Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

leandres schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:15:
Blijkbaar ben ik de enige met deze systeem setup en de X-Fi, ga wel weer lekker over op onboard dat werkt tenminste en ik zie de meer waarde van een X-Fi toch niet.
Ben je zeker ?

http://tweakers.net/gallery/17028/sys

Nooit probs gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Patriek schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:53:
[...]
Ja, maar heb je `m inmiddels in een andere PC geprobeerd? Kan ook aan andere onderdelen van je PC liggen, of een settings ergens, software ook.
Inderdaad. Ik heb een tijd terug ook eens een PC gehad met een code 28 in apparaatbeheer, uiteindelijk heb ik na lang zoeken een .INF-file geëdit en daarna kon ik de boel wel installeren (wel niet met een X-Fi, maar met een onboard geluidskaart). Een code 28 hoeft dus echt niet altijd te betekenen dat een kaart kaduuk is -- het kan ook een softwarematig probleem zijn.

(en nee, ik weet de oplossing van het probleem helaas niet meer, sorry)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Hoe draaien de nieuwe drivers bij jullie?
leandres schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:15:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat die kaart goed is, dus in een andere pc proberen is geen optie, bovendien moet ie in MIJN pc en niet in een willekeurige andere.

Blijkbaar ben ik de enige met deze systeem setup en de X-Fi, ga wel weer lekker over op onboard dat werkt tenminste en ik zie de meer waarde van een X-Fi toch niet. Heb em op aanraden van derden gekocht. Miskoop van de eeuw.
Waarom al die slechte woorden over creative en de x-fi dan... de fout kan net zo goed liggen bij de andere onderdelen, of bijv. jouw windows/drivers installatie.

Anyways, als je tevreden bent met je onboard, lekker daar bij blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 02-11-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn X-Fi XtremeMusic geinstalleerd (gisteren binnengehad) direct nieuwe drivers geinstalleerd. Ik speel af via Winamp, met de mad-plugin op 24 bit (http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/) zoals ik ook op mijn oude SB Live 5.1 altijd heb gedaan (maar dan op 16 bit)

Wat me opvalt is dat de mp3tjes ruis geven. Als ik het volume van mijn z-5500 half openzet, en ik speel een rustig nummer af, is de ruis duidelijk te horen. Als ik op pauze druk, is de ruis meteen weg dus aan mn speakers/bekabeling ligt het niet. Enig idee wat het kan zijn?

Ik speel af in de entertainment mode zonder effecten (geen EAX, CMMS3D, of Crystalizer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:43:
Ik heb mijn X-Fi XtremeMusic geinstalleerd (gisteren binnengehad) direct nieuwe drivers geinstalleerd. Ik speel af via Winamp, met de mad-plugin op 24 bit (http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/) zoals ik ook op mijn oude SB Live 5.1 altijd heb gedaan (maar dan op 16 bit)

Wat me opvalt is dat de mp3tjes ruis geven. Als ik het volume van mijn z-5500 half openzet, en ik speel een rustig nummer af, is de ruis duidelijk te horen. Als ik op pauze druk, is de ruis meteen weg dus aan mn speakers/bekabeling ligt het niet. Enig idee wat het kan zijn?

Ik speel af in de entertainment mode zonder effecten (geen EAX, CMMS3D, of Crystalizer)
Mp3 heeft vaak ruis ja, (door het opnemen etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:16
Ik heb het probleem niet. Probeer eens een ander afspeelprogramma, andere modus etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het aan mp3 ligt jah, als ik onder dezelfde instellingen een videobestand afspelen via winamp (ipv een mp3tjes met winamp) hoor ik absoluut geen ruis op rustige gedeeltes.

Heeft dit te maken met het feit dat door de hogere verwerkingskwaliteit van de X-Fi tov een simpel geluidskaartje ook de relatief slechte kwaliteit van mp3s aan het licht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n Xmod binnengekregen. De interne kaarten van Creative passen niet in mijn computer want ik heb een Mac Pro en die heeft enkel PCI-e sloten :(. Ik heb hem nu ongeveer 2 uur in gebruik en ik ben er erg van onder de indruk. Er zitten twee knoppen op waarmee je de CMSS-3d en Crystalizer effecten en uitzetten en ik ben echt onder de indruk van het verschil! Ik heb nu helaas geen tijd om er uitgebreider op in te gaan maar ik fabriceer in het weekend wel even een productsurvey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik gebruik nu de laatste drivers maar bij mij lijkt het er op dat de geluids-kwalliteit er weer een stukje op vooruit is gegaan. Al word de bass weer extreem geboost bij X-FI CMSS 3D terwijl ik mn settings weer omlaag geschroeft heb. (ligt waarschijnlijk ook aan de logitech sub Z5400)

Ook lijkt het er op dat het hardwarematig upscalen van 2.1 naar 5.1 veel beter gaat, de stemmen van verschillende nummers worden veel helderder en duidelijker naar de center gestuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door HaterFrame op 02-11-2006 23:47 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat ligt er waarschijnlijk aan, dat je settings gereset zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:43:

Toevallig SVM (Smart Volume Managment) aanstaan? Bij mij veroorzaakt dat ook bij alles ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

The__Virus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:54:
Dat ligt er waarschijnlijk aan, dat je settings gereset zijn ;).
nope, die staan zoals ze bij de oude driver ook stonden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hmm vreemd, dan zal ik hem ook maar eens aan een test onderwerpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:01:
[...]

Toevallig SVM (Smart Volume Managment) aanstaan? Bij mij veroorzaakt dat ook bij alles ruis.
Nee, ook die staat uit.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje voor de eventuele (toekomstige) XFi bezitters;
Nu het er naar uitziet er geen EAX meer mogelijk zal zijn onder Vista; Zou je dan alsnog / toch je XFi kopen, of zou je dan maar omzien naar een andere kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Hoe is het tegenwoordig met de Creative X-Fi XtremeMusic en het gebruik van koptelefoon én microfoon én digitaal-uit via SPDIF? Had deze kaart dus een tijd geleden gekocht en ben nu eindelijk een nieuwe pc aan het kopen. Is er nog steeds geen andere mogelijkheid dan het zelf solderen van een bracket? Of je koopt dat ding van Creative. Goed dan heb je dus een digitaal-uit, en een vrije aansluiting op je X-Fi voor óf koptelefoon óf microfoon. Maar hoe doen jullie dat dan als je alle drie de aansluitingen tegelijk wilt gebruiken? Is de breakout box tegenwoordig misschien los te koop of zijn er nog andere opties?

