MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Dan nog haalt de kaart in de stresstest meer dan 180fps

Daarom ga ik voor de X1900XT, die klok ik zelf met WC wel naar XTX speeds of hoger.
Das persoonlijk, ik erger me aan tearing en wil een beeld dat staat als een dia bij wijze van spreken dan.Anoniem: 151544 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:16:
[...]
WTF maakt vsync nu uit, voor mij geen bal. liever hogere frames, je merkt er geen reet van.
en die 7950GX2 maakt alles kapot van ATI.
Rappie, wat werkt er niet aan vsync? Werkt het helemaal niet in die games?
Je moet evt. dx tweaker gebruiken voor triple buffering.
Niet op voorraad.
Ik heb al met Cheetah afgesproken te ruilen tegen zijn X1900XTX. Hij wou graag Quad Sli proberen.edward2 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:58:
[...]
Das persoonlijk, ik erger me aan tearing en wil een beeld dat staat als een dia bij wijze van spreken dan.
Rappie, wat werkt er niet aan vsync? Werkt het helemaal niet in die games?
Je moet evt. dx tweaker gebruiken voor triple buffering.

Ik ben er zo zat van he... Die tearing maakt me helemaal gek. Ik denk dat ik gewoon te erg gewend ben geraakt aan superstrak en superrustig beeld terwijl ik game.
Dit gaat gewoon ten koste van headshots!

In CSS werkt het gewoon niet. Wat ik ook probeer. En laat dat nu net MIJN game zijn...

Maar goed; het vreemde is ook een beetje dat ik bijvoorbeeld in DTM racedriver de AF van de 7950GX2 niet scherp genoeg vind. Daar erger ik me ook een beetje aan. Ik wil nVidia absoluut niet afkraken, maar ik kan het duidelijk zien aan het "circuit" (de weg). Ook die witte lijnen op de banen zijn mooier en minder jaggy/ blurry.
Ik denk dat ik de laatste tijd gewoon teveel kaarten gehad heb. Sterker nog; ik heb ze alle high end kaarten gehad, behalve de 7900GT.
Ik heb de 7800GTX, X1800XT, X1900XT, de 7900GTX én de 7950GX2 gehad, en straks nog de X1900XTX. En ik ben er nu zat van.

Amen.

[Voor 3% gewijzigd door Format-C op 16-07-2006 00:15]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik weet wel dat SLI met 2 kaarten een probleem had met vsync in early drivers, dat was ook één van de redenen dat ik voor CF ben gegaan.RappieRappie schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:10:
[...]
Ik heb al met Cheetah afgesproken te ruilen tegen zijn X1900XTX. Hij wou graag Quad Sli proberen.![]()
Ik ben er zo zat van he... Die tearing maakt me helemaal gek. Ik denk dat ik gewoon te erg gewend ben geraakt aan superstrak en superrustig beeld terwijl ik game.
Dit gaat gewoon ten koste van headshots!En dat is niet de bedoeling.
![]()
In CSS werkt het gewoon niet. Wat ik ook probeer. En laat dat nu net MIJN game zijn...Ik heb ook al wat met triple buffering zitten klooien, maar het wil gewoon niet. (Ik had een keer via een mail die tip van je gehad dacht ik)
Maar goed; het vreemde is ook een beetje dat ik bijvoorbeeld in DTM racedriver de AF van de 7950GX2 niet scherp genoeg vind. Daar erger ik me ook een beetje aan. Ik wil nVidia absoluut niet afkraken, maar ik kan het duidelijk zien aan het "circuit" (de weg). Ook die witte lijnen op de banen zijn mooier en minder jaggy/ blurry.
Amen.
Er zijn voor- en nadelen in beide kampen, maar IQ gaat voor alles en dat vind ik bij ATI idd net wat beter. Prey spelen met 10x superaa met voldoende fps is gewoon amazing.
Niet op voorraad.
Wat is dit voor fanboypraat, genoeg games waar de X1900XTX sneller is dan een 7950GX, en voor mensen met een TFT is Vsync erg fijn, ik gebruik hetzelf ook altijd.Anoniem: 151544 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:16:
[...]
WTF maakt vsync nu uit, voor mij geen bal. liever hogere frames, je merkt er geen reet van.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Owh ja ? Probeer maar eens HDR + AA te doen dan is je FPS 0Anoniem: 151544 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:16:
[...]

Maar klopt ATi heeft nog geen tegenhanger voor die GX2.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ok ik kan dit niet weten op TFT's want ik heb een CRT.Thund3r schreef op zondag 16 juli 2006 @ 09:07:
[...]
Wat is dit voor fanboypraat, genoeg games waar de X1900XTX sneller is dan een 7950GX, en voor mensen met een TFT is Vsync erg fijn, ik gebruik hetzelf ook altijd.
bij mij maakt het geen bal uit.

Ik hoop eerlijk gezegd dat die er ook niet komt! Want eigenlijk zie ik de noodzaak er niet echt van in. Ik ruil niet voor niks een kaart in die 8000 3DMarks scoort tegen een kaart die er 6000 scoort in '06. De X1900XTX OF 7900GTX zijn momenteel gewoon snel genoeg om alle games mooi en met acceptabele framerates te kunnen draaien, met AA en AF op hoge settings.Astennu schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:25:
[...]
Owh ja ? Probeer maar eens HDR + AA te doen dan is je FPS 0want hij kan dat niet.
Maar klopt ATi heeft nog geen tegenhanger voor die GX2.
Ik heb nu met de GX2 HL2 op HQ 8xAA gespeeld, maar er is op zich weinig verschil met 4xAA. (Wat een GTX of XTX ook aankan)
Ik ben eigenlijk al helemaal klaar voor de G80 of R600. Mijn centjes liggen al te wachten om te worden omgezet in een monster van een DX10 kaart... En eventueel ook nog een Conroe...

Maar de G80 (of R600) duurt waarschijnlijk nog wel een maandje of 3. Minimaal. En tot die tijd kan ik me makkelijk redden met een XTX.

[Voor 3% gewijzigd door Format-C op 16-07-2006 10:40]
Eej manPilatuS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:15:
@ Demon_Eyez. Is die 720/1700 de max voor de X1900XT zonder arti's of kan ie nog harder ?
Aangezien ik ook een X1900XT krijg volgende week met de zelfde WC als die jij hebt. Het is alleen jammer dat ik met een P4 3.0GHz moet draaien tot de Conroe E6600 uit komt. Die P4 kan ik ook niet oc'en omdat ie niet van mij is. (kan em wel oc'en maar wil het risico niet lopen dat er iets mis mee gaat, zou mij 120 euro ofzo kosten)
@ RappieRappie. Waarom wil je perse met V-sync aan spelen ? Wat is daar het voordeel van ?

