Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik denk niet dat iemand een A100 terug krijgt, ik heb gewoon mijn 5D opgehaald vandaag.
Als je naar de brief van MBS E2E Services kijkt dan was mijn camera al op 31 januari gemaakt en waarschijnlijk een paar dagen later bij Digitalstreet.
Uit de emails van vandaag blijkt dat Digitalstreet mij een aantal keer heeft proberen te bellen, maar gemiste oproepen van anonieme nummers kun je moeilijk terug bellen. Een beetje vreemd dat ze niet zelf gemaild hebben toen ze mij niet telefonisch konden bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/MBSE2E01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/MBSE2E02.jpg

De voeding van mij 5D is dus vervangen volgens de brief, maar echt duidelijk zijn zulke verslagen nooit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaag dat je voeding vervangen is. Blackframe was toch een heel ander verhaal (fout ontworpen tandwieltje)

Maar natuurlijk vraagt een foto maken wel een piekstroom waarna je cam kan uitvallen als de spanningsvoorziening gaar is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo te zien is de backupaccu van de camera gaar, dus ik eens kijken naar een bakcup backupaccu en dan schrik je je dus rot naar de prijzen in pricewatch: Konica Minolta NP-400 (Li-ion, 1500mAh). Een slordige 111 euro :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Robin schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:10:
Zo te zien is de backupaccu van de camera gaar, dus ik eens kijken naar een bakcup backupaccu en dan schrik je je dus rot naar de prijzen in pricewatch: Konica Minolta NP-400 (Li-ion, 1500mAh). Een slordige 111 euro :X.
Gewoon een neppert halen op marktplaats of ebay, die zijn er al vanaf 10 euro. Dat werkt even goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
bij de dixons waren de np-400 laatst in de bonus voor rond de 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, de ingebouwde flits van de 5D is kapot. Eerst gaf hij een poosje alleen een klein vonkje als ik wou flitsen, nu is er helemaal geen teken van leven meer in de flits. Hij geeft een "err" als ik de flitser probeer te gebruiken en ik moet hem opnieuw "opstarten".

Beetje jammer, nu kan ik de wireless functie van de 56 sony flitser ook niet meer gebruiken!

Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Reparatie zou 2 tot 3 maanden duren, met de pech dat ik een Sony a100 terug krijg!
Ik ga over 1 maand naar Australië, dit is dus een beetje verkeerd tijdstip dat mn cam kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:54:
Bah, de ingebouwde flits van de 5D is kapot. Eerst gaf hij een poosje alleen een klein vonkje als ik wou flitsen, nu is er helemaal geen teken van leven meer in de flits. Hij geeft een "err" als ik de flitser probeer te gebruiken en ik moet hem opnieuw "opstarten".

Beetje jammer, nu kan ik de wireless functie van de 56 sony flitser ook niet meer gebruiken!

Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Reparatie zou 2 tot 3 maanden duren, met de pech dat ik een Sony a100 terug krijg!
Ik ga over 1 maand naar Australië, dit is dus een beetje verkeerd tijdstip dat mn cam kapot gaat...
Dat gebeurde hooguit in de tijd dat er na de overname te weinig onderdelen waren...
Tegenwoordig wordt er bijna alles gerepareerd, tenzij het onreparabel is dat wordt er soms nog met een sony aangeboden...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.dyxum.com/dfor...D=12611&PID=111213#111213

Best grappig hier lopen ze elkaar al de hele dag zenuwachtig te maken ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 nieuwe DSLR's van Sony dit jaar

http://gizmodo.com/gadget...lpha-dslr-line-242638.php

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg goed nieuws op body gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

een paar plaatjes van het apparaat

Ik mis alleen een draaiknop bovenop, zo te zien zit daar nu een display.

helaas geen foto van de achterkant

[ Voor 8% gewijzigd door fenrir op 08-03-2007 20:13 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het zijn waarschijnlijk mockup's, daarom zijn ook de diafragma's gesloten en is de achterkant niet zichtbaar. Er werd ook gemeld dan een van de twee dit najaar in de winkel zal liggen, dan denk ik dat het de 7D opvolger zal zijn en niet het vlaggenship. Die ziet er namelijk minder overtuigend uit dan de 7D opvolger.
Als je naar het "lampje" links boven kijkt zou het kunnen zijn dat het AF assist licht weer terug komt, dat zou een goede zaak zijn.
Het topic op Dyxum is erg leuk om te lezen, ze zijn helemaal in feeststemming. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu ook foto's van de achterkant beschikbaar.
http://www.dyxum.com/dfor...posts.asp?TID=12611&PN=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ja, dat is mijn post. ;) Niet mijn eigen foto's trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/IGP0237_resize_GoT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/IGP0240_resize_GoT.jpg

De grips hebben een aantal extra knoppen gekregen bij deze mockups/demomodellen, ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Onlangs heb ik 's avonds een rondje met camera en statief rondgelopen.
Thuisgekomen viel mij vrijwel meteen op dat een deel van de foto's er erg raar uitzag

Afbeeldingslocatie: http://www.navalistics.tweakdsl.nl/PICT2286.jpg

en een 100% crop
Afbeeldingslocatie: http://www.navalistics.tweakdsl.nl/PICT2286-2.jpg

Bij andere foto's van deze avond heb ik iets soortgelijks, steeds in de rode vlakken. Bovenstaande foto is gemaakt met de volgende instellingen: ISO 100, 17 mm, f /11 en 15.0 s op een 7D. JPG compressie kan het niet zijn, want ik zie het ook in de raw.

Wat is hier aan de hand?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er op dat een van de kleuren kanalen (waarschijnlijk rood of geel) over z'n nek gaat(overbelicht is). In PS zou je dat waarschijnlijk wel kunnen zien bij het converteren van de raw files.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 15-03-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:11:
Het lijkt er op dat een van de kleuren kanalen (waarschijnlijk rood of geel) over z'n nek gaat(overbelicht is). In PS zou je dat waarschijnlijk wel kunnen zien bij het converteren van de raw files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
en een schop... ik heb nu eindelijk toch de knoop doorgehakt. ik ga over richting Canon. eerst nog een keer met een 30D schieten, maar dat gaat 't toch worden. ik ben het zat om constant te moeten zitten wachten. er is nu eindelijk een aankondiging dat er iets aangekondigt gaat worden, en dat wat aangekondigd wordt pas tegen het eind van het jaar beschikbaar wordt. dat ben ik zat. ik heb geen zin meer om constant te moeten zoeken naar goed glas, terwijl er bij Canon bergen glas beschikbaar zijn.

en, een beetje lens van Canon focusd een stuk sneller dan een KM/Sony lens. jammer, maar helaas. ik heb geen zin meer om te wachten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korras schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:04:
en een schop... ik heb nu eindelijk toch de knoop doorgehakt. ik ga over richting Canon. eerst nog een keer met een 30D schieten, maar dat gaat 't toch worden. ik ben het zat om constant te moeten zitten wachten. er is nu eindelijk een aankondiging dat er iets aangekondigt gaat worden, en dat wat aangekondigd wordt pas tegen het eind van het jaar beschikbaar wordt. dat ben ik zat. ik heb geen zin meer om constant te moeten zoeken naar goed glas, terwijl er bij Canon bergen glas beschikbaar zijn.

en, een beetje lens van Canon focusd een stuk sneller dan een KM/Sony lens. jammer, maar helaas. ik heb geen zin meer om te wachten.
Dat heb ik eind vorig jaar ook gedaan.
Ik had een 7D met tig objectieven en 2 flitsers, heb alles goed kunnen verkopen en heb nu
de 30D met tig objectieven, Marktplaats is dan fantastisch..
Enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder heb gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Korras schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:04:

Ik volg diverse sony/minolta-forums al zo’n twee jaar. Veel 7D-bezitters lijken een soort “haat-liefde-verhouding” met hun camera te hebben (gehad). In plaats van te genieten van hun camera en dus bezig te zijn met hun fotografie-hobby, lijken een aantal zich al jaren druk te maken om de “opvolger” voor de 7D. Dat men zich een jaar geleden ernstig zorgen maakte over de continuïteit van het A-mount-platform, en dan voor zekerheid kiest, kan ik snappen. Inmiddels is wel duidelijk dat Sony er serieus werk van wil maken, dus dat argument vervalt. Het lijkt erop, dat Sony deze zomer met de 7D-opvolger gaat komen. Als je dan de overstap naar Canon maakt, terwijl je tevreden bent over je 7D, kan ik dat niet helemaal volgen 8)7 . Korras beweerde 3 maanden geleden nog dat hij “zijn lieve knopjes niet wil missen”, maar nu wil hij een canon-camera (ongetwijfeld ook een goeie hoor), die dergelijke ergonomische hoogstandjes helemaal niet heeft, omdat hij het zat is om “te wachten” op een opvolger en kennelijk te weinig glas kan vinden (je hebt tenslotte maar 8 prima lenzen zie ik in je profiel, dat is inderdaad wat mager ;) ). Ik zou zeggen - het vakantiegeld is toch nog niet binnen – wacht nog een paar weekjes af….

Zelf heb ik geen 7D, ben ik uiterst tevreden met mijn camera (en mijn glas), zit ik dus niet te wachten (en geniet van de kwaliteit van de foto’s die je met deze camera kunt maken) en volg belangstellend waar Sony mee komt binnenkort.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
ach, je body moet je niet teveel naar kijken, aanbod aan lenzen is veel boeiender..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Aanbod is veel beperkter in vergelijking met Canon. Om maar het klassieke voorbeeld te nemen, je kan een Canon 70-200mm f/2.8L IS USM én een 30D kopen voor dezelfde prijs als de Sony 70-200/2.8G SSM. En dan is de Canon alsnog beter. :P
En als je dat niet nodig hebt en minder wilt besteden zijn er nog de 70-200mm f/4L USM 70-200mm f/4L IS USM en de 70-200mm f/2.8L USM. Voor ieder wat wils. :)

Wat biedt Sony aan in het wide-angle segment voor de middenklasse en hoger? Canon heeft de 17-40mm f/4L USM, (EF-S) 17-55mm f/2.8 IS USM en de 16-35mm f/2.8L (II). Bij Sony heb je alleen de 16-80 van Zeiss en die is alleen scherp. :P
Dan is er wel het aanbod in third party glas, maar die hebben relatief veel QC-issues en hebben (voor de A-mount) geen HSM/SSM. Die lenzen komen altijd een stuk later dan voor C+N en soms zelfs helemaal niet. :X :D

Canon's aanbod heeft ook nadelen, de 'oudere' (net name) wide-angle primes hebben verrotte bouw en focusaandrijving. Dat had Minolta (niet Sony :P) beter voor elkaar.
PeterVL57 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:42:
Zelf heb ik geen 7D, ben ik uiterst tevreden met mijn camera (en mijn glas), zit ik dus niet te wachten (en geniet van de kwaliteit van de foto’s die je met deze camera kunt maken) en volg belangstellend waar Sony mee komt binnenkort.
Leuk houden zo, maar je gaat enorm veel meer betalen dan je bij Canon en zelfs Nikon zou doen? Is het dat waard? Voor jou wel blijkbaar, voor mij niet. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:26:

Enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder heb gedaan...
Agreed! Bovendien heb ik nog goed getimed, want vlak na nieuwjaar zijn de Canon prijzen omhoog gegaan en ben ik goedkoper uitgeweest dan ik zelfs nu zou zijn. Én ik kwam erg snel en goed van mijn KM-gear af, dat moet ik Korras nog zien doen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 08-05-2007 09:02 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Voor de fotograaf met geld teveel is het op dit moment ook geen interessant platform. Tegenwoordig lijkt men om de paar maanden een nieuwe 70-200 á 1500 euro te willen kopen... Tjah ieder zijn ding.
Ik geniet nog steeds van mijn camera, en kan zat leuke 2e hands lensjes vinden (al zijn die op zich aan de prijs voor wat ouder materiaal, gelukkig zit het met de kwaliteit wel goed). Kwaliteit van de foto's is uitstekend, het enige dat ik jammer vind is de aanbod van het glas (door budget kijk ik meestal 2e hands, als er eens een fatsoenlijke lens voorbij komt duikt men er met zijn allen bovenop waardoor het lensje opeens wel erg duur wordt.. ).

Waar ik mij wel zorgen om zou maken als ik sony was is de positionering in de winkels; de a100 staat altijd maar erg weggestopt in een hoekje (als deze al in de vitrine staat..lokale dixons hier had de a100 bijv niet meer staan), en lenzen of flitsers zie je ook niet al te snel staan. Het verbaast mij eigenlijk best wel dat het merk aardig verkoopt, ik zou als ik een instapper zou zijn in de DSLR wereld nu geen sony kopen omdat je er gewoon overheen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Simon schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:45:
ach, je body moet je niet teveel naar kijken, aanbod aan lenzen is veel boeiender..
... ben ik niet helemaal met je eens. De 5D/7D-camera's zijn relatief groot en houden daardoor prettig vast (als ik bijvoorbeeld een canon 400D vasthoudt, krijg ik in de winkel al kramp in mijn (te grote ?) handen) en hebben een uiterst prettige zoeker. Ook de antishake-funktie (ook body) zou ik niet graag missen. (maar al die knopjes op de 7D mis ik niet, als je dat bedoeld).
Voor Canon is heel veel lens-aanbod en dat is bij Sony zeker minder (en Sony/CZ is relatief duur glas), maar dat was bij KM ook zo. Dat heeft me er niet van weerhouden om KM te kiezen, want het glas wat je wel kan krijgen is (vaak) goed tot uitstekend (en als je een beetje oplet, op de 2e hands markt is voldoende betaalbaar spul).

[ Voor 4% gewijzigd door PeterVL57 op 08-05-2007 09:07 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
PeterVL57 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:04:
[...]

... ben ik niet helemaal met je eens. De 5D/7D-camera's zijn relatief groot en houden daardoor prettig vast (als ik bijvoorbeeld een canon 400D vasthoudt, krijg ik in de winkel al kramp in mijn (te grote ?) handen) en hebben een uiterst prettige zoeker. Ook de antishake-funktie (ook body) zou ik niet graag missen. (maar al die knopjes op de 7D mis ik niet, als je dat bedoeld).
Voor Canon is heel veel lens-aanbod en dat is bij Sony zeker minder (en Sony/CZ is relatief duur glas), maar dat was bij KM ook zo. Dat heeft me er niet van weerhouden om KM te kiezen, want het glas wat je wel kan krijgen is (vaak) goed tot uitstekend (en als je een beetje oplet, op de 2e hands markt is voldoende betaalbaar spul).
Tot op een zeker niveau ja, maar anti shake missen? Neem je IS. Mijn handen zijn ook groot, ik ben bijna 2 meter, en de 5D bevalt mij qua formaat en handeling top. Groot deel ergonomie is gewenning. Het is natuurlijk smaak, maar voor mij nu is de lenzen array belangrijker (en natuurlijk een bijpassende body, en to be honest zou ik daar ook bij Sony niet teveel op vertrouwen :X)...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
[b][message=27988407,noline]Oxi

[...]
Leuk houden zo, maar je gaat enorm veel meer betalen dan je bij Canon en zelfs Nikon zou doen? Is het dat waard? Voor jou wel blijkbaar, voor mij niet. :)
[...]
Nee Oxi, ik heb goed glas, wat nog vele jaren meekan. Mijn big beercan is zelfs 20 jaar oud en zorgt nog altijd voor schitterende plaatjes. Al heeft de rest van de lenzen maar de helft van die levensduur, dan ben ik nog tevreden en kom ik de komende tien jaar niet in de winkel voor vervanging. Ik heb alleen nog een goede macrolens op mijn verlanglijstje staan. Nou, die komt er heus wel eens keertje voor een schappelijk prijsje.... Dus ik ben t.z.t. vooral geinteresseerd in een andere body. Daar zal ik me echt niet arm aan kopen....
En anders dan Simon, maak ik me daar niet zoveel zorgen over...("de mens leidt het meest door het leiden dat hij vreest, doch nimmer op zal dagen"...wijsheid uit de 19e eeuw komt nog wel eens van pas :P )

[ Voor 12% gewijzigd door PeterVL57 op 08-05-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
ja, maar je moet wel lang zoeken om iets te vinden. een goede, redelijk betaalbare tele zit er niet in. ik hoef geen Beercan, die focust net zo traag als m'n Tamron koffiemolen. ik ben echt al een jaar opzoek naar een goede (betaalbare) vervanging daarvoor, maar 't is gewoon niet te krijgen. en als ik dan naar Canon kijk, wordt 't ineens een stuk simpeler.

don't get me wrong, Minolta heeft ook prima spul, maar niet wat ik zoek. de knopjes op de body ga ik inderdaad missen, en dat is ook de reden dat ik eerst nog met een 30D (geen 400D... die is mij ook te klein. :P ) wil gaan schieten, voor ik 'm definitief aanschaf.

en focus snelheid telt voor mij ook mee. Sony heeft 2 SSM lenzen... bij Canon kan je je hele range USM hebben. dat gaat toch echt een tikkie sneller. en ja, ik mis 't vaak. vaak zat mis ik momenten omdat de focus niet wilde, of begon te hunten.
PeterVL57 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:20:
[...] Dus ik ben t.z.t. vooral geinteresseerd in een andere body. Daar zal ik me echt niet arm aan kopen....
7D met grip kopen? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Korras op 08-05-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
... humor.... :P
Nee, dank je Korras....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

[...]

Nee Oxi, ik heb goed glas, wat nog vele jaren meekan. Mijn big beercan is zelfs 20 jaar oud en zorgt nog altijd voor schitterende plaatjes. Al heeft de rest van de lenzen maar de helft van die levensduur, dan ben ik nog tevreden en kom ik de komende tien jaar niet in de winkel voor vervanging. Ik heb alleen nog een goede macrolens op mijn verlanglijstje staan. Nou, die komt er heus wel eens keertje voor een schappelijk prijsje.... Dus ik ben t.z.t. vooral geinteresseerd in een andere body. Daar zal ik me echt niet arm aan kopen....
En anders dan Simon, maak ik me daar niet zoveel zorgen over...("de mens leidt het meest door het leiden dat hij vreest, doch nimmer op zal dagen"...wijsheid uit de 19e eeuw komt nog wel eens van pas :P )
Ik had beter KM glas dan jij nu hebt. Maar wat ik nu heb is gewoon een volledige klasse beter. Je zegt het zelf, je bent afhankelijk van tweede hands. Ook al is er tweedehands best wat te vinden, het is echt waardeloos dat er geen fatsoenlijk divers aanbod is.

Ook grappig is dat jij niet teveel geld wil uitgeven, dan zit je juist bij Sony verkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Zijn er hier ook nog mensen die nog met negatief- en diafilm werken? Minolta was altijd de enige, samen met Leica, die z'n coatings op orde had zodat je van objectief kon wisselen zonder de kleuren te beinvloeden.

Ik kan me voorstellen dat dat met Photoshop bij de hand veel minder belangrijk is, maar voor diagebruikers is het nog steeds heel belangrijk. Of ben ik de enige hier die nog Velvia gaat zoeken in de winkel?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Oxi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:41:
[...]

Ik had beter KM glas dan jij nu hebt. Maar wat ik nu heb is gewoon een volledige klasse beter.
Gefeliciteerd, kennelijk leg je lat wat hoger dan ik nodig vind....
[...]
Je zegt het zelf, je bent afhankelijk van tweede hands. Ook al is er tweedehands best wat te vinden, het is echt waardeloos dat er geen fatsoenlijk divers aanbod is.
Dat kan inderdaad vervelend zijn, als je echt iets nodig hebt (zoals Korras...)
[...]
Ook grappig is dat jij niet teveel geld wil uitgeven, dan zit je juist bij Sony verkeerd. :P
Met jouw aankoopgedrag is dat waarschijnlijk waar, maar ik ga kennelijk wat anders met de hobby om, dus gaat die stelling voor mij niet op....(of misschien over een jaartje of tien wel, maar dan zien we wel weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben enkele maanden ook overgestapt, vaarwel 7D, welkom D200! De 7D heb ik goed kunnen verkopen, dus vrijwel geen afschrijving daar op. En ik moet zeggen: mijn objectieven arsenaal is omvangrijker dan ik met Minolta had (ook kwalitatief beter) en ik heb geen moment spijt. Ja, het kost even een smak geld, maar de resultaten zijn er ook naar. Van 6 naar 10 MP is een merkbare verbetering, de ruis is minder aanwezig bij 100 iso en blauwe luchten, 5 fps is ook prettig en het aanbod in objectieven is groter en de ondersteuning beter. En ook de betrouwbaarheid. Mijn 7D had last van de dark frames en een objectief wat af en toe 'vastliep'. Na de overname door Sony is er op het gebied van ondersteuning veel meer onzekerheid, zijn er nog onderdelen beschikbaar? De D200 doet het gewoon goed.

Wat ik wel mis? De AntiShake! Heb ik ooit een ijsvogeltje uit de hand geschoten op 300mm bij 1/20, nu lukt me dat niet meer zonder bewegingsonscherpte. Zeker niet nu ik een Tamron 200-500 heb ;) Het was erg lekker om in ieder objectief stabilisatie te hebben. En de AF/MF knop; schakelaar op MF, even met druk op de knop scherpstellen en voila; permanente focuslock. Bij D200 niet zo makkelijk. Wat ik ook mis is de mirrorlockup: bij D200 moet je of de ontspanner 2x indrukken (handig :() of 30 sec. wachten. Bij 7D kon dit ook 2 of 10 seconden zijn.

Wat ik zeker niet mis? Minolta flitssysteem!!!! Ik had ALTIJD m'n ogen dicht wanneer ik zelf op de foto stond..... alleen anti-rode ogen zou misschien werken, maar dat werkt weer niet wanneer er een externe flitser op zit... En de belichting was ook wel all over the place (vooral met externe flitser, maar dat lag vooral aan de gebruikte Sigma flitser).

Ik denk dat wanneer Sony met een waardige 7D opvolger was gekomen ik misschien wel bij de Minolta mount was gebleven, maar daar wilde ik niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
PeterVL57, ik heb een tijdje (1 maand) pentax gehad, en dat was een beetje de maand dat ik begon met werkelijk serieus in fotografie (in de zin van meer pro, betaald werk enzo, docu's), en dan wil je goed glas hebben, niet van 2e hands afhankelijk zijn. En dat viel me bar tegen, zo groot was mijn ruimte qua investeren ook niet, en bij dit soort merken is 't vaak 2e hands of enorme smakken geld kwijt raken. 2e hands is leuk, maar oud glas (helemaal oude zoomlenzen) zijn vaak minder, een paar erg goede uitzonderingen. Uiteindelijk weer terug gekomen bij Canon.

Dus, wil je er ooits iets serieus mee doen, maak dan de keuze goed, maar wil je hobbyist blijven, en met paar lensjes genoeg hebben, dan kun je wachten op Sony..

Maar aan de andere kant, jij maakt de fotos, merk onafhankelijk he :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Simon schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:05:
PeterVL57, ik heb een tijdje (1 maand) pentax gehad, en dat was een beetje de maand dat ik begon met werkelijk serieus in fotografie (in de zin van meer pro, betaald werk enzo, docu's), en dan wil je goed glas hebben, niet van 2e hands afhankelijk zijn. En dat viel me bar tegen, zo groot was mijn ruimte qua investeren ook niet, en bij dit soort merken is 't vaak 2e hands of enorme smakken geld kwijt raken. 2e hands is leuk, maar oud glas (helemaal oude zoomlenzen) zijn vaak minder, een paar erg goede uitzonderingen. Uiteindelijk weer terug gekomen bij Canon.
... even voor de duidelijkheid. Mijn basislenzen zijn prima nieuw gekochte KM lenzen (een jaartje oud) en the beercans zijn oud, focussen niet supersnel (maar ook niet dramatisch), maar zijn m.i. terecht legendarisch vanwege hun scherpte...
Simon schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:05:
Dus, wil je er ooits iets serieus mee doen, maak dan de keuze goed, maar wil je hobbyist blijven, en met paar lensjes genoeg hebben, dan kun je wachten op Sony..
Oefff.....(als je je toevlucht moet nemen tot dit soort "argumenten" .... )laat mij dan maar hobbist blijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
PeterVL57 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:12:
[...]

... even voor de duidelijkheid. Mijn basislenzen zijn prima nieuw gekochte KM lenzen (een jaartje oud) en the beercans zijn oud, focussen niet supersnel (maar ook niet dramatisch), maar zijn m.i. terecht legendarisch vanwege hun scherpte...

[...]

Oefff.....(als je je toevlucht moet nemen tot dit soort "argumenten" .... )laat mij dan maar hobbist blijven.....
Want? Het lijkt me toch iets wat je in je achterhoofd moet houden, je switcht wel makkelijk van camera, verkopen gaat redelijk makkelijk, maar we blijven nederlanders, en het verlies, de tijd die 't je kost etc etc, weinig prettig moet ik zeggen. Daarnaast is 't gevoel van een miskoop (je kan je niet thuis voelen bij 't systeem, had ik bij Pentax) ook belangrijk. Daarom kies ik hier niet voor de underdog, het blijft spul waar ik mee moet werken, dan heb ik liever geen romantische gevoelens over hoe goed 't is, 't moet 't doen, je moet er snel aan kunnen komen en 't moet snel gerepareerd kunnen worden, dan is 't toch logisch dat ik een grotere speler die dit wel kan aanraad boven een bedrijf dat nog maar 1 body ooit gemarket heeft.. KM/Sony mag een leuk merk zijn, maar wees reel, erg goed staan ze er nu niet voor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Als het off-topic geneuzel even naar hun eigen forum kan verplaatsen, even wat nieuws.

Ik hoor zojuist dat de a300 (werknaam) in Rotterdam is. Misschien bij Calumet langsgeweest? Hij is iig gespot bij/door de foto academie.

Launch zou juni of juli worden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Jiriki schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:38:
Als het off-topic geneuzel even naar hun eigen forum kan verplaatsen, even wat nieuws.

Ik hoor zojuist dat de a300 (werknaam) in Rotterdam is. Misschien bij Calumet langsgeweest? Hij is iig gespot bij/door de foto academie.

Launch zou juni of juli worden.
Na wat "roddels" bij een paar fotozaken gehoort te hebben, hadden we het gisteravond op de chat er ook over... 6 juni zou heel goed kunnen als launch date... Als dat waar zou zijn, dan kun je in vervolg tegen alle afwachters zegen wacht maar tot 6juni (was ook de launch date van de a100)
en dan 2x dezelfde datum... euhm ik zou dan een dagje "computeren" voor 2008 gaan plannen op die datum.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Simon schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:19:
[...]
Want? Het lijkt me toch iets wat je in je achterhoofd moet houden, je switcht wel makkelijk van camera, verkopen gaat redelijk makkelijk, maar we blijven nederlanders, en het verlies, de tijd die 't je kost etc etc, weinig prettig moet ik zeggen. Daarnaast is 't gevoel van een miskoop (je kan je niet thuis voelen bij 't systeem, had ik bij Pentax) ook belangrijk. Daarom kies ik hier niet voor de underdog, het blijft spul waar ik mee moet werken, dan heb ik liever geen romantische gevoelens over hoe goed 't is, 't moet 't doen, je moet er snel aan kunnen komen en 't moet snel gerepareerd kunnen worden, dan is 't toch logisch dat ik een grotere speler die dit wel kan aanraad boven een bedrijf dat nog maar 1 body ooit gemarket heeft.. KM/Sony mag een leuk merk zijn, maar wees reel, erg goed staan ze er nu niet voor.
Wie probeer je nou te overtuigen Simon ? Ik ga niet switchen, dus het gevoel van verlies zal ik niet hebben, ik heb ook niet het gevoel een miskoop te hebben gedaan (integendeel, ik ben een tevreden KM gebruiker), ik heb geen "romantische gevoelens" over een merk (het spul werkt, het werkt prettig en geeft prima resultaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duur! schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:04:
Na wat "roddels" bij een paar fotozaken gehoort te hebben, hadden we het gisteravond op de chat er ook over... 6 juni zou heel goed kunnen als launch date...
Hee dat roep ik nou al maanden, als ongefundeerde roddel ;). Op de een of andere manier voelt het logosch aan dat ze eens per jaar een moment kiezen voor de persentatie voor nieuw spul. De aankondiging was op de PMA, dus de lancering (van de A10 + de helft van het glas) zou best wel eens 1 jaar de de A100 kunnen zijn.

Even iets heel anders m'n 5D is stuk sinds vorige week (AS failiure). Gelukkig nog wel garantie (europese richtlijn) ze dachten dat het een week of 6-7 zou duren. (hopelijk wat korter)

[ Voor 16% gewijzigd door martijn_tje op 08-05-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Korras schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:21:
ja, maar je moet wel lang zoeken om iets te vinden. een goede, redelijk betaalbare tele zit er niet in. ik hoef geen Beercan, die focust net zo traag als m'n Tamron koffiemolen. ik ben echt al een jaar opzoek naar een goede (betaalbare) vervanging daarvoor, maar 't is gewoon niet te krijgen. en als ik dan naar Canon kijk, wordt 't ineens een stuk simpeler.

don't get me wrong, Minolta heeft ook prima spul, maar niet wat ik zoek. de knopjes op de body ga ik inderdaad missen, en dat is ook de reden dat ik eerst nog met een 30D (geen 400D... die is mij ook te klein. :P ) wil gaan schieten, voor ik 'm definitief aanschaf.

en focus snelheid telt voor mij ook mee. Sony heeft 2 SSM lenzen... bij Canon kan je je hele range USM hebben. dat gaat toch echt een tikkie sneller. en ja, ik mis 't vaak. vaak zat mis ik momenten omdat de focus niet wilde, of begon te hunten.

[...]

7D met grip kopen? :P
Offtopic enzo, maar ik heb intresse in een grip.
Mits niet voor een belachelijke prijs (die je er waarschijnlijk wel voor kan vragen op ebay :'( )

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Mud.Starrr schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:00:
[...]

Offtopic enzo, maar ik heb intresse in een grip.
Mits niet voor een belachelijke prijs (die je er waarschijnlijk wel voor kan vragen op ebay :'( )
dit is geen Vraag&Aanbod topic, je kan me hierna gewoon DM'en.. maar de grip gaat in eerste instantie samen met de body weg. verkoopkans samen is een stuk beter dan alleen de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Korras schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:02:
[...]

dit is geen Vraag&Aanbod topic, je kan me hierna gewoon DM'en.. maar de grip gaat in eerste instantie samen met de body weg. verkoopkans samen is een stuk beter dan alleen de cam.
Weet ik maar aangezien je er toch over begon.
En ik was al bang dat je ze samen wegdeed.

Wel zonde hoor, ik neem aan dat je bewust voor Minolta gekozen hebt.
Maar in ieder geval veel plezier op het Canon platform alvast.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:14

superblaag

Mooi spul hoor!

Ik heb net mn Dynax7 + Canon A1 weer klaargemaakt voor dit weekend.
lang weekendje berlijn met het gezin dus de "vakantiefoto's" moeten weer gemaakt worden :)

Leuk om te horen dat er een "a300" komt!
Vond de a100 wel grappig, maar net te klein.
Hoop dat deze meer richting de D7 gaat qua grote en dan gaan we toch eens kijken naar een dSLR.

Tot die tijd red ik me nog prima met de oude rol :)
Voor de grap ook weer een rol in mn oude "brownie-box" gedaan :)
Was alleen 1 filmrol-houder kwijt, dus heb 2 films moeten gebruiken om 1 film te kunnen laden.
Moet wel mooi weer worden, want met iso25 @ 1/60 tot 1/100 hebben we licht nodig :)

Zijn er btw nog meer mensen die naast nieuw spul, ook nog oude spullen er naast gebruiken?
Zelf heb ik altijd naast mn D7 de A1, AE1 of AV1 mee.
Mn Rollei SL66 heeft problemen met het doorspoelen van de film dus die is voorlopig uit de running.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben vorige maand overgestapt op een Fuji S5 Pro. De kwaliteit van de body is beter dan de Dynax 7D maar dat mag je verwachten voor het prijs- en leeftijdsverschil. De S5 Pro / D200 body biedt niet op alle gebieden dezelfde ergonomische kwaliteiten als de Dynax 7D. Het ligt wel prettiger in de hand, wat met name het resultaat is van een beter materiaalgebruik.

