Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mannes schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:58:
[...]

Maar komt er wel geluid uit je subwoofer dan?
want als ik dat bass passtrough in het thx menu niet aanzet heb ik ook geen bass in m'n muziek, en dat is wel jammer. want het geluid dat alleen uit mn sateliet speakers komt is wat schel zonder sw
Ik voel me woofer gewoon blazen hoor. Die doet het dus altijd. Soms heb ik de bass zelfs te zwaar staan, waardoor me ouders beneden in de woonkamer een gilletje omhoog doen. ;)

-edit typfout-

[ Voor 12% gewijzigd door MelvinB op 02-10-2006 15:50 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
hmm, dan ga ik het toch nog maar eens proberen met een herinstall van mn drivers. al die software die erbij zat ben ik toch al niet zo enthausiast over.

Ik zal mn resultaten wel even posten als ik thuis ben

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
Weet iemand wat het verschil is tussen de X-Fi Xtrememusic OEM versie en de Retail NL versie? Zit namelijk meer dan 30 euro prijsverschil in. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
oem is kaartje in antistatisch zakje met een cd (eigenlijk bedoeld voor winkels die pc's bouwen),
retail is kaartje in doos, met cd en boekjes en andere meuk die je niet nodig hebt (bedoeld voor de consument)

[ Voor 22% gewijzigd door Mannes op 02-10-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

nhimf schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:40:
[...]
Ik heb trouwens xp pro 64 op een Asus A8N-E mobo met ene x2 3800+.
Verder geen andere pci kaarten (alleen een pci-e, x1900xt) en de x-fi zit solo op een irq.

Misschien heb jij geen nforce 4 mobo (blijkt het probleem te zijn)?
Ik heb zelfs precies dezelfde hardware :) zelfde mobo, zelfde cpu. Heb ook andere PCI-kaarten in gebruik. Mijn z5500d is aangesloten via een optische kabel op de drive-bay van de X-Fi fatal1ty.

Maar je gebruikt een 64bits windows zie ik? Dan moet je dus andere drivers hebben dan ik (windows media center ed. 2005 - 32bits). Grote kans dat `m daar in zit... 64b. drivers van de nForce4 & X-Fi, werkt mss niet goed samen.

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 02-10-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de X-Fi Extreme Music ..... maar als ik ga gamen komt er soms een "ENORME" pieptoon
uit ....... niet normaal. Je kan het ook wel vergelijken met het geluid van een elektische gitaar...

Het is zo erg dat ik denk dat mijn gehoor het gaat begeven .... :(

Heeft iemand anders dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:52
Toevallig een microfoon aangesloten en je speakers aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
The__Virus schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:12:
Toevallig een microfoon aangesloten en je speakers aanstaan?
Ik heb er een telefoon naast staan ( 5 cm naast de speaker 4.1 Klipsch ) ... verder heb ik mijn Headphone erop aangesloten.

De PC is "niet" aangesloten op een versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik zou graag mijn case front panel audio en mic intern willen aansluiten op mijn nieuwe x-fi xtreme music als dat mogelijk is... gaat dat?

Dit zit er aan mijn behuizing front panel:
Afbeeldingslocatie: http://sjors.team-echelon.com/mypics/frontpanel.jpg

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:09:
Ik zou graag mijn case front panel audio en mic intern willen aansluiten op mijn nieuwe x-fi xtreme music als dat mogelijk is... gaat dat?

Dit zit er aan mijn behuizing front panel:
[afbeelding]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik ben al de hele ochtend opzoek naar hoe dit zou moeten. Helpt iemand ons uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een pin layout gevonden, aangesloten op mijn a8n-e en getest.
Het werkt! alleen mijn microfoon klinkt onbruikbaar zacht, met mic-gain aan en volume op max, kan ik mezelf zachtjes horen.

Afbeeldingslocatie: http://steef.fiberworld.nl/x-fi_klein.jpg

Hoe ik hem heb aangesloten:

1 Ground
2 FPout-L (linker voor kanaal)
3 -
4 FPout-R (rechter voor kanaal)
5 -
6 Mic (mic out)
7 -
8 Mic Bias (mic in)
9 -
10 -

Dus Spitfire_V5, eventjes puzzelen wat met die cryptische omschrijving op jouw kabeltjes wordt bedoeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
1 - Analog Ground

2 - Analog Headphone Out Left

3 - Audio Backpanel Mute -- short to ground to mute the backpanel (when headphones are plugged in)

4 - Analog Headphone Out Right

5 - same as #3

6 - Mic input from front panel

7 - key pin (shouldn't be there)

8 - VREF out -- voltage reference for Mic

9 - MIC IN MUTE -- ground when mic isn't plugged in, +12VDC when mic is plugged in

10 - Audio cable detect -- will be ground when headphones are plugged in (not normally used)

Hier het bijbehorende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.rpi.edu/%7Ehollec/images/sonata+audigy.jpg
Daar zou het mee moeten werken. Het is van de Audigy, maar die schijnt precies dezelfde layout te hebben qua pinnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dat plaatje heb ik mic en mic bias omgewisseld. eventjes proberen of dan mijn mic-problemen zijn verholpen

edit: ik heb het inmiddels uitgeprobeerd, maar het maakt niet uit of ik mic en mic_bias omwissel. Het werkt met allebei, alleen veel te zacht.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
ik zou het nu wel uitgevogeld kunnen krijgen... hartelijk dank _/-\o_

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat het volume laag is, is algemeen bekend, helaas. Op de Mic2, dus die van de breakoutbox en in dit geval van het front panel van je case, is geen micboost aanwezig. Je zult het volume vrijwel helemaal omhoog moeten gooien, om een degelijk volume te krijgen. Dan zou het moeten werken.

edit: in de TS opgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 09-10-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een korte vraag

ik ben van plan een xfi xtreme music + logitech z5400 te kopen , nu meen ik te hebben gelezen dat je de speakers niet rechtstreeks kan aansluiten op de xfi? (eerst kabel nodig)
of heb ik het mis? of is het enkel voor analog?

welke speakers worden eigenlijk aangeraden in combinatie met de xfi music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zie de TS wat betreft dat aansluiten (ik neem aan dat je weet hoe je de speakers aan kunt sluiten, op welke manieren). Speakers aanraden beginnen we niet aan: geluid is enorm subjectief. De één houdt van zware bassen (waar logitechs erg goed in zijn, ik ben bass-freak maar vind de bassen van Logitech aan de extreme kant, zelfs als de sub op het laagste volume staat), de ander van helder geluid etc. Iedere set heeft zo zijn goede en minder goede punten. Slechts door luisteren kun je eigenlijk tot een conclusie komen. Bovendien hangt overal een ander prijskaartje aan ;). Maar ik mag wel zeggen dat er enorm veel mensen zijn met een dergelijk Logitech setje, hoor er veel positieve verhalen over. Maar de uiteindelijke keuze komt altijd bij de gebruiker ;).

[ Voor 14% gewijzigd door The__Virus op 09-10-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:51:
ff een korte vraag

ik ben van plan een xfi xtreme music + logitech z5400 te kopen , nu meen ik te hebben gelezen dat je de speakers niet rechtstreeks kan aansluiten op de xfi? (eerst kabel nodig)
of heb ik het mis? of is het enkel voor analog?

welke speakers worden eigenlijk aangeraden in combinatie met de xfi music?
Ik heb deze combinatie zelf. De speakers heb ik rechtstreeks analoog aangesloten. Het enige wat niet kan is zonder tussenstapjes de boxen digitaal aansluiten op de geluidskaart, dus je kan dan niet de decoder van je boxen gebruiken als je een dvdtje kijkt, dit moet je xfi dan decoden.
Of bedoel of er een kabel is meegeleverd om je boxen aan te sluiten? Er zitten analoge kabels bij de z5400 meegeleverd, alleen geen digitale optische of coax kabels.
Over de geluidskwaliteit ben ik erg te spreken, vooral de z5400 ben ik erg tevreden over. Deze heeft minder zware bassen dan de creative g500 en een draadloze afstandsbediening, de reden waarom ik voor de z5400 ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Iemand problemen met zijn X-Fi in de demo van BF2142?

Ik wel namelijk: (ff quote uit BF2142-topic)
Ik had gister het gezeik dat continu halverwege het laden van de map/mode, het geluid/muziek kapte en het spel vastsloeg. Ff later lukte het me wel om de X-Fi te gebruiken in het spel. Ik vond demo vrij saai, dus ben snel weer gestopt. Hierna heb ik em weer op Entertainment-Mode gezet in de Audio Console.

Nu wil ik weer ff spelen, zet em op Game-Mode in Audio Console, laad het spel, log in, ga naar de Audio-opties en klik hier de X-Fi aan. Dit keer slaat het spel hier vast?
Nu keer op keer op dit stuk.

Ik krijg et spel nu ineens met geen mogelijkheid meer gestopt in Taakbeheer. ''Proces beeindigen'' helpt dit keer niet. Dus pc maar rebooten.
-edit-

Spel doet het dus wel als ik de X-Fi niet gebruik, maar gewoon de Software of Hardware-mode in de Audio-opties van het spel gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinB op 10-10-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De laatste versie van de drivers geïnstalleerd? Geef eens wat meer informatie, net als in een losstaand topic (of open een losstaand topic desnoods), want hier kunnen we weinig mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Yep, de nieuwste driver al geinstalleerd.

Probleem is dat alleen BF2142 problemen vertoond met mijn X-Fi.
Ik las elders dat de X-Fi-support in de BF-series eigenlijk nooit geweest is zoals et hoort te zijn?

Buiten het feit dat ik de demo toch saai vindt en em er alweer af heb gegooid, wil ik toch gewoon ff weten of er meerdere mensen met dit probleem zijn.

Ik zit dus niet op een oplossing voor mijn kant aan het wachten, aangezien ik het spel er toch alweer af heb gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het gaat dus niet om de volledige versie? Geloof dat die namelijk een patch had gehad wat dit soort problemen verhielp. Moet je even de changelogs doorkijken van de patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Zoals je in mijn bericht kon lezen, gaat het om de demo. ;)

-edit-

Trouwens, volledige versie is toch nog niet uit?

[ Voor 34% gewijzigd door MelvinB op 10-10-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ma bad, ik zat te denken aan BF2 (lees niet goed). Maar ik had wel door dat het om een demo ging, echter pas bij mijn vorige post :P. Ben niet helemaal helder vandaag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

ik heb een vaag probleem met mijn X-Fi. Elke keer als ik de nieuwste drivers installeer dan ziet windows "apparaat beheer" een multimedia audiocontroller staan welke een code28 heeft.

De drivers die ik installeer van de website van creative lukt gewoon.

Alleen zegt windows dat hij de stuurprogrammas niet start.

Wanneer ik vervolgens klik op stuurprogramma bijwerken, vind ik klaarblijkelijk wel de geinstalleerde driver maar dan klapt windows er met een BSOD uit.

Kan het zijn dat de X-Fi naar de braat is ?

- WinXP 32 Pro
- Conroe E6600 / P5W DH DeLuxe

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ik bezit deze al een tijdje de xtrememusic en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van deze geluidskaart! Is het geld zeker waardgeweest. Vooral in combinatie met een koptelefoon is het 5.1 effect verbazingwekkend :9~ .

Daarnaast geweldige startpost geworden hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ik heb hier hetzelfde probleem in combinatie met hetzelfde mobo en CPU.

Als ik de drivers van de cd instaleer werkt het goed als ik de nieuwste installeer gaat het fout.

Heel vreemd
Leandresss schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:56:
ik heb een vaag probleem met mijn X-Fi. Elke keer als ik de nieuwste drivers installeer dan ziet windows "apparaat beheer" een multimedia audiocontroller staan welke een code28 heeft.

De drivers die ik installeer van de website van creative lukt gewoon.

Alleen zegt windows dat hij de stuurprogrammas niet start.

Wanneer ik vervolgens klik op stuurprogramma bijwerken, vind ik klaarblijkelijk wel de geinstalleerde driver maar dan klapt windows er met een BSOD uit.

Kan het zijn dat de X-Fi naar de braat is ?

- WinXP 32 Pro
- Conroe E6600 / P5W DH DeLuxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bacosjaco schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:11:

Als ik de drivers van de cd instaleer werkt het goed als ik de nieuwste installeer gaat het fout.

Heel vreemd

[...]
Dit probleem heb ik zelf ook gehad. Al de TS doorgelezen? Daar staat namelijk een alternatieve installatiemethode die bij mij werkte :).
Onno 1983 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:06:
Daarnaast geweldige startpost geworden hoor _/-\o_
Bedankt, Onno, fijn dat het wordt gewaardeerd. Heeft aardig wat tijd in gezeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:36
vraagje: die drive bay, als ik daar m'n headset op aansluit, zal ik dan een minder geluid krijgen dan als ik het direct aansluit op de achterkant van de kaart? (sennheiser hd 595)

[ Voor 19% gewijzigd door Psychoray op 14-10-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja dat kan. Je zou zelfs een drive bay van de Audigy (in theorie) erop aan kunnen sluiten, omdat de pinlayout hetzelfde is. Het geluid is verder identiek aan de achterkant :). Maar bespaar je het geld van een losse drivebay en knutsel zelf wat in elkaar. Je kan bijv. gewoon de aansluitingen van je case (frontpanel) op de kaart aansluiten, kijk maar eens in de TS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Laatst online: 09-09 15:36
The__Virus schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:05:
Ja dat kan. Je zou zelfs een drive bay van de Audigy (in theorie) erop aan kunnen sluiten, omdat de pinlayout hetzelfde is. Het geluid is verder identiek aan de achterkant :). Maar bespaar je het geld van een losse drivebay en knutsel zelf wat in elkaar. Je kan bijv. gewoon de aansluitingen van je case (frontpanel) op de kaart aansluiten, kijk maar eens in de TS :).
Ja, zag het net in de TS staan, ik heb zelf wel een bay, was een vraag voor iemand die geen GoT account heeft :)

Maar bij een een bay van de fatality edition geeft de front aansluiting dus gewoon precies hetzelfde geluid op m'n koptelefoon? Mooi zo!

Bedankt voor de snelle reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Laatst online: 28-08 07:50
Ik heb een beetje een raar probleem.
Mijn 5.1 setje is aangesloten op mijn Extreme Music, maar de opstelling staat gericht op mijn tv, en niet op mijn computer. Dus met een spel hoor ik geluid wat eigenlijk achter zou moeten zijn linksvoor en linksachter.
Het geluid van voor hoor ik rechtsvoor en rechtsachter.
Is het misschien mogelijk om een andere speaker opstelling in te stellen voor spellen? (dus niet de hele tijd handmatig die opstelling overhoop gooien, maar met een programma o.i.d.)

Ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualrevolution.nl/uploads/opstelling.jpg
In rood bij de speakers is aangegeven wat het dan zou moeten worden.

Nog een 'probleem': laatst heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik dat icoontje van creative niet meer in de systray. Wel dat standaard icoontje van windows.

[ Voor 12% gewijzigd door SpokyVS op 15-10-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat laatste probleem: zie de TS hoe je overige dingen installeert. Eén van die dingen zal daar verantwoordelijk voor zijn. Wat kon je met dat icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Laatst online: 28-08 07:50
The__Virus schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:52:
Dat laatste probleem: zie de TS hoe je overige dingen installeert. Eén van die dingen zal daar verantwoordelijk voor zijn. Wat kon je met dat icoontje?
Als je daarop klikt krijg je de 'Creative Opstart Console' (ook op te starten door naar start-> alle programma's -> creative -> soundblaster x-fi te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik zie dat er bij verschillende webshops een Soundblaster X-fi Half Card OEM is bijgevoegd aan de geluidskaarten.
Ik was van plan om voor een Creative X-Fi XtremeMusic OEM te gaan, weet iemand wat het verschil is?
Met Google wordt ik ook niet veel wijzer...

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 18-10-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik denk dat het een low-profile versie is, dus één die de halve breedte heeft, zodat ie in bijv. DELL's past (van die smalle kastjes). Ik zou liever bij de gewone blijven, weet je zeker dat het goed is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Dat is heel goed mogelijk, dan wordt het toch de normale versie!

[ Voor 12% gewijzigd door Het Fantoom op 18-10-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de x-fi music nu een maandje en het geluid is goed.
Ik heb echter 1 probleem waar ik helemaal gaar van wordt. 8)7
Ik heb zeer regelmatig dat ik geen geluid krijg. Na 5 minuten komt het opeens.
Als of hij moet opwarmen. Ik hem al zitten kloten met de speaker kabel erin en eruit.
Zoeken naar kabel breuken enzo. Maar als die eenmaal opgewarmt is doet alles het perfect.
Had me SB 1024 live geen last van.

Het is meestal als me pc een paar uur uitgestaan heeft.
Hebben andere hier ook last van ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Probeer hem in een andere pc. Zelfde probleem? Dan RMA :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Al eerder werd over een 'halve kaart gesproken.'
Deze heeft dezelfde prijs en bijna dezelfde specs als de XtremeMusic op de naam (XtremeGamer) en een stukje bereik na.
Alleen wordt de XtremeGamer geleverd in Retail in tegenstelling tot de ExtremeMusic.

Maar van de XtremeMusic bestaat er ook een Retail.

Wat is nou het verschil tussen de XtremeMusic OEM en XtremeMusic Retail? :S

(Laat die XtremeGamer maar zitten...oei wat lelijk...)

[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 19-10-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Mannes schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:38:
oem is kaartje in antistatisch zakje met een cd (eigenlijk bedoeld voor winkels die pc's bouwen),
retail is kaartje in doos, met cd en boekjes en andere meuk die je niet nodig hebt (bedoeld voor de consument)
@Saturnus, wat bedoel je met lelijk, het geluid of de kaart zelf?

[ Voor 25% gewijzigd door Het Fantoom op 19-10-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja de kaart zelf.
Vergelijk maar:
XM: http://images.creative.co...rk/xtrememusic_pdt_hi.jpg
XG: http://images.creative.co...hires_XtremeGamer_pdt.jpg

XM: http://images.europe.crea...A6_RGB/X-Fi_Extreme_c.jpg
XG: http://images.europe.crea...A5_RGB/x-fi_xtremea_c.jpg

In NL wordt de XtremeGamer ook wel XtremeAudio genoemd...

[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 19-10-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:07
Het Fantoom schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

@Saturnus, wat bedoel je met lelijk, het geluid of de kaart zelf?
Ik geloof de kaart zelf:

- Klik

Deze versie beschikt inderdaad over de ''helft'' van waarover de XtremeMusic versie beschikt.
wat een klein ding :p

Edit: Ik was iets te traag :p

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 19-10-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En het heeft plastic connectors (voor de 3.5mm jacks).
(Geen idee of dat iets betekend voor de kwaliteit. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we puur kijken naar geluidskwaliteit van een X-FI kaart voor aansluiting op een Z-5500, heeft een Elite Pro een veel betere kwaliteit ten opzichte van het instapmodel de XtremeMusic?

Met andere woorden, wat zijn de voordelen van de Elite Pro behalve dat je er zo'n bracket bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hij heeft betere DAC's, dus in theorie ook betere geluidskwaliteit. Om dit in de praktijk echter te merken, moet je wel aardig audiofiel zijn. Maar aangezien je voor de meeste dingen gewoon analoog met blijven gebruiken (voor al het surround (bijv. bij games), behalve bij DVD's etc., die kunnen wel digitaal het signaal doorgeven), kan het interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik zie net op de creative site dat er een nieuwe fatality opkomst is, zonder als die meuk.
Gewoon de kaart dus. Ik ben heel benieuwd wat ie gaat kosten, 150 euro zou leuk zijn :z
X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series

*edit*
Ja! Hij kost 123 euro bij azerty :)

[ Voor 21% gewijzigd door Huig op 21-10-2006 12:08 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Huig schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:03:
Ik zie net op de creative site dat er een nieuwe fatality opkomst is, zonder als die meuk.
Gewoon de kaart dus. Ik ben heel benieuwd wat ie gaat kosten, 150 euro zou leuk zijn :z
X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series

*edit*
Ja! Hij kost 123 euro bij azerty :)
Ah crap, die had ik ook liever genomen destijds (toen tie nog niet bestond). Die drivebay heeft weinig toegevoegde waarde voor mij. En de afstandsbediening al helemaal niet.

Als er maar een optische uitgang op zit...? Op die foto zie ik niks zitten, maar de specs op de site zeggen dat tie dr is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 23:03
Stel dat ik geen front bay of ''los kastje'' er bij nodig heb maar enkel en alleen m'n 5.1 set er op aan wilt sluiten; is dan de X-Fi Xtremegamer Fatal1ty Pro de beste keuze? Gaat dat X-RAM nog gebruikt worden in de toekomst of ga ik in iets investeren wat nutteloos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik snap het ook even niet. Ik heb 2.1 Logitech Z4 speakers en wil de X-Fi alleen gebruiken voor muziek afspelen en games. Ben ik dan beter af met die nieuwe Fatality of is de goedkopere Xtrememusic net zo goed?
Wanneer is het trouwens analoog of digitaal (wat zijn de Z4 speakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Jorn1986 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:02:
Stel dat ik geen front bay of ''los kastje'' er bij nodig heb maar enkel en alleen m'n 5.1 set er op aan wilt sluiten; is dan de X-Fi Xtremegamer Fatal1ty Pro de beste keuze? Gaat dat X-RAM nog gebruikt worden in de toekomst of ga ik in iets investeren wat nutteloos is?
Het voordeel van de X-Ram technologie is dat er 64MB minder systeemgeheugen wordt gebruikt door games.
Het prestatievoordeel is miniem, en de XtremeMusic versie voldoet uitstekend wanneer het op games aankomt.
Het Fantoom schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:17:
Ik snap het ook even niet. Ik heb 2.1 Logitech Z4 speakers en wil de X-Fi alleen gebruiken voor muziek afspelen en games. Ben ik dan beter af met die nieuwe Fatality of is de goedkopere Xtrememusic net zo goed?
Wanneer is het trouwens analoog of digitaal (wat zijn de Z4 speakers)?
Wanneer analoog geluid wordt getransporteerd kan er ''kwaliteitsverlies'' ontstaan (ruis / vervorming), dit is bij de transport van geluid in digitale vorm niet het geval. De kwaliteit van het geluid blijft zuiver en helder.

Of de Logitech Z4 speakers gebruik maken van analoog of digitaal transport, dat kun je het beste even zelf opzoeken.

Logitech.com

[ Voor 39% gewijzigd door Yonix op 22-10-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Yonix schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:33:
Of de Logitech Z4 speakers gebruik maken van analoog of digitaal transport, dat kun je het beste even zelf opzoeken.

Logitech.com
Ik had hier zelf ook al gezocht, echter niks gevonden. Zelfs in de handleiding staat er niets van in.
Kan ik dit ook zien aan de aansluitingen? Waarschijnlijk zal het toch de Xtrememusic worden, want zoals ik lees is de meerwaarde van die fatality minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Het Fantoom schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:48:
[...]

Ik had hier zelf ook al gezocht, echter niks gevonden. Zelfs in de handleiding staat er niets van in.
Kan ik dit ook zien aan de aansluitingen? Waarschijnlijk zal het toch de Xtrememusic worden, want zoals ik lees is de meerwaarde van die fatality minimaal.
Je kunt ervan uitgaan dat het Logitech Z-4 speakerset gebruikt maakt van een analoge aansluiting.
Digitaal is via een coax- of toslink aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
En lees ook de beperkingen op digitaal gebied eens uit de TS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Ik heb nu een onboard realtek AC'97 geluidschip en ben van plan om een Creative X-Fi Xtreme Music te kopen maar nou zie ik dat er een bulk versie en een retail versie te koop is maar wat is het verschil behalve dat de retail duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Outersham schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:22:
Ik heb nu een onboard realtek AC'97 geluidschip en ben van plan om een Creative X-Fi Xtreme Music te kopen maar nou zie ik dat er een bulk versie en een retail versie te koop is maar wat is het verschil behalve dat de retail duurder is.
Bulk is handig voor mensen die een systeem bouwen voor een ander, daar zit alleen het hoognodige in maar geen verpakkingsmateriaal (alleen antistatisch zakje enzo) en verder geen poespas.

Als je een bulk kunt krijgen en die doos interesseert je niet kun je hier mooi geld mee uitsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Bedoel je dan ook dat er dan geen handleiding driver cd en dergelijke bij zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Outersham schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:45:
Bedoel je dan ook dat er dan geen handleiding driver cd en dergelijke bij zit??
Bij de bulk / OEM versie zit wel een driver CD maar geen handleiding (welke op Internet te vinden zijn) e.d.
Kortom: het hoognodige, zoals Fairy al zei.

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 25-10-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort een XtremeMusic met digitale I/O-module, voor aansluiting op de Z-5500.

Je kan deze kaart dus digitaal/coaxiaal aansluiten op de Z-5500 control pod, maar wat is nu beter:

de Z-5500 de DTS/DD decodering laten doen, of de Z-5500, en hoe valt dit in te stellen of is dit inherent aan de verbinding die je gebruikt?

en daarnaast, moet je per se nog aantal die drie 'ouderwetse' c.q. analoge minijacks gebruik voor bijvoorbeeld 5.1 ondersteuning bij EAX-games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Lees de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb een Sennheiser RS 120 aangesloten op mijn XtremeMusic en vind dat hij bijvoorbeeld met het spel BF2142 (demo) bij grote ontploffingen ed een beetje overstuurd klinkt. Ook vind ik dat hij wat weinig bas heeft.

Nu heb ik dat Crystal gedoe uitgezet en dan wordt het wel al minder maar ben nog niet helemaal tevreden.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Bacosjaco schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:11:

Heel vreemd

[...]
Ik heb nu mijn 2e Xfi binnen andere RMA. Maar nog steeds wil dat ding niet werken op mijn systeem.

Code28 in apparaat beheer. CD drivers werken niet alsmede de inet creative drivers.

wat gaat er mis?

ohja heb ook de xfi in andere pci sloten gehad. werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Al geïnstalleerd volgens de manier uit de TS? Al in andere pc geprobeerd (meest voor de hand liggende om er zeker van te zijn dat je kaart goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Misschien handig om in de TS de link naar de laatste Beta driver voor Vista aan te passen??

SBXF_PCDVTBETA_L3_2_11_0000.exe

Nu verwijst hij naar 2_07_0004.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
winwiz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 06:49:
Misschien handig om in de TS de link naar de laatste Beta driver voor Vista aan te passen??

SBXF_PCDVTBETA_L3_2_11_0000.exe

Nu verwijst hij naar 2_07_0004.
Fixed. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

The__Virus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:00:
Al geïnstalleerd volgens de manier uit de TS? Al in andere pc geprobeerd (meest voor de hand liggende om er zeker van te zijn dat je kaart goed is).
Naja het lijkt mijn stug dat 2 X-Fi's beiden niet zouden werken. Als die 1e al stuk was überhaupt.
Ik heb de instal wijze van de TS geprobeerd en dat werkt ook niet.

Is dit nu gewoon een kaart wat niet met nieuwe systemen overweg kan? Of is het een bagger kaart. Ik baal iig stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik kan nergens probleem-topics vinden van de Asus P5W (DH Deluxe) icm met de X-Fi, behalve dit topic:
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:57:
Ik krijg binnenkort een XtremeMusic met digitale I/O-module, voor aansluiting op de Z-5500.

Je kan deze kaart dus digitaal/coaxiaal aansluiten op de Z-5500 control pod, maar wat is nu beter:

de Z-5500 de DTS/DD decodering laten doen, of de Z-5500, en hoe valt dit in te stellen of is dit inherent aan de verbinding die je gebruikt?

en daarnaast, moet je per se nog aantal die drie 'ouderwetse' c.q. analoge minijacks gebruik voor bijvoorbeeld 5.1 ondersteuning bij EAX-games?
zelfde vraag, de Z-5500 de DTS/DD decodering laten doen, of de geluidskaart
en jij (The_Virus) zei dat het in de ts staat.... wáár? heb em helemaal doorgespit

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik doelde meer op dat laatste deel wat betreft de TS. Als je hem digitaal gebruikt (dus DVD's of ander AC3 materiaal afspeelt), dan zal de decoder van je speakers zijn werk moeten doen, anders wordt het alsnog analoog doorgestuurd. Lijkt me vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The__Virus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:20:
Ik doelde meer op dat laatste deel wat betreft de TS. Als je hem digitaal gebruikt (dus DVD's of ander AC3 materiaal afspeelt), dan zal de decoder van je speakers zijn werk moeten doen, anders wordt het alsnog analoog doorgestuurd. Lijkt me vrij duidelijk.
en bij analoog doet de xfi het decoderen zelf? maw, het hangt af van de manier van aansluiten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja dan zet het het analoge signaal om in analoge signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Weet iemand of er misschien belangrijke software in de retail versie zit die niet in de oem versie zit van de Extreme music? vind namelijk beetje zonde om 30 euro meer uit te geven voor een doosje en een handleiding.. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
rusman schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:44:
Weet iemand of er misschien belangrijke software in de retail versie zit die niet in de oem versie zit van de Extreme music? vind namelijk beetje zonde om 30 euro meer uit te geven voor een doosje en een handleiding.. Heeft iemand een idee?
Ik heb de OEM versie nu binnen, boekjes/handleiding zit er niet bij. Alleen de kaart zelf en de cd met alle benodigde software. Die cd is volgens mij gewoon hetzelfde (en anders kun je nog altijd de iso downloaden uit de OP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Mooi dan is de keuze voor de oem versie niet zo moeilijk lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Mijn SB Live! 5.1 geluidskaartje is dood en dus aan vervanging toe.

Ik ben niet heel erg thuis in 5.1 / DD / DTS, dus daarom een aantal vragen waarvan ik zelf het antwoord niet zo snel kon vinden op internet.
Mijn nieuwe geluidskaart ga ik vooral gebruiken in combinatie met mijn DTT3500 speakersetje, waar voor zover ik weet een DD decoder ingebouwd zit. En dan vooral om op te gamen.

Punt 1:
Ik las dat in de TS dat een X-Fi persee analoog moet worden aangesloten om te gamen omdat een spel analoog geluid verstuurd en een X-Fi dit niet omzet naar dolby digital. Mijn DTT3500 had ik altijd digitaal hangen aan mijn SB 5.1 met een stekker die op mijn geluidskaart in de gele poort ging (soort van extended minijack met 4 stukkies) en dat klonk ook best, maar wel zonder de centerspeaker. Gaat dit ook gewoon met een X-Fi? Of is er een mogelijkheid dat het nog vetter klinkt met een X-Fi icm een DTT3500 (DD, DTS, enzovoort)?

Punt 2:
De X-Fi kan volgens een vriend het 5.1 geluid dat normaal door een spel verstuurd word, zo omzetten naar stereo dat je oren genept worden en denken dat het nog steeds 5.1 is. Maw, je hoort ook dingen echt in 5.1. Dit zou de X-Fi doen door reflecties te berekenen die normaal via je schouders en oorschelpen kaatsen enzo. Dit kan ik echter nergens terug vinden, maar vind dit wel een hele spannende feature i.c.m. een goeie stereo headphone voor op lans. Is dit verhaaltje waar?

Punt 3:

Stel, een X-Fi kan stereo>5.1 haxen met een headphone. Dan kan ik ook gewoon een audigy kopen als die voor de rest het zelfde kan, want als ik er een Zalman 5.1 headphone bij koop ben ik goedkoper uit dan met een X-Fi en stereo headphones.
en voor een lan ook een 5.1 headphone i.c.m. een Audigy ipv een X-Fi en een stereo headphone.

Een Audigy 4 pwned een 5.1 Live! behoorlijk i.c.m. mijn DTT3500 mag ik aannemen, en omdat ik gewoon geluid om mij heen wil in games met mijn 5.1 speakersetje, en niet persee het allerbeste geluid haalbaar wil hebben, kan ik wellicht ook af met minder dan een X-Fi? (Audigy 4 ofzo)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Hallo,
als het goed is, kan je de X-fi oem flashen naar een fatality, zijn er mensen die dit geprobeerd hebben en zoja, wat zou je ermee winnen ?
Ik heb overigens een link naar het flash tooltje, maar weet niet zeker of ik deze hier zo kan plaatsen.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
eXistenZ_NL schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:22:
Mijn SB Live! 5.1 geluidskaartje is dood en dus aan vervanging toe.

Ik ben niet heel erg thuis in 5.1 / DD / DTS, dus daarom een aantal vragen waarvan ik zelf het antwoord niet zo snel kon vinden op internet.
Mijn nieuwe geluidskaart ga ik vooral gebruiken in combinatie met mijn DTT3500 speakersetje, waar voor zover ik weet een DD decoder ingebouwd zit. En dan vooral om op te gamen.

Punt 1:
Ik las dat in de TS dat een X-Fi persee analoog moet worden aangesloten om te gamen omdat een spel analoog geluid verstuurd en een X-Fi dit niet omzet naar dolby digital. Mijn DTT3500 had ik altijd digitaal hangen aan mijn SB 5.1 met een stekker die op mijn geluidskaart in de gele poort ging (soort van extended minijack met 4 stukkies) en dat klonk ook best, maar wel zonder de centerspeaker. Gaat dit ook gewoon met een X-Fi? Of is er een mogelijkheid dat het nog vetter klinkt met een X-Fi icm een DTT3500 (DD, DTS, enzovoort)?
Je kan simpelweg niet games met surround geluid digitaal doorsturen, dat kan ook de SB Live! niet. Waarschijnlijk heeft je setje óf Dolby Pro Logic X of iets dergelijks óf is het geluid van linksachter en linksvoor gelijk (hetzelfde geldt voor rechts uiteraard). Dat het vetter kan klinken, dat is subjectief. De X-Fi kan het geluid inderdaad m.i. 'verbeteren'.
Punt 2:
De X-Fi kan volgens een vriend het 5.1 geluid dat normaal door een spel verstuurd word, zo omzetten naar stereo dat je oren genept worden en denken dat het nog steeds 5.1 is. Maw, je hoort ook dingen echt in 5.1. Dit zou de X-Fi doen door reflecties te berekenen die normaal via je schouders en oorschelpen kaatsen enzo. Dit kan ik echter nergens terug vinden, maar vind dit wel een hele spannende feature i.c.m. een goeie stereo headphone voor op lans. Is dit verhaaltje waar?
Ja dat kan inderdaad door CMSS3D. Die functie kan ook het tegenovergestelde: stereo omzetten in surround geluid (alhoewel je dat met een korreltje zout moet nemen). Ikzelf heb het ervaren met een simpele stereokoptelefoon en bij sommige spellen mag je het best verbluffend noemen :).
Punt 3:

Stel, een X-Fi kan stereo>5.1 haxen met een headphone. Dan kan ik ook gewoon een audigy kopen als die voor de rest het zelfde kan, want als ik er een Zalman 5.1 headphone bij koop ben ik goedkoper uit dan met een X-Fi en stereo headphones.
en voor een lan ook een 5.1 headphone i.c.m. een Audigy ipv een X-Fi en een stereo headphone.

Een Audigy 4 pwned een 5.1 Live! behoorlijk i.c.m. mijn DTT3500 mag ik aannemen, en omdat ik gewoon geluid om mij heen wil in games met mijn 5.1 speakersetje, en niet persee het allerbeste geluid haalbaar wil hebben, kan ik wellicht ook af met minder dan een X-Fi? (Audigy 4 ofzo)
Audigy4 zal weinig tot niet goedkoper zijn, voor dat geld kun je beter wat meer uitgeven, dan heb je gelijk ook ondersteuning voor de laatste EAX HD, waar degelijke moderne spellen tegenwoordig mee zijn uitgerust.
InSanex schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:36:
Hallo,
als het goed is, kan je de X-fi oem flashen naar een fatality, zijn er mensen die dit geprobeerd hebben en zoja, wat zou je ermee winnen ?
Ik heb overigens een link naar het flash tooltje, maar weet niet zeker of ik deze hier zo kan plaatsen.
Zou je die even kunnen DM'en? Dan zal ik hem wel even beoordelen op legaliteit etc. en de toepassing ervan. Ik zie namelijk totaal het nut er niet van in, aangezien fatality alleen maar hardwarematige verschillen heeft en naar mijn weten geen (opvallende) softwarematige verschillen (firmware dus).

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 30-10-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:57:

Volgens mij krijg je die van mij :) Pakketje zou morgen moeten aankomen.

Ik heb weggedaan omdat de optische ingang niet echt 5.1 ondersteunt, wou m'n playstation 2 surround krijgen. maar zowel bij films en games blijft ie gezellig stereo.
Films en games zijn geweldig met dit ding, maar muziek luisteren, wat ik toch verreweg het meeste doe achter mijn pc vond ik niet zo'n succes. Gebruik nu mn onboard chipje weer en ben weer tevreden over het geluid bij muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Mannes schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:08:
[...]

Volgens mij krijg je die van mij :) Pakketje zou morgen moeten aankomen.

Ik heb weggedaan omdat de optische ingang niet echt 5.1 ondersteunt, wou m'n playstation 2 surround krijgen. maar zowel bij films en games blijft ie gezellig stereo.
Films en games zijn geweldig met dit ding, maar muziek luisteren, wat ik toch verreweg het meeste doe achter mijn pc vond ik niet zo'n succes. Gebruik nu mn onboard chipje weer en ben weer tevreden over het geluid bij muziek :P
Hehe lol,

Ik vind muziek (wat ik de hele dag wel zo'n beetje heb aanstaan als ik thuis ben) juist veel beter klinken dan mijn oude SBLive! en nog oudere AC'97-geluidschippie.

De X-Fi is gewoon in alle opzichten beter dan de bovenstaande 2 geluidskaarten die ik heb gehad en dat is niet zo gek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
MelvinB schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:12:
[...]

Hehe lol,

Ik vind muziek (wat ik de hele dag wel zo'n beetje heb aanstaan als ik thuis ben) juist veel beter klinken dan mijn oude SBLive! en nog oudere AC'97-geluidschippie.

De X-Fi is gewoon in alle opzichten beter dan de bovenstaande 2 geluidskaarten die ik heb gehad en dat is niet zo gek natuurlijk.
Mjah .. das dan smaak denk ik he :P

ik kreeg met die x-fi de output naar mn subwoofer niet lekker aan de gang, werkte alleen met bass passtrough aangefinkt ofzo, en hoe ik het ook instelde, of ik hoorde de bass helemaal niet of nauwlijks, of ik kreeg na een tijdje barstende koppijn. en ben er nog best wat uurtjes mee beizg geweest.
Toen had ik zoiets van, 5.1 van playstation werkt niet, bass klinkt niet lekker. weg ermee!

Heb nu een mooie harman kardon reciever besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:09
Klein vraagje,

Ik heb vandaag een X-Fi XtremeMusic binnen gekregen en ik ben er zeer tevreden over, alleen ik heb de OEM versie gekocht. Zelfde kaart alleen € 30,- goedkoper.

Een maat van me heeft 'm ook maar dan wel de retail. Hij heeft er nog interne stroom-kabeltje-aansluiting. Ik niet.

Wat houd dat kabeltje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
Frisian_Heretic schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:47:
Klein vraagje,

Ik heb vandaag een X-Fi XtremeMusic binnen gekregen en ik ben er zeer tevreden over, alleen ik heb de OEM versie gekocht. Zelfde kaart alleen € 30,- goedkoper.

Een maat van me heeft 'm ook maar dan wel de retail. Hij heeft er nog interne stroom-kabeltje-aansluiting. Ik niet.

Wat houd dat kabeltje in?
Is dat niet om je cd/dvd speler aan je geluidskaart te knopen?
is meestal niet meer noodzakelijk tegenwoordig.

gewoon een 4 aderig kabeltje met van die zwarte platte uiteinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
Hij had het echt over een stroom kabeltje en hij zei dat nadat hij die had aangesloten pas gebruik kon maken van de EAX-HD functie van Battlefield 2.

Ik heb die game niet, maar straks komt dat bij andere games ook voor, dat heb ik liever niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat kabeltje is alleen nodig als je een breakoutbox hebt. Normaal gesproken hoor je dat kabeltje daar ook op aan te sluiten, maar het kan inderdaad ook op de kaart (is vaker gedaan). Zonder breakoutbox zou de kaart echter voldoende sap moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
Nou ja zo lang ik maar geen functionaliteit mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dit keer geen vals alarm volgensmij maar echt nieuwe X-FI drivers !!!! :P :)

(niet heel veel veranderd helaas.)
This download contains an improved version of the drivers found on the Sound Blaster® X-Fi™ XtremeMusic, Platinum, Fatal1ty and Elite Pro installation CDs. It provides full OpenAL support for gamers. For more details, read the rest of this web release note.

This download includes Creative Audio Console, which enables you to configure the Sound Blaster X-Fi features and functions.

Added Features or Enhancements:
Supports OpenAL 1.1

Fixes:
Resolves the issue of the computer not responding when Cubase® interacts with X-Fi applications
Allows MidiSynth to synchronize properly with selected SoundFont® content
Resolves OpenAL issues

Requirements:
Microsoft Windows XP Professional x64 Edition or Windows XP Service Pack 2
Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, Platinum, Fatal1ty and Elite Pro audio device

Notes:
Creative MediaSource DVD-Audio Player is unavailable for Windows XP Professional x64 Edition.
http://www.tweakguides.com/

SBXF_PCDRV_LB_2_09_0007.exe

Op de nederlandse site staan ze ook, wel zelf selecteren.

[ Voor 64% gewijzigd door Help!!!! op 31-10-2006 09:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

imho is het gewoon een bagger kaart, hij werkt niet eens in 1 van de nieuwste systemen. Gek dat jullie er geen probs mee hebben, ben toch niet de enige met een relatief nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

leandres schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:08:
imho is het gewoon een bagger kaart, hij werkt niet eens in 1 van de nieuwste systemen. Gek dat jullie er geen probs mee hebben, ben toch niet de enige met een relatief nieuw systeem.
Zowel op mijn vorig als op mijn splinternieuw systeem geen enkel probleem tegengekomen, kaartje werkt heerlijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

@leandres: die conclusie dat de X-Fi`s niet werken op nieuwe systemen is een beetje snel genomen denk je niet? Er bestaan nogal wat mobo`s en configuraties.

@Help!!!!: thnx voor de headsup :)

[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 31-10-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Fixes:
Resolves the issue of the computer not responding when Cubase® interacts with X-Fi applications [...]
Tja, het is dan ook vrij bijzonder dat je als Cubase gebruiker een soundkaart als de X-Fi gebruikt. Dan zou ik toch echt kiezen voor een professionelere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Patriek schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:08:
@leandres: die conclusie dat de X-Fi`s niet werken op nieuwe systemen is een beetje snel genomen denk je niet? Er bestaan nogal wat mobo`s en configuraties.

@Help!!!!: thnx voor de headsup :)
Ben ik niet met je eens, ik heb nu de 2e XFi Extreme Music in me pc. Die andere is RMA gegaan. PC ziet em wel, maar weigert em te installen. Code 28 in aparaat beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik zit met een enorm probleem !! .........hopelijk is hier een "EXPERT" aanwezig die me verder kan helpen.

Sinds ik de X-FI Extreme music heb krijg ik soms een "ENORME" pieptoon door de luidsprekers.... dit is zo erg dat de luidsprekers ( 4-1 Promedia KLIPSCH ) nu KAPOT zijn. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

De toon is zo hoog en hard dat je in "paniek" raakt als je het hoort. Mijn gehoor heeft er een behoorlijke tik van opgelopen.

Ik was aan het gamen Q4 ...... volume stond niet erg hard en in 1 keer komt de pieptoon opzetten deze was 1000x harder dan het volume ..... zelfs de buren konden het horen.

Dit is nu de 5de keer dat het gebeurt is :( maar vandaag was het toppunt.... ZO verschrikkelijk hard.

Je raakt gewoon in paniek als je het hoort ( niet te verdragen )

Heeft iemand mischien een idee waar dit van komt.

Op mijn bureau staan de volgende zaken:

telefoon gigaset
speedtouch modem
hooftelefoon > gesplit op de kaart zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
RoaDHouse schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:48:
Ik zit met een enorm probleem !! .........hopelijk is hier een "EXPERT" aanwezig die me verder kan helpen.

Sinds ik de X-FI Extreme music heb krijg ik soms een "ENORME" pieptoon door de luidsprekers.... dit is zo erg dat de luidsprekers ( 4-1 Promedia KLIPSCH ) nu KAPOT zijn. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

De toon is zo hoog en hard dat je in "paniek" raakt als je het hoort. Mijn gehoor heeft er een behoorlijke tik van opgelopen.

Ik was aan het gamen Q4 ...... volume stond niet erg hard en in 1 keer komt de pieptoon opzetten deze was 1000x harder dan het volume ..... zelfs de buren konden het horen.

Dit is nu de 5de keer dat het gebeurt is :( maar vandaag was het toppunt.... ZO verschrikkelijk hard.

Je raakt gewoon in paniek als je het hoort ( niet te verdragen )

Heeft iemand mischien een idee waar dit van komt.

Op mijn bureau staan de volgende zaken:

telefoon gigaset
speedtouch modem
hooftelefoon > gesplit op de kaart zelf
Heb hetzelde al een paar keer gehad, 1 keer zo erg dat mijn kat de hele dag met een dikke staart rondliep en van streek was (t arme beest) :)
Geen idee wat de oorzaak is, laatste keer is alweer een paar maanden geleden

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het klinkt alsof je speakers rondzingen, doordat je een microfoon hebt aangesloten. Maar dan zou het niet zo spontaan moeten gebeuren, maar tijdens het opstarten, het wisselen van opnamebron of wanneer de microfoon niet meer gedempt wordt.
@help!!!: bedankt, heb het in de TS veranderd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-09 16:49
zow

ook m'n soundblaster xfi binnengekregen had de xtreme music besteld >:) maar ze hebbe de verkeerde geleverd ze hebben de Creative 7.1 X-Fi Fatal1ty FPS geleverd mocht em wel lekker houde :-)

vandaag is eve getest met bf 2 zow da klinkt zeker lekker alleen heeft ie een klein probleem ik heb hem standaard als windows start op entertainment mode staan maar na een reboot zet hij hem automatisch op game modem.

voor de rest toppie kaart

greets

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De Fatal1ty FPS komt met een breakoutbox... Dus hoe bedoel je precies dat je die gekregen hebt? Wat zijn de verschillen t.o.v. een normale Xtreme Music? Ben best wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
The__Virus schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:32:
[...]

Je kan simpelweg niet games met surround geluid digitaal doorsturen, dat kan ook de SB Live! niet. Waarschijnlijk heeft je setje óf Dolby Pro Logic X of iets dergelijks óf is het geluid van linksachter en linksvoor gelijk (hetzelfde geldt voor rechts uiteraard). Dat het vetter kan klinken, dat is subjectief. De X-Fi kan het geluid inderdaad m.i. 'verbeteren'.
Ik had in spellen 4 kanalen, hoe het zit weet ik dan niet...
Iig bedankt voor de uitleg, maar wat ik dus begrijp uit je verhaal is dat een X-Fi 5.1 wel kan benaderen, verbluffend goed zelfs, maar dat ik voor "echt" 5.1 beter zo'n Zalman koop.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

leandres schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:41:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik heb nu de 2e XFi Extreme Music in me pc. Die andere is RMA gegaan. PC ziet em wel, maar weigert em te installen. Code 28 in aparaat beheer.
Ja, maar heb je `m inmiddels in een andere PC geprobeerd? Kan ook aan andere onderdelen van je PC liggen, of een settings ergens, software ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Patriek schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:53:
[...]
Ja, maar heb je `m inmiddels in een andere PC geprobeerd? Kan ook aan andere onderdelen van je PC liggen, of een settings ergens, software ook.
Ik ben er van overtuigd dat die kaart goed is, dus in een andere pc proberen is geen optie, bovendien moet ie in MIJN pc en niet in een willekeurige andere.

Blijkbaar ben ik de enige met deze systeem setup en de X-Fi, ga wel weer lekker over op onboard dat werkt tenminste en ik zie de meer waarde van een X-Fi toch niet. Heb em op aanraden van derden gekocht. Miskoop van de eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
De meerwaarde is er wel. Maarja je moet zoiets eerst eens goed horen voordat je het snapt.

Het is ook wel vervelend als je het op geen enkele manier aan het werk krijgt.. misschien de support van creative inschakelen als je dat nog niet gedaan hebt.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.