Nick39 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:23:
Ook afsluiten kan mis gaan.
KPN gaat er van uit,bij isdn,dat hoofdnummer is poort 1, subnummers mag je zelf indelen op poort 2.
Bij isdn is het zo dat als je hoofdnummer uit geprogrammeerd wordt,je msn nummers automatisch ook niet meer bestaan,ze hangen vast aan dat hoofdnummer.
Na veel klagen en klooien,ook in de eerste 8 dagen al dat ik opzegtermijn had (niet eerlijk,heb ik ze ook verteld,je bent dan niet geporteerd dus je kan nog niet ten volle je internetplusbellen uitproberen) geprobeerd op te zeggen maar ze vertellen je steeds iets anders,bellen je terug,zodat je naar mijn idee over die opzegtermijn heen gepushed wordt.
Daarna moest ik wachten tot een monteur hier een experia zou komen omwisselen,het lijkt me logisch dat je dan nog even wacht.
Ik heb wel schriftelijk medegedeeld dat ik de opzegtermijn pas in wilde laten gaan nadat ik het nieuwe modem had en geporteerd was,met de toevoeging dat als de monteur toch langs kwam ik mocht aannemen dat ze daarmee akkoord gingen.
Ik kreeg alleen de standaard reactie die je ook per mail krijgt namelijk,het is druk,het kan tot een maand duren.
Na veel geklooi was na 3 maanden mijn geduld op.
Ik heb gebeld,en gebeld,elke 10 minuten weer,want steeds kreeg je een persoon die niet in wil gaan op je mededeling dat je er vanaf wil maar die in wil gaan op je storingen.
Uiteindelijk kreeg ik een ticket nummer voor de afdeling klantenreacties.
Duur 0900 nummer uiteraard.
Mevrouw regelde met veel gemor de afsluiting,of ik terug wilde naar isdn-2,nee doe maar isdn-1 tesamen met onbeperkt bellen en adsl direct kom ik bijna net zo duur uit.
Dat kon niet,dat was een kontrakt wijziging..bladiebla.
Goed,dan helemaal alles opzeggen.
Maar wat doet juffrouw,ze maakt een order aan voor het nummer op poort 1.
Vanwege problemen met de fax waren de hoofdnummers en fax verwisseld,hoofdnummer naar poort 2, faxnummer naar poort 1.
Als je het hoofdnummer opzegt verdwijnen de submsn nummers,maar zij heeft dus een sub msn nummer opgeheven,niet het hoofdaccount.
Met als gevolg dat wel de fax uitviel op poort1,maar het hoofdnummer bleef op poort 2.
Dat was half mei.
Ik boekte die maand terug,verreken maar..ik kan voor een deel niet meer bellen,klaar.
Daarna verdween mijn homepage en toegang tot de mail servers.
Echter nu werd juni weer afgeboekt.
KPN zegt nu, u heeft 1 nummer IPB opgezegd,niet de hele aansluiting.. ja hoor..ik zeg het faxnummer op omdat ipb niet goed werkt,en hou wel mijn hoofdnummer.
KPN niet te overtuigen,dus ik bel mijn advokaat.
Die belt KPN,ze sluiten met terugwerkende kracht af,ze hebben een foutje gemaakt,en crediteren mei en juni.
Goddelijk gebaar ware het niet dat mijn experia al terug was naar KPN..ik heb juni niet kunnen bellen.
Ze krediteren slechts hun eigen maand,juni was ik al afgesloten en de experia was al terug,dus ze krediteren een foute maand..de fouten zijn volgens KPN te wijten aan een experimentele dienst en dat ik zelf voor 80 euro gebeld heb met hun helpdesk met mobiel kan ze niet schelen.
Omdat er nog een "schuld" aan hangt geven ze mijn nummers ook niet vrij voor overname door Casema,dus mijn nummer die ik al bijna 17 jaar heb kan ik niet meenemen.
Dus ook bij een afsluiting moet je er op letten dat KPN het wel goed doet