Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
superblaag schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:11:
Ik wilde graag weten waarom de mensen zijn blijven "hangen".
De 7D heeft 6mp, wat best genoeg is voor leuke foto's.
Maar waarom ben je naar Sony gegaan, of waarom juist niet :)
Ik ben eigenlijk "voor niks" naar Sony gegaan, ik was altijd erg tevreden over mijn 7D maar kreeg het niet voor elkaar om het backfocusprobleem dat optrad te laten fixen.

Uit ergernis ben ik toen na 2 mislukte reparaties maar overgestapt op een A350 (ik wilde toch scherpe foto's kunnen maken). De snelheid van de Sony is een stuk hoger dan bij de 7D en op de foto's is ook niks aan te merken. LiveView is leuk maar geen must, ik gebruik toch liever de zoeker. De fysieke knop voor belichtingscompensatie op de 7D vind ik ook prettiger dan via het menu van de Sony te moeten klooien. Ik vind het ook prettig om iets in mijn handen te hebben qua gewicht en grootte, en vooral qua gewicht is de Sony veeeel lichter, wat ik persoonlijk als een klein nadeel beschouw. Een grip zou dit natuurlijk deels oplossen, maar om nou alleen voor het gewicht een grip te kopen (verder mis ik hem niet zo)....

Verder: eens met Femme ^^^

Inmiddels is mijn 7D toch gerepareerd bij poging 3, en ik merk dat ik er toch nog wel vaak naar grijp, maar dan als 2e body.

Dus echt overgestapt ben ik denk ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel onlangs per ongeluk laten vallen, niet van hoog ofzo, denk zo'n 10- 20 cm van de grond.
Maar nu heeft hij dus hetzelfde probleem als die persoon hierboven.

Iemand schreef dat het 177 Euro zou kosten, maar als ik hem slecht behandeld hebt het dubbele zou kosten.
Wat is dan de defenitie van slecht behandelen ? ?
Behandel mijn toestel altijd met veel TLC, maar nu liet ik hem per ongeluk uit mijn handen glijden (schouderriem). 8)7
Vind 380 nl wel erg duur, maar kan ook geen nieuwe betalen, moet je dan erheen en niets zeggen over de 'val' of is het ook gewoon 177 ook al zeg je wat er echt gebeurd is ? ?

Annemarie
p.s. enig idee hoe ik de ccd kan schoonmaken als het met zo''n blaasbulb niet lukt ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:59:
Ik heb mijn toestel onlangs per ongeluk laten vallen, niet van hoog ofzo, denk zo'n 10- 20 cm van de grond.
Maar nu heeft hij dus hetzelfde probleem als die persoon hierboven.

Iemand schreef dat het 177 Euro zou kosten, maar als ik hem slecht behandeld hebt het dubbele zou kosten.
Wat is dan de defenitie van slecht behandelen ? ?
Behandel mijn toestel altijd met veel TLC, maar nu liet ik hem per ongeluk uit mijn handen glijden (schouderriem). 8)7
Vind 380 nl wel erg duur, maar kan ook geen nieuwe betalen, moet je dan erheen en niets zeggen over de 'val' of is het ook gewoon 177 ook al zeg je wat er echt gebeurd is ? ?

Annemarie
p.s. enig idee hoe ik de ccd kan schoonmaken als het met zo''n blaasbulb niet lukt ? ?
Mijn 7D heb ik dus een tijdje geleden ook laten vallen. Naar MBS E2E in Badhoevedorp geweest om daar mijn camera zelf af te geven (had geen zin in opsturen). Tijdens het inleveren eerlijk geweest en verteld dat het valschade was. Zowiezo was mijn 7D al uit de garantie, dus de reparatie zou toch niet gratis zijn geweest. Op het intake formulier werd door de medewerker niets van valschade vermeld, en uiteindelijk is de camera gereperareerd voor €177,41

Naar mijn idee kan je het beste gewoon niets melden over mogelijke schade oorzaken, gewoon inleveren (of opsturen) met de klachten die je hebt, en dan afwachten. Zodra de reparatie kosten boven die 177 euro uitkomen krijg je eerst bericht en mag je nog kiezen of je akkoord gaat met de reparatie of niet.

