Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:05:
GF heeft minder knoppen (3 ipv 5), maar veel moeilijkere timing en zeer hoge snelheden. Zijn ook op PS2 uitgebracht, maar enkel in Japan en enkele andere Aziatische landen.
nog moeilijker? Ik ben heel goed met 3 knoppen met GH op easy maar met 4 knoppen op medium is het fokking hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 07:52:
het spel doet het uiteraard op de ps3 maar zonder gitaar is d'r geen fok aan en laat die gitaar er nou net niet zijn op de ps3.
Er zal vast wel een koppelstukje komen/zijn voor de PS2->PS3 compatibaliteit, daar twijfel ik niet aan :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar in Den Haag een goede BLAZE RGB-kabel aan te schaffen is?
Mediamarkt? Gameshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay, heb ik de mijnes vandaan voor minder dan een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

whoei eindelijk een ps2 gekocht:)

heb er nu alleen tekken5 bij gekocht maar ben nog op zoek naar toffe games. Hebben jullie nog aanraders/musthaves?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

dano_nl schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:59:

heb er nu alleen tekken5 bij gekocht maar ben nog op zoek naar toffe games. Hebben jullie nog aanraders/musthaves?
Wel een beetje outdated. :p Maar ja, ik ben nooit van plan mijn PS2 weg te doen in ieder geval.

Ik heb Tekken 5 ook, maar vind het niet echt een goede game. Het beeld is wel mooi, maar daar blijft het bij. De games die ik heb:

GTA San Andreas. _/-\o_
GTA Vice City. _/-\o_
GTA Liberty City. :>
Gran Turismo 4. :D
This Is Footbal 2003 :D
Battelfield 2: Modern Combat. _/-\o_
Need for speed: Underground2. :|
Tekken 5. :|
Heb ook een BLACK demo, die spel moet je gewoon hebben!
----------------------------------------------------------------------

Ik lees hierboven wat over de component kabel. De PS2 720P?!?

Sinds wanneer kan dat, en dus ik begrijp hieruit, dat als ik een Component kabel koop, ik Gran Turismo 4 in 720P kan spelen? :P _/-\o_

Wie kan me dat vertellen? :p Ik zag ooit een site waarop je kon zien welke games 16:9 waren, en 576P/480P/720P? Wie kent die?

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 29-05-2007 23:00 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat te denken van BLACK, Resident Evil 4 en Soul Calibur III Meisterlijke games zeg _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet dan ook niet FFXII en FFXI of GoW 1, of als je het leuk vind rachet and clank. en er is nog meer te vinden ook in de platinum collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

God of War 2, Okami en DragonQuest8 _o_ !

Ow jij kan nog maanden bezig zijn hoor :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:00:

agree:D, was resident evil ook niet op de ps2? weet het ff niet meer, maar dan is dat ook zker een goede game. mijn tip zoek rond in platinum collecties goedkope games waar zker nog toppers tussen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guitar Hero
en Guitar Hero 2

en Guitar Hero

en had ik Guitar Hero al genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Cassius schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:00:

god of war 2 niet gespeeld, maar Okami en DragonQuest 8 zijn idd dé beste games die er bestaan voor ps2 waar je bovendien zeer lange tijd zoet mee zal zijn. Gooi daar wat guitar hero en singstar tussen voor de partygames, ico + shadow of the collosus voor de sfeergames en wat Disgaea(2) (zie avatar :p) voor de hersenstomende tactical rpg games en je bent er :9

(persoonlijk ben ik absoluut geen final fantasy fan meer op het ps2 platform, dus deze ga ik niet aanraden :p. Ik geef je enkel de BOEIENDE games, niet de games waar je van de ene cutscene naar de andere gaat -flame away! }))

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 29-05-2007 23:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

salimrmaf schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:51:
[...]

Wel een beetje outdated. :p Maar ja, ik ben nooit van plan mijn PS2 weg te doen in ieder geval.

Ik heb Tekken 5 ook, maar vind het niet echt een goede game. Het beeld is wel mooi, maar daar blijft het bij. De games die ik heb:

GTA San Andreas. _/-\o_
GTA Vice City. _/-\o_
GTA Liberty City. :>
Gran Turismo 4. :D
This Is Footbal 2003 :D
Battelfield 2: Modern Combat. _/-\o_
Need for speed: Underground2. :|
Tekken 5. :|
Heb ook een BLACK demo, die spel moet je gewoon hebben!
----------------------------------------------------------------------

Ik lees hierboven wat over de component kabel. De PS2 720P?!?

Sinds wanneer kan dat, en dus ik begrijp hieruit, dat als ik een Component kabel koop, ik Gran Turismo 4 in 720P kan spelen? :P _/-\o_

Wie kan me dat vertellen? :p Ik zag ooit een site waarop je kon zien welke games 16:9 waren, en 576P/480P/720P? Wie kent die?
Gran Turismo 4 kan zelfs op 1080i draaien :)
Of je dat wil is iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik was wat op IGN aan het rondkijken om te zien of er nog wat boeiende zaken bekendgemaakt zijn, en mijn oog viel op een review van Odin Sphere: een sidescroller RPG die kort na de Japanse release ook in de US uitgebracht werd.

"sidescroller RPG"? Jep, het is een genre dat hier volledig onbekend is, maar waar ik in Japan wel regelmatig heb op staan kwijlen op demo-tv's: Als je "Ragnarok Battle Offline" gespeeld hebt krijg je wel een idee wat het is, maar dan met meer stats, items en verhaallijn. Bovendien staan deze games garant voor absoluut prachtige 2D graphics. Nu krijgen we dus eentje in het Engels. Nou ja...de US altans :|. Ik ga me deze toch maar eens aanschaffen over ebay :)
(check de trailers (engelstalige trailer niet gevonden op youtube, maar je kan hem downloaden op IGN) en de gameplay vids...waarom krijgen we dit niet in Europa?)

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 30-05-2007 11:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Inderdaad Gran Turismo 4 kan op 720P en 1080i draaien. Maar helaas heeft de PAL versie dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Pro Evo Soccer 6 :*) _/-\o_

HET beste voetbalspel, zelfs beter dan op de 360.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Squatto schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:50:
Inderdaad Gran Turismo 4 kan op 720P en 1080i draaien. Maar helaas heeft de PAL versie dit niet.
Dus dat wil zeggen, dat ik uit mijn Originele PSTwo PAL maximaal 576P haal?

EN dat betekend dus ook, dat als ik 720P wil ik mn PS2 moet ombouwen, en een Gran Turismo 4 moet regelen, die NTSC is? :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Of je koopt een freeloader voor importspellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

freeloader voor ps2 bestaat (jammergenoeg) niet. Mijn imports draai ik via HD via HDAdvance. Dan negeert hij de regiocheck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:02:
[...]

Guitar Hero
en Guitar Hero 2

en Guitar Hero

en had ik Guitar Hero al genoemd?
hahah ja die komt er ook nog weleens.

Ik heb vandaag in een tweedehands winkeltje mortal kombat en def jam kunnen scoren (ja ik hou van beat em up, echt gemist:P) Alleen def jam wertk niet helaas, ff terug dan maar.

Weten jullie toevallig of die bigben memorycards ook goed zijn? Of dat je beter de officieele kan nemen? Iemand toevallig een goede webshop?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
even klein vraagje :)

Ik heb laatst (vorige maand) een PSTwo (zwart slimline :P ) gekocht. Nu is mijn vraag: Kan ik op deze PSTwo gebrande dvd-films afspelen (ik heb een backupje van The Last Emperor. De originele DVD heb ik wel alleen zitten krassen op, daarom had ik laatst een backup van die DVD gemaakt :) )
Ik heb die film op DVD-RW gezet (geen dual-layer, wel rewritable :) ) Kan ik deze film gewoon zonder problemen en schadelijke bijwerkingen bekijken op me PS2? Of ben ik verplicht om de originele DVD te gebruiken (liever niet, die loopt vast en ben daardoor bang dat hij het afspeel apparaat sloopt :'( )

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat denk je van 't zelf te proberen.. :/ Hier werken door mij zelf gebrande DVD's perfect ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
ik heb het al gevonden, het werk idd :)

ik had niet geprobeerd omdat ik niet wist wat er zou gebeuren als het niet kon, ik wil liever niet dat ik me PSTwo sloop. Ma het werkt ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Je kan je ps2 niet slopen met een een beschadigde of gebrabde dvd. Hij zegt alleen dat hij de disc niet kan lezen mocht de dvd te beschadigd zijn. Je dvd kan alleen je ps2 slopen als je een dvd gebruikt waar al scheuren in zitten, dan heb ja namelijk een kleine kans dat de dvd tijdens het draaien breekt binnen de ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
wat is het best gespeelde online spel op het moment? socom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesh schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:13:
[...]

Er komen nog steeds spellen uit voor de PS2, vergis je daar niet in
Ja, maar hoe lang nog? Is daar iets over bekend?

Ik wil ook graag een console kopen, maar de PS3 vind ik veel te duur. Op zich zijn er op dit moment veel leuke spellen voor de PS2, maar ik heb er toch niet echt een goed gevoel bij als ik weet dat er binnenkort niets nieuws meer voor uitkomt. Hij kostte nu 150 euro, da's nog steeds veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sony wil de PS tot in 20011 blijven ondersteunen als ik mij niet vergis..

Het gaat gewoon precies hetzelfde als met de PS1;...daarvoor kun je nu nog zelfs af en toe een gamekopen bij bart smit voor 5 euro :P

Op een gegeven moment werd de PS1 de 'kiddy' console... nu wordt de 'grote' PS2 meer voor de kiddy markt :)

EDIT: nieuwe ps2`s kun je al voor 120 euro vinden :) gewoon goed zoeken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 09-06-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De PS2 zal denk ik echt niet snel voor de kindjes worden. :P

Ik, een volwassene begin na 1 jaar een PSTwo te hebben pas te ontdekken wat het kan.
Games zoals GTA: San Andreas en Gran TUrismo 4 ben ik nu volop aan het spelen. Ook al heb ik een PS3, de PS2 zal ik niet aan de kant zetten. Beloofd. :9~

k heb veel moeite moeten doen om een PS2 te krijgen, geloof me. :) Heb er in totaal zo'n 5 gehad: Kopen en verkopen. Nu ben ik bij mijn 4e PSP.

Heb vandaag weer iemand die zijn PSTwo naar mij bracht, omdat de gele stekker en de voedings-aanhangsel niet meer in elkaar wilden gaan, omdat de contactsoldeer plaatjes waren gesprongen. Dit komt alleen bij de PSTwo SLimline voor. Dus wie er een heeft, moet voorzichtig omgaan met de stroomstekkertje...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik heb nu al veel gelezen over de component kabels en wil jullie toch iets vragen, ik heb een 82cm lcd tv gekocht. En heb de standaard kabel die bij de ps2 (slim) kwam eraan hangen, op zich is de kwaliteit niet superslecht maar heb het gevoel dat er meer uit te halen valt. Ik speel vooral fifa 2007 en ik kijk ook vaak dvd's op mijn playstation2.

Nu heeft iemand mij vertelt dat je sommige (oudere) games niet krijgt te zien (oftewel werken niet) als je een component aansluiting hebt. Klopt dit?

Ik lees zoveel tegenstrijdige meningen over de component kabel, is het nou de moeite om zo'n kabel te kopen of niet? Ik wil graag nog een tijdje vooruit met mijn PS2.

Kijk de output kwaliteit is nou eenmaal niet die van de PS3 of Xbox360 dat weet ik, het gaat er mij om dat ik de beeldkwaliteit gewoon iets opschroef, alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet
Sylvester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik heb welgeteld 1 enkel game dat inderdaad niet met componentkabels werkt (de eerste disgaea game). Voor de rest is het de ps1 compatibiliteit die je op je buik mag schrijven (geen enkel game werkt).
Hoeveel de beeldkwaliteit van je andere games vooruitgaat hangt onder andere af of het spel progressive scan ondersteunt of niet. Dan krijg je idd zeer lekker beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een Eyetoy aan te schaffen, maar zijn er wel echt 'leuke' games die je ermee kan spelen?

