Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.048 views sinds 30-01-2008

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
dnhelle schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:05:
Afgelopen week: Voor het werk een afspraak hebben in Valkenburg (Beek - Valkenburg = ~30min.) Ik vertrek 1,5u van te voren, om rustig daar aan te komen.

Palmtopje met PerfectPassenger aangezet, en die gaf aan dat het fijn is om binnendoor te rijden. Ala, aan de gang, lekker stukje touren. Kom ik door Nuth, van bebouwde kom naar buitenwereld, geef gas, FLITS. |:(
...
En hij is binnen... Auch.. Domme actie geweest.

1e boete sinds m'n rijbewijs (3 jaar...)
Hopen dat het ook zo blijft!!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
dnhelle schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:42:
[...]

En hij is binnen... Auch.. Domme actie geweest.

1e boete sinds m'n rijbewijs (3 jaar...)
Hopen dat het ook zo blijft!!
hoeveel was de bekeuring? ben nieuwsgierig.. })

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The End schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:08:
[...]

Er is een verschil tussen een leeg kruispunt oversteken en een kruispunt oversteken waarvan je denkt dat ie leeg is. Ten alle tijden is het dom en gevaarlijk om door rood te rijden/lopen.
Sja, als er iemand al spookrijdend met 120km/u in de bebouwde kom aan komt scheuren terwijl ik over aan't steken ben, dan is dat niet zo leuk. Maar dan is er ook geen aansprakelijkheidsprobleem ;)
En misschien ook wel geen rood stoplicht.

Voor de wat gewonere situaties ben ik echter niet zo bang, dus ik neem het risico van het door rood rijden met de fiets dan ook bewust, in situaties waarvan ik vind dat het goed kan.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• dnhelle
BootVluchteling schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:48:
[...]

hoeveel was de bekeuring? ben nieuwsgierig.. })
82 waar je 50 mocht. Zoals ik in m'n 1ste post al aangaf wist ik absoluut niet hoe hard je daar mocht, ik bedoel, ik was in de veronderstelling dat het daar 80 was. Pijnlijke fout, vooral als je je bedenkt dat ik een absolute hekel heb aan veels te hard rijden, en vooral binnen de bebouwde kom.

Daar ben ik nu helemaal voorstander van, na correctie (79km/u) kwam het uit op een 161,- euri.
Dus.
Daar ging mijn kilometervergoeding. -O-

Wel een voordeel: Ik heb er zeker van geleerd, omdat ik durf te zeggen dat ik absoluut nooit te hard rijd.
Ik heb er ook van geleerd omdat ik zo hard ben geschrokken op dat moment, 't was de 1ste keer dat ik zo'n twijfel had. Achteraf gezien een hele wijze (maar dure) les!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Tasma: de moraal van het verhaal is "altijd afstand houden bij zo'n snelheden"... als je boven de 30 a 40 komt dan laat ik de afstand telkens vergroten... soms schiet er eens eentje tussen, maar geef mij maar die paar seconden langere reistijd, beter dan het risico dat degene voor me ineens keihard remt.

Overigens had ik laatst vrijwel dezelfde ervaring ergens op de A2. Ineens ging de persoon voor me keihard op de rem (terwijl ik toch wel redelijk afstand hield). De persoon achter me schrok zich totaal wezenloos, kwam vlak achter me tot stilstand en hield daarna serieus telkens zo'n kleine 100 meter afstand :+ Als ik toen die afstand niet had gehouden dan was er vrijwel zeker blikschade geweest, al was het maar omdat ik harder moest remmen en die persoon achter me nóg minder remweg had...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:26:
Tasma: de moraal van het verhaal is "altijd afstand houden bij zo'n snelheden"... als je boven de 30 a 40 komt dan laat ik de afstand telkens vergroten... soms schiet er eens eentje tussen, maar geef mij maar die paar seconden langere reistijd, beter dan het risico dat degene voor me ineens keihard remt.

Overigens had ik laatst vrijwel dezelfde ervaring ergens op de A2. Ineens ging de persoon voor me keihard op de rem (terwijl ik toch wel redelijk afstand hield). De persoon achter me schrok zich totaal wezenloos, kwam vlak achter me tot stilstand en hield daarna serieus telkens zo'n kleine 100 meter afstand :+ Als ik toen die afstand niet had gehouden dan was er vrijwel zeker blikschade geweest, al was het maar omdat ik harder moest remmen en die persoon achter me nóg minder remweg had...
Ik had een grote afstand zelfs, maar de 0,5sec vertraging door de radio alsmede de overduidelijk slechte remmen van mij oude auto wagen geen match voor de ABS van de audi. Daarnaast was het een nat wegdek en ging de weg daar net een bult af. Toen ik begon met remmen was de afstand zeker 70-100 meter. Bij controle bleken de remmen overigens ook echt niet goed te zijn en bleek 60% van de remkracht rechts voor te missen door een slecht blokje & cylinder. En dat terwijl we het ding met nieuwe APK kochten en hij nu net 6 maanden oud is. Volgens de garage was de cylinder echt al wel langer kapot.

Alleen je 'soms schiet er eentje tussen' opmerking snap ik echt niet. Zodra ik meer dan 20-30 meter ruimte laat tijdens fileverkeer schieten hele volkstammen er tussen of je nu links of rechts rijdt. Het meer afstandhouden is dan ook onmogelijk aangezien de afstand iedere keer ingenomen blijft worden. Waardoor je effectief achteruit gaat rijden als je dezelfde afstand wil behouden.. :'( Ik rij 240km per dag. 95% snelweg. Door 3 provincies.

Kan overigens met zekerheid zeggen dat naarmate ik meer naar het westen komt, de mensen steeds slechter en asocialer rijden.

• Tasma
dnhelle schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:15:
[...]

82 waar je 50 mocht. Zoals ik in m'n 1ste post al aangaf wist ik absoluut niet hoe hard je daar mocht, ik bedoel, ik was in de veronderstelling dat het daar 80 was. Pijnlijke fout, vooral als je je bedenkt dat ik een absolute hekel heb aan veels te hard rijden, en vooral binnen de bebouwde kom.
Die ken ik ook, heb pas 1x een boete gehad en die was voor eenzelfde situatie.

80 waar 50 mocht, ik rij richting de kruising en rol uit aangezien ik zie dat het aan de overkant 50 is. Op het moment dat ik langs het stoplicht ga rij ik nog 70 op de teller.. FLITS.

Bleek dus dat je het stukje ervoor (200 meter) ook maar 50 mocht.. Bord niet gezien in de nacht. Ach ja, de teller van die auto (zelfde als mijn eigen domme actie) week 10 :o km/u af. Hij geeft dus 10km/u te hoog aan. Ik reed dus werkelijk 60, met correctie eraf 55 en kreeg een boete van 20 euro _/-\o_

[EDIT]
Ja, ik ben slecht in het bundelen van reacties. 8)7 :/

[ Voor 3% gewijzigd door Tasma op 22-02-2007 14:54 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tasma schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:43:
[...]

Alleen je 'soms schiet er eentje tussen' opmerking snap ik echt niet. Zodra ik meer dan 20-30 meter ruimte laat tijdens fileverkeer schieten hele volkstammen er tussen of je nu links of rechts rijdt. Het meer afstandhouden is dan ook onmogelijk aangezien de afstand iedere keer ingenomen blijft worden. Waardoor je effectief achteruit gaat rijden als je dezelfde afstand wil behouden.. :'( Ik rij 240km per dag. 95% snelweg. Door 3 provincies.

Kan overigens met zekerheid zeggen dat naarmate ik meer naar het westen komt, de mensen steeds slechter en asocialer rijden.
Ik rij elke week zo'n 400 km. En inderdaad: hoe westelijker/noordelijker hoe asocialer, met name rond Amsterdam.

Maar ik heb dat probleem serieus niet, dat er vaak mensen tussen schieten. Misschien stoor ik me er minder aan en merk ik het daarom minder op, weet het ook niet :P

• Tasma
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:55:
[...]

Ik rij elke week zo'n 400 km. En inderdaad: hoe westelijker/noordelijker hoe asocialer, met name rond Amsterdam.

Maar ik heb dat probleem serieus niet, dat er vaak mensen tussen schieten. Misschien stoor ik me er minder aan en merk ik het daarom minder op, weet het ook niet :P
Je auto ziet er gevaarlijker uit 8)

Ik rij zelf ook bij amsterdam, en daar is het echt meer ontwijken van aanvallers dan rijden ;)

Maar serieus, het is mij opgevallen dat mensen zelden voor een SUV, of grote station/bmw/mercedes / wat er dan ook groot is schieten. Terwijl voor mijn astra uit '95 gooien ze hem zo voor. Misschien dat de kleur ook van invloed is. Vroeger.. vroeger ergerde ik me er wel aan, maar na een korte tijd merk je dat dat allemaal toch geen nut heeft. Tegenwoordig rij ik 1200/week, en kom uitgerust thuis :) maar dan komt voornamelijk door de lease auto.

Het scheelt zoveel om in een goede, veilige auto te rijden. Een oude twijfelachtige wagen eist veel energie wat de vermoeidheid op de weg niet ten goede komt.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

DinX schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:21:
[...]

Laat die auto dan in veel gevallen aansprakelijk zijn. Dus niet schuldig volgensde wet, maar wel aansrakelijk (minstens 50%) voor de verzekering...

Op MF loopt daar ook nog een hele discussie over (over het art. 185 in .nl)
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/159834
Lekker boeiend, mensenlevens vind ik belangrijker dan de schuldvraag/geld/... En vziw gold dat niet voor volwassenen.
brama schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:03:
[...]

Er is een verschil tussen jezelf voor een auto werpen als fietser (dom dom dom), en een leeg kruispunt oversteken.