Zodra je de camera weer in handen hebt, controleer dan wel even of alles er nog op zit. Ik mis nu bijvoorbeeld het rechteroogje waar de nek- en handstrap aan verbonden zou moeten worden. Maar ik kan de camera nu gewoon geen weken missen aangezien ik begonnen ben met een foto opleiding. En ik zou hem nu dus weer af moeten geven, dan moet de camera naar Bremen, daar wordt gekeken of het onder de reparatie garantie valt. En dan pas komt hij weer terug naar Nederland... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik wil hem zelf ook persoonlijk afleveren, dat scheelt weer een stap waar het evt mis kan gaan.
Vorig jaar moest ik hem wegbrengen wegens het First Black Frame en toen werd automatisch een kapot klepje (bij de batterij) vervangen en had ik hem binnen 3-4 weken weer terug. Dus nu hoop ik dat ze meteen het ccd schoonmaken voor me ;-) Zitten nl erg hardnekkige stofjes op . . En dat het weer zo snel gedaan wordt.
Bedankt voor de tip van het checken bij terug gave.

Maken jullie zelf allemaal je ccd schoon ? ? En zo ja hoe ? Ik had ergens gelezen dat men het ook met scotch tape doen ? Lijkt mij nogal riskant, maar dat zegt niks, want ik vind het al 'eng' om het schoon te maken met een blaas ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
Hey allemaal,

Ik heb sinds 1 jaar mijn Dynax 7D, werkt echt heerlijk ookal heb ik naar een 40D/50D gekeken, maar het budget zat er ff niet naar. Daarom dit weekend mijn Sigma 24-70 F2.8 lens gehaald, ipv die 18-70 standaard kitlens van Sony.

Nu ga ik stilletjes aan beginnen met modelfotografie, en wil hiermee ook mijn camera op de pc aansluiten. Nu heeft mijn stiefbroer een 400D en die kan hem via de USB kabel direct aansluiten op de pc zodat hij de foto's op de pc opslaat en laat zien.

Nu wil ik dit eigenlijk ook wel, maar kan zo 1 2 3 niet vinden waar het zit... Misschien weet iemand het?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
De USB connectie van je cam instellen als PTP (geloof ik) en je moet er de juiste software voor hebben van Sony. Ik weet niet welke dat is (en of Sony dat uberhaupt wel maakt. Vast wel) dus dat moet je zelf even uitzoeken.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Zero2Fear schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:37:
Hey allemaal,

Ik heb sinds 1 jaar mijn Dynax 7D, werkt echt heerlijk ookal heb ik naar een 40D/50D gekeken, maar het budget zat er ff niet naar. Daarom dit weekend mijn Sigma 24-70 F2.8 lens gehaald, ipv die 18-70 standaard kitlens van Sony.

Nu ga ik stilletjes aan beginnen met modelfotografie, en wil hiermee ook mijn camera op de pc aansluiten. Nu heeft mijn stiefbroer een 400D en die kan hem via de USB kabel direct aansluiten op de pc zodat hij de foto's op de pc opslaat en laat zien.

Nu wil ik dit eigenlijk ook wel, maar kan zo 1 2 3 niet vinden waar het zit... Misschien weet iemand het?

Alvast bedankt!
Hiervoor heb je het programma DiMAGE Transfer nodig:
http://ca.konicaminolta.c...ftware_drivers/index.html

Als op deze manier fotografeert (ook wel "tethered shooting" genoemd) verlies je alleen wel de mogelijkheid om op je LCD je gemaakte foto uit te vergroten. Je kan hem ook alleen maar zien meteen nadat je de foto gemaakt hebt (een preview dus) aangezien de echte foto wordt weggeschreven naar de PC.
Ik weet niet hoe het met andere merken zit maar met DiMAGE Transfer kan je de camera niet aansturen, het kan alleen je gemaakte foto's weergeven en op de PC opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
Ja dat is de bedoeling, dat ik zelf gewoon de camera bestuur maar de fotos rechtstreeks op de PC zet.

Ik heb de software gedownload en geinstalleerd, en het werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of een Konica Minolta 24-105 f3.5-4.5 AF Lens for Sony Alpha
hetzelfde is als een Sony 24-105 f3.5-4.5 AF Lens.
Ik zit er nl over na te denken om er een te kopen en bij de een staat hij als 'sony' lens te koop en bij een ander als KM lens.
Ook zag ik dat hij in Amerika maar $339 en hier veel duurder was. Maar vroeg me dus af of het wel dezelfde lens is of er iemand ervaring mee heeft en me kan vertellen of het inderdaad een goede lens is.
Of misschien een andere die qua 'range' in de buurt komt die beter is ?
Bedankt alvast
Annemarie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:33:
Kan iemand mij vertellen of een Konica Minolta 24-105 f3.5-4.5 AF Lens for Sony Alpha
hetzelfde is als een Sony 24-105 f3.5-4.5 AF Lens.
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=314

http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=31

lijkt me niet dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Op de reviewscores en het typenummer na lijken die specificaties anders wel verdraaid veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Sony lens staat Sony en op de KM lens staat KM dat is het grootste verchil. Bij de Sony schijnt de focus ring iets minder speling te hebben, maar of dat het prijsverchil waard is?

Beide lenzen presteren netjes op APS-C en film maar hebben moeite met de randen op een A900 (waarschijnlijk issues met schuin invallend licht wat bij film nog geen probleem was maar bij digitaal wel). Er gaan geruchten dat Sony bezig is aan een 24-105 f/4 G.

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 31-10-2008 09:00 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even alle reviews gelezen bij Dyxum. Ik wil al een tijdje een nieuwe lens die (op de 7D) niet hoger is dan 35mm tot iig 80-100mm. Maar nu ik dus alle reviews gelezen heb twijfel ik weer.

De een zegt nl dat de lens niet zo sharp is - de ander vind hem wel erg sharp.

Zelfde met de CA - de een heeft er weinig last van - de ander juist veel.

Een vind het een lekkere lens, ander is juist overgestapt op een Tamron 24-135.

Zelf fotografeer ik graag buiten (natuur) 's ochtends vroeg en 's avonds - zodat de kleuren mooier overkomen, maar is dat met deze lens ook zo of heb je dan een 'blauwe gloed' (zoiets stond er in een van de reviews) die de foto niet mooi maakt ? Fotografeer ook graag mensen, maar daar lijkt hij dan geen problemen mee te hebben.

Zag dat een aantal mensen op dit forum deze lens hadden, zijn jullie er blij mee ? Of is misschien een (andere) Digitale lens beter ?

De Sony 24-105 f/4 G. zal buiten mijn bereik zijn - qua geld. Las op het net dat hij wel eens rond de E1000-E1200 kan gaan kosten . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Als het nog steeds over de Minolta/Sony 24-105 3.5/4.5 gaat, daar heb ik er inderdaad eentje van. Nog niet zo lang geleden 2ehands op de kop getikt via Marktplaats. Ben er zeer tevreden over, krijg nu scherpere platen dan met de 28-100 kitlens (duh) en de Sigma 18-200 (duh x2 :) ).

Het rare is alleen wel dat de platen van deze lens, geschoten met de Dynax 7D, soms scherper lijken te zijn dan die van dezelfde lens onder dezelfde omstandigheden met de Sony A350. Hier heb ik (nog) niet direct een verklaring voor, of het moet komen door de 'beperkte' resolutie (6MP) van de 7D?

Buiten heb ik de lens eerlijk gezegd nog niet gebruikt (zoals al gezegd heb ik hem nog niet zo lang). Vorige week wel nog meegenomen naar een feestje in een donker zaaltje en ook daar presteerde hij goed (op de 7D).
CA heb ik nog niet gezien en de blauwe gloed ook niet.

Ik zou er zo weer 1 kopen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:05:
Zelf fotografeer ik graag buiten (natuur) 's ochtends vroeg en 's avonds - zodat de kleuren mooier overkomen, maar is dat met deze lens ook zo of heb je dan een 'blauwe gloed' (zoiets stond er in een van de reviews) die de foto niet mooi maakt ? Fotografeer ook graag mensen, maar daar lijkt hij dan geen problemen mee te hebben.

Zag dat een aantal mensen op dit forum deze lens hadden, zijn jullie er blij mee ? Of is misschien een (andere) Digitale lens beter ?
Wat zou er beter moeten zijn aan een lens met een kleinere beeld cirkel? (digitale lens/DT lens). De enige DT lens die aan jouw bereik voldoet en beter presteerd is de CZ 16-80 f/3.4-4.5. Maar 2e hands voor 200-250 euro gaat absoluut niet lukken.

Ik denk dat je voor de rest zo veel mogenlijk samples moet bekijken om er achter te komen of een lens jou aan spreekt.

(een nieuwe wak around voor mij zou een Tamron 17-50 f/2.8 of Sigma 18-50f/2.8 worden (gezien mijn Fl gebruik + behoefte aan snelle AF en lichtsterkte)

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 03-11-2008 16:40 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

Zojuist mijn fijne 7D in de V&A gezet.. Hoewel hij op dit moment last heeft van het black-frame probleem zijn er misschien toch wel geïnteresseerden. }:O

Festina lente

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

elmoxx schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:37:
Zojuist mijn fijne 7D in de V&A gezet.. Hoewel hij op dit moment last heeft van het black-frame probleem zijn er misschien toch wel geïnteresseerden. }:O
Onderdelen zijn altijd handig ;)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Is dat 'first black frame' probleem het begin van het einde of niet? Mijn 7D heeft er ook last van gekregen, en ik vraag me nu af in hoeverre ik nog op mijn camera kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

agiessen schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:36:
Is dat 'first black frame' probleem het begin van het einde of niet? Mijn 7D heeft er ook last van gekregen, en ik vraag me nu af in hoeverre ik nog op mijn camera kan vertrouwen.
Het is een klein onderdeel (tandwieltje) dat verkeerd ontworpen is.
Als je je camera dan een tijd niet gebruikt komt daar net teveel druk op te staan.
In principe is het zo dat na de camera uit-aan te hebben gezet, of batterij er uit gehaald je gewoon normaal kan fotograferen.
Je kan dit laten repareren, en in normale omstandigheden zal Sony de kosten betalen.

Elmoxx zegt dat hij ook het 1st black frame probleem heeft in zijn post, maar als je terug leest in het topic zie je dat zijn camera het AS failiure probleem heeft wat meestal ontstaat door stoten van de camera.
Dit moet je dus wel zelf betalen omdat het geen ontwerpfout is.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Bedankt Mud.starr, in dat geval laat ik het er gewoon bij zitten. Dan maar als eerste een testfoto nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

agiessen schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:15:
Bedankt Mud.starr, in dat geval laat ik het er gewoon bij zitten. Dan maar als eerste een testfoto nemen. :)
Ik zou gewoon even bellen als ik jou was.
Omdat het een fout in het ontwerp is doen ze de reparatie gratis (ja ook als garantie verlopen is).
Ze vervangen een groot deel van het sluiter wat tevens aan de grootste slijtage onderhevig is.
Gewoon proberen hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-12-2008 12:59 . Reden: garantie kwestie ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een D5 (8000 shots) met wat lenzen en flitser liggen.
Iemand eventueel interesse in een tweedehands?

(is er trouwens een tweedehandstopic hier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De juiste term is denk ik D5D ;)

2e hands is niet op het forum, maar op de frontpage in vraag en aanbod (V&A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:29:
Ik heb nog een D5 (8000 shots) met wat lenzen en flitser liggen.
Iemand eventueel interesse in een tweedehands?

(is er trouwens een tweedehandstopic hier?)
Er is geen tweedehands topic, daarvoor is de tweakers.net vraag&aanbod :)

Je kan ook op www.dyxum.com op het forum kijken of er wat vraag is, en daar is wel een apart subforum als marktplaats idee, waar jij jouw spullen te koop aan kan bieden.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik benieuwd ben welke lenzen jij hebt liggen. Dus als jij je DM (Direct Message) eens aanzet, en mij een berichtje stuurt met wat je precies over hebt. Dan is mijn nieuwsgierigheid weer gestild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal even op dat forum kijken. Je hebt een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Weet iemand of het mogelijk is om zelf het LCD display te vervangen en is dit los verkrijgbaar?

Ik heb mijn 7D onder een ziekenhuisbed gezet (stomstomstom, maar ik was nog diep onder de indruk van de geboorte van onze zoon :) ). Zo'n ziekenhuisbed kan je lager zetten en heeft toen vol op het display gedrukt en dat is nu dus stuk.

Ik zit er nu ook aan te denken om mijn 7D op te geven en een A700 aan te schaffen. Deze is nog maar 700 euro, en dat is een scherpe prijs voor een dergelijke camera. De reviews zijn allemaal lovend, maar als ik hem in mijn handen heb, voelt hij toch minder stevig en gebruiksvriendelijk dan mijn 7D...ik twijfel nog...Zijn er meer mensen die de overstap van 7D naar A700 hebben gemaakt?
De camera die ik wel erg prettig in de hand vind liggen is de Canon 50D; maar dan moet ik mijn glaswerk verkopen en opnieuw aanschaffen, en ik ben al lange tijd Minolta-fan, dus dat moet ik misschien maar niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Scherm vervangen zit er niet in denk ik.
De gebruiksvriendelijkheid van de A700 is even wennen omdat het anders gaat dan met de 7D.
Ik ben van een 7D naar een A900 gegaan, maar dat komt bijna op hetzelfde neer qua bediening met een A700.
Het is inderdaad even wennen, maar intussen vind ik de 7D zelfs iets onhandiger.
Ik zou de stap wagen, zeker voor de prijs van de A700 momenteel.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Inmiddels heb ik een A700 aangeschaft. Mijn ervaringen met de overstap van de 7D naar de A700 heb ik in een productreview geschreven: http://tweakers.net/productreview/11359/sony-dslr-a700.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie avond,

Ik ben een complete leek op het gebied van digitale spiegel reflex camera's. Daarom richt ik me ook tot de professionals onder jullie.

Ik heb nog een minolta analoge spiegel reflex camera en nu heb ik begrepen dat de lenzen die daarop passen ook op de KM D5 zouden passen. Het gaat mij voornamelijk om de Tamron AF 70-300 die ik heb liggen.

Past deze lens idd op een D5? Indien dit het geval is, hoe is de kwaliteit van de foto's? Zijn er andere zaken waaraan ik moet denken?

Alle info is welkom zolang het maar in jip-en-janeke-taal is :)

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:55:
Goeie avond,

Ik ben een complete leek op het gebied van digitale spiegel reflex camera's. Daarom richt ik me ook tot de professionals onder jullie.

Ik heb nog een minolta analoge spiegel reflex camera en nu heb ik begrepen dat de lenzen die daarop passen ook op de KM D5 zouden passen. Het gaat mij voornamelijk om de Tamron AF 70-300 die ik heb liggen.

Past deze lens idd op een D5? Indien dit het geval is, hoe is de kwaliteit van de foto's? Zijn er andere zaken waaraan ik moet denken?

Alle info is welkom zolang het maar in jip-en-janeke-taal is :)

Alvast bedankt!!!
De KM cameradivisie is overgenomen door Sony. De Sony alpha camera's zijn nog wel compatibel met de km lenzen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is zeker zo. Maar dat was niet de vraag.

Alle lenzen met KM-vatting, hoe oud ook, passen op de KM5D en de huidige Sony alpha's.

Let op, het moet wel een AF-lens zijn, anders moet je met convertors gaan werken.

Voor reviews van de Tamron 75-300, zie o.a. dyxum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Ja dat weet ik, maar omdat hij al aangaf een leek te zijn op het gebied van dslrs dacht ik dat hij misschien niet op de hoogte was van de overname en dus de (nieuwere) sonycameras over het hoofd gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, bedankt.

Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden als ik een AF lens op een 5D gebruik? Hebben jullie iets zeggen over de kwaliteit van de foto's?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je op zoek gaat naar (tweedehands) objectieven, ga dan zeker ook eens naar dyxum.com, het bijbehorende forum en de lens reviews. Daar kun je veel informatie vinden, waaronder voor veel objectieven ook voorbeeldfoto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk kan je je aan eigenlijk alle primes en de f/2.8, f/4 en f/3.5-4.5 zooms geen buil vallen. Daar naast zijn er nog een aantal andere lenzen zoals bijvoorbeeld de 28-135 f/4-4.5 of de big beercan erg populair.

Maar idd Dyxum is een zeer waardevolle bron van informatie. Probeer alleen wel even door het feit heen te prikken dat de lens reviews/user reviews wel eens gekleurd zijn door het enthousiasme of teleurstelling van de gebruiker die ze gemaakt heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door martijn_tje op 25-06-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb een leuke Konica Minolta Dimage 7, het is geen spiegelreflex maar ik zou graag eens wat goedkoper en voorzichtiger proberen of dit echt wel iets is wat mij ligt.
Mijn vraag is dus of dat de aanschaf hiervan geen teleurstelling wordt en of iemand iets weet over de kwaliteit van de foto's?

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Je wil een 5d of 7d kopen? Zal beiden geen teleurstelling zijn, ik vind echter de 2ehands prijzen van die toestellen vaak achterlijk hoog vergeleken met nieuwe Sony Alpha's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Nee, het is geen spiegelreflex, het gaat om deze:
V&A aangeboden: Konica Minolta Dimage 7

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkman7
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02-2021
Dames/Heren, erg oud topic dit, maar zal er toch maar ff op gokken. De vertikal grip voor de 5d, is die ooit uitgebracht door minolta ? kan wel het e.e.a vinden op e-bay etc, maar da's allemaal niet origineel.

Verder heb ik er tegenwoordig een prachtige Canon EOS 50 D bij, maar kan maar geen afscheid nemen van de 5d, blijf het een heerlijk kiekjesding vinden die ik graag meeneem naar feesten e.d. ( en locaties waar ik bang ben de canon aan het onbenul van anderen bloot te stellen ):P

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas geen origenele VG, je zal het dus met 3th party spul moeten doen. Mijn 5D doet t trouwens ook nog prima ,ondanks wat kleine en grotere ongelukjes en onhandigheden; auto total (achteruit de vangrail in) met camera in de achterbak, in de sneeuw laten vallen tijdens t skieen enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militair
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 05:48
Nog een vraagje.

Werkt de VC-7 (dus van de analoge tijdperk) ook samen met de 7D?
Ik heb hier namelijk nog een complete set voor de 7 incl. flisters e.d. en kan nu relatief goedkoop aan een 7D komen, maar de V-grip vondt ik altijd erg fijn werken en zou het zonde vinden als ik deze nu niet meer kan gebruiken.

Gr,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Helaas, de VC7 werkt niet op de 7D. De meeste oude flitsers trouwens ook alleen maar handmatig, als je met automatische belichting wilt werken begint het bij de 5600D en nieuwer.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:09
Jiriki schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:47:
Helaas, de VC7 werkt niet op de 7D. De meeste oude flitsers trouwens ook alleen maar handmatig, als je met automatische belichting wilt werken begint het bij de 5600D en nieuwer.
Automatische belichting krijg je met de minolta 2500D, 3600D, en 5600D.
Vooral de 3600 en 5600 kun je regelmatig voor een leuk prijsje op marktplaats scoren..
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste