Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:07:
Ik heb mn PS2 nu nog met de officiële Sony RGB scart aan mn tv hangen (CRT). Kan ik die kabel straks gebruiken op mn nieuwe LCD TV, (waarschijnlijk Sony 40" HD Ready), of ziet dat er niet uit en kan ik beter zo'n component kabel scoren?
Normaal gezien wel, want de meeste tv's hebben ook een RGB-scart uitgang.

Maar als je mijn posts hierboven leest, dan kom ik tot de conclusie dat een 40inch tv gewoon te groot is voor een PS2.
Boeboe schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:10:
wat voor merk van PC scherm? Ik weet bijvoorbeeld dat Dell een vrij magere component input heeft, maar samsung levert dan weer heel mooi beeld op dat vlak.
Eeeks, een Dell, nl deze

[ Voor 26% gewijzigd door DarthDavy op 27-06-2007 11:15 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosluis schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:33:
Ik heb nog een oude ps2 dus die grote. Ik ben al een tijdje op zoek naar een netwerkkaart alleen zijn deze nergens meer te vinden. Weet iemand nog een adresje waar ze deze kaarten nog verkopen?
Tweakers.net V&A, Ebay, Marktplaats, alleen nieuw verkopen ze die niet zo gauw meer. Meestal zijn die nu geleverd met de PS2 slimline zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:10:

Normaal gezien wel, want de meeste tv's hebben ook een RGB-scart uitgang.

Maar als je mijn posts hierboven leest, dan kom ik tot de conclusie dat een 40inch tv gewoon te groot is voor een PS2.
ok heb het nu goed gelezen :) ben benieuwd wat dan het effect is als je je PS2 games via de PS3 speelt. Zit nu wel een upscaler ingebouwd in de nieuwe firmware... ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

forceert gewoon progressive scan op alle games. MAW, games die al progressive ondersteuning hebben (zijn er niet veel, weet ik) gaan er niet op verbeteren. Voor de andere games is het hopen dat ze zich zomaar laten forceren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier wel eens een review van gelezen op gamers.nl ofzo.. wacht ff...

nee het was op fok.nl >> HDTV player for ps2 review

citaat: Oplichting is een te groot woord, maar het gevoel dat Xploder de zaken mooier voorspiegelt dan ze zijn bekroop me toch. lees verder

Lijkt me dus niet echt wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, dat is nu eenmaal zo met die dingen.

Ik denk dat de grootste waarheid al in de inleiding van die review staat:
De Playstation 2 ondersteunt vanuit zichzelf geen HDTV, de output is maximaal 480i wat normaal is voor standaard definitie televisies Dit is ook logisch aangezien de PS2 inmiddels al 5 jaar oud is en de HD-technologie bij de introductie van deze console nog in de kinderschoenen stond en voor het grote publiek niet betaalbaar was.
De PS2 heeft nu eenmaal een lage resolutie en op grote schermen is een lage resolutie lelijk. Niets aan te doen... Buiten je console ook mee laten groeien met je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat eens te denken n.a.v. de review van die hdtv player en onze discussie, we willen natuurlijk overal het maximale uithalen. Maar in principe klopt het wel wat er in die review staat, en dat bracht me op een idee, waar ga ik heen met dit verhaal..... nou hier naartoe:
Als je dus een 40 inch tv hebt net als DarthDavy dan kan je kiezen voor of 'fullscreen' en gevolge dat graphics van de ps2 (ondanks de component kabel) wat minder zijn, maar als je het beeld wat weet te verkeinen (met als gevolg een zwarte balk rondom) dan is het weergegeven beeld kwalitatief weer wat beter en dus minder opgeblazen.
Fullscreen gamen komt dan wel weer als je een ps3 of xbox 360 aanschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Dat zei ik ook in m'n vorige post, maar niet met zoveel woorden
De PS2 heeft nu eenmaal een lage resolutie en op grote schermen is een lage resolutie lelijk.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:22:
Dat zei ik ook in m'n vorige post, maar niet met zoveel woorden
[...]
:p
d:)b

niet helemaal... maar wel een beetje, als ik jou was zou ik het beeldformaat lekker iets omlaag gooien, dat was mijn tippie...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan je de Joytech AV-245C aanraden. Ik heb hem zelf ook, en heb mn 360 en Wii erop aangesloten (het is een 7 poorts component switch, ook voor toslink geluid en RJ45). Mn DVD speler via HDMI. Hij is red. prijzig wellicht (om en nabij de 100 euro), maar de moeite waard.

De meegeleverde component kabel is wel aardig dun, die heb ik vervangen door een dikkere. krijg er nu nog beter beeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Nog effe een update:

Gisterenavond dus weer de ganse set-up overhoop gegooid en met de PS2 naar m'n PC om hem aan m'n Dell 2407wfp te hangen. Ik was alweer weer niet onder de indruk over alle karteltjes en andere dingen die ik zag (Tekken 5). Dan maar even het schrikeffect toegepast. De PS2 via S-video aan het scherm gehangen en opnieuw Tekken 5 opgestart. Man!!! Wat is dat lelijk zeg!!! Ok, verder van het scherm gaan zitten (ik zat op ongeveer 50cm), maar verder dan een meter of 2 kom ik niet in m'n bureau. Een paar potjes Tekken 5 gespeeld, maar dat was echt wel niet om aan te zien op s-video. PS2 weer afgezet en opnieuw aangesloten met de component kabel. Ok, op m'n computerscherm heb ik zeker 30% een beter beeld met de componentkabel (ik zou zelfs over 50% tot 60% durven spreken).

Dan terug naar de slaapkamer verhuisd en de PS2 via scart aangesloten. Tekken 5 opgestart en ik wou onmiddellijk terug naar m'n bureau lopen. Maar ik beet door de pil en speelde 2 potjes. Dan PS2 terug afgezet, met componentkabel op de TV aangesloten. Hehe, dat is idd wat beter dan met de scart. Om een goed idee te krijgen heb ik een uurtje Tekken 5 zitten spelen en naarmate ik langer speelde, kon ik de kwaliteit van de graphics toch weten te appreciëren. Tekken 5 is best wel een mooi spel. De karakters zijn idd wat sterk gekarteld, maar dat komt dan ook door de lage resolutie van de PS2 voor een 40 inch scherm. De betere kleuren via de component maken toch wel wat goed tov de scart op het tv-scherm.

Na een uurtje Tekken 5 gespeeld te hebben, heb ik nog een half uurtje Gran Turismo 4 zitten spelen en ik vind persoonlijk dat Tekken 5 er veel beter uitziet dan GT4 (de kartels van de wagens zijn erger dan de kartels van de karakters in Tekken 5). Even GT4 eruit gezwierd en GT3 ter vergelijking erin gedaan. Idd, GT4 is heel wat mooier in graphics dan GT3. Ook heb ik in GT3 heel wat grotere kartels op de auto's dan in GT4. GT3 is zelfs echt lelijk op 40 inch tv-scherm. Terug GT4 erin gedaan en ik genoot duidelijk echt van de betere graphics.

Ten slotte naar God of War gaan kijken en die vind ik als vrij recent spel toch teleurstellend. Tekken 5 en GT4 geven een relatief mooi beeld, maar dat van God of War vind ik niet echt denderend (toch nog altijd beter dan GT3). Misschien dat God of War 2 mooier gaat zijn, maar die heb ik nog niet in mijn bezit. Als laatste test heb ik Tekken Tag Tournament vergeleken tov Tekken 5 (Tekken 4 heb ik niet) en hoewel Tekken 5 natuurlijk veel mooiere graphics heeft dan TTT, was TTT ook wel best te doen. Ik bemerkte een trend dat vechtspelletjes het blijkbaar beter doen in graphics dan andere games, dus heb ik ook geven Mortal Kombat: Deadly Alliance en Mortal Kombat: Deception in m'n PS2 gezwierd en die zijn ook onderhevig aan de lage resolutie van de PS2.

Na twee dagen spelen en testen kom ik tot het volgende besluit: de aankoop van de componentkabel was niet verkeerd. Het ding geeft idd een beduidend beter beeld dan de scart-kabel. Ik ben enorm verwend op gebied van graphics omdat ik gewoon ben van op een 24 inch computerscherm te spelen in een resolutie van 1920x1200. Hoe dan ook, ik denk dat ik momenteel het maximale uit m'n PS2 haal (via component aangesloten op tv en via optical out op een surround systeem) en als ik nog beter wil, dan moet ik maar een PS3 gaan kopen (ik wacht wel nog op wat betere software).

