Hmm... daar moet je me toch eens meer over vertellen, bedankt trouwens!
[ Voor 4% gewijzigd door Sourcey op 26-07-2006 15:34 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmm... daar moet je me toch eens meer over vertellen, bedankt trouwens!
[ Voor 4% gewijzigd door Sourcey op 26-07-2006 15:34 ]
Verwijderd
Dank je, heb even wat tijd in mijn beperkte Photoshopkunsten gestopt.Dannr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:44:
@E.r.w.i.n (en een beetje justawitte): Leuk man! Wat een heerlijke plaat! Ik zou hem inderdaad wel precies in 't midden zetten, en het weghalen van die lichtvlek maakt 'm wel echt beter.offtopic:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan, justawitte...
Heb je wel een statief gebruikt. Ik mis wat scherpte.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:36:
Deze foto heb ik in budapest gemaakt, zonder bewerkingen.
[afbeelding]
Ik had dit nog niet gelezen. Dus vandaar dat ik wat later antwoord.Dannr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:44:
offtopic:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan, justawitte...
Slim! Thanks voor de uitlegjustawitte schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:47:
Ik heb eerst de foto gedupliceerd en gespiegelt. Om te kijken of het vlak wat links op de foto zit mooi over het witte gedeelte heen viel. Dat was idd zo, [...]
Had een hele mooie foto kunnen zijn als je aan de andere kant van de weg was gaan staan zodat het hekje er niet op gestaan had..Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:36:
Deze foto heb ik in budapest gemaakt, zonder bewerkingen.
[afbeelding]
Verwijderd
had em op de rand van brug staan, is ook niet 1 van beste camera's waarmee deze genomen isrelonky schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:41:
[...]
Heb je wel een statief gebruikt. Ik mis wat scherpte.
Gave foto. Het lijkt net uit een een computer render te komen. Alleen had ie nog wel een tikje scherper gemogen, maar ik wou dat ik zo'n foto kon schieten. Wat voor lens heb je hiervoor gebruikt. Aan de EXIF zie ik een 55mm lens, maar zal wel geen kitlensje geweest zijn...gemini85 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:54:
Deze zat bij ons in de voortuin. Je kon de lens er letterlijk tegenaanzetten en hij vloog nog niet weg, ideaal om te "misbruiken" als onderwerp. Afgezien van een beetje bijsnijden is de foto onbewerkt.
[afbeelding]
klikbaar
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
uhuuummm
[ Voor 28% gewijzigd door jfeelders op 30-07-2006 12:48 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 22:55 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Mooie plaat, ik zie dat je het probleem met die kartlerandjes hebt verholpen.relonky schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:46:
Het stenentijdperk
Verwijderd
Verwijderd
Wow, erg netjes! Ik heb er niet echt iets op aan te merken. Misschien wat meer saturation maar dat is mijn smaak, zoals mijn foto hierboven bewijstVerwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:26:
Hier mijn eerste bijdrage op dit forum. Ik heb sinds een week een Canon A530 in mijn bezit en ik vond deze foto wel wat hebben. Ik heb er niets aan nabewerkt.
[afbeelding]
Ik sta zeer open voor kritiek!
[ Voor 12% gewijzigd door Josh op 31-07-2006 16:36 ]
1337
Die 'rommel' zijn de toebehoren van deze camera. Zonnekap, filtertje, hoesje etc. Ik had de camera wat achterover laten hangen door er aan de voorkant wat onder te zetten maar dan keek je dus tegen dit steuntje aan. Vandaar dat ik deze toebehoren erbij gezet heb. Daarnaast staan ze er dus allemaal maar voor de helft op om de aandacht bij de camera te houden....
@hansvanzet: Qua belichting en techniek vind ik hem schitterend - de rommel onderin stoort mij alleen. Is misschien mijn fout, omdat ik niet zie wat het is/zijn, maar ik vind in ieder geval dat je het er of helemaal op moet zetten, of helemaal af moet laten.
...
mmmh, Mijn foto niet interessant genoeg voor commentaar?Dannr schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 04:59:
@mstr:
@hansvanzet:
@ingie2004:
@multipasser:
@Crispin:
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 21:13 ]
Haha, nee sorry, maar ik dacht dat je al veel commentaar had gekregen, maar teruglezen ontkracht die stelling. Daarom:GsJosh schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:05:
mmmh, Mijn foto niet interessant genoeg voor commentaar?
Allereerst even een compliment voor je uitgebreide commentaar elke keer. Maakt dit topic een stuk interessanter.
Ach, verkeerde topic. Ik was er niet helemaal zeker van of hij in de smaak zou vallen vandaar testcase.@djengizz: Geweldig mooi!! Staat dus helaas in het verkeerde topic
Verwijderd
Doe dan de onbewerkt versie maar. De bewerkingen die je er op los gelaten hebt zien er erg onnatuurlijk uit ( vooral die fake onscherpte/blur, het iets lichter maken van het gezicht valt nog wel mee).Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:56:
De bewerkte (minder scherptediepte en lichter gezicht) versie staat hieronder.
[afbeelding]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 21:43 ]
Vind de compositie erg mooi. Mooi zo met dat boompje links. De horizon recht zetten had je idd nog wel ff mogen doen. Tis vrij eenvoudig in Photoshop.Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:42:
Ik heb deze laast nog gemaakt be benieuwd naar jullie mening.
[afbeelding]
aleen zode dat de horizon beetje schuin staad.
Aanvankelijk sepiaVerwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:42:
wow, erg mooi.
wat vor kleurfilters heb je hiervoor gebruikt?
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Verwijderd
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Als ik PhotoZone mag geloven dan is de scherpte van de Sigma 70-300 bij volledige zoom en een wijd open (F/5.6 in dit geval) nogal matig. In het midden gaat het wel (1676), maar naar de hoeken toe wordt het snel slechter (955). Of je dat op dit formaat ziet weet ik niet, maar het zou een verklaring kunnen zijn. Het lijkt me stug dat het onderwerp dichterbij is dan 1.5m (min. focus distance), dus dat zou het niet mogen zijn. Maar de AF kan er natuurlijk ook een keer naast zitten.littlejoannes schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:20:
Die libelle komt op mij een beetje onscherp over. Terwijl je sluitertijd etc wel hoog genoeg is om geen bewegingsonscherpte te hebbenVreemd
[ Voor 0% gewijzigd door Tobiaz op 08-08-2006 14:14 . Reden: typo ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
ik vind de compositie nou niet je van het, het is een onderwerp waar je best een sprekende foto van kunt maken, maar dit lijkt gewoon op een standaard kiekje. Jammer, zoals ik al zei, je kan het onderwerp er veel beter laten uitspringen, die bosjes op de achtergrond, de sneeuw aan de rechterkant zijn gewoon storend.hansvanzet schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:28:
[afbeelding]
Deze foto is afgelopen winter geschoten en het origineel heeft wat fletse kleuren. Met wat bewerking in PSP10 is dit resultaat ontstaan.
No worries m8
Mooie foto! Lekker die zon zo langs de toren, alles behalve storend in dit geval. Ook het scheve voegt wat toe ipv dat het afbreuk doet aan het geheel.maikel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:01:
[afbeelding]
Helaas heb ik 'm op dit moment niet groter op Internet staan.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Verwijderd
Gruwelijk gejatte Icoon!
[ Voor 29% gewijzigd door Barrycade op 08-08-2006 23:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
jawel hoor.neographikal schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:01:
Leuk concept! Maar wel een stukje onderbelicht, maar dat wordt lastig rechttrekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 23:39 ]
Verwijderd
Mooie scene. Vind er alleen wat weinig kleur in zitten, daarom misschien beter in z/w?Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:22:
[...]
jawel hoor.
[afbeelding]
Heb die foto eens eventjes door ps gehaald.
Verwijderd
op een of andere manier vind ik die achtergrond helemaal super bij deze foto! Ik weet niet goed hoe ik dat moet zeggen maar nu lijkt het alsof er nog meer is (Buiten het kader) wat mogelijk ook interessant is.. (ofzoietsnomad85 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:39:
De bloem is erg mooi, juiste plekken scherp en mooi kleuren. Erg mooi gelukt, je achtergrond is bijna bruin, wat ik echt storend vind eigenlijk, zeker omdat hij niet mooi effen is. Valt dit niet te veranderen met shadow/highlights of anders soepen?
[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 09-08-2006 14:30 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 14:44 ]
Hij had wat wijder gemogen, maar de isolatie van het onderwerp ten opzichte van de grootse lege ruimte vind ik wel erg lekker. Als de belichting gefixt wordt en het kader even wat minder prominent aanwezig is, dan zit er imo een prima plaat inHahn schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:29:
Tja, beetje saai?Kleuren springen er niet bepaald uit, kwaliteit is een beetje matig, de rand eromheen vind ik te groot. Speel er eens wat meer in een fotobewerkingsprogramma, zou ik zeggen
edit:Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Ik vind deze foto in geen opzicht 'erg fijn', eerder zeer middelmatig
Leef !!!
De foto zelf is best aardig ja, alleen is de kwaliteit niet geweldig. De kleuren zijn te zwak en het is veel te pixelig (zal wel door de jpeg-compressie komen).neographikal schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:42:
[...]
Hij had wat wijder gemogen, maar de isolatie van het onderwerp ten opzichte van de grootse lege ruimte vind ik wel erg lekker. Als de belichting gefixt wordt en het kader even wat minder prominent aanwezig is, dan zit er imo een prima plaat in
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 20:38 ]
Het heeft geen duidelijk onderwerp. Als het de waterweg en brug zijn dan is die waterweg teveel geblokkeerd door dat verdorde lange gras.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:47:
@ Juan_1972
Hoe bewerk jij?
Van dit topic kan je heel veel leren over bewerken. Hier heb ik mijn bewerkingen ook vandaan.
Sorry voor offtopic.
[afbeelding]
Wat vinden jullie hiervan dan?
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik zie het nu jah. Oeps. Teveel grijs ofzo?Hahn schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:15:
In eerste instantie dacht ik "veel te donker gemaakt", maar dat geeft eigenlijk een best leuk effect. Alleen de lucht heeft een ranzige kleurovergang, ik hoop dat dat niet je bedoeling was?
Dankjewel!Dannr schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 07:13:
Het lijkt wel of je hebt zitten photoshoppen aan een bepaald stukje lucht, maar uit je reactie begrijp ik dat dat niet zo is. Misschien iets teveel compressie ofzo? Of de saturation erg omhoog gegooid terwijl een stuk lucht knalwit is, zodat het daar geen effect heeft?
Beetje tegengewicht aan de heren hierboven:KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:45:
vakantiefototje
[afbeelding]
Ben nog maar net serieus aan het kijken hoe en wat precies met foto's, ipv simpel plaatjes maken op auto stand.
Kan zijn dattie iets te licht is, monitor hier is behoorlijk donker, wat ik vooral met wat donkerdere fotos merk.
Hoop snel andere monitor binnen te hebben zodat ik eens goed naar mijn vakantiefotos kan kijken.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik zie dat er *iets* zit aan de rechterkant in het kerkje, maar pas toen jij het schreef zag ik dat het een poortje was. Ook onder verschillende hoeken (het is maar goed dat ik alleen op een kamer zit - anders zouden m'n collega's me toch raar aangekeken hebbenCheesy schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:07:Kortom, zien jullie bijvoorbeeld het poortje in de kerk, of moet je dan je scherm op z'n kop zetten
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq