Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 15:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het is die, maar hoeft niet per se die te zijn. Die 3logic weet ik niet, maar neem aan dat het ook wel ok is. Deze is ook wel goed volgens mij: http://www.consoleshop.nl...-scart-%26-rca-cable.html

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 15:07
Die blaze is wel heel goedkoop als ik dat zo bekijk. Heb je bij deze last van groen beeld als je een dvd bekijkt? Of kun je ook omschakelen.

grts

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik heb ook een PS2 :D Snel even ook een memory card kopen, ik heb al ssx on tour, welke spellen zijn nog meer echt aan te raden?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 20:32
Hansvd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:55:
Ik heb ook een PS2 :D Snel even ook een memory card kopen, ik heb al ssx on tour, welke spellen zijn nog meer echt aan te raden?
Heb je uberhaubt zelf wel gezocht :? :X
Verwijderd in "Het PS2 Topic - Part VII"
EfBe in "Het PS2 Topic - Part VII"
Boeboe in "Het PS2 Topic - Part VII"
Staan op de vorige pagina ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 15-02-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 11:54
Na de jaarlijkse schoonmaak van mijn pstwo doet ineens mijn Memory Crad slot 1 niet meer 8)7
Als ik een memorycard in slot een doe dan lijkt t of helemaal niets inzit dus gamen onmogelijk.
Maar slot 2 doet wel dus ik kan via de browser wel in mijn mem card zien.

Is er een manier om slot 1 te repareren of gewoon games saven via slot 2 ?

Als geen van beide, wie weet een goede en een goedkope plaats waar ik hem eventueel kan laten maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Zo, heb eindelijk me ps2. Heb ook een hoop van de bovengenoemde toppers gekocht, weet nu alleen niet waar ik mee moet beginnen :P.
Maar ik zou me ps2 graag aan me hdtv hangen en vroeg me af wat daar de beste kabel voor is. Heb er al wat van gelezen en zo te horen is de monster gamelink kabel de beste, al schijnt hij moeilijk verkrijgbaar te zijn en vind ik 60 euro iets te veel van het goede. Bij consoleshop.nl hebben ze ook 2 andere voor 22,- zijn deze wat?

Verder, dimplus verkoopt een xploder hdtv player, iemand ervaring mee of dat een beetje werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een componentkabel is idd zo`n beetje de beste oplossing. Voor een HDTV (of tv`s met component-ondersteuning) tenminste....Gewone tv`s geven het beste beeld met een RGB-scart kabel :)

60 euro voor zo`n kabel is natuurlijk onzin.probeer een goede kabel te scoren in de klasse 15-30 euro en je zal hetzelfde beeld krijgen.

Upscaling met zo`n exploder ben ik ook benieuwd naar. We hebben het er ooit over gehad in dit topic, maar ervaringen bleven uit...

EDIT: een review bij onze buren :P http://games.fok.nl/review.php?reviewid=15303&page=4

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 19-02-2007 17:43 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Meningen over okami? Ik vind het een geniaal goed spel. Het doet allemaal wat Zelda-achtig aan. De art is bij momenten adembenemend mooi en het spel in zijn geheel tovert regelmatig een glimlach op mijn gezicht :)
Nadeel: de "stemmen". Ze gebruiken ook tekst met een soort van "praatgeluid", net zoals ze in Zelda doen (een van de vele gelijkenissen), maar het verschil met zelda is dat het hier heel wat irritanter is :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
ALPACINO schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:18:
Na de jaarlijkse schoonmaak van mijn pstwo doet ineens mijn Memory Crad slot 1 niet meer 8)7
Als ik een memorycard in slot een doe dan lijkt t of helemaal niets inzit dus gamen onmogelijk.
Maar slot 2 doet wel dus ik kan via de browser wel in mijn mem card zien.

Is er een manier om slot 1 te repareren of gewoon games saven via slot 2 ?

Als geen van beide, wie weet een goede en een goedkope plaats waar ik hem eventueel kan laten maken ?
:| Heeft hier niemand ervaring/verstand van ?

Ps; Ik heb dit ook naar slidecard.nl gestuurd voor reparatie info kreeg dit antwoord terug.

''wellicht kan je de memocards omdraaien zodat 1 wel werkt , wij hebben geen kabel daarvoor , meestal is die stuk''

Kan iemand mij uitleggen wat ze mee bedoelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 16:16
ja daarmee bedoelen ze de ps2 openmaken en de hardware van slot 1 omzetten naar 2 en van 2 naar 1, dan heb je als je alles goed doet 1 werkende (slot 1 in dit geval) doe je wat fout heb je twee defecte ;)

als je maar 1 slot nodig hebt hou het dan gewoon bij slot 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
zit een beetje met een dilemma:

Ik heb twee lcd tv's LG 26LC2R ik heb gisteren speciaal voor final fantasy 12 een ps2 aangeschaft, maar wat was dat schrikken toen ik het beeld zag.

Nu kan ik van een maat van mij een 82cm Sony Triniton krijgen, welke nog goed is.

Voor deze Sony is uitereerd een scart kabel het beste, maar het liefst zou ik op mijn lcd gamen (tenzij het vreselijk blijft) want dan kan ik lekker op de bank blijven hangen ;)

De vraag is: is Component echt een stuk beter icm ps2 en LCD dan RGB Scart? zo ja zou ik hem kunnen kopen als het niet het geval is ga ik een RGB scart halen en kijk of het beeld acceptabel is op mijn lcd, zo niet kan ik diezelfde kabel gebruiken op de CRT.

