Allemaal mensen die graag commentaar lijken te willen, dus hier komt 't
@Micha: Mooie plaat, maar zonder dat bord voorin. Als de tekst/het plaatje op het bord nou enige correlatie had met het gebouw erachter, prima, maar nu kan het wat mij betreft beter weg. Heb je vervolgens wel natuurlijk die schaduw, da's wat onhandig.... Verder vind ik vooral de lucht goed gelukt!
@Bickle: Symmetrie is mooi, verder een beetje saai, helaas, en de onderste helft van de foto doet niet mee met de symmetrie, da's wel jammer.
@WillyF: Super! De donkere kleuren bewogen, de knalgele auto scherp. Erg mooi!
@P!xel: Met TomSwinnen, vooral de drukke achtergrond stoort mij.
@Wwwillem: Kleuren zijn errug lekker! Toch is hij wat mij betreft (lang) niet perfect: daarvoor is de lucht te wit en had je niet het bovenste puntje van het gebouw af moeten hakken.
@Siparti: Mooi man! Vooral dat gedesatureerde (dat is vast geen Nederlands

) vind ik goed passen! Of is het duotone? Nee toch? Verder ben ik er niet uit of ik het met Silent Thunder eens ben over de krat: Aan de ene kant: ja, want hij staat er niet helemaal op, dus moet hij weg; aan de andere kant: maar juist *omdat* hij er niet helemaal opstaat draagt hij bij aan het rommelige van het geheel. Nou ja, jouw keus dus
@Siparti (2): De krat krijg je weg door de foto opnieuw te maken, dat lijkt me logisch

Je tweede inzending is wel OK, al is het zwart wel erg zwart, en is hij wel erg krap gecropt/genomen aan de linkerkant. Al met al is de eerste toch echt beter hoor
@ssj_gohan: Met de mensen boven me: De twee bloemen er helemaal op, de bij scherp (die zag ik pas toen ik goed ging kijken; da's geen goed teken als dat je onderwerp is), en hem zo nemen dat de achtergrond wat minder rommelig is...
@not3pad: Grappig... Maar: De ogen van 't schaap lijken niet scherp (z'n neus wel), dus iets meer scherptediepte had gemogen van mij, de hele kop scherp was beter geweest denk ik. Verder is de kop wel erg wit, iets teveel van 't goede. Compositie vind ik wel leuk

Kortom: lekker vandaag teruggaan en 't nog eens proberen
@ssj_gohan (2): Ook deze lijkt van boven omlaag gemaakt? Verder vind ik 't niet echt leuk om tegen de zijkant van z'n kop aan te kijken, recht in de lens is toch vaak wat leuker. Ook staat z'n oor er niet helemaal op. Zomaar wat dingen die me opvallen, en die je foto beter zouden kunnen maken. Misschien een idee om eens in de topics hier rond te kijken, bijvoorbeeld de showcases en de dierenfoto's, dan kun je inspiratie opdoen.
Verder is het hier op GoT de bedoeling dat je je foto's 600 pixels breed of minder maakt voordat je ze upload, anders krijg je (voor straf, zeg maar

) van die lelijke rood gestippelde randjes en een hele lelijke resize naar 600 pixels.
@Toff: Leuk, mooi scherp! De 70-300 DO IS USM doel je op, neem ik aan? (

) Jammer dat de achtergrond niet wat onscherper is, dat zou het wat mij betreft van een leuke foto van een konijn tot een mooie foto van een konijn maken (no offence). Al was dat de afstand tussen jou en het konijn waarschijnlijk zodanig dat dat niet gelukt zou zijn...
Kan ik mooi nog even ssj_gohan erop wijzen dat deze foto op de een of andere manier inderdaad een stuk spannender is dan die van de hond - het dier kijkt in de lens (of daar lijkt het op, in ieder geval), doet iets (de grasspriet), en ook de verdeling van het dier over de foto (z'n lichaam links van het midden, aan de linkerkant wat minder vrije ruimte dan aan de rechterkant, waar de kop zit) doet heel prettig aan.
Zo, mijn goede daad voor vandaag ook weer gedaan. Nu eens kijken of ik hier nog wat in te brengen heb