@Good Fella: Ik zat laatst ook op het terras en heb een vergelijkbare plaat geschoten. Bij thuiskomst viel het me toch tegen en dat heb ik hier ook. Wat me in deze foto een beetje tegenvalt zijn de kleuren. Als ik zo'n plaat zie, dan moet ik zin krijgen in een glas bier en dat is nu niet het geval. Het bier moet mooi geel van kleur zijn om er lekker fris uit te laten zien. Verder is het condens nogal fijn. Druppels doen het beter op de foto. Het glas staat niet mooi in het midden van het viltje en de rest vind ik ook een beetje rommelig. Maar om nu meteen een terras om te bouwen voor een foto van een glaasje bier staat ook wel weer een beetje apart.
@Gizlle: Ik vind de kleuren nogal naar de rode kant. Ik zou er iets rood uithalen met de Curves tool. De plaat wordt er zeker beter van. Ik heb het idee dat je de onderbelichting van de personen hebt gecorrigeerd met het shadow/highlight filter. Misschien dat iets onderbelichten en een lichte invulflits een beter resultaat had gegeven. De bewegingsonscherpte in de benen vind ik niet zo storend, want daaruit blijkt de beweging uit het spel (geeft de foto wat dynamiek). Het is alleen jammer dat de rest ook niet scherp is.
@Gizlle: Ik vind de kleuren nogal naar de rode kant. Ik zou er iets rood uithalen met de Curves tool. De plaat wordt er zeker beter van. Ik heb het idee dat je de onderbelichting van de personen hebt gecorrigeerd met het shadow/highlight filter. Misschien dat iets onderbelichten en een lichte invulflits een beter resultaat had gegeven. De bewegingsonscherpte in de benen vind ik niet zo storend, want daaruit blijkt de beweging uit het spel (geeft de foto wat dynamiek). Het is alleen jammer dat de rest ook niet scherp is.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.