Denk daar maar eens over na..
Wel eens door de weilanden gereden? Wel eens een kruispunt gezien waar je een kilometer naar links en naar rechts kon kijken, geen auto's zag en het stoplicht voor je op rood? Ik weet wel wat ik zou doen in die situatie, zelfs met de auto.
Een kruispunt is altijd leeg als ik zie dat die leeg is. Je bedoelt waarschijnlijk dat er op een van de toevoerwegen iemand een hartaanval van mij krijgt ;)
Wat dat betreft voel ik me trouwens veiliger als ik nog even voor een auto langs glip die begint met optrekken *vanaf de overkant) dan bij een lege weg: de auto die optrekt kan je inschatten qua snelheid en afstand enzo, op een lege weg kan iemand met 100km/u komen aanrijden waar je 50 mag.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MBV schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:24:
[...]
Lekker boeiend, mensenlevens vind ik belangrijker dan de schuldvraag/geld/... En vziw gold dat niet voor volwassenen.
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds vind als je netjes stop op een rotonde om een paar scholieren op het fietspad naast de rotonde voor te laten en er vervolgens een scholier op een oude fiets die op de weg reed achterop je klapt. De schade aan je auto en aan de fiets mag jij vergoeden (echt gebeurd voorbeeld).

(ik doel op je lekker boeiend gedeelte over de schuldvraag, niet dat mensenlevens belangrijker zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 22-02-2007 17:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Altijd teveel gas geven op hellingen omdat ik bang ben dat de auto anders afslaat en ik meteen een dot gas geef (hellingproef met de voetrem zeg maar).

Hoe doen jullie dat? De handrem gebruiken als je moet stoppen op een helling? Koppeling heeeeel iets aan laten grijpen? De laatste mogelijkheid lijkt me niet ideaal voor mij :P omdat het een benzine auto betreft.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Marzman schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:37:
[...]

Ik ben benieuwd of je dat nog steeds vind als je netjes stop op een rotonde om een paar scholieren op het fietspad naast de rotonde voor te laten en er vervolgens een scholier op een oude fiets die op de weg reed achterop je klapt. De schade aan je auto en aan de fiets mag jij vergoeden (echt gebeurd voorbeeld).

(ik doel op je lekker boeiend gedeelte over de schuldvraag, niet dat mensenlevens belangrijker zijn).
Fietsers hebben een tijdje 'immuniteit-status' gehad op de weg. Da's nu weer wat minder afaik. Nog steeds is de automobilist bijna alles schuld (risico-aansprakelijkheid), maar als een fietser flink fout zat, dan is die fietser ook de aansprakelijke.

• BootVluchteling
NoepZor schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:39:
Altijd teveel gas geven op hellingen omdat ik bang ben dat de auto anders afslaat en ik meteen een dot gas geef (hellingproef met de voetrem zeg maar).

Hoe doen jullie dat? De handrem gebruiken als je moet stoppen op een helling? Koppeling heeeeel iets aan laten grijpen? De laatste mogelijkheid lijkt me niet ideaal voor mij :P omdat het een benzine auto betreft.
handrem gebruik ik nooit.. ik heb dan een diesel, maar ik zou lekker de koppeling net laten pakken, met een beetje gas.. atm ben ik amper benzine wagen gewend, en toen ik proefritje maakte met benzineauto, sloeg de auto ook 4x af... vrachtauto's en TDI'tjes doen niet zo moeilijk met optrekken puur op de koppeling..

* BootVluchteling trok tijdens autoexamen vanuit stilstand weg in zn 3 :+ (en dat zonder af te laten slaan)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07

Hangt ervan af wat voor helling het is. Is het een stijle helling, of iets wat afloopt naar het water waarbij ik dicht bij de rand geparkeerd sta, dan pak ik gewoon de handrem erbij. Is het gewoon een niet veelbetekenende helling, dan pak ik gewoon de koppeling of de voetrem.

Ik heb een dieseltje, zodra dat ding een beetje rolt in de 1e versnelling kan ik gewoon de koppeling laten schieten zonder gas bij te geven, op stationair toerental komt dat ding gewoon vooruit zonder problemen. Overigens heeft mijn auto er ook geen moeite mee om naar de 2e of 3e versnelling te gaan zonder gas bij te geven als deze gewoon rolt op het stationair toerental in de 1e versnelling. Ideaal voor filerijden (file volgens Friese normen: je rijdt 10km/h op een weg waar je normaal 80 mag :P)

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Gewoon de voetrem intrappen, versnelling in vrij en koppeling omhoog. Je kan wel inschatten wanneer het stoplicht groen wordt. Als je denkt dat dat bijna is; versnellingsbak in z'n 1 koppeling op laten komen tot er je auto wil gaan, voet van de rem en gelijk met het gas spelen (ik bedoel niet planken, gewoon op de zelfde plek blijven staan met zo min mogelijk gas). Oplaten komen meer gas en wegrijden.
Ook een benzine auto kan je gewoon op de koppeling laten balanceren. Het hellingspercentage bepaalt eigenlijk of je gas moet bijgeven en hoeveel. Je moet het gewoon even door hebben waar het punt zit wanneer je auto gaat rijden.
Maak er geen sport van; doe dit op steile hellingen niet teveel dan slijten je koppelingsplaten.

• MBV

MBV

Marzman schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:37:
[...]

Dat is dan dus een totaal andere situatie, waar ik dan niet de veroorzaker voor ben :). Dit ging over door rood licht rijden, niet over een domme fietser die op mijn auto knalt.

Foute stelling: * MBV is altijd heel blij als hij in de auto zit: dan zit die ene malloot tenminste niet op de fiets :+. Dat is hetgene wat ik altijd probeer te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Handrem in 99,999% vd gevallen, anders koppeling (alleen ben ik gehecht aan mn koppelingsplaten).
Zie ook niet in waarom je het anders zou doen, als je het knopje vd handrem na een tijdje vast induwt zodat je m meteen kan laten zakken als het licht op groen gaat ben je (afgezien vd automaatrijders) veruit het snelste weg.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het ligt er bij mij helemaal aan in welke bui ik ben en in welke auto ik zit. In m'n bmw, die simpelweg nauwelijks trekkracht heeft bij lage toeren, pak ik vrij snel de handrem. In de 2.5l TDI van m'n ouders (Ford Transit met korte bak) kan ik gewoon de koppeling op laten komen (1e of 2de versnelling afhankelijk van de helling). Met de Benz van m'n zwager ben ik wel verplicht om op de koppeling op te trekken, omdat die geen handrem, maar een voet-parkeerrem heeft en niet te dosseren is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Mja, echt lekker is het niet voor je koppeling denk ik als je constant met de koppeling blijft spelen op een helling.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je moet ook je koppeling altijd zo snel mogelijk op laten komen, en zolang je niet seconden lang met een slippende koppeling op een heling staat is er weinig aan de hand.
Ik denk om eerlijk te zijn dat file rijden zwaarder is voor de koppeling in mijn auto...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
BootVluchteling schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:25:
[blackangel]

4keer schade in 20 maanden.. volgens mij word het serieus tijd dat je beetje op gaat passen..
I stand corrected, ik rij dus echt crap.

Om even een korte opsomming te geven van vandaag:

1. De auto is niet verzekerd ( ook afgelopen woensdag niet :X), blijkbaar was een andere soortgelijke auto dubbelverzekerd :X
2. Ik moet een slipcursus volgen.
3. Last van m'n sleutelbeen door de klap van de gordel.
4. Auto waarschijnlijk total-loss.
5. Excuses voor degene die vandaag over de rondweg in Eindhoven niet richting het bultje konden gaan vanaf de bosdijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik laat op een helling bij wegrijden ook gewoon de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt...
DinX schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:27:
Mja, echt lekker is het niet voor je koppeling denk ik als je constant met de koppeling blijft spelen op een helling.
Ik blijf dan ook niet constant met mijn koppeling spelen. :+ Als ik gewoon stilsta voor een stoplicht hou ik de voetrem vast. Pas als ik weer ga rijden is het

- koppeling op laten komen tot het aangrijpingspunt
- rem los
- gas erbij en koppeling verder op laten komen.

Die paar seconden overleven de koppelingsplaten vast wel.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

blackangel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:38:
[...]

I stand corrected, ik rij dus echt crap.

Om even een korte opsomming te geven van vandaag:

1. De auto is niet verzekerd ( ook afgelopen woensdag niet :X), blijkbaar was een andere soortgelijke auto dubbelverzekerd :X
2. Ik moet een slipcursus volgen.
3. Last van m'n sleutelbeen door de klap van de gordel.
4. Auto waarschijnlijk total-loss.
5. Excuses voor degene die vandaag over de rondweg in Eindhoven niet richting het bultje konden gaan vanaf de bosdijk. :P
Leg even uit hoe die 5 punten bij elkaar horen :P

@hierboven: zo doe ik het ook altijd. In de stad geen hellingen die de handrem rechtvaardigen. Alleen als het stoplicht lang op rood staat heeft dat zin, kan je rem en koppeling loslaten :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 24-02-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gokje? Geslipt waardoor zijn auto total-loss is, hij zijn sleutelbeen gebroken/gekneusd heeft, hj zijn schade niet vergoed krijgt en er verkeersoverlast op het genoemde punt ontstond?

Maar als je in 20 maanden tijd 4 (nou ja, nu 5) ongelukken hebt vraag ik me wel af waar je je rijbewijs vandaan haalt? Gratis bij drie pakken waspoeder ofzo??

Een ongelukje kan altijd en bij iedereen gebeuren, maar zo vaak is wel erg extreem... tijd voor het nemen van wat rijlessen zou ik haast als tip willen meegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 24-02-2007 14:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
wildhagen schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:50:
Gokje? Geslipt waardoor zijn auto total-loss is, hij zijn sleutelbeen gebroken/gekneusd heeft, hj zijn schade niet vergoed krijgt en er verkeersoverlast op het genoemde punt ontstond?
Helemaal goed. Behalve dan dat ik niks gebroken heb, dat zou ik in ieder geval voelen. Ik ben niet naar de dokter geweest, het voelt wat vervelend aan maar ik verga niet van de pijn. Het is zeer aannemelijk dat het gekneusd is (of iets lichters) en dan zal de dokter toch alleen maar zeggen dat ik rustig aan moet doen. En dat was ik toch wel van plan. Als ik maandag nog steeds last heb ga ik wel, maar nu nog niet.

