Ik ben eigenlijk "voor niks" naar Sony gegaan, ik was altijd erg tevreden over mijn 7D maar kreeg het niet voor elkaar om het backfocusprobleem dat optrad te laten fixen.superblaag schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Ik wilde graag weten waarom de mensen zijn blijven "hangen".
De 7D heeft 6mp, wat best genoeg is voor leuke foto's.
Maar waarom ben je naar Sony gegaan, of waarom juist niet
Uit ergernis ben ik toen na 2 mislukte reparaties maar overgestapt op een A350 (ik wilde toch scherpe foto's kunnen maken). De snelheid van de Sony is een stuk hoger dan bij de 7D en op de foto's is ook niks aan te merken. LiveView is leuk maar geen must, ik gebruik toch liever de zoeker. De fysieke knop voor belichtingscompensatie op de 7D vind ik ook prettiger dan via het menu van de Sony te moeten klooien. Ik vind het ook prettig om iets in mijn handen te hebben qua gewicht en grootte, en vooral qua gewicht is de Sony veeeel lichter, wat ik persoonlijk als een klein nadeel beschouw. Een grip zou dit natuurlijk deels oplossen, maar om nou alleen voor het gewicht een grip te kopen (verder mis ik hem niet zo)....
Verder: eens met Femme ^^^
Inmiddels is mijn 7D toch gerepareerd bij poging 3, en ik merk dat ik er toch nog wel vaak naar grijp, maar dan als 2e body.
Dus echt overgestapt ben ik denk ik nog niet