Zit een PCIe 16x kaartje wel stevig in een 1x slot dan?
Het lijkt me dat ie dan wat weinig houvast heeft, zeker als er een wat grotere cooler op zit...
Het lijkt me dat ie dan wat weinig houvast heeft, zeker als er een wat grotere cooler op zit...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Op de conference call hebben ze geen plannen voor een eigen physics implementatie gebracht!! En als je een x1600 als ppu wilt gaan gebruiken zal dat niet gaan met havok FX want dat zijn grafische effecten!! waarin physics verwerkt zijn, havoc FX is dus niet alleen de physics maar ook het tekenen zelf van bv zeer realistische rook of rondvliegende brokstukken! Daarvoor zal je een symetrische opstelling of een enkele kaart nodig hebben.CJ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 01:34:
[...]
Dus mijn informatie klopt gewoon hoor. X1600 ondersteunt WEL physics en dat is ZEKER!
Aan het einde van het jaar zullen de eerste games uit komen die Havok FX ondersteunen en als je weet dat eerst R600 uit komt en dat de midrange en low-end voorlopig nog R5x0 zullen zijn (ik geloof dat de nieuwe RV6x0 lijn voor Q1 07 gepland staat), dan zijn de kaarten die de physics moeten kunnen afspelen dus de huidige X1600+ kaarten.
een X1600 heeft gelukkig ook niet zo'n zware koelerSpankmasterC schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:34:
Zit een PCIe 16x kaartje wel stevig in een 1x slot dan?
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
als je pixels wilt inkleuren moet het wel symetrisch dan ben je weer gewoon aan het renderen van een geavanceeerde pixel shader & dat is wat Havok FX isSpankmasterC schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:08:
Het hoeft dus niet symmetrisch, want er is meer grafisch werk te doen dan physics-werk. Dus een andere kaart (bv. een x1900) kan dan de grafische kant doen, terwijl de x1600 de physics kant doet. Wat jij zegt over symmetrische oplossingen klopt dus niet, dan zou het ook onlogisch zijn dat ATi mobomakers pusht om boards te maken met 3 PCIe 16x sloten.
Maar het kan dus wel in 1 kaart, zoals je zelf ook zegt. Die x1600 is dus niet nodig, kan dan ook alleen op de x1900. Ook een symmetrische x1900 opstelling moet mogelijk zijn.
Op de conference call hebben ze aangeven dat hun huidige kaarten X1600 en X1900 geschikt zijn voor physics als teken dat ze al physics-capable cards in omloop hebben zitten. Over welke implemententatie het dan gaat doet niet ter zake. Lees de transcript er nog maar eens op na.oeLangOetan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:47:
[...]
Op de conference call hebben ze geen plannen voor een eigen physics implementatie gebracht!! En als je een x1600 als ppu wilt gaan gebruiken zal dat niet gaan met havok FX want dat zijn grafische effecten!! waarin physics verwerkt zijn, havoc FX is dus niet alleen de physics maar ook het tekenen zelf van bv zeer realistische rook of rondvliegende brokstukken! Daarvoor zal je een symetrische opstelling of een enkele kaart nodig hebben.
[Voor 4% gewijzigd door CJ op 04-07-2006 13:30]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Vergelijk full precision - partial precision performance op de G70:SpankmasterC schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:15:
Zou dit nog een fossiel uit het FX tijdperk zijn?
Ik ben er zelf niet helemaal op meer op de hoogte van, maar heeft de G7X generatie nog steeds een grote snelheidswinst op partial precision?
Het blijft ongeloofelijk lomp, en raar dat het nu pas aan het licht komt...
Ik vertrouw het niet helemaal, het klinkt als zoiets belachelijks dat het bijna niet waar kan zijn...
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Waarom zou Nvidia zo'n architectuur bedenken als ze genoeg kennis / geld in huis hebben om net als ati een slimmere oplossing te bedenken. Ik denk dat het idd wel kan kloppen dat ze driver optimalisaties hebben doorgevoerd om extra performance te winnen maar dat hen g7* architectuur niet klopt geloof ik nietCJ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:59:
R5x0 berekent alles binnen de shaderpipeline in full precision (FP32 - 128 bits float point processing).
R3x0 en R4x0 hebben een hybrid pixelshader pipeline. Hier wordt 128-bit gebruikt voor bepaalde texture sampling stages en 96-bits (24 bit per component, FP24) voor de rest van de shaderpipeline.
Zelfs al krijgt een ATi kaart partial precision hints (FP16) voorgeschoteld, dan wordt alles omgerekend naar een hogere precisie.
Vanaf R5x0 is er maar 1 precision voor ATi, namelijk FP32 binnen de shaderpipeline. nVidia adviseert developers om FP16 te gebruiken waar het mogelijk is, vanwege iets snellere performance op hun kaarten. ATi kan dit niet en berekent alles gewoon op FP32 op dezelfde snelheid. Er zijn dus games waar FP16 gebruikt wordt en het zou me niets verbazen als de drivers van nVidia het in zich hebben om bepaalde FP32 calls om te zetten naar FP16 om wat beter uit de verf te komen...
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Waterking zit er al 6 jaar inhjs schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:53:
@waterking, je volgt de videokaart wereld nog niet zo lang denk ik
nVidia heeft wel gekkere dingen gedaan in het niet zo verre verleden, dit is denk ik nog een erfenisje van de vorige generatie gpu's. (en er lekker in gebleven omdat je dan net weer wat meer benchmarks wint)
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Het verschil tussen 24bits per component en 32bits per component zie je ook bijna niet. Als je aan de andere kant maar met FP16 gaat werken dan kan je bv banding zien zoals je zag in Far Cry op de GeForce6 serie wat kwam door te aggressieve optimalisaties in de drivers van nVidia. De GF6 kon prima FC spelen zonder banding op goede snelheid, maar de drivers forceerden toch partial precision vanwege oude code voor de GFFX. Dus dit was een voorbeeld waar er juist geen mooi plaatje op het scherm gerenderd werd door te aggressieve optimalisaties om een klein beetje aan snelheid te winnen.waterking schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:13:
[...]
Waterking zit er al 6 jaar inalleen intresseert het me normaal geen hol of het nu 24bits of 32bits gerenderd wordt. Als het maar een mooi plaatje is wat op mijn scherm gerenderd wordt
![]()
Maar goed dit gebeurt bij alle fabrikanten ook bij ati daar gooien ze de goede dingen van oude series ook niet overboord
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Anoniem: 9449
http://www.hkepc.com/bbs/...532&starttime=0&endtime=0Replacing old weapons, ATi is going to finalize the specification and designation of RV560/570 in the coming weeks. RV570 is to replace X1900GT with the same performance but a lower cost. RV570 is probably designated to X1900GT, same with R580GT, or a new X1950 family. With regard to the previous ATi’s roadmap from Gecube, sources indicate that RV560/570 are neither 12 Pixel Shader Processor nor products based on RV530 (Radeon X1600 family) plus CrossFire Compositing Engine. In addition, to complete with nVidia 80nm G73-B1, which supports HDMI Signal Mixing and is expected in production in Q4, ATi is going to release RV550 to give HDMI Signal Mixing support to HTCP.
On the other hand, it’s confusing that if Radeon X1000 family supported HDCP as ATi stated in their web site. The answer is yes, but not now. Radeon X1000 family actually already has build-in HDCP hardware decoding support, one could enable the function by adding Crypto ROM, yet due to the license fee, the function is disabled. ATi hints that they will releasing the HDCP version soon.
Bob geeft aan dat ATi niet wacht op DX10 met de release van R600 en dat R600 ook in DX9 z'n mannetje zal staan:With a unified shader architecture, developers are free to make a scene how they want, focusing on pixel processing, vertex processing or geometry processing as they see fit without the restrictions of the ratio chosen for them in a discrete shader implementation. No longer are developers pixel constrained or vertex constrained; with a unified shader architecture, they become compute constrained, able to play with the total performance available to them in the GPU. Today developers are already seeing the benefits of unified shading on the Xbox360, and we're confident that those developers who have enjoyed the freedom of a unified architecture will find it hard to go back.
Lees het hele interview hier: ttp://www.extremetech.com/article2/0,1697,1985159,00.aspATI is not tying the launch of our DirectX 10 hardware to the launch of Vista. While DirectX 10 may only be exposed under Vista, ATI's DirectX 10 capable graphics cards are designed to deliver strong performance in DirectX 9 games running on Windows XP as well.
AMD has reached an agreement with ATI to buy the graphics chip company.
... zelf neem ik het met een grote korrel zoutif, that is, you believe a report on a Chinese-language website citing a single source said to be close to the negotiations.
Dat is wel eigenaardig, een DX10 kaart uitbrengen terwijl je die functies pas maanden later kunt gebruiken. Aan de andere kant is het ook wel begrijpelijk dat ze de ontwerpen niet iedere keer terug op de plank kunnen leggen als Microsoft Vista/DX10 opschuift.CJ schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:28:
Interview met ATi's Bob Drevin over DX10
Bob geeft aan dat ATi niet wacht op DX10 met de release van R600 en dat R600 ook in DX9 z'n mannetje zal staan:
mwoa zo eigenaardig is dat niet gezien de geschiedenis afaik...Andamanen schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:28:
[...]
Dat is wel eigenaardig, een DX10 kaart uitbrengen terwijl je die functies pas maanden later kunt gebruiken. Aan de andere kant is het ook wel begrijpelijk dat ze de ontwerpen niet iedere keer terug op de plank kunnen leggen als Microsoft Vista/DX10 opschuift.
Volgt Nvidia eigenlijk dezelfde strategie, eind van het jaar een DX10 kaart?
Zou mooi zijn;CJ schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:29:
Klopt. Het is niet eigenaardig. Zie het voorbeeld van de 9700Pro een half jaar voordat DX9 uit was.
Trouwens een ander nieuwtje... Volgens NGOHQ stopt ATi met het leveren van de standaardcooler op hun graphicscards. Alleen wanneer AIBs dit willen, zal ATi de reference cooler leveren. Zo niet... dan staat het de AIB vrij om hun eigen cooler er op te monteren.
http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=100
[Voor 4% gewijzigd door Format-C op 07-07-2006 20:20]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
In mijn ogen zou het ontzettend stom zijn van AMD om dit te doen.timdeh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:06:
Nu het moment om ATI aandelen te kopen?
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 07-07-2006 23:14]
[Voor 42% gewijzigd door CJ op 09-07-2006 11:05]
Anoniem: 149755
Lijkt me idd geen R570. De R570 heeft niet alleen een kleiner productieproces, maar toch ook een quad minder? Beide dingen samen zouden zeker meer dan 30% reductie in core-size moeten hebben.Zoals je ziet zou "RV570" wel heel erg groot zijn. Je zou verwachten van een RV570 op 80nm dat deze een stukje kleiner zou zijn dan R580, zeker ook omdat het minder transistors heeft. Het zou kunnen dat deze core dus niet RV570 is, maar R580+/R590, tenzij de die natuurlijk gegroeid is door de extra transistors voor geintegreerde CrossFire.
Jammer dat de foto te onduidelijk is om te kunnen zien of het GDDR3 of GDDR4 geheugen is......Wat zou het dan zijn? Spannend!
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 149755 op 09-07-2006 13:00]
Who knows...
[Voor 3% gewijzigd door CJ op 09-07-2006 13:10]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 116363
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dave Baumann heeft de mogelijkheid geopperd dat dit misschien gewoon de R580 core is op het RV570 PCB zodat ATi het kan testen op voltages en verschillende configuraties. Als RV570 een gelijke configuratie heeft als een X1900GT, dan lijkt me dat op zich niet geheel onlogisch.Anoniem: 149755 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:23:
[...]
Lijkt me idd geen R570. De R570 heeft niet alleen een kleiner productieproces, maar toch ook een quad minder? Beide dingen samen zouden zeker meer dan 30% reductie in core-size moeten hebben.
Geintegreerde Crossfire zou misschien wat extra transistors kunnen kosten, maar we spreken hier over meer dan honderd-miljoen transistoren per cm2. Die paar transistors voor crossfire zal op deze schaal nauwelijks waarneembaar moeten zijn. Als geintegreerde crossfire echt zoveel inneemt, dan is het sowieso niet de moeite waard om het te intrgreren gezien de grote kostentoename per core.
Wellicht dat ATI kan profiteren van de beschikbare productiecapaciteit van AMD, die momenteel druk bezig is met fabrieken bouwen.Thund3r schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:50:
Kan iemand me eens uitleggen in hoeverre dit interessant is voor ATi zelf? Ze doen het toch helemaal niet slecht? Hebben d8 ik genoeg geld op in de spaarpot en hebben prima vooruitzichten.
Ik snap zelf niet in welk opzich ATi er op vooruit kan gaan.
Helemaal niet natuurlijk. In het ergste geval verdwijnt gewoon de naam Ati. Iedereen praat maar over "samenwerking" maar een keiharde overname is toch echt wat anders...Thund3r schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:50:
Ik snap zelf niet in welk opzich ATi er op vooruit kan gaan.
[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-07-2006 16:44]
Ik vrees van wel, de naam "Radeon" zullen ze echter gewoon blijven gebruiken. Iemand die Nvidia overneemt zal de naam Geforce ook niet zo snel overboord zetten.Krizzie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:44:
Ik denk niet dat AMD dan de naam ATI gaat schrappen hoor.
[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-07-2006 19:25]
Dat op de FP is puur n.a.v. de geruchten van midden vorige week. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er iets van klopt.Thund3r schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:50:
Weer wat meer info over die overname door AMD op de FP.
QFTAnoniem: 9449 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:46:
[...]
Dat op de FP is puur n.a.v. de geruchten van midden vorige week. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er iets van klopt.
[Voor 19% gewijzigd door oeLangOetan op 10-07-2006 21:59]
http://www.firingsquad.com/hardware/hdr+aa_ati_radeon_x1k/You see, HDR lighting comes with a significant performance hit even with today’s fastest graphics cards. As a result, most reviewers and end users have just assumed that combining one performance-sapping feature (HDR) with another (AA) would result in sluggish frame rates. As we’re about to show you today however, apparently that isn’t the case, as ATI’s latest X1K cards are capable of delivering very good frame rates in games like Oblivion and Far Cry, even once the game’s eye candy settings are cranked up and HDR+AA is enabled!
...
Now if we can just see what kind of performance we can expect from Crysis and Unreal Tournament 2007 once HDR+AA is turned on. Unfortunately we’ll all have to wait a little longer to see those results…
Oh soz dan, was iemand anders die een vraag stelde en werd doorverwezen naar de zoek functie en met zoeken op X1900 & warmte kreeg ik alleen deze topics terugPuppetmaster schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:46:
hoewel dit niet het topic is voor zulke vragen, lijk jij toch gewoon recht te hebben op je garantie?
als jij geen gekke dingen hebt gedaan met je kaart hoef je verder niks aan te tonen behalve de kassabon
Ik raad je aan de artic x2 cooler te kopen. Makkelijk te monteren, ziet er mooier uit (voor mij niet boeiend), scheelt bij mij tot letterlijk tot meer dan 20 graden!! omdat ik een opening heb met stof filter aan de zijkant kan de cooler "koude" lucht ana zuigen terwijl de standard koeler zeer en dan ook echt zeer oneffectief omgaat mer air flow. heb dat ding eens goed bekeken en ik vindt het echt schandalig dat die standard cooler zo slecht ontworpen is. Minimale zuig kracht (wel goed dat die warme lucht uitblaast) tegen zeer veel geluid ivp gewoon te blazen wat een stuk effectiefer is. En het belangrijkste, hij maakt voor mij geen hoorbaar geluid!!!! Na 10 min gamen met die standard koeler op 5500 rpm moet ik gewoon me oren ff rust geven, ik wil accuut geen straaljager pilot meer worden ook!!marceltenb schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:41:
Een tijdje geleden heb ik eens CoD2 geinstalleerd van een vriend om eens te kijken hoe dat loopt op mijn X1900xt maar na een minuut ofzo krijg ik ineens allemaal artifacts in beeld die continue flikkeren en niet consistent zijn...
Ik had dit heel af en toe wel eens in WoW wat ik meestal speel, maar dat is/was echt sporadisch...
Ik kwam er achter dat wanneer ik WoW speel mijn GPU bijna nooit warmer wordt dan 70 graden, echter met CoD2 schiet deze gelijk door naar de 82 graden en hoger waardoor de artifacts optreden...
Tevens zie ik hetzelfde effect in 3Dmark 2006 en heb ik met normaal video afspelen last van verticale strepen (gestippeld, dus geen hele lijnen) die meestal zwart, maar soms ook groen/wit zijn...
Nu heb ik gelezen dat de kaart tot 120 graden zou kunnen theoretisch, en vind het vreemd dat ik echt onspeelbaar veel artifacts krijg als de kaart net iets over de 80 graden komt.
Het betreft hier een X1900XT van Sapphire met de standaard cooler...
Dit deed zich voor terwijl de tweakertool van Ati nog niet unlocked was, heb hem nu maar even unlocked om de snelheden van GPU en geheugen omlaag te brengen bij het gamen zodat deze wat minder snel warm wordt ...
Enig idee of dit een bekend phenomeen is bij deze Sapphire kaarten met stock cooler ? hij is nog geen jaar oud dus mischien terugbrengen en wat zijn mijn rechten dan ? moet ik aantonen dat het door normaal gebruik is gekomen ?
(copy van mijn post in Deel 39, zag te laat dat die gesloten was...)
http://www.twitch.tv/jannustitannus
als jij met (imo) redelijk normale temps al artifacts krijgt, lijkt me iets niet in orde met die kaart.marceltenb schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:56:
[...]
Oh soz dan, was iemand anders die een vraag stelde en werd doorverwezen naar de zoek functie en met zoeken op X1900 & warmte kreeg ik alleen deze topics terug
[Voor 33% gewijzigd door MensionXL op 11-07-2006 17:35]
Ik heb er eentje & ik hoor het niet maar een aantal andere componenten zijn nogal luidruchtigMensionXL schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:33:
Weet iemand misschien of de koeler van deze Sapphire Radeon x1600pro (veel) herrie maakt?
Wil hem namelijk over een paar dagen gaan halen en een pokke herrie zou toch jammer zijn.![]()
(Andere koeler kan dan wel later maar ben beniewd hoe jullie hem vonden)
Ok mooi thx, daar heb ik wat aanoeLangOetan schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:38:
[...]
Ik heb er eentje & ik hoor het niet maar een aantal andere componenten zijn nogal luidruchtig
de fan draait standaard op 25-30% en bij het gewone kantoorwerk is hij dus wel stil
hij is in ieder geval een stuk stiller dan mn oude R9700Pro
[Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 11-07-2006 17:40]
/agreedPuppetmaster schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:31:
[...]
als jij met (imo) redelijk normale temps al artifacts krijgt, lijkt me iets niet in orde met die kaart.
je kan dan wel proberen het op te lossen met een andere koeler, maar dan verlies je in theorie sowieso je garantie, en zo hoog lijken de temps niet te zijn (80+).
aangezien je nu nog garantie hebt kan je daar beter gebruik van maken...
[Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 11-07-2006 17:41]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
floppy-connector die bovendien meegeleverd is, zelfde als R9700MensionXL schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:39:
[...]
Ok mooi thx, daar heb ik wat aan
Enneh die stroomaansluiting? Is dat nou van een floppydrive? Of krijg je er een molex/pci-e convertertje bijgeleverd? (zelf heb ik agp dus een standaard pci-e stroomkabeltje heb ik niet)
[Voor 10% gewijzigd door oeLangOetan op 11-07-2006 17:46]
[Voor 40% gewijzigd door Upke dupke op 12-07-2006 00:33]
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Bron: http://ir.ati.com/phoenix...icle&ID=881137&highlight=ATI's H.264 video decoder chosen by Microsoft for Xbox 360 HD DVD player
ATI's H.264 decoder brings sharper, more true-to-life high-definition content to homes everywhere
MARKHAM, ONTARIO - Jul 12, 2006 - ATI Technologies today announced that Microsoft Corp. has chosen ATI's H.264 decoder for the Xbox 360(TM) HD DVD player, bringing users sharper, more true-to-life visuals and smoother playback of high-definition content. HD DVDs encoded using one of three approved codecs deliver up to six times the resolution of traditional DVDs all on a single disc. Built on ATI's Avivo(TM) technology, the decoder used for the Xbox 360 HD DVD player brings to bear ATI's considerable multimedia know-how to ensure gamers, home theatre buffs, and casual viewers alike get a more perfect picture from the H.264 format.
"The Xbox 360 gives consumers access to a world of high-definition games and video content through Xbox Live Marketplace. With the new Xbox 360 HD DVD player using ATI's decoder technology, we're giving consumers the choice to playback the latest in high-definition movies," said Todd Holmdahl, corporate vice president of Xbox 360 hardware development. "HD DVD brings new meaning to the term home theater. When people see the visual clarity and realism that Microsoft and ATI are delivering through the Xbox 360 this holiday, they will be blown away."
To enable the smoothest H.264 video playback possible, the ATI decoder technology makes use of the Xbox 360's graphics processing unit (GPU) to accelerate video processing. The unified shader design of the GPU enables high-end processing techniques such as comb filtering and automatic gain control to ensure that video artifacts such as blockiness or color bands don't disrupt playback.
"With the Xbox 360 HD DVD player, Microsoft and ATI are pushing the boundaries of high-definition multimedia content," said Rick Bergman, senior vice president and general manager, PC Business Unit, ATI. "The decoder technology used in the new drive provides high fidelity visuals unlike anything ever seen before. This is another example of the close cooperation between our two companies, and the commitment we both share to delivering the most immersive experience possible for audiences around the world."
For more information about ATI's decoder technology, please visit http://www.ati.com/technology/avivo. For more information about Microsoft's new HD DVD player for the Xbox360 please visit http://www.xbox.com/hddvd.
PC Specs
[Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 13-07-2006 14:03]
gele tulpje is toch composiet?Anoniem: 51473 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:25:
Als ik gebruik wil maken van composite achterop mijn x1900XTX, moet ik dan nog wat speciaal doen? Ik krijg wel beeld met tulp, maar niet met composite
Component inderdaad.. ExcusesPuppetmaster schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:10:
[...]
gele tulpje is toch composiet?
of bedoel je component?
Kan aan mij liggen, maar van Component heb ik nog never niet gehoord, ik denk dat je S-Video bedoeld, een zwarte aansluiting die een beetje van een PS/2 plug weg heeft
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
Anoniem: 59888
Als je een paar posts naar boven kijkt zie je staan dat ze het over Composiet hebben maar juist op het andere doelen, wat dan "Component" genoemd wordt.Anoniem: 59888 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:03:
Ik denk dat met component eerder composiet bedoelt wordt. Dat is inderdaad wat anders dan s-video.
Anoniem: 59888
Het Xbit Labs artikel dat Help! hier eerder vandaag postte over de Voors en Tegens van een eventuele overname van ATi door AMD, laat eigenlijk wel goed zien hoe je de overname geruchten moet inschatten.Oet schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:15:
[...]
Even ontopic: Over die mogelijkheid tot overname door AMD,
.... knip ....
Kijk het kan wellicht voor ATi heel positief zijn, maar wat is het voor de markt/comsument, das natuurlijk wel even belangrijker eigelijk..
(Ben gewoon hardop aan het denken/speculeren)
MeOet schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 01:09:
Ben ik de enige die het zo lang vind duren voordat er eens eindelijk Socket AM2 bordjes met ATi chipsets uitkomen of wat, de hele markt raakt overspoelt met nVidia based bordjes en als je ATi wil dan bijt je in het stof, c'mon ATi...
Net de websites beetje af zitten struinen, geen Asus, geen Sapphire.. En ik wil toch wel mijn pc upgraden binnenkort... btw, intel met zijn mooie woorden over die Conroe, maar met al die bijgeluiden zie ik het wel Augustus worden voordat je een chippie kunt bemachtigen dus dat zie ik ook niet zitten..
Iemand die nieuwe telg van Asus gezien, dat Crosshair bordje, mooie specs zeg, nijs design, zware tegenvaller is dat het een nForce 590 based bord isIets zegt me dat Asus dit never niet gaat doen met een ATi chipset...
Nog iets anders btw, DDR 2 800, iemand enig idee wanneer dat komt?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
sigh
Tja maar die moet ik niet. Zal wel net zo bagger zijn als hun afgelopen planken. Dit keer pak ik mooi een DFi. Hopelijk is i er nog voor het einde van de maand.redeamed schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 08:36:
Als het goed is komt de Asus M2R32 MVP Deluxe met ATI Xpress 3200 chipset in augustus beschikbaar. Dit bord kun je op de website van ATI terugvinden als je zoekt op moederborden met de 3200 chipset.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb precies hetzelfde blok erop zitten momenteel en dat gaat goed hoorPilatuS schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:02:
Tnx Krizzie
De kaart zal niet heet worden, komt een koelblok op voor de core en mem. Het water word weer gekoelt door een triple 120mm rad.
Het komt er net zo uit te zien als op het volgende plaatje alleen dan zonder de sticker.
[afbeelding]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Firingsquad geeft hiervoor de waarschijnlijke reden in de conclusie....Astennu schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 07:42:
[...]
Wat wel een beetje raar is is die grote peformance drop van de R580 TOV de R520 in HDR + AA. bij de R580 is deze wel heel veel groter. Ik gok dat de robs dan gewoon de limmit vormen en de Shader units niets staan te doen.
De R520 is gebottlenecked door het aantal shaderunits wanneer het aankomt op HDR performance. Doordat de R580 3x zoveel shaderunits heeft per ROP, is deze dus een stuk sneller in shaderintensieve situaties. Gebleken is dat HDR enorm veel baat heeft bij meer shaderunits. Wanneer echter AA wordt toegepast, wat in de ROPs gebeurd, hebben beide kaarten evenveel ROPs ter beschikking en lijkt de performancedrop op de R580 iets groter tov de R520.This is probably because the GPU on the older R520 cards is already pretty bottlenecked once HDR is running in Oblivion, once AA is added, the GPU can’t bottom out much further. In the case of the R580-based cards, they’re not quite as overtaxed with just HDR running, so once HDR+AA is enabled you see performance decline significantly.
Niet per se.Krizzie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:17:
Dus de rops zijn eigenlijk te langzaam voor de shaders in de R580?Als je de kaart echt 100% belast.
Uit de FAQ in de second post: Wat is een ROP?Als een shader unit z'n taak sneller af heeft dan een ROP, wat voorkomt in scenarios met weinig shader gebruik, dan zijn ROPs dus de beperkende factor en zal R580 nooit sneller zijn dan R520 (behalve dan door de iets hogere kloksnelheid).
Als er echter enorm veel shaders (of lange shaders) gebruikt worden, dan zijn het de ROPs die dus moeten wachten op de shaderunits en zal de R580 in het extreme geval zelfs tot 3x sneller kunnen zijn dan R520.
Dit dacht ik dus ook alleen heb het niet zo uitgelecht. Maar de toekomst zal uitwijzen of die 3:1 een goede zet is geweest. Voor de huidige gen alleen als je geen HDR + AA gebruikt. Anders is het verschil aanzienlijk klijner.CJ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:21:
[...]
Firingsquad geeft hiervoor de waarschijnlijke reden in de conclusie....
[...]
De R520 is gebottlenecked door het aantal shaderunits wanneer het aankomt op HDR performance. Doordat de R580 3x zoveel shaderunits heeft per ROP, is deze dus een stuk sneller in shaderintensieve situaties. Gebleken is dat HDR enorm veel baat heeft bij meer shaderunits. Wanneer echter AA wordt toegepast, wat in de ROPs gebeurd, hebben beide kaarten evenveel ROPs ter beschikking en lijkt de performancedrop op de R580 iets groter tov de R520.
Er komt sowieso 2x 80mm intake op 6 volt voor de hdd's in de kast te zitten. Ik heb nu een PC met 0,0 intake en dat gaat al jaren goed. Maar met deze kaart ga ik er wel wat voorzichtiger mee om.Demon_Eyez schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:19:
[...]
Ik heb precies hetzelfde blok erop zitten momenteel en dat gaat goed hoorKan allleen zijn dat de temps van de v-regs iets omhoog gaan als je weinig airflow in je kast hebt zitten. De airflow van de stockkoeler is er immers niet meer.
De R580 heeft volgens mij een tekort aan geheugenbankbreedte. Een X1900XTX met 775Mhz geheugen heeft 49,6Gb/s over 16 rops. Dit is met 4 quad's op 650Mhz.16 ROPs zijn eigenlijk prima. Ik denk dat als je de R580 meer bandbreedte geeft om mee te werken, de performancehit met HDR + AA op de R580 een stuk(je) kleiner wordt. De 3:1 architecturen hebben meer baat bij extra geheugenbandbreedte dan bv het opvoeren van de coresnelheid.
[Voor 7% gewijzigd door Format-C op 15-07-2006 18:58]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hehe, heb na twee 7900 GT's toch ook maar weer voor ATi gekozen. Kon er niet tegen dat nVidia nog steeds geen FSAA + HDR ondersteundRappieRappie schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:57:
Welke drivers zijn momenteel het beste voor de X1900 serie? De 6.5 of de 6.6?
Ik ga mijn 7950GX2 ruilen tegen de X1900XTX van Cheetah (formerly known as FirefoxAG). Ik kan er niet meer tegen dat ik CSS niet met V-Sync kan spelen met mijn 7950GX2. (Algemeen bekend SLi kwaaltje)![]()
En ik houd het nog wel een maandje of 3 vol met die XTX. Power zat.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
WTF maakt vsync nu uit, voor mij geen bal. liever hogere frames, je merkt er geen reet van.RappieRappie schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:57:
Welke drivers zijn momenteel het beste voor de X1900 serie? De 6.5 of de 6.6?
Ik ga mijn 7950GX2 ruilen tegen de X1900XTX van Cheetah (formerly known as FirefoxAG). Ik kan er niet meer tegen dat ik CSS niet met V-Sync kan spelen met mijn 7950GX2. (Algemeen bekend SLi kwaaltje)![]()
En ik houd het nog wel een maandje of 3 vol met die XTX. Power zat.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details