Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.850 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Het is niet zozeer het "scheefstaan" maar meer het "achteroverhellen" wat storend kan zijn. Het vlak van de film/sensor dient parallel aan dat van het gebouw te lopen, oftewel: verder achteruit lopen (of omhoog) en de kamera recht houden, dat doet de truc (of cheaten met je fotobewerkingsprogramma). Mensen en vogels horen erbij, die storen mij minder. Mooie lucht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Ah, op die manier scheef :). Hij staat idd nog een klein beetje naar achteren na de lens correction, omdat hij anders te smal begon te worden aan de onderkant en het gebouw dus wel heel erg dicht op de kant kwam te staan :/. Volgende keer dus beter rekening mee houden (of een tilt-shift-lens scoren, maar die past nog niet echt in het budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
@Kheldar: De scheefheid komt inderdaad door wat Toff zegt denk ik, en het feit dat er aan de linkerkant niets staat en aan de rechterkant een ander gebouw maakt het opvallender. Qua mensen/vogels: Ik dacht bij het schrijven gisteren al: "Origineel dat hij niet een leeg plein heeft, maar dat er mensen op staan. Dat geeft een mooi effect, je ziet goed hoe groot het gebouw is". Als je een leeg plein had gefotografeerd waren de vele fietsen (en het ontbreken van een rode struik iets rechts van het midden ;) ) storend geweest, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:58
Vandaag tijdens Monaco aan de Maas.. Het weer was erg slecht en ik had helaas geen goede staanplaats maar vond deze wel redelijk..

Afbeeldingslocatie: http://xs305.xs.to/xs305/06330/DSC_3935.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

Ik was er dus ook. Gewoon met Ixus 65, heb nog geen DSLR dus was point en shoot werk.. geen fotografie dag voor mij.
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/4117/zomi6.jpg

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
Dat het scheef lijkt (of is?) komt doordat je er niet recht voor staat, denk ik.

Die mensen trekken idd zeker niet de aandacht, daar zie ik iig zeker geen probleem in. Anders lijkt het wel wat erg kaal en onbewoond, ook.

Oh, ik had een paar reacties gemist...dit is nog over die foto met dat gebouw ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Wilke op 20-08-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Dannr schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:49:
@Kheldar: De scheefheid komt inderdaad door wat Toff zegt denk ik, en het feit dat er aan de linkerkant niets staat en aan de rechterkant een ander gebouw maakt het opvallender.
Klopt, in het origineel was het dus nog erger. Maar ook de horizon lijkt wat raar, zal er vast aan gelegen hebben dat ik het rechtzetten van de horizon en het corrigeren van het perspectief in de verkeerde volgorde gedaan heb :?.
Qua mensen/vogels: Ik dacht bij het schrijven gisteren al: "Origineel dat hij niet een leeg plein heeft, maar dat er mensen op staan. Dat geeft een mooi effect, je ziet goed hoe groot het gebouw is". Als je een leeg plein had gefotografeerd waren de vele fietsen (en het ontbreken van een rode struik iets rechts van het midden ;) ) storend geweest, denk ik.
d:)b (die struik was me nog niet eens opgevallen :P, er staat wel een tweede, zie ik op het origineel, maar die heeft geen rode bloemetjes en staat daar tussen die twee mensen niet echt in symmetrie met de andere struik).
Wilke schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:08:
Dat het scheef lijkt (of is?) komt doordat je er niet recht voor staat, denk ik.
Dat zou je denken door die windroos en dat lijnenpatroon, maar die stonden niet echt logisch ten opzichte van het gebouw. Wilde toch even controleren of dit het misschien toch was, dus heb op een shot vanuit de Martinitoren even een grid op het plein gezet en het midden lijkt wel aardig overeen te komen met de foto (klik). Ook de afwijking van de pilaren ten opzichte van het gebouw is vrij symmetrisch (maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat dat juist zo'n kleine afwijking het lastig maakt om de vinger op de zere plek te leggen). Gok dat het gekke effect dus komt door het effect dat ik net beschreef bij Dannr?
Die mensen trekken idd zeker niet de aandacht, daar zie ik iig zeker geen probleem in. Anders lijkt het wel wat erg kaal en onbewoond, ook.
d:)b
Oh, ik had een paar reacties gemist...dit is nog over die foto met dat gebouw ;)
Vond het commentaar al wat vreemd bij de foto van MCK ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Een paar weken geleden ben ik naar Groningen geweest en daar heb ik toch 1 heel erg leuke foto gemaakt IN de Martinitoren. Die wilde ik jullie niet onthouden... ;)

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/1618/martinitorencreepyshotgr8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een erg mooie foto van een erg leuke stad ;). Voor mijn gevoel staat er alleen te veel zwart op. (heb je dit expres gedaan?, want de verhouding lijken me niet gangbaar) De kleuren vind ik wel erg mooi, maar ik houd ook erg van artistieke (saaie :p) foto´s, dus misschien zegt dat niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik vind het dan weer niet echt een goede foto. Zoals al gezegd is er erg veel zwart, dat vind ik eerder storend. De blauwe gloed in de foto vind ik ook niet echt knap, ik zou hier eerder voor een zwart/wit foto gegaan zijn, denk ik. En door dat de foto zo scheef is, staat de muur aan de linkerkant niet helemaal op, en daarmee bedoel ik, dat hij de enige muur is die niet gradient in zwart met andere woorden. Ook wel een gemis. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TomSwinnen,
Wat betreft dat zwart hebben jullie wel zeker gelijk, ik had 'm verder moeten croppen, maar dat scheve was juist de bedoeling, en die blauwe gloed een beetje spookachtig effect.....mja, het blijft natuurlijk ook altijd een kwestie van smaak... 8)

@Kheldar
Mooi foto, lekkere dreigende lucht....!

@BugBoy
Lekker scherp idd met die lens, heb hem nu zo'n 2 weken en ik vind 'm fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar de start van de Eneco-tour hier in Hasselt geweest. Eerste keer dat ik met mijn 300D op stap was, dus technieken staan nog lang niet op punt :) Jammer dat ik Tom niet iets meer naar rechts gekadreerd heb gekregen, maar ja, dat is nu zo. Opmerkingen zijn welkom:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/76/221019457_b710478aa9.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yiNXs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 11:07

yiNXs

bring it on!

