Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
"Original Message Follows:
------------------------
Dear Support,

I used the instructions to fully remove all X-Fi drivers & apps, used Driver Cleaner Pro and regclean utils (reboots in between). Reinstalled from the install cd, downloaded (manually) the latest drivers and installed them. Did a cold boot after the last update o/t drivers and what occurred to me is
that the digital I/O box was not ticked (I use an external decoder). This was ticked after initial cd installation. I changed the setting back to digital I/O, music was audible again. Powered down, did a cold boot after 10 secs. and the problem is back were it was. I still have to untick and tick again the digital I/O to get any sound..."

Antwoord Creative:
"Thanks for your reply.

It seems like you have a faulty product.' etc. etc.

Als zij vinden van wel stuur ik em wel RMA....Toegegeven, het lijkt mij ook een driver-probleem te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Occy74 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:49:
[...]
Als het voor de driver update wel goed werkte dan is het toch overduidelijk dat het niet aan de kaart ligt?
Of ben ik nou gek? (ik geef toe ik heb je vorige posts niet gelezen)
Dat idee heb ik ook. Bovendien klinkt het probleem sowieso al softwarematig en is het waarschijnlijker dat er een bug in de drivers zit. Kijk anders eens op de Creative forums, dat kan je weer je verzendkosten + de nodige wachttijd besparen. Misschien is het een bekend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (voor Sinterklaas :P) een nieuwe geluidskaart binnengehad, de X-Fi Xtrememusic. Ik ben er super tevreden over enzo qua geluidskwaliteit, software is ook alles in orde.... Maar al die condensatoren staan er een beetje scheef op, alsof iemand ze allemaal een beetje heeft weggeduwd. Is dit erg of kan dit kwaad? Want op de plaatjes van het internet zie ik dat ze allemaal kaarsrecht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
zolang ie het doet en die dingen niet lekken of bolstaan is er helemaal niets om je zorgen over te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zonet ook het bevestigings mailtje van Creative Eindhoven gehad, van het weekend maar ff op de post donderen :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik kan je aanraden dit nummer bij de hand te houden:
Nederland 0 800 023 4664
Is voor de Nederlandse helpdesk (iig tot voor kort, kreeg laatste 2 maanden een engels sprekend persoon te horen), een gratis nummer. Gewoon regelmatig er achteraan bellen, dan schiet het tenminste op. Heb namelijk nogal slechte ervaringen met de helpdesk qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe driver voor de Xfi's o.a. de Extreme music d.d. van 1 november 2006

Hopenlijk hebben ze het probleempje met de digitale I/O selectie na een herstart opnieuw selecteren nu wel verholpen.
Jammer waren voor de Extreme audio only...sorry

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Denk dat dat die uit de TS zijn ;). En hij had het JUIST met de laatste drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:08:
Denk dat dat die uit de TS zijn ;). En hij had het JUIST met de laatste drivers...
Bij mij de versie uit oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

The__Virus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:30:
Ik kan je aanraden dit nummer bij de hand te houden:
Nederland 0 800 023 4664
Is voor de Nederlandse helpdesk (iig tot voor kort, kreeg laatste 2 maanden een engels sprekend persoon te horen), een gratis nummer. Gewoon regelmatig er achteraan bellen, dan schiet het tenminste op. Heb namelijk nogal slechte ervaringen met de helpdesk qua snelheid.
Thnx, ik ga ze gewoon gek bellen daar :)

Dat word trouwens stevig wennen aan een tijdelijk sweex soundcardje :X

[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 06-12-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:39:
[...]

Bij mij de versie uit oktober
Binnen 30 oktober en 1 november, twee dagen dus, zijn geen nieuwe drivers gereleased denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

MaNiC_MiNd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:00:
[...]Dat word trouwens stevig wennen aan een tijdelijk *GRUWEL*sweex soundcardje (look-a-like) :X
Je weet toch dat jezelf martelen niet nodig is, je kan ook gewoon de onboard gebruiken als die er is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 07-12-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hoe kan ik zien welke versie de drivers zijn die ik meegekregen heb bij mijn extremegamer?

Btw: ik ben zeer blij. Ik hoor een pak meer detail als met mijn onboard-kaart. En eindelijk weer hardwarematige EAX-ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Iemand bekend met shutdown problemen met de X-Fi drivers?
Heb ik dus ook, na een system restore en opnieuw installen van apps en drivers blijkt het dus aan de X-Fi drivers te liggen. Na een hoop testen en uitschakelen van achtergrond programma's die de X-Fi installeert, veroorzaakt de CTXFISPI.EXE het probleem, ik heb deze uit de Windows map gehaald en op me buroblad geplaatst, ik moet deze dan ff dubbelklikken voordat ik een setting wil veranderen met het Volumescherm. Na een aantal seconden sluit die dan weer vanzelf zodra die niet meer gebruikt wordt. Op deze manier kan ik dus toch settings aanpassen en Windows herstarten/afsluiten.

Ik heb gezocht op internet en dit probleem bestaat al langer:
http://forums.creative.co...dblaster&message.id=36957

tevens nog een linkie voor welke apps je wel/niet nodig hebt:
http://forums.creative.co...758&query.id=87714#M39758
CTXFISPI.EXE heb je dus wel nodig.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Phuncz schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:02:
[...]

Je weet toch dat jezelf martelen niet nodig is, je kan ook gewoon de onboard gebruiken als die er is :)
Was dat maar waar... Mn soundstorm is stuk op dit mobo, vandaar ook de X-Fi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:08:
Heb hier (ook) een SB x-fi xtreme music draait allemaal prima echter mis ik dit 'control panel'...