Kan iig wel genoeg titels vinden op ebay, maar de vraag is of ze leuk zijn :D

Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 02:19:
Ik overweeg een Eyetoy aan te schaffen, maar zijn er wel echt 'leuke' games die je ermee kan spelen?

Iemand ervaring ermee?
Voor een groep vond ik het wel erg leuk om te doen, paar minuten de man en dan steeds afwisselen, als solo geval valt het denk ik tegen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik een leuke Eyetoy aanschaffen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:53:
ik heb welgeteld 1 enkel game dat inderdaad niet met componentkabels werkt (de eerste disgaea game). Voor de rest is het de ps1 compatibiliteit die je op je buik mag schrijven (geen enkel game werkt).
Hoeveel de beeldkwaliteit van je andere games vooruitgaat hangt onder andere af of het spel progressive scan ondersteunt of niet. Dan krijg je idd zeer lekker beeld :)
Top, bedankt voor je reactie. Ik ga hem vanmiddag even halen. Had dus gisteren al even rondgekeken en informatie ingewonnen, maar zoals ik zei waren de berichten tegenstrijdig. Bij Nedgame zei de verkoper dus dat een hoop (ps2) games het niet doen en dat de kwaliteit niet veel uitmaakt tenzij je Gran Turismo 4 met progessive aanzet bla bla, maar hij wilde me wel een 'hdtv for PS2 box' verkopen, maar ik ga geen € 40,00 uitgeven, en ik zag op fok.nl dat ze daar die box getest hadden en las ook ergens hier op het forum dat het zijn geld niet waard is.

Ik kan het vanavond niet testen denk ik, maar zo gauw ik het zelf ondervonden heb zal ik dat ook even posten.

groet! Sylvester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens even snel de Multiplayer varianten geprobeerd van o.a Socom II, NFS underground & die game die op je Network access disk geleverd wordt. 1 woord: Vet :D

Er schijnt nogal oproer te zijn over cheaters in socom II, niets van gemerkt eerlijk gezegd. Performance is bestwel goed voor nog zo'n oude machine :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de component kabel gekocht! euro 21,99 bij de lokale Next-Level (er staat alleen PS3 op de doos maar die is ook geschikt voor de PS2).
Thuis kabel aangesloten aan lcd-tv, netjes via de oude kabel eerst de output op Y, Cb/Pb, Cr/Pr gezet, toen ps2 uitgezet nieuwe kabel erin.
Eerst gebeurde er niets :'( , bleek dat ik 2 kabels achterin de tv had verwisseld :D lekker handig. Kabels goed gezet en Fifa 2007 opgestart (deze speel ik het meest op de ps2) verschil al gelijk zichtbaar! Spel gestart en ik was echt superblij verrast, ziet er echt veel beter uit, geen vage poppetjes meer op mijn scherm maar gewoon superscherp. Ik ga overmorgen Gran Turismo 4 proberen op progressive/480 dat moet helemaal een feest worden dan.

Conclusie de component kabel aanschaffen voor de Playstation 2 is echt een aanrader als je een lcd televisie hebt, ondanks verkopers die het afraden en je andere dingen willen aansmeren, niet naar luisteren, wil je nog even lekker van je ps2 genieten dan is het de 20 euro meer als waard.

En ga je upgraden naar een Ps3 dan heb je de juiste kabels gelijk in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Had tijd geleden hier al flinke post aan gewijd.

Verschil in beeldkwaliteit is aanzienlijk beter met component en met Progressive Scan wordt et nog beter. _/-\o_

Edit: Je was me net voor :P

[ Voor 68% gewijzigd door Mesh op 13-06-2007 10:34 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:34:
Had tijd geleden hier al flinke post aan gewijd.

Verschil in beeldkwaliteit is aanzienlijk beter met component en met Progressive Scan wordt et nog beter. _/-\o_

Edit: Je was me net voor :P
Klopt, die had ik ook gelezen en het verschil bekeken, dankzij de duidelijke posts hier heb ik besloten toen de kabel te halen. Vond het toch nog even nuttig om mijn bevindingen te plaatsen hier, aangezien ik aanliep tegen mensen die het me afraden, wat dus waanzin was.

In ieder geval bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen van het goede leven:

Vroeg me af of hier mensen die op de PS2 voetbalmanager spellen spelen.

Ben van plan om dit eens op een console te spelen, maar vraag me af dit wel lekker speelt... Heb voorheen wel op de pc gespeeld. Ga ik me dan irriteren? iemand

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:32:
Nou ik heb de component kabel gekocht! euro 21,99 bij de lokale Next-Level (er staat alleen PS3 op de doos maar die is ook geschikt voor de PS2).
Thuis kabel aangesloten aan lcd-tv, netjes via de oude kabel eerst de output op Y, Cb/Pb, Cr/Pr gezet, toen ps2 uitgezet nieuwe kabel erin.
Eerst gebeurde er niets :'( , bleek dat ik 2 kabels achterin de tv had verwisseld :D lekker handig. Kabels goed gezet en Fifa 2007 opgestart (deze speel ik het meest op de ps2) verschil al gelijk zichtbaar! Spel gestart en ik was echt superblij verrast, ziet er echt veel beter uit, geen vage poppetjes meer op mijn scherm maar gewoon superscherp. Ik ga overmorgen Gran Turismo 4 proberen op progressive/480 dat moet helemaal een feest worden dan.

Conclusie de component kabel aanschaffen voor de Playstation 2 is echt een aanrader als je een lcd televisie hebt, ondanks verkopers die het afraden en je andere dingen willen aansmeren, niet naar luisteren, wil je nog even lekker van je ps2 genieten dan is het de 20 euro meer als waard.

En ga je upgraden naar een Ps3 dan heb je de juiste kabels gelijk in huis!
Vorige week zag ik die liggen bij Dixons... toch even gewacht... lag er nu een S-video kabel :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus_slakje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik heb er vandaag eindelijk weer een gekocht, een zwarte slimline met Buzz-pakket! _/-\o_ .
En ik ben als een kind zo blij weer 8) . vooral dat opstartgeluidje heb ik best wel gemist.

Onze vorige PS2 (nog zo'n lekkere grote bak) is een paar jaar geleden best wel hard gevallen en sindsdien is z'n laser steeds minder goed spelletjes gaan lezen, vooral originele ( het was een gemodde).

Nu moet ik allen eens wat leuke recente spelletjes aan gaan schaffen, want daarmee zijn we hier eigenlijk opgehouden toen het ding defect bleek te zijn. Al die tijd heb ik kwijlend al die leuke spelletjes aan me voorbij laten gaan.

Wat ik ook overweeg: een toffe skin aan te schaffen hier: http://www.skins4u.nl/product_info.php?products_id=109 . Ms ook een tip voor anderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus_slakje
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 02:19:

Iemand ervaring ermee?
Ik ga Eye toy Play 2 bestellen, zag in een review dat je er o.a. luchtgitaar mee kon spelen en nog wat geinige dingen. er zijn iig voor zover ik weet 4 games voor uitgebracht, dus zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Er zijn wel meer games voor Eyetoy dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:20:
[...]Vorige week zag ik die liggen bij Dixons... toch even gewacht... lag er nu een S-video kabel :? 8)7
Ja bij de Dixons hebben ze geen component kabel (ben er ook bij 2 geweest), ze hebben alleen de s-video kabel:

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/4058/26376161previewyo6.jpg

Wat je moet hebben is dus de componente kabel:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/1008/26382161previewvs6.jpg

Deze heb ik gehaald bij de Next Level (21,99) ze hebben hem ook bij de Nedgame (24,95) en online is ie nog goedkoper, check psxshop of marktplaats/speurders

@ Exodus_slakjeDie skin is trouwens alleen voor de grote ps2 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Exodus_slakje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:44:
[...]

Ik ga Eye toy Play 2 bestellen, zag in een review dat je er o.a. luchtgitaar mee kon spelen en nog wat geinige dingen. er zijn iig voor zover ik weet 4 games voor uitgebracht, dus zeker de moeite waard.
ik ben geen eye-toy fan (ik zit ALTIJD te klooien met de lichtinval), maar imo de Sega Eye-Toy pack is naar mijn mening dé MUST-have wanneer je een eye-toy camera hebt. Is een verzameling sega klassiekers, waaronder:
- Samba di Amigo (waarom officiële macaras gebruiken? anything goes!)
- Nights (armen spreiden en heen en weer navigeren. I can fly!)
- Space Channel 5 (up! down! left! right! chu! chu! chu!)
- Puyo Pop Fever (aaaarg! too many puyo's!)
- Virtua fighter (ruige pose innemen en meppen maar)
- Monkey ball (de racing mode, maak snelheid, maar zie dat je niet van de track vliegt!)

De Play! games vind ik maar zwak :). Als je gitaar wil spelen kan je VEEL beter investeren in guitar hero ;)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 14-06-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:01:
[...]

Ja bij de Dixons hebben ze geen component kabel (ben er ook bij 2 geweest), ze hebben alleen de s-video kabel:

[afbeelding]

Wat je moet hebben is dus de componente kabel:
[afbeelding]

Deze heb ik gehaald bij de Next Level (21,99) ze hebben hem ook bij de Nedgame (24,95) en online is ie nog goedkoper, check psxshop of marktplaats/speurders

Deze had eerst echt de componentkabels liggen... het viel me op door de hoeveelheid stekkertjes namelijk ;) Nu liggen er enkel nog s-video kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus_slakje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:01:
nee, ze hebben ze ook voor de slimline ps2 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus_slakje
Boeboe schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:11:
De Play! games vind ik maar zwak :). Als je gitaar wil spelen kan je VEEL beter investeren in guitar hero ;)
Ja, gne, die hebben we dus al voor de Xbox 360 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

beetje suf misschien maar weet iemand een goede tetris achtige game voor de ps2?
ik heb wel tetris worlds gevonden maar die is nergens op voorraad of me veel te duur:

http://www.kieskeurig.nl/...49FCFC1256D5B003DF62F.htm

iemand nog tips misschien?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb deze al gepost in de HK, maar hier is hij eigenlijk beter op zijn plaats:
mijn meest recente import is toegekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/odinsphere.jpg

trailer hier te bekijken.
Werkelijk een prachtspel :) Waanzinnig moeilijk naarmate je vordert, maar de 2D animatie is echt oogverblindend mooi (de youtube filmpjes geven je niet het minste besef hoe ongelofelijk gedetailleerd alles is). Dramatische parallelle verhaallijn verteld met meerdere personages en uitgebreide mogelijkheden om zelf items te maken. I love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
Hoe kan ik savegames op mij memorycard krijgen?
Ik heb de ps2 slimline en swapdisks.
Kan dit gewoon met een usb stick?
Het kan met een memorycard reader dat weet ik. Maar ik kan die van de ps2 nergens vinden of kan je die van de ps3 gebruiken om saves vanaf de pc op de memorycard zetten?

[ Voor 29% gewijzigd door Tijs_a op 18-06-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik heb nu een tijdje een pstwo en heb nog een orginele ps1 game liggen (final fantasy vii),
deze game doet het prima op de pstwo, echter als ik wil saven ziet hij mn memory card niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

je hebt een ps1 memory card nodig. Zoeken op ebay dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Het is hier geen vraag en aanbod ;) Dergelijke berichten kan je via msn/icq/mail etc. doorgeven :)

[ Voor 71% gewijzigd door Crash op 24-06-2007 14:17 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Squall schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:32:
Ik heb nu een tijdje een pstwo en heb nog een orginele ps1 game liggen (final fantasy vii),
deze game doet het prima op de pstwo, echter als ik wil saven ziet hij mn memory card niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt :?
Niks zoeken op ebay, ff naar intertoys, bart smit, toys 'r us of vroom & dreesmann toe. Die hebben er nog budget liggen en die doen het goed. Gewoon vragen naar Playstation 1 memorycards. Budget-merk.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 24-06-2007 14:49 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Tnx voor de snelle replies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Niks zoeken op ebay, ff naar intertoys, bart smit, toys 'r us of vroom & dreesmann toe. Die hebben er nog budget liggen en die doen het goed. Gewoon vragen naar Playstation 1 memorycards. Budget-merk.
En waarom dan niet? Ik had anders voor 10euro op ebay een 64MB ps2 memorykaart aangeschaft, werkt prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Boeboe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:56:
je hebt een ps1 memory card nodig. Zoeken op ebay dus :)
Saturn in Duitsland heeft PS1 memorycards voor 1 euro liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:07:
[...]
En waarom dan niet? Ik had anders voor 10euro op ebay een 64MB ps2 memorykaart aangeschaft, werkt prima hoor :)
Denk dat hij bedoelt dat je 'm in de winkel gelijk hebt en via internet even moet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:22:
[...]

Denk dat hij bedoelt dat je 'm in de winkel gelijk hebt en via internet even moet wachten :)
Bijv. Je hebt altijd no-name memorycards vastwel liggen bij elke speelgoedwinkelzaak voor minder dan een tientje. Met ebay vindt je het zelfs goedkoper maar je betaald een flinke verzendskosten danwel wachttijd. Ik heb ongeveer 7 werkdagen moeten wachten op iets wat vanuit china kwam.

Nou ja er zat toch geen haast achter, kan nu iig wel de games opslaan en map downloads aannemen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik denk dat ik binnekort ook maar een PS2 ga kopen...ze zijn goedkoop, klein, zuinig, spellen zijn goedkoop...
als ik zie in de winkel wat die PS3 titels allemaal niet kosten, kun je beter een PS2 kopen maarja...
PS2 ziet er grafisch toch nog goed uit vind ik, zeer goed zelfs voor een console van 7 jaar ofzo...
mijn broertje heeft er ook een, en GTA Vice City ziet er daar nog goed uit...
ik wil vooral Tekken5 bij m'n PS2 kopen dan, lijkt me wel het geld waard
Daarnaast hou ik dan ook nog geld over voor een dikke videokaart, heb je en lekker goedkope spellen + gameplay en ook nog eens DX10 graphics etc. die de PS3 niet heeft
Slim om nu een PS2 te kopen? of juist niet?
en welke games zijn echte aanraders? behalve Tekken die ik persoonlijk altijd al sterk vond op de Playstation

[ Voor 25% gewijzigd door SuX DeLuXe op 24-06-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekken 5 is een aanrader. Je krijgt er als bonus Tekken 1 2 & 3 bij :D

En natuurlijk kan Tag Tournament ook niet in je collectie ontbreken 8) Ik vroeger echt een berg titels , maar later de PS2 verkocht, nu heb ik een paar titels waarvan 1 disk bekrast is en ook vastloopt (nfs underground).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Wilde al een tijdje weer een console kopen, maar had geen zin om 400-500 euro uit te geven. En aangezien ik ook nog een redelijke oude TV heb, merk ik toch weinig van al dat grafische geweld. Dus gisteren een zilveren PStwo gekocht, samen met een wireless controller van Logitech en PES6 Platinum. Echt super allemaal! Ik had nog nooit PES gespeeld, altijd FIFA, maar dit speelt echt veel beter!

Omdat ik altijd dacht dat als een nieuwe versie van een console uitkomt er geen games meer worden uitgebracht voor de oude versie, toch even rondgekeken. Niets is minder waar! Zowiezo tot het einde van dit jaar blijven de nieuwe games uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
hmm, hoe zit het eigelijk met aansluiten op een oude tv?
ik heb 3 aansluitingen aan de voorkant, een "VHS", een gele aansluiting (video), een rode (R) en een witte (L)
gaat dat daar gewoon op werken? neem aan van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:21:
ik heb 3 aansluitingen aan de voorkant, een "VHS", een gele aansluiting (video), een rode (R) en een witte (L)
Geel is je video, Rood & Wit zijn left & right.

Anders zou je altijd nog een Tulip > scartblok converter kunnen kopen. Je hebt ook als het echt niet anders kan, RF modulators, waardoor je dus 'tuned' naar de juiste zender. Maar dat is echt af te raden ivm kwaliteit. Als je TV RGB ondersteund, is het een aanrader om te kijken naar een RGB kabel voor je PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Is er iemand hier die kan connecten met central station? Werkt hier niet namelijk. Me verbinding doet het verder wel.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke errorcode krijg je?

Ik had ook zoiets gehad. Ik heb de configfile van central station moeten verwijderen danwel handmatig alles invullen (IP, DNS, Subnet etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:41:
Welke errorcode krijg je?

Ik had ook zoiets gehad. Ik heb de configfile van central station moeten verwijderen danwel handmatig alles invullen (IP, DNS, Subnet etc).
Er kan geen contact worden gemaakt met central station. Dat is alles eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou doe dan eens dat configbestandje verwijderen :) Handmatig de dingen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:23:
[...]

Geel is je video, Rood & Wit zijn left & right.

Anders zou je altijd nog een Tulip > scartblok converter kunnen kopen. Je hebt ook als het echt niet anders kan, RF modulators, waardoor je dus 'tuned' naar de juiste zender. Maar dat is echt af te raden ivm kwaliteit. Als je TV RGB ondersteund, is het een aanrader om te kijken naar een RGB kabel voor je PS2.
hmm msschien stomme vraag maar hoe kom je erachter of je TV RGB ondersteunt? het is een Philips tv van misschien 10 jaar oud ofzo....handleiding heb ik niet meer....
RGB heeft betere beeldkwaliteit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:46:
[...]

hmm msschien stomme vraag maar hoe kom je erachter of je TV RGB ondersteunt? het is een Philips tv van misschien 10 jaar oud ofzo....handleiding heb ik niet meer....
RGB heeft betere beeldkwaliteit of iets dergelijks?
Je TV moet dit ook ondersteunen. Elke degelijke TV met scartingang moet wel RGB ondersteuning bieden. RGB is eigenlijks niets meer dan het 'scheiden' van Rood, Groen & Blauw, wat normaal bij een composiet over 1 draadje gaat. Het beeldkwaliteit is ietsjes beter dan gewone composiet (de kleuren zijn wat 'voller')

Mocht dat niet werken dan moet je gewoon op composiet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:45:
Nou doe dan eens dat configbestandje verwijderen :) Handmatig de dingen invullen.
Gedaan, maar werkt nog steeds niet. DNAS enzo doet het allemaal. Allemaal groen ook. Alleen central station niet.

Poort openen werkt ook niet :(

Mijn network acces disc is al wel 3 jaar oud en ik las iets over een nieuwe. Is dit het misschien?

[ Voor 18% gewijzigd door Snippertje op 24-06-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet weten. Wat gebeurd er dan als je een game opstart die online wilt gaan? Dan moet die al bij de DNAS check stoppen. Central online is anders ook niets meer dan een HTML browser met wat flash over de nieuwste games :P

Zover ik wist moest je in je router de PS2 als 'veilig' opgeven (DMZ) , het had iets met in gebruite poorten te maken waarom dat ding niet kon connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik wil dat Hardware online spelen :P Dat moet toch daar? Zal wel even snel twisted metal black online proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat zit niet op central online. Als je de disc erin gooit dan krijg je (bij mij) 3 opties. 1: Instellen, 2: Central online en 3: Spelen, wat dus uitkomt op die game die ik regelmatig speel (wat enorm vet is trouwens :D )

Anders bel je Sony op , en ze sturen ze je precies dezelfde disc opnieuw op (iets met 0495 nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:22:
Nee dat zit niet op central online. Als je de disc erin gooit dan krijg je (bij mij) 3 opties. 1: Instellen, 2: Central online en 3: Spelen, wat dus uitkomt op die game die ik regelmatig speel (wat enorm vet is trouwens :D )

Anders bel je Sony op , en ze sturen ze je precies dezelfde disc opnieuw op (iets met 0495 nummer)
Dan heb ik dus een oude versie van de network disc... Ik kan kiezen voor 1. Central station 2. Preview 3. Verbinden 4. Instellingen. Meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:21:
Ja dat werkt monsterlijk (voor je huidige tv) Bij de slim ps2 zit standaard een composiet/audio kabel met die 3 uitgangen, deze zittten weer in een scart connector geplugd.

Zo ziet hij er uit (kon zo gauw geen ander plaatje vinden, deze is van de Xbox maar die van de PS2 is (bijna) exact hetzelfde!):
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/6299/k0600002ts6.jpg

de 3 tulpjes (geel = video, rood/wit = audio) kan je dus in je tv pluggen, of je gebruikt je scart ingang.
een paar pagina's terug heb ik iets gepost over de geavanceerde bekabeling als je wel een nieuwere lcd of plasma tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

hmm ik heb me twee weken terug geregistreerd op die online site, maar dan behoor je toch binnen een paar weken een network disc te krijgen? Ik heb er nog geen ontvangen, of is er iets wat ik over het hoofd zie?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:37:
hmm ik heb me twee weken terug geregistreerd op die online site, maar dan behoor je toch binnen een paar weken een network disc te krijgen? Ik heb er nog geen ontvangen, of is er iets wat ik over het hoofd zie?
Ik heb 2 maanden op die disc moeten wachten, dus je moet nog even geduldig blijven, hij komt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had sony telefonisch gesproken, en met een week had ik die disc + code al binnen. Het schijnt wel dat je iets van een activatiecode moet invoeren binnen een bepaalde tijd, maar die ben ik verloren,,, nieuwe aangevraagd btw :P

Ik ga denk ik tekken 5 eens proberen uit te spelen, staat ook tekken 1 / 2 & 3 op als bonus content :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik heb altijd met m'n PS2 op een standaard TV van 50cm gespeeld en tot dan voldeed die standaard PS2 scart kabel meer dan voldoende. Maar ik heb sinds april een full HD (1080p) LCD TV, nl, de Samsung LE40F71B en nu vind ik persoonlijk dat de beeldkwaliteit van de PS2 wel beter kan op deze tv.

Nu heb ik begrepen dat ik daarvoor best een RGB-scart kabel ga kopen, dus ik heb even rondgekeken en heb deze gevonden voor 11 euro. Dat vind ik wel een leuke goedkope prijs. Ga ik met deze kabel 30% betere beeldkwaliteit krijgen op m'n tv?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:16:
Ik heb altijd met m'n PS2 op een standaard TV van 50cm gespeeld en tot dan voldeed die standaard PS2 scart kabel meer dan voldoende. Maar ik heb sinds april een full HD (1080p) LCD TV, nl, de Samsung LE40F71B en nu vind ik persoonlijk dat de beeldkwaliteit van de PS2 wel beter kan op deze tv.

Nu heb ik begrepen dat ik daarvoor best een RGB-scart kabel ga kopen, dus ik heb even rondgekeken en heb deze gevonden voor 11 euro. Dat vind ik wel een leuke goedkope prijs. Ga ik met deze kabel 30% betere beeldkwaliteit krijgen op m'n tv?
zelf heb ik de Samsung LE32R81B en zoals je een paar pagina's terug kan lezen, daarbij component kabel gekocht, dit is echt de beste kwaliteit die je kan krijgen (beter dan RGB kabel).

Maar dat staat allemaal in deze draadjes, inclusief prijzen, dus kijk even een paar pagina's terug, of zoek binnen deze thread. (voor 10 euro meer heb je echt een top kabel).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Jah, sorry dat ik niet het volledige topic heb doorgelezen.

Ik weet dat component nog beter is dan RGB. Vorig jaar heb ik een Dell 2407wfp als computerscherm gekocht. Dat scherm heeft een boel aansluitingen en dan heb ik ook voor de gein eens m'n PS2 op aangesloten, maar via S-video en dat was op beeldkwaliteit een ramp (op een paar meter gaan zitten gelijk bij een echte TV hielp wel een beetje). Toen ben ik even op zoek gegaan naar een component-kabel, maar niet onmiddellijk in mijn omgeving gevonden. In de Game Mania zeiden ze me zelfs dat ze die dingen nooit of te nimmer meer gingen binnenkrijgen en het wordt altijd een dure aangelegenheid om een goedkoop iets zoals een kabel te gaan verzenden naar België vanuit Nederland. Maar ik ga toch maar eens m'n zoektocht opnieuw starten naar een PS2-component kabel.

M'n DVD-speler is op dit moment wel als component op m'n TV aangesloten... Naja, die moet dan maar op SCART ofwel PS2 terug als DVD-speler gekbruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ebay nog niet gechecked dan? Staan altijd wel een paar componentkabels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn component kabel bij The Next Level gekocht, ze hebben hem ook bij NedGame, check eens of er een winkel van beide bij je in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik heb gelezen dat een PS3 component kabel ook op een PS2 werkt, misschien dat dat ook wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik heb ook een PS3 componentkabel voor mijn ps2, werk als een dolle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Net naar de Mediamarkt geweest en het is zoals ik dacht: natuurlijk geen PS2 component kabels. Ik had ook niets anders verwacht, want vorig jaar heb ik er ook naar gezocht en niet gevonden.

Dan maar eens bij de PS3 accesoires gaan kijken en wat hangt er daar tussen de sixaxis controllers en blu-ray remotes: http://www.consoleshop.be...-component-cable-ps3.html

En niet voor 34 euro zoals bij consoleshop, maar voor 26,90 euro. Nog altijd niet goedkoop, maar kom, het zal wel een goeie zijn. En er staat ook op de doos dat ie geschikt is voor de PS2. Dat het nu maar snel 5 uur is zodat ik snel naar huis kan om hem te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DarthDavy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:05:
Net naar de Mediamarkt geweest en het is zoals ik dacht: natuurlijk geen PS2 component kabels. Ik had ook niets anders verwacht, want vorig jaar heb ik er ook naar gezocht en niet gevonden.

Dan maar eens bij de PS3 accesoires gaan kijken en wat hangt er daar tussen de sixaxis controllers en blu-ray remotes: http://www.consoleshop.be...-component-cable-ps3.html

En niet voor 34 euro zoals bij consoleshop, maar voor 26,90 euro. Nog altijd niet goedkoop, maar kom, het zal wel een goeie zijn. En er staat ook op de doos dat ie geschikt is voor de PS2. Dat het nu maar snel 5 uur is zodat ik snel naar huis kan om hem te gaan proberen.
Ben benieuwd. Heb net Family Guy op de PS2 even gespeeld, op mn Samsung LCD. Ziet er niet fraai uit omdat t via composiet gaat, plus mn beeld is niet beeldvullend (valt rechts een stukje weg).
Met een component kabel zal het wellicht beter gaan, is de moeite wel waard voor Family Guy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wat voor kabels krijg je dan standaard bij de PS2?
ook een kabel voor in de SCART aansluiting? of alleen 3 losse aansluitingen (geel/rood/wit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Thrills33ka schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:07:
wat voor kabels krijg je dan standaard bij de PS2?
ook een kabel voor in de SCART aansluiting? of alleen 3 losse aansluitingen (geel/rood/wit?)
De standaard kabel die ook bij de PS 1 en 3 zitten :)

Een composiet/audio-kabel met een los scartblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:33:
[...]
De standaard kabel die ook bij de PS 1 en 3 zitten :)
Een composiet/audio-kabel met een los scartblokje.
Zie ook mijn post hierboven (met het plaatje) dat is die kabel (alleen is deze van de Xbox, kon die van een ps2 niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Gisterenavond uitgebreide tests gedaan en ik vind het maar tegenvallen... Het zal natuurlijk aan de lage resolutie van de games van de PS2 liggen, maar gamen met een PS2 op een 40 inch LCD scherm is nooit mooi. Niet met scart en ook niet met component. Ik heb uitgebreide tests gedaan met zowel de scart-kabel als de component-kabel met verschillende games (God of War, Gran Turismo 4, Tekken 5, Final Fantasy,...) en hoewel de component-kabel wat mooiere en vollere kleuren weergeeft is de lage resolutie nog altijd huilen met de pet op. God of War ziet eruit als een game in 320x200 op een PC-scherm. Final Fantasy idem,... De enigste twee games die ietwat er goed uitzien en beter met de component, dan de scart zijn Tekken 5 en Gran Turismo 4. Het vreemde is dat Gran Turismo 3 er dan weer heel wat slechter uitziet en net hetzelfde met Tekken Tag Tournament.

Volgens mij is de PS2 gewoon niet gemaakt om op een scherm van meer dan een meter te gamen. Of misschien verwachtte ik gewoon teveel van de component-kabel. Ik weet dat ie geen wonderen kan verrichtten, maar een 30% beter beeld tussen scart en component zie ik toch niet hoor (eerder 10% ofzo en da's niet echt de moeite waard).

Wat nog erger is, is nu film kijken. Mijn DVD-speler was wegens gebrek aan een HDMI-uitgang via een component-kabel aan m'n TV verbonden. Doordat de PS2 nu de component-ingang inneemt, heb ik de DVD-speler eerst losgekoppeld van m'n TV. Maar DVD's kijken met de PS2 geeft een slechter beeld op m'n TV dan met de DVD-speler. Ik zie enorm veel tearing en dat valt enorm op doordat ik de componentkwaliteit van m'n DVD-speler gewoon ben. Ik heb dan maar de DVD-speler via SCART aan m'n TV gehangen, maar die geeft een gelijkwaardig beeld als de PS2 op component.

Nu zit ik een beetje met de handen in het haar. Ik kan maar ofwel m'n PS2 op component ofwel m'n DVD-speler op component op m'n tv aansluiten.

Optie 1: PS2 op component: beter beeld om te gamen dan SCART, maar films kijken is van slechte kwaliteit.
Optie 2: DVD-speler op component: films kijken is weer goed, maar gamen met de PS2 op m'n TV is dan weer veel slechter.

Ik ga vanavond nog eens iets anders proberen. M'n Dell 2407wfp (m'n computerscherm) heeft ook een component-ingang. Ik ga die daar eens op aansluiten en zien wat dat geeft. Dan heb ik wel een probleem met het geluid, want m'n PS2 (net zoals m'n DVD-speler) is via optical out aangesloten op m'n surround set en m'n surround set (net zoals m'n tv) staat in de slaapkamer, terwijl m'n PC in de bureau staat. Misschien heb ik wel nog ergens een verloopstukje liggen die de rood/wit tulpstekkertjes van de componentkabel kunnen omzetten naar een stereo-jack en die kan ik dan op de line-in van m'n geluidskaart pluggen en hopen dat daar dan geluid uitkom via m'n PC.

Of toch maar al gewoon een PS3 kopen, via HDMI op tv (DVD-speler en PS2 buiten en geen gezeik meer :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders een Scartblok met RGB oplossing voor je PS2 op je TV. RGB geeft imo beter beeld dan Compoiet (1x gele tulip).

En je moet natuurlijk niet teveel nog verwachten van een 5+ jaar oude machine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb nog een oude ps2 dus die grote. Ik ben al een tijdje op zoek naar een netwerkkaart alleen zijn deze nergens meer te vinden. Weet iemand nog een adresje waar ze deze kaarten nog verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verassend!
Dat de kwaliteit je zo tegenvalt, ik heb dan weliswaar een 32inch lcd tv, en bij mij spettert Gran Turismo 4 en zelfs fifa 2007 & Scarface van het scherm (seriously), en ik moet zeggen vele malen beter dan met de orginele composiet kabel (zeker wel 30%, als we dan toch in percentages moeten uitdrukken). Misschien dat de trede naar 40inch toch iets teveel is en toch de pixels nog meer oprekt. Of zoals je zelf al schrijft had je een te hoge verwachting van de kabel... verwacht geen PS3 graphics van een PS2machine, maar goed dat weet je zelf ook wel.

Heb je alle instellingen goed staan?, output Yp etc.., game op wide screen enzo.
Hoe ver zit je van de televisie af?

Vooral Gran Turismo 4 is echt een plaatje bij mij, en ben dan ook dolgellukig met de component kabel.

Groet
Sylvester

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ben het niet helemaal met je eens. Heb zelf een 32" Philips 32PW9551 Beeldbuis HD-Prepared TV. Heb deze aangesloten met een Monster Component PS2 kabel en spellen zien er echt goed uit.

Misschien komt het omdat een beeldbuis tv het beeld toch anders opbouwt door het beeldbuis kanon ipv een LCD TV, waar je veel sneller kartels, jaggies, etc zal opmerken ivm met de pixel opbouw.

Spellen als Burnout Revenge & Dominator, God of war 1 & 2, Soul Caliber 1 & 2, Gran Turismo zien er op 480p super uit. Heb regelmatig vrienden over de vloer en die bljiven zich verbazen dat dit PS2 graphics zijn.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:47:
Verassend!
Dat de kwaliteit je zo tegenvalt, ik heb dan weliswaar een 32inch lcd tv, en bij mij spettert Gran Turismo 4 en zelfs fifa 2007 & Scarface van het scherm (seriously), en ik moet zeggen vele malen beter dan met de orginele composiet kabel (zeker wel 30%, als we dan toch in percentages moeten uitdrukken). Misschien dat de trede naar 40inch toch iets teveel is en toch de pixels nog meer oprekt. Of zoals je zelf al schrijft had je een te hoge verwachting van de kabel... verwacht geen PS3 graphics van een PS2machine, maar goed dat weet je zelf ook wel.

Heb je alle instellingen goed staan?, output Yp etc.., game op wide screen enzo.
Hoe ver zit je van de televisie af?

Vooral Gran Turismo 4 is echt een plaatje bij mij, en ben dan ook dolgellukig met de component kabel.
De instellingen heb ik goed staan (video outpout Yp enz... audio out op optical). Ik zit op een 3,5m tot 4m van m'n tv. Om te gamen heb ik wel de neiging om dichterbij te gaan zitten, maar ik heb me gisteren dan maar bewust op het einde van het bed gaan zitten (de kabels van de PS2 controller waren zelfs niet lang genoeg :D ). Ik denk dat de trede naar 40 inch en vooral de full HD display van m'n TV de PS2 de das omdoen. Vandaar dat ik vanavond eens op m'n computerscherm (24 inch) ga testen. Ik heb m'n PS2 ooit op dat scherm aangesloten via s-video, maar dat was niet om aan te zien. Nu ik een component-kabel heb, ga ik eens kijken wat dat geeft.
Mesh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:50:
[...]
Ben het niet helemaal met je eens. Heb zelf een 32" Philips 32PW9551 Beeldbuis HD-Prepared TV. Heb deze aangesloten met een Monster Component PS2 kabel en spellen zien er echt goed uit.

Misschien komt het omdat een beeldbuis tv het beeld toch anders opbouwt door het beeldbuis kanon ipv een LCD TV, waar je veel sneller kartels, jaggies, etc zal opmerken ivm met de pixel opbouw.

Spellen als Burnout Revenge & Dominator, God of war 1 & 2, Soul Caliber 1 & 2, Gran Turismo zien er op 480p super uit. Heb regelmatig vrienden over de vloer en die bljiven zich verbazen dat dit PS2 graphics zijn.
Tsjah, hier ook: 32 inch tov 40 inch is misschien net iets teveel voor de PS2 en ik heb idd enorm veel kartels en jaggies. Echt m'n oude PS2 games lijken precies op oude PC spellen in een 320x200 resolutie. Met scart is het nog erger, vandaar dat ik ook de PS2 van die TV gehaald heb en op een kleine CRT (37cm) heb aangesloten, maar dat is natuurlijk heel magertjes (wel scherpe graphics overgens daar :P ).

De enige twee spellen die een echt enigzins ietwat mooi beeld geven zijn Tekken 5 en Gran Turismo 4. Dus ik denk dat het echt aan de grootte van de tv ligt.

M'n PS2 stamt ook nog uit de eerste generatie van november 2000, maar ik denk dat het daar iets mee te maken kan hebben. Trouwens, na 6 en een half jaar werkt ie nog altijd naar behoren (als je je materiaal wat goed verzorgt, gaat alles lang mee).

Morgen geef ik update wat de component-kabel op m'n PC scherm doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn PS2 nu nog met de officiële Sony RGB scart aan mn tv hangen (CRT). Kan ik die kabel straks gebruiken op mn nieuwe LCD TV, (waarschijnlijk Sony 40" HD Ready), of ziet dat er niet uit en kan ik beter zo'n component kabel scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wat voor merk van PC scherm? Ik weet bijvoorbeeld dat Dell een vrij magere component input heeft, maar samsung levert dan weer heel mooi beeld op dat vlak.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste