Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.851 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
@Good Fella: Ik zat laatst ook op het terras en heb een vergelijkbare plaat geschoten. Bij thuiskomst viel het me toch tegen en dat heb ik hier ook. Wat me in deze foto een beetje tegenvalt zijn de kleuren. Als ik zo'n plaat zie, dan moet ik zin krijgen in een glas bier en dat is nu niet het geval. Het bier moet mooi geel van kleur zijn om er lekker fris uit te laten zien. Verder is het condens nogal fijn. Druppels doen het beter op de foto. Het glas staat niet mooi in het midden van het viltje en de rest vind ik ook een beetje rommelig. Maar om nu meteen een terras om te bouwen voor een foto van een glaasje bier staat ook wel weer een beetje apart.

@Gizlle: Ik vind de kleuren nogal naar de rode kant. Ik zou er iets rood uithalen met de Curves tool. De plaat wordt er zeker beter van. Ik heb het idee dat je de onderbelichting van de personen hebt gecorrigeerd met het shadow/highlight filter. Misschien dat iets onderbelichten en een lichte invulflits een beter resultaat had gegeven. De bewegingsonscherpte in de benen vind ik niet zo storend, want daaruit blijkt de beweging uit het spel (geeft de foto wat dynamiek). Het is alleen jammer dat de rest ook niet scherp is.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

jvvv schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:06:
@Good Fella

Nette foto, maar niets speciaal. Ik denk altijd zo, als ik een foto van een object maak is die pas goed als ik kan zeggen dat die zo in een magazine kan :)
Wat ik zel ook al zei, het is niet speciaal neergezet. Ik had zelf de achtergrond iets veranderd en het glas in het midden gezet zoals BugBoy zei.
BugBoy schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:09:
@Good Fella: Ik zat laatst ook op het terras en heb een vergelijkbare plaat geschoten. Bij thuiskomst viel het me toch tegen en dat heb ik hier ook. Wat me in deze foto een beetje tegenvalt zijn de kleuren. Als ik zo'n plaat zie, dan moet ik zin krijgen in een glas bier en dat is nu niet het geval. Het bier moet mooi geel van kleur zijn om er lekker fris uit te laten zien. Verder is het condens nogal fijn. Druppels doen het beter op de foto. Het glas staat niet mooi in het midden van het viltje en de rest vind ik ook een beetje rommelig. Maar om nu meteen een terras om te bouwen voor een foto van een glaasje bier staat ook wel weer een beetje apart.
Ik geef je gelijk in al je commentaar, al weet ik dat van die condens niet zeker. Eigenlijk zou ik daar eens mee moeten experimenteren. Het bier is warsteiner. Dat is gewoon een iets lichter bier, dus vandaar ook de lichtere kleur bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Even wat geprobeerd met HDR/tonemapping. Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, tis nog vollop proberen, daarom zet ik hem ook hier.

Afbeeldingslocatie: http://img318.imageshack.us/img318/5084/kleinrb2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze foto paar dagen terug gemaakt en vond hem wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/4292/dsc04414edittb1.jpg

Enige minpuntjes voor mij zijn de overbelichte plekken op het flesje, het bovenste ijsklontje (had beter weg kunnen zijn), en dat het bovenste stuk van het flesje er niet op staat.

Comentaar welkom :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/4607/akkerpop001sl9.jpg
Weekje geleden, op een behoorlijk klein festival vond ik deze mensen.
USM toegepast (m'n tele gaat niet zover, is beetje defect).
Analoog geschoten met Z/W rol (rare kleur btw?) en afdruk ingescand met (vuile :X ) scanner.
Spijtige vind ikzelf het raam linksboven en het jongetje op de kar.
Suggesties om de foto te verbeteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Arrigi op 04-09-2006 22:43 . Reden: Klein detail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het jongetje op de kar is idd niet zo mooi en moeilijk weg te halen, het raampje daarentegen kost nog geen 3 minuten :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde jullie deze foto van mijn kat Gizmo laten zien. Ik vind het zelf een hele mooie foto, maar dat is waarschijnlijk al gauw als het je eigen kat is.

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/849/afbeelding001op3.jpg

Ik heb er geen bewerkingen aan gedaan en de foto is gemaakt op macrostand met de KonicaMinolta Z5.
Laat mij maar weten wat jullie er van vinden
Groetjes Karolina

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:45:
Ik wilde jullie deze foto van mijn kat Gizmo laten zien. Ik vind het zelf een hele mooie foto, maar dat is waarschijnlijk al gauw als het je eigen kat is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=VUABR3WR

Ik heb er geen bewerkingen aan gedaan en de foto is gemaakt op macrostand met de KonicaMinolta Z5.
Groetjes Karolina
Welkom op GoT :w

Het is voor ons handiger als je de foto zelf op het forum plaatst met [img] tags, dan hoeven we niet door te klikken. Hoe dit moet kun je zien door met de View knop een ander bericht te bekijken. (Of in de FAQ? Ik zie het zo gauw niet, maar volgens mij staat het wel ergens.)
Wat de foto betreft, ik vind hem wel leuk. Puntje van kritiek: de focus ligt net achter het oog, waardoor de hele foto onscherp oogt.

[ Voor 9% gewijzigd door Stiegl op 05-09-2006 10:08 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Cheese schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:05:
[...]

Welkom op GoT :w

Het is voor ons handiger als je de foto zelf op het forum plaatst met [img] tags, dan hoeven we niet door te klikken. Hoe dit moet kun je zien door met de View knop een ander bericht te bekijken. (Of in de FAQ? Ik zie het zo gauw niet, maar volgens mij staat het wel ergens.)
Wat de foto betreft, ik vind hem wel leuk. Puntje van kritiek: de focus ligt net achter het oog, waardoor de hele foto onscherp oogt.
Ik heb het voor elkaar. Thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Zonsondergang op de hei van Hilversum. Specifiek de Westerheide trouwens, ten noorden van Hilversum. Afgelopen 30 augustus gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/5665-2/F1000035.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Frigolamptje schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:45:
Even wat geprobeerd met HDR/tonemapping. Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, tis nog vollop proberen, daarom zet ik hem ook hier.

[afbeelding]
Ik vind hem erg flets, dat verwacht je bij HDR zeker niet omdat je een groter dynamisch bereik hebt.
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:30:
Heb deze foto paar dagen terug gemaakt en vond hem wel geslaagd.

[afbeelding]

Enige minpuntjes voor mij zijn de overbelichte plekken op het flesje, het bovenste ijsklontje (had beter weg kunnen zijn), en dat het bovenste stuk van het flesje er niet op staat.