[afbeelding]

Ik heb wel de audio console waar modus veranderd kan worden etc. maar het volume van bv. de achter luidsprekers t.o.v. voor kan ik nergens vinden... Wat oogwaarschijnlijk wel op het plaatje kan ... Kan het nergens vinden, creative website (auto-update), TS, cd-rom... Wat heb ik gemist?
Ben hier eigelijk nog niet uit... Topic uit oog verloren, sugestie om drivers e.d. te herinstalleren helpt niet en de knop 'THX' staat nergens in het audio console..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

ik word er echt extreem moedeloos van. ik heb nu een paar maand een conroe e6600 met een asus p5w dh de luxe, ik heb ook al eerder in dit topic gepost. Ik krijg die X-Fi Extreme Music met GEEN mogelijkheid aan de praat. Ik heb echt alles geprobeerd en ben radeloos.

De drivers die heb ik al geinstalleerd, fout melding (gegevens zijn ongeldig) hoppla uitroepteken in apparaat beheer met een code 28. Dus ik de drivers uit gepakt, en handmatig verteld waar die moet zoeken, zelfde liedje, even gaat de balk lopen dat ie de driver laad en in de system32 dir schrijft, en dan klets, "gegevens ongeldig" klik op voltooien om.......

NIKS KLIK op voltooien, ik wil pas op voltooien klikken als je klaar bent met installen stom HOK.

sorry mensen, maar ik snap er echt niks van :(

Er zijn een aantal mensen op GoT die dezelfde setup hebben als ik en dat werkt wel. Heb zelfs al een andere zelfde x-fi er in gehad (kaart kan ook stuk zijn immers) maar zelfde grapjes. Ook al in andere PCI sloten gehad, werkt ook niet.

Iemand zei tegen mij ACPI uitzetten in de bios, maar dan boot heel windows niet meer dus das ook geen optie.

Wie o Wie geeft het verlossende antwoord :( :( :(

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
En voor de rest draait je systeem wel feilloos?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

MelvinB schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:17:
En voor de rest draait je systeem wel feilloos?
(zie: screenshot)

bij mijn vorige installatie werkte de onboard audio wel, waarom nu niet geen idee.

[ Voor 35% gewijzigd door leandres op 08-12-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

leandres schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:51:
ik word er echt extreem moedeloos van. ik heb nu een paar maand een conroe e6600 met een asus p5w dh de luxe, ik heb ook al eerder in dit topic gepost. Ik krijg die X-Fi Extreme Music met GEEN mogelijkheid aan de praat. Ik heb echt alles geprobeerd en ben radeloos.

De drivers die heb ik al geinstalleerd, fout melding (gegevens zijn ongeldig) hoppla uitroepteken in apparaat beheer met een code 28. Dus ik de drivers uit gepakt, en handmatig verteld waar die moet zoeken, zelfde liedje, even gaat de balk lopen dat ie de driver laad en in de system32 dir schrijft, en dan klets, "gegevens ongeldig" klik op voltooien om.......

NIKS KLIK op voltooien, ik wil pas op voltooien klikken als je klaar bent met installen stom HOK.

Er zijn een aantal mensen op GoT die dezelfde setup hebben als ik en dat werkt wel. Heb zelfs al een andere zelfde x-fi er in gehad (kaart kan ook stuk zijn immers) maar zelfde grapjes. Ook al in andere PCI sloten gehad, werkt ook niet.

Iemand zei tegen mij ACPI uitzetten in de bios, maar dan boot heel windows niet meer dus das ook geen optie.

Heb je nou inmiddels je PC al opnieuw geinstalleerd? Knal alles dr ns opnieuw op (schone windows, alle drivers dr opnieuw op etc). Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je software (wss windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En het feit dat ACPI uitzetten wel eens kan helpen, zoals men je al aangeraden heeft. Desnoods knal je er een andere bootschijf tussen voorlopig en installeer je daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja je zou het kunnen proberen, maar zonder ACPI werken is geen pretje. Je zult in elk geval Windows daarvoor opnieuw moeten installeren en je zult zelf iedere keer op de knop van je PC moeten drukken om hem uit te zetten en meer van dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Patriek schreef op zondag 10 december 2006 @ 09:30:
[...]

Heb je nou inmiddels je PC al opnieuw geinstalleerd? Knal alles dr ns opnieuw op (schone windows, alle drivers dr opnieuw op etc). Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je software (wss windows).
Ja heb ik al meerdere keren gedaan, niks helpt.
Phuncz schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:45:
En het feit dat ACPI uitzetten wel eens kan helpen, zoals men je al aangeraden heeft. Desnoods knal je er een andere bootschijf tussen voorlopig en installeer je daarmee.
Eerst windows installen en dan ACPI uit zetten werkt niet. Dus dan zal ik eerst ACPI moeten uitzetten en vervolgens kijken of ik windows installeren kan ?
The__Virus schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:11:
Tja je zou het kunnen proberen, maar zonder ACPI werken is geen pretje. Je zult in elk geval Windows daarvoor opnieuw moeten installeren en je zult zelf iedere keer op de knop van je PC moeten drukken om hem uit te zetten en meer van dat soort ongein.
Naja daar is op zich mee te leven, als ik maar die X-FI aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Zitten hier toevallig BF2142 spelers.?

Ik heb namelijk een probleem met mijn X-Fi Extreem Music en BF2142, bij Battlefield2, Need for Speed, Counterstrike Source enz. gaat alles wel gewoon goed.

Ik heb in tegenstelling tot veel mensen als ik zo de forums lees geen problemen met stotterend geluid oid. wat ik heb is dat m'n X-Fi soms (bijna altijd tijdens een artillary strike) ineens hangt ik krijg dan een hele hoge pieptoon te horen over al m'n speakers, die toon duurt een sec. of 10, daarna worden de laatste geluiden herhaald die zich net voor die pieptoon afgespeeld waren dit blijft continue zo door gaan, de gehele pc zit dan vast ALT-Tab enz. werkt niet meer en het enigste wat ik kan doen is de PC resetten.

Ik krijg dus ook geen Bluescreen ofzo, gewoon een algehele vastloper en dan het geluid wat zich continue herhaalt.

Dit kan zich in een avond spelen (uurtje of 4) rustig 3 tot 4 keer herhalen.