Ik wil dus alleen maar een component kabel kopen als ik echt in Final fantasy een goed en beter beeld op mijn lcd kan toveren dan met een scart op de CRT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

component = scherper beeld = jaggies beter zichtbaar. Spellen met weinig/geen jaggies zien er prachtig uit op zo'n scherm. Andere..tja...vraagt gewenning ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Voor FFX en FFX-2 kan ik in ieder geval bevestigen dat je veel "jaggies" ziet.

Component geeft echter wel beter beeld dan composite op mijn lcd tv. (scart aansluitingen waren al vol dus dat heb ik niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
hmmmm

ik speel alleen maar final fantasy op de ps2, misschien dat ik in de toekomst wel eens een andere rpg zal spelen, maar dat is niet waarschijnlijk.

het gaat dan om ff VII, VIII, IX, X, X-2 en XII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

dan interesseert het je ongetwijfeld wel om te weten dat FF7, 8 en 9 niet zullen werken op je ps2 met componentkabel. Hier geeft ie in ieder geval gewoon een groen scherm wanneer je met die kabels een psx spel wil starten.

En waarom enkel Final Fantasy willen spelen? 10, 10-2 en 12 zijn zo gruwelijk lineair dat het gewoonweg niet blijft boeien (edit: x-2 valt nog mee qua lineariteit, maar je moet wel voor het hele "girl power" gedoe te vinden zijn :p). Genoeg andere rpg's die héél leuk zijn én blijven om te spelen. Spellen als dragonquest, tales of .., star ocean, disgaea, suikoden en aanverwanten zijn imo boeiender dan FF :)

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 23-02-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Je kunt natuurlijk altijd je composite kabel blijven gebruiken voor psx spellen. Ik heb die er ook naast liggen. Gewoon even snel kabel wisselen. Heb m'n oude FF spellen nog niet op pstwo + lcd geprobeerd, dus ik weet niet hoe dat eruit komt te zien...

Ik weet wel dat de meeste psx spellen die ik wel op de pstwo heb geprobeerd nou niet echt super beeld geven op een lcd tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt dat aan je kabels o.i.d, geen problemen hier met FF's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
dragonquest, tales of .., deze ken ik inderdaad ook en heb ik allemaal al gespeeld, maar had juist weer een ps2 gekocht voor FF XII de andere delen heb ik nooit verkocht met mijn oude PS2 en PSX maar altijd gehouden.

star ocean, disgaea, suikoden ken ik niet, ik zal er eens naar kijken, is dit te vergelijken met FF 7, 8 en 9?

Ik heb daarnaast ook een xbox360 staan. en tja ben gewoon FF verslaafd, dus wat doe je eraan?

wel goed om te weten dat de psx games niet met component werken, dat houd dus in dat ik zo een scart ga halen, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik heb deze kabel gekocht afgelopen woensdag, kan ik makkelijk switchen tussen me x360 en ps2. Ik heb een JVC LT-32x70b en de beeldkwaliteit overtreft me verwachtingen van de ps2 op een hdtv. Speel nu resident evil 4 en dat ziet er super uit. Goed, je ziet dingen als kartels en het ziet er natuurlijk lang niet zo strak uit als de xbox360 op 720p, maar het is zeer goed speelbaar. Ook god of war en shadow of the collossus even getest, ziet er ook allemaal goed uit. Wel moet ik zeggen dat ik bij deze spellen progressive scan aan kon zetten, ik weet niet of je dat bij de FF spellen kunt en hoeveel dat scheelt.

Wel balen trouwens, ik had er net die kabel gekocht, en nu zie ik er opeens deze bij staan voor dezelfde prijs. Ach, haal waarschijnlijk toch geen ps3 of wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Ik wil GT4 gaan kopen, is dat een goede game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
DeepSeven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:14:
Ik heb deze kabel gekocht afgelopen woensdag, kan ik makkelijk switchen tussen me x360 en ps2. Ik heb een JVC LT-32x70b en de beeldkwaliteit overtreft me verwachtingen van de ps2 op een hdtv. Speel nu resident evil 4 en dat ziet er super uit. Goed, je ziet dingen als kartels en het ziet er natuurlijk lang niet zo strak uit als de xbox360 op 720p, maar het is zeer goed speelbaar. Ook god of war en shadow of the collossus even getest, ziet er ook allemaal goed uit. Wel moet ik zeggen dat ik bij deze spellen progressive scan aan kon zetten, ik weet niet of je dat bij de FF spellen kunt en hoeveel dat scheelt.

Wel balen trouwens, ik had er net die kabel gekocht, en nu zie ik er opeens deze bij staan voor dezelfde prijs. Ach, haal waarschijnlijk toch geen ps3 of wii.
heb net de speedlink rgb kabel gehaald bij MM, geen component ivm oudere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
En daarmee sluit je hem aan op je lcd? Ik meen hier een paar keer gelezen te hebben dat het met rgb kabels er al helemaal niet uitziet op een lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 20:32
Hansvd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:07:
Ik wil GT4 gaan kopen, is dat een goede game?
Zoeken op Google naar "Gran Turismo 4 review" is een kleine moeite en beantwoord je vraag veel uitgebreider dan dat wij hier kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
DeepSeven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:02:
En daarmee sluit je hem aan op je lcd? Ik meen hier een paar keer gelezen te hebben dat het met rgb kabels er al helemaal niet uitziet op een lcd.
nee op een crt die ik net opgehaald heb.

maar even concreet wat is grafisch voor ff X, X-2 en XII beter (ze ondersteunen allen geen progressive scan):

1. RGB Scart op een CRT TV

of

2. Component op een lcd HDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik gooi morgen even FF X erin en laat ik weten wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
janus_freggel schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:44:
ja daarmee bedoelen ze de ps2 openmaken en de hardware van slot 1 omzetten naar 2 en van 2 naar 1, dan heb je als je alles goed doet 1 werkende (slot 1 in dit geval) doe je wat fout heb je twee defecte ;)

als je maar 1 slot nodig hebt hou het dan gewoon bij slot 2.
Ja, dat ik al door maar alleen bij mij gaat t om een slimline ps2 en die heeft mem sloten die aan de mobo vastgesoldeerd zijn. Met heel weinig ruimte tussen de pinnetjes. :|

Ja ik heb 1 slot nodig maar hoe moet ik een game vertellen dat hij mijn savegames uit slot 2 moet lezen ? en niet uit defecte slot 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:48
Potverdriedubbeltjes:

Heb sinds april 2005 een PS2 slimline (GT4 pack, met extension (extra controller, memory en remote)).
Erg veel lol aan gehad en sinds dit jaar nog meer, omdat ie aangesloten was aan een sony 32'' bravia. Dat speelde echt uber-relaxt.