Comentaar welkom :) .
De toning is wel lekker, maar de compositie is niet zo sterk. De ijsklontjes inderdaad maar ook het flesje wat zowel aan de boven als zijkant afgesneden is.
Arrigi schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:43:
[afbeelding]
Weekje geleden, op een behoorlijk klein festival vond ik deze mensen.
USM toegepast (m'n tele gaat niet zover, is beetje defect).
Analoog geschoten met Z/W rol (rare kleur btw?) en afdruk ingescand met (vuile :X ) scanner.
Spijtige vind ikzelf het raam linksboven en het jongetje op de kar.
Suggesties om de foto te verbeteren?
Het jongetje van de kar werkt afleidend voor de personen rechts, die eigenlijk interessanter zijn. Ik zou het jongetje en het raam eraf snijden, maar eigenlijk is de compositie dan niet meer interessant. Je had beter (indien mogelijk) iets verder naar rechts kunnen gaan staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:45:

[afbeelding]

Groetjes Karolina
Je zegt het al, de foto is niet slecht maar zonder dat het je kat is niet zo heel interessant vind ik.
Wolfensteijn schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:21:
Zonsondergang op de hei van Hilversum. Specifiek de Westerheide trouwens, ten noorden van Hilversum. Afgelopen 30 augustus gemaakt.
[afbeelding]
Aardig, maar geen bijzondere ondergaande-zon-foto.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/gebouw.jpg

Vandaag genomen op een fietstochtje. Is een deel van het gebouw van de brandweer bij ons in de buurt. Tot op een zekere hoogte perfect symmetrisch, trouwens, I checked ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 05-09-2006 19:28 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Kermis in langweer:
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_4005a749c82e24d9757e3db4f0b02997huge.png
hosting bij img.the-baboon.nl
edit: wat kan er beter: op de fullsize zie je heel goed de overdreven hoeveelheid ruis (niet zelf toegevoegd). Verder zijn de lichten overbelicht.

[ Voor 30% gewijzigd door Technicality op 05-09-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vette foto en heerlijk hoog contrast z-w.
Alleen het ene meisje is scherp, erg mooi.

edit: de ruis is juist een toevoeging ;).

[ Voor 27% gewijzigd door djengizz op 05-09-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Leuk kronkelig weggetje. Vind hem niet helemaal lekker, maar weet niet de vinger op de zere plek te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/wegracer.jpg

@TomSwinnen: leuke plaat, doet mij denken aan een plaat van mijzelf. Alleen jammer dat hij linksboven wat overbelicht is en dat de bovenkant naar mijn idee niet helemaal lekker is gekaderd (of te ruim of juist te krap)

[ Voor 39% gewijzigd door wisselwerking op 05-09-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Technicality schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:13:
Kermis in langweer:
[afbeelding]
hosting bij img.the-baboon.nl
edit: wat kan er beter: op de fullsize zie je heel goed de overdreven hoeveelheid ruis (niet zelf toegevoegd). Verder zijn de lichten overbelicht.
Goede plaat man, mooi moment & sfeer vastgelegd! De ruis is absoluut niet storend, in dit geval biedt het imho juist een toegevoegde waarde :)
relonky schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:36:
Leuk kronkelig weggetje. Vind hem niet helemaal lekker, maar weet niet de vinger op de zere plek te leggen.

[afbeelding]
Ik vind het anders al een uitstekende plaat hoor. De groene zee van druiven (?) die bruut word doorbroken door een kronkelweg is echt prima :P

Als je zelf nog niet tevreden bent moet je misschien eens proberen om nog wat meer contrast in de plaat te krijgen, tot aan het onwerkelijke toe. De eerste gedachte die ik meteen bij deze foto kreeg is dat het goed materiaal is voor een 'topgear plaat'. Harde contrasten en kleuren :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[afbeelding]

@TomSwinnen: leuke plaat, doet mij denken aan een plaat van mijzelf. Alleen jammer dat hij linksboven wat overbelicht is en dat de bovenkant naar mijn idee niet helemaal lekker is gekaderd (of te ruim of juist te krap)
Ik vind hem toch best leuk, kan ook geen zere plek vinden. :)
Bedankt voor je commentaar overigens, kan mij er inderdaad wel in vinden. Had nét dat puntje van de bovenkant wel graag er bij gehad.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

[afbeelding]

Hoewel het al een prachtfoto is, zou je hem naar mijn idee kunnen verbeteren door de weg rechtsboven weg te halen; daar wordt mijn oog naartoe geleid. Volgens mij is dat de zere plek :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
breinonline schreef op woensdag 06 september 2006 @ 06:33:
[...]

Hoewel het al een prachtfoto is, zou je hem naar mijn idee kunnen verbeteren door de weg rechtsboven weg te halen; daar wordt mijn oog naartoe geleid. Volgens mij is dat de zere plek :)
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Misschien vanavond toch nog even croppen en kijken hoe hij dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

relonky, croppen wordt het wel heel krap van, ik zou gaan shoppen, dat is best te doen in deze foto, maar het is meer dan 2 minuten werk, omdat het wel netjes moet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week of twee geleden genomen in de file. Meteen ook m'n eerste fotopost op GoT ;)

Afbeeldingslocatie: http://cmdstud.khlim.be/~nlooymans/personal/fotografie/DSC_9934Waiting-in-the-line.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/5202/skatehdrblogeh8.jpg
Is een klein beetje HDR(3 foto's genomen, en met HDR Merge van PS in elkaar gezet).
Verder is het ook een duotone, ik vind het wel een leuk effect, ben benieuwd wat jullie er van vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij kun je je foto een stuk verbeteren door het contrast wat te verhogen. Vind het zonde dat net dat rechter wiel er niet opstaat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Micha schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:26:
Volgens mij kun je je foto een stuk verbeteren door het contrast wat te verhogen. Vind het zonde dat net dat rechter wiel er niet opstaat :(.
Ja dat is inderdaad jammer :x..
misschien doe ik hem nog een keertje over, en ik zal even kijken voor het contrast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Ook eens een foto van mijn kant :)

Ben met het mooie weer het bos bij Veenendaal eens ingetrokken (richting Prattenburg voor de kenners ;) ). Het begint al een beetje herfst te worden en dat zie je ook terug in de natuur. Veel paddestoelen en de bomen beginnen ook al een beetje te kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cucme/dsc0058xn9.jpg

Nikon D50 met kitlens (18-55) @ 18mm.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000

Arjan A

Cenosillicafoob

MAZZA schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:14:
Ook eens een foto van mijn kant :)

Ben met het mooie weer het bos bij Veenendaal eens ingetrokken (richting Prattenburg voor de kenners ;) ). Het begint al een beetje herfst te worden en dat zie je ook terug in de natuur. Veel paddestoelen en de bomen beginnen ook al een beetje te kleuren.

[afbeelding]

Nikon D50 met kitlens (18-55) @ 18mm.
Leuk, die paddestoelen van onderen. Er zullen wel meer van zulke foto's komen, nu de herfst haar intrede doet.

Bij mij in de buurt wordt momenteel 's nachts gewerkt aan het asfalt. Ik ben maar eens wezen kijken.
Ik heb de camera (350d, kitlens) op ISO 800 ingesteld. Niet alleen vanwege het licht, maar ook vanwege de ruis die in zwart/wit soms(!) een mooi effect kan opleveren.

