Genetx, heb je al kunnen testen? Verder vind ik van de Minolta wel heel prettig dat er heel veel knoppen opzitten waardoor je niet diep in de menu's hoeft te duiken. Als ik het zo bekijk hoef je voor de meeste dingen geen menu in. Het scherm lijkt me wel een groot nadeel.
Mijn ouders zijn net terug dus zal morgen wel eens kijken. De Dynax 5D heeft idd veel meer knoppen en dat zal zeker een voordeel zijn.
Aan de andere kant, bij de Sony is het ook maar Fn -> functie en dan de waarde. Het is een tussenstap meer, maar dat gaat snel genoeg. Daarnaast kun je bij de A200 alle settings in 1 keer zien op je scherm dus dat wordt goed opgevangen.
Iig was mijn vader net onder de indruk van dit apparaatje en vond de foto's mooi. Vooral ook het scherm op de camera vond ie heel mooi in vergelijking met zijn eigen. Ook de foto's vond ie met de kit een stuk beter er uit zien en zelf mist hij ook wel eens de pixels die ik nu heb.
Voor die 150 zou ik zeggen: Ga voor de A200. Iig zou ik als ik jou was nog even spelen met beide als het kan, iig de A200 in een winkel om eens te kijken hoe het werkt met die knopjes. Beide hele leuke camera's, maar zoals ik het nu zie is de A200 een hele mooie nieuwe allrounder met genoeg functies en verbeteringen die het die 150 euro zeker waard zijn.
Aan de andere kant, bij de Sony is het ook maar Fn -> functie en dan de waarde. Het is een tussenstap meer, maar dat gaat snel genoeg. Daarnaast kun je bij de A200 alle settings in 1 keer zien op je scherm dus dat wordt goed opgevangen.
Iig was mijn vader net onder de indruk van dit apparaatje en vond de foto's mooi. Vooral ook het scherm op de camera vond ie heel mooi in vergelijking met zijn eigen. Ook de foto's vond ie met de kit een stuk beter er uit zien en zelf mist hij ook wel eens de pixels die ik nu heb.
Voor die 150 zou ik zeggen: Ga voor de A200. Iig zou ik als ik jou was nog even spelen met beide als het kan, iig de A200 in een winkel om eens te kijken hoe het werkt met die knopjes. Beide hele leuke camera's, maar zoals ik het nu zie is de A200 een hele mooie nieuwe allrounder met genoeg functies en verbeteringen die het die 150 euro zeker waard zijn.
Ik heb mijn 7D weer terug na een 2e reparatietrip vanwege backfocus. De altijd 'uitgebreide' reparatieomschrijving vermeldde deze keer:
software afregeling
Het duurde deze keer 6 weken, kennelijk is het nu drukker in Bremen.
Helaas is het probleem nog altijd aanwezig. Dat kan betekenen dat er ofwel met de body geen probleem is (maar wel met mijn objectieven), of dat ze het niet hebben getest of de klacht verkeerd begrepen hebben.
Aangezien ik uit de reparatieomschrijving niet kan afleiden wat ze nou precies hebben gedaan, wil ik nu proberen of ik bij een lokale fotozaak mijn objectieven op bv. een Sony A350 body mag testen en een ander/nieuw objectief op mijn 7D. Hieruit hoop ik dan de conclusie te kunnen trekken waar het probleem zich nu precies bevindt. Begin het nu wel een beetje zat te worden
software afregeling
Helaas is het probleem nog altijd aanwezig. Dat kan betekenen dat er ofwel met de body geen probleem is (maar wel met mijn objectieven), of dat ze het niet hebben getest of de klacht verkeerd begrepen hebben.
Aangezien ik uit de reparatieomschrijving niet kan afleiden wat ze nou precies hebben gedaan, wil ik nu proberen of ik bij een lokale fotozaak mijn objectieven op bv. een Sony A350 body mag testen en een ander/nieuw objectief op mijn 7D. Hieruit hoop ik dan de conclusie te kunnen trekken waar het probleem zich nu precies bevindt. Begin het nu wel een beetje zat te worden
[ Voor 3% gewijzigd door DapperDen op 10-05-2008 22:28 ]
Kon Badhoevedorp het niet af? AF calibatie is of de software wat afstellen of de sticker bij de tripod mount verwijderen en met behulp van die schroefjes de positie van je AF sensor bij stellen. (beide zijn thuis zelfs te doen, met de juiste tools)DapperDen schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:19:
Testen van je 50 f/1.7 kan je doen, alleen in mijn geval was de conclusie dat het AF protocol bij de nieuwe body's is aangepast zodat m'm 50 f/1.7 ineens wel spot on was.
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 13-05-2008 00:10 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Kennelijk niet. Dixons (jaja) stuurt hem naar hun partner in Tiel, en van daaruit gaat ie of via Badhoevedorp of rechtstreeks naar Bremen, dat weet ik ook niet. Ik heb deze weg gevolgd omdat ik nog tot 30-5 garantie heb en het repareren dus gratis is. Maar ja, wat heb je daaraan als dat geen resultaat oplevert.martijn_tje schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:09:
[...]
Kon Badhoevedorp het niet af? AF calibatie is of de software wat afstellen of de sticker bij de tripod mount verwijderen en met behulp van die schroefjes de positie van je AF sensor bij stellen. (beide zijn thuis zelfs te doen, met de juiste tools)
Testen van je 50 f/1.7 kan je doen, alleen in mijn geval was de conclusie dat het AF protocol bij de nieuwe body's is aangepast zodat m'm 50 f/1.7 ineens wel spot on was.
Zoals je al zegt kan het inderdaad ook software afstellen zijn, en dat stond deze keer ook op de reparatiebon. Ik heb gelezen over de schroefjestruc maar dat durf ik eerlijk gezegd niet te doen.
Testen wil ik niet alleen met de 50/1.7 maar ook met de 18-200 want die gebruik ik het meeste. Hopelijk kan ik dat volgende week gaan doen.
Ik lees ook dat mensen hun toestel zelf naar Badhoevedorp gebracht hebben, ik neem aan naar Sony? Ik heb contact gehad met MBS E2E maar die zeggen dat ze alleen de logistiek van KM voor Sony afhandelen en niet de reparaties. Waar worden in Badhoevedorp de reparaties dan uitgevoerd?
Ik ben inmiddels namelijk ook wel bereid om naar Badhoevedorp te tuffen ook al is dat een dik uur rijden. Ik neem overigens niet aan dat dit een fix is waarop je kan wachten?
Het liefst blijf ik met de 7D werken omdat ik hem qua bediening erg prettig vind en hij goed in mijn handen ligt, maar als de foto's zo blijven, en een andere body het probleem zou oplossen, wordt dat op termijn ook een optie.
Verwijderd
MBS E2E repareert zelf niet maar stuurt de camera naar Bremen.
Na mijn reparatie voor het "first black frame" probleem had ik last van front focus. Ondanks dat hij wel scherp was door de zoeker. Toen ik daarvoor dus voor de 2e keer bij MBS E2E (Sony) in Badhoevedorp kwam, werd mij verteld dat ze hem met voorrang naar Bremen zou sturen omdat het een klacht was na een vorige reparatie. Ik kon hem toen na 2 weken weer ophalen en nu werkt hij perfect.
Als je hem rechtstreeks naar Badhoevedorp brengt zal het wel sneller gaan en zal de klacht misschien duidelijker doorgegeven worden. Je kan hem ook naar Bremen brengen maar dan ben je wel erg lang onderweg.
Of je het zelf kan fixen met de schroefjes onderaan is maar de vraag. Als ik dat gedaan zou hebben zou hij volgens mij niet meer scherp zijn door de zoeker. Als hij scherp is moeten 3 afstanden kloppen: CCD, scherpstelsensor en optische zoeker. Dus om het echt goed te krijgen zou je er 2 hiervan goed moeten instellen. Kans dat het aan de lens ligt lijkt me erg klein.
Na mijn reparatie voor het "first black frame" probleem had ik last van front focus. Ondanks dat hij wel scherp was door de zoeker. Toen ik daarvoor dus voor de 2e keer bij MBS E2E (Sony) in Badhoevedorp kwam, werd mij verteld dat ze hem met voorrang naar Bremen zou sturen omdat het een klacht was na een vorige reparatie. Ik kon hem toen na 2 weken weer ophalen en nu werkt hij perfect.
Als je hem rechtstreeks naar Badhoevedorp brengt zal het wel sneller gaan en zal de klacht misschien duidelijker doorgegeven worden. Je kan hem ook naar Bremen brengen maar dan ben je wel erg lang onderweg.
Of je het zelf kan fixen met de schroefjes onderaan is maar de vraag. Als ik dat gedaan zou hebben zou hij volgens mij niet meer scherp zijn door de zoeker. Als hij scherp is moeten 3 afstanden kloppen: CCD, scherpstelsensor en optische zoeker. Dus om het echt goed te krijgen zou je er 2 hiervan goed moeten instellen. Kans dat het aan de lens ligt lijkt me erg klein.
Ik heb de service software thuis, (met dank aan dyxum, dat vervolgens alle software en handleidingen heeft moeten verwijderen) volgens mij zat daar idd ook een mogenlijkheid voor AF aanpasing bij, ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om er naar te kijken.DapperDen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:27:
Zoals je al zegt kan het inderdaad ook software afstellen zijn, en dat stond deze keer ook op de reparatiebon. Ik heb gelezen over de schroefjestruc maar dat durf ik eerlijk gezegd niet te doen.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Dat is inderdaad ook wat ik zie. Perfect scherp door de zoeker, wollige foto. Was het bij jou ook vooral bij groot diafragma (3.5, 4)?Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:24:
Na mijn reparatie voor het "first black frame" probleem had ik last van front focus. Ondanks dat hij wel scherp was door de zoeker.
......
Ik heb hier reparatieverslagen van MBS E2E dus ook vanuit Dixons gaat het via die weg. Ik heb ze al eens gemaild en toen hadden ze het ook over Bremen. Een andere optie is er dus niet echt.
Ik heb over die schroeven gelezen dat je daarmee ook meer ellende kunt veroorzaken dan je al hebt, bv. sensor tilt -> scheve horizon etc. dus ik blijf er liever vanaf, zelfs al werkt hij nu niet helemaal OK.
Ben het wel een beetje beu eigenlijk. Ik heb nu een behoorlijk aantal leuke plaatjes van mijn zoon die geen van alle echt goed scherp zijn. Dag moment....
De Sony A350 lijkt me op zich geen onaardig alternatief, had liever de A700 maar dat is budgettechnisch wat lastiger en ben (wellicht onterecht) ook wel huiverig dat die mechanisch-technisch nog teveel op de 7D lijkt.
Voor het einde van de verzekering wil ik nog eens gaan informeren of er niet iets anders te regelen valt (dagwaarde of zo) maar veel hoop heb ik niet. Waarschijnlijk willen ze hem dan nog een 3e keer opsturen. Direct naar Badhoevedorp brengen kan ook wel, maar dan wordt het sowieso betalen en moet ik ook nog maar afwachten wat het resultaat is.
Dus de afstand spiegel-zoeker en spiegel-sensor is ook niet gelijk, en daarnaast heb je een probleem met de afstand spiegel-AFunit. (of je verslikt je de scherptediepte die er meestal langer uit ziet in je zoeker)Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:24:
Nou is het toch maar de vraag hoe goed je scherptediepte kan beoordelen door de zoeker omdat de scherpte diepte daar toch langer lijkt als op de foto.DapperDen schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:51:
Dat is inderdaad ook wat ik zie. Perfect scherp door de zoeker, wollige foto. Was het bij jou ook vooral bij groot diafragma (3.5, 4)?
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 22-05-2008 20:02 ]
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om hem voor de 3e keer op te laten sturen. Ik weet niet of je de reparatie moet betalen als je hem naar Hoofdorp brengt. MBS E2E geeft standaard 3 maanden garantie op reparaties.
Niets doen lijkt me geen optie. Dan kan je beter aan die onderste schroefjes draaien. Daar hoor ik over het algemeen positieve berichten over. En dat hij door de zoeker niet goed scherp stelt lijkt me een kleiner probleem. Meestal zal je de AF wel gebruiken.
Met de service software moet je wel uitkijken. Als je op een verkeerde knop drukt kan je belichting helemaal ontregeld raken en heb je calibratie apparatuur nodig om hem weer opnieuw te calibreren.
Ik heb het scherpstellen door de zoeker getest met een macro opname en diafragma 1.7 Dan kan je wel redelijk zien waar hij scherp op stelt.
Ik zag dat je al een nieuwe Sony Alpha 200 hebt voor 369 euro. Dus dat is misschien ook nog een optie.
Niets doen lijkt me geen optie. Dan kan je beter aan die onderste schroefjes draaien. Daar hoor ik over het algemeen positieve berichten over. En dat hij door de zoeker niet goed scherp stelt lijkt me een kleiner probleem. Meestal zal je de AF wel gebruiken.
Met de service software moet je wel uitkijken. Als je op een verkeerde knop drukt kan je belichting helemaal ontregeld raken en heb je calibratie apparatuur nodig om hem weer opnieuw te calibreren.
Ik heb het scherpstellen door de zoeker getest met een macro opname en diafragma 1.7 Dan kan je wel redelijk zien waar hij scherp op stelt.
Ik zag dat je al een nieuwe Sony Alpha 200 hebt voor 369 euro. Dus dat is misschien ook nog een optie.
Moeders kon het niet laten om een nieuw toestel te kopen, we hebben een 5D maar daar zit de focus d-pad in de weg, ze kijkt met links namelijk en dan druk je daar met je neus op.
Nu dus een Alpha 700 in huis en ik moet zeggen.... WOW ik had niet verwacht dat er zoveel verschil zou zitten tussen de 5D en de A700, lekker de lazy 18-200 superzoom overgezet en het sony flitskanon.
@ DapperDen kan me dus niet echt voorstellen dat de A700 fysiek echt nog zo overeenkomt met de 7D dat de foutjes er nog inzitten, zou natuurlijk ook redelijk lomp zijn van Sony om niet van de fouten te leren hehe
Nu dus een Alpha 700 in huis en ik moet zeggen.... WOW ik had niet verwacht dat er zoveel verschil zou zitten tussen de 5D en de A700, lekker de lazy 18-200 superzoom overgezet en het sony flitskanon.
@ DapperDen kan me dus niet echt voorstellen dat de A700 fysiek echt nog zo overeenkomt met de 7D dat de foutjes er nog inzitten, zou natuurlijk ook redelijk lomp zijn van Sony om niet van de fouten te leren hehe
Het budget lijkt me idd de grootste belemmering want technisch komen de 7D en A700 niet echt overeen. (Andere sluiter en mirror assembly, totaal ander AF systeem (van sensor tot motoren), generatie nieuwer AS). En dan hebben we alle pijnpunten van de 7D zo'n beetje wel gehad: Front/back focus, Black frame, AS failiure.DapperDen schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:51:
De Sony A350 lijkt me op zich geen onaardig alternatief, had liever de A700 maar dat is budgettechnisch wat lastiger en ben (wellicht onterecht) ook wel huiverig dat die mechanisch-technisch nog teveel op de 7D lijkt.
De A200 lijkt technisch wel redelijk op de A100, enige grote technische veranderingen daar zijn een iets stillere sluiter en een veel sterkere AF motor.
[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 04-06-2008 09:24 ]
Ik zet er aan te denken een tamron 17-50 te kopen.
Daarom heb ik vandaag eens m'n exig gegevens door exposureplot gegooid voor wat statistieken. Uitkomsten voor de laatste 200 foto's: 108 op 50mm of minder, en 3 foto's tussen de 50 en 70mm. Lichtsterkte zou bij 10-15% van de foto's een welkome aanvulling zijn (zijn er minder als ik verwacht had).
Lijkt me dat ik van die 20mm die de tamron mist aan de lange kant weinig last ga hebben. Wel jammer dat Tamron's 10-24 er nog niet is, ik erger me de laatste tijd aan een gebrek aan groothoek. Dus wat is dan verstandig, nu voor een 17-50 gaan of straks voor een 10-24 (50 foto's gemaakt op 24mm of minder) gaan en de kitlens nog even houden.
Dilemma....
Daarom heb ik vandaag eens m'n exig gegevens door exposureplot gegooid voor wat statistieken. Uitkomsten voor de laatste 200 foto's: 108 op 50mm of minder, en 3 foto's tussen de 50 en 70mm. Lichtsterkte zou bij 10-15% van de foto's een welkome aanvulling zijn (zijn er minder als ik verwacht had).
Lijkt me dat ik van die 20mm die de tamron mist aan de lange kant weinig last ga hebben. Wel jammer dat Tamron's 10-24 er nog niet is, ik erger me de laatste tijd aan een gebrek aan groothoek. Dus wat is dan verstandig, nu voor een 17-50 gaan of straks voor een 10-24 (50 foto's gemaakt op 24mm of minder) gaan en de kitlens nog even houden.
Dilemma....
[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 05-06-2008 18:55 ]
Ik heb die Tamron als vervanging van de 18-70 kitlens, en als vervanger van de 17-35 (waar ik nog vanaf moet
). en hij is op elk punt beter dan de kitlens. Scherper, beter contrast, lichtsterker, erg snel met AF, betere bouw enz...
Persoonlijk zou ik voor de 17-50 gaan, en dan gaan sparen voor de 10-24 zodat je die kan kopen wanneer die wel beschikbaar komt.
Persoonlijk zou ik voor de 17-50 gaan, en dan gaan sparen voor de 10-24 zodat je die kan kopen wanneer die wel beschikbaar komt.
Dan maar eens kijken of er een 2e hands voor een leuke prijs staat, dan wordt die 10-24 als ie goed presteerd ook niet zo'n probleem.
Dat de AF echt snel is is ook wel prettig om te horen. Voor waar ik de kitlens nu gebruik voldoet de AF snelheid niet dus is het meestal een kwestie van prefocusen, afstoppen en hopen dat je op t juiste moment afdrukt.
Dat de AF echt snel is is ook wel prettig om te horen. Voor waar ik de kitlens nu gebruik voldoet de AF snelheid niet dus is het meestal een kwestie van prefocusen, afstoppen en hopen dat je op t juiste moment afdrukt.
[ Voor 45% gewijzigd door martijn_tje op 06-06-2008 11:03 ]
Als jij je DM eens aanzet, kunnen wij dingen over de verkoop van die lens netjes buiten dit topic afhandelen
De optie daarvoor is te vinden onder Voorkeuren - Privacy.
weet iemand hoe je op de 7d te zien krijgt hoeveel shots het toestel al in totaal gemaakt heeft?
Festina lente
Kan niet, tenzij je vanaf het begin hebt ingesteld dat de teller niet gereset wordt met elke geheugenkaart. En zelfs dan nog moet je onthouden hoe vaak hij is rond gegaan.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik heb met mijn 7D ook al zitten zoeken en heb het niet kunnen vinden. De 5D bewaart die informatie wel ergens intern en is met behulp van wat service software uit te lezen.
Een geval van jammer, maar helaas.
Is er iemand die voor mij de paperback versie van de Minolta 5D handleiding heeft? De PDF kun je overal doenloaden maar er is nergens de 'officiele' Nederlandse paperback te vinden. De Engelse versie is eventueel ook goed. Ik heb hier de geprinte PDF ook liggen maar kan niet echt zeggen dat dat handig is voor onderweg of zo. Mocht iemand iets voor mij hebben DM me even.
Is een 5D niet dusdanig eenvoudig in de bediening dat je niet echt een handleiding nodig hebt (echt ingewikkelde functies ontbreken overigens ook).
Alles wat je vaak nodig hebt zit onder de Fn knop of heeft een dedicated knop (behalve de flits instellingen: menu camera 2)). En alles wat met de witbalans te maken heeft zit onder het WB instelwiel.
Als je functies niet kan vinden is het denk ik het handigste om een tabelletje te maken (en plastificeren) met waar ze te vinden zijn en eventueel opmerkingen over de werking
Alles wat je vaak nodig hebt zit onder de Fn knop of heeft een dedicated knop (behalve de flits instellingen: menu camera 2)). En alles wat met de witbalans te maken heeft zit onder het WB instelwiel.
Als je functies niet kan vinden is het denk ik het handigste om een tabelletje te maken (en plastificeren) met waar ze te vinden zijn en eventueel opmerkingen over de werking
[ Voor 31% gewijzigd door martijn_tje op 07-07-2008 11:47 ]
Weet je hoe dat moet met de 5D? Ik zoek waarschijnlijk wel weer verkeerd maar ik kan niks vinden daarover op het net.Wolfensteijn schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:39:
Ik heb met mijn 7D ook al zitten zoeken en heb het niet kunnen vinden. De 5D bewaart die informatie wel ergens intern en is met behulp van wat service software uit te lezen.
En martijn_tje, ik vind het zelf wel zo prettig als ik een papaerback versie van de handleiding heb vandaar.
Verwijderd
Problemen met dynax 7d, warmte gerelateerd?
Hi, ik heb sinds kort problemen met mijn KM 7D wanneer ik hem gebruik tijdens extreem warme dagen, + 40c. Dit was recent in Amerika. Nu had ik dit nog niet eerder ervaren en vroeg ik mij af of iemand van jullie ervaring mee heeft.
Probleem wat ik heb:
- bij extreme warmte "ratelt" er iets vlak onder de flitser in de body en blijft de anti shake sensor knipperen. Het is dan niet meer mogelijk om nog een foto te maken.
Tijdelijke oplossing die ik hiervoor hanteerde was de camera in de airco van de auto plaatsen, 5 minuten wachten en dan werkte het weer voor zo'n 5 minuten.
Iemand ervaring?
Ray
Hi, ik heb sinds kort problemen met mijn KM 7D wanneer ik hem gebruik tijdens extreem warme dagen, + 40c. Dit was recent in Amerika. Nu had ik dit nog niet eerder ervaren en vroeg ik mij af of iemand van jullie ervaring mee heeft.
Probleem wat ik heb:
- bij extreme warmte "ratelt" er iets vlak onder de flitser in de body en blijft de anti shake sensor knipperen. Het is dan niet meer mogelijk om nog een foto te maken.
Tijdelijke oplossing die ik hiervoor hanteerde was de camera in de airco van de auto plaatsen, 5 minuten wachten en dan werkte het weer voor zo'n 5 minuten.
Iemand ervaring?
Ray
Klinkt als AS failiure. Bij m'n 5D was de AS ook stuk en die bleef ook ratelen bij het aanzetten en ik kon er geen foto mee nemen.
Verwijderd
Hi Martijn,
En heb jij het ook kunnen verhelpen? Want ik zou nog wel even willen genieten van mijn 7D voor ik over ga tot aanschaf van een nieuwe.
Ray
En heb jij het ook kunnen verhelpen? Want ik zou nog wel even willen genieten van mijn 7D voor ik over ga tot aanschaf van een nieuwe.
Ray
Het AS systeem is niet echt iets dat je zelf kan maken, bij mij viel het gelukkig nog onder de garantie.
Bij jou waarschijnlijk niet meer (aankoop datum?). Dus sta je nu voor de keuze of opsturen en kijken wat t kost of een 2e hands 7D scoren (of een A200 als je ook genoegen neemt met wat een kleidere body/zoeker en minder knopjes)
Bij jou waarschijnlijk niet meer (aankoop datum?). Dus sta je nu voor de keuze of opsturen en kijken wat t kost of een 2e hands 7D scoren (of een A200 als je ook genoegen neemt met wat een kleidere body/zoeker en minder knopjes)
Afgelopen vrijdag heb ik mijn 7D laten stuiteren. Nu weet ik dat deze camera veel kan hebben, maar dit was toch net iets teveel 
Zodra ik hem aanzet krijg ik een ratelend geluid van de AS te horen, dat duurt een paar seconden. De camera reageert verder zonder problemen, menu's werken, autofocus werkt nog, enz... Maar een foto maken kan dus niet.
Oftewel, zo snel mogelijk bij MBS E2E langs, en hopen dat het niet al teveel geld gaat kosten. Tot 190 euro repareren ze zowiezo, daarboven bellen ze eerst met een prijsopgaaf en mag ik akkoord gaan of niet met de reparatie. Bij geen akkoord is het €49,- onderzoekskosten, behalve als ik hem niet meer terug hoef. Helaas heb ik niet zoveel geld, anders had ik een a700 gehaald, maar helaas...
Zodra ik hem aanzet krijg ik een ratelend geluid van de AS te horen, dat duurt een paar seconden. De camera reageert verder zonder problemen, menu's werken, autofocus werkt nog, enz... Maar een foto maken kan dus niet.
Oftewel, zo snel mogelijk bij MBS E2E langs, en hopen dat het niet al teveel geld gaat kosten. Tot 190 euro repareren ze zowiezo, daarboven bellen ze eerst met een prijsopgaaf en mag ik akkoord gaan of niet met de reparatie. Bij geen akkoord is het €49,- onderzoekskosten, behalve als ik hem niet meer terug hoef. Helaas heb ik niet zoveel geld, anders had ik een a700 gehaald, maar helaas...
Het lijkt idd dat het AS systeem er bij een valpartij het eerste de er me ophoutd (had m'n 5D ook). Bij mij waren ze zo aardig om ook na vermelding van de valpartij het onder garantie te maken.
Camera is ingeleverd bij MBS E2E per vandaag, nu ongeveer 6 weken wachten. Reparatie tot €177,41 doen ze direct, daarboven dus offerte/prijsopgaaf. Anders bedrag dan telefonisch werd vermeld, maar dat komt blijkbaar omdat ze meer rekenen voor mensen die de boel opsturen inplaats van zelf droppen.
Het kan ook nog zo zijn dat hij binnen 2 á 3 weken al klaar is. Dat zou natuurlijk mooi zijn, maar ik ga nergens vanuit.
Het kan ook nog zo zijn dat hij binnen 2 á 3 weken al klaar is. Dat zou natuurlijk mooi zijn, maar ik ga nergens vanuit.
Ik gaf ook al aan dat mijn vrees wellicht ongegrond was, en dat is kennelijk ook zo (gelukkig). Had namelijk begrepen dat de A100 wel min of meer een gerebrande 5D was (klopt dan misschien ook wel niet).Het budget lijkt me idd de grootste belemmering want technisch komen de 7D en A700 niet echt overeen. (Andere sluiter en mirror assembly, totaal ander AF systeem (van sensor tot motoren), generatie nieuwer AS). En dan hebben we alle pijnpunten van de 7D zo'n beetje wel gehad: Front/back focus, Black frame, AS failiure.
Anyway, onder het motto: 3x is scheepsrecht heb ik mijn 7D opnieuw weggebracht voor reparatie, dit keer heb ik erop gestaan dat de kitlens meegestuurd werd, en heb ik expliciet laten noteren dat ze moeten kijken naar de positionering van de beeldsensor. Hopelijk maken ze deze keer een paar testfoto's, gezien de resultaten van de vorige 2x kan ik me niet voorstellen dat ze dat toen wel gedaan hebben
Eigenlijk had ik het uit pure frustratie al opgegeven, maar ik realiseerde me dat ik eigenlijk gek ben dat ik dit pik.... en dat afdanken wel een behoorlijke kapitaalvernietiging zou zijn. Bovendien vind ik het nog altijd een heerlijk ding qua bediening
Er wordt ook altijd nog een paar maanden garantie gegeven op reparatie's, misschien dat ie daar nog onder valt.
Mocht MBS E2E niks met je backfocus doen kan je altijd zelf nog proberen met behulp van de schroefjes. Even op dyxum zoeken welke schoefjes je moet hebben en vooraf met een dun streepje verf o.i.d. de originele positie's markeren.
Mocht MBS E2E niks met je backfocus doen kan je altijd zelf nog proberen met behulp van de schroefjes. Even op dyxum zoeken welke schoefjes je moet hebben en vooraf met een dun streepje verf o.i.d. de originele positie's markeren.
Wanneer ik 2ehands op zoek ga naar een 5D (ja ik zoek
) en ik krijg alsnog het black frame syndroom, valt dat dan alsnog onder garantie af te handelen met Sony?
Pfff dat is een lastige. KM heeft min of meer toegegeven dat FBF werd veroorzaakt door foute onderdelen. En dat in de 5D's die na een bepaalde datum zijn gemaakt andere onderdelen zijn gebruikt.
Misschien voor de aankoop eerst eens MBS E2E bellen, mogenlijk weten die er meer van.
http://www.dyxum.com/colu...ame/First_Black_Frame.asp
Volgens deze link is reparatie door KM gratis, maar hoe het na de overname door Sony zit zou ik niet weten.
Misschien voor de aankoop eerst eens MBS E2E bellen, mogenlijk weten die er meer van.
http://www.dyxum.com/colu...ame/First_Black_Frame.asp
Volgens deze link is reparatie door KM gratis, maar hoe het na de overname door Sony zit zou ik niet weten.
[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 19-08-2008 10:24 ]
Sony repareert de FBF problemen nog steeds gratis, als het goed is tenminste.
Daarnaast zijn er van de 5D's maar heel weinig camera's die last hebben van het FBF probleem, de 7D had er vele malen meer last van.
Daarnaast zijn er van de 5D's maar heel weinig camera's die last hebben van het FBF probleem, de 7D had er vele malen meer last van.
Nou dan hadden m'n ouders blijkbaar geluk... die had namelijk wel het probleem.
Nu er een Alpha 700 naast, wat een verschil
Maar ik wil graag van het assortiment lenzen van thuis gebruik maken en de 7D vind ik wat groot, dus dan maar op zoek naar de 5D wat ik verder een heel prettig toestel vind.
Nu er een Alpha 700 naast, wat een verschil
Maar ik wil graag van het assortiment lenzen van thuis gebruik maken en de 7D vind ik wat groot, dus dan maar op zoek naar de 5D wat ik verder een heel prettig toestel vind.
Heb mijn 7D net een week of twee geleden terug gekregen en dat was incl. retour sturen gewoon gratis. Nou was dit wel bij Playmon in Madrid, die voor Sony Spanje en Andorra de reparaties doet.Wolfensteijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:42:
Iets wat ik toevallig zag was dat men alle Sony camera's en objectieven het eerste jaar gratis repareert, dus ook uit de USA of Japan.
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
Klopt er is maar een beperkt aantal 5D's met verkeerde onderdelen gemaakt. Alleen de eerste paar maanden. De 7D werdt al veel langer gemaakt en er zijn er dus veel meer die het zelfde foute onderdeel bevatten.Wolfensteijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:42:
De kans ik groot dat je een latere 5D treft (dat kan je trouwens ook aan het serie nummer zien, ik kan alleen niet meer vinden welke cijfers het jaar en de maand aan geven). Als je de productie maand weet dan kan je ook toekomstige FBF problemen uitsluiten.
[ Voor 19% gewijzigd door martijn_tje op 21-08-2008 13:14 ]
Even een update:
Vandaag heb ik mijn 7D voor de derde keer mogen ophalen na reparatie. Het verslag van MBS E2E vermeldt net als de vorige keer "software afregeling focussysteem". Deze keer had ik de 28-100 kitlens mee laten sturen (die kon ik wel missen
) en ik weet niet of dat het verschil gemaakt heeft, maar het backfocusprobleem is verdwenen!
Ik had vanavond pas tijd om te testen toen het al behoorlijk schemerde, maar de resultaten waren zeer veelbelovend, morgen verder testen bij daglicht waarbij ik eigenlijk geen problemen meer verwacht. Wel wil ik ook nog even de andere lenzen testen, maar aangezien ze allemaal een gelijke afwijking vertoonden hoop ik dat het wel goed zal zitten.
Overigens vermeldde de bon 219 euro, gelukkig viel dit onder reparatiegarantie. Anders was het toch een duur geintje geweest
EDIT: na uitgebreid testen kom ik gelukkig tot de conclusie dat het inderdaad weer snor zit met de focus op mijn toestel, zelfs met de 50/1.7 @ 1.7
Vandaag heb ik mijn 7D voor de derde keer mogen ophalen na reparatie. Het verslag van MBS E2E vermeldt net als de vorige keer "software afregeling focussysteem". Deze keer had ik de 28-100 kitlens mee laten sturen (die kon ik wel missen
Ik had vanavond pas tijd om te testen toen het al behoorlijk schemerde, maar de resultaten waren zeer veelbelovend, morgen verder testen bij daglicht waarbij ik eigenlijk geen problemen meer verwacht. Wel wil ik ook nog even de andere lenzen testen, maar aangezien ze allemaal een gelijke afwijking vertoonden hoop ik dat het wel goed zal zitten.
Overigens vermeldde de bon 219 euro, gelukkig viel dit onder reparatiegarantie. Anders was het toch een duur geintje geweest
EDIT: na uitgebreid testen kom ik gelukkig tot de conclusie dat het inderdaad weer snor zit met de focus op mijn toestel, zelfs met de 50/1.7 @ 1.7
[ Voor 8% gewijzigd door DapperDen op 10-09-2008 22:55 ]
Oh ja, afgelopen maandag dus mijn gerepareerde 7D opgehaald. Even snel getest daar, en ik kan weer foto's maken. Ik hoop morgenavond tijd te hebben om even de hei hier op te lopen voor wat meer foto's. Dan kan ik beter testen of die werkt.
En komende vrijdag een vrijgezellen feestje voor een vriend van me, dus dan neem ik hem ook wel mee
Mijn reparatie was trouwens €177,41 Best prijzig, kon het eigenlijk niet missen, maar voor dat geld heb je geen nieuwe camera
En komende vrijdag een vrijgezellen feestje voor een vriend van me, dus dan neem ik hem ook wel mee
Mijn reparatie was trouwens €177,41 Best prijzig, kon het eigenlijk niet missen, maar voor dat geld heb je geen nieuwe camera
Fijn dat die van jou ook weer is opgelapt, jammer van de kosten maar voor dat geld heb je inderdaad niks vergelijkbaars nieuw.
Wel toevallig dat de reparatie precies het maximumbedrag voor géén prijsopgave was...
Die van mij is inderdaad ook net op tijd klaar voor het "Fouter foute afdelingsfeest"
Altijd handig voor een geintje, dat soort plaatjes van collega's!
Wel toevallig dat de reparatie precies het maximumbedrag voor géén prijsopgave was...
Die van mij is inderdaad ook net op tijd klaar voor het "Fouter foute afdelingsfeest"
Altijd handig voor een geintje, dat soort plaatjes van collega's!
Wat is een beetje de 2e hands marktwaarde van een Minolta 24 - 105 mm lens (3.5 - 4.5 D) ?
Zit bij een 5D, maar de prijs is me wat stijl...
Zit bij een 5D, maar de prijs is me wat stijl...
In (bijna) mint staat ben je zo 200 euro soms meer (tot 250 euro) voor de 24-105 kwijt.
Ik heb er zojuist 1 op de kop getikt voor 200 euro dus dat klopt aardig 
Nu is het dus exit 28-100
[ Voor 17% gewijzigd door DapperDen op 18-09-2008 22:34 ]
Nu nog een A900 er bij dan heb je een mooie walk around combiDapperDen schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:34:
Ik heb er zojuist 1 op de kop getikt voor 200 euro dus dat klopt aardig
Elk excuus is toch goed genoeg? Als je maar een FF camera wilt 
Ik heb nog wel even getwijfeld, maar nu ik 'm min of meer kan vergelijken met de D700 en 5D2 weet ik het eigenlijk wel zeker, zodra hij hier verschijnt ga ik voor de a900. En ik heb al echt glas, dus ik hoef geen extra lenzen erbij te kopen
Ik heb nog wel even getwijfeld, maar nu ik 'm min of meer kan vergelijken met de D700 en 5D2 weet ik het eigenlijk wel zeker, zodra hij hier verschijnt ga ik voor de a900. En ik heb al echt glas, dus ik hoef geen extra lenzen erbij te kopen
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Met dat excuus ben ik het zeker eens, mijn bankrekening echter nietmartijn_tje schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:20:
[...]
Nu nog een A900 er bij dan heb je een mooie walk around combiAl weet ik niet of iedereen het met dit exuus eens is om bijna 3K euro's uit te geven
![]()
"U heeft nog x dagen om loten te kopen"

Gisteren kwam de postbode met dit dingetje, ik had het toevallig voor een paar cent op eBay gevonden. Ik wist al waar het voor dient, maar wat het precies is? Na wat zoeken @ Google ben ik achter de naam, het is een Minolta Magnifier-V maar het is nog steeds onduidelijk hoeveel het nu vergroot.
Wel een aantal sites gevonden die het "wisten", maar overal is het een ander antwoord,...
2,0x, 2,3x en 2,5x....
De opvolger hiervan, de Magnifier-Vn doet 2,3x...
Maar wat doet deze? Toevallig iemand die het wel weet...
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
Ik dacht dat de V en de Vn alletwee 2,3x vergroten. Het verschil is dat de Vn een scharnier heeft om 'm omhoog te klappen zodat je de normale zoeker kunt gebruiken.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Hoi allen,
Ik lees zojuist dit forum door en lees over het 'first black frame' issue.. Ik heb zelf inmiddels ruim 3,5 jaar een 7D en daar tot nu eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tot kortgeleden:
Ik wilde van een bungeejump veel foto's maken dus ik zet m op continuous (werkt altijd goed.) maar na een foto of 4 ineens 'KLIK' en hij doet niets meer. Een zwart scherm en alle knoppen (inclusief aan en uit knop) doen niets meer. Batterij er uit en weer in was de remedie. Die dag heb ik dat meerdere keren gehad, knap irritant.
Na die dag zijn ongeveer 2000 foto's met het toestel gemaakt zonder ooit nog een probleem, ik was dus in de veronderstelling dat 'de camera zeg maar met het verkeerde been uit bed was gestapt..'.
Afgelopen week haal ik mijn camera uit mijn tas, zet hem aan, doe de instellingen zoals ik ze wil en druk op afdrukken. Helaas werkt alles, inclusief het scherpstellen, maar de daadwerkelijke foto komt gewoon niet. Het lijkt wel of de spiegel niet wilt wegklappen.. De volgende keer dat ik hem aanzet maakt het toestel de eerste 10 seconden dat hij aanstaat een tikkend geluid dat klinkt alsof er een motortje overleden is ergens in de body.
Via het menu voor clean-ccd kan de spiegel nog steeds wegklappen en ook zonder lens op de body maakt het toestel nu bij aanzetten dat tikkende geluid. Ook kunnen er gewoon geen foto's meer gemaakt worden.
is wat ik hierboven beschreef nou dat 'first black frame' probleem, is mijn toestel gewoon overleden of hebben jullie ideeen?
Ik vrees namelijk dat ik anders ineens een vervangend toestel moet gaan aanschaffen en financieel is dat op het moment wat lastig..
Ik lees zojuist dit forum door en lees over het 'first black frame' issue.. Ik heb zelf inmiddels ruim 3,5 jaar een 7D en daar tot nu eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tot kortgeleden:
Ik wilde van een bungeejump veel foto's maken dus ik zet m op continuous (werkt altijd goed.) maar na een foto of 4 ineens 'KLIK' en hij doet niets meer. Een zwart scherm en alle knoppen (inclusief aan en uit knop) doen niets meer. Batterij er uit en weer in was de remedie. Die dag heb ik dat meerdere keren gehad, knap irritant.
Na die dag zijn ongeveer 2000 foto's met het toestel gemaakt zonder ooit nog een probleem, ik was dus in de veronderstelling dat 'de camera zeg maar met het verkeerde been uit bed was gestapt..'.
Afgelopen week haal ik mijn camera uit mijn tas, zet hem aan, doe de instellingen zoals ik ze wil en druk op afdrukken. Helaas werkt alles, inclusief het scherpstellen, maar de daadwerkelijke foto komt gewoon niet. Het lijkt wel of de spiegel niet wilt wegklappen.. De volgende keer dat ik hem aanzet maakt het toestel de eerste 10 seconden dat hij aanstaat een tikkend geluid dat klinkt alsof er een motortje overleden is ergens in de body.
Via het menu voor clean-ccd kan de spiegel nog steeds wegklappen en ook zonder lens op de body maakt het toestel nu bij aanzetten dat tikkende geluid. Ook kunnen er gewoon geen foto's meer gemaakt worden.
is wat ik hierboven beschreef nou dat 'first black frame' probleem, is mijn toestel gewoon overleden of hebben jullie ideeen?
Ik vrees namelijk dat ik anders ineens een vervangend toestel moet gaan aanschaffen en financieel is dat op het moment wat lastig..
Festina lente
Dit is AS failiure. Meestal wordt dit veroorzaakt door een val of andere flinke klap die de camera heeft gekregen. Door je camera naar MBS E2E te brengen/sturen, een paar weken te wachten en €177,41 af te staan is te op te lossen.elmoxx schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:01:
http://www.mbse2e.nl/
[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 01-10-2008 12:48 ]
@ martijn_tje
Ik ben er even langs geweest (moest er toevallig vlak bij zijn) Zij vertelden me precies het zelfde als jij nu. Ze vertelden echter ook dat als ze constateren dat het waterschade of schade van een schok o.i.d. is (dus als je hem slecht behandeld hebt) dat dan de kosten van 177 naar ruim 380 gaan.
Ik heb er vanavond nog even over nagedacht en denk dat ik dit als de perfecte smoes zie om up te graden
Ik ben er even langs geweest (moest er toevallig vlak bij zijn) Zij vertelden me precies het zelfde als jij nu. Ze vertelden echter ook dat als ze constateren dat het waterschade of schade van een schok o.i.d. is (dus als je hem slecht behandeld hebt) dat dan de kosten van 177 naar ruim 380 gaan.
Ik heb er vanavond nog even over nagedacht en denk dat ik dit als de perfecte smoes zie om up te graden
Festina lente
Zijn er hier nog mensen die de D7 gebruiken en niet de overstap naar Sony heeft gemaakt?
(edit: natuurlijk zijn die er, maar juist van hun wilde ik het volgende weten)
Zelf moet ik nog digitaal gaan
Maar ik vind elke Sony (behalve de a700) te klein omdat ik mn D7 ermee ga vergelijken.
Ik wilde graag weten waarom de mensen zijn blijven "hangen".
De 7D heeft 6mp, wat best genoeg is voor leuke foto's.
Maar waarom ben je naar Sony gegaan, of waarom juist niet
Maar ik vind elke Sony (behalve de a700) te klein omdat ik mn D7 ermee ga vergelijken.
[ Voor 9% gewijzigd door superblaag op 02-10-2008 08:15 ]
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
De twee belangrijkste voordelen (in mijn ogen) van de A700 tegenover de 7D zijn de sneller AF en meer FPS, nadelen zijn de veranderingen in de handling (Bij 7D identiek aan de 7.) en de foute plaatsing van de controls op de verticale grip. De 7D is langzamer qua AF dan de Dynax 7, wat dus niet erg slim was van KM.superblaag schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Zijn er hier nog mensen die de 7D gebruiken en niet de overstap naar Sony heeft gemaakt?
Ik vind het trouwens ook logisch dat je naar de A700 kijkt omdat deze in dezelfde lijn ligt als de Dynax 7. (7000AF, 7000i, 7xi, 700si, 7, 7D, A700. )
Aan de andere kant is de A900 ook interessant omdat die een sensor even groot als kleinbeeldnegatief dat je gewend bent van de Dynax 7 en je zo de stap naar aps-c overslaat.
Ik heb nog geen A700 omdat ik de hoge iso resultaten niet goed genoeg vond, versie 4 van de firmware lost dit probleem op, de ruisreductie is een stuk verbetert en levert meer detail en minder ruis op.
De A900 is mij gewoon weg te duur, maar een tweede hands A700 zal waarschijnlijk wel goedkoper worden.
Ik denk nog dat ik nog een half jaar wacht met de aanschaf van een nieuwe body, eerst moeten er nog lenzen worden verkocht.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Blijven hangen is voor mij heel simpel om 1 enkele reden, ik heb geen geld om van een Dynax 7D over te stappen naar een a700. De goedkopere bodies vind ik geen optie, maar dat is eigenlijk puur een idee/gevoel en niet gebaseerd op harde feiten. Maar ook voor een a200 heb ik eigenlijk geen geldsuperblaag schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Zijn er hier nog mensen die de 7D gebruiken en niet de overstap naar Sony heeft gemaakt?
Lol... mijne is na een valpartij die ik vermeld heb gewoon onder de laatste paar maanden van m'n garantie gerepareerd.elmoxx schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Ze vertelden echter ook dat als ze constateren dat het waterschade of schade van een schok o.i.d. is (dus als je hem slecht behandeld hebt) dat dan de kosten van 177 naar ruim 380 gaan.
Een A200 kost relatief gezien ook geen drol, maar is wel een flinke stap terug in ergonomie.
1) Idd 6MP is voldoende voor m'n gebruik.superblaag schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Zijn er hier nog mensen die de D7 gebruiken en niet de overstap naar Sony heeft gemaakt?
....waarom ben je naar Sony gegaan, of waarom juist niet
2) geen geld voor een A700
3) met de overige body's ga ik er op achteruit kwa bouw, vasthouden en features (vind t dus te duur voor eigenlijk alleen een AF en highlight DR upgrade)
4) ik vind de jpeg output van de KM's nog steeds prettiger (al komt een A700 met v4 firmware een heel eind)
5) AF lijn sensoren zou ik liever vervangen zien de single cross sensoren. (mogen trouwens ook wel een paar handjes verborgen punten voor tracking bij)
Ik heb toevallig gisteren mijn Dynax 7D met grip van onder het stof vandaag gehaald en in V&A gezet. Vergeleken met de Alpha 900 is er in vier jaar tijd enorm veel verbeterd. De A900 heeft een duidelijk betere afwerking (de Nikon D200 / Fuji S5 Pro ook - mag ook wel omdat allemaal camera's zijn die hoger in de markt werden gepositioneerd), de AF is sneller, de zoeker en display zijn veel beter (de zoeker is niet alleen groter maar heeft ook 100 procent dekking) en de ergonomie ondanks het ontbreken van de wieltjes voor belichtingscompensatie nog wat beter.
Wat betreft de bediening blijft de Dynax 7D een heerlijke camera, vooral als je hem vergelijkt met concurrenten uit zijn tijd. Feitelijk heb je de volwaardige bedieningsmogelijkheden van een semi-professionele camera in een goedkoper package. Ik kan me goed voorstellen dat de A200 niet de juiste opvolger is als je de bediening van een D7D gewend bent.
Wat betreft de bediening blijft de Dynax 7D een heerlijke camera, vooral als je hem vergelijkt met concurrenten uit zijn tijd. Feitelijk heb je de volwaardige bedieningsmogelijkheden van een semi-professionele camera in een goedkoper package. Ik kan me goed voorstellen dat de A200 niet de juiste opvolger is als je de bediening van een D7D gewend bent.
Ik ben eigenlijk "voor niks" naar Sony gegaan, ik was altijd erg tevreden over mijn 7D maar kreeg het niet voor elkaar om het backfocusprobleem dat optrad te laten fixen.superblaag schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Uit ergernis ben ik toen na 2 mislukte reparaties maar overgestapt op een A350 (ik wilde toch scherpe foto's kunnen maken). De snelheid van de Sony is een stuk hoger dan bij de 7D en op de foto's is ook niks aan te merken. LiveView is leuk maar geen must, ik gebruik toch liever de zoeker. De fysieke knop voor belichtingscompensatie op de 7D vind ik ook prettiger dan via het menu van de Sony te moeten klooien. Ik vind het ook prettig om iets in mijn handen te hebben qua gewicht en grootte, en vooral qua gewicht is de Sony veeeel lichter, wat ik persoonlijk als een klein nadeel beschouw. Een grip zou dit natuurlijk deels oplossen, maar om nou alleen voor het gewicht een grip te kopen (verder mis ik hem niet zo)....
Verder: eens met Femme ^^^
Inmiddels is mijn 7D toch gerepareerd bij poging 3, en ik merk dat ik er toch nog wel vaak naar grijp, maar dan als 2e body.
Dus echt overgestapt ben ik denk ik nog niet
Verwijderd
Ik heb mijn toestel onlangs per ongeluk laten vallen, niet van hoog ofzo, denk zo'n 10- 20 cm van de grond.
Maar nu heeft hij dus hetzelfde probleem als die persoon hierboven.
Iemand schreef dat het 177 Euro zou kosten, maar als ik hem slecht behandeld hebt het dubbele zou kosten.
Wat is dan de defenitie van slecht behandelen ? ?
Behandel mijn toestel altijd met veel TLC, maar nu liet ik hem per ongeluk uit mijn handen glijden (schouderriem).
Vind 380 nl wel erg duur, maar kan ook geen nieuwe betalen, moet je dan erheen en niets zeggen over de 'val' of is het ook gewoon 177 ook al zeg je wat er echt gebeurd is ? ?
Annemarie
p.s. enig idee hoe ik de ccd kan schoonmaken als het met zo''n blaasbulb niet lukt ? ?
Iemand schreef dat het 177 Euro zou kosten, maar als ik hem slecht behandeld hebt het dubbele zou kosten.
Behandel mijn toestel altijd met veel TLC, maar nu liet ik hem per ongeluk uit mijn handen glijden (schouderriem).

Vind 380 nl wel erg duur, maar kan ook geen nieuwe betalen, moet je dan erheen en niets zeggen over de 'val' of is het ook gewoon 177 ook al zeg je wat er echt gebeurd is ? ?
Annemarie
p.s. enig idee hoe ik de ccd kan schoonmaken als het met zo''n blaasbulb niet lukt ? ?
Mijn 7D heb ik dus een tijdje geleden ook laten vallen. Naar MBS E2E in Badhoevedorp geweest om daar mijn camera zelf af te geven (had geen zin in opsturen). Tijdens het inleveren eerlijk geweest en verteld dat het valschade was. Zowiezo was mijn 7D al uit de garantie, dus de reparatie zou toch niet gratis zijn geweest. Op het intake formulier werd door de medewerker niets van valschade vermeld, en uiteindelijk is de camera gereperareerd voor €177,41Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:59:
Ik heb mijn toestel onlangs per ongeluk laten vallen, niet van hoog ofzo, denk zo'n 10- 20 cm van de grond.
Behandel mijn toestel altijd met veel TLC, maar nu liet ik hem per ongeluk uit mijn handen glijden (schouderriem).![]()
Annemarie
Naar mijn idee kan je het beste gewoon niets melden over mogelijke schade oorzaken, gewoon inleveren (of opsturen) met de klachten die je hebt, en dan afwachten. Zodra de reparatie kosten boven die 177 euro uitkomen krijg je eerst bericht en mag je nog kiezen of je akkoord gaat met de reparatie of niet.
Zodra je de camera weer in handen hebt, controleer dan wel even of alles er nog op zit. Ik mis nu bijvoorbeeld het rechteroogje waar de nek- en handstrap aan verbonden zou moeten worden. Maar ik kan de camera nu gewoon geen weken missen aangezien ik begonnen ben met een foto opleiding. En ik zou hem nu dus weer af moeten geven, dan moet de camera naar Bremen, daar wordt gekeken of het onder de reparatie garantie valt. En dan pas komt hij weer terug naar Nederland...
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik wil hem zelf ook persoonlijk afleveren, dat scheelt weer een stap waar het evt mis kan gaan.
Vorig jaar moest ik hem wegbrengen wegens het First Black Frame en toen werd automatisch een kapot klepje (bij de batterij) vervangen en had ik hem binnen 3-4 weken weer terug. Dus nu hoop ik dat ze meteen het ccd schoonmaken voor me ;-) Zitten nl erg hardnekkige stofjes op . . En dat het weer zo snel gedaan wordt.
Bedankt voor de tip van het checken bij terug gave.
Maken jullie zelf allemaal je ccd schoon ? ? En zo ja hoe ? Ik had ergens gelezen dat men het ook met scotch tape doen ? Lijkt mij nogal riskant, maar dat zegt niks, want ik vind het al 'eng' om het schoon te maken met een blaas ding.
Ik wil hem zelf ook persoonlijk afleveren, dat scheelt weer een stap waar het evt mis kan gaan.
Vorig jaar moest ik hem wegbrengen wegens het First Black Frame en toen werd automatisch een kapot klepje (bij de batterij) vervangen en had ik hem binnen 3-4 weken weer terug. Dus nu hoop ik dat ze meteen het ccd schoonmaken voor me ;-) Zitten nl erg hardnekkige stofjes op . . En dat het weer zo snel gedaan wordt.
Bedankt voor de tip van het checken bij terug gave.
Maken jullie zelf allemaal je ccd schoon ? ? En zo ja hoe ? Ik had ergens gelezen dat men het ook met scotch tape doen ? Lijkt mij nogal riskant, maar dat zegt niks, want ik vind het al 'eng' om het schoon te maken met een blaas ding.
Hey allemaal,
Ik heb sinds 1 jaar mijn Dynax 7D, werkt echt heerlijk ookal heb ik naar een 40D/50D gekeken, maar het budget zat er ff niet naar. Daarom dit weekend mijn Sigma 24-70 F2.8 lens gehaald, ipv die 18-70 standaard kitlens van Sony.
Nu ga ik stilletjes aan beginnen met modelfotografie, en wil hiermee ook mijn camera op de pc aansluiten. Nu heeft mijn stiefbroer een 400D en die kan hem via de USB kabel direct aansluiten op de pc zodat hij de foto's op de pc opslaat en laat zien.
Nu wil ik dit eigenlijk ook wel, maar kan zo 1 2 3 niet vinden waar het zit... Misschien weet iemand het?
Alvast bedankt!
Ik heb sinds 1 jaar mijn Dynax 7D, werkt echt heerlijk ookal heb ik naar een 40D/50D gekeken, maar het budget zat er ff niet naar. Daarom dit weekend mijn Sigma 24-70 F2.8 lens gehaald, ipv die 18-70 standaard kitlens van Sony.
Nu ga ik stilletjes aan beginnen met modelfotografie, en wil hiermee ook mijn camera op de pc aansluiten. Nu heeft mijn stiefbroer een 400D en die kan hem via de USB kabel direct aansluiten op de pc zodat hij de foto's op de pc opslaat en laat zien.
Nu wil ik dit eigenlijk ook wel, maar kan zo 1 2 3 niet vinden waar het zit... Misschien weet iemand het?
Alvast bedankt!
De USB connectie van je cam instellen als PTP (geloof ik) en je moet er de juiste software voor hebben van Sony. Ik weet niet welke dat is (en of Sony dat uberhaupt wel maakt. Vast wel) dus dat moet je zelf even uitzoeken.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Hiervoor heb je het programma DiMAGE Transfer nodig:Zero2Fear schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:37:
Hey allemaal,
Alvast bedankt!
http://ca.konicaminolta.c...ftware_drivers/index.html
Als op deze manier fotografeert (ook wel "tethered shooting" genoemd) verlies je alleen wel de mogelijkheid om op je LCD je gemaakte foto uit te vergroten. Je kan hem ook alleen maar zien meteen nadat je de foto gemaakt hebt (een preview dus) aangezien de echte foto wordt weggeschreven naar de PC.
Ik weet niet hoe het met andere merken zit maar met DiMAGE Transfer kan je de camera niet aansturen, het kan alleen je gemaakte foto's weergeven en op de PC opslaan.
Ja dat is de bedoeling, dat ik zelf gewoon de camera bestuur maar de fotos rechtstreeks op de PC zet.
Ik heb de software gedownload en geinstalleerd, en het werkt. Bedankt!
Ik heb de software gedownload en geinstalleerd, en het werkt. Bedankt!
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of een Konica Minolta 24-105 f3.5-4.5 AF Lens for Sony Alpha
hetzelfde is als een Sony 24-105 f3.5-4.5 AF Lens.
Ik zit er nl over na te denken om er een te kopen en bij de een staat hij als 'sony' lens te koop en bij een ander als KM lens.
Ook zag ik dat hij in Amerika maar $339 en hier veel duurder was. Maar vroeg me dus af of het wel dezelfde lens is of er iemand ervaring mee heeft en me kan vertellen of het inderdaad een goede lens is.
Of misschien een andere die qua 'range' in de buurt komt die beter is ?
Bedankt alvast
Annemarie
Ik zit er nl over na te denken om er een te kopen en bij de een staat hij als 'sony' lens te koop en bij een ander als KM lens.
Ook zag ik dat hij in Amerika maar $339 en hier veel duurder was. Maar vroeg me dus af of het wel dezelfde lens is of er iemand ervaring mee heeft en me kan vertellen of het inderdaad een goede lens is.
Of misschien een andere die qua 'range' in de buurt komt die beter is ?
Bedankt alvast
Annemarie
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=314Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:33:
Kan iemand mij vertellen of een Konica Minolta 24-105 f3.5-4.5 AF Lens for Sony Alpha
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=31
lijkt me niet dezelfde.
Op de reviewscores en het typenummer na lijken die specificaties anders wel verdraaid veel op elkaar.
Op de Sony lens staat Sony en op de KM lens staat KM dat is het grootste verchil. Bij de Sony schijnt de focus ring iets minder speling te hebben, maar of dat het prijsverchil waard is?
Beide lenzen presteren netjes op APS-C en film maar hebben moeite met de randen op een A900 (waarschijnlijk issues met schuin invallend licht wat bij film nog geen probleem was maar bij digitaal wel). Er gaan geruchten dat Sony bezig is aan een 24-105 f/4 G.
Beide lenzen presteren netjes op APS-C en film maar hebben moeite met de randen op een A900 (waarschijnlijk issues met schuin invallend licht wat bij film nog geen probleem was maar bij digitaal wel). Er gaan geruchten dat Sony bezig is aan een 24-105 f/4 G.
[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 31-10-2008 09:00 ]
Verwijderd
Ik heb even alle reviews gelezen bij Dyxum. Ik wil al een tijdje een nieuwe lens die (op de 7D) niet hoger is dan 35mm tot iig 80-100mm. Maar nu ik dus alle reviews gelezen heb twijfel ik weer.
De een zegt nl dat de lens niet zo sharp is - de ander vind hem wel erg sharp.
Zelfde met de CA - de een heeft er weinig last van - de ander juist veel.
Een vind het een lekkere lens, ander is juist overgestapt op een Tamron 24-135.
Zelf fotografeer ik graag buiten (natuur) 's ochtends vroeg en 's avonds - zodat de kleuren mooier overkomen, maar is dat met deze lens ook zo of heb je dan een 'blauwe gloed' (zoiets stond er in een van de reviews) die de foto niet mooi maakt ? Fotografeer ook graag mensen, maar daar lijkt hij dan geen problemen mee te hebben.
Zag dat een aantal mensen op dit forum deze lens hadden, zijn jullie er blij mee ? Of is misschien een (andere) Digitale lens beter ?
De Sony 24-105 f/4 G. zal buiten mijn bereik zijn - qua geld. Las op het net dat hij wel eens rond de E1000-E1200 kan gaan kosten . .
De een zegt nl dat de lens niet zo sharp is - de ander vind hem wel erg sharp.
Zelfde met de CA - de een heeft er weinig last van - de ander juist veel.
Een vind het een lekkere lens, ander is juist overgestapt op een Tamron 24-135.
Zelf fotografeer ik graag buiten (natuur) 's ochtends vroeg en 's avonds - zodat de kleuren mooier overkomen, maar is dat met deze lens ook zo of heb je dan een 'blauwe gloed' (zoiets stond er in een van de reviews) die de foto niet mooi maakt ? Fotografeer ook graag mensen, maar daar lijkt hij dan geen problemen mee te hebben.
Zag dat een aantal mensen op dit forum deze lens hadden, zijn jullie er blij mee ? Of is misschien een (andere) Digitale lens beter ?
De Sony 24-105 f/4 G. zal buiten mijn bereik zijn - qua geld. Las op het net dat hij wel eens rond de E1000-E1200 kan gaan kosten . .
Als het nog steeds over de Minolta/Sony 24-105 3.5/4.5 gaat, daar heb ik er inderdaad eentje van. Nog niet zo lang geleden 2ehands op de kop getikt via Marktplaats. Ben er zeer tevreden over, krijg nu scherpere platen dan met de 28-100 kitlens (duh) en de Sigma 18-200 (duh x2
).
Het rare is alleen wel dat de platen van deze lens, geschoten met de Dynax 7D, soms scherper lijken te zijn dan die van dezelfde lens onder dezelfde omstandigheden met de Sony A350. Hier heb ik (nog) niet direct een verklaring voor, of het moet komen door de 'beperkte' resolutie (6MP) van de 7D?
Buiten heb ik de lens eerlijk gezegd nog niet gebruikt (zoals al gezegd heb ik hem nog niet zo lang). Vorige week wel nog meegenomen naar een feestje in een donker zaaltje en ook daar presteerde hij goed (op de 7D).
CA heb ik nog niet gezien en de blauwe gloed ook niet.
Ik zou er zo weer 1 kopen
.
Het rare is alleen wel dat de platen van deze lens, geschoten met de Dynax 7D, soms scherper lijken te zijn dan die van dezelfde lens onder dezelfde omstandigheden met de Sony A350. Hier heb ik (nog) niet direct een verklaring voor, of het moet komen door de 'beperkte' resolutie (6MP) van de 7D?
Buiten heb ik de lens eerlijk gezegd nog niet gebruikt (zoals al gezegd heb ik hem nog niet zo lang). Vorige week wel nog meegenomen naar een feestje in een donker zaaltje en ook daar presteerde hij goed (op de 7D).
CA heb ik nog niet gezien en de blauwe gloed ook niet.
Ik zou er zo weer 1 kopen
Wat zou er beter moeten zijn aan een lens met een kleinere beeld cirkel? (digitale lens/DT lens). De enige DT lens die aan jouw bereik voldoet en beter presteerd is de CZ 16-80 f/3.4-4.5. Maar 2e hands voor 200-250 euro gaat absoluut niet lukken.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:05:
Ik denk dat je voor de rest zo veel mogenlijk samples moet bekijken om er achter te komen of een lens jou aan spreekt.
(een nieuwe wak around voor mij zou een Tamron 17-50 f/2.8 of Sigma 18-50f/2.8 worden (gezien mijn Fl gebruik + behoefte aan snelle AF en lichtsterkte)
[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 03-11-2008 16:40 ]
Zojuist mijn fijne 7D in de V&A gezet.. Hoewel hij op dit moment last heeft van het black-frame probleem zijn er misschien toch wel geïnteresseerden.
Festina lente
Onderdelen zijn altijd handigelmoxx schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:37:
Zojuist mijn fijne 7D in de V&A gezet.. Hoewel hij op dit moment last heeft van het black-frame probleem zijn er misschien toch wel geïnteresseerden.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Is dat 'first black frame' probleem het begin van het einde of niet? Mijn 7D heeft er ook last van gekregen, en ik vraag me nu af in hoeverre ik nog op mijn camera kan vertrouwen.
Het is een klein onderdeel (tandwieltje) dat verkeerd ontworpen is.agiessen schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:36:
Is dat 'first black frame' probleem het begin van het einde of niet? Mijn 7D heeft er ook last van gekregen, en ik vraag me nu af in hoeverre ik nog op mijn camera kan vertrouwen.
Als je je camera dan een tijd niet gebruikt komt daar net teveel druk op te staan.
In principe is het zo dat na de camera uit-aan te hebben gezet, of batterij er uit gehaald je gewoon normaal kan fotograferen.
Je kan dit laten repareren, en in normale omstandigheden zal Sony de kosten betalen.
Elmoxx zegt dat hij ook het 1st black frame probleem heeft in zijn post, maar als je terug leest in het topic zie je dat zijn camera het AS failiure probleem heeft wat meestal ontstaat door stoten van de camera.
Dit moet je dus wel zelf betalen omdat het geen ontwerpfout is.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Bedankt Mud.starr, in dat geval laat ik het er gewoon bij zitten. Dan maar als eerste een testfoto nemen.
Ik zou gewoon even bellen als ik jou was.agiessen schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:15:
Bedankt Mud.starr, in dat geval laat ik het er gewoon bij zitten. Dan maar als eerste een testfoto nemen.
Omdat het een fout in het ontwerp is doen ze de reparatie gratis (ja ook als garantie verlopen is).
Ze vervangen een groot deel van het sluiter wat tevens aan de grootste slijtage onderhevig is.
Gewoon proberen hoor!
[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-12-2008 12:59 . Reden: garantie kwestie ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Ik heb nog een D5 (8000 shots) met wat lenzen en flitser liggen.
Iemand eventueel interesse in een tweedehands?
(is er trouwens een tweedehandstopic hier?)
Verwijderd
De juiste term is denk ik D5D 
2e hands is niet op het forum, maar op de frontpage in vraag en aanbod (V&A).
2e hands is niet op het forum, maar op de frontpage in vraag en aanbod (V&A).
Er is geen tweedehands topic, daarvoor is de tweakers.net vraag&aanbodVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:29:
Ik heb nog een D5 (8000 shots) met wat lenzen en flitser liggen.
Je kan ook op www.dyxum.com op het forum kijken of er wat vraag is, en daar is wel een apart subforum als marktplaats idee, waar jij jouw spullen te koop aan kan bieden.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik benieuwd ben welke lenzen jij hebt liggen. Dus als jij je DM (Direct Message) eens aanzet, en mij een berichtje stuurt met wat je precies over hebt. Dan is mijn nieuwsgierigheid weer gestild
Weet iemand of het mogelijk is om zelf het LCD display te vervangen en is dit los verkrijgbaar?
Ik heb mijn 7D onder een ziekenhuisbed gezet (stomstomstom, maar ik was nog diep onder de indruk van de geboorte van onze zoon
). Zo'n ziekenhuisbed kan je lager zetten en heeft toen vol op het display gedrukt en dat is nu dus stuk.
Ik zit er nu ook aan te denken om mijn 7D op te geven en een A700 aan te schaffen. Deze is nog maar 700 euro, en dat is een scherpe prijs voor een dergelijke camera. De reviews zijn allemaal lovend, maar als ik hem in mijn handen heb, voelt hij toch minder stevig en gebruiksvriendelijk dan mijn 7D...ik twijfel nog...Zijn er meer mensen die de overstap van 7D naar A700 hebben gemaakt?
De camera die ik wel erg prettig in de hand vind liggen is de Canon 50D; maar dan moet ik mijn glaswerk verkopen en opnieuw aanschaffen, en ik ben al lange tijd Minolta-fan, dus dat moet ik misschien maar niet doen.
Ik heb mijn 7D onder een ziekenhuisbed gezet (stomstomstom, maar ik was nog diep onder de indruk van de geboorte van onze zoon
Ik zit er nu ook aan te denken om mijn 7D op te geven en een A700 aan te schaffen. Deze is nog maar 700 euro, en dat is een scherpe prijs voor een dergelijke camera. De reviews zijn allemaal lovend, maar als ik hem in mijn handen heb, voelt hij toch minder stevig en gebruiksvriendelijk dan mijn 7D...ik twijfel nog...Zijn er meer mensen die de overstap van 7D naar A700 hebben gemaakt?
De camera die ik wel erg prettig in de hand vind liggen is de Canon 50D; maar dan moet ik mijn glaswerk verkopen en opnieuw aanschaffen, en ik ben al lange tijd Minolta-fan, dus dat moet ik misschien maar niet doen.
Scherm vervangen zit er niet in denk ik.
De gebruiksvriendelijkheid van de A700 is even wennen omdat het anders gaat dan met de 7D.
Ik ben van een 7D naar een A900 gegaan, maar dat komt bijna op hetzelfde neer qua bediening met een A700.
Het is inderdaad even wennen, maar intussen vind ik de 7D zelfs iets onhandiger.
Ik zou de stap wagen, zeker voor de prijs van de A700 momenteel.
De gebruiksvriendelijkheid van de A700 is even wennen omdat het anders gaat dan met de 7D.
Ik ben van een 7D naar een A900 gegaan, maar dat komt bijna op hetzelfde neer qua bediening met een A700.
Het is inderdaad even wennen, maar intussen vind ik de 7D zelfs iets onhandiger.
Ik zou de stap wagen, zeker voor de prijs van de A700 momenteel.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Inmiddels heb ik een A700 aangeschaft. Mijn ervaringen met de overstap van de 7D naar de A700 heb ik in een productreview geschreven: http://tweakers.net/productreview/11359/sony-dslr-a700.html
Verwijderd
Goeie avond,
Ik ben een complete leek op het gebied van digitale spiegel reflex camera's. Daarom richt ik me ook tot de professionals onder jullie.
Ik heb nog een minolta analoge spiegel reflex camera en nu heb ik begrepen dat de lenzen die daarop passen ook op de KM D5 zouden passen. Het gaat mij voornamelijk om de Tamron AF 70-300 die ik heb liggen.
Past deze lens idd op een D5? Indien dit het geval is, hoe is de kwaliteit van de foto's? Zijn er andere zaken waaraan ik moet denken?
Alle info is welkom zolang het maar in jip-en-janeke-taal is
Alvast bedankt!!!
Ik ben een complete leek op het gebied van digitale spiegel reflex camera's. Daarom richt ik me ook tot de professionals onder jullie.
Ik heb nog een minolta analoge spiegel reflex camera en nu heb ik begrepen dat de lenzen die daarop passen ook op de KM D5 zouden passen. Het gaat mij voornamelijk om de Tamron AF 70-300 die ik heb liggen.
Past deze lens idd op een D5? Indien dit het geval is, hoe is de kwaliteit van de foto's? Zijn er andere zaken waaraan ik moet denken?
Alle info is welkom zolang het maar in jip-en-janeke-taal is
Alvast bedankt!!!
De KM cameradivisie is overgenomen door Sony. De Sony alpha camera's zijn nog wel compatibel met de km lenzen (denk ik).Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:55:
Goeie avond,
Alle info is welkom zolang het maar in jip-en-janeke-taal is![]()
Alvast bedankt!!!
Het is zeker zo. Maar dat was niet de vraag.
Alle lenzen met KM-vatting, hoe oud ook, passen op de KM5D en de huidige Sony alpha's.
Let op, het moet wel een AF-lens zijn, anders moet je met convertors gaan werken.
Voor reviews van de Tamron 75-300, zie o.a. dyxum
Ja dat weet ik, maar omdat hij al aangaf een leek te zijn op het gebied van dslrs dacht ik dat hij misschien niet op de hoogte was van de overname en dus de (nieuwere) sonycameras over het hoofd gezien had.
Verwijderd
Heren, bedankt.
Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden als ik een AF lens op een 5D gebruik? Hebben jullie iets zeggen over de kwaliteit van de foto's?
Alvast bedankt!!
Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden als ik een AF lens op een 5D gebruik? Hebben jullie iets zeggen over de kwaliteit van de foto's?
Alvast bedankt!!
Als je op zoek gaat naar (tweedehands) objectieven, ga dan zeker ook eens naar dyxum.com, het bijbehorende forum en de lens reviews. Daar kun je veel informatie vinden, waaronder voor veel objectieven ook voorbeeldfoto's etc.
Eigenlijk kan je je aan eigenlijk alle primes en de f/2.8, f/4 en f/3.5-4.5 zooms geen buil vallen. Daar naast zijn er nog een aantal andere lenzen zoals bijvoorbeeld de 28-135 f/4-4.5 of de big beercan erg populair.
Maar idd Dyxum is een zeer waardevolle bron van informatie. Probeer alleen wel even door het feit heen te prikken dat de lens reviews/user reviews wel eens gekleurd zijn door het enthousiasme of teleurstelling van de gebruiker die ze gemaakt heeft.
Maar idd Dyxum is een zeer waardevolle bron van informatie. Probeer alleen wel even door het feit heen te prikken dat de lens reviews/user reviews wel eens gekleurd zijn door het enthousiasme of teleurstelling van de gebruiker die ze gemaakt heeft.
[ Voor 37% gewijzigd door martijn_tje op 25-06-2009 00:02 ]
Ik heb een leuke Konica Minolta Dimage 7, het is geen spiegelreflex maar ik zou graag eens wat goedkoper en voorzichtiger proberen of dit echt wel iets is wat mij ligt.
Mijn vraag is dus of dat de aanschaf hiervan geen teleurstelling wordt en of iemand iets weet over de kwaliteit van de foto's?
Mijn vraag is dus of dat de aanschaf hiervan geen teleurstelling wordt en of iemand iets weet over de kwaliteit van de foto's?
Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!
Je wil een 5d of 7d kopen? Zal beiden geen teleurstelling zijn, ik vind echter de 2ehands prijzen van die toestellen vaak achterlijk hoog vergeleken met nieuwe Sony Alpha's
Nee, het is geen spiegelreflex, het gaat om deze:
V&A aangeboden: Konica Minolta Dimage 7
V&A aangeboden: Konica Minolta Dimage 7
Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!
Dames/Heren, erg oud topic dit, maar zal er toch maar ff op gokken. De vertikal grip voor de 5d, is die ooit uitgebracht door minolta ? kan wel het e.e.a vinden op e-bay etc, maar da's allemaal niet origineel.
Verder heb ik er tegenwoordig een prachtige Canon EOS 50 D bij, maar kan maar geen afscheid nemen van de 5d, blijf het een heerlijk kiekjesding vinden die ik graag meeneem naar feesten e.d. ( en locaties waar ik bang ben de canon aan het onbenul van anderen bloot te stellen ):P
Thanks !
Verder heb ik er tegenwoordig een prachtige Canon EOS 50 D bij, maar kan maar geen afscheid nemen van de 5d, blijf het een heerlijk kiekjesding vinden die ik graag meeneem naar feesten e.d. ( en locaties waar ik bang ben de canon aan het onbenul van anderen bloot te stellen ):P
Thanks !
Helaas geen origenele VG, je zal het dus met 3th party spul moeten doen. Mijn 5D doet t trouwens ook nog prima ,ondanks wat kleine en grotere ongelukjes en onhandigheden; auto total (achteruit de vangrail in) met camera in de achterbak, in de sneeuw laten vallen tijdens t skieen enz. enz.
Nog een vraagje.
Werkt de VC-7 (dus van de analoge tijdperk) ook samen met de 7D?
Ik heb hier namelijk nog een complete set voor de 7 incl. flisters e.d. en kan nu relatief goedkoop aan een 7D komen, maar de V-grip vondt ik altijd erg fijn werken en zou het zonde vinden als ik deze nu niet meer kan gebruiken.
Gr,
Bart
Werkt de VC-7 (dus van de analoge tijdperk) ook samen met de 7D?
Ik heb hier namelijk nog een complete set voor de 7 incl. flisters e.d. en kan nu relatief goedkoop aan een 7D komen, maar de V-grip vondt ik altijd erg fijn werken en zou het zonde vinden als ik deze nu niet meer kan gebruiken.
Gr,
Bart
Helaas, de VC7 werkt niet op de 7D. De meeste oude flitsers trouwens ook alleen maar handmatig, als je met automatische belichting wilt werken begint het bij de 5600D en nieuwer.
Automatische belichting krijg je met de minolta 2500D, 3600D, en 5600D.Jiriki schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:47:
Helaas, de VC7 werkt niet op de 7D. De meeste oude flitsers trouwens ook alleen maar handmatig, als je met automatische belichting wilt werken begint het bij de 5600D en nieuwer.
Vooral de 3600 en 5600 kun je regelmatig voor een leuk prijsje op marktplaats scoren..