Anti-shake is een groot gemis op deze camera. De eenvoudige instelling van de belichtingscompensatie mis ik ook, evenals de duidelijke weergave van de instellingen van de camera op het grote lcd display. Konica Minolta kreeg veel kritiek toen ze het top display weglieten, maar in mijn ogen is die veel minder makkelijk afleesbaar dan het grote display op de achterkant van de camera. Een aparte top display is overbodig en neemt enkel kostbare ruimte in.

Het is jammer dat Sony zoveel tijd nodig heeft om een fatsoenlijke line-up te ontwikkelen. Ik hou mijn A-mount spullen nog wel maar of ik er terug naar ga betwijfel ik nog, misschien als camera voor mijn vriendin (die ook een D7D heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
superblaag schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:04:
Zijn er btw nog meer mensen die naast nieuw spul, ook nog oude spullen er naast gebruiken?
Zelf heb ik altijd naast mn D7 de A1, AE1 of AV1 mee.
Mn Rollei SL66 heeft problemen met het doorspoelen van de film dus die is voorlopig uit de running.
Hier! Hier!

Kodak Stereo camera, gaat altijd mee. Velvia 100 er in, nu 50 er even niet is.

Rolleiflex, maar neem ik meestal niet mee (moet aparte maat spoel in). Wel redelijk vaak een van de Minolta Autocords, net zo goed als Rolleiflex, deze pakken prima 120 film (heb drie verschillende types).

Minolta XD-7, gaat ook nog wel eens mee, zit een goede macro en portret lens bij.

Nog wat oude bodies, zit dan vaak een film in die ik wil proberen. ZW of IR ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:24:
KNIP....

De eenvoudige instelling van de belichtingscompensatie mis ik ook, evenals de duidelijke weergave van de instellingen van de camera op het grote lcd display. Konica Minolta kreeg veel kritiek toen ze het top display weglieten, maar in mijn ogen is die veel minder makkelijk afleesbaar dan het grote display op de achterkant van de camera. Een aparte top display is overbodig en neemt enkel kostbare ruimte in.

...KNIP
Ja, dat is voor mij (met de D200) ook erg wennen. Dat kleine prut lcd schermpje blinkt niet uit in duidelijke afleesbaarheid... En mooie grote draaiknoppen voor de belichtingscompensatie zijn zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

Jiriki schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:47:
[...]

Hier! Hier!

Kodak Stereo camera, gaat altijd mee. Velvia 100 er in, nu 50 er even niet is.

Rolleiflex, maar neem ik meestal niet mee (moet aparte maat spoel in). Wel redelijk vaak een van de Minolta Autocords, net zo goed als Rolleiflex, deze pakken prima 120 film (heb drie verschillende types).

Minolta XD-7, gaat ook nog wel eens mee, zit een goede macro en portret lens bij.

Nog wat oude bodies, zit dan vaak een film in die ik wil proberen. ZW of IR ofzo.
Gaaf man!

Als ik met meerdere cams op stap ga komt dat ook alleen maar omdat er een andere rol in zit.

Zelf ook al eens gekeken naar een 6x6 voor erbij.
De SL66 is van een redelijk formaat, dus niet makkelijk mee te nemen als je ook al een tas met body's bij je heb :)

Maar het is er nog niet van gekomen ivm geld (motorlessen, vakantie + andere plannen)

Wat voor films gebruik jij meestal?
Zelf gebruik ik voor 80% fujifilm (Dia + negatief) maar als ik door mn rollen heen ben dan koop ik gewoon wat de winkel heeft.
Voor ZW ben ik al een tijd fan van Efke/Adox.
Goedkoop en een super kwali!

Mij setup ziet er meestal zo uit:

KM-D7: Fujifilm Superia
A1: Fujifilm Sensia
AV1: Adox CHS 100 ART
AE1: Adox CHS 25 ART
SL66: Efke 25 of 100 rolfilm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ik gebruik ook bijna altijd Fujifilm eigenlijk.
D7: Superia Reala 100
Kodak Stereo: Velvia 100 (niet 100F)
Autocord: Reala 100 of NPS160, ook wel ZW

Ik heb ook wel eens Velvia in de Autocord gehad, maar 6x6 dia is lastig projecteren. Tenminste, de projector die ik heb is ongeveer net zo oud en heette toen denk ik nog Toverlantaarn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
superblaag schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:04:
prive fotografeer ik nog 100% analoog, voornamelijk met mijn OM-1/OM-4Ti's.

daarnaast heb ik een 6x6 systeem camera die ik - naast digitaal - voor mijn opdrachten gebruik.

films: zwart-wit Agfapan APX 25 of 100, kleur redelijk veel verschillende, afhankelijk van omstandigheden/doel.
helaas begin ik door mijn voorraad APX films te geraken, dus moet op zoek naar alternatieven. zie dat jij Efke/Adox films gebruikt? moet ik ook eens proberen, waar haal je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

lateef schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:49:
[...]

prive fotografeer ik nog 100% analoog, voornamelijk met mijn OM-1/OM-4Ti's.

daarnaast heb ik een 6x6 systeem camera die ik - naast digitaal - voor mijn opdrachten gebruik.

films: zwart-wit Agfapan APX 25 of 100, kleur redelijk veel verschillende, afhankelijk van omstandigheden/doel.
helaas begin ik door mijn voorraad APX films te geraken, dus moet op zoek naar alternatieven. zie dat jij Efke/Adox films gebruikt? moet ik ook eens proberen, waar haal je die vandaan?
Ik zelf ben ook nog 100% analoog, maar er komt binnenkort een Fuji S9600 in huis, dus dan zal ik enkel nog dia + z/w schieten denk ik.
Maar dat moeten we nog zien.

De Efke/Adox rollen (Adox ging failliet, werd Efke, is nu weer Adox) bestel ik via www.efke.nl
Vooraf betalen, spullen binnen 2 tot 3 dagen op de mat is mijn ervaring! _/-\o_

Hier wat prijzen voor 35mm:

Artikel prijs per stuk prijs per tien
Adox CHS 25 ART 3,50 euro 31,00 euro
Adox CHS 50 ART 3,50 euro 31,00 euro
Adox CHS 100 ART 3,50 euro 31,00 euro
Adox CHM 125 PRO 2,90 euro 25,00 euro
Adox CHM 400 PRO 2,90 euro 25,00 euro

Per stuk en per tien maar krijg de lay-out niet helemaal lekker.
Is allemaal z/w!
Voor 6x6 hebben ze wel een kleurenfilm.

Probeer ze uit zou ik zeggen!
Ze zullen je niet tegenvallen denk ik!

http://www.efke.nl/eva.html
Mooi voorbeeld!

@Jiriki

Ik heb me er nog nooit aan gewaagt om dia's 6x6 te gaan schieten.
Ook omdat ik er geen toverlantaarn voor heb :P
Wel een "kijkdoos" maar dat kijkt niet zo gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
superblaag schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:42:Probeer ze uit zou ik zeggen!
Ze zullen je niet tegenvallen denk ik!
zal ik zeker eens doen, prijzen zien er iig goed uit en ik heb het idee dat die ISO 125 en 400 films hetzelfde zijn als Ilford FP en HP. en die ISO 25 film is hopelijk een mooie vervanger voor de Agfapan 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Handige site, ga ik zeker bestellen. ZW haalde ik nog steeds uit de VS eigenlijk, omdat ik daar ook wel 117 formaat film bestel (gemakkelijker dan zelf overspoelen :)). Bestelde ik meteen wat 120 voor in de vriezer.

Ik heb toch het idee dat het lastiger aan het worden is om film te kopen, zelfs bij de "betere" fotowinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
De Efke Adox PRO/CHM films hebben de zelfde emulsie als de Ilford films ja. Erg betrouwbare site, wordt gerund door Mark, aardige kerel. Je hebt ze ook snel in huis :)

[ Voor 38% gewijzigd door simon op 10-05-2007 15:14 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
[...]
.... Dus ik ben t.z.t. vooral geinteresseerd in een andere body. Daar zal ik me echt niet arm aan kopen....
Ik heb de daad bij het woord gevoegd : Ik heb mijn 5D goed kunnen verkopen en heb voordelig een Sony DSLR-A100 body aangeschaft.... Voorlopig kan ik weer vooruit.....