De desbetreffende plek was dus inderdaad daar. Ik reed vanaf de rondweg vanuit het noorden/oosten, maakte de rotonde met de bosdijk netjes, maar het terugsturen ging blijkbaar verkeerd. Feit is dus eigenlijk dat ik een S-bocht met een (blijkbaar) iets te hoge snelheid nam met achterwielaandrijving (redelijk onbekend) en een vochtig wegdek. De situatie onderschat dus. Ik raakte in een slip, kwam er niet meer uit en kwam na 2 of 3x zigzaggen tegen een paal tot stilstand.

De auto is waarschijnlijk total-loss, spreekt redelijk voor zich. En qua verzekering, tsja. Mijn baas heeft twee dezelfde type auto's, beide bij hetzelfde bedrijf verzekerd. Nu had ik daar dus al een kleine verzekeringskwestie mee van afgelopen woensdag, en daaruit kreeg mijn baas een bericht dat de auto niet verzekerd was. Echter, zijn andere auto was dubbel verzekerd. Ergens is iets fout gegaan, maar het zal waarschijnlijk zijn dat hij naar de centen kan fluiten.

En de gemaakte kosten? Wat de politie kost weet ik niet, de sleepwagen kostte 220E, de brandweer een 1500 (schoonspuiten van de weg), een likje verf over de lantaarnpaal en tot slot de auto total-loss. E2.000 en een auto minder...

En hoe ik mijn rijbewijs heb gekregen? 46 lessen, de tweede keer geslaagd. En 5 ongelukken? Blijkbaar ben ik geen held met achteruit rijden, want dat is de oorzaak geweest van 3 stuks (2 maal verwaarloosbare schade). Eenmaal een auto over het hoofd gezien (laaghangende zon, metallic auto enzo, je kent die excuusjes wel), en eenmaal een bocht blijkbaar te hard genomen. 't Zou niet mogen gebeuren, maar helaas.

Overigens is een slipcursus wel iets wat ik dus ga doen op korter termijn. Rijlessen niet. Ondanks dat het waarschijnlijk vreemd over komt voor jou (jullie), rijden is niet het probleem. Achteruitrijden zijn tot nu toe gewoon domme fouten geweest, niet meer dan dat. En verder heb ik 1 maal vergeten een nacontrolle te doen, en 1 maal de weg verkeerd ingeschat. Zou ik die met extra rijlessen leren? Tuurlijk zou het kunnen, maar ik was niet van plan om dat binnenkort te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

blackangel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:01:
De desbetreffende plek was dus inderdaad daar. Ik reed vanaf de rondweg vanuit het noorden/oosten, maakte de rotonde met de bosdijk netjes, maar het terugsturen ging blijkbaar verkeerd. Feit is dus eigenlijk dat ik een S-bocht met een (blijkbaar) iets te hoge snelheid nam met achterwielaandrijving (redelijk onbekend) en een vochtig wegdek. De situatie onderschat dus. Ik raakte in een slip, kwam er niet meer uit en kwam na 2 of 3x zigzaggen tegen een paal tot stilstand.
Hee, klinkt bekend, alleen ik deed het express (en op een ander punt in Eindhoven) :+

Ach, je bent dr nog redelijk vanaf gekomen, dus dat scheelt weer, paar duizend euro schade valt ook nog wel te overzien (beter dan een platgewalst persoon oid).
Wat voor auto was het trouwens ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Mitsubishi L400 2.5D, een busje dus. Is ook iets handiger met pakketbezorging ;)

En inderdaad, behalve wat lichte pijn is er geen lichamelijk letsel. In dat soort gevallen zou ik per definitie extra lessen nemen als ik uberhaupt nog in een auto zou willen stappen.

[ Voor 58% gewijzigd door blackangel op 24-02-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
damn blackangel...

uh, maar 40+ lessen.. sorry hoor, maar de tering :| ik was met 23 lessen klaar.. een beetje extra oefenen op parkeerplaats met pionnetjes zou misschien wel wat zijn, want nu al 5 ongeluk(jes), de tering..

téveel gewoon. je ben er tot nu toe goed vanaf gekomen.. het houd een keer op..

ff iets anders..

* BootVluchteling is blij.. vaders heeft vandaag een nieuwe yaris 1.3I Luna betaald voor moi.. mn zus krijgt er ook eentje (ten minste, die moet ze zelf dokken :+) en zij krijgt een 1.0..

nu een golf 4 TDI, dus qua snelheid ga ik erop vooruit.. ben trouwens verbaasd hoe ruim je achterin kan zitten, met mijn lengte (ong. 2 M)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je Yaris 1.3 is dus sneller dan je Golf 4 TDI? Brakke TDI of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
@blackangel

Auto kopen? Heb nog een mooie volvo 340 voor je in de aanbieding. Ook met achterwielaandrijving. Maar als je deze in de prak rijdt, heb je maar weinig schade aan de auto zelf (ding is zo'n 250 euro waard; -). Bovendien gebruikt die volvo de *andere* auto als kreukelzone, tenzij je tegen een hard voorwerp aanvlamt (niet aan te raden dus, hehe).

@tomvdburg

Ach, ik heb ook ongeveer zoveel rijlessen gehad. En het pas de 3e keer gehaald. Maar ik heb nog geen auto's in de prak gereden in de 12 jaren sindsdien (wel eentje van mij door een vriend :X ). Dus dat zegt niet zoveel. En ik durf wel te beweren dat ik goed kan rijden :)

[ Voor 29% gewijzigd door brama op 24-02-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

Pas maar op met je sleutelbeen: het kan heel makkelijk wel gebroken zijn, voel je misschien nog wel minder van dan van een kneusing. Lullig als het klote aan elkaar groeit.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:03
Ik wil in een te krappe parkeerplaats parkeren; gevolg: eerst raak ik de auto die voor me geparkeerd staat, vervolgens ook nog eens de auto die achter me staat en vervolgens ontzettend veel gezeik in de straat moeten aanhoren en veel gedoe met de verzekering... :(

Hoe het kwam dat ik ook nog eens de auto achter me raakte: ik dacht dat hij in z'n ''1'' stond terwijl hij nog in z'n ''R'' zat...

[ Voor 20% gewijzigd door Jorn1986 op 24-02-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Exorcist schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:38:
Je Yaris 1.3 is dus sneller dan je Golf 4 TDI? Brakke TDI of....?
nee hoor.. je heb 4 varianten van TDI.. (0 rode letters, 1 rode, 2 rode en 3 rode letters...

3 rode letters=150 (ish) pk, 0 rode letters (wat ik heb) 89 pk.

ben nu 200 kilo lichter, en ongeveer evenveel pk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

Die toyota's zijn vaak vies vlot, ook die oude starletjes met 1.3, die zitten vaak rond de 10/10,5 seconden op de 100 km/h

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
-tom-562 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:08:
Die toyota's zijn vaak vies vlot, ook die oude starletjes met 1.3, die zitten vaak rond de 10/10,5 seconden op de 100 km/h
ja merkte het ook.. zat redelijk rap op de 155... leuk wagentje.. spoilertje erop, luxe uitvoering, 16" velgen etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
BootVluchteling schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:35:
damn blackangel...

uh, maar 40+ lessen.. sorry hoor, maar de tering :| ik was met 23 lessen klaar.. een beetje extra oefenen op parkeerplaats met pionnetjes zou misschien wel wat zijn, want nu al 5 ongeluk(jes), de tering..

téveel gewoon. je ben er tot nu toe goed vanaf gekomen.. het houd een keer op..
Pionnetjes is inderdaad wel een goed idee moet ik zeggen :)

Ennuh, niet iedereen is een even goede chauffeur. Ik ken ook mensen die het pas na 80 uur gehaald hebben. En dat het een keer op houdt weet ik zelf ook, ik rij al de laatste tijd veel netter (snelheid), dan toen ik net mijn rijbewijs had.

@Rinaldo: In 2 nachtjes zal het niet aan elkaar groeien. Als ik er dan nog steeds teveel last van heb ga ik wel even een dokter opzoeken. Vooralsnog is het niet nodig, de pijn is in de loop van de dag al zoveel minder geworden dat ik hem alleen maar voel als ik mijn arm redelijk naar rechts doe, in plaats van een constant irritant gevoel :)

@brama: Ik zou het zo doen als ik er het geld voor vrij kon maken, wat op het moment niet het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door blackangel op 24-02-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BootVluchteling schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:53:
[...]

nee hoor.. je heb 4 varianten van TDI.. (0 rode letters, 1 rode, 2 rode en 3 rode letters...

3 rode letters=150 (ish) pk, 0 rode letters (wat ik heb) 89 pk.

ben nu 200 kilo lichter, en ongeveer evenveel pk..
Haha, zo :D

Had niet verwacht dat een Yaris 1.3 bijna 90 PK aan boord heeft. Hebben ze veel uit de 1.3 weten de persen...
Binnenkort koop ik een auto voor mn vriendin, een Ka 1.3, maar die heeft maar 60 PK volgens mij.
Ruilen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Exorcist schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Haha, zo :D

Had niet verwacht dat een Yaris 1.3 bijna 90 PK aan boord heeft. Hebben ze veel uit de 1.3 weten de persen...
Binnenkort koop ik een auto voor mn vriendin, een Ka 1.3, maar die heeft maar 60 PK volgens mij.
Ruilen? ;)
mijnes is een 16 kleppert.. 1.3i..

specificaties

uhm, hij heeft 87 pk staat er. het is de 5 deurs 1.3i luna..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vroeg me dus iets af, ik hou van vlot door de bochten gaan enzo, en soms voel ik de auto een klein beetje glijden. Ik rij wel zo dat ik geen schade zou kunnen krijgen dus ik weet heel goed waar de grens licht van de auto. Maar kan het kwaad voor mijn auto als ik een vlot een beetje glijdend een bocht neem, of als ik iets te fanatiek gas geef en mij banden slippen? Ik heb trouwens een volvo 460 1.8i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
de grens ligt er. (licht=een lamp) :P

uhm, ik doe het ook regelmatig.. zolang je niets raakt, zullen je voorbanden meer slijten.. denk dat het niet alteveel effect heeft op je wielophanging, maar dit weet ik niet zeker.. hier spreekt een simpele coureur, en geen autotechneut.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Vanochtend netjes de afrit High Tech Campus genomen op de ring Eindhoven. Netjes de bocht door. Vervolgens moet ik rechtsaf (haakse bocht) onder de snelweg door. Lette niet al te goed op m'n snelheid dus ging er met 70-80 in. Eerst een berg onderstuur, toen al corrigerend (ging nogal ver rechtdoor, remmen had geen zin meer gehad) overstuur gekregen en hem weer onder controle gekregen. Kwam uiteindelijk netjes op de 3e baan (een busbaan en twee rijbanen) verder weer in het goede spoor. Toch iets beter opletten daar bij glad wegdek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

darkdesign schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:06:
Ik vroeg me dus iets af, ik hou van vlot door de bochten gaan enzo, en soms voel ik de auto een klein beetje glijden. Ik rij wel zo dat ik geen schade zou kunnen krijgen dus ik weet heel goed waar de grens licht van de auto. Maar kan het kwaad voor mijn auto als ik een vlot een beetje glijdend een bocht neem, of als ik iets te fanatiek gas geef en mij banden slippen? Ik heb trouwens een volvo 460 1.8i
Moet je eens op een rustige brede weg proberen de achterkant ook (een beetje) aan het glijden te krijgen, dan kan je nog véél harder! >:) En je bandjes slijten iets gelijkmatiger ;). Zolang je niks tegenkomt slijt je auto er niet noemenswaardig harder van, op je banden na. Zeg ik als leek :)

Waar is Chevvy of 4x2 als je hem nodig hebt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Achterkant laten glijden gaat nogal moeilijk met FWD, of je moet in een bocht het gas in 1x loslaten, dan wil de achterkant ook nog wel eens uitbreken... Ik snap zowiezo niet waarom je perse bochten perse glijdend wilt nemen, levensgevaarlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:11:
Achterkant laten glijden gaat nogal moeilijk met FWD, of je moet in een bocht het gas in 1x loslaten, dan wil de achterkant ook nog wel eens uitbreken... Ik snap zowiezo niet waarom je perse bochten perse glijdend wilt nemen, levensgevaarlijk
jaja, we weten dat het gevaarlijk is, maar zoals je leest, is het ook wel érg cool als er niemand is, om lekker ff te stuntelen.. zo leer je je auto kennen, én je weet wat je moet doen om het te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Achterkant laten glijden moeilijk? Stap jij eens uit die Citroen en stap in een Peugeot 207. Bij slotenmakers zag je echt dat die dingen in no-time dwars stonden :D (op het eind, toen iemand met zijn/haar eigen auto over de 'rotonde' reed)

Met de Suzuki Alto van mijn moeder was het heel simpel: vol gas tot de voorkant grip verliest, even wat gas los om de achterkant los te krijgen, en dan weer gas erop. Voelt echt aan als 2x zo hard :Y). Met haar C2 is het me nog niet gelukt, ding is echt zwaar onderstuurd :(.

En gevaarlijk?
johnnyv.nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:00:
[knip Eerst een berg onderstuur, toen al corrigerend (ging nogal ver rechtdoor, remmen had geen zin meer gehad) overstuur gekregen en hem weer onder controle gekregen. Kwam uiteindelijk netjes op de 3e baan (een busbaan en twee rijbanen) verder weer in het goede spoor. Toch iets beter opletten daar bij glad wegdek...
Als mijn moeder haar snelheid was vergeten aan te passen, dan was ze mooi rechtdoor gereden en had de auto in de kreukels gereden. Dat soort dingen moet je even oefenen voordat je ze doorhebt. Dat werkt echt 10x beter dan ABS/ESP ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daar hoef je het gas niet voor los te laten hoor :')

ervaring met Peug 206, even zitten proberen op industrieterrein - bocht hard = achterkant breekt uit, gemakkelijk te corrigeren overigens: gas bij en rustig sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Grr, net was er ook weer iemand lekker bezig. Ik reed op een stoplicht af, en er waren 2 banen voor rechtdoor. Ik reed al links, en bleef daar ook rijden, want de rij links was korter dan de rij rechts. Er was echter een of andere pick-up die al de hele tijd irritant bezig was. (Wel links gaan staan, vervolgens met een slakkengang wegrijden en 5/10 km/h onder de maximum snelheid blijven rijden). Die pick-up reed eerst rechts, en kreeg het toen in zijn bol om ook maar naar links te gaan, terwijl ik met mijn voorkant al naast zijn achterkant reed. Had het gelukkig al wel zien aankomen, dus kon nog op tijd remmen.
Trouwens ook lekker, hij had rode knipperlichten, zag je ook bijna geen donder van aangezien hij zijn lichten ook gewoon aanhad. Kunnen ze dat niet verbieden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:59:

Trouwens ook lekker, hij had rode knipperlichten, zag je ook bijna geen donder van aangezien hij zijn lichten ook gewoon aanhad. Kunnen ze dat niet verbieden ofzo?
Bij mijn weten is dat al verboden. Maarja denk niet dat de knipperlicht kleur op 1 staat op de prio lijst van de politie. Kan je hem ook niet herkennnen aan het feit dat die knippert? Het is natuurlijk niet ideaal maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat je dan denkt dat die als een spast op het rempedaal aan het trappen is.

Voor de rest goed ontweken hoor, als ik er had gereden had die zijn laadvermogen mogen aanpassen ivm een ernstig gekrompen laadbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:12:
[...]

Bij mijn weten is dat al verboden. Maarja denk niet dat de knipperlicht kleur op 1 staat op de prio lijst van de politie. Kan je hem ook niet herkennnen aan het feit dat die knippert? Het is natuurlijk niet ideaal maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat je dan denkt dat die als een spast op het rempedaal aan het trappen is.

Voor de rest goed ontweken hoor, als ik er had gereden had die zijn laadvermogen mogen aanpassen ivm een ernstig gekrompen laadbak ;)
Je kon het wel zien dat het knipperlicht was, maar normaal gesproken is het bij een rood knipperlicht wel iets feller, nu helaas niet.

En had al min of meer verwacht dat die naar links zou gaan omdat hij bij elk stoplicht al links was gaan staan, vandaar dat ik het zag aankomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Sorcerer8472 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:34:
[...]

Daar hoef je het gas niet voor los te laten hoor :')

ervaring met Peug 206, even zitten proberen op industrieterrein - bocht hard = achterkant breekt uit, gemakkelijk te corrigeren overigens: gas bij en rustig sturen
Dat is wel slecht, de meeste auto's zijn onderstuurd omdat veel mensen dan 'goed' reageren: niks doen en gas los :). Maar dat overstuurd was dus ook te zien met de sliptraining :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14-09 13:27
Robbie T schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:59:
Grr, net was er ook weer iemand lekker bezig. Ik reed op een stoplicht af, en er waren 2 banen voor rechtdoor. Ik reed al links, en bleef daar ook rijden, want de rij links was korter dan de rij rechts. Er was echter een of andere pick-up die al de hele tijd irritant bezig was. (Wel links gaan staan, vervolgens met een slakkengang wegrijden en 5/10 km/h onder de maximum snelheid blijven rijden). Die pick-up reed eerst rechts, en kreeg het toen in zijn bol om ook maar naar links te gaan, terwijl ik met mijn voorkant al naast zijn achterkant reed. Had het gelukkig al wel zien aankomen, dus kon nog op tijd remmen.
Crosspost!!!!!!111!11!1 :P

Volgens mij is dit al verboden, afgaande op wat ik een keer ergens vaag gehoord heb (lang geleden, dus het kan alweer veranderd zijn... of ik heb destijds alleen de klepel gehoord :+ ). Als ik het me goed herinner boeit het niet of je nou blauwe remlichten hebt, roze knipperlichten en een groen achteruitrijdlicht, de kleur boeit geen hol. Wat wel belangrijk is, is dat ze verschillend en herkenbaar zijn. Dus, afgaande hierop, is meneer(toch? :+ ) in overtreding door dezelfde kleur lichten te voeren. vooral ook omdat ze op dezelfde plek zitten, meen ik, zodat je hetzelfde effect krijgt als vroeger, waarom nu een derde remlicht verplicht is Volgens deze redenering mag het dan weer wel als hij bijvoorbeeld groene achterlichten voert :+
Het kan dus ook zo zijn dat deze informatie alweer zwaar verouderd is en dat er richtlijnen voor de kleuren zijn opgesteld, in dat geval is hij op 2 fronten in overtreding: 1) afwijkende kleur knipperlichten en 2) niet-verschillende lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
de VW polo heeft afaik ook een ronde LED achterlichten, waarbij het middelste circeltje je knipperlicht is, en ook rood was. pas iig wel bij zo een autootje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Knipperlichten dienen volgens EU-regels oranje te zijn geloof ik. Er mogen echter uitzonderingen worden gemaakt voor oude en sommige ingevoerde bakken. Er zijn ook Amerikanen met witte knipperlichten trouwens... ook waar de knipperlichten een soort dagverlichting zijn en uit-knipperen (as opposed to het normale aan-knipperen) als iemand wil afslaan.

Verder hebben álle nieuwe VW's nu die achterlichten geloof ik, ook de nieuwe Golfs/Polo's/Jetta's.

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-02-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gisteravond in moment van verstandsverbijstering auto van rechts geen voorrang verlenen.
In het 'voorrang nemen' nog hardop zeggen tegen passagier: "Rechts heeft ècht nog steeds voorrang". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ehm, vrouw achter het stuur, ... aan de muur? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
MBV schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:10:
ehm, vrouw achter het stuur, ... aan de muur? :P
zat er ook aan te denken :+, durfde het niet te zeggen..

uhm, misschien stomme vraag, maar moeten moderne (dus splinternieuwe) auto's nog ingereden worden, en zo ja, hoeveel KM? en waar op te letten..?

wil hier niet over paar weken staan met een yaris die in elkaar is gedraaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
BootVluchteling schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:18:
[...]

zat er ook aan te denken :+, durfde het niet te zeggen..

uhm, misschien stomme vraag, maar moeten moderne (dus splinternieuwe) auto's nog ingereden worden, en zo ja, hoeveel KM? en waar op te letten..?

wil hier niet over paar weken staan met een yaris die in elkaar is gedraaid :P
Volgens mij wel hoor of dat moet alleen met snelle bakken :+ . Als ik het me goed herinner van de auto van mijn moeder staat het gewoon uitgelegd in het boekje. Meestal is het iets van 1500 KM en dan moet je je auto gewoon niet teveel op z'n staart trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
wat is niet te veel:+

ik wil het niet te gek maken natuurlijk, maar heb nog nooit een splinternieuwe auto gehad. weet ook niet wat wel en not-done is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Beetje domme actie, maar op dat moment vond ik hem wel gerechtvaardigd:

Zondagmiddag ben ik onderweg naar Amsterdam en rij al de hele tijd binnen de bbk achter een oud stel in een vrij nieuwe Suzuki Vitara. De etterbakken besloten niet harder te gaan rijden dan 40, misschien 45km/u. Erger wordt het als blijkt dat ze, net als ik, de snelweg op willen (a9 oprit ouderkerk a/d amstel/ziekenhuis a'veen voor insiders).
Enorm lange invoegstrook, maar vaart maken ho maar. Hooguit 60 reden we, en meneer maakte totaal geen aanstalten om zijn snelheid aan te passen aan dat van het verkeer op de rechterbaan. Op dat moment was ik het zat, schakel terug naar z'n 2, geef volgas, voeg in en haal de nog op de invoegstrook rijdende fossielen in. Als ik nog een baantje op had kunnen schuiven had ik het gedaan, maar daar reed een auto.
Meneer Vitara moest dus even wachten met invoegen (en geloof me, de invoegstrook was op dat moment nog lang zát), maar besluit in plaats daarvan mij in de flank te willen rammen :/ Naast me reed op dat moment een auto, dus ik was absoluut niet van plan uit te wijken. Hij net zo min. Ik denk dat ie me op een cm of 10 miste :X Eenmaal ingevoegd was ie zichtbaar kwaad en probeerde me een paar keer in te halen, naar ik vermoed om me even de pas af te snijden oid, maar zo ver liet ik het niet komen.

Al met al geen nette actie van mij, maar hij was ook verkeerd bezig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Staat perfect omschreven in het boekje wat je bij een splinternieuwe auto krijgt ;)

Dus, voor je wegrijdt bij de garage waar je hem ophaalt, eerst hele boekje lezen en een uur later dus pas vertrekken :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BootVluchteling schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:18:
[...]
Ik rij als autoverkoper erg veel in nieuwe auto's, maar eigenlijk doen we niet aan inrijden. Hooguit de eerste 100km niet tot 6000rpm doortrekken maar verder gewoon lekker je eigen rijstijl aanhouden hoor. Ook als dat een stevige is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Timmert schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:56:

Zondagmiddag ben ik onderweg naar Amsterdam en rij al de hele tijd binnen de bbk achter een oud stel in een vrij nieuwe Suzuki Vitara. De etterbakken besloten niet harder te gaan rijden dan 40, misschien 45km/u. Erger wordt het als blijkt dat ze, net als ik, de snelweg op willen (a9 oprit ouderkerk a/d amstel/ziekenhuis a'veen voor insiders).
Enorm lange invoegstrook, maar vaart maken ho maar. Hooguit 60 reden we, en meneer maakte totaal geen aanstalten om zijn snelheid aan te passen aan dat van het verkeer op de rechterbaan. Op dat moment was ik het zat, schakel terug naar z'n 2, geef volgas, voeg in en haal de nog op de invoegstrook rijdende fossielen in. Als ik nog een baantje op had kunnen schuiven had ik het gedaan, maar daar reed een auto.
Meneer Vitara moest dus even wachten met invoegen (en geloof me, de invoegstrook was op dat moment nog lang zát), maar besluit in plaats daarvan mij in de flank te willen rammen :/ Naast me reed op dat moment een auto, dus ik was absoluut niet van plan uit te wijken. Hij net zo min. Ik denk dat ie me op een cm of 10 miste :X Eenmaal ingevoegd was ie zichtbaar kwaad en probeerde me een paar keer in te halen, naar ik vermoed om me even de pas af te snijden oid, maar zo ver liet ik het niet komen.

begrijp je volledig.. mensen 70+ moeten geen auto meer rijden, of op zn minst een nieuw examen afleggen voor een periode geldig van 2 jaar ofzo.. die fossielen (om ff in jouw woorden door te gaan) spugen er niet op om met 80 op de snelweg te rijden.. dit zorgt ervoor dat vrachtwagens in gaan halen, en de andere automobilisten op zitten te fokken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23:01
Hmm, mijn domme actie van gister... Paar keer proberen op te trekken in zn 3, dat wil niet echt vlotjes :D Gas geven als een racemonster en mensen verbaasd naar je zien kijken, om vervolgens nog langzamer dan een vrachtwagen op te trekken :D. Geheel mijn fout, de schakelbak werkte niet echt mee though O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

BootVluchteling schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:05:
[...]

begrijp je volledig.. mensen 70+ moeten geen auto meer rijden, of op zn minst een nieuw examen afleggen voor een periode geldig van 2 jaar ofzo.. die fossielen (om ff in jouw woorden door te gaan) spugen er niet op om met 80 op de snelweg te rijden.. dit zorgt ervoor dat vrachtwagens in gaan halen, en de andere automobilisten op zitten te fokken |:(
Hangt een beetje van de persoon af.

Mijn schoonmoeder, nu 64, trapt haar auto harder door de bocht dan ik dat met de mijne doe... en ik ben al best een stevige rijder!
Je maak mij niet wijs dat zij over 6 jaar opeens als een slak door het verkeer gaat ;)

Maar boven de 70 een herexamentje zou voor velen inderdaad geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
highking schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Hangt een beetje van de persoon af.

Mijn schoonmoeder, nu 64, trapt haar auto harder door de bocht dan ik dat met de mijne doe... en ik ben al best een stevige rijder!
Je maak mij niet wijs dat zij over 6 jaar opeens als een slak door het verkeer gaat ;)

Maar boven de 70 een herexamentje zou voor velen inderdaad geen overbodige luxe zijn.
mijn schoonmoeder kon geen kinderen krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:56:

Ik herken het helemaal. Ik geef je groot gelijk, je krijgt bij dit soort slakken gewoon de neiging om er over de vluchtstrook langs te gaan om snelheid te maken. Stel dated behoorlijk druk is op de snelweg, zei rijden voor je met een slakkengang en zijn nog lang niet van plan in te voegen... wat kun je dan doen? Gas loslaten aan het begin van de invoegstrook en dan als ze ver genoeg zijn planken en invoegen, of achter ze aan blijven rijden en dan met een slakkengang invoegen aan het einde van de invoegstrook, voor gevaar van eigen leven :P Of er langsgaan over de vluchtstrook (sjonnie style) 8)

Nee ik kan me der ook echt behoorlijk aan erriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Vandaag, had effe wat boodschapjes gedaan en rij over een 70-weg, ongeveer met 75-80 op de linkerbaan, waar ineens zonder aanleiding iemand echt VLAK voor me naar mijn baan komt.

Ik rem een beetje en laat de auto richting haar verder uitrollen. Dit gaat nog zo'n kilometer door, tot ik een gat op de rechterbaan zag... terugschakelen en er rechts langs gegaan... ben ik er voorbij krijg ik grootlicht en gaat ze de uitvoegstrook op :/

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
lekker verhaal.. zit ik dag geleden te patsen dat mn nieuwe yaris snel komt (vandaag gehoord dat het pas 8 maart is, maar goed :|)

rij ik naar huis toe, steenslag, pats.. kijk op mn voorruit tijdens rijden..zie weinig.. al paar keer gebeurt, weinig aan de zijs..

kom ik thuis, maak mn ruit ff droog, zie ik ineens een barst van 10-15 cm :X :X :X :X :X

godverdomme zeg. lekkere kuttiming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pechweken hebben we allemaal wel eens :)

Ik stond geparkeerd en de dienst groenvoorziening vond het wel een leuk idee om een halve boom op m'n auto te dumpen.
flink wat deuk en kraswerk, maar drie dagen later krijg ik twee keer binnen 5 minuten een steen op m'n voorruit.
Gelukkig kan die gelijk meegenomen worden bij de rest van de schade...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:51:
lekker verhaal.. zit ik dag geleden te patsen dat mn nieuwe yaris snel komt (vandaag gehoord dat het pas 8 maart is, maar goed :|)

rij ik naar huis toe, steenslag, pats.. kijk op mn voorruit tijdens rijden..zie weinig.. al paar keer gebeurt, weinig aan de zijs..

kom ik thuis, maak mn ruit ff droog, zie ik ineens een barst van 10-15 cm :X :X :X :X :X

godverdomme zeg. lekkere kuttiming!
wat voor auto kreeg je ook alweer, heb het denk ik nog niet genoeg keer gelezen...? (;))

Maarja, nog ff over die 70ers. Zou wel een beetje ruk zijn als men pa en ma over een jaar of paar opnieuw een examen mogen afleggen, laten we eerlijk zijn jij zou het waarschijnlijk ook niet meer halen, ik iig never nooit niet.

Op zoiets moet de politie gewoon letten en alle gekken van de weg afhalen, maar om nou alles met een kunstgebit in de trein te proppen is ook waar wat he. Gewoon ogen testen, kijken of ze nog een beetje lichaamlijk in orde zijn en dan mogen ze van mij part door. Om er nog maar eens een cliche tegenaan te gooien, denk dat er meer kids ongelukken/irritaties maken dan oudjes dus die mogen dan ook weer op de scootert, wordt het wel lekker rustig op weg, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ik waarschuwde eergisteren iemand dat in een bepaalde straat veel (onoverzichtelijke) wegen van rechts zijn. Gisteren tijdens een lekere regenbui op die klinkerstraat een auto van rechts krijgen. Het is dat ie stopte, want ik gleed lekker door. Het bordje zone 30 staat aan het begin van de straat er ook niet voor niks....... O-)

Het is niks voor mij om geen voorrang te geven en onvoorzichtig/snel te rijden tijdens slecht weer, maar soms ben je zo blij dat je weer naar huis mag en ik reed zoals ik rij als het droog was ..... (te snel)

Vandaag bij een stoplicht een "wedstrijdje" met een politie busje doen, omdat ik na het stoplicht moest voorsorteren op die baan waar zij op zaten. Het is niet handig om over de max snelheid te gaan als er politie naast/achter je zit. Gelukkig hadden iets beters te doen.......