720/850 is Artifact vrij

Ik wil nog wel verder gaan want er zal heus nog wel rek in die kaart zitten, alleen wil ik eerst m'n custom heatsink afmaken die ik op de vreg plaats, want deze werd met dat standaard rode alu ding iets van 85 graden ondere full load. Ik zit nu op 72 graden, maar ik ben nog bezig om een grote heatsink te maken met meer koelvinnen. Als die erop zit ga ik verder met verhogen van de core.
Baal ergens wel dat m'n waterblok geen vreg blok heeft, kwam er te laat achter dat deze blokken wel de vreg koelen en nog betaalbaar zijn

offtopic. Me hoopt stilletjes dat het binnenkort nou wel eens mogelijk gaat worden om Crossfire te draaien op een DFI nF4 Sli bord
[Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-07-2006 16:55]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 61668
Ik heb de Club3D Radeon X1600 XT 256MB op het ook.
Alls ik ga kijken bij www.hardwaretotaal.nl staan er 2 types:
- Club3D Radeon X1600 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI)
- Club3D Radeon X1600 XT Crossfire 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)
kan ik nu gewoon de normale versie pakken en naderhand moet ik de crossfire versie pakken?
Of moet ik nu de crossfire editie pakken en naderhand nog een crossfire editie?
Er is maar 1 soort X1600XT. Er zijn geen speciale CrossFire edition kaarten (de zgn mastercard) uitgekomen. Als je een X1600XT in CrossFire wil draaien kan je gewoon twee willekeurige X1600XTs aan elkaar koppelen. Communicatie gebeurt via de PCIe-bus zonder hulp van externe kabels of speciale mastercards.
Koop gewoon de goedkoopste X1600XT. Later koop je er nog eentje goedkoop bij en die plaats je in je tweede PCIe 16x slot om 't in CrossFire te laten draaien. Of je koopt er een andere snellere kaart bij en gebruikt de X1600XT voor physics.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
@ CJ, Prachtig icoon

De Crossfire editie bestaat inderdaad niet, maar de 'zogenoemde' crossfire editie heeft in dit geval wel Dual-DVI.. Dit kan handig zijn als je met 2 schermen wil werkenAnoniem: 61668 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:58:
Wie kan me ff helpen, ben een beetje in de war geraakt en wil graag een bestelling de deur uit doen.
Ik heb de Club3D Radeon X1600 XT 256MB op het ook.
Alls ik ga kijken bij www.hardwaretotaal.nl staan er 2 types:Nu wil ik later misschien een crossfire setup pakken maar nu voor het moment nog niet.
- Club3D Radeon X1600 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI)
- Club3D Radeon X1600 XT Crossfire 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)
kan ik nu gewoon de normale versie pakken en naderhand moet ik de crossfire versie pakken?
Of moet ik nu de crossfire editie pakken en naderhand nog een crossfire editie?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Anoniem: 107573
Is mooi gezegd hoor Rappie. Ik red mij ook prima met een 7900GTX, en ik game zelfs op 1600/1200. Ook al was de verleiding voor een 7950X2 erg groot, ik heb mij ingehouden. Écht alles wat de laatse tijd aan games is uitgekomen, lopen als een trein ( behalve dan Oblivian op 1600/1200 alles openRappieRappie schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:38:
[...]
Ik hoop eerlijk gezegd dat die er ook niet komt! Want eigenlijk zie ik de noodzaak er niet echt van in. Ik ruil niet voor niks een kaart in die 8000 3DMarks scoort tegen een kaart die er 6000 scoort in '06. De X1900XTX OF 7900GTX zijn momenteel gewoon snel genoeg om alle games mooi en met acceptabele framerates te kunnen draaien, met AA en AF op hoge settings.
Ik heb nu met de GX2 HL2 op HQ 8xAA gespeeld, maar er is op zich weinig verschil met 4xAA. (Wat een GTX of XTX ook aankan)
Ik ben eigenlijk al helemaal klaar voor de G80 of R600. Mijn centjes liggen al te wachten om te worden omgezet in een monster van een DX10 kaart... En eventueel ook nog een Conroe...![]()
Maar de G80 (of R600) duurt waarschijnlijk nog wel een maandje of 3. Minimaal. En tot die tijd kan ik me makkelijk redden met een XTX.

Maar ik kan niet echt laptops vinden die ook een X1800 Mobility hebben. Hopelijk komt er ook snel een X1700 mobility met 8 robs.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Hier geloof ik dus niks van, heb meerdere reviews gelezen dat de x1900xt beperkt overclockbaar is. Mijn x1900xt die max 74 graden wordt op 635/755 kan ik niet verder overclocken want dan crashed die, op precies dezelfde snelheden als die in een review werden geven als de max overclock bare snelheid draait die stabiel. En die van jouw draait ff +130 mhz hogerDemon_Eyez schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:32:
[...]
Eej man![]()
720/850 is Artifact vrij, ik krijg pas een paar artifacts op 740/1700 wat betreft de core. Asl ik het geheugen op 860 laat draaien krijg ik strepen. Die 720/850 doe ik met 1.475v op de core en 2.0v over het ram.
Ik wil nog wel verder gaan want er zal heus nog wel rek in die kaart zitten, alleen wil ik eerst m'n custom heatsink afmaken die ik op de vreg plaats, want deze werd met dat standaard rode alu ding iets van 85 graden ondere full load. Ik zit nu op 72 graden, maar ik ben nog bezig om een grote heatsink te maken met meer koelvinnen. Als die erop zit ga ik verder met verhogen van de core.
Baal ergens wel dat m'n waterblok geen vreg blok heeft, kwam er te laat achter dat deze blokken wel de vreg koelen en nog betaalbaar zijn
[afbeelding] ook.
[afbeelding]
offtopic. Me hoopt stilletjes dat het binnenkort nou wel eens mogelijk gaat worden om Crossfire te draaien op een DFI nF4 Sli bord

