Heerlijk van die mensen die vinden dat als je harder rijdt dan is toegestaan, je automatisch meer rechten hebt (en dat is niet waar, dat geldt alleen voor BMW's die op de linkerbaan mogen blijven plakken

).
No offence, want zoals die keral zich gedraagde was ook erg slecht, maar heb zelf een hekel aan links hangende cruise controllers die prima naar rechts kunnen tussen 2 vrachtwagens maar voor het gemak maar links blijven hangen. Als ik haast had gehad, was ik je ook rechts voorbij gegaan. Mag niet, zeer associaal van mij, maar had mijn energie ook niet verspeeld aan groot licht of gebaren zoals die kerel. Ik ga er gewoon rap voorbij en ben de tijd al lang voorbij dat ik links hangers iets probeer bij te brengen met groot licht of me er aan te irriteren. Als ik er rechts voorbij kan trappen had jij dus naar rechts gemoeten
Dat vind ik wel grappig. Ik zal eerst mijn rijstijl uitleggen: meestal 30+ te hard, maar soms gewoon chill, muziekje aan en de max snelheid. Meestal het 1e trouwens (ook al neem ik me iedere zondagavond opnieuw voor een week me aan de max snelheid tehouden, voordat het moment komt dat mn hele salaris wordt ingehouden omdat er wat bekeuringen lagen...).
Wat me opvalt is dat mensen die zich aan de snelheid houden, ieder gaatje in 'moeten' duiken van de mensen die harder rijden. Maar vervolgens blijven 99% van de mensen die harder rijden, zelf wel wel onnodig op de linkerbaan plakken 'want 100 meter verderop rijdt er weer een vrachtwagen'. Als je dat zelf zou doen, kun je niet verwachten dat anderen _wel_ dat gaatje induiken want die denken precies hetzelfde als de hardrijder.
Als je ergens rechts voorbij kunt wil dat niet zeggen dat er ook _echt_ voldoende ruimte is. Ik ben gister op vrij asociale manier wat verkeer rechts voorbij gegaan maar achteraf gezien kan ik rustig stellen dat daar onvoldoende ruimte was om dit op een nette manier te doen, en achteraf dus ook niet vreemd dat die mensen ff links bleven hangen. Zou ik zelf ook gedaan hebben... (dus ook 'dubbel fout' dat ik er daarom toch rechts voorbij ben gevlogen, maar goed).
Ik irriteer me echt mateloos aan mensen die op de linkerbaan hangen en geen gas geven. Met 121 op de teller een andere auto die 120 rijdt inhalen, echt, voer de doodstraf maar in (ok nou ja dat is wat overdreven...

). Maar ik irriteer me nog meer aan de mensen die vinden dat omdat zijzelf hard rijden, anderen maar op moeten zouten. Er zit natuurlijk nog een verschil in hoe 1 en ander gebeurt: blind naar links flikkeren terwijl jij met 180 aankomt is behoorlijk kut. Aan de andere kant, het getuigt ook niet echt van heel veel verkeersinzicht dat je met zo'n snelheid verkeer inhaalt wat blijkbaar dusdanig dicht op elkaar rijdt dat het duidelijk is dat er ingehaald moet gaan worden. Daar hoor je als je hard rijdt op te anticiperen en helemaal in NL waar mensen totaal niet kunnen inschatten of je met 120 of 160 aankomt rijden.
Uiteraard (?) kruip ik ook wel te dicht op mn voorganger als ik vind dat het te lang duurt, maar als ik dat van mezelf doorheb (hopelijk heb ik dat altijd door, want bumperkleven is fout, maar het onbewust doen is nog vele malen fouter en gevaarlijker!!) probeer ik weer afstand te houden. Die auto rijdt over het algemeen niet voor niets op de linkerbaan, en zeker als ie gewoon 120 rijdt (waar dat mag...) snap ik niet waar sommigen het idee vandaan halen dat die persoon omdat jij harder wilt, gas moet bijgeven (of betaal je soms ook de boete van die mensen?). En vaak kun je ook zodra die auto eindelijk weg is, een heel stuk lekker doorblazen dus het heeft ook een voordeel
Enne seinen en zo vind ik echt not done. Nou ja, als iemand 5 km later nog steeds op de linkerbaan zit... dat is hetzelfde als vragen of je voor mag dringen bij de kassa omdat je haast hebt. Dan moet je maar eerder weggaan, hardrijden is geen recht, het is een mazzeltje als je een tijdje lekker door kunt blazen. Maar als je die snelheid nodig hebt om op tijd te komen moet je gewoon eerder weg punt. Seinen werkt bij mij ook averechts hoor, 'per ongeluk' gaat mn gaspedaal ook opeens uit zichzelf omhoog, heel typisch... en zodra het kan en de bumperklever eigenlijk met een bloedgang je voorbij wilt, rij ik ook opeens een stuk harder, en zo veel haast hebben ze dan heel vaak niet eens. Eikels.