Aanvulling 27 mei : Conclusie na een aantal dagen experimenteren :
Het gebruik van de Alpha bevalt me goed. De alpha ligt nog iets prettiger in de hand dan de 5D. De bediening lijkt zeer sterk op de 5D, dus je bent er zo in thuis. Het verplaatsen van menutoegang (bij 5D via de FN-knop) van diverse functies naar de linker draaiknop werkt prettig. De focusmotor is sneller en door gebruik van eye-start heb ik zelfs mijn langzamere lenzen vrij snel in stelling. Enige minpuntje : de sony heeft moeite met autofocus met de oude minoltalenzen als mijn tamron teleconverter wordt gebruikt. Alleen in de stand "Wide AF area" kan de camera zelf via AF scherpstellen en dan gaat het nog tergend langzaam. Met de nieuwere KM-lenzen (D) is het vreemd genoeg helemaal geen probleem.
Qua details in de foto's is de alpha een duidelijke stap vooruit. Foto's met hoge ISO vertonen inderdaad meer ruis dan de 5D, maar zijn na softwarematige correctie daarvan, toch nog minstens zo mooi en scherp als die van de 5D, zo niet beter. Alles wat van 80 tot 400 ISO is gemaakt, is zichtbaar (aanzienlijk) beter. Met witbalans en afhandeling van contrasten lijkt de camera beter uit de voeten te kunnen dan de KM-camera. De werking van DRO in JPEG werkt goed.
De overdracht van foto's naar de computer verloopt aanzienlijk vlotter. Aangename verrassing : Mijn windows-Vista-verkenner behandeld de sony-raw bestanden ook als thumbnails( in tegenstelling tot de MRW-bestanden van minolta), wat uiteraard veel fijner werkt . Met relatief weinig kosten toch een stap vooruit kunnen maken.

Kortom : als je de kans hebt je KM-body goed te verkopen is de overstap naar een alpha-body het overwegen zeker waard. De prijs van de A100 is op dit moment tot aantrekkelijke niveau gedaald.(of - als je wat extra spaargeld op de bank hebt - wacht je even op de aankondiging van de nieuwe sony-camera) :P

[ Voor 75% gewijzigd door PeterVL57 op 28-05-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahn
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb laatst wat vreemds ontdekt aan mijn Dynax 5D en vraag me af hoe dat zit.

Laatst stond ik snachts fotos te maken van de prachtige sterrehemel en kreeg ik met een belichting van ongv 30 seconden helemaal links boven in de hoek van de foto een witte vlek. Kwart van een rondje, ongeveer 1/10 van de totale breedte van de foto groot, precies in de hoek (van uit de hoek naar t midden teruglopend van wit naar zwart), net alsof er een licht lek zit of iets dergelijks. Nou had ik een dag eerder onder de zelfde omstandigheden ook gefotografeerd maar geen witte vlek gekregen op de foto.

Na wat onderzoek blijkt dat als ik de camera in continuous adv. zet (in drive mode) die witte vlek ontstaat en met Single-Shot niet. (verder exact dezelfde omstandigheden en instellingen, noise reduction aan, oculair was beide keren afgedekt)

Misschien niet zo belangrijk verder, aangezien je met zulke belichtingen toch niet met continuous adv schiet, maar ik vraag me toch af hoe dat zit, of dat wel hoort en vooral wat er eventueel aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je geflitst? Misschien had je dan een stofje wat flitslicht terug reflecteerde.

Laat de foto anders even zien

[ Voor 16% gewijzigd door martijn_tje op 06-06-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahn
  • Niet online
martijn_tje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:07:
Heb je geflitst? Misschien had je dan een stofje wat flitslicht terug reflecteerde.

Laat de foto anders even zien
Nee niet geflitst..

Plaatje helaas weggegooit, heb in de kast even een enigzins vergelijkbare opname gemaakt.

Link:http://home.deds.nl/~dahn/_ICT3411.JPG (5.4 mb)

iso 1600, verlichting van t scherm stond uit. Zie trouwens nu dat ik met 200 iso veel minder last van dit 'fenomeen' heb. Lens is de standaard kitlens (18-70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Dat is een hotspot van de sensor, alle camera's met die sensor hebben daar last van. Alleen heb je het erger dan ik het op mijn 7D ooit gezien heb. Maar ik schoot nooit iso1600 met zulke sluitertijden.

Dus gooi de iso omlaag (en dus eventueel langere sluitertijd) en dit effect (defect) is weg. Het is in mijn opinie een design-flaw van Sony voor deze sensor.

Oud topic hierover: Vlekken op Nikon CCD's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bij dat soort lange belichtingstijden gaan er soms vreemde dingen gebeuren.

Het is handig om stooilicht te verkomen door de blinde kap op de zoeker te zetten, en eventueel het display in de zoeker uit te zetten.
Dat licht kan langs de spiegel lekken en voor strooilicht op de ccd zorgen.

Ook van elektrische in de buurt (hoogspanningslijnen, transformatorhuisjes, zendmasten enz.) is bekent dat ze voor rare effecten kunnen zorgen.

Ik heb het bij filmcamera´s ook gehad... en bij sommige lenzen (waarschijnlijk reflecteerd daar de achterste lens zo´n lichtlek puntje bij de spiegel) heb ik er wel last van en de meeste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mooi kleurrijke sterren hemel heb je ;)

(eensch met Oxi) Idd hier zit de stroom toevoer van je sensor. Dit wordt dus "wat" warmer en keurt daarom wit. Ik denk omdat je sensor ook (een klein beetje) gevoelig is voor infrarood.

Ik dacht dat dark flame extraction ook kon helpen (als je er wat minder last van hebt). Dus gewoon de ruisonderdrukking in de camera aan zetten en je ben klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door martijn_tje op 07-06-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Duur! schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:00:
bij dat soort lange belichtingstijden gaan er soms vreemde dingen gebeuren.

Het is handig om stooilicht te verkomen door de blinde kap op de zoeker te zetten, en eventueel het display in de zoeker uit te zetten.
Dat licht kan langs de spiegel lekken en voor strooilicht op de ccd zorgen.

Ook van elektrische in de buurt (hoogspanningslijnen, transformatorhuisjes, zendmasten enz.) is bekent dat ze voor rare effecten kunnen zorgen.

Ik heb het bij filmcamera´s ook gehad... en bij sommige lenzen (waarschijnlijk reflecteerd daar de achterste lens zo´n lichtlek puntje bij de spiegel) heb ik er wel last van en de meeste niet.
Ondanks wat je nu zegt helemaal waar is, is dit echt een 'defect' dat volledig aan de sensor is toe te schrijven. Zeker omdat je het op precies dezelfde manier terug ziet bij andere merken, zoals Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet het ook terug wanneer je je camera onder een stapel dekens op iso 1600 een foto laat maken met een sluitertijd van 30 seconde. Dan heb je helemaal geen licht dus kan je het lekken van licht dan wel aardig uitsluiten.

Edit: gemeen he twee tegen één >:) .

[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 07-06-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahn
  • Niet online
@ Oxi: Ja daar was ik zelf inderdaad net dus ook achter gekomen. Raar blijft t wel dat dit in single shot mode dus niet gebeurt! Maar goed, zoals ik t allemaal lees is t een bekend probleem en valt hier vrij weinig aan te doen, behalve dan de al gestelde oplossingen.

@ Duur!: ja dat van de zoeker weet ik. Die zat er ook op terwijl ik deze opname maakte. En t scherm stond uit! Hoogspanningsleidingen e.d., ik weet niet of dit t geval kan zijn. Tenzij ze onder de drentse hei ook zo'n mooie kabel hebben liggen. ;)

@ Martijn_tje: Haha nee die foto heb ik weggegooit, dit is gewoon de lensdop die er nog op zat. Zou t trouwens wel raar vinden als daar opeens de grote beer op verschijnt. Dahn's eigen micro heelal. Stapel dekens of afgesloten kast (achter de sokken ;) ) zal denk ik wel t zelfde effect geven.. Ruisonderdrukking stond trouwens aan..

i.i.g. allemaal hartstikke bedankt voor de hulp, weer een zorg minder en informatie rijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dahn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:13:
@ Oxi: Ja daar was ik zelf inderdaad net dus ook achter gekomen. Raar blijft t wel dat dit in single shot mode dus niet gebeurt! Maar goed, zoals ik t allemaal lees is t een bekend probleem en valt hier vrij weinig aan te doen, behalve dan de al gestelde oplossingen.
Ik gok dat de camera in een burst geen dark frame extractrion doet. Het schiet namelijk niet zo op om na elk shot een zelfde belichting te doen met de spiegel neergeklapt. Zowiezo doet de camera geen dark frame extraction bij korte sluitertijden (ik dacht vanaf 1 seconde)

[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 07-06-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik heb net even snel lopen testen met een Dynax 5D. Noise reduction off, single frame. Zorgt voor het resultaat wat hierboven getoond werd. Noise reduction on, voor de rest hetzelfde, zorgt dat het effect weg is. Er zijn bij mij nog een paar pixels te zien, maar goed, het is dus niet perfect. Na het maken van de foto is de camera nog 30 seconden bezig met processing, dus frame subtraction.

