Wow. Daar doe je even een hele grote aanname.Volgens mij kun je van een heleboel auto's alle spiegels verwijderen zonder dat de eigenaar dat merkt

Minder files (als ik het vergelijk met Duitsland) en betere doorstroming (hoop ik).
Op NRW in de spits na is er in DLD veel minder verkeer op de snelwegen dan in NL, en dat scheelt veel...
Wil men minder files in NL dan moeten ze:
- Snelwegen aanleggen waar ze nodig zijn (Hoelang zijn ze nu al aan het mieren over 3km A4?)
- Daarbij het secundaire net INTACT LATEN! ipv alles vervangen
- Lokaal en interlokaal scheiden (valt wel samen met het vorige punt.)
Als je hier (Uden / Veghel) van het ene dorp naar het volgende dorp wilt _moet_ je over de snelweg. De enige andere optie is gedegradeerd tot "erfontsluiting" (getuige de "zone 60"-borden).
Niet dat ik bezwaar heb tegen een hogere maximum snelheid. Dan mogen ze echter beginnen met:
- 60km zones weer afschaffen, op de _echte_ erfontsluitingswegen na (nee, een verbindingsweg tussen 2 dorpen valt daar NIET onder!)
- 30km zones weer afschaffen, op de _echte_ woonwijken/straten na. Nee, een hoofdverkeersader binnen de bebouwde kom valt daar NIET onder!)
- De komgrenzen weer gelijk trekken met de bebouwing. Als ik iedere dag moet tellen hoe vaak ik midden tussen de weilanden rijdt en maar 50 mag omdat het zogenaamd binnen de kom ligt ben ik met 2 handen niet klaar.
- Niet te bang zijn om een weg die eruit ziet als een snelweg ook een snelweg te noemen. Nijmegen, neem een voorbeeld aan Eindhoven! (max 50 door _heel_ Nijmegen

en een 1:3 verhouding kilometer asfalt:flitspalen)
- Wegenbouwers leren hoe ze die strepen moeten trekken. De onderbroken lijn hoort in het midden, de doorgetrokken streep aan de zijkanten. NIET andersom!
Vandaag overigens ook weer een leuk staaltje burgertje pesten gezien: Op de A67 bij Eindhoven mag je tegenwoordig niet meer vanuit Geldrop de afslag Waalre nemen. Dan moet je een afslag eerder van de snelweg af, op de rotonde de 2e afslag nemen (rechtdoor dus), de snelweg weer op (2 banen) en daar mag je wel de afrit nemen. Op de snelweg zelf staat een doorgetrokken streep. Daar kom je echter uiteraard pas achter als je "jouw" afrit wilt nemen, en dan mag je dus anderhalve liter diesel omrijden...