Zegato schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:10:
Ook nog een kleine bijdrage van me:

Beetje gespeeld met hue-saturation, meer een probeersel. Beoordeel de foto maar, niet het soepwerk ;)
Ik weet niet wat het is met deze foto, maar ik kan er naar blijven kijken. Opzich had ik verwacht dat er commentaar zou zijn over het deels afgehakte hoofd van de fietser. Toch wil ik er ff over zeggen dat ik het juist wel vind passen. Weet niet waarom, deze foto is voor mijn gevoel daardoor juist perfect. De fietser had anders gewoon net teveel aandacht gehad op het plaatje. Het geeft ook een extra gevoel van hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik ben net begonnen met fotograferen.
Daarnaast is de eos 350d mijn eerste dSLR camera.
Ik ken nog niet alle mogelijkheden van de camera, maar dat komt wel goed.
De foto is afgezien van resizen en border niet aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g59/arunia/IMG_0598.jpg
De foto zelf is genomen toen we een ritje vanaf Chamonix (nabij Mont Blanc) naar de Zwitserse grens reden. Daarbij naar beneden geklomen met gevaar voor eigen leven om op een rots in de rivier te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:38:
Vandaag naar de start van de Eneco-tour hier in Hasselt geweest. Eerste keer dat ik met mijn 300D op stap was, dus technieken staan nog lang niet op punt :) Jammer dat ik Tom niet iets meer naar rechts gekadreerd heb gekregen, maar ja, dat is nu zo. Opmerkingen zijn welkom:

[afbeelding]
het is tom en hij is scherp, dussuh... so what :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Arunia schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:25:
Ik ben net begonnen met fotograferen.
Ik ook (najah, recentelijk weer mee begonnen, eigenlijk).
De foto is afgezien van resizen en border niet aangepast.
Na resizen is een beetje 'sharpen' effect vaak wel handig, omdat het resizen meestal vanzelf een soort blurring-effect geeft. Niet dat het me hier speciaal opvalt trouwens.

Maareh, waarom die border!? Neemt IMHO de hele ruimte uit die foto weg, door het zo in een kadertje te plaatsen. 'k vind het zonder die border wel een goed gelukte foto trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Wilke schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:24:
[...]

Maareh, waarom die border!? Neemt IMHO de hele ruimte uit die foto weg, door het zo in een kadertje te plaatsen. 'k vind het zonder die border wel een goed gelukte foto trouwens :)
Om de een of andere reden vind ik foto's zonder border zo kaal. Ik heb dan altijd het gevoel dat de foto nog niet af is.
Ik merk ook dat ik zelf meestal een vrij forse border wel mooi vindt, hoewel ik dan weer de opmerking krijg dat het net een rouwkaartje is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/fotos/klassiek3.jpg

Deze had ik nog liggen van de Klassiek weekopdracht en wou hem toch eens tonen. Achteraf gezien vind ik deze beter als mijn inzending. :p

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 22-08-2006 17:16 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
TomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:15:
Deze had ik nog liggen van de Klassiek weekopdracht en wou hem toch eens tonen. Achteraf gezien vind ik deze beter als mijn inzending. :p
Ik vind het best een mooie foto moet ik zeggen.
Misschien aan de onderkant iets meer ruimte onder het slot? (Tja, ben symetrie geil.)
Alhoewel dat dan meer als probeersel zou zijn om te zien of dat misschien beter staat.
Na resizen is een beetje 'sharpen' effect vaak wel handig, omdat het resizen meestal vanzelf een soort blurring-effect geeft. Niet dat het me hier speciaal opvalt trouwens.
sharpen edges gebruik ik bij Album Art voor m'n mp3tjes. Stom dat ik daar nu eigenlijk niet eens bij stil sta. Denk dat ik morgen als ik de foto weer onder de muis heb, dat ik bovenstaande post wijzig.
Maareh, waarom die border!? Neemt IMHO de hele ruimte uit die foto weg, door het zo in een kadertje te plaatsen. 'k vind het zonder die border wel een goed gelukte foto trouwens.
Je hebt helemaal gelijk. Toen ik je reactie las, heb ik eens aandachtig mijn border zitten bestuderen. En ja, hij is echt gigantisch. Denk ook dat ik beter een iets strakkere border zou kunnen gebruiken en zeker een stuk kleiner, misschien zelfs een kwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Afbeeldingslocatie: http://havinga.kabel.utwente.nl/~wilke/pics/DSC_0007-thb.jpg

Uitzicht bij ons van het balkon, paar uur terug gemaakt.

Zit nogal wat ruis in helaas, maar bij deze lichtinstellingen (vrij donker dus) valt dat wel weer mee..vind ik tenminste. Verder is de verhouding grond/lucht net niet ideaal, maar dat is niet beter te krijgen gezien de locatie (dan krijg je lelijke productie/kantoorpanden in zicht; een lager standpunt zou het probleem alleen maar groter maken, dan staan die gebouwen namelijk domweg voor het uitzicht zelf).

Ik hoop vooral op commentaar m.b.t hoe je postprocessing aanpakt, een redelijk plaatje schieten dat lukt me af en toe wel, maar hoe stel je vervolgens de kleuren in, levels, curves, etc.? Kan goed zijn dat ik daar allerlei goede mogelijkheden laat liggen waarmee het beter kan. Roept u maar... :P

[ Voor 21% gewijzigd door Wilke op 22-08-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je woont dicht bij het Arke Stadion of is dat daar rechts het Arke Stadion niet? (dacht het te herkennen aan de lampen en die paal daar in het midden van de lampen, en die toren van de waterzuivering daar links).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Prachtige foto's hier! Ik kan er niet zoveel van, maar in de afgelopen vakantie hadden we een mooi uitzicht, en die heb ik dus gefotografeerd.
Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic ;)
En die heb ik dus.

Klik eens op deze URL en beoordeel deze pano eens. Gemaakt met een Canon A700, en achteraf gestitcht met de Canon Stitch-hulp.

Heb wel met wat leveltjes zitten te spelen. De originele Pano kun je hier vinden.

Locatie: Bodrum, Turkije, bovenaan bij de windmolens. Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 15% gewijzigd door dnhelle op 22-08-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je pano is mooi. Ik zou alleen wel aan de linkerkant de mensen er nog ff afknippen. En misschien aan de rechterkant ook nog een heel eind. Ben niet zo erg thuis in panorama foto's maar ik denk dat je compositie erop vooruit gaat als je hem stopt tussen de 2 eilandjes. Het laatste stuk geeft je iig niet meer kracht qua landschap/water. Het enige wat daaraan nog boeiend is is het stukje kromme weg.

Verder moet je wel ff de vlekken wegpoetsen. Er zitten namelijk enorme vlekken in je foto. Zal waarschijnlijk wel iets op je lens hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
En toch kan ik de verleiding niet weerstaan nog even goed naar alle foto's te kijken:

@Steef123: Mooi, inderdaad, de details op de voorgrond zie ik niet en heb ik dus ook geen last van ;) . Waarom sla je je foto's eigenlijk niet gewoon op als JPG? (Ik zit hier nl. op een verbinding waar per MB betaald wordt, vandaar...). Je mag van mij wel iets meer nadruk leggen op de zonnestralen, door bijvoorbeeld ze feller/contrastrijker/verzadigder te maken, of door voor een andere crop te kiezen.

@KappuhH: "Niveau's bepalen"? Nou ja, het resultaat mag er zijn wat mij betreft, erg lekkere plaat. De lijnen die de paaltjes en het touw vormen zijn ook erg mooi. Goed!

