Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.852 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Tijdens mij zomervakantie heb voor het eerst gewerkt met een digitale spiegelrefelexcamera.
Eigenlijk ben ik ook pas net fanatiek begonnen met fotograferen. Hier een foto vanuit Grimau gemaakt aan het begin van de avond bij een oude ruine, graag commentaar.

Het lukt mij niet op foto's toe te voegen. Iemand enig idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 10:16 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hoe voeg je de foto's toe dan? Want zo zien we niet wat je probeerd en / of wat er mis gaat?

Upload je foto's naar een webspace, vervolgens zet je de link gewoon tussen img tags:

[img]http://www.webserver.nl/mapje/plaatje.jpg[img]

[ Voor 46% gewijzigd door Nik op 13-09-2006 12:53 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dannr schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:52:
@TomSwinnen: *Wat* een mooie plaat. Wat mij betreft de eerste versie: een klein beetje kleur en lekker contrastloos. Dat brengt het mistroostige, mistige, vroege winterochtend, etc etc gevoel (ik ging schrijven: Nederland-in-de-winter-gevoel, maar ja :+ ) perfect over. Superplaat wat mij betreft.
Bedankt! :$ :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:40

YellowCube

Wait...what?

neon zoomtruukjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4974b7f66c52ee72500d6ff3200f8fe6/thumb.jpg

alleen geen idee wat die kloteeditor hier precies aan compressiegrapjes uithaalt want het ziet er ranzig uit

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Nik

Nik

Hey cube, een hete pixel :o Die zou ik even wegpoetsen...

Maar dit heb je bereikt door een lange sluitertijd, en dan te zoomen? Ik heb dat ook geprobeerd maar dan raakt mijn EOS350D uit focus, tevens krijg ik de voorgrond niet scherp... Mooie plaat dus!

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 13-09-2006 14:13 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

is geen hete pixel. Er zat nog een stukje neon wat ik weggepoetst heb.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
Nog een foto , een zwaan van boven genomen

http://img146.imageshack.us/img146/2738/zwaanue9.jpg

Nikon D50
Sigma 18-125mm F/3.3-5.6 G
125mm
1/1000 sec. - F/8
ISO 200

[ Voor 20% gewijzigd door woudew op 13-09-2006 15:00 ]

• Nik

Nik

Voor mij te donker... Je moet te goed kijken wil je weten wat het voor moet stellen. De vage houding van het beest helpt er ook niet echt aan mee?

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_4210a_resize.jpg

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooie foto, maar jammer van de te harde flash waarmee je slagschaduwen kweekt en de highlights versterkt. Anders was het een erg leuke foto geweest met een leuke composisitie en een mooie dof :)

• Laurens
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:35:
Mooie foto, maar jammer van de te harde flash waarmee je slagschaduwen kweekt en de highlights versterkt. Anders was het een erg leuke foto geweest met een leuke composisitie en een mooie dof :)
Dank :)

Het zonlicht kwam rechts en was zeer sterk, in 1ste instantie heb ik geprobeerd niet te flitsen, maar dit resulteerde in een hele lichte en een te donkere kant van de appel. Toen ik flitste werd het een stuk beter, maar ik blijf oefenen en met het commentaar dat ik hier steeds krijg kom ik volgens mij steeds verder :)

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31
Waterval in Turkije
Afbeeldingslocatie: http://www.astatine.utwente.nl//components/com_simpleboard/uploaded/images/waterfall.jpg

Shutter Speed: 1/25 second
F Number: F/22.0
Focal Length: 18 mm
ISO Speed: 100

• jj85
Wegafzetting in Enschede
Afbeeldingslocatie: http://www.astatine.utwente.nl//components/com_simpleboard/uploaded/images/acces_denied.jpg

Shutter Speed: 1/250 second
F Number: F/10.0
Focal Length: 33 mm
ISO Speed: 200

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik vind dat het rood iets té fel afsteekt tegen de rest. Maakt de foto zo een beetje "onnozel", als je me volgt. Misschien wat donkerder rood, of alleen het bord ofzo? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• jj85
TomSwinnen schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:43:
Ik vind dat het rood iets té fel afsteekt tegen de rest. Maakt de foto zo een beetje "onnozel", als je me volgt. Misschien wat donkerder rood, of alleen het bord ofzo? :)
Thanks, ik zal eens kijken of ik daar misschien nog wat aan ga doen :)

Edit: kom ik op zoiets uit. Vind het zelf idd beter zo :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.h.jansen/acces_denied%20donkerder.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door jj85 op 13-09-2006 22:19 ]

• Laurens
  • Niet online
Deze foto heb ik gisteren in de Klanderij in het centrum van Enschede gemaakt (het is het dak boven een grote ruimte binnen een winkelcentrum):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_4229_resized.jpg

Er zijn misschien wat kartels zichtbaar, maar dat komt door de resize. Commentaar is natuurlijk welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Laurens op 14-09-2006 23:30 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dan heb je het dus verkeerd gedaan. Je moet resamplen ipv resizen, of een degelijk programma (zoals Photoshop) gebruiken dat met resize de goede resultaten behaald. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

vogelspin schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:14:
[...]

Thanks, ik zal eens kijken of ik daar misschien nog wat aan ga doen :)

Edit: kom ik op zoiets uit. Vind het zelf idd beter zo :)
[afbeelding]
Ik vind het linker hekje te rood, en ik vind overigens het rood in het algemeen nog steeds te rood, het komt ook 'nep' over. Heb je het rood achteraf ingevuld? Zo ziet het eruit.
En waarom staat er Access Denied onder? Ik vind het nogal infantiel overkomen, eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan A op 15-09-2006 02:30 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Oxi schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:46:
Dan heb je het dus verkeerd gedaan. Je moet resamplen ipv resizen, of een degelijk programma (zoals Photoshop) gebruiken dat met resize de goede resultaten behaald. :)
Hmm... ik heb het via 'image size' gedaan en het vinkje resample aangezet. Daarna bij het opslaan de foto op de hoogste kwaliteit gezet. En nog heb ik kartels :(
Als ik de foto resize in ACDSee dan heb ik geen kartels, maar is hij gewoon wat wazig, bij andere foto's valt dat niet zo op, maar bij deze wel...
Maar ik pruts nog wel even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Zomaar even een snappie geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/groningen003.jpg

En nog even wat reacties:
@vogelspin:
- waterval: ik mis wat scherpte. Bovendien kijkt hij door het vallende water niet echt lekker
- wegafzetting: wel een foto die zich voor dit truukje leent, maar verder heb ik er niet zo veel mee.
@laukui:
- appeltje: leuke plaat, met dezelfde kanttekening als neo
- dak: ik vind hem te donker en bovendien wat te rommelig. Voor mijn gevoel had dit een veel betere foto kunnen worden als je er wat meer tijd aan had besteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Plaatje geschoten van m'n kat. Ik was hem aan het aaien, en dan krijgt hij nogal de neiging om te kwijlen :D :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/kazimier.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen paar dagen op kamp geweest naar Coo (Ardennen),
hierbij een foto van de watervallen van Coo.

Afbeeldingslocatie: http://foto.mstr.nl/P1000735%20(Medium).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/4025/0017x600rw4.jpg

De gerestaureerde koepel van de Passage in Den Haag. Schitterende lichtinval, mijn Fuji F30 kon alleen op 1/1000 nog goed belichten. Zelf nog mijn EV naar -2/3 gezet om overbelichting te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ericr op 16-09-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ericr
Mooie frisse foto, de kleuren staan me echt aan.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imagevenue.com/loc435/th_55338_bloemen_1_122_435lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
@ericr: leuke foto, misschien had hij leuker geweest als hij exact van onder was genomen.
@redhero: Bloemen zijn mooi, misschien beetje oversaturated. grond vind ik niet mooi. standpunt vind ik een beetje "gewoon". misschien eens experimenteren met andere standpunten bijvoorbeeld van onderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 15-09-2006 22:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Om die foto exact van onder te kunnen nemen had ik een aantal werklieden moeten storen in hun herstelwerkzaamheden. Leek me geen goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Als fotograaf moet je soms brutaal zijn :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Een foto van m'n bezoek aan Blijdorp.
Goede, aantrekkelijke, composities maken is vaak nogal een probleem, zeker omdat ik altijd geleerd hebt alles van een voorwerp/beest erop te zetten :+
( Je weet hoe het is met familiekiekjes enzo :P )

Afbeeldingslocatie: http://foto.zeghetdan.nl/ph.jpg

Is't wat?
In deze map staan nog wat foto's die ik de mooiste vond uit de 'serie'.
Niet voor 56k users en users met weinig tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Ericr: Jammer dat je foto door de forumresize nogal kartelig is geworden. Daar heb je geen last van als je hem zelf netjes 600 px breed maakt. Verder hangt er iets zwarts in het midden, waarvan ik me afvraag wat het is en of je dat niet beter weg had kunnen shoppen. Als laatste: Ik word nieuwsgierig (=compliment) naar de rest van de architectuur. Heb je ook ruimere foto's geschoten?

• Ericr
Heb de foto op 600 breed er op gezet, ziet er inderdaad beter uit.

Op zich had ik het zwarte object ook kunnen verwijderen maar ik geef graag foto's weer zoals de situatie ook in het echt is.

Heb nog een serie van de rest van de Passage, als er interesse is kan ik daar wel een los testcase topic voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/fr-T&A.jpg
Niet echt goede kwaliteit, maar deze was nog anloog genomen en dan met een slegte scanner ingescant.

Edit: Wel goede kwaliteit nu, kleine foto gepost. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:41:
[afbeelding]
Niet echt goede kwaliteit, maar deze was nog anloog genomen en dan met een slegte scanner ingescant.

Edit: Wel goede kwaliteit nu, kleine foto gepost. ;)
Best een foto met potentie, zeker dat! Maar zo'n ingescande foto geeft al kwaliteitsvermindering en dat zie je hier erg goed. Foto is ook een beetje klein en volgens mij niet helemaal scherp.