Nu gaf ie afgelopen weekend bij [u]iedere[u] cd die ik heb een foutmelding: Kan disk niet lezen.
Hij start de PS2 gewoon op, hij komt ook gewoon in de keuze tussen browser en systeemconfiguratie.
Je hoort de disc meerdere keren opspinnen, maar dan doet ie niks. Ga je dan in de browser kijken dan geeft hij de foutmelding: "kan disk niet lezen".

Vrij vervelend, ook als ik kijk dat ie altijd zo stofvrij mogelijk heeft gestaan.
De zelfdiagnose ook al uitgevoerd, maar mag geen baat hebben.
- Memorycard in andere slot, eruit, wil ook niet werken.
- Controllers hebben ook geen verschil in werking.
(Bovenstaande 2 opties lijken me ook geen invloed te hebben op het lezen van de disk, maar dan nog)

Serie: SCPH-70004
Is dit al bekend? What should I do?
Ik denk dat ik eerst eens vanmiddag naar de winkel bel waar ik 'm heb gekocht. Heb het garantiebewijs (1 jaar, die geldde dus tot 25-04-'06) :X nog, het bonnetje nog, maarja, het is al bijna 2 jaar.
Toch vind ik dat ik mag verwachten dat deze PS2 het even volhoud.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
dnhelle schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:51:
Potverdriedubbeltjes:

Heb sinds april 2005 een PS2 slimline (GT4 pack, met extension (extra controller, memory en remote)).
Erg veel lol aan gehad en sinds dit jaar nog meer, omdat ie aangesloten was aan een sony 32'' bravia. Dat speelde echt uber-relaxt.

Nu gaf ie afgelopen weekend bij [u]iedere[u] cd die ik heb een foutmelding: Kan disk niet lezen.
Hij start de PS2 gewoon op, hij komt ook gewoon in de keuze tussen browser en systeemconfiguratie.
Je hoort de disc meerdere keren opspinnen, maar dan doet ie niks. Ga je dan in de browser kijken dan geeft hij de foutmelding: "kan disk niet lezen".

Vrij vervelend, ook als ik kijk dat ie altijd zo stofvrij mogelijk heeft gestaan.
De zelfdiagnose ook al uitgevoerd, maar mag geen baat hebben.
- Memorycard in andere slot, eruit, wil ook niet werken.
- Controllers hebben ook geen verschil in werking.
(Bovenstaande 2 opties lijken me ook geen invloed te hebben op het lezen van de disk, maar dan nog)

Serie: SCPH-70004
Is dit al bekend? What should I do?
Ik denk dat ik eerst eens vanmiddag naar de winkel bel waar ik 'm heb gekocht. Heb het garantiebewijs (1 jaar, die geldde dus tot 25-04-'06) :X nog, het bonnetje nog, maarja, het is al bijna 2 jaar.
Toch vind ik dat ik mag verwachten dat deze PS2 het even volhoud.... :'(
Ik heb dezelefde versie en ik heb ook heel vaak last van read errors :?

Ik denk je laserlens is gewoon vies ofzo heb je al zo een schoonmaak dvd set geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:48
ALPACINO schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:52:
[...]

Ik heb dezelefde versie en ik heb ook heel vaak last van read errors :?

Ik denk je laserlens is gewoon vies ofzo heb je al zo een schoonmaak dvd set geprobeerd ?
Nope, niet geprobeerd.
Heb naar de winkel gebeld om eens te vragen hoe het zit, maar daar vonden ze het _niet_ fijn dat ik bij hun aanklopte. Ik moest maar Playstation gaan als ik problemen had. Helaas... Die zien mij daar niet meer terug.

Morgen even bellen naar PS nederland, eens kijken wat zij doen voor mij. Ik vraag me af waar m'n lezer vies van moet zijn. Zit niet met m'n vingers erop, deed het altijd en na 4 dagen uitstaan en opnieuw een spelletje starten gaat ie fout? Kan ik moeilijk begrijpen...
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij laten weten of het nu idd beter is om component aantesluiten uw ps2 op een lcd tv of rgb scart
het is ook namelijk op final fantasy 12 op te spelen en nu dat die dat 480 p enal nie support vraag ik me af of het voor dit spel wel de moeite is
nu zit hij aangesloten met die standaard kabels composiet en het beeld is echt slecht op mijn lcd
mvg
Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

dnhelle schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:43:
[...]