@KingOfDos: Op deze is wat mij betreft te weinig te zien. Ongeveer 2/3 van de foto is bijna egaal (geen spannende kleuren, geen spannende wolken), en hij is onderin echt veel te donker. Als je beter zou zien dat het een weiland is, als je die vreselijke lantaarnpaal rechtsonder zou wegwerken, als je het contrast wat zou opkrikken, en als je hem wat strakker zou croppen zou het al een stuk mooier zijn ;)

Bijvoorbeeld (Shadows/Highlights 30/20, veel noise reduction (Lab), Contrast +10, Saturation +10, andere crop, unsharp mask 60/2/0). Lang niet perfect, zeker niet op groter formaat, aangezien die shadow/highlights nogal veel ruis veroorzaakt, de noise reduction nogal veel onscherpte veroorzaakt, en de USM weer meer ruis veroorzaakt, maar goed ;) ).
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/3294/kingofdosdanhv2.jpg
Als de bewerking niet gewaardeerd wordt, meld het, dan haal ik 'm weg
@ilovetechno: Niet veel bijzonders, maar niet onaardig.

@MCK: Beetje rommelig, al dat publiek. Als ze nou helemaal uitzinnig uit hun dak gingen, OK, maar ze staan er eigenlijk maar een beetje bedroefd bij....

@Rotterd4m: Wat TomSwinnen zegt. Te veel zwart, en erg zonde dat je zo'n groot stuk blauwe muur er niet opstaat. De blauwe waas die het raam omringt doet ook afbreuk aan je foto imho.

@aragorn001: Leuk, de fietser scherp en de achtergrond een beetje geblurd (panning, I presume?). Iets meer had nog wel gemogen. Ik ben wel benieuwd hoe een wat krappere uitsnede het zou doen.

@Arunia: Sowieso een mooie plaat, zonder meer. Jammer van de uitgebeten lucht op de achtergrond, en ik ben het helemaal eens met Wilke dat je wel een wat minder heftige rand had mogen gebruiken. Ikzelf ben wel fan van 1px black. Over wat je zou kunnen doen ana die uitgebeten lucht: Je kunt exposure bracketing proberen, maar daarvoor heb je een statief nodig, en ik kan me voorstellen dat dat wat onhandig was in dit geval. Goed alternatief is in RAW schieten (eventueel met een stopje onderbelicht), en dan later als je thuis bent in Photoshop de RAW tweemaal importeren (een keer normaal of nog wat meer onderbelicht, een keer overbelicht), en die dan blenden. Daarmee kun je die lucht wat compenseren. Resultaat niet gegarandeerd, maar 't is het proberen zeker waard. Zie ook [Photoshop CS2 Tutorial] Meervoudige RAW-belichting, hoewel daar helaas de plaatjes stuk zijn.

@TomSwinnen: Mooi hoor, past inderdaad goed in klassiek. Jammer van de wat overbelichte rechterbovenhoek. (zoekt weekopdracht 30 op) Ik ben er nog niet uit of ik deze echt mooier vind dat je inzending, die in de weekopdracht is wat beter... tja... "gebalanceerd" is denk ik het woord wat het beste past.

@Wilke: Belangrijkste opmerking van mijn kant is idd de verhouding lucht/grond. verder vind ik 'm mooi!

Ik heb 'm voor de gein even bewerkt in photoshop, nog geen 5 minuten. Ik ben geen photoshop guru, maar 't is echt gemakkelijk ;). Gedaan: Curves (gewoon in de RGB een soort S-vorm gemaakt, niet te heftig, maar daar krijg je mooier contrast van), Hue/Saturation (Saturation +20 in "Master" (dus alle kleuren), +20 is vrij veel, maar zonsondergangen kunnen dat meestal wel hebben), een beetje extra scherpte (Sharpen->Unsharp Mask, 40/2,0/0), en een wat andere uitsnede. (Niet gedaan, maar meestal wel: Auto Levels - soms is een plaatje niet neutraal genoeg voor auto levels, in dit geval maakt hij hem bijvoorbeeld heel blauwig). Anyway, resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/5753/wilkedannd1.jpg
Als de bewerking niet gewaardeerd wordt, meld het, dan haal ik 'm weg
@dnhelle: Hij is wel erg breed, is maar moeilijk kijken op een laptopscherm. Hoewel er aan beide zijden van je foto iets interessants zit (links het dorp, rechts de mooie lijn van de weg) is het misschien toch mooier om hem wat minder pano te maken. (Trouwens: de stitch is ook niet echt netjes, je ziet de randen zitten, en daar hoef je niet eens goed voor te kijken. Heb je je belichtingsinstellingen wel constant gehouden? (niet dat ik ooit een succesvolle pano heb gemaakt, maar toch)) En die vlekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Dannr,

bedankt voor het commentaar.
Op het moment heb ik alles op jpg geschoten, maar denk ook dat ik op beide foto's ga schieten.
Had wel op vakantie mijn Gmini 500 bij me waar ik iedere dag de foto's op bewaarde, dus ruimte zat.
Ik heb nu het plaatje even opnieuw verkleint en de aanpassingen gemaakt zoals scherper en nu zonder border. Zodra ik de camera beter onder de knie heb, kan ik ook meer de instellingen gaan wijzigen zoals het onderbelichten e.d.

Ik moet zeggen dat ik jouw bewerking van Wilke's foto erg mooi vind. Het leeft wat meer.
Waardoor de foto die zeker niet slecht was, wat meer spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannr schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 03:35:

@aragorn001: Leuk, de fietser scherp en de achtergrond een beetje geblurd (panning, I presume?). Iets meer had nog wel gemogen. Ik ben wel benieuwd hoe een wat krappere uitsnede het zou doen.
Bedankt, opbouwende commentaar is altijd leuk in het begin :P Hoe zie je die uitsnede dan? Bedoel je dan dat ik de achtergrond meer moet blurren, of dat ik de foto wat moet croppen?

*mompelt iets over domme vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://danoos.net/got/small%20sunset.jpg

Zonsondergang in de woestijn in Desert Hot Springs, CA. Wat had ik beter kunnen doen/nog nabewerkingstips? Ik heb hem al gecropt en enigszins met de levels gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 11:51
@ DaNo2002, die bovenste rand had wel wat hoger mogen zijn, verder geode foto!

Naar aanleiding van wat foto's van MartijnGizmo, ben ik even wezen testen, dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/photo/augustus_2006/panning_smart.jpg

Is het wat?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
ook een beginnend fotograaf.

Wat vinden jullie van deze (mijn dochter)?

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/5669/esther9ja4.jpg

Nikon D50, Sigma 18-125mm F/3.3-5.6 G
Brandpuntsafstand: 125mm
1/250 sec. - F/5.6
ISO400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 15:05
woudew schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:44:
ook een beginnend fotograaf.

Wat vinden jullie van deze (mijn dochter)?

[afbeelding]

Nikon D50, Sigma 18-125mm F/3.3-5.6 G
1/250 sec. - F/5.6
ISO400
misschien dat je met nabewerking de ogen nog wat meer kunt laten spreken (ze zijn namelijk mooi).
En persoonlijk stoor ik me aan de schaduw op de wang :)

(...)

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 12:41

Steef123

Luchtfotograafje

Dannr schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 03:35:
@Steef123: Mooi, inderdaad, de details op de voorgrond zie ik niet en heb ik dus ook geen last van ;) . Waarom sla je je foto's eigenlijk niet gewoon op als JPG? (Ik zit hier nl. op een verbinding waar per MB betaald wordt, vandaar...). Je mag van mij wel iets meer nadruk leggen op de zonnestralen, door bijvoorbeeld ze feller/contrastrijker/verzadigder te maken, of door voor een andere crop te kiezen.
Ik zal er voortaan op letten.
Ik had hem niet opgeslagen als jpg omdat ik mijn broer's nieuwe D50 had gebruikt, en de in RAW geschoten had. Alleen via photoshop kan je niet gewoon Save As... jpg doen. Dus ik zat een beetje in de knoei. En aan mijn broer vragen ging niet, want die zat op lowlands... Sorry voor je centjes, ik zal het niet meer doen :P
Bedankt voor je commentaar! :)

Verwijderd

Ik verveelde me gisteravond en dan is dit altijd een fijn plekje:
Afbeeldingslocatie: http://www.faab.nl/gallery/d/26876-2/DSC_2372.JPG
Uitzicht over de Sloterplas vanaf de Lelylaankant, voor de locals. ;)
Klik voor groot.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

erg mooi fabio :)
Mooi gezien die reflecties en je had er mooi rustig water bij.
Je kan daar blijkbaar dus makkelijk komen als ik dat zo lees? Fijn plekje dan i :*) dd

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Resistance_NL
  • Laatst online: 10-09 13:51
Ik was foto's aan het maken van de bouw van onze bloemencorsowagen. Een van de foto's was de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/4918/corostweakerby8.jpg
Ik heb de foto een beetje bewerkt, het origineel staat hier.

Ideën om te foto te verbeteren zou ik graag willen horen.

Verwijderd

Mooie foto Resistance_NL, wellicht dat je de compositie wat kan verbeteren door links en onder nog wat weg te croppen.

hier een foto van een schoen die ik zag tijdens een wandeling.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v603/JoeB2C/DeSchoen.jpg

• TomSwinnen

TomSwinnen

Het zonnetje scheen vandaag! Aldus, ik kon het niet weerstaan van de camera even buiten te nemen. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/fotos/bush.jpg
Beetje vreemde foto maar vond hem wel leuk, eigenlijk :)
Comments greatly appreciated!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Resistance_NL schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:34:
Ik was foto's aan het maken van de bouw van onze bloemencorsowagen. Een van de foto's was de volgende:
[afbeelding]
Ik heb de foto een beetje bewerkt, het origineel staat hier.

Ideën om te foto te verbeteren zou ik graag willen horen.
Pas op met dat lassen, dat kan je sensor verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Freelance op 25-08-2006 14:27 . Reden: niet testcase waardig ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Freelance schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:23:
gister genomen bij de spacewinner:

was meer een oefening dan een serieuze poging. Het zijn van die TL-lampen die automatisch aanspringen. Waar ik zelf niet tevreden over ben is de ontzettende noise.

graag commentaar.
Kan weinig positiefs bedenken, heb nu een tijdje zitten staren naar de foto. Een foto van een a-symetrische gang die slecht verlicht is. Meer kan ik er niet van maken.

De ruis is niet zichtbaar in dit formaat van de foto.

Edit: blij dat je me niet te kritisch vind. Als ik naar mijn eigen foto's kijk, zie ik vooral dingen die beter zouden kunnen. Terwijl familie, vrienden en collegae dan zeggen: wow, mooie foto!.

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-08-2006 14:34 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:44:
[...]

Kan weinig positiefs bedenken, heb nu een tijdje zitten staren naar de foto. Een foto van een a-symetrische gang die slecht verlicht is. Meer kan ik er niet van maken.

De ruis is niet zichtbaar in dit formaat van de foto.
na nog wat meer commentaar van mijn huisgenoten ben ik het met je eens.
Toch; het idee was leuk, de uitvoering alleen wat minder :).

Niet testcase-waardig

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/floor.jpg

Ik post deze niet in huisdieren omdat daar vaak niet echt commentaar op de foto gepost wordt. De compositie is met de TV (die eerst nog aanstond ook :X ) niet 100% en daarom ook geen showcasefoto. Ik vond hem, samen met wat vrienden, voor de rest erg sterk.

owjah :P
GsJosh schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

Pas op met dat lassen, dat kan je sensor verprutsen.
Daar geloof ik dan vrij weinig van... de zon heeft mijn sensor iig nog niet gesloopt...

[ Voor 30% gewijzigd door Henk op 25-08-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:17:
[afbeelding]

Ik post deze niet in huisdieren omdat daar vaak niet echt commentaar op de foto gepost wordt. De compositie is met de TV (die eerst nog aanstond ook :X ) niet 100% en daarom ook geen showcasefoto. Ik vond hem, samen met wat vrienden, voor de rest erg sterk.

owjah :P

[...]

Daar geloof ik dan vrij weinig van... de zon heeft mijn sensor iig nog niet gesloopt...
Als je veel foto's maakt van de zon, lasers, lasapparaten, krijg je na een stuk of wat foto's dat je vreemde wazen en vlekken in je beeld krijgt. Das de sensor die kapot gefikt is. :)

Vergelijk het met de zon door een vergrootglas op papier richten.
Heb je vast wel gedaan als kind. ;)

Met een sluiter van 1/3000e zal er zo gauw niks gebeuren, te kort om heet te worden.
Partyshots waar veel lasers op staan zijn echt killing voor je sensor, daar gebruik je namelijk lange sluiters.

Ga maar eens met Floris Diemel? praten, die postte hier vroeger ook vaak foto's, hij heeft eens verteld hoeveel 10D's hij per jaar versleet vanwege kapotte sensoren door de lasers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Klein ongelukje met een pot honing die ontplofde.

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/5633-2/PICT2533.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/3328/dsc03794editig5.jpg
Vond hem zelf wel leuk zo van voren, alleen de compositie wordt een beetje verpest door het andere paard en het prikkeldraad maar voor de rest vond ik hem wel mooi.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

Heb je een poging gedaan het prikkeldraad weg te photoshoppen? Het andere paard zal niet lukken, maar dit kan volgens mij wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heb ik (nog) niet geprobeerd (ben niet zo goed in Photoshop behalve het simpele levels nabewerking enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zoiets?

Voor een tientje soep ik dat 2de paard ook weg :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha grapjas, maar bedankt voor dat prikkeldraad wegshoppen. Hoe doe je dat _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:32:
Haha grapjas, maar bedankt voor dat prikkeldraad wegshoppen. Hoe doe je dat _/-\o_ ?
Met zo een ondergrond is dat makkelijk, gewoon beetje de clone stamp gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

Netjes, alleen het onderste draadje heb je een beetje afgeraffelt :P

Kijk naar de poten benen van het paard... vooral bij zijn linker (rechts dus) zie je het.

