Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.045 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 15:51
DataGhost schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:39:

Nouja, nu ik deel 2 heb geopend ben ik de TS, en de TS trapt af:
(niet zozeer een stomme actie van mij, maarja :+)
Ik reed daarnet door de stad om iemand op te halen, kom ik bij een stoplicht aan... ver van tevoren schiet die al op groen, mooi dus :) ik lekker doorkarren met 50... komt er opeens een minder intelligent figuur van rechts door (lang) rood de kruising oversteken met z'n busje 8)7 Als ik niet geremd had zat ie er mooi in dus... Ik liet natuurlijk even weten dat ik het er niet mee eens was, schrok ie zich ook nog de pleuris :/ hij had me niet eens gezien |:(

En nu jullie verhalen :+
Ik heb zojuist iets soortgelijks meegemaakt. Moest iemand ophalen, nader ik op een 4-baans ringweg de stoplichten. Ik moest rechtsafslaan, op de middenbaan stond ook een auto te wachten voor rood, rechtsaf was ook rood dus ik de auto laten remmen op de motor springt de stoplicht op groen. Ik lekker doorrijden natuurlijk, opeens schrik ik me rot want komt er een fietser van links tevoorschijn, ik zag 'r niet door de auto die op de middenbaan stond...Ik vol op de rem natuurlijk, kon nog net op tijd stoppen. Was een grietje op de fiets die ook nog eens aan het bellen was, ik schrok zo enorm dat ik niet eens kon toeteren (achteraf spijt van gehad, had haar wel ff willen laten schrikken want zo'n ongelovelijk domme actie moet je niet uithalen daar op die drukke weg...echt superdruk kruispunt daar en ze moet flink door rood gereden hebben want toen het licht voor mij op groen sprong was ik nog zo'n 50m van het stoplicht vandaan, net toen ik wou afslaan kwam ze opeens tevoorschijn).

Nu echt een domme actie van mezelf:

Maandje of 2 terug reed ik op diezelfde ringbaan maar dan de andere kant op, 's avonds rond een uur of 10. Het was best rustig, moest rechtsafslaan op de rotonde en voor mij reed een BMW X3. Hij reed in eerste instantie rustig, dus ik haal hem links in maar hij gaf opeens ook gas...Ik moest zo'n 300m verderop rechtsafslaan dus ik gaf flink gas om hem in te halen en voor hem op de rechterbaan te komen, moest echt flink optrekken tot 100km p/u. Ik had hem uiteindelijk ingehaald maar was de stoplichten erg dicht genadert en de stoplichten sprongen ook opeens op oranje dus ik stond toen echt te twijfelen en remde te laat af waardoor ik met 50-60km p/u de bocht inschoot en ik had ook nogeens met mijn stomme kop de koppeling ingetrapt... Resultaat was dat ik slipte, raakte de controle over het stuur kwijt en kwam met de kont in de berm terecht...Gelukkig was het rustig op de weg en de auto heeft er niets aan overgehouden..Was wel enorm schrikken, ik zat er echt een paar dagen lang mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 29-08 19:41
klasgenootjes op de hoek van een weg tegenkomen met je nieuwe auto, bocht omsturen en op het eind van de bocht stevig gasgeven waardoor ik piepend de bocht doorging en ff mn stuur terug moest draaien om de binnenkant van de bocht niet te ontmoeten 8)7

beetje dom.. ach. auto leeft nog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Met de auto van een vriend gereden vorig weekend. Rijdt een andere vriend voor mij over een kleine middenberm een weg over. Ik denk "ach, deze Fiesta kan dit wel aan". Ga ik er op, harde knal onder men stoel (voelbaar tot in men wervels). Die Fiesta hing 'iets' te laag :+ Fijn geparkeerd en na 2u (als ik terug vertrok) eens onder de auto gekeken om te zien of er geen olievervuiling was. Gelukkig geen schade :)

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 19-03-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

BootVluchteling schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:38:
[...]

klasgenootjes op de hoek van een weg tegenkomen met je nieuwe auto, bocht omsturen en op het eind van de bocht stevig gasgeven waardoor ik piepend de bocht doorging en ff mn stuur terug moest draaien om de binnenkant van de bocht niet te ontmoeten 8)7

beetje dom.. ach. auto leeft nog :X
Ik ben op zo'n manier eens op 3 wielen de bocht door gegaan met een Alto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier wel heel veel verhalen posten, maar de meesten zullen ze toch niet geloven :')
Maarja, 1 van mijn leuksten, iemand inhalen om 2 uur 's nachts in de bebouwde kom die 40 rijd omdat je met haast een vriend naar huis moet brengen ivm boze ouders. Ik haal hem dus in met 70 ofzo, gooti die persoon in kwestie uit irritatie het stuur naar links. Hierbij raken we elkaar en moest ik vol in de ankers om een rij geparkeerde autos te ontwijken. De persoon had direct in de gaten dat hij fout was, hij er vandoor in zijn Citroen Xantia (bleek later van zijn mammie te zijn), en ik erachter aan met mijn Suzuki Alto 0.8 GA.
Al bellende met de politie vliegt het knaapje uit de bocht, vast op een betonblok.... best dom van hem. Ik kon hem bijhouden met een alto, en hij vliegt uit de bocht ... haha
Resultaat:
Schade aan zijn kant: 3000 euro
Schade aan mijn kant: Een gebroken rechter buitenspiegel

De persoon heeft overigens later aangifte tegen mij gedaan wegens bedreiging, dit bleek omdat ik achter hem aan was gegaan, politie heeft de aangifte ongegrond verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Gevalletje jonge bestuurders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:52:
Ik kan hier wel heel veel verhalen posten, maar de meesten zullen ze toch niet geloven :')
Maarja, 1 van mijn leuksten, iemand inhalen om 2 uur 's nachts in de bebouwde kom die 40 rijd omdat je met haast een vriend naar huis moet brengen ivm boze ouders. Ik haal hem dus in met 70 ofzo, gooti die persoon in kwestie uit irritatie het stuur naar links. Hierbij raken we elkaar en moest ik vol in de ankers om een rij geparkeerde autos te ontwijken. De persoon had direct in de gaten dat hij fout was, hij er vandoor in zijn Citroen Xantia (bleek later van zijn mammie te zijn), en ik erachter aan met mijn Suzuki Alto 0.8 GA.
Al bellende met de politie vliegt het knaapje uit de bocht, vast op een betonblok.... best dom van hem. Ik kon hem bijhouden met een alto, en hij vliegt uit de bocht ... haha
Resultaat:
Schade aan zijn kant: 3000 euro
Schade aan mijn kant: Een gebroken rechter buitenspiegel

De persoon heeft overigens later aangifte tegen mij gedaan wegens bedreiging, dit bleek omdat ik achter hem aan was gegaan, politie heeft de aangifte ongegrond verklaard.
lekker kansloos ventje dan als hij zn stuur uit frusti linksom gooit :|

ik had zn hoofd gelijk ook even kennis laten maken met dat betonblok :>

tis dan dat het een alto is, maar dan nog ben je kansloos als je zoiets doet. met welke auto dan ook.. heb je de schade wel terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

jezus,

Het is vandaag de nationale "gooi mijn auto in een gat die er niet is" dag.

Echt niet te geloven, op een stuk van 5 KM gooien 3 busjes zich naar rechts naar een gat die er niet is, Echt op het allerlaatse moment, lees= op het moment dat je niet eens meer kan anticiperen, gooien ze hem zonder blikken of blozen naar links, en als je dan voorbij rijdt, steken ze een middelvinger naar je op :/

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:13
backupdevice schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:57:
jezus,

Het is vandaag de nationale "gooi mijn auto in een gat die er niet is" dag.

Echt niet te geloven, op een stuk van 5 KM gooien 3 busjes zich naar rechts naar een gat die er niet is, Echt op het allerlaatse moment, lees= op het moment dat je niet eens meer kan anticiperen, gooien ze hem zonder blikken of blozen naar links, en als je dan voorbij rijdt, steken ze een middelvinger naar je op :/
uhm wanneer je voldoende afstand houdt is er altijd een gat waar iemand op de rechterbaan fatsoenlijk kan invoegen zonder dat jij geen tijd meer hebt om te anticiperen. Zal dus wel een gevolg zijn van links te dicht op elkaar rijden en de bus er tussen wrikken zijn.... Laats ook een malloot naast me zittten in het gras omdat ze voor me aardig hard in de remmen gingen en hij dus te kort op me reed (1 autolengte, dus net geen bumperkleven).

Over domme acties gesproken: je auto dicht bij een paal parkeren omdat er nergens anders plek is en dat vergeten als je wegrijdt en te kort uitdraaid....... lekker race strepen op het achterspatbord :+ Gelukkig is het een lease bak en mogen we 1 schade per jaar op kosten van de baas rijden :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer even proefondervindelijk of ik ook andermans' lompiteit mag posten. Ik vond het nogal een stunt namelijk.

Een vriend van me heeft z'n Eend verkocht (hij gaat eindelijk ook auto rijden) en bij de verkoop had de koper bedongen dat de kennis even het linkerachterbandje om zou ruilen voor een veel nieuwer exemplaar dat hij, deze kennis, nog in de schuur had liggen.
Ergo kennis duwt "effe snel" de krik onder de eend, draai draai draai draai... donders, zo'n Eend komt ver omhoog voor 'ie met z'n pootjes loskomt...? draai draai draai draai... Jesses, wat heeft dat ding lange veren! draai draai draai draai...
*Plof*, Eend op z'n kant in de voortuin.
_O-

Kennis-pappa was halverwege al komen kijken waarom die eend zo ver omhoog kwam (maar zegt ook niets, de rotzak }) ) en we hebben ons bescheurd. :Y Het duurde een paar minuten voor we zo ver uitgelachen waren dat we even konden helpen de Eend weer netjes rechtop te zetten. Even gewassen en klaar, geen deukjes gelukkig. kennis-mamma was wel wat sip, het Eendje had een half bloembedje tot pannekoek geperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:02:
Ik probeer even proefondervindelijk of ik ook andermans' lompiteit mag posten. Ik vond het nogal een stunt namelijk.

Een vriend van me heeft z'n Eend verkocht (hij gaat eindelijk ook auto rijden) en bij de verkoop had de koper bedongen dat de kennis even het linkerachterbandje om zou ruilen voor een veel nieuwer exemplaar dat hij, deze kennis, nog in de schuur had liggen.
Ergo kennis duwt "effe snel" de krik onder de eend, draai draai draai draai... donders, zo'n Eend komt ver omhoog voor 'ie met z'n pootjes loskomt...? draai draai draai draai... Jesses, wat heeft dat ding lange veren! draai draai draai draai...
_O-

Kennis-pappa was halverwege al komen kijken waarom die eend zo ver omhoog kwam (maar zegt ook niets, de rotzak }) ) en we hebben ons bescheurd. :Y Het duurde een paar minuten voor we zo ver uitgelachen waren dat we even konden helpen de Eend weer netjes rechtop te zetten. Even gewassen en klaar, geen deukjes gelukkig. kennis-mamma was wel wat sip, het Eendje had een half bloembedje tot pannekoek geperst.
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Voor deze ééne keer mag je em posten dan, omdat hij zo ontzettend leuk was. _/-\o_

Mijn stommiteiten van lang geleden.
Toen ik nog naar school ging (is overigens een jaartje of 4 terug) met de auto aangezien ik een tijd gewerkt heb, en toen besloten om weer naar school te gaan.
Je gaat de ring van Rotterdam af richting Alexander waarbij je op een gegeven moment 2 banen naar rechts moet om zo richting Alexandrium te gaan. Maar ja, 's ochtends in de file staan mensen nog wel eens vol op de remmen. Als je dit verkeerd anticipeert, moet je nog weleens de vluchtstrook (nahja, 2baans vluchtstrook) op schieten.

Zo'n zelfde iets heb ik later nog wel eens gehad tijdens het oprijden richting de brug in Spijkenisse waarbij mensen ook ineens vol in de ankers gaan waardoor je de vluchtstrook op moet om een ongeluk te voorkomen. En diegene achter mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:45:
[...]

uhm wanneer je voldoende afstand houdt is er altijd een gat waar iemand op de rechterbaan fatsoenlijk kan invoegen zonder dat jij geen tijd meer hebt om te anticiperen. Zal dus wel een gevolg zijn van links te dicht op elkaar rijden en de bus er tussen wrikken zijn.... Laats ook een malloot naast me zittten in het gras omdat ze voor me aardig hard in de remmen gingen en hij dus te kort op me reed (1 autolengte, dus net geen bumperkleven).
Wees blij dat hij snel genoeg was om naar links te sturen :)
Over domme acties gesproken: je auto dicht bij een paal parkeren omdat er nergens anders plek is en dat vergeten als je wegrijdt en te kort uitdraaid....... lekker race strepen op het achterspatbord :+ Gelukkig is het een lease bak en mogen we 1 schade per jaar op kosten van de baas rijden :)
Dat heeft mijn vader gehad met inparkeren met zijn espace. Van boven tot onder het kale plastic te zien :+ Helaas niet gezien, hij stond bij de garage voor ik het doorhad :P
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:02:
_O-
Vroeger waren er hoe-krijg-ik-een-eend-op-zijn-kant-races, en dat KON gewoon niet. Alles werd geprobeerd, maar die vering was te goed :) Hij had wel 'een beetje' last van rollen om de lengteas, maar omver kreeg je hem niet :P verhaaltje uit de oude doos van mijn vader, al 20x gehoord denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MBV schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Vroeger waren er hoe-krijg-ik-een-eend-op-zijn-kant-races, en dat KON gewoon niet. Alles werd geprobeerd, maar die vering was te goed :) Hij had wel 'een beetje' last van rollen om de lengteas, maar omver kreeg je hem niet :P verhaaltje uit de oude doos van mijn vader, al 20x gehoord denk ik ;)
Het enige gewicht van zo'n eend is het motortje en de bestuurdersstoel, beide zitten vrij laag dus het zwaartepunt is vrij goed. De vering is "vrij zacht" maar niet zó slecht dat je hem zomaar om laat vallen.
Al vraag ik me af wat een eend doe bij een elandtest. Best kans dat de vering bij het terugsturen zo'n zwieper meegeeft dat ie alsnog op z'n kant gaat :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat lukte hele hordes studenten en ander raar volk (langharig en werkschuw tuig) toen anders niet...

Hij gaat pas op zijn kant als je wat steen of beton tegenkomt :P

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 20-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06

PeaceNlove

Deugleuter

Ik fietste laatst door rood op het Vredenburg in Utrecht en toen stond er de lange arm van de wet die wet te handhaven :(
Nu fiets ik niet meer door rood, maar dat had ik beter een roodlicht eerder kunnen bedenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mediabeast schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:25:
Ik fietste laatst door rood op het Vredenburg in Utrecht en toen stond er de lange arm van de wet die wet te handhaven :(
Nu fiets ik niet meer door rood, maar dat had ik beter een roodlicht eerder kunnen bedenken :+
Ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt.

Heb nog niet zo lang geleden ook zo'n boete gekregen. Maar fiets nog steeds keurig door rood heen. Sja, af en toe hebben ze je dan te pakken..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 13-09 15:51
brama schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt.

Heb nog niet zo lang geleden ook zo'n boete gekregen. Maar fiets nog steeds keurig door rood heen. Sja, af en toe hebben ze je dan te pakken..
inderdaad, af en toe hebben ze je dan te pakken, als het de politie niet is, is het wel een automobilist die je onderschept (zie mijn verhaal bovenaan).

Fietsers die door rood rijden (vooral op een druk kruispunt) : |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mij nog nooit, en ik fiets al sinds HAVO 4 standaard door rood :+. Pakkans is zo laag, de kans dat ze je 2x pakken in 10 jaar tijd is bijna nul. Helaas: de kans dat ze je binnen een jaar nog een keer pakken is net zo groot als vorig jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hi-Sintar schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:06:
[...]

inderdaad, af en toe hebben ze je dan te pakken, als het de politie niet is, is het wel een automobilist die je onderschept (zie mijn verhaal bovenaan).

Fietsers die door rood rijden (vooral op een druk kruispunt) : |:(
Niet alleen fietsers hoor, alles wat door rood rijd is nogal imbeciel. Ik ben van mening dat iemand die door rood rijd voor het leven zijn rijbewijs mag inleveren, en dus nooit meer terug kan krijgen.

Om de doodeenvoudige reden dat zo iemand speelt met de levens van anderen, en dat kennelijk geen ene zier kan schelen. Zo iemand heeft dus aangetoond niet de minste vorm van verantwoordeliijkheidsgevoel te kennen. En dan hoor je niet thuis achter het stuur van een gemotoriseerd voertuig.

"Ja, maar ik kijk goed uit!". Tuurlijk, de standaardsmoes van de eeuw. Ze hebben allemaal radarogen kennelijk, het is net het achtste wereldwonder!

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-03-2007 17:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:27:
[...]

Niet alleen fietsers hoor, alles wat door rood rijd is nogal imbeciel. Ik ben van mening dat iemand die door rood rijd voor het leven zijn rijbewijs mag inleveren, en dus nooit meer terug kan krijgen.

Om de doodeenvoudige reden dat zo iemand speelt met de levens van anderen, en dat kennelijk geen ene zier kan schelen. Zo iemand heeft dus aangetoond niet de minste vorm van verantwoordeliijkheidsgevoel te kennen. En dan hoor je niet thuis achter het stuur van een gemotoriseerd voertuig.

"Ja, maar ik kijk goed uit!". Tuurlijk, de standaardsmoes van de eeuw. Ze hebben allemaal radarogen kennelijk, het is net het achtste wereldwonder!
take a chill-pill :)

In het midden van de nacht doe ik het ook. En als ik wat haast heb en dat licht springt net op oranje geef ik ook extra gas, behalve waar er cameras staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jvvv schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:15:
[...]

take a chill-pill :)

In het midden van de nacht doe ik het ook. En als ik wat haast heb en dat licht springt net op oranje geef ik ook extra gas, behalve waar er cameras staan.
Waarom doe je het niet waar camera's staan? Met alle respect, maar vind je dat niet wat hypocriet?

En als je haast hebt moet je eerder vertrekken. Gas geven bij oranje om er nog snel ff langs te kunnen is verboden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Dat is een beetje _te_ generaliserend, wildhagen :P Ik ken hier sowieso 1 verkeerslicht waar ik standaard met de motor door rood ging (ging ja. Er ligt nu een snelweg bij, ik kom amper meer op dat kruispunt + de programmering is aangepast waardoor ik die niet meer uit mijn hoofd ken).

Waarom? Omdat de lussen me niet detecteerden. Als mijn tegenliggers voor rechtdoor groen hadden, dan hoorde ik dat ook te krijgen. VRI "ziet" geen voertuig, lichten blijven rood.
Niet dat hij dan mijn tegenliggers linksaf groen geeft ofzo, nee, alle andere lampen blijven 100% hetzelfde aangeven als wanneer hij me wel zou zien en groen zou geven.

Dan ga ik niet staan wachten of er alstublieft een auto achter me komt staan doe wel gezien wordt, dan ga ik gewoon als mijn tegenliggers groen krijgen.

Ik heb het herhaaldelijk gemeld, maar aangezien ik er niet meer kom weet ik niet of het is opgelost.

Oh ja, nog zoiets: gas geven bij oranje. Als ik hekkensluiter ben in het rijtje verdom ik het om te remmen, ook al had ik het nog wel zonder echt fors in de ankers te gaan gered.
Dat zijn van die VRI's die te strak zijn afgesteld. "Yup, laatste auto voorbij, geel->rood maar weer", alleen was de laatste auto nog niet voorbij...
Op de motor is dat nog leuker: dan is de auto voor mij regelmatig de laatste auto die volgens de installatie al voorbij is...

Als ik op een dag bezorgen moet gaan tellen hoevaak ik als laatste in het rijtje voor rood sta te wachten als ik "netjes" zou ankeren op het moment dat ik geel krijg dan heb ik aan 2 handen niet genoeg. Dat ligt er overigens wel aan waar ik ergens ben: met name in Eindhoven is het vaak raak.

[ Voor 29% gewijzigd door Paul op 21-03-2007 18:40 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:26:
Dat is een beetje _te_ generaliserend, wildhagen :P Ik ken hier sowieso 1 verkeerslicht waar ik standaard met de motor door rood ging (ging ja. Er ligt nu een snelweg bij, ik kom amper meer op dat kruispunt + de programmering is aangepast waardoor ik die niet meer uit mijn hoofd ken)
Ok, daar is het dan om technische redenen.

Maar om een concreet voorbeeld te geven: toen ik straks naar huis reed werd ik op de afrit (en wij, ik en andere auto's, zaten daar al op!) vol gesneden door iemand die van rechts kwam. Deze KAN dus never nooit niet groen gehad hebben (conflicterende rijrichting).

Die kwam daar dus met zéker 50-60 per uur aankarren, door rood. Ik en de wagen achter me moesten hierdoor keihard in de remmen om niet vol in de flank te worden getroffen.

(was op afrit A58, Roosendaal-West)

Kijk, veel mensen in dit topic (de door-rood-rijders) vinden dat kennelijk veilig en normaal. Maar als je daar wat dieper over nadenkt, vind je dat dan écht normaal en, vooral, veilig? Heb je het zo geleerd tijdens je rijlessen?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-03-2007 18:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Nee dat is niet normaal, en nee dat heb je niet geleerd met rijles.

Echter, dat was een _auto_, die door rood reed waar het overduidelijk _niet_ kon.

Op jvvv na heeft echter iedereen het over fietsers (en voetgangers). In die categorie, en dan ook nog eens mits ze daarbij niemand hinderen, heb ik/heeft men er een stuk minder moeite mee.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:37:

Op jvvv na heeft echter iedereen het over fietsers (en voetgangers). In die categorie, en dan ook nog eens mits ze daarbij niemand hinderen, heb ik/heeft men er een stuk minder moeite mee.
Tsja, tot je d'r een op je motorkap (of in jouw motor-geval onder de wielen) hebt liggen.

En dan ben jij als bestuurder fout (iig deels), want zij zijn de zwakkere verdeersdeelnemer....

Een verkeerslicht staat niet voor niks op rood, het is niet alsof iemand dat toevallig en modieuze kleur vind (technische zaken zoals jij eerder beschreef even buiten beschouwing gelaten). Komt het wel eens bij fietsers/voetgangers op dat als hún licht rood is, een anderr licht in conflicterende richting wel eens groen zou kunnen zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja, dat kan. Echter gaat dat vaak over verkeer dat dan links- of rechtsaf zou moeten slaan. En zelfs zonder er vanuit te gaan dat men netjes richting aan zou geven (wat dus je marge vergroot, mits iedereen dat altijd doet) kun je heel vaak aan de hand van de drukte, de afstand en de breedte van het wegdek waar dat conflict op mogelijk is goed inschatten of je veilig over kunt steken.

Vergelijk het maar met een willekeurige kruising/oversteekplaats zonder verkeerslichten, waarbij de auto's voorrang hebben. Daar wordt toch ook niet iedereen overreden? Nee, men is in staat om de situatie in te schatten en te kijken wanneer men veilig over kan steken.

Diezelfde afweging maakt iemand die door rood loopt of fietst ook. Aangezien ze rood hebben zal die afweging vaker een negatief reisadvies opleveren dan een verkeerslichtloze oversteekplaats, maar dat daar lampjes staan wil niet zeggen dat men ineens die afweging niet meer kan maken...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:26:
Dat ligt er overigens wel aan waar ik ergens ben: met name in Eindhoven is het vaak raak.
Eindhoven lichtstad, maar dan wel rode lichtjes en rode golven.
Ik ben volgens mij nog geen stad/dorp tegengekomen waar de stoplichten consequent zo enorm slecht afgesteld staan......
Drukke hoofdwegen waar er steeds 2 auto's door het groen kunnen (en 20 door het oranje en rood als logische gevolg) en onbenullige zijwegen 3 dagen groen hebben waarin er 1 auto door komt...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Uiteraard vallen andermans/vrouws domme acties mij meer op, zo had ik er vandaag ook eentje: ik moet invoegen op de A1 vanaf Laren op de in/uitvoegstrook A1/A27 richting A'foort (Tnet HQ). Ik zit achter een autootje model koekblik met daarvoor een vrachtwagen dus dat ging nogal gezapig. Druk op de A1, dus ik blijf nog even achter het koekblik en de vrachtauto hangen met een vaartje van 60/70 totdat ik ruimte heb om in te voegen.

Dat doe ik dus en ik hou nog even in om te kijken of het koekblik of vrachtauto wellicht ook willen invoegen; die bleven beiden echter rechts rijden dus ik nam aan dat die beiden de afslag richting A27 wilden nemen. Ondertussen zitten we dus met z'n allen al tegen het eind van de in/uitvoegstrook en ik besluit om gas te gaan geven tot de wettelijk toegestane 100KM/H ter plaatse waarmee ik dus het koekblik inhaal.

Vanuit mijn ooghoek zie ik echter het koekblik ook opeens naar links komen - terwijl ik er dus vlak naast rijd! Gelukkig wist ik dat de linkerbaan ook vrij was, dus met een snelle stuur-maneuvre kon ik haar ontwijken. Ik keek nog achterom maar de vrouw (uiteraard) in het koekblik leek geen enig besef te hebben van wat er gebeurde. Gezien de snelheid waarbij ze in mijn achteruitkijkspiegel verdween nam ze ook geen enkele moeite om verder op te trekken naar de geldende maximum snelheid...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:27:
Als ze stoplichten nou eens zouden inrichten dat je als voetganger niet een pokke tijd moet wachten voordat je eindelijk groen hebt, terwijl het verkeer staat te wachten voor hetzelfde stoplicht, zou er al heel wat minder door rood gelopen worden. Als ik hier in de buurt wandel (m'n dagelijkse beweging maar dat terzijde :P) hou ik me weleens netjes aan de regels, en dan sta je dus echt bij de helft van de stoplichten te wachten op niets, en de andere helft heb je als je mazzel hebt net groen als je aan komt lopen (en vervolgens springt ie al op rood terwijl je alleen de overkant hebt kunnen bereiken in die korte tijd door te sprinten...). Pure uitlokking :P
Er zijn helaas stoplichten die dusdanig zijn afgesteld dat ze erom vragen dat je door rood rijdt. Midden in de nacht op een lege weg, en dan staat ie niet alleen op rood, je moet ook echt afremmen van 80 (wat daar mag...) naar erg-stapvoets, en net als je echt bijna helemaal stil staat springt ie op groen 8)7 Dat heet bij mij gewoon uitlokken. Dan heb je als beheerder van de weg 0,0 verkeersinzicht gehad (en het valt me nog mee dat ze er niet vaak staan te controleren...).

Bij een ander stoplicht heir vlak bij sta je rustig een paar minuten te wachten terwijl de andere kant wel rechtdoor mag. Vervolgens gaat het bij hun ook op rood, de weg die van links komt krijgt dan groen. En daarna mogen 'wij' en de andere kant weer doorrijden. Sta je dus regelmatig voor Jan L terwijl het 1000% duidelijk is dat er geen auto van links _kan_ komen...

Nou zijn dit gelukkig wel de uitzonderingen, in principe ben ik het met je eens dat door rood rijden 1 van de potentieel gevaarlijkste overtredingen is die je kunt doen juist omdat als jij rood hebt, iemand anders meestal groen heeft (wat zo'n beetje het kenmerk van stoplichten is ;)).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:19:
[...]

Waarom doe je het niet waar camera's staan? Met alle respect, maar vind je dat niet wat hypocriet?

En als je haast hebt moet je eerder vertrekken. Gas geven bij oranje om er nog snel ff langs te kunnen is verboden.
afaik bullshit..

bij oranje moet je stoppen MITS dit in redelijkheid haalbaar is.. (dus dat de auto achter je de kans krijgt om te anticiperen.. ben wel benieuwd waar jij je bron vandaan heb gehaald.. ik heb dit geleerd tijdens auto/vrachtauto praktijk paar jaar terug (2 jr)

[ Voor 0% gewijzigd door BootVluchteling op 22-03-2007 08:09 . Reden: mits is zonder b ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
BootVluchteling schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:09:

bij oranje moet je stoppen MITS dit in redelijkheid haalbaar is.. (dus dat de auto achter je de kans krijgt om te anticiperen.. ben wel benieuwd waar jij je bron vandaan heb gehaald.. ik heb dit geleerd tijdens auto/vrachtauto praktijk paar jaar terug (2 jr)
Als de afstand voldoende is om nog even flink gas te geven en oranje te halen, dan is de afstand ook voldoende om normaal te remmen en voor rood te stoppen. Als de auto achter je niet meer kan anticiperen reed hij te kort achter je :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
dreamscape schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:35:
[...]

Als de afstand voldoende is om nog even flink gas te geven en oranje te halen, dan is de afstand ook voldoende om normaal te remmen en voor rood te stoppen. Als de auto achter je niet meer kan anticiperen reed hij te kort achter je :)
verschilt per stoplicht. sommige staan een halve seconde op oranje, de andere 5 seconde.. en ik weet niet hoor, maar als jij 10 m achter iemand rijd met 80 km/h en die gaat vol in de ankers met abs, kan je best last hebben als je geen abs heb, en ff niet oplet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je met 80km/h slechts 10m op je voorganger zit, dan zit je er gewoon te dicht op.
80km/h is ongeveer 22m/s, dus nog niet eens een halve seconde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Die rode stoplichten in een 80-zone waar je helemaal naar 0 moet afremmen, daar gaat het niet om afstelling maar om budget: als de lus te dicht bij het stoplicht ligt (=goedkoop) dan kan hij ook pas op een laat moment naar groen.

Overigens denk ik dat men onderschat hoeveel benzine stoplichten en drempels in totaal kosten! 100- of zelfs 80-zones overal instellen en dan zo'n debiele stoplichten waarvoor je 80 km/h snelheid moet weggooien 8)7

Overigens kunnen ze er in Landgraaf ook wat van. Daar staat een zooi stoplichten die zo lijken te zijn ingesteld dat je altijd voor rood stil komt te staan 8)7 Of in Heerlen bij de spoorwegovergang. Komt 1 auto aanrijden, stoplicht doorgaande weg rood... iedereen in de ankers. Is het groen en is net oma 1 opgetrokken, is het gelijk weer oranje omdat er nog 1 autootje komt aanrijden vanuit een zijstraat. Bouw er dan een marge in van max. 1x per minuut op rood ofzo :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Erkens schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:47:
als je met 80km/h slechts 10m op je voorganger zit, dan zit je er gewoon te dicht op.
80km/h is ongeveer 22m/s, dus nog niet eens een halve seconde!
het was ff een voorbeeld.. ga aub ff niet de moraalridder spelen. ik heb het over het feit wat oranje betekend...

en nee, dit is geen flamebait.. iig niet zo bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:39:
[...]

Tsja, tot je d'r een op je motorkap (of in jouw motor-geval onder de wielen) hebt liggen.

En dan ben jij als bestuurder fout (iig deels), want zij zijn de zwakkere verdeersdeelnemer....

Een verkeerslicht staat niet voor niks op rood, het is niet alsof iemand dat toevallig en modieuze kleur vind (technische zaken zoals jij eerder beschreef even buiten beschouwing gelaten). Komt het wel eens bij fietsers/voetgangers op dat als hún licht rood is, een anderr licht in conflicterende richting wel eens groen zou kunnen zijn?
Bij alles wat je doet zit een risico, maar dat is nog geen reden omdat het dan maar helemaal nooit te doen. Of ben jij soms heiliger dan de Paus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
dreamscape schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:35:
[...]

Op een of andere manier werkt het oranje bij veel bestuurders als een soort stroomstoot op de rechtervoet. Bij mij ook afentoe, maar alleen als het een stoplicht is waarvan ik weet dat je tijd genoeg hebt. Slechte smoes natuurlijk. ;)
brama schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:39:
[...]
Bij alles wat je doet zit een risico, maar dat is nog geen reden omdat het dan maar helemaal nooit te doen.
Alleen jammer dat je bij het nemen van zo'n risico ook anderen in gevaar brengt...

[ Voor 20% gewijzigd door arieleks op 22-03-2007 10:58 ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
arieleks schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Alleen jammer dat je bij het nemen van zo'n risico ook anderen in gevaar brengt...
Als fietser neem ik dat risico wel. Net zoals ik dat doe als ik in de auto stap, en het risico neem dat iemand zich voor mij werpt met zijn/haar fiets, auto, of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
brama schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Als fietser neem ik dat risico wel. Net zoals ik dat doe als ik in de auto stap, en het risico neem dat iemand zich voor mij werpt met zijn/haar fiets, auto, of wat dan ook.
En das dus het probleem. Als je bij een auto op de motorkap eindigt wordt de automobilist bijna altijd als schuldige aangewezen omdat jij een niet gelijkwaardige (in dit geval mindere) verkeersdeelnemer bent, ondanks dat jij door rood rijdt. En praat me al helemaal niet van fietsers zonder licht die als argument erop na houden dat zij alles wel zien. Ja EI£$%^ maar ik zie jou dus niet aankomen en |:(
Probleem is dat iedereen vrolijk in zijn eigen straatje denk tegenwoordig en weinig tot geen rekening houdt met anderen in het verkeer (overigens niet alleen in het verkeer maar dat is een heel andere discussie :z )

[ Voor 9% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 22-03-2007 12:02 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:59:
[...]

En das dus het probleem. Als je bij een auto op de motorkap eindigt wordt de automobilist bijna altijd als schuldige aangewezen omdat jij een niet gelijkwaardige (in dit geval mindere) verkeersdeelnemer bent, ondanks dat jij door rood rijdt. En praat me al helemaal niet van fietsers zonder licht die als argument erop na houden dat zij alles wel zien. Ja EI£$%^ maar ik zie jou dus niet aankomen en |:(
Probleem is dat iedereen vrolijk in zijn eigen straatje denk tegenwoordig en weinig tot geen rekening houdt met anderen in het verkeer (overigens niet alleen in het verkeer maar dat is een heel andere discussie :z )
Ja, als je gaat generaliseren dat iedereen die door rood rijdt wel op een motorkap zal eindigen, dan heb je gelijk. Is mij nog niet overkomen in de vele jaren dat ik dagelijks naar mijn werk fiets dwars door het centrum van de stad. Zelfs niet in de buurt gekomen van. Zoveel risico neem ik dus niet, ik doe het alleen als het mijns inziens(!) wel kan. Of jij gelooft dat ik die inschatting goed kan maken zal wel niet, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Je kunt dus ook generaliseren dat iedereen in zijn eigen straatje denkt en geen rekening houdt met anderen in het verkeer.

Als ik als automobilist geconfronteerd wordt met wanstaltig fietsgedrag (komt ook vaak zat voor), dan zijn dat meestal fietsers die spontaan ver uitwijken zonder ook maar op of om te kijken. Of door rood rijden terwijl er auto's stilstaan waar hij oversteekt, terwilj het licht net op groen springt. Dat laatste zul je mij niet zien dood, ter verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
brama schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Ja, als je gaat generaliseren dat iedereen die door rood rijdt wel op een motorkap zal eindigen, dan heb je gelijk.
let op het woordje als aan het begin van mijn zin. Ik generaliseer dus niet dat iedereen op de motorkap terecht gaat komen. Gelukkig gaat het vaak net goed.
Je kunt dus ook generaliseren dat iedereen in zijn eigen straatje denkt en geen rekening houdt met anderen in het verkeer.
Goed daar heb je me :P Misschien had ik dit ff kunnen nuanceren met dat tegenwoordig steeds meer mensen in hun eigen straatje gaan denken. Die uitspraak lijkt me wel reëel als je het verkeersgedrag van sommigen tegenwoordig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:32:
[...]

Ok, daar is het dan om technische redenen.

Maar om een concreet voorbeeld te geven: toen ik straks naar huis reed werd ik op de afrit (en wij, ik en andere auto's, zaten daar al op!) vol gesneden door iemand die van rechts kwam. Deze KAN dus never nooit niet groen gehad hebben (conflicterende rijrichting).

Die kwam daar dus met zéker 50-60 per uur aankarren, door rood. Ik en de wagen achter me moesten hierdoor keihard in de remmen om niet vol in de flank te worden getroffen.
2 van mijn regels overtreden: [1]áls ik door rood ga moet er niemand op mij hoeven te reageren om het te overleven: in dit geval duidelijk overtreden, als ik daar met de fiets had gereden en jij had niet gereageerd was ik plat geweest
[2] Ik rijd niet door rood met de auto, of er moet een bizarre situatie voordoen (5 min wachten in de polder zonder verkeer om me heen -> meetlus stuk ofzo)
(was op afrit A58, Roosendaal-West)

Kijk, veel mensen in dit topic (de door-rood-rijders) vinden dat kennelijk veilig en normaal. Maar als je daar wat dieper over nadenkt, vind je dat dan écht normaal en, vooral, veilig? Heb je het zo geleerd tijdens je rijlessen?
Nee, deze situatie duidelijk niet. In wiskunde is dat het verschil tussen de ForAll- en Exists-kwantoren: er is een situatie waar het niet verantwoord is betekent nog niet dat het in alle situaties gevaarlijk is, oftewel er is geen situatie waar het verantwoord is.

Als er een situatie is waar het niet verantwoord is, betekent dat alleen dat het niet in alle situaties verantwoord is, en zelfs de meest notoire door-rood-rijder zal dat met je eens zijn.
En zolang je die 2 niet uit elkaar kan houden valt hier niet normaal over te praten.
wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:39:
[...]

Zelfde verhaal. En dat jij schuldig bent is leuk voor je verzekering, wie loopt het risico? Dat is duidelijk anders dan de situatie hierboven waar degene die door groen gaat het risico loopt.
Jij komt zeker nooit in een grote stad ofzo? :X Zeker in Eindhoven is het dramatisch. Kijk eens op deze link: http://maps.google.com/?q...41,0.00339&t=h&iwloc=addr

De kruising tussen de beukenlaan en de noord-brabantlaan. Kom ik 4x per week langs. Ik kom van onder, en moet naar de koenraadlaan (linksboven). Het eerste stoplicht voor mij als fietser is dus om over te steken naar de middenberm (voor de busbaan). Er zijn 3 stromen die mij kruisen: auto's van onder die naar rechts gaan, auto's van links die rechtdoor gaan, en auto's van boven die naar links gaan.
Meestal als ik aan kom rijden springt hij net op rood. Zal wel met het vorige stoplicht te maken hebben ofzo. Dat betekent dat er een ontruimingstijd is van een halve minuut. Dan mogen de auto's van onder een minuut lang rijden, waarna een halve minuut ontruimingstijd komt. Dan mogen de auto's van links rijden, die meestal naar boven toe gaan. Dat gaat zo'n anderhalve minuut door, ontruimingstijd, en vervolgens mag ik rijden. Volgens mij (lang geleden, ik wacht daar niet zo vaak :+) mag je dan direct naar de overkant, om te wachten voor naar links. Want daar moet je vervolgens weer wachten omdat het cirkeltje weer is begonnen. Alleen begint het dan met auto's die meestal naar onderen gaan...

Gevolg: je hebt er op de fiets minimaal 3 min voor nodig om bij de koenraadlaan te komen. Terwijl je, als je goed uitkijkt en voorzichtig speelt (alleen oversteken met groen licht of geen auto's aanwezig) er in een minuut bent.

Ik weet niet 100% zeker of ik het programma goed beschrijf. Ik wacht er namelijk niet altijd, en zeker niet met mijn stopwatch aan. Ik zal er de volgende keer eens goed op letten :)
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:47:
Vergelijk het maar met een willekeurige kruising/oversteekplaats zonder verkeerslichten, waarbij de auto's voorrang hebben. Daar wordt toch ook niet iedereen overreden? Nee, men is in staat om de situatie in te schatten en te kijken wanneer men veilig over kan steken.

Diezelfde afweging maakt iemand die door rood loopt of fietst ook. Aangezien ze rood hebben zal die afweging vaker een negatief reisadvies opleveren dan een verkeerslichtloze oversteekplaats, maar dat daar lampjes staan wil niet zeggen dat men ineens die afweging niet meer kan maken...
You tha man, had het bijna zelf zo in kunnen tikken! :)

Nog iets: in Eindhoven staan alle stoplichten zo ingesteld dat het verkeer naar rechts mag afslaan terwijl de fietsers groen licht hebben (behalve dan dat ene kruispunt hierboven). Dat zou dus ook elk moment fout moeten gaan volgens jouw, wildhagen...
BootVluchteling schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:39:
[...]

verschilt per stoplicht. sommige staan een halve seconde op oranje, de andere 5 seconde.. en ik weet niet hoor, maar als jij 10 m achter iemand rijd met 80 km/h en die gaat vol in de ankers met abs, kan je best last hebben als je geen abs heb, en ff niet oplet
Dat heeft te maken met de geldende maximumsnelheid. Om te voorkomen dat mensen op de van Rijckevoorselweg op de grens van Rotterdam op tijd kunnen remmen voor oranje, hebben ze bij de stoplichten een maximumsnelheid ingesteld van 50km/u 8)7. Waar uiteraard niemand zich aan houdt (ik zorg dan altijd wel dat ik onder de 100km/u zit :+)
brama schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:44:[knip] terwilj het licht net op groen springt. Dat laatste zul je mij niet zien dood, ter verduidelijking.
:P Mij wel, met 1 baan en met oogcontact. Met 3 banen of meer doe ik het alleen met heel veel haast, en ik weet dat dat niet slim is. Gaat zelden fout, dat je hoort dat de auto's al wegrijden voordat je aan de overkant bent O-) 1x vergeten dat de ontruimingstijd erg kort is bij dat ene kruispunt, als je in de spits rijdt :X

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 22-03-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
50 meter spookrijden na linksaf te slaan op een kruispunt met een vluchtheuvel. Ik reed dus aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel. :X

Ik schrok me wel dood maar kon niet zo vluchten naar rechts vanwege die vluchtheuvel... Er volgden me trouwens 3 auto´s.

Was na een 22 uur lange vlucht en een maand vakantie in the states, waar ze die vluchtheuvels niet hebben zeg maar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:44:
50 meter spookrijden na linksaf te slaan op een kruispunt met een vluchtheuvel. Ik reed dus aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel. :X

Ik schrok me wel dood maar kon niet zo vluchten naar rechts vanwege die vluchtheuvel... Er volgden me trouwens 3 auto´s.

Was na een 22 uur lange vlucht en een maand vakantie in the states, waar ze die vluchtheuvels niet hebben zeg maar... :+
Had ook zoiets. Was 2 weken geleden met het mooie weer met de motor onderweg en dacht nog even vlug een auto in te halen voor de rotonde zodat ik vrij baan had na de rotonde. Op het moment dat ik naar links ging passeerde ik een vluchtheuvel die doorliep tot aan de rotonde. Kon ook niet meer voor de auto de rotonde opkomen dus was genoodzaakt om de rotonde verkeerd om te nemen. Keken wel een aantal mensen raar op, zullen wel gedacht hebben "heb je dat motortuig weer" :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Uuh situatie was dat ik idd op de linlerbaan reed, omdat ik een vrachtwagen ging inhalen. Achter die vrachtwagen reed een auto, die dacht naar liks te kunnen op het moment dat ik bijna met mijn voorbumper gelijk met zijn achterbumber zat. ( ffvoor de duidelijkheid, ik reed links en hij rechts )

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BootVluchteling schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:11:
[...]

het was ff een voorbeeld.. ga aub ff niet de moraalridder spelen. ik heb het over het feit wat oranje betekend...
het was absoluut niet mijn bedoeling om "moraalridder" te spelen, maar zelfs ik (heb geen rijbewijs) weet dat 10 meter veel te dichtbij is met dergelijke snelheden.

verder slaat je voorbeeld imo niet echt op dat oranje stoplicht, immers als je daar rijd dan zie je _ook_ dat oranje licht en weet je gewoon dat de auto voor je kan gaan stoppen anderzijds moet jij dat doen, want als hij op oranje staat/gaat dan weet je dat binnen een paar seconden dat licht op rood staat ;)

Oranje is gewoon stoppen, tenzij het niet meer mogelijk is om binnen de nog af te leggen afstand stil te staan (bijvoorbeeld dus 10m vanaf het stoplicht zien dat hij op oranje gaat terwijl je 80 rijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Erkens schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:12:
[...]

Oranje is gewoon stoppen, tenzij het niet meer mogelijk is om binnen de nog af te leggen afstand stil te staan (bijvoorbeeld dus 10m vanaf het stoplicht zien dat hij op oranje gaat terwijl je 80 rijd ;) )
Bijna goed: oranje is stoppen indien het redelijkerwijs nodig is.

Keihard remmen is gevaarlijk: als je achterligger het niet op tijd zit dan heb je best snel een ongeluk in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:45:
[...]

Bijna goed: oranje is stoppen indien het redelijkerwijs nodigmogelijk is.
Heeft niks met nodig te maken, want het is nodig dat je probeert te stoppen. Het moet alleen kunnen
Keihard remmen is gevaarlijk: als je achterligger het niet op tijd zit dan heb je best snel een ongeluk in zo'n geval.
Helemaal mee eens :)

Zelf een keer in de avond: weg richting T splitsing, strook wordt opgesplits door een middenvlak met een pijl dat je rechts moet blijven rijden....WAB rijdt domweg links van de opsplitsing op naar de T-splitsing :X Beetje dom, gelukkig niemand op de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:45:
Bijna goed: oranje is stoppen indien het redelijkerwijs nodig is.
ik heb dan ook geen rijbewijs en derhalve ook geen theorie gedaan, dus ik probeer gewoon logisch na te denken wat het betekend :)
lijkt me logisch dat je ten aller tijden ongelukken moet voorkomen, die verkeersregels zijn daar immers ook voor gemaakt, maar als je ze door ze strikt te volgen juist een gevaarlijke situatie creeerd dan vind ik persoonlijk dat je best die regels wat mag buigen. (en uiteraard is plotseling stoppen nooit handig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Erkens schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:58:
[...]

ik heb dan ook geen rijbewijs en derhalve ook geen theorie gedaan, dus ik probeer gewoon logisch na te denken wat het betekend :)

[...]

lijkt me logisch dat je ten aller tijden ongelukken moet voorkomen, die verkeersregels zijn daar immers ook voor gemaakt, maar als je ze door ze strikt te volgen juist een gevaarlijke situatie creeerd dan vind ik persoonlijk dat je best die regels wat mag buigen. (en uiteraard is plotseling stoppen nooit handig :P )
precies. maar geloof de semi-pro (myself :*) ) dan even. heb vrachtwagen theorie en praktijk ook dus ik weet hoe laat het is. een vrachtwagen moet ook weleens door rood omdat het anders niet te doen is om aan te remmen (zonder goederen door het kopschot heen :X )

er zijn gekken genoeg op de weg die in de ankers gaan als ze oranje zien terwijl dat niet eens nodig is. het tegenovergestelde zie je ook, dat mensen door donker oranje rijden als ze nog 50 meter af moeten leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Als je een (bijna) ongeluk veroorzaakt als jij voor oranje stopt, hebben jij en vooral de mensen achter je dus totaal niet zitten opletten! Je kunt sowieso al wel begrijpen dat als je aan komt rijden en t stoplicht staat al die tijd op groen, dat de kans redelijk aanwezig is dat tegen de tijd dat je er bent, dat ding van kleur verspringt. Anticiperen heet dat. Dus moet je er al rekening mee houden, en dat betekend dus dat je niet blijft planken tot 10 meter voor het stoplicht, maar dus al wat eerder reageert. (en als je dus een bijna noodstop moet maken om nog te stoppen voor oranje heb je het 2 keer niet begrepen: de 1e is wat ik net al zeg, de 2e keer is dat je dan even vergeten bent dat oranje betekend dat je moet stoppen indien dat veilig kan. En als je een noodstop moet maken, kan dat dus niet veilig. Maar dan vind ik nog steeds dat je niet hebt geanticipeerd..

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
vertel dat de chauffeur achter je als hij op je bumper zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Inderdaad, waarom zou je hard remmen als je nog makkelijk het oranje stoplicht kan meepakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
punt is, dat je 2 mensen heb die een beoordeling maken.. als chauffeur 2 vind dat het kan, en meneer 1 niet, moet je goed opletten.. bij mij lukt het meestal wel, maar bij anderen gaat het weleens mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ja dat is helemaal zo, maar meestal is het bij mij zo dat als ik op een 80km weg rij en het word oranje, dan zit er een groot stuk tussen mij en mij voorganger. In de stad is het een ander verhaal, dan moet je idd iets beter opletten op wat je voorganger doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felle zon op het zwarte vizier van mijn helm, lange rij auto's voor me, lange rij auto's achter me. Op ongeveer twintig meter van het stoplicht vandaan springt het stoplicht op oranje. Dus ik kijk even achterom, wat de auto achter me doet (die snelheid terug nam), kijk weer voorruit, zie ik het net op rood springen, en staat de auto voor me stil. Auch, vol op de remmen, rechts erlangs geschoten, en even mijn hand opgestoken. Niet zo slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:52:
Felle zon op het zwarte vizier van mijn helm, lange rij auto's voor me, lange rij auto's achter me. Op ongeveer twintig meter van het stoplicht vandaan springt het stoplicht op oranje. Dus ik kijk even achterom, wat de auto achter me doet (die snelheid terug nam), kijk weer voorruit, zie ik het net op rood springen, en staat de auto voor me stil. Auch, vol op de remmen, rechts erlangs geschoten, en even mijn hand opgestoken. Niet zo slim :P
Heb jij geen spiegels? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

MBV schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:16:
[...]

Scooter misschien? (Waarom hebben die dingen eigenlijk niet gewoon standaard verplicht spiegels?)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:16:
[...]

Nope, helaas niet op mijn model. Het was ook slechts een fractie van een seconde, dat omkijken, maar net iets te veel.

Wat ook meetelde was de ik door de zon moeite had te zien of het op oranje sprong, en ik ook te lang met mijn hoofd omhoog zat :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Ach, zo'n fout maak je 1 keer doorgaans, de hartslag van 160+ die je daarna hebt doet je wel nadenken de volgende keer :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
mocht de vrouw, die in een polo met kenteken PZ-ZF-51 VW polo rijd, op dit forum zitten..

gooi je rijbewijs weg, en ga op de fiets naar de slager waar je vermoedelijk werkt... je kan snijden als de beste. domme doos |:(

dat wijf zit, voor mijn neus enkele chauffeurs, waaronder ikzelf, keihard te snijden. (vandaar de "slager-grap"..)

als je 3 banen heb, tellend vanaf links, komt die doos vanaf baan 3, om jou, op baan 1 in te halen, om daarna je keihard te snijden en met een snelle stuurbeweging binnen de 2 seconde alweer op baan 3 te zitten..

auto's voor mij zag ik de remlichten hard aangaan omdat ze weer een "move" maakte..

stomme doos!! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

BootVluchteling schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 07:33:
mocht de vrouw, die in een polo met kenteken PZ-ZF-51 VW polo rijd, op dit forum zitten..

gooi je rijbewijs weg, en ga op de fiets naar de slager waar je vermoedelijk werkt... je kan snijden als de beste. domme doos |:(

dat wijf zit, voor mijn neus enkele chauffeurs, waaronder ikzelf, keihard te snijden. (vandaar de "slager-grap"..)
[...]
stomme doos!! :/
anders nog iets? :+

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
haha, nee hoor.. was ff frusti.. wijf was levensgevaarlijk.. die deed dingen waar de honden geen brood van lustte.. moest het even van me afschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BootVluchteling schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:10:
[...]

haha, nee hoor.. was ff frusti.. wijf was levensgevaarlijk.. die deed dingen waar de honden geen brood van lustte.. moest het even van me afschrijven :)
volgens mij hoorde die reply bij die slagers-grap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Erkens schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:27:
[...]

volgens mij hoorde die reply bij die slagers-grap ;)
owja, foutje.. ben nog niet wakker. de koffie moet nog ff inwerken :P :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je dat soort grappen nog niet snapt, moet je ook niet de weg op gaan :z Eerst wakker worden, dan pas het stuur beetpakken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
MBV schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:37:
Als je dat soort grappen nog niet snapt, moet je ook niet de weg op gaan :z Eerst wakker worden, dan pas het stuur beetpakken... :P
mwah. ik ben een beetje uitgeput.. vroeg op, amper vrije tijd enzo. breekt me atm ff op. weinig keuze

/edit het is niet dat je me slapend achter het stuur ziet. als het te gek wordt, stop ik ff bij een benzine pomp.. al paar keer gedaan. kleine moeite, maar scheelt wel een (eventueel) ongeluk..

[ Voor 22% gewijzigd door BootVluchteling op 29-03-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Pfff, gister reed ik echt zo slecht.
Alles ging heel schrokkerig, het was net een hobbelpaard.
Bij een kruising waar ik links af ging vergeten de auto die rechtdoor wou voorrang te verlenen. 8)7 Kan me dan wel voor de kop slaan. Zo stom, nou hoop ik dat ik er wat van leer. :)
Maar je schaamt je wel. :/

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet echt domme actie maar wel raar

Was in frankrijk en reed op de snelwegen net buiten parijs richting Nederland, nu was er file en zaten we dus gezellig met z'n alle langzaam te rijden op een tweebaans, tot ik ineens in me spiegel een politie wagen tussen de wagen zag komen, dus in plaat van op de vluchtstrook reed hij tussen de twee banen in waardoor dus alle auto's gingen uitwijken (linkerbaan links, rechterbaan rechts). Ikzelf reed op de rechterbaan en dacht dus beleeft even ruimte te maken voor deze unieke situatie. Terwijl ik uitwijk kijk ik in me rechter spiegel en zie ik op dat moment een ziekenwagen met een rot vaar aanknallen over de vluchtstrook dus ik zat daar half op de vluchtstrook terwijl er een ziekenwagen op me af komt duik ik uit paniek naar links (te ver). Dus ik zat daar nog bij te komen van de ongeluk zag ik weer een auto aankomen en weer door het midden :S. Dus het leek net alsof ik de samba aan het doen was met me naar rechts links rechts. Gelukkig was ik niet de enigste auto die daar moeite mee had want ik zag om me heen meerder auto’s heen en weer gaan.

Rare fransen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 16:53
-Shell zegeltjes plakken in stilstaande file terwijl de weg naar beneden loopt. Grabbel in m'n handschoenenkastje naar een nieuw boekje, voet van de rem en met 5 km per uur op een metalen punt van een aanhager voor me.....
-Passagier op achterbank zegt iets maar ik versta hem niet.Draai me in een reflex even om met "Wat zeg je?". Die wijst met zwijgend met open mond en grote ogen naar voren en BOEM! op de auto voor me die net op dat moment in de ankers ging...
-Voor het verkeerde stoplicht op een hobbel. Even achteruit om naar de goede rijstrook te gaan en de auto achter me over het hoofd gezien omdat die een meter lager stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hey bszz, al eens gedacht aan een auto met parkeersensors? Die had je wel kunnen redden in beide gevallen, denk ik zo.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

mijn (eerste) domme actie in het verkeer:
Rechter ruit niet schoongemaakt met de spons en daardoor een geparkeerde auto niet zien staan.
Rechter deur en rechter achterwielkast in deuken |:( ;(

Ben benieuwd wat me dit gaat kosten.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000

The End

!Beginning

Hillie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:06:
Hey bszz, al eens gedacht aan een auto met parkeersensors? Die had je wel kunnen redden in beide gevallen, denk ik zo.
Ik zat meer te denken aan een brommer, waar hij wat minder afgeleid wordt ofzo...

Toen ik mijn auto 2 dagen had (ongeveer 75 km op de teller), stond ik bij de spoorbomen te wachten. De man voor mij vond het te lang duren. Ik zag zijn achteruitrijlicht aanspringen, op het moment dat ik toeterde, knalde hij er vol boven op. 800 euro schade. Achteruit rijden zonder te kijken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
The End schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Ik zat meer te denken aan een brommer, waar hij wat minder afgeleid wordt ofzo...

[...]
Ja en een brommer heeft geen handschoenenkastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

The End schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Toen ik mijn auto 2 dagen had (ongeveer 75 km op de teller), stond ik bij de spoorbomen te wachten. De man voor mij vond het te lang duren. Ik zag zijn achteruitrijlicht aanspringen, op het moment dat ik toeterde, knalde hij er vol boven op. 800 euro schade. Achteruit rijden zonder te kijken |:(
Maar je zag toch z'n achteruitrijlampen aan gaan? snap je dan niet dat je op moest rotten? :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
deepbass909 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:01:
[...]

Maar je zag toch z'n achteruitrijlampen aan gaan? snap je dan niet dat je op moest rotten? :p
Sorry, je zit in het verkeerde topic. Deze hoort in het Jouw domme reactie op GOT topic

;) Sorry, ik liet me even gaan

[ Voor 6% gewijzigd door bszz op 30-03-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik woon alweer een jaartje in den Haag, en het rijden in een grote stad kan ik nu ook echt wel redelijk. Laatst moest ik alleen heel vroeg iemand wegbrengen, dus zonder koffie en ontbijt in de auto. Ik heb dus ook direct iemand in mijn dode hoek compleet gemist, en heerlijk gesneden. God zij dank had die persoon een goede remreflex, anders was mijn maand nieuwe auto een ander model geweest :X

Was ik ook niet echt trots op, en is het ergste wat me ook in 8 jaar autorijden is overkomen.... (dat valt dan wel weer mee :) )

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
lekker verhaal. paar wk geleden vertelde ik stoer over mn nieuwe auto. de eerste schade is alweer een feit... iemand heeft met iets tegen mijn achterbumper gezeten, vlak achter mijn linkerachterband. schade is toch wel redelijk, vermoed dat er een nieuwe achterkant op moet ~ 2-3K schade ofzo.. gelukkig was hij wel zo netjes om briefje onder de ruitenwisser te doen d:)b

houd jullie op de hoogte.. straks ga ik em bellen. eerst ff de verzekering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik moest gruwelijk lang wachten bij een stoplicht, werd het eindelijk groen liet ik de koppeling omhoog en een beetje gas geven. Maar door een slapende voet ofzo liet ik de koppeling een beetje schieten dus de auto slaat bijna af. Ik had geen zin om nog een keer zolang te wachten dus ik trap de koppeling weer een kwart in en geef me toch een partij gas,daar word je niet goed van....Met als gevolg, met zwaar spollende en piepende banden de bocht door. Die blik van me vriendin was trouwens wel mooi :+

Ik had gistere een bijna frontaal ongeluk met 100km per uur, op een haar na. Niet mijn eigen schuld gelukkig anders had ik mezelf echt voor me kop geslage denk ik. Ik was echt zo kwaad op de boosdoener, maar da vertel ik nog wel. Geen zin om te type

[ Voor 20% gewijzigd door darkdesign op 02-04-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:33
Ik stond vorige week heel lang te wachten voordat ik kon oversteken. Ik moest over de 1e weghelft, links afslaan dus. Toen ik over stak realiseerde ik me ineens dat ik helemaal niet naar links had gekeken of er wat aan kwam op de weghelft die ik moest oversteken :S. 't Had denk ik te maken met het feit dat ik zo lang stond te wachten ... dit was de eerste keer in 6½ jaar dat dit me overkomen is ... ik wist ook meteen wat ik fout deed toen ik over stak. Gelukkig is 't goed gegaan B).

Ik zag trouwens eergisteren voor m'n neus ook bijna een opa de sloot in rijden. Die man moet duidelijk van de weg. In een heel normale bocht week hij zo ver naar rechts uit voor een tegenligger dat hij al voor de helft met z'n auto in het gras reed, duidelijk zichtbaar ongecontroleerd want met een rukbeweging stuurde hij vervolgens weer de weg op waardoor de auto behoorlijk zwalkte. De sloot was "slechts" een metertje verderop. Dat soort mensen moeten z.s.m. van de weg worden gehaald, even daarvoor hield hij het verkeer ook al behoorlijk op.

[ Voor 35% gewijzigd door Wouter! op 03-04-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Was niet in het verkeer, maar toch...

Gisterren was ik gehaast en wilde ik er nog snel even 20L Euro95 in gooien. Ik had me iets te dicht bij de pomp geparkeerd en het was dus wat wringen om dat spuitding los te halen en in men tank te zetten. Ik voerde de beweging iets te wild uit en dat spitstuk knal ik tegen de auto...
Resultaat: een mooie stuk lak weg :( :(
Achja... nog wat minder lak op men auto...

Ook gisterren op een parking een iets te wilde J-turn gedaan op een parking. Was gewoon uit praktische overweging dat ik hem deed, ik had haast en had geen zin op 3x dat stuur volledig heen en weer te draain. Maarja, ik was blijkbaar 'iets' te snel aan het rijden en men vriendin vond het niet leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Dit is pas een domme actie: mms://media.at5.nl/items/070404_web-ongeluk_zeilstraat.wmv en daarna gewoon wegrijden :-)

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

We Are Borg schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:55:
[...]
Heeft niks met nodig te maken, want het is nodig dat je probeert te stoppen. Het moet alleen kunnen

[...]
Idd, ik bedoelde ook mogelijk, maar ik zat met m'n hoofd bij te veel dingen tegelijk ofzo, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Op de fiets in Utrecht gisteren. De remmen van mijn fiets doen het niet zo goed, maar daar kom ik met goed opletten en afstandhouden meestal wel mee weg. Nu schoot het fietslicht van groen nét op rood, maar ik had geen zin om te stoppen. Meestal is er tussen de tijd dat jouw licht rood wordt en het licht van de (in dit geval) bus groen nog wel de mogelijkheid om over te steken, maar in dit geval niet! Toen ik de bus zag optrekken had ik kwa reactie nog zat tijd om te stoppen, maar daar kwamen mijn slechte remmen om de hoek kijken! Had geluk dat de buschauffeur oplette en heel hard remde zodat ik niet onder een Utrechtse stads-bus lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

KOOP GOEDE REMMEN! Komop zeg, je gaat toch niet door het verkeer met slechte remmen :X Ik heb nu mijn vader's oude fiets met trommelremmen, en ik denk er sterk over om die uit elkaar te halen en op te schuren ofzo, in de hoop dat ze het beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 20:24

krietjur

Where am I?

Ja, hoeveel moeite is het nou om te zorgen dat je remmen het goed doen.. weegt toch niet op tegen een keer van het asfalt geschraapt moeten worden lijkt me ;)

Onderhoud op veiligheidsgebied moet gewoon voor elkaar zijn vind ik, of het nu een auto, fiets of wat dan ook is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ik zou ook lekker wegrijden :) Weet je hoeveel zo'n ding kost? Als je verzekering dan wat moeilijk doet...

Er is een algemene regel, maak je wat stuk op de openbare weg en niemand heeft het gezien, rij dan lekker weg. Hoeveel geld ze je voor die troep factureren is ondenkbaar, en meestal een veelvoud van wat het hen werkelijk kost. Ok, het is niet eerlijk en vluchtmisdrijf, maar toch... blastingen betaal je genoeg.

Gisterren nog een domme actie gedaan. Lekker tegen 100 door een redelijk leuk bochtje op een afrit van de snelweg, was ik vergeten dat er na die bocht een kruispunt was. Lekker op de rem gaan staan en juist voor de lichten nog gestopt. Eindelijk heb ik het voordeel van abs echt kunnen voelen. Je auto blijft (ongeveer, lees: lichte overstuur) dezelfde lijn volgen, zelfs al zit je met al je kracht op je rem. Vriendinnetje had even schrik :)

[ Voor 24% gewijzigd door jvvv op 05-04-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik had gisteren een bijna-botsing. Ik kom bij de kantine door de deuren schieten (De persoon voor mij had hem open geslingerd, deed snelle stap om er tussendoor te kunnen), ga ik rakelings langs de kantinejuffrouw (bijna 60, ahemm :P ). "JA! Meneer *insert achternaam Mei*! Hierrrrr komen!"
Ik kwam er met een waarschuwing vanaf. Pfff, die ambtenaren van tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

ik heb weer een mooie actie, vandaag mijn mtb opgehaald van de fietsenmaker (omdat ik er vorige zomer een salto mee heb gemaakt waar mijn ketting en tandwielset compleet aan gort is gegaan) dus ik ben flink blij dus rijd wat "enthousiast" door het centrum van de stad (lees ruim 20km/u :p goed te doen op die fiets) rijd ik de hele tijd in de buurt van een auto (korte stukjes tussen stoplichten, verkeer rijd daar erg traag) slaat die auto ineens rechtsaf! gelukkig zag ik het aankomen (is te verwachten als je hard rijd op een fiets.. dat snappen automobilisten niet...) en kon ik netjes doch met een hartslag van >200 op mijn voorwiel tot stilstant komen ongeveer 30 cm van haar (ja haar ja) portier (thuis meteen mijn remmen even anders afgesteld, bijna faceplant op de zijruit :D)

[ Voor 5% gewijzigd door rimpeldinky op 05-04-2007 19:21 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Ik nog een stomme actie: heb nog niet zo lang me rijbewijs maar wilde in mn auto even hard rijden met een vriend naast me. Beetje opfokken (dus laat remmen voor een stoplicht enzo.) Reed ik in de straat waar ik moest zijn dacht ik, kom ff keren. Dus ik naar achteren en weer terug. Maar op de heenweg trok ik hem even goed door. Stond er achter een auto een vent met een hond en een kind (zag ik in mijn achteruit kijk spiegel) Druk gebaren en boos zijn. (nooit meer in een stil straatje hard langs autos rijden want het is nooit zo stil als het lijkt...

Behoorlijk gek dus ;)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/2386/situatie50euro.PNG

Plaatje lijkt me vrij duidelijk. Mag dit 50 Euro kosten? ("Tegen de rijrichting infietsen + door rood licht rijden"). Ik ga sowieso bezwaar aantekenen...

Naar mijn weten is dit namelijk gewoon 2x de weg oversteken zonder dat er van een kruispunt sprake is!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Als er fietspaden aan beide kanten van de weg zijn dan moet je je als fietser daar aan houden, tenzij de fietsstroken voor twee richtingen aan beide kanten zijn. Maar aan je plaatje te zien is dat niet het geval.

Verder loop je het risico dat een auto niet op je let omdat hij een actie als deze niet verwacht.

Succes met je bezwaar maar ik geef je weinig kans, en dan nog door rood rijden is zowiezo een prent.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:33:
[afbeelding]

Plaatje lijkt me vrij duidelijk. Mag dit 50 Euro kosten? ("Tegen de rijrichting infietsen + door rood licht rijden"). Ik ga sowieso bezwaar aantekenen...

Naar mijn weten is dit namelijk gewoon 2x de weg oversteken zonder dat er van een kruispunt sprake is!! :(
Wat je had moeten doen: oversteken, afstappen, over het voetpad heen lopen en aan de andere kant weer oversteken. Geen boete :P
Goedkoper alternatief: over de stoep rijden, dat is goedkoper dan door rood :P

Maar je steekt over, rijdt aan de verkeerde kant van de weg, rijdt door rood, en jij verwacht dat je wegkomt? :D 8)7

Ik doe het ook wel eens, als ik aan de linkerkant van de weg aan kom fietsen en anders door rood moet, maar zoals jij doet nooit. Je kan dan namelijk nooit het kruispunt genoeg overzien. In korte 'etappes' is het veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@ferdius
Lopend mag dit, beweeg je je voort in/op een rijdend voertuig dan noemen ze het spookrijden ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
[onzin]

[ Voor 91% gewijzigd door Vinnienerd op 06-04-2007 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 09:43
Laatst nog meegemaakt. Breng een vriend weg en rij door crooswijk (rotterdam), 40 km/h.
Net boven de toegestane snelheid dus, kom bij een zebra pad en rij gewoon door, bijna een persoon van een andere afkomst op de motorkap. Donker buiten, donkere huidskleur, weinig verlichting....
Beter opletten dus in het vervolg, m'n hart zat op dat moment bijna letterlijk buiten m'n lichaam ondanks dat ik er laconiek op reageerde tegen m'n mede passagiers. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
constructor schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 02:20:
Laatst nog meegemaakt. Breng een vriend weg en rij door crooswijk (rotterdam), 40 km/h.
Net boven de toegestane snelheid dus, kom bij een zebra pad en rij gewoon door, bijna een persoon van een andere afkomst op de motorkap. Donker buiten, donkere huidskleur, weinig verlichting....
Beter opletten dus in het vervolg, m'n hart zat op dat moment bijna letterlijk buiten m'n lichaam ondanks dat ik er laconiek op reageerde tegen m'n mede passagiers. :X
glimlachde hij niet, dat je em niet zag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:33:
[afbeelding]

Ik heb eergisteren iemand met redelijk vergelijkbare actie (spookrijden op de fiets) het zichzelf moeilijk laten maken. In mijn geval betrof het ook een fietser die aan het spookrijden was en op die manier wat meters afsneed en het oversteken voor zichzelf wat gemakkelijker maakte. Het betrof overigens een gescheiden fietspad. Tja, ik moest een mannetje op een elektrische rolstoel inhalen. We reden tegen de brug op. Ik kon kiezen uit 3 dingen:

1) Afremmen, achter het oude mannetje blijven rijden tot de brommer gepasseerd was en vervolgens de 50 kg aan fiets weer op gang krijgen tegen de helling op
2) Niet afremmen maar het oudere heerschap inhalen en vervolgens het oude mannetje snijden om de brommer ruim baan te geven
3) Niet afremmen, het oude mannetje inhalen en vervolgens op fatsoenlijke wijze weer naar rechts gaan zodat ik het oude mannetje níet zou hinderen, goed, de brommer wordt dan wel gehinderd.

De keuze was snel gemaakt.

Maar ik snap je commentaar echt niet.

Je steekt inderdaad 2x de weg over. Daarbij ga je spookrijden én pak je toch wel degelijk het verkeerslicht mee. Of het rood was, kan ik niet zien natuurlijk maar het zou me niets verbazen als het volledig terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Sja, dat lomp oversteken doe ik ook wel eens, omdat je anders de pech hebt dat je op 2 rode lichten moet wachten. Meestal dan wel via de stoep.

Maar uiteraard ben je dan gewoon fout bezig, en als je daarop gewezen wordt, heb je vette pech.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.