Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:
Waarom klinkt mijn X-Fi dan slechts marginaal beter dan mijn nForce2 (Realtek ALC 650) ? "10x beter" is echt overrated.
Die "realtek" is in werkelijkheid een Soundstorm chip , die is gelijkwaardig met een Audigy 2. daarom is het verschil bij jou kleiner. er is ook nog zoiets als verschil in gehoor, mss dat jij het verschil niet zo goed hoort, maar het is er wel degelijk.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:40:
Ik zal de enige zijn met speakers van slechts 200€ zekers ? Ik moet wel zeggen dat ik troep als CSSD en dergelijke uitzet, equalizen en compressen kunnen we allemaal wel.
Krizzie schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:36:
Ik merkte wel degelijk verschil vergeleken me Alc850

-Helderder
-Voller
-Geen achtergrond ruis
-Geen vervorming als je het volume opschroeft
-Games klinken als films (Warcraft 3 klinkt echt fantastisch!)
-5.1 Werkt voor de verandering eens (die Alc850 had problemen met me Zalman Headset)

Dus misschien heb je €200 aan de verkeerde speakers uitgegeven? :P
Mijn boxen (2* Kef Cresta 30) zijn bijelkaar €300,- daarnaast heb ik ook nog een AKG K-501 (€100,-) maar misschiend dat ik overstap op een Sennheiser HD-650, dus je bent niet de enige ;)

Daarnaast kan ik de reactie van Krizzie beamen, het geluid klinkt gewoon helderder, voller en veel minder ruis ten opzichte van mijn Realtec AC '97 chip. Verder moet ik nog even in de opties kloten, maar die crystalizer klinkt wel goed, evenals dat simulated 3D nogwat.

Het enige nadeel aan het geheel vind ik nog wel die wazige software:

Windows kan de driver al van de CD halen, dus in weze heb je het niet nodig, maar dan kun je dus niet van modes switchen. Toch maar installeren dus;

1. Je krijgt een of andere wazige installer die, zodra je een optie kiest, gelijk naar de "volgende" knop springt, dit is erg irritant, vooral omdat je er pas aan went als het te laat is.
2. De install duurt ongelooflijk lang en heeft een brakke progressbalk, die ongeveer van 40% naar 80% springt.
3. De software oogt een beetje bling bling, veel "blauwe lampjes" en overbodige crap. Daarnaast is het wel vrij compleet.

Het zou echt perfect zijn als er software bestond waarin je gewoon een soort control panel had ipv al die losse programma'tjes waar in je snel kon switchen van modes en alle belangrijke opties tot je beschikking had, zonder al die wannabee coole interface.

Verder is het gewoon een toffe kaart die lekker geluid geeft.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ik zit te denken aan een X-FI Platinum, zodat ik hem coaxiaal of optisch aan m'n versterker kan hangen. Heeft iemand anders dat ook gedaan of hebben jullie allemaal gewoon aparte PC speakertjes?

Ik heb nu gewoon analoog m'n Realtek dingetje aan m'n versterker hangen, maar zo geweldig klinkt dat allemaal niet in vergelijking met een CD. Ik heb wel een fatsoenlijke analoge kabel gekocht ervoor. Zal het wat uitmaken om hem digitaal aan te sluiten of kan ik makkelijk die analoge kabel aan m'n X-FI hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossertrom
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 10:44
Hee

Nu ik de kaart in me pc heb zitten (x-fi extreme music) heb ik natuurlijk meteen BF2 gestart.

Het geluid was.......Overgeweldig _/-\o_ ik heb zelf 1 keer naar buiten gekeken of er een heli overkwam.

een geweldige bass! alle geluiden in games hoor je goed. Via de koptelefoon zelf horen waar het geluid vandaan komt in het spel.

muziek klinkt ook super.

Alleen moet je, als je eenmaal in een spel de x-fi hebt ingesteld, niet vergeten de kaart op game-modus te zetten. dan snapt, BF2 tenminste, er niets meer van.

Ik ben echt tevreden, idd helder, vol geluid met goede bass.

heren, en dames bedankt voor jullie reacties eerder!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Is het mogelijk om profielen aan te maken voor die modussen? Dus start je een spel op dat hij automatisch naar de game modus gaat?

Ik vond het gister zo raar dat me muziek zo hard was. Maar hij stond nog op de game modus. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Krizzie schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:42:
Is het mogelijk om profielen aan te maken voor die modussen? Dus start je een spel op dat hij automatisch naar de game modus gaat?

Ik vond het gister zo raar dat me muziek zo hard was. Maar hij stond nog op de game modus. :')
Kijk even in de TS, daar staat een handig programma waarmee je systeem automatisch van modus kan veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
[...]

-Helderder
-Voller
-Geen achtergrond ruis
-5.1 Werkt voor de verandering eens (die Alc850 had problemen met me Zalman Headset)

Ik heb die Zalman headset ook, en ik wil zelf ook de Fatal1ty halen, maar ik wil er zeker van zijn dat de Front/Center/Rear alle3 aangesloten kunnen worden. Kan het dus gewoon direct? alle 3 de stekkers erin proppen met perfect geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35

-Helderder
-Voller
-Geen achtergrond ruis

Dondorp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:27:

Ik heb die Zalman headset ook, en ik wil zelf ook de Fatal1ty halen, maar ik wil er zeker van zijn dat de Front/Center/Rear alle3 aangesloten kunnen worden. Kan het dus gewoon direct? alle 3 de stekkers erin proppen met perfect geluid?
Ik ben zelf ook van een ALc850 naar de X-Fi gegaan en heb ook de Zalman5.1 headphones.

Op m'n AC'97 werkte die Zalman perfect en alles was gamakkelijk instelbaar en aanpasbaar.
Op m'n X-Fi werkt de "woofer" functie alleen aan m'n linker zijde (wat erg verwarrend is wanneer er bv. rechts een tank voorbij komt), om die reden heb ik hem maar op 4.1 gezet want dan werkt wel alles goed, logisch want die "woofer" functie word dan niet gebruikt.

Ook had ik eerst alleen de drivers geinstaleerd (had wel verwacht dat je je speakers bij configuratie kon testen en afregelen) zonder dat tooltje om je speakers af te regelen maargoed sinds ik dat van CD erbij heb geinstaleerd werkt alles (weliswaar op 4.1) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik had juist bij de Alc850 dat me center en rear (links en rechts) erg zacht waren. Dit was ook een bekend probleem (waren meerdere mensen hier op GoT die er last van hadden)

Op de X-fi hoor ik gewoon alles goed in 5.1 modus, De woofer hoor je niet te horen want die heeft de headset niet. ;)

Raar dat je er dan problemen mee hebt? Weet je zeker dat de stekkers op de goede poorten zijn aagesloten? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Krizzie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:09:
Ik had juist bij de Alc850 dat me center en rear (links en rechts) erg zacht waren. Dit was ook een bekend probleem (waren meerdere mensen hier op GoT die er last van hadden)

Op de X-fi hoor ik gewoon alles goed in 5.1 modus, De woofer hoor je niet te horen want die heeft de headset niet. ;)

Raar dat je er dan problemen mee hebt? Weet je zeker dat de stekkers op de goede poorten zijn aagesloten? :)
Idd bij de ALc850 waren de Center en Rear speakers erg zacht ik heb dit simpelweg opgelost door m'n front zachter te zetten, hierdoor zijn alle speakers weer in evenwicht, nou zou het nog kunnen dat je dan überhaubt zacht geluid overhoud margoed ik had dat probleem niet omdat ik bij m'n Zalman headphones ook de Zalman versterker gekocht had...

Deze twee dus....
Afbeeldingslocatie: http://www.gamegear.be/images/zalmanheadphones_mic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamegear.be/images/zalmanamplifier.gif

Wat betreft de X-Fi., in de THX console kun je je speaker per 2 aanspreken.
In mijn geval was front gewoon goed, en was rear gewoon goed inclusief het volume.
Alleen als ik m'n center speakers teste gebeurde er niets., maar wanneer in THX op dat woofertje drukte dan kreeg ik geluid uit m'n linker center speaker.

Deze dus...
Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/2914/thxconsoleqw3.gif

Zou jij anders eens kunnen laten zien hou jij dit ingesteld hebt, misschien heb ik het idd wel ergens fout gedaan.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Oke., net even zitten stoeien met m'n X-Fi, vanwege dat ik 5.1 niet goed krijg, misschien dat iemand hier een verklaaring weet voor het probleem waar ik tegenaan loop....

Ik wil graag m'n 2 Front, 2 Center en m'n 2 Rear speakers gebruiken, maar dit lukt dus niet.

Front Left - Werkt naar behooren.
Front Right - Werkt naar behooren.
Front Center - Is FR en FL tegelijkertijd.

Center Left - Werkt helemaal niet.
Center Right - Werkt helemaal niet.

Rear Left - Werkt naar behooren.
Rear Right - Werkt naar behooren.

Heeft iemand een idee waarom die 2 center speakers niet werken., alles is goed aangesloten dat heb ik net nog een keer extra nagelopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
digital8 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:13:
Oke., net even zitten stoeien met m'n X-Fi, vanwege dat ik 5.1 niet goed krijg, misschien dat iemand hier een verklaaring weet voor het probleem waar ik tegenaan loop....

Ik wil graag m'n 2 Front, 2 Center en m'n 2 Rear speakers gebruiken, maar dit lukt dus niet.

Front Left - Werkt naar behooren.
Front Right - Werkt naar behooren.
Front Center - Is FR en FL tegelijkertijd.

Center Left - Werkt helemaal niet.
Center Right - Werkt helemaal niet.

Rear Left - Werkt naar behooren.
Rear Right - Werkt naar behooren.

Heeft iemand een idee waarom die 2 center speakers niet werken., alles is goed aangesloten dat heb ik net nog een keer extra nagelopen....
Dat is toch geen 5.1-opstelling?

(Is toch Front Left, Front Center en dan Front Right, gevolgd door Rear Left en Rear Right en de woofer natuurlijk)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

@digital8

Ik heb dat THX tooltje helemaal niet gebruikt. :)

Gewoon 5.1 speakerset geselecteerd en het geluid kwam overal uit de goede speakers. :) (in de creative audio console)

Edit:

Waarom wil je btw 2x een center speaker? :? Zet die 2e dan als center rear? (6.1 dus)

[ Voor 22% gewijzigd door Krizzie op 29-07-2006 23:17 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
MelvinB schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:26:
[...]

Dat is toch geen 5.1-opstelling?

(Is toch Front Left, Front Center en dan Front Right, gevolgd door Rear Left en Rear Right en de woofer natuurlijk)
Dat klopt., ik was denk ik niet helemaal duidelijk met m'n vraagstelling.

Met 5.1 bedoelde ik dat m'n headphones 5.1 zijn., maar effectief zitten er 2x 3 speakers in., 3 links en 3 rechts, 6 speakers dus...

ik heb in THX console m'n geluid op 7.1 gezet dan worden er namelijk wel genoeg speakers aangestuurd om 2 voor, 2 midden en 2 achter te kunnen gebruiken (dat was een beetje mijn idee).

Maar dat lukt dus niet., het kan natuurlijk zijn dat mijn idee gewoon niet mogelijk is omdat bv. in de headphones de bijde center speakers altijd als 1 worden aangestuurd ofzo, maargoed ik kan het natuurlijk altijd probeeren...
Krizzie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:16:
@digital8

Ik heb dat THX tooltje helemaal niet gebruikt. :)

Gewoon 5.1 speakerset geselecteerd en het geluid kwam overal uit de goede speakers. :) (in de creative audio console)

Edit:

Waarom wil je btw 2x een center speaker? :? Zet die 2e dan als center rear? (6.1 dus)
Als jij dat THX tooltje niet hebt gebruikt hoe weet je dan dat alle geluiden wel vanaf de juiste kant komen tijdens het spelen van een spel of het kijken van een DVD is dat bijna niet te testen omdat je altijd wel omgevings geluiden e.d. in dat spel of die DVD hebt.

In de Creative Audio Console zit zover ik kan zien geen mogenlijkheid om je speakers te testen, je kan idd wel 5.1 kiezen maar je kan niet testen of FL idd wel FL is en niet RL daar heb je dat THX tooltje voor, als je begrijpt wat ik bedoel...

[Edit.]
Met die centerspeakers bedoel in dus 2 speakers naast me link en rechts,
maw. 2 speakers voor me (L+R), 2 speakers naast me (L+R) en 2 speakers achter me (L+R).

Dus niet 3 speakers voor me en 3 speakers achter me... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door digital8 op 30-07-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Die mogelijkheid is er zeker wel :)

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/8720/creativeconsole2bv5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/6738/creativeconsolelc4.jpg

Klik op ruis en je hoort uit welke speaker het komt. ;)

Je hoort alleen de sub niet want die is er immers niet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Krizzie op 30-07-2006 13:59 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Nu heb ik nog steeds geen reeel antwoord, ik wil eigenlijk weten of die zalman headset er zonder versterker ook in kan. Anders moet ik nog ergens zo'n plugje kopen, wat mij ook weer geld extra kost, ondanks dat die creative al duur zat is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nee die heb je niet nodig. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Jeuj :P

Dankje, ik had hem al besteld, maar misschien moest er dus nog wat aan de order bijbesteld worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zonder versterker klinkt het hard genoeg hoor :P De X-fi heeft meer power dan de headset aan kan in sommige nummers. :p

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

paar posts naar boven las ik wat over een zalman headphone met 5.1 geluid, is dat de ZM-RS6F?? (vind 35€ trouwens wel goedkoop voor dat ding maar zal wel aan mij liggen)
Hoe gaat het geluid klinken met die headphone icm audigy 2 zs platinum? als je dat vergelijkt met de ZM-RS6F icm een x-fi?

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 30-07-2006 22:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Geen ervaring mee helaas. Maar hij is voor €35 zeker de moeite waard!

Hoewel het berijk voor lage tonen een beetje hoog ligt (40hz ofzo dacht ik) is het een super ding. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clownnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
De Creative X-Fi Fatal1ty Edition heeft op het frontpanel een Optical ingang en een Optical uitgangen, Maar nou is mijn vraag geeft de Optical uitgang 5.1 door? wand dan kan ik deze aan mij receiver kopelen zonder eventuele brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd via de zoek functie maar kon het niet vinden.

De hamvraag!!!!
Kan ik in een asio programma als reason of traktor. Meerdere uitgangen aanspreken.
Of is en blijft de xfi een opgeklopte stereo kaart.

Ik wil namelijk bij Traktor DJ studio de headphone uitgang appart kunnen aansturen.
(voorluisteren zeg maar)

Kun je uberhaubt verschillende streams naar buiten voeren.
BV via de spdif een ander geluid uitsturen dan via de analoge uitgangen.

Ik ben gecharmeerd van wat ik tot nu toe gelezen heb maar vermoed dat dit niet kan.
Als ze de eigenschappen van de envy chip hebben overgenomen dan hoop ik toch echt dat er ook een monitor functie inzit!

EN
Hoe verhoud het geluid zich t.o.v. een terratec EWS88MT

Groetjes Simon (die z'n ews88mt een beetje beu is)

(edit: Kun je er 2 in je pc zetten en syncen????)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
clownnl schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:54:
De Creative X-Fi Fatal1ty Edition heeft op het frontpanel een Optical ingang en een Optical uitgangen, Maar nou is mijn vraag geeft de Optical uitgang 5.1 door? wand dan kan ik deze aan mij receiver kopelen zonder eventuele brom.
Films wel mbv SPDIF. Spellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn MCE systeem ben ik ook op zoek naar een andere geluidskaart.
Nu is het zo dat ik deze pc alleen maar gebruik voor het afpelen van MP3 en DVD

Ik weet dat de Creative Xtreme music een prima kaart hiervoor is maar ik vraag me af of hij wel beter is dan een onboard geluidskaart.

Ik gebruik alleen maar SPDIF uit en geen analoog.
Ik weet dat analoog geluid erg veel uit maakt met bv een onboard maar denk je dat ik ook verschil zou merken over SPDIF?

Het zou namelijk zonde zijn als ik een dure kaart koop en ik alleen maar verschil zou merken over analoog (wat ik niet gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:
Waarom klinkt mijn X-Fi dan slechts marginaal beter dan mijn nForce2 (Realtek ALC 650) ? "10x beter" is echt overrated.
1. De Nforce 2 APU "Soundstorm" doet de berekening en stuurt het door naar de DAC en jouw DAC is die "Realtek" chip, deze zet het om in een analoog audio signaal.
2. Ik weet niet wat voor AVR of computer boxen je hebt maar wil je het verschil tussen je Nforce 2 APU en X-Fi horen zou je eens een koptelefoon op moeten zetten. Je hoort dan bij je Nforce 2 heel veel achtergrondruis en bij de X-fi geen :) Ik wil alleen maar zeggen je moet wel een paar goede boxen en AVR hebben wil je echt het verschil horen tussen de DAC van je X-Fi en DAC van de Nforce 2 APU.
3. X-Fi is de enige kaart die hardware support heeft voor 128 gelijktijdige stemmen met ieder 4 effecten. (EAX 5.0 HD)

Lees deze review maar eens:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-331-1.htm

Geloof mij de X-Fi klinkt en is echt 10 x beter.
Het enige wat de Nforce 2 APU (alleen de "Soundstorm" editie) heeft is Dolby Digital Live maar daar tegen over staat wel dat je het moet doen met een zeer slecht DAC: de "Realtek 650".

Dus aan jouw de keuzen, waar hecht jij meer waarde aan:
1. Realtime Dolby Digital encoding en veel ruis. (5.1 DD).
2. Geen ruis en toch 5.1 geluid doormiddel van EAX 5.0 HD.

Ik heb gekozen voor de X-Fi en heb nog steeds geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het ruis is idd. weg, maar dat is niet "10x beter" :) Ik had eerlijk gezegd een betere ervaring met EAX verwacht. Ik dacht dat de Nforce2 chip met EAX emulatie wel de fout was van goedkope overgangen en foute EAX effecten, maar blijkbaar doet de X-Fi er nauwelijks wat mee. Het zal maar wachten zijn op "EAX 5.0 HD" games zekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clownnl
Kan je met de Creative X-Fi Extreme Music bij Battlefield 2 de audio opties op Very High zetten of kan dat alleen met de X-Fi Fatal1ty of de X-Fi Elite Pro?? (omdat deze van 64mb ram zijn voorzien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat een briljant slechte review, om RMAA uitkomsten onder te verdelen in een schaal van 0 tot 7... whatever that means :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clownnl schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:50:
Kan je met de Creative X-Fi Extreme Music bij Battlefield 2 de audio opties op Very High zetten of kan dat alleen met de X-Fi Fatal1ty of de X-Fi Elite Pro?? (omdat deze van 64mb ram zijn voorzien)
Met elke X-Fi kaart kun je BF2 op "ultra high" zetten.
Het enige wat deze optie doet is 128 Hardware EAX voices met ieder 4 effecten aanzetten, wat alleen de X-Fi serie op dit moment kan renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clownnl
Waar zit de digitale uitgang op de X-Fi Extreme Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Die is gedeeld met de Microfoon ingang :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:04:
Geloof mij de X-Fi klinkt en is echt 10 x beter.
Het enige wat de Nforce 2 APU (alleen de "Soundstorm" editie) heeft is Dolby Digital Live maar daar tegen over staat wel dat je het moet doen met een zeer slecht DAC: de "Realtek 650".jt.
Lang niet alle Nforce 2 borden hebben soundstorm, veel borden hebben gewoon een goedkope realtek chip op het bord. Ten tijde van die Nf2 bordjes was dat de 5.1 realtek ALC650. Je zou als je een goed stel oren hebt zeker verschil moeten horen tussen beiden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:31:
[...]

Lang niet alle Nforce 2 borden hebben soundstorm, veel borden hebben gewoon een goedkope realtek chip op het bord. Ten tijde van die Nf2 bordjes was dat de 5.1 realtek ALC650. Je zou als je een goed stel oren hebt zeker verschil moeten horen tussen beiden.
De Nforce 2 APU zit in de Nforce 2 Southbridge chip als ik me niet vergis, en de ALC650 chip wordt op de "Soundstorm" geactiveerde moederbord alleen gebruikt om het digitale "Soundstorm" signaal om te zetten naar een analoog signaal, wat via de "audio out" van het moederbord naar je boxen of versterker gaat.

De moederborden die de "Soundstorm" techniek niet mochten gebruiken van Nvidia zoals met de "Chaintech 7NJS Zenith" hebben hun eigen Sound chip onboard (Zenith heeft de C-media chip) of gebruiken de ALC650 codec voor meer als alleen het omzetten van de digitaal audio stream naar analoog.

Maar zover ik weet heeft elk moederbord waar de "Soundstorm" techniek uit de Nvida Southbridge chip wordt gebruikt de ALC650 chip onboard.
Maar niet elk moederbord die de ALC650 chip onboard heeft, heeft de "Soundstorm" techniek.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
Ben nu ook in het bezit van een X-Fi Xtreme Music. Voorheen had ik de onboard geluidskaart m'n Asus A8n-SLI Premium. Maar...wat een verschil zeg, hoe harder het geluid hoe duidelijk het verschil is tussen de 2 geluidschips. De X-Fi is merkbaar beter in alle opzichten en dat terwijl ik nog niet eens een audiofreak ben... maar gewoon veel muziek luister en films bekijk. Daarnaast zoals door velen al opgemerkt is, is het geluid in BF2 prachtig :9.

Enige nadeel wat ik toe nu toe tegen gekomen ben is dat de meegeleverde CD geen of geen fatsoenlijke drivers voor Windows XP x64 heeft. Verder is het ff allemaal uitvogelen qua opties en mogelijkheden met de kaart. Voorlopig dus nog (bijna) alles op default. De crystalizer werkt goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:58:
De hamvraag!!!!
Kan ik in een asio programma als reason of traktor. Meerdere uitgangen aanspreken.
Of is en blijft de xfi een opgeklopte stereo kaart.

Ik wil namelijk bij Traktor DJ studio de headphone uitgang appart kunnen aansturen.
(voorluisteren zeg maar)
Dit zou ik ook graag weten. Het zou handig zijn als er apart te monitoren en uit te sturen valt met Traktor DJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had graag anders gewild, maar helaas seoman en Phuncz, het is niet mogelijk :(. Heb het tevergeefs geprobeerd. Creative heeft dit bevestigd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:58:
Groetjes Simon (die z'n ews88mt een beetje beu is)

(edit: Kun je er 2 in je pc zetten en syncen????)
Jep dat kan, ik heb nog een EWS88MT over, en daar zit de synch-kabel nog bij.

offtopic:
Heb jij al eens een proggie gevonden waarmee je met de EWS88MT meerkanaals DolbyDigital/DTS kan decoderen en via de analoge uitgangen kan laten weergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus je moet alsnog 2 geluidskaarten gebruiken... Dan kan ik voor de DJ bak beter twee losse cheape kaarten nemen... (enige tips ?)

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 08-08-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik gebruikte Traktor vroeger ook (vind Virtual DJ fijner :P ) en toen kon ik met speakers op de Front en koptel op de Rear poort afzonderlijk luisteren. Hoewel je niet bijde draaitafels afzonderlijk kon horen, maar wel een nummer luisteren (dubbel klikken erop zeg maar) en ondertussen opnemen zonder dat het nummer werdt opgenomen. :)

Geen idee hoe ik dat toen heb gelflikt eerlijk gezegd :X :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja ik zou dus eigenlijk elke deck apart willen luisteren. Ik heb hiervoor een vraag gesteld op het Native Instruments Forum, eens zien of zij me kunnen helpen. Beste situatie zou zijn dat je per deck een uitgang hebt en ook nog eens een monitor kanaal. Eigenlijk zou dat met een X-Fi moeten kunnen, aangezien die toch 7.1 ondersteunt. Maar het zal wel een technisch beperkende factor zijn. Iemand een idee welke geluidskaart dit wel kan icm. Traktor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb zojuist Traktor DJ Studio 3 geprobeerd en ik kan WEL apart monitoren en uitsturen naar main.

Heb wel de Creative Volume Panel op Audio Creation Mode gezet en in het ASIO tabje gekeken of de boel goed staat. Ik sluit mijn speakers op een aansluiting langs mijn line-out aan en waarempel: hij doet het ! Ik snap dus niet wat er hier beweerd wordt dat dit niet zou gaan als een Traktor n00b als ik het binnen de minuut gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Haha, ik ga toch eens bij VDJ vogelen of ik het daar ook voor elkaar krijg. :P

Inmixen is toch wel fijn soms. :X

Geluidswolk

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Die XF-i's zijn niet gek, maar toch mis ik Soundstorm :'(

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:49:
Heb zojuist Traktor DJ Studio 3 geprobeerd en ik kan WEL apart monitoren en uitsturen naar main.

Heb wel de Creative Volume Panel op Audio Creation Mode gezet en in het ASIO tabje gekeken of de boel goed staat. Ik sluit mijn speakers op een aansluiting langs mijn line-out aan en waarempel: hij doet het ! Ik snap dus niet wat er hier beweerd wordt dat dit niet zou gaan als een Traktor n00b als ik het binnen de minuut gevonden heeft.
Wat heb je dan ingesteld bij traktor?
Je heb 4 mono uitgangen aan te wijzen in in de audio setup page.
Welke devices/uitgangen heb je dan geselecteerd?

Verwijderd

Beetje vaag,

Als ik Auto update doe dan krijg ik 2 stuurprogramma drivers te zien heb ze alle twéé gedownload
de eerste van 40,9 mb installeert gewoon goed bij de twéé van 39 mb krijg ik de melding dat er een nieuwere versie op mijn pc geïnstalleerd is en dat de setup wordt gestopt !
Beetje raar dat ie dan toch voor komt in de updates, meer mensen hier ervaring mee :?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/traktor1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/traktor2.jpg

Let wel op:
Phuncz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:49:Heb wel de Creative Volume Panel op Audio Creation Mode gezet en in het ASIO tabje gekeken of de boel goed staat. Ik sluit mijn speakers op een aansluiting langs mijn line-out aan en waarempel: hij doet het ! Ik snap dus niet wat er hier beweerd wordt dat dit niet zou gaan als een Traktor n00b als ik het binnen de minuut gevonden heeft.
Speakers op Line-out en hoofdtelefoon op eentje erlangs.

[ Voor 71% gewijzigd door Phuncz op 10-08-2006 13:02 ]

Verwijderd

Ik krijg 3 keer een foutmelding bij de installatie, hij kan een paar DLL files niet naar het register kopiëren, na de installatie werkt alles gewoon goed ?
Heb ook gelijk de update er over heen laten lopen en naar mijn inziens werkt alles gewoon goed.
Hebben meer mensen hier last van gehad :?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:23:
Ik krijg 3 keer een foutmelding bij de installatie, hij kan een paar DLL files niet naar het register kopiëren, na de installatie werkt alles gewoon goed ?
Heb ook gelijk de update er over heen laten lopen en naar mijn inziens werkt alles gewoon goed.
Hebben meer mensen hier last van gehad :?
Probeer eens te installeren in veilige modus. Windows en drivers updaten is altijd een probleem geweest...

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:26:
[...]

Probeer eens te installeren in veilige modus. Windows en drivers updaten is altijd een probleem geweest...
De Update is gewoon goed gegaan, de installatie vanaf de Cd-Rom gaf 3 keer deze fout meding.
Phuncz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:49:

Vent, je bent geweldig :D. Ik zal je binnenkort ff opnemen in de TS (en dit uiteraard melden :)). Belachelijk dat Creative mij valse informatie verschaft, helemaal omdat dit juist een sterk punt is voor de kaart! :X.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Geen probleem, met plezier help ik :) Voor mij is het ook een verademing dat ik geen dure kaart van 200€ (ASIO support en seperate stereo lines) moet kopen voor fatsoenlijk te werken in Traktor.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Misschien beetje offtopic, maar iemand een idee hoe het zelfde kunstje bij Virtual DJ te flikken? :)

Heb een beetje lopen klooien ermee, maar krijg het niet goed werkend. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

De Update is gewoon goed gegaan, de installatie vanaf de Cd-Rom gaf 3 keer deze fout meding.
Nou alles werkt gewoon goed, het zal dus wel goed zijn :*)

Verwijderd

Krizzie schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:02:
Misschien beetje offtopic, maar iemand een idee hoe het zelfde kunstje bij Virtual DJ te flikken? :)

Yeps dit zou ik ook wel eens willen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik de Creative SB X-Fi XtremeMusic mooi weer uit me PC getrokken.
Hij is toch niet echt geschikt voor muziek heb ik gemerkt.
Als ik een beetje Trance aan zet en dat dan via de versterker doe
Klinkt het echt voor geen meter !
Mijn Realtek AC 97 ALC 650 ( Onboard ) klinkt nog beter........
En het zal toch echt niet aan mijn apparatuur liggen.

Heb staan:

Pioneer VSX 2014i Receiver

Speakers: 2x KEF Q5, 2x KEF IQ3, 1x KEF Q9c, 1x REL Q-150e Subwoofer

Ik denk dat deze kaart meer geschikt is voor Games en Films met DTS
Heb hem dus weer in de verkoop € 90 ( 3 dagen oud in doos )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 18:09
@ Albert020:

Dat is ook mijn ervaring met Creative kaarten: Perfect voor spellen, minder geschikt voor muziek. En de echt goed klinkende kaarten voor muziek presteren weer erg mager in spellen.

Ik heb nog geen kaart kunnen vinden die beide dingen even goed doet, al hoop ik nog eens zo'n kaart te vinden.
Tot die tijd hou ik gewoon mijn Audigy 4 in mijn pc... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
@Albert

Ik heb toevallig mijn X-Fi nu niet in mijn pc en draai dus ook op de AC97. Toevallig na een AMD-Conroe migratie moet ik de keer er nog inzetten(ben te lui ;) ), Ik vind de kwaliteit echt heel slecht t.o.v. mijn X-Fi. Ik heb nu de hele tijd het gevoel dat mijn oren verstopt zitten en alles te mat klinkt. Gezien de tegenstrijdige reacties van jullie zit ik haats te denken dat het een soort gewennig is waarbij je dat opeens datgene als goed ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:40:
Nou ik de Creative SB X-Fi XtremeMusic mooi weer uit me PC getrokken.
Hij is toch niet echt geschikt voor muziek heb ik gemerkt.
Als ik een beetje Trance aan zet en dat dan via de versterker doe
Klinkt het echt voor geen meter !
Mijn Realtek AC 97 ALC 650 ( Onboard ) klinkt nog beter........
En het zal toch echt niet aan mijn apparatuur liggen.

Heb staan:

Pioneer VSX 2014i Receiver

Speakers: 2x KEF Q5, 2x KEF IQ3, 1x KEF Q9c, 1x REL Q-150e Subwoofer

Ik denk dat deze kaart meer geschikt is voor Games en Films met DTS
Heb hem dus weer in de verkoop € 90 ( 3 dagen oud in doos )
Dat is jou mening. :)

vergeleken de ALC850 (die ik onboard heb) klinkt de X-fi echt 10x beter. Misschien heb je het zaakje niet goed ingesteld? (EQ etc..) Ik luister ook merendeel Trance en het klinkt echt vele malen beter op de X-fi. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krizzie schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:02:

Dat was het hem ja, bij Virtual DJ kreeg ik het ook niet aan de gang. Daar zal het wel weer niet mogelijk zijn :(. Dat was het programma waarmee ik het probeerde, was de naam kwijt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:16:
[...]

Dat is jou mening. :)

vergeleken de ALC850 (die ik onboard heb) klinkt de X-fi echt 10x beter. Misschien heb je het zaakje niet goed ingesteld? (EQ etc..) Ik luister ook merendeel Trance en het klinkt echt vele malen beter op de X-fi. :)
Ik heb wel 2 dagen lopen kloten met het geluid en uiteraard ook met de EQ
Maar krijg het gewoon bij muziek niet goed, en ik meen echt als ik
zeg dat mijn AC97 ALC 650 beter geluid geeft bij muziek dan de X-Fi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:12:
[...]

Ik heb wel 2 dagen lopen kloten met het geluid en uiteraard ook met de EQ
Maar krijg het gewoon bij muziek niet goed, en ik meen echt als ik
zeg dat mijn AC97 ALC 650 beter geluid geeft bij muziek dan de X-Fi :*)
Ik denk dat een stuk persoonlijke voorkeur hier meespeelt.
Creative kaarten hebben een 'eigen' klankkleur, en als je een neutrale muziekweergave wilt hebben kan dat erg vervelend zijn.

Ik heb zelf een Terratec kaart liggen die ik way better (= neutraler) vind klinken dan mijn Audigy 4, maar het geluid in games van die kaart is zo bedroevend slecht dat ik daarom maar gewoon de Audigy blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat een stuk persoonlijke voorkeur hier meespeelt.
Creative kaarten hebben een 'eigen' klankkleur, en als je een neutrale muziekweergave wilt hebben kan dat erg vervelend zijn.

Ik heb zelf een Terratec kaart liggen die ik way better (= neutraler) vind klinken dan mijn Audigy 4, maar het geluid in games van die kaart is zo bedroevend slecht dat ik daarom maar gewoon de Audigy blijf gebruiken.
Welk Terratec kaartje is dat, misschien heb ik er wel intresse in
Als die met muziek wel goed zou klinken....
En als je hem wil weg doen uiteraard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik denk niet dat je 'm wilt, het is de Aureon PCI, een budgetkaartje van 18 euro.
Die had ik hier nog liggen en een keer beluisterd toen ik mijn Logitech Z2300 speakerset net had gekocht.

Dat kaartje maakt me wel nieuwschierig naar duurdere terratec kaarten, maar ik heb geen zin daar zo'n 90 euro aan uit te geven.

Plus dat ik zo'n 50% van de tijd games speel, vandaar dat ik mijn Audigy 4 blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:37:
Ik denk niet dat je 'm wilt, het is de Aureon PCI, een budgetkaartje van 18 euro.
Die had ik hier nog liggen en een keer beluisterd toen ik mijn Logitech Z2300 speakerset net had gekocht.

Dat kaartje maakt me wel nieuwschierig naar duurdere terratec kaarten, maar ik heb geen zin daar zo'n 90 euro aan uit te geven.

Plus dat ik zo'n 50% van de tijd games speel, vandaar dat ik mijn Audigy 4 blijf gebruiken.
Nee dat is denk ik niet echt de moeite waard, ik zoek echt een kaart voor muziek.
Weet jij misschien iets wat wel goed voor muziek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:19:
[...]

Nee dat is denk ik niet echt de moeite waard, ik zoek echt een kaart voor muziek.
Weet jij misschien iets wat wel goed voor muziek :?
Zou je ff je eigen topic voor moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:36:
[...]

Zou je ff je eigen topic voor moeten openen.
Ga ik gelijk doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 10:09

CerandoX.nl

Vides

He ik heb een vraagje, ik wil mijn X-Fi Fatality FPS aansluiten via de digitale uitgang aan de achterkant van de kaart aan mijn Z-5500.....ik heb dus een stereojack -> Tulp verloop gekocht zodat ik hem kon aansluiten om Coax op mijn Z-5500...maar nu blijkt dat je alleen 2.1 boxjes aan kan sluiten. Dus ik kom nu met een vraag....hoe krijg ik in godsnaam die kaart op 5.1 en op digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Niet :) Alleen bij Films en sommige games zul je 5.1 geluid krijgen. :) (als deze het ondersteunen)

Maar is al veel vaker voorbij gekomen in dit topic. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En staat ook gewoon in de TS :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
k heb een probleem

ik heb al paar maanden deze Sound Blaster X-Fi Xtreme Music
maar ik kan niet vollop genieten :( ( ik krijg geen echte surround geluid )

Ik heb een 5.1 surround Systeem
mijn woofer heeft 8 ingangen ( 5 voor boxen en 3 voor groen / zwart / oranje-bruin )
eerst had ik alleen maar groen ingedaan ( want ik dacht dat die andere kabels niet hoefte )
totdat ik vandaag een oranje kabel vondt , en erin gedaan :)

maar dan heb ik ook nog een zwarte nodig? die was ik kwijt dus ik heb een groene gebruikt :)

maar nu komt het

wanneer ik die vrouw afspeel ( links voor , rechts voor blablabla ) doen alle boxen het
maar speel ik een liedje / muziek af , dan doen er maar 3 boxen het :S ( met een super hoge bass , waar je gewoon binnen paar minuten doof van wordt )

kan iemand mij helpen hoe ik dit fix?
of ligt het aan de groene kabel die ik heb gebruikt in plaats van zwart?

alvast bedankt voor de moeite _/-\o_ :)

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 21-08-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
FireBladeX schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:26:
k heb een probleem

ik heb al paar maanden deze Sound Blaster X-Fi Xtreme Music
maar ik kan niet vollop genieten :( ( ik krijg geen echte surround geluid )

Ik heb een 5.1 surround Systeem
mijn woofer heeft 8 ingangen ( 5 voor boxen en 3 voor groen / zwart / oranje-bruin )
eerst had ik alleen maar groen ingedaan ( want ik dacht dat die andere kabels niet hoefte )
totdat ik vandaag een oranje kabel vondt , en erin gedaan :)

maar dan heb ik ook nog een zwarte nodig? die was ik kwijt dus ik heb een groene gebruikt :)

maar nu komt het

wanneer ik die vrouw afspeel ( links voor , rechts voor blablabla ) doen alle boxen het
maar speel ik een liedje / muziek af , dan doen er maar 3 boxen het :S ( met een super hoge bass , waar je gewoon binnen paar minuten doof van wordt )

kan iemand mij helpen hoe ik dit fix?
of ligt het aan de groene kabel die ik heb gebruikt in plaats van zwart?

alvast bedankt voor de moeite _/-\o_ :)
CMSS 3D al aangezet in de Creative Audio Console?

-edit-
Je moet natuurlijk wel de juiste kabels aansluiten. Check de documentatie van je speakers.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 21-08-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
CMSS 3D staat aan

ik snap niks van de kabels :)

kan iemand mischien helpen via msn O-) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

FireBladeX schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:54:
CMSS 3D staat aan

ik snap niks van de kabels :)

kan iemand mischien helpen via msn O-) ;(
Als we alles via MSN gaan doen kunnen we GoT net zogoed plat gooien he. ;)
Het belangrijkste is om 3 kabels te gebruiken (1 voor front speakers, 1 voor achter speakers en 1 voor subwoofer/center speaker) Waarschijnlijk heb je de achterspeakers aansluiting nu op de wooferingang van je speakers aangesloten.
Begin eens met het goed aansluiten van die kabel, dit moet echt elke leek kunnen :z

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

Staat in windows(config/geluid) je instelling ook op 5.1 ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
ik heb 5boxen
die 5 moeten in mijn Woofer , en dan heb je nog 3 andere kabels :) ( groen / zwart / oranje )

zolang ik nog goed kan zien , zitten groen bij groen , groen bij zwart :) , oranje bij oranje

en Bij de geluidskaart ingangen
1. microfoon
2. groen
3. groen ( die zwart moet voorstelle )
4. oranje
5. zo'n grote ding , ik weet niet wat daar in moet ( volgens mij niks )

in mijn ogen heb ik niks verkeerd gedaan ( en die vrouw uit de boxen vind dat ook )

iemand een oplossing :)

ik zal weer met die kabels knoeien , maar ik denk zonder succes :(
--MeAngry-- schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:02:
[...]

Als we alles via MSN gaan doen kunnen we GoT net zogoed plat gooien he. ;)
het zou alleen handiger zijn O-) :P
justifire schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:07:
Staat in windows(config/geluid) je instelling ook op 5.1 ?
hoe bedoel je ?
via die drivers ( audio console ) staat het gewoon op 5.1

EDIT

Volgens mij is mijn Subwoofer kapot :)
want als ik paar kabels wisselen ( van die Boxen ) komen er van andere boxen wel geluid :) ( ff de subwoofer van mijn broer pakken :) )

EDIT

nope bij de Subwoofer van mijn broer doet hij hetzelfde

[ Voor 39% gewijzigd door FireBladeX op 22-08-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Waarom kijk je niet even naar de symbooltjes die bij de poorten staan? en op de stekkertjes? Vaak staat daar op welke poort ze moeten. :)

Dus (R) =rear (F) =front (C/S) =Center/Sub (meestal een van de 2) Zo staat het op mijn stekkertjes iig. :) Op de geluids kaart staat ook aangegeven welke poort welk signaal geeft. :) (krijg je een stikkertje bij die je boven de poorten kunt plakken. :) )

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
er staan geen symbootjes :P ;(

er staan bij mijn woofer ( Achterop waar de 5 stekketjes in gaan )

Front L , Rear R , Front R , Rear L , Center

Groen staat er Front Output
Zwart Rear Output
Oranje C/S

( Btw ik heb alle boxen voor me neus liggen , ze zijn niet 5.1 surround gespreid :) dat wil ik wel doen :) maar wat heeft het nut als er toch maar uit 3 boxen komt :)

want nu is Front , Rear en Center gewoon Front )

wat is dit ingewikkeld zeg 8)7 |:( 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Op die "veelste grote pic die wel even geresized mag worden" 2e foto zie je rechts die aansluitingen die 3 moeten naar je geluidskaart. De speakers moeten op die andere.

groen=front stereo
oranje=rear stereo
zwart=center sub

sluit ze ook zo aan.

De speakers moet je dan dus ook aan de juiste poort van de sub hangen anders gaat het daar mis. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Krizzie schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:07:
Op die "veelste grote pic die wel even geresized mag worden" 2e foto zie je rechts die aansluitingen die 3 moeten naar je geluidskaart. De speakers moeten op die andere.

groen=front stereo
oranje=rear stereo
zwart=center sub

sluit ze ook zo aan.

De speakers moet je dan dus ook aan de juiste poort van de sub hangen anders gaat het daar mis. ;)
Volgens mij snappen jullie niet echt mijn probleem

als ik dat vrouw afspeel , dan is alles perfect!
maar als ik een liedje / muziek / game of andere geluid afspeel dan hoor ik het geluid van " Links Achter" en "Rechts Achter " niet

dan heb ik iets veranderd bij de optie :S denk ik
want alles ziet er anders goed uit

EDIT

Wohoo Gefixt
Stereo Uitbreiding moest op Surround staan 8)7 :D
en hij stond eerst op Surround Voor

toch bedankt voor de hulp

[ Voor 8% gewijzigd door FireBladeX op 22-08-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Wilt iemand me bij het volgende helpen... `t zal allemaal vast wel ergens te vinden zijn, maar zo verdeeld dat `t veel tijd kost om uit te zoeken.

Ik wil graag weten wat nu (theoretisch gezien) de beste setting is voor mijn Creative X-Fi Fatality i.c.m. mijn Logitech Z-5500 Digital. Ik twijfel over de volgende mogelijkheden....

Mogelijke instellingen X-Fi:
- SPDIF output PCM sampling rate settings (48 / 96 KHz)
- 24-bits crystalizer (0-100%)
- CMSS 3D (upmix modes Stereo Xpand / Stero Surround en Stereo Envelopment 0-100%)
- Keuze gebruiken built-in DD/DTS decoder of bit-stream doorsturen
- Speaker selection (2/2.1 of 5.1)

Mogelijke aansluitingen:
- 6 Channel direct (analoog 3 stereoministekkers)
- SPDIF optisch (digitaal)
- SPDIF coax (digitaal)

Mogelijke instellingen Z-5500 D
- 6 Ch. Direct input Effects (6 Ch. Direct / Stereo / Stereo x2 / Dolby PLII Movie / Dolby PLII Music)
- SPDIF Effects (Stereo / Stereo x2 / Dolby PLII Movie / Dolby PLII Music / Dolby Digital / DTS)

Wat ik nu gebruik is:
- SPDIF output PCM sampling rate settings 96 KHz
- enabled 24-bits crystalizer 50%
- enabled CMSS 3D upmix mode Stereo Xpand en Stereo Envelopment 50%
- DD/DTS bit-stream doorsturen (speakerset doet decodering)
- Speaker selection 5.1
- Aansluiting 6 Channel direct (analoog 3 stereoministekkers)
- Aansluiting SPDIF optisch (digitaal)
- 6 Ch. Direct input, Effect 6 Ch. Direct om in surround sound te gamen
- SPDIF input, Effect Stereo x2 om (mp3-)muziek te luisteren
- SPDIF input, Effect Dolby Digital/DTS om (DVD-)film te kijken

Alleen voor te gamen met m`n speakerset gebruik ik dus de 6 channel direct aansluiting. Want als ik digitaal/optisch pak is het niet echt surround right? PCM is stereo? En live Dolby Digital / DTS encoderen kan de X-Fi niet.

Wat die speakerselectie betreft (5.1)... doet dat er toe als ik toch de digitaal/optische kabel gebruik? En het bronmateriaal voor muziek (voornamelijk mp3`s) is toch in stereo? Zou ik in dat geval beter 2.1 settings kunnen pakken, zodat dit aansluit?

Als ik qua muziek op het gehoor test, komen de settings Optisch/Stereo X2 en 6 Ch. Direct/6 Ch. Direct er het beste uit. Al zit er nog een flink verschil tussen die twee. Optisch/Stereo klinkt stukken helderder/duidelijker en luider. Maar het analoge 6 Ch. direct klinkt veel ruimtelijker (surround) en voller... niet zo flets. Ook geeft bij hezelfde subwoofervolume de instelling 6ch. direct veel meer bas. Als ik optisch gebruik zet ik dus ook de sub-woofer hoger.

Nu weet ik wel dat je vooral op je eigen gehoor af moet gaan, maar toch zou ik ook wat technische feitjes willen horen.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 23-08-2006 21:51 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

*schup*

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CMSS 3D vind ik ranzige kwaliteitsverneuking en die Crystalizer slaagt er op 100% ook goed in vreemde dingen te doen met muziek. Dus mijn advies: Crystalizer op niet meer dan 50%, CMSS 3D uit en de rest kan ik niet echt adviseren omdat dat gewoon moet werken :)
Ik sluit me aan bij Phuncz. Je moet in ieder geval de boel instellen zoals JIJ het mooi vindt, want een ieder hoort weer anders, het is allemaal subjectief. Als ik het zo bekijk, heb je nou al de beste instellingen te pakken IMO.

• Patriek

Patriek

edit koning

Phuncz schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:32:
CMSS 3D vind ik ranzige kwaliteitsverneuking en die Crystalizer slaagt er op 100% ook goed in vreemde dingen te doen met muziek. Dus mijn advies: Crystalizer op niet meer dan 50%, CMSS 3D uit en de rest kan ik niet echt adviseren omdat dat gewoon moet werken :)
Thx voor de tip! Had nog niet echt goed getest met die CMSS3D, maar volgens mij heb je gelijk.. iig wat muziek betreft. Het verschil tussen 50% crystalizer en 100% hoor ik amper, dus laat `m idd maar op 50 staan. Overigens, als ik de crystalizer uit zet, klinkt t alleen ietsjes zachter (minder volume)... heb niet het idee dat dat nou echt de kwaliteit zo verbeterd. Iemand anders wel?

• Patriek

Patriek

edit koning

The__Virus schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:52:
Ik sluit me aan bij Phuncz. Je moet in ieder geval de boel instellen zoals JIJ het mooi vindt, want een ieder hoort weer anders, het is allemaal subjectief. Als ik het zo bekijk, heb je nou al de beste instellingen te pakken IMO.
Thnx. Maar ik zei ook al dat je natuurlijk op je gevoel moet af gaan, maar als je de feitjes weet kan je weer beter beoordelen imo. Vroeg ook alleen om theoretische feiten (en evt. andermans meningen).

BTW. Misschien een tip voor iemand anders; als je een koptelefoon gebruikt, probeer eens de 2/2.1 speakerinstelling i.p.v. de headphones-instelling. Bij mij heeft dat altijd, bij alle kaarten duidelijker geluid opgeleverd. Vooral beter als je ingame alles wilt horen.

[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 24-08-2006 15:25 ]

Ik merk duidelijk dat ie wel wat verandert, maar veel meer dan een goede equalizer preset is het niet geloof ik. Kwaliteitsverbetering nee, prettigere luisterervaring ja.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CMSS 3D is zo'n "technologie" die bitjes bijfantaseerd om zogezegd meer kanalen te verkrijgen of waar te kunnen nemen. Echter realistisch is het nooit en het verknoeit muziek meestal belachelijk veel. Bij de Crystalizer merk ik gewoon bij 100% dat het "effect" dat het toepast te overdone is. Ongeveer zoals een te hoge equalizer instelling. Teveel effecten samen zorgt er gewoon voor dat je geluid erg onnatuurlijk gaat worden.

• MelvinB
Patriek schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:57:
[...]

Thx voor de tip! Had nog niet echt goed getest met die CMSS3D, maar volgens mij heb je gelijk.. iig wat muziek betreft. Het verschil tussen 50% crystalizer en 100% hoor ik amper, dus laat `m idd maar op 50 staan. Overigens, als ik de crystalizer uit zet, klinkt t alleen ietsjes zachter (minder volume)... heb niet het idee dat dat nou echt de kwaliteit zo verbeterd. Iemand anders wel?
Heb CMSS3D een tijdje aangehad met de 5.1 speaker-instelling, maar heb em toch maar weer uitgezet. Met koptelefoon vind ik et wel mooi, vooral in games, maar niet als ik mijn 5.1-set gebruik ipv koptelefoon.

De Crystalizer heb ik altijd aan. Merk niet echt verschil qua verandering van klank enzo, echter is het volume wat harder. Heb em idd ook op 50% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Phuncz schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:03:
CMSS 3D is zo'n "technologie" die bitjes bijfantaseerd om zogezegd meer kanalen te verkrijgen of waar te kunnen nemen. Echter realistisch is het nooit en het verknoeit muziek meestal belachelijk veel. Bij de Crystalizer merk ik gewoon bij 100% dat het "effect" dat het toepast te overdone is. Ongeveer zoals een te hoge equalizer instelling. Teveel effecten samen zorgt er gewoon voor dat je geluid erg onnatuurlijk gaat worden.
Als ik CMSS uit zet dan heb ik stereo geluid ipv 5.1 (5.1 koptel) dan klinkt het geluid echt veel zachter en minder mooi. :) Bij de Crystallizer merk ik eigenlijk niet zo veel verschil alleen dat het iets harder wordt.

Het blijft natuurlijk wat je zelf het beste vind klinken, maar ik vind het geen technologie die nutteloos is want het werkt wel degelijk. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt er ook vanaf wanneer je CMSS3D aan hebt staan. Draai je stereo content over stereo speakers, dan wordt het er niet mooier op. Hetzelfde geldt voor 5.1 over 5.1 met CMSS3D. Daar is het ook niet voor bedoelt. Het is bedoelt om 5.1 over stereo en te kunnen luisteren en andersom. Daar is het wel weer een kei in, zolang je goede instellingen hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 25-08-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

he, heb ff een vraagje........

Ik heb een X-Fi Fatality FPS, maar als ik mij kaartje in entertainment mode zet en dan geen muziek aanzet en dan nergens op klik of er geen msn bliepjes worden gemaakt door me PC, dan komt er gekraak en geknetter uit mijn boxen, in de gamemode is dit totaal niet zo.....weet iemand wat dit is?

PS: PC zit niet op aarde aangesloten dus statische ladingen zijn niet uitgesloten. En met SVM aan is het geknetter en kraak nog erger....... |:( In de audiocreatiemodus is een ruis te horen als hij helemaal niks doet.......btw.

[ Voor 8% gewijzigd door CerandoX.nl op 25-08-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer hem eens digitaal aan te sluiten, als je het dan niet hebt, zijn het waarschijnlijk geen statische ladingen. Durf het echter niet met zekerheid te zeggen, dus probeer hem liever nog in een andere pc (MET aarde ;)). Anders terugbrengen die hap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The__Virus schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:39:
Probeer hem eens digitaal aan te sluiten, als je het dan niet hebt, zijn het waarschijnlijk geen statische ladingen. Durf het echter niet met zekerheid te zeggen, dus probeer hem liever nog in een andere pc (MET aarde ;)). Anders terugbrengen die hap :).
dan moet ie niet in zon krot wonen als ik waar geen randaarde te vinden is....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

lol het huis is 15 jaar oud :p Vroeger was aarde alleen in de keuken verplicht (15j geleden) en niet in de rest van het huis.....nu staat in de nen1010 dat het geld voor alle nieuwbouw huizen, dus nog niet voor ons huis, maar ik kan hem zo op aarde aansluiten hoor, ff een koperdraadje naar de verwarming leggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CerandoX.nl schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:34:
lol het huis is 15 jaar oud :p Vroeger was aarde alleen in de keuken verplicht (15j geleden) en niet in de rest van het huis.....nu staat in de nen1010 dat het geld voor alle nieuwbouw huizen, dus nog niet voor ons huis, maar ik kan hem zo op aarde aansluiten hoor, ff een koperdraadje naar de verwarming leggen :9
mij is verteld dat dat verboden is :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En mocht er brand uitbreken, dan ben je ook totaal niet meer verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb net deze kaart geinstalleerd, maar heb toch nog enkele vragen:

* als je de spdif uitgang gebruikt voor je digitale versterker (bij afspelen van films op mijn lcd-tv), waar sluit je dan je microfoon op aan?
* is het mogelijk om geluid zowel af te spelen via de analoge uitgang (1) én de spdif?

Ik heb nu nog de nforce4 audiodriver zodat ik de microfoonuitgang op mijn moederbord kan gebruiken. Stoort het dat je nu "twee geluidskaarten" (x-fi en de onboard) hebt?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Er schijnt een bracket te koop te zijn die vie een poort op de kaart zelf een extra digitale poort levert. maar weet niet of dat de goede aansluiting is. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Ik hoorde vandaag dat de X-Fi chip problemen zou geven met een pc die 2Gb (of meer) geheugen heeft

Is dat waar of is het een broodje aap verhaal?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.