[ Voor 43% gewijzigd door Steef123 op 26-08-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Steef123 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:55:
Netjes, alleen het onderste draadje heb je een beetje afgeraffelt :P

Kijk naar de poten van het paard... vooral bij zijn linker (rechts dus) zie je het.
Nu je het zegt. Naja, heb er ook niet echt veel tijd in gestoken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een paard zeg je benen en geen poten :P . Maar je ziet inderdaad allemaal stukjes prikkeldraad ja :o .

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Terug van mini-vakantie, waarvan wellicht later nog een paar foto's, maar dat zien we morgen wel als ik uitgeslapen ben ;)

@Arunia: Ik ben benieuwd! en dank voor 't compliment :)
@aragorn001: Met "een krappere uitsnede" bedoel ik croppen, iets van 1/3 rechts en boven eraf bijvoorbeeld. Geen idee of het wat is, maar daarom schrijf ik ook "ik ben benieuwd" ;)
@DaNo2002: Lekkere kleuren, en erg mooi silhouet! Ik geloof niet dat ik er verder nog iets aan zou willen veranderen, behalve misschien die vreselijk brede border weg ;)
@deCube: Het pannen is prima gelukt, goed bezig! (Als je nou over een tijdje een testcase plaatst he, maak je dan de foto's netjes 600 pixels breed?)
@woudew: Ik vind hem erg mooi. Heel originele compositie gevonden, goed hoor! Het enige wat mij stoort is dat haar linkeroog wel erg weinig ruimte krijgt, daar had ik toch graag nog een beetje meer gehad. De schaduw van Freelance stoort mij niet zo eerlijk gezegd. Maar: complimenten voor de compo.
@Steef123: De baas betaald, maar toch bedankt ;) (offtopic: In photoshop kun je niet opslaan als jpg als je nog meerdere layers hebt - een layers -> flatten image heft dat probleem op (sommige filters maken op magische wijze een nieuwe layer aan ;) ) )
@fabio-c: Mooie plaat zeg, mooi scherp ook. Goed!
@Resistance_NL: Ik weet geloof ik niet wat ik hier nog aan zou willen verbeteren. Denk iig dat je een goede keuze hebt gemaakt om hem portrait te maken en de hand (?) eraf te croppen. Kleuren zijn prima zo wat mij betreft. Gewoon hele mooie plaat.
@JoeB: De toning, de kleuren, staan mij wel aan. De veel te witte lucht is alleen echt een afknapper voor mij, en ook springt de schoen er niet echt uit. Hij trekt niet *echt* de aandacht. Jammer. Een rode schoen met verder deze kleuren was denk ik oneindig veel mooier geweest, maar ja, niet iedereen heeft rode schoenen ;).
@TomSwinnen: Beetje vreemd, maar wel lekker ;) Leuk effect wel, maar je had van mij wel wat minder zwart en wat meer lucht erop mogen doen, dus wat verder "zoomen". Maar verder vind ik hem erg leuk, en de CA is ook netjes onder controle.
@RedXraD: De houding van je model is prima, verder mankeert er wat mij betreft nogal wat aan. De storende elementen links (andere bankleuning, kast) en rechts (tv inclusief troep) storen enorm. Poes is mooi scherp, maar de achtergrond is wat mij betreft niet onscherp genoeg. Kortom: wat mij betreft is het een leuke foto als je de poes kent enzo (sterker nog: dan is het een heel leuke foto), maar qua fotografische kwaliteit vind ik hem iig onder de maat.
@Wolfensteijn: Wat een zooi ;) De linkerkant van de foto is prima, de rechterkant is wat mij betreft wat saai. Ik zou hem zo croppen dat je alleen de linkerbovenhoek overhoudt, of vierkant als je graag de strepen rechts meeneemt. Mooie abstracte plaat, wel.
@Gizlle: Grappige foto, inderdaad. Het prikkeldraad vind ik nog wel toepasselijk; van het paard op de achtergrond is het jammer dat zijn neus op de kont (of moet ik billen zeggen ;)) van je onderwerp terechtkomt. Als ze los hadden gestaan was het niet eens storend geweest, denk ik. Kleuren zijn dik in orde.
@TomSwinnen: Respect voor de photoshopskills!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/DSC_1385-border.jpg

Ik kon geen topic vinden met Productfotografie dus ik plemp hem hier neer. Ik heb vaker met een ministudio gewerkt dus ik vond het wel eens tijd om een vrij moeilijk object te fotograferen. Een Nano is zwart, dat vond ik sowieso een stuk moeilijker maar bovendien spiegelt het ding enorm, niet alleen op het chroom maar ook het glanzend zwart reflecteerd ook enorm.

Ik heb simpelweg 4 A4'tjes aan elkaar geplakt en 3 halogeenspots gebruikt voor belichting, statiefje, afstandsbediening en klikken maar. Dit vond ik wel een aardige foto. Natuurlijk valt er nog wel wat op te merken, er zijn nog steeds reflecties te zien, vooral van de halogeenspotjes en de cradle is overbelicht (ik stoor me er niet aan). Ik had namelijk geen mogelijkheid om te bouncen of te diffusen. Binnekort zal ik maar eens een echte softbox bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 26-08-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Eindelijk m'n eerste foto post op GOT :)

Ik ben bezig geweest een overhead projector om te bouwen naar een spot. Dit is de eerste test shot.
Image komt rechtstreeks uit de camera, geen bewerkingen

Afbeeldingslocatie: http://www.creatiefduo.nl/fotos/lighttest_th.jpg

D50 met 18-55 objectief (uit de hand)
ISO 200, 1/30s, F10

[ Voor 9% gewijzigd door kalechinees op 27-08-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een beginner. Hier mijn eerste foto die ik post. Foto is gemaakt met een powershot a700.

Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/408/img0353brc5.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://www.xs4all.nl/~rajh/fotos/DSCF0880.jpg

Heb de steekvlieg(?) er maar bij op laten staan. Iemand nog iets te melden over deze foto? :)

@Zouvat
Is deze bewerking beter? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rajh/fotos/DSCF0880_new.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door RAJH op 27-08-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/758/tsjechie1kn9.jpg

Geen bewerkingen. Ik vind enkel het wolkje enorm storend. Nog commentaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
RAJH schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:13:
[afbeelding]

Heb de steekvlieg(?) er maar bij op laten staan. Iemand nog iets te melden over deze foto? :)
Ik vind het onderwerp er niet goed genoeg uitspringen. Het gras rondom en vooral het gras over de vlinder storen nogal. Misschien dat een iets strakkere crop al wel veel doet.

@Rajh: idd veel beter, hoewel ik nog steeds vind dat de vlinder er niet echt 'uitkomt', dat ligt misschien ook aan de kleur van de vlinder.

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 27-08-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
@RickP: leuk idee maar op deze manier houd je geen compositie meer over. Graag wat meer omgeving :)

@RAJH: Ik mis een beetje diepte en variatie in deze plaat. Kun je wellicht met photoshop nog wat aan doen. Het vliegje vind ik niet echt storend. Het (blurry) blaadje aan de rechterkant wel. Dit had meer naar de rechter onderhoek gemogen.

@Zoutvat: Mooie foto, ik moet ook echt een polar gaan halen :) Ik heb je plaat even iets anders gecropped. Denk dat ie zo beter in evenwicht is. Ook mis ik wat diepte in de plaat...
Wolkje stoort mij in ieder geval niet. En anders is ie gemakkelijk weg te halen.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/1560/tsjechie1kn9ls1.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door kalechinees op 27-08-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zoutvat schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:15:
[afbeelding]

Geen bewerkingen. Ik vind enkel het wolkje enorm storend. Nog commentaren?
Dan stamp je het wolkje toch weg? Mij stoort het niet overigens. Wat ik jammer vind van deze foto is eerder dat de scherpte op de niet-interessante voorgrond (planten) ligt. Verder heb ik het gevoel (maar dat is puur persoonlijk) dat ik iets "mis" links (maar dat maakt je foto ook wel weer een beetje spannend). Komt misschien omdat de rimpeling van links lijkt te komen, alle lijnen naar links lopen en omdat een landschap meestal niet in portretstand gefotografeerd wordt. Als ik hem zo op mijn scherm onder en boven crop tot liggend formaat, vind ik hem eigenlijk al sterker worden. Ietsje meer contrast zou ook kunnen om het groen op de achtergrond wat meer te nuanceren en de rimpels in het water beter uit te laten komen. Jammer dat je de scherpte niet kan herstellen, anders was er nog best een mooie plaat van te maken, met wolkje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Bedankt voor de reacties. De foto is overigens zonder polar met een ixusje geschoten. De crop maakt het inderdaad wel wat beter. ik ga eens met photoshop leren werken denk ik. De scherpte had ik ook al opgemerkt, maar omdat het diafragma erg klein was, vind ik het niet cht storend. de steiger is nu ook niet zo onscherp. Een horizontale crop vind ik persoonlijk maar niets. Contrast heb ik ven geprobeerd en doet erg veel. Ook de kleurverzadiging iets omhoog gooien heeft ook een goed effect, hoewel je dan wel een 'gemaakte' foto krijgt. Wat minder groen geeft ook een speciaal effect. Als ik wat meer tijd heb zal ik een verbeterde versie posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 14:10
Commentaar altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mskramer/fotos/Tuin_004_lowres.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
Een van mijn favoriete (en moeilijkste) onderwerpen: mijn hond.
Ik vind deze zelf geslaagd omdat de hond erop staat zoals hij is.

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/5351/dribbelmetbalpt7.jpg

Nikon D50
Sigma 18-125mm F/3.3-5.6 G
1/500 sec. - F/6.3
ISO 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
@Quadropluxor: volgens mij is de bloem niet echt scherp... Dit zou de foto erg veel goed doen. Ook had ik graag wat meer van de steel gezien.
De achtergrond heeft ook een wat rare vertekening maar dat kan door de jpg compressie komen...

@woudew: Mooie kleuren, maar dat vind ik al snel als nikonian :)
Ik mis alleen wat beweging in de plaat: je achtergrond is erg levendig en druk wat niet overeenkomt met je onderwerp. Ik had graag de complete hond gezien in actie, dus iets ruimere crop (of minder inzoomen). Als laatste stoor ik me een klein beetje aan die gele glijbaan (?) links onderin.

Hoop dat jullie iets met deze feedback kunnen :) krijg ik trouwens ook nog wat feedback terug? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
kalechinees schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:42:
Hoop dat jullie iets met deze feedback kunnen :) krijg ik trouwens ook nog wat feedback terug? :D
Het zou helpen als je de plaatjes gewoon op 600px zou posten, want nu is het weer wat onhandiger om ze te bekijken. Maar ik heb het toch maar gedaan. Eigenlijk vind ik het nogal een saaie plaat en kan er niet veel van maken.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik was gisteren in Amsterdam en zag een verlaten wodka fles. Altijd benieuwd wat het verhaal erbij is...

Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/Photos/Wodka-600.jpg

Nabewerking in Photoshop om het contrast overdone te maken, kleuren aan te passen en de wodka fles wat meer naar de voorgrond brengen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42

TDB

BugBoy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:38:
Ik was gisteren in Amsterdam en zag een verlaten wodka fles. Altijd benieuwd wat het verhaal erbij is...

[afbeelding]

Nabewerking in Photoshop om het contrast overdone te maken, kleuren aan te passen en de wodka fles wat meer naar de voorgrond brengen.
Mooie foto ! Zou je het origineel ook kunnen posten en vertellen hoe je eea in Photoshop hebt veranderd ? Is wellicht leerzaam....... [of bestaan hier kant en klare tutorials voor ?!]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[afbeelding]

Showcase materiaal. Heb in de showcase de laatste wel veel meer materiaal zijn voorbij komen dat hier absoluut niet aan kan tippen. Knappe foto, mooie kleuren. Kan zo op een reclamefolder van het merk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste post op Got :) . De foto is gemaakt in Zuid-Frankrijk in een dorpje genaamt Roussillon.
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4233/zomervakantie2006054kl6.jpg
Edit:
Cam:D50 met 70-300mm lens.
S: 1/1250
F: 5.6
ISO: 400

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Wel een beetje een grouwe(au?) foto.

Beetje PS doet wonderen. Beetje USM, Suration en Levels.

Zie hier

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/crijnn/zomervakantie2006054kl6.jpg

Meer kan ik er niet echt van maken, ik vind sowieso een beetje een saaie plaat. No offence :P
Ik vind de compositie beetje flauw, veel lucht en links gebeurt niks. Ik zie rechts nog een boom een beetje in beeld. Die had er bij op moeten staan en misschien had je iets dichterbij moeten staan of iets meer zoomen.

[ Voor 46% gewijzigd door Crijnn op 28-08-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:35:
Dit is mijn eerste post op Got :) . De foto is gemaakt in Zuid-Frankrijk in een dorpje genaamt Roussillon.
[afbeelding]
Edit:
Ik zat een beetje te wachten tot de rest van de foto werd geladen, maar dat gebeurde niet. Maw, ik vind de compositie niet erg sterk, ik had er minder lucht en meer rest op gezet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

[afbeelding]

Door de bewerking een interessante plaat. Mooi gedaan :)
GsJosh schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:34:

Ik kon geen topic vinden met Productfotografie dus ik plemp hem hier neer. Ik heb vaker met een ministudio gewerkt dus ik vond het wel eens tijd om een vrij moeilijk object te fotograferen. Een Nano is zwart, dat vond ik sowieso een stuk moeilijker maar bovendien spiegelt het ding enorm, niet alleen op het chroom maar ook het glanzend zwart reflecteerd ook enorm.