Onderstaande foto is een voorbeeld ervan, maar ik vraag me af waarom ik op minder goed belichte platen steeds van die schuine flares uit de lichten heb. Iemand een idee?
Ik had mijn UV-filter (Hoya) ervoor laten zitten, maar de streep is steeds hetzelfde waardoor ik denk dat het filter niet de oorzaak is.
Aan nabewerking de exposure, curves en saturation aangepast en een USM eroverheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~almekind/images/forum/nachtwerk-3.jpg
Klik voor de grotere versie :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Vorig weekend ben ik naar Zoutelande geweest en daar heb ik voor het eerst echt de tijd genomen om foto's te nemen met mn nieuwe S5600 van Fuji. Ik heb alles in de RAW stand gefotografeerd. ISO64 - 200. Nabewerking is wat tonemapping en saturtion:

Afbeeldingslocatie: http://www.inclusionline.com/images/HDR%20Duin%20Zoutelande640.jpg
1280 versie

Afbeeldingslocatie: http://www.inclusionline.com/images/HDR%20Anne%20Golfbreker640.jpg
1280 versie

• Technicality
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

tijmeng schreef op donderdag 07 september 2006 @ 02:48:
Vorig weekend ben ik naar Zoutelande geweest en daar heb ik voor het eerst echt de tijd genomen om foto's te nemen met mn nieuwe S5600 van Fuji. Ik heb alles in de RAW stand gefotografeerd. ISO64 - 200. Nabewerking is wat tonemapping en saturtion:

[afbeelding]
1280 versie

[afbeelding]
1280 versie
allereerst: Solo testcasefoto's: 1 foto dus ;)

de eerste vind ik niet echt prettig om naar te kijken, hij ziet er wat viezig uit en is nergens echt scherp. De 2e zou ik zelf denk ik verticaal genomen hebben om de herhaling in de paaltjes te accentueren. Het is ook niet echt duidelijk wat deze persoon aan het doen is. Kleuren van de zee zijn wel prima, maar de lucht is egaal donkerblauw en ook van deze foto dat-ie er wat 'vies' uitziet. Probeer eens in zwart-wit?

[ Voor 5% gewijzigd door Technicality op 07-09-2006 15:07 ]

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:05

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Tijdens de zomervakantie naar Cinque Terre in Italie geweest. Toen wij er waren stond er een stevige windkracht 6 a 7 vanuit zee, wat lekker golven met zich mee bracht :)

Afbeeldingslocatie: http://koelkast.mine.nu/pix/img/20060814_eurotrip_cinque-terre/20060814_eurotrip_cinque_terre_IMG_1024_b.sized.jpg

Aanpassingen (orgineel staat hier):
- Horizon
- Vuiligheid camera
- Beetje gecropt
- Beetje met contrast gespeeld

Het enige wat ik zelf jammer vind aan de foto is het wolkje in het midden.

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Verwijderd

Misschien dat jullie het niet meer interessant vinden om dieren te fotograferen, maar ik dacht zal eens met onze hond beginnen, die eigelijk nooit zin heeft om te doen wat je wil dus wat extra uitdaging :P

hierbij het resultaat, gemaakt met Canon powershot S1 IS, verder nog wat met contrast gespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://filestrike.nl/ammy.jpg

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://benlanka.tweakdsl.nl/temp/foto66.jpg
Altijd mooi, zonnestralen (crepuscular rays) met soms schaduwwerking op de wolken (cloud rays genoemd). Klik voor een grotere versie. De enige bewerkingen zijn een tikje USM en ietsje warmer gemaakt. Geschoten met Nikon D200 en Nikkor 18-200mm lens.

Gr. Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Arjan A schreef op donderdag 07 september 2006 @ 02:20:
Onderstaande foto is een voorbeeld ervan, maar ik vraag me af waarom ik op minder goed belichte platen steeds van die schuine flares uit de lichten heb. Iemand een idee?
Maak je lenzen en filters eens echt goed schoon. Misschien heb je ze eens schoongemaakt met je T-shirt of een vettig doekje.
Ter illustratie: ik had het een paar weken geleden ook bij een bruilofts-fotoshoot. Kwam er net een half uurtje te laat achter, wat een paar streep-foto's tot gevolg had:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/fotos/bruiloft%20Erik%20&%20Marissa/dscf5436.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

jfeelders schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:05:
[...]

Maak je lenzen en filters eens echt goed schoon. Misschien heb je ze eens schoongemaakt met je T-shirt of een vettig doekje.
Ter illustratie: ik had het een paar weken geleden ook bij een bruilofts-fotoshoot. Kwam er net een half uurtje te laat achter, wat een paar streep-foto's tot gevolg had:

Ik dacht in eerste instantie ook dat het daaraan lag, maar die strepen staan op elke foto dezelfde kant op. Iets wat me onmogelijk lijkt, aangezien de lens wel draait. Overigens gebruik ik speciale doekjes voor het schoonmaken en al helemaal geen t-shirt ;).
Ik heb gisteravond nog wat foto's gemaakt op ISO100, maar nergens meer last van gehad. Het lijkt een eenmalig iets te zijn dat voorkomt bij iso 800 en veel te sterk licht. Maar ja, zeker weten doe ik het ook niet...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

DrOetker schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:45:
Tijdens de zomervakantie naar Cinque Terre in Italie geweest. Toen wij er waren stond er een stevige windkracht 6 a 7 vanuit zee, wat lekker golven met zich mee bracht :)

[afbeelding]

Lekkere foto! Jammer dat hij wat overbelicht is, en je lens de horizon vertekent.
MeteoVir schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:39:
[afbeelding]
Altijd mooi, zonnestralen (crepuscular rays) met soms schaduwwerking op de wolken (cloud rays genoemd). Klik voor een grotere versie. De enige bewerkingen zijn een tikje USM en ietsje warmer gemaakt. Geschoten met Nikon D200 en Nikkor 18-200mm lens.

Gr. Ben
Mooie foto. Kan je de 'aarde' wat lichter maken? Ik denk dat hij daar wat sterker van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Frankrijk genomen met Panasonic Lumix fz7, eind juli.

Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/small.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Afbeeldingslocatie: http://www.hroling.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=429&g2_serialNumber=1

Eerst de foto recht gezet. Gecentreerd en dan nog wat USM uitgevoerd.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:33:

[afbeelding]
Hij is echt veel te rood vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

GsJosh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:07:
[...]

Hij is echt veel te rood vind ik.
Ik vind het juist wel aardig, niet zo'n standaard zwart silhouet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bolke: ik vind em eerlijk gezegd niet zo goed, aantal opmerkingen:
1 alles staat centraal, hierdoor wordt het saaie onderwerp nog minder spannend.
2 Je zou kunnen proberen de horizon je laten zien, dan maakt het wat rustiger (iets wat je toch wilt uitdrukken met dit onderwerp lijkt me)
3 doordat het niet symmetrisch is lijkt het al snel heel rommelig, iets meer inzoomen en de horizon laten zien, doet al heel veel goeds (volgens mij)
De kleuren en de focus kloppen wel, alleen zou ik dus als ik jou was wat meer op de compositie en het onderwerp (wat je wil uitbeelden/laten zien) letten.

@ thomasyola:
Opzich vind ik de foto goed, de kleuren ook (photoshop?), alleen zou ik, omdat je haar gezicht niet kan zien, (en omdat daardoor eigenlijk een sillouette is ipv portret) haar naar voren laten kijken, zodat je echt een sillouette van het gezicht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:33:

[afbeelding]
Dit vind ik een foto met een hoog showcase gehalte. Wel nog ff wat croppen want ik vind je compositie niet zo erg sterk, en ook nog ff door photoshop voor wat extra contrast, maar verder echt nu al een heerlijke foto.
MeteoVir schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:39:
[afbeelding]

Gr. Ben
Eveneens een showcase foto. Heerlijk om die kleuren te zien.
tijmeng schreef op donderdag 07 september 2006 @ 02:48:
[afbeelding]
1280 versie
[afbeelding]
1280 versie
Die eerste foto is gewoon mislukt. Je hebt niks scherp op de foto. Nou hoeft dat niet altijd, maar in dit geval is het imho wel nodig. Compo is ansich wel aardig.
2e foto is al een heel stuk beter. Al is je nabewerking wat betrekkelijk. Ik vind er een rare ruis in zitten en er zit ook een rare gloed op de paaltjes. Verder wel een plaatje met potentie.
bolke schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:51:
[afbeelding]
Eerst de foto recht gezet. Gecentreerd en dan nog wat USM uitgevoerd.
Ik vind het een beetje een snapshot. Alles is wat te centraal, en ook niet echt een onderwerp waar je nou lekker lang naar gaat zitten kijken.
DrOetker schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:45:
[afbeelding]
- Horizon
- Vuiligheid camera
- Beetje gecropt
- Beetje met contrast gespeeld
Het enige wat ik zelf jammer vind aan de foto is het wolkje in het midden.
Dat wolkje is makkelijk weg te clonen, of naar een andere plaats te verzetten. Ik vind het een erg leuke foto, alleen een beetje jammer dat alles zo overbelicht is. Probeer volgende keer iets een stopje onderbelichten. En als je de kans hebt raw te schieten, dan kan je namelijk de belichting goed aanpassen, waardoor je water met het sop niet te licht is, en je water wat verder de zee in gaat, niet te donker word, want dat zal waarschijnlijk wat te donker zijn als je gaat onderbelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik ben vorige week eens zonder doel gaan fotograferen en kwam bij wat koeien terecht en kwam met deze 2 foto's thuis.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/fotolib/20060903-PICT6519/800.jpg

Iets blijft mij naar deze foto kijken, maar ik weet niet of het iets goeds is of gewoon van mij omdat het mijn foto is. :P
Hij is echt niet perfect, de koe is wat bewogen en er steekt een andere koe uit de kont. Maar toch stoort mij dat niet bij deze foto.

Deze foto is geschoten met een ND8-Grad filter.

edit:
Als ik het over 2 foto's heb dan moet ik er ook 2 plaatsen. 8)7
Link: http://www.yatta.nl/album...28/20060903-PICT6497.html

Ik heb moeite met te kiezen tussen deze en bovenstaande, dat wilde ik er ook ff bij vragen. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Oxi op 09-09-2006 00:22 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Laatst online: 01:05

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

justawitte schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:51:
Dat wolkje is makkelijk weg te clonen, of naar een andere plaats te verzetten. Ik vind het een erg leuke foto, alleen een beetje jammer dat alles zo overbelicht is. Probeer volgende keer iets een stopje onderbelichten. En als je de kans hebt raw te schieten, dan kan je namelijk de belichting goed aanpassen, waardoor je water met het sop niet te licht is, en je water wat verder de zee in gaat, niet te donker word, want dat zal waarschijnlijk wat te donker zijn als je gaat onderbelichten.
Volgende keer staat me cam bij dit soort weer lekker op raw. Ben nog een behoorlijke newbie betreft de features op me nieuwe cam en zo leer je weer wat bij :)
Overigens moet dat clonen idd geen probleem zijn, maar eigenlijk vind ik vanuit mezelf dat ik niet te veel aan me foto's mag "sleutelen"...iig tnx voor de info!

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Oxi schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:59:
Ik ben vorige week eens zonder doel gaan fotograferen en kwam bij wat koeien terecht en kwam met deze 2 foto's thuis.

[afbeelding]

Iets blijft mij naar deze foto kijken, maar ik weet niet of het iets goeds is of gewoon van mij omdat het mijn foto is. :P
Hij is echt niet perfect, de koe is wat bewogen en er steekt een andere koe uit de kont. Maar toch stoort mij dat niet bij deze foto.

Mijn tweede gedachte was inderdaad "er steekt een koe uit z'n reet" :D, maar m'n eerste gedachte was "hey, coole foto". Wat er precies zo goed aan deze foto maakt weet ik niet, maar op één of andere manier lijkt die koe best snugger, of zo kijkt ie in ieder geval in de camera.
En ook de variatie in wolken op de achtergrond is een leuk gezicht. Hij is alleen ietwat flets, maar dat is makkelijk te verhelpen door wat met het contrast te spelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik heb toch stellig de indruk dat dit stiertjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Niet echt bijzonder maar toen ik er langs fietste en het bordje zag moest ik heel even nadenken.... veboden toegang waarvoor?

http://www.aboutdj.nl/diversen/verboden_toegang.jpg

Orgineel in de vorm van, helemaal niks aan gedaan en zo vanuit de P stand geschoten geloof ik (heb eigenlijk geen instelling gecontroleerd).

Ow en links op de foto.... dat zijn GEEN stofjes op de sensor maar vogels (heb ze namelijk op een aantal foto's niet zitten) en waar ik persoonlijk van baalde waren de vliegtuig strepen die je ziet op de foto. Die zijn echter nog wel weg te soepen. Daarnaast moet ik een keer gaan leren om de horizon recht te krijgen op een foto..... die staan echt nooit recht bij mij.

Voor deze foto moest ik even klimmen (lang leve de rugzak waar een cam in past) want op het aquaduct sta je niet 1-2-3 maar van bovenaf heb je best wel een mooi uitzicht.

http://www.aboutdj.nl/diversen/aquaduct.jpg

En ook aan deze foto niets gedaan wat betreft photoshop.

Alles gemaakt met de 350D en de standaard kitlens. Achteraf baalde ik er een beetje van dat ik de Tamron niet bij me had aangezien die net ff iets lichtgevoeliger/scherper is als de kitlens.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:04:
Niet echt bijzonder maar toen ik er langs fietste en het bordje zag moest ik heel even nadenken.... veboden toegang waarvoor?

http://www.aboutdj.nl/diversen/verboden_toegang.jpg

Orgineel in de vorm van, helemaal niks aan gedaan en zo vanuit de P stand geschoten geloof ik (heb eigenlijk geen instelling gecontroleerd).

Ow en links op de foto.... dat zijn GEEN stofjes op de sensor maar vogels (heb ze namelijk op een aantal foto's niet zitten) en waar ik persoonlijk van baalde waren de vliegtuig strepen die je ziet op de foto. Die zijn echter nog wel weg te soepen. Daarnaast moet ik een keer gaan leren om de horizon recht te krijgen op een foto..... die staan echt nooit recht bij mij.

Voor deze foto moest ik even klimmen (lang leve de rugzak waar een cam in past) want op het aquaduct sta je niet 1-2-3 maar van bovenaf heb je best wel een mooi uitzicht.

http://www.aboutdj.nl/diversen/aquaduct.jpg

En ook aan deze foto niets gedaan wat betreft photoshop.

Alles gemaakt met de 350D en de standaard kitlens. Achteraf baalde ik er een beetje van dat ik de Tamron niet bij me had aangezien die net ff iets lichtgevoeliger/scherper is als de kitlens.
Die eerste vind ik wel leuk, misschien mooier als je de onderkant eraf had gecropped(dan zie je niet verboden toegang, maar mij lijkt het mooier).
Verder kun je de horizon nog rechtzetten met photoshop, dus dat maakt opzich niks uit ;).

Weer eens een foto van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/853/20060909003223img1818blog1yg6.jpg
Ik heb een beetje gespeeld met het licht en schaduwen.
't Is een duotone, verder nog heb ik nog wat beschadigingen weggehaald(ja, daarvan heeft mn iPod er aardig wat), en een klein beetje USM.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
@Reind: Het is wel een aardige service naar de mensen hier als je een thumbnailtje van 600 pixels breed plaatst, net als eigenlijk voor de rest iedereen doet. Dan hoef ik niet te klikken en 3MB te downloaden van een vreselijk trage host...

Je eerste foto is grappig, maar de horizon is echt vreselijk storend scheef. De kleuren vind ik aardig, bruggetje geeft rust. Als het je om het bordje verboden toegang ging is hij mislukt, dat valt echt totaal niet op.

Bij de tweede foto zijn de kleuren ook wel prima, het silhouet van hek etc vind ik ook mooi, maar er zit echt teveel loze ruimte onder en boven op de foto, wat mij betreft. Misschien een wat kleinere uitsnede proberen?

@P!xel: Ik vind 't echt wel een goeie productfoto! Met name het weggevallen rechterstuk vind ik erg origineel en ook mooi (dat gaat niet altijd samen ;) ) en de duotone doet het goed. Die duotone zorgt er vast wel voor dat het nooit een echte productfoto wordt, want iPod's zijn nu eenmaal wit...

Het enige wat me wel stoort is dat je in de spiegeling *net* niet de hele iPod ziet; als je 'm half ziet vind ik 't prima, als je 'm helemaal ziet vind ik 't ook best, maar zo alleen 't bovenste randje eraf: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Oxi schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:59:

[afbeelding]

edit:
Als ik het over 2 foto's heb dan moet ik er ook 2 plaatsen. 8)7
Link: http://www.yatta.nl/album...28/20060903-PICT6497.html

Ik heb moeite met te kiezen tussen deze en bovenstaande, dat wilde ik er ook ff bij vragen. :+
Nummer 2 is veel beter, er is meer op te zien en de je oog wordt netjes na de koe getrokken. De compositie spreekt me veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannr schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 03:14:
@P!xel: Ik vind 't echt wel een goeie productfoto! Met name het weggevallen rechterstuk vind ik erg origineel en ook mooi (dat gaat niet altijd samen ;) ) en de duotone doet het goed. Die duotone zorgt er vast wel voor dat het nooit een echte productfoto wordt, want iPod's zijn nu eenmaal wit...

Het enige wat me wel stoort is dat je in de spiegeling *net* niet de hele iPod ziet; als je 'm half ziet vind ik 't prima, als je 'm helemaal ziet vind ik 't ook best, maar zo alleen 't bovenste randje eraf: nee.
Bedankt voor je commentaar :).
Maar je hebt gelijk, misschien crop ik hem nog tot de helft van het beeldschermpje..

edit:
zo, ik heb hem even bijgecropped, dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.com/images/20060909003223_img_1818_blog.jpg
je had gelijk, dit is beter :).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 12:38 . Reden: Gecropte img bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:26:
...
@ thomasyola:
Opzich vind ik de foto goed, de kleuren ook (photoshop?), alleen zou ik, omdat je haar gezicht niet kan zien, (en omdat daardoor eigenlijk een sillouette is ipv portret) haar naar voren laten kijken, zodat je echt een sillouette van het gezicht krijgt.
Nope, toch geen Photoshop, met de efecten van mijn camera...
Het enige dat ik heb gephotoshopt zijn de stipjes (vermoedelijk volgels) op de achtergrond.
justawitte schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:51:
[...]
Dit vind ik een foto met een hoog showcase gehalte. Wel nog ff wat croppen want ik vind je compositie niet zo erg sterk, en ook nog ff door photoshop voor wat extra contrast, maar verder echt nu al een heerlijke foto.
[...]
Idd, gecroped is ie beter. Contrast ook wat omhoog gegooid
Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/small2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:45:
Idd, gecroped is ie beter. Contrast ook wat omhoog gegooid
[afbeelding]
Ik zou het zo hebben gedaan. Geef maar een brul als je het liever niet hebt dan haal ik hem weer weg.
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/9953/largelz8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

[quote]Magic schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:47:
[...]

oh god, van dijk studieboeken, that brings back memories, ik heb daar nog een zomerbaantje gehad zoals vele lotgenoten met me. :/

Wat foto betreft vind ik hem niet zo geweldig, waarschijnlijk is dit meer een wat persoonlijkere foto, bovendien is er echt een enorme hoeveelheid ruis in te vinden. Verder vind ik de focus op het

[off-topic] Gatver.. Hele dagen boeken nakijken! En de lucht van de douwe egberts fabriek daar.. Gadverdamme? [/off-topic]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

justawitte schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:22:
[...]

Ik zou het zo hebben gedaan. Geef maar een brul als je het liever niet hebt dan haal ik hem weer weg.
[afbeelding]
Stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:22:
[...]

[afbeelding]
Is idd wel mooier ;)
Nope, geen brul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ffeccf09737243be4c7f3399524894e/full.jpg

de kubussen op een andere manier.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Heel apart om de foto zo gedraait te zien dat de kubussen weer 'rechtop' staan, leuk.

En aangezien het voor jou natuurlijk meer is dan "een apart huis" kan die best in het groot aan de muur. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Oxi schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:47:
En aangezien het voor jou natuurlijk meer is dan "een apart huis" kan die best in het groot aan de muur. :P
Ware het niet dat ie hem lastig kan ophangen :P

Maar een mooie en orginele plaat, YC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

http://img504.imageshack.us/img504/2285/erasmusbrugyb7.jpg
Erasmusbrug gemaakt vanuit de Fast Ferry :)

In het vervolg even resizen voor je hem in het topic gooit

[ Voor 73% gewijzigd door Grrrrrene op 11-09-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Vanaf de andere kant was hij misschien mooier geweest. Het flatgebouw was niet tussen de 'benen' te zien. En zulke lucht vraagt bijna om iets meer saturation en zo te zien kan er ook nog watUSM overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

O.D.Smolik schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:38:
Erasmusbrug gemaakt vanuit de Fast Ferry :)
En dus geen tijd gehad om hem even te verkleinen.....

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

@jfeelders wat bedoel je precies met USM?

@ajhaverkamp oeps vergeten :+ maar aangezien GoT dat al automatisch deed, zo maar gelaten uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

O.D.Smolik schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:50:
@jfeelders wat bedoel je precies met USM?
Je origineel lijkt net ietwat onscherp. Met een UnSharpMask kan je (ook) je afbeelding wat scherper maken waar dat nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Afbeeldingslocatie: http://martijn.atlantux.net/uploadbestanden/aerofreaky/africa600.jpg

Geschoten met een sony DSC S40 in zuid afrika een maand geleden :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je de nek van een giraffe op een foto hebt gekregen, maar technisch gezien strookt de foto toch niet helemaal:
1 onderwerp helemaal in het midden, dat pakt vaak niet goed uit (hier ook niet).
2 erg lelijke takjes? op de voorgrond
3 onderwerp (giraffe) is te klein ten opzichte van de rest en komt niet goed los van de ondergrond
de foto zijn beter zijn geweest wanneer (al besef ik dat het in zulke situaties moeilijk kan zijn):
1 kleinere uitsnede (verder inzoomen)
2 lager bij de grond genomen (komt de hele giraffe van de grond los)
3 alles uit het midden plaatsen (wordt het wat spannender van)
ik hoop dat je hier iets aan hebt

Ik plak er gelijk een eigen foto aan (de tower in London)
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/4346/pict0299kleinza2.jpg
Niets aan gedaan behalve wat randjes uitsnijden en croppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Foto vandaag geschoten in tuin, het was voor de verandering weer eens mooi weer. Foto is gemaakt met een sony cybershot p73. Instellingen: ISO-100, 1/100 sec belicht. Maak eigenlijk nooit foto's maar voor m'n gevoel was deze toch wel aardig gelukt. Graag commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_7ffe3be348950358ac202c3d0c045139DSC02253.png

Foto niets aan bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
deWit schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:32:
Graag commentaar.
[afbeelding]
Foto niets aan bewerkt.
Ik vind het een standaard foto. Geen strakke of bijzondere compositie en niet echt speciaal.
Je onderwerp staat strak in het midden en dat is meestal (vooral bij dit soort foto) niet echt goed.

Wat je de volgende keer moet proberen om een betere foto te krijgen:
Probeer een andere invalshoek. Dus schiet een de foto vanaf de grond, de zijkant en probeer een plaatje te krijgen waarbij mensen langer kijken naar je foto. Door hem recht van boven te schieten krijg je dit iig niet voorelkaar. Wat je daarnaast ook nog kan doen is de foto niet precies in het midden zetten, maar iets uit het midden. Dus ongeveer op 1/3 van je foto.
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:11:
Niets aan gedaan behalve wat randjes uitsnijden en croppen
Ik vind het nou niet echt een mooi foto. De kleur vind ik niet mooi. Maar da's meer persoonlijke smaak. Verder is het goed geprobeerd dat je met de bomen een soort van doorkijkje hebt geprobeerd te maken, maar eigenlijk blokeren je bomen het hele zicht. De toren is niet echt duidelijk te zien, en moest ik echt zoeken. Misschien dat een par stappen naar voren een betere compositie hadden gebracht.

Edit:
aerofreak schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:14:
[afbeelding]
Geschoten met een sony DSC S40 in zuid afrika een maand geleden :)
Zoals hiervoor al werd gezegt, leuk dat er een giraffe opstaat, maar meer ook niet.
Je bovenste gedeelte van de foto is veel te pixelig, je onderwerp zit erg in het midden en de zon is zeer overbelicht en niet mooi. De onderkant is niet veel beter want daarin val haast niks te ontdekken.
Zoals MIJ ook al aangaf zou ik volgende keer verder inzoomen en alleen de kop en een stukje nek op de foto zetten. Probeer de zon er ook niet op te krijgen en wacht dan meteen tot de giraffe z'n hoofd draait zodat je hem van de zijkant fotografeerd.

Edit 2:
Zelf ook nog wat geschoten.
Druifjes met wat zonnestralen er doorheen.
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/7316/druivenxb2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Justawitte op 10-09-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Foto geschoten in de Schotse hooglanden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfredi/got/sander.jpg

Persoonlijk ben ik wel te spreken over de vlakverdeling van deze foto. Alleen staat 't onderwerp wel in het midden, helaas.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@justawitte: het idee is waarschijnlijk leuker dan de uitvoering (heb ik ook vaak). Verder heeft de plaat IMHO te weinig contrast en kun je beter een stuk van de rechterkant croppen.

@sjaakafhaak: de plaat is te flets en heeft totaal geen spanning. Persoonlijk zou ik de persoon meer naar rechts hebben geplaatst, een stuk van de onderkant hebben gecropt en gewacht hebben totdat hij door zijn verrekijker aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boottocht Maastricht Luik
Afbeeldingslocatie: http://filestrike.nl/luik.jpg
Is ookal een tijdje geleden weet niet meer met welke camera, vond het zelf wel mooi voor op een ansichtkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
relonky schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:03:
@justawitte: het idee is waarschijnlijk leuker dan de uitvoering (heb ik ook vaak). Verder heeft de plaat IMHO te weinig contrast en kun je beter een stuk van de rechterkant croppen.
Daar kan ik wel inkomen. Ik heb de foto in raw geschoten dus qua belichting kan ik nog alle kanten op. Maar als je zorgt dat er meer contrast in de plaat komt dan heb je weer 1 overbelichte druif. En dat was nou net het onderwerp. Wat dat croppen betreft, ik heb hem al wat gecropped, en als aan de rechterkant ook nog wat eraf crop dan staat alles weer zo centraal in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
justawitte schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:32:
[...]

Daar kan ik wel inkomen. Ik heb de foto in raw geschoten dus qua belichting kan ik nog alle kanten op. Maar als je zorgt dat er meer contrast in de plaat komt dan heb je weer 1 overbelichte druif. En dat was nou net het onderwerp. Wat dat croppen betreft, ik heb hem al wat gecropped, en als aan de rechterkant ook nog wat eraf crop dan staat alles weer zo centraal in het midden.
Dat is in dit geval IMHO niet zo'n probleem. Ik vind het namelijk heel erg onderwerp afhankelijk of je het al dan niet in het midden plaatst. In dit geval is het een beeldvullend onderwerp (ik zie de druiven gezamenlijk als het onderwerp) en dan is het storend dat rechts leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41
Tijdens een avond wandeling kwam ik dit schouwspel tegen, alles volledig door de maan belicht en waterdamp boven het water (wat je op de foto niet tot slecht terug ziet).

Afbeeldingslocatie: http://www.aalbregt.net/images/IMG_1520t.jpg

Achteraf gezien had ik een lagere iso moeten gebruiken want nu zit er ruis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Bedankt voor het commentaar/tips :)
als ik nog is terug kom in Afrika ga ik het opnieuw proberen :9

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn eerste fotopost op got
Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/1015/handgotkn5.jpg
Contrast iets verhoogd
Wat USM toegepast
Commentaar gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/1.jpg
Geschoten met een Nikon d50 (35mm objectief.)

[ Voor 7% gewijzigd door Keesr op 11-09-2006 18:55 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibren
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06-2021
b00m schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:36:
Tijdens een avond wandeling kwam ik dit schouwspel tegen, alles volledig door de maan belicht en waterdamp boven het water (wat je op de foto niet tot slecht terug ziet).

[afbeelding]

Achteraf gezien had ik een lagere iso moeten gebruiken want nu zit er ruis in.
Het was een leuk avondje wandelen hè b00mpje. Helaas dat mijn batterijtjes opwaren.

Foto is ook best mooi geworden, alleen jammer van die lens flare (of misschien wat anders kan ook zijn) bij de boomen rechtsonder de maan. Misschien dat je dat nog even kan wegwerken ofzo. Het trok behoorlijk mijn aandacht toen ik hem voor het eerst bekeek, en dat is jammer.

ps: Moeten we vaker doen dit soort avondwandelingen :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Sibren op 11-09-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Keesr schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:54:
[afbeelding]
Geschoten met een Nikon d50 (35mm objectief.)
Ietsje meer ruimte onder de kin laten...
Maar van mij mag-ie zo ook wel naar het showcase-topic :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dit weekend bij een vriend, en ik had mijn camera en skateboard meegenomen.
Hij is dus geschoten met mijn Canon EOS 350D, + kitlens.
Ik heb ervoor ook een (geleende) externe flitser voor gebruikt :).

Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.com/images/20060911203654_img_1966_blog.jpg
Linkje naar iets groter
Vind zwart-wit hier wel leuk bij staan :).
Ben benieuwd wat jullie vinden, commentaar is dus erg welkom ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Deze foto wou ik al tijdje posten dus bij deze :D

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/schroevendraaiers.jpg

Vond hem wel goed gelukt :)

C&C welkom ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Sinds een week heb ik een EOS 350D, dus ben ik lekker er op uit getrokken om wat plaatjes te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/portphotio/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=393&g2_serialNumber=4

Full

Foto met Exif

Helaas moet de EOS weer weg vanwege 3 hotpixels :(

De rest van de serie vind je op mijn portphotio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:42:
Ik was dit weekend bij een vriend, en ik had mijn camera en skateboard meegenomen.
Hij is dus geschoten met mijn Canon EOS 350D, + kitlens.
Ik heb ervoor ook een (geleende) externe flitser voor gebruikt :).

[afbeelding]
Linkje naar iets groter
Vind zwart-wit hier wel leuk bij staan :).
Ben benieuwd wat jullie vinden, commentaar is dus erg welkom ;).
Was imho een veel spectaculairder foto geweest als die vriend van je alleen lucht als achtergrond had gehad ipv dat dak.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:48:
[...]

Was imho een veel spectaculairder foto geweest als die vriend van je alleen lucht als achtergrond had gehad ipv dat dak.
Hm ja, je hebt wel gelijk, goeie tip voor de volgende keer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Laatst online: 02-09 16:19
Sinds zaterdag ben ik een trotse bezitter van een D70s met kitlens. Gelijk foto's gaan maken. Al eerder veel foto's gemaakt mijn mijn compacte camera, Fuji A303. Maar deze heeft de geest gegeven, vandaar de nieuwe.

Dit is een foto van Teun.
Iso: 1600
Sluiter: 1/60
f: 4.5

Ik heb deze foto op zo'n hoge iso geschoten omdat het inmiddels schermerde buiten. En ik heb nog niet zo'n vaste hand voor langere sluitertijden.
Verder is hij een beetje gecropd en noise is gefilterd.

Ik wil graag beter foto's maken dus commentaar is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/7893/dsc0119uploaden4.jpg

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:51:
Bij deze mijn eerste fotopost op got
[afbeelding]
Contrast iets verhoogd
Wat USM toegepast
Commentaar gewenst :)
doet me een beetje denken aan 'the ring' :9
ik vind het een gaaf plaatje!!
that's all :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Leuke foto's op deze pagina. Een aantal voorstellen van mijn kant:
  • aerofreak, ben het met MIJ eens, foto meer vanaf de grond nemen waardoor giraffe meer zichtbaar is, op de grond liggen dus.
  • MIJ, het is dat je vertelt waar het is, ik had het er niet uitgehaald want de bomen trekken te veel de aandacht. Iets dichter naar de bomen toe en hij was mooier geweest.
  • deWit, een hele mooie foto ... voor in een bloemenagenda. Het sprankelt niet. Probeer eens wat artistieke dingen ... zet de bloem eens voor 2/3 erop aan de rechter kant met dezelfde focus?
  • justawitte, bijna perfect! Had die druif nog meer zonlicht laten vangen waardoor die echt opvalt in die tros! Dat is bijna onmogelijk natuurlijk maar dan was hij echt perfect geweest.
  • Sjaak_Afhaak, saai doordat het onderwerp in het midden staat. In dit geval had ik het onderwerp dichterbij gehaald en ook rechts neergezet. De achtergrond is mooi.
  • joppewillems, persoonlijk vindt ik de foto niets zeggend ... waar hoort deze pilaar bij? Wat is het verhaal? Als je het echt abstract had willen houden had ik persoonlijk het onderwerp meer links op de foto gezet en toch iets van het voetstuk.
  • b00m, inderdaad. Te veel ruis. 1pixel dacht ik even dat mijn laptop kapot was. Het idee is wel mooi. De schittering en flare zijn wel iets te sterk.
  • Fwuffy, een oog, iets meer gezicht en het was een spannende foto!
  • Keesr, niets aan veranderen! Ik vindt hem perfect.
  • P!xel, de onderkant en rechterkant storen. crop van links boven tot de schoorsteen.
  • Valor, zijn niet mijn foto's. Technisch is die misschien perfect maar ik zie er niets in.
  • proller, mooie foto. Echt een paar kleinere opmerkingen ik had het nog iets meer naar rechts genomen, nu lijkt het water aan de bovenkant van het eiland er niet bij te horen, een halve centimeter meer foto rechts. Ikzelf had ook iets minder strand aan de voorkant willen laten zien, ongeveer de helft waardoor de nadruk nog meer op de pier komt.
  • Mnijland, lief hondje. Wat wil je laten zien van het hondje? Het is voor iemand die het hondje niet kent een tamme foto. Snij de rechterkant eraf, precies tussen beide oren de foto tegen het rechter oor aan (niet het hondje zelf O-) ) laat meer te raden over en daardoor wordt de foto meteen spannender.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41
hamsteggot schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:12:

• b00m, inderdaad. Te veel ruis. 1pixel dacht ik even dat mijn laptop kapot was. Het idee is wel mooi. De schittering en flare zijn wel iets te sterk.
[/list]
Ik zat er nog aan te denken om die sterren weg te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mistybanks.jpg

Deze had ik nog liggen van een foto-uitstapje. Had hem toen opzij gelegd, vond het maar niets. Blijkbaar heb ik nu een ander oog er op gekregen, want vind hem best goed, eigenlijk. :)

[ Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 12-09-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@TomSwinnen: Ik vind de kleuromzetting wat aan de vlakke kant. Verder zou ik nog een stuk van de onderkant en de linkerkant croppen. Is 'gewoon' zwart-wit niet mooier met dat druilerige weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/boom-small.jpg
Niet een wereldschokkende moeilijke foto, maar ik vind het toch iets hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

relonky schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:03:
@TomSwinnen: Ik vind de kleuromzetting wat aan de vlakke kant. Verder zou ik nog een stuk van de onderkant en de linkerkant croppen. Is 'gewoon' zwart-wit niet mooier met dat druilerige weer?
Ik vind juist zwart-wit zo saai. Dit geeft het een melancholisch gevoel, iets wat ik wel krijg bij zo een verlaten/mistig bos. :)

Heb ook al gedacht aan hem wat te croppen, maar dat vond ik achteraf gezien wat krap. Omdat die rivier vanonder zo wat uitloopt. :)

Zo is hij gecropped en zwart/wit:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mistybanks2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 12-09-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:20:
[afbeelding]
Niet een wereldschokkende moeilijke foto, maar ik vind het toch iets hebben...
Toevallig laatst ook een dergelijk foto gemaakt, en ik moet zeggen ik vind de compostitie aan zich
leuk maar ik mis wel veel scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, idd, maar deze heb ik genomen 2 jaar geleden gemaakt ofzo...met een trust digicam ofzoiet...kon je nog geen fatsoenlijke foto met nemen binnenshuis :/ Ga direct nog een maken met mun nieuwe kodak. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik ben nu lekker de kneus aan het uithangen op fotogebied. Probeer van alles doe van alles. Vind ik leuk! Dus probeer nou ook wat mooie fotos te maken enz. Alleen zit ik áltijd met een scheve horizon. Vooral op zee. Zijn er mensen die tips hebben voor beginende fotograaf(jes) en vooral die scheve horizon. Ben nu ook mijn camera lekker aan het doorneuzen. Sluitertijd enz. Heb een Olympus Camedia 770 Powerzoom. Echt heel fijn vooral de zoom :D Kan heel ver en scherp :)

Vind ik zelf een hele mooie foto:
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/Zeilen232.jpg

Omdat het solo is dus maar de link naar de foto met mijn probleem (leeglopende zee :P ):
http://i61.photobucket.co...tjes_photos/Zeilen052.jpg
Vind het wel een mooie foto, jammer dat de zee leeg loopt, waarschijnlijk wel op te lossen met de pc. Maar toch probeer ik altijd heel vakkundig die witte pijltjes op m'n schermpje op de horizon te plakken :P

Nog wat fotos die ik mooi vind en waar van ik me van af vraag "wat vinden jullie?":
http://i61.photobucket.co...tjes_photos/Zeilen098.jpg
http://i61.photobucket.co...tjes_photos/Zeilen104.jpg
http://i61.photobucket.co...tjes_photos/Zeilen156.jpg
http://i61.photobucket.co...s_photos/Fototje018-1.jpg
http://i61.photobucket.co...otjes_photos/Swiss040.jpg
Zijn deze fotos denk je solo testcase waardig? Dus m'n eigen topic?
Groetjes

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf zou dat paaltje & die 2 (vermoedelijk) emmertjes wegwerken:
Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/Zeilen232.jpg
En je 2de foto, mooi, mooi, maar een beetje blauwer volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met beetje blauwer?
En die emmertjes is een geel ding van de kustwacht. Vind dat wel mooi :) Spulletjes op de foto, nu is het zo leeg. Maar die 2de foto is zo scheef als wat vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over deze foto: http://i61.photobucket.co...tjes_photos/Zeilen052.jpg
Vind de kleuren wat flets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Gister weer ff lopen spelen met Cam.

Komt rechtstreeks uit de cam alleen geresized

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/light.jpg

[mbr]Resize dan nog even wat verder, naar 600px ;)[/]

Oh ja O-)

Zo Fixed :D

[ Voor 31% gewijzigd door Valor op 12-09-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Laatst online: 02-09 16:19
Vandaag maar weer eens aan de gang gegaan. Daarbij deze foto gemaakt.

Jammer dat het hart van de bloem niet scherp is. Ik kwam er te laat achter toen ik hem op de computer bekeek.

klein beetje contrast gewijzigd en geresized, meer niet

1/200
f 4.4
iso 800? (had zeker lager gekund)

graag commentaar

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/4058/dsc0320contrastresizedov7.jpg

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Mooie foto. Zelf had ik echter de scherptediepte aangepast, dus inderdaar de foto er compleet scherp op, en dat blad erachter ook wazig laten zijn, desnoods door photoshop. Het blad wil nu nog te veel aandacht trekken. Verder wel lekkere kleuren zeg!

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 12-09-2006 23:20 ]

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
@TomSwinnen: *Wat* een mooie plaat. Wat mij betreft de eerste versie: een klein beetje kleur en lekker contrastloos. Dat brengt het mistroostige, mistige, vroege winterochtend, etc etc gevoel (ik ging schrijven: Nederland-in-de-winter-gevoel, maar ja :+ ) perfect over. Superplaat wat mij betreft.

@thomasyola: Leuk idee, inderdaad te weinig scherptediepte imho.

@stijno: Hij heeft zeker wel iets. Maak de volgende keer voor dit forum wel je foto's 600px breed, alsjeblieft!

Even wat opmerkingen uit de losse pols: Het avondlicht is goed, je onderwerp staat wel erg centraal, je onderwerp staat wat mij betreft te ver weg, zoals thomasyola zegt kunnen dat paaltje en die vuilemmer beter weg. Verder mag hij wat mij betreft nog wel wat meer verzadigde kleuren hebben, maar dan zul je moeten gaan nabewerken op de computer, en ik weet niet of je dat doet.

Een scheve horizon is eenvoudig op te lossen, `of door zorgvuldiger te zijn met schieten (maar dat lukt niet begrijp ik? kijk anders eens in een random fotoboek of je misschien een stabielere houding kunt aannemen?), `of door tijdens het nabewerken in de computer die horizon recht te zetten. Ik heb even snel wat van de links aangeklikt, en daar kun je best een testcase van maken, daar komt iha best bruikbaar commentaar uit. Let wel op: Er moet in principe wel *samenhang* in een testcase zitten, en ik zie bij die linkjes boten en een hondje staan, en dat is wat moeilijk te verenigen ;)

@Valor: Niet onaardig, wel wat erg veel zwart wat mij betreft, vind hem een beetje saai. Misschien dat hij vierkant iets spannender is?

@Mnijland: Met de ISO-ruis valt het wel mee, al had je inderdaad makkelijk nog iets lager gekund, maar ja. Ik vind de compositie OK en de kleuren erg lekker, maar die onscherpte stoort echt wel. Over doen met een wat verder dichtgeknepen diafragma? Of iets meer naar links gaan staan, dat de onscherpe gele blaadjes wat minder in de weg staan op weg naar het hart van de bloem? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!