Ik heb 2GB geheugen steken en heb toch geen problemen tegengekomen. Denk dus eerder broodje aap.Magic666 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:14:
Ik hoorde vandaag dat de X-Fi chip problemen zou geven met een pc die 2Gb (of meer) geheugen heeft
Is dat waar of is het een broodje aap verhaal?
Ja dat broodje heb ik pas ook nog genomen (nou ja, gehoord
).
Vet broodje aap...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb gewoon een verlengkabel naar mijn huiskamer getrokken (+/- 8 meter) en op deze stekkerdoos zitten alleen mijn pc, TFT monitor & pc speakers aangesloten.CerandoX.nl schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:34:
lol het huis is 15 jaar oudVroeger was aarde alleen in de keuken verplicht (15j geleden) en niet in de rest van het huis.....nu staat in de nen1010 dat het geld voor alle nieuwbouw huizen, dus nog niet voor ons huis, maar ik kan hem zo op aarde aansluiten hoor, ff een koperdraadje naar de verwarming leggen
Werkt beter dan een draad naar de verwarming, en de verzekering doet niet moeilijk bij brand. En voor de kosten hoef je dit ook niet te laten...
Broodje aap denk ik want ik heb ook 2Gb en X-fi en alles draai als een zonnetje hier. Mijn pc is zelf nog nooit gecrashed of erger the blue screen of death BOD. En dat voor de eerste pc die ik zelf heb samengebouwd. (wel alle topics over mijn hardware aandachtig gelezen natuurlijk)Blacksnak schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:17:
[...]
Ik heb 2GB geheugen steken en heb toch geen problemen tegengekomen. Denk dus eerder broodje aap.
het is gewoon een erg goede geluidskaart voor een gamer of voor een multimedia pc.
om muziek te maken/bewerken zijn er wel andere (duur duurder duurst)
Goed om te weten (vond het al vreemd), kan nu gerust uit gaan breiden
Ook hier heb ik 2Gb en tot nu toe geen problemen tegen gekomen!Magic666 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:14:
Ik hoorde vandaag dat de X-Fi chip problemen zou geven met een pc die 2Gb (of meer) geheugen heeft
Is dat waar of is het een broodje aap verhaal?
na een tijdje lurken heb ik nu ook eigelijk een vraag 
ik heb virtual dj, en met mn ouwe onboard kaart kon ik altijd prima 2 channels out en de linein gebruiken en alles goed recorden op volume. nu zit ik met de xfi extreme music, 2 channels werken prima, line in ook alleen het volume is zooo laag, weet eigelijk niet hoe ik dat harder kan krijgen
gebruik gewoon virtual dj om de linein direct te recorden(creative selecteren -> linein). settings staan op 4.1 speakers, audio creation, linein op maxvolume(windows geluid panel) normaal volume op zon 75 (default?)
iemand enig idee?
edit> linein slider (windows geluid opties, opnemen) veranderen en er gebeurt niks, steeds het zelfde volume, snap er echt niks meer van
ik heb virtual dj, en met mn ouwe onboard kaart kon ik altijd prima 2 channels out en de linein gebruiken en alles goed recorden op volume. nu zit ik met de xfi extreme music, 2 channels werken prima, line in ook alleen het volume is zooo laag, weet eigelijk niet hoe ik dat harder kan krijgen

gebruik gewoon virtual dj om de linein direct te recorden(creative selecteren -> linein). settings staan op 4.1 speakers, audio creation, linein op maxvolume(windows geluid panel) normaal volume op zon 75 (default?)
iemand enig idee?
edit> linein slider (windows geluid opties, opnemen) veranderen en er gebeurt niks, steeds het zelfde volume, snap er echt niks meer van
[ Voor 10% gewijzigd door kevz op 31-08-2006 11:41 ]
Weet iemand de antwoorden op bovenstaande twee vragen?mr. TCB schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:48:
Ik heb net deze kaart geinstalleerd, maar heb toch nog enkele vragen:
* als je de spdif uitgang gebruikt voor je digitale versterker (bij afspelen van films op mijn lcd-tv), waar sluit je dan je microfoon op aan?
Ik heb nu nog de nforce4 audiodriver zodat ik de microfoonuitgang op mijn moederbord kan gebruiken. Stoort het dat je nu "twee geluidskaarten" (x-fi en de onboard) hebt?
I'm just taking care of business
Ik had een tijd CMSS-3D aanstaan, maar nu ik het uit heb staan vind ik dat de surround veel meer surround klinkt (Ik gebruik overigens een Sennheiser HD201 koptelefoon).
Zijn er nog iets meer tweaks/aanpassingen zodat ik wat beter game geluid krijg? (muziek maakt me niet uit, ik game toch alleen maar
)
Want een probleem wat er bijkomt is dat het geluid nu een beetje hol klinkt (misschien mijn equalizer aanpassen?)
Zijn er nog iets meer tweaks/aanpassingen zodat ik wat beter game geluid krijg? (muziek maakt me niet uit, ik game toch alleen maar
Want een probleem wat er bijkomt is dat het geluid nu een beetje hol klinkt (misschien mijn equalizer aanpassen?)
Greyh0und
Simpelweg niet mogelijk, kijk in de TS voor een alternatieve oplossing (d.m.v. bracket).mr. TCB schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:20:
[...]
Weet iemand de antwoorden op bovenstaande twee vragen?
Verwijderd
Heb sinds kort een x-fi platinum gekocht icm een teufel speaker setje.
Via de IO drive (de spdif) heb ik mijn xbox aangesloten op m'n geluidskaart die het op zijn beurt weer door stuurt naar de speakers.
Het probleem is nu dat zodra ik iets afspeel van m'n xbox dat het geluid vertraging heeft, behoorlijk irritant als je een film wilt kijken en het geluid dus niet sync loopt. Als ik de films op m'n pc afspeel dan is er geen vertraging.
Ik heb al allerlei settings aan en uit gezet, effecten zoals eax, cmss, crystalizer, allemaal uitgezet. Maar heb dus nog steeds last van de 'lag'. Als ik ga switchen tussen modes merk ik dat de lag erger is bij entertainmant mode dan bij de andere modes, maar de andere modes hebben alsnog genoeg lag om het kijken van een film op m'n xbox storend te maken.
Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
Via de IO drive (de spdif) heb ik mijn xbox aangesloten op m'n geluidskaart die het op zijn beurt weer door stuurt naar de speakers.
Het probleem is nu dat zodra ik iets afspeel van m'n xbox dat het geluid vertraging heeft, behoorlijk irritant als je een film wilt kijken en het geluid dus niet sync loopt. Als ik de films op m'n pc afspeel dan is er geen vertraging.
Ik heb al allerlei settings aan en uit gezet, effecten zoals eax, cmss, crystalizer, allemaal uitgezet. Maar heb dus nog steeds last van de 'lag'. Als ik ga switchen tussen modes merk ik dat de lag erger is bij entertainmant mode dan bij de andere modes, maar de andere modes hebben alsnog genoeg lag om het kijken van een film op m'n xbox storend te maken.
Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
Dan lijkt mij dat de Xbox het zaakje vertraagd.
Waar zit het beeld op aangesloten? je pc of de Xbox?
Ik gebruik 4GB RAM met XP x64, en inderdaad heb ik last van gekraak af en toe zodra het geheugen gebruikt wordt door oa BF2 enzo. Ik denk dat het feit dat er 4GB in zit weinig mee te maken heeft, maar wel dat er ook nog swap bij komt, waardoor er meer dan 32-bits aan virtuele ruimte aanwezig is, wat de X-FI drivers niet zo leuk vinden...
Ook kan ik door de X-Fi maar 3,75GB gebruiken met hardware remapping, als ik er een Audigy LS in zet kan ik alle 4GB zien in windows...:(
Ook kan ik door de X-Fi maar 3,75GB gebruiken met hardware remapping, als ik er een Audigy LS in zet kan ik alle 4GB zien in windows...:(
Verwijderd
Hmm, dat zou kunnen. Alleen ik meen te herinneren dat ik een tijd geleden mn xbox had aangesloten op de dvd speler in de woonkamer en toen liep alles wel sync.Krizzie schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:28:
Dan lijkt mij dat de Xbox het zaakje vertraagd.Waar zit het beeld op aangesloten? je pc of de Xbox?
Beeld zit btw aangesloten op m'n tv via de scart (rgb, niet van die losse stekkertjes met convertor).
Ga zo dan maar is voor de grap een dvd speler proberen aan te sluiten op m'n geluidskaart en kijken of dat goed gaat.
Overigens is de optische kabel die ik heb gebruikt voor xbox<->pc 10 meter lang, maar voor optische kabels (gaat met de snelheid van t licht toch?) moet dat toch niet uitmaken?
Je geluid moet nou wel 1 extra "hop" maken dus misschien dat je daarom vertraging hebt.
Zet Physical Address Extensions aan. In boot.ini /PAE achteraan het lijntje zetten dat trekt opLosserNL schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:48:
Ik gebruik 4GB RAM met XP x64, en inderdaad heb ik last van gekraak af en toe zodra het geheugen gebruikt wordt door oa BF2 enzo. Ik denk dat het feit dat er 4GB in zit weinig mee te maken heeft, maar wel dat er ook nog swap bij komt, waardoor er meer dan 32-bits aan virtuele ruimte aanwezig is, wat de X-FI drivers niet zo leuk vinden...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn /usepmtimer /noguiboot /bootlogo
Dat zou in mijn geval dus moeten worden:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn /usepmtimer /noguiboot /bootlogo /PAE
Wat moet jij in godsnaam trouwens met 4GB RAM tenzij je verschillende OSen tegelijk draait met VMWare?
Iets zegt me dat er professioneel of creatief met de PC omgegaan wordt
hlp pls!!Greyh0und schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:28:
Ik had een tijd CMSS-3D aanstaan, maar nu ik het uit heb staan vind ik dat de surround veel meer surround klinkt (Ik gebruik overigens een Sennheiser HD201 koptelefoon).
Zijn er nog iets meer tweaks/aanpassingen zodat ik wat beter game geluid krijg? (muziek maakt me niet uit, ik game toch alleen maar)
Greyh0und
Hello...
Ik heb al een klein jaartje de X-fi Fatal1ty gekocht met de veronderstelling dat er toch wel een aantal games die deze techniek ondersteunen op de stapel liggen. Nu weet ik dat Battlefield2 deze feature heeft.
Heeft iemand een idee of er binnenkort games uitkomen met deze techniek? Ik ben overigens zeer tevreden met deze kaart, maar ik hoop echt dat er binnenkort games uitkomen die X-fi ondersteunen!
Ik heb al een klein jaartje de X-fi Fatal1ty gekocht met de veronderstelling dat er toch wel een aantal games die deze techniek ondersteunen op de stapel liggen. Nu weet ik dat Battlefield2 deze feature heeft.
Heeft iemand een idee of er binnenkort games uitkomen met deze techniek? Ik ben overigens zeer tevreden met deze kaart, maar ik hoop echt dat er binnenkort games uitkomen die X-fi ondersteunen!
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Komende games weet ik niet, maar voor de huidige ondersteuning kun je hier kijken:Dutch_Baseline schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:34:
Hello...
http://www.soundblaster.com/products/x-fi/technology/gamers/
(Battlefield 2, UT2004, Quake 4, Prey)
Verwijderd
Ik heb zelf de Platinum versie en nu komt het. Bij de opruimwoede van sommige familieleden is mijn mooie retail platinum doos de kliko in gegaan schijnbaar (incl mijn Ageia Physx doos). Daarin zat zoizo nog mijn installatie cd. Zou iemand deze cd (geloof dat de extreme music de zelfde cd heeft) in iso bijv kunnen hosten ergens of er een torrent van kunnen maken?
Met m'n Sennheiser HD-595 hoor ik bij wat hogere volumes een soort zacht bromtoontje op de achtergrond. Valt bijna niet op, maar tijdens rustige passages in muziekstukken kan het toch wel de aandacht naar zich toetrekken.
Hoe het beste dat toontje weg te krijgen?
Hoe het beste dat toontje weg te krijgen?
Speel een beetje met het volume.
Als ik me onboardkaart op 100% volume zetten dan had ik ook last van ruis. op 75% viel het al een heel stuk minder op.
Bij me x-fi is het denk ik de koptel die het gewoon niet beter kan. 
Zou dus best kunnen dat je koptel niet helemaal zuiver meer is.
M'n Sennheiser HD-595 is spiksplinternieuw, vandaag gearriveerd...Krizzie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:59:
Speel een beetje met het volume.Als ik me onboardkaart op 100% volume zetten dan had ik ook last van ruis. op 75% viel het al een heel stuk minder op.
Bij me x-fi is het denk ik de koptel die het gewoon niet beter kan.
Maarruh... het blijkt niet aan de X-Fi te liggen, het is m'n HiFi-set.... zachte bromtoon is hoorbaar op hogere volumes. De bromtoon is weg als ik m'n externe apparatuur (DVD-speler + PC) ontkoppel. Aardlusje wellicht? (alle apparatuur op m'n kamer is namelijk niet geaard)
-- Edit: ondertussen begrijp ik dat een aardlus dus alleen mogelijk is als je apparatuur dus juist wèl geaard is. Dus de zachte bromtoon zal niet door een aardlus zijn. Hmm.
-- Edit #2: haha, opgelost, de radiokabel uit m'n HiFi-setje getrokken... zoveel radio luister ik toch niet
Toch wel grappig, die brom hoorde ik met m'n HD-570 niet... en met de HD-595 wel.
[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 05-09-2006 21:59 ]
Ook ik had last van een brom, maar dan wel een hele luide irritante zo-kan-ik-mijn-X-Fi-niet-gebruiken brom.
Ik moest bijna al mijn stekkers uit mijn PC trekken voordat de brom op hield, niet te doen dus.
Aan de hand van bovenstaande post verlegde ik mijn aandacht naar de Hi-Fi set (Onkyo alles-in-1 Amp). De antenne eruit trekken deed niks, maar de verbinding naar mijn TV... BINGO! als ik die stekkers eruit trek is de brom in ene keer helemaal weg!
De technische reden is mijn onbekend, of de TV aan of uit staat maakt niks uit en er is nergens aarde, maar ik heb weer 5.1.
Ik moest bijna al mijn stekkers uit mijn PC trekken voordat de brom op hield, niet te doen dus.
Aan de hand van bovenstaande post verlegde ik mijn aandacht naar de Hi-Fi set (Onkyo alles-in-1 Amp). De antenne eruit trekken deed niks, maar de verbinding naar mijn TV... BINGO! als ik die stekkers eruit trek is de brom in ene keer helemaal weg!
De technische reden is mijn onbekend, of de TV aan of uit staat maakt niks uit en er is nergens aarde, maar ik heb weer 5.1.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
TV-kabel is ook geaard
. En daar heb ik ook problemen mee. Aangezien die aarde anders is dan die van mijn pc en ze indirect met elkaar in contact staan (stonden), kreeg ik een enorm zware brom (~50Hz). Na een groundloop isolator, wat dus de aarding onderbreekt, is het probleem opgelost
.
Mooi dat mijn ervaring je in de juiste richting wees om bij jou de oorzaak te vindenTijgert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:08:
Ook ik had last van een brom, maar dan wel een hele luide irritante zo-kan-ik-mijn-X-Fi-niet-gebruiken brom.
Gelukkig was bij mij de brom zachter van aard, maar wel merkbaar tijdens rustigere passages. Nu ben ik er compleet vanaf, dus ik ben happy. Ik heb nu een heerlijke audio-sensatie!
Jongens, even wat heel raars hoor:
Ik wil nadat ik mijn ruis problemen heb verholpen eens mijn 5.1 setup testen en de speakers weer goed afstellen... weet ik verdomme niet meer waar dat progje nou zit waarmee je elke speaker afzonderlijk een BWERP kan laten maken zodat je hoort of alles wel goed is aangesloten..
Maf he? Waar zit dat nou?
Edit:
Ik dacht dat er op de install cd misschien iets staat, maar nu blijkt die cd met de noorderzon vertrokken te zijn,
Stond daar iets op wat ik nodig had? Is er iemand die me die cd kan bezorgen? (lees: usenet ofzo)
Ik wil nadat ik mijn ruis problemen heb verholpen eens mijn 5.1 setup testen en de speakers weer goed afstellen... weet ik verdomme niet meer waar dat progje nou zit waarmee je elke speaker afzonderlijk een BWERP kan laten maken zodat je hoort of alles wel goed is aangesloten..
Maf he? Waar zit dat nou?
Edit:
Ik dacht dat er op de install cd misschien iets staat, maar nu blijkt die cd met de noorderzon vertrokken te zijn,
Stond daar iets op wat ik nodig had? Is er iemand die me die cd kan bezorgen? (lees: usenet ofzo)
[ Voor 24% gewijzigd door Tijgert op 06-09-2006 23:49 ]
THX Console
. Je kunt voor iets van 5 euro een nieuwe cd bestellen, of ie op usenet of iets dergelijks is weet ik niet en zal ik ook niet zeggen
.
Nou dan zal ik wel scheel zijn, maar ...oh wacht... THX console, ja maar die heb ik dus niet geinstalleerd en de cd is foetsie... Ik heb alleen de normale console.
Ah kom nou, effe uppen, staat er zo op
EDIT: Via deze link kan je alle install CD's van Creative downloaden (na wat heen en weer gestuur).
Wellicht een idee om dit in de startpost te vermelden??
Het is hiermee duidelijk dat het volkomen legaal en toegestaan is om de installatie CD te kopuleren dus enige vrees dat men er warez van zou maken is ongegrond.
Ah kom nou, effe uppen, staat er zo op
EDIT: Via deze link kan je alle install CD's van Creative downloaden (na wat heen en weer gestuur).
Het is hiermee duidelijk dat het volkomen legaal en toegestaan is om de installatie CD te kopuleren dus enige vrees dat men er warez van zou maken is ongegrond.
[ Voor 56% gewijzigd door Tijgert op 07-09-2006 15:48 ]
Uhm.. na heel even kijken lijkt die ISO van een Audigy software disc to komen? Niet voor de X-Fi dus.Tijgert schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:26:
[...]
Nu heb ik zelf nooit de X-Fi CD gebruikt uit de doos, gelijk de nieuwste drivers van internet gedownload en gebruikt. Heb wel de Audio Console, maar die THX-console dus niet.... mis ik nu echt wat? Of is het de moeite andere programma`s van die CD te installeren?
[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 08-09-2006 00:01 ]
Als je wat verder had gekeken, dan had je gezien dat die gast alle installatie-CD's op z'n site heeft staan. Zo ook de X-Fi CD... zie http://files.filefront.co.../;5020773;;/fileinfo.htmlPatriek schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:53:
[...]
Uhm.. na heel even kijken lijkt die ISO van een Audigy software disc to komen? Niet voor de X-Fi dus.
ahh ok, i`m sorryWildfire schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:04:
[...]
Als je wat verder had gekeken, dan had je gezien dat die gast alle installatie-CD's op z'n site heeft staan. Zo ook de X-Fi CD... zie http://files.filefront.co.../;5020773;;/fileinfo.html
Maar nogmaals m`n vraag;
Nu heb ik zelf nooit de X-Fi CD gebruikt uit de doos, gelijk de nieuwste drivers van internet gedownload en gebruikt. Heb wel de Audio Console, maar die THX-console dus niet.... mis ik nu echt wat? Of is het de moeite andere programma`s van die CD te installeren?
[ Voor 29% gewijzigd door Patriek op 08-09-2006 04:41 ]
Met die THX console kun je wat dingen instellen, die weinig tot geen invloed hebben op je geluid. Enkel als je speakers gebruikt die niet ideaal staan, zou het het proberen waard kunnen zijn. De enige functie die namelijk interessant is, is om per speaker het volume en de hoek t.o.v. jou te veranderen. Maar ik gebruik het op dit moment ook niet meer.
P.s. in de TS opgenomen
.
P.s. in de TS opgenomen
[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 08-09-2006 07:36 ]
Ik heb het topic al een stukje doorgelezen, maar heb antwoord op deze vraag nog niet kunnen vinden.
ik zag in de TS wel dat de x-fi geen dolby encoder heeft en dat als je je geluidskaart digitaal aansluit op je reciever geen surround hebt bij muziek en games, nou heb ik geen reciever, dus dat is geen probleem.
maar als je bijv je playstation 2 optisch op de X-fi aansluit, met dat I/O kastje van creative, krijg je dan wel surround geluid? of is de optical in ook alleen stereo? dat zou ik nl. wel erg jammer vinden
ik zag in de TS wel dat de x-fi geen dolby encoder heeft en dat als je je geluidskaart digitaal aansluit op je reciever geen surround hebt bij muziek en games, nou heb ik geen reciever, dus dat is geen probleem.
maar als je bijv je playstation 2 optisch op de X-fi aansluit, met dat I/O kastje van creative, krijg je dan wel surround geluid? of is de optical in ook alleen stereo? dat zou ik nl. wel erg jammer vinden
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Het is alleen stereo, tenzij je AC3 (multi-channel) content beluistert (bijv. DVD's), dan wordt de originele gewoon doorgestuurd en heb je WEL surround. Maar bij games en standaard muziek (WAV, MP3) zul je gewoon stereo krijgen.
Ik heb een x-fi extrememusic met webupdate3 onder Win XP Pro draaien. Het opvallende is dat het volume af en toe zwaar gereduceerd wordt. Soms voor een seconde, some voor tientallen seconden. Het lijkt op willekeurige momenten te gebeuren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dat is niet normaal. Staat SVM uit ? Kan je bij de console aan/uit schakelen.
SVM was ook mijn first guess, maar helaas zorgde het uitzetten niet voor de oplossing. Ook al reset ik alle instellingen, middels default in de audio console, dan nog blijft het volume niet stabiel.Phuncz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:12:
Dat is niet normaal. Staat SVM uit ? Kan je bij de console aan/uit schakelen.
Klinkt niet echt gezond en is ook geen bekend probleem. Probeer eens de drivers volledig te verwijderen (desnoods ook nog eens met Driver Cleaner er overheen) en dan alles opnieuw installeren. Problemen? Probeer hem in een andere pc en anders ruilen/RMA.
MWah, heb drivers vervangen en het probleem blijft. Heb geen zin in een RMA-sessie bij Creative. Andere mogelijke oplossingen?
Het de winkel laten doen ?
Helleu mensen...
Ik heb hier al een tijdje een x-fi kaartje (fatality edition) en een creative t7900 7.1 speakersetje. Ik heb bijna altijd al CMSS gebruikt sinds ik creative geluidskaarten gebruik. Maar nu vertelde iemand mij dat het juist de kwaliteit van de muziek slechter maakt vanwege het upmixen o.i.d.
Ik heb dus even een paar dagen zonder CMSS gedraaid en dat bevalt me best goed, ik hoor dingen in bepaalde nummers en cd's die ik nog nooit gehoord heb/me nog nooit opgevallen zijn. Maar het geluid klinkt wel behoorlijk schel/dof als ik bij de PC zit, maar dit is niet het geval als ik muziek luister van uit bed. (Zit zo'n 1,5 meter van beide front speakers af als ik achter de PC zit, en zo'n 4 a 5 als ik van uit bed luister, de speakers zijn aan de muur bevestigd.)
Komt dit nou doordat ik de verkeerde instellingen heb (al mee zitten klooien, geen verbetering opgeleverd) of omdat ik de speakers verkeerd heb geplaatst? Of iets anders?
Nu zit ik dus te twijfelen of ik nou wel of CMSS moet gebruiken.
Oh btw... is dat CMSS echt zo slecht als veel mensen beweren of valt dat wel mee?
Ik heb hier al een tijdje een x-fi kaartje (fatality edition) en een creative t7900 7.1 speakersetje. Ik heb bijna altijd al CMSS gebruikt sinds ik creative geluidskaarten gebruik. Maar nu vertelde iemand mij dat het juist de kwaliteit van de muziek slechter maakt vanwege het upmixen o.i.d.
Ik heb dus even een paar dagen zonder CMSS gedraaid en dat bevalt me best goed, ik hoor dingen in bepaalde nummers en cd's die ik nog nooit gehoord heb/me nog nooit opgevallen zijn. Maar het geluid klinkt wel behoorlijk schel/dof als ik bij de PC zit, maar dit is niet het geval als ik muziek luister van uit bed. (Zit zo'n 1,5 meter van beide front speakers af als ik achter de PC zit, en zo'n 4 a 5 als ik van uit bed luister, de speakers zijn aan de muur bevestigd.)
Komt dit nou doordat ik de verkeerde instellingen heb (al mee zitten klooien, geen verbetering opgeleverd) of omdat ik de speakers verkeerd heb geplaatst? Of iets anders?
Oh btw... is dat CMSS echt zo slecht als veel mensen beweren of valt dat wel mee?
Wat denk je zelf?dCY schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:56:
Zijn er al Linux drivers voor de X-Fi kaarten..? Creative doet zelf niks ermee namelijk.
Zo lang Creative de specs van de X-Fi niet beschikbaar stelt zal dat nog wel even zo blijven. Als ze nou alleen maar een simpele driver maakten waarmee je tenminste MP3's en video kunt afspelen, dan was ik al tevreden.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Ik speel voornamelijk CS:S. met koptelefoon (Sennheiser RS110).
Wanneer ik in het spel headphone selecteer en X-Fi ingesteld op:
CMSS / 50%,
Crystelizer / uit,
EQ / uit,
EAX / aan
dan vind ik het minder klinken dan wanneer ik in het spel 5.1 geluid selecteer (spelende met mijn koptelefoon met dezelfde instellingen). Doe ik iets verkeerd?
Graag info over jullie instellingen i.c.m. een headset en X-Fi en spellen zoals Counterstrike, Far Cry, Prey, Titan Quest, FEAR, e.d.
Ik heb sterk behoefte aan geluidsprofielen per game voor de beste sound ervaring.
CMSS / 50%,
Crystelizer / uit,
EQ / uit,
EAX / aan
dan vind ik het minder klinken dan wanneer ik in het spel 5.1 geluid selecteer (spelende met mijn koptelefoon met dezelfde instellingen). Doe ik iets verkeerd?
Graag info over jullie instellingen i.c.m. een headset en X-Fi en spellen zoals Counterstrike, Far Cry, Prey, Titan Quest, FEAR, e.d.
Ik heb sterk behoefte aan geluidsprofielen per game voor de beste sound ervaring.
instellingen in het spel, zijn vaak weer anders dan in windows (of creative audio console). Zelf heb ik ook vaak ervaren dat een "2.0/2.1" setting beter geluid geeft dan "headphones". Gewoon een keer instellen in de betreffende game en klaar is kees?Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:47:
Ik speel voornamelijk CS:S. met koptelefoon (Sennheiser RS110).
CMSS / 50%,
Crystelizer / uit,
EQ / uit,
EAX / aan
Snap trouwens niet goed waarom je de crystalizer uit doet. En persoonlijk, als ik competitief een game speel is EAX uit vaak veel duidelijker.
Vandaag mn X-fi Extreme music in de pc gezet. Kostte wat problemen maar het loopt nu prima. Alleen zit ik met een vraag m.b.t. de software.
Bij reviews zie ik namelijk een prachtig menu (blauwgrijs, als een stereo zegmaar) en bij mij is het vrij basic venster met tabjes. Ik heb het idee dat ik ook een boel instellingen en wellicht software mis. Op deze site b.v. http://www.xbitlabs.com/a...e-soundblaster-xfi_5.html staat in de taakbalk van creative een lijst aan icoontjes. Ik heb maar één of twee icoontjes. Totale software installatie betreft, Mediasource Go, Player, Audio conversie en Organizer.
Klopt dit?
Bij reviews zie ik namelijk een prachtig menu (blauwgrijs, als een stereo zegmaar) en bij mij is het vrij basic venster met tabjes. Ik heb het idee dat ik ook een boel instellingen en wellicht software mis. Op deze site b.v. http://www.xbitlabs.com/a...e-soundblaster-xfi_5.html staat in de taakbalk van creative een lijst aan icoontjes. Ik heb maar één of twee icoontjes. Totale software installatie betreft, Mediasource Go, Player, Audio conversie en Organizer.
Klopt dit?
Ik probeerde net de iso voor mijn Audigy 4 te downloaden, maar die krijg ik niet binnen, geen servers beschikbaar... Lukt het een van jullie wel om de download te starten?Wildfire schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:04:
[...]
Als je wat verder had gekeken, dan had je gezien dat die gast alle installatie-CD's op z'n site heeft staan. Zo ook de X-Fi CD... zie http://files.filefront.co.../;5020773;;/fileinfo.html
linkje
Ik heb namelijk wel de drivers, maar niet de software, en daar ben ik al langer naar op zoek...
Hij begint hier meteen met downloaden?Richub schreef op donderdag 14 september 2006 @ 05:35:
[...]
Ik probeerde net de iso voor mijn Audigy 4 te downloaden, maar die krijg ik niet binnen, geen servers beschikbaar... Lukt het een van jullie wel om de download te starten?
linkje
Ik heb namelijk wel de drivers, maar niet de software, en daar ben ik al langer naar op zoek...
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
SchopjeMailMan schreef op donderdag 14 september 2006 @ 02:36:
Vandaag mn X-fi Extreme music in de pc gezet. Kostte wat problemen maar het loopt nu prima. Alleen zit ik met een vraag m.b.t. de software.
Klopt dit?
Dit is wat ik krijg, maar dan staat er SB X-Fi en geen Audigy, plus wat extra tabs.

Dit is wat ik wil

Heb ik de verkeerde drivers geinstalleerd? Heb ze gewoon van de cd.
[ Voor 31% gewijzigd door MailMan op 15-09-2006 22:38 ]
zelfde vraag maar dan voor audigy 2 zs platinumdCY schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:56:
Zijn er al Linux drivers voor de X-Fi kaarten..? Creative doet zelf niks ermee namelijk.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat jij hebt is enkel de Audio Console. Je moet de Entertainment/audio creation/game mode console switcher of iets dergelijks installeren, dan heb je wat je wiltMailMan schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:48:
[...]
Schopje
Dit is wat ik krijg, maar dan staat er SB X-Fi en geen Audigy, plus wat extra tabs.
[afbeelding]
Dit is wat ik wil
[afbeelding]
Heb ik de verkeerde drivers geinstalleerd? Heb ze gewoon van de cd.
[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 16-09-2006 00:40 ]
http://opensource.creative.com/soundcard.htmlbartgrefte schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:15:
[...]
zelfde vraag maar dan voor audigy 2 zs platinum
Even een vraagje van hieruit.
Ik heb al een behoorlijk tijd een Terratec Soundsystem DMX 6fire 24/96. Deze bevalt me uitstekend, maar helaas heeft de kaart problemen met IRQ sharing (Ik krijg dus popjes en klikjes in het geluid, en met mijn nieuwe dualcore systeem (M2N-E met 4600+ X2) is het helemaal erg, en een losse IRQ is gewoon niet te krijgen.
Hoe gaat deze XF-I ExtremeMusic om met IRQ sharing? Heb ik dan dezelfde ongein wéér of is het probleem met deze kaart helemaal over in 1 keer? Als ik deze kaart koop, dan doe ik het namelijk alleen voor de tikjes, want voor de rest is mijn terratec echt the bomb, ook de front bay moet ik missen, maarja...
Ik heb al een behoorlijk tijd een Terratec Soundsystem DMX 6fire 24/96. Deze bevalt me uitstekend, maar helaas heeft de kaart problemen met IRQ sharing (Ik krijg dus popjes en klikjes in het geluid, en met mijn nieuwe dualcore systeem (M2N-E met 4600+ X2) is het helemaal erg, en een losse IRQ is gewoon niet te krijgen.
Hoe gaat deze XF-I ExtremeMusic om met IRQ sharing? Heb ik dan dezelfde ongein wéér of is het probleem met deze kaart helemaal over in 1 keer? Als ik deze kaart koop, dan doe ik het namelijk alleen voor de tikjes, want voor de rest is mijn terratec echt the bomb, ook de front bay moet ik missen, maarja...
Ik zou in ieder geval het Creative forum nalopen over deze vraag, want ik durf je eerlijk gezegd geen sluitend antwoord te geven. Er zijn wel eens wat IRQ problemen geweest, maar ik geloof dat die opgelost waren, net als de tikjes (de X-Fi leed ook aan tikjes, die zouden als het goed is met de laatste driver verwijderd zijn).
Thanx voor je antwoord, vandaag ben ik echter buiten de deur, en ben al helemaal gaar van het zoeken gisteren, ben tot 3 uur in de nacht aan het kloten geweest.The__Virus schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:02:
Ik zou in ieder geval het Creative forum nalopen over deze vraag, want ik durf je eerlijk gezegd geen sluitend antwoord te geven. Er zijn wel eens wat IRQ problemen geweest, maar ik geloof dat die opgelost waren, net als de tikjes (de X-Fi leed ook aan tikjes, die zouden als het goed is met de laatste driver verwijderd zijn).
Jammer van die goeie ouwe tijd, toen zat er op elke kaart en device nog een setje dip-switches of jumpers om de IRQ gewoon even vast te prikken, tegenwoordig ben je afhankelijk van de bui die windows of je bios heeft, maarja...
Dit ligt aan IRQ sharing?heeft de kaart problemen met IRQ sharing (Ik krijg dus popjes en klikjes in het geluid
Raar, maar als dat zo is dan heb ik er denk ik ook last van. Ik hoor ook wel eens klikjes, vooral op de achterspeakers. Het leken alleen meer een soort van ontladingen, ik dacht omdat ik geen aarde heb hier.
Hmmm.... kan iemand dit bevestigen?
Plopjes en klikjes worden uitgebreid op het forum van Creative behandeld. Uiteraard mag er hier over gediscusieerd worden, echter daar er toegewijde topics op Creative lopen, raad ik je aan daar eens te kijken. Ben er al een tijdje niet geweest maar de laatste drivers zouden een deel van de problemen oplossen.
Heb er rondgelezen en vandaag een nieuwe kaart gekocht zie: Terratec DMX 6 fire 24/96 + 4600+ X2 = haperingen in geluid?The__Virus schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:38:
Plopjes en klikjes worden uitgebreid op het forum van Creative behandeld. Uiteraard mag er hier over gediscusieerd worden, echter daar er toegewijde topics op Creative lopen, raad ik je aan daar eens te kijken. Ben er al een tijdje niet geweest maar de laatste drivers zouden een deel van de problemen oplossen.
Ik heb nu al een tijdje de X-Fi liggen die ik in me nieuwe pc zou gaan gebruiken (zie deel 1), maar de onboard Soundstorm van mijn huidige PC crasht de laatste tijd vaak, tenminste ik vermoed dat de pc daardoor crasht.
Dus ik wil de X-Fi in me huidige PC gaan proberen. Ik heb het nu coaxiaal aangesloten op me Creative Inspire 5500 5.1 Digital, op de X-Fi zit geen coax. Nu heb ik bij die speakerset wel een kabel erbij gehad dat lijkt op een verloopkabeltje van coax (vrouwtje) naar minijack (mannetje), zou de X-Fi hiermee digitaal werken?
Dus ik wil de X-Fi in me huidige PC gaan proberen. Ik heb het nu coaxiaal aangesloten op me Creative Inspire 5500 5.1 Digital, op de X-Fi zit geen coax. Nu heb ik bij die speakerset wel een kabel erbij gehad dat lijkt op een verloopkabeltje van coax (vrouwtje) naar minijack (mannetje), zou de X-Fi hiermee digitaal werken?
Zie de TS. Die aansluiting moet je wel hebben ja. Staat ook in je handleiding.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bedankt, heb het aangepast in de TS
.
Ik begrijp enkel niet waarom de versienummer precies hetzelfde is? Ook al de fixes lijken nagenoeg gelijk... De link is echter wel veranderd, dus heb wel veranderd
.
Voor Vista zijn er geen updates en voor MCE is zelfs de hele driver bij downloads verwijderd?
Ik begrijp enkel niet waarom de versienummer precies hetzelfde is? Ook al de fixes lijken nagenoeg gelijk... De link is echter wel veranderd, dus heb wel veranderd
Voor Vista zijn er geen updates en voor MCE is zelfs de hele driver bij downloads verwijderd?
[ Voor 92% gewijzigd door The__Virus op 21-09-2006 13:54 ]
Het versienummer kwam mij ook al bekend voor. Maar zit op werk en kan het niet checken. Is de bestandsgrootte wel veranderdThe__Virus schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:49:
Bedankt, heb het aangepast in de TS.
Ik begrijp enkel niet waarom de versienummer precies hetzelfde is? Ook al de fixes lijken nagenoeg gelijk... De link is echter wel veranderd, dus heb wel veranderd.
Vanavond even kijken hoe het zit.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bestandsgrootte durf ik niets over te zeggen, die weet ik van de vorige versie niet meer
.
Hmm, heb al een 2.09.0001 op me pc geinstalleerd staan. Heb ik vorige week geinstalleerd. Als ik 1x op het bestand klikt, geeft ie aan: ''Gewijzigd op: vrijdag 8 september 2006, 10:54''.
Doe ik die AutoUpdate op de Creative-site, geeft ie aan: ''Status: No updates are necessary for your Creative product.
Your system already has the latest versions installed.''.
Vaag dus.
Ik download en installeer dus niet die versie die er nu ineens opstaat. Hoeft blijkbaar niet.
-edit-
4 juli was er ook een 2.09.0001-versie met dezelfde changelog?
Doe ik die AutoUpdate op de Creative-site, geeft ie aan: ''Status: No updates are necessary for your Creative product.
Your system already has the latest versions installed.''.
Vaag dus.
Ik download en installeer dus niet die versie die er nu ineens opstaat. Hoeft blijkbaar niet.
-edit-
4 juli was er ook een 2.09.0001-versie met dezelfde changelog?
[ Voor 15% gewijzigd door MelvinB op 21-09-2006 18:00 ]
Erg verwarrend allemaal. Ik heb het nieuws van www.tweakguides.com welke in mijn ervaring een goede reputatie heeft.
Mijn oude 2.09.0001 is 43.955.086 bytes groot
De nieuwe 2.09.0001 is 43.955.058 bytes groot
Ik ben los........
Ik ben los........

PC Specs
Misschien een readme verwijderd ofzo
. De changelog en het versienummer is niet anders, dus ik laat hem schieten.
Bij mij zijn ze allebij precies even groot. Ik bewaar mijn installatiebestanden altijd.Help!!!! schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:44:
Erg verwarrend allemaal. Ik heb het nieuws van www.tweakguides.com welke in mijn ervaring een goede reputatie heeft.
Ik ben los........![]()
![]()
allebij 43.958.272 bytes op schijf.
Niks nieuws dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 21-09-2006 20:27 ]
Volgens een Creative persoon op hun fora is er nu support voor de Elite Pro toegevoegd aan de installer, iets wat niet werkte met de 'oude' 2.09.0001
Kunnen de Breezahs onder ons iets meer leestekens gebruiken a.u.b.?
Waarom vermelden ze dat dan niet effe.LosserNL schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:42:
Volgens een Creative persoon op hun fora is er nu support voor de Elite Pro toegevoegd aan de installer, iets wat niet werkte met de 'oude' 2.09.0001

Als dat verders het enigste verschil is....
Vanavond geprobeerd mijn X-Fi Extreme Music aan de praat te krijgen, kaart erin, boot, onboard disabled, drivers installed dan webupdate gedaan, alles ging goed, maar kreeg geen digitaal geluid eruit
Kaart werd trouwens herkend als "Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, DR release 2.7.3".
Hij bleef stereo aangeven op me Inspire 5500, maar zelfs dan geen geluid, ik probeerde toen wat muziek af te spelen met Media player daarna geen reactie meer, zelfs na een reboot kon ik wat aanklikken maar hing die.
Vervolgens met systeemherstel hersteld, en alles werkte weer maar daarna weer crashes en tijdens boot steeds VPU recover van me videokaart. Na een schone vga driver installatie bleef het probleem aanhouden totdat ik de X-Fi er fysiek weer uithaalde
Hij bleef stereo aangeven op me Inspire 5500, maar zelfs dan geen geluid, ik probeerde toen wat muziek af te spelen met Media player daarna geen reactie meer, zelfs na een reboot kon ik wat aanklikken maar hing die.
Vervolgens met systeemherstel hersteld, en alles werkte weer maar daarna weer crashes en tijdens boot steeds VPU recover van me videokaart. Na een schone vga driver installatie bleef het probleem aanhouden totdat ik de X-Fi er fysiek weer uithaalde
Nee dat niet, had al wel gecheckt of die een eigen IRQ had en dat was zo, kaart zat in het onderste PCI slot trouwens, probeer het wel weer eens met een schone install.
Ok, ook ik heb nu maar een X-fi geluidskaart aangeschaft.
maar uh ... geen subwoofer geluid?
kan wel ergens instellen dat alles vanaf een bepaalde freq naar mn sub moet.. maar .. dan stuurt hij m'n left front in 1 keer ook als subwoofer aan ... wtf!?
iemand een oplossing voor dit probleem? als ik eenmaal dat heb ingesteld blijft mijn left front als sub werken .. ookal zet ik het weer uit.
pas na reinstall van de drivers werkt het weer normaal
edit:
owkej.. en nu na de derde keer werkt alles wel goed ... vreemd ..
maar uh ... geen subwoofer geluid?
kan wel ergens instellen dat alles vanaf een bepaalde freq naar mn sub moet.. maar .. dan stuurt hij m'n left front in 1 keer ook als subwoofer aan ... wtf!?
iemand een oplossing voor dit probleem? als ik eenmaal dat heb ingesteld blijft mijn left front als sub werken .. ookal zet ik het weer uit.
pas na reinstall van de drivers werkt het weer normaal
edit:
owkej.. en nu na de derde keer werkt alles wel goed ... vreemd ..
[ Voor 7% gewijzigd door Mannes op 23-09-2006 21:45 ]
Ik was m'n post vergeten in het nieuwe topic te zetten dus hier is ie dan:
Hoi
Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet?
Asus K8V-MX met VIA Chipset..
Alvast bedankt
Hoi
Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet?
Alvast bedankt
hmmz, heb een klein probleempje...
als ik van mode verander (audio console), dan veranderd het volume v/h geluid en is ineens de volume-control van Winamp gekoppeld aan de volume-control van Windows? Dus als ik het volume van winamp aanpas, dan past de "wave" volumebalk van windows zich direct aan naar t zelfde volume
maar misschien is dat een probleem van windows, want ik geloof dat je zoiets ook kan overkomen als je enkel van speakeropstelling veranderd (bijv. van 2/2.1 naar 5.1)
als ik reboot is het weer normaal
edit:
starte net m`n pc op, was dit probleem meteen al; de mode stond op "game", met "entertainment" heb ik dat nooit
edit2:
hmmz, bij windows media player is dat weer niet... mss alleen probleem i.c.m. winamp
als ik van mode verander (audio console), dan veranderd het volume v/h geluid en is ineens de volume-control van Winamp gekoppeld aan de volume-control van Windows? Dus als ik het volume van winamp aanpas, dan past de "wave" volumebalk van windows zich direct aan naar t zelfde volume
maar misschien is dat een probleem van windows, want ik geloof dat je zoiets ook kan overkomen als je enkel van speakeropstelling veranderd (bijv. van 2/2.1 naar 5.1)
edit:
starte net m`n pc op, was dit probleem meteen al; de mode stond op "game", met "entertainment" heb ik dat nooit
edit2:
hmmz, bij windows media player is dat weer niet... mss alleen probleem i.c.m. winamp
[ Voor 21% gewijzigd door Patriek op 28-09-2006 01:16 ]
Kun je vinden in de handleiding van je mobo. En die is ook op genoeg plekken op het internet te vinden.m0nkey schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:47:
Ik was m'n post vergeten in het nieuwe topic te zetten dus hier is ie dan:
Hoi
Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet?Asus K8V-MX met VIA Chipset..
Alvast bedankt
Is er op een 2.1 speakerset duidelijk verschil merkbaar tussen het gebruik van een X-Fi kaart en een Audigy 4?
Of is X-Fi ' overkill' voor een 2.1 setje?
Wissel jij tussen de verschillende modussen terwijl je muziek zit te beluisteren of filmpje te kijken?Patriek schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:48:
hmmz, heb een klein probleempje...
Want dat kan problemen veroorzaken. Altijd progs afsluiten die geluid aan't afspelen zijn alvorens je wisselt!
Vanaf een Audigy 4 zul je met muziek etc. niet veel merken, enkel als je de Chrystalizer aanzet. Bij games echter zal het verschil enorm kunnen zijn, als die EAX 5 HD ondersteunen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het de prijs in jouw geval rechtvaardigt. Ikzelf ben van onboard naar X-Fi gegaan met mijn 2.0 set en dat was echt een wereld van verschil (toren luidsprekers).Het Fantoom schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:59:
Is er op een 2.1 speakerset duidelijk verschil merkbaar tussen het gebruik van een X-Fi kaart en een Audigy 4?
Ik heb nog niets kunnen vinden over de 'nieuwe' drivers... Iemand anders die hier meer van weet?
[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 30-09-2006 12:49 ]
Bij games moet je naast je 2.1 setje gewoon een "goede" headset kopen.
Dan hoor je echt een wereld van verschil met alle andere kaarten.
Die 3D functie op stereo headsets is fenomenaal.
Dus aanrader.
Dan hoor je echt een wereld van verschil met alle andere kaarten.
Die 3D functie op stereo headsets is fenomenaal.
Dus aanrader.
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Het ziet er voor mij uit als dezelfde maar dan opnieuw geplaatst? Vind het maar raar. Ik ga ze iig niet testen want dan moet ik al me settings weer instellenThe__Virus schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:25:
[...]
Ik heb nog niets kunnen vinden over de 'nieuwe' drivers... Iemand anders die hier meer van weet?

Weet al wat het probleem was... heel stom; de output van winamp werd gedaan op de oude 'waveOut" optie, wat meer geschikt is voor oudere OSen. Heb `m nu op DirectSound staan en alles is okeBlacksnak schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:06:
[...]
Wissel jij tussen de verschillende modussen terwijl je muziek zit te beluisteren of filmpje te kijken?
Want dat kan problemen veroorzaken. Altijd progs afsluiten die geluid aan't afspelen zijn alvorens je wisselt!
Trouwens, weten jullie dat Winamp nu 24bits geluid ondersteunt? Standaard staat `t uit omdat je geluidskaart/drivers dit moet ondersteunen, maar dat doet die van ons dus
[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 01-10-2006 02:49 ]
Is hier al meer bekend over, wanneer ze dit gaan fixxen?Krakend geluid
En daarmee bedoel ik constant en niet alleen tijdens het wisselen van Mode (wat normaal is). Hier wordt aan gewerkt in een nieuwe driver die binnenkort (eindelijk) uitkomt.
Op dit moment draai ik dus op mijn onboard geluidskaart, aangezien meer dan stereo niet om aan te horen is. (krakend geluid dus)
even een recap van de situatie:
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe speakerset, de Logitech Z-5500. Hiervoor had ik een oude creative set welke analoog niet meer dan 4.0 als input aankon (maar digitaal wel Dolby digital, dus 5.1, icm soundstorm chip altijd 5.1 geluid dus...).
Als ik met deze nieuwe set analoog meer dan stereo aanhoor, is mijn achterkanaal en centerkanaal enorm distorted, het kraakt als de hel en is niet om aan te horen. Eerst was ik bang dat het mijn nieuwe speakers waren, maar nu ik op mijn (goedkope!) onboard draai, heb ik helder en goed geluid.
Eigenlijk van de zotte dat een moederbord met onboard geluid welke goedkoper is dan de X-fi beter geluid produceerd dan de X-fi. Naast het missen van Dolby digital live (goed wist ik van te voren) doet de kaart helemaal niets onder linux, is het geluid onder windows onwerkbaar. Ik weet in elk geval dat dit mijn laatste Creative product is geweest. Wat een ballentent is het tegenwoordig.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
@nhimf:
ik heb dezelfde combi (x-fi + z5500d), maar geeft prima geluid.... geen gekraak
het digitale geluid klinkt wel anders dan analoog, maar dat is normaal
misschien heb je een slecht exemplaar... of heb je ergens ergens een installatiefout gemaakt (zit de juiste plug in de juiste uitgang op de kaart?)
Over dolby digital live... jammer dat onze kaart dat niet kan ja (had inmiddels mss wel gemogen voor dit geld). Maar jouw soundstorm kan dit ook niet he, je had niet altijd 5.1 geluid. Alleen als de geluidsdata die je had al in AC3 stond, kon tie `t zo doorsturen. Maar dat kan de x-fi ook gewoon.
De bestaande kaarten die wél DDL kunnen, doen op andere vlakken weer onder voor de x-fi
edit: sorry, jij en the_virus hebben gelijk, de soundstorm kan wél hardwarematig DD encoden
misschien heb je een slecht exemplaar... of heb je ergens ergens een installatiefout gemaakt (zit de juiste plug in de juiste uitgang op de kaart?)
Over dolby digital live... jammer dat onze kaart dat niet kan ja (had inmiddels mss wel gemogen voor dit geld). Maar jouw soundstorm kan dit ook niet he, je had niet altijd 5.1 geluid. Alleen als de geluidsdata die je had al in AC3 stond, kon tie `t zo doorsturen. Maar dat kan de x-fi ook gewoon.
De bestaande kaarten die wél DDL kunnen, doen op andere vlakken weer onder voor de x-fi
edit: sorry, jij en the_virus hebben gelijk, de soundstorm kan wél hardwarematig DD encoden
[ Voor 101% gewijzigd door Patriek op 01-10-2006 17:45 ]
De Soundstorm kon geloof ik, als één van de zeer weinige onboard kaarten, juist wel DD encoden, ongeacht te bron. Dus geen pass through wat jij bedoelt. Daarom was de Soundstorm zo enorm populair. Echter, het analoge deel was dan weer om te huilen
.
Inderdaad, daarom werkte hij ook prima met mijn vorige set.The__Virus schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:25:
De Soundstorm kon geloof ik, als één van de zeer weinige onboard kaarten, juist wel DD encoden, ongeacht te bron. Dus geen pass through wat jij bedoelt. Daarom was de Soundstorm zo enorm populair. Echter, het analoge deel was dan weer om te huilen.
Het analoge deel werd ook niet door de ss gedaan, maar door een (zeer) crappy codec.
Ik krijg digitaal niet aan de praat zomaar (niet de goede stekker, moet ik misschien maar even solderen)Patriek schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:40:
@nhimf:
Als ik mijn koptelefoon aansluit op de kaart kraken zelfs alle kanalen, voor, achter en center (links van koptelefoon).misschien heb je een slecht exemplaar... of heb je ergens ergens een installatiefout gemaakt (zit de juiste plug in de juiste uitgang op de kaart?)
Ik heb trouwens xp pro 64 op een Asus A8N-E mobo met ene x2 3800+.
Verder geen andere pci kaarten (alleen een pci-e, x1900xt) en de x-fi zit solo op een irq.
Misschien heb jij geen nforce 4 mobo (blijkt het probleem te zijn)?
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Hallo,
ik heb sinds kort ook een X-fi extrememusic.
maar ik ben nog niet echt te spreken over de geluidskwaliteit bij muziek. ik vind het hele geluid wat opervlakkig klinken in vergelijking met de ac97 kaart die ik hiervoor gebruikte.
Ik heb al wat met de bass passtrough zitten spelen en met andere instellingen, maar ik kan niet echt tot een bevredigend resultaat komen. de bass is me wat te dof en niet echt in balans, sommige muzieksoorten nauwlijks te horen, en andere weer veel te veel aanwezig
iemand nog suggesties voor instellingen waardoor het een stuk beter kan klinken?
ik gebruik deze kaart in combinatie met een teufel concept E magnum
maar ik ben nog niet echt te spreken over de geluidskwaliteit bij muziek. ik vind het hele geluid wat opervlakkig klinken in vergelijking met de ac97 kaart die ik hiervoor gebruikte.
Ik heb al wat met de bass passtrough zitten spelen en met andere instellingen, maar ik kan niet echt tot een bevredigend resultaat komen. de bass is me wat te dof en niet echt in balans, sommige muzieksoorten nauwlijks te horen, en andere weer veel te veel aanwezig
iemand nog suggesties voor instellingen waardoor het een stuk beter kan klinken?
Mannes, lijkt me sterk dat een standaard AC'97 gevalletje beter geluid heeft dan een X-Fi. Don't get me wrong, voor de audiotechnisch onderlegden onder ons (lees: audiofielen enzo) is het geen goede kaart - maar beter dan AC'97 zou het toch zeker wel moeten zijn.
En wat zijn je gebruikte instellingen dan?Mannes schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:46:
Hallo,
Ik bedoelde dat muziek (normaal) met mijn ac'97 wat gebalanceerder klonk, en standaard al redelijk goed upmixed naar 5.1. en is de bass goed in verhouding met wat uit de satteliet speakers komt.Wildfire schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:04:
Mannes, lijkt me sterk dat een standaard AC'97 gevalletje beter geluid heeft dan een X-Fi. Don't get me wrong, voor de audiotechnisch onderlegden onder ons (lees: audiofielen enzo) is het geen goede kaart - maar beter dan AC'97 zou het toch zeker wel moeten zijn.
Maar met die x-fi is de bass niet echt in proportie, hij is er helemaal niet als je die bass passtrough in het thx paneeltje niet aanzet, maar doe je dat wel dan klinkt het niet echt lekker.
vanaf hoeveel Hz laten jullie het naar je sub gaan? ik heb alles geprobeerd, van de standaard 80hz thx instelling tot 200hz, met subwoofer hard en zacht, +15db bass boost aan en uit .. maar ik kan niet echt een goed balans vinden in die instellingen.
dus mijn vraag was, hoe hebben jullie dat allemaal ingesteld? en zijn jullie er wel tevreden over?
lees hierboven, heb al met van alles zitten kloten. maar kom niet echt tot een bevredigend resultaat.MelvinB schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:07:
[...]
En wat zijn je gebruikte instellingen dan?
kan op moment niet kijken waar het nu op staat, want ik ben nu niet thuis.
[ Voor 13% gewijzigd door Mannes op 02-10-2006 12:12 ]
In de Creative Audio-console:
Modus : Entertainment-mode
Luidsprekers : 5.1-luidsprekers, sync. met Config.scherm, SVM uit
EAX-effecten : EAX-effecten inschakelen, 0.0dB
CMSS 3D : Uitgevinkt
24-bit Cryst. : Ingeschakeld
Decoder : Ingebouwde decoder gebruiken, bij de instellingen alles Aan en Normaal
Dit zijn mijn instellingen en het klinkt echt wel mooier dan mijn AC97-tje.
Ik had eerst ook nog CMSS 3D aanstaan, maar na een paar keer switchen vond ik de muziek uiteindelijk toch mooier met CMSS 3D uit. De klanken e.d komen gewoon weer beter naar voren. Je hebt dan geen upmix naar 5.1, maar dus alleen stereo. Stereo is stereo en upmixen naar 5.1 wordt gewoon niet mooi. Ik gebruik als speakerset de Creative Inspire T5400.
Decoder : Ingebouwde decoder gebruiken, bij de instellingen alles Aan en Normaal
Ik had eerst ook nog CMSS 3D aanstaan, maar na een paar keer switchen vond ik de muziek uiteindelijk toch mooier met CMSS 3D uit. De klanken e.d komen gewoon weer beter naar voren. Je hebt dan geen upmix naar 5.1, maar dus alleen stereo. Stereo is stereo en upmixen naar 5.1 wordt gewoon niet mooi. Ik gebruik als speakerset de Creative Inspire T5400.
BedanktMelvinB schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:42:
In de Creative Audio-console:
ik zal het in ieder geval eens proberen als ik thuis ben
Heb die meuk er niet op staan. Ik gebruik alleen de Audio Console welke voor mij prima voldoet.
Trouwens, als je de nieuwste driver installeert, heb je geloof alleen maar de Audio Console. Die andere software moet je van de cd installeren.
Ik switch wel van modi (met apart ingestelde instellingen) elke keer dat ik wissel tussen games en bijv. muziek. (mp3, online radio etc)
Trouwens, als je de nieuwste driver installeert, heb je geloof alleen maar de Audio Console. Die andere software moet je van de cd installeren.
Ik switch wel van modi (met apart ingestelde instellingen) elke keer dat ik wissel tussen games en bijv. muziek. (mp3, online radio etc)
Maar komt er wel geluid uit je subwoofer dan?MelvinB schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:35:
Heb die meuk er niet op staan. Ik gebruik alleen de Audio Console welke voor mij prima voldoet.
want als ik dat bass passtrough in het thx menu niet aanzet heb ik ook geen bass in m'n muziek, en dat is wel jammer. want het geluid dat alleen uit mn sateliet speakers komt is wat schel zonder sw
Dit topic is gesloten.