Sfeer op de foto is echter in orde. Jammer dat hij analoog is en niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://danoos.net/Testcase/3.jpg

Bij de Grand Canyon heb je een geweldig uitzicht. Ik stond naar de horizon te kijken en toen viel deze regenbui me op, ver aan de horizon. Ik heb de telelens gepakt en deze foto gemaakt. Ik twijfel een beetje aan de foto - is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Leuk onderwerp maar verder mist de foto wel veel contrast en scherpte wat hem erg saai maakt, het lijkt ook alsof ie zwaar gecomprimeerd is. Maar ik ben geen expert dus laten we afwachten wat de anderen er van zeggen :)

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleJ op 17-09-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
vanmiddag geschoten op het Gogbot festival in Enschede:

Ben zelf niet zo blij dat het bovenste stukje van de helm is weggevallen.
Afbeeldingslocatie: http://www.fromthehill.nl/got/CRW_1373.jpg

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
relonky schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:22:
Zomaar even een snappie geschoten.

[afbeelding]
[...]
@laukui:
- appeltje: leuke plaat, met dezelfde kanttekening als neo
- dak: ik vind hem te donker en bovendien wat te rommelig. Voor mijn gevoel had dit een veel betere foto kunnen worden als je er wat meer tijd aan had besteed
Bedankt voor je commentaar. Die foto van dat dak ga ik zeker nog een keer opnieuw nemen, ik had niet echt veel tijd, want kennelijk mocht ik in dit winkelcentrum niet fotograferen. Waarom dat zo is weet ik niet, maar ik werd eruit gestuurd door een security-meneertje die alleen zei dat ik niet mocht fotograferen, op mijn vraag waarom dat zo was gaf hij geen antwoord...

De foto die je nu gepost hebt ziet er vrij simpel uit, maar is wel lekker om naar te kijken :)
Jij post ook behoorlijk wat foto's de laatste tijd van heel veel verschillende onderwerpen. Ga zo door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

ThaDaNo schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:44:
[afbeelding]

Bij de Grand Canyon heb je een geweldig uitzicht. Ik stond naar de horizon te kijken en toen viel deze regenbui me op, ver aan de horizon. Ik heb de telelens gepakt en deze foto gemaakt. Ik twijfel een beetje aan de foto - is het wat?
Ik vind de foto zeker waade hebben als documentatiemateriaal oid. 't Is misschien geen meesterwerk, maar ik vind het echt geen bijzonder slechte foto :). De kleuren zijn wat blauwig, maar dat zal komen door heiïgheid icm de tele (haze, voor de enkel engelse termen-bezigerds). Verder is-ie een tikkeltje onscherp.
Freelance schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:12:
vanmiddag geschoten op het Gogbot festival in Enschede:

Ben zelf niet zo blij dat het bovenste stukje van de helm is weggevallen.
[afbeelding]
Leuke foto :). Wellicht had je meer door de knieën kunnen gaan. Idd jammer van het bovenstukje.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

(dubbelpost - Per ongeluk ook in het showcase topic gepost, maar toch zou ik graag wat commentaar hebben!)

Vandaag kwam dit meisje op mijn pad die wel graag wilde poseren bij een oude paardenstal.

Na wat fotoshoppen is dit het resultaat geworden, en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee!
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/zwart_gat2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Weer een fototje van mijn kant, heb het zo goed mogelijk proberen uit te drukken op de foto. Daarbij ook zo netjes mogelijk de foto bewerkt.

De Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodders.net/gallery2/g2data/tweakers/IMG_3964_small.jpg

Misschien een minpuntje is dat hij niet goed belicht is... aangezien sommige plekken nog beetje fel zijn en zonder te veel detail. En daarbij beetje ruis heeft. Maar toch vond ik het wel een leuke plaat.

Reacties en tips zijn altijd welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Macsylver op 18-09-2006 00:10 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het had zo een reclame foto van logitech kunnen zijn. Kortom, prima foto...netjes gedaan hoor, no comments from me, except the one i gave ya :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh is dat een telefoon of een afstandsbediening, of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Macsylver schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:06:
Weer een fototje van mijn kant, heb het zo goed mogelijk proberen uit te drukken op de foto. Daarbij ook zo netjes mogelijk de foto bewerkt.

De Foto:
[afbeelding]

Misschien een minpuntje is dat hij niet goed belicht is... aangezien sommige plekken nog beetje fel zijn en zonder te veel detail. En daarbij beetje ruis heeft. Maar toch vond ik het wel een leuke plaat.

leuk! concept komt goed naar voren.
Enige minpuntje zeg je zelf al: de belichting. Het zou allemaal wel wat helderder mogen en wat meer kleur (in de Logitech).
Verder mag de Logitech best wat meer in het midden van de foto staan. Vind het nu allemaal erg naar links hangen.

misschien ben ik beinvloed door het feit dat ik zelf ook zo'n AB heb...en nog wat van de overige AB's ook ;)

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 18-09-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:19:
Huh is dat een telefoon of een afstandsbediening, of beide?
Dit zijn alleen maar afstandsbedieningen. De gene Rechtop die van logitech vervangt alle andere ab's, voor meer info kun je even hier kijken mocht het je intereseren.

Link naar site van logitech
YellowCube schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:53:
[...]

Verder mag de Logitech best wat meer in het midden van de foto staan. Vind het nu allemaal erg naar links hangen.
:D Ditmaal juist me "tik" niet uitgwerkt, normaal gesproken fotografeer ik te veel het onderwerp centraal. Hier krijg je dan wel eens reacties op dus vandaar. Maar ik zal vanmiddag eens kijken als ik hem wel in het midden van de foto zet. Misschien dat hij er dan nog wat beter er uit komt. En dan natuurlijk ook even naar de andere puntjes kijken die nog niet helemaal 100% waren.
misschien ben ik beinvloed door het feit dat ik zelf ook zo'n AB heb...en nog wat van de overige AB's ook ;)
Ja het is en blijft een Top ding zal hem voor geen geld willen missen.

[ Voor 3% gewijzigd door Macsylver op 18-09-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Laukui schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:02:
[...]

Bedankt voor je commentaar. Die foto van dat dak ga ik zeker nog een keer opnieuw nemen, ik had niet echt veel tijd, want kennelijk mocht ik in dit winkelcentrum niet fotograferen. Waarom dat zo is weet ik niet, maar ik werd eruit gestuurd door een security-meneertje die alleen zei dat ik niet mocht fotograferen, op mijn vraag waarom dat zo was gaf hij geen antwoord...

De foto die je nu gepost hebt ziet er vrij simpel uit, maar is wel lekker om naar te kijken :)
Jij post ook behoorlijk wat foto's de laatste tijd van heel veel verschillende onderwerpen. Ga zo door ;)
Thx! Beetje diversiteit is nooit weg. Ben lekker bezig met orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Even een paar losse opmerkingen van mijn kant, kort want het zijn er veel:

@Laukui: beetje chemische kleurtjes imho, maar wel leuk. DOF is idd prima.
@vogelspin: Erg donker op de voorgrond, beetje snapshot gehalte, maar toch helemaal niet slecht, zeker niet met die blauwe lucht erachter. Wel had ik voor een korte (1/1000) of *echt* lange (1/2) sluitertijd gekozen, dit is een beetje half/half.
@vogelspin: Erg leuk, tweede versie is beter. Zwartwit met 1 kleur is niet altijd mooi, maar in dit geval wel imho.
@Laukui: Mooi, maar teveel highlight linksonder, en de karteltjes zijn redelijk vreselijk..
@relonky: Ik heb veel mooier van j egezien, maar deze is ook niet onaardig. Ik vind hem aan de rechterkant redelijk krap gecropt, en ik zou misschien die schaduw van de andere standaard weg proberen te photoshoppen. Maar, mooie plaat.
@TomSwinnen: Perfecte compositie, perfecte kleuren, het kwijlen vind ik juist enorm afbreuk doen aan de plaat.
@mstr: Welke kant valt het water op? De boom stoort, het water is onscherp.. Nee sorry, deze doet me niets.
@Ericr: Belichting is prima, knap gedaan, maar wat mij betreft erg jammer dat je niet de hele koepel erop hebt. Ik zou proberen het hele ding erop te zetten en dan de foto vierkant te maken.
@redhero: Wel erg verzadigd, zoals Magic al zegt, en de compositie is echt niets wat mij betreft. Sorry.
@SH4D3H: De border+tekst storen me, maar de foto zelf vind ik erg leuk. Compositie is erg origineel wat mij betreft. Hij mag nog wel ietsjes scherper (lees: verscherpt).
@thomasyola: Mooi, zo sepia, komt hier heel goed uit. Jammer dat je geen betere scanner hebt ;) (Horizon is wel een beetje scheef, zie ik nu).
@ThaDaNo: Sorry, maar het is net of je gewoon een vieze foto hebt. Ik kan me best voorstellen dat het heel indrukwekkend was, die regen in de grand canyon, maar het komt op je foto gewoon niet over.
@Freelance: Ik vind het niet zo erg dat het bovenste stuk van de helm eraf is, zo komt hij leuk de foto "invallen". Vind ik prima. Wel had je foto wat mij betreft nog wel een wat kleinere scherptediepte kunnen gebruiken. Ah ja, Arjan A heeft gelijk, van wat lager had hij misschien nog wat leuker geweest.
@CRiSiS: Is wat mij betreft in het showcase topic ook zeker op z'n plaats, ik vind hem erg mooi. Kleuren zijn gewoon erg lekker, dat grijze, beetje huidskleur, dat knallende rood. Ik vind het een heerlijke plaat, en zou niet weten wat je er nog aan moet veranderen.
@Macsylver: Goeie productfoto, ik zou het ding zo kopen ;) Nee, even zonder gekheid, zit gewoon bijzonder goed in elkaar deze, belichting is prima, de scherpte ligt goed... Enige opmerking is dat er wel tamelijk veel loze ruimte is bovenin, maar da's een klein puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Thx Dannr voor je commentaar. Hierdoor vallen mij zelf ook weer wat dingen op die ik nog ga aanpassen. Soms zie dat soort kleine dingen zelf niet meer en heb je de 'hulp' nodig van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dannr schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:04:
@TomSwinnen: Perfecte compositie, perfecte kleuren, het kwijlen vind ik juist enorm afbreuk doen aan de plaat.
Bedankt seg! :) Zo beter trouwens?
Hulde dat je al die comments geeft ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik twijfel nu een beetje. Aan de ene kant vond ik dat kwijlen heel erg smerig, maar nu het weg is, blijft er een gemiddeld poezenplaatje over... Als het moet, dan kies ik toch voor de kwijlversie. Iets meer licht op/in het oog zou hem misschien nog wat kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Toff schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:24:
Ik twijfel nu een beetje. Aan de ene kant vond ik dat kwijlen heel erg smerig, maar nu het weg is, blijft er een gemiddeld poezenplaatje over... Als het moet, dan kies ik toch voor de kwijlversie. Iets meer licht op/in het oog zou hem misschien nog wat kunnen ophalen.
Hmm, zoiets dan misschien? :) Begint het wel al een heel photoshop zootje te worden, natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
TomSwinnen schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:44:
[...]

Hmm, zoiets dan misschien? :) Begint het wel al een heel photoshop zootje te worden, natuurlijk ;)
Nou, dat soepen is je wel toevertrouwd! Het oog is nu IMO de blikvanger (vervanger van de druppel kwijl) van de foto. Ook nog zo ongeveer het enige met kleur, dus ja, voor mij is dit hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ook nog even mijn eerste 'abstracte' plaat van mijn kant. Heerlijk om een beetje aan te kloten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/tring.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-08 20:47
relonky schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:56:
Ook nog even mijn eerste 'abstracte' plaat van mijn kant. Heerlijk om een beetje aan te kloten :)

[afbeelding]
'aan kloten, aan kloten??' Dit vind ik nu een geweldige foto! Eerst denk je: hee, wat is dat nou? Is het gewoon een stuk van een ouwe fiets. Prachtig van kleur. Is voor mij een showcasfoto hoor.

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was bezig met een auto te fotograferen, maar ondertussen ook nog even mn camera de andere kant op gericht :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3a91a7e1cbdbc0e9e3905bc311075354/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[afbeelding]
Ik vind hem niet zo fantastisch, eerlijk gezegd. Hij is niet abstract genoeg om echt abstract te zijn, en daardoor valt hij zo een beetje tussenin. Ik had immers direct door dat het gewoon het stuur van een roestige fiets was. De roest vind ik met de kleuren ook veel te verzadigd, wordt de foto zo vies van.

Dat abstracte heb je dan imo toch nog niet écht onder de knie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

[afbeelding]
Blijf kloten, de enige manier om er te komen, maar (met tom) deze is het nog net niet
(imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
TomSwinnen schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:26:
[...]

Ik vind hem niet zo fantastisch, eerlijk gezegd. Hij is niet abstract genoeg om echt abstract te zijn, en daardoor valt hij zo een beetje tussenin. Ik had immers direct door dat het gewoon het stuur van een roestige fiets was. De roest vind ik met de kleuren ook veel te verzadigd, wordt de foto zo vies van.

Dat abstracte heb je dan imo toch nog niet écht onder de knie. :)
Dat maakt ook niet uit. Oefenen werkt het best. En daar hebben we de testcase voor. Trouwens echt abstract was ook niet de bedoeling. Vandaar ook de aanhalingstekens. Uiteraard wel bedankt voor het commentaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

relonky schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:18:
[...]
Dat maakt ook niet uit. Oefenen werkt het best. En daar hebben we de testcase voor.
Nagels, koppen. Goed gezegd, met andere woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
TomSwinnen schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:19:
Bedankt seg! :) Zo beter trouwens?
Hulde dat je al die comments geeft ook trouwens :)
Is erg leerzaam voor mij, ik doe 't graag.

Doe mij ook maar de versie met blauw oog, erg lekker! Aan-de-muur materiaal?

@relonky: (Hij is te breed, 600px is de gewoonte hier, dat weet je toch inmiddels wel :? ) De kleuren zijn juist *erg* in orde vind ik, maar de zware onscherpte van het handvat middenop de foto vind ik eerder afleiden dan toevoegen. Jammer, want het idee vind ik erg goed.

@Virus.nl: (Ook hier geldt: Hij is te breed. Houd het nou gewoon bij 600px, dat zijn de regels hier). Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. De kleuren zijn goed, de compositie (weg/molen) is ook wel in orde, de egale lucht is misschien een beetje saai... Ik weet het niet precies, maar ik heb in ieder geval geen wow-gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@dannr: ik zal het formaat vanavond even aanpassen ;) (ook in bordermaker, staat standaard op 750px).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Vorige week gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_4226a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag gemaakt op het Gogbot Festival in Enschede:

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/5483/dscf0453mm4.jpg
jammer van de reflectie links.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:47

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/weird.jpg

Experimentje aan de hand van de cover van een CD van Placebo: Deze

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Offtopic: Super cd, die Meds. :9

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:02
Afbeeldingslocatie: http://i71.photobucket.com/albums/i149/NoLimitKermis/GOT/IMG_3314_ISO100_small.jpg

Graag jullie tips en commentaar.

click voor grote versie

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Atlas/foto/2s.jpg

Gemaakt bij de oefening van de paarden voor prinsjesdag :)

Of hoort deze thuis in Showcase solo topic?

[ Voor 15% gewijzigd door Atlas op 20-09-2006 18:16 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Atlas schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:04:
[afbeelding]

Gemaakt bij de oefening van de paarden voor prinsjesdag :)

Of hoort deze thuis in Showcase solo topic?
Jammer dat eronder staat: Deze afbeelding is 1024 * 681 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
Je zou toch verwachten dat jij de FAQ kent.

Verder een prima foto, vanwege het onderwerp (toch een beetje saai) vind ik hem echter niet showcase waardig. De technische uitvoering is verder prima.
XtremeDesign schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:40:
[afbeelding]

Graag jullie tips en commentaar.

click voor grote versie
Een goede foto van een tuin in de avond. Ik weet niet of je een ander doel had, dan is het niet geheel gelukt. Verder geen technische missers ofzo in je foto.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 16:19
Van de week op pad geweest. Nieuwsgierige koeien zijn erg leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/6022/dsc0545resizekc5.jpg

Graag commentaar

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/images/20060921190135_dsc_3338-res.jpg

Abstract architectuur probeersel. Ook maar geen tag oid ingezet, omdat ik dat echt zonde zou vinden van de 'clean-heid' :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

RedXraD schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:47:
[afbeelding]

Abstract architectuur probeersel. Ook maar geen tag oid ingezet, omdat ik dat echt zonde zou vinden van de 'clean-heid' :)
een absoluut geweldig stukje abstract werk. Erg knap!
moest er echt even heel goed naar kijken om erachter te komen wat ik nu precies zag. Dacht eerst dat je gewoon met Paint aan de gang was geweest.

Verwijderd

RedXraD schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:47:
[afbeelding]

Erg pakkend, perfecte compositie! Ik zou hem alleen horizontaal hebben recht gezet in plaats van verticaal, lijkt me een net wat interessanter plaatje opleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 19:51 ]

• Technicality
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Wat is het?

• Henk
@YC en Skin: Thx voor de complimenten :) Ik heb hem trouwens niet horizontaal gezet omdat het in het echt ook zo staat :) en omdat ik hem zo eigenlijk net zo mooi vind :)

@ technicality: Een gevel van een gebouw met een rond raam :)

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 21-09-2006 20:05 ]

• wisselwerking
@RedXraD: fijne plaat hoor! Heerlijk abstract.

In het kader van probeer eens wat uit. Een nieuwe creatie van mij. Geschoten tijdens een mini-shoot in Groningen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/lantaarnpaal.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door wisselwerking op 21-09-2006 20:22 ]

• Technicality
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

RedXraD schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:05:
@YC en Skin: Thx voor de complimenten :) Ik heb hem trouwens niet horizontaal gezet omdat het in het echt ook zo staat :) en omdat ik hem zo eigenlijk net zo mooi vind :)

@ technicality: Een gevel van een gebouw met een rond raam :)
Zo felblauw? Kun je misschien ook een foto met het hele gebouw posten? Ik heb geen idee hoe ik die foto van jouw moet zien :)

• Henk
edit: toch nog één gevonden :) hij is niet door mij geschoten en staat hier:
http://www.redxrad.nl/GoT/images/gebouw.jpg

Dat helder blauwe komt trouwens door de weerspiegeling van de lucht :)

[ Voor 47% gewijzigd door Henk op 21-09-2006 20:39 ]

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gemaakt @ Corfu (Griekenland) met Canond 300D

Strand lag er verlaten bij met slecht weer op komst.

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/got/CRW_4227.jpg

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Afbeeldingslocatie: http://www.navalistic.demon.nl/PICT1756_600x403.shkl.jpg
afgelopen zondag geschoten in het zwarte woud, omdat het een nogal grauwe dag was, heb ik bewust er de nodige kleur uitgehaald om het iets meer te benadrukken.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
. w o u t e r . schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:53:
Gemaakt @ Corfu (Griekenland) met Canond 300D

Strand lag er verlaten bij met slecht weer op komst.

[afbeelding]
Héél erg gave plaat. Mooi dat de kleur bijna weg is uit de hele foto, terwijl die waterfietsen er juist weer 'uit knallen'. Heb je hier nog wat aan gedaan met PS oid?
Mijn complimenenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
* Dannr een duit in het zakje doet:

@Laukui: Stoere compositie, erg gaaf gedaan. Lekkere kleuren, ook! Niet veel op aan te merken.
@Gizzle: De reflectie stoort me niet zo, maar hij is voor mij gewoon net iets tè abstract, en net iets tè onscherp.
@Vaal: Erg gaaf gedaan, technisch ook prima uitgevoerd. De kleuren (of juist het gebrek eraan) vind ik *erg* mooi.
@XtremeDesign: Beetje saai, en midden bovenin (lamp?) is 't wel erg licht. Wat breinonline al zegt: Als je een foto wilde maken van je tuin: gelukt, maar verder...
@Atlas: De rook, de uniformen, het geeft allemaal een heerlijk "18e eeuws" sfeertje (mijn gevoel, natuurlijk, ik ben nog nooit in de 18e eeuw geweest ;) ), dus dat is dik in orde. Hij is goed, maar niet zo *wauw* dat ik hem in het showcase topic zou zetten. Ik weet niet zo goed wat je er aan zou kunnen verbeteren - misschien dat hij beter zou zijn als je in plaats van twee maar één centraal paard gehad had? Maar goed, mooi gedaan nevertheless.
@Mnijland: Leuk, maar wat mij betreft te standaard, en een beetje saai. Drie is teveel denk ik, in deze.
@RedXraD: Ik ben het niet met mijn voorgangers eens, mij is hij tè abstract. Ik ben absoluut voor abstracte platen, maar het mooie vind ik juist als je kan zien dat het echt iets is, en het lukt me gewoon echt niet om in jouw plaat het gebouw (dank voor de tweede foto!) te zien. Voor mij blijft het steeds een paint-plaatje. Maar goed, blijf vooral proberen, ik wacht vol spanning op een abstracte foto van een ander gebouw!
@relonky: Goeie plaat zeg! Compositie erg origineel, kleuren (groen links, het rood in de lamp) zijn werkelijk super. Heerlijk. Ik wou dat ik jouw oog voor compositie had.
@.wouter.: Super!! Geweldig gedaan, een van die gevallen waarin selectief verzadiging verhogen (althans, ik neem aan dat je zoiets gedaan hebt?) echt heel goed uitkomt. Enige aanmerking: Heb je ook photoshop-vignetting gedaan? Ik vind hem aan de randen (mn rechts) wel erg donker. Maar: wat een geweldige plaat; ik zou hem in het showcase topic zetten.
@fenrir: Het grauwe komt goed uit, zonder meer, maar het maakt hem ook een beetje saai (er is wel erg veel grijze lucht, zeg maar ;) ), en de bomenrij op de voorgrond (de spiegeling daarvan is best mooi!) valt een beetje weg. Geen slechte plaat, maar ook geen hele goeie.

Er zitten een paar hele mooie bij dit keer, met als persoonlijke favorieten Vaal, relonky en .wouter. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Dannr schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:27:
* Dannr een duit in het zakje doet:

@.wouter.: Super!! Geweldig gedaan, een van die gevallen waarin selectief verzadiging verhogen (althans, ik neem aan dat je zoiets gedaan hebt?) echt heel goed uitkomt. Enige aanmerking: Heb je ook photoshop-vignetting gedaan? Ik vind hem aan de randen (mn rechts) wel erg donker. Maar: wat een geweldige plaat; ik zou hem in het showcase topic zetten.
Thanks, maar showcase durf ik niet aan hoor, daar staan allemaal veel te goede foto's :P
Geen vignetting, geen saturation aanpassing, alleen curves aanpassingen (voor de lucht wat extremer dan voor de rest) en USM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
. w o u t e r . schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:31:
[...]

Thanks, maar showcase durf ik niet aan hoor, daar staan allemaal veel te goede foto's :P
Geen vignetting, geen saturation aanpassing, alleen curves aanpassingen (voor de lucht wat extremer dan voor de rest) en USM.
Zelfkritisch is altijd goed ;) Maar af en toe kun je best een beetje gek doen en toch een plaat in showcase plaatsen (af en toe heb ik ook zo'n bui) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Nog een foto van mijn vakantie in Chamonix.
Deze is vanuit het tandradtreintje geschoten welke richting Mer de Glace gaat.
Had op dat moment gewoon zin om mijn camera naar buiten te steken en een foto te maken.
Het geeft in mijn ogen wel een leuk effect dat de buitenrand niet helemaal scherp is, maar het midden (voor zover ik kan zien, maar waarschijnlijk voor jullie getrained oog niet) is wel redelijk scherp.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g59/arunia/Tandradtrein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@Arunia: sorry, maar ik vind het helemaal niks. Geen duidelijk onderwerp, onscherpte, te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmmm... met mijn foto is het geloof ik zo dat je er óf gek op bent, óf absoluut niet. Merk ik in mijn omgeving hetzelfde :)

Ik zit dr aan te denken om vanmiddag na het werk een rondje om dat gebouw heen te gaan, kijken of ik dr een leuke serie van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Nu eentje waarvan ik twijfel of ik niet tever ben doorgeslagen met bewerken; kerkje in kerkyra (corfu stad):

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/got/kerkje.jpg

Ja ik weet het, de 2e foto van mij in een reeks van 4, ik doe voorlopig rustig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@.wouter.: ik word een beetje duizelig van de compositie. Het is net alsof je 2 platen tegen elkaar aan hebt geplakt. De bewerking op zich vind ik wel lekker. Fijne kleuren.
Zelf zou ik de plaat gedraaid hebben waardoor de toren aan de rechterkant staat. Komt naar mijn idee wat natuurlijker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
relonky schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:37:
@.wouter.: ik word een beetje duizelig van de compositie. Het is net alsof je 2 platen tegen elkaar aan hebt geplakt. De bewerking op zich vind ik wel lekker. Fijne kleuren.
Zelf zou ik de plaat gedraaid hebben waardoor de toren aan de rechterkant staat. Komt naar mijn idee wat natuurlijker over.
Tja het was een smal steegje :P
Ik heb ook een gedraaide versie gemaakt @ http://wwws.xs4all.nl/got/kerkje2.jpg
Heeft ook wel wat; zo lijkt 't net een ruimteschip in een baan om de aarde... ik zal wel teveel fantasie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik vind hem wel nice :) hijs idd duizeligmakend, maar dat doet deze foto wel goed.

Ik zie hier de laatste tijd meer showcase-waardige foto's dan in het showcase topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
RedXraD schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:52:
Ik zie hier de laatste tijd meer showcase-waardige foto's dan in het showcase topic... :)
Dan moeten we daar maar wat aan gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(ei-mannetje, alessi)

Afbeeldingslocatie: http://www.digginfordirt.com/host/ljpics/2006-09/IMG_07642k.jpg

mja

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
leuke foto! Kleuren passen goed bij elkaar. Alleen jammer dat de foto scherp is gesteld op de voeten en niet op het verdere lichaampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
''mja'' ? Beetje meer enthousiasme voor je eigen foto mag wel :P

Ik heb niet zoveel met het voorwerp, maar ik vind de achtergrond kleuren wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Super :) Diafragma nog iets verder dichtknijpen en dan was ie 100%, maar dit is al 95% showcasewaardig imo hoor _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meijtvd/bollenvalkteklein.jpg

Deze foto heb ik afgelopen zomer gemaakt, maar ik heb er niet direct iets mee gedaan.
Ik heb de lucht behoorlijk aangepast want die was nogal grijs, en geprobeerd wat onregelmatigheden weg te werken.
Ik vindt het zelf wel een aardige foto, maar toch heb ik het idee dat ie niet klopt zeg maar. Al weet ik niet precies waarom.

Dit is het origineel

• Dannr
@Arunia: Leuk idee, en ik denk ook wel dat hij in 't midden redelijk scherp is, maar er is gewoon best weinig te zien. In combinatie met een goed onderwerp (misschien iets meer van de trein? (afgezien van praktische bezwaren die dat met zich meebrengt ;) )) zou zo'n bewegende bomenrij best wel heel mooi kunnen zijn, maar zoals hij nu is vind ik er niet heel veel aan. Bovendien is de lucht nogal uitgebeten...
@.wouter.: Whoa!! Wat relonky al zegt: ik word er duizelig van, en het lijkt net alsof er twee foto's tegen elkaar geplakt zijn. De kleuren vind ik uitstekend, maar ik denk dat ik de foto een stuk beter zou vinden als je het "bovenste" huis eraf haalt en zo alleen de toren overhoudt. Hij is trouwens een kwartslag gedraaid idd wat minder duizeligmakend, ook al lijkt hij dan uiterst links en uiterst rechts wat donker. En als je vier foto's wil plaatsen kun je ook gewoon een testcase maken ;)
relonky schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:50:
Dan moeten we daar maar wat aan gaan doen ;)
Houden zo, zou ik zeggen ;)

@paul4dirt: Modulo de al genoemde (te) kleine scherptediepte en het lepeltje wat wel *erg* dicht op de bovenrand staat: uitstekende plaat, technisch gewoon heel goed uitgevoerd.
@Gogeta: Hmmm, tja. Ten eerste mag hij nog wel iets verscherpt op volledig formaat van mij. Verder vind ik de vlakverdeling (groen/rood/zooi/blauw) wel aardig, en de tulpen op de voorgrond zijn gewoon erg in orde. Ik denk dat het "probleem" met deze foto is dat er teveel troep op de achtergrond staat: niet alleen een boerderij, maar een hoge boom, hoogspanningsmasten, nog meer boerderijen, etc. Dat geeft denk ik niet de rust die je na die "drukke" tulpen op de voorgrond graag zou hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Dannr op 23-09-2006 11:54 . Reden: Dank @ ajhaverkamp :$ ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Off topic: ahum, die rozen zijn tulpen hoor....

This footer is intentionally left blank

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Ik denk dat die foto met die 'rozen' :+ te veel saturated is. Probeer eens je kleuren wat terug te draaien, ik denk dat je dan veel meer details in je bloemen krijgt, en dat hij daar een stuk mooier van wordt. Verder vind ik hem wel prima :)

• Martijn-Tuup
  • Laatst online: 04-12-2024
Dit is mijn eerste testcase-foto.

Gemaakt in het Gaia park in Kerkrade. Ik zag dit dak en vond de kleuren erg mooi. Ben benieuwd naar jullie commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/854a6126e41a8416694e7295e8b55618/full.jpg

• Macsylver
Weer een fototje van mijn kant, heb het zo goed mogelijk proberen uit te drukken op de foto. Daarbij zat ik er nog aan te denken om de vloeistof in de spuit een kleur te geven?

De Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodders.net/gallery2/g2data/tweakers/IMG_4162_2.jpg *Foto is klikbaar...

[ Voor 19% gewijzigd door Macsylver op 23-09-2006 16:17 ]

• neographikal
  • Niet online
Oeh, erg sterke foto, ik vind alleen de z/w conversie niet helemaal geslaagd: een beetje contrastloos, als je die helemaal op orde krijgt heb je wat mij betreft een topshot :9
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!