Interessant, maar ik had het over dwarsgooien om je fiets als kreukelzone te gebruiken
Op de (Giant-) fiets kan ik gewoon voluit remmen in de bocht, zelfs met 50km/u helemaal plat, zonder dat er iets geks gebeurt. Wat ik wel merkte: als je met te zachte banden met 40km/u van de dijk af komt zetten, bochtjes neemt, en op het laatste moment verzint dat je moet remmen, je bij het wisselen van rechts naar links even flink omhoog komt

Zeg maar precies in het midden heb je even wat minder grip ofzo, wat eng aanvoelt tijdens het remmen. Toch maar verder geremd, die fietsers voor me stonden zo ongeveer stil bij het tunneltje (krimpen->rotterdam)

Nu ik terugdenk heb ik wel even mijn remmen losgelaten bij het veranderen van hoek (van plat naar vertikaal). Mijn achterrem is te onvoorspelbaar om te gebruiken, dus ik ga gewoon voluit in de ankers als het niet past

Goed dat je het even uitlegt, ik zou begrijpen dat er iets met mijn lichten aan de hand is, maar veel verder ook niet

bite schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:33:
[...]
En na het krijgen van die boete zullen ze die zeker vervangen? Best kans van niet en dat heeft het niet geholpen. Iemand die er lang mee rond rijd is er of niet van op de hoogte, of kan het niets schelen. In het 1e geval is een melding toch genoeg, maar in het 2e zal een boete vast niet helpen.
Jawel. Het tuig wat naar de havo/vwo gaat zal aan pa/ma om geld vragen om de fiets naar de fietsenmaker te sturen, de moeders zullen na de boete verzinnen dat zo'n nieuw batterijtje in een led-achterlicht helemaal niet duur is, en dan heb je al 30% van de fietsers (minstens).
Een telefoon vasthouden in tijdens het besturen van je auto kan 130,- kosten, en toch zie ik nog altijd mensen bellen met de telefoon aan hun oor. [knip]
Dat vergt een grotere investering, en veel mensen vinden zo'n oortje ook nog eens onhandig. En je vergeet ook dat het budget voor fietsen een stuk kleiner is dan het budget voor autorijden. Iemand die 200k/jr verdient zal nooit de fiets pakken.
Sneller rijden dan toegestaan kan ook een bekeuring opleveren, maar velen kan dat ook niets schelen.
Mijn conclusie: boete's hebben geen zin en spekken alleen de staatskas. ben wel benieuwd naar jullie mening
Sneller rijden is leuk, zonder licht rijden is niet leuk an sich.
Bij kapotte lampen moet het gewoon zo zijn dat je word aangehouden en geen gebruik mag maken van je voortuig totdat het is gefixt. Een agent kan best een set lampjes tegen kostprijs ofzo uitgeven en die eventueel laten betalen als een boete. Het gaat ze toch om de verkeersveiligheid? of zeggen ze dat nou omdat ze niet kunnen zeggen dat er verdient moet worden?

Dan moeten autofabrikanten eerst verplicht worden om de koplampen en achterlichten bereikbaar te houden voor noodreparaties. Accu eruit, bumper demonteren, complete lampunit eruit halen, moet allemaal onnodig zijn.
En vergeet niet dat ook xenon-lampen kapot kunnen gaan, en die zijn merk/type specifiek.
_JGC_ schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:39:
[...]
Wat betreft de fiets: zelf fiets ik hier ook wel eens door het dorp zonder licht. Straatverlichting genoeg. Echter houd ik er wel rekening mee dat ik fout ben, ik niet goed zichtbaar ben, en me daar ook op moet aanpassen. Nu is er hier in het dorp 's avonds amper verkeer, maar voor die paar auto's die je tegenkomt zorg ik dat ze bij lange na niet mijn weg kruisen. Snel even ergens voor langs of voorrang nemen zelfs als je het hebt is gewoon not done, want die automobilist schrikt zich helemaal kapot.
In het goede topic gepost

. Komop zeg, wat voor moeite kost het om je dynamo tegen je band aan te zetten, of desnoods naar de halfords te lopen om voor €10 een setje led-lampjes te kopen. jij bent, net zogoed als ik, niet onfeilbaar. Jij doet bewust iets fout, waardoor anderen jouw niet kunnen zien, en dus jouw eventuele volgende fout niet kunnen corrigeren door zelf te remmen/ontwijken. En in een dorp heb je meestal geen gescheiden fietsstrook, dus auto's schrikken zich kapot als ze ineens moeten uitwijken. ZET DIE DINGEN AAN!