• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

rusman schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:49:
Zijn er meer mensen met problemen van de x-fi extreme music icm battelfield 2 1.4? Als ik namelijk de x-fi aanklik in de opties en die instellingen probeer op te slaan zegt het spel dat het incompatible is ofzo.. Is hier een oplossing voor?
heb je op dat moment game mode wel aanstaan?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Een vraag:
Is het mogelijk om met creative mediasource weer precies bij het nummer verder te gaan waar je gebleven was als je uit stanby modus komt (S3 standy)? Ik kon dit namelijk wel met creative jukebox van de 24-bit live kaart.

Een tweede vraag:
Misschien niet gerelateerd aan dit topic, maar ik probeer het toch. Ik heb een logitech lx700 toetsenbord met setpoint 3.x geïnstalleerd. Als ik nu op de play/pauze knop druk dan doet hij niks (pauzeren moet hij dus doen) totdat ik mediasource naar de voorgrond haal dan werkt hij pas. Met windows media player doet hij dat wel trouwens.

Een derde vraag:
Ik heb mijn front aansluiting (hoofdtelefoon en mic gangen) nou ook op de x-fi aangesloten maar als ik op de mic ingang de mic aansluit (dûh) werkt 't niet. Ik heb 't volgens de aanwijzingen in de TS gedaan. Of moet ik dan het draadje uit de FPOUT_R halen?

Voor de rest echt lekker kaartje (xtrememusic, al sinds april '06 geluid aan het produceren).

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Vraag 1: zo moeten kunnen, gezien de aard van stand-by: gewoon verder gaan waar je was, alles blijft gewoon lopen.

Vraag 2: dit ligt aan het programma, blijkbaar werken de hooks niet helemaal goed. Ik zou het navragen bij Logitech als ik jou was.

Vraag 3: Welk draadje weet ik niet, dat moet je uit de TS halen. Je moet er wel voor zorgen dat het opname apparaat op Mic2/Line-in2 staat, anders werkt het natuurlijk niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
About de Xmod

Ik stel mijn vraag maar hier, omdat het toch een X-fi kaart is.

Weet iemand of je de Xmod van je MP3 speler op je audio versterker (gewone audio-ingang) kunt aansluiten?

Ik wil misschien zo'n ding aanschaffen om podcasts die ik op mijn mp3-speler zet via mijn gewone versterker afspelen, maar ik vind vaak dat 128b geluidskwaliteit van MP3 niet zo goed, ik hoor het echt wel de achteruitgang in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja dat kan, zoals geloof ik ook in de info van het product staat. Maar verwacht geen wonderen! Het is meer dan een equalizer, het komt zeker wel wat tot zijn recht bij lage bitrate muziek, maar het zal nooit zo goed als een origineel klinken. Kijk eens of je het ergens kan en mag uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-JanKroon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 09:27
beste mensen, ik kom er niet uit,

Ik heb een laptop (HP NX8220) en ik ga dinsdag toch maar de Logitech Z-5400 (5.1) halen (na heeeel lang denkwerk :P) magoed, hét probleem. ik heb me laten vertellen dat als ik de logitech set echt goed tot zijn recht wil laten komen hem dus moet aanluiten op een coaxiale of digitale uitgang... en laat mijn laptop daar nou niet over beschikken :P
dus ik zoeken,.. toen kwam ik al heel snel uit bij de Creative 2 ZS Notebook. ik dacht nou oke! als dat dé oplossing is doen we dat! maar toen kwam ik vandaag de Audigy ZS 2 Video Editor ( http://www.creative.com/p...y=204&product=11226&nav=0 ) tegen op de pricewatch, en die heeft wel HEEL veel aansluitingen (lekker) maar is wel een stuk goedkoper..
dus nu mijn vraag als (nog) leek op dit gebied aan jullie : Welke moet ik kiezen, van deze 2 of anderen? en kan ik met die Audigy 2 ZS Video Editor ook de Logitech Z-5400 digitaal, of coaxiaal aansturen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-JanKroon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 09:27
beste mensen, ik kom er niet uit,

Ik heb een laptop (HP NX8220) en ik ga dinsdag toch maar de Logitech Z-5400 (5.1) halen (na heeeel lang denkwerk :P) magoed, hét probleem. ik heb me laten vertellen dat als ik de logitech set echt goed tot zijn recht wil laten komen dat ik hem dus moet aanluiten op een coaxiale of digitale uitgang... en laat mijn laptop daar nou niet over beschikken :P
dus ik zoeken,.. toen kwam ik al heel snel uit bij de Creative 2 ZS Notebook. ik dacht nou oke! als dat dé olossing is doen we dat! maar toen kwam ik vandaag de Audigy ZS 2 Video Editor ( http://www.creative.com/p...y=204&product=11226&nav=0 ) tegen op de pricewatch, en die heeft wel HEEL veel aansluitingen (lekker) maar is wel een stuk goedkoper..
dus nu mijn vraag als (nog) leek op dit gebied aan jullie : Welke moet ik kiezen, van deze 2.. of een andere (?) en kan ik met die Audigy 2 ZS Video Editor ook de Logitech Z-5400 digitaal, of coaxiaal aansturen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Waarom een dubbelpost :? Tja het hangt er geheel vanaf wat je wilt doen. Lees de TS eens door over de beperkingen van de X-Fi op digitaal gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
(ik dacht dat dit het X-Fi topic was........) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik las dit in de startpost:
Digitaal multikanaal geluid
De X-fi beschikt NIET over de mogelijkheid in Dolby Digital content te encoden. Dit houdt in dat je bij normaal gebruik slechts een stereo signaal over je SPDIF aansluiting kunt sturen. Voor meerkanaals geluid bij spellen ben je aangewezen op analoog aansluiten van je speakers. WEL heb je digitaal multikanaals geluid als je een DVD of andere content welke bijv. AC3 bevat (dus voorgecodeerd in DD). Je versterker of speakers zullen dan normaal gesproken aangeven slechts een stereo signaal te kunnen ontvangen.
Zijn er omvormers van analoog naar coaxiaal of optisch? zodat ik tijdens gamen kan genieten van 5.1? Want mijn versterker heeft geen analoge ingang.

