Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
mn golf is vervloekt.. vanochtend een vrouw bijna in mn zijkant.. stom wijf zat niet op te letten, moest VOL in de ankers, en ze reageerde niet eens op mn toeter+groot licht.. geen handje, geen excuus NIX..

die heb ik toch ff vuil aangekeken O-)

mocht jij die vrouw in een grijze auto (corsa ofzo) op de A12 ter hoogte van utrecht richting arnhem zijn, ga rijlessen volgen kreng }:O

/edit.. ff opgesomd dus

dinsdag steenslag-> nieuwe voorruit morgen (is barst geworden van 20 cm)
donderdag heeft mn nummerbord een trekhaak ontmoet, terwijl mijn auto geparkeerd stond, dader ligt op het kerkhof ofzo :S )
vandaag bijna-ongeluk....

[ Voor 24% gewijzigd door BootVluchteling op 02-03-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DopdeDouwer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:39:
Inderdaad, ik zit dan ook bijna nooit met haast in de auto.
Het is daarnaast heel handig als er een bumperklever voor je zit en achter je ook. Heel eventjes naar rechts en laat de bumperklever achter je het vuile werk doen en de weg vrij maken. Vervolgens kun jij daarachter aansluiten _/-\o_ Veel beter voor je gemoedsrust.
(ps cruizen hoeft niet langzaam te zijn 8) )
....en vervolgens kom je diezelfde haastige Harry toch weer één auto verder tegen bij het stoplicht na de afslag waar je allebei af moest :D

Zie ik toch regelmatig gebeuren :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Excuus, net als de vorige gebruik aangaf kan ik niet in het grote wegmisbruikers topic in de HK.

Het blijft lachen op de weg.
Situatie:
2 baans weg: linkerbaan is voorsorteren voor oprit snelweg, rechterbaan is voor rechtdoor 80km-weg. Voor beide bestaat een stoplicht die voor beide op groen staat.
2 auto's voor me rijdt een peugeot 306-break achter een tnt-busje. Komt een golf aangereden op de rechter-rijbaan die net voor het stoplicht erachter komt dat ie ook de snelweg op moet.

Gooit echt het roer om, schuift z'n golf rechtlijnig naar links toe, niet rekening houdende met de peugeot die daar rijdt.
Ik moet zeggen: Applaus voor die reactie van de peugeot... Het scheelde echt vrij weinig of daar hadden twee auto's liggen te knuffelen met elkaar, maar toch kreeg de bestuurder het voor elkaar om nog net op tijd adequaat erop te kunnen reageren. _/-\o_

En met betrekking tot het bumperkleef-verhaal welles/nietes wat hierboven staat opgesomd:
Op de vluchtstrook stond een mooie nieuwe Polo met de voorzijde in elkaar, met een Renault Clio ervoor die zijn achterkant ingeschoven had.. Weet ik weer waarom ik die bumper-klevers mijd, net als dat ik het zelf ook niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een hekel aan bumperklevers...
Ik had nét mijn rijbewijs en mocht voor de eerste keer met papa's auto weg. Pa zelf reed nog wel even mee.. We reden op een autoweg (dus 100 km/u) en ik reed dit ook netjes. Zat er achter me 1 of andere eikel die bijna OP m'n bumper zat. Dus ik nog een brave poging tot meer afstand door even me gaspedaal iets dieper in te trappen, maar dan deed degene achter me dat ook. Uiteindelijk voelde ik me redelijk opgejaagd en m'n vader had dit door... Deed 'ie het raam open, gebaart door het raam dat die vent moet afremmen. Geen effect. Pa steekt z'n middelvinger op, nog geen effect. Vervolgens ging ook bij de auto achter ons een raam open, waarbij de medepassagier daar begon te schreeuwen (tenminste, dat gok ik, zoveel hoor je er niet van in een rijdende auto à 100 km/u). Me pa begon te schelden (dat hoorde ik dan nog wel :+) en uiteindelijk heb ik gewoon de eerst volgende afslag genomen. HOE irritant kunnen sommige mensen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

-W0kk3L- schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 06:15:
[...]

Tuurlijk was mijn actie ook niet juist, door het gas los te laten. Dat heb ik ook nooit ontkend. Echter ik breng er echter geen mensen mee in gevaar.
Je weet nooit hoe debiel zo'n gast kan reageren op zo'n actie van jou.
DopdeDouwer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:39:
Het is daarnaast heel handig als er een bumperklever voor je zit en achter je ook. Heel eventjes naar rechts en laat de bumperklever achter je het vuile werk doen en de weg vrij maken. Vervolgens kun jij daarachter aansluiten _/-\o_ Veel beter voor je gemoedsrust.
(ps cruizen hoeft niet langzaam te zijn 8) )
Had jij dat ook al door? Is nog leuk om naar te kijken daarna ook. Aapjes met een iets hoger IQ en hun drang tot het domineren van de ander... om uiteindelijk 1 minuut eerder thuis te zijn (op een reistijd van 30+ minuten) ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je weet nooit hoe debiel zo'n gast kan reageren op zo'n actie van jou.
Precies! Het was wel degelijk een gevaarlijke actie, want wellicht raakt die jongen daardoor zo van slag dat...

Dat is een vreemde beredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27
-W0kk3L- schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 06:15:
[...]

Tuurlijk was mijn actie ook niet juist, door het gas los te laten. Dat heb ik ook nooit ontkend. Echter ik breng er echter geen mensen mee in gevaar. Ik mag het overige verkeer niet belemmeren. Dat klopt, en dat zou dan ook mijn enige fout zijn bij die actie. Maar wees eerlijk, zou jij de brave burger blijven spelen als iemand strak achter op je bumper hing en constant met zijn grootlicht aanreed om maar duidelijk te maken dat je moet oprotten? (wat hij dus ook al deed voordat ik het gas losliet).

Anyway, over 15 minuten ga ik weer kachelen over de A28... met 120km/u. ;)
De andere regel was dat je zoveel mogelijk rechts dient te houden en als er een serieuze inhaalpoging ondernomen wordt die met opzet van een andere partij faalt, betekent dat dat er genoeg ruimte was :) Zelf let ik er ook heel erg op, als er iemand met hogere snelheid aan komt rijden verhoog ik mijn snelheid gewoon even, als ik daarmee de voertuigen die ik inhaalde snel genoeg voorbij ben (of gewoon snel genoeg rijd) zodat degene achter mij geen last heeft van mij. Als de mogelijkheid er op dat moment is duik ik gewoon in dat gat (al dan niet met kort verhoogde snelheid) zodat hij mij kan passeren. Daarom heb ik eigenlijk nooit last van dit soort figuren. Je moet het echt wel bont maken, wil je bij mij dit soort reacties 'rechtvaardigen'. Zelf rijd ik ook altijd 130-140, dus je moet echt wel tegen de 180-200 aanzitten (of 160 met een compleet dichte rechterrijbaan, ik ga niet lange tijd harder dan 150 rijden) en snel aanbranden van een lagere (doch nog steeds hoge) snelheid, wil je je op deze manier aan mij gaan storen.
Ik kan mezelf trouwens wel storen aan dat soort acties van jou... Rechts erlangs gaan zal ik echt niet gauw doen, maar als er echt heel veel ruimte is doe ik dat misschien afhankelijk van mijn haast. Er is dan nog niks aan de hand tot op het moment dat je gas bij gaat geven, aangezien het dan niet meer 'per ongeluk niet gezien' is, maar moedwillig pesten.

Oh trouwens, bovenstaande verhaal over mij gaat niet op wanneer er een (aantal) andere auto('s) voor me zit, die langzamer of even snel rijden als wat ik van plan was. Ik ga dan echt niet 'achteruit' rijden op de snelweg.
saviour schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:18:
[...]
Precies! Het was wel degelijk een gevaarlijke actie, want wellicht raakt die jongen daardoor zo van slag dat...

Dat is een vreemde beredenering.
Als iemand op zo'n manier gaat seinen en kleven (okee, door het niet naar rechts gaan was hij ook al wel fout...) moet je gewoon altijd voorzichtig zijn. Je weet inderdaad niet wat zo'n jongen kan gaan doen. Als je het dan op de regeltjes gaat gooien mag dat, in een geval van een aanrijding is de schuld ook meestal wel duidelijk, maar daar refereert Sorcerer8472 helemaal niet aan. Het gaat hem om je eigen veiligheid, die je niet in gevaar moet brengen door pesterijtjes of net wat.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 02-03-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik ben het ermee eens dat het inderdaad voor jouw eigen veiligheid beter zou kunnen zijn om dergelijke streken niet uit te halen. Echter, de veiligheid voor het overige verkeer komt daardoor naar mijn mening niet in gedrang. Om dan te kijken naar indirecte gevolgen gaat mij ietwat tever.

Ik dacht dat hij daarop doelde, gezien het feit dat -W0kk3L- schreef dat hij met deze actie geen andere mensen in gevaar bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
saviour schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:15:
Ik ben het ermee eens dat het inderdaad voor jouw eigen veiligheid beter zou kunnen zijn om dergelijke streken niet uit te halen. Echter, de veiligheid voor het overige verkeer komt daardoor naar mijn mening niet in gedrang. Om dan te kijken naar indirecte gevolgen gaat mij ietwat tever.

Ik dacht dat hij daarop doelde, gezien het feit dat -W0kk3L- schreef dat hij met deze actie geen andere mensen in gevaar bracht.
Ben ik het niet mee eens. Terwijl die 'debiel' die rem-acties etc. uithaalde bracht hij ook een vrachtwagenchauffeur in gevaar, wellicht kon deze niet op tijd remmen als hij het niet aan had zien komen. Ook zal zo'n figuur nog een tijdje aangebrand blijven en daardoor minder goed opletten op wat hij doet, waarmee hij ook weer anderen in gevaar kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

saviour schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:26:
[...]
Dat is zo vreemd inderdaad, de regels niet verbreken en vervolgens denken dat je goed bezig bent. Wat een rare gedachtengang.

Uiteraard houd óók ik niet van mensen die onnodig lang links blijven rijden.
Als jij strak 120 overal blijft rijden waar dat mag, breng je idd het verkeer in gevaar. Stel je nou eens voor dat er een ambulance langs moet, om iets dramatisch te noemen. En jij blijft netjes met 120 (of 100, waar je geen 120 mag) rijden, dan is dat niet bevorderlijk voor iemands gezondheid. Regeltjes zijn er om het verkeer in goede banen te leiden, niet om je altijd en overal 100% aan te houden...
...Om dan te kijken naar indirecte gevolgen gaat mij ietwat tever. ...
Ga jij alsjeblieft in het vervolg met het openbaar vervoer }:|
Als jij ziet dat opa met zijn Cuore niet genoeg gas geeft om voor jouw in te voegen op de snelweg zonder dat jij het gas loslaat, ga je dan gewoon naast hem blijven rijden? Waardoor opa zichzelf klem rijdt? Je moet af en toe ook gewoon nadenken over de gevolgen van je acties :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Stel je nou eens voor dat er een ambulance langs moet, om iets dramatisch te noemen. En jij blijft netjes met 120 (of 100, waar je geen 120 mag) rijden, dan is dat niet bevorderlijk voor iemands gezondheid. Regeltjes zijn er om het verkeer in goede banen te leiden, niet om je altijd en overal 100% aan te houden...
Nou kom je wel met een erg vreemd voorbeeld aanzetten. Er zit een enorm verschil tussen een burger die meent te hard te moeten rijden en daarbij zijn voorganger op te moeten jagen en een hulpverleningdienst die de maximum toegestane snelheid mag overschrijden.
Als jij ziet dat opa met zijn Cuore niet genoeg gas geeft om voor jouw in te voegen op de snelweg zonder dat jij het gas loslaat, ga je dan gewoon naast hem blijven rijden? Waardoor opa zichzelf klem rijdt? Je moet af en toe ook gewoon nadenken over de gevolgen van je acties
Dat zou dan dus een direct gevolg van mijn actie zijn, geen indirect gevolg.

Ik zou het erg op prijs stellen als je dergelijke emoticons achterwege zou willen laten.
Ben ik het niet mee eens. Terwijl die 'debiel' die rem-acties etc. uithaalde bracht hij ook een vrachtwagenchauffeur in gevaar, wellicht kon deze niet op tijd remmen als hij het niet aan had zien komen
Welke rem-actie? Het terugbrengen van zijn snelheid door het gas los te laten? Wat zou die vrachtwagenchauffeur niet aan kunnen zien komen dan? Dat Wokkel nog niet klaar was met zijn inhaalmanouvre? Ik begrijp niet goed waar jij op doelt.

Edit:
Ik zie welke acties jij bedoelt. Dit is wat ik bedoelde met indirecte gevolgen. Je kunt nooit weten hoe iemand op een bepaalde situatie zal reageren, het is dan ook onmogelijk om deze mogelijkheden in je hoofd af te laten spelen.

In bepaalde situaties is het wel degelijk duidelijk wat er zal gebeuren aan de hand van jouw actie maar in andere situaties weer niet. Ik vind niet dat je de fouten van die andere chauffeur aan Wokkel kunt toekennen omdat hij gas losliet na enige ergernis van zijn kant.

[ Voor 16% gewijzigd door saviour op 02-03-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:25:
Sorry hoor maar wat is er mis met 120 km/h rijden? Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als wokkel (alleen dan handmatig, ik heb geen cruisecontrol op de cuore :P). Ik heb er ook echt een hekel aan als ik een vrachtwagen aan het inhalen ben en er zit iemand te drukken achter. Ik rem dan ook iets af en ga na de vrachtwagen, extreem rustig naar rechts :)
Een gat van 80 meter zou ik ook niet tussen gaan, daar ben je zo voorbij, dan moet 'ie maar ff wachten. Als ze rechts gaan in halen, kan ik vaak weinig beginnen, ik probeer 't vaak wel, ff gassen, maar met mijn brute vermogen van 42 pk haalt dat vaak weinig uit :>
Nog zo'n 70+er net als wokkel.
4x2 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:47:
[...]

Doen ze dat in de bebouwde kom dan rem ik gewoon wat later en wat harder als ik ergens daadwerkelijk voor moet remmen (zomaar op de rem stampen is onzin).
Met niet handsfree bellende mensen werkt dat ook prima trouwens, al geregeld een telefoon tegen de voorruit zien klappen :D
Nog zoiets misselijks, ga lekker eigen rechtertje spelen. En vooral heel hard gaan klagen als je afgesnede word.
BootVluchteling schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:11:
mn golf is vervloekt.. vanochtend een vrouw bijna in mn zijkant.. stom wijf zat niet op te letten, moest VOL in de ankers, en ze reageerde niet eens op mn toeter+groot licht.. geen handje, geen excuus NIX..
Ook meegemaakt toen ik net 1 dag me auto had. Vrouwen achter het stuur.......zucht ;)

[ Voor 38% gewijzigd door darkdesign op 02-03-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou ik heb het vandaag even uitgetest op de A4... 80 meter tussen 2 vrachtwagens en ik 100km/u op de cruisecontrol. Had ook een bumperklever achter me (van het type bestelbusje). Ben tussen de vrachtwagens naar rechts gegaan, en 6 auto's hadden de mogelijkheid in te halen. Dus, 80 meter is echt zat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

saviour schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:13:
[...]
Ik begrijp niet goed waar jij op doelt.
Misschien het punt dat je met een 35tons combinatie weinig trek hebt in twee vechtende kleuters voor je neus in een stukkie blik van vier meter?

Het is al druk zat op de nederlandse wegen zonder figuren met het inschattingsvermogen van een gekneusde druif hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:32:
Misschien het punt dat je met een 35tons combinatie weinig trek hebt in twee vechtende kleuters voor je neus in een stukkie blik van vier meter?
Ik begreep niet welke situatie hij bedoelde, dat een vrachtwagen erg zwaar is en moeilijk kan remmen lijkt mij duidelijk. Ik heb zojuist mijn bericht aangepast, nadat het mij duidelijk werd dat hij doelde op de rem-acties van de andere chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

darkdesign schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Nog zoiets misselijks, ga lekker eigen rechtertje spelen. En vooral heel hard gaan klagen als je afgesnede word.
Ik word nooit afgesneden, waarom zou ik afgesneden worden als ik gewoon wat later en harder rem ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34

Klopt. Ik breng mijzelf wellicht in gevaar doordat een yuppie zijn agressie op mij wil botvieren, maar daar breng ik anderen nog steeds niet mee in gevaar. En wees gerust. Ik sta mijn mannetje wel hoor, als ze voor me staan ;)
DataGhost schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:27:
Ben ik het niet mee eens. Terwijl die 'debiel' die rem-acties etc. uithaalde bracht hij ook een vrachtwagenchauffeur in gevaar, wellicht kon deze niet op tijd remmen als hij het niet aan had zien komen. Ook zal zo'n figuur nog een tijdje aangebrand blijven en daardoor minder goed opletten op wat hij doet, waarmee hij ook weer anderen in gevaar kan brengen.
Sorry, maar dat is toch geheel zijn probleem. Hij komt in eerste instantie te hard aanrijden. Als hij ook gewoon 120km/u had gereden, dan was er niets aan de hand geweest. Dan had de hele situatie zich niet voorgedaan. En dan kun je wel zeggen dat ik hem maar voor had laten gaan, maar had jij ook niet staan schelden op het moment dat iemand voor je neus door rood gereden was, terwijl jou verkeerslicht al op groen staat? Je kan dan wel nog niet op de kruising aangekomen zijn, maar blij ben je er ook niet mee.
MBV schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:15:
Als jij strak 120 overal blijft rijden waar dat mag, breng je idd het verkeer in gevaar. Stel je nou eens voor dat er een ambulance langs moet, om iets dramatisch te noemen. En jij blijft netjes met 120 (of 100, waar je geen 120 mag) rijden, dan is dat niet bevorderlijk voor iemands gezondheid. Regeltjes zijn er om het verkeer in goede banen te leiden, niet om je altijd en overal 100% aan te houden...
Komop zeg, zie me niet aan voor een puper die net 2 dagen zijn rijbewijs heeft. Op het moment dat ik voor ambulant verkeer moet uitwijken, dan druk ik de auto desnoods de vluchtstrook/berm op. Regels zijn er om je aan te houden. En in noodsituaties om te breken. Maar iemand, niet zijnde politie, ambulance of brandweer met toeters en bellen, die 150km/u rijdt, zie ik niet als een noodsituatie.
saviour schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:13:
Nou kom je wel met een erg vreemd voorbeeld aanzetten. Er zit een enorm verschil tussen een burger die meent te hard te moeten rijden en daarbij zijn voorganger op te moeten jagen en een hulpverleningdienst die de maximum toegestane snelheid mag overschrijden.
Juist!
darkdesign schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:25:
Nog zo'n 70+er net als wokkel.
Bijna 30+er hoor. Dat is NOG LANG geen 70+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:38:
[...]

Ik word nooit afgesneden, waarom zou ik afgesneden worden als ik gewoon wat later en harder rem ?
Omdat je het laat overkomen alsof je voor eigenrechtertje speelt "laten we hem eens even zijn telefoon tegen zijn voorruit plakken". Als hij wil bellen achter het stuur is zijn keuzen, hij riskeerd een boete. Wie ben jij om hem een lesje te leren? Wekt nogal agressie op, en brengt de verkeersveiligheid niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wie is hij om mij bijna van mn motor af te rijden/in mn auto te beuken omdat ie te lam/goedkoop is om een carkitje te kopen en zodoende zn aandacht niet bij de weg heeft ?
Daarom heb ik een pesthekel aan niet handsfree bellers.
En ik mag geen eigen rechtertje spelen, maar dat interesseert me bij die figuren geen zak, vooral omdat de pakkans op niet handsfree bellen nihil is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

4x2 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:23:
Wie is hij om mij bijna van mn motor af te rijden/in mn auto te beuken omdat ie te lam/goedkoop is om een carkitje te kopen en zodoende zn aandacht niet bij de weg heeft ?
Daarom heb ik een pesthekel aan niet handsfree bellers.
En ik mag geen eigen rechtertje spelen, maar dat interesseert me bij die figuren geen zak, vooral omdat de pakkans op niet handsfree bellen nihil is.
ik heb er ook een ***hekel aan, maar dan op rotondes waar dat soort figuren geen richting aangeven. Richting aangeven is sowieso een grote moeite bij veel mensen :(

Waar ik me trouwens aan erger :

- Mensen die onder de maximumsnelheid rijden en het verkeer ophouden (door bijv. met 100 waar je 120 mag een vrachtwagen in te halen)
- Mensen die zes jaar van te voren remmen voor een verkeerslicht, en er met een slakkengang op afgaan, waardoor ik ook 6 jaar moet wachten om bijv. naar rechts af te slaan als die afslag niet direct beschikbaar is.
- Stadslicht voeren, evt. in combinatie met mistlicht :O
- Vrouwen met het inzicht van een rotte appel (en die zijn er VEEL!!!)
- ONNODIG LINKSRIJDERS!
- geen richting aangeven bij wisseling rijstrook
- Bumperklevers als ik al 140 of harder rij en niet naar rechts kan
- Inhalende vrachtwagens waar het niet mag, of met een verschil van 1 KM/u
- Bejaarden die op hun stuur zitten en nooit naar rechts, links of achteren kijken
- Sjonnies die acties uithalen die ik me überhaupt niet kan bedenken

Erger me wel vaker hoor, maar dit was het zo'n beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:26:
[...]

ik heb er ook een ***hekel aan, maar dan op rotondes waar dat soort figuren geen richting aangeven. Richting aangeven is sowieso een grote moeite bij veel mensen :(

Waar ik me trouwens aan erger :

- Mensen die onder de maximumsnelheid rijden en het verkeer ophouden (door bijv. met 100 waar je 120 mag een vrachtwagen in te halen)
Overdreven. Daar kan ik me niet aan ergeren, want dat is hun goed recht. Pas als ze na het inhalen niet terug gaan naar hun eigen strook wordt het voor mij irritant.
- Mensen die zes jaar van te voren remmen voor een verkeerslicht, en er met een slakkengang op afgaan, waardoor ik ook 6 jaar moet wachten om bijv. naar rechts af te slaan als die afslag niet direct beschikbaar is.
Ik rol ook uit voor een stoplicht, maar let wel op of dat geen andere stroken blokkeert.
- Stadslicht voeren, evt. in combinatie met mistlicht :O
Eensch.
- Vrouwen met het inzicht van een rotte appel (en die zijn er VEEL!!!)
- ONNODIG LINKSRIJDERS!
Eens (die linksrijders dan, vrouwen rijden gewoon voorzichtiger en inderdaad soms onzekerder, maar vooral dat voorzichtiger valt eerder op als je als man wat sportiever rijdt)
- geen richting aangeven bij wisseling rijstrook
- Bumperklevers als ik al 140 of harder rij en niet naar rechts kan
- Bejaarden die op hun stuur zitten en nooit naar rechts, links of achteren kijken
- Sjonnies die acties uithalen die ik me überhaupt niet kan bedenken
Check (x4)
Erger me wel vaker hoor, maar dit was het zo'n beetje ;)
Ik ben maar opgehouden me overal in het verkeer aan te ergeren. Zal wel met de leeftijd komen :P

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
P.B. schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:30:
Nou ik heb het vandaag even uitgetest op de A4... 80 meter tussen 2 vrachtwagens en ik 100km/u op de cruisecontrol. Had ook een bumperklever achter me (van het type bestelbusje). Ben tussen de vrachtwagens naar rechts gegaan, en 6 auto's hadden de mogelijkheid in te halen. Dus, 80 meter is echt zat ruimte.
Er is een groot verschil tussen 80 meter afleggen met 5km en met 25km/uur. Alle begrenzers ten spijt rijden verreweg de meeste vrachtwagens nog steeds 90 of 95.

Ik heb trouwens antwoord van Rijkswaterstaat, over die doorgetrokken streep op de A67 ter hoogte van afslag Waalre.
Deze streep is aangebracht om de doorstroming te bevorderen. Voorheen leverde de doorstroming zo nu en dan problemen op doordat verkeer wat de afrit Waalre wilde nemen de grote stroom komende vanaf Leenderheide (invoegend op de A67) kruisde. Met de doorgetrokken streep is het thans verboden om vanaf de A67 rechtstreeks de afrit Waalre te nemen. Verkeer naar Waalre dient via Leenderheide te rijden. Om het verkeer komende vanaf Leenderheide wel de ruimte te geven om in te voegen is rechts van de doorgetrokken streep een onderbroken streep aangebracht. Bij het plaatsen van een dubbele doorgetrokken streep wordt de invoegafstand voor de grote stroom verkeer vanaf Leenderheide te beperkt wat tot doorstromingsproblemen zou kunnen leiden.
Dus, om een klein probleempje dat af en toe voorkomt op te lossen gaan ze over op draconische maatregelen gedurende de hele dag, iedere dag 8)7 ...
Over dat ik beter op de borden zou moeten kijken: ik weet niet precies hoe het aangegeven staat, maar als ze dan Waalre hebben toegevoegd op het bord van afslag Leenderheide: Eindhoven zelf heeft 300 afritten met een bordje Eindhoven. Als ik afrit 33 moet hebben ga ik er niet bij 32 al af, ook niet als er op het bord bij die afslag ook Eindhoven (of Waalre) staat.

Hebben ze afrit 32 hernoemd naar afrit 32 + 33 dan had ik het inderdaad kunnen weten, aan de andere kant is dat wel weer _erg_ subtiel...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:50:
[...]
Er is een groot verschil tussen 80 meter afleggen met 5km en met 25km/uur. Alle begrenzers ten spijt rijden verreweg de meeste vrachtwagens nog steeds 90 of 95.
En ook tussen 1 auto en 6 auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

Wok

Dakloos...

Exorcist schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:26:
* Wok krijgt spontaan een oprisping :X :r

Echt _iedere_ ochtend kom het ik op het dezelfde locatie weer tegen :( Als ik me na veel pijn en moeite eindelijk door al die file ellende heb geworsteld (A50: Grijsoord - Valbrug - Ewijk) kan ik na Ewijk eindelijk het gas intrappen en de rest van de A50 afleggen @ 120+ (afhankelijk van mijn stemming en de opgelopen vertraging tussen de 130 en 150). Echter, als ik knooppunt Paalgraven (Oss) voorbij ben is het _altijd_ raak bij Nistelrode... Gewoon 100% score... Op dat punt is er altijd een vrachtwagen een 'collega' aan het inhalen.... ##$^%$ :( :( :r

Ik heb daar dus al regelmatig weinig charmante *kuch* understatement *kuch* acties uitgehaald en de nodige obscene gebaren richting die truckers geworpen :X

Dat is echt by far mijn grootste ergernis in het verkeer... Bumperklevers etc... kun je nog ontwijken/vermijden door een strookje op te schuiven, maar zo'n rijdende roadblock.. argh :(

Begrijp me niet verkeerd. Normaliter heb ik niks tegen truckers en buiten de snelweg geef ik ze alle ruimte om bijvoorbeeld een krappe bocht te kunnen nemen of als ze achteruit moeten insteken op een losplaats, maar op de snelweg moeten ze gewoon zo min mogelijk het verkeer hinderen.Die krengen zijn begrensd en rijden daardoor al een stuk langzamer dan het overige verkeer en dat veroorzaakt al genoeg 'overlast'.. Als ze dan ook nog eens bewust extra hinder gaan veroorzaken door elkaar in te halen, dan heb je bij geen krediet meer....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

brama schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:37:
[...]
Overdreven. Daar kan ik me niet aan ergeren, want dat is hun goed recht. Pas als ze na het inhalen niet terug gaan naar hun eigen strook wordt het voor mij irritant.
Dat is niet hun goed recht, want doordat zij niet door willen rijden hinderen ze het overige verkeer.
Want de meesten die het doen rijden in auto's die zonder moeite 120 kunnen rijden.
Als je wilt sukkelen, prima, maar doe dat dan op de rechterbaan.
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:50:
Over dat ik beter op de borden zou moeten kijken: ik weet niet precies hoe het aangegeven staat, maar als ze dan Waalre hebben toegevoegd op het bord van afslag Leenderheide: Eindhoven zelf heeft 300 afritten met een bordje Eindhoven. Als ik afrit 33 moet hebben ga ik er niet bij 32 al af, ook niet als er op het bord bij die afslag ook Eindhoven (of Waalre) staat.

Hebben ze afrit 32 hernoemd naar afrit 32 + 33 dan had ik het inderdaad kunnen weten, aan de andere kant is dat wel weer _erg_ subtiel...
Afrit 33 staat dr bij afrit 32 bij, zo uit het hoofd.

Ik vind het overigens best slim bedacht zo, als je het mist is het even klote (ook al is een doorgestrokken streep geen onoverkomelijke hindernis :P), maar verder werkt het wel prettiger.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:43:
[...]

Dat is niet hun goed recht, want doordat zij niet door willen rijden hinderen ze het overige verkeer.
Tuurlijk mag dat wel, je mag best 100 rijden op de snelweg, en als je dan een vrachtwagen inhaalt met 20km/u verschil, is zelfs zo'n "sukkelaar" er snel voorbij. Zelf zou ik ook eerder het gas even erop gooien, maar ik rij nooit 100 op de snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
betreft die vrachtwagen reacties... hier spreekt een part-time chauffeur.. er is voor iemand, die grote klachten heeft, ALTIJD plek in mn cabine, om de kant van de chauffeur te zien.. het is niet zo eenzijdig als dat het wordt verteld..

uhm, betreft gebaren.. die zien de vrachtwagens toch niet, tenzij je een lichtkrant, zoals de politie heb..

zou zoiets eigenlijk legaal zijn.? toetsenbordje op je dashboard en typen maar? :P

maar goed. vrachtwagens die inhalen waar het _niet_ mag is hinderlijk. toch wordt het op plekken toegestaan waar het niet tactisch is.. ikzelf haal _bijna nooit_ ergens in waar het niet mag.. hinderlijk vind ik auto's die trager rijden dan mijn vrachtwagen op de snelweg...

dás pas irri..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
BootVluchteling schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:58:
hinderlijk vind ik auto's die trager rijden dan mijn vrachtwagen op de snelweg...

dás pas irri..
Komt dat voor? :D

Ik heb ook weleens meegereden met in een vrachtwagen, en kan meer begrip opbrengen nu voor hetgeen wat ze doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BootVluchteling schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:58:
zou zoiets eigenlijk legaal zijn.? toetsenbordje op je dashboard en typen maar? :P
Niet toegestaan.
Evenmin is het toegestaan om kerstversiering in je cabine te hangen, neon onder en in je (rijdende) auto te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb wel één vraag voor die vrachtwagenchauffeurs: waarom laat je niet ff het gas los als je ingehaald wordt? Dan is degene die je inhaalt des te sneller weg van de linkerbaan.

Ik doe dat wel es als ik ingehaald word op de snelweg en ik zie dat er achter mijn inhaler een rij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

da's heel vervelend, dan moeten ze de cruise-control uitzetten en dat kost ze 3 gram diesel :P

Ja Tom, waarom doe je dat niet? Of beter gezegd: waarom doen de meeste van je collega's dat niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:+

lolbroek.

Ga je nu serieus beweren dat een personenvoertuig hetzelfde reageert als een combinatie van gemiddeld twintig ton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik denk dat als een vrachtwagenchauffeur elke keer zijn gas los zou laten wanneer hij ingehaald wordt, dit uiteindelijk bakken met diesel kost omdat hij ook weer op de snelheid moeten komen waarop hij zat. Het zou in zijn totaliteit enorm veel kosten voor de werkgever die meerdere vrachtwagens beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Waarom bouwen ze niet het "Distronic Plus" systeem van de Mercedes S-klasse in... dit systeem houdt voldoende afstand tot je voorligger.

Schijnt zelfs ongelukken in de mist te kunnen voorkomen >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
MBV schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:43:
da's heel vervelend, dan moeten ze de cruise-control uitzetten en dat kost ze 3 gram diesel :P

Ja Tom, waarom doe je dat niet? Of beter gezegd: waarom doen de meeste van je collega's dat niet? ;)
ik denk dat het een beetje een "dignity" of waardigheid beinvloed.. :P

ikzelf word amper ingehaald, omdat mijn truck meestal de 90 makkelijk haalt.. het blijft dubieus.. tis net in welke bui je ben, en idd, met cruise controll, is het best irri als je em eraf moet halen..

betreft die reactie hierboven over meerijden met vrachtwagen.. dat wil ik dus ook bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

We Are Borg schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:18:
Heerlijk van die mensen die vinden dat als ze zich precies aan de snelheid houden, niet fout zijn. En dan ook nog een gat van 80 meter tussen vrachtwagen goed vinden om links te blijven hangen.
Heerlijk van die mensen die vinden dat als je harder rijdt dan is toegestaan, je automatisch meer rechten hebt (en dat is niet waar, dat geldt alleen voor BMW's die op de linkerbaan mogen blijven plakken :+).
No offence, want zoals die keral zich gedraagde was ook erg slecht, maar heb zelf een hekel aan links hangende cruise controllers die prima naar rechts kunnen tussen 2 vrachtwagens maar voor het gemak maar links blijven hangen. Als ik haast had gehad, was ik je ook rechts voorbij gegaan. Mag niet, zeer associaal van mij, maar had mijn energie ook niet verspeeld aan groot licht of gebaren zoals die kerel. Ik ga er gewoon rap voorbij en ben de tijd al lang voorbij dat ik links hangers iets probeer bij te brengen met groot licht of me er aan te irriteren. Als ik er rechts voorbij kan trappen had jij dus naar rechts gemoeten
Dat vind ik wel grappig. Ik zal eerst mijn rijstijl uitleggen: meestal 30+ te hard, maar soms gewoon chill, muziekje aan en de max snelheid. Meestal het 1e trouwens (ook al neem ik me iedere zondagavond opnieuw voor een week me aan de max snelheid tehouden, voordat het moment komt dat mn hele salaris wordt ingehouden omdat er wat bekeuringen lagen...).

Wat me opvalt is dat mensen die zich aan de snelheid houden, ieder gaatje in 'moeten' duiken van de mensen die harder rijden. Maar vervolgens blijven 99% van de mensen die harder rijden, zelf wel wel onnodig op de linkerbaan plakken 'want 100 meter verderop rijdt er weer een vrachtwagen'. Als je dat zelf zou doen, kun je niet verwachten dat anderen _wel_ dat gaatje induiken want die denken precies hetzelfde als de hardrijder.

Als je ergens rechts voorbij kunt wil dat niet zeggen dat er ook _echt_ voldoende ruimte is. Ik ben gister op vrij asociale manier wat verkeer rechts voorbij gegaan maar achteraf gezien kan ik rustig stellen dat daar onvoldoende ruimte was om dit op een nette manier te doen, en achteraf dus ook niet vreemd dat die mensen ff links bleven hangen. Zou ik zelf ook gedaan hebben... (dus ook 'dubbel fout' dat ik er daarom toch rechts voorbij ben gevlogen, maar goed).

Ik irriteer me echt mateloos aan mensen die op de linkerbaan hangen en geen gas geven. Met 121 op de teller een andere auto die 120 rijdt inhalen, echt, voer de doodstraf maar in (ok nou ja dat is wat overdreven... :+). Maar ik irriteer me nog meer aan de mensen die vinden dat omdat zijzelf hard rijden, anderen maar op moeten zouten. Er zit natuurlijk nog een verschil in hoe 1 en ander gebeurt: blind naar links flikkeren terwijl jij met 180 aankomt is behoorlijk kut. Aan de andere kant, het getuigt ook niet echt van heel veel verkeersinzicht dat je met zo'n snelheid verkeer inhaalt wat blijkbaar dusdanig dicht op elkaar rijdt dat het duidelijk is dat er ingehaald moet gaan worden. Daar hoor je als je hard rijdt op te anticiperen en helemaal in NL waar mensen totaal niet kunnen inschatten of je met 120 of 160 aankomt rijden.

Uiteraard (?) kruip ik ook wel te dicht op mn voorganger als ik vind dat het te lang duurt, maar als ik dat van mezelf doorheb (hopelijk heb ik dat altijd door, want bumperkleven is fout, maar het onbewust doen is nog vele malen fouter en gevaarlijker!!) probeer ik weer afstand te houden. Die auto rijdt over het algemeen niet voor niets op de linkerbaan, en zeker als ie gewoon 120 rijdt (waar dat mag...) snap ik niet waar sommigen het idee vandaan halen dat die persoon omdat jij harder wilt, gas moet bijgeven (of betaal je soms ook de boete van die mensen?). En vaak kun je ook zodra die auto eindelijk weg is, een heel stuk lekker doorblazen dus het heeft ook een voordeel :)

Enne seinen en zo vind ik echt not done. Nou ja, als iemand 5 km later nog steeds op de linkerbaan zit... dat is hetzelfde als vragen of je voor mag dringen bij de kassa omdat je haast hebt. Dan moet je maar eerder weggaan, hardrijden is geen recht, het is een mazzeltje als je een tijdje lekker door kunt blazen. Maar als je die snelheid nodig hebt om op tijd te komen moet je gewoon eerder weg punt. Seinen werkt bij mij ook averechts hoor, 'per ongeluk' gaat mn gaspedaal ook opeens uit zichzelf omhoog, heel typisch... en zodra het kan en de bumperklever eigenlijk met een bloedgang je voorbij wilt, rij ik ook opeens een stuk harder, en zo veel haast hebben ze dan heel vaak niet eens. Eikels.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

Crazy D schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Dat vind ik wel grappig. Ik zal eerst mijn rijstijl uitleggen: meestal 30+ te hard, maar soms gewoon chill, muziekje aan en de max snelheid. Meestal het 1e trouwens (ook al neem ik me iedere zondagavond opnieuw voor een week me aan de max snelheid tehouden, voordat het moment komt dat mn hele salaris wordt ingehouden omdat er wat bekeuringen lagen...).

Wat me opvalt is dat mensen die zich aan de snelheid houden, ieder gaatje in 'moeten' duiken van de mensen die harder rijden. Maar vervolgens blijven 99% van de mensen die harder rijden, zelf wel wel onnodig op de linkerbaan plakken 'want 100 meter verderop rijdt er weer een vrachtwagen'. Als je dat zelf zou doen, kun je niet verwachten dat anderen _wel_ dat gaatje induiken want die denken precies hetzelfde als de hardrijder.

Als je ergens rechts voorbij kunt wil dat niet zeggen dat er ook _echt_ voldoende ruimte is. Ik ben gister op vrij asociale manier wat verkeer rechts voorbij gegaan maar achteraf gezien kan ik rustig stellen dat daar onvoldoende ruimte was om dit op een nette manier te doen, en achteraf dus ook niet vreemd dat die mensen ff links bleven hangen. Zou ik zelf ook gedaan hebben... (dus ook 'dubbel fout' dat ik er daarom toch rechts voorbij ben gevlogen, maar goed).

Ik irriteer me echt mateloos aan mensen die op de linkerbaan hangen en geen gas geven. Met 121 op de teller een andere auto die 120 rijdt inhalen, echt, voer de doodstraf maar in (ok nou ja dat is wat overdreven... :+). Maar ik irriteer me nog meer aan de mensen die vinden dat omdat zijzelf hard rijden, anderen maar op moeten zouten. Er zit natuurlijk nog een verschil in hoe 1 en ander gebeurt: blind naar links flikkeren terwijl jij met 180 aankomt is behoorlijk kut. Aan de andere kant, het getuigt ook niet echt van heel veel verkeersinzicht dat je met zo'n snelheid verkeer inhaalt wat blijkbaar dusdanig dicht op elkaar rijdt dat het duidelijk is dat er ingehaald moet gaan worden. Daar hoor je als je hard rijdt op te anticiperen en helemaal in NL waar mensen totaal niet kunnen inschatten of je met 120 of 160 aankomt rijden.

Uiteraard (?) kruip ik ook wel te dicht op mn voorganger als ik vind dat het te lang duurt, maar als ik dat van mezelf doorheb (hopelijk heb ik dat altijd door, want bumperkleven is fout, maar het onbewust doen is nog vele malen fouter en gevaarlijker!!) probeer ik weer afstand te houden. Die auto rijdt over het algemeen niet voor niets op de linkerbaan, en zeker als ie gewoon 120 rijdt (waar dat mag...) snap ik niet waar sommigen het idee vandaan halen dat die persoon omdat jij harder wilt, gas moet bijgeven (of betaal je soms ook de boete van die mensen?). En vaak kun je ook zodra die auto eindelijk weg is, een heel stuk lekker doorblazen dus het heeft ook een voordeel :)

Enne seinen en zo vind ik echt not done. Nou ja, als iemand 5 km later nog steeds op de linkerbaan zit... dat is hetzelfde als vragen of je voor mag dringen bij de kassa omdat je haast hebt. Dan moet je maar eerder weggaan, hardrijden is geen recht, het is een mazzeltje als je een tijdje lekker door kunt blazen. Maar als je die snelheid nodig hebt om op tijd te komen moet je gewoon eerder weg punt. Seinen werkt bij mij ook averechts hoor, 'per ongeluk' gaat mn gaspedaal ook opeens uit zichzelf omhoog, heel typisch... en zodra het kan en de bumperklever eigenlijk met een bloedgang je voorbij wilt, rij ik ook opeens een stuk harder, en zo veel haast hebben ze dan heel vaak niet eens. Eikels.
On-voor-stel-baar. Dit had ik letterlijk geschreven kunnen hebben. Ik ben precies zo. Wauw _/-\o_

En je hebt helemaal gelijk!
En iedereen die het daar mee oneens is, mist het intellectuele vermogen om het te snappen.

In het kort: laat elkaar lekker, zolang iedereen het maar veilig doet. En let eens op met je hoofd (lees: doe je dingen bewust).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

alt-92 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:47:
[...]

:+

lolbroek.

Ga je nu serieus beweren dat een personenvoertuig hetzelfde reageert als een combinatie van gemiddeld twintig ton?
Een vrachtwagen rolt echt geen 10 kilometer uit hoor... die 2 km/h die je langzamer gaat rollen door gas los zorgt er al voor dat het inhalen 2x zo snel gaat. Niet overdrijven dus...

En "weer op snelheid komen" kost ook weer niet zo veel. Er is immers ook bij het uitrollen even helemaal geen diesel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Twhomp schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:49:
[...]

On-voor-stel-baar. Dit had ik letterlijk geschreven kunnen hebben. Ik ben precies zo. Wauw _/-\o_

En je hebt helemaal gelijk!
En iedereen die het daar mee oneens is, mist het intellectuele vermogen om het te snappen.

In het kort: laat elkaar lekker, zolang iedereen het maar veilig doet. En let eens op met je hoofd (lees: doe je dingen bewust).
Me three...

Continue naar rechts schuiven bij elke 25 meter tussenruimte op de rechterbaan is onzin, zeker als jij 120+ rijd en de rechterbaan vol zit met 100+ rijders of vrachtwagens. Als je echter 140/150 rijd en iemand achter je gaat nog steeds zitten duwen, dan heb ik wel eens de neiging even hem remlicht aan te tikken. Als ze het 'snappen' en afstand houden, laat ik ze er ook bij de eerste mogelijkheid langs. Snappen ze het niet en gaan ze alleen maar harder plakken, laat ik ze lekker hangen, en zodra ze een gat vinden om rechts in te halen, geef ik gas bij.

Asociaal, maar imo niet meer asociaal dan de persoon die op dat moment achter me rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

HTT-Thalan schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:03:
[...]

Asociaal, maar imo niet meer asociaal dan de persoon die op dat moment achter me rijd.
Ach, ik ga altijd wel even naar rechts. Ben ik ze kwijt en heeft het niet aan mij gelegen. Die gasten komen zich wel tegen denk ik dan.

* Twhomp net terug van een zwar relaxte avond, afgetopt met een snelle rit terug over de A4.
Ik heb expres geteld: Leiden -> Den Haag, 2 vrachtwagens, 3 auto's. Wow, leeg dus.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Twhomp schreef op maandag 05 maart 2007 @ 03:50:
[...]

Ach, ik ga altijd wel even naar rechts. Ben ik ze kwijt en heeft het niet aan mij gelegen. Die gasten komen zich wel tegen denk ik dan.

* Twhomp net terug van een zwar relaxte avond, afgetopt met een snelle rit terug over de A4.
Ik heb expres geteld: Leiden -> Den Haag, 2 vrachtwagens, 3 auto's. Wow, leeg dus.
waarom heb ik dat nooit van De Lier naar Hilversum..? :( als ik om 6 uur 's-ochtends ga rijden, barst het al van de auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
vanochtend heb ik me ook ff lelijk ge-ergerd aan vrachtwagen chauffeurs.. 3 baans weg, linkerbaan propvol, en de andere 2 rijden 90 km/h max.. waar je 120 mag.. snap nog steeds niet waarom ze vrachtwagens begrenzen.. haal die begenzer eruit, en geef aan dat ze max 90 mogen rijden. dan heb je iig geen last meer van het feit hoe je begrenzer is afgesteld.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Omdat ze anders 10 auto's ipv 5 wegmaaien als ze weer eens achter op een file knallen ...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
DinX schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:32:
Omdat ze anders 10 auto's ipv 5 wegmaaien als ze weer eens achter op een file knallen ...
alsof een auto dat nooit doet met 160? die zijn niet begrenst...

als je nou beetje je mening onderbouwd.. vrachtwagen mag dan zwaar zijn, maar niet elke chauffeur klapt op een file.. en je moet eens zien wat voor stunts sommige automobilisten uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BootVluchteling schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:42:
[...]

als je nou beetje je mening onderbouwd.. vrachtwagen mag dan zwaar zijn, maar niet elke chauffeur klapt op een file.. en je moet eens zien wat voor stunts sommige automobilisten uitvoeren...
Natuurlijk, maar áls het fout gaat gaat het vaak goed fout.
Zodra ik merk dat er plotseling een file ontstaat kijk ik vrijwel alleen nog maar in mn achteruitkijkspiegel, of ga even de linkerbaan opzoeken. Heb weleens een auto geplet gezien tussen twee vrachtwagens, en dat is geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Exorcist schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:02:
Heb weleens een auto geplet gezien tussen twee vrachtwagens, en dat is geen pretje.
Heb je weleens gezien hoe sommige automobilisten zich gedragen met vrachtwagens in de buurt... Natuurlijk zijn de gevolgen een stuk groter als een vrachtwagen ergens achterop klapt, maar als automobilisten nou eens zouden begrijpen dat vlak voor een vrachtwagen rijden nooit verstandig is in wat voor situatie dan ook, zouden er al een heel stuk minder ongelukken gebeuren. (en begin eens met alvast op de rechterbaan te rijden 1 km voor de afrit ipv op het laatste moment tusse3n 2 vrachtwagens door eraf te schieten...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Crazy D schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Heb je weleens gezien hoe sommige automobilisten zich gedragen met vrachtwagens in de buurt... Natuurlijk zijn de gevolgen een stuk groter als een vrachtwagen ergens achterop klapt, maar als automobilisten nou eens zouden begrijpen dat vlak voor een vrachtwagen rijden nooit verstandig is in wat voor situatie dan ook, zouden er al een heel stuk minder ongelukken gebeuren. (en begin eens met alvast op de rechterbaan te rijden 1 km voor de afrit ipv op het laatste moment tusse3n 2 vrachtwagens door eraf te schieten...).
Ja, natuurlijk, dat praat ik ook ab-so-luut niet goed. Soms is rijden voor een vrachtwagen echter niet te vermijden (anders reed iedereen wel links), dus dan is het zaak om bij zo'n opduikende file erg goed uit je doppen te kijken. Mensen die tussen vrachtwagens doorschieten, ze afsnijden e.d. hebben het verkeersinzicht van een hamster. En ja, geef ze de kost die het tóch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Als diezelfde vrachtwagens dan eens stoppen met bumperkleven op 80KM snelwegen...

Sommigen maken het echt te gevaalijk, rij ik gewoon 80-83. Komen ze je nog opjagen (zodat je hun koplamen in je buiten spiegels ziet en in je achteruitkijk spiegel alleen maar vrachtwagen grille). Heb ik meestal geen zin dus ga iets harder rijden want een paar ton vrachtwagen in je nek is ook niet echt lekker. Is me eigenlijk maar 3 keer gebeurd ofzo maar toch vind ik het vreselijk irritant. Wees dan zo stoer met je grote vrachtauto en haal me gewoon in, daar zijn die andere 2 banen voor.

Ik zou graag een met 3 andere auto's een rijdend roadblok maken en zulke gasten tot stoppen dwingen en even "te woord" staan... (+ sta ik ook eens vooraan in de file :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gister zoiets stoms 8-). Sommige mensen kijken echt níet.

Ik reed op een stukje 3 baansweg, en ik had net ingevoegd, en zat op de rechterbaan tussen 2 vrachtwagens in. Ik wilde dus gaan op schuiven naar de middelste baan. Ik had 2 keer m'n spiegels gecontroleerd en netjes in m'n dode hoek gekeken en had me knipperlicht aangezet en was rustig begonnen met opschuiven. Komt er opeens, vanuit de linkerbaan iemand keihard naar rechts toe. Ik kon gelukkig nog op tijd terug tussen de vrachtwagens in.
Ik schoof alsnog op, en die andere persoon schoof op naar rechts, en kwam dus tussen de vrachtwagens terecht. Ik haalde dus op dat moment die persoon in, en toen ik naast m zat, kwam ie weer opeens opzij! en niet zo zachtjes! ik moest 1 of andere rare slinger maken om te voorkomen dat hij mij niet zou raken. Gelukkig zat er op dat moment niemand op de linkerbaan.. Achja, kijken is een kunst, schijnt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DopdeDouwer schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:33:
Als diezelfde vrachtwagens dan eens stoppen met bumperkleven op 80KM snelwegen...

Sommigen maken het echt te gevaalijk, rij ik gewoon 80-83. Komen ze je nog opjagen (zodat je hun koplamen in je buiten spiegels ziet en in je achteruitkijk spiegel alleen maar vrachtwagen grille). Heb ik meestal geen zin dus ga iets harder rijden want een paar ton vrachtwagen in je nek is ook niet echt lekker. Is me eigenlijk maar 3 keer gebeurd ofzo maar toch vind ik het vreselijk irritant. Wees dan zo stoer met je grote vrachtauto en haal me gewoon in, daar zijn die andere 2 banen voor.

Ik zou graag een met 3 andere auto's een rijdend roadblok maken en zulke gasten tot stoppen dwingen en even "te woord" staan... (+ sta ik ook eens vooraan in de file :+ )
Je moet eens weten hoe vaak ik dat meemaak op de A20 en A13, bij de trajectcontrole. Ik rij dan op CC of handmatig rond de 88 KM/u (!) ivm correctie/werkelijke snelheid dus.
Komt er zo'n debiel van een vrachtwagen (vaak buitenlanders) op mn bumper rijden, en seinen/toeteren. Echt, dan word ik serieus kwaad en trap mn rem in (slim hé? ;) ). Zie je ze uitwijken naar of de middelste strook of zelfs de meest linker, waar ze überhaupt van hun levensdagen niet mógen komen. Dat soort figuren zou je inderdaad het liefst uit de wagen willen trekken, om zo even te spreken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling

ligt eraan waar.. op de snelweg zou ik je ook wegduwen als je 80 voor me gaat rijden.. dat doe je maar achter me, want als ik je inhaal krijg ik 10 andere auto-coureurs in mn nek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BootVluchteling schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:06:
[...]

ligt eraan waar.. op de snelweg zou ik je ook wegduwen als je 80 voor me gaat rijden.. dat doe je maar achter me, want als ik je inhaal krijg ik 10 andere auto-coureurs in mn nek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Exorcist schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:14:
[...]

dát ligt dan ook weer aan de situatie.. als 90 rijden ongevaarlijk is, doe ik dat ook het liefst. dan ga ik niet per sé bumperkleven maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

80KM SNELWEGEN!!!!
Dat zijn van die snelwegen in de randstad waar je nog maar 80 mag in plaats van 100 wat je er vroeger mocht. Maar ga jij er maar lekker 90 rijden, krijg je automatisch fanmail van het CJIB |:(

@ Excorcist, ik rijd ook vaak op de A13 en A20 en dat zijn inderdaad de plekken waar me dat wel eens overkwam. Op die momenten verdwijnt mijn respect voor vrachtwagens als sneeuw voor de zon. Zijn inderdaad overigens vaak Belgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

BootVluchteling schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:06:
[...]

Dat noemen ze asociaal weggedrag!
BootVluchteling schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:21:
[...]

dát ligt dan ook weer aan de situatie.. als 90 rijden ongevaarlijk is, doe ik dat ook het liefst. dan ga ik niet per sé bumperkleven maar goed..
Ook op een 80 kilometer weg?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
DeeJee schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:05:
[...]

Dat noemen ze asociaal weggedrag!

[...]

Ook op een 80 kilometer weg?
mwah, ik zie niet zo een punt.. ik rij 110 waar ik 100 mag, en 130 waar ik 120 mag. soms wel iets harder ook.. zolang je de situatie kan overzien zie ik geen probleem.. besef ook dat als ik met mn truck vlak achter iemand zit, ik ONWIJS gefocust ben.. dan moet je niet iets anders ff doen..

ennuh, fanmail van CJIB? we hebben ons eigen postvakje daar inmiddels verdiend :+

niet alle 80 km wegen zijn geschikt om harder te rijden, maar sommige laten het makkelijk toe. veilingroute in 't westland kan je 120 rijden zonder risico... is 1 baansweg met berm in het midden.. weinig gevaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Naar mijn mening is het dan toch echt jouw probleem wanneer jij harder wil rijden dan de toegestane maximumsnelheid, maar dat niet kunt omdat degene voor jou dat niet wil. Haal diegene dan in, krijg die "10 andere auto-coureurs" in je nek, maar schuif jouw probleem niet af op een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
Dat is dus precies wat je dan wél doet. Die andere 10 autocoureurs zijn dan de dupe van jouw probleem. Als vrachtwagen is het natuurlijk vervelend, maar ik vind dat je gewoon dan achter die auto moet blijven...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Het is maar de vraag in hoeverre je gedupeerd wordt wanneer je als één van die autocoureurs zelf ook de regels overtreedt en je vervolgens zelf ook even slechts aan de maximum snelheid kan houden i.v.m de inhaalmanouvre van de vrachtwagenchauffeur. Dat vind ik minder erg dan dat je iemand gaat opjagen die zich gewoon aan de regels wil houden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets op tegen als iemand het nodig vind om harder te rijden dan de maximum snelheid, maar waar ik wel mee zit is dat een groot gedeelte van die personen het nodig vind om anderen in het verkeer dan op te jagen.

Als ik 50-55 wil rijden in een 50KM zone, dan rijd ik 50-55. Ik zal echt niet voor 'jou' harder gaan rijden en dus de regels overtreden wanneer 'jij' op mijn bumper gaat zitten. Hetzelfde geldt, zelfs nog in meerdere mate, voor de 30KM zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
saviour schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:25:
Het is maar de vraag in hoeverre je gedupeerd wordt wanneer je als één van die autocoureurs zelf ook de regels overtreedt en je vervolgens zelf ook even slechts aan de maximum snelheid kan houden i.v.m de inhaalmanouvre van de vrachtwagenchauffeur. Dat vind ik minder erg dan dat je iemand gaat opjagen die zich gewoon aan de regels wil houden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets op tegen als iemand het nodig vind om harder te rijden dan de maximum snelheid, maar waar ik wel mee zit is dat een groot gedeelte van die personen het nodig vind om anderen in het verkeer dan op te jagen.

Als ik 50-55 wil rijden in een 50KM zone, dan rijd ik 50-55. Ik zal echt niet voor 'jou' harder gaan rijden en dus de regels overtreden wanneer 'jij' op mijn bumper gaat zitten. Hetzelfde geldt, zelfs nog in meerdere mate, voor de 30KM zones.
ben ik direct met je eens.. twijfel ik niet aan.

begrijp me niet verkeerd.. ik overzie de situatie wel, anders begin ik er uberhaupt niet aan.. toch vind ik dat mensen die 80 gaan rijden op de snelweg, godsgruwelijk irritant voor een vr8wagenchauffeur. wij willen gewoon asap van A naar B, en we kunnen al niet harder dan 90, laat ons dat dan iig rijden. als wij dan 1 auto inhalen, jaag je andere coureurs in een kamikazemodus en gaan ze rare streken uithalen, of zelfs je snijden.. als er dan niemand op de baan links van ons zit, ga dan naar links, laat je afzakken en voeg weer in achter me.. hebben weinig mensen last van je (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
BootVluchteling schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 07:33:
[...]

ben ik direct met je eens.. twijfel ik niet aan.

begrijp me niet verkeerd.. ik overzie de situatie wel, anders begin ik er uberhaupt niet aan.. toch vind ik dat mensen die 80 gaan rijden op de snelweg, godsgruwelijk irritant voor een vr8wagenchauffeur. wij willen gewoon asap van A naar B, en we kunnen al niet harder dan 90, laat ons dat dan iig rijden. als wij dan 1 auto inhalen, jaag je andere coureurs in een kamikazemodus en gaan ze rare streken uithalen, of zelfs je snijden.. als er dan niemand op de baan links van ons zit, ga dan naar links, laat je afzakken en voeg weer in achter me.. hebben weinig mensen last van je (meer)
Maar denk je nu echt dat het helpt om dan maar op iemand zijn achterklep te gaan rijden en daardoor een gevaarlijke situatie te creeeren ? Dat je harder wil kan ik me voorstellen, maar dat is geen reden om vlak achter iemand te gaan rijden.

Verder moet je niet vergeten dat zelfs als je ontzettend gefocused bent, zodra degene voor je om de een of andere reden vol op de rem moet, zit jij er gewoon bovenop. En de gevolgen daarvan zijn als je in een vrachtwagen rijd toch wel een stuk erger als dat je in een auto zit (niet voor jou dan, maar wel voor degene waar je op knalt)

En daarnaast als iemand 80 op de snelweg wil gaan rijden mag dat gewoon, normaal gesproken is dat geen gevaarlijke snelheid en zowiezo een snelheid die je daar kunt verwachten. En als je harder wil haal je die in op een geschikt moment. Op zich hzie ik nooit zo het probleem van inhalende vrachtwagens,zolang ze dat maar niet met die 1 km/hr verschil doen die je vaak ziet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Een vrachtwagenchauffeur die bumperkleeft mogen ze van mij per direct het rijbewijs afnemen. Je hebt dan namelijk bewezen geen verantwoordelijkheidsbesef te hebben, en leeft nog in de illusie dat jij *wel* altijd alert reageert en nooit een fout maakt.

Nou mogen ze van mij ook hetzelfde doen met niet-vrachtwagen-bumperklevers hoor. Zelfde beweegredenen. Hoe minder kleuters op de weg, des te beter.

Dan maar inhalen (waar het mag), of afstand houden, maar dit kan gewoon *niet*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Exorcist schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:26:
[...]

Ja, natuurlijk, dat praat ik ook ab-so-luut niet goed. Soms is rijden voor een vrachtwagen echter niet te vermijden (anders reed iedereen wel links), dus dan is het zaak om bij zo'n opduikende file erg goed uit je doppen te kijken. Mensen die tussen vrachtwagens doorschieten, ze afsnijden e.d. hebben het verkeersinzicht van een hamster. En ja, geef ze de kost die het tóch doen.
Goed, Hammond heeft dan al een Cayenne en een straaljager op wielen aan gort gereden, maar zó slecht is zijn verkeersinzicht toch niet? :+
BootVluchteling schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:42:
[...]

Vrachtauto's hebben altijd haast. Ik geloof niet dat er veel vrachtwagens zijn die zich aan de maximumsnelheid houden: ga maar eens 70 rijden zodra dat ergens staat aangegeven, een vrachtwagen in je nek rijdt niet echt lekker :X Verder hoor je regelmatig dat er weer een vrachtwagen te hard de bocht om ging, en omver rolt. Ik vind die snelheidsbegrenzers dus niet zo gek :). Ze zouden er alleen een turbo-boost knopje in moeten bouwen, zodat die vrachtwagens normaal kunnen inhalen :P Eentje die max 30 sec werkt, 1x per 5 minuten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
brama schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:49:
Een vrachtwagenchauffeur die bumperkleeft mogen ze van mij per direct het rijbewijs afnemen. Je hebt dan namelijk bewezen geen verantwoordelijkheidsbesef te hebben, en leeft nog in de illusie dat jij *wel* altijd alert reageert en nooit een fout maakt.

Nou mogen ze van mij ook hetzelfde doen met niet-vrachtwagen-bumperklevers hoor. Zelfde beweegredenen. Hoe minder kleuters op de weg, des te beter.

Dan maar inhalen (waar het mag), of afstand houden, maar dit kan gewoon *niet*.
besef nogmaals, dat ik dit doe, op een situatie waar het ten eerste mogelijk is, en ten tweede, "noodzakelijk" in zoverre.. als ik er langs kan, is er geen probleem. soms mag een vrachtwagen niet inhalen, en dan is het hinderlijk..

tis maar net in welke bui je ben wat je dan doet.. nogmaals, als iemand mee wil rijden in mn cabine, om het vanuit mijn positie te zien, er is bijna altijd wel een stoel voor je beschikbaar..
MBV schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:53:
[...]

Vrachtauto's hebben altijd haast. Ik geloof niet dat er veel vrachtwagens zijn die zich aan de maximumsnelheid houden: ga maar eens 70 rijden zodra dat ergens staat aangegeven, een vrachtwagen in je nek rijdt niet echt lekker :X Verder hoor je regelmatig dat er weer een vrachtwagen te hard de bocht om ging, en omver rolt. Ik vind die snelheidsbegrenzers dus niet zo gek :). Ze zouden er alleen een turbo-boost knopje in moeten bouwen, zodat die vrachtwagens normaal kunnen inhalen :P Eentje die max 30 sec werkt, 1x per 5 minuten ofzo :)
de reden waarom ik die begrenzer eruit wil, is dat inhalen sneller kan. de begrenzer wordt op oude banden ingesteld, zodat je op nieuwe banden harder gaat dan begrenst is. 85+ dus. dit kleine verschil is erg hinderlijk.. daarom dus die manier. jouwe is ook niet zo gek..

[ Voor 31% gewijzigd door BootVluchteling op 08-03-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

BootVluchteling schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:06:
[...]

besef nogmaals, dat ik dit doe, op een situatie waar het ten eerste mogelijk is, en ten tweede, "noodzakelijk" in zoverre.. als ik er langs kan, is er geen probleem. soms mag een vrachtwagen niet inhalen, en dan is het hinderlijk..

tis maar net in welke bui je ben wat je dan doet.. nogmaals, als iemand mee wil rijden in mn cabine, om het vanuit mijn positie te zien, er is bijna altijd wel een stoel voor je beschikbaar..
Bumperkleven is nooit noodzakelijk en de situatie is nooit mogelijk.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
[...]
Even voor de duidelijkheid, bumperkleven is nooit (veilig) mogelijk en ook nooit noodzakelijk. Dat jij het niet leuk vind dat er iemand voor je langzamer aan het rijden is dan je zelf kunt kan ik me voorstellen, maar dat is nog steeds geen reden om er dan maar op een paar meter afstand achter te gaan rijden.

Zowiezo als je er ergens niet mag inhalen en degene voor je duidelijk niet van plan sneller is te gaan rijden heb je dat toch snel genoeg door lijkt me. Kun je er wel vlak achter blijven rijden maar daar zal ie echt niet harder van gaan rijden. Het enige wat je dan dus doet is een gevaarlijke situatie creeeren en zeker met een vrachtwagen mogen ze dan van mij ook gerust gelijk je rijbvewijs afpakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Het valt me op dat dit topic erg vaak off-topic gaat over morele verkeerszaken, verkeersregelsinterpretatie en over domme acties van anderen. Maar om weer even ontopic te gaan een domme actie van mij: Ik kwam een hele tijd geleden bij een vriend vandaan en was diep in gedachten toen ik op een kruispunt afkwam. Ik meende dat er daar geen stoplichten stonden en reed dus tot aan de haaientanden door. Toen dacht ik hier klopt iets niet, het is veel te druk op de weg waar ik op wilde rijden. Dus ik keek achterom, ja hoor gewoon onder de stoplichten doorgereden en achteruit kon niet meer, daar stonden al andere auto's. Toen maar rustig gewacht tot er ruimte was en de weg zo opgereden.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
redwing schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:22:
[...]

Even voor de duidelijkheid, bumperkleven is nooit (veilig) mogelijk en ook nooit noodzakelijk. Dat jij het niet leuk vind dat er iemand voor je langzamer aan het rijden is dan je zelf kunt kan ik me voorstellen, maar dat is nog steeds geen reden om er dan maar op een paar meter afstand achter te gaan rijden.

Zowiezo als je er ergens niet mag inhalen en degene voor je duidelijk niet van plan sneller is te gaan rijden heb je dat toch snel genoeg door lijkt me. Kun je er wel vlak achter blijven rijden maar daar zal ie echt niet harder van gaan rijden. Het enige wat je dan dus doet is een gevaarlijke situatie creeeren en zeker met een vrachtwagen mogen ze dan van mij ook gerust gelijk je rijbvewijs afpakken.
hoe zou jij het vinden als je voor een stoplicht staat, en na het stoplicht gaat het van 2 -> 1 baan.. auto links van je, geeft gas, trekt sneller op dan jou, en voegt voor jou in. op die weg mag je 80 rijden, en de vriendelijke meneer, die jou net inhaalde, gaat nu lekker 60 voor je rijden...

zou je geduld dan ook niet beetje opraken? blijf dan achter me als je 60 gaat rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
[...]

Excusez moi, maar 'mogelijk is' vind ik een k*t-excuus. Nou ben ik zelf geen heilig boontje hoor, maar dit is toch een duidelijke no-no wat mij betreft, omdat je onnodig veel risico neemt waarbij vooral iemand anders de dupe is.
de reden waarom ik die begrenzer eruit wil, is dat inhalen sneller kan. de begrenzer wordt op oude banden ingesteld, zodat je op nieuwe banden harder gaat dan begrenst is. 85+ dus. dit kleine verschil is erg hinderlijk.. daarom dus die manier. jouwe is ook niet zo gek..
Ik vind het moeilijk om een mening te vormen over die begrenzers. Wel heb ik in Duitsland gemerkt dat de vrachtwagens elkaar daar met een veel groter snelheidsverschil inhalen, wat erg prettig is voor een automobilist (minder lang oponthoud). Het zou dan inderdaad wel een hele verbetering zijn als die begrenzers een aantal keer tijdelijk een hogere snelheid toestaan voor in te halen. Natuurlijk kun je de begrenzers ook op max 100 instellen zodat de vrachtwagens met 20km/h verschil in kunnen halen, maar iets zegt mij dat alle vrachtwagens dan opeens standaard ook 100 gaan rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zullen we een voorstel naar VWS sturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BootVluchteling schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:38:
[...]

hoe zou jij het vinden als je voor een stoplicht staat, en na het stoplicht gaat het van 2 -> 1 baan.. auto links van je, geeft gas, trekt sneller op dan jou, en voegt voor jou in. op die weg mag je 80 rijden, en de vriendelijke meneer, die jou net inhaalde, gaat nu lekker 60 voor je rijden...

zou je geduld dan ook niet beetje opraken? blijf dan achter me als je 60 gaat rijden..
Dat is ook gruwelijk irritant, en ik snap je punt. Maar waar het om ging, is auto's die 80 rijden op een 80 KM snelweg. Dan heb je met je vrachtwagen er maar netjes achter te rijden. Ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat mensen op reguliere snelwegen 80 gaan rijden waardoor jij moet gaan inhalen. Vooral met een vrachtwagen lijkt me dat erg vervelend...(caravans/bejaarden).

Maar bumperkleven in een 80 KM gebied is gewoon niet goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Exorcist schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:15:
[...]

Dat is ook gruwelijk irritant, en ik snap je punt. Maar waar het om ging, is auto's die 80 rijden op een 80 KM snelweg. Dan heb je met je vrachtwagen er maar netjes achter te rijden. Ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat mensen op reguliere snelwegen 80 gaan rijden waardoor jij moet gaan inhalen. Vooral met een vrachtwagen lijkt me dat erg vervelend...(caravans/bejaarden).

Maar bumperkleven in een 80 KM gebied is gewoon niet goed te praten.
klopt eigenlijk ook. kan je niet omheen. praat mijn gedrag ook verder niet goed.. misschien probeer ik het wel, maar eigenlijk besef ik wel dat het een no-go is.

goed. tis duidelijk nu. ik ben ook geen heilig boontje meer O-) ;)

vandaag mn nieuwe auto ophalen.. als je een toyota yaris 1.3i ziet, kleur zilver met nummerbord 48-TZ-BZ, dan weet je dat ik achter je zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
BootVluchteling schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:20:
[...]

klopt eigenlijk ook. kan je niet omheen. praat mijn gedrag ook verder niet goed.. misschien probeer ik het wel, maar eigenlijk besef ik wel dat het een no-go is.

goed. tis duidelijk nu. ik ben ook geen heilig boontje meer O-) ;)

vandaag mn nieuwe auto ophalen.. als je een toyota yaris 1.3i ziet, kleur zilver met nummerbord 48-TZ-BZ, dan weet je dat ik achter je zit :9
Alsof we dat dan kunnen lezen, zo dicht als jij bumperklevert dan op ons rijdt ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vanochtend weer een kleine "domme actie" gedaan. Het was bij mij thuis nogal koud geweest vannacht, dus voorruit bevroren. Na die netjes schoongemaakt te hebben, alle ramen en spiegels even schoon gemaakt, bleef het zicht naar binnen wel erg slecht. Kortom, ramen waren ook van binnen beslagen... En mijn auto, zonder airco, krijgt die niet echt lekker schoon in een korte tijd. Eerst een sigaretje gerookt buiten, terwijl de blower op vol stond te blazen met de motor stationair lopend... Na 5 minuten weinig verbetering, toch maar ingestapt, in de wetenschap dat als de motor warm is, de boel wel ontwasemd...
Conclusie, de eerste 1 km gereden met nauwelijks zicht naar buiten... :X (helaas werkte schoonmaken van de ramen binnen ook niet echt... binnen een paar seconden waren ze weer beslagen...) Pas op de A2, vlak bij de oprit van de A12 kon ik weer goed in m'n spiegels kijken :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

brama schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Alsof we dat dan kunnen lezen, zo dicht als jij bumperklevert dan op ons rijdt ;) >:)
Dat doet hij alleen in de auto van de zaak :+ Zodat je precies de reclame van zijn bedrijf door je achterruit kan zien :P
deepbass909 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:55:
Vanochtend weer een kleine "domme actie" gedaan. Het was bij mij thuis nogal koud geweest vannacht, dus voorruit bevroren. Na die netjes schoongemaakt te hebben, alle ramen en spiegels even schoon gemaakt, bleef het zicht naar binnen wel erg slecht. Kortom, ramen waren ook van binnen beslagen... En mijn auto, zonder airco, krijgt die niet echt lekker schoon in een korte tijd. Eerst een sigaretje gerookt buiten, terwijl de blower op vol stond te blazen met de motor stationair lopend... Na 5 minuten weinig verbetering, toch maar ingestapt, in de wetenschap dat als de motor warm is, de boel wel ontwasemd...
Conclusie, de eerste 1 km gereden met nauwelijks zicht naar buiten... :X (helaas werkte schoonmaken van de ramen binnen ook niet echt... binnen een paar seconden waren ze weer beslagen...) Pas op de A2, vlak bij de oprit van de A12 kon ik weer goed in m'n spiegels kijken :X
Raampjes een klein stukje open, zonneklep omlaag, en de blower halverwege warm en koud zetten werkt vaak het beste, maar bij sommige (kleine) auto's zouden ze echt een extra ventilator kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ok, mooie actie van mij gisteravond:
Als je vanaf de algerabrug richting capelsebrug fietst, heb je een mooie helling waar je 50 km/u kan gaan. 'Probleempje': het is nogal bochtig naar beneden, eerst een flauwe bocht naar links, dan op een kruising 30 graden naar rechts, lang het tunneltje (daar dus links aanhouden, je weet nooit wat eruit komt :+), in een flauwe bocht naar links, en vervolgens 2 s-bochtjes (rechts-links, gevolgd door links-rechts). Die 2 s-bochtjes achter elkaar kan ik in 1 vloeiende lijn nemen met 50km/u, maar dan moet er niks tussen komen dus. Dat voelt geweldig: echt als een coureur "on the edge" die bochtjes nemen >:)

Goed, gisteravond kwam er een tegenligger op de fiets aan, die ik zou kruisen precies midden tussen die 2 s-bochtjes. Nou, flink gassen, anders moet ik voor hem remmen omdat we niet samen door de s-bocht heen kunnen :P. 1 sec voor ik hem passeerde kreeg ik ineens door dat het niet ging passen (ivm plat door de bocht gaan enzo). Ik heb dus voluit moeten remmen, met mijn voorwiel ongeveer tegen de stoeprand aan, om hem niet te raken. Fietscomputer geraadpleegd: max-snelheid (wat in die s-bocht moet zijn geweest) was 48km/u :X. Was ik dus bijna met 48km/u tegen een stoeprandje aan geragd, over de kop en op de stoep (of gras) :X
Wat ben ik blij dat dat goed is gegaan :)

* MBV wacht moraalridder-reacties af. Oh ja, 2 weken geleden ben ik nog met 60km/u de Brienenoordbrug af gereden met 60km/u, harder kon ik niet trappen. Die bocht aan de noord-kant is best te doen met 60 :P Zuid-kant durf ik niet zo hard: voor je het weet ben je spookrijder op de snelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

tomvdburg: je zou gewoon es wat vaker moeten proberen bewust meer afstand te houden... ook al rij je een paar km/h onder de Vmax. Dat rijdt werkelijk veel rustiger en je hoeft niet constant meer te gaan zoeken naar een gat waardoor je snel ff kan inhalen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
* MBV wacht moraalridder-reacties af.
Kinderen die vragen worden overgeslagen!

Valt weinig aan te moraalridderen, het was inderdaad gewoon een domme actie, niets meer en niets minder ;)

Vriend van mij is een aantal jaren geleden helling-af heftig op z'n bek gegaan toen z'n voorvork het begaf. En die ging maar 25 ofzo. Dat heeft aardig wat weken herstel gekost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

MBV schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:30:
[...]

Dat doet hij alleen in de auto van de zaak :+ Zodat je precies de reclame van zijn bedrijf door je achterruit kan zien :P
[...]

Raampjes een klein stukje open, zonneklep omlaag, en de blower halverwege warm en koud zetten werkt vaak het beste, maar bij sommige (kleine) auto's zouden ze echt een extra ventilator kunnen gebruiken
Altijd leuk die bruggen in de buurt. De Algerabrug is ook wel lastig, vooral dat zelfde tunneltje in de winter >:) . Zou funniest home video's een hele uitzending mee kunnen vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
MBV in "Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2"

Doet me denken aan een mooie actie van mij ooit. :X In Noorwegen, mooie steile helling bij de Preikestolen. Dat was de eerste keer dat ik merkte dat mijn fietscomputer echt niet boven de 99km/h ging. :X

Beetje een onhandige actie ook. Er gold een adviessnelheid van 30km/h, het werd afgeraden om op de fiets naar beneden te gaan, en ik reed daar dus met mijn remmen vol ingeknepen iets boven de 100km/h. Er zaten ook wat leuke bochtjes in, een relatief scherpe bocht naar rechts bijvoorbeeld. Rechts was een stenen bergwand, links was een ravijn zonder vangrail ervoor. De binnen bocht fietsen lukte simpelweg niet, dus ik reed vrij ver naar links in de buitenbocht. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik toen een tegenligger was tegengekomen... :X :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

DopdeDouwer schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:38:
[...]

Altijd leuk die bruggen in de buurt. De Algerabrug is ook wel lastig, vooral dat zelfde tunneltje in de winter >:) . Zou funniest home video's een hele uitzending mee kunnen vullen
ehm, verkeerde quote? En wat is er zo leuk aan dat tunneltje? Mijn ouders wonen in 's Gravenland, dus zo vaak kom ik daar niet doorheen. Ik ben alleen altijd als de dood dat er een racefiets uit komt die ik niet meer kan ontwijken :X
Xander schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:54:
MBV in "Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2"

Doet me denken aan een mooie actie van mij ooit. :X In Noorwegen, mooie steile helling bij de Preikestolen. Dat was de eerste keer dat ik merkte dat mijn fietscomputer echt niet boven de 99km/h ging. :X

Beetje een onhandige actie ook. Er gold een adviessnelheid van 30km/h, het werd afgeraden om op de fiets naar beneden te gaan, en ik reed daar dus met mijn remmen vol ingeknepen iets boven de 100km/h. Er zaten ook wat leuke bochtjes in, een relatief scherpe bocht naar rechts bijvoorbeeld. Rechts was een stenen bergwand, links was een ravijn zonder vangrail ervoor. De binnen bocht fietsen lukte simpelweg niet, dus ik reed vrij ver naar links in de buitenbocht. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik toen een tegenligger was tegengekomen... :X :P
Op de brienenoord heb ik gemerkt dat mijn fiets bij 60km/u nog steeds niet 100% stabiel is, dus harder dan 80 zal ik niet willen rijden. Zeker niet met bochtjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Als je van de brug komt heb je aardig wat vaart, en je moet een bochtje maken om te sturen, net in die bocht ligt meestal een plas, is in de winter bevroren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12

yassine

Nothing to it but to do it!

Net een domme actie ervaart.

Ik rijd in een file voor de stoplicht. Ik zie groen 5x op groen gaan, en nog bereik ik het stoplicht niet. :(

Uiteindelijk bereik ik het stoplicht en springt het stoplicht op groen,, Eerste paar auto's vertrekken ik zet hem in ze 1 om weg te rijden. Het stoplicht springt op oranje ( auto voor me kon makkelijk verder rijden, waaronder ik ook ) Maar dat doed ze niet ,, .....maar ik wel |:( |:(

En jah toen **BOEM** tegen de achterbumper :|

En deuk in het midden van de bumper that's all

Gelukkig waren ze heel vriendelijk en bergrijpend, en hebben we het niet op de verzekeringmanier opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hmm, ja, fietsen, komt me heel erg bekend voor.
Als een gek op een stadsfietsje met terugtrapremmen bij een berghelling afscheuren in de Rocky Mountains ergens bij Jasper, Canada. En dan er niet bij nadenken dat er verderop misschien wel eens een bocht zou kunnen komen waarvoor je moet afremmen...

Dus ik kom naar beneden crossen, misschien wel 70km/h op dat ding, weet ik veel hoe hard het is. Lekker met je korte broekje, t-shirtje en natuurlijk geen valhelm ("No, we know how to ride a bike, we don't need it"). En dan ineens... "SLOW 30km/h" met daaronder een bordje met pijl naar rechts. En dan proberen te remmen met een terugtraprem met een gangetje van 70 bij een helling af... Uiteraard het wiel blokkeren en mooie rubberstrepen op de weg en die fiets slingeren als een gek. Ik had het gewoon niet meer op dat moment, maar gelukkig ben ik toen niet op mijn bek gegaan met die snelheid :)

* _JGC_ heeft iets geleerd: iets wat hard kan moet ook net zo hard kunnen remmen zonder gevaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat kon mijn fiets ook: met 50km/u 45 graden plat de bocht om en dan voluit remmen, ging prima :P (maar fijn voelde dat trouwens niet :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
MBV schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:17:
Dat kon mijn fiets ook: met 50km/u 45 graden plat de bocht om en dan voluit remmen, ging prima :P (maar fijn voelde dat trouwens niet :X)
Dat moet je ook niet te vaak doen... Ik heb een keer op mijn crossfiets per ongeluk geremd met de trapper... die op het asfalt hapte :X Dan ga je opeens een heel vreemde bocht maken en vooral in de zomer (korte broek) is dat niet leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Dat heb ik op een rotonde een keer 3x achter elkaar gehad. Eerst rechts, toen links, toen weer rechts. :X

* Xander fietst af en toe wat te roekeloos :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

* MBV fietst af en toe rustig :P. Trapper die 'remt' is trouwens iets heel anders: je duwt je trapper in het asfalt, en drukt dus je wiel omhoog, en dan ga je rare bochten maken ja :+

En voluit remmen doe ik alleen omdat het een stadsfiets is met rollerbrakes. Die dingen gaan nooit zo hard remmen dat het gevaarlijk wordt :+ Doe het maar niet met V-brakes, voluit remmen in een bocht :X

Over roekeloos gesproken: tijdens de carrierebeurs heb ik 2x een race-simulator gedaan. 1x hoorde ik achter me zeggen: "of hij racet iedereen voorbij, of hij vliegt er de eerste bocht uit" Nou, het werd het eerste. Al die anderen waren ineens gaan remmen :+
[/ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ook leuk.. de A12 ring utrecht gaat van 120 km naar 100 km max..

als je dan dus ff 130 rijd, en nog ff het gas intrapt met een felle auto (mijn nieuwe yaris 1.3i bijvoorbeeld :+) dan zit je ineens in een situatie waarbij je 165 rijd waar je 100 mag..

rijd wel lekker snel, maar politie vind het niet leuk.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gister een iets te riskante inhaalactie, kreeg grootlicht van zo'n klein vrachtautootje (wel terecht overigens...) Ik was alleen nogal opgefokt omdat die lamlul voor me al minstens vijf kilometer 55-60 reed op 80km wegen die 's avonds om half twaalf COMPLEET verlaten zijn :(

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
BootVluchteling schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:01:
ook leuk.. de A12 ring utrecht gaat van 120 km naar 100 km max..

als je dan dus ff 130 rijd, en nog ff het gas intrapt met een felle auto (mijn nieuwe yaris 1.3i bijvoorbeeld :+) dan zit je ineens in een situatie waarbij je 165 rijd waar je 100 mag..

rijd wel lekker snel, maar politie vind het niet leuk.. :P
Ook Trajectcontrole daar he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
uhm, ja 80.. maar je heb 2x3 stroken daar.. aan de ene kant mag je 100, aan de andere kant mag je 80.. beide komen later weer samen..

hoop dus dat je die 80 bedoelt, anders heb ik de komende 4 weken elke dag post gok ik zo :X :X :X :X :X :X

/edit kleine kans btw denk hoop ik zo, want soms word ík daar zelfs ingehaald.. het is van den haag richting utrecht vlak voordat je de ring oprijd geloof ik.. ik ben me bewust van de trajectcontrole woerden, want die werkt }:O (€20,- lichter op de dag dat ik sollicitatiegesprek had :P)

[ Voor 39% gewijzigd door BootVluchteling op 15-03-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BootVluchteling schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:52:
uhm, ja 80.. maar je heb 2x3 stroken daar.. aan de ene kant mag je 100, aan de andere kant mag je 80.. beide komen later weer samen..

hoop dus dat je die 80 bedoelt, anders heb ik de komende 4 weken elke dag post gok ik zo :X :X :X :X :X :X

/edit kleine kans btw denk hoop ik zo, want soms word ík daar zelfs ingehaald.. het is van den haag richting utrecht vlak voordat je de ring oprijd geloof ik.. ik ben me bewust van de trajectcontrole woerden, want die werkt }:O (€20,- lichter op de dag dat ik sollicitatiegesprek had :P)
Het stukje wat jij bedoeld heeft geen controle, alleen bij woerden is een relatief kort traject. Ik ben er inmiddels al meerdere keren langs gekomen (werk in Den Haag, woon in Nieuwegein) en als daar gecontroleerd zou worden, had ik al lang en breed post gehad.
Ik moet die 80km/u zone in, en ik baal altijd dat mensen daar ook precies 80 gaan rijden... vanaf de afrit tot aan afrit Nieuwegein/Papendorp wordt namelijk niet gecontroleerd en kan je makkelijk met 100 door kachelen...

Gister trouwens heerlijk over de A6 naar Delftzijl gereden... 140/150 op de teller... hopelijk stonden er groupies van de KLPD langs de weg...

(overigens opvallend hoe vaak je nog met een redelijk snelheidsverschil wordt ingehaald daar...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Van Arnhem richting Den Haag en v.v. is er bij Utrecht wel degelijk trajectcontrole op het stuk van 100...

http://www2.flitspaal.nl/...code=NL&p_trj_id=23805255

en

http://www2.flitspaal.nl/...code=NL&p_trj_id=23805149

[ Voor 55% gewijzigd door P.B. op 15-03-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
P.B. schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:51:
Van Arnhem richting Den Haag en v.v. is er bij Utrecht wel degelijk trajectcontrole op het stuk van 100...

http://www2.flitspaal.nl/...code=NL&p_trj_id=23805255

en

http://www2.flitspaal.nl/...code=NL&p_trj_id=23805149
ik ga er iig vanuit dat ie er niet zit, want ik rij er elke dag 120.. als dat zo is dan ben ik nu denk ik blut. zal nog eens extra kijken.. nogmaals, kleine kans als je zelf ingehaald wordt elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

BootVluchteling schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:41:
ik ga er iig vanuit dat ie er niet zit, want ik rij er elke dag 120.. als dat zo is dan ben ik nu denk ik blut. zal nog eens extra kijken.. nogmaals, kleine kans als je zelf ingehaald wordt elke dag
Trajectcontrole werkt en is afgesteld op 120.. heb n paar maanden terug een mooie van wel liefst 4km te hard ontvangen.

edit: owh is een ander stuk... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy D op 15-03-2007 14:11 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Crazy D schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:10:
[...]

Trajectcontrole werkt en is afgesteld op 120.. heb n paar maanden terug een mooie van wel liefst 4km te hard ontvangen.

edit: owh is een ander stuk... 8)7
laat me aub NOOIT meer zo schrikken. mn hart sloeg over :| 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
strandbal schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:25:
Ik was alleen nogal opgefokt omdat die lamlul voor me al minstens vijf kilometer 55-60 reed op 80km wegen die 's avonds om half twaalf COMPLEET verlaten zijn :(
Hoe kan je dan groot licht krijgen van een tegenligger? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik reed een hele tijd op een verlaten weg. Idioot voor me rijdt 55-60. Ik kom eindelijk op een stuk waar ik dacht in te kunnen halen (recht ipv bochtig en stikdonker) maar die vrachtauto die tegemoet kwam daar was ietsje sneller dan ik dacht...

Het was daar dus iets minder verlaten. Ironisch he? :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ja, best wel :D Maar goed, dat kan de beste overkomen!
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.