Mijn glazen bol is kapot maar verwacht niet echt een daling eerlijk gezegd. Zeker niet voor de release van de PS3 maar zelfs dan (denk ik) nog niet zo snel...
Kut voor jehemiparo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:39:
Mijn glazen bol is kapot
Okémaar verwacht niet echt een daling eerlijk gezegd. Zeker niet voor de release van de PS3 maar zelfs dan (denk ik) nog niet zo snel...
Guitar Hero is zeker een aanrader! Het is echt een ontzettend verslavend spelCLB schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:02:
Ik ben benieuwd naar Guitar Hero II ervaringen en dergelijke...
Beetje raggen voor de TV met 'n gitaar in m'n armen lijkt me wel cool namelijk!
Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk het eerste deel iets beter vind, omdat er daar meer nummers zijn die ik ken. Het tweede deel is iets pittiger, maar de tutorial is weer uitgebreider in dat deel.
De gitaar is van een goeie kwaliteit, ik heb er nog geen problemen mee gehad in ieder gevalMaar is die gitaar van 'n beetje goede kwaliteit en hoe werkt dat hele spel eigenlijk!?
Korte uitleg van het spel: je ziet bij elk nummer op de maat van de gitaarnoten gekleurde icoontjes naar beneden komen. De kleuren van die iconen komen overeen met de 5 gekleurde knoppen op de hals van de gitaar. Op het moment dat je een bepaalde kleur naar beneden ziet komen, moet je de bijbehorende knop indrukken op de hals van je gitaar en als ie beneden in het scherm is moet je de strum bar aanslaan om het geluid van de noot te spelen. De strum bar zit op de plek waar je bij een normale gitaar een snaar zou aanslaan. De beweging die je maakt is dus wel vrij gelijk aan een echte gitaar.
In het begin is het het volgen van de noten nog vrij gemakkelijk, maar de combinaties van iconen die tegelijk naar beneden komen wordt steeds moeilijker en daarbij komen ze in de hogere niveau's ook sneller naar beneden.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Guitar Hero is het beste wat op een console uitgekomen is de laatste 2 jaar sinds RE:4 op Wii Sports na.SToRM666 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:31:
Guitar Hero is zeker een aanrader!
Hmm ik weet niet of jullie Rayman kennen op de Wii?
Dan speel je altijd 3 mini-gamepjes en daarna komt er 'n 'dans-spel'
Dan moet je met je controller en je nunchuck op het ritme van 'n liedje konijntjes slaan.
Echt een heel meisterlijk spel en ik denk dat Guitar Hero II zoiets is
Guitar Hero II kost 79,95? Klopt dat? En daar zit zo'n gitaar bij? (en er zijn 2 versies van die gitaar?)
Dan speel je altijd 3 mini-gamepjes en daarna komt er 'n 'dans-spel'
Dan moet je met je controller en je nunchuck op het ritme van 'n liedje konijntjes slaan.
Echt een heel meisterlijk spel en ik denk dat Guitar Hero II zoiets is
Guitar Hero II kost 79,95? Klopt dat? En daar zit zo'n gitaar bij? (en er zijn 2 versies van die gitaar?)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb sinds kort een PS2 (zo'n dunne). Gelijk Tourist Trophy, Singstar + mic's en Kingdom Hearts erbij gekocht, en ik vind het echt helemaal super.
Wat is nu (anno 2007) de beste manier om backups van spellen te kunnen spelen? Ik heb vanalles gehoord/gelezen over modificaties, en/of opstarten met speciale cd's/dvd's. Wat heb ik nodig (ja ik vraag voor deze ene keer gewoon om een boodschappenlijstje
) als ik backup's wil maken van mijn originele spellen, en die backup's wil spelen op mijn PS2?
Wat is nu (anno 2007) de beste manier om backups van spellen te kunnen spelen? Ik heb vanalles gehoord/gelezen over modificaties, en/of opstarten met speciale cd's/dvd's. Wat heb ik nodig (ja ik vraag voor deze ene keer gewoon om een boodschappenlijstje
De gitaar zit er voor die prijs bij jaCLB schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:08:
Echt een heel meisterlijk spel en ik denk dat Guitar Hero II zoiets is![]()
Dit wil ik ook weten!wizl schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:23:
Wat heb ik nodig (ja ik vraag voor deze ene keer gewoon om een boodschappenlijstje) als ik backup's wil maken van mijn originele spellen, en die backup's wil spelen op mijn PS2?
Chippen en A-merk DVD R's zoals memorex of tdk, sony, philips. Op 4x speed max branden. Het best 1x. Meer kan ik niet zeggen jongens... Ik weet overigens niet zeker of HD Loader writeables accepteert.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
HD Loader accepteert ook gebrande cd`s en dvd`s.
Een harde schijf is uiteindelijk meer aan te raden. Het spaart de laser enorm.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
1 x PS2 FLIPTOP V9 board + Swap Magic Ik heb nu deze besteld, ervaringen mee hier? Is het wat?
Ik heb geen SlimPSTwo, maar een V7 normale PS2. Op het internet lees ik er veel goede dingen over. Ik heb hem niet specifiek gekocht om backups te spelen, maar eigenlijk om import te spelen zonder dat ik hem moet ombouwen en dergelijke. Ik wordt namelijk een beetje moe van dat wachten op al die toch best goede rpg's die uitkomen in de VS op dit moment..
Ik heb geen SlimPSTwo, maar een V7 normale PS2. Op het internet lees ik er veel goede dingen over. Ik heb hem niet specifiek gekocht om backups te spelen, maar eigenlijk om import te spelen zonder dat ik hem moet ombouwen en dergelijke. Ik wordt namelijk een beetje moe van dat wachten op al die toch best goede rpg's die uitkomen in de VS op dit moment..
superB
Maar niet als je de slimline versie hebt (zoals ik V14) want die ps2 heeft een (trage) USB 1.1 poort, en niet alle spellen kunnen afgespeeld worden vanaf HDDMichael Knight schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:34:
HD Loader accepteert ook gebrande cd`s en dvd`s.
Zover ik weet heeft die slimline alleen USbExtreme, maar ik zoek nog uit wat het verschil precies is...
Ik volg het allemaal niet meer echt. Als ik dus een spel backup maak op een A-merk dvd, en hem dan op 4x of 1x brand, dan kan het goed gaan en is het niet schadelijk voor mijn PS2?Daniel Jack schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 02:42:
[...]
Maar niet als je de slimline versie hebt (zoals ik V14) want die ps2 heeft een (trage) USB 1.1 poort, en niet alle spellen kunnen afgespeeld worden vanaf HDD
Zover ik weet heeft die slimline alleen USbExtreme, maar ik zoek nog uit wat het verschil precies is...
boh, alle degelijke rpg's zijn al uitgebracht in europa hoor. Tenzij je een Final Fantasy fanboi bent (10 was maar magertjes, voor de 11 heb ik geen enkel goed woord over en over de 12 hoor ik veel negatiefs) ga je je gading zeker vinden met de huidige collectie (dragonquest 8!!!)inXs schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:23:
1 x PS2 FLIPTOP V9 board + Swap Magic Ik heb nu deze besteld, ervaringen mee hier? Is het wat?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ben op het moment alleen nog maar bezig met Okami
Blijf een gewelidg spel, gameplay, graphics, humor en nog lekker lang ook. Heb mijn PS2 nu ongeveer een maand, en MGS Subsistance en Okami blijven mijn favorieten. Nog maar.. 6 en ½ uur voordat ik weer verder kan
voor backups/imports zou ik zeggen:
Dikke PS2:
Exploit draaien icm HDloader
+goedkoop
+makkelijk inbouwen
+makkelijk in gebruik
-compatibiliteit van ~90%
Slimline icm Chip:
+Makkelijk in gebruik.
-duur
-lastig inbouwen
-Vervallen garantie
Swapmagic icm magic keys
+Goedkoop
+zelf in te bouwen in +-10 min
-Minder fijn in gebruik
Heb zelf al tijden HDloader origineel. uiteindelijk heb ik via de bekende exploit een nieuwere versie van hdloader geinstaleerd op mijn memory card
Laatst voor de moeder van mijn vriendin Magickeys ingebouwd. is ff wat kloten maar als het eenmaal goed zit werkt het best wel goed.
Dikke PS2:
Exploit draaien icm HDloader
+goedkoop
+makkelijk inbouwen
+makkelijk in gebruik
-compatibiliteit van ~90%
Slimline icm Chip:
+Makkelijk in gebruik.
-duur
-lastig inbouwen
-Vervallen garantie
Swapmagic icm magic keys
+Goedkoop
+zelf in te bouwen in +-10 min
-Minder fijn in gebruik
Heb zelf al tijden HDloader origineel. uiteindelijk heb ik via de bekende exploit een nieuwere versie van hdloader geinstaleerd op mijn memory card
Laatst voor de moeder van mijn vriendin Magickeys ingebouwd. is ff wat kloten maar als het eenmaal goed zit werkt het best wel goed.
FF12 bijvoorbeeld jaBoeboe schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:15:
[...]
boh, alle degelijke rpg's zijn al uitgebracht in europa hoor. Tenzij je een Final Fantasy fanboi bent (10 was maar magertjes, voor de 11 heb ik geen enkel goed woord over en over de 12 hoor ik veel negatiefs) ga je je gading zeker vinden met de huidige collectie (dragonquest 8!!!)
superB
Als je het zelf gaat inbouwen kosten ongeveer 45Euro en die Swap Magic is 30 euro..?Mdekoning schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:21:
voor backups/imports zou ik zeggen:
Slimline icm Chip:
+Makkelijk in gebruik.
-duur
-lastig inbouwen
-Vervallen garantie
Terwijl je met een chip toch wat meer kan dan met een Swap Magic.
Als je het laat doen, dan is het idd duur 80euro? ongeveer, maar je krijgt vaak garantie van 1 jaar op chip+console
Heeft iemand trouwens al die HDTV Player software gebruikt? Vraag me af of het verschil merkbaar is...
http://www.xploder.net/products/148/Xploder-HDTV-Player.htm
[ Voor 13% gewijzigd door Daniel Jack op 16-01-2007 16:55 ]
'Als' je weet hoe goed in te bouwen zeg maar....Daniel Jack schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:51:
[...]
Als je het zelf gaat inbouwen kosten ongeveer 45Euro en die Swap Magic is 30 euro..?
Terwijl je met een chip toch wat meer kan dan met een Swap Magic.
Als je het laat doen, dan is het idd duur 80euro? ongeveer, maar je krijgt vaak garantie van 1 jaar op chip+console
Heeft iemand trouwens al die HDTV Player software gebruikt? Vraag me af of het verschil merkbaar is...
http://www.xploder.net/products/148/Xploder-HDTV-Player.htm
superB
Verwijderd
Ik ga zondag een (ouwe) PS2 bij iemand ophalen voor 40 euro. Dit is incl. 1 controller + mem. card + 4 spellen. Is dit een goede koop? En verder nog een vraag: Waar kan ik een handleiding krijgen (googlen? maar daar vind ik niet echt een handleiding) om een harddisc in de PS2 kan bouwen + HDloader.
^^ Dat is een nette prijs ja. Voor alleen de games kun je waarschijnlijk het geld al terug krijgen bij een tweedehands gameshop, dus 
www.ps2hd.com is wat jij zoekt
@ Hierboven ergens;
Je krijgt dan wel een jaar garantie met het chippen van je PS2, maar die kun je alleen claimen als de ps2 aantoonbaar kapot is gegaan door de chip, wat in feite onmogelijk is. Hierdoor kun je dus nog veel gedoe krijgen met zo`n shop..
Laat iig zo`n weerstandje in je slimline ps2 zetten tegelijk met de chip, zodat je laser niet door kan branden en neem een paar 'bekende moeilijke' discs mee om ter plekke te testen, zodat je thuis niet voor verassingen komt te staan.
www.ps2hd.com is wat jij zoekt
@ Hierboven ergens;
Je krijgt dan wel een jaar garantie met het chippen van je PS2, maar die kun je alleen claimen als de ps2 aantoonbaar kapot is gegaan door de chip, wat in feite onmogelijk is. Hierdoor kun je dus nog veel gedoe krijgen met zo`n shop..
Laat iig zo`n weerstandje in je slimline ps2 zetten tegelijk met de chip, zodat je laser niet door kan branden en neem een paar 'bekende moeilijke' discs mee om ter plekke te testen, zodat je thuis niet voor verassingen komt te staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 16-01-2007 21:49 ]
Kijk dat zijn nog eens tips waar ik wat aan hebMichael Knight schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:48:
juist niet, die slimline hebben de beroerdste laserunits van allemaal.....
weet iemand toevallig een site waar ik een overzicht kan vinden welke spellen wel en welke spellen geen dnas nodig hebben voor online play. Of is het uberhaupt niet mogelijk om spellen online te spelen vanaf je hd, ongeacht dnas check of niet.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik ken geen enkele online game op de PS2 die geen DNAS check doet.
Voor jou wel, voor de verkoper niet. 40 euro is echt een belachelijk lage prijs.k ga zondag een (ouwe) PS2 bij iemand ophalen voor 40 euro. Dit is incl. 1 controller + mem. card + 4 spellen. Is dit een goede koop?
[ Voor 64% gewijzigd door Bor op 17-01-2007 12:33 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De eerste Amerikaanse online games (en ik neem aan dat dat ook geldt voor de eerste Japanse releases) hadden nog geen DNAS check. Twee DNAS-loze games die ik wel eens online gespeeld heb zijn Twisted Metal Black Online (US versie dus) en Tribes: Aerial Assault (die is uberhaupt niet eens hier uitgebracht).Bor de Wollef schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:32:
Ik ken geen enkele online game op de PS2 die geen DNAS check doet.
Ik heb hier nog ergens een oude dell laptop 366A (366mhz). kan aan een ps2 komen. Vroeg me af of ik met behulp van dit kaartje (http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JK%23JC1) de ps2 op mijn laptop kan aansluiten. Ik kan ook nergens minimale requirements vinden, ik weet namelijk niet of mijn 366mhz laptop dat kan trekken =|
Losstaand van het feit of jouw laptoppie het aankan, is er altijd een vertraging tijdens het gamen.
Je drukt op een knop en de gevraagde actie volgt niet meteen op het scherm... minimale vorm van lag.
Je drukt op een knop en de gevraagde actie volgt niet meteen op het scherm... minimale vorm van lag.
Kan ik mijn Freecom Toughdrive (120GB) gewoon aansluiten op de USB-poort van mijn PS2? Kan ik dan ergens in een menu al browsen op die harddisk? Of heb je daar al echt USBExtreme voor nodig?
Zijn er mensen die dat echt gebruiken, en werkt het een beetje?
Zijn er mensen die dat echt gebruiken, en werkt het een beetje?
De standaard PS2 firmware ondersteund geen USB harddrives.
Werkt die exploit wel met HDAdvance 2.1?
Krijg dit te zien:
(heb een crossover tussen de ps2 en er is connectie)
Krijg dit te zien:
en daarna freezed die.----FTP Server Initializing (ExecFTPs v0.69 by SlicStick)...
----Read CONFIG.DAT from cd (cdrom0:\) (1)
----Loading Module
----Net Setup:
----PS2 - IP :192.168.0.10
----Netmask :255.255.255.0
----Gateway IP:192.168.0.1
----Mode: MC + HD
----Load iomanx, ps2dev9, ps2ip, ps2smap, ps2atad, ps2hdd, ps2fs
.
.__Mode: MC + HD
__Loading iomanx, ps2dev9, ps2ip, ps2smap, ps2atad, ps2hdd
(heb een crossover tussen de ps2 en er is connectie)
Ik wil binnenkort nog 'n paar spellen kopen, weet 't nog niet precies maar Killzone lijkt me erg meisterlijk
Ik wacht ook op 2 februari dan komt dit uit: Sega Mega Drive collection (27 games in 1)
Collection games zijn zó overrated. Over het algemeen zuigen ze dan ook. Een zooitje old-skool dat een aardig rijtje vormt op papier. Iets dat nostalgie oproept als je naar de screenshots kijkt. Uiteindelijk besef je echter dat je het beter bij kijken had kunnen laten, aangezien spelen meer herinneringen kapot maakt dan je lief is. Niemand minder dan Sega doet ook mee aan dit makkelijk incashen, waarom ook niet, het bedrijf staat hoog op de lijst als het gaat om klassieke toppers. Hebben we ook hier weer een gevalletje van valse nostalgie?
Terwijl ik dacht dat Sega rustig zou beginnen met een titeltje of 5-6, krijg ik onverwacht een lijst van 27 titels voorgeschoteld. In een oogopslag zie ik al een paar heerlijke toppertjes staan en het duurt dan ook niet lang voordat de nostalgische herinneringen boven komen drijven. Is normaal bij zo’n lijst, wil nog niks zeggen, het enige wat er dan ook op zit is om alle games te gaan checken.
Alex Kidd – Simpele platformgame. Wat rennen, springen, slaan en kleine rock/scissor/paper minigames. Weinig spectaculair.
Altered Beast – Uiterst vette game, waarin je tot leven wordt geroepen om demonisch gespuis in elkaar te meppen. Gaandeweg verzamel je power-ups om sterker te worden en uiteindelijk in diverse beesten te veranderen. Lastig, leuk en heerlijk met 2 players.
Bonanza Brothers – Leuk spelletje waarbij je allerlei gebouwen infiltreert om spullen te gaan jatten. Misschien wel de eerste game waarbij je wall-hug kon doen. Aardig tijdverdrijf.
Colums – Sega’s antwoord op Tetris. Tijdloze game waarbij blokjes vallen, 3 kleuren op een rij en ze verdwijnen. Zorgt voor evenveel plezier als ‘toen’.
Comix Zone – Stijlvolle game waar je door verschillende kaders van een strip heen knokt. Wanneer gaan we hier eens een remake van zien? Deze toffe Megadrive is versie nog steeds hartverwarmend lekker om te doen.
Decap Attack – Game waarin je een onthoofdde mummie bestuurd. Duidelijke invloeden van Ghouls en Ghost’s te zien, maar veel soepeler en toegankelijker dan dat. Beter dan die klassieker echter niet. Middelmatig, niet slecht.
Ecco the Dolphin / Ecco: Tides of Time – 2 games die nu nog steeds hun mannetje staan. Een pittig avontuur waarin je met een dolfijn de onderwaterwereld doorkruist. Speelt goed en is grafisch nog steeds om aan te zien voor een 2D game. Eens te meer wordt duidelijk waarom deze game een onberispelijke reputatie heeft. Heerlijk.
Ecco Jr. – Letterlijk minder diepgaande versie, maar de game mag nog nét in de schaduw van zijn grote broers staan. Alleen met Ecco 1 en 2 aan boord, wie gaat er dan nog Ecco Jr. spelen?
Flicky – Niet teveel woorden aan vuil maken, game had in 1991 moeten blijven.
Gain Ground – Slechte rip-off van Gauntlet. Deze game biedt niet veel en niet lang plezier, met 2 man net ietsje meer.
Golden Axe 1,2 en 3 – Back in the days, op Malta met mijn oudere broer, goud in de Golden Axe arcadekasten gegooid. Man, man, man, is er een vettere beat-‘m-up dan deze? Nee. Draken om op te rijden. Een dwerg om mee te spelen. Magie. Toffe soundtrack. Golden Axe, anywhere, anytime, dus ook in 2007 nog. Sega op de knietjes danken dat ze alledrie de delen erbij gedaan hebben, ook al is het nog steeds deel 1 dat heerscht.
Kid Kameleon – Hele leuke platformgame. Een beetje een slow-paced mario, waarin je als klein mannetje verschillende levels van de arcadekast doorloopt die je gevangen houdt. Gaandeweg krijg je verschillende outfits met bijbehorende vaardigheden. Leuk!
Phantasy Star 1,2 en 3 – Prima RPG’s, mits je er een beetje tijd en geduld in wilt stoppen. Een beetje voorliefde voor retro is ook zeker een vereiste om nog van deze titels te kunnen genieten. Aan het einde van de rit, is het alle moeite dubbel en dwars waard geweest, dat dan weer wel.
Ristar – Oei, bijna vergeten hoe leuk het kon zijn om met een grijpgrage ster door netjes ontworpen levels heen te slingeren. Ristar is dé platformgame die je even aanzet in een dipje.
Shinobi 3: Return of the Ninja Master – Vet hoor! Samen met Shadow Warriors (Ninja Gaiden) heerscht Shinobi over het old-skool ninja tijdperk. De game biedt alles, ninja-sterren, samurai, zwaarvechten, noem maar op. Het ontbreken van deeltje 1 en 2 is jammer, dat gebrek voel je vooral extra hard als je weer opmerkt hoeveel plezier deel 3 nog biedt.
Sonic the Hedgehog / Sonic the Hedgehog 2 – Moet ik hier nog echt iets over vertellen? De games waarvan ik zeker weet dat iedereen ze kent. Behoeft dus ook geen uitleg qua gameplay of wat dan ook. Het summum van Sega’s Megadrive tijdperk, mogen niet ontbreken in deze lijst en doen dat dus ook niet.
Sword of Vermillion - Aardige RPG, maar niet aardig genoeg om aan het beginnen vóór je alles hebt gezien wat de Phantasy Star's te bieden hebben.
Super Thunder Blade – Je gaat deze helikoptershooter spelen, owkee, best tof. 2 minuten later heb je het wel gezien. Next!
Vectorman 1 en 2 – WTF?!?! Waarom heeft deze game wel ineens een 2007 graphics update gekregen? Even checken, nee wacht, dit zag er toen ook al zo uit…Shooter vanuit zijaanzicht. Alle modellen in de game zijn 3D pre-rendered. Ziet er net zo lekker uit als dat het speelt. Een waardige afsluiter van een behoorlijk lijstje.
Virtua Fighter 2 - Ja hoor, als we toch bezig zijn, klap VF 2 er ook maar op dan. In mijn ogen niet zo tof als Streetfighter 2, Mortal Kombat 2 of Tekken 2, maar er is ook hier zeker een aardig potje matten te vinden.
Scroll eens even terug naar boven, zie je al die vetgedrukte dingen staan? Dat noemen ze nou een historische schat. Een schat aan klassieke games, bij elkaar gebundeld door een van de grootste gameontwikkelaars uit het verleden. Sega heeft hier echt een monsterlijst samengesteld en doet alles in een keer goed. De originele ports zonder problemen, 2-player modes voor zowel Ps2 als Psp, te unlocken interviews en andere extras en puur plezier uit de dagen van weleer.
Voor het eerst vind ik zo’n collectie game écht dubbel en dwars de moeite van het aanschaffen waard. Sega heeft niet alle schijtzooi uit de kast getrokken om een lijst van 3 toppers te verlengen, maar smijt met de ene na de andere game die (waar het hier allemaal om draait) nu nog steeds heerlijk zijn om mee aan de slag te gaan. Gamerts uit de jaren ’80 en ’90 zouden zich in hun graf omdraaien als ik deze collectie van puur, geniaal en tijdloos speelplezier minder dan een 9 zou geven. De Sega Megadrive Collection overrated? Hell no!!!
Eindcijfer: 9
Ik wacht ook op 2 februari dan komt dit uit: Sega Mega Drive collection (27 games in 1)
Collection games zijn zó overrated. Over het algemeen zuigen ze dan ook. Een zooitje old-skool dat een aardig rijtje vormt op papier. Iets dat nostalgie oproept als je naar de screenshots kijkt. Uiteindelijk besef je echter dat je het beter bij kijken had kunnen laten, aangezien spelen meer herinneringen kapot maakt dan je lief is. Niemand minder dan Sega doet ook mee aan dit makkelijk incashen, waarom ook niet, het bedrijf staat hoog op de lijst als het gaat om klassieke toppers. Hebben we ook hier weer een gevalletje van valse nostalgie?
Terwijl ik dacht dat Sega rustig zou beginnen met een titeltje of 5-6, krijg ik onverwacht een lijst van 27 titels voorgeschoteld. In een oogopslag zie ik al een paar heerlijke toppertjes staan en het duurt dan ook niet lang voordat de nostalgische herinneringen boven komen drijven. Is normaal bij zo’n lijst, wil nog niks zeggen, het enige wat er dan ook op zit is om alle games te gaan checken.
Alex Kidd – Simpele platformgame. Wat rennen, springen, slaan en kleine rock/scissor/paper minigames. Weinig spectaculair.
Altered Beast – Uiterst vette game, waarin je tot leven wordt geroepen om demonisch gespuis in elkaar te meppen. Gaandeweg verzamel je power-ups om sterker te worden en uiteindelijk in diverse beesten te veranderen. Lastig, leuk en heerlijk met 2 players.
Bonanza Brothers – Leuk spelletje waarbij je allerlei gebouwen infiltreert om spullen te gaan jatten. Misschien wel de eerste game waarbij je wall-hug kon doen. Aardig tijdverdrijf.
Colums – Sega’s antwoord op Tetris. Tijdloze game waarbij blokjes vallen, 3 kleuren op een rij en ze verdwijnen. Zorgt voor evenveel plezier als ‘toen’.
Comix Zone – Stijlvolle game waar je door verschillende kaders van een strip heen knokt. Wanneer gaan we hier eens een remake van zien? Deze toffe Megadrive is versie nog steeds hartverwarmend lekker om te doen.
Decap Attack – Game waarin je een onthoofdde mummie bestuurd. Duidelijke invloeden van Ghouls en Ghost’s te zien, maar veel soepeler en toegankelijker dan dat. Beter dan die klassieker echter niet. Middelmatig, niet slecht.
Ecco the Dolphin / Ecco: Tides of Time – 2 games die nu nog steeds hun mannetje staan. Een pittig avontuur waarin je met een dolfijn de onderwaterwereld doorkruist. Speelt goed en is grafisch nog steeds om aan te zien voor een 2D game. Eens te meer wordt duidelijk waarom deze game een onberispelijke reputatie heeft. Heerlijk.
Ecco Jr. – Letterlijk minder diepgaande versie, maar de game mag nog nét in de schaduw van zijn grote broers staan. Alleen met Ecco 1 en 2 aan boord, wie gaat er dan nog Ecco Jr. spelen?
Flicky – Niet teveel woorden aan vuil maken, game had in 1991 moeten blijven.
Gain Ground – Slechte rip-off van Gauntlet. Deze game biedt niet veel en niet lang plezier, met 2 man net ietsje meer.
Golden Axe 1,2 en 3 – Back in the days, op Malta met mijn oudere broer, goud in de Golden Axe arcadekasten gegooid. Man, man, man, is er een vettere beat-‘m-up dan deze? Nee. Draken om op te rijden. Een dwerg om mee te spelen. Magie. Toffe soundtrack. Golden Axe, anywhere, anytime, dus ook in 2007 nog. Sega op de knietjes danken dat ze alledrie de delen erbij gedaan hebben, ook al is het nog steeds deel 1 dat heerscht.
Kid Kameleon – Hele leuke platformgame. Een beetje een slow-paced mario, waarin je als klein mannetje verschillende levels van de arcadekast doorloopt die je gevangen houdt. Gaandeweg krijg je verschillende outfits met bijbehorende vaardigheden. Leuk!
Phantasy Star 1,2 en 3 – Prima RPG’s, mits je er een beetje tijd en geduld in wilt stoppen. Een beetje voorliefde voor retro is ook zeker een vereiste om nog van deze titels te kunnen genieten. Aan het einde van de rit, is het alle moeite dubbel en dwars waard geweest, dat dan weer wel.
Ristar – Oei, bijna vergeten hoe leuk het kon zijn om met een grijpgrage ster door netjes ontworpen levels heen te slingeren. Ristar is dé platformgame die je even aanzet in een dipje.
Shinobi 3: Return of the Ninja Master – Vet hoor! Samen met Shadow Warriors (Ninja Gaiden) heerscht Shinobi over het old-skool ninja tijdperk. De game biedt alles, ninja-sterren, samurai, zwaarvechten, noem maar op. Het ontbreken van deeltje 1 en 2 is jammer, dat gebrek voel je vooral extra hard als je weer opmerkt hoeveel plezier deel 3 nog biedt.
Sonic the Hedgehog / Sonic the Hedgehog 2 – Moet ik hier nog echt iets over vertellen? De games waarvan ik zeker weet dat iedereen ze kent. Behoeft dus ook geen uitleg qua gameplay of wat dan ook. Het summum van Sega’s Megadrive tijdperk, mogen niet ontbreken in deze lijst en doen dat dus ook niet.
Sword of Vermillion - Aardige RPG, maar niet aardig genoeg om aan het beginnen vóór je alles hebt gezien wat de Phantasy Star's te bieden hebben.
Super Thunder Blade – Je gaat deze helikoptershooter spelen, owkee, best tof. 2 minuten later heb je het wel gezien. Next!
Vectorman 1 en 2 – WTF?!?! Waarom heeft deze game wel ineens een 2007 graphics update gekregen? Even checken, nee wacht, dit zag er toen ook al zo uit…Shooter vanuit zijaanzicht. Alle modellen in de game zijn 3D pre-rendered. Ziet er net zo lekker uit als dat het speelt. Een waardige afsluiter van een behoorlijk lijstje.
Virtua Fighter 2 - Ja hoor, als we toch bezig zijn, klap VF 2 er ook maar op dan. In mijn ogen niet zo tof als Streetfighter 2, Mortal Kombat 2 of Tekken 2, maar er is ook hier zeker een aardig potje matten te vinden.
Scroll eens even terug naar boven, zie je al die vetgedrukte dingen staan? Dat noemen ze nou een historische schat. Een schat aan klassieke games, bij elkaar gebundeld door een van de grootste gameontwikkelaars uit het verleden. Sega heeft hier echt een monsterlijst samengesteld en doet alles in een keer goed. De originele ports zonder problemen, 2-player modes voor zowel Ps2 als Psp, te unlocken interviews en andere extras en puur plezier uit de dagen van weleer.
Voor het eerst vind ik zo’n collectie game écht dubbel en dwars de moeite van het aanschaffen waard. Sega heeft niet alle schijtzooi uit de kast getrokken om een lijst van 3 toppers te verlengen, maar smijt met de ene na de andere game die (waar het hier allemaal om draait) nu nog steeds heerlijk zijn om mee aan de slag te gaan. Gamerts uit de jaren ’80 en ’90 zouden zich in hun graf omdraaien als ik deze collectie van puur, geniaal en tijdloos speelplezier minder dan een 9 zou geven. De Sega Megadrive Collection overrated? Hell no!!!
Eindcijfer: 9
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik mis alleen Dr. Robotnik's Mean Bean Machine in die lijst. Als er nou één Megadrive game verslavend was, dan was 't die wel.CLB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:01:
Ik wil binnenkort nog 'n paar spellen kopen, weet 't nog niet precies maar Killzone lijkt me erg meisterlijk![]()
[heel erg lang verhaal]
Werkelijk geeeeen idee!
Ik zag gisteren 'n screenshotje van Golden Axe in de PowerUnlimited staan.
Zodoende heb ik toen dat artikeltje gelezen en vandaag even verder uitgezocht welke games 't waren.
Golden Axe owned gewoon alles en dat is me die 29,- al waard!
Zodoende heb ik toen dat artikeltje gelezen en vandaag even verder uitgezocht welke games 't waren.
Als ze die disc zouden uitbrengen met 2 megadrive controllers zou het retro-gevoel helemaal terugkomen..
De ps2-controller is een heerlijke controller, maar nooit gemaakt voor deze games.
De ps2-controller is een heerlijke controller, maar nooit gemaakt voor deze games.
Yes that's true!
Ik speelde Golden Axe altijd met 'n 'joystick' met 1 button (slaan) en een 'pookje' dat heeft de PS II wel!
Ik speelde Golden Axe altijd met 'n 'joystick' met 1 button (slaan) en een 'pookje' dat heeft de PS II wel!
Verwijderd
In 1990 was Golden Axe super op de Megadrive. Maar in 2007 mis ik toch echt de details van de Arcade versie. Maar de MD versie is langer en heeft nieuwe levels.CLB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:07:
Werkelijk geeeeen idee!
Maar ontbrak niet die grote adelaar of zo in de MD versie die wel in de arcade was?
Heb de Sega Mega Drive Collection al gespeeld.
Niks mis mee, gewoon de games zoals je ze in je herinnering hebt staan
Maar dan met een andere controller
(en dat vind ik niets erg, want de Mega Drive controllers vind ik echt vele vele malen minder fijn dan bijv. die van de SNES. Ik heb ook 5 of 6 MD controllers, die zijn allemaal op de een of andere manier naar de kwartjes, terwijl die van andere consoles nog 100% werken)
Het menu is best mooi vormgegeven. Alleen geloof ik dat ik het muziekje eronder (in een loopje) nogal irritant vond.
Eén ding mogen (moeten) ze van mij gelijk nog doen:
Sega Mega Drive Collection 2
Want in een Mega Drive collectie hoort (wat mij betreft) gewoon héél de Sonic-serie.
Niet alleen 1 en 2, maar ook 3, Sonic & Knuckles, 3D Blast, Spinball en de Mean Bean Machine.
Maar goed, ik zal niet al te snel klagen. Want ik heb ze toch allemaal gewoon netjes voor de Mega Drive zelf
(en dat vind ik niets erg, want de Mega Drive controllers vind ik echt vele vele malen minder fijn dan bijv. die van de SNES. Ik heb ook 5 of 6 MD controllers, die zijn allemaal op de een of andere manier naar de kwartjes, terwijl die van andere consoles nog 100% werken)
Het menu is best mooi vormgegeven. Alleen geloof ik dat ik het muziekje eronder (in een loopje) nogal irritant vond.
Want in een Mega Drive collectie hoort (wat mij betreft) gewoon héél de Sonic-serie.
Niet alleen 1 en 2, maar ook 3, Sonic & Knuckles, 3D Blast, Spinball en de Mean Bean Machine.
Maar goed, ik zal niet al te snel klagen. Want ik heb ze toch allemaal gewoon netjes voor de Mega Drive zelf
Leeg - Sinds 20180907
Lijkt me echt 'n top-disc man en dat voor 'n leuke 29,-
Hallo, allemaal.
Ik ben een Sonic-Sega fan, je weet wel die blauwe egeltje.

Nu heb ik een omgebouwde PS2, mbv de Swap-Magic en dus kan ik gekopieerde (mn eigen) spellen spelen met behulp van swappen.
Ik heb al een Nintendo Emulator, dus kan ik Marioen op mn PS2.
Maar ik ben al een tijd op zoek naar een Sega-Emulator. Die je dus op dezelfde manier kan swappen en spelen als de NES emulator.
Laat dergelijke nutteloze plaatjes een volgende keer achterwege aub
In de start-topic zie ik wel Sega staan enzo, maar ik weet niet goed hoe dat moet.
Wie kan me dit vertellen? Groetjes.
Ik ben een Sonic-Sega fan, je weet wel die blauwe egeltje.

Nu heb ik een omgebouwde PS2, mbv de Swap-Magic en dus kan ik gekopieerde (mn eigen) spellen spelen met behulp van swappen.
Ik heb al een Nintendo Emulator, dus kan ik Marioen op mn PS2.
Maar ik ben al een tijd op zoek naar een Sega-Emulator. Die je dus op dezelfde manier kan swappen en spelen als de NES emulator.
Laat dergelijke nutteloze plaatjes een volgende keer achterwege aub
In de start-topic zie ik wel Sega staan enzo, maar ik weet niet goed hoe dat moet.
Wie kan me dit vertellen? Groetjes.
[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 23-01-2007 23:37 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Ik heb alle benodigde tools a/b/c geïnstalleerd, als ik de DVD versie er in stop dan geeft de Ps2 mini/slimline 70004 volgende melding geen data gevonden (fout bij lezen van disc) dit krijg ik niet bij de CD versie want deze laad wel gewoon op alleen dit kon ik nog niet testen of het wel werkt ik heb alleen maar DVD import spellen.
Maar nu het volgende tot mijn grote schrik kan ik nu ook geen Originele spellen meer spelen deze werken dus ook niet meer ik krijg de volgende melding geen data gevonden (fout bij lezen van disc). De zelfde melding als daarvoor Ik kom wel in het scherm waar staat browser & systeeminstellingen maar als ik op browser klik krijg ik de melding wat zou er aan de hand kunnen zijn zit er op PS2 een master reset? Of moet ik wat anders doen ik heb wel alle tools verwijderd wie o wie kunnen mij helpen?
Met vriendelijke groet,

Robin
Sega heeft twee jaar terug al 'SONIC MEGA COLLECTION' uitgegeven op de PS2/XBOX/GC...daar staan al deze games op!Chillz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:40:
Heb de Sega Mega Drive Collection al gespeeld.
Maar goed, ik zal niet al te snel klagen. Want ik heb ze toch allemaal gewoon netjes voor de Mega Drive zelf![]()
Heb je de laser niet per ongeluk opgeblazen? Als de laser niets kan lezen, voert hij het voltage op...en dat kan soms te ver gaanVerwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:15:
![]()
Ik heb de volgende error probleem met swapmagic 3.6
![]()
![]()
Ik heb alle benodigde tools a/b/c geïnstalleerd, als ik de DVD versie er in stop dan geeft de Ps2 mini/slimline 70004 volgende melding geen data gevonden (fout bij lezen van disc) dit krijg ik niet bij de CD versie want deze laad wel gewoon op alleen dit kon ik nog niet testen of het wel werkt ik heb alleen maar DVD import spellen.
Maar nu het volgende tot mijn grote schrik kan ik nu ook geen Originele spellen meer spelen deze werken dus ook niet meer ik krijg de volgende melding geen data gevonden (fout bij lezen van disc). De zelfde melding als daarvoor Ik kom wel in het scherm waar staat browser & systeeminstellingen maar als ik op browser klik krijg ik de melding wat zou er aan de hand kunnen zijn zit er op PS2 een master reset? Of moet ik wat anders doen ik heb wel alle tools verwijderd wie o wie kunnen mij helpen?
Met vriendelijke groet,![]()
![]()
![]()
Robin

Werken audio cd`s of video dvd`s nog?
ik ben van plan misschien voor de lol ook maar weer eens een console aan te schaffen...
en dan wel een PS2...aangezien die goedkope, goeie games heeft op het moment en de console zelf ook niet al te duur meer is...
nu vraag ik me alleen af ik hem wel op m'n tv aangesloten krijg....mijn tv is al enkele jaartjes oud...en heeft alleen van de achterkant zo'n rode + zwarte aansluiting....en dan nog de gewone kabel aansluiting...
Als iemand mij dit ff kan vertellen, dan zou dat fijn zijn...
Een nieuwe tv wordt ook weer zo duur
en dan wel een PS2...aangezien die goedkope, goeie games heeft op het moment en de console zelf ook niet al te duur meer is...
nu vraag ik me alleen af ik hem wel op m'n tv aangesloten krijg....mijn tv is al enkele jaartjes oud...en heeft alleen van de achterkant zo'n rode + zwarte aansluiting....en dan nog de gewone kabel aansluiting...
Als iemand mij dit ff kan vertellen, dan zou dat fijn zijn...
Een nieuwe tv wordt ook weer zo duur
Dat "enkele jaartjes" is denk ik "enkele decennia" als ik het zo hoor. Als ik het goed begrijp heb je dus alleen een audio in/uigang en een RF ingang. Daar kan je niet (fatsoenlijk) een ps2 op aansluiten. Ik weet overigens niet eens of er wel een RF kabel bestaat voor de ps2.
Ik ga een PS2 kopen, maar wat kan ik nou het beste doen. Ik heb hier een niet originele controller liggen, die ik voor de ps2 kan gebruiken. Verder heb ik niks. Waar kan ik het allergoedkoopste een PS2 + controller + memory card kopen? Ik heb al op de pricewatch gekeken maar daar is er maar 1tje van 140 euro terwijl je voor 10 euro meer dan gewoon een hele controller erbij hebt! Zijn er veel acties waarbij ze lager gaan?
Nee! Gewoon bij de Dixons zo'n starterpack scoren!
Heb je 'n PS II (slim versie), 2 echte controllers en 'n memorykaart! Heb 'm hier ook staan: 160,-
Heb je 'n PS II (slim versie), 2 echte controllers en 'n memorykaart! Heb 'm hier ook staan: 160,-
Hmm die is sowieso bij de mediamarkt voor 150CLB schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:16:
Nee! Gewoon bij de Dixons zo'n starterpack scoren!
Zilver roeleert natuurlijk
Er zijn wel RF-units voor de PS2. Misschien op www.psxshop.nl of soortgelijkend. Eventjes zoeken !Schweino schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:05:
Dat "enkele jaartjes" is denk ik "enkele decennia" als ik het zo hoor. Als ik het goed begrijp heb je dus alleen een audio in/uigang en een RF ingang. Daar kan je niet (fatsoenlijk) een ps2 op aansluiten. Ik weet overigens niet eens of er wel een RF kabel bestaat voor de ps2.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
hmm maar ik las iets op een site van Playstation over een rode audio en een gele audio aansluiting....maar als je een mono-tv hebt, zou je alleen de gele of de rode voldoende zijn??Schweino schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:05:
Ik heb nog eens goed gekeken...ik heb een rode aansluiting met een "P" eronder, en een zwarte aansluiting met een L eronder...dan heb ik nog 2 soort van SCART aansluitingen, van die grote brede aansluitingen zeg maar....dan nog de gewone kabelaansluiting en dat was het....
Kan ik hier nou een PS2 op aansluiten (met gewoon normale kwaliteit) of zeg je van nee
Op de SCART aansluiten met SCART-RGB kabel en je hebt het beste beeld.
PSN: Shiver23
ok relaxShiver23 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:32:
Op de SCART aansluiten met SCART-RGB kabel en je hebt het beste beeld.
maar zo'n kabel zit er standaard niet bij?
waar kan ik die halen
hmm is dat een gewone SCART kabel of is dat iets speciaals dat RGB...als het gewoon een standaard scart kabel is dan vind ik t zelf wel
[ Voor 20% gewijzigd door SuX DeLuXe op 28-01-2007 17:50 ]
Ik ga geen 10 euro meer betalen voor iets wat alleen maar zilver gespoten is, kan je van wijze van spreken zelf ook doen!
PS2-Scart kabel. Zo is er oa eentje van Blaze.Thrills33ka schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:49:
[...]
ok relax
maar zo'n kabel zit er standaard niet bij?
waar kan ik die halen
hmm is dat een gewone SCART kabel of is dat iets speciaals dat RGB...als het gewoon een standaard scart kabel is dan vind ik t zelf wel
Verwijderd
Michael Knight schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:15:
[...]
Sega heeft twee jaar terug al 'SONIC MEGA COLLECTION' uitgegeven op de PS2/XBOX/GC...daar staan al deze games op!
[...]
Heb je de laser niet per ongeluk opgeblazen? Als de laser niets kan lezen, voert hij het voltage op...en dat kan soms te ver gaan![]()
Werken audio cd`s of video dvd`s nog?
Ik ben eruit de laser was inderdaad opgeblazen het schijnt zo te zijn dat de 70004 series een hele slechte laser lens hebben de kans dat deze lens door brand is erg groot nu word er nieuwe v12 lens in gezet deze schijnt het probleem niet meer te hebben.
ik heb wel meteen een nieuwe ps2 gekocht en deze meteen laten ombouwen de andere ps2 mini( ga ik weer verkopen via marktplaats)
Weten jullie of het mogelijk is NTSC PS2 .iso's als het ware "om te zetten" naar PAL ?
[ Voor 74% gewijzigd door gostevie op 01-02-2007 20:46 ]
je moet ff googlen naar ntsc2pal oid voor ps2. MAAR, het gewin is eigenlijk marginaal. Waarom zou je dit willen? EEn omgebouwde ps2 of regionloader speelt beiden gewoon af.
Ik dacht leuk vandaag de Sega Mega Drive Collection te bestellen, nergens te vinden...
Bol.com niet, Marktplaats niet, eBay niet, wel op Dixons.nl maar als ik 'm wil bestellen kom ik op 'n pagina die niet bestaat en geblabla. Iemand 'm al in 'n (web)shop gezien voor euro'tje of 30?
Bol.com niet, Marktplaats niet, eBay niet, wel op Dixons.nl maar als ik 'm wil bestellen kom ik op 'n pagina die niet bestaat en geblabla. Iemand 'm al in 'n (web)shop gezien voor euro'tje of 30?
Ik zag hem bij de Bart Smit hier liggen, ruim op voorraad.CLB schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:22:
Ik dacht leuk vandaag de Sega Mega Drive Collection te bestellen, nergens te vinden...
Ja ik ga morgen maar naar reallife-winkeltjes
Trouwens, de Japanse software charts van afgelopen week zijn op z'n zachtst gezegd best opvallend (en dan doel ik uiteraard op de nummer één):
1. PS2 - Grand Theft Auto: San Andreas (Capcom) - 227 261 / 227 261
2. DS - Dragon Quest Monsters Joker (Square Enix) - 103 706 / 1 026 700
3. DS - Sangokushi Taisen DS (Sega) - 77 229 / 77 229
4. DS - Picross DS (Nintendo) - 71 794 / 71 794
5. DS - Hotel Dusk: Room 215 (Nintendo) - 59 379 / 59 379
6. Wii - Wii Sports (Nintendo) - 58 886 / 910 422
7. DS - Wario: Master of Disguise (Nintendo) - 47 350 / 138 599
8. Wii - Wii Play (Nintendo) - 43 612 / 808 425
9. PS2 - Pachinko Winter Sonata (Hack Berry) - 41 411 / 41 411
10. DS - More DS Brain Training (Nintendo) - 34 028 / 3 902 307
Het feit dat een PS2-titel op 1 staat of het feit dat er CAPCOM achter een GTA game staat?-Sander schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:44:
Trouwens, de Japanse software charts van afgelopen week zijn op z'n zachtst gezegd best opvallend (en dan doel ik uiteraard op de nummer één):
Ik heb een PS2 met een HDD met HDAdvance, die HDD speelt toch geen NTSC iso's af als ik die erop zet......? Nog nooit geprobeerd eigenlijk, maar kan het me niet voorstellen.SkyStreaker schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:57:
je moet ff googlen naar ntsc2pal oid voor ps2. MAAR, het gewin is eigenlijk marginaal. Waarom zou je dit willen? EEn omgebouwde ps2 of regionloader speelt beiden gewoon af.
WEL dus
Gewoon dat een enorm westerse titel 2jr na de oorspronkelijke release nog zo goed scoort in Japan.Michael Knight schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 01:18:
Het feit dat een PS2-titel op 1 staat of het feit dat er CAPCOM achter een GTA game staat?
zal prolly net gereleased zijn vermoed ik-Sander schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:06:
[...]
Gewoon dat een enorm westerse titel 2jr na de oorspronkelijke release nog zo goed scoorT in Japan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Even voor de duidelijkheid omdat ik het echt niet kan geloven
ja je kan ze spelen, maar je kan je imports niet gewoon in de ps2 steken en ze via HDadvance op je schijf zetten.
Om imports te spelen:
- haal de schijf uit je ps2
- sluit hem aan op je pc en download WinHiip
- copieer de game naar de HD (duurt 2-3 minuten)
- steek de schijf terug in je ps2 en spelen maar!
Om imports te spelen:
- haal de schijf uit je ps2
- sluit hem aan op je pc en download WinHiip
- copieer de game naar de HD (duurt 2-3 minuten)
- steek de schijf terug in je ps2 en spelen maar!
Dat is een winkel waarin mensen je hulp kunnen bieden als je wat wilt wetenVerwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:44:
[...]
wat is dat real life winkels?
is dat een soort non-virtueel second life?
Vanavond maar is de Sega Mega Drive Collection & Killzone halen (en m'n Moto GP 4 verkopen?)
Wat vinden jullie de absolute must haves voor de ps2?
Ik sta namelijk op het punt om mijn xbox met toebehoren te ruilen met iemand voor zijn ps2. Nou lijkt het me geweldig om alle toppers van de ps2 achter elkaar te spelen en zo maanden van speel plezier te hebben. Op gamerankings heb ik al een mooi overzicht bekeken maar zou het ook graag eens hier horen.
Zover heb ik (wat ik zo snel zag en wilde spelen) :
Resident evil 4
Devil may cry 3
Metal gear solid 2 & 3
Finals fantasy 10, X-2 en de aankomende XII
God of war
Shadow of the Colossus
Kingdom hearts 2
Ik sta namelijk op het punt om mijn xbox met toebehoren te ruilen met iemand voor zijn ps2. Nou lijkt het me geweldig om alle toppers van de ps2 achter elkaar te spelen en zo maanden van speel plezier te hebben. Op gamerankings heb ik al een mooi overzicht bekeken maar zou het ook graag eens hier horen.
Resident evil 4
Devil may cry 3
Metal gear solid 2 & 3
God of war
Shadow of the Colossus
Kingdom hearts 2
Resident Evil 4 idd en BLACK, dat is zo geweldig 
Zijn er mensen die hier Black spelen op de PS2?
[afbeelding]
Black is een vernieuwende en unieke first-person shooter. Black neemt afstand van de sluip- en simulatiegames die het genre de afgelopen jaren hebben gedomineerd, en richt zich in plaats daarvan op intense vuurgevechten, waarbij belangrijke elementen uit Hollywood-schietscènes worden gebruikt. De weergaloze sensatie van 'schieten-met-gevolgen' vormt een ware revolutie op het gebied van vuurgevechten in videogames.
Aangezien de vijand overduidelijk in de meerderheid is, moet je een nieuwe manier van aanvallen leren om te overleven¿ Wees brutaal, wees agressief en gebruik je omgeving in je voordeel. In Black draait het niet alleen om op wie je schiet, maar op wat je schiet. Uithangborden, muren, beelden, deuren, plafonds en ramen kunnen worden vernield om zo je vijanden te verrassen, verdoven, verwonden of doden - met verwoestende resultaten. Iedere kogel heeft een inslag, en iedere inslag heeft effect.
Waar gaat het over?
Sluit je aan bij de meest genadeloze aanvalsmacht ter wereld. De tactische eenheid BLACK opereert onder totale geheimhouding om de Verenigde Staten te beschermen tegen binnen- en buitenlandse dreigingen. Aangezien BLACK aan niemand verantwoording hoeft af te leggen, kunnen er op de hele wereld openlijk meedogenloze aanvallen worden ingezet. De leden van BLACK zijn getraind in psychologische oorlogvoering, spionage en vechtkunst op het hoogste niveau, en zijn experts in het manipuleren van politici en het controleren van netwerken en legers. Verdiep je in de wereld van illegale oorlogvoering en doe alles wat je kunt om je opdracht uit te voeren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb m'n PS 2 nu 'n klein maandje denk ik gelijk Black erbij gekocht en wat is 't toch fantastisch!
Afgelopen 2 weken tentamens gehad dus geen tijd om te spelen maar 't is werkelijk ultra-versjes zeg!
Eigen mening:
Ziet er gelikt uit, zit mooi geluid bij, enemies zijn erg slim (lopen van je weg / omsingelen je)
Speel 't nu op 'easy' en dat is al verdomd lastig zeg. Zit in level 2 maar is gewoon al lastig
Whiej net level 2 uitgespeeld dat was in 'n open gebied nu heb ik 'n stad-missie das pas
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dat je 't spel niet manual kan saven!
Zodoende speel ik level 2 telkens 1,5 uur, ga ik dood en moet ik weer beginnen vanaf 'n checkpoint
Zijn er mensen die hier Black spelen op de PS2?
[afbeelding]
Black is een vernieuwende en unieke first-person shooter. Black neemt afstand van de sluip- en simulatiegames die het genre de afgelopen jaren hebben gedomineerd, en richt zich in plaats daarvan op intense vuurgevechten, waarbij belangrijke elementen uit Hollywood-schietscènes worden gebruikt. De weergaloze sensatie van 'schieten-met-gevolgen' vormt een ware revolutie op het gebied van vuurgevechten in videogames.
Aangezien de vijand overduidelijk in de meerderheid is, moet je een nieuwe manier van aanvallen leren om te overleven¿ Wees brutaal, wees agressief en gebruik je omgeving in je voordeel. In Black draait het niet alleen om op wie je schiet, maar op wat je schiet. Uithangborden, muren, beelden, deuren, plafonds en ramen kunnen worden vernield om zo je vijanden te verrassen, verdoven, verwonden of doden - met verwoestende resultaten. Iedere kogel heeft een inslag, en iedere inslag heeft effect.
Waar gaat het over?
Sluit je aan bij de meest genadeloze aanvalsmacht ter wereld. De tactische eenheid BLACK opereert onder totale geheimhouding om de Verenigde Staten te beschermen tegen binnen- en buitenlandse dreigingen. Aangezien BLACK aan niemand verantwoording hoeft af te leggen, kunnen er op de hele wereld openlijk meedogenloze aanvallen worden ingezet. De leden van BLACK zijn getraind in psychologische oorlogvoering, spionage en vechtkunst op het hoogste niveau, en zijn experts in het manipuleren van politici en het controleren van netwerken en legers. Verdiep je in de wereld van illegale oorlogvoering en doe alles wat je kunt om je opdracht uit te voeren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb m'n PS 2 nu 'n klein maandje denk ik gelijk Black erbij gekocht en wat is 't toch fantastisch!
Afgelopen 2 weken tentamens gehad dus geen tijd om te spelen maar 't is werkelijk ultra-versjes zeg!
Eigen mening:
Ziet er gelikt uit, zit mooi geluid bij, enemies zijn erg slim (lopen van je weg / omsingelen je)
Speel 't nu op 'easy' en dat is al verdomd lastig zeg. Zit in level 2 maar is gewoon al lastig
Whiej net level 2 uitgespeeld dat was in 'n open gebied nu heb ik 'n stad-missie das pas
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dat je 't spel niet manual kan saven!
Zodoende speel ik level 2 telkens 1,5 uur, ga ik dood en moet ik weer beginnen vanaf 'n checkpoint
[ Voor 96% gewijzigd door CLB op 06-02-2007 22:07 ]
gran turismo 4
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
even serieus, je wil kingdom hearts 2 spelen zonder KH1 gespeeld te hebben? Dat is zoiets als naar de derde LOTR film kijken zonder de voorgaande 2 gezien te hebben: zoiets doe je simpelweg niet!DeepSeven schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:59:
Resident evil 4
Devil may cry 3
Metal gear solid 2 & 3
God of war
Shadow of the Colossus
Kingdom hearts 2
Final Fantasy 10 is niet zo goed (pal versie heeft veel localisatieproblemen), maar als je een degelijke rpg zoekt kan ik je zeker dragonquest 8 aanraden. Is dé beste rpg die er voor ps2 is uitgekomen en is nu ook goedkoop te krijgen in de meeste winkels. Speel het en wees me later dankbaar
Alvorens aan Shadow of the Colossus te beginnen wil je misschien eerst ook Ico spelen. Is een ouder spel van dezelfde makers die ietwat dezelfde sfeer heeft, maar dan meer adventuregericht is ipv actiegericht.
Verwijderd
Guitar Hero 1DeepSeven schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:59:
Guutar Hero 2
en de DDR games
Bedankt voor de tip, alhoewel ik ook FF 10 ga proberen denk ik. Dat van kingdom hearts wist ik niet, dat ze elkaar zo nauw stonden.Boeboe schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:51:
[...]
even serieus, je wil kingdom hearts 2 spelen zonder KH1 gespeeld te hebben? Dat is zoiets als naar de derde LOTR film kijken zonder de voorgaande 2 gezien te hebben: zoiets doe je simpelweg niet!
Final Fantasy 10 is niet zo goed (pal versie heeft veel localisatieproblemen), maar als je een degelijke rpg zoekt kan ik je zeker dragonquest 8 aanraden. Is dé beste rpg die er voor ps2 is uitgekomen en is nu ook goedkoop te krijgen in de meeste winkels. Speel het en wees me later dankbaar
Alvorens aan Shadow of the Colossus te beginnen wil je misschien eerst ook Ico spelen. Is een ouder spel van dezelfde makers die ietwat dezelfde sfeer heeft, maar dan meer adventuregericht is ipv actiegericht.
Localisatieproblemen? Ik heb niks geen last gehad van problemen op dat gare anti-aliasing iets na! FFX-2 is wel .... anders, compleet chick-game en de 1e FF die ik gewoon weiger te spelen!
Dragon Quest 8 daarentegen is gewoon ook MOOI. Als je echt de tijd neemt en intensief speelt ben je gewoon zo 100 uur verder! En nog hebbie niet alles van het game!
Het gare met kingdom hearts 1 en 2 is dat je ook nog Kingdom Hearts, Chain of Memories heb en die is op de GBA
Dat spelletje kan je KH 1.5 noemen.
Dragon Quest 8 daarentegen is gewoon ook MOOI. Als je echt de tijd neemt en intensief speelt ben je gewoon zo 100 uur verder! En nog hebbie niet alles van het game!
Het gare met kingdom hearts 1 en 2 is dat je ook nog Kingdom Hearts, Chain of Memories heb en die is op de GBA
[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 07-02-2007 19:43 ]
dan ben jij wel HEEL tolerant wat de afwerking betreft, of je hebt de US versie gespeeld...SkyStreaker schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:40:
Localisatieproblemen? Ik heb niks geen last gehad van problemen op dat gare anti-aliasing iets na!
De europese versie hebben ze zonder enige verdere aanpassing naar 50Hz omgezet. Grootste gevolg is dat het spel zowiso een merkbaar stuk trager speelt dan de ntsc versie: je loopt trager en alle gevechtsanimaties lopen ook trager. Het geluid loopt echter WEL op normale snelheid, waardoor er van lipsyncronisatie absoluut geen sprake is. Je merkt het in bijna iedere dialoog en handeling: de animatie blijft nog enkele seconden doorlopen nadat het geluid al is afgelopen en dit zorgt voor vervelende pauzes in ieder gesprek. Dan is er nog square's gare definitie van "breedbeeld" die op alles mooi weergegeven wordt, behalve op een breedbeeldtelevisie. Leuke letterboxed 4:3 verhouding, enige optie om niet met 4 zwarte balken te spelen is om de "zoom" functie op je tv te gebruiken indien die dit ondersteunt (en mijn samsung ondersteunt het enkel over de klassieke aansluitingen, niet over component). Als je tv het zoomt krijg je als beloning enorm lelijk beeld cadeau. Nee, square heeft voor mij de FF reeks grondig verpest in Europa, ik ben benieuwd wat ze met de 12 gedaan zullen hebben...
Eeh.. FF X was FF X international. De JAP versie dus. De lippen zijn gesynced naar Japanse stemmen en niet de Engelse stemmen. Heeft niks te maken met de het verschil in snelheid van de animaties vs sound aangezien de movies en de muziek gewoon netjes getimed zijn op alle animaties. En wees blij, als ze alles opnieuw hadden moeten lipsyncen had het nog langer geduurd voordat de EU versie uit was geweest. Daarnaast had de EU versie dus ook de Dark Aons die de USA versie mist.
Dus wat mij betreft vielen de lokalisatie problemen nogal mee. Tuurlijk is het jammer dat ze geen fullscreen pal versie hebben gemaakt of het spel een 60Hz optie hebben gegeven. Maar wat mij betreft niet meer dan dat. Het is nog steeds volledig FF X en wat mij betreft een enorm goede game. Ik zou dat echt niet laten liggen vanwege de PAL balken en iets tragere gameplay.
Dus wat mij betreft vielen de lokalisatie problemen nogal mee. Tuurlijk is het jammer dat ze geen fullscreen pal versie hebben gemaakt of het spel een 60Hz optie hebben gegeven. Maar wat mij betreft niet meer dan dat. Het is nog steeds volledig FF X en wat mij betreft een enorm goede game. Ik zou dat echt niet laten liggen vanwege de PAL balken en iets tragere gameplay.
[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 07-02-2007 21:50 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Final fantasy X-2 is dus niks?
Heb trouwens wel van dragon quest gelezen dat het enorm saaie random battles heeft omdat ze zo lang duren door de weinig damage die je doet.
Heb trouwens wel van dragon quest gelezen dat het enorm saaie random battles heeft omdat ze zo lang duren door de weinig damage die je doet.
[ Voor 70% gewijzigd door DeepSeven op 07-02-2007 22:01 ]
saaie random battles? Wacht maar als je het spel uitspeelt en nog 50 uur extra wil grinden om de bonusbaas aan te kunnen
Ik vond het een leuk spel hoor. Zeker leuk wanneer je X ook goed vond. Je kunt gewoon wat langer "samen" zijn met bekende karakters.DeepSeven schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:00:
Final fantasy X-2 is dus niks?
Nou DMC 3 is echt een bout game dat wil je niet weten. Ze hebben een second edition uitgebracht en die schijnt speelbaar te zijn, ik heb het in ieder geval opgegeven, te frustrerend moeilijk. Voor die-hard buttonbashers is het wellicht een eitje maar ik kom er gewoon niet doorheen. In mission 7 een dik uur allerlei combo's geprobeerd op een of andere statue om de flames uit te krijgen, maar het lukt telkens net niet. Het trieste van dit spel is dat dat ding gewoon een random geval is op je weg naar de boss, en als je die NIET in 1 keer verslaat (dikke kans) dan moet je dus de volgende keer (geen saves gedurende een missie) weer daarlangs...DeepSeven schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:59:
Resident evil 4
Devil may cry 3
ZEKER de subsistence versies kopen want dan heb je veel extra'sMetal gear solid 2 & 3
De subsistence van MGS2 is erg gaaf want je krijgt een inmense bak virtual missions erbij, dus allerlei puzzles met guards die je moet oplossen. De subsistence van MGS3 bevat de ports van metalgear 1 en 2 van de MSX (good old days!) en het complete spel als film (in-engine!)
God of war is inderdaad een must have. Wel wat kort, ik was er in 13 uurtjes doorheen en ik kijk echt in alle hoeken en gaten, maar het spel is zo gaaf dat je het zo nog een paar keer speelt, net als de MGS games.Finals fantasy 10, X-2 en de aankomende XII
God of war
Shadow of the colossus is ook een meesterlijke game, mits je van dat soort puzzles houdt. Ik vond het minder, maar dat is persoonlijk denk ik. Aan de kwaliteit van het spel ligt het iig niet, je moet er gewoon van houden.Shadow of the Colossus
Kingdom hearts 2
Je houdt kennelijk niet van racegames, maar GT4 zou ik toch kopen als ik jou was.
Er komen nog wat toppers aan trouwens:
- God of war 2 (vervolg op 1, dus eerst 1 spelen)
- Rough galaxy
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Vandaag de Sega Mega Drive Collection gehaald bij de Dixons!
Hadden nog maar 2 exemplaren en voor de rest nergens te krijgen:
Intertoys/ MediaMarkt/ BartSmit/ V&D en de FreeRecordShop
Tevens was nergens Killzone te krijgen, dus die bestel ik denk maar online!
Sega Mega Drive Collection is echt suuuuuperstoer! Mooi menu, leuke games en werkt perfect icm de PS II Controller. Golden Axe whiejj super, Ecko the Dolphin leukjes! Voor de rest nog niet zoveel naar gekeken, maar dat komt in de loop der weekend wel... Zeker 27 leuke games voor 29,99
Hadden nog maar 2 exemplaren en voor de rest nergens te krijgen:
Intertoys/ MediaMarkt/ BartSmit/ V&D en de FreeRecordShop
Tevens was nergens Killzone te krijgen, dus die bestel ik denk maar online!
Sega Mega Drive Collection is echt suuuuuperstoer! Mooi menu, leuke games en werkt perfect icm de PS II Controller. Golden Axe whiejj super, Ecko the Dolphin leukjes! Voor de rest nog niet zoveel naar gekeken, maar dat komt in de loop der weekend wel... Zeker 27 leuke games voor 29,99
Ik heb dmc 3 nu op de pc samen met resident evil 4, het zijn zeer slechte ports en deze 2 games zijn dan ook de voornaamste reden waarom ik de ps2 haal. Persoonlijk vind ik dmc 3 geniaal, maar de pc versie is dan ook de special edition versie (wat waarschijnlijk ook die second edition is die jij bedoelt). Dan haal ik ook de special edition voor de ps2, iig bedankt voor de tip.EfBe schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:49:
[...]
Nou DMC 3 is echt een bout game dat wil je niet weten. Ze hebben een second edition uitgebracht en die schijnt speelbaar te zijn, ik heb het in ieder geval opgegeven, te frustrerend moeilijk. Voor die-hard buttonbashers is het wellicht een eitje maar ik kom er gewoon niet doorheen. In mission 7 een dik uur allerlei combo's geprobeerd op een of andere statue om de flames uit te krijgen, maar het lukt telkens net niet. Het trieste van dit spel is dat dat ding gewoon een random geval is op je weg naar de boss, en als je die NIET in 1 keer verslaat (dikke kans) dan moet je dus de volgende keer (geen saves gedurende een missie) weer daarlangs...
Dat van die versie's vond ik al wat vaag ja, weet ik nu iig welke ik moet pakken.ZEKER de subsistence versies kopen want dan heb je veel extra's. Die van MGS3 ligt nog wel in de winkel denk ik (en vaak goedkoper dan een gemiddelde ps2 game) die van MGS2 is al wat ouder, wellicht via marktplaats nog wel te verkrijgen.
De subsistence van MGS2 is erg gaaf want je krijgt een inmense bak virtual missions erbij, dus allerlei puzzles met guards die je moet oplossen. De subsistence van MGS3 bevat de ports van metalgear 1 en 2 van de MSX (good old days!) en het complete spel als film (in-engine!)
Ja dat is ook het mooie, dat er nog steeds games voor uit komen. Mijn xbox wordt al een jaar niet meer gebruikt. En nu heb ik voor de (volle) prijs van 2 xbox360 spellen alle topspellen van de vorige generatie.God of war is inderdaad een must have. Wel wat kort, ik was er in 13 uurtjes doorheen en ik kijk echt in alle hoeken en gaten, maar het spel is zo gaaf dat je het zo nog een paar keer speelt, net als de MGS games.
Shadow of the colossus is ook een meesterlijke game, mits je van dat soort puzzles houdt. Ik vond het minder, maar dat is persoonlijk denk ik. Aan de kwaliteit van het spel ligt het iig niet, je moet er gewoon van houden.
Je houdt kennelijk niet van racegames, maar GT4 zou ik toch kopen als ik jou was.
Er komen nog wat toppers aan trouwens:
- God of war 2 (vervolg op 1, dus eerst 1 spelen)
- Rough galaxy
Must have voor de PS2 vind ik toch wel iets uit de SSX-serie... 
Snowboarden...
Dus SSX Tricky, SSX3 of SSX On Tour.
Persoonlijk heb ik ze alle 3 en een kopie van SSX (1)
zelfs de oudste, SSX Tricky, speel ik nog geregeld.
Eigenlijk had ik zelf helemaal niks met snowboarden, veel vrienden ook niet.
Toch hebben we met z'n allen heel wat uurtjes aan deze games besteed
Snowboarden...
Dus SSX Tricky, SSX3 of SSX On Tour.
Persoonlijk heb ik ze alle 3 en een kopie van SSX (1)

zelfs de oudste, SSX Tricky, speel ik nog geregeld.
Eigenlijk had ik zelf helemaal niks met snowboarden, veel vrienden ook niet.
Toch hebben we met z'n allen heel wat uurtjes aan deze games besteed
Leeg - Sinds 20180907
Verwijderd
Er zijn zeker veel topgames voor de PS2, ik ga er proberen eentje goedkoop 2de hands op de kop te tikken. Maar als ik dan de lijst met games zie die ik wil hebben vrees ik dat ik nog aardig aan het sparen kom 
Want toppers die je imo zeker moet hebben:
- God of War
- God of War II (word toch goed)
- ICO
- Shadow of the Colossus
- Devil May Cry
- Devil May Cry II
- Devil May Cry III
- Okami
- Burnout Revenge
- Burnout Takedown
- Jak & Daxter (alle zowat)
- Ratchet & Clank (alle zowat)
- Sly Raccoon (stijl spreekt me aan)
- Metal Gear (alle)
- Bully.
- Maximo
en dan laat ik nog games als RE4 en Viewtiful Joe weg die ik voor de Cube heb. (en GTA op de PC)
Want toppers die je imo zeker moet hebben:
- God of War
- God of War II (word toch goed)
- ICO
- Shadow of the Colossus
- Devil May Cry
- Devil May Cry II
- Devil May Cry III
- Okami
- Burnout Revenge
- Burnout Takedown
- Jak & Daxter (alle zowat)
- Ratchet & Clank (alle zowat)
- Sly Raccoon (stijl spreekt me aan)
- Metal Gear (alle)
- Bully.
- Maximo
en dan laat ik nog games als RE4 en Viewtiful Joe weg die ik voor de Cube heb. (en GTA op de PC)
Je vergeet Final Fantasy XII. Ook geen kleintje dacht ik zo
Je vergeet Katamari Damacy en I-Ninja, die spellen zijn beide gewoon puur lol!
Ty, the tasmanian tiger speelt ook lekker weg als platformer.
Tak & Tak 2 (Tak 2 zit vol met minigames!)
Maximo is een beetje een eerbetoon naar ghouls n ghosts, imho -- geweldig!
Een andere leuke RPG voor de meer doorgewinterde RPG-er is de Shin Megami Tensei-serie. Dit is gewoon cult-rpg maar M-O-O-I-! Mijn god, wat een heerlijke serie. Ik kijk dan ook echt met smart uit naar het deel op PS3.
Ik moet trouwens zeggen, nu ik mijn ps2 heb verkocht, ik echt goede RPG's mis en daar was PSX/PS2 na de SNES toch de machine bij uitstek voor. RPG op de PC zuigt te vaak. Te ver doorgeslagen in de D&D rulesset en teveel geconfigureer om nog echt van de wereld of werelden te kunnen genieten! Maar dat is puur en alleen mijn mening. Overigens heb ik gewoon alle RPG"s van de PS2 die ik spelen wil gewoon gehouden, ghehe...
Vergeet ik zowaar ook een visueel ERG aantrekkelijk rpg : Grandia 3. 2 DVD-5's, veel gesproken tekst, mooi gedaan, speelt lekker weg. Alleen vereist wel vrijwel meteen strategisch inzicht. Je moet niet aankloten
Ik heb overigens heel erg veel moeite met FFXII, sinds 10 vindt ik het eigenlijk erg bergafwaarts gaan. FX12 lijkt verdorie op 1 en al MMO!
Ty, the tasmanian tiger speelt ook lekker weg als platformer.
Tak & Tak 2 (Tak 2 zit vol met minigames!)
Maximo is een beetje een eerbetoon naar ghouls n ghosts, imho -- geweldig!
Een andere leuke RPG voor de meer doorgewinterde RPG-er is de Shin Megami Tensei-serie. Dit is gewoon cult-rpg maar M-O-O-I-! Mijn god, wat een heerlijke serie. Ik kijk dan ook echt met smart uit naar het deel op PS3.
Ik moet trouwens zeggen, nu ik mijn ps2 heb verkocht, ik echt goede RPG's mis en daar was PSX/PS2 na de SNES toch de machine bij uitstek voor. RPG op de PC zuigt te vaak. Te ver doorgeslagen in de D&D rulesset en teveel geconfigureer om nog echt van de wereld of werelden te kunnen genieten! Maar dat is puur en alleen mijn mening. Overigens heb ik gewoon alle RPG"s van de PS2 die ik spelen wil gewoon gehouden, ghehe...
Vergeet ik zowaar ook een visueel ERG aantrekkelijk rpg : Grandia 3. 2 DVD-5's, veel gesproken tekst, mooi gedaan, speelt lekker weg. Alleen vereist wel vrijwel meteen strategisch inzicht. Je moet niet aankloten
Ik heb overigens heel erg veel moeite met FFXII, sinds 10 vindt ik het eigenlijk erg bergafwaarts gaan. FX12 lijkt verdorie op 1 en al MMO!
[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 08-02-2007 19:07 ]
Heeft iemand ervaring met de RMA procedure van Sony? Mijn ps2two ging in de eerste maand kapot (laser problemen) . Netjes opgestuurd volgens de rma website van Sony . De mailtjes praten over binnen 10 dagen. Nu is het al de 10e dag en ik heb nog steeds geen nieuwe ontvangen. Contact gehad met de helpdesk van Sony maar die konden niets zeggen over hoe lang het nog ging duren, wat de actuele handelingen zijn etc. omdat de nieuwe rma procedure nog zo nieuw is... Beetje apart
10 gewone dagen of werkdagen? Bij werkdagen, kun je gerust met 14 dagen (twee weken) rekening houden.
De mail praat over 10 normale dagen, de helpdesk over werkdagen. Heel toevallig kreeg ik net een mailtje waarin staat dat het pakketje verstuurd is
Maar goed het kan nog wel even duren voordat ik het ontvang
Hallo iedereen,
Ik heb sinds vandaag een PStwo silver met 2 controllers en 1 memorycard kunnen kopen voor 50 euro :-D
Ik had gehoord dat het wel interessant is om een andere kabel te gebruiken. RGB?
Is dat de moeite waard om op een gewone JVC tv te gebruiken?
Indien ja, welke koop ik best?
Alvast van harte bedankt
Grts
fre
Ik heb sinds vandaag een PStwo silver met 2 controllers en 1 memorycard kunnen kopen voor 50 euro :-D
Ik had gehoord dat het wel interessant is om een andere kabel te gebruiken. RGB?
Alvast van harte bedankt
Grts
fre
Verwijderd
nee geld verspilling. Alleen op duurdere tv's schijnt er een klein verschil waarneembaar te zijn. IIg op mijn jvc zag ik niks.FrE911 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:48:
Hallo iedereen,
Alvast van harte bedankt
Grts
fre
Ik zou altijd een RGB-kabel aansluiten op je PS2. Verschil met composite (dat gele stekkertje) is echt groot. De Blaze kan ik je zonder meer aanraden. Prima kabel, leuke prijs.
Ik natuurlijkFrE911 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:49:
Beiden bedankt voor de raad maar wie van de twee heeft het bij het rechte eind? :-)
Kijk maar in de openingspost onder "PS2 en de wonderschone RGB-kabel"
Heb intussen die blaze gezocht maar ik kan hem nergens vinden. Iemand die weet waar hij te koop is?
Tijdens de zoektocht ben ik deze tegengekomen: Logic 3, Scart Cable met RGB / AV Switch (PS2) €4,99
Is dit evenwaardig?
Tijdens de zoektocht ben ik deze tegengekomen: Logic 3, Scart Cable met RGB / AV Switch (PS2) €4,99
Is dit evenwaardig?