Misschien zijn er ook nog andere mogelijkheden waar ik overheen kijk, dit is mijn reciever: http://www.pioneer.nl/nl/...ive/VSX-C402-S/index.html

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 18-11-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zo te zien kan je versterker geen analoog ingangssignaal krijgen, dus je zult eerst inderdaad een omvormer daarvoor nodig hebben. Maar dat zijn denk ik niet de goedkoopste oplossingen. Bovendien heb je dan alsnog kwaliteitsverlies, omdat je van D->A, naar A->D gaat i.p.v. alleen digitaal. Misschien is een andere geluidskaart een betere keuze, alleen voor games etc. mis je dan wel EAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik heb bf2 opnieuw erop gelazerd en mn bios geflashed (was 2 jaar oud :$ ) maar het heeft niet geholpen.
Er zijn nog wat slachtoffers las ik in een creative forum thread maar ook daar geen oplossing.
Zou ik dan samen met nog wat lui een brakke kaart hebben ? Het lijkt me sterk aangezien het puur een bf2-issue is. Voor de rest doet ie alles perfect.
Heb trouwens : p4 3.4ghz, asus p5ad2premium, 2gb kingston@600mhz, xfx7900gt EE en bf2 liep prima op max settings en een oude live!.
Het is of de kaart of de drivers. Ik ga nog maar es 100x de drivers erop gooien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mastasidaz schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:33:
Zijn er omvormers van analoog naar coaxiaal of optisch? zodat ik tijdens gamen kan genieten van 5.1? Want mijn versterker heeft geen analoge ingang.
Als je de DTS-610 nog kunt krijgen ben je in 1x klaar. Je kunt beter bij winkels met eigen stock proberen dan bij goedkope webshops, die na "moment ik mail even" er achter komen dat "de leverancier dit product niet langer kan leveren".

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Wie weet er hoe ik de output kan wijzigen van headphones (analoog), naar optical out (digitaal). En dit zonder de hoofdtelefoon er uit te moeten trekken? Iedere keer als ik wil switchen tussen m`n speakerset en hoofdtelefoon moet ik aan die plug zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Mode Switcher? Of gewoon zelf de digitale I/O inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

The__Virus schreef op maandag 20 november 2006 @ 06:53:
Mode Switcher? Of gewoon zelf de digitale I/O inschakelen.
Geloof dat je m`n probleem niet begreep, ik wilde schakelen tussen het sturen v/d output naar de "headphone out" of de optical out. Maar nadat ik in de audio console bij headphone detection "automaticly mute speakers" uit gevinkt heb, begrijp ik nu dat altijd alle outputs een signaal geven.... mijn speakers zowel op 6ch direct (analoog) als op optical (digitaal) en mijn hoofdtelefoon geven tegelijk geluid.

Is het niet mogelijk om het signaal te stoppen dat naar mijn hoofdtelefoon gaat, als ik toch alleen m`n speakers gebruik?

Geloof dat je straks met Vista eindelijk kan bepalen WAT er naar WELKE output gaat, en mss ook per output een ander signaal kan hebben (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik heb Logitech Z4 speakers in combinatie met de x-fi Extrememusic. Sindskort heb ik het probleem dat als ik de volumeknop helemaal dichtdraai op de remote control van de speakers, dat er nog steeds zacht geluid uit de speakers hoorbaar is. Ik kan het volume dus niet meer met de knop uitzetten, enkel door het volume softwarematig terug te draaien. Eerst werkte het wel gewoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Weet iemand misschien waar je zo'n standaard digital-out bracket (SP) kan kopen? Helaas heb ik er geen liggen.

edit:
Gevonden en gekocht voor 5 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door Graham op 21-11-2006 17:55 . Reden: Gevonden & gekocht... ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het Fantoom schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:37:
Ik heb Logitech Z4 speakers in combinatie met de x-fi Extrememusic. Sindskort heb ik het probleem dat als ik de volumeknop helemaal dichtdraai op de remote control van de speakers, dat er nog steeds zacht geluid uit de speakers hoorbaar is. Ik kan het volume dus niet meer met de knop uitzetten, enkel door het volume softwarematig terug te draaien. Eerst werkte het wel gewoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dat ligt toch echt aan je speakers zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heeft iemand al ervaring met de Xi-Fi en Windows Vista..?
Zijn de drivers al ok.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The__Virus schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:49:
Ja dat kan, zoals geloof ik ook in de info van het product staat. Maar verwacht geen wonderen! Het is meer dan een equalizer, het komt zeker wel wat tot zijn recht bij lage bitrate muziek, maar het zal nooit zo goed als een origineel klinken. Kijk eens of je het ergens kan en mag uitproberen.
Volgens de info zit er enkel een geluidsuitgang op voor headphone of speakers en niet voor een audio-ingang op een versterker.
Toch wil ik dus weten of iemand hier ervaring mee heeft, want dat ding is hier niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:42:
Heeft iemand al ervaring met de Xi-Fi en Windows Vista..?
Zijn de drivers al ok.?
Voor informatie over de X-FI en vista klik op de link...

X-FI en Vista Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
maartend schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:09:
[...]

Volgens de info zit er enkel een geluidsuitgang op voor headphone of speakers en niet voor een audio-ingang op een versterker.
Toch wil ik dus weten of iemand hier ervaring mee heeft, want dat ding is hier niet te krijgen.
http://nl.europe.creative...y=668&product=15913&nav=0
Er zit een MIC-aansluiting op, dus je zou daar prima de uitgang van je versterker op aan kunnen sluiten. Je PC zal echter wel aan moeten staan, vanwege het feit dat het zijn voeding krijgt uit de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The__Virus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:02:
[...]

http://nl.europe.creative...y=668&product=15913&nav=0
Er zit een MIC-aansluiting op, dus je zou daar prima de uitgang van je versterker op aan kunnen sluiten. Je PC zal echter wel aan moeten staan, vanwege het feit dat het zijn voeding krijgt uit de USB.
Kijk en dat wil ik dus niet, dat ding moet tussen een mp3 speler en een versterker kunnen.

Jammer, maar dan stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in mp3-speler > versterker? Dan zou je mp3's met een hogere bit-rate moeten aanschaffen en , mits je die nog niet hebt, een goede versterker. Verder is het sterk afhankelijk van wat voor mp3 speler je hebt i.v.b de intere audio codec/hardware... Kan zijn dat ik er naast zit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn hifi-installatie en ben geïnteresseerd in de Xifi wegens de crappy kwaliteit van mijn onboard geluidskaart.

1 Belangerijk aspect voor de aankoop is de volgende:

Ik zou graag vaak skype gebruiken en heb hiervoor een headset. Momenteel moet ik echter steeds mijn hifi-installatie loskoppelen om vervolgens mijn hoofdtelefoon aan te sluiten. Niet echt super-handig. Kun je met de xifi 2 verschillende uitgangen hebben die hetzelfde stereo-signaal uitzenden zodat ik niet steeds de stekker moet verwisselen bij een skype-oproep? Ik zou de versie kopen zonder de breakout-box omdat ik de versies met de breakoutbox toch iets te duur vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:43:
Als in mp3-speler > versterker? Dan zou je mp3's met een hogere bit-rate moeten aanschaffen en , mits je die nog niet hebt, een goede versterker. Verder is het sterk afhankelijk van wat voor mp3 speler je hebt i.v.b de intere audio codec/hardware... Kan zijn dat ik er naast zit hoor
Het gaat om opgenomen podcasts (en die gaan niet hoger dan 128) en laat ik het zo zeggen, ik heb een bloedgoede versterker. Dus geef de volgende keer ajb gewoon atnwoord op de vraag ipv zomaar iets te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:53:
[...]

Het gaat om opgenomen podcasts (en die gaan niet hoger dan 128) en laat ik het zo zeggen, ik heb een bloedgoede versterker. Dus geef de volgende keer ajb gewoon atnwoord op de vraag ipv zomaar iets te zeggen
Ga je vraag dan aub(niet ajb) ergens anders stellen als je een antwoord(niet atnwoord) wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

needless to say schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:32:
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn hifi-installatie en ben geïnteresseerd in de Xifi wegens de crappy kwaliteit van mijn onboard geluidskaart.

1 Belangerijk aspect voor de aankoop is de volgende:

Ik zou graag vaak skype gebruiken en heb hiervoor een headset. Momenteel moet ik echter steeds mijn hifi-installatie loskoppelen om vervolgens mijn hoofdtelefoon aan te sluiten. Niet echt super-handig. Kun je met de xifi 2 verschillende uitgangen hebben die hetzelfde stereo-signaal uitzenden zodat ik niet steeds de stekker moet verwisselen bij een skype-oproep? Ik zou de versie kopen zonder de breakout-box omdat ik de versies met de breakoutbox toch iets te duur vind.
Dat probleem heb ik omzeild door een USB-headset aan te schaffen, die heeft een ingebouwd geluidschipje. Een kwestie van in skype een andere geluidsbron selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook een topic geopent.. kan natuurlijk ook hier proberen:

Ik heb sinds gisteren een x-fi platinum in mijn bezit. Gister geinstalleerd.. wat moeilijkheden, zonder stuurpgrogramma liep systeem enkele malen vast en downloaden was onmogelijk. Uiteindelijk gelukt met nieuwste drivers en systeem loopt tot zover redelijk stabiel... tot gisteravond op een bepaald punt dat het ethernet probleem weer terug kwam. Daarvoor nieuwe marvell yukon drivers geinstalleerd en probleem was voor paar uur verdwenen.

Op een bepaald punt download ie in IE en firefox niets meer.. tot 99% en zegt daarna dat server verbinding ongmogelijk is. Ook bestanden op usenet downloaden doet ie gewoon random, elk bestand tot een procent of 10 en meld dat alles gedownload is, waardoor dus zwaarbeschadigde bestanden binnen haal.

Nu vandaag na reboot werkt t weer... maar weet niet voor hoelang.

Goed, nu heb ik cfi topic eens doorgelezen en daar worden 2 dingen gemeld die bij mij van toepassing zijn, ik heb een A8N SLI Premium. Firmware fout maar zou eruit moeten zijn by now... of heb ik ongeluk en dak wss zon examplaar heb? Verder wordt gezegd de kaart pniet op shared IRQ aan te sluiten.. maar das me onduidelijk. In de manual staat dat dat ingesteld moet worden in bios? hoe dan wel? Of mischien is het iets anders?

Wat te doen, terugbrengen en geld terug krijgen nu het nog kan? Of is er een goede oplossing... van creative of software matig?

Harestrikke bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

@stevy

Dat probleem met onvoltooide/corrupte downloads klonk me heel bekend, en jij hebt ook een nForce4 chipset. Bij mij lag dit probleem echter niet aan de X-Fi maar de ingebouwde firewall van de nForce. Je moet die network manager van de nForce software niet installeren en dan evt. in plaats daar van een softwarematige firewall gebruiken.

En t zou sowieso goed zijn om even te checken of je chipset drivers up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootw
  • Laatst online: 14-09 11:12

grootw

groot, groter, grootw

Ik heb sinds kort een XFI Fatal1ty. Ik heb een probleem met het frontpanel. Ik krijg geen geluid op mijn hoofdtelefoon. Ook de Aux 2 levert geen signaal. De afstandsbediening werkt wel prima. Ik heb de kabel naar de pci kaart aangesloten en ook zit er prik op. Wie heeft een idee?

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen

Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
pricewatch: Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro

Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1
pricewatch: Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1

Zover ik kan zien is het verschil:
- Geen front panel
- Lagere prijs

Kan iemand een review te voorschijn toveren die het verschil verduidelijkt ?
Of uitlegt?

Want zoals ik het nu zie kan ik net zogoed voor de goedkopere gaan van die frontpanel hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Laatst online: 21:34
Heeft de X-Fi Xtreme Music Audio (de goedkoopste X-Fi) wel of niet de beschikking over het schakelen tussen verschillende modii (modussen :P)? Ik wil graag de geluidskaart op de "Game-modus" ipv de "Entertainment-modus" hebben staan, maar kan het nergens veranderen ;(. Het X-Fi Mode Changer programma uit de TS wil ook niet eens opstarten, dus daar heb ik ook weinig aan :P.

edit:
Het programma start nu wel op maar geeft bij Mode en SVM (?) "Unknown" aan :X .

[ Voor 12% gewijzigd door ReZ1987 op 27-11-2006 17:43 . Reden: Xtreme Music ipv Audio 8)7 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nergens vinden, zelfs niet op de site van Creative. Maar ondersteunt de X-Fi Dolby Prologic II ?

Zo nee, welke geluidskaart in de serie ondersteunt dit wel ?

Heb alle specificaties van de verschillende X-Fi producten bekeken maar wordt er niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
ReZ1987 schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:29:
Heeft de X-Fi Xtreme Music Audio (de goedkoopste X-Fi) wel of niet de beschikking over het schakelen tussen verschillende modii (modussen :P)? Ik wil graag de geluidskaart op de "Game-modus" ipv de "Entertainment-modus" hebben staan, maar kan het nergens veranderen ;(. Het X-Fi Mode Changer programma uit de TS wil ook niet eens opstarten, dus daar heb ik ook weinig aan :P.

edit:
Het programma start nu wel op maar geeft bij Mode en SVM (?) "Unknown" aan :X .
Zou gewoon moeten kunnen. "C:\Program Files\Creative\AudioCS\CTAudCS.exe" is de lokatie van je audioconsole bij default installatie. Daar kun je ook van modus wisselen.

Als je op die lokatie niks kunt vinden doe je er goed aan je drivers opnieuw te installeren. succes . . ..

het is trouwens gewoon een "Creative X-Fi XtremeMusic" hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Bornin op 27-11-2006 18:14 . Reden: Bull.... ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
bornin7ty2 schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:10:
[...]

Zou gewoon moeten kunnen. "C:\Program Files\Creative\AudioCS\CTAudCS.exe" is de lokatie van je audioconsole bij default installatie. Daar kun je ook van modus wisselen.

Als je op die lokatie niks kunt vinden doe je er goed aan je drivers opnieuw te installeren. succes . . ..

het is trouwens gewoon een "Creative X-Fi XtremeMusic" hoor.
Het programma staat inderdaad in die locatie, maar zodra ik het opgestart heb kan ik nog steeds niet van modus wisselen :+. Hier een screenshot ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://rez1987.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1686&g2_serialNumber=1
En het betreft deze geluidskaart (dus wél de Xtreme Audio ;)): http://www.creative.com/p...ategory=208&product=15855.
Maar iig bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dan heeft die daar denk ik helaas de mogelijkheid niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
The__Virus schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:34:
Dan heeft die daar denk ik helaas de mogelijkheid niet toe...
Dan is het jammer maar helaas :P. Al is het wel stom dat je nu in BF2142 niet de X-Fi functies aan kunt zetten :'( . Weer een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://rez1987.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1688&g2_serialNumber=1

Misschien een tip om deze informatie dan ook in de TS te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja zal er eerst even wat meer 'onderzoek' naar doen, voordat ik alles erin zet. Goeie tip idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
J.E.T schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:05:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen

Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
pricewatch: Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro

Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1
pricewatch: Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1

Zover ik kan zien is het verschil:
- Geen front panel
- Lagere prijs

Kan iemand een review te voorschijn toveren die het verschil verduidelijkt ?
Of uitlegt?

Want zoals ik het nu zie kan ik net zogoed voor de goedkopere gaan van die frontpanel hoef ik niet.
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:01:
[...]

Dat probleem heb ik omzeild door een USB-headset aan te schaffen, die heeft een ingebouwd geluidschipje. Een kwestie van in skype een andere geluidsbron selecteren.
Nu heb ik een MSI K8N SLI moederbord met een nForce4 northbridge. Het geluid lijkt een stuk slechter als wat er vroeger op mijn nForce3 MSI K8N neo2 platinum zat :s. Is het anders mogelijk om die onboard chip aan te laten en te gebruiken voor mijn kotelefoon icm Skype, en de rest te laten gaan via de X-fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
ReZ1987 schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:30:
[...]

Het programma staat inderdaad in die locatie, maar zodra ik het opgestart heb kan ik nog steeds niet van modus wisselen :+. Hier een screenshot ter verduidelijking:
[afbeelding]
En het betreft deze geluidskaart (dus wél de Xtreme Audio ;)): http://www.creative.com/p...ategory=208&product=15855.
Maar iig bedankt voor het meedenken :)
Die heeft dat niet zoals je hier kan zien:
http://dmzweb3.europe.cre...nt/xfi/xfi_comparison.png

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Goede dag allemaal,

Ik heb een klein vraagje. Gisteren heb ik een X-fi Xtreme Gamer gekocht ter vervaning van mijn Onboard sound op een Asus A8NSLI moederbord. Op dit moederbord had ik een Logitech Z-640 aangesloten, en als extra sound een stereo set op de extra line out.

Nu ik mijn speakers aan ging sluiten op de X-fi kwam ik erachter dat ik de stereo er niet meer bij kon pluggen. Is dit op een of andere manier nog mogelijk? Of moet ik leven met 'slechts' een 5.1 set?

mvg,
GraphXfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootw

grootw

groot, groter, grootw

grootw schreef op maandag 27 november 2006 @ 01:17:
Ik heb sinds kort een XFI Fatal1ty. Ik heb een probleem met het frontpanel. Ik krijg geen geluid op mijn hoofdtelefoon. Ook de Aux 2 levert geen signaal. De afstandsbediening werkt wel prima. Ik heb de kabel naar de pci kaart aangesloten en ook zit er prik op. Wie heeft een idee?

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt voor het nazoeken :) .
@ The__Virus: genoeg "onderzoek" zo? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Weet je wel zeker dat die data-kabel en power goed zit aangesloten? Want ik heb zelf ook een Fatal1ty en voor zover ik weet hoef je niets extra te doen om headphones aan de praat te krijgen, het werkt eigenlijk meteen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootw

grootw

groot, groter, grootw

Tachyon schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:03:
[...]

Weet je wel zeker dat die data-kabel en power goed zit aangesloten? Want ik heb zelf ook een Fatal1ty en voor zover ik weet hoef je niets extra te doen om headphones aan de praat te krijgen, het werkt eigenlijk meteen.
Ik heb alles geprobeerd. De power heb ik aangesloten op het frontpanel, op de pci kaart, op allebei. Ik heb ook speakers op de aux aangesloten maar ook dat werkt niet. De datakabel kan naar mijn idee maar op 1 manier aangesloten worden, maar steeds niets.
De afstandsbediening werkt wel...

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
grootw schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:40:
[...]

Ik heb alles geprobeerd. De power heb ik aangesloten op het frontpanel, op de pci kaart, op allebei. Ik heb ook speakers op de aux aangesloten maar ook dat werkt niet. De datakabel kan naar mijn idee maar op 1 manier aangesloten worden, maar steeds niets.
De afstandsbediening werkt wel...
Ik heb ook problemen gehad met de frontpanel. Bij mij werkte alles behalve het infrarood dingetje voor de afstandsbediening. Ik heb RMA aangevraagd, mijn oude panel opgestuurd en binnen een week kreeg ik een nieuwe. Er is een NL support sectie waar je een RMA aanvraag kan doen. Instructies etc worden gemaild. Mijn nieuwe panel werkte perfect. Ik zou dat gewoon proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Waarom kan ik niets over de Creative X-fi Xtreme Gamer vinden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Sak3d schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:58:
Waarom kan ik niets over de Creative X-fi Xtreme Gamer vinden? 8)7
Omdat die kaart amper uit is.

Binnenkort zal ik er meer over kunnen vertellen, ik heb hem immers besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door needless to say op 30-11-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Goed werk van dat plaatje, zal het vanmiddag direct aanpassen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

ah, jammer dat er nog niets over bekend is.. kan nog geen betrouwbare review vinden :|

Hij is net een stukje goedkoper dan de xtreme audio, wat hem erg aantrekkelijk maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Sak3d schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:51:
[...]

ah, jammer dat er nog niets over bekend is.. kan nog geen betrouwbare review vinden :|

Hij is net een stukje goedkoper dan de xtreme audio, wat hem erg aantrekkelijk maakt
En heeft alle functies als de modellen daarboven, maar heeft alleen geen X-Ram en een I/O-station met afstandbediening. Oke, en de kaart is minder hoog.

Ik denk dat het een prima keus is hoor. Ik zou hem kiezen boven de Extreme Audio als je toch regelmatig een spelletje doet.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de X-fi Gamers Xtreme Gamers 7.1 OEM kaart in mijn nieuwe pc zitten.
Gelijk maar Vista (x86) erop gezet.

Wat me maar niet lukt is om de SP/DIF uitgang aan de praat te krijgen.
Hiervoor had ik een Creative Live 5.1 Digital kaartje en dat werkte altijd prima.
Heb de kabel die ik had van mijn Live kaartje naar mijn receiver weer gebruikt (gewoon 3.5mm jack -> Tulp) werkte prima!

Echter met deze kaart niet meer.
Als ik em analoog aansluit werkt het wel, maar dat wil ik dus niet omdat ik dan geen DD5.1/DTS meer krijg van mijn DVDtjes.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Had vandaag weer eens issues met mijn X-Fi, hij deed het gewoon helemaal niet meer. Had een nieuwe videokaart geïnstalleerd en daarna was het nikkes nakkes nada, hoorde alleen de 'vertrouwde' zoem door de speakers (krijg ik zolang de kaart niet is ingeschakeld vanwege aardlus. Zodra Windows de kaart inschakelt, tijdens dat 'balkje', is het weg), zelfs in Windows. Ook kon hij niets meer vinden. Toen opnieuw erin gedaan, Vista geladen, BSOD en veel geknetter uit de boxen, dacht dat ik hem nu écht om zeep had geholpen. Nog een keer eruit, ander PCI slot en warempel, hij doet ut weer! God zij dank! Ik heb eerder zo'n voorval gehad, maar toen deed ie het al weer na even aan de kaart te rommelen... Ben echt wel geschrokken :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

MelvinB schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:18:
[...]

En heeft alle functies als de modellen daarboven, maar heeft alleen geen X-Ram en een I/O-station met afstandbediening. Oke, en de kaart is minder hoog.

Ik denk dat het een prima keus is hoor. Ik zou hem kiezen boven de Extreme Audio als je toch regelmatig een spelletje doet.
Idd :) (hoewel ik niet snap wat je met minder hoog bedoelt :>?)

geheel offtopic, weet iemand waarom de z-5300 van logitech niet meer te krijgen valt :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Sak3d schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:17:
[...]

Idd :) (hoewel ik niet snap wat je met minder hoog bedoelt :>?)

geheel offtopic, weet iemand waarom de z-5300 van logitech niet meer te krijgen valt :o ?
minder breed/minder hoog bedoelt ie dus. Hij is een slag kleiner, waardoor hij in een low-profile kast past :). Denk maar eens aan die smalle pc'tjes van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kleiner is beter voor je airflow. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik kom er net achter dat de heatspeader van mn Xifi Xtreme Music is los gekomen, het lijkt er op dat de lijm gewoon compleet is opgelost of dat deze niet goed vast gelijmt is. Ik ga creative een mailtje sturen, punt is alleen dat ik er geen bonnetje meer van heb... Iemand enig idee hoe dit het beste op te lossen is? En is het schadelijk voor mn kaartje om hem nog te blijven gebruiken? Kan me voorstellen dat de chip nu behoorlijk warm word (al gebruik ik hem in vista en word hij dus niet ten volle benut)

Heb trouwens een retail versie, met zo`n grote doos is het dan toch?

Edit: Bij nader onderzoek lijkt het me niet echt heel schadelijk om het kaartje gewoon te blijven gebruiken aangezien het er op gelijmt is (geleid warmte stukken minder goed) plus dat het koel elementje van zodanige kwalliteit is dat ik me niet kan voorstellen dat het heel veel scheelt. Toch hoor ik graag jullie meningen. Ondertussen is er al wel een mailtje richting Creative gegaan, nu hopen dat ik ook nog eens antwoord krijg.

[ Voor 64% gewijzigd door HaterFrame op 29-11-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij duidelijkheid geven over de te gebruiken SPDIF kabel bij de Gamers versie van de X-fi.

Heb ik nou deze nodig?
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2003/043/h043185106A.jpeg
Toslink & Mini Adapter

Of deze die ik gebruikte bij mijn SB Live 5.1 digital (die werkt in iedergeval nu niet).
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3000/3090/3096/309648_BB_00_FB.EPS.jpg
3.5mm jack -> tulip (daarbij gebruikte ik de witte plug in de coaxial input van mijn receiver.

Heb als receiver een Yamaha V620-RDS
Of toch een andere kabel die ik op de SPDIF out aan de achterkant van de kaart moet prikken?

• The__Virus
Die laatste zou het moeten zijn, maar ik heb zelf nooit iets digitaal aangesloten op de X-Fi...

Verwijderd

Die laatste werkt dus niet...

Ik ga zo eens op een aparte partitie XP SP2 installeren, kijken hoe mijn 8800GTS daarin werkt en of het gedoe met de SPDIF een Vista issue is of toch een kabel issue.

Verwijderd

Als je een XFI aan wilt sluiten op je versterker digitaal dan doe je dat zo:

1x Mini jack 3.5 verloop naar tulp stekker
1x tulp stekker met kabel naar versterker en dan coaxiaal aansluiten.
Software aangeven dat je gebruik maakt van de digital I/O en niet de mic/headphone stand.

Je kunt nu stereo geluid krijgen bij spellen en muziek(voor de XFI met alle opties aan klinkt het al een beetje surround richting 5.1), voor DVD's wordt automatisch overgeschakeld naar 5.1 of meer.
MCE herkent ook op deze manier de 5.1 stand.

Succes.

Verwijderd

Ik heb gewoon zo'n kabel zoals op het laatste plaatje in mijn voorlaatste post te zien is.
Dat werkte voorheen prima met de SBLive 5.1 Digital.
Het enige wat ik daar nog moest aan vinken is dat ie zelf niet ging decoden, die optie kan ik hier niet vinden.

En de optie die jij bedoeld ook niet.

Ook in XP doet ie het niet...

Wat ik ook probeer hij blijft in Analoge mode staan en wil maar niet naar Digital Out switchen.

In de manual kom ik er ook niet uit hoe dat goed in te stellen.
Heeft iemand wellicht er wat screenshots van?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 12:03 ]

• The__Virus
Die optie zit er wel in, in de Audio Console bij het tab Decoder op de bovenste optie zetten.

Verwijderd

Ik heb geen tab decoder in het Audio Console...

Verwijderd

*O* EAX support onder windows vista! *O*

*O* En OpenAL als nieuwe standaard!! *O*
In light of this, Creative stated that it has been working on a driver for Windows Vista. The new driver will intercept DirectSound 3D calls and translate them into OpenAL on the fly, thus allowing the Creative X-Fi to work its magic. Therefore, all games that are coded with EAX support will continue to play with it enabled on Windows Vista.
lees verder

of hier

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 14:16 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

MaNiC_MiNd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:21:
Ik kom er net achter dat de heatspeader van mn Xifi Xtreme Music is los gekomen, het lijkt er op dat de lijm gewoon compleet is opgelost of dat deze niet goed vast gelijmt is. Ik ga creative een mailtje sturen, punt is alleen dat ik er geen bonnetje meer van heb... Iemand enig idee hoe dit het beste op te lossen is? En is het schadelijk voor mn kaartje om hem nog te blijven gebruiken? Kan me voorstellen dat de chip nu behoorlijk warm word (al gebruik ik hem in vista en word hij dus niet ten volle benut)

Heb trouwens een retail versie, met zo`n grote doos is het dan toch?

Edit: Bij nader onderzoek lijkt het me niet echt heel schadelijk om het kaartje gewoon te blijven gebruiken aangezien het er op gelijmt is (geleid warmte stukken minder goed) plus dat het koel elementje van zodanige kwalliteit is dat ik me niet kan voorstellen dat het heel veel scheelt. Toch hoor ik graag jullie meningen. Ondertussen is er al wel een mailtje richting Creative gegaan, nu hopen dat ik ook nog eens antwoord krijg.
Subtiel schopje :> Wat denken jullie? De kaart gewoon blijven gebruiken of tijdelijk ff een ander gebruiken

Verwijderd

Als je een goede airflow in je kast heb zou dit geen probleem zijn. Alhoewel ik ergens gelezen heb dat de X-Fi processor evenveel transistoren of vermogen heeft als een p4 3.2/3.0/2.8ghz. Ik weet eigenlijk niets zeker. Maar als ie gelijmd is kan het zijn dat creative de X-Fi gewoon een "badass" look wou geven, als in: kijk onze geluids oplossing is zo krachtig, dat er een heatspreader op moet. Bovendien zie je op alle foto's die koeloplossing niet en het x-fi logo op de chip zelf op zo'n manier promo manier, dat je er nooit heatspreader op zou zetten. Probeer het anders met wat koel pasta weer vast te klemmen

Edit: Het schijnt overigens dat er versie van de X-Fi Music zijn uitgebracht zonder heatspreader die gemaakt waren met een beter productie proces.
En de nieuwe, met heatsink, bracht nogal wat problemen met zich mee als je hem eraf trekt... :/
Based on the high demand we are seeing for the recently launched Sound Blaster X-Fi range of sound cards, we have been working towards increasing supply. Achieving this involves using different techniques and one of these is refining the production process of the X-Fi chip, which in turn results in the chip generating more heat. All chips generate heat and some run very hot, but this is not an issue providing some form of heat dissipation is implemented. We have therefore implemented a heat-sink on all Sound Blaster X-Fi based cards going forwards.
Sound Blaster X-Fi products, with or without a heat-sink, have identical audio quality, performance levels, feature set and reliability.
We are continuing efforts to refine the production process further and may in the future revert to a cooler-running X-Fi chip that does not require a heat-sink.
As always, Creative tests and makes changes throughout the life cycle of a product to ensure that we only ship hardware that is reliable and of the highest quality.
Zie hier op het creative forum (X-Fi Heatsink Discussie)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 16:21 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zie hem idd ook op het plaatje van de website ( http://images.creative.co...rk/xtrememusic_pdt_lo.jpg )

Hmmm vaagjes, de airflow in mn case is voldoende. En hij is idd gelijmt (grote witte vlek op het elementje)

Denk dus eerder dat het voor de looks is. Blijf hem gewoon gebruiken en wacht het antwoord van creative wel af :)

Verwijderd

Wellicht iets voor de startpost:

Ben er uit hoe je dus je X-fi op je receiver moet aansluiten.
Dat doe je met behulp van deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2003/043/h043185106A.jpeg
Toslink & Mini Adapter
Bij de mediamarkt heet dat ding Universal Digital Optical Cable en kost je maar liefst €52,99!

Als je ook goed kijkt naar de witte uitgang op je kaart, dan zie je ook dat er een rood-achtig licht uit komt. Wanneer je er zo'n glasvezel (optische) kabel op aansluit, dan zie je dat zelfde licht ook aan de andere kant eruit komen.
Die kleine plug, prik je dus op de kabel en dat uiteinde gaat in je X-fi.

Plug je vervolgens dat in je optische ingang van je receiver, dan heb je dus digitaal geluid!
Oke, enkel 2.1 (of DTS/DD5.1 bij DVD's). Maar het is digitaal.
Om 5.1 geluid te krijgen in games zou je je kaart alsnog analoog kunnen aansluiten en het game profiel van de X-fi kaart in te stellen dat ie via je normale uitgangen gaat.
Je receiver stel je dan in op analoog 5.1 en klaar is Kees!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 16:54 ]

Verwijderd

kweet ni of dit hier hoort

maar heeft er soms iemand al meer informatie over de xfi extreme audio, extremegamer en de xtreme music

waar liggen de verschillen (ik vind er persoonlijk geen, buiten kleiner en goedkoper), maar dat prijsverschil moet toch ergens inzitten?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:42:

maar heeft er soms iemand al meer informatie over de xfi extreme audio, extremegamer en de xtreme music

waar liggen de verschillen (ik vind er persoonlijk geen, buiten kleiner en goedkoper), maar dat prijsverschil moet toch ergens inzitten?
In de TS een mooie tabel met de overeenkomsten/verschillen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:53:

[afbeelding]
Toslink & Mini Adapter
Bij de mediamarkt heet dat ding Universal Digital Optical Cable en kost je maar liefst €52,99!

Als je ook goed kijkt naar de witte uitgang op je kaart, dan zie je ook dat er een rood-achtig licht uit komt. Wanneer je er zo'n glasvezel (optische) kabel op aansluit, dan zie je dat zelfde licht ook aan de andere kant eruit komen.

Plug je vervolgens dat in je optische ingang van je receiver, dan heb je dus digitaal geluid!
Om 5.1 geluid te krijgen in games zou je je kaart alsnog analoog kunnen aansluiten en het game profiel van de X-fi kaart in te stellen dat ie via je normale uitgangen gaat.
Wow....Tis wel handig hoor een universele optische kabel maar het is wel duur zeg. Ik heb gewoon een normale gekocht (dus niet universeel) voor 20 euro. Ook bij mediamarkt trouwens.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:42:

xtremeaudio is geen echte x-fi en heeft geen eax 5.0

xtremegamer == xtremeaudio op een kleinere kaart + heeft geen aansluiting voor de platinum breakoutbox + heeft die midi (?) poort niet en heeft geen multi in-out optische stekker, enkel een optische out.

de xtremegamer zou de xtrememusic gaan vervangen. Ik heb zo een xtremegamer besteld en zal u volgende week er meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:53:

[afbeelding]
Toslink & Mini Adapter

Hmm welke witte poort bedoel je :? Op de breakoutbox zit in elk geval zo'n aansluiting. Daar heb je zowel optical in/out als coaxial in/out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

een vraagje, heb in het verleden ook al eens hulp hiervoor gevraagd, maar ik zit nog steeds met het volgende:

ik krijg mijn LINE IN 2 / MIC IN 2 op het front pannel van mijn Sound Blaster X-Fi Fatal1ty niet aan de praat :'(

de MIC IN aan de achterkant werkt gewoon zoals het zou moeten, maar aan de voorkant ho! maar

heb de laatste drivers geinstalleerd
alle instellingen doorlopen en heb echt het idee dat ik wel weet wat ik doe
maar nada, noppes niemanddal 8)7

heb al even lopen googlen en ook op GOT gezocht, maar kon niet veel bijzonders vinden, maar mijn vraag is eigenlijk heel simpel

kent iemand dit probleem ook :?
of werkt dit gewoon naar behoren bij jullie :?

ben benieuwd, please let me know _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Gewoon op het speakertje rechtsonderin klikken, naar opties en daar op opnemen klikken. Dan alle vinkjes plaatsen bij de items in het lijstje eronder en op OK drukken. Selecteer Line2/Mic2 en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:07:
Gewoon op het speakertje rechtsonderin klikken, naar opties en daar op opnemen klikken. Dan alle vinkjes plaatsen bij de items in het lijstje eronder en op OK drukken. Selecteer Line2/Mic2 en je bent klaar.
dank voor je antwoord, maar ....
....ik neem aan dat je met "het speakertje rechtsonderin" bedoeld het standaard speaker icoontje in je system tray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 07:42:
[...]

Hmm welke witte poort bedoel je :? Op de breakoutbox zit in elk geval zo'n aansluiting. Daar heb je zowel optical in/out als coaxial in/out.
Deze poort:
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod15853_hdr_1_6_1.jpg

Een breakbout box zit niet bij mijn X-fi kaart. Die zit denk ik alleen bij de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik las het net op de website. Maar ik ben bang dat dat alleen voor de XtremeGamer geldt, want bij de andere modellen staat het niet genoemd. Bovendien heb ik er ook nooit iets van gehoord en komt er bij mij dan ook geen licht uit die connector. Het lijkt dus op te gaan voor enkel jouw versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best apart eigenlijk, ik had achteraf gezien dan beter de duurdere Gamers versie kunnen kopen, dan zat er ook zo'n breakout box bij en had ik em gewoon via een normale link kunnen aansluiten.
Had ik wellicht nog minder kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Net een mailtje gehad van Creative met het verzoek om fotos te sturen:
CLE Customer Support wrote:
> Dear Frank
>
> Thanks for contacting Creative Technical Support.
>
> To assist you further, may i request that you take picture showing the faulty part clearly, and send it to us in the reply email.
> Sorry for the inconvenience caused.
>
> Please retain all the previous correspondence when replying to this email.
> Best Regards
> Jason
> Creative Customer Support Services
> Creative Labs Europe
>
Toch nog best snel :)

Afbeeldingslocatie: http://files.manic-mind.nl/Creative/xifi-low-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.manic-mind.nl/Creative/xifi-low-02.jpg

Ben benieuwd met wat voor een oplossing ze komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manic_Mind had je de HeatSink discussie op de creative forums nog gelezen? Daar staat wel wat belangerijke info omtrend de introductie van heatsink i.v.b met een ruwer productie-proces... Link staat in m'n post bovenaan de pagina...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep heb het gelezen, mn kaartje word niet erg warm. Komt door een goede airflow en omdat Vista nauwlijks gebruik maakt van de hardware mogelijkheden, kan dus nog wel ff door. Ondertussen wacht ik rustig het antwoord van creative af. Vond dat ze netjes op tijd waren met reageren, nu wachten op een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch cool-pasta wat na het -plakken- niet meer los gaat? Moet uitkomst bieden lijkt mij? Anders een plakbandje O-)

Heb hier (ook) een SB x-fi xtreme music draait allemaal prima echter mis ik dit 'control panel'...

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/images/inline/products/x-fi/gamemode.jpg

Ik heb wel de audio console waar modus veranderd kan worden etc. maar het volume van bv. de achter luidsprekers t.o.v. voor kan ik nergens vinden... Wat oogwaarschijnlijk wel op het plaatje kan ... Kan het nergens vinden, creative website (auto-update), TS, cd-rom... Wat heb ik gemist?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Had het ook, CD geinstalleerd en drivers opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:08:
Er is toch cool-pasta wat na het -plakken- niet meer los gaat? Moet uitkomst bieden lijkt mij? Anders een plakbandje O-)
Allemaal leuk en aardig maar zit er dik in dat dan mn garantie vervalt, dan probeer ik het eerst liever via de officieele wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:08:

Heb hier (ook) een SB x-fi xtreme music draait allemaal prima echter mis ik dit 'control panel'...

[afbeelding]

Ik heb wel de audio console waar modus veranderd kan worden etc. maar het volume van bv. de achter luidsprekers t.o.v. voor kan ik nergens vinden... Wat oogwaarschijnlijk wel op het plaatje kan ... Kan het nergens vinden, creative website (auto-update), TS, cd-rom... Wat heb ik gemist?
Klik op THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Van het weekend een PC gebouwd met o.a. de X-Fi Xtreme-Music (die net tussen mijn SLI kaarten in past gelukkig).
quote uit TS:
2. Stop de cd erin en geef de regio en taal aan. Mocht je Mediasource al hebben (is de audiospeler/organizer en de regelmachine voor je Creative MP3-speler), kun je dat vinkje weghalen.
Dit klopt dus niet want nadat je een driver hebt geïnstalleerd en vervolgens vanaf de CD gaat installeren moet je Mediasource aangevinkt laten anders kom je niet in het volgende venster waar je aan kunt vinken welke apps je wel/niet wilt installeren, en in dat zelfde venster kun je dan ook de optie om het audiostuurprogramma te installeren, uitvinken. Als je Mediasource in het begin uitvinkt begint die gelijk met het installeren van die eerste optie. Grappig is btw dat als je dan cancel klikt die gewoon doorgaat met installeren.

Goed ik ben ik zekers te spreken over het geluid, heb tot nu toe heel ff WoW getest en hoorde geluiden die ik nog niet eerder had gehoord :)

Ik heb 'm digitaal aangesloten op mijn Creative Inspire 5500-Digital setje d.m.v. de originele coax kabel inclusief verloop van coax naar minijack. Alleen voorheen gaf die altijd Dolby Digital aan op het basisstation van de 5500, nu blijft die volharden in stereo...

Dat is op zich niet zo'n probleem aangezien ik begrepen heb dat ik in games geen 5.1 meer heb helaas, maar dat er wel een soort van virtueel surround kan worden gecreëerd. Maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit de achterspeakers. Als ik een test draai in de gamemode console, dan hoor ik een vrouw netjes één voor één de speakers opnoemen, maar als ze 'rechtsachter' zegt komt dat doodleuk uit de rechtsvoor-speaker, linksachter idem dito. Ik heb inmiddels alle opties doorgenomen, maar helaas nog zonder resultaat. Wie helpt mij uit de brand?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep heb het gelezen, mn kaartje word niet erg warm. Komt door een goede airflow en omdat Vista nauwlijks gebruik maakt van de hardware mogelijkheden, kan dus nog wel ff door. Ondertussen wacht ik rustig het antwoord van creative af. Vond dat ze netjes op tijd waren met reageren, nu wachten op een oplossing
Als ik de jongens van Creative trouwens moet geloven, laten de Vista Creative drivers niet al te lang meer op zich wachtten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:35:
[...]

Als ik de jongens van Creative trouwens moet geloven, laten de Vista Creative drivers niet al te lang meer op zich wachtten...
True true, ik hoop dat die iets meer performance gaat leveren. Ik wacht nog een aantal dagjes af en ga toch nog ff terug naar XP want ook de drivers van Ati zijn nog aardig klote. Heb iig vandaag weer een mailtje gehad van Creative (wederom netjes op tijd en snel, valt me niets tegen!) Moest ff al mn gegevens mailen en een scan van de aankoopbon, èn juist dat gaat denk ik een probleem vormen. Ik vraag me eigenlijk af hoe lang de kaarten al in NL uit zijn.... Naja we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
MaTr1x schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:06:
Van het weekend een PC gebouwd met o.a. de X-Fi Xtreme-Music (die net tussen mijn SLI kaarten in past gelukkig).

[...]

Dit klopt dus niet want nadat je een driver hebt geïnstalleerd en vervolgens vanaf de CD gaat installeren moet je Mediasource aangevinkt laten anders kom je niet in het volgende venster waar je aan kunt vinken welke apps je wel/niet wilt installeren, en in dat zelfde venster kun je dan ook de optie om het audiostuurprogramma te installeren, uitvinken. Als je Mediasource in het begin uitvinkt begint die gelijk met het installeren van die eerste optie. Grappig is btw dat als je dan cancel klikt die gewoon doorgaat met installeren.

Goed ik ben ik zekers te spreken over het geluid, heb tot nu toe heel ff WoW getest en hoorde geluiden die ik nog niet eerder had gehoord :)

Ik heb 'm digitaal aangesloten op mijn Creative Inspire 5500-Digital setje d.m.v. de originele coax kabel inclusief verloop van coax naar minijack. Alleen voorheen gaf die altijd Dolby Digital aan op het basisstation van de 5500, nu blijft die volharden in stereo...

Dat is op zich niet zo'n probleem aangezien ik begrepen heb dat ik in games geen 5.1 meer heb helaas, maar dat er wel een soort van virtueel surround kan worden gecreëerd. Maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit de achterspeakers. Als ik een test draai in de gamemode console, dan hoor ik een vrouw netjes één voor één de speakers opnoemen, maar als ze 'rechtsachter' zegt komt dat doodleuk uit de rechtsvoor-speaker, linksachter idem dito. Ik heb inmiddels alle opties doorgenomen, maar helaas nog zonder resultaat. Wie helpt mij uit de brand?
Denk niet dat dat over een coax verbinding mogelijk is. Vanwege beperkte bandbreedte is de boel dus gelimiteerd naar stereo (want de kaart kan niet DD coderen). Daarom is het onmogelijk dat er ooit geluid uit de achterspeakers komt, simpelweg omdat dat signaal niet meegestuurd kán worden. Het zou alleen kunnen als je het óf analoog aansluit óf als je speaker setje zelf een soort upmix functie heeft, wat ie dus niet heeft.

En dat van Mediasource, bij mij ging dat toch echt niet op! :o
Eérst krijg je de keuze welke programma's je wilt installeren en pas zodra dat allemaal klaar is, wordt MediaSource geïnstalleerd (als je dat al aangaf). Maar het is niet zo dat je per se Mediasource moet installeren om die opties te zien te krijgen, dat weet ik 100% zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

MaNiC_MiNd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:17:
[...]

True true, ik hoop dat die iets meer performance gaat leveren. Ik wacht nog een aantal dagjes af en ga toch nog ff terug naar XP want ook de drivers van Ati zijn nog aardig klote. Heb iig vandaag weer een mailtje gehad van Creative (wederom netjes op tijd en snel, valt me niets tegen!) Moest ff al mn gegevens mailen en een scan van de aankoopbon, èn juist dat gaat denk ik een probleem vormen. Ik vraag me eigenlijk af hoe lang de kaarten al in NL uit zijn.... Naja we zien wel :)
Net een mailtje gehad, mn kaart mag RMA _/-\o_

Erg netjes van Creative :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Mijn kaart gaat ook RMA. Bij mij werkt de digital I/O (ik gebruik een externe decoder) niet goed na de laatste driver update (zie eerdere post in dit topic-> moet elke x na een (re)boot dat vinkje uit en aan zetten om digital I/O te laten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
b-gone schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:02:
Mijn kaart gaat ook RMA. Bij mij werkt de digital I/O (ik gebruik een externe decoder) niet goed na de laatste driver update (zie eerdere post in dit topic-> moet elke x na een (re)boot dat vinkje uit en aan zetten om digital I/O te laten werken)
Als het voor de driver update wel goed werkte dan is het toch overduidelijk dat het niet aan de kaart ligt?
Of ben ik nou gek? (ik geef toe ik heb je vorige posts niet gelezen)

[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 06-12-2006 12:50 ]

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.