Nope, niet geprobeerd.
Heb naar de winkel gebeld om eens te vragen hoe het zit, maar daar vonden ze het _niet_ fijn dat ik bij hun aanklopte. Ik moest maar Playstation gaan als ik problemen had. Helaas... Die zien mij daar niet meer terug.
Pff je hebt hem toch in die winkel gekocht, dan moeten hun het fixen PUNT!
En ga maar naar Playstation, das ook lekker lompig, ze zullen wel Sony bedoelen :9

@ Hierboven: En nu in 't Nederlands :|

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 27-02-2007 12:17 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36
Component geeft altijd beter beeld, 480p of niet, en daarnaast zijn die kabels voor de PS2 niet zo heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kabels voor ps2 in component te kunnen aansluiten kan je die ook hier in Belgie vinden?
welke ps2 component kabels heb je zo allemaal eigenlijk?
k'heb ook al van het monster gamelink ps2 kabel gehoord maar die kost wel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:20:
die kabels voor ps2 in component te kunnen aansluiten kan je die ook hier in Belgie vinden?
welke ps2 component kabels heb je zo allemaal eigenlijk?
k'heb ook al van het monster gamelink ps2 kabel gehoord maar die kost wel veel
ebay :p. Al heb ik ze hier wel in een winkeltje in sint-niklaas zien liggen, maar die verkopen wel meer uniek gamerspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
DeepSeven schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:10:
Spel ziet er idd stukken minder uit. Heb hem op me hdtv 32" gespeeld via component, maar je hebt dikke balken boven en onder, en heel kleine balken links en rechts. Ik kan wel zoomen maar dan wordt het helemaal niks. Jammer... Hopelijk ziet FF XII er beter uit.
Een vriend van me heeft een omgebouwde ps2 en die heeft de japanse versie FF X: international. Het beeld ziet er niet beter uit, alleen zijn de balken onder en boven kleiner, dus als je een omgebouwde ps2 hebt, is die versie aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:14:
kan iemand mij laten weten of het nu idd beter is om component aantesluiten uw ps2 op een lcd tv of rgb scart
het is ook namelijk op final fantasy 12 op te spelen en nu dat die dat 480 p enal nie support vraag ik me af of het voor dit spel wel de moeite is
nu zit hij aangesloten met die standaard kabels composiet en het beeld is echt slecht op mijn lcd
mvg
Mathieu
Ik heb alle boven besproken kabels hier liggen, namelijk:
  • Standaard PS2 Composiet kabel
  • Blaze Ultimate Gold Scart Kabel
  • Monster Component PS2 kabel
Uit ervaring geeft de Monster Component kabel met een Philips 32PW9551 32" HD-Prepared 100Hertz breedbeeld KTV hier het beste beeld. Heb em voor een prikkie destijds op E-Bay weten te scoren, maar nieuw zijn die krengen erg duur ja.

Weinig tot geen last van "jaggies" bij spellen, zeker degene die 480p ondersteunen, echter heb ik geen LCD-tv en is deze tv niet volledig HD-Ready, door een lager aantal beeldlijnen en upscaling. Maar beeld is me echt een plaate. _/-\o_

Dit topic heeft me destijd flink geholpen bij mn keuze:
Gamer.nl - Het Grote: Welke kabel geeft het beste beeld/geluid? topic

Mocht ik zin en tijd hebben, zal ik wel wat foto's schieten.

...

Edit:

Kon helaas mn standaard PS2 Composiet kabel niet vinden, maar hier zijn 2 ingame fotos genomen van Final Fantasy XII (USA Edition) met de Monster Component en Blaze Ultimate Gold Scart:

RGB / Component
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/9881/rgbfv3.th.jpg / Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/3476/componentel5.th.jpg
Let Op! - Foto's zijn per stuk 700KB+

Component geeft een duidelijker en heldere kleuren, scherper beeld en minder "jaggies". Echter ogen voor me gevoel de textures minder gedetaileerd met de component kabel en geeft RGB toch een iets sneller beeld lijkt wel. Dit zie je alleen niet terug in de foto's.

[ Voor 39% gewijzigd door Mesh op 28-02-2007 14:12 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
ALPACINO schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:20:
[...]

Ja, dat ik al door maar alleen bij mij gaat t om een slimline ps2 en die heeft mem sloten die aan de mobo vastgesoldeerd zijn. Met heel weinig ruimte tussen de pinnetjes. :|

Ja ik heb 1 slot nodig maar hoe moet ik een game vertellen dat hij mijn savegames uit slot 2 moet lezen ? en niet uit defecte slot 1 ?
Ja, dat ik al door maar alleen bij mij gaat t om een slimline ps2 en die heeft mem sloten die aan de mobo vastgesoldeerd zijn. Met heel weinig ruimte tussen de pinnetjes.

Nog steeds geen oplossing

[ Voor 25% gewijzigd door ALPACINO op 10-03-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb gisteren 'Drakan - The Ancient Gates' besteld (en tevens Drakan - The Order of the Flame voor de pc)

Iemand dit dit spel ook heeft voor de PS II!? Het eerste Drakan spel op de PC heerschte namelijk!!
Ben benieuwd of deel 2 net zo goed is als deel 1? Dus iemand die dit spel ook heeft of niet!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk besloten om de magic keys voor mijn slimline 70004 series te bestellen. Na wat prutsen heb ik ook deel C op de goede plek gekregen en als het goed is, moet de SwapMagic cd nu gaan draaien als ik met de klep open op power/reset druk, maar er gebeurt niks :'(
Ik las dat je deel C dan wat naar links en rechts moet bewegen tot de disc wel gaat draaien, maar dat helpt ook niet.
Hopelijk kan iemand me helpen, wat kan ik nog proberen?

Edit: het is me nu gelukt door deel C weer los te halen en na buigen en een stukje tape is het goede nieuws dat het nu werkt, maar het slechte nieuws dat de klep niet meer dicht wil..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:29:
Ik heb eindelijk besloten om de magic keys voor mijn slimline 70004 series te bestellen. Na wat prutsen heb ik ook deel C op de goede plek gekregen en als het goed is, moet de SwapMagic cd nu gaan draaien als ik met de klep open op power/reset druk, maar er gebeurt niks :'(
Ik las dat je deel C dan wat naar links en rechts moet bewegen tot de disc wel gaat draaien, maar dat helpt ook niet.
Hopelijk kan iemand me helpen, wat kan ik nog proberen?

Edit: het is me nu gelukt door deel C weer los te halen en na buigen en een stukje tape is het goede nieuws dat het nu werkt, maar het slechte nieuws dat de klep niet meer dicht wil..
Heb je nog garantie ? zo nee en je bent een beetje handig, zou ik open maken en C met tape dichtplakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALPACINO schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Heb je nog garantie ? zo nee en je bent een beetje handig, zou ik open maken en C met tape dichtplakken
Nee, geen garantie meer, maar ik maak hem liever niet open.
Ik krijg nu een magic switch V3 toegestuurd. Wat het is weet ik niet, maar zou het beter zijn dan mijn deel C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik zou t niet weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Heeft iemand al God of War II gespeeld lijkt me een super game :D

Jammer dat mijn pstwo naar de klote is :( (slot 1 dan de rest doet wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan laat ik het eerst maar zo, want het werkt gelukkig wel!
Nu moet ik alleen oppassen met stof e.d., omdat de klep dus niet meer dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DeepSeven schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:10:
FF X is niet zo'n goede test-case. Square heeft de dithering van de bitmapst geoptimaliseerd voor S-video waardoor de kleuren heel mooi in elkaar overlopen. Dit effect wordt teniet gedaan als je RGB of component gebruikt omdat daar de kleurscheiding veel groter is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

ik heb een vraagje.

Ik ga een ps2 slimeline kopen.
Ik heb besteld een auto lader voor de sigaretten aansteker voor de slimeline.

Ik heb een auto dvd speler met 2 losse 7 inch schermpjes.
Ik kan in mijn dvd speler via de 3 gele tulpstekkers externe apparaten aansluiten.
Dit heb ik thuis geprobeerd met me xbox360 en dat werkte.

Nu wil ik de ps2 slimline gebruiken voor in de auto met de dvd speler en 7 inch schermpjes.

Kan ik dan gewoon dit doen.
Dvd speler op het verloop stuk van de sigaretten aansteker die 1 aansluiting splits in 3.
Scherm aansluiten op me dvd speler zoals normaal.
Dan me ps2 slimline op de sigaretten aansteker aansluiten.
En dan de 3 tulpstekkers aansluiten op mijn dvd speler.
Dan op de dvd speler overswitchen naar de aansluiting waar me ps2 op zit.
Als goed is moet ik dan toch gewoon kunnen gamen.

Op het netstroom werkt het perfect met me 360.
Het enige dat in de auto veranderd is dit.

Er komt een ps2 slimline op die via de sigaretten aansteker zit.

Gaat dit gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ALPACINO schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:16:
Heeft iemand al God of War II gespeeld lijkt me een super game :D

Jammer dat mijn pstwo naar de klote is :( (slot 1 dan de rest doet wel)
Yes, ben dr nu mee bezig en hoop hem uitgespeeld te hebben voor ik mijn PS3 heb. Dus ik heb een deadline :)
Heel erg gaaf en (misschien omdat ik hem via HD speel) geen laadtijden. Alles loopt soepel in elkaar over. Spel, ingame cutscenes, filmpjes. Graphics zijn echt om te smullen en in progressive scan nog scherper.

Leuke puzzels, mooie eindbazen, geniale finishes (bruut, heel bruut). Wat mij betreft verdient dit spel een 10. Ik zou niet weten hoe ze het nog kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 13:49
Ik heb dus een RGB kabel besteld omdat ik films in kleuren wil zien (NTSC).

Er werd mij hier gezegd zolang er een switch tussen games en dvd op zit zal het werken.

Ik heb dus deze besteld:

http://www.hotbit.nl/product_info.php?products_id=1168

Maar ik krijg het niet voor elkaar kleurenbeeld te krijgen.

Op de game stand heb ik groen beeld, op de dvd stand zwart/wit zoals zonder deze kabel......

Nu heb ik beide scart ingangen van me tv al geprobeerd en ook heb ik de PS2 op rgb gezet...

:S

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Mijn ervaring is dat enkel europese films (regio2) in kleur is, NTSC (vaak gebrande films :P ) krijg je niet in kleur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je TV ondersteunt dan geen NTSC ben ik bang.
En door je PS2 op RGB te zetten zou je dat groene beeld op moeten lossen. Dus dat is wel vreemd. Heb je de PS2 al eens helemaal uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Zo,

ik heb mijn 2e SCPH-39004 erbij, maar nu...: Er is dus geen shop meer te vinden die netwerkadapters verkoopt! Ik baal er wel enorm van, maar ik kan ze dus echt niet meer vinden. Is er nog iemand die weet waar een shop nog zo'n verloren adapter heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 12:42
Burning_Tyre schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:56:
Ik heb dus een RGB kabel besteld omdat ik films in kleuren wil zien (NTSC).

Er werd mij hier gezegd zolang er een switch tussen games en dvd op zit zal het werken.

Ik heb dus deze besteld:

http://www.hotbit.nl/product_info.php?products_id=1168

Maar ik krijg het niet voor elkaar kleurenbeeld te krijgen.

Op de game stand heb ik groen beeld, op de dvd stand zwart/wit zoals zonder deze kabel......

Nu heb ik beide scart ingangen van me tv al geprobeerd en ook heb ik de PS2 op rgb gezet...

:S
sja, films kijken in RGB op een ongemodificeerde PAL ps2 gaat je niet lukken. Er zal altijd een groene waas te zien zijn. De switch in de kabel waar je het over hebt switcht namelijk tussen RGB en composiet (RGB voor spellen en composiet voor films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 10-10 13:49
mooi klote dan.......

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
yep, lang leve sony ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

fredkroket schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:38:
Zo,

ik heb mijn 2e SCPH-39004 erbij, maar nu...: Er is dus geen shop meer te vinden die netwerkadapters verkoopt! Ik baal er wel enorm van, maar ik kan ze dus echt niet meer vinden. Is er nog iemand die weet waar een shop nog zo'n verloren adapter heeft?
Probeer gewoon es een Free Record Shop of Dixonsofzo, bij de laatste heb ik een network adapter + free game kit gekocht.
Beste kan je de volgende kabel ergens op de kop tikken, zit schakelaar op voor Game / DVD:

Blaze Ultimate Scart Cable for PlayStation 2
Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/ps2/boxes/360014.jpg

Tis jammer dat Bol.com of Dimensionplus ze niet meer leveren.
Heb er zelf nog een liggen, neem anders ff contact met me op.

[ Voor 34% gewijzigd door Mesh op 22-03-2007 13:32 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De zwarte slim-line versie van de PS II met 1 controllor voor 99,- bij de V&D!
Misschien leuk voor mensen die 'm nog aan willen schaffen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Mesh schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:30:

Ja die gebruik ik dus ook al een jaar of 5 maar nog nooit een ntsc film in kleur gezien op de PS2 (of groen of zwart wit, voor regio2 films geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Toch maar even een brugje solderen in de PS2 dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mesh schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:30:
Beste kan je de volgende kabel ergens op de kop tikken, zit schakelaar op voor Game / DVD:

Als nu de voorgaande posts gelezen had, dan had je kunnen zien dat dat nu precies hetgeen is waar het over gaat.... ;) Deze kabels schakelen tussen RGB (voor spellen) en composiet (voor DVD video). Aangezien veel TVs geen NTSC aankunnen over composiet, maar wel over RGB heeft deze kabel geen nut in dit geval.
Michael Knight schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:52:
Toch maar even een brugje solderen in de PS2 dan? :)
Da's inderdaad de einige oplossing (of een modchip die het corrigeert er in knallen). Probleem van het brugje solderen is dat je daarmee weer je component output verpest.

[ Voor 45% gewijzigd door Schweino op 23-03-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

CLB schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:38:
De zwarte slim-line versie van de PS II met 1 controllor voor 99,- bij de V&D!
Misschien leuk voor mensen die 'm nog aan willen schaffen! :)
Thanks for the tip!

Er waren dus meer mensen dachten, he dat is leuk... :(
V&D was uitverkocht (Hoofddorp)
Heb de PS2 uiteindelijk bij de Dynabyte gehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door RoadKill21 op 24-03-2007 15:10 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:20
Misschien een gekke vraag hoor maar sinds de SuperNintendo heb ik geen spelcomputer meer :@
Zo'n PS2, kan die nou (makkelijk) aangesloten worden op een LCD computer monitor waar een DVI en reguliere aansluiting opzitten?

Zo ja, is dat beeld dan veel slechter dan als hij op een TV aangesloten zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wat is 'regulier' ?? VGA?

Je kijrgt een composietkabel meegeleverd.... das zo`n kabel met drie stekkers: 1 gele voor video en een rode+witte voor stereo-audio. Het beeld is daarmee op een gewone tv al vrij brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:20
Michael Knight schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:10:
Wat is 'regulier' ?? VGA?

Je kijrgt een composietkabel meegeleverd.... das zo`n kabel met drie stekkers: 1 gele voor video en een rode+witte voor stereo-audio. Het beeld is daarmee op een gewone tv al vrij brak...
Ja een VGA, dan gaat het niet lukken.. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Er zijn echter wel VGA converters te koop voor de ps2, maar deze zijn niet goedkoop. Zoek bij webwinkels maar eens op "vga box".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 00:27

Maxow

Hidden Sound System

Heb een poos terug een component kabel gekocht voor m'n ps2, maar zodra ik in spellen de 480p mode enable krijg ik vrij crap beeld op m'n 32" HDready LCD-tv.

Zoals in het plaatje zichtbaar is, is het echt heel erg korrelig. Hoort dit bij component? Of is er iets niet goed? (spel is Black trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/6575/dsc01442sj0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

welk spel is dit? Ondersteunt het wel native 480p?

Wanneer je 480i games (en dan vooral sommige 3D games) gaat spelen met een componentkabel worden de kartels inderdaad soms pijnlijk zichtbaar. Is niet veel aan te doen, deze details vallen nu eenmaal beter op wanneer je haarscherp beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 00:27

Maxow

Hidden Sound System

Jah, dat heb ik al ervaren ;). In dit geval staat het spel (Black) wel op 480p ja... Bij het opstarten van Black de 480p optie geselecteerd en bij de informatie van de tv over het input signaal krijg ik ook te zien dat de resolutie en input gewoon klopt.

Heb dit gare beeld trouwens bij tot nu toe alle geteste spellen wanneer ik ze in 480p boot. (die dus ook 480p ondersteunen). Het rare is dat ik het niet heb als ik op 480i speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een usb stick kan gebruiken als memorycard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Maxow schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:39:
Heb een poos terug een component kabel gekocht voor m'n ps2, maar zodra ik in spellen de 480p mode enable krijg ik vrij crap beeld op m'n 32" HDready LCD-tv.

Zoals in het plaatje zichtbaar is, is het echt heel erg korrelig. Hoort dit bij component? Of is er iets niet goed? (spel is Black trouwens)

[afbeelding]
Dat zijn de zgn. 'jaggies'... kartelrandjes die je door de hoge kwaliteit van een componentkabel nog beter ziet... valt helaas niets aan te doen :)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:19:
weet iemand of je een usb stick kan gebruiken als memorycard
Nee, kan niet, met uitzondering van enkele exclusieve spellen die af en toe iets naar een usb stick kunnen schrijven (bv. fotomode in GT4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om exploit te installeren d.m.v. een swapdisc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Een exploit kun je alleen installeren met de aangegeven disc (enkele spellen met een bug, en speciale bootdisc).

Staat de door jou bedoelde swapdisc er niet bij, dan kan het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een scartbox voor een consoles/videorecorder/dvdspeler.
Nu wil het geval dat ik een blauw/groenbeeld krijg bij een bepaalde combinatie.

Wanneer ik een bepaalde scart uit deze box haal dan ben ik van dat probleem verlost.
In het 'ergste' geval sluit ik de desbetreffende scart direct aan op de tv.

Iemand adviseerde mij om een scart met een splitter functie te kopen zodat ik overige scarts dan kan uitschakelen.
Iemand hier bekend met een 'splitter-scart'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:33

DaWaN

'r you wicked ??

FlipFlink schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:06:
Is het mogelijk om exploit te installeren d.m.v. een swapdisc?
Ja is mogelijk, gewoon eigen CD maken met filetje erin van jouw PSone disc, ff swappen, installeerd ie de meuk op je memorycard en ready to go :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:45:
Ik heb een scartbox voor een consoles/videorecorder/dvdspeler.
Nu wil het geval dat ik een blauw/groenbeeld krijg bij een bepaalde combinatie.

Wanneer ik een bepaalde scart uit deze box haal dan ben ik van dat probleem verlost.
In het 'ergste' geval sluit ik de desbetreffende scart direct aan op de tv.

Iemand adviseerde mij om een scart met een splitter functie te kopen zodat ik overige scarts dan kan uitschakelen.
Iemand hier bekend met een 'splitter-scart'?
Je kan beter een schakelbare scart verdeler kopen. Het is namelijk zo dat als je meerdere apparaten op 1 scart verdeeldoos gooit je bovengenoemde problemen kan krijgen omdat ze op elkaar gaan storen (ook al staan ze uit!)

Afbeeldingslocatie: http://www.asialink-tech.com/proimages/000300/tc-1009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bedoel ik eigenlijk ook, tenminste..
Met dit apparaat kun je toch bepaalde scarts 'uitzetten' met behulp van knopjes?

Sommige werken automatisch, ik had zoiets gezien bij de MM deze waren zo rond de 100 euro.
Die handmatige zijn aanzienlijk goedkoper, zo rond de 20/25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 17:34
Ik zit nu te twijfelen of ik een component kabel moet kopen voor mijn PS2. Een tijdje geleden had ik een RGB scart kabel gekocht, omdat ik dacht dat dit de beste kwaliteit geeft. Niet dus...

In een aantal post geleden staat een vergelijking tussen de kabels met het spel FF 12. Ik vind echt duidelijk dat het er met component een stuk beter eruit ziet, maar hoe is het verschil met andere games? Dus....

Hoe zijn jullie ervaringen met component kabel voor de PS2? Is het waard om zo'n kabel te kopen ipv een RGB scart kabel?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bent er ook 100% zeker van dat je RGB kabel in een Scart aansluiting zit met RGB ondersteuning? Als je bijv. een TV hebt met twee Scart aansluitingen dan heeft vaak maar 1 aansluiting RGB ondersteuning. Of ga je puur af op een paar vage screenshots van iemand anders en denk je daarom dat je beeld slecht is?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb het aangesloten aan een Samsung 940MW, die heeft 1 Scart aansluiting met inderdaad RGB ondersteuning. Tevens is het verschil wel te merken met composiet, de kleuren zijn wat beter en het beeld is ook wat scherper.

Bij Final fantasy 12 heb ik veel last van de jaggies en als ik de vergelijking tussen component en RGB scart bekijk, dan verschilt mijn beeld aardig veel dan bij degene die dat had getest.

Ook is het jammer dat ik geen hogere resolutie (480p, 720p) kan draaien met een aantal games, zoals Jak3, gran turismo 4 ect. Ik weet alleen niet of het idd nou zoveel scheelt met het wisselen van een kabel.

Dus is een component kabel het aanschaffen waard of is het te verwaarlozen? :P

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh :9

PS2 topic! Nooit geweten dattie er was...

Nu heb ik dus een tijd terug een PS2 met netwerkadapter aangeschaft, maar er ontbreekt een Code + boekje, die code terughalen kan dus niet had ik begrepen van sony zelf (website). Er zijn dus wel een paar games die al een "Network access config bestand" aanmaken op je memory card en je dus niet eens een code nodig hebt om te spelen, welke games zijn dit o.a?

Verder heb ik 'm met een toshlink kabeltje op m'n 6.1 versterker aangesloten, en een eenvoudige RGB kabel via ebay op m'n TV aangesloten. Prima beeld & geluid dus :).

Nu zoek ik dus echt online knallers zoals Socom II, alleen weinig websites waar je gecategoriseerde Online games hebt (sommige zijn zelfs out of date), iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hogere resolutie kan niet, want de PS2 kan gewoon niet hoger. Die jaggies zie je omdat je nu al een behoorlijk scherp beeld hebt. Mocht een component kabel nog scherper beeld geven (wat ik betwijfel bij een PS2 tenzij je TV hier beter mee om kan gaan) dan zullen de jaggies alleen maar erger worden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik bedoelde met hogere resoluties zoals 480p en 720p. Jak3 ondersteunt 480p en dit werkt met mijn scart kabel niet. Gran turismo 4 ondersteunt 720p, die optie krijg ik nu niet eens te zien. Over het beeld ik GT4 ben ik helemaal niet tevreden.

Btw, bij die vergelijking waren er minder jaggies te zien op de component kabel (zie aantal post terug). De shadowen zien er ook niet te donker uit itt de RGB scart. Kan dit ook komen door de kwaliteit van de rgb scart kabel?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:21
Je ziet bij Component minstens evenveel jaggies.

Maar inderdaad voor 480P heb je inderdaard een component kabel nodig.

Over GT4, heb je de NTSC versie of de PAL? want helaas hebben ze in de PAL versie de
hogere resoluties eruitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb de PAL versie. De PAL versie ondersteunt toch wel 720p, maar volgens mij geen 1080i meer?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 06-10 11:14
Hmm, aangezien ik binnenkort jarig ben (morgen) wil ik denk ik een ps2 erbij kopen voor erbij. Voornamelijk voor de exclusives Kingdom hearts/ Okami en partygames zoals singstar/pes6. Is dit nog een beetje tactisch aangezien de Ps2 nu eigenlijk EOL is en de ps3 voor mij te duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Het lijkt mij wel een goeie keuze. De PS3 kost toch al 600 euro, zelfs met prijsverlaging blijft ie duur. De PS2 is goedkoop en heeft een heleboel leuke spellekes.
Besef alleen wel dat er over een periode geen nieuwe spellen voor wordt gemaakt.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ben trouwens verdergegaan met disgaea 2 (was ermee gestopt toen okami uitkwam). Etna heeft nu de sexy beam skill _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:09:
Het lijkt mij wel een goeie keuze. De PS3 kost toch al 600 euro, zelfs met prijsverlaging blijft ie duur. De PS2 is goedkoop en heeft een heleboel leuke spellekes.
Besef alleen wel dat er over een periode geen nieuwe spellen voor wordt gemaakt.
Idd. Ik heb laatst nog een PS2 op Ebay voor een koopje aangeschaft met daarbij een netwerk adapter. Op de site van sony stond dat je geen Code meer kon verkrijgen, na een belletje waren ze zo vriendelijk me toch een code + network access disk op te sturen :D

Ook via Ebay Socom II, Tekken Tag & Tekken 5 aangeschaft. Nog geen 4 tientjes voor prima titels (daarbij verzendskosten natuurlijk).

Geluid gaat per toshlink naar m'n versterker, en het beeldsignaal wordt gevoed dmv RGB kabel. Best prima setup dus. Alleen moet ik nog een USB Headset aanschaffen voor het gebruik met Socom II / Online voice. Dan kan de actie pas echt beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Cloudy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:09:
Er komen nog steeds spellen uit voor de PS2, vergis je daar niet in:

PlayStation 2 games
- Dawn of Mana (Square Enix)
- Fantastic Four Rise of the Silver Surfer (2K Games)
- .hack(R)//G.U. Vol. 2: Reminisce (Namco)
- Harry Potter and the Order of the Phoenix (Electronic Arts)
- Lara Croft Tomb Raider: Anniversary (Eidos)
- Manhunt 2 (Rockstar)
- NCAA Football 08 (Electronic Arts)
- Naruto: Ultimate Ninja 2 (Namco)
- Odin Sphere (Atlus)
- Ratatouille (THQ)
- Shrek The Third (Activision)
- Spider-man 3 (Activision)
- Tony Hawk's Downhill Jam (Activision)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Na een tijdje Okami te hebben gespeeld ligt mijn PS2 weer onder een denkbeeldig laagje stof. Op de een of andere manier is het console gamen een beetje dood bij mij. Dit mede omdat ik games vrijwel alleen nog maar online speel en ik de online mogelijkheden op alle consoles niet echt super vind. Een next-gen console als de PS3 / Xbox360 vind ik gewoon veel te duur waardoor de overstap daar naartoe nog niet gemaakt is. Ik zou het ook moeilijk vinden te kiezen tussen de 360 en PS3. Deze laatste vind ik tot nu toe niet duidelijk met kop en schouders boven de 360 uitsteken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Is Call of Duty 3 aan te raden in jullie persoonlijke mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de laatste tijd Scarface op de PS2 echt een geweldige game, vol met humor en actie.
Nog meer mensen die deze game spelen, of speelden, game is van oktober 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansvd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:31:
Is Call of Duty 3 aan te raden in jullie persoonlijke mening?
Ik zou zeggen lees de review zelf eens :)

Graphics zijn wel om te janken.... damn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:24:
[...]

Ik zou zeggen lees de review zelf eens :)

Graphics zijn wel om te janken.... damn :X
Persoonlijke mening zei ik :P Graphics vind ik niet zo'n probleem, 't gaat om de gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rock in the 80's Guitar Hero 3 komt deze zomer uit op de PS2! En niet op de PS3/XBOX360.

Hoe doet Guitar Hero het op de PS2 in Japan? Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Die titel zal het straks vast wel doen op de PS3 ;)

Voor dit type graphics zijn twee verschillende uitgaven (PS2 tov PS3) niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spel doet het uiteraard op de ps3 maar zonder gitaar is d'r geen fok aan en laat die gitaar er nou net niet zijn op de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:55:
Rock in the 80's Guitar Hero 3 komt deze zomer uit op de PS2! En niet op de PS3/XBOX360.

Hoe doet Guitar Hero het op de PS2 in Japan? Anyone?
guitar hero is niet uitgebracht in Japan. Het zou geen schijn van kans maken tegen de Bemani games (in het bijzonder tegen Guitar Freaks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:45:
[...]

guitar hero is niet uitgebracht in Japan. Het zou geen schijn van kans maken tegen de Bemani games (in het bijzonder tegen Guitar Freaks)
Hoe is GF tov GH? Is GF ook uit op de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

GF heeft minder knoppen (3 ipv 5), maar veel moeilijkere timing en zeer hoge snelheden. Zijn ook op PS2 uitgebracht, maar enkel in Japan en enkele andere Aziatische landen.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste