Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:48
FireBladeX schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:44:
[...]

ik krijg uit alle boxen geluid uit :) ( alles ik in 2de van rechts in doe , dat kabel )
anders krijg ik maar uit 2boxen + Ultra harde bass

maar ik heb voorin ook nog 2gaatjes voor mic en geluid ( maar dat moet ik nog aansluiten aan mijn geluidskaart , want nu staat hij nog aangesloten met de moederbord )

Wat wil ik eingelijk bereiken?

waarom ik geen
Front stereo
Rear stereo
Center/Sub
aansluiting heb :? :) ( d.w.z. dat ik niet met THX kan luisteren want daar voor heb je ook front , rear, center aansluiting nodig )
toon volledige bericht
Als je daadwerkelijk surround krijgt (geluid uit alle boxen en surround is wel iets anders natuurlijk ;), controleer dit even door zonder CMSS3D iets van een film te kijken of game te spelen), dan denk ik dat je weinig kan doen. Misschien dat er andere/meerdere kabels in je speakersetje past, anders ben ik bang dat er weinig aan te doen is. Ik moet wel zeggen dat het erg apart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Wrack schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:00:
Hmm nog steeds wat onduidelijkheid bij mij... misschien dat jullie het weten:
Ik heb afgelopen weekeind de Logitech Z5400 gekocht, maar heeft het voor mij voordeel om over te stappen van de onboard geluidskaart naar een X-Fi met een digitale aansluiting? Volgens de verkoper bij de Dynabyte, zou ik het verschil niet (of nauwelijks) merken. Iets over dat je het geluid dan dubbel gaat versterken etc.
Wordt de geluidskwaliteit hoorbaar beter?
Je zult ten eerste alles analoog aan moeten sluiten, om van surround te kunnen genieten. Aangezien onboard veel storing en slechte DAC's heeft en de geluidskwaliteit sowieso al belabberd is, ga je er zeker op vooruit. Wat dat dubbel versterken betreft: het is en blijft een verkoper, hij praat gewoon enorme onzin.
Zoals ik al zag heeft de Extreme Music geen digitale uitgang? Dus ben ik of aangewezen op me eigen handigheid of op de duurdere Platinum.
Zie de TS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Kijk daar heb ik wat aan... zal er meteen één bestellen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 104819 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:02:
Ik kan ze niet downloaden, krijg een error, mja al verbeteringen geconstateerd ivm het gekraak?
ik heb het alleen bij bf2 heel soms, miss 1 x per week en ik speel dagelijks...
Vaag van die error, had hier geen probs. Wat betreft het gekraak, dat heb ik nog niet echt ervaren (speel ook wel BF2). Heb ze hier aan setje Z560 hangen, oudjes maar zo fijn :) So far so good met die nieuwe drivers. Moet ik wel bijzeggen dat ik niet echt veel boeiende dingen van die kaart gebruik.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Toch maar de knoop door gehakt en een Xtreme Music besteld. :P

Me alc850 vind de Zalman 5.1 niet zo leuk (center en sub zijn erg zacht) en ik wil nou toch eens echt 5.1 gebruiken ipv 4.0 :P

Ik kan niet wachten :P

edit:
Connectivity

FlexiJack: 3-in-1 function (Digital I/O1 / Line In / Microphone) via 3.50mm mini jack

Line level out (Front / Rear / Side / Center / Subwoofer): 3.50mm mini jacks
Hmmm dit is minder, ik kan dus niet me mic en tv-kaart tegelijk gebruiken :X (line-in en mic zijn zelfde poort)

Hmmm, toch wel jammer, me onboard kaart heeft het wel appart.

Of zou ik de mic via de onboard kaart kunnen gebruiken? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Krizzie op 04-07-2006 01:20 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Nu de echte en geen beta meer dus:

1. Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, Platinum and Fatal1ty Driver with OpenAL support 2.09.0001 (41.92 MB) 3 Jul 06

This download contains an improved version of the drivers found on the Sound Blaster® X-Fi™ XtremeMusic, Platinum and Fatal1ty installation CDs. It now provides full OpenAL support for gamers. For more details, read the rest of this web release note.

Ik ga es slapen,staat hiervoor :9

[ Voor 19% gewijzigd door JohnB op 04-07-2006 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
The__Virus schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:26:
[...]

Als je daadwerkelijk surround krijgt (geluid uit alle boxen en surround is wel iets anders natuurlijk ;), controleer dit even door zonder CMSS3D iets van een film te kijken of game te spelen), dan denk ik dat je weinig kan doen. Misschien dat er andere/meerdere kabels in je speakersetje past, anders ben ik bang dat er weinig aan te doen is. Ik moet wel zeggen dat het erg apart is.
ik krijg uit alle boxen geluid maar ik denk niet dat het surrounds is :)
lk kan niks anders doen dat een andere speakersetje te kopen, bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Krizzie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 01:16:
Toch maar de knoop door gehakt en een Xtreme Music besteld. :P

Me alc850 vind de Zalman 5.1 niet zo leuk (center en sub zijn erg zacht) en ik wil nou toch eens echt 5.1 gebruiken ipv 4.0 :P

Ik kan niet wachten :P

edit:

[...]

Hmmm dit is minder, ik kan dus niet me mic en tv-kaart tegelijk gebruiken :X (line-in en mic zijn zelfde poort)

Hmmm, toch wel jammer, me onboard kaart heeft het wel appart.

Of zou ik de mic via de onboard kaart kunnen gebruiken? :)
toon volledige bericht
Een een pagina of wat terug was er eenzelfde vraag gesteld. Daar werd als antwoord op gegeven dat de X-Fi nog een line-in heeft met 4 pins, die meestal als line-in intern gebruikt wordt. Daar je tv-kaart op aansluiten en het zou moeten werken :).
Winnetou schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 01:44:

1. Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, Platinum and Fatal1ty Driver with OpenAL support 2.09.0001 (41.92 MB) 3 Jul 06

This download contains an improved version of the drivers found on the Sound Blaster® X-Fi™ XtremeMusic, Platinum and Fatal1ty installation CDs. It now provides full OpenAL support for gamers. For more details, read the rest of this web release note.

Vet, bedankt. Heb het gelijk veranderd in de TS :).
Zie TS voor vernieuwde directe downloadlinks naar de nieuwe drivers!

Mening over de drivers: tsja, aangezien de fixes niet voor mij gelden, is er niets veranderd. Ik merk nergens geen enkele verandering mee. Hoop dat jullie wel (goede) ervaringen hebben?

Oow enneh Winnetou, hoop dat je het niet erg vindt in de TS credits te staan? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door The__Virus op 04-07-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Krijg je daar ook een kabeltje voor bij dan? Of moet je die weer zelf gaan fabriceren? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Krizzie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:18:
Krijg je daar ook een kabeltje voor bij dan? Of moet je die weer zelf gaan fabriceren? :P
Dat kabeltje moet als het goed is bij je t.v. kaart zitten. Als dat niet zo is moet je denk ik of zelf fabriceren of ergens online kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

The__Virus schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:24:
Oow enneh Winnetou, hoop dat je het niet erg vindt in de TS credits te staan? ;)
offtopic:
Ik was eerst slaapkop :P

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
OzBoz schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:24:
[...]

offtopic:
Ik was eerst slaapkop :P
Ik was net wat wakkerder dan jij toch, lol. :*) Hoewel na weer zo`n warme dag,,, :O Maar bedankt dat ik er in sta _/-\o_
On Toppic:
Ik heb ze vandaag goed getest en had hiervoor wat plopjes als ik muziek luisterde. Die zijn nu weg. (Yamaha RX-V450 + 2x Technics SB-F3 + sun Boston VR500).

[ Voor 56% gewijzigd door JohnB op 04-07-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107558

Ik heb een probleem met het aansluiten van 4 speakers via de versterker op mijn Xfi Extreme Music kaartje.
Wanneer ik 2 luidsprekers selecteer krijg ik het geluid van rechtsvoor en rechtsachter tegelijk en links hetzelfde. Wanneer ik 4 luidsprekers selecteer krijg ik alleen geluid rechtsvoor en linksvoor, dus de achterluidsprekers doen het dan niet.

Ik heb deze versterker Sony

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

ReddishRat schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:22:
[...]

Dat kabeltje moet als het goed is bij je t.v. kaart zitten. Als dat niet zo is moet je denk ik of zelf fabriceren of ergens online kopen.
Ik heb alleen een kabeltje met aan beide kanten een 3.5 plug. Geen interne kabel.

Is het zoon zelfde kabeltje als je op een cdrom speler aansluit? (van cd-rom speler naar geluidskaart dus)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Krizzie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:31:
[...]

Ik heb alleen een kabeltje met aan beide kanten een 3.5 plug. Geen interne kabel.

Is het zoon zelfde kabeltje als je op een cdrom speler aansluit? (van cd-rom speler naar geluidskaart dus)
Ja opzich wel, alleen zitten de aansluitingen anders. Weet niet precies hoe. Het cd-rom kabeltje erop aansluiten werkte bij mij iig niet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Nu online
ik heb weer een probleem,

als ik naar game-modus ga en dan > luidsprekers > daar staat 5.1 geleselecteerd en als ik op kanaal klik komt er > komt er zo'n stem van een vrouw :) : Links voor ...stil... recht voor ...stil... ...stil.....

( zij is zijn tong verloren :) )

meer komt er niet, alleen links voor , en rechts voor :O :?

weet iemand hoe ik dit goed kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
FireBladeX schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:56:

als ik naar game-modus ga en dan > luidsprekers > daar staat 5.1 geleselecteerd en als ik op kanaal klik komt er > komt er zo'n stem van een vrouw :) : Links voor ...stil... recht voor ...stil... ...stil.....

Wel je speakerset goed aangesloten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Ik ga nu film kijken, wat stellen jullie dan altijd in? En ik neem aan dat de muziek-mode aan staat. Ik heb de goedkoopste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
FireBladeX schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:56:

Dat heb ik ook terwijl ik wel echt de achterste boxen hoor in games/films, heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 107558 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:57:
Ik heb een probleem met het aansluiten van 4 speakers via de versterker op mijn Xfi Extreme Music kaartje.
Wanneer ik 2 luidsprekers selecteer krijg ik het geluid van rechtsvoor en rechtsachter tegelijk en links hetzelfde. Wanneer ik 4 luidsprekers selecteer krijg ik alleen geluid rechtsvoor en linksvoor, dus de achterluidsprekers doen het dan niet.

Ik heb deze versterker Sony

Heeft iemand een idee?
Jij bent al de 3e persoon waarvan ik het lees. Ik heb het zelf ook maar ik hoor wel geluid vanuit de speakers in games / films, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

Is er ook al ergens een snelle mirror beschikbaar? 4kb/s vanaf de Creative-site is geen pretje...

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB

Is er ook al ergens een snelle mirror beschikbaar? 4kb/s vanaf de Creative-site is geen pretje...

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinB op 05-07-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack

Bedankt maar wat een snelheid van die site, 5kb/s :r Haal normaal minimaal 250 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Nu online
Versteegrob schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:58:
[...]

Dat heb ik ook terwijl ik wel echt de achterste boxen hoor in games/films, heel vaag
dus dat is niet zo belangrijk :)

nou zo langzaam is de site ook al niet weer , ik haal rond de 90 kb/s :)

[ Voor 21% gewijzigd door FireBladeX op 06-07-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

MelvinB schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:00:
[...]

gewoon zeggen dat je uit bahrain komt krijg je rete snelle download en gewoon englese drivers 900+ kbs DAAR

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105667

Ik gebruik mijn onboard geluidskaart eigenlijk voor 95% om te gamen (DoD source) en dit altijd met Sennheiser hoofdtelefoon.

Is er veel verschil hoorbaar door mijn hoofdtelefoon tussen het onboard geluidskaartje of een X-Fi of is een X-Fi enkel de moeite op gewone boxen of voor surround?

Zou een goede headset + bijhorende soundcard (bvb Razer Barracuda) een betere oplossing zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De kans is groter dat je juist ruis en fouten hoort door een koptelefoon dan door speakers. Afgaand dat beide van vergelijkbare kwaliteit zijn. Zelf had ik een nForce2 chipset en ik hoorde de I/O gewoon door mijn headset heen, evenals een constante ruis. Nu hoor ik niets meer als er geen geluid speelt. Dit kon erg storend zijn bij films. Zowiezo lijkt op het eerste "zicht" het geluid kwalitatief beter, wat ook logisch is met de veel betere SNR waardes. Echter bestaat de kans ook dat ik me dit inbeeld en allang niet meer het verschil kan horen :)

Maar één feit is zeker: van een X-Fi ga je niet beter gamen. Het zal hoogstens 10% meer fun zijn ofzo. Die 100€ kan je misschien beter besteden aan iets anders...

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 11-07-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Phuncz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:45:
Maar één feit is zeker: van een X-Fi ga je niet beter gamen. Het zal hoogstens 10% meer fun zijn ofzo. Die 100€ kan je misschien beter besteden aan iets anders...
Persoonlijke mening blijft dat. Voor mij was het dat geld absoluut wel waard. Als je veel gamed voegt het meer toe dan 10% fun, maarja dat is mijn mening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarin merk je dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik hoor al duidelijk verschill tussen mijn ALC850 en de SB Live! (4.1) van me broertje uit 2002 (iig toen bij een dell pc gekocht) die heeft geen ruis en het geluid klinkt voller.

Aangezien Salland zich weer eens niet aan de levertijd heeft gehouden kan ik nog niks zeggen over hoe de X-fi gaat presteren, maar vast en zeker beter dan me onboard kaart! :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Laatst online: 20-04 15:28
Domme vraag denk ik... maarre, tijdens het gamen, is het dan handig om CMSS 3D aan of uit te hebben? (I.V.M positie van de tegenstander etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39
Nog een misschien dom vraagje:

Ik heb een 2.1 setup, en luister vooral muziek, heeft het nut om hiervoor een X-fi Xtrememusic te halen i.p.v. mijn Audigy 4?

Het is toch 120 euro, dan moet het verschil wel de moeite zijn.

In reviews gaan ze altijd uit van 5.1 setups, en dat is bij mij niet haalbaar, ik kan dan de rear speakers met geen mogelijkheid kwijt, of ik moet ze aan kabels aan het plafond gaan hangen, midden in de loopruimte...

"hm, effe plaspauze... -KLOINK- Owjee, speakertje koppen, auw!"
Ik zie het zo gebeuren, vooral als ik er met mijn gedachten even niet bij ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Phuncz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:45:
De kans is groter dat je juist ruis en fouten hoort door een koptelefoon dan door speakers. Afgaand dat beide van vergelijkbare kwaliteit zijn. Zelf had ik een nForce2 chipset en ik hoorde de I/O gewoon door mijn headset heen, evenals een constante ruis. Nu hoor ik niets meer als er geen geluid speelt. Dit kon erg storend zijn bij films. Zowiezo lijkt op het eerste "zicht" het geluid kwalitatief beter, wat ook logisch is met de veel betere SNR waardes. Echter bestaat de kans ook dat ik me dit inbeeld en allang niet meer het verschil kan horen :)

Psychoray schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 00:32:
Domme vraag denk ik... maarre, tijdens het gamen, is het dan handig om CMSS 3D aan of uit te hebben? (I.V.M positie van de tegenstander etc)
Ik ging er wel degelijk beter van gamen. Door CMSS3D hoor ik over mijn headset nu precies waar een enemy zit, erg handig bij CS Source!
Richub schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 03:42:
Nog een misschien dom vraagje:

Ik heb een 2.1 setup, en luister vooral muziek, heeft het nut om hiervoor een X-fi Xtrememusic te halen i.p.v. mijn Audigy 4?

Het is toch 120 euro, dan moet het verschil wel de moeite zijn.

In reviews gaan ze altijd uit van 5.1 setups, en dat is bij mij niet haalbaar, ik kan dan de rear speakers met geen mogelijkheid kwijt, of ik moet ze aan kabels aan het plafond gaan hangen, midden in de loopruimte...

"hm, effe plaspauze... -KLOINK- Owjee, speakertje koppen, auw!"
Ik zie het zo gebeuren, vooral als ik er met mijn gedachten even niet bij ben. :+
Zelf heb ik ook slechts stereo apparatuur op mijn Platinum aangesloten: een headset en een 2.0 geluidsset (analoog via externe versterker). Van onboard naar X-Fi is zeker aan te raden, echter in jouw situatie zou ik het niet doen. De Audigy is ook een prima kaart met gegarandeerde werking bij jou: de X-Fi kán kuren hebben (alhoewel in NL dit enorm meevalt volgens mij). Verder is het een boel geld voor die paar extra functies. Ik raad je aan het niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
The__Virus schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:12:

Ik ging er wel degelijk beter van gamen. Door CMSS3D hoor ik over mijn headset nu precies waar een enemy zit, erg handig bij CS Source!
Ja ok, van de headset weet ik dat het beter klinkt :) Maar is het wel goed als je het bij je surround set gebruikt? (Vergeten te vermelden van surround set, mijn fout.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik heb een koptelefoon aangesloten op mijn X-Fi en iedere keer als ik mijn PC aanzet hoor ik een enorme klik/plop. Kan me niet indenken dat de membraantjes van mijn Sennheiser daar nou echt blij mee zijn... :/

Nog meer mensen die dat hebben? De X-Fi werkt verder 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
In de Game-mode zou ik CMSS3D alleen aanzetten als je een headset ophebt. Anders klinkt et niet echt mooi imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tachyon schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:08:
Ik heb een koptelefoon aangesloten op mijn X-Fi en iedere keer als ik mijn PC aanzet hoor ik een enorme klik/plop. Kan me niet indenken dat de membraantjes van mijn Sennheiser daar nou echt blij mee zijn... :/

Nog meer mensen die dat hebben? De X-Fi werkt verder 100%.
Bij mij gebeurt dit enkel wanneer de geluidskaart wordt ingeschakeld, dus als het Windowsbalkje zichtbaar is. Denk dat er ook weinig aan te doen is.
Psychoray schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:47:
[...]

Ja ok, van de headset weet ik dat het beter klinkt :) Maar is het wel goed als je het bij je surround set gebruikt? (Vergeten te vermelden van surround set, mijn fout.)
CMSS3D zorgt voor surround op stereo luidsprekers of maakt van een stereo bron multichannel geluid. Aangezien de meeste games wel surround ondersteunen, is CMSS3D nergens voor nodig en zal het er ook niet beter op maken (enkel slechter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
K, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146336

Ik heb vandaag mijne nieuwe X-Fi Extreem Music geïnstalleerd. En man man man, wat een verschil !!

Er is nog nooit zo'n mooi geluid uit mijn Creative ProGamer G500 gekomen. Zowel op het gebied van muziek, films en games merk ik een duidelijke vooruitgang (vorige geluidskaart was een Creative Audigy).
Dit was vast en zeker z'n geld waard, een dikke aanraader (zeker als je al goeie speakers hebt).

De volgende dagen ga ik ze nog uitgebreid testen met games, en films met goed dolby of dts geluid.
Buren, u weze gewaarschuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Voor de mensen die Vista draaien, er is een nieuwe beta-driver uit (12 juli) :)

http://xfi.blogspot.com/2006/07/x-fi-vista-beta-drivers.html

De oude beta was van november 2005 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Had dat ook al in de TS staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 146336 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 01:24:
Ik heb vandaag mijne nieuwe X-Fi Extreem Music geïnstalleerd. En man man man, wat een verschil !!

Er is nog nooit zo'n mooi geluid uit mijn Creative ProGamer G500 gekomen. Zowel op het gebied van muziek, films en games merk ik een duidelijke vooruitgang (vorige geluidskaart was een Creative Audigy).
Dit was vast en zeker z'n geld waard, een dikke aanraader (zeker als je al goeie speakers hebt).

De volgende dagen ga ik ze nog uitgebreid testen met games, en films met goed dolby of dts geluid.
Buren, u weze gewaarschuwd :P
Al aan toe gekomen? >:)

Ik ben zelf ook van plan een X-Fi te kopen met een ProGamer G500, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146336

GTACrime schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:24:
[...]

Al aan toe gekomen? >:)

Ik ben zelf ook van plan een X-Fi te kopen met een ProGamer G500, vandaar. :)
Ja ja, er is al heel wat mooi geluid uit de speakers gekomen :P . Ik heb eerst nog verschillende stukjes film en muziek beluisterd op mijn oude Audigy voordat ik de X-Fi aansloot. En het verschil is duidelijk merkbaar. Alles is veel helderder. Zowel wat mp3's betreft (de Crystaliser doet z'n werk goed), als wat films betreft. Ik vond de openingsscene van Star Wars III nog nooit zo lekker :9~
En wat games betreft, heb ik de afgelopen dagen vrij veel Call of Duty 2 en UT2004(met de X-Fi patch uiteraard) gespeeld, en ook dit gaf een subliem resultaat.

Ik zou zeggen, bestel of haal die X-Fi maar snel. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 146336 op 20-07-2006 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Ik zit een beetje met een dillemma nu...

Ik wil nu al een tijdje een geluidskaartje kopen voor mijn multipc (veel muziek luisteren, film kijken en een spelletje zo nu en dan) en een vriend van mij raadde de emu 0404 aan, tegelijkertijd las ik dit topic.

Nu is de vraag, kan iemand een vergelijking trekken tussen deze 2 kaarten. Heb zelf al wat gezocht, dit is een vrij treffende linkm, maar daar blijkt alleen uit dat ze allebei goed zijn :P

Dus uiteindelijk komt het erop neer; wat is beter (voor mij) een emu of een x-fi?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Shapeshifter schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:26:
Ik zit een beetje met een dillemma nu...

Ik wil nu al een tijdje een geluidskaartje kopen voor mijn multipc (veel muziek luisteren, film kijken en een spelletje zo nu en dan) en een vriend van mij raadde de emu 0404 aan, tegelijkertijd las ik dit topic.

Nu is de vraag, kan iemand een vergelijking trekken tussen deze 2 kaarten. Heb zelf al wat gezocht, dit is een vrij treffende linkm, maar daar blijkt alleen uit dat ze allebei goed zijn :P

Dus uiteindelijk komt het erop neer; wat is beter (voor mij) een emu of een x-fi?
Aangezien de x-fi (ongeveer) even goedkoop is, zou ik voor de x-fi gaan.
Deze heeft nl. een betere ( in mijn n00b ogen >:) ) 'naam'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Door jezelf een n00b te noemen geef je je oordeel niet echt waarde mee :P

Het zou iig fijn zijn als iemand kon vertellen of de een beter klinkt dan de ander, of dat de een betere / overbodige features heeft.

Nouja, iig bedankt voor de reactie :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 23:22
Over de E-MU 0404:
Ik heb even kort het een en ander gelezen. De 0404 is gewoon een pure audio kaart, dus met enige doel voor hoog kwaliteits muziek; een kaart voor de echte audiofiel, maar voor de rest dan ook niet anders, want hij biedt geen ondersteuning voor technieken zoals EAX.

Wil je dus echt je pc puur gebruiken om je prachtige muziek collectie mee af te spelen, dan is de E-MU 0404 een erg goede keuze, maar zodra je ook gaat gamen / ander multimedie gebeuren, dan is de X-Fi een veel betere keuze. Want hoewel de 0404 een meester is op het gebied van muziek, zuigt ie eigelijk gewoon op alle andere fronten, want het is dus echt geen kaartje dat bedoelt is om te gamen of om films te kijken.

edit:
Misschien is deze review wel intressant om te lezen. Maar in mijn ogen is het toch erg duidelijk: ga gewoon voor een X-Fi!

[ Voor 13% gewijzigd door DEVoTi0N op 20-07-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nou ik heb em aan de praat (had een beetje schijf problemen enzo :P ) Mja wat vind ik er nou van. :P

Installatie: software installeren duurt net zo lang als Battlefield 2 ongeveer. Als je te snel klikt krijg je een hoop extra stuff erbij die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt (voorbeelden, media speler etc...)

geluidperformance: OM TE KWIJLEN! :9 Ik vond me onboard kaart altijd aardig klinken, maar als ik nummers nou luister dan klinkt het veel voller en je hoort veel meer tonen.

Je hoort totaal geen ruis als er geen geluid wordt afgespeeld.

5.1 werkt voor de verandering eens. (onboard kaart was 7.1 maar had een hele lage center en rear volume)

Kortom, zoek je een geluidskaart koop een X-fi! :D

Nou zit ik nog met 1 probleempje. :p

Waar kan ik ruisonderdrukking vinden voor de microfoon? :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100447

Ik zit er aan te denken de x-fi aan te schaffen, heb ik alleen 1 vraagje:

Als je met een jack-tulp kabel een x-fi music digitaal aansluit op een huiskamer 5.1 set,
kan er dan nog wel een (analoog) stereo signaal uit de kaart gehaald worden voor een 2.1 set?

Ik meen te herrinere dat de rest van de aansluitingen softwarematig in creative kaarten uitgeschakeld worden bij gebruik van digitaal. Als dat inderdaad zo is, is het ook weer erges apart in te schakelen?!

Grt.
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

tegelijk kan volgens mij niet, maar je kunt wel simpel switchen tussen digitaal en analoog. (als deze niet op dezelfde poort zitten iig)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105667

Zorgt die 64MB ram op de fatality er enkel voor dat je fps wat lager is of heeft dit nog ander nut, want anders lijkt de platinum een zeker koop voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Anoniem: 105667 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:30:
Zorgt die 64MB ram op de fatality er enkel voor dat je fps wat lager is of heeft dit nog ander nut, want anders lijkt de platinum een zeker koop voor mij?
Die 64mb X-RAM is nu nog wat onzin, enkel in Quake4 schijnt et nog wat nut te hebben.
X-RAM is fully enabled by QUAKE 4 and is used continuously in the game. Gaming audio can therefore be decoded and stored within the X-RAM for faster access. You can see how much X-RAM is loaded by using the QUAKE 4 console and typing :"listsounds"
http://www.soundblaster.com/gaming/quake4/welcome_quake4.asp

Er zijn gewoon amper games die X-RAM ondersteunen en de vraag is of dit ooit wel es doorgezet wordt.

Meer:
http://xfi.blogspot.com/2006/01/x-ram.html

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 23-07-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 23:22
64MB X-RAM zorgt ook voor betere geluidskwaliteits. Alles kan ongecomprimeerd in in die 64MB worden gebufferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

64MB sound files is niet veel hoor. Dat is een minuut ongecomprimeerd geluid. Ik vermoed dat de zeer korte geluidseffecten (wapens, voetstappen, pickup sounds) van een gemiddelde shooter al die buffer vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Heb er een keer iets over gelezen, het scheelde niks tot 2% winst in BF2 en Q4 meer spellen ondersteunen het niet. :)

Verder schop ik mijn vraagje nog even. :P

Waar kan ik ruisonderdrukking vinden voor me mic? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Toch even wat ervaringen delen:

Sinds kort een DTS-610 box aangeschaft via de creative website, dit omdat er op m'n home cinema system alleen een digitale ingang (optisch) zit en ik toch alles graag 5.1 wil horen. Zelf maak ik gebruik van de X-fi platinum.

- Battlefield 2: Super geluid, je merkt niks van de zogeheten 20 ms vertraging. Wel kraakt het geluid heel soms een tikkeltje als je vlak naast de artillery staat die dan lekker staat te vuren.
- Call of duty 1: Super geluid, ook hier merk je niks van de 20 ms vertraging
- Counterstrike source: Goed geluid, maar wel een opvallende vertraging. Ter vergelijking: Je schiet -> het wapen geeft terugslag -> het wapen komt weer in de beginpositie -> je hoort geluid dat je schiet. Mijns inziens zit de vertraging hier op meer dan 20 ms.
- Films: Super geluid, als je zeer goed oplet dan is de 20 ms vertraging te zien/horen, echter is dit niet storend.

Conclusie: Als je 5.1 wilt dan is een DTS-610 box in combinatie met een X-fi kaart de investering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maar de X-Fi Platinum heeft toch een digitale, optische uit- en ingang ? Hoezo dan die DTS-610 dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

OCTheEagle schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:31:
Toch even wat ervaringen delen:

Sinds kort een DTS-610 box aangeschaft via de creative website, dit omdat er op m'n home cinema system alleen een digitale ingang (optisch) zit en ik toch alles graag 5.1 wil horen. Zelf maak ik gebruik van de X-fi platinum.

- Battlefield 2: Super geluid, je merkt niks van de zogeheten 20 ms vertraging. Wel kraakt het geluid heel soms een tikkeltje als je vlak naast de artillery staat die dan lekker staat te vuren.
- Call of duty 1: Super geluid, ook hier merk je niks van de 20 ms vertraging
- Counterstrike source: Goed geluid, maar wel een opvallende vertraging. Ter vergelijking: Je schiet -> het wapen geeft terugslag -> het wapen komt weer in de beginpositie -> je hoort geluid dat je schiet. Mijns inziens zit de vertraging hier op meer dan 20 ms.
- Films: Super geluid, als je zeer goed oplet dan is de 20 ms vertraging te zien/horen, echter is dit niet storend.

Conclusie: Als je 5.1 wilt dan is een DTS-610 box in combinatie met een X-fi kaart de investering waard.
Wat bedoel je precies met die "20ms vertraging" :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Geluid loopt niet synchroon met het beeld. :)

Zoiets als lag als je online speelt. Je klikt en een seconde later schiet je pas. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Deze geluidskaart was Mycom aan het presenteren op een of andere beurs in Utrecht (waar ik was). Ik ben toch wel benieuwd of zo'n geluidskaart je echt meer FPS geeft in games? Het komt namelijk een beetje ongeloofwaardig over, net alsof je 10FPS meer hebt met bijvoorbeeld doom3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In het algemeen kan het juist vertragen. Ik merk bv. bij het spel Titan Quest dat het met onboard sound beter loopt. Zo zijn er wel enkele spellen, die door gebruik te maken van de extra effecten, slechter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:20

Wildfire

Joy to the world!

Krizzie schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:46:
Geluid loopt niet synchroon met het beeld. :)

Zoiets als lag als je online speelt. Je klikt en een seconde later schiet je pas. :)
Maar waar haal je het idee van 20ms vertraging vandaan?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Phuncz schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:08:
Maar de X-Fi Platinum heeft toch een digitale, optische uit- en ingang ? Hoezo dan die DTS-610 dan ?
Helaas ondersteunt de digitale/optische uitgang van de X-fi platinum kaart geen 5.1 geluid met spellen. Films gaat mbv SPDIF en dat gaat wel in 5.1 DD of DTS, spellen helaas niet.
Wildfire schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:31:
[...]
Maar waar haal je het idee van 20ms vertraging vandaan?
Ik had dat ooit eens ergens in een artikel gelezen. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 10-04 13:03
OCTheEagle schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:42:
[...]

Helaas ondersteunt de digitale/optische uitgang van de X-fi platinum kaart geen 5.1 geluid met spellen. Films gaat mbv SPDIF en dat gaat wel in 5.1 DD of DTS, spellen helaas niet.

[...]
Alleen jammer dat er dan ook zoveel spellen met DTS zijn, en wij dat allemaal niet kunnen horen zonder een DTS-610. ;)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100447

Krizzie schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:16:
tegelijk kan volgens mij niet, maar je kunt wel simpel switchen tussen digitaal en analoog. (als deze niet op dezelfde poort zitten iig)
Hoe makkelijk gaat dat dan? (zitten overigens niet op de zelfde poort)

Maar dat betekent dus als je de kaart digitaal aansluit, je ook nooit tegelijk met een hoofdtelefoon kan luisteren..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Nu online
Anoniem: 146790 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:50:
Deze geluidskaart was Mycom aan het presenteren op een of andere beurs in Utrecht (waar ik was). Ik ben toch wel benieuwd of zo'n geluidskaart je echt meer FPS geeft in games? Het komt namelijk een beetje ongeloofwaardig over, net alsof je 10FPS meer hebt met bijvoorbeeld doom3.
ik had eerst een Onboard C-media , en nu een X-fi Xtreme Music , maar geen 1 fps omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06

RtN

Ik ben van plan om de logitech z5450 speakers te kopen, nu ga ik deze niet op mijn onboard geluidskaart aansluite, oftewel er moet een aparte geluidskaart komen. Het moet de X-Fi Xtreme Music worden of de Xi-Fi Platinum. Ik ben een behoorlijke leek op audio gebied en ben er inmiddels wel achtergekomen dat ik die speakers het best optisch digitaal (nu staat er op die box van de platinum 2 mogelijkheden welke beide digitaal zijn volgens mij: spdif out en optical out; welke van de 2 zou ik dan moeten hebben?) kan aansluiten voor 5.1 geluid bij muziek en films en analoog voor games. Nu vraag ik me af welke van deze 2 geluidskaarten ik het beste kan kopen en of ik nog aparte kabels etc. moet kopen om de speakers op eerdergenoemde wijze aan te sluiten?

bvd

[ Voor 12% gewijzigd door RtN op 24-07-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

FireBladeX schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:10:
[...]

ik had eerst een Onboard C-media , en nu een X-fi Xtreme Music , maar geen 1 fps omhoog!
Dat is al vaker gezegd. Je geluidskwaliteit is beter. Verschil in FPS is er nouwelijks. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57219

Misschien dat het al ergens in de thread ter sprake kwam; ik had vaak last van mijn X-Fi die niet herkend werd door Windows. Dit probleem word ook al genoemd in de intro van dit topic.
Het viel me op dat als ik bijna altijd dit probleem heb als ik direct na het opstarten van Windows mijn password invul en inlog. Als ik hem even (lees: 10 - 20 seconden) met rust laat op het inlogscherm en daarna pas in Windows inlog heb ik dit probleem bijna nooit. Wie weet heeft iemand er nog wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Heb ik geen last van hier. :)

Heb tot nu toe (af kloppen!) eigenlijk nog helemaal geen problemen met de kaart. :) (af kloppen!)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Me eerste probleempje :P

Entertainment modes = Mic doet het
Game modes = Mic doet het niet

Beetje vervelend als je Teamspeak gebruikt tijdens het gamen. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Helaas heb ik gemerkt dat ik ook last heb van gekraak/uitvallen in mijn left rear speaker (7.1 gigaworks) met mijn X-fi Fatality. Meest recente driver is geinstalleerd. Overige specs zie sig.

Inmiddels heb ik de X-fi op een eigen IRQ staan en dat helpt iets. Het zou nog kunnen dat t in mijn Gigaworks versterker zit maar dat lijkt me sterk. Binnenkort zal ik e.e.a ook eens testen met mijn 7.1 onboardsound.

@The__Virus
In dit verband denk ik, omdat er toch wel heel veel mensen schijnen te zijn die soortgelijke problemen ook ervaren, dat het zinvol zou zijn om de volgende link in de TS op te nemen.

Follow-up X-Fi Crackling-Popping Noises thread

Als de kaart het goed doet is ie prima maar voornoemd probleem lijkt gewoon een designfout ala het Z5500 plopjesprobleem waarbij Creative een navenante oplossinsstrategie hanteert. Erg jammer van ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 24-07-2006 21:47 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik hoorde gisteren een vreemdsoortig "elektronisch gekraak" door mijn speakers. Dat geleidelijk aan harder werd. Het was niet constant maar meer in golven. Heb het nog nooit eerder gehoord en door mijn speakers harder te zetten, ging het geluid ook harder. Het verdween na een klein poosje. Aangezien ik nog niet mijn "I Want To Believe" X-Files poster heb, gooi ik de schuld toch op de kaart als eerste vermoeden. Nog iemand dit meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik krijg zo de X-Fi binnen, moet ik de audigy drivers uninstallen van mn huidige geluidskaart of kan ik zo de X-Fi drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Arsenius schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:37:
Ik krijg zo de X-Fi binnen, moet ik de audigy drivers uninstallen van mn huidige geluidskaart of kan ik zo de X-Fi drivers installeren?
Ik zou ze toch even deinstalleren, heb ik ook gedaan. Kleine moeite en je weet maar nooit :) Ook zou ik de nieuwste XFI drivers van de site halen ipv de cd's bij de kaart te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zo.. heb em geinstalleerd en zo. Ik moet zeggen, verdomd goed geluid. Wat klinkt het helder en die bas zo vol. Zo heb ik mijn inspire setje nog nooit horen klinken. :9 Ff verder pielen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik stel me vraag nog maar eens. :X

Waar vind ik de ruis onderdrukking voor de microfoon? :?

en hoe komt het dat de microfoon in de game modes niet meer werkt? :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossertrom
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 16:34
Hee tweakers,

ik ben net de "trotse" eigenaar van een nieuwe game bak.

maar nu speel ik games en het geluid kraakt als de ziekte (vooral in BF2)

ik heb een ASUS M2N32 sli deluxe _/-\o_ met onboard geluid 8)7 :( !

Daarbij ook een EN7950GX2 alle instellingen op max, bij fear 98% 40 FPS and higher!!!

met bagger geluid gaat de fun er meteen van af. zeer frustrerend.

de vraag is nu: ik twijfel ook tussen een x fi fatal1ty of de extreme music (ik weet niet wat de afkorting TS betekend :X )

ik zou het verder ook handig vinden om naderhand een 5.1 of 7.1 surround set aan te kunnen sluiten + me draadloze sennheizer headphone! zonder dat 1 van de 2 uitvalt of de hele tijd moet ompluggen!! is dat mogenlijk!

bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-02 23:44

Thennis

Lachen kan altijd

Ik heb ook een raar soort krakende plopjes als er helemaal niks geluid hoort te maken, dit doet hij in game mode. Als ik dan naar een andere mode switch, dan doet ie dat niet.
Je hoort het bij normaal volume slechts zacht en als je hem harder zet, dan wordt het ook harder.
Erg raar, heb meest recente drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Rossertrom schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:28:
de vraag is nu: ik twijfel ook tussen een x fi fatal1ty of de extreme music (ik weet niet wat de afkorting TS betekend :X )

ik zou het verder ook handig vinden om naderhand een 5.1 of 7.1 surround set aan te kunnen sluiten + me draadloze sennheizer headphone! zonder dat 1 van de 2 uitvalt of de hele tijd moet ompluggen!! is dat mogenlijk!
De keuze die je maakt zou ik persoonlijk eerder beperken tot de Extreme Music en de Platinum. Het grote verschil tussen beide is dat bij de laatste een breakout box (inbouw front panel met aansluitingen) zit incl. afstandsbediening voor een Media Center achtige applicatie. Als je veel film kijkt op je PC van een afstand is die afstandsbediening mooi meegenomen en zelf gebruik ik de koptelefoonaansluiting omdat die niet aanwezig is op mijn case.

Je kan idd. headphones icm. een speakerset samen gebruiken, de software laat namelijk toe de luidsprekeruitgangen wel of niet uit te schakelen bij het inpluggen van headphones.

De Fatal1ty versie vind ik persoonlijk weggegooid geld: de enige toegevoegde waarde tov. een Platinum versie is de X-RAM die tot op heden zijn nut nog moet bewijzen (enkele procenten in enkele games in bepaalde omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Alleen Q4 en BF2 "profiteren" ervan. MAAR je krijgt ook een cool rood lampje op de X-fi Fatality...

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossertrom
De voordelen in BF2 en Q4 is dat veel??
ondersteund de extreme music versie voor de rest evenveel?

ontlast de extreme music versie ook de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossertrom
Rossertrom schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:57:

Ik heb de knoop al doorgehakt, ik ga voor de extreme music.

is toch bijna de helft van de prijs van een fatal1ty. en doet het wel goed genoeg!!

bedankt voor jullie reactie!!

vanavond ga ik em testten!!!!!!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Rossertrom schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:57:

Scheeld 1% tot 2% ofzo. :) X-ram is gewoon marketing praat. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Krizzie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:26:
[...]

Scheeld 1% tot 2% ofzo. :) X-ram is gewoon marketing praat. :)
Ik denk niet dat het alleen maar marketingpraat is. Als er serieus voor geprogrammeerd zou worden, zou het denk ik wel uitmaken. Hetzij in FPS hetzij in geluidseffecten.

CL heeft helaas die kaarten onredelijk duur gemaakt waardoor de installed base te klein is om serieus voor te programmeren.

CL moet gewoon een keer nokken met die BS van ze en kaarten maken die de mensen willen.
dwz:
- PCI-e kaarten
- geen dubbele prijs rekenen voor een brakke breakoutbox en een lousy 64 ram extra
- afnokken met die bloated software
- kaarten maken zonder scattering popping en weet ik veel al niet meer
- afnokken met die brakke drivers van ze.
8)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossertrom
Trouwens, wat te doen met onboard geluid.

1. gewoon aan laten staan, als er toch geen geluid uitkomt heb je er geen last van!?

2. in de bios uitzetten, als het alleen aanstaat, en dus geen geluid geeft. kost het je toch performance?

Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In de BIOS uitzetten, scheelt weer een IRQ of 2. Zowiezo alles wat je niet gebruikt qua controllers en adapters: uitschakelen. Dus bv. als je 2 LAN adapters hebt en maar 1 gebruikt, schakel die uit. IRQ vrij. Gebruik je parallele en seriele poort niet ? Hoppa weer wat resources. S-ATA controller die niet in gebruik is ? Uitzetten en weer een IRQ vrij. Etc etc. Belangrijk is, zoals te lezen is in de topic start, dat je Soundblaster Fi-Fi een eigen vrije IRQ heeft voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Die kun je in de meeste biossen ook gewoon toekennen per pci device :)
Even in windows kijken welke de kaart gebruikt en dan zet je hem in het BIOS op reserved.

Je kunt natuurlijk de driver uninstalleren scheeld weer services in windows. :)

Ik heb mijne uitgezet en daarna een nieuwe windows instal gedaan. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183200

Hoi,

Ik heb een z-5300 van logitech. Ik zat er aan te denken om mijn oude sb-live! te vervangen voor een x-fi. Wat ik zoal hoorde schijnt dit een superkaartje te zijn(voor niet al teveel geld)Het meeste wat ik ermee doe is gamen en mp3tjes luisteren. Zal ik het verschil erg merken als ik er een x-fi in doe? of zal dit bijna geen verschil maken? Ik wil natuurlijk niet zomaar een nieuw kaartje aanschaffen :P
Iemand anders miss ervaring met een z-5300 met een x-fi?

of misschien word het toch eens tijd voor een speaker upgrade :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De SB Live! kaarten waren nog relatief goede kaarten qua geluidskwaliteit. Als je beetje audiofiel aangelegd bent zal het wel beter klinken, anders is de vraag of het de poen waard is.

Maar de Z-5x00 serie is ook wel aardig hoor. Ik denk dat bv. de Z-5450 meer verschil in geluidskwaliteit geeft dan de geluidskaart wisselen.

[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 27-07-2006 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Als je graag een spelletje doet dan zullen de extra EAX functies misschien wel van pas komen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:15
Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:42:
De SB Live! kaarten waren nog relatief goede kaarten qua geluidskwaliteit. Als je beetje audiofiel aangelegd bent zal het wel beter klinken, anders is de vraag of het de poen waard is.

Maar de Z-5x00 serie is ook wel aardig hoor. Ik denk dat bv. de Z-5450 meer verschil in geluidskwaliteit geeft dan de geluidskaart wisselen.
Live en geluidskwaliteit gaan niet samen. de Audigy 1 klonk al 10x beter dan de live, en de Audigy 2 klonk weer beter dan de Audigy 1... de X-fI klinkt weer beter dan de Audigy 2, dus ik denk dat ie er wel degelijk een flink stuk op vooruit gaat. de Z5300 is een machtig mooi setje, heb m zelf ook :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarom klinkt mijn X-Fi dan slechts marginaal beter dan mijn nForce2 (Realtek ALC 650) ? "10x beter" is echt overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:
Waarom klinkt mijn X-Fi dan slechts marginaal beter dan mijn nForce2 (Realtek ALC 650) ? "10x beter" is echt overrated.
Ja vind ik ook hoor, hij klinkt slechts 9x beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zal de enige zijn met speakers van slechts 200€ zekers ? Ik moet wel zeggen dat ik troep als CSSD en dergelijke uitzet, equalizen en compressen kunnen we allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 20:46
Sorry! Is al voor mekaar :)

[ Voor 106% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 27-07-2006 19:25 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:40:
Ik zal de enige zijn met speakers van slechts 200€ zekers ? Ik moet wel zeggen dat ik troep als CSSD en dergelijke uitzet, equalizen en compressen kunnen we allemaal wel.
Ik merkte wel degelijk verschil vergeleken me Alc850

-Helderder
-Voller
-Geen achtergrond ruis
-Geen vervorming als je het volume opschroeft
-Games klinken als films (Warcraft 3 klinkt echt fantastisch!)
-5.1 Werkt voor de verandering eens (die Alc850 had problemen met me Zalman Headset)

Dus misschien heb je €200 aan de verkeerde speakers uitgegeven? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:20

Wildfire

Joy to the world!

Phuncz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:40:
Ik luister alleen via m'n Sennheiser HD570 koptelefoon :)

Nou ja, af en toe nog via m'n doodsimpele Philips stereotoren. Met standaard Philips 40W boxen ofzo :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Crypter schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:14:
[...]

Alleen jammer dat er dan ook zoveel spellen met DTS zijn, en wij dat allemaal niet kunnen horen zonder een DTS-610. ;)
Ik bedoelde het eigenlijk wat anders:

5.1 geluid in een film zul je horen omdat er gebruik wordt gemaakt van SPDIF

5.1 geluid in een computerspel zul je niet horen. Dit blijft 2.1. Als er dus bijv een helicopter achter je langs vliegt dan hoor je die dus niet in de achterspeakers voorbij komen.
Thennis schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:31:
Ik heb ook een raar soort krakende plopjes als er helemaal niks geluid hoort te maken, dit doet hij in game mode. Als ik dan naar een andere mode switch, dan doet ie dat niet.
Je hoort het bij normaal volume slechts zacht en als je hem harder zet, dan wordt het ook harder.
Erg raar, heb meest recente drivers.
Ik heb dit probleem ook gehad, om het op te lossen heb ik en nieuwe audiokabel aangeschaft die iets korter was dan de vorige. Het probleem was toen plots opgelost.

Je kunt proberen om een koptelefoon op je x-fi aan te sluiten. Als de krakende plopjes plots verdwenen zijn dan kan het aan je (wijze van) bekabeling liggen.

[ Voor 44% gewijzigd door OCTheEagle op 27-07-2006 23:54 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.