Ik heb simpelweg 4 A4'tjes aan elkaar geplakt en 3 halogeenspots gebruikt voor belichting, statiefje, afstandsbediening en klikken maar. Dit vond ik wel een aardige foto. Natuurlijk valt er nog wel wat op te merken, er zijn nog steeds reflecties te zien, vooral van de halogeenspotjes en de cradle is overbelicht (ik stoor me er niet aan). Ik had namelijk geen mogelijkheid om te bouncen of te diffusen. Binnekort zal ik maar eens een echte softbox bouwen.
Netjes hoor! Bijna een Apple productfoto.
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:35:
[afbeelding]
Edit:
Jammer dat er een waas over/in de lucht hangt. Een pola had je hier waarschijnlijk kunnen helpen. Overigens kan ik de compositiekeuze ook niet helemaal snappen, eigenlijk is er behalve ene vrij saaie lucht niets te zien.
crijn schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:52:

Zie hier

[afbeelding]

Meer kan ik er niet echt van maken, ik vind sowieso een beetje een saaie plaat. No offence :P
Ik vind de compositie beetje flauw, veel lucht en links gebeurt niks. Ik zie rechts nog een boom een beetje in beeld. Die had er bij op moeten staan en misschien had je iets dichterbij moeten staan of iets meer zoomen.
:X Foute bewerking, ik zie nu een slecht belichtte onnatuurlijk lichtblauwe lucht...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

crijn schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:52:

Zie hier

[afbeelding]

No offence, maar met deze bewerking raak je alleen maar van de regen in de drup... Ik snap dat je de foto wat frivoler probeert te maken, maar op deze manier worden de kleuren wel erg onnatuurlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 28-08-2006 20:15 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik dan ook maar eens wat posten. Onderstaande foto is gemaakt in een natuurpark in Tsjechië. Foto is gemaakt met een Olympus C-370. Vandaar de niet zulke geweldige kwaliteit als die ik hier op menig andere foto tegen kom, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden.

Afbeeldingslocatie: http://pic18.picturetrail.com/VOL894/3991139/9543921/182494121.jpg

Jammer van de wazige vlek links bovenin, maar dit komt door het binnenvallend zonlicht in de grot waar deze waterval zich bevindt. En zoals vaker gezegd, mijn PS-skills zijn nog niet zo geweldig ontwikkeld.

Maar genoeg excuses nu :P commentaar is altijd welkom :)

Foto is wel een beetje gesoept met:
- Niveau's Bepalen
- Beetje met het contrast gespeeld
- Hooglichten aangepast

offtopic: 'k ben hard aan het sparen voor een degelijke cam!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 11:38 . Reden: Op aanraden van jfeelders foto verder bewerkt met PS om flare tegen te gaan etc. (zie een paar posts hieronder). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Als je een beetje uit de voeten kan met Photoshop, kan je toch wel erg vals spelen ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/frankrijk.jpg

(P.S.: Niet serieus bedoeld, eerder een lolletje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
TDB schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:41:
Mooie foto ! Zou je het origineel ook kunnen posten en vertellen hoe je eea in Photoshop hebt veranderd ? Is wellicht leerzaam....... [of bestaan hier kant en klare tutorials voor ?!]
Het origineel is nogal saai, maar kun je hier bekijken. Ik weet het niet meer uit m'n hoofd (en de PSD file is al weg), maar volgens mij zijn het de volgende aanpassingen:
  • Conversie vanuit raw (rotate, crop en kleurbalans aanpassen, standaard voor elke foto)
  • Contrast toevoegen via een curve-layer extra (aangepaste S-curve).
  • De fles er wat meer uit laten springen. Hiervoor een extra layer (witte achtergrond) toevoegen. Een ellipse om de fles trekken. Een flinke feather erover en daarna de selectie inverteren. Daarna de selectie uit de layer halen (de buitenste rand wordt dus zwart). Layer op multiply zetten en de opacity terugschroeven zodat het effect subtiel blijft.
Extreme contrasten kan soms leuk zijn om een bepaalde sfeer neer te zetten. Het werkt alleen maar bij foto's met weinig contrast, waarbij het onderwerp wel contrast heeft. Toen ik deze foto nam wist ik meteen hoe hij eruit moest laten zien. Bij deze is het aardig gelukt, meestal heb ik minder succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:26:
Jammer van de wazige vlek links bovenin, maar dit komt door het binnenvallend zonlicht in de grot waar deze waterval zich bevindt.
Je kan die lens flare een beetje wegkrijgen door in Image/Adjustments/Slective Colors... voor de Blues...
de zwartwaarde op 100% te zetten.
Btw, een beetje Warming Filter (81) kan je plaat best gebruiken. Daar wordt de rots wat organischer door...

[ Voor 12% gewijzigd door jfeelders op 28-08-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
@Matisyahu:
  • Ik zou iets meer zoom gebruikt hebben, zodat je meer van de rots in beeld hebt. Nu is het wel heel veel lucht. Nu blijft er niet veel meer over dan een andere crop te kiezen.
  • De bomen en de rots zijn niet haarscherp. Of je hebt verkeerd gefocussed, de 70-300 is erg soft of het weer zat tegen.
  • Je mist contrast. De berg op de achtergrond is blauw en die hoort groen te zijn.
Volgens mij was het grootste probleem het weer. Het zicht was te beperkt om een mooi shot te maken. De compositie blijft echter een punt. Ik heb het plaatje ook bewerkt (crop, USM en saturisation). Aangezien ik het moet doen met een 600px plaatje is het resultaat niet geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/Photos/Zomervakantie-crop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Laatst online: 10-09 18:07
Zaterdag nacht genomen uit de losse hand. Op het moment dat ik er liep was er opeens vuurwerk hieronder 1 van de 3 gemaakte foto's:

Foto1:
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodders.net/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1302&g2_serialNumber=2http://www.casemodders.ne...wnloadItem&g2_itemId=1301

Foto2:
http://www.casemodders.ne...wnloadItem&g2_itemId=1294

Foto3:
http://www.casemodders.ne...wnloadItem&g2_itemId=1298

Misschien tips voor de volgende keer?

[ Voor 89% gewijzigd door Macsylver op 28-08-2006 23:35 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Macsylver schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:15:
Misschien tips voor de volgende keer?
Het vuurwerkfestival-topic laatst had uitgewezen dat het mooi is om de 'bloemen' te zien maar dat het een meerwaarde krijgt als je ook wat van de omgeving erbij hebt om de verhoudingen te zien. Een iets langere sluitertijd was ook mooi geweest maar in jouw geval waarschijnlijk nu niet haalbaar wegens bewegingsonscherpte. Een vaste ondergrond of statief was dan onmisbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:34:
Je kan die lens flare een beetje wegkrijgen door in Image/Adjustments/Slective Colors... voor de Blues...
Btw, een beetje Warming Filter (81) kan je plaat best gebruiken. Daar wordt de rots wat organischer door...
Dank u, ik zal het vanmiddag eens proberen, ik ga zo eerst werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:34:
Done! De flare is wel wat meer weg zo, maar krijg hem toch niet helemaal weg. De rotsen doen nu ook wat 'warmer' of zoals jij zegt 'wat organischer' aan.

Ik heb vanochtend ook nog even een fotootje geschoten van de opkomende zon. Zie hieronder!