Ik had ook wat foto's genomen van de verschillende games op m'n tv-scherm met m'n digicam, maar m'n digicam is nu niet onmiddellijk van hoge kwaliteit en het flitslicht van de camera verneukte alle foto's zodat ze amper een mooi en representatief beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat je daar over begint, tekken 5 & Graphics. Het was mij gisteren ook opgevallen dat de karakters idd wat kartelig zijn, en de omgeving een stuk beter. Het lijkt er daarom ook op dat de ontwikkelaars van tekken 5 zich voornamelijk op de omgeving gericht hebben.

En wat trouwens ook een myth was was de AntiAliasing in Tekken Tag tournament, ik kom namelijk nergens dingen in het spel tegen wat erop moet lijken dat AA toegepast is, het blijkt dus ook dat het 'eventjes' geweest was maar toch teveel problemen met zich meegaf blijkbaar. Jammer. Volgens mij had het spel netzogoed kunnen draaien als zonder AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Grappig dat jullie het over Tekken 5 hebben :P
vanmiddag een PS2 gekocht + Tekken 5...
en thuis alles aangesloten, werkte meteen goed...vind de graphics nog goed meekunnen
ik vraag me alleen af hoe je characters vrij kunt spelen bij Tekken5, misschien niet helemaal thuis in dit topic maar weet niet waar ik het anders moet vragen...
en btw, welke spellen zijn nog echte aanraders voor PS2?
Formula One bijv? lijkt me wel lekker, ik had die nog bij de Media Markt gespeeld op de PS3...speelt wel lekker weg
Fifa misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Story mode uitspelen ;) Met verschillende characters natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Thrills33ka schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:02:
Formula One bijv? lijkt me wel lekker, ik had die nog bij de Media Markt gespeeld op de PS3...speelt wel lekker weg
Fifa misschien?
Pro Evolution Soccer is een betere voetbalsimulatie game dan Fifa. Als je meer waarde hecht aan offciële licenties en fancy extra'tjes moet je voor Fifa gaan, voor puur voetbalsimulatieplezier is Pro Evolution Soccer ongeëvenaard.

De beste race simulator game is Gran Turismo 4. Dat is natuurlijk geen Formule 1, maar ik denk dat in de 700 wagens die Gran Turismo 4 heeft wel iets tussen zal zitten dat je leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tekken 5 heeft btw ook een speciale soft/sharp optie in het settingsmenu zitten... sharp = scherper, maar met veel meer jaggies (ook in de omgeving).

Standaard speel je met een beetje 'blur'... een beetje het composiet-effect :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
er is geen officieel Tekken 5 topic, dus ik vraag het maar ff hier
ik was dus gister met die story mode bezig, had ik die Lee gepakt (gast in smoking)
ik kwam overal redelijk doorheen, op 2 goeie na...(steeds op Medium gespeeld)
toen kwam ik bij de Final Stage (10), zo'n grote ouwe gast, met allerlei regenboog kleuren om zich heen....nou ik kreeg hem dus echt met geen mogelijkheid dood, ik had zelfs het nivo naar easy gezet...die gast hoefde maar ff vuur te spugen of ik was 80 % van m'n leven kwijt, en een slag en je kon 3 sec geen kik meer geven....ik wil graag die characters hebben :( nu heb ik weer moeten afbreken omdat ik hem niet verslagen kreeg. Hoe versla je zo'n gast in godsnaam, en hoe kun je die erg lame vlammen ontwijken?

[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 29-06-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:01:
[...]Pro Evolution Soccer is een betere voetbalsimulatie game dan Fifa. Als je meer waarde hecht aan offciële licenties en fancy extra'tjes moet je voor Fifa gaan, voor puur voetbalsimulatieplezier is Pro Evolution Soccer ongeëvenaard.

De beste race simulator game is Gran Turismo 4. Dat is natuurlijk geen Formule 1, maar ik denk dat in de 700 wagens die Gran Turismo 4 heeft wel iets tussen zal zitten dat je leuk vindt.
Eens, Pro Evolution is echt een feest wat speelstijl ervaring betreft, toch na ruim een half jaar PES gespeeld te hebben toch fifa 2007 gekocht (ook alweer een super verbetering ten opzichte van fifa06), en puur vanwege de 'coach/carriere' modus, dat miste ik het meest in PES de mogelijkheid om met een engelse 2e divisie club je weg omhoog te knokken... Daarnaast co-op ik iedere week met mijn beste maat een potje fifa, en in fifa07 kan je eindelijk met z'n 2en een carriere afwerken.

Verder is Gran Turismo inderdaad de meest vette racegame op de ps2 imho. Er zijn wel F1 games maar op 1 of andere manier vind ik F1 racing op een console toch nooit heel fijn, Gran Turismo daarintegen is wel super uitgewerkt en is een must voor iedere ps2 eigenaar.

Afgelopen tijd ook Scarface (18+ game) gespeeld, had ik gekregen van mijn beste maat, als je een beetje van GTA houdt is dit een aanrader, het is hetzelfde genre maar dan met leukere dingetjes erin, er zit meer een 'overal' doel in het spel zodat je daadwerkelijk weet waar je naar toe gaat waar bij GTA vaak bestond uit onsamenhangende missies. Maar dat is mijn mening (speel GTA san andreas ook nog met veel plezier overigens). Daarnaast is het gewoon 'vet' om Tony Montana te spelen. Tip: check de film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik heb Scarface op m'n PC gespeeld en ik vond er niets aan. Plus dat de PS2 niet echt mooie graphics voor Scarface op het scherm tovert en dan heb ik het wel gehad. Maar de film is idd top. Dus steek liever de film in je PS2 ipv het spel :)

GTA: San Andreas mag je eigenlijk niet missen op je PS2. Eigenlijk kan je ook nog best GTAIII en/of GTA: Vice City ook kopen. Ook hele leuke spellen, waar je heel lang mee bezig kan zijn.

Als je RPG's wilt, kan je naar Final Fantasy games gaan kijken en/of Kingdom Hearts.

Ik hou persoonlijk ook heel veel van arcade racers en daar is Need For Speed altijd leuk (Most Wanted vind ik persoonlijk leuker dan Carbon) en de Burnout games zijn ook fun voor hun snelheidsgevoel.

Ten slotte dan nog vechtspelletjes: persoonlijk zweer ik bij Tekken voor een leuke vechtsimulatie en bij Mortal Kombat voor de arcade fun. Ik ben in het bezit van Mortal Kombat Deadly Alliance en Mortal Kombat Deception. Armageddon ga ik me ook wel eens aanschaffen als ie in Platinum verschijnt. Veel mensen vinden Soul Calibur leuk, maar daar vind ik zelf niets aan.

Edit:
En vergeet ook God of War niet. Beste action/adventures op de PS2.

[ Voor 3% gewijzigd door DarthDavy op 29-06-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:55:
er is geen officieel Tekken 5 topic, dus ik vraag het maar ff hier
ik was dus gister met die story mode bezig, had ik die Lee gepakt (gast in smoking)
ik kwam overal redelijk doorheen, op 2 goeie na...(steeds op Medium gespeeld)
toen kwam ik bij de Final Stage (10), zo'n grote ouwe gast, met allerlei regenboog kleuren om zich heen....nou ik kreeg hem dus echt met geen mogelijkheid dood, ik had zelfs het nivo naar easy gezet...die gast hoefde maar ff vuur te spugen of ik was 80 % van m'n leven kwijt, en een slag en je kon 3 sec geen kik meer geven....ik wil graag die characters hebben :( nu heb ik weer moeten afbreken omdat ik hem niet verslagen kreeg. Hoe versla je zo'n gast in godsnaam, en hoe kun je die erg lame vlammen ontwijken?
Hmm die eind baas is wel lastig ja. Krijg hem vaak wel neer met vooral veel low kicks en wat andere combi's( per karakter verschillend)

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Thrills33ka schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:02:
...
Fifa misschien?
Pro Evolution Soccer 5/6 kosten niet zo veel meer.
Gran Turismo 4
God of War 1 en 2
Shadow of the Collosus
Burnout (Altijd lachuh)
Guitar Hero 1 en 2
Metal Gear Solid 3
Final Fantasy XII
Resident Evil 4

En zo zijn er nog veel games die gewoon bad ass zijn voor de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:42:
Ik heb Scarface op m'n PC gespeeld en ik vond er niets aan. Plus dat de PS2 niet echt mooie graphics voor Scarface op het scherm tovert en dan heb ik het wel gehad. Maar de film is idd top. Dus steek liever de film in je PS2 ipv het spel :)
Zo zie je maar DarthDavy.. 'smaken' verschillen! Ben zelf weer niet zo'n combatgames fan.
Nohead schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:53:
[...] En zo zijn er nog veel games die gewoon bad ass zijn voor de PS2.
Precies! Dus Thrills33ka, aan de lijstjes met goede games hier aangegeven kan je zelf je keuze maken uit games met thema's die jou aanspreken, kijk dan ook eens op IGN.com daar staan veel reviews, screenshots en filmpjes van games (en nog veel meer ook trouwens).

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hmmm hoeveel mortal kombat games bestaan er nou voor de ps2? Ik heb deadly alliance en deception, mis nog die nieuwste, armageddon. Zijn er nog meer?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

dano_nl schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:27:
hmmm hoeveel mortal kombat games bestaan er nou voor de ps2? Ik heb deadly alliance en deception, mis nog die nieuwste, armageddon. Zijn er nog meer?
Heruitgaves van MK1/2/3 op midway`s arcade treasures :)

Verder zijn er nog de PS1 titels Mortal Kombat 2/3/4/Trilogy en Sub Zero nog wat... volgens mij mis ik er dan nog 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:27:
en MK Shaolin Monks, een actio adventure. Coole spinoff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ik twijfel bij het aanschaffen van een voetbalspel tussen Pro Evolution Soccer 6 en Fifa 2007...
ik heb Fifa 2007 wel op de PC gespeeld, was wel ok (behalve de graphics niet erg hoogstaand)
de gameplay van Fifa is ook wel wat moeilijker geworden nu, maar PES heb ik 0,0 ervaring mee
ik neig toch naar Fifa 07, beetje de zekerheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:55:
Hoe versla je zo'n gast in godsnaam, en hoe kun je die erg lame vlammen ontwijken?
Door aan te zien komen wat hij gaat doen :P

Op het moment dat hij dat vuur spuwt moet je 2 keer naar boven drukken om zo een 'tap' naar boven te maken, doe dat een paar keer en je hebt 'm ontweken. Meestal doet hij dat alleen als de afstand tussen hem en jou voldoende is. Het beste blijft aanvallen & blocken. leer zijn moves en maar loos erop hakken schiet je niks mee op :D

Mischien kan je deze combo tap naar boven ook koppelen aan 1 van je L1/2/R1/2 toetsen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:38:
[...]

Door aan te zien komen wat hij gaat doen :P

Op het moment dat hij dat vuur spuwt moet je 2 keer naar boven drukken om zo een 'tap' naar boven te maken, doe dat een paar keer en je hebt 'm ontweken. Meestal doet hij dat alleen als de afstand tussen hem en jou voldoende is. Het beste blijft aanvallen & blocken. leer zijn moves en maar loos erop hakken schiet je niks mee op :D

Mischien kan je deze combo tap naar boven ook koppelen aan 1 van je L1/2/R1/2 toetsen koppelen.
lol :P tja aan zien komen wat hij doet....ik probeerde hem gewoon zo weinig mogelijk kansen te geven om mij te knallen, want als ie 1 klap geeft ben je al kansloos....dan gaat ie gewoon doorslaan...en die slagen van hem verdoven je ook even voor 3 sec ofzo soms, echt irritant
dat 2 x naar boven wist ik niet, zal het eens proberen
kun je btw ook characters vrijspelen met Arcade mode? of Time Attack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee alleen in story mode.

Ook ik heb die eindbaas op hard uitgespeeld, dus het is prima mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:58:
Nee alleen in story mode.

Ook ik heb die eindbaas op hard uitgespeeld, dus het is prima mogelijk :P
Mja ik heb Tekken 5 pas 1 dag :p
maargoed Tekken 4 was ik wel goed mee, die 2 Djins en die Eddie die ownden :P
maar ik zie die Eddie niet meer, er is wel zo'n andere gek die beetje breakdance moves maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bryan fury player only, eigenlijk. Ook een beetje van Jin & Paul phoenix. Beste is om dat allemaal uit te werken met Tag tournament, maar in deel 5 van tekken heb je moves die 'nieuw' zijn en verwarring opwekken in deel 4 danwel tag tournament.

Iemand trouwens die dikke typefout op Tekken Tag tournament opgevallen? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/12795753abce2f95a2b6569f2094a8bf/thumb.jpg

let vooral op het MB ipv KB :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
heb 2 characters vrijgespeeld bij Tekken 5 lol
zo'n kangaroo en nog ene...maar met die Lee (gast in smoking) lukte het me niet om die eindbaas te verslaan, met 2 anderen wel
ik wil Eddy weer terug, er is nu ook zo'n breakdancend wijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Thrills33ka schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:30:
ik twijfel bij het aanschaffen van een voetbalspel tussen Pro Evolution Soccer 6 en Fifa 2007...
ik heb Fifa 2007 wel op de PC gespeeld, was wel ok (behalve de graphics niet erg hoogstaand)
de gameplay van Fifa is ook wel wat moeilijker geworden nu, maar PES heb ik 0,0 ervaring mee
Pro 6 is naar mijn mening beste voetbal spel op de PS2. Heb zowel Fifa 2007 als PES 6 (heb ook PES 2007, maar die speelt niet op 60hertz helaas), maar de gameplay is vele malen beter dan Fifa 2007. Tis voor beginners misschien beetje lastig, maar als je de controls onder de knie krijgt is et echt een top spel.

Speel vrijwel dagelijks wel met 1 of 3 man en heb et zelfs met 6+ man gespeeld, spel ondersteunt namelijk 2 multitaps :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Mesh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:51:
[...]

Pro 6 is naar mijn mening beste voetbal spel op de PS2. Heb zowel Fifa 2007 als PES 6 (heb ook PES 2007, maar die speelt niet op 60hertz helaas), maar de gameplay is vele malen beter dan Fifa 2007. Tis voor beginners misschien beetje lastig, maar als je de controls onder de knie krijgt is et echt een top spel.

Speel vrijwel dagelijks wel met 1 of 3 man en heb et zelfs met 6+ man gespeeld, spel ondersteunt namelijk 2 multitaps :D
Hmm, maar bij PES6 kun je daar wel UEFA Cup en Champions League doen?
en dat je allerlei spelersnamen moet gaan veranderen etc. is nou ook niet echt geweldig...
bij Fifa heb je die zekerheid wel, en qua gameplay is Fifa ook sterk verbeterd...
hoe werkt het trouwens met online spelen? als ik een extra UTP kabel van me router naar de PS2 trek, gaat dat dan meteen werken of moet je nog speciale dingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Thrills33ka schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 05:10:
heb 2 characters vrijgespeeld bij Tekken 5 lol
zo'n kangaroo en nog ene...maar met die Lee (gast in smoking) lukte het me niet om die eindbaas te verslaan, met 2 anderen wel
ik wil Eddy weer terug, er is nu ook zo'n breakdancend wijf :P
Dat breakdancend wijf is Christie (zat ook al in Tekken 4). Christie en Eddy spelen net op dezelfde manier. Je kan trouwens nieuwe kostuums voor Christie kopen en die extra kostuums zijn zodat je als eddy gordo kan spelen. In feite is dat geen extra karakter aangezien Christie = Eddy, maar het zit er wel in als je liever met een man speelt dan met een vrouw. Ik vind het persoonlijk wel leuker om op Christie te kijken dan op Eddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:30:
Verwijderd in "Het PS2 Topic - Part VII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb nooit veel gedaan met mijn PS2, maar heb recentelijk Final Fantasy XII en God Of War 2 aangeschaft. Beide erg mooi! GoW2 is natuurlijk heel beperkt qua gameplay (hakken - flutpuzzletje oplossen - boss - repeat) maar toch erg vermakelijk én geweldig mooi om te zien.

FF XII ben ik nog niet echt ver mee, de tijden dat ik weken lang aan een stuk intensief met een RPG bezig ging liggen ver achter me (ten tijde van FF6 en Chrono Trigger was dat :) )

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Bananeman schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:30:
Ik heb nooit veel gedaan met mijn PS2, maar heb recentelijk Final Fantasy XII en God Of War 2 aangeschaft. Beide erg mooi! GoW2 is natuurlijk heel beperkt qua gameplay (hakken - flutpuzzletje oplossen - boss - repeat) maar toch erg vermakelijk én geweldig mooi om te zien.

FF XII ben ik nog niet echt ver mee, de tijden dat ik weken lang aan een stuk intensief met een RPG bezig ging liggen ver achter me (ten tijde van FF6 en Chrono Trigger was dat :) )
Ik denk dat dit eerder aan jou ligt en niet aan de console. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
DarthDavy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat dit eerder aan jou ligt en niet aan de console. :)
Ik ben gewoon oud geworden :P

Nah, ben eigenlijk meer casual gamer geworden. Gewoon af en toe ff gamen ipv weken aan een stuk met één game bezig zijn en pas rusten wanneer je hele party level 99 is en je de eindsequence hebt gezien.

Moet wel zeggen dat GoW2 me aardig in zijn greep heeft, ik vind em cool.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Troost je, bij mij is het net hetzelfde hoor.

Het besef bij mij is er gewoon omdat ik ook m'n oude consoles laat staan. Zo speelde ik vroeger Street Fighter II op m'n SNES op de hoogste moeilijkheidsgraad uit met ieder karakter. En nu zit ik ook in Tekken 5 te knoeien op easy. Maar gisteren nog eens een uurtje zitten spelen en echt wel vooruitgang geboekt in m'n skills. Wat is een uurtje? Vroeger zat ik uren aan een stuk achter m'n console, maar nu is daar geen tijd meer voor.

Final Fantasy VII op de PSX heb ik drie tot vier keer uitgespeeld en ook alle moeilijke dingen behaald zoals Knights of the Round Table en nog meer van die fun stuff. Final Fantasy X heb ik 1 keer doorgespeeld, van Final Fantasy X-2 heb ik de eindcredits nog niet gezien en Final Fantasy XII heb ik zelfs nog niet in m'n bezit.

God of War is een godsgeschenk uit de hemel. Gewoon hersenloos wat buttenbashen en lekker leveltje na leveltje afhaspelen tot je na enkele uren gamen de eindcredits over je scherm ziet rollen om dan voor de eeuwigheid in de kast te verdwijnen.

*zucht* nu ben ik oud en wijs geworden (ahum) en heb ik het geld om een spelletje of een console te kopen als ik daar zin in heb (moest verdorie 15 jaar geleden een half jaar lang mijn zakgeld sparen om 1 SNES game te kunnen kopen), heb ik de tijd er niet voor om die spellen tot op den draad te verslijten. Hehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
voor gamen moet je tijd maken :P
maar uhm Tekken5 is gewoon behoorlijk lastig hoor...
ik heb ook al de nodige uren gespeeld, en speel nog steeds op Medium, en daar heb ik het moeilijk genoeg om de eindbazen te verslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
DarthDavy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:48:
Troost je, bij mij is het net hetzelfde hoor.

Het besef bij mij is er gewoon omdat ik ook m'n oude consoles laat staan. Zo speelde ik vroeger Street Fighter II op m'n SNES op de hoogste moeilijkheidsgraad uit met ieder karakter.
Same here. Ik vind SF2 nog altijd het beste vechtspel ooit. Maar dat is puur persoonlijk, ik heb me ontelbare uren vermaakt met de verschillende versies (vanaf SF2 naar SF2 Turbo naar SF2 Alpha).
En nu zit ik ook in Tekken 5 te knoeien op easy. Maar gisteren nog eens een uurtje zitten spelen en echt wel vooruitgang geboekt in m'n skills. Wat is een uurtje? Vroeger zat ik uren aan een stuk achter m'n console, maar nu is daar geen tijd meer voor.
Tekken is niet mijn ding. Heb de oorspronkelijke Tekken gekocht toen de Playstation net uit was, maar heeft me nooit kunnen bekoren. Doe mij maar een old school 2D beat em up.
Final Fantasy VII op de PSX heb ik drie tot vier keer uitgespeeld en ook alle moeilijke dingen behaald zoals Knights of the Round Table en nog meer van die fun stuff. Final Fantasy X heb ik 1 keer doorgespeeld, van Final Fantasy X-2 heb ik de eindcredits nog niet gezien en Final Fantasy XII heb ik zelfs nog niet in m'n bezit.
:o

Ik heb zelf X en X-2 nog nauwelijks gespeeld... geen tijd... en eerlijk is eerlijk, ook niet echt veel zin. Zelfde verhaal een beetje met FF3 op de DS, daar heb ik een paar uur in zitten maar het is allemaal meer van hetzelfde. Geweldig mooi allemaal, maar ik heb het allemaal al gezien. Een keer of 10. ;)
God of War is een godsgeschenk uit de hemel. Gewoon hersenloos wat buttenbashen en lekker leveltje na leveltje afhaspelen tot je na enkele uren gamen de eindcredits over je scherm ziet rollen om dan voor de eeuwigheid in de kast te verdwijnen.
GoW2 zit toch al menig uur in... stuk of 12 denk ik... en heb nog geen credits gezien. (Da's geen klacht overigens :) )
*zucht* nu ben ik oud en wijs geworden (ahum) en heb ik het geld om een spelletje of een console te kopen als ik daar zin in heb (moest verdorie 15 jaar geleden een half jaar lang mijn zakgeld sparen om 1 SNES game te kunnen kopen), heb ik de tijd er niet voor om die spellen tot op den draad te verslijten. Hehe :D
Daar zit ook wel een belangrijk punt: vroeger moest je echt lang sparen voor een game en wilde je er elk beetje speelplezier uit persen. Nu werk je ongetwijfeld en kun je het je veroorloven om een game te kopen, er een tijdje mee te spelen en dan verder te gaan naar de volgende. (Games zijn wel duur tegenwoordig, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Ik heb tegenwoordig liever een groot aantal games waar ik een paar uur lol van heb en die relatief goedkoop zijn, dan een klein aantal games waar ik heel veel uren uit haal of kan halen en die relatief duur zijn.

M.a.w., ik ben echt een casual gamer geworden :) Die brain-train-games op de DS zijn ook leuk om ff te spelen, terwijl ze weinig voorstellen en grafisch al helemaal onspectaculair zijn.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Jah, ik ben ook eerder een casual gamer geworden.

Maar gamen is niet duurder geworden buiten vroeger. Als vijftien jarige moest ik omgerekend makkelijk 75 tot 80 euro neerleggen voor een nieuw spel en da's enorm veel geld voor een vijftienjarige.

Tegenwoordig als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt, kan je vrij goedkoop gamen. Zo heb ik overlaatst pas GT4, God of War en Tekken 5 voor m'n PS2 gekocht en die drie samen voor 60 euro (20 euro het stuk). Dat zijn drie spellen die garant staan voor heel wat spelplezier, maar ik ga er zeker niet zoveel mee spelen als ik zou gedaan hebben vijftien jaar geleden.

Zo merk ik dat ik ook graag games heb om ze gewoon te hebben en niet noodzakelijk uit te spelen. Zo heb ik ook Mortal Kombat Armageddon gekocht omdat ik gewoon al iedere Mortal Kombat bezit (I, II, III op de SNES, IV op PSX en dan Deadly Alliance en Deception op de PS2) en die heeft zelfs nog amper de binnenkant van m'n PS2 gezien.

Ergens diep vanbinnen huilt er een keine jongen als ik dan mezelf bezig zie. Games kopen en ze amper tot nauwelijks spelen. Het was vroeger maanden wikken en wegen, zwaar overleg plegen met jezelf welk spel je wel of niet gaat kopen en dan mis je natuurlijk veel (ik ben bvb nu nog altijd m'n SNES collectie aan het uitbreiden, maar echt spelen doe ik die spellen niet. Gelukkig vindt m'n vriendin de SNES wel leuk). Nu stap ik regelmatig de winkel binnen en pik ik voor 20 euro een spelletje op, maar met het risico dat ik het amper ga spelen.

Dat doet er mij aan denken dat ik nog altijd GTA: San Andreas in m'n PS2 collectie mis :p

PS: straks wordt het zo erg dat ik in de MediaMarkt een of andere 12-jarige knul een spel cadeau doe om mijn gemoed te sussen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
Dit is wel leuk: De ps2 nog lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Djeeezes, met die stats wordt het gewoon een portable console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DarthDavy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:14:
Jah, ik ben ook eerder een casual gamer geworden.

Zo merk ik dat ik ook graag games heb om ze gewoon te hebben en niet noodzakelijk uit te spelen.
Dat komt me heel bekend voor, ik koop ook nog veel spellen maar heb niet de tijd om ze allemaal te spelen, Beyond good & evil, GTA:Vice city stories, Okami en Canis Canem Edit liggen nog steeds te wachten voor m'n PS2, om van de andere spellen op andere consoles nog maar te zwijgen. Ik koop toch steeds met het idee dat ik ze graag wil spelen, schaf ze aan, bekijk ze even snel en kan vervolgens maanden duren voordat ik er aan begin (en heel vaak nog niet eens uitspeel). Het lijkt meer op verzamelen af en toe dan spelen :) Ben dus ook wel casual gamer geworden, maar koop nog steeds spellen als een hardcore gamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EK88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 15:05
Ok, ik heb behoorlijk wat tijd gezocht op Internet en ook dit topic doorzocht. Nu had ik (nog) de volgende vragen:

- Kan een ps2 booten vanaf een USB stick?

Het is me al gelukt om te booten dmv een opstart CD (met daarop SMS mediaplayer). Zelfs gelukt om via het netwerk dus avi en mp3 af te spelen met SMS mediaplayer (cool!). Het is ook gelukt om files te benaderen op de USB stick (via mass: ik dacht via dat Ulaunch ofzo).

Probleem is namelijk: ik ben zo dom geweest om geen memory card bij de ps2 aan te schaffen :'(

Voorlopig is mijn bedoeling dus om makkelijk avi/mp3 af te kunnen spelen van het netwerk, maar nog mooier zou het zijn om misschien games vanaf het netwerk te kunnen starten... :).

- Kan je in theorie zelfs zonder CD's/DVD's in de ps2 af te spelen (dus alles via het netwerk)?

Btw. er is sprake van een "matrix infinity v1.93 situatie" ;) en slimline geloof ik, iig een nieuwe ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

niet zonder je ps2 te modden, en daar doen we niet aan op dit forum.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Je kan alleen zonder CD/DVD een game spelen op je PS2 als je een hardeschijf in je PS2 zet. En sinds jij een slimline hebt, gaat die vlieger helaas niet voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EK88
Boeboe schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:36:
niet zonder je ps2 te modden, en daar doen we niet aan op dit forum.
Ja, daar was ik al bang voor... Maar de oplettende lezer had idd al gemerkt dat wat me al wel gelukt is erg lastig is te doen met een niet-gemodde ps2.. ;)

Als iemand nog tips heeft, die zijn zeer welkom... Overigens, ik moet natuurlijk gewoon een memory kaart kopen, maar zal wel de enige zijn die 20 euro daarvoor relatief wel erg veel vind.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens ebay, daar had ik laatst voor minder dan 10euro een 64MB kaart gekocht :)

En overigens, ik heb nog wel een gewone ps2 staan, met wel ruimte voor een HD. Is technisch prima in orde en ook niet mee gerommeld ;) Stuur anders een DM als je ruilen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EK88 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:08:
[...]
Ja, daar was ik al bang voor... Maar de oplettende lezer had idd al gemerkt dat wat me al wel gelukt is erg lastig is te doen met een niet-gemodde ps2.. ;)
Valt wel mee, ik heb een paar debug ps2's liggen die origineel gewoon unsigned code draaien. Maar dat zal wel weer onder dezelfde noemer als modchips vallen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:19:
Probeer eens ebay, daar had ik laatst voor minder dan 10euro een 64MB kaart gekocht :)

En overigens, ik heb nog wel een gewone ps2 staan, met wel ruimte voor een HD. Is technisch prima in orde en ook niet mee gerommeld ;) Stuur anders een DM als je ruilen wilt.
In de vette PS2 is die ruimte ook speciaal gereserveerd voor een HD, moet je overigens ook de netwerkadapter voor aanschaffen. Deze optie is alleen in Europa nooit geïntroduceerd. Wel voor het Linux pakket en in de regio´s USA en Japan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:50:
[...]

In de vette PS2 is die ruimte ook speciaal gereserveerd voor een HD, moet je overigens ook de netwerkadapter voor aanschaffen. Deze optie is alleen in Europa nooit geïntroduceerd. Wel voor het Linux pakket en in de regio´s USA en Japan :)
er zijn nochtans verschillende Europese games die internetplay ondersteunen. Mijn PS2 netwerkadapter kwam destijds ook gewoon van Dixons vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:40:
[...]

Valt wel mee, ik heb een paar debug ps2's liggen die origineel gewoon unsigned code draaien. Maar dat zal wel weer onder dezelfde noemer als modchips vallen hier...
Klopt als een bus modden van je (vette) PS2 is niet nodig, is bijv. alleen voor mensen die gamediscs uit andere regio´s (of backup discs) willen spelen en dat mag natuurlijk niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:55:
[...]

er zijn nochtans verschillende Europese games die internetplay ondersteunen. Mijn PS2 netwerkadapter kwam destijds ook gewoon van Dixons vandaan.
Die netwerkadapter wel, maar niet de harddisc functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EK88 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:08:
[...]

Als iemand nog tips heeft, die zijn zeer welkom... Overigens, ik moet natuurlijk gewoon een memory kaart kopen, maar zal wel de enige zijn die 20 euro daarvoor relatief wel erg veel vind.... ;)
Check je email 8)
btw DM aanzetten is best wel handig eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:57:
[...]

Die netwerkadapter wel, maar niet de harddisc functionaliteit :)
Och die heb ik anders ook op mijn NetworkAdapter hangen. Ik kan er zo een noname IDE schijf inleggen en aanzetten, maar functionaliteit is anders :P Zover laat die controller alleen Sony-gecertificeerde HD's toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:00:
[...]

Och die heb ik anders ook op mijn NetworkAdapter hangen. Ik kan er zo een noname IDE schijf inleggen en aanzetten, maar functionaliteit is anders :P Zover laat die controller alleen Sony-gecertificeerde HD's toe.
Ik bedoel dus officiële ondersteuning zoals deze die nooit in Europa is geïntroduceerd
officiele PS2 met harddisk en BBNavigator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:09:
[...]

Ik bedoel dus officiële ondersteuning zoals deze die nooit in Europa is geïntroduceerd
officiele PS2 met harddisk en BBNavigator :P
Leuk, maar wat kan je er mee zonder dat de console gemod is ? Functie voor games bijv om savegames op HD op te slaan?

Ik speel trouwens hardware online arena erg vaak, spel is leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12:
[...]

Leuk, maar wat kan je er mee zonder dat de console gemod is ? Functie voor games bijv om savegames op HD op te slaan?

Ik speel trouwens hardware online arena erg vaak, spel is leuk :D
Sommige USA en JPN spellen worden/werden geleverd met een HD, deel van het spel en de savegames worden opgeslagen op de hd om o.a. laadsnelheid te verbeteren. Maar ik neem aan dat je weet dat je de PS2 NIET hoeft te modden om een HD te gebruiken voor alles en nog wat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja het is dat het solderen met een PS2 zo lastig is :P

Maar ja er waren wat games idd gereleased die gebruik maakten van de HDD op de PS2. Die werden overigens alleen verkocht icm het spel zelf. Final fantasy XI was daar 1 van. Ook op ebay kan je die nog aanschaffen.

Maar het lijkt me stug dat Final fantasy ruwweg 40GB gebruikt :P Welke games maakte er dan nog meer gebruik van? Dat het loaden via een HD sneller is dat weet mijn moeder ook wel :+

Ohw:
40 GB hard drive allows PS2 gamers to download game expansions and modifications over the Internet
Verklaart ook dat ik eventueel met een HD op PS2 zone bijv gamedemos kan downloaden. Is dat mogelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:32:
Maar het lijkt me stug dat Final fantasy ruwweg 40GB gebruikt :P Welke games maakte er dan nog meer gebruik van? Dat het loaden via een HD sneller is dat weet mijn moeder ook wel :+
Ohw:
[...]

Verklaart ook dat ik eventueel met een HD op PS2 zone bijv gamedemos kan downloaden. Is dat mogelijk?
Niet in Europa zoals ik al zei, effe me PS2 opstarten, kijken welke games HD ondersteunen O-)
Metal Saga, StreetFighter Zero Fighters Generation, Final Fantasy X, Resident Evil Outbreak, Resident Evil Outbreak File 2, Vampire Darkstalkers Collection, Kingdom Hearts. Bij deze games zit een extra optie "install on harddisc", die volgens mij pas zichtbaar wordt als de hd herkend wordt 8)
FF10 heeft ongeveer 1.7 GB aan ruimte nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

Ik heb nu al een tijdje een PS2, (3jaar alweer), maar ik heb er eigenlijk nooit serieus op gespeeld. Ik heb wel een netwerk adapter en twisted metal black online (die wordt overigens niet meer gespeeld), maar ik zoek nu eigenlijk een paar must haves voor de PS2. Dus wat zijn de must haves voor de PS2? Welk spel moet je gespeeld hebben als je een PS2 bezit. Ik heb nu namelijk wat waardebonnen en aangezien de meeste PS2 spellen redelijk goedkoop zijn ben ik er van plan een aantal te kopen en dan kan ik mijn PS2 ook weer eens gebruiken :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34:
Ik heb nu al een tijdje een PS2, (3jaar alweer), maar ik heb er eigenlijk nooit serieus op gespeeld. Ik heb wel een netwerk adapter en twisted metal black online (die wordt overigens niet meer gespeeld), maar ik zoek nu eigenlijk een paar must haves voor de PS2. Dus wat zijn de must haves voor de PS2? Welk spel moet je gespeeld hebben als je een PS2 bezit. Ik heb nu namelijk wat waardebonnen en aangezien de meeste PS2 spellen redelijk goedkoop zijn ben ik er van plan een aantal te kopen en dan kan ik mijn PS2 ook weer eens gebruiken :)
Het is maar net waar je interesses liggen, ik vind bijvoorbeeld Capcom vs SNK Millionaire Fighting wel vet mede vanwege de muziek, Jak and Daxter games zijn nice. Kijk hier even voor een lijstje van beste reviews misschien zit er iets tussen:
Het is wel in het Engels maar misschien heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EK88
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Check je email 8)
btw DM aanzetten is best wel handig eigenlijk ;)
Yep, sorry, had je mail al naar Spam gemoved :( (vond het al sterk een spam bericht over ps2 :+ ). DM staat nu ook aan, thx!

Maar ehm, mijn vraag anders geformuleerd: Weet iemand hoe een ps2 precies boot? Zoekt ie naar een bepaald bestand? Bv. een PC "kijkt" eerst naar floppy, dan bv. naar CD drive en dan naar de harde schijf om een bootsector te vinden. Als een ps2 "kijkt" naar memory card, maar bv. daarna naar USB stick, dan kan ik daar een BOOT.ELF ofzo opzetten om te booten vanaf USB. Als dat kan dan heb je (in theorie) je CD/DVD speler van je ps2 niet nodig....

Weet je wat, ik probeer wel iets en laat wel weten of het werkt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS2 checkt het bios. Vervolgens laadt het een Rom in die weer op zijn werk de 'interface' laadt zodra je 'm aanzet. Als je een CD erin schuift dan staat de rest op CD hoe het verder moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EK88 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:31:
[...]
Yep, sorry, had je mail al naar Spam gemoved :( (vond het al sterk een spam bericht over ps2 :+ ). DM staat nu ook aan, thx!

Maar ehm, mijn vraag anders geformuleerd: Weet iemand hoe een ps2 precies boot? Zoekt ie naar een bepaald bestand? Bv. een PC "kijkt" eerst naar floppy, dan bv. naar CD drive en dan naar de harde schijf om een bootsector te vinden. Als een ps2 "kijkt" naar memory card, maar bv. daarna naar USB stick, dan kan ik daar een BOOT.ELF ofzo opzetten om te booten vanaf USB. Als dat kan dan heb je (in theorie) je CD/DVD speler van je ps2 niet nodig....

Weet je wat, ik probeer wel iets en laat wel weten of het werkt.... :)
Wat jij wil kan alleen met een gemodde ps2 (helaas). Het alternatief is de memorycard exploit, is volgens mij ook in een van de eerdere topics beschreven, je hebt hiervoor o.a. een originele ps1 disc nodig 8)
Edit: ik zie in je eerdere post dat je al de perfecte oplossing hebt O-)
kijk hier eens

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Razor.Timo schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34:
I-Ninja, Tak and the power of juju/and the staff of dreams, ratchet & clank, Leuke platformers, vooral de 1e, veel humor.
Shinobi, God of War, devil may cry, ook platformers, maar wat donkerder en volwassener.
Katamari Damachi, kan ik niet uitleggen... Zoek maar op, zeer verslavend (deel 2 vind ik zwaar ruk)
Lumines, puzzelspel. Grote hit op de PSP, nu ook op de PS2, zeer, zeer, zeer, zeer verslavend
Dragon Quest VIII, Shin Megami Tensei, Kingdom Hearts 1 en 2, Final Fantasy X, zeer leuke en zeer onderhouden RPG's.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
De PS2 leeft nog gewoon :)
Hoewel de persconferentie zich voornamelijk op de PlayStation 3 en PSP richtte, is de PlayStation 2 zeker nog niet 'op'. Recent is God of War II nog voor de console verschenen en in de toekomst zullen er nog minimaal 160 games voor gaan verschijnen.
bron: Fok: E3: Sony presenteert PSP Lite

En alhoewel 160 op zich niet eens zo heel veel is (er komt een hoop crap uit en er zitten waarschijnlijk maar een paar echte toppers bij), het blijkt toch dat er nog (volop) voor ontwikkeld wordt. Ook nu de PS3 er is...

Kan Microsoft nog een puntje aan zuigen volgens mij...
Sinds de 360 kom je bijna geen gewone Xbox-games meer tegen in de winkel
SkyStreaker schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:26:
Katamari Damachi, kan ik niet uitleggen... Zoek maar op, zeer verslavend (deel 2 vind ik zwaar ruk)
Zeer vreemd, maar toch verslavend inderdaad. Beide doorgespeeld... en ondanks dat het eigenlijk echt nergens over gaat, blijf je maar doorgaan :)

[ Voor 51% gewijzigd door Chillz op 12-07-2007 01:24 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Zaterdag in de solden mij eens laten gaan. Zes games gekocht voor 50 euro (Metal Gear Solid 2 & 3, Onimusha 3, Primal, Beyond Good & Evil en GTA: San Andreas).

Nu kreeg ik Primal de keuze om voor progressive scan te kiezen (480p) en op m'n TV (Samsung LE40F71B) heb ik dat dan ook maar onmiddelijk gedaan.

Het viel me onmiddellijk enorm op welk een goede beeldkwaliteit ik plotseling kreeg van de PS2 op m'n TV. Beyond Good & Evil heeft ook zo'n progressive scan instelling.

Ik moet meer zo'n games kopen, want die games toveren plotseling nu wel mooie plaatjes op m'n TV. Ik sta eigenlijk versteld dat die oude PS2 dat eigenlijk nog allemaal voor mekaar krijgt. Ik heb dat ding nu al 7 jaar (sinds de launch) en nog altijd veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

DarthDavy schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:40:
Ik moet meer zo'n games kopen, want die games toveren plotseling nu wel mooie plaatjes op m'n TV. Ik sta eigenlijk versteld dat die oude PS2 dat eigenlijk nog allemaal voor mekaar krijgt. Ik heb dat ding nu al 7 jaar (sinds de launch) en nog altijd veel plezier.
eerder een schande eigenlijk. De dreamcast ondersteunde het bij bijna ieder spel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hoi Tweakers :)

Ik bezit nu ongeveer 2 maanden een PlayStation 2, deze werkt (nog) perfect. Maar ik begin een beetje bang te worden, ik las op internet dat PS2's met model nummer SCPH-77004 veel Disk Read Errors geven en dat Sony maar 30 dagen garantie zou geven. In hoeverre is dit waar?

bevatten echt veel SCPH-77004 modellen een fout waardoor je PS2 stuk gaat? :'( Zoja, hoe kan je constateren dat hij stuk gaat en wat kan je er aan doen om de kans zo klein mogelijk te maken? :)
Natuurlijk kan alles stuk gaan, maar toch niet na 2 maanden al? Ik verwacht toch minimaal dat de console 2 tot 3 jaar probleemloos zou moeten kunnen werken (eigenlijk langer, maar de laser slijt enzo ;) ).

De PS2 ratelt wel tijdens het laden, bijvoorbeeld in GT4. Maar volgens mij is dit toch normaal, hij maakt alleen een geluidje tijdens het inladen van een nieuwe track.

Ik las ook op Wikipedia dat V15 modellen (oa versie nummer SCPH-77004) overhit raken, toch voelt mijn console na ongeveer 2 uur GT4 spelen niet warm aan, natuurlijk wel iets warmer dan wanneer je net begint.

Help mij en praat deze ernstige gedachte van mij af, want ik wordt nu een beetje bang om hem nog aan te zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12:
[...]Leuk, maar wat kan je er (=BBNavigator) mee zonder dat de console gemod is ? Functie voor games bijv om savegames op HD op te slaan?
De BBNavigator wordt geïnstalleerd vanaf een CD op de HD. Na installatie is de PS2 HD bootable zonder verder modificatie. Sony kan namelijk PS2 executables voorzien van een handtekening zodat bootable zijn. De PS2 boot dus vanaf HD zonder DVD, CD of memory card.

Wat kun je met de BBNavigator... Je kunt software channels bekijken. Iedere spelmaker van naam (Konami, Hudson, Capcom) heeft een kanaal. In zo'n kanaal kun je nieuws vinden over spellen, filmpjes downloaden en/of demo spellen downloaden. Ook hier geldt dat een demospel gewoon gestart kan worden vanaf HD zonder modificatie van de PS2.

Verder kun je een mediacollectie naar de HD importeren. MuziekCDs en foto's. Ook un je direct foto's bekijken van USB opslagmedia.

Het BBNavigator netwerk is alleen beschikbaar voor Japan. Ik heb het nog steeds geïnstalleerd staan op m'n Japanse PS2, maar gebruik het nauwelijks, met name omdat de interface zeer traag is: klik, 30 seconden laden, klik weer 30 seconden laden, enz.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja :) Thanks voor de uitleg.

Zo te zien is het dan idd erg traag, 30 seconden. Bij de laatste network access disk wordt ook zoiets geleverd, daarmee kan je dan online browsen naar nieuwe games en dergelijk, flash filmpje kijken, maar het gaat aardig 'sloom'. Er is dan ook niet meer dan 3 games om te bekijken online wat het alweer erg beperkt maakt :/

Ik had er wel baat bij om 'm juist te modden en dan er een soortgelijke Xbox media center van te maken, maar ook dat schijnt niet echt vlekkeloos te werken als dat je met de Xbox gewend bent / was, FTP verbinding enzo :)

Is wel jammer opzich. Ik ga trouwens een Eyetoy aanschaffen op ebay! Zoveel leuke dingen over gehoord, dat schijnt een must-have te zijn voor je zaterdagavonden :D

Edit: 35 euro Eyetoy met 12 games gekocht ! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben nu een paar dagen in het bezit van een PS2 model SCPH-50004. Hierin zou ik graag een HD willen maken maar heb geen enkele clue welke onderdelen in nodig heb hiervoor except een harddisk.

Als imenad mij opweg kan helpen dan zou ik dat zeker waarderen.

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:17:
maar heb geen enkele clue welke onderdelen in nodig heb hiervoor except een harddisk.
De ps2 netwerkadapter -> Afbeeldingslocatie: http://www.ps2fantasy.com/archive/articles/the_hdd/3.jpg

Maar dit had je natuurlijk allang in de startpost gelezen of op google gevonden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:17:
Hey,

Ik ben nu een paar dagen in het bezit van een PS2 model SCPH-50004. Hierin zou ik graag een HD willen maken maar heb geen enkele clue welke onderdelen in nodig heb hiervoor except een harddisk.

Als imenad mij opweg kan helpen dan zou ik dat zeker waarderen.

Ronald
Zoek op google naar ps2 en hdloader en je bent een paar uurtjes zoet 8) en gebruik een maxtor hd past nl. perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Afgelopen week weer ff een paar goede games voor een zacht prijsje gescoord:

Burnout Dominatior - 20 euro
Just Cause - 15 euro
Destroy all humans 2 - 20 euro
Brothers in arms earned in blood - 10 euro

Allemaal gewoon originele versies dus geen platinum doosjes ofzo :P . Ik wou na die ps3 prijsverlaging bijna overstappen naar ps3 maar dit is toch wel ideaal zo, je kan voor bijna niets topgames spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

jap85 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:08:
Afgelopen week weer ff een paar goede games voor een zacht prijsje gescoord:

Burnout Dominatior - 20 euro
Just Cause - 15 euro
Destroy all humans 2 - 20 euro
Brothers in arms earned in blood - 10 euro

Allemaal gewoon originele versies dus geen platinum doosjes ofzo :P . Ik wou na die ps3 prijsverlaging bijna overstappen naar ps3 maar dit is toch wel ideaal zo, je kan voor bijna niets topgames spelen :)
Maar die games werken toch ook op de PS3??

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
TDB schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:10:
[...]

Dat zal gerust, maar een ps2 heb ik al dus hou wel 500 euro in mn zak zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TDB schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:10:
je kan voor bijna niets topgames spelen :)
tuurlijk werken ze ook op de ps3 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 27-07-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Boeboe schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:
[...]
[...]
tuurlijk werken ze ook op de ps3 8)7
Ik reageerde omdat er werd gesteld: "Allemaal gewoon originele versies dus geen platinum doosjes ofzo . Ik wou na die ps3 prijsverlaging bijna overstappen naar ps3 maar dit is toch wel ideaal zo, je kan voor bijna niets topgames spelen"

Het lijkt er dus op dat de persoon in kwestie niet naar de PS3 wilde overstappen vanwege het goedkoper worden van de PS2 games.
Maar het niet overstappen van PS2 naar PS3 heeft niets te maken met de prijsverlaging van de PS2 games maar met het uitsparen van 500 euries.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
TDB schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:54:
[...]

Ik reageerde omdat er werd gesteld: "Allemaal gewoon originele versies dus geen platinum doosjes ofzo . Ik wou na die ps3 prijsverlaging bijna overstappen naar ps3 maar dit is toch wel ideaal zo, je kan voor bijna niets topgames spelen"

Het lijkt er dus op dat de persoon in kwestie niet naar de PS3 wilde overstappen vanwege het goedkoper worden van de PS2 games.
Maar het niet overstappen van PS2 naar PS3 heeft niets te maken met de prijsverlaging van de PS2 games maar met het uitsparen van 500 euries.....
Ja eigenlijk beide, dat er nog zoveel leuks voor een zacht prijsje te spelen valt op de ps2 is een extra reden om nog geen ps3 te halen zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

jap85 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:39:
[...]

Ja eigenlijk beide, dat er nog zoveel leuks voor een zacht prijsje te spelen valt op de ps2 is een extra reden om nog geen ps3 te halen zeg maar :)
Idd, tevens de reden waarom de PS2 het nog steeds zo goed doet: nog steeds een groot aanbod voor een goede prijs. Zo ging het ook nog een tijdje door met de PS1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Walkman schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:37:
[...]

Dat komt me heel bekend voor, ik koop ook nog veel spellen maar heb niet de tijd om ze allemaal te spelen, Beyond good & evil, GTA:Vice city stories, Okami en Canis Canem Edit liggen nog steeds te wachten voor m'n PS2, om van de andere spellen op andere consoles nog maar te zwijgen. Ik koop toch steeds met het idee dat ik ze graag wil spelen, schaf ze aan, bekijk ze even snel en kan vervolgens maanden duren voordat ik er aan begin (en heel vaak nog niet eens uitspeel). Het lijkt meer op verzamelen af en toe dan spelen :) Ben dus ook wel casual gamer geworden, maar koop nog steeds spellen als een hardcore gamer...
Haha zoo bekend dit, ik heb dit ook sinds een jaar of 2.. op zich wel jammer maar ik heb gewoon te weinig tijd en wil er ook vaak geen tijd voor maken. Als ik dan speel heb ik het na een uurtje ook wel weer gehad. Maar je wilt die spellen gewoon hebben :P. Heb er nog 4 liggen waar ik nog niet eens aan begonnen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hier nog zo'n "verzamelaar'" :P
Ik heb voor de PS2 MGS3, Resident Evil 4, Tomb Raider Anniversary en Canis Canem Edit liggen die ik allemaal op zn hoogst een paar uur gespeeld heb.
En dan heb ik ook nog een 360 en een PS3 staan...Ik krijg het echt nooit allemaal uitgespeeld

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enige tijd in t bezit van een SwapMagic 3.6 plus zet maar nu las ik dat t ook mogelijk zou zijn om programma's vanaf een externe HDD te draaien via USB. Betekent dit dat het mogelijk is dat ik spellen op een HDD zet en deze zo draai? Zo ja heeft iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ja, dat kan. Let wel, de laadtijden zijn via een USB-HD vergelijkbaar met die van de originele disc. Je hebt dus bv. niet het voordeel van snelle laadtijden bij een interne PS2HDD..

Hoe dat moet, kun je opzoeken via google, want het is een beetje een grijs gebied hier op GoT :)

de zoekterm 'PS2HDD' zou je al heel ver moeten helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:28:
Ik ben al enige tijd in t bezit van een SwapMagic 3.6 plus zet maar nu las ik dat t ook mogelijk zou zijn om programma's vanaf een externe HDD te draaien via USB. Betekent dit dat het mogelijk is dat ik spellen op een HDD zet en deze zo draai? Zo ja heeft iemand enig idee hoe?
Via de usb1 verbinding? Vast wel, maar dat zal GRU-WE-LIJK traag gaan. :)
Waarom niet gewoon een HD inbouwen met de netwerkadapter? Zelfs ik (de antipiraterij lobbyist :p) ben er zwaar fan van vanwege de drastisch verminderde laadtijden en de mogelijkheid om imports aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:43:
[...]

Via de usb1 verbinding? Vast wel, maar dat zal GRU-WE-LIJK traag gaan. :)
Waarom niet gewoon een HD inbouwen met de netwerkadapter? Zelfs ik (de antipiraterij lobbyist :p) ben er zwaar fan van vanwege de drastisch verminderde laadtijden en de mogelijkheid om imports aan de praat te krijgen.
Wat zou er dan voor nodig zijn om een HD in te bouwen via netwerkadapter? Die laadsnelheid is namelijk naast het feit dat ik de lens minder wil belasten een van mn belangrijkste redenen om voor een HD te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:28:
[...]

Wat zou er dan voor nodig zijn om een HD in te bouwen via netwerkadapter? Die laadsnelheid is namelijk naast het feit dat ik de lens minder wil belasten een van mn belangrijkste redenen om voor een HD te kiezen.
Volgens mij staat dat zelfs in de startpost (heb geen zin om te zoeken :O ). Overigens is het niet echt inbouwen want in de vette ps2 is speciaal ruimte gereserveerd voor een harddisc en de netwerkadapter is voorzien van een ide aansluiting. Koop een maxtor harddisc past nl perfect (gelijk aan originele sony harddisc).
Je kan trouwens spellen ook van een usb stick afspelen. Ik verbaas me er nog steeds over hoe klein sommige spellen zijn. Ik heb bijv. Capcom vs. SNK 2 - Mark of the Millennium 2001 op een usb stick staan. Is slechts 219 MB 8)7 Laden duurt vrij lang maar daarna speelt het gewoon perfect :9
Het jammere is dat de PS2 slechts het trage USB1.1 ondersteund, vandaar dat de laadtijden gelijk zijn aan die van een schijfje :'(
Met bijv. een matrix chip in je ps2 heb je de mogelijkheid om te spelen zonder gebruik te maken van de laser, het progje om de harddisc op te starten kan je op de harddisc zetten, handig voor mensen die met een kapotte laser zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:15:
Ah ja :) Thanks voor de uitleg.

Zo te zien is het dan idd erg traag, 30 seconden. Bij de laatste network access disk wordt ook zoiets geleverd, daarmee kan je dan online browsen naar nieuwe games en dergelijk, flash filmpje kijken, maar het gaat aardig 'sloom'. Er is dan ook niet meer dan 3 games om te bekijken online wat het alweer erg beperkt maakt :/

Ik had er wel baat bij om 'm juist te modden en dan er een soortgelijke Xbox media center van te maken, maar ook dat schijnt niet echt vlekkeloos te werken als dat je met de Xbox gewend bent / was, FTP verbinding enzo :)

Is wel jammer opzich. Ik ga trouwens een Eyetoy aanschaffen op ebay! Zoveel leuke dingen over gehoord, dat schijnt een must-have te zijn voor je zaterdagavonden :D

Edit: 35 euro Eyetoy met 12 games gekocht ! :)
Dat is echt een koopje 8) Je kan hem hem overigens ook als webcam gebruiken op je pc, even googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Dat is echt een koopje 8) Je kan hem hem overigens ook als webcam gebruiken op je pc, even googlen :)
Hah. daar dient ie ook voor :P Deze past zich wat beter aan het licht dan de standaard webcam van asus die meegeleverd werdt met mijn oudere X800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Weet iemand waar op dit moment de Blaze RGB Scart kabel te koop is? Kan hem nergens vinden, zelfs niet op ebay!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EK88
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:27:
Je kan trouwens spellen ook van een usb stick afspelen. Ik verbaas me er nog steeds over hoe klein sommige spellen zijn. Ik heb bijv. Capcom vs. SNK 2 - Mark of the Millennium 2001 op een usb stick staan. Is slechts 219 MB 8)7 Laden duurt vrij lang maar daarna speelt het gewoon perfect :9
Het jammere is dat de PS2 slechts het trage USB1.1 ondersteund, vandaar dat de laadtijden gelijk zijn aan die van een schijfje :'(
Met bijv. een matrix chip in je ps2 heb je de mogelijkheid om te spelen zonder gebruik te maken van de laser, het progje om de harddisc op te starten kan je op de harddisc zetten, handig voor mensen die met een kapotte laser zitten :P
Yep en ik zou nog laten weten of het lukt (ook met Matrix) om te booten vanaf USB stick: helaas niet :| .
Maar lijkt me echt ideaal om de laser te kunnen sparen. Hoe staan eigenlijk de games op een HD als je ze daar vanaf wil opstarten? Gewoon de bestanden van de DVD overzetten naar de HD? Of zet je de hele DVD er als ISO op?

Wil hetzelfde vanaf mijn netwerk gaan doen. Dus via het netwerk een PC benaderen waar de games op HD staan. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:04:
Weet iemand waar op dit moment de Blaze RGB Scart kabel te koop is? Kan hem nergens vinden, zelfs niet op ebay!
Waarom de Blaze? Waarom niet een 'gewone' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
gister Fifa 07 gehaald voor de PS2...
vind hem grafisch toch een klein beetje tegenvallen, en qua gameplay ook niet heel erg schitterend.
maar zeker een vermakelijk spel waar ik nu al enige uren aan heb gezeten, het is in ieder geval niet meer zo makkelijk als vroeger.
valt me op dat Fifa 07 op de PS2 mooier is dan op de PC...dat is dan wel weer vreemd aangezien de PS 2 veel oudere hardware bezit.
zal wel mee te maken hebben dat Fifa07 gemaakt is oorspronkelijk voor de PS2
en dat commentaar van Youri Mulder en Evert ten Napel is gewoon lachwekkend :D echt de meest droge opmerkingen de hele tijd

• TDB

TDB

Gisteravond Buzz Megaquiz gespeeld. Blijft een leuke serie in mijn ogen :)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste