleem. Ik heb mijn geluidskaart zowel digitaal als analoog op mijn set aangesloten en ik kan gemakkelijk van digitaal naar analoog switchen wanneer ik van entertainment mode, naar gamemode ga.
Dit is de huidige situatie:
Na de set twee maanden op mijn onboard te hebben gehad, werd het tijd voor een echte geluidskaart. Mijn oog was gevallen op de creative X-fi Xtrememusic, want ondanks dat ik een fanatieke gamer was, vond ik het xram niet zijn geld waard. Minpuntje was alleen dat de kaart geen DDL live ondersteund, maar met behulp van de op de frontpage getoonde mod kon ik wel degelijk DVD's kijken in DTS en dit was voor mij genoeg.
Ondanks dat ik de Xtrememusic en een SPDIF bracket had besteld, kreeg ik een Xtremegamer thuisgestuurd. Op het web was nergens te vinden of de 'digitale mod' ook werkte op deze Xtremegamer, dus wist ik niet zeker of het met deze kaart ook mogelijk was. Onderaan in het midden, heeft de kaart een blokje met pinnen die verdacht veel lijken op het blokje van de Xtrememusic. Ook stond er onderaan het blokje pinnen: 'digital I/O, wat er dus op duidde dat het wel degelijk bedoeld was voor digitale in en uit signalen.

De mod werkt prima en de kaart bevalt me ook prima. Toch heb ik hier en daar last van krakende geluiden, maar dit is een bekend driver probleem. Ik heb mijn geluidskaart zowel digitaal als analoog op mijn set aangesloten en ik kan gemakkelijk van digitaal naar analoog switchen wanneer ik van entertainment mode, naar gamemode ga.
Dit is de huidige situatie:

Verwijderd
Het begin nu ergens op te lijken, maar heb nog een probleempje-
De analoge bass output van de X-Fi kaart is zo laag dat de sub de helft van de tijd naar standby flipt omdat er niets nuttigs geleverd wordt. Dit via de Out van de X-Fi naar de Multi-Channel input van de Yamaha V459. Alle andere boxen worden wel van geluid voorzien.
Als ik echter overschakel naar digitaal, en de digitale ingang gebruik is er wel degelijk een bass signaal. (Ik gebruik Massive Attack - Teardrop om de bass te testen. Briljant nummer.)
Op de amp kan ik het signaal wel weer omzetten naar 6 speakers.
Hebben meer mensen problemen met de bass in het analoge signaal?
Mocht er geen netter oplossing voor zijn dan zal ik op een permanente kabel moeten leggen of zo'n bracket zien te krijgen voor een digitaal-out. Zijn die dingen los te koop? Ik ben niet echt handig met een soldeerbout. >_<
De analoge bass output van de X-Fi kaart is zo laag dat de sub de helft van de tijd naar standby flipt omdat er niets nuttigs geleverd wordt. Dit via de Out van de X-Fi naar de Multi-Channel input van de Yamaha V459. Alle andere boxen worden wel van geluid voorzien.
Als ik echter overschakel naar digitaal, en de digitale ingang gebruik is er wel degelijk een bass signaal. (Ik gebruik Massive Attack - Teardrop om de bass te testen. Briljant nummer.)
Mocht er geen netter oplossing voor zijn dan zal ik op een permanente kabel moeten leggen of zo'n bracket zien te krijgen voor een digitaal-out. Zijn die dingen los te koop? Ik ben niet echt handig met een soldeerbout. >_<
Verwijderd
Ga naar de "THX Setup Console" , "Bass Management" en zet aan de Bass redirection.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:40:
Het begin nu ergens op te lijken, maar heb nog een probleempje-
Like this:
Verwijderd
Bedankt, Serge.
Ik had alleen de laatste driver opgehaald van Creative en die geinstalleerd.. de CD is nooit uit de verpakking geweest, en dus had ik die THX Setup nog nooit voorbij zien komen. (.. en dan kun je je suf zoeken naar de property schermpjes.
Nu werkt het met bass en al.
Ik had alleen de laatste driver opgehaald van Creative en die geinstalleerd.. de CD is nooit uit de verpakking geweest, en dus had ik die THX Setup nog nooit voorbij zien komen. (.. en dan kun je je suf zoeken naar de property schermpjes.
Nu werkt het met bass en al.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 23:37 ]
Heeft iemand een link waar je de "THX Setup Console" kan downloaden? (Dit is een gratis programma toch???) Op de een of andere manier kan ik vanaf thuis nooit op de download-site van Creative komen; "Page cannot be displayed"!!! Heel irritant! Van google word ik ook niet wijzer! Had er eentje gedownd, maar die werkte weer niet!!! Mijn dank is groot!!!
In de TS staat de ISO naar de driver CD die bij de X-Fi hoort. Daar staat ook de THX console op.
Ik vind het meer een soort van Bug, die bassomleiding. Dat hij niet standaard aan gaat bij 5.1 bedoel ik dan. Ik heb me ook een tijdje rotgezocht met mijn Live! 24-Bit.
Overigens laat mijn X-Fi niet lang meer op zich wachten, volgende week ergens maar bestellen!
Overigens laat mijn X-Fi niet lang meer op zich wachten, volgende week ergens maar bestellen!
Droogkloot.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:34:
Nog een vraagje over de driver installatie van de kaart - wat is er nodig afgezien van de laatste drivers (meuktracker: Creative SoundBlaster X-FI 2.09.0007) na? Ik ben altijd wat huiverig met het installeren van de software pakketen die bijgeleverd worden - de installatie cd zet meestal meer meuk op je systeem dan je nodig hebt.
Om dit te voorkomen installeer ik altijd de bijgeleverde software, desnoods in een testomgeving, om te kijken wat het is.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:36:
Nu ik Vista draai, kan ik de Creative software voor de aansturing van m'n X-Fi helaas niet meer gebruiken en moet ik het met de kale drivers doen

Wat ik ook altijd doe als ik een apparaat koop is de bijgeleverde OEM-key noteren en registreren als dat nodig is, ook al is het een verouderde versie. Scheelt toch weer geld bij de aankoop van de nieuwste versie, doordat je dan een upgrade licentie kunt kopen. Bij de X-Fi wordt Powerdvd 6.0 geleverd, en de key kun je alleen bemachtigen door het installeren van de Creative software.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Wat wel handig is te weten is dat je de THX Console (en veel van de andere Creative tools) los kunt installeren. Je hoeft niet eens de driver te installeren. Gewoon voor Custom Install kiezen en wegvinken wat je niet wilt installeren.
Zo heb dit topic een beetje gelezen, maar nu kan ik niet echt een keuze maken qua videokaart.
Ik heb op dit moment een T7900 speakerset en werk dus via mijn onboard realtek chipje.
Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat beters kwa geluid, dus wou ik een creative geluidskaart kopen.
Maar wat is nou het verstandigste om te kopen?
Ik hoef geen extra breakoutbox of iets anders, wil puur een betere geluidskaart om het geluid wat beter af te spelen, voor zowel games al video's.
ik zat ook al te kijken naar de Creative X-Fi Gamer Fatal1ty Pro (Bulk ).
Is dat een beetje goede kaart voor wat hij moet kosten?
Ik heb op dit moment een T7900 speakerset en werk dus via mijn onboard realtek chipje.
Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat beters kwa geluid, dus wou ik een creative geluidskaart kopen.
Maar wat is nou het verstandigste om te kopen?
Ik hoef geen extra breakoutbox of iets anders, wil puur een betere geluidskaart om het geluid wat beter af te spelen, voor zowel games al video's.
ik zat ook al te kijken naar de Creative X-Fi Gamer Fatal1ty Pro (Bulk ).
Is dat een beetje goede kaart voor wat hij moet kosten?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Kan beter de gewone Xtreme Music kopen. Deze vraag is vaker voorbij gekomen en de conclusie was dat het X-Ram zijn geld niet waard was...
X-Fi Titanium Software Package 1.0.0.2 releasedDutch_Baseline schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:35:
Heeft iemand een link waar je de "THX Setup Console" kan downloaden? (Dit is een gratis programma toch???) Op de een of andere manier kan ik vanaf thuis nooit op de download-site van Creative komen; "Page cannot be displayed"!!! Heel irritant! Van google word ik ook niet wijzer! Had er eentje gedownd, maar die werkte weer niet!!! Mijn dank is groot!!!
http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=211072
Hier staat een nieuw package waar alles inzit.
Gewoon de ExtremeMusic. Dat is in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Kijk anders in de TS voor een tabel met vergelijking tussen al de kaarten.
De Elite Pro heeft een betere Break Out en apparatuur van hogere kwaliteit aan boord, maar volgens mij merk je daar geen zak van.
Droogkloot.
Dit topic is gesloten.