Waaat? EAX wordt niet meer door Vista ondersteund?? Lekker bijdehand dan van ome Bill :(

[ Voor 6% gewijzigd door MaTr1x op 03-11-2006 10:23 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Heb ik dat :(

Heb jij die kaart in je pc gepropt, installed en klaar was het ?
Ik begrijp niet waarom ik niet verder kom dan een code 28 in apparaatbeheer, heb alle drivers geprobeerd andere PCI sloten geprobeerd, ik snap er geen moer van.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op het ander merk van videokaart en CPU snelheid na heb ik hetzelfde ja. Erin steken, drivers installen en gaan. Heb je nog PCI-kaarten erin steken ? IRQ assign to VGA disabled in BIOS ? ACPI enabled ? etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Phuncz schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:11:
Op het ander merk van videokaart en CPU snelheid na heb ik hetzelfde ja. Erin steken, drivers installen en gaan. Heb je nog PCI-kaarten erin steken ? IRQ assign to VGA disabled in BIOS ? ACPI enabled ? etc etc.
Deze gegevens zal ik direct vanavond doorlopen en dubbel checken. Er zit nog een 3com NIC in, maar die heb ik tijdens installen er ook al uit gehad. Nog meer BIOS features waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 14-09 18:20
Ik heb gister de Creative X-Fi xtreme gamer Fatal1ty professional series binnengekregen. Das een hele mond vol. maar dat is dus als het ware de uitgeklede versie van een normale x-fi fatal1ty. Dus zonder hele grote doos en front panel. Had m voor 149 euro bij Komplett met credit card bestelt.

Dus wat heb ik binnengekregen: doos, kaart, quick installation guide en cd-rom met drivers en software.
Hij hangt nu in mijn systeem (asus a8n-sli premium, athlon64 4000+ 1GB ram) en ik moet zeggen muziek luisteren is echt een verbetering in kwaliteit ten opzichte van mn onboard sound! Heb m aangesloten op mijn stereo Yamaha versterker (ax-497) die weer aan Jamo vloerstaanders hangt. Al met al een goed geluid, vindt de crystalizer maar eigenlijk een soort loudness functie dus die gebruik ik ook niet. Heb even potje q4 gespeeld, de game die dacht ik de 64MB xram ondersteund, heb een fps verbetering van rond de 7-9 fps... maar zal ook wel zijn omdat ik van onboard geluid afkom.
Ik zit nu te twijfelen of ik misschien ook de Gigaworks pro gamer g500 als 5.1 set zou kopen voor spellen... ben er nog niet helemaal over uit, suggesties?? Ik kan de kaart in ieder geval aanraden voor iedereen die nog met onboard geluid zit! Voor mensen met al een Audigy zou ik niet weten of het een zinvolle upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

leandres schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:12:
[...]

Deze gegevens zal ik direct vanavond doorlopen en dubbel checken. Er zit nog een 3com NIC in, maar die heb ik tijdens installen er ook al uit gehad. Nog meer BIOS features waar ik op moet letten?
Ik heb een hoop BIOS settings aangepast, zowiezo alle apparaten uitgeschakeld die ik nooit gebruik. Dus 2de NIC, COM-poort, etc. DISABLED. Zo van die dingen. Want apparaten gebruiken IRQ's. Hoe meer apparaten hoe minder vrije IRQ's. En de X-Fi doet daar moeilijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het artikel waarbij men zelf een bracket kan maken is duidelijk, alleen begrijp ik niet hoe ik de front panel van de case aansluit. Als ik naar de pins op de foto kijk bij het artikel van de eigen bracket dan zie ik nergens waar ik die pinnen op aansluit. Pin 1 is Audio Ground maar bij de foto in het artikel erboven is Pin 1 +5V. Wie kan dat even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het is een compleet andere pinset ;). Hij zit dan ook op een andere plek op je kaart, staat er ook bij. Want je kijkt vanaf de zijkant i.p.v. bovenop: de pinnen staan horizontaal i.p.v. verticaal.

[ Voor 31% gewijzigd door The__Virus op 03-11-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leandres schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:41:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik heb nu de 2e XFi Extreme Music in me pc. Die andere is RMA gegaan. PC ziet em wel, maar weigert em te installen. Code 28 in aparaat beheer.
Hoi, Ik heb de fatality destijds gepreordered, ik heb em dus al een tijdje, die van mij geeft een code 28 als ik het floppy power kabeltje niet op de sbkaart aansluit.... miss moet je dat eens testen..
ben daar achtergekomen door veel getest en gevloek...

voorderest geen problemen gehad.

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik ook al achter gekomen, wat stom hahahaha.
Nou het werkt al... toch bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:25:
[...]

Hoi, Ik heb de fatality destijds gepreordered, ik heb em dus al een tijdje, die van mij geeft een code 28 als ik het floppy power kabeltje niet op de sbkaart aansluit.... miss moet je dat eens testen..

grtz.
wtf... heb nooit gezien dat je er nog extra power aan kan hangen... Is dat nou alleen voor degenen met een mobo die niet genoeg power kan leveren ofzo? In de handleiding word er geen woord over gerept.

edit2: Volgens de online handleiding is dat voor de (externe) I/O console, dus voor als je een X-Fi Elite Pro hebt. Misschien een idee om in de TS te zetten, zag dat deze vraag(+antwoord) al ns eerder langs is gekomen.

edit1:Gelijk even een advies voor iedereen; pruts niet aan je computer als je erg moe bent.....
Wilde net gaan testen of er verschil zou zijn als die extra power aan de kaart hangt. Maar omdat ik geen vrije 4-pins kabel had wilde ik die van me floppy drive er uit trekken... trek ik (hard - want die klote kabels klemmen altijd zo) die van me fata1lty drive-bay er uit (?!?!wat doe ik!).... F*CK, connector krom. Voorzichtig terug gebogen, powerkabel er terug op. Niets gewijzigd, even pc terug aan of alles t nog doet. ERROR geeft winamp... kuuuuuuuut... zweeeeeetttt..... bleek dat ik de splitterkabel nog niet aan me voeding terug had gehangen. PFIEUW... alles werkt toch nog :D

Nu ben ik zo geschrokken dat ik ook niet meer ga testen met die extra powerkabel op me audio-kaart.

[ Voor 45% gewijzigd door Patriek op 05-11-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb dat als ik mijn set (logitech z5500) analoog aansluit, ik echt ongeloofelijk *** geluid heb.
Net alsof ik niet goed op een radiozender heb afgestemd. Ook als ik alleen een koptelefoon aansluit hetzelfde.

Sluit ik de set echter digitaal aan, heb ik heerlijk geluid. Alleen weer geen 3d geluid in spellen :s
Ik ben de "gelukkige" eigenaar van een nforce 4 chipset (Asus A8N-E mobo).
Ook in een andere pc (Asus A7V333, via chipset dus) hetzelfde.

Ik weet dat veel mensen last hebben van dit probleem, maar eigenlijk weet ik niet of het bij al die mensen ook alleen op het analoge kanaal is.
Voor mijn gevoel heb ik in elk geval een dure geluidskaart, welke volledig nutteloos is :S

Het is de ExtremeMusic btw (met heatsinkje).

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Paar vraagjes waar ik niet uitkom!

Bij mijn vorige kaart, Audigy, had ik zon leuk afstelling menutje, waar je alles met een wizard af kon stellen.
Incl afstanden enzo, kun je met een paar schuifjes instellen wanneer geluid het beste klonk
Zoiets heb ik bij het menu bij de XFi ook gevonden, maar daar zit geen wizard bij.

In mijn htpc, heb ik een XDA kaart die gewoon standaard 5.1 geluid uitstuurt als DTS, zodoende heb ik bij games gewoon 5.1 geluid op mijn versterker.
Terwijl er maar 1 toslink kabel is aangesloten

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

[...]

grtz.
Floppy powercable???

Ik heb btw een X-Fi Extrememusic zon 77 eur OEM geval in een doosje met een cd erop geplakt.

Ik zal zo ff de bios features doorlopen, en kijken of ik er uberhaupt een stroomkabel op moet aansluiten. Wist niet dat dat moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
nhimf schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:10:
Ik heb dat als ik mijn set (logitech z5500) analoog aansluit, ik echt ongeloofelijk *** geluid heb.
Net alsof ik niet goed op een radiozender heb afgestemd. Ook als ik alleen een koptelefoon aansluit hetzelfde.

Sluit ik de set echter digitaal aan, heb ik heerlijk geluid. Alleen weer geen 3d geluid in spellen :s
Ik ben de "gelukkige" eigenaar van een nforce 4 chipset (Asus A8N-E mobo).
Ook in een andere pc (Asus A7V333, via chipset dus) hetzelfde.

Ik weet dat veel mensen last hebben van dit probleem, maar eigenlijk weet ik niet of het bij al die mensen ook alleen op het analoge kanaal is.
Voor mijn gevoel heb ik in elk geval een dure geluidskaart, welke volledig nutteloos is :S

Het is de ExtremeMusic btw (met heatsinkje).
Ik zou zeggen, probeer hem in een andere pc. Het klinkt alsof de kaart gaar is. Dan gelijk RMA'en.
Patriek schreef op zondag 05 november 2006 @ 08:51:
[...knip...]

edit1:Gelijk even een advies voor iedereen; pruts niet aan je computer als je erg moe bent.....
Wilde net gaan testen of er verschil zou zijn als die extra power aan de kaart hangt. Maar omdat ik geen vrije 4-pins kabel had wilde ik die van me floppy drive er uit trekken... trek ik (hard - want die klote kabels klemmen altijd zo) die van me fata1lty drive-bay er uit (?!?!wat doe ik!).... F*CK, connector krom. Voorzichtig terug gebogen, powerkabel er terug op. Niets gewijzigd, even pc terug aan of alles t nog doet. ERROR geeft winamp... kuuuuuuuut... zweeeeeetttt..... bleek dat ik de splitterkabel nog niet aan me voeding terug had gehangen. PFIEUW... alles werkt toch nog :D

Nu ben ik zo geschrokken dat ik ook niet meer ga testen met die extra powerkabel op me audio-kaart.
Ik zat eens in mn computer te prutsen toen ie nog aanstaat, even de kabel van de breakoutbox beetje wegduwen voor de airflow. Hoor een harde piep uit de speakers, daarna niets meer. Winamp gelijk opgestart, niets. Zowel door de breakoutbox als de achterkant niets meer te horen. Het zweet brak me uit :'(. Maar na een restart deed ie het gelukkig weer. Nog nooit zo geschrokken :P.
Redwood schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:18:
Paar vraagjes waar ik niet uitkom!

Bij mijn vorige kaart, Audigy, had ik zon leuk afstelling menutje, waar je alles met een wizard af kon stellen.
Incl afstanden enzo, kun je met een paar schuifjes instellen wanneer geluid het beste klonk
Zoiets heb ik bij het menu bij de XFi ook gevonden, maar daar zit geen wizard bij.

In mijn htpc, heb ik een XDA kaart die gewoon standaard 5.1 geluid uitstuurt als DTS, zodoende heb ik bij games gewoon 5.1 geluid op mijn versterker.
Terwijl er maar 1 toslink kabel is aangesloten
Lees de TS m.b.t. het digitaal aansluiten en de beperkingen. Van zo'n 'progje' heb ik geen weet, helaas. Ik ken alleen de THX console voor afstanden etc., maar heb nooit een wizard gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Heb nu idd floppy power er op aangesloten, de drivers opnieuw installed. Nog steeds een code 28 in apparaat beheer.

Als ik eigenschappen doe op de code28 en dan vervolgens stuurprogramma opnieuw installeren kies, dan gaat ie even zoeken, dan vind ik ook de X-FI (WDM) zut, dan krijg ik een certificaat melding, dan kies ik "toch doorgaan" dan krijg ik vervolgens, "de gegevens zijn ongeldig" en hij installeerd vervolgens de hardware niet.

Damn wat frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik ben in het bezit van een Speedlink Medusa 5.1 headset.
nou omdat ik het geluid van mijn p5b deluxe moederbord klote vind en het geluid van een 5.1 trust kaartje wel beter geluid geeft (een wonder!) maar geen geluid doorgeeft aan de center speaker (zowel op mijn creative 5.1 set als op mijn headset), ben ik aan het kijken voor een nieuwe geluidskaart en de xtrememusic x-fi staat me heel erg aan op het moment.

Nou is mijn vraag: Bestaat er een grote kans dat mijn headset slecht gaat werken met de x-fi of is dit al algemeen bekend?

Nog een beetje offtopic vraagje: Als ik een switchbox gebruik (switch voor 5.1 speakers of 5.1 headset met een knop), word hiermee het geluid sterk verslechterd?

En wat is het verschil tussen de x-fi extrememusic OEM (72,- euro) en de retail versie (100,- euro) buiten het mooie doosje??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
De retail heeft een installatie cd, demo cd, quick guide, een case badge en een mooie doos. OEM is enkel de kaart in een anti statisch zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEM is de kaart MET installatie cd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die demo's enzo kan ik toch van creative downloaden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
keldererik schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:14:
De retail heeft een installatie cd, demo cd, quick guide, een case badge en een mooie doos. OEM is enkel de kaart in een anti statisch zakje.
Oem versie heeft ook een case badge en een installatie cd, verder vond ik het doosje mooi genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:24
Ik ga denk ik de X-FI XtremeMusic aanschaffen. En klikt het ook goed op een 2.0 set, want heb de Logitech Z-2300 speakerset is 2.0 en analoog. Was het ook zo dat je een soort 5.1 met games kon krijgen over 2 boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jaaoie17 schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:19:
Ik ga denk ik de X-FI XtremeMusic aanschaffen. En klikt het ook goed op een 2.0 set, want heb de Logitech Z-2300 speakerset is 2.0 en analoog. Was het ook zo dat je een soort 5.1 met games kon krijgen over 2 boxen.
Over stereo klinkt het ook lekker ja, maar het surround-effect verkrijg je eigenlijk alleen met een koptelefoon. Alleen dan is de plaatsing van je oren tov de geluidsbron goed genoeg om surround-effecten te kunnen verkrijgen. In veel games die de nieuwe EAX enzo ondersteunen, kan ik echt duidelijk onderscheid maken tussen voor en achter. Heerlijk! Boven en onder gaat vaak ook best redelijk.

Maar het uiteindelijke punt is, echt perfecte 5.1 krijg je enkel met een 5.1 audioset. Maar een X-Fi met een koptelefoon is het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Wildfire schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:18:
[...]

Over stereo klinkt het ook lekker ja, maar het surround-effect verkrijg je eigenlijk alleen met een koptelefoon. Alleen dan is de plaatsing van je oren tov de geluidsbron goed genoeg om surround-effecten te kunnen verkrijgen. In veel games die de nieuwe EAX enzo ondersteunen, kan ik echt duidelijk onderscheid maken tussen voor en achter. Heerlijk! Boven en onder gaat vaak ook best redelijk.

Maar het uiteindelijke punt is, echt perfecte 5.1 krijg je enkel met een 5.1 audioset. Maar een X-Fi met een koptelefoon is het beste alternatief.
Dus moet wel beter geluid krijgen dan mn Realtek ALC850? Heb dan toch geen miskoop?. Is die EAX ook goed te horen op een 2.0 zet analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
jaaoie17 schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:51:
[...]

Dus moet wel beter geluid krijgen dan mn Realtek ALC850? Heb dan toch geen miskoop?. Is die EAX ook goed te horen op een 2.0 zet analoog?
Heb zelf een 2.0 set, alleen gamen doe ik met een headset. Ik had een ALC850 en moet zeggen dat het stukken vooruit is gegaan. Als je nog met speakers gamet: ik zou een goedkope headset kopen (heb er zelf één van Sweex, prima geluid en microfoon en kost heel weinig), dan kun je pas echt goed gebruik maken van de mogelijkheden (lees: je hebt er meer profijt van, omdat je het veel meer merkt). Ik ga in ieder geval niet meer terug :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SWEEX :X :X :'( :'(

Voor 30-40 euro koop je anders ook een erg nette Sony of Sennheiser die toch wel een heel pak beter zullen klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja zo dacht ik eerst ook, maar die headset was dus eerst van U.S. Blaster, wat door Sweex is overgenomen. Je kent hem misschien wel, is ontzettend bekend, die grote, oranje headset. De eerste ging door mijn fout kapot en toen heette het opeens U.S. Blaster. Ik mag niet klagen over wat je krijgt voor die prijs. Ik weet dat het niet veel bijzonders is, maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Phuncz schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:24:
SWEEX :X :X :'( :'(

Voor 30-40 euro koop je anders ook een erg nette Sony of Sennheiser die toch wel een heel pak beter zullen klinken.
Sweex, te erg idd.

Overigens, kon het pas ook niet laten, staat er bij de Mediamarkt in Zwolle een Trust standje voor de deur, met zo'n draagbare boombox erbij pakketjes te verkopen cq weggeven ofzo.

Ik liep voorbij en zei redelijk door iedereen goed te verstaan "Neverrrrr trust Trust!". Je moest die koppen eens zien :D

PS Sennheiser 4 president, heb zelf een HD580 voor het luistergenot, echt super :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 06-11-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:25:
hallo,
nou omdat ik het geluid van mijn p5b deluxe moederbord klote vind en het geluid van een 5.1 trust kaartje wel beter geluid geeft (een wonder!) maar geen geluid doorgeeft aan de center speaker (zowel op mijn creative 5.1 set als op mijn headset), ben ik aan het kijken voor een nieuwe geluidskaart en de xtrememusic x-fi staat me heel erg aan op het moment.

Nou is mijn vraag: Bestaat er een grote kans dat mijn 5.1 Medusa headset slecht gaat werken met de x-fi of is dit al algemeen bekend?

Nog een beetje offtopic vraagje: Als ik een switchbox gebruik (switch voor 5.1 speakers of 5.1 headset met een knop, dus geen spitter!), word hiermee het geluid dan sterk verslechterd?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:25:
hallo,

Nou is mijn vraag: Bestaat er een grote kans dat mijn headset slecht gaat werken met de x-fi of is dit al algemeen bekend?

Nog een beetje offtopic vraagje: Als ik een switchbox gebruik (switch voor 5.1 speakers of 5.1 headset met een knop), word hiermee het geluid sterk verslechterd?

En wat is het verschil tussen de x-fi extrememusic OEM (72,- euro) en de retail versie (100,- euro) buiten het mooie doosje??

bvd
Waarom geeft die Trust dan geen center kanaal, als het een 5.1 kaart is?
Zover ik weet bestaat er geen reden waarom de X-Fi slecht zou werken met je 5.1 headset.
Denk niet dat zo`n switchbox het geluid merkbaar zal verslechteren.
Verschil tussen OEM en retail zit `m meestal niet in de hardware, enkel verpakking en documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:59:
[...]

Waarom geeft die Trust dan geen center kanaal, als het een 5.1 kaart is?
Zover ik weet bestaat er geen reden waarom de X-Fi slecht zou werken met je 5.1 headset.
Denk niet dat zo`n switchbox het geluid merkbaar zal verslechteren.
Verschil tussen OEM en retail zit `m meestal niet in de hardware, enkel verpakking en documentatie.
Nou weet je, het is al vaker langsgekomen:
Neverrrrr....trust Trust! (rechtsachter komt trouwens ook geen geluid uit :O )

Ontopic:
ik had verhalen gelezen over problemen van een X-fi met de Medusa 5.1 headset en dat vond ik er opvallend veel. Waren meestal problemen met : "rechtervoor speaker klinkt zachter dat linksvoor" of
"Voor en achterspeakers worden niet ondersteund door bass".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hmm maar in hoeverre is dat een probleem in de kaart zelf? Ik denk eigenlijk dat het eerder in die headset zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:41:
[...]

Nou weet je, het is al vaker langsgekomen:
Neverrrrr....trust Trust! (rechtsachter komt trouwens ook geen geluid uit :O )

Ontopic:
ik had verhalen gelezen over problemen van een X-fi met de Medusa 5.1 headset en dat vond ik er opvallend veel. Waren meestal problemen met : "rechtervoor speaker klinkt zachter dat linksvoor" of
"Voor en achterspeakers worden niet ondersteund door bass".
Als je maar zeker bent dat geen installatiefoutje maakt (met die trust).
Over dat probleem met die kanalen tussen de x-fi en medusa; als het aan de x-fi ligt, dan zouden alle 5.1 speakersets / koptelefoons die problemen hebben met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik ben tot op heden nog altijd super tevreden met de kaart, helaas wel dat onder vista EAX/etc nog niet goed te gebruiken zijn. Enige waar ik op dit moment naar opzoek ben is een kabeltje zodat ik mijn speakerset via de coaxial aankan sluiten op de kaart. Nu weet ik dat de flexijack poort erop zit waardoor dit mogelijk is, alleen heb ik hier dus nog geen convertor/kabel voor gevonden.

Ik kwam wel bij mij in het centrum in een vaag zaakje een soort van jack/coax converter tegen. Helaas was deze ook nog eens silverplated dus heb ik die gok maar niet genomen :/

Heeft iemand enig idee waar die kabekls/convertors te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
Iemand nog problemen ondervonden met de laatste drivers?

Ik heb sinds deze drivers het rare euvel dat er regelmatig (na cold boot) geen geluid is. Ik moet dan eerst naar m'n audio-settings, vink het "digital output" vinkje uit (heb een externe d.d.-decoder) en weer aan en vervolgens heb ik wel geluid. Geldt voor games en voor muziek. Typisch, want ik heb hier v/h nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Ik ben nog steeds van mening dat een xifi + sennheiser 160 echt heel fijn is voor de doorsnee gamer.

Geweldig geluid.

Veel beter dan een logitech sub headset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom hier voor het eerst en ik heb een vraagje.
Ik heb op dit oment een SB Audigy 2 ZS en ik ben van plan een elite pro te kopen.
Ik heb ook een Z-5500 van Logitech.
En ik ga ook de PC160SK van Sennheiser kopen (Pro Gaming Headset).(OMG dat heb ik weer, iemand die 5 minuten ervoor zegt hoe het geluid met de PC160SK is >:) )

Ik luister graag muziek en speel heel veel BF2 waar EAX perfect word geondersteund.
Is de X-Fi dan een goede keus voor mij?
Ik hoor namelijk dat die Crystalizer enorm mooi geluid agfleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:03:

[..]

Ik hoor namelijk dat die Crystalizer enorm mooi geluid agfleverd.
Over de Crystalizer zijn de meningen enorm verdeeld. Ik zou zeggen, ben je geen audiofiel dan zul je het waarschijnlijk wel kunnen waarderen. Ik vind het wel nuttig, geluiden klinken nu iets 'frisser' vind ik.

Natuurlijk helpt een goede hoofdtelefoon flink... ik heb niet voor niets een Sennheiser HD590.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 08-11-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jah ik ben wel iemand die enorm veel geeft om zuiver geluid en de perfecte weergave ervan, bezit dan ook alleen maar over muziek met 320, 192, en variabele bitrates.

Daarnaast had ik nog een vraag, er is sinds kort ook een X-Fi Fatality Extreme gamer editie, dat is alleen de kaart met X-Ram zonder front bay.
MAAR kan ik mijn headset anoloog aansluiten en mijn Z-5500 Digitaal?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zie de TS hoe je een zelf een digitaal bracket kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik gelezen dat is ook een oplossing idd maar oerstom dat ze het niet gewoon zoals bij de audigy hebben gedaan.
Creative stelt me een beetje teleur

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik heb sinds ongeveer een week de x-fi extreme music, in het begin helemaal geen problemen, alles werkte zoals het moest. Maar vandaag was ik aan 't gamen (america's army) en ineens viel het geluid weg, en toen had ik af en toe weer geluid, maar dan met een lag van 2 seconden (als ik al geluid had). Wil ik muziek luisteren in winamp stopt het liedje na 2 seconden (geen geluid), in windows mediaplayer hoor ik 2 seconden geluid en dan niks meer (liedje speelt wel door). Heb al de drivers eraf geflikkerd en er opnieuw opgezet (meerdere keren). Codecs etc geupdate.. heb geen flauw idee wat het is. Heb ook al op internet gezocht maar blijkbaar heeft niemand het zelfde probleem.. misschien weten julie iets?

edit:

m'n hardware is

amd opteron
dfi ultra-d
7600GT
1 gig ocz gold

edit 2: in windows mediaplayer doet ie 't 2 seconden wel, 2 seconden niet, 2 seconden wel.. nu snap ik er echt geen poep meer van |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Isdatzo op 08-11-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:54:
Hmm maar in hoeverre is dat een probleem in de kaart zelf? Ik denk eigenlijk dat het eerder in die headset zit...
ik zei al...ik heb ook problemen met de trust kaart als ik mijn 5.1 creative set erop zet. :X
maar boeie ik ga gewoon voor die xtrememusic :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
heb die Crystalizer eens een tijdje getest en moet zeggen dat het niet bij elke cd/mp3 goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
In de topicstart staat dat het beste dat je de kaart in een niet gesharede pci-slot doet, Maar mijn pci-sloten zijn allemaal geshared. Moet je hem anders in de minst gesharede doen?

Heb een Asus a8n-sli mobo

[ Voor 7% gewijzigd door jaaoie17 op 09-11-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week of 2 de X-fi en ben er erg tevreden mee. Geluid is een stuk beter dan de kaart die ik had (SB live 5.1 digital). Gisteren is daar een leuk 5.1 setje bijgekomen: Creative gigaworks progamer G500 5.1

Alles geinstalleerd en aangesloten en het geluid is werkelijk niet te vergelijken.

Er is alleen wel 1 probleem: als ik muziek luister in de entertainment modus dan komt er alleen geluid uit de 2 voorste boxen en sub. Als ik het goed heb begrepen ligt dit aan het ontbreken van een Dolby Digital encoder in de x-fi? Deze geluidskaart bied mij dus niet de mogelijkheid om mp3's over al mn boxen af te spelen? Dit vind ik persoonlijk erg jammer omdat ik erg veel muziek luister.

Is er een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen? Wat ik na wat rondzoeken wel vond was de:

Auzen X-Plosion 7.1 DTS Connect (Auzen X-plosion)

Ik moet zeggen dat ik echt geen verstand heb van geluidsgebeuren en dat ik me gewoon niet genoeg verdiept heb in de start post (het staat daar immers dik gedrukt). Muziek uit alle 5 de boxen is voor mij echter wel een must. Doe ik er daarom verstandig aan om de Auzen aan te schaffen?

Het voordeel van de X-fi is weer het perfecte geluid in games (die ik ook erg vaak speel). Ik vraag me dus af of het voordeel van de Auzen (surroundsound met muziek) opweegt tegen de voordelen van de X-fi (games en films)

Kan iemand mij vertellen of vervanging van de X-fi een verstandige stap is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Je muziek speelt hij alleen op de voorste speakers af omdat het een stereo signaal is die doorgezet word. Ik kan op mijn eigen set (Logitech Z-5400) wel zeggen dat hij Stereo x2 moet gebruiken, dan cloned hij front naar back namelijk.

Hij kan ook wel in PL2 Music staan, dan heb je alle 5 de boxen, alleen dan klinkt de muziek toch een heel stuk minder dan dat hij gewoon stereo is. Dat zal vast wel komen omdat hij een stereo signaal gewoon ombuigt naar 5.1.

Maar ik durf je niet te zeggen hoe dat op jou set in zijn werking gaat. Je kan daarop toch ook wel het een en ander instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:35:
Je muziek speelt hij alleen op de voorste speakers af omdat het een stereo signaal is die doorgezet word. Ik kan op mijn eigen set (Logitech Z-5400) wel zeggen dat hij Stereo x2 moet gebruiken, dan cloned hij front naar back namelijk.

Hij kan ook wel in PL2 Music staan, dan heb je alle 5 de boxen, alleen dan klinkt de muziek toch een heel stuk minder dan dat hij gewoon stereo is. Dat zal vast wel komen omdat hij een stereo signaal gewoon ombuigt naar 5.1.

Maar ik durf je niet te zeggen hoe dat op jou set in zijn werking gaat. Je kan daarop toch ook wel het een en ander instellen?
Ja dat is denk ik ook het probleem :P Ik KAN heel veel instellen maar omdat ik er geen tot weinig verstand van heb is het veel opzoek werk en zie ik door de bomen het bos niet meer. CMSS-3D / 24-bit Crystalizer / Dolby en Dts maken het er niet makkelijker op. Ik weet er gewoon (te) weinig van.

Ik kan echter geen optie zoals Stereo x2 vinden, helaas.
Jaguar645 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:35:
Ik vraag me af hoe dat dan klinkt met de Auzen geluidskaart. "Buigt" deze het geluid dan ook om naar 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
ik denjk dat ik onduidelijk ben geweest, mijn excuses :) ik bedoelde dat mijn speakerset dat allemaal doet. mijn geluidskaart doet neits meer dan het digitale signaal (gecodeerd) doorsturen.

In de geluidskaart heb ik iig CMSS/Crystalizer/EAX uitgezet. erg leuk allemaal maar de muziek word er niet beter op (hangt wel van de speakerset af natuurlijk). Als je je speakers ook nog digitaal aangesloten hebt zou en je speakers hebben een ingebouwde decoder, dan zou ik ook de decoder op de kaart zelf deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de XtremeMusic nu twee weken, maar de Crystalizer vind ik echt niks (ook niet op 50%). Je kan zeggen dat het persoonlijk is, maar het vermindert gewoon objectief gezien de geluidskwaliteit.Ik zie het gewoon als een soort equalizer-instelling.

Als je echt betere geluidskwaliteit wilt hebben, ik heb het nu over mp3tjes, zou ik gaan voor de mad-plugin voor Winamp:

http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=46824

Dat klinkt echt aanzienlijk beter.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
teh_hanzz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:20:
Ik heb sinds ongeveer een week de x-fi extreme music, in het begin helemaal geen problemen, alles werkte zoals het moest. Maar vandaag was ik aan 't gamen (america's army) en ineens viel het geluid weg, en toen had ik af en toe weer geluid, maar dan met een lag van 2 seconden (als ik al geluid had). Wil ik muziek luisteren in winamp stopt het liedje na 2 seconden (geen geluid), in windows mediaplayer hoor ik 2 seconden geluid en dan niks meer (liedje speelt wel door). Heb al de drivers eraf geflikkerd en er opnieuw opgezet (meerdere keren). Codecs etc geupdate.. heb geen flauw idee wat het is. Heb ook al op internet gezocht maar blijkbaar heeft niemand het zelfde probleem.. misschien weten julie iets?

edit:

m'n hardware is

amd opteron
dfi ultra-d
7600GT
1 gig ocz gold

edit 2: in windows mediaplayer doet ie 't 2 seconden wel, 2 seconden niet, 2 seconden wel.. nu snap ik er echt geen poep meer van |:(
Niemand? En de support van creative is ook poep.. daar kan je ook weinig mee :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

grtz.
Is dat op de kaart zelf of op de drive bay? Want ik heb ook vage soundbugs met mijn kaart. Misschien dat t aan BF2 ligt hoor maar ik wil best proberen mn kaart een beetje meer prik te geven. Ik heb dus niet de drivebay geinstalleerd.

Edit: Ik heb het geloof ik al gevonden. Het stekkertje naast het geheugenblokje. Eens zien of het verschil maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
teh_hanzz schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:26:
[...]

Toevallig las ik vandaag juist op XS dat je dit kunt hebben als je een dual core hebt en niet de AMD hotfix en dual core optimizer hebt geïnstalleerd, ergens in het volgende topic beschreef iemand een soortgelijk probleem:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

In de topicstart daarvan staat hoe je het moet installeren en hier [XP x86] KB896256 Hotfix voor dual core* staat een link voor de NL hotfix.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de xtememusic nu geïnstalleerd en lopen op mijn boxen en moet zeggen dat ik erg impressed ben.
toch heb ik een paar irritatiepunten/problemen:
Als ik mijn Medusa 5.1 headset erop aansluit vibreert hij niet.
Bij het onboard geluid deed hij dat wel en als ik de vibratie volumeknop open en dichtdraai merk ik geen verschil in geluid :( .
Ik zou bij god niet weten waar dit aan zou kunnen liggen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ook vind ik het irritant dat je de audio console steeds moet openen om de modus te veranderen als je gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:48:
Ook vind ik het irritant dat je de audio console steeds moet openen om de modus te veranderen als je gaat gamen.
Daar heb je dit programma voor (uit de OP), dan schakelt de game-modus automatisch aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:48:
Ik heb de xtememusic nu geïnstalleerd en lopen op mijn boxen en moet zeggen dat ik erg impressed ben.
toch heb ik een paar irritatiepunten/problemen:
Als ik mijn Medusa 5.1 headset erop aansluit vibreert hij niet.
Bij het onboard geluid deed hij dat wel en als ik de vibratie volumeknop open en dichtdraai merk ik geen verschil in geluid :( .
Ik zou bij god niet weten waar dit aan zou kunnen liggen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Vibreren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het de moeite waard om van een audigy 2 ZS naar een xtreme music te upgraden? ik draai met een 2.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Sinds ik de nieuwe drivers heb geinstalleerd heb ik het volgende probleem:

Af en toe valt het geluid voor een aantal seconde weg, en komt daarna weer terug.

het probleem komt vaker voor met spdif-in dan met internet gedecodeerd audio, zoals in games.

ik heb geformateerd maar dat heeft het probleem niet verholpen

iemand anders dit probleem ? of mischien opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ik heb een vraagje met betrekking tot deze kaart.. want ik kom er zo niet uit.

Ikzelf ben in het bezit van een Audigy 2 ZS. Deze kan je zowel digitaal als analoog aansluiten. (digitaal dmv een mono jackplug verloopje naar coax en dan coax kabel naar 5.1 receiver). Een vriend van me zit nu nog op onboard geluid en wil graag naar goed geluid dmv een geluidskaartje.

Hij wil de boel digitaal aansluiten zoals op de audigy 2 ZS. Op de Xi-Fi extrememusic zie ik echter maar 4 aansluitingen, en als ik het topic doorlees merk ik dat er minder of iig niet dezelfde aansluitmogelijkheden opzitten als op de audigy 2 ZS. Je zou dan zelf een bracket moeten maken... dit is me echter niet helemaal duidelijk.

Mijn vragen zijn:
-Kan ik de kaart digitaal aansluiten op de manier waarop dit bij de audigy 2 ZS ook kan (op de methode als beschreven in deze post) ?
-Als dit mogelijk is, kan er dan tegelijkertijd ook nog een analoog (eventueel) surround setje aangesloten op de kaart, zodat je binnen windows kan kiezen tussen SPDIF of analoge output?

Of moet hij voor deze combi toch echt een (2e hands) audigy 2 ZS aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:45:
is het de moeite waard om van een audigy 2 ZS naar een xtreme music te upgraden? ik draai met een 2.1 setje.
Mijn vorige kaart was een Audigy 2 ZS en ik merk zeker een vooruitgang op. Zeker voor games is het de moeite waard en ik moet zeggen, de Crystalizer vind ik best wel goed werken. Bij mij staat 'ie aan voor alles - muziek, films, games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaha mijn headset heeft een vibreerfunctie alleen werkt die niet met mijn xtrememusic :( .
wat ik me nu ook afvraag is hoe ik de microfoon aan de praat krijg.
Moet die gewoon in de line-in plug? maar daar krijg ik geen geluid uit.
hoe moet ik die roze plug aansluiten?
laat maar die line in stond ge-mute :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Had vandaag iets vaags ik speelde fear extraction point. Het liep vast en hoorde een piep door mn speakers en mn pc reboote en kreeg een boot failure. Ik keek in mn bios en zag mn os schijf niet meer ik druk mn pc uit en starte hem weer. Kwam weer in windows en 1 min later hetzelfde verhaal. Toen heb ik mn X-FI deruit gehaald en weer windows opgestart en toen ging et goed en later heb ik de x-fi ook weer geinstalleerd en daarmee gaat et nu ook goed.

Ik keek in mn systemlogs zag ik wel een stopcode 0x0000009c. Vind dan wel vaag dat ik dan geen blue screen kreeg, want heb dat autmatisch opstarten uitgeschakeld.

Ligt dit nu echt aan de X-FI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
MaTr1x schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:11:
[...]

Toevallig las ik vandaag juist op XS dat je dit kunt hebben als je een dual core hebt en niet de AMD hotfix en dual core optimizer hebt geïnstalleerd, ergens in het volgende topic beschreef iemand een soortgelijk probleem:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

In de topicstart daarvan staat hoe je het moet installeren en hier [XP x86] KB896256 Hotfix voor dual core* staat een link voor de NL hotfix.
ware het niet dat ik geen dualcore heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

leandres schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:13:
"de gegevens zijn ongeldig" en hij installeerd vervolgens de hardware niet.
Zonde van die onnodige RMA (en de negatieve opmerkingen). Er is sprake van een permissie-probleem op de ENUM-sleutel in het register. Hierbij een link naar de knowledge base van ST Audio met meer uitleg. Normaal gezien is dit voldoende, maar in geval van nood kun je de instructies in deze PDF nog opvolgen.

Nogmaals, het is erg onvriendelijk om de X-Fi kaart/driver de schuld te geven van een defecte Windows-installatie.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
jaaoie17 schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:02:
Had vandaag iets vaags ik speelde fear extraction point. Het liep vast en hoorde een piep door mn speakers en mn pc reboote en kreeg een boot failure. Ik keek in mn bios en zag mn os schijf niet meer ik druk mn pc uit en starte hem weer. Kwam weer in windows en 1 min later hetzelfde verhaal. Toen heb ik mn X-FI deruit gehaald en weer windows opgestart en toen ging et goed en later heb ik de x-fi ook weer geinstalleerd en daarmee gaat et nu ook goed.

Ik keek in mn systemlogs zag ik wel een stopcode 0x0000009c. Vind dan wel vaag dat ik dan geen blue screen kreeg, want heb dat autmatisch opstarten uitgeschakeld.

Ligt dit nu echt aan de X-FI
Dat hoeft niet volgens mij, ik heb vaker crashes van mn systeem meegemaakt die door van alles en nog wat veroorzaakt konden worden en ook gepaard gingen met een constante piep. Bij mij was het probleem niet de geluidskaart (ik kocht toen namelijk een X-Fi en mn pc ging vrolijk door met crashen inclusief piep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:19:
[...]

Dat hoeft niet volgens mij, ik heb vaker crashes van mn systeem meegemaakt die door van alles en nog wat veroorzaakt konden worden en ook gepaard gingen met een constante piep. Bij mij was het probleem niet de geluidskaart (ik kocht toen namelijk een X-Fi en mn pc ging vrolijk door met crashen inclusief piep).
En waar lag jouwn probleem dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin langzamerhand spijt te krijgen dat ik deze geluidskaart heb gekocht want mijn 5.1 headset doet alles behalve goed functioneren en dat deed hij perfect met het onboard geluid.
de center en rear speakers worden namelijk helemaal niet door de bass ondersteund en dit zorgt in bijvoorbeeld cs: source ervoor dat een ventje heel ver weg van me staat maar van slechts een paar meter afstand me door de kop knalt. Ook vibreert mijn headset niet meer.
Dan mijn headset maar verkopen.(2 weken oud 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
teh_hanzz schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:26:
[...]

Ik heb ook ge-emmer met die laatste driver en heb support gemaild. Vraag mij af of ik er iets van hoor, hoewel ik op zich geen slechte ervaringen met Creative's support heb.

(ik moet, sinds de laatste driver update, na elke boot (koud/warm) mijn "digital I/O vinkje" uit en weer aanzetten om daadwerkelijk dig. geluid te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
Ik zit naar een X-fi te kijken om mijn stokoude SB Live kaartje te vervangen. Ik heb voornamelijk geluid nodig voor games en af en toe muziek te draaien. Volgens de Creative site zijn er 7 X-Fi varianten. 3 daarvan hebben een breakoutbox, dat heb ik zowiezo niet nodig.

Dan hou ik over:

X-Fi Xtreme Music
X-Fi Xtreme Audio
X-Fi Xtreme Gamer
X-Fi Xtreme Gamer Fatality

Ooooo...kee, ik ben zelf geen audiofiel en zie dus eigenlijk het hele verschil niet meer tussen deze 4 kaarten. Ik vermoed dat de Audio en Gamer varianten de basics zijn en de Music en Fatality de uitgebreide varianten op die 2. Maar ik vraag mezelf eigenlijk af naar het verschil tussen de gamer en audio/music versies.

Can somebody show me the light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Hallo iedereen,

Ik heb laatst vista RTM x64 geinstalleerd, en alles werkt als een zonnetje op mijn x-fi drivers na. Alhoewel er met het geluid niets mis is, werkt mijn microfoon niet mee.

Dit is vooral erg vervelend in teamspeak. Het rare is echter dat alles wat ik hoor, ook rechtstreeks wordt 'doorgezet' naar mijn 'microfoon'. Dit betekent dus dat alles wat ik hoor, anderen ook horen (als ik op ts ben).

Ik heb de laatste drivers van creative, namelijk de beta 2.11 drivers voor de x-fi.
Ik heb al van alles geprobeerd in de instellingen, maar vista geeft bij de microfoon aan dat deze "Currently unavailable" is.

Iemand enig idee?

(Dit staat ook hier: X-Fi microfoon probleem op vista maar ik denk dat hier meer mensen zitten die meer weten van de x-fi :))

[ Voor 9% gewijzigd door miliomiliano op 14-11-2006 17:10 ]

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Met vista werkt de CMS niet meer of wel :( Daar baal ik wel van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
CMSS3D bedoel je? Dat klopt inderdaad, zie ook \[X-FI] EAX en Vista Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja dat bedoel ik idd, niet echt optimaal aangezien ik het encoden naar 5.1 nu door mn logitech setje moet laten doen. Dat klinkt een stuk minder :'( Naja, ff afwachten op dat OpenAL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
miliomiliano schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:09:
Hallo iedereen,

Ik heb laatst vista RTM x64 geinstalleerd, en alles werkt als een zonnetje op mijn x-fi drivers na. Alhoewel er met het geluid niets mis is, werkt mijn microfoon niet mee.

Dit is vooral erg vervelend in teamspeak. Het rare is echter dat alles wat ik hoor, ook rechtstreeks wordt 'doorgezet' naar mijn 'microfoon'. Dit betekent dus dat alles wat ik hoor, anderen ook horen (als ik op ts ben).

Ik heb de laatste drivers van creative, namelijk de beta 2.11 drivers voor de x-fi.
Ik heb al van alles geprobeerd in de instellingen, maar vista geeft bij de microfoon aan dat deze "Currently unavailable" is.

Iemand enig idee?

(Dit staat ook hier: X-Fi microfoon probleem op vista maar ik denk dat hier meer mensen zitten die meer weten van de x-fi :))
Je hebt niet als opname apparaat 'What you hear' of 'Wat men hoort' aangevinkt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
The__Virus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:32:
[...]

Je hebt niet als opname apparaat 'What you hear' of 'Wat men hoort' aangevinkt?!
Goede van je, heb die apparaten disabled (behalve dus mijn mic) en nu werkt die wel :)

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
Kaap schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:32:
Ik zit naar een X-fi te kijken om mijn stokoude SB Live kaartje te vervangen. Ik heb voornamelijk geluid nodig voor games en af en toe muziek te draaien. Volgens de Creative site zijn er 7 X-Fi varianten. 3 daarvan hebben een breakoutbox, dat heb ik zowiezo niet nodig.

Dan hou ik over:

X-Fi Xtreme Music
X-Fi Xtreme Audio
X-Fi Xtreme Gamer
X-Fi Xtreme Gamer Fatality

Ooooo...kee, ik ben zelf geen audiofiel en zie dus eigenlijk het hele verschil niet meer tussen deze 4 kaarten. Ik vermoed dat de Audio en Gamer varianten de basics zijn en de Music en Fatality de uitgebreide varianten op die 2. Maar ik vraag mezelf eigenlijk af naar het verschil tussen de gamer en audio/music versies.

Can somebody show me the light?
Volgens ben ik erachter. De Xtreme Gamer Fatality beschikt over 64MB onboard geheugen en de Xtreme Music niet. Ik vraag me of de extra kosten van die kaart het wel waard zijn. Ik heb wel het idee dat de 2 budget versies beduidend minder zijn van kwaliteit.

Xtreme Music it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met bf2 en de x-fi extreme music. Ik kan alle x-fi audio opties gebruiken maar het spel wordt gewoon onspeelbaar zo traag. Met name wanneer er veel aktie is en dus veel audio.
Meer mensen hebben dit probleem las ik maar een oplossing heb ik nog niet gelezen.Tot die tijd maar gewoon audio op software zetten, dan loopt ie wel soepel. :/

Het is alleen met bf2, voor de rest vind ik de x-fi echt geweldig.
Alles klink superscherp en vol. Een topkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm daar heb ik nooit problemen mee gehad... Nieuwste drivers zijn neem ik aan al wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:33
Ik heb ook geen problemen met de x-fi extreme music en BF2 gelukkig. Mssn nieuwste drivers downloaden, maar ik denk dat je dat al wel geprobeerd hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nieuwste drivers staan erop. Dat is het niet. Ik zou bf2 eens kunnen reinstallen maar ik denk niet dat het helpt.
Creative beweert juist dat de x-fi je cpu ontlast. Dat is voor mij best lullig om te lezen. :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
En als je de drivers eens volledig verwijderd met driver cleaner en dan de laatste versie van internet (nog eens) download en installeert, zoals het in de TS staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Omdat ik steeds problemen had met m'n nieuwe X-Fi kon ik hem nog ruilen bij m'n PC boer voor deze:
http://sounden.terratec.n...req=viewarticle&artid=427

Het geluid van deze kaart vind ik wel net zo goed als die van de X-Fi.
En gelukkig geen enkele brobleem meer gehad.
Na drivers instaleren werkte alles gewoon.
Ben er zeer tevreden over en voorlopig geen Creative meer.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Zijn er meer mensen met problemen van de x-fi extreme music icm battelfield 2 1.4? Als ik namelijk de x-fi aanklik in de opties en die instellingen probeer op te slaan zegt het spel dat het incompatible is ofzo.. Is hier een oplossing voor?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Is het mogelijk om met de X-Fi XtremeMusic 2 x stereo uit te sturen?

Ik wil misschien wel zo'n kaartje voor mn MCE PC kopen en het zou leuk zijn als ik er 2 versterkers mee aan kan sturen. Eentje beneden en eentje voor de badkamer :*)

Ik kan wel met splitters aan de gang maar dan ga je de line-in van 2 versterkers koppelen en dat lijkt me geen goede actie....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

The__Virus schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:48:
En als je de drivers eens volledig verwijderd met driver cleaner en dan de laatste versie van internet (nog eens) download en installeert, zoals het in de TS staat?
Heb ik gedaan maar nog steeds hetzelfde. Heb zo'n 20fps meer wanneer ik op software speel.
Ik heb 3 pci sloten en de 1e 2 zijn beide shared en de 3e kan ik niet gebruiken want dat past niet vanwege mn videokaart. Op het 1e slot deelt ie m met de lan controller dus heb ik m in de 2e die gedeeld wordt met de firewire. Deze heb ik inmiddels disabled.
Aangezien het alleen bij bf2 gebeurt, zal ik toch stiekem maar ff bf2 en sf reinstallen. Ook draai ik de incremental 1.4patch dus wie weet scheelt het wanneer ik de full 1.4 erop gooi.
Ff proberen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.