Ik heb ondertussen windows reeds een keer opnieuw geinstaleerd.
Ook heb ik de oude X-Fi drivers gedeinstaleerd en daarna de restanten verwijderd met driver cleaner pro waarna ik de nieuwste drivers van creative geinstaleerd heb.
Ook BF2142 heb ik uiteraard al een keer opnieuw geinstaleerd.

M'n PC is verder voorzien van alle (windows) updates e.d.

Specs.
WinXP Pro 32Bit Engels
Asus A8V Deluxe (laatste Final en Beta Bios geprobeert)
AMD Opteron 170
AOpen GF 6800GT 128Mb
2x 1024MB PC3200
Creative X-Fi Extreme Music
2x 450W Enermax voedingen
Coolermaster Stacker

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken.... :/

[ Voor 2% gewijzigd door digital8 op 10-12-2006 14:16 . Reden: CPU specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Xmod gehaald voor mijn laptop. Draai windows Vista. Het geluid is echt geel erg slecht. Ik weet dat hij geen drivers nodig heeft, maar misschien voor vista wel? Het geluid is misvormd, slaat over, echo... etc etc. Niet uit te leggen maar neem maar aan dat het heel brak is :)

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het ligt niet aan boxen of koptelefoon. Heb meerdere geprobeerd.

Groeten

edit! : Het ligt aan windows media player... Met winamp heb ik het probleem niet en klinkt het allemaal erg mooi! Vaag dus, nog iemand die dit probleem kent?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Phuncz schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:45:
ACPI heb ik uitgezet, ook de V2.0 (die gaf mijn bios ook aan) maar dan kan ik windows niet installeren, nog voordat ik de "f8" toets voor accept licence agreement .... bla bla krijg loopt ie vast.

Dat uit is blijkbaar geen optie.

Kon wel installen met ACPI V2.0 uit. Maar ook dan geen Xfi aan de praat te krijgen.

Wordt hier echt moedeloos van :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tja het zal toch ergens aan een BIOS setting moeten liggen, ik heb bijna identiek hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Phuncz schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:47:
Tja het zal toch ergens aan een BIOS setting moeten liggen, ik heb bijna identiek hetzelfde systeem.
Ik heb de bios meerdere keren door lopen, ik zou echt niet weten wat het is. De PCIbus is gelockt op 33.33 mhz. Dus dat moet goed zijn.

- ACPI 2.0 is uit.
- onboard audio is uit.

zou het echt niet weten wat het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heeft zo'n X-fi kaartje nog voordelen bovenop de normale onboard audio wat betreft de digitale uitgang?

Het lijkt er op dat mijn ac'97 chip niet zo'n mooi geluid geeft als de soundstorm van mijn vorige PC. Maar aan de andere kant lijkt mij dat weer sterk, gezien het feit dat het gewoon een digitaal signaal is. De geluidskaart hoeft daar weinig aan te vernaggelen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ac97 in mijn asus f3ja en vond dat geluid echt slecht. Die creative xmod is echt een hele vooruitgang. Mooi geluid. Krijg em alleen niet goed in windows media player Vista. Winamp is echt perfect. Hij lijkt de kwaliteit van je mp3 te verbeteren vreemd genoeg.
Heb er creative I-trigue 2.1 boxen bij gekocht. Super setje alles bij elkaar. Genot voor het oor :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digital8 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:36:

verhaal
Ligt het niet aan BF2142? Misschien hangt het spel gewoon bij je wat voor geluidskaart je ook gebruikt? Heb je hem wel goed draaiende gehad met een andere kaart? DirectX? Video/audio driver?

Ik weet het ook niet hoor, maar gooi is wat in de groep :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:13:
Ik heb vandaag de Xmod gehaald voor mijn laptop. Draai windows Vista. Het geluid is echt geel erg slecht. Ik weet dat hij geen drivers nodig heeft, maar misschien voor vista wel? Het geluid is misvormd, slaat over, echo... etc etc. Niet uit te leggen maar neem maar aan dat het heel brak is :)

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het ligt niet aan boxen of koptelefoon. Heb meerdere geprobeerd.

Groeten

edit! : Het ligt aan windows media player... Met winamp heb ik het probleem niet en klinkt het allemaal erg mooi! Vaag dus, nog iemand die dit probleem kent?
Probleem opgelost... Het lag aan de DFX plugin die ik gebruikte voor WMP. Plugin uit > Geluid goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
digital8 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:36:

Ik heb namelijk een probleem met mijn X-Fi Extreem Music en BF2142, bij Battlefield2, Need for Speed, Counterstrike Source enz. gaat alles wel gewoon goed.

-knip-
Ja, daar heb ik ook last van gehad toen ik de BF2142-demo wou proberen. Die dingen die jij hebt geprobeerd, heb ik ook geprobeerd maar hielp niet. Ik heb BF2142 er toen afgeknikkerd.

Is ook het enigste spel wat deze vage problemen vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB

Zet in het BIOS de onboard-geluidskaart uit (Disabled) en kijk es of er een optie die alle IRQ-resources automatisch kan toewijzen ipv handmatig of vooraf al door het BIOS bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:02:
[...]

Ligt het niet aan BF2142? Misschien hangt het spel gewoon bij je wat voor geluidskaart je ook gebruikt? Heb je hem wel goed draaiende gehad met een andere kaart? DirectX? Video/audio driver?

Ik weet het ook niet hoor, maar gooi is wat in de groep :)

Groeten
D'r is binnen BF2 en BF2142 een setting speciaal voor de X-Fi omdat de enigste kaart is die 128 kanalen tegelijk af kan spelen.
Ik heb BF2142 ook met m'n onboard geluid geprobeeert, oke is mis dan heel veel maar alles werkt dan wel goed, maargoed daar koop je niet zo'n highend kaart voor natuurlijk...
MelvinB schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:01:
[...]

Ja, daar heb ik ook last van gehad toen ik de BF2142-demo wou proberen. Die dingen die jij hebt geprobeerd, heb ik ook geprobeerd maar hielp niet. Ik heb BF2142 er toen afgeknikkerd.

Is ook het enigste spel wat deze vage problemen vertoont.
'k heb ondertussen al een ander IRQ / PCI slot geprobeert maar helaas hetzelfde verhaal.
'k zit er ondertussen aan te twijfelen om hem maar met RMA te sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Nog even terug te komen op mijn probleem, het lijkt dat er een conflict is tussen de X-Fi drivers en de Razer Copperhead drivers. Zodra de X-Fi drivers geïnstalleerd worden wil de pc niet meer herstarten en na een forced reboot doet de muis het niet en moet ik 'm er ff uithalen en weer inpluggen. Maar de muis wordt dan niet meer herkend door de Razer drivers. Zodra ik dus CTXFISPI.EXE verwijder uit de Windows map werkt alles wel feilloos.

Inmiddels al contact gehad met Creative support via dat 0800 nummer en daar raden ze aan de kaart eerst in een andere pc te testen...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfie
  • Laatst online: 05-09 00:30
Voor de CORRECTE aansluiting van je X-Fi of Audigy op een standaard case frontpanel zie http://harness.gadgetscope.com/manual/
Na lang zoeken eindelijk gevonden ! Graag aanpassen starttopic, zo werken koptelefoon en mic perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Een paar vragen waarin jullie zouden willen adviseren. Ten eerste kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de standaard Xtreme Gamer editie en XtremeMusic editie? Ik heb overal gezocht maar het enige verschil dat ik merk behalve de PCB layout is dat op de XtremeMusic nog een connector zit voor de breakoutbox welke je dus ooit nog eens zou kunnen aanschaffen. Verder zijn de 2 zo te zien/lezen identiek. Ook op de creative website zelf zijn de specs exact hetzelfde. Het lijkt me dat er meer verschillen moeten zijn. Alleen al omdat de PCB layout anders is. Ook de prijs is nagenoeg hetzelfde.

Creative X-Fi Xtreme Gamer € 70,57
Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro € 124,-
Creative X-Fi XtremeMusic € 69,52

Ik zat eerst te twijfelen om voor de XtremeGamer Fatal1ty Pro te gaan. Deze is echter bijna 2x zo duur. Toen ik ging kijken naar roundups/reviews/etc las ik dat deze kaart exact hetzelfde is als de XtremeMusic behalve dan 64Mb X-RAM en een breakoutbox. Toen ik over X-RAM ging lezen las ik dat dit (nog) helemaal niet meer performance geeft in spellen die dit ondersteunen. BF2 en Quake4 zijn hierbij getest ergens. Is het nu juist om te concluderen dat zeker met de prijs het beter is om gewoon voor een standaard Xtreme Gamer/XtremeMusic te gaan aangezien deze hetzelfde presteren?

Ook een twijfel is dat ik nforce4 heb en tevens veel Battlefield 2142 speel. Mijn systeem is:
AMD Athlon 64 3200+ @ 2,5Ghz
Gigabyte K8N Ultra-SLI
2x 512Mb Corsair DDR400 @ DDR420 2.5-3-3-8 (moet hier nog eens mee bezig)
nVidia Geforce 7800GT @ beetje overgeklokt. Meer moet nog na voltmod.

Voorgaand wordt over problemen met Battlefield 2142 gepraat. Ik zag wel op tweakguides dat de Ultra High Sound Quality optie soms voor problemen zorgt. Naar gewoon High zetten is dan een oplossing. Misschien werkt dit ook voor jullie? Maar er zijn dus nog wel overige probs welke niet te fixen zijn?

Wat adviseren jullie? Zoals ik er nu tegenover sta ga ik voor de Xtreme Gamer/XtremeMusic voor 70 euro zodat ik nog geld over heb voor een upgrade van 1Gb RAM naar 2Gb.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Als de XtremeMusic voor dezelfde prijs is als de XtremeGamer, ga dan voor de XtremeMusic, wegens die extra connector voor als je in de toekomst misschien nog een breakoutbox zou willen aannsluiten. Voor de rest zijn ze inderdaad identieK;

Wel heel lage prijzen, hier in België vind je de XtremeMusic niet onder de 100€. Ik heb toen dan maar een XtremeGamer voor 85€ genomen. Als ik het goed voorheb wordt de XtremeMusic uitgefaseerd en vervangen door de XtremeGamer.

Ikzelf heb ook een nForce4 moederbord, een MSI K8N SLI -FI. MSI heeft een speciaal multimedia-PCI-slot dat prioriteit heeft op de andere PCI-apparaten. Ik heb de kaart daarin gepleurd en nooit geen problemen ondervonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Versie OpenAL
The OpenAL Installer for Windows will install the OpenAL 1.1 library, enabling support for core OpenAL operations as well as extensions such as EAX and EFX. The installer supports both 32-bit and 64-bit versions of Windows.

DLL Version numbers:

OpenAL32.dll version 6.14.357.19
wrap_oal.dll version 2.1.4.0

Changes and Bugfixes

Fixed Windows 98 crash bug
Fixed floating-point related slow-down in "Generic Software" device
Fixed Source Gain problem on Stereo Buffers.
OpenAL Router search path now includes Router's directory.
Windows Vista Default Device and Device Enumeration fixes.
ALC Capture Extension can now be used independent of playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoor, na weken tyfen en tieren is het EINDELIJK zover, HIJ werkt _/-\o_

Ik wou jullie dit toch even meedelen na al het geirriteer in het topic van mijn kant, maar ja ik baalde dan ook stevig dat ie het niet deed.

Wat was het nou dan??? - Hoor ik jullie vragen.

Nou ik heb nog 1 optie veranderd in de BIOS, en of dat DE optie was weet ik niet, kan een samenloop van gezeur zijn, maar nadat ik het vinkje "Plug & Play OS" op "NO" gezet heb, en een verse install gedaan heb, werkte die. _/-\o_

Wat ik overigens nog even wil weten is het volgende:

Ik heb hem aan de praat gekregen zonder extra stroomtoevoer (die had ik ff in een floppy disk zitten) en hij deed het prima, na een reboot heb ik de floppypowercable weer in de XFI gepleurt en hij werkt nog steeds prima. Is deze power voorziening wel noodzakelijk ??

In iedergeval, iedereen bedankt voor het mee denken van dit complexe probleem, wat uiteindelijk, velen zeiden het al, een BIOS instelling was. :+

• The__Virus
Die floppypowercable is nodig voor een evt. breakoutbox, maar als je die niet hebt is het ook geen probleem als je die aansluit.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

How how, kan je de breakout box gewoon voeden via de geluidskaart ipv. rechtstreeks op de breakout box ? Want ik heb hem extern gemaakt en het is wel irritant dat ik een extra stroomkabel naar buiten moet frotten :)

• The__Virus
Ja het schijnt te kunnen. Zo staat het niet in de handleiding, maar in het vorige deel geloof ik waren er een aantal mensen die de floppy connector op de kaart hebben aangesloten en bij hen werkte het gewoon goed :). Ik kan echter geen garanties geven of verantwoordelijkheid dragen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Thanx needless to say,
Dat zou een logische verklaring zijn. Want alle roundups van de x-fi's heeft nooit de normale XtremeGamer bijgestaan. Dus zou heel goed kunnen dat deze net nieuw is gekomen als vervanger en er daarom ook geen reviews over te lezen zijn.

Nog mensen die ervaring hebben met X-RAM ism bijvoorbeeld Battlefield 2142? Maakt het veel uit?
Want dit hangt wel van de beslissing tussen de XtremeMusic en XtremeGamer Fatal1ty Pro af.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tis niet zozeer een vervanger, maar meer een uitbreiding van het assortiment. Omdat ie half-height is, past ie dus in meer HTPC's en andere small form factor behuizingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik heb een vraag aan de x-fi Xtrememusic gebruikers.

kan ik via de x-fi kaart ook mijn front aansluitingen nog gebruiken ?

ik heb een coolermaster centurion 534 en ik kan het nnergens vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Al in de TS gekeken? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 09-09 17:28
THNX !! nieuwe x-fi gebruiker erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Hey, ik had nog nooit eerder een microfoon aan mijn X-Fi Fatal1ty gehangen, maar wat blijkt nu... de mic blijkt gelijk in windows al (zonder iets te doen) het geluid over de speakers te geven. Dus alles wat de mic opneemt hoor ik ook meteen. Dit is niet de bedoeling, het moet alleen opgenomen worden, of direct doorgestuurd worden naar iemand anders (voicecom).

De optie "What you hear" is uitgevinkt in de standaard windows volumeregelingen.
Ik kan niets vinden in de Creative Audio Console die bij de drivers zit. Verder heb ik geen X-Fi software geinstalleerd staan, is dit vereist?

Krijg het nu niet uit iig. Wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Mic2/line-in2 dempen bij 'Afspelen' (dubbelklik op speakertje). Staat ie er niet, dan moet je hem ff aanvinken in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

The__Virus schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:14:
Mic2/line-in2 dempen bij 'Afspelen' (dubbelklik op speakertje). Staat ie er niet, dan moet je hem ff aanvinken in de opties.
Thanks! Dat was `m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

leandres schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:51:
[...]

Nou ik heb nog 1 optie veranderd in de BIOS, en of dat DE optie was weet ik niet, kan een samenloop van gezeur zijn, maar nadat ik het vinkje "Plug & Play OS" op "NO" gezet heb, en een verse install gedaan heb, werkte die. _/-\o_

Wat ik overigens nog even wil weten is het volgende:

Is deze power voorziening wel noodzakelijk ??
Plug & Play OS, dat kan je maar beter altijd op NO zetten!
Antwoord op je vraag: als die powervoorziening er zit, en creative adviseert daar een powerconnector op te zetten > JA

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Da Killah schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:27:
Verder zijn de 2 zo te zien/lezen identiek. Ook op de creative website zelf zijn de specs exact hetzelfde. Het lijkt me dat er meer verschillen moeten zijn. Alleen al omdat de PCB layout anders is. Ook de prijs is nagenoeg hetzelfde.

Creative X-Fi Xtreme Gamer € 70,57
Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro € 124,-
Creative X-Fi XtremeMusic € 69,52
Gamer editie:
Digitale Audio Out Nee
Uitgangen 7.1 kanaals
Dolby Digital Support Nee

ExtremeMusic editie:
Digitale Audio Out Ja
Uitgangen 7.1 kanaals
Dolby Digital Support Ja

Er zijn dus wezenlijke verschillen, gebruik je geen digitale output en ook geen DDS, heb je aan de Gamer Editie genoeg.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Is er een manier om de software (je weet wel, die module switcher, mooie blauwe configuratie schermpjes) onder Windows Vista (64bit) te laten werken? Of gaat dit gewoon nog niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:22:
[...]

Gamer editie:
Digitale Audio Out Nee
Uitgangen 7.1 kanaals
Dolby Digital Support Nee

ExtremeMusic editie:
Digitale Audio Out Ja
Uitgangen 7.1 kanaals
Dolby Digital Support Ja

Er zijn dus wezenlijke verschillen, gebruik je geen digitale output en ook geen DDS, heb je aan de Gamer Editie genoeg.
Ik heb hier de Creative Labs X-Fi XtremeGamer 7.1 OEM en daar zit wel degelijk Digital Out op.
Zelfs via een Optical Out.
DD5.1 komt er ook prima uit, hij decode het alleen niet, hij stuurt het van de DVD zo door naar mijn receiver die er vervolgens gezellig mee aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik zit nu het verschil tussen een onboard AC'97 te luisteren en een X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional... Maar ik moet zeggen ;

- De X-Fi klinkt misschien een heel klein beetje "helderder" maar niet beter
- De X-Fi mist meer bass dan de onboard
- Werkt trouwens wel oke onder Vista RTM met RC1 drivers.

Ik zit nu te twijfellen of ik hem wel zoveel geld waard vind...

Trouwens die X-Mod is dus GEEN externe geluidskaart, alleen een extra mod om het geluid "beter" te maken..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
ik weet niet wat voor mobo jij hebt?
maar op mijn A8N-SLI ruist dat kreng echt heel erg, en het erge is dat ik nu op linux aan het werken ben en er dus geen drivers zijn :(

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Sluuut schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:00:
Ik zit nu het verschil tussen een onboard AC'97 te luisteren en een X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional... Maar ik moet zeggen ;

Trouwens die X-Mod is dus GEEN externe geluidskaart, alleen een extra mod om het geluid "beter" te maken..
Ik ben overgegaan van een AC'97 op een MSI K8N SLI-FI naar een X-Fi XtremeGamer.

Ik krijg nu juist een veel diepere bass (daar waar ik er vroeger te weinig had), de hogere tonen zijn veel heldereder en ik kijg een betere isolatie van de verschillende geluiden.

Daar waar vroeger een muziekstukje klonk alsof een geharrewar van lawaai, kan ik nu de instrumenten veel makkelijker individueel herkennen. Zo hoor ik dan ook meer detail in mijn muziek.

Veel hang natuurlijk af van waar je je geluidskaart op aansluit. Bij mij is dat op een hifi-keten met B&W DM220 luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb sinds een aantal weken de ExtremeMusic. Geweldige kaart vooral in games, een hele vooruitgang tov de Audigy die ik voorheen had. Kaart draait ook prima in Vista overigens met de Beta driver.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Wisten jullie dat bij CMSS 3D de MacroFX en ElevationFilter pas werken wanneer dit ipv "auto" op "on" staat? Ben best onder de indruk hiervan! Getest in Unreal Tournament 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
GoTman schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:36:
ik weet niet wat voor mobo jij hebt?
maar op mijn A8N-SLI ruist dat kreng echt heel erg, en het erge is dat ik nu op linux aan het werken ben en er dus geen drivers zijn :(
Ik heb een DFI Lanparty Ultra-D met "Karajan audio module (8-channel), S/PDIF-in/out" maar het word in Vista gewoon als nVidia nForce Audio gezien en in m'n bios als AC97 aangegeven.

Er hangt trouwens een Behringer DX626 mengpaneel aanvast, daarna een Teac A70 versterker en daarna OmniAudio boxen.. (straatwaarde 300 euro pst, geen super boxen maar ook zeker niet slecht..)

Die ruis word trouwens grotendeels veroorzaakt door m'n Behringer mengpaneel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Wat jij als minder bass ervaart zal wel een strakkere en gecontroleerdere bass zijn. Het lijkt opzich minder, maar is het niet.
Anders is het een boomigere en ongecontroleerdere bass.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Mystic_Jack schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:09:
[...]

Wat jij als minder bass ervaart zal wel een strakkere en gecontroleerdere bass zijn. Het lijkt opzich minder, maar is het niet.
Anders is het een boomigere en ongecontroleerdere bass.
Ik denk dat geluid gewoon persoonlijk blijft :)

De ene houd van warm buizen geluid, de ander van schel X-Fi geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De meeste mensen houden van geluid dat in theorie het beste klinkt, de rest is ondergeschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Phuncz schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:37:
De meeste mensen houden van geluid dat in theorie het beste klinkt, de rest is ondergeschikt :)
Hehe die opmerking van me was een beetje express vanwege de eerdere opmerking, maar ik denk dat er gewoon ook een groot persoonlijk verschil kan zijn.

Verwijderd

Kom net toevallig dit topic tegen en zag onderstaand plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_pinlayout.jpg

Werkt dit ook bij de Audigy 2? Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet maar het is lullig dat de front audio niet aangesloten is nu. Ik zal er thuis dan ook zeker naar zoeken in mijn handleiding, maar als iemand het hier weet... Plaatje en foto's zijn erg duidelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01

Dat kan kloppen. Geluid is namelijk niet alleen afhankelijk van een geluidskaart. Ik heb vandaag de X-FI Fatal1ty en een Sennheiser HD 595 binnen gekregen. Ik merkte ook op als ik iets afspeelde over mijn "oude" 5.1 speakers dat het geluid nauwelijks echt zo goed verbeterde. Toen ik me nieuwe koptelefoon aansloot merkte ik het verschil echter wel, wat een geluid!! Ik blijf dus de aankomende dagen met dat ding op me kop zitten :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:22:
Kom net toevallig dit topic tegen en zag onderstaand plaatje.
[afbeelding]

Werkt dit ook bij de Audigy 2? Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet maar het is lullig dat de front audio niet aangesloten is nu. Ik zal er thuis dan ook zeker naar zoeken in mijn handleiding, maar als iemand het hier weet... Plaatje en foto's zijn erg duidelijk namelijk.
Volgens mij was dit plaatje zelfs van een Audigy 2. Ze hadden iig dezelfde pinlayout :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Vraagje met bf2142 zodra ik de X-fi optie kies ipv hardware of software gaat hij er een vreemd soort surround van bouwen. Ik heb dat CMSS-3D uitstaan, maar als ik nu met bijvoorbeeld een tank de koepel naar achter draai hoor ik niks meer (alsof de tank een silencer erop heeft zitten). De speakerset is een Logitech z-680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een c-media ac-97 on-bourd geluids kaart met coxiaal daar aan vast een yamaha v450 receiver en daar heb philips speakers met platte conussen op aangesloten.

zal ik verschil merken tussen me onbourd geluids kaart en x-fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Mijn glazen bol is wazig, ik zal hem even oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal dagen geleden de logitech z-5400 5.1 speakerset gekocht.
En nu wilde ik ook mijn geluidskaart upgraden. Ik gebruik momenteel
nog de onboard audio (een Soundmax op de asus p4c800 deluxe)
Zelf zat ik aan de X-Fi XtremeMusic te denken. Ik heb al het nodige over
deze en andere kaarten gelezen maar ik ben er toch nog niet helemaal uit.
Ik gebruik de computer metname voor het beluisteren van muziek en het kijken
van gecomprimeerde films.

Een aantal vragen blijven; bijvoorbeeld
- Is de X-Fi XtremeMusic een fijne combinatie met de z-5400? of zijn er betere alternatieven?
- Is de X-Fi XtremeMusic overal ineens uitverkocht? (als ik al goedkope verkooppunten vind
dan zijn dit OEM of BULK versies, en ik heb liever een retail)

Groet Groet,
ronnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn soundblaster live is nu aan vervanging toe.
Nu was het ook altijd zo dat als ik game me headset op had, maar als ik muziek luister of film keek dat ik mijn surround set aan zette, die moest ik dan altijd om pluggen.
En dat vond ik altijd wel irritant.

Nu had ik mijn ogen gericht op de X-Fi Elite Pro en de X-Fi Fatal1ty, nu weet ik wel wat aardig het verschil. Maar zit er ook nog geluids verschil in?

En wat is de grote van de X-Fi Elite Pro? Dat heb ik nooit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zit voor de doorsnee gebruiker totaal geen verschil in. De grootte? Van wat? Het geheugen? 64MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:33:
Zit voor de doorsnee gebruiker totaal geen verschil in. De grootte? Van wat? Het geheugen? 64MB.
De grote van de externe kast, het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:20:
...
Nu had ik mijn ogen gericht op de X-Fi Elite Pro en de X-Fi Fatal1ty, nu weet ik wel wat aardig het verschil. Maar zit er ook nog geluids verschil in?
...
Geloof dat de Elite Pro betere DAC`s heeft dan de rest v/d lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel gebruik ik het onboard geluidsverhaal van een Asus A8N-E, AC'97 oid. Ik ben van plan om binnenkort een van de X-Fi kaarten aan te schaffen (Twijfel nog tussen de Music of een van de Fatality modellen).

PC wordt gebruikt om te gamen en mp3tjes af te spelen (al dan niet tegelijk), het dient niet als Home Entertainment station (alhoewel ik gamen ook als home entertainment zie, maar goed...).

Aangezien de studeerkamer waarin de pc staat vrij ruim is, was ik van plan om een aparte surround versterker te kopen met daarvoor een 5.1 set goede boxen.

Het externe versterker verhaal is echter een beetje verwarrend (en search maakte het niet meteen duidelijker..) - welke optie is beter; een van de duurdere X-Fi modellen met digitale-/coax aansluiting naar de amp, of de Creative kabel ( http://nl.europe.creative...bcategory=0&product=1076& ) met een minder uitgebreid model X-Fi? Ik ben niet van plan om DVDs te kijken op de pc (ik hang liever op de bank en kijk met een dvd speler), maar wil wel surround uit de pc als het in games aanwezig is. :)

Hulp / suggesties zijn welkom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:29:
[...]

De grote van de externe kast, het formaat.
De breakoutbox dus. De grootte daarvan is één 5,25inch drivebay.

@hierboven:
Ik zou gewoon het simpelste model nemen en zelf een surroundkabeltje 'maken'. Die kabel van Creative is nauwelijks verkrijgbaar en de breakoutbox rechtvaardigt de meerprijs in jouw geval niet.

[ Voor 30% gewijzigd door The__Virus op 03-01-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Heb de Fatal1ty (zonder breakoutbox) besteld, een Yamaha RX-V359, Creative Home Cinema kabel en een Yamaha surround set speakers. Daarmee moet ik toch een eind komen, lijkt me zo. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om met de laatste drivers voor vista (RTM) het volume aan te passen van elke afzonderlijke speaker? Onder XP kon je elke speaker een paar db hoger of lager zetten en dit was vooral voor mijn 2 achterspeakers erg handig, daar deze nogal ver weg staan. Is dit mogelijk met de beta driver voor vista van de site of misschien mbv een ander programmaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

The__Virus schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:54:
[...]

De breakoutbox dus. De grootte daarvan is één 5,25inch drivebay.
De breakoutbox van de Elite Pro is toch wel wat groter:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20051003/dal06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Oow sorry je hebt gelijk, niet aan gedacht :P. Daar blijf ik je het antwoord schuldig, ik weet alleen dat ie ongeveer even groot is als een PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 08:55:
Oow sorry je hebt gelijk, niet aan gedacht :P. Daar blijf ik je het antwoord schuldig, ik weet alleen dat ie ongeveer even groot is als een PS2.
Nouja maakt niet uit, ik heb me maar bedacht dat ik de X-Fi Fatal1ty koop ik vind de X-Fi Elite Pro toch wat te groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Wisten jullie dat het "X-Fi Mode Changer" programma verbinding met het internet maakt?
Buiten een update-check zou ik niet weten wat `t daar te zoeken heeft. En aangezien het zomaar van iemand is, vertrouw ik dat niet zomaar. Er word ook nergens een woord gerept over een update-checker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Bij mij maakt hij geen contact met internet., zou dat wel gebeuren dan zou ik wel een popup melding van Kaspersky krijgen...

Nou moet ik zeggen dat die mode-changer er bij mij al 3/4 jaar opstaat dus misschien heb jij een andere versie...

[edit]
Even m'n Anti-Hacker instellingen nagekeken en er staat idd niets van dat programma in dus bij mij heeft het iig nooit geprobeert contact met het internet te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het Mode Changer (Tussen Game/Entertainment/Create) programma ook te linken is aan executables (net zoals bij Nvidia Control Panel voor game settings).
Zou het wel fijn vinden als ie automatisch tussen 5.1 (die gaat analoog naar m'n receiver) en 2.1 (optisch naar m'n receiver, handig met DTS/DD5.1 films, etc) ofzo zou kunnen switchen met games.
Nu moet ik dat steeds nog handmatig doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:04:
Weet iemand of het Mode Changer (Tussen Game/Entertainment/Create) programma ook te linken is aan executables (net zoals bij Nvidia Control Panel voor game settings).
Zou het wel fijn vinden als ie automatisch tussen 5.1 (die gaat analoog naar m'n receiver) en 2.1 (optisch naar m'n receiver, handig met DTS/DD5.1 films, etc) ofzo zou kunnen switchen met games.
Nu moet ik dat steeds nog handmatig doen.
'k zit nu acter m'n labtop dus ik kan het even niet voor je opzoekken maar ik weet wel dat je ergens kunt instellen dat als een bepaalde file gestart wordt bv. "BF2142.exe" de mode-changer automatisch naar de 5.1 stand gaat (als je dan 5.1 zou willen) en op het moment dat je BF2142 dan weer uit gaat switched hij automatische terug naar de instelling die je voor windows desktoppping hebt ingesteld.

Ik neem aan dat dat is wat je bedoelt...

[edit]
Dit bedoel ik dus...
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/4909/appprofilewi2.jpg

Voor meer info kijk hier even., da's de nieuwe site van de maker van dat tooltje...
http://www.freewebs.com/spectra9/xfmc.html

[ Voor 9% gewijzigd door digital8 op 04-01-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

digital8 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:03:
Bij mij maakt hij geen contact met internet., zou dat wel gebeuren dan zou ik wel een popup melding van Kaspersky krijgen...

Nou moet ik zeggen dat die mode-changer er bij mij al 3/4 jaar opstaat dus misschien heb jij een andere versie...

[edit]
Even m'n Anti-Hacker instellingen nagekeken en er staat idd niets van dat programma in dus bij mij heeft het iig nooit geprobeert contact met het internet te leggen.
Toevallig is Kaspersky er net af bij mij en heb ik Sygate Personal Firewall weer geinstalleerd. Sygate vraagt altijd eerst toestemming voordat een programma contact kan maken, de melding kreeg ik bij de X-Fi Mode Changer 1.4 build 40.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/temp/x-fi_mode_changer_connecting.gif

Edit: Nu ik dat IP zie (224.0.0.22) denk ik dat het geen internet maar lan adres is (weet niet veel over netwerken).

[ Voor 13% gewijzigd door Patriek op 05-01-2007 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Wat misschien mogelijk is, is dat het een poort opent en die bezet houdt, om ervoor te zorgen dat er slechts een instantie van het programma kan draaien. Dat is het enige wat ik kan bedenken. Ik krijg echter niet van dat soort meldingen, het programma blijft keurig 'lokaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Ik zal morgen eens versie 1.4 van die mode-changer installeeren en eens kijken wat er gebeurt.

Als ik me niet vergis heb ik namelijk versie 1.1 geinstaleerd staan., maargoed 'k ga nu m'n PC op zolder niet meer aanslingeren om dat uit te zoeken, 'k post morgen m'n bevindingen wel ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ok, don't shoot me..kom er niet uit.

Ik wil mijn MCE systeem, die op mijn LCD tv hangt, digitaal geluid laten versturen naar mijn versterker (een Pioneer VSX-516). Dit via de coaxiale ingang!

Naarm ijn weten kun je met een X-Fi Extreme Audio, de MIC ingang gebruiken als SPDIF uitgang richting de versterker. Am I right? En wat voor verloopje moet ik dan nemen van 3,5mm naar cinch?

Ik las in ieder geval dat een doodnormale RCA stekker ook gebruikt kan worden als ditiale doorvoer kabel, dus dan zou ik alleen een verloopje moeten hebben...

Iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:28:
Ok, don't shoot me..kom er niet uit.

Ik wil mijn MCE systeem, die op mijn LCD tv hangt, digitaal geluid laten versturen naar mijn versterker (een Pioneer VSX-516). Dit via de coaxiale ingang!

Naarm ijn weten kun je met een X-Fi Extreme Audio, de MIC ingang gebruiken als SPDIF uitgang richting de versterker. Am I right? En wat voor verloopje moet ik dan nemen van 3,5mm naar cinch?

Ik las in ieder geval dat een doodnormale RCA stekker ook gebruikt kan worden als ditiale doorvoer kabel, dus dan zou ik alleen een verloopje moeten hebben...

Iemand die meer weet?
Je noemt het al, verloop van tulp naar 3,5inch jack en een enkele RCA kabeltje rood of wit stekker maakt natuurlijk niet uit.
dus die jack in je geluidskaart (flexi-jack aansl.) en de tulp coaxiaal in je reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Ik heb vanmiddag even de nieuwe versie van Mode-Changer geinstaleerd 1.4 build 4, maar ik krijg geen melding dat er een vebinding met internet gemaakt wordt, wel heb ik gelijk al een bug gevonden, maar daar moet ik eerst nog even precies de reden voor localiseeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Je noemt het al, verloop van tulp naar 3,5inch jack en een enkele RCA kabeltje rood of wit stekker maakt natuurlijk niet uit.
dus die jack in je geluidskaart (flexi-jack aansl.) en de tulp coaxiaal in je reciever.
Gracias, dan weet ik dat zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over de driver installatie van de kaart - wat is er nodig afgezien van de laatste drivers (meuktracker: Creative SoundBlaster X-FI 2.09.0007) na? Ik ben altijd wat huiverig met het installeren van de software pakketen die bijgeleverd worden - de installatie cd zet meestal meer meuk op je systeem dan je nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Totaal niets, ik heb ook alleen die driver geïnstalleerd, puur vanwege het feit dat ik dit OS puur gebruik voor games en dus zo kaal mogelijk wil hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

huh... nu wilt het programma MCRD Device Service (mcrdsvc.exe) naar datzelfde IP-adres (224.0.0.22) connecten.

Vermoed hierdoor dat het niet aan de X-Fi Mode Changer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Weet iemand hoe je je microfoon werkende krijgt wanneer je in game-modus bent? Ik weet dat die poort gedeeld wordt, maar is er geen andere oplossing? Ik heb trouwens de X-FI Fatal1ty met front panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Patriek schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:56:
huh... nu wilt het programma MCRD Device Service (mcrdsvc.exe) naar datzelfde IP-adres (224.0.0.22) connecten.

Vermoed hierdoor dat het niet aan de X-Fi Mode Changer ligt.
Is van windows...,
Description:
mcrdsvc.exe is a process which belongs to the Microsoft Windows Media Center. This program is an essential process to the running of the program, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.
Zie ook..;
http://www.liutilities.co...o/processlibrary/mcrdsvc/
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.