Afbeeldingslocatie: http://pic18.picturetrail.com/VOL894/3991139/9543921/182494124.jpg

De foto is niet erg groot aangezien ik upload met Picturetrail (heb nog geen eigen webspace, komt in Oktober als we nieuw internet krijgen), maar als iemand zich geroepen voelt mijn foto('s) te willen hosten heb ik daar niets op tegen uiteraard ;)

Deze foto is met een witte border, ik heb hem ook nog met een zwarte border, maar toch die met de witte border gepost, aangezien ik dat zelf mooier vind. Mochten jullie hem toch nog willen zien met de zwarte border dan roept u maar!

C&C altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
TomSwinnen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:29:
Als je een beetje uit de voeten kan met Photoshop, kan je toch wel erg vals spelen ;)

[afbeelding]

(P.S.: Niet serieus bedoeld, eerder een lolletje ;) )
Erg mooie bewerking, lolletje of niet.

@Bugboy's wodkafles: was mooier geweest wanneer de achtergrond wat minder druk was geweest. Had 'm loodrecht op die muur genomen, had ook tot een mooiere compo geleid..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BugBoy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:17:
[...]
. Daarna de selectie uit de layer halen (de buitenste rand wordt dus zwart).
Hoe doe je dat? De rest lukt me, waar ik weet niet wat je hier mee bedoelt/hoe je dit doet. Heb nu alles geselecteerd op mijn foto behalve mijn "fles". Hoe ga ik verder?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Volgens mij denk je te moeilijk, want dit is volgens mij een van de eenvoudigste stappen ;)

Je hebt die extra layer (witte achtergrond), die heb je geselecteerd in je Layer-palette (?) (!), je hebt een selectie van alles behalve de fles, je hebt als achtergrondkleur zwart geselecteerd (?), en je drukt op delete. Et voila.

Geinige methode wel trouwens, eens proberen, dus dank BugBoy voor de gedetailleerde omschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zons ondergang in delfgauw, bijna net zo romantisch als aan de spaanse kust!

Afbeeldingslocatie: http://www.i-brian.net/kaasislekker/zonedit.jpg

ietwat ge-edit.
www.i-brian.net/kaasislekker/zon1.jpg <-- Oor-ie-gie-neel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik wilde graag weten wat jullie van deze foto vinden. Ik vind hem namelijk erg goed gelukt voor Pentax optio s6.

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/IMGP0591.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
@Ruud: De achtergrond is wel heel erg overbelicht, waardoor je last krijgt van paarse randen (en niet zo zuinig ook). Ik vind het nogal storend. Verder lijkt het wel of je flink geflitst hebt en dit de tweede foto is, want de beer kijkt nogal verschrikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik denk dat inflitsen en onderbelichten volgende keer beter is.
Onderbelichten om van je overbelichte achtergrond af te komen, en inflitsen om dan toch je onderwerp nog zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

BugBoy schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:46:
@Ruud: De achtergrond is wel heel erg overbelicht, waardoor je last krijgt van paarse randen (en niet zo zuinig ook). Ik vind het nogal storend. Verder lijkt het wel of je flink geflitst hebt en dit de tweede foto is, want de beer kijkt nogal verschrikt :)
Geen flits gebruikt, die beer(koala) is niet verschrikt, hij is gewend aan foto's. Ik moest deze foto tegen de zon in nemen. Daarom is de achtergrond overbelicht. Iig bedankt voor de tips zal er wat mee gaan doen .

Ik wil eigenlijk zo'n canon kopen maarja is nog iets te duur daarom maar wat expirimenteren met dit cameraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Ruud... schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:49:
Ik wilde graag weten wat jullie van deze foto vinden. Ik vind hem namelijk erg goed gelukt voor Pentax optio s6.

[afbeelding]
Ik vindt het een leuke foto geworden.
Mede door de overbelichte achtergrond. Aan de zijkant van het overbelichte zie je toch nog mooi blauwe lucht en dat geeft het een speciaal beeld. Het feit dat het overbelichte half achter het hoofd van de Koala zit geeft het een nog speciaaler effect. Leuk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• non-sens
  • Laatst online: 02-07 21:33

non-sens

Voor meer foto's:

Tijdens een fotoshoot bij een oude fabriek kwam ik hetvolgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.wortelstamp.com/jasper/fabriek/drukmeter_thumb.jpg
Klik hier voor de orginele versie

Canon 350D
Canon EF 50mm 1/1.8 II
1/125 sec

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 11-09 09:06
Gisterren mijn eerste concert gaan fotograferen (toevallig, want had zelfs niet gepland men camera mee te nemen :p )

Ziehier een mooi resultaatje (persoonlijk vind ik het toch zo). Op verzoek doe ik wel een volledige testcase :D

Afbeeldingslocatie: http://juan.be/gotshow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

non-sens schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:51:

[afbeelding]
Klik hier voor de orginele versie

Canon 350D
Canon EF 50mm 1/1.8 II
1/125 sec
Ik vind het een zeer goed gelukte foto. Mede door het gruis en streepjes op de muur. Het geeft een beetje een verlaten gevoel. Wat het ook is natuurlijk :p

Ik post bij deze ook maar even een eigen testcase.

Deze foto heb ik een week of 2/3 geleden gemaakt toen we aan het barbequen waren.

Afbeeldingslocatie: http://83.117.102.213/ROC/Photos/Warsteiner-sm.jpg

Het is niet speciaal zo neergezet ofzo. Ik zag het glas zo staan en dacht dat kan een mooie foto worden. Alleen jammer dat de kraag al iets was ingezakt.

Dingen die ik zelf iets minder vind:

- De kraag
- Niet helemaal recht
- Het vlekje op het glas (rechts onder)

[ Voor 31% gewijzigd door MoietyMe op 03-09-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7008/dsc04350editzi1.jpg

Afgelopen week is mijn nichtje 8 geworden. Ze had Twister voor haar verjaardag gekregen, en ik had me camera mee en dit is wel een mooie foto geworden dacht ik zo.

Commentaar welkom :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hij is niet helemaal scherp, en dan doel ik op het hoofd van je nichtje. Verder zijn er twee heel erg overbelichte plaatsen. Ik vind het ook wel jammer dat er neit iets meer ruimte aan de bovenkant is. Dat is nu een beetje krap.

Zelf vind ik het niet echt een leuke foto, ik vind hem neit echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Ja die overbelichte plekken komen door invallend licht door ramen, en tja het is Twister he dus moeilijk scherp te krijgen door alle beweging. En dat krappe bovenaan is inderdaad jammer maar niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 11-09 09:06
@Good Fella

Nette foto, maar niets speciaal. Ik denk altijd zo, als ik een foto van een object maak is die pas goed als ik kan zeggen dat die zo in een magazine kan :)

@Gizzle

Meer een sna^pshot foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
non-sens schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:51:

[afbeelding]
Erg mooi, mooi detail in de muur. Ik denk dat wanneer je de schaduw op een goeie manier wat oplicht, hij iets abstracter en beter wordt. Plaatsing van de meter had beter gekunt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!