http://www.twitch.tv/jannustitannus
mijn XT draait met verder alles standaard op 650/775 en hij kan nog wel iets hoger denk ik. Hij wordt alleen soms wel warmer dan 90C....... Verder is ie gewoon stabiel en zonder artifacts maar mss heb ik wel geluk. Met waterkoeling kan kun je wss gewoon hoger komen.evilpin0 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:51:
[...]
Hier geloof ik dus niks van, heb meerdere reviews gelezen dat de x1900xt beperkt overclockbaar is. Mijn x1900xt die max 74 graden wordt op 635/755 kan ik niet verder overclocken want dan crashed die, op precies dezelfde snelheden als die in een review werden geven als de max overclock bare snelheid draait die stabiel. En die van jouw draait ff +130 mhz hoger
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Meer voltage op de core en mem + waterkoeling. Meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen.evilpin0 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:51:
[...]
Hier geloof ik dus niks van, heb meerdere reviews gelezen dat de x1900xt beperkt overclockbaar is. Mijn x1900xt die max 74 graden wordt op 635/755 kan ik niet verder overclocken want dan crashed die, op precies dezelfde snelheden als die in een review werden geven als de max overclock bare snelheid draait die stabiel. En die van jouw draait ff +130 mhz hoger
Dat zou erg mooi zijn. Echter denk ik niet dat veel merken dit gaan gebruiken. Mischien Alienware en Voodoo pc. Maar ik zie niet snel een merk als Acer of Asus, Enz in een laptop van een euro of 1600 een SLi of Crossfire setup gebruiken. En een X1700 zou je wel zien. Ook al zouden de kosten hetzelfde zijn. Dus ben benieuwd of we als niet rijke consument daar iets aan gaan hebben. Want ik heb geen zin in een laptop van meer dan 2000 euro. ( meeste SLi modellen zijn iets van 3000 euro geloof ik dan heb je wel 2x7900 )CJ schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:33:
Mobility Radeon CrossFire komt er eerst nog binnenkort aan.
[Voor 22% gewijzigd door Astennu op 17-07-2006 14:13]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
http://uk.theinquirer.net/?article=33079
juist voor vsync ofzo ruilen, als je die scores ziet met 4* AA enzo haalt die nvidia gewoon nog zoveel meer.
Tjsa......je kunt het ook anders zien. Wellicht zijn er ook mensen die veel geld over hebben gehad voor een graka, graag ook de mogelijkheid willen hebben om spellen op HDR+AA en/of Hoekonafhankelijke AF te spelen.Anoniem: 151544 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:09:
de mensen die een GX2 ruilen voor een ATI vind ik eigenlijk zo dom eh.
juist voor vsync ofzo ruilen, als je die scores ziet met 4* AA enzo haalt die nvidia gewoon nog zoveel meer.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Je kan het ook zo zien;Anoniem: 151544 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:09:
Of je speelt met V-sync aan en haalt constant 75FPS met superstrak beeld, of je speelt met onrustig beeld zonder V-Sync met 150FPS. En of je nu 75 of 100 of 150FPS hebt; 75 is meer dan genoeg, en dat haalt zowel de ATi X1900 als de GX2 in zo'n beetje elke game.
De nVidia GX2 zal wel meer FPS halen, maar ik heb nu ALLE high end kaarten gehad van beide merken, behalve de 7900GT, en de X1900 gaf het strakste beeld in games.
No shit...

En een paar FPS boeien me niet echt. Zolang ik maar niet met 30 of 40 FPS on-line zit te gamen, want dan tref ik echt wel maatregelen hoor. Dat zal hier niet zomaar gebeuren...

En er zijn gewoon mensen die absoluut met V-Sync aan willen spelen zonder tearing en dat soort shit, en daar ben ik er 1 van.

Edit; en om je gerust te stellen; normaal gesproken was ik ook tevreden geweest met een 7900GTX qua performance, alleen vertrouw ik de 7900 serie niet meer omdat ik zelf al een GTX RMA heb moeten sturen.
[Voor 17% gewijzigd door Format-C op 17-07-2006 17:55]
Moet je eens een TFT kopen.. heb je dan wss wel meer last vanAnoniem: 102844 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:17:
ik heb nooit last van tearing met v-sync uit...

Let er wel op dat dat met jou cpu niet gaat lukken 180fps , en je gpu erg overkill is tegen over je cpu.PilatuS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:44:
Ik heb een plaatje van een X1900XTX in CS:S met alles voluit, AA/AF/HDR/Shadows/Enz op 1280x1024.
Dan nog haalt de kaart in de stresstest meer dan 180fps
Daarom ga ik voor de X1900XT, die klok ik zelf met WC wel naar XTX speeds of hoger.
Dit is meer iets voor de pers dan voor het publiek. MXM SLI wordt ook enkel door o.a. Clevo gesupport en welicht dan een bedrijf als Alienware het verkoopt maar die markt is enorm klein. Dan heb ik het nog niet gehad over de extra de kosten, de hitte, het extra gewicht, de verkorte batterylife, etc.CJ schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:33:
Mobility Radeon CrossFire komt er eerst nog binnenkort aan.
Pas als grafische CPU's dual core worden dan zal een technologie als mobile crossfire / sli pas nut hebben gok ik. Leuk eigenlijk om te zien dat bij de grafische chips de software ready is, maar de hardware nog niet (2 kaarten) en bij de cpu's is de software (weinig multithreading software) nog niet ready maar de hardware wel (dual core)
eigenlijk vind ik mensen die niet begrijpen dat er voor anderen meer kan zijn dan alleen FPS zo dom he?Anoniem: 151544 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:09:

ik noem HDR+AA, HQ-AF (hoekonafhankelijk), algemene IQ aspekten, drivergewenning (was voor mij erg wennen aan mn huidige Nvidia drivers, na jaren ATi, en vind ze nog steeds niet prettig werken) en in dit specifieke geval V-sync.
vooral als je op een reso van slechts 1280*1024 speelt gaan die FPS minder een rol spelen en wordt de kwaliteit belangrijker...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Dat vind ik idd het probleem. Alleen Extreme High end laptops hebben dit en deze zijn niet betaalbaar voor de normale consument. En Dual core GPU's zie ik nog niet heel snel komen. Want het probleem wat je dan kan krijgen is dat het geheugen te sloom is. + Cores zijn nu al uit veel onderdelen opgebouwd. Kun je een quad al niet als een Core zien ? ( uitgaand van een unified shader GPU ). Je ziet nu al dat de R580 niet alles er uit kan halen door een te kort aan memory bandbrete en dat wordt alleen maar groter als je 2 cores op die zelfde memory bus hebt zitten. Dat heb je ook bij de Gemini X2 kaarten. En ik zie nog niet snel kaarten met een 512 Mbit memory bus komen. Wordt de PCB nog complexer en groter.The Source schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:23:
[...]
Dit is meer iets voor de pers dan voor het publiek. MXM SLI wordt ook enkel door o.a. Clevo gesupport en welicht dan een bedrijf als Alienware het verkoopt maar die markt is enorm klein. Dan heb ik het nog niet gehad over de extra de kosten, de hitte, het extra gewicht, de verkorte batterylife, etc.
Pas als grafische CPU's dual core worden dan zal een technologie als mobile crossfire / sli pas nut hebben gok ik. Leuk eigenlijk om te zien dat bij de grafische chips de software ready is, maar de hardware nog niet (2 kaarten) en bij de cpu's is de software (weinig multithreading software) nog niet ready maar de hardware wel (dual core)
Ha, dan geloof je toch niet... .evilpin0 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:51:
[...]
Mijn kaartje wordt trouwens 38 graden, da's met waterkoeling erop en onder full load, tja 74 graden voor de core is ook een beetje veel he....

Mss moet je eerst maar eens wat meer lezen over overklokken voordat je je mond opentrekt

Ik heb je alvast opweg

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=87890
andL65 : 729/828 with volts at 1.475/2.099/2.099/1.480 this is a X1900XT on air
Alucardu : 669/774 with volts at 1.450/2.201/2.102/1.550 this is a X1900XT on air
einCe : 725/873 with volts at 1.400/2.151/2.151/1.500 this is on stock cooler
licken : 760/860 with volts at 1.425/2.124/2.086/1.486 this is on water
Sals : 702/819 with volts at 1.475/2.119/2.119/1.500 this is on a stock cooler
Lane-k : 772/891 with volts at 1.475/2.192/2.192/1.500 this is on a stock cooler
Eastcoasthandle : 720/832 with volts at 1.425/2.108/2.108/1.486 this is on a stock cooler
irenic : 725/835 with volts at 1.450/2.130/2.130/1.500 this is on a stock coolre
darksythe : 725/835 with volts at 1.450/2.130/2.130/1.500 this is on a stock coolre
Kesnel : 725/873 with volts at 1.475/2.150/2.102/1.486, this is on stock cooler
Chr0n1c : 720/860 with volts at 1.470/2.171/2.124/1.514. this is on stock cooler
[Voor 48% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-07-2006 11:53]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Eigenlijk zou ik dit niet hoeven doen, maar toch quote ik even een van de topicregels:
Bron: TopicregelsWat is absoluut NOT DONE in dit topic?
- Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
[Voor 10% gewijzigd door CJ op 18-07-2006 12:10]
Tot dat de Core 2 Duo te koop is draai ik met een P4 3.0GHz en die zal zeker een zware bottleneck zijn. Maar met een beetje mazzel komt er deze maand nog die Core 2 Duo in.mad_max234 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:05:
[...]
Let er wel op dat dat met jou cpu niet gaat lukken 180fps , en je gpu erg overkill is tegen over je cpu.
De Core 2 Duo is een E6600 en daar moet ik toch wel minimaal de 3.2GHz mee kunnen halen met een FSB van 400MHz. Ik denk dat dan de X1900 de bottleneck is.
Die E6600 CPU's die een aantal mensen hier op got hebben doen allemaal 4GHz+. Maarja dat zijn allemaal handpicked CPU's. Ik ga er van uit dat mijn E6600 wel de 3.2 gaat halen en ik hoop de 3.6GHz.
je hebt gelijk, heb het al aangepast, maar die gast begint er zelf mee. Maak me niet uit voor leugenaar want dan krijg je een reactie.CJ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:16:
[...]
Eigenlijk zou ik dit niet hoeven doen, maar toch quote ik even een van de topicregels:
[Voor 26% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-07-2006 11:26]
Intel disses ATI's integrated chipset: No new boards based on ATI anymore
The Inq komt ook met wat andere berichten over over de X1650 en R600
En veel interessanter is dat er nu bewijs binnen druppelt van het gebruik van lagere precisie door nVidia binnen de nieuwe (en zeer veeleisende DX9 benchmark) Rydermark. http://uk.theinquirer.net/?article=33097
Inderdaad een behoorlijk verschil. Het is bij de één (welke zou dat zijn??CJ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:34:
Niet echt een auw-moment hoor. Het was toch al vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het gebruik van ATi chipsets een tijdelijke oplossing zou zijn?
En veel interessanter is dat er nu bewijs binnen druppelt van het gebruik van lagere precisie door nVidia binnen de nieuwe (en zeer veeleisende DX9 benchmark) Rydermark. http://uk.theinquirer.net/?article=33097

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

die ATi is me iig wat te scherp, de Nv is wel erg wazig, maar iets daar tussenin zou op zich wel het mooiste zijn denkik.
[edit]
waarom doen ze zo moeilijk over de naam Nvidia? ATi wordt toch ook gewoon genoemd?
[Voor 26% gewijzigd door Puppetmaster op 18-07-2006 15:45]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik zat zelf meer aan opgeshopped te denken. Vooral bij die van Ati zie je rechts net onder de kade dat van het water een stukje niet geselecteerd is en nog dezelfde tint heeft als het zogenaamde nvidea plaatje.winwiz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:19:
[...]
De ander is fris, opgepoetst kortom zoals het hoort......
Misschien bang dat ze een rechtzaak en schadeclaim aan hun broek krijgen.Puppetmaster schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:42:
h
waarom doen ze zo moeilijk over de naam Nvidia? ATi wordt toch ook gewoon genoemd?

[Voor 46% gewijzigd door Astennu op 18-07-2006 21:03]
Ik heb zo'n vermoeden dat het idd een hoax is, buiten het water om zijn er geen verschillen. En btw, als ik het "Nvidia" plaatje open in photoshop, het water een "sharpen more" filter geef, dan ziet het er exact hetzelfde uit als het "Ati" plaatje.Arrigi schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:02:
TBH vind ik het water bij de nvidia mooier, maar is het bootje (en het water bij het bootje) mooier bij de ati... Wel raar dat er buiten het water niks verschilt. Hoax? (de plaatjes dan, het bericht geloof ik best!).

Dat is dus dat witte gedoe! Halos van een sharpening-filter!Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:36:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat het idd een hoax is, buiten het water om zijn er geen verschillen. En btw, als ik het "Nvidia" plaatje open in photoshop, het water een "sharpen more" filter geef, dan ziet het er exact hetzelfde uit als het "Ati" plaatje.
ATi will be introducing new high end products in coming August
Posted by overclocker at 12:30
ATi will be introducing the R580+ models namely Radeon X1950XTX and Radeon X1950 CrossFire edition and a 256M Radeon 1900XT in August 2006.
The Radeon X1950XTX is based on R580+ core and has 512MB GDDR4. The Radeon X1950 CrossFire Edition will also be announced right after the X1950XTX.
In a few more days, ATi will also release a 256M version of the Radeon X1900XT.
bron : http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1153225849,35732,
Ik zeg: HEBBEN!epo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:51:
Nieuwe kaartjes in Augustus :
ATi will be introducing new high end products in coming August
Posted by overclocker at 12:30
ATi will be introducing the R580+ models namely Radeon X1950XTX and Radeon X1950 CrossFire edition and a 256M Radeon 1900XT in August 2006.
The Radeon X1950XTX is based on R580+ core and has 512MB GDDR4. The Radeon X1950 CrossFire Edition will also be announced right after the X1950XTX.
In a few more days, ATi will also release a 256M version of the Radeon X1900XT.
bron : http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1153225849,35732,

maybe kun je beter even bij beide fotos de water rand volgen.CJ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:34:
Niet echt een auw-moment hoor. Het was toch al vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het gebruik van ATi chipsets een tijdelijke oplossing zou zijn?
Dan zul je zien dat het water bij die ATI foto erg sterk gephotoshopped is.
Op zo ongeveer elk forum zijn ze het daar namelijk overeens.
het is een van die dingen waar je aan kunt zien dat ze bij TheInq of erg dom zijn of veel smerige trukjes gebruiken om viewers te trekken.
Anoniem: 149755
Ik heb m'n twijfeld over die hele engine in Rydermark aangezien het water in "blokken" verdeeld lijkt te zijn. Ik zou dus niet klakkeloos er van uit gaan dat dit gephotoschopped is waar vele verstand van denken te hebben.
Het is zelfs niet eens bekend wie de developers zijn, aangezien deze voorlopig anoniem wensen te blijven. Wat wel bekend is, is dat Rydermark zeer hoog geanticipeerd wordt in het 3D wereldje vanwege het intensieve gebruik van DX9. Er gaan geruchten dat Rydermark de officieuze opvolger is van Aquamark.
lees de thread op XS maar eens.Anoniem: 149755 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:55:
Is het niet mogelijk om zelf die Rydermark test uit te voeren. Dan weet je namelijk zeker dat het niet gephotoshopped is.
Ik heb m'n twijfeld over die hele engine in Rydermark aangezien het water in "blokken" verdeeld lijkt te zijn. Ik zou dus niet klakkeloos er van uit gaan dat dit gephotoschopped is waar vele verstand van denken te hebben.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107626
Genoeg info daar om te zien dat het gewoon een goedkope photoshop is.
Beide fotos zijn 100% identiek behalve het water.
Als de ene foto van een Nvidia GPu is en de ander van een ATI GPU dan zouden er op de foto veel meer verschillen moeten zijn dan alleen maar het water en je kunt ook zien op de foto hoe on nauwkeurig de photoshop gedaan is.
Dus als het echt aan de GPU zou liggen dan zou het niet alleen het water zijn waar verschil is.
http://www.beyond3d.com/f...hp?p=794320&postcount=195
- R580+ kost $399 (The Inq)
- R580+ is 7% sneller (The Inq)
- R580 gekoppeld aan GDDR4 zorgt voor een performancebump van 10-20% (rechtstreeks van ATi)
- R580+ krijgt een nieuwe cooler
- GDDR4 verbruikt 45% minder stroom (Samsung)
- Launch: 23 Augustus
- 1 R580+ is niet sneller dan 2 G71Ms in de GF7950GX2 (duh), maar 2 R580+s bij elkaar wel (The Inq)
- Er komt een X1900XT 256MB voor $299
Trek hieruit je eigen conclusies.
Denk toch maar dat ik geld vraag van mijn RMA(7900GT) en ga voor een ATi mits hij echt minder stroom verbruik/hitte produceert.(En waarschijnlijk 100 euro extra investeren ;_;)CJ schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:46:
Even wat recente geruchten op een rijtje:
- R580+ kost $399 (The Inq)
- R580+ is 7% sneller (The Inq)
- R580 gekoppeld aan GDDR4 zorgt voor een performancebump van 10-20% (rechtstreeks van ATi)
- R580+ krijgt een nieuwe cooler
- GDDR4 verbruikt 45% minder stroom (Samsung)
- Launch: 23 Augustus
- 1 R580+ is niet sneller dan 2 G71Ms in de GF7950GX2 (duh), maar 2 R580+s bij elkaar wel (The Inq)
- Er komt een X1900XT 256MB voor $299
Trek hieruit je eigen conclusies.
Word me eerste ATi kaart naast die van mijn notebook.(Me eerste desktop ATi, al sinds TNT2 al lid van groene kamp! :P(Daarvoor voodoo ;o))
Wel raar dat Inq zegt 7% increase en ATi 20% alleen al van memory.
45% minder stroom op mem. Core zal ook wel iets minder zijn alleen de vraag is hoeveel. En ram is maar iets van 1/20e van het totaal bij een X1900.Bejit schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:57:
[...]
Denk toch maar dat ik geld vraag van mijn RMA(7900GT) en ga voor een ATi mits hij echt minder stroom verbruik/hitte produceert.(En waarschijnlijk 100 euro extra investeren ;_;)
Word me eerste ATi kaart naast die van mijn notebook.(Me eerste desktop ATi, al sinds TNT2 al lid van groene kamp! :P(Daarvoor voodoo ;o))
Wel raar dat Inq zegt 7% increase en ATi 20% alleen al van memory.
Want ik vraag me af hoe dicht die 2 op elkaar zullen zitten. Door de Die shrink zal de R580+ wel een stuk goedkoper zijn dan de R580. Maar er zit wel GDDR4 op en dat zou nog wel eens duurder kunnen zijn.
Dus ik vraag me af hoe nuttig de R580+ nog is als de R600 zo dichtbij is. Of R600 komt pas ergens volgend jaar.
Ik vraag me sterk af of die pics nep zijn. Wat is het belang van de developer en van de INQ.

Bovendien, waarom zou het resultaat van verschillende precisie niet juist dat kunnen zijn wat je ziet op die foto?
Diegene die zeggen dat het nep is komen op mij een beetje goedkoop over: "Ja ik kan heel goed photoshoppen en dit is in photoshop gedaan en het is nog prutswerk ook!!! Kijk maar ik leg een verschillenfilter eroverheen en je ziet alleen zus of zo" & " Ja maar ik kan nog beter photoshoppen en wat een prutsOrs wahaha " etc.
Allemaal van die zelfbenoemde goden die denken ook wat te weten.
Of t echt of nep is daar zullen de developers van Rydermark vanzelf iets over laten horen. Trouwens als ik goed keek meende ik zelf ook verschillen in scherpte te zien op bijv de toren.
Dat is precies wat ik me een tijdje geleden ook al afvroeg.Astennu schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:34:
Wat CJ zegt kan ook nog. Wanneer worden deze kaarten verwacht ? Augustus ? En de R600 voor december ?
Want ik vraag me af hoe dicht die 2 op elkaar zullen zitten. Door de Die shrink zal de R580+ wel een stuk goedkoper zijn dan de R580. Maar er zit wel GDDR4 op en dat zou nog wel eens duurder kunnen zijn.
Dus ik vraag me af hoe nuttig de R580+ nog is als de R600 zo dichtbij is. Of R600 komt pas ergens volgend jaar.

Het antwoord is denk ik dat ATI in een produktontwikkelingcyclus zit. Het ding is ontwikkeld en ingepland en onder de streep is het wss voordeliger om hem toch te introduceren.
Zelf denk ik dat ik deze even uitzit en gewoon hoop op goede verkrijgbaarheid van de R600. Die ga ik gelijk halen. Op dit moment is dat de enige kaart die me echt trekt. Ben superbenieuwd hoe die unifiedshader presteert en hoe de vergelijking met de G80 uitpakt.
Tegen die tijd zullen er ook betere moederborden voor de Conroe zijn en wellicht is de Kentsfield er dan ook al dus lijkt me een prima tijd om te upgraden.
Oh ja nog een mooi post op tweakguides, verplichte kost voor de Graphicsadept:

The Gamer's Graphics & Display Settings Guide
[Voor 55% gewijzigd door Help!!!! op 20-07-2006 09:54]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
http://uk.theinquirer.net/?article=33147
Ik vind dat persoonlijk erg weinig dit zijn de snelheden van de X1900 XTX core. Dus had wel op iets van 675-700 gehoopt. Memory op 1 ghz standaard is wel een hele verbetering alleen GDDR4 moet ook makkelijk 1,2 of 1,4 kunnen. Mischien bewaren ze dat voor de R600Anoniem: 149755 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:13:
Volgen de inquirer werk de X1950 op 650Mhz core en 1Ghz mem. De crossfire editie werkt op dezelfde kloksnelheden;
http://uk.theinquirer.net/?article=33147

Any way die bump van 775 naar 1000 zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de GPU de limmit wordt. Momenteel wil het geheugen nog wel eens de limmit vormen.
Ook ben ik benieuwd naar de latency's van GDDR 4 TOV die van GDDR 3. DDR II voor Vga was brak je kon beter DDR 1 hebben. Later kwam GDDR 3 dat had nog steeds wel iets hogere latency's maar ook veel hogere snelheden en dat was echt een hele grote verbetering.
Wat TheInq op het moment in hun eigen verdediging zegt over die fotos is onzin omdat:
Als het echt iets in de shaders zou zijn dan zou all het water verschillen en niet slechts een deel.
Waarom is het bootje ook anders gerenderd op foto 2 maar is de rest van de foto 100% identiek?
Waarom is naast het water ook stukken van de kade en de mensen anders?
er zijn dus gewoon teveel fouten in die foto die TheInqs verklaring tegenspreken.
Dus mocht het zoals TheInq zegt aan de shading van de GPU liggen zit er gewoon teveel willekeur in.
Het lijkt me dus gewoon dat TheInq een fout gemaakt heeft door de fotos niet te controleren en ze het niet willen toegeven.
Wat levert het hun op?
Mocht TheInq het gedaan hebben: extra traffic
Mocht TheInqs bron het gedaan hebben: Ze zitten zich nu kapot te lachen.
BTW aangezien de R600 niet al te lang na de R580+ komt zou het kunnen dat ze de R580 gebruiken om die nieuwe koeling te testen en dat beide redelijk lang naast elkaar gemaakt zullen worden?
bv dat als de R600 komt de R580+ een soort van snelle mid-end word.
Vorig jaar ging het even mis toen R520 niet in Mei uit kwam, waardoor een simultane launch mogelijk werd van R520/RV530/RV515.
Als ATi echt hun nieuwe kaart rond de €399 lanceert, dan zijn we weer terug in de tijd van de Radeon9700Pro die ook rond de €399 gelanceerd werd. Da's al €200 naar beneden in vergelijking met de X1900XTX.
Over die nieuwe cooling, vergeet niet dat laatst bekend is gemaakt dat ATi geen referencecooling meer gaat leveren, maar het aan de AIB zelf over laat om hun eigen cooling te ontwerpen/gebruiken. In de praktijk komt het er waarschijnlijk op neer dat de gemiddelde AIB te lui is en dus toch de referencecooling van ATi gaat gebruiken.
Dit zegt helemaal niets als je niet weet hoe de Rydermark-engine is opgebouwd. Het zou namelijk heel goed kunnen dat het water en het bootje uit bewegende voorgrond textures bestaat en dat de achtergrond statische textures zijn wat op een heel ander manier gerenderd kan worden.Wat TheInq op het moment in hun eigen verdediging zegt over die fotos is onzin omdat:
Als het echt iets in de shaders zou zijn dan zou all het water verschillen en niet slechts een deel.
Waarom is het bootje ook anders gerenderd op foto 2 maar is de rest van de foto 100% identiek?
Waarom is naast het water ook stukken van de kade en de mensen anders?
er zijn dus gewoon teveel fouten in die foto die TheInqs verklaring tegenspreken.
Dus mocht het zoals TheInq zegt aan de shading van de GPU liggen zit er gewoon teveel willekeur in.
ff afwachten dus.
Dus we kunnen op een R580+ gewoon een R580 cooler verwachten. En op de R600 mischien ook. Want je kunt zeggen wat je wil maar die werkt wel goed. Ze zouden alleen een iets grotere fan gebruiken. Zou veel schelen in de herrie.CJ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:07:
R580+ zal wel een paar maanden naast R600 blijven bestaan. Als ik het goed heb begrepen dan gaat het dit keer wel zoals het eigenlijk vorig jaar had moeten gaan, dus eerst de high end kaart, en dan een paar maanden later de midrange en low-end die gebaseerd zijn op deze highend kaart.
Vorig jaar ging het even mis toen R520 niet in Mei uit kwam, waardoor een simultane launch mogelijk werd van R520/RV530/RV515.
Als ATi echt hun nieuwe kaart rond de €399 lanceert, dan zijn we weer terug in de tijd van de Radeon9700Pro die ook rond de €399 gelanceerd werd. Da's al €200 naar beneden in vergelijking met de X1900XTX.
Over die nieuwe cooling, vergeet niet dat laatst bekend is gemaakt dat ATi geen referencecooling meer gaat leveren, maar het aan de AIB zelf over laat om hun eigen cooling te ontwerpen/gebruiken. In de praktijk komt het er waarschijnlijk op neer dat de gemiddelde AIB te lui is en dus toch de referencecooling van ATi gaat gebruiken.
[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 21-07-2006 16:35]
Anoniem: 107626
Best logische redenatie van Hexus. Ik geloof ook niet dat de doelgroep groot is om en een videokaart en tuner in één te hebben. De prijs van de kaart en de winst van een extra slot vrij is nou niet echt de moeite waard om een AIW te kopen.n Europe ATI have cut loose their combined graphics card and tuner All-In-Wonder product line.
ATI pulled the plug on the project on 1st July 2006, since amongst other reasons they weren't RoHS compliant. ATI will still be developing their TV tuner products in the form of ATI Theatre 550, and 650.
All-In-Wonder could be the first major victim of the July introduction of new RoHS laws as far as hardware and media enthusiasts are concerned, but isn't likely to be the last.
ATI's All-In-Wonder range of graphics cards cum tv tuners were a unique product, with Nvidia never rising the challenge and creating a competing SKU. However, with digital TV tuners widely available and at low prices, perhaps ATI decided there was no point in making AIW RoHS compliant, and thought it best to focus on its Theatre products.
So, it looks like our X1900 All-In-Wonder review could quite possibly be our last look at AIW.
Nja met Crossfire kom je nog wel eens sloten te kort al helemaal als je ook al een losse sound kaart hebt. De vraag is alleen of een AIW kaart ook in CF werkt.Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:43:
Nieuwtje van Hexus:
[...]
Best logische redenatie van Hexus. Ik geloof ook niet dat de doelgroep groot is om en een videokaart en tuner in één te hebben. De prijs van de kaart en de winst van een extra slot vrij is nou niet echt de moeite waard om een AIW te kopen.
Nee.Astennu schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:57:
[...]
De vraag is alleen of een AIW kaart ook in CF werkt.
The Inquirer bericht dat ATI op 23 augustus met een nieuwe videokaart zal komen, de X1950XTX. Deze op de R580+ gebaseerde kaart krijgt 512MB GDDR4 geheugen aan boord dat op 2.0GHz geklokt zal zijn. De core loopt op 650MHz. Hiermee is de X1950XTX naar verwachting 7% sneller dan de X1900XTX.
ATI hoopt met de X1950XTX een troef in handen te hebben die ze naast nVidia's GeForce 7950 GX2 kunnen plaatsen. Eén enkele X1950XTX zal trager zijn dan nVidia's high-end kaart, maar een CF-opstelling van de X1950XTX zou sneller zijn dan de 7950 GX2. Verwacht wordt dat ATI de kaart op de markt brengt voor een prijs die beneden de 400 euro ligt.
De kloksnelheden van de XTX en de CFE worden door ATI gelijk gehouden. Voorheen was het de XTX die hogere kloksnelheden kreeg ten opzichte van een CrossFire Edition. Met de komst van de R600 zal er mogelijk geen CFE-kaart meer nodig zijn om twee ATI videokaarten te laten samenwerken.
http://www.hardware.info/...ugustus_in_de_winkel/6158
Wat is dit voor een bull. Ik bedoel een 7900 GTX is ook slomer dan de GX2 maar 2 in SLI is sneller zelfde geld voor de X1900 XT. Maar vergeet niet dat de GX2 nu ook in SLI kan dan dan is 2xX1950 XTX denk ik niet genoeg. Die 7% peformance boost moet dan helemaal uit het geheugen komen. Blijkbaar is die 0.08u niet veel beter voor het clocken want de clocks speeds zijn gelijk gebleven aan de R580. Ik hoop toch dat dit toch niet helemaal waar is er dat i toch wat hogere clocks heeft. Anders is het alleen maar een voordeel voor ATi dat de chips goedkoper te maken zijn. Dus ze wat scherpere prijzen kunnne neer zetten.Versteegrob schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:05:
ATI X1950XTX eind augustus in de winkel
The Inquirer bericht dat ATI op 23 augustus met een nieuwe videokaart zal komen, de X1950XTX. Deze op de R580+ gebaseerde kaart krijgt 512MB GDDR4 geheugen aan boord dat op 2.0GHz geklokt zal zijn. De core loopt op 650MHz. Hiermee is de X1950XTX naar verwachting 7% sneller dan de X1900XTX.
ATI hoopt met de X1950XTX een troef in handen te hebben die ze naast nVidia's GeForce 7950 GX2 kunnen plaatsen. Eén enkele X1950XTX zal trager zijn dan nVidia's high-end kaart, maar een CF-opstelling van de X1950XTX zou sneller zijn dan de 7950 GX2. Verwacht wordt dat ATI de kaart op de markt brengt voor een prijs die beneden de 400 euro ligt.
De kloksnelheden van de XTX en de CFE worden door ATI gelijk gehouden. Voorheen was het de XTX die hogere kloksnelheden kreeg ten opzichte van een CrossFire Edition. Met de komst van de R600 zal er mogelijk geen CFE-kaart meer nodig zijn om twee ATI videokaarten te laten samenwerken.
http://www.hardware.info/...ugustus_in_de_winkel/6158
En dat ATi misschien deze keer ook voor stilte/minder warmte/minder stroomverbruik heeft gekozen ipv snelheid (die ze immers al hebben met het snellere GDDR4).Astennu schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:45:
[...]
Die 7% peformance boost moet dan helemaal uit het geheugen komen. Blijkbaar is die 0.08u niet veel beter voor het clocken want de clocks speeds zijn gelijk gebleven aan de R580. Ik hoop toch dat dit toch niet helemaal waar is er dat i toch wat hogere clocks heeft. Anders is het alleen maar een voordeel voor ATi dat de chips goedkoper te maken zijn. Dus ze wat scherpere prijzen kunnne neer zetten.
Daar had ik even niet meer aan gedacht.. Maar de X1900 had ook zuiniger kunnen zijn. Veel cores konden 625 MHz halen op 1,25v En dat scheelde volgens mij al iets van 30-50 watt.Arrigi schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:53:
[...]
En dat ATi misschien deze keer ook voor stilte/minder warmte/minder stroomverbruik heeft gekozen ipv snelheid (die ze immers al hebben met het snellere GDDR4).
Maar mischien hebben ze dat nu gedaan ja en draait die core op 1.2 volt of zo. Dat zou het hitte probleem oplossen. En de overclockers kunnen er dan altijd nog speed uit halen.
[Voor 4% gewijzigd door Astennu op 21-07-2006 22:31]
AMD Board Approves Acquisition of ATI, Bankers Confirm
Anyway, als dit waar is zal het een erg grote impact hebben. Ik heb hier eerder al wat gedachten laten gaan mbt de graphics en x86 industrie, maar wat te denken van de xbox360 / ps3 deals, wat te denken van mobile phone graphics, etc.
Idd. Ik denk dat de Dekstop vga kaarten wel zullen blijven. Alleen zullen ze dan wel eens in het half jaar uitkomen ? Kan Nvidia tegen zo;n reus op ? Wat gebeurt het met de Mobile Phone Graphics. En Worden ze chips van bijde bedrijven beter door het samen werken ? Ik ben wel nieuwt wat er gaat gebeuren.The Source schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:01:
Er gaat weer een sterk AMD koopt ATI gerucht. Ik vernam donderdag avond al iets in de wandelgangen, en kon leuk nog een paar ATI aandelen inslaan. Gisteren + 5.28% en toen was er nog niets bekend. Na de sluiting van de beurs kwamen de geruchten (want dat zijn het nog steeds) naar buiten en nu staat ATI after hours + 9.12%.
AMD Board Approves Acquisition of ATI, Bankers Confirm
Anyway, als dit waar is zal het een erg grote impact hebben. Ik heb hier eerder al wat gedachten laten gaan mbt de graphics en x86 industrie, maar wat te denken van de xbox360 / ps3 deals, wat te denken van mobile phone graphics, etc.

BTW waarom is de topictitel "ATi" en niet "ATI"
PC Specs

Verwacht je nog een prijsverlaging binnenkort ?
vroeger was het ATi, ik denk dat het 2 jaar geleden veranderde naar ATI (btw ik vond hun oude logo mooier)Help!!!! schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:34:
BTW waarom is de topictitel "ATi" en niet "ATI"
Microsoft Denies "DirectX Physics" Rumor
http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=32160Last month, a furor was briefly caused around the web by reports of a job listing indicating software giant Microsoft might be in the process of developing a "Direct Physics" API to standardize the increasingly chaotic physics landscape. Now comes word that hardware magazine MaximumPC has bearded the giant in its lair and put the question to them directly, in the person of Rich Wickham, Director, Windows Gaming Business.
The September issue of the magazine reports that when braced on the matter Wickham noted he wrote the ad almost a year ago, and Microsoft has "no plans for a physics API", but rather are merely trying to "be on top of the situation" in an up-and-coming area of gaming interest.
Given the flurry of rumors surrounding a physics API for inclusion in a future version of DirectX, Wickham's denial may come as a surprise to some. However, there are also indications that a physics API as a part of DirectX is not really necessary. Foremost is that in Direct3D 10, there is nothing that requires a device to be capable of output to a display. In the context of other improvements in D3D10, such as improved context switching and virtual memory support, it seems that general-purpose computation on a GPU or a vector coprocessor with an appropriate driver will play a much bigger role than in previous DirectX versions.
In addition, Microsoft Research has been developing a higher-level API for performing GPGPU work; ATI is also expected to introduce its own GPGPU-oriented API in the coming months. With the improved functionality of D3D10 for general-purpose computation and the development of simpler programming models for such applications, the role of the advertised position might be to examine the needs of higher-level APIs that use D3D10 and serve as an intermediary between the core D3D team and developers such as Havok or Ageia.
[Voor 80% gewijzigd door Ultraman op 22-07-2006 17:02]

Die cooler is eindelijk groter geworden. Waardoor je op een lage RPM meer lucht verplaatst. En die huidige coolers waren heel stil op low RPM. Mijn kaart met 1.2v was op zig stil genoeg maar stock maakt de kaart te veel lawaai. Deze cooler kan daar denk ik wel verandering in brengen.
Edit:
Net te laat

Ik ben trouwens ook benieuwd naar die X1650. is dat een RV530 core op 0.08u of is dat de nieuwe RV560 core met de extra Robs. Dat laatste lijkt me wel erg mooi.
[Voor 20% gewijzigd door Astennu op 22-07-2006 17:50]
[Voor 71% gewijzigd door vleesjus op 22-07-2006 18:58]
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
.. op 80 nm iddvleesjus schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:54:
Het is een r580 met gddr4 geheugen en een ander koelertje.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Ik hoop toch wel dat hij op 0.08u gemaakt is. Bij de stock cooler van de X1900 bedekte die air duct ook niet de hele brete van het slot. Ben benieuwd naar de prestaties van dit ding.vleesjus schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:54:
Het is een r580 met gddr4 geheugen en een ander koelertje. Die koeler ziet er wel iets groter uit dan een standaard artic silencer. Vooral aan de kant van het pci slot is het goed te zien, de artic silencer is daar veel smaller en neemt lang niet het hele slot in qua breedte. Deze koeler doet dat wel, afgezien van een paar openingen.
De R580+ Zou 0,08µ zijn. Maar de vraag is of de X1950 een R580 of R580+ core heeft.SpankmasterC schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:37:
Of is het dan een R580+ core gemaakt op 90nm?

idd, zeker als nvidia er in slaagt de G80 in oktober te introducerenCJ schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:18:
Januari 2007 is ook maar een gerucht. ATi heeft al aangegeven dat ze niet wachten op Windows Vista. Er zit een redelijk grote kans in dat R600 voor de kerst in de schappen ligt.
Voor zover ik weet heeft ATi de hulp ingeroepen van Arctic Cooling voor het ontwikkelen van de X1950XTX cooler. Dus als het dezelfde Arctic Cooling kwaliteit heeft, dan is-ie zeer stil, koelt beter dan de huidige X1900 dualslotcoolers en blaast dus ook nog eens lucht naar buiten je kast, wat de algehele case-temp ook nog eens ten goede komt.vleesjus schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:54:
Die koeler ziet er wel iets groter uit dan een standaard artic silencer.
Mja veel mensen gebruiken wel de stock coolers en wagen zig er niet aan om er een andere op te zetten. Dus voor die mensen die dit geweldig.epo schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:05:
Vraag me af het nut van die x1950xt... Leuk die nieuwe koeler, maar ik gebruik nu gewoon een Zalman VF900, die doet het prima. Maar in september zou de Nvidia G80 uitkomen... denk niet echt dat de x1950xt kans maakt tegen die kaart.
Maar ik denk dat ATi die R600 dan ook wel naar voren schuift.
Kan best kloppen het lijkt ook een beetje op een Silencer cooler van Artic alleen met een grotere fan en een grotere duct. + een veel groter cool blok. Ik denk dat er wel een hoog RPM fan in zit. Geen 7k zoals de oude X1900 coolers maar ik denk toch wel 4k-5k. Want die van artic gaan niet boven de 2900 RPM. En dan kan het nog wel eens heet worden. MAar ben erg benieuwd naar de prestaties van die cooler.CJ schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:17:
[...]
Voor zover ik weet heeft ATi de hulp ingeroepen van Arctic Cooling voor het ontwikkelen van de X1950XTX cooler. Dus als het dezelfde Arctic Cooling kwaliteit heeft, dan is-ie zeer stil, koelt beter dan de huidige X1900 dualslotcoolers en blaast dus ook nog eens lucht naar buiten je kast, wat de algehele case-temp ook nog eens ten goede komt.
[Voor 45% gewijzigd door Astennu op 22-07-2006 23:20]

PC Specs
Als ik die kaart zo zie zou ik em meteen willen hebben. Maar ik moet me inhouden tot aan de R600 anders zou het zonde geld zijn. Of ik moet me XTX voor een leuke prijs kwijt moeten kunnen en na genoeg niets ( niet meet dan 25 euro ) moeten bij leggen. Maar dan moet ik die XTX wel verkopen voordat deze uit is.Help!!!! schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:00:
Ik vind het een mooie cooler om te zien en hij ziet er ook functioneel beter uit met zijn grote fan. Goed om te zien dat ATI zijn verantwoordelijkheid neemt.
Maar ik denk niet dat het de moeite waard is aangezien i maar ietsjes sneller wordt.

Dit topic is gesloten.