Verder heb ik me vandaag weer lopen irriteren aan een ander weggebruiker, die invoegde tussen mij en mijn voorligger. Zeg maar dat de invoeger na invoegen een meter aan beide kanten speling gehad. Achter me was een zee aan ruimte (en hij haalde me net in) ... :(
Wat heb ik hier van geleerd
1. ik moet me niet gaan ergeren aan anderen, dus dat gaan we minderen
2. korter afstand tot je voorligger zodat die klote leijers er niet tussen kunnen...... Dan erger ik me ook niet meer 8)

[ Voor 44% gewijzigd door jeanj op 28-02-2007 19:38 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:58:
[...]

wat voor auto kreeg je ook alweer, heb het denk ik nog niet genoeg keer gelezen...? (;))

Maarja, nog ff over die 70ers. Zou wel een beetje ruk zijn als men pa en ma over een jaar of paar opnieuw een examen mogen afleggen, laten we eerlijk zijn jij zou het waarschijnlijk ook niet meer halen, ik iig never nooit niet.

Op zoiets moet de politie gewoon letten en alle gekken van de weg afhalen, maar om nou alles met een kunstgebit in de trein te proppen is ook waar wat he. Gewoon ogen testen, kijken of ze nog een beetje lichaamlijk in orde zijn en dan mogen ze van mij part door. Om er nog maar eens een cliche tegenaan te gooien, denk dat er meer kids ongelukken/irritaties maken dan oudjes dus die mogen dan ook weer op de scootert, wordt het wel lekker rustig op weg, dat dan weer wel.
Jij moet de laatste topgear maar eens gaan kijken (season 9, ep 5), daar verteld Clarkson precies waarom bejaarden niet meer achter het stuur horen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik heb wel nog een domme actie van andere mensen vanochtend, telt dat ook?

Deel 1: Duitse opel astra rijdt vanochtend voor me, is ontevreden over de snelheid van het persoon voor me en wil deze rechts inhalen (80km-weg, voorsorteren voor stoplicht wat over 1km komt). Duitser geeft gas, gooit naar rechts, wil terug invoegen, FLITS. Hij was een beetje boos volgens mij :>

Deel 2: Nu zit ik achter de "langzame" verkeersdeelnemer. Na Stoplicht kun je linksaf de snelweg-oprit op die uit twee wegdelen bestaat. Hij wil de bus van TNT inhalen maar vergeet gas te geven. Blijft de hele oprit op de linkerbaan rijden, komt het verdrijvingsvlak, geeft ie dan pas gas en gaat dan vol invoegen, om daarna vol in de rem te gaan.. -O-

Deel 3: Eenmaal ingevoegd op de snelweg rijd je 120. Linkerbaan een hele rij auto's die wat doorrijden en ik zit op de rechterbaan. Rechts komt een uitvoegstrook voor een andere snelweg op te rijden. Daar begon een file te ontstaan. Komt een auto (Audi A6 Avant) vanuit de linkerbaan voor mij, om VOL op de rem te gaan om stil te gaan staan op de rechterbaan, want hij was te laat met de invoegstrook te zien, waarschijnlijk. Ik maar snel eromheen, en hij had het geluk dat ie er nog tussen is gekomen, anders had ie ipv. een A6 Avant een A3 sportsback gehad. Wat dan ook fijn is om te zien: met de GSM aan het oor...

En dat in 8 minuten... Voor de rest ben ik goed aangekomen op het werk. Dadelijk terug, ik ben eens benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Niet echt mijn domme actie in het verkeer (zoals het topic nog heet), maar dat van een ander....

Een tijdje terug had ik op de A28 een leuke situatie. Ik rij op de linkerbaan met een gangetje van 120km/u (exact, want ik had em op de cruise control staan). Komt een gast aanrijden achter me, met klein kut autootje, die blijkbaar nogal haast had. Hij kwam denk ik met een snelheid van 140km/u aanzetten, en drukte hem vlak op mijn bumper. En ja hoor, groot licht aan. Natuurlijk! Daar heb je er weer eentje. (Als ik ergens een gloeiende hekel aan heb, zijn het van die eikels die achter me gaan zitten seinen omdat ze haast hebben, en ik mij gewoon aan de snelheid hou). Maarja, naar rechts kon ik niet, aangezien ik zelf net een vrachtwagen aan het inhalen ben. Dus we kachelen gewoon door. Nou vooruit, ik gooi de cruise controle een tikje hoger.

Ik ben de vrachtwagen voorbij, echter nog geen 80 meter verderop rijdt de volgende (en tevens laatste) vrachtwagen al. Dus ik blijf nog even op de linkerbaan, om die vrachtwagen ook in te kunnen halen. Maar meneer achter mij heeft blijkbaar echt haast, want hij begint WEER te seinen. En vervolgens besluit hij mij even rechts in te gaan halen (ja, in dat kleine stukje van inmiddels 50 meter). Dat dacht ik dus niet... dus ik ga nog twee tikjes harder rijden.

En ja hoor, meneer is nu echt boos, omdat hij zichzelf klem gereden heeft achter de vrachtwagen. Hij vliegt weer naar de linkerbaan, en besluit zijn auto weer strak achter de mijne te zetten, half op de linker berm te rijden, en zijn grootlicht nu permanent aan te zetten.

Nu ben ik het echt zat. Aangezien je strafbaar bent op het moment dat je op de rem trapt, doe ik dat dus niet.... ik laat gewoon mijn gas los!. Makkelijk! Cruisecontrol uit en lekker laten uitrollen.... naast die tweede vrachtwagen (die met een gangetje van 90km/u rijdt). Uiteraard heb ik in mijn binnenspiegel de meest gebruikelijke handgebaren al gezien. Boeie!

De vrachtwagen voorbij, dus naar rechts. Gewoon normaal, zoals altijd. En daar kwam hij aangeplankt hoor. Naast me rijdend, al scheldend en vloekend, zijn auto naar mij toe slingerend. Om mij vervolgens nog eens hard af te snijden. Vlak voor mij langs. En daar bleef het niet bij. Voor mij rijdend trapt hij nog een paar keer fel op zijn rem, tot we beiden (incl de vrachtwagen achter me) terug zijn tot een gangetje van 60km/u. Die vrachtwagenchauffeur had het hele verhaaltje gezien, dus die zat zich ook al te irriteren aan die lul, begon ook te seinen.

En daarna reed hij weg. Blijkbaar had hij toch niet zo'n haast, aangezien hij wel de tijd had om 60km/u te gaan rijden. Ik hoop voor hem dat ik zijn kenteken (ja, dat heb ik genoteerd) niet nog een keertje zo aso tegenkom, want dan mag hij de vangrail toch een keertje van heel dichtbij bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
In die 80 meter tussen die vrachtwagens had je best naar rechts kunnen gaan om die man erlangs te laten kunnen gaan... Zou een hoop agressie en ergernis schelen; dat neemt overigens niet weg dat die man zich slecht gedragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Yeah, die man rijdt asociaal... maar daar ga jij in mijn ogen ook niet echt handig mee om. Je had naar rechts kunnen gaan in die 80m, maar ook al doe je dat niet, had je best kunnen besluiten om hem niet klem te rijden en gewoon rustig rechts voorbij te laten? Daar heb jij toch verder ook geen last van...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Als die man een serieuze poging deed om rechts in te halen, had jij net zo goed naar rechts kunnen gaan want dan was er waarschijnlijk wel genoeg ruimte. Ik neem zelf niet eens meer de moeite om te gaan seinen, de meeste linkshangers zijn net zo koppig als de mensen die erachter op de bumper zitten. Derhalve ga ik niet eens op de bumper zitten, ik vind het zelf sowieso al doodeng, dus dan maar direct rechts erlangs. Heeft niemand last van, behalve de eventuele -eigen schult dikke bult- schrikreactie als ik toch alweer voor ze rij.

En gas loslaten is natuurlijk ook wel erg vreemd. Gewoon cruise-control aan laten en doorrijden, en hij had je (waarschijnlijk) echt niet geprobeerd van de weg af te rijden. Eigen schult dikke bult zou ik nou ook weer niet willen zeggen, maar in (zeer) beperkte mate heb je er ook niet veel aan gedaan om zo een reactie te voorkomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dnhelle schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:48:
Ik heb wel nog een domme actie van andere mensen vanochtend, telt dat ook?
*kuch* Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deeltje 5 :)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
-W0kk3L- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:41:
Niet echt mijn domme actie in het verkeer (zoals het topic nog heet), maar dat van een ander....
* snip *
Heerlijk van die mensen die vinden dat als ze zich precies aan de snelheid houden, niet fout zijn. En dan ook nog een gat van 80 meter tussen vrachtwagen goed vinden om links te blijven hangen.

No offence, want zoals die keral zich gedraagde was ook erg slecht, maar heb zelf een hekel aan links hangende cruise controllers die prima naar rechts kunnen tussen 2 vrachtwagens maar voor het gemak maar links blijven hangen. Als ik haast had gehad, was ik je ook rechts voorbij gegaan. Mag niet, zeer associaal van mij, maar had mijn energie ook niet verspeeld aan groot licht of gebaren zoals die kerel. Ik ga er gewoon rap voorbij en ben de tijd al lang voorbij dat ik links hangers iets probeer bij te brengen met groot licht of me er aan te irriteren. Als ik er rechts voorbij kan trappen had jij dus naar rechts gemoeten

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 01-03-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
80 meter... dat is, als ik 122km/u rij en die vrachtwagen 90km/u (ruim genomen), in een seconde of 3 a 4 overbrugd. En jij denkt in die ruimte nog iemand in te kunnen halen? Dan moet je wel een snelle auto hebben. Die Punto van hem haalde dat zeker niet. Dus nee, dan ga ik niet naar rechts. Had jij het wel gedaan dan, als iemand al seinend achter je zat te bumperkleven? Dan ben je een van de weinigen, want de gemiddelde chauffeur haalt gewoon eerst die vrachtwagens in, en gaat dan pas naar rechts.

Wat is er toch mis met gewoon 120 km/u rijden?? Ik haal gewoon twee vrachtwagens achter elkaar in. Moet ik dan harder gaan rijden omdat iemand anders achter me meer haast heeft dan ik? Om 06:45 's ochtends? Dan gaat hij maar eerder zijn bed uit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door -W0kk3L- op 01-03-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 17:14
Die staat in de HK, niet iedereen kan daarin ;)

Ik heb gisteren out-of-the-blue even 650km Duitsland gedaan. Normaal kom ik niet veel verder dan 120km Nederland in een Mercedes Sprinter, dit keer kwam de vraag of ik "even" wat onderdelen wilde gaan halen, met mijn eigen auto (Opel Astra).

Wonder boven wonder _NUL_ vage acties gezien of gevaarlijke momenten meegemaakt. Tot ik nog geen km terug de grens van NL over was :X En nee, het was geen Duitser die vaag of gevaarlijk deed :X

Waar ik me echter wel flink aan kan ergeren in DLD: Ze vinden wel dat het NL op de kentekenplaat voor "Nur Links" staat, ik vind dat de D op hun kentekenplaat voor "Nur mittel" oid staat. Nog 100x zo erg als in NL zie je in DLD echt alleen maar vrachtwagens op de rechterbaan als er 3 banen zijn. Ik heb 2 of 3 keer letterlijk tien kilometer lang 160 kunnen rijden op de rechterbaan waarbij ik alleen af en toe 2 banen op moest schuiven om een personenauto op de middelste baan in te halen :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Nederlanders in Duitsland zijn zich vaak niet bewust van de snelheidsverschillen. Op het moment dat de nuchtere hollander in zijn binnenspiegel kijkt, en nog een zee van ruimte tussen zijn achterligger en hem ziet, dan gooit hij zijn stuurtje naar links. Even vergetend dat die achterligger er wellicht met 200+ km/u aan komt zetten en dus in enkele seconden bij je is. Wat mij betreft mag die snelheidslimiet hier ook wel omhoog. Minder files (als ik het vergelijk met Duitsland) en betere doorstroming (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
onder het kopje van "ach, ik heb de auto toch nog maar een week", heeft een of andere GRAFTAK met zn tering trekhaak even een mooie deuk in mn voornummerbord geplaatst.. die paardenlul heeft ook geen briefje ofzo achtergelaten niets...! en als het een klein putje is, ala.. maar hijs gewoon 1 a 2 cm diep, dus hij MOET het gevoeld hebben!!!

volgende keer als ik dat zie, schop ik een deuk in zn deur }:|

[ Voor 14% gewijzigd door BootVluchteling op 01-03-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

-W0kk3L- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:41:
Echt een domme actie van jouw, hij is perfect op zijn plek in dit topic d:)b

Als je ziet dat er iemand haast heeft, en alles gaat doen om jouw voorbij te rijden, dan ga je toch gewoon even naar rechts als dat kan? Hij gaat toch wel flink gas geven, dus jij kan lekker op de cruise-control blijven rijden, en weer naar links voor je de voorste vrachtwagen ramt. Waarom moet je hem nou persé zo zieken :?. En daarmee jezelf ook in gevaar brengen: als je ineens moet remmen komt hij naar binnen en dat is nooit grappig, en bij dat soort lui loop je het risico dat ze ineens wat stoms doen. Denk gewoon aan je eigen veiligheid, ga even naar rechts, en je bespaart voor minstens 2, en in dit geval wel 10, mensen een hele berg irritatie :Y

Ik wil daarmee absoluut niet suggereren dat wat hij deed terecht was. Zeker niet met jouw snijden, remmen, enzovoort. En jij zegt 80 meter? Dat is een aardig groot gat. Als jij 120 reed en de vrachtwagens 80, dan heb je een snelheidsverschil van 40km/u = 11m/s. Je bedoelt dus dat je bijna 7 sec links bent blijven hangen? Daar zou ik ook erg pissig van worden }:|

Hmm, nog een pagina. Naja, geen zin om weg te halen :P
-W0kk3L- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:25:
80 meter... dat is, als ik 122km/u rij en die vrachtwagen 90km/u (ruim genomen), in een seconde of 3 a 4 overbrugd. En jij denkt in die ruimte nog iemand in te kunnen halen? Dan moet je wel een snelle auto hebben. Die Punto van hem haalde dat zeker niet. Dus nee, dan ga ik niet naar rechts. Had jij het wel gedaan dan, als iemand al seinend achter je zat te bumperkleven? Dan ben je een van de weinigen, want de gemiddelde chauffeur haalt gewoon eerst die vrachtwagens in, en gaat dan pas naar rechts.
Rare meters heb jij... Goed, even ruim nemen in jouw nadeel, zoals je dat zelf inschat. 122-90 = 32KM/u = 9m/s. 80m/9m/s = 8.889 sec. In 9 sec kan je prima naar rechts om iemand er voorbij te laten, ZONDER je CC uit te zetten.
Wat is er toch mis met gewoon 120 km/u rijden?? Ik haal gewoon twee vrachtwagens achter elkaar in. Moet ik dan harder gaan rijden omdat iemand anders achter me meer haast heeft dan ik? Om 06:45 's ochtends? Dan gaat hij maar eerder zijn bed uit. :)
Ok, 6:45. Dus die 2 vrachtwagens waren bijna 'alleen'. Dan is het idd wel een zwaar overtrokken reactie. Ik heb echter wel heel vaak malloten gezien die ook als er 20 vrachtwagens achter elkaar rijden zo'n gaatje niet induiken om 1 auto (geeneens een treintje) voorbij te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
-W0kk3L- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:36:
Op het moment dat de nuchtere hollander in zijn binnenspiegel kijkt
Wow. Daar doe je even een hele grote aanname.Volgens mij kun je van een heleboel auto's alle spiegels verwijderen zonder dat de eigenaar dat merkt :+
Minder files (als ik het vergelijk met Duitsland) en betere doorstroming (hoop ik).
Op NRW in de spits na is er in DLD veel minder verkeer op de snelwegen dan in NL, en dat scheelt veel...

Wil men minder files in NL dan moeten ze:
- Snelwegen aanleggen waar ze nodig zijn (Hoelang zijn ze nu al aan het mieren over 3km A4?)
- Daarbij het secundaire net INTACT LATEN! ipv alles vervangen
- Lokaal en interlokaal scheiden (valt wel samen met het vorige punt.)

Als je hier (Uden / Veghel) van het ene dorp naar het volgende dorp wilt _moet_ je over de snelweg. De enige andere optie is gedegradeerd tot "erfontsluiting" (getuige de "zone 60"-borden).

Niet dat ik bezwaar heb tegen een hogere maximum snelheid. Dan mogen ze echter beginnen met:
- 60km zones weer afschaffen, op de _echte_ erfontsluitingswegen na (nee, een verbindingsweg tussen 2 dorpen valt daar NIET onder!)
- 30km zones weer afschaffen, op de _echte_ woonwijken/straten na. Nee, een hoofdverkeersader binnen de bebouwde kom valt daar NIET onder!)
- De komgrenzen weer gelijk trekken met de bebouwing. Als ik iedere dag moet tellen hoe vaak ik midden tussen de weilanden rijdt en maar 50 mag omdat het zogenaamd binnen de kom ligt ben ik met 2 handen niet klaar.
- Niet te bang zijn om een weg die eruit ziet als een snelweg ook een snelweg te noemen. Nijmegen, neem een voorbeeld aan Eindhoven! (max 50 door _heel_ Nijmegen :r en een 1:3 verhouding kilometer asfalt:flitspalen)
- Wegenbouwers leren hoe ze die strepen moeten trekken. De onderbroken lijn hoort in het midden, de doorgetrokken streep aan de zijkanten. NIET andersom!

Vandaag overigens ook weer een leuk staaltje burgertje pesten gezien: Op de A67 bij Eindhoven mag je tegenwoordig niet meer vanuit Geldrop de afslag Waalre nemen. Dan moet je een afslag eerder van de snelweg af, op de rotonde de 2e afslag nemen (rechtdoor dus), de snelweg weer op (2 banen) en daar mag je wel de afrit nemen. Op de snelweg zelf staat een doorgetrokken streep. Daar kom je echter uiteraard pas achter als je "jouw" afrit wilt nemen, en dan mag je dus anderhalve liter diesel omrijden...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sorry hoor maar wat is er mis met 120 km/h rijden? Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als wokkel (alleen dan handmatig, ik heb geen cruisecontrol op de cuore :P). Ik heb er ook echt een hekel aan als ik een vrachtwagen aan het inhalen ben en er zit iemand te drukken achter. Ik rem dan ook iets af en ga na de vrachtwagen, extreem rustig naar rechts :)
Een gat van 80 meter zou ik ook niet tussen gaan, daar ben je zo voorbij, dan moet 'ie maar ff wachten. Als ze rechts gaan in halen, kan ik vaak weinig beginnen, ik probeer 't vaak wel, ff gassen, maar met mijn brute vermogen van 42 pk haalt dat vaak weinig uit :>

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
80 meter? Dan maak ik een inschatting van de haast en de auto van degene achter me :P Met mijn eigen auto ga ik vaak terug of geef ik zelf ook gas bij, met de lompe grote bus van de zaak blijf ik vaak links.

Mijn eigen auto heeft niet veel vermogen, maar voldoende om (icm het gewicht :P ) mezelf niet vast te laten rijden achter een vrachtauto danwel om weer fatsoenlijk "in te kunnen voegen" als de klever *eindelijk* voorbij is.

De bus van de zaak heeft dan wel 2x zoveel vermogen maar weegt 3x zoveel en heeft veel meer luchtweerstand. Als ik inschat dat die persoon achter me niet de auto of de haast heeft om me vlot genoeg voorbij te gaan dan mag hij 9 seconden langer geduld opbrengen. Beland ik met die bus achter een vrachtwagen (terwijl ik 120 reed, doe ik eens aardig, rijden ze $#&* vervolgens niet door :( ) dan mag ik eerst zelf 80m afstand gaan houden, hopen dat er niemand tussen komt, een gat zoeken in mijn buitenspiegel, _ver_ van te voren accelereren, hopen dat ik dat goed time, om met een niet al te groot snelheidsverschil met de mensen die verder nog meer achterop komen het gat in te duiken om die vrachtwagen voorbij te gaan.

Ik lees van mensen die NL dagelijks van oost naar west doorkruisen dat ze in het oosten nul last hebben van agressie, en hoe verder ze naar het westen gaan hoe meer het op een first person shooter gaat lijken. Ik heb schijnbaar geluk, ik kom vrijwel alleen in het oosten/zuiden, ik heb nooit last van klevers/seiners/middelvingers/rechtsinhalers :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:22:
Vandaag overigens ook weer een leuk staaltje burgertje pesten gezien: Op de A67 bij Eindhoven mag je tegenwoordig niet meer vanuit Geldrop de afslag Waalre nemen. Dan moet je een afslag eerder van de snelweg af, op de rotonde de 2e afslag nemen (rechtdoor dus), de snelweg weer op (2 banen) en daar mag je wel de afrit nemen. Op de snelweg zelf staat een doorgetrokken streep. Daar kom je echter uiteraard pas achter als je "jouw" afrit wilt nemen, en dan mag je dus anderhalve liter diesel omrijden...
Dat viel me afgelopen weekend ook opeens op ja! Ik dacht al dat ik ergens een onderbroken streep gemist had. Ik heb geen moeite gedaan om de volgende afslag te nemen dus gewoon over die streep heengejast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Nieuwkamp: misschien is dat wel recht evenredig met de drukte: hoe drukker, hoe meer last je van elkaar heb, en hoe gestrester je bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vrachtwagens inhalen... Soms heb je mensen die halen je idd snel genoeg in, da's fijn en sociaal.

Maar soms heb je van die mensen, die halen je dan precies op het moment in dat je langs die vrachtwagen zou gaan, en dan ook nog met 3 km/h verschil ofzo 8)7

Dus de laatste tijd ga ik soms wel meer dan 100 meter van tevoren al naar links zodat ik @ 130 km/h nog niet klem word gereden. Als iemand dan met <160 aan komt rijden achter me dan hoeft die alleen maar even gas los te laten. Beter dan dat ik moet remmen met 120 naar 90 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

-tom-562 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:25:
Sorry hoor maar wat is er mis met 120 km/h rijden? Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als wokkel (alleen dan handmatig, ik heb geen cruisecontrol op de cuore :P). Ik heb er ook echt een hekel aan als ik een vrachtwagen aan het inhalen ben en er zit iemand te drukken achter. Ik rem dan ook iets af en ga na de vrachtwagen, extreem rustig naar rechts :)
Een gat van 80 meter zou ik ook niet tussen gaan, daar ben je zo voorbij, dan moet 'ie maar ff wachten. Als ze rechts gaan in halen, kan ik vaak weinig beginnen, ik probeer 't vaak wel, ff gassen, maar met mijn brute vermogen van 42 pk haalt dat vaak weinig uit :>
Dat is wel lef hebben in een Cuore...
Ik ga altijd naar rechts, ook als er niemand achter me rijdt. Hoe klein het gaatje ook is. (lees; zo klein dat je gewoon rustig en relaxed zonder al veel stuurbeweging en gaslos van baan kan verwisselen.)
Misschien een tip voor de genen die zich ergeren aan bumperklevers achter zich...

Ik irriteer me namelijk ook aan bumperklevers vooral als ze voor me rijden.

@Tom (en consorten), je irriteert je aan bumperklevers achter je tijdens het inhalen van een vrachtwagen. Misschien moet je eerst even goed spiegelen dan zie je dat er een auto aankomt die (veel) harder rijdt dan jij. Laat hem dan eerst de vrachtwagen inhalen, scheelt een heleboel ergernis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
DopdeDouwer schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:42:
@Tom (en consorten), je irriteert je aan bumperklevers achter je tijdens het inhalen van een vrachtwagen. Misschien moet je eerst even goed spiegelen dan zie je dat er een auto aankomt die (veel) harder rijdt dan jij. Laat hem dan eerst de vrachtwagen inhalen, scheelt een heleboel ergernis...
Dat heeft zeer veel zin, bij de 8e van de 9 vrachtwagens die je aan het inhalen bent :+
Ik weet niet of je het al door had, maar het meeste gezeur op bumperklevers in dit soort topics gaat over het type "groot licht, claxon en middelvinger"-bumperklever, bij voorkeur als je al te hard rijdt of gewoon niet naar rechts of harder _kunt_.

Het valt tevens wel op dat iedereen die het opneemt voor de bumperklevers / de ander de schuld geeft (niet goed spiegelen en zo) altijd erg veel last heeft van bumperklevers bij hun voorbumper :z
Laat eens wat gas los, vertrek 5 minuten eerder van huis/kantoor, scheelt een heleboel ergernis...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Zo simpel is het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:44:
[...]
Ik lees van mensen die NL dagelijks van oost naar west doorkruisen dat ze in het oosten nul last hebben van agressie, en hoe verder ze naar het westen gaan hoe meer het op een first person shooter gaat lijken. Ik heb schijnbaar geluk, ik kom vrijwel alleen in het oosten/zuiden, ik heb nooit last van klevers/seiners/middelvingers/rechtsinhalers :P
Nu vraag je ook wel om reacties he ;)

Echt agressief rijgedrag kom ik inderdaad weinig tegen, maar iemand die op de A35 vlakbij Hengelo op je bumper gaat hangen omdat er voor je een vrachtwagen aan het inhalen is blijft erg irritant. Hé ik kan zelf toch ook niet sneller, waarom ga je dan kleven?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heerlijk van die mensen die vinden dat als ze zich precies aan de snelheid houden, niet fout zijn
Dat is zo vreemd inderdaad, de regels niet verbreken en vervolgens denken dat je goed bezig bent. Wat een rare gedachtengang.

Uiteraard houd óók ik niet van mensen die onnodig lang links blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
-W0kk3L- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:41:En vervolgens besluit hij mij even rechts in te gaan halen (ja, in dat kleine stukje van inmiddels 50 meter). Dat dacht ik dus niet... dus ik ga nog twee tikjes harder rijden.
[...]
Aangezien je strafbaar bent op het moment dat je op de rem trapt, doe ik dat dus niet.... ik laat gewoon mijn gas los!.
Afgezien van het feit dat ik (niet de enige ben die) het een misselijke actie vind was je sowieso al strafbaar. Je mag iemand niet (opzettelijk?) belemmeren bij het inhalen. Of dat nou links of rechts is. Net zoals jij fout bent als iemand je op een gelijkwaardige kruising met 200 km/u van rechts in de flank ramt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Inderdaad, ik zit dan ook bijna nooit met haast in de auto.

Als je alle tijd hebt is het ook wel leuk om te zien hoe het spelletje op de snelweg gaat:
Het ene brok metaal op wielen versus het andere brok op wielen en niemand wil voor elkaar onderdoen. Het type " "groot licht, claxon en middelvinger"-bumperklever, bij voorkeur als je al te hard rijdt of gewoon niet naar rechts of harder _kunt_."(nog nooit tegen gekomen helaas), versus "de politieagenten" die vervolgens op hun beurt bumperklevers lopen te irriteren door gas los, remmen, snijden etc.

Dit soort acties is wel goed voor het vullen van topics als deze. Maar velen worden er gestrest van of er gebeuren gewoon ongelukken door. Of er ontstaan files waardoor je er langer over doet, en als nog te laat kom ondanks ik ruim op tijd vertrokken ben.
Vandaar mijn tip; lekker cruizen op de snelweg, alle eikels lekker voor laten gaan, of achter je laten.

Het is daarnaast heel handig als er een bumperklever voor je zit en achter je ook. Heel eventjes naar rechts en laat de bumperklever achter je het vuile werk doen en de weg vrij maken. Vervolgens kun jij daarachter aansluiten _/-\o_ Veel beter voor je gemoedsrust.
(ps cruizen hoeft niet langzaam te zijn 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:22:
Goed op de borden letten, want het staat dr wel op ;)
MadMarky schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:19:
[...]
Hé ik kan zelf toch ook niet sneller, waarom ga je dan kleven?
Ik houd niet van kleven, ik haal gewoon rechts in (of ik wacht, hangt af van mn bui, waar ik mee rijd en nog wat factoren).

Klevers die volledig onterecht zitten te kleven (vrachtwagen voor je die inhaalt, op een 1-baans weg, dat soort dingen, alles waarbij je gewoon niet harder kan/mag en niet aan het inhalen bent).
Die laat ik over het algemeen lekker in hun eigen sop gaar koken, zitten ze bij inhalende vrachtwagens te duwen dan geef ik gewoon wat minder gas met optrekken.
Doen ze dat in de bebouwde kom dan rem ik gewoon wat later en wat harder als ik ergens daadwerkelijk voor moet remmen (zomaar op de rem stampen is onzin).
Met niet handsfree bellende mensen werkt dat ook prima trouwens, al geregeld een telefoon tegen de voorruit zien klappen :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
DataGhost schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:28:
[...]

Afgezien van het feit dat ik (niet de enige ben die) het een misselijke actie vind was je sowieso al strafbaar. Je mag iemand niet (opzettelijk?) belemmeren bij het inhalen. Of dat nou links of rechts is. Net zoals jij fout bent als iemand je op een gelijkwaardige kruising met 200 km/u van rechts in de flank ramt.
Tuurlijk was mijn actie ook niet juist, door het gas los te laten. Dat heb ik ook nooit ontkend. Echter ik breng er echter geen mensen mee in gevaar. Ik mag het overige verkeer niet belemmeren. Dat klopt, en dat zou dan ook mijn enige fout zijn bij die actie. Maar wees eerlijk, zou jij de brave burger blijven spelen als iemand strak achter op je bumper hing en constant met zijn grootlicht aanreed om maar duidelijk te maken dat je moet oprotten? (wat hij dus ook al deed voordat ik het gas losliet).

Anyway, over 15 minuten ga ik weer kachelen over de A28... met 120km/u. ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.