Zet burst mode aan, en de processing gebeurt niet, zelfs met noise reduction aan. Dus wat martijn_tje zegt is zeer goed mogelijk. Het klinkt ook logisch :)

Is dus inderdaad een probleen van de sensor, wat in single shot mode netjes opgelost kan worden met noise reduction. Noise reduction staat bij mij standaard uit, maar voor night shots denk ik dat ik hem toch maar aan ga zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfensteijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:31:
Zet burst mode aan, en de processing gebeurt niet, zelfs met noise reduction aan. Dus wat martijn_tje zegt is zeer goed mogelijk. Het klinkt ook logisch :)
En dat zonder sinds 1 mei een 5D aangeraakt te hebben. :*)

Echt heel irritant dat er na 5 weken alleen maar het bericht is dat de camera bij MBS E2E Services is aangekomen. :'( Dat gaat dus in totaal zowiezo meer dan 7 weken duren voordat ie terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahn
  • Niet online
Ja klinkt erg logisch inderdaad (al moest ik wel even bijlezen over het frame subtraction) maar goed er is om heen te werken.. En zo niet dan pak ik mn analoge meuk dr weer bij.

Sowieso wel leuk op zn tijd. Heb hier o.a. nog een zenit xp liggen, zwaar als lood maar het blijft mooi om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Oxi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:08:
[...]

Ondanks wat je nu zegt helemaal waar is, is dit echt een 'defect' dat volledig aan de sensor is toe te schrijven. Zeker omdat je het op precies dezelfde manier terug ziet bij andere merken, zoals Nikon.
Als het 100% een sensor probleem zou zijn, dan zou het met iedere lens moeten gebeuren...
En niet met mijn 28-210 wel en met de 100-300 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schoonvader heeft een Konica Minolta Maxxum 7D DSLR. Hij heeft pas geleden zijn LCD beschermkapje verloren en wilde graag een nieuwe bestellen.
Echter, hij kan geen enkele winkel meer vinden (ook konijn niet) die deze kapjes en ook andere accesoires verkoopt. Hij heeft namelijk ook interesse in een remote control voor deze kamera.
Hij heeft vervolgens met Sony gebeld, aangezien deze de fotografie tak van minolta hebben overgenomen. Echter, ook Sony kon hem niet verder helpen en kwam niet met een oplossing.

Hij is niet zo bekend met internet, dus ik plaats hier voor hem de vraag waar deze accesoires nog te verkrijgen zijn.

Alvast dank,

Henkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
De remotes kun je nog redelijk gemakkelijk vinden op eBay en Marktplaats. De beschermkapjes ook, het typenummer is MPP-1000.

Als je echt niet op eBay wilt kijken, zou je een grotere fotozaak kunnen proberen of die nog voorraad hebben, zoals kamera-express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jiriki,

Ik heb uiteraard ook wel gezocht op deze websites, maar zo eenvoudig is het helaas niet. Ook bij grote fotografie winkels heb ik niets kunnen vinden. Marktplaats ed ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Hier een MPP-1000

De AB wordt verkocht als (Konica) Minolta RC-1000s (short) of RC-1000L (long) of als Sony RM-S1AM, onder andere hier.

Deze zijn goedkoper als "namaak" trouwens, van andere merken dan Minolta.

Edit: oh en in Europa zul je meer vinden als je zoekt op Dynax 7D in plaats van de Amerikaanse naam Maxxum 7D.

Edit2 @ Oxi: Goedkoper als namaak, niet goedkoper dan namaak. Je kunt ze voor een paar euro vinden, maar originele Minolta AB's zijn aan de dure kant zeg maar :P

[ Voor 20% gewijzigd door Jiriki op 12-06-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Goedkoper? Dacht het niet :P

Ik heb mijn Canon remote daar vandaan en dat is gewoon dezelfde (alleen andere connector), redelijk degelijk spul. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Even een topic in dit -toch wel bestaande topic- gemerged :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Heeft iemand ervaring met deze grip voor de 5D?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

joh14vers6 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:00:
Heeft iemand ervaring met deze grip voor de 5D?
Alleen als je naar de foto's kijkt....
Ziet er cheap uit en met die draden lijkt het me ook nog eens onhandig hoor....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is er zonder aansluiting voor een grip geen andere oplossing.

Die sluiterdraad zou idd wel wat korter kunnen. Misschien is die ook wel netjes in te korten of weg te werken. Die andere draad is al zo kort dat ik me niet kan voorstellen dat je daar last van krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn_tje op 13-06-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.........hoe kun je je camera (7D) het beste instellen als je buiten fotografie maakt.
Ik bedoel zoals vandaag (14/7/2007) was het weer bewolkt, en soms zonnig.......een beetje uitgebleekt licht.

Morgen is het de bedoeling dat ik fotos maak op een luchtvaartshow. Ik ga ervan uit dat het hetzelfde weer is als vandaag. (hoop ik) :'(

Welke camera instellingen kan ik dan het beste gebruiken? Ik denk dan aan Spotmeting? White balance? Alle tips zijn welkom......alvast bedankt voor het reageren op deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eenvoudigst is denk ik schieten op Av en in RAW en dan naar believen iets onder of overbelichten. Histogram controleren kan op locatie, voor achteraf misschien een optie: digital blending

Je vraag twee keer stellen staat wat ongeduldig, dit topic is prima geschikt voor je vraag dus ik zou je nieuw aangemaakte topic sluiten...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:38:
Het eenvoudigst is denk ik schieten op Av en in RAW en dan naar believen iets onder of overbelichten. Histogram controleren kan op locatie, voor achteraf misschien een optie: digital blending

Je vraag twee keer stellen staat wat ongeduldig, dit topic is prima geschikt voor je vraag dus ik zou je nieuw aangemaakte topic sluiten...

Succes!
dank je voor je antwoord en de link.....was wat mis gegaan met posten. Ik heb geen idee hoe ik het nieuwe topic moet verwijderen. Zoek ik nog wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n camera is weer terug. De vakantie van m'n camera heeft 6 en een halve week gelevert. Zoals verwacht duurde de reparatie wat lang dus. Maar ik moet wel zeggen dat ie er nu beter uitziet als toen ie heen ging. Ik kreeg o.a. een nieuwe nekstrap body dop, wat rubber dingen op de camera zijn vervangen en de rest van de camera is zo goed schoon gemaakt dat er absoluut geen gebruiksspoor meer te vinden is. Zelfs de sensor is op F/22 volledig stof vrij.

Het mooiste nieuws is nog wel dat ie het weer perfect doet. Alles werkt weer 100%

Volgens de bon

Uitgevoerde werkzaamheden:
onderdeel gedeelte apparaatwerkzaamheden
R1 Lensmechanisme Vervangen
R2 Software operating systemSoftware update

Wat ze nou vervangen hebben is me een raadsel, de lens mount is het in ieder geval niet

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 14-06-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Minolata Dynax 7D. Heb hem al een tijd en het probleem komt steeds terug. Zaterdag was het weer zover en nu wil ik er toch even wat aan gaan doen. Was nl foto's aan het maken en toen kreeg ik weer zwart beeld - je 'hoort' het meteen als je een foto maakt en hij loopt vast. De sluitertijd doet er dan langer over dan je het hebt ingesteld. Als je het toestel dan probeert uit te zetten, dan lukt dat niet, het enige wat werkt is de batterij er uit halen en weer terug er in doen. Dit is me zaterdag iets te vaak overkomen. Ik weet dat er ooit (2005-2006) iemand was met hetzelfde probleem en die had het volgens mij over iets downloaden van internet ? Software ofzo?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen hiermee. Wil liever niet naar de fotozaak ermee - want ik wil hem niet zo lang kwijt . . .
Bedankt alvast!
Annemarie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

De oorzaak is een defecte anti-shake unit en het is te repareren door Sony, niet met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:07:
Ik heb een probleem met mijn Minolata Dynax 7D. Heb hem al een tijd en het probleem komt steeds terug. Zaterdag was het weer zover en nu wil ik er toch even wat aan gaan doen. Was nl foto's aan het maken en toen kreeg ik weer zwart beeld - je 'hoort' het meteen als je een foto maakt en hij loopt vast. De sluitertijd doet er dan langer over dan je het hebt ingesteld. Als je het toestel dan probeert uit te zetten, dan lukt dat niet, het enige wat werkt is de batterij er uit halen en weer terug er in doen. Dit is me zaterdag iets te vaak overkomen. Ik weet dat er ooit (2005-2006) iemand was met hetzelfde probleem en die had het volgens mij over iets downloaden van internet ? Software ofzo?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen hiermee. Wil liever niet naar de fotozaak ermee - want ik wil hem niet zo lang kwijt . . .
Bedankt alvast!
Annemarie
Wat Oxi zegt.
En je kunt proberen een vervangende camera te vragen bij de fotozaak.
De zaak waar ik koop doet daar niet moeilijk over.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het alleen de eerste foto na aanzetten dat je 7D vastloopt?

Dan is het een bekend probleem genaamd First Black Frame syndrome. Dat houdt in dat de camera op eerste foto na een periode van inactiviteit vastloopt. Dit is een productie fout. Het sluitermechanisme moet hier voor vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vervelend! Ik heb het ook sinds kort en die zwarte foto komt inderdaad voor na een tijdje de camera niet gebruikt te hebben. Hopelijk verergert het niet, want ik heb de camera al sinds het uitbrengen ervan en de garantie is al lang en breed verlopen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een productie fout en wordt dus kostenloos verholpen (meestal pas na enig aandringen)

leesvoer
http://www.dyxum.com/colu...ame/First_Black_Frame.asp

[ Voor 32% gewijzigd door martijn_tje op 16-07-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Het is niet ALLEEN bij de eerste foto. Wel als ik het toestel even niet gebruikt heb, soms gaat het ook gewoon goed. Ik heb de camera ook sinds het uitbrengen ervan en mijn garantie is ook verlopen, vandaar dat ik ook hoopte dat het 'gewoon' een software probleem is.
Las in het artikel dat het een dure reparatie is . . . maar ik zal Sony eens mailen en kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mail dan ook meteen de betrefende pagina uit de service handleiding mee (zie dyxum.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. dat was ik ook van plan. Ga er morgen even voor zitten. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bericht gehad van ze en heb ook dat article meegestuurd. DIt was een gedeelte van hun antwoord:

>>Om u efficiënt van dienst te kunnen zijn, biedt Konica Minolta een gratis reparatie aan voor de producten die bepaalde symptomen vertonen die worden veroorzaakt door de error 58 storing. Uw camera valt ook onder deze categorie. Mocht uw camera een ander defect vertonen als het eerder genoemde error 58 probleem, wordt uw apparaat tot een bedrag van 170,- euro gerepareerd. Daarboven kunt u een prijsopgave verwachten.<<

Nu moet ik alleen nog even kijken wanneer ik hem 'kwijt' kan - ze hebben nog niet gezegd hoe lang het zou gaan duren, maar eerder las ik dat het toch wel gauw 4-7 weken zou zijn . . . dus het zal het najaar worden dat ik hem laat repareren en dan maar hopen dat het echt error 58 is . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:28:
Heb bericht gehad van ze en heb ook dat article meegestuurd. DIt was een gedeelte van hun antwoord:

>>Om u efficiënt van dienst te kunnen zijn, biedt Konica Minolta een gratis reparatie aan voor de producten die bepaalde symptomen vertonen die worden veroorzaakt door de error 58 storing. Uw camera valt ook onder deze categorie. Mocht uw camera een ander defect vertonen als het eerder genoemde error 58 probleem, wordt uw apparaat tot een bedrag van 170,- euro gerepareerd. Daarboven kunt u een prijsopgave verwachten.<<

Nu moet ik alleen nog even kijken wanneer ik hem 'kwijt' kan - ze hebben nog niet gezegd hoe lang het zou gaan duren, maar eerder las ik dat het toch wel gauw 4-7 weken zou zijn . . . dus het zal het najaar worden dat ik hem laat repareren en dan maar hopen dat het echt error 58 is . .
Ik heb gisteren mijn toestel weggebracht naar Sony in Badhoevendorp. Ik woon er een kwartiertje rijden vandaan. Ik heb namwelijk hetzelfde probleem. De mevrouw die me hielp, kende het probleem en zei dat Sony alle service van KM heeft overgenomen. Dit probleem wordt kosteloos verholpen, omdat het een constructiefout is. De reparatie zal ongeveer 6 weken in beslag nemen, omdat het toestel naar Bremen wordt opgestuurd. Ze zei er zelfs niets van dat het geen Nederlands toestel was. Ik heb mijn camera via internet in Luxemburg gekocht. En geloof me, jij hebt ook het First Black Frame syndrome. Ik ken het probleem. In het begin hielp bij mij wel om het toestel aan en uit te zetten. Wanneer ik hem lang niet had gebruikt, hielp alleen maar de optie cleanCCD. Gewoon die menuoptie uitvoeren met de lens erop. Dat verhelpt het probleem weer. Mij zwager heeft mijn camera meegenomen naar Afrika. Zonder probleem gefunctioneerd. Maar na terugkomst niet meer gebruikt en na vier dagen zat ie echt vast. Een andere zwager heeft een D7D en een Alpha 100. Als ik een D7D nodig heb, leen ik de zijne wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft niks met garantie van doen (foute onderdelen) dus zeker binnen europa zal het niks uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Hoi allemaal,

ik heb een Dynax 5D, en nou zou ik eigenlijk binnenkort graag wat Timelapse fotografie doen (interval), alleen, de 5D heeft dat niet :(

Ik zag dat er bijv voor Canon toestellen een stukje software is dat het met een laptop mogelijk maakt. Weet iemandof er voor de Dynax 5D ook iets is waarmee toch timelapse fotografie gedaan kan worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Nee dat is er niet. De software die er voor zorgt dat een Canon camera tethered kan schieten (dus aan de computer) heeft die instelling wel, maar de Minolta software niet. Vermoedelijk omdat het in de camera (7D) zelf wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Tomcat84 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:24:
Hoi allemaal,

ik heb een Dynax 5D, en nou zou ik eigenlijk binnenkort graag wat Timelapse fotografie doen (interval), alleen, de 5D heeft dat niet :(

Ik zag dat er bijv voor Canon toestellen een stukje software is dat het met een laptop mogelijk maakt. Weet iemandof er voor de Dynax 5D ook iets is waarmee toch timelapse fotografie gedaan kan worden?

Alvast bedankt!
Voor de 5D is dat er niet, in de 7D zit het in de camera zelf.

Echter als je een beetje handig bent met elektronica kun je zo een "timer" schakelaartje in elkaar zitten op de afstandsbedienings aansluiting. (die niets meer als 2 contacten bevat die je moet kortsluiten naar de derde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over CF kaarten...

de handleiding van de 7D rept enkel over CF I & II, meen dat er toentertijd ook niet beter was. (Pag 144 handleiding)

Maar heeft het aanschaffen van CF III dan wel IV nog meetbare/merkbare verschillen?

MVG Mien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

CF Type 1 en CF Type 2 is wat anders dan de aanduidingen III en IV.

Toen ik nog een 7D schoot waren de Sandisk Extreme III kaarten het snelste.

[ Voor 41% gewijzigd door Oxi op 09-08-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, net even gechecked, één en twee heeft met formaat te maken als ik het goed heb. Weer wat geleerd.

Hmm, iemand dan suggesties of het prijsverschil tussen bijv een Sandisk III en IV de moeite waard is?

(Heb eerlijk gezegd geen (snelheids)problemen met mijn huidige kaartje van een hele Gb, wil weten of die extra euro's er tegenaan moet gooien of niet)
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste