[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:36

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:53:
Ik wil binnenkort met mn comfort (planet) naar comfort IPB (planet). Nu vraag ik mij af of mijn internetverbindingen intussen gewoon beschikbaar blijft (ik hoor, ja, en nee, dus wil graag ff horen uit ervaringen enzo). Ik veronderstel dat ik ook mn emailadres gewoon kan houden

bvd

997c2s
ben toevallig vandaag geport.

s`ochtens heb ik gewoon zitten internetten.

toen kwam de postbode met me pakketje.

dsl router afgekoppeld.
siemens der voor in de plaats.

alles aangesloten (met de oude dsl splitter :P )
en gelijk internet via die siemens bak. hoefde niet eens me pc configureren :D

overigens had ik 3x daarna gehad dat die siemens ff onderuit ging.
denk door updates of zo, want nu is hij gewoon online 3 uur al

[ Voor 8% gewijzigd door Duinkonijn op 03-08-2006 13:39 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Duinkonijn schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:37:
[...]

overigens had ik 3x daarna gehad dat die siemens ff onderuit ging.
denk door updates of zo, want nu is hij gewoon online 3 uur al
Zou goed kunnen. Ik wilde die box in mijn nieuwe huis aansluiten zonder internetgedeelte (laptop niet bij de hand en te kort aan kabeltjes). Dus maar één kabeltje tussen splitter en Siemens (voor telefoon).
Dan gaat het dus niet werken. Dat tweede kabeltje is nodig om die Siemens aan de praat te helpen (waarschijnlijk voor configuratie).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:53:
Ik wil binnenkort met mn comfort (planet) naar comfort IPB (planet). Nu vraag ik mij af of mijn internetverbindingen intussen gewoon beschikbaar blijft (ik hoor, ja, en nee, dus wil graag ff horen uit ervaringen enzo). Ik veronderstel dat ik ook mn emailadres gewoon kan houden

bvd

997c2s
M'n ouders hadden XS4ALL ADSL Basic. De lijn is gewoon blijven werken, terwijl ze de Experia box al 3 weken in huis hadden. Bij het aansluiten van de box werkte internet via IPB (Het Net) ook gewoon direct. Blijkbaar kunnen de 2 verbindingen gewoon naast elkaar bestaan!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het ADSL-signaal is volgens mij gewoon gelijk. Alleen het telefoongedeelte is anders.
Wat dat betreft hadden ze die splitter ook in kunnen bouwen in de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
MrSleeves schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:43:
Dan gaat het dus niet werken. Dat tweede kabeltje is nodig om die Siemens aan de praat te helpen (waarschijnlijk voor configuratie).
Is die Box nog steeds niet aangesloten? Zo ja, kun je dan bij de webinterface? PC aan 1 van de poorten hangen en naar http://192.168.2.1/ gaan. Of telnetten naar 192.168.2.1 poort 8080 of 8081.

Ik ben benieuwd of je met een maagdelijke box bij de VoIP-instellingen kunt. En dus zoek ik iemand die dat ding niet direct aan de lijn hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik snap wat je bedoeld, maar helaas, hij is al aangesloten. Toen ik 'm aansloot begonnen de lampjes na een paar seconden te knipperen/gingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:35:
[...]

Klopt, de emailopties zijn alleen voor KPN IPB klanten. Webmail bij Planet kan je rechtstreeks naartoe gaan (overigens kan dat bij kpn uiteraard ook)...
Het ging mij niet om webmail, maar over Mijn Telefoon online. Wellicht was dit niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bedoel je hier linksboven "Beheer telefoniegegevens"?

Ik moest ook even zoeken, voordat ik die gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 20:14
Iemand een idee waarom xs4all als KPN dochter nog niet mee doet met IPB? dit is momenteel het enige wat mij tegen houdt om niet over te stappen. xs4all biedt als alternatief wel het VOIP bellen maar ik vind dit nog geen goed alternatief t.o. het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stelling schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:47:
Het ging mij niet om webmail, maar over Mijn Telefoon online. Wellicht was dit niet helemaal duidelijk.
Was inderdaad niet duidelijk... Mijn Online Telefoon heb ik geen idee of dat werkt. Heb je al wel een persoonlijk nummer aangevraagd?
gumtree schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:06:
Iemand een idee waarom xs4all als KPN dochter nog niet mee doet met IPB? dit is momenteel het enige wat mij tegen houdt om niet over te stappen. xs4all biedt als alternatief wel het VOIP bellen maar ik vind dit nog geen goed alternatief t.o. het prijsverschil.
Wellicht dat XS4ALL alles onder eigen beheer wil houden terwijl KPN dit liever voor IPB door hunzelf laat doen. Voor de andere KPN dochters geldt namelijk ook dat alles door KPN geregeld wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
MrSleeves schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:21:
Ik snap wat je bedoelt, maar helaas, hij is al aangesloten. Toen ik 'm aansloot begonnen de lampjes na een paar seconden te knipperen/gingen aan.
Jammer. Eigenlijk zou iemand eens goed moeten documenteren wat er gebeurt als je een maagdelijke box voor het eerst aan de lijn hangt. Welke firmware je na elke reboot hebt, wanneer je bij de webinterface kunt, of je ergens in de loop van het proces kunt telnetten en of je ooit bij je VoIP-gegevens kunt komen. Gezocht: een tweaker die zijn ouders (met 4 linkerhanden) aan IPB gaat helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 12-09 11:55
Tourniquet schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:02:
[...]

M'n ouders hadden XS4ALL ADSL Basic. De lijn is gewoon blijven werken, terwijl ze de Experia box al 3 weken in huis hadden. Bij het aansluiten van de box werkte internet via IPB (Het Net) ook gewoon direct. Blijkbaar kunnen de 2 verbindingen gewoon naast elkaar bestaan!
Ik heb een vergelijkbare migratie gedaan waarbij mijn XS4all aansluiting onderwater al omgezet was naar IPB. Je aansluiting blijft dan op de xs4all werken totdat je een reboot doet van je modem. Dan heb je ineens je nieuwe account nodig en heb je een nieuw IP adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:44:
Siemens ontvanger software uitschakelen?

Wie weet de procedure om de siemens ontvanger te installeren zonder verder gebruik te maken van de siemens 'beheer' software?
Als ik de siemens ontvanger installeer via de siemens CD en vervolgens, het siemens beheer programma uit de opstartlijst haal dan kan ik Windows het draadloos netwerk laten beheren.
Maar dan zegt windows dat de adapter niet WPA geschikt is, wat ik dus wel kan aanklikken.
Is dit een patch? Want via de bijgeleverde siemens software krijg ik wel gewoon toegang tot de box/netwerk ook met WPA. Als ik de bijgeleverde software gebruik, komt windows draadloosnetwerk beheer vaak tussen door, en krijg je een knipperlicht.... dan heeft siemensbeheer ontvangst... dan windows.... en visa versa... erg irri.
Hoe voor kom ik dat windows zich er mee bemoeit?? En hoe kan het dat als ik via windows de boel laat beheren dat hij zegt dat de ontvanger niet WPA geschikt is.

HELP
Ik had vroeger ook stabiliteits problemen met de KPN/Siemens Wireless software en de Gigaset USB adapter 108.
Ik kan je aanraden om idd. de WZC van XP zelf te gebruiken, dat heeft nl. als grote voordeel dat je draadloze verbinding véél sneller aan is bij het opstarten van je pc en niet, zoals bij KPN/Siemens zo traag als dikke stront.
Hieronder zal ik uitleggen hoe dat moet.

Als je daarna nog stééds problemen hebt met een 'vastlopende' internetverbinding en dit dan tijdelijk wordt verholpen door de USB adapter eruit te halen, te rebooten en vervolgens er weer in te stoppen / opnieuw te installeren dan raad ik je ten sterkste aan om bijv. een PCI WiFi kaartje te kopen.
Ik had bovenstaande problemen ook en na installatie van mijn Linksys WMP54G(S) en het gebruik van WZC heb ik nooit meer WiFi problemen gehad.

Zoals beloofd, hoe de Gigaset USB adapter met WZC tye installeren:

Uninstall allereerst de KPN/Siemens drivers en haal je USB adapter eruit. Na reboot herkende Windows XP direct een "nieuw" apparaat genaamd "AR5523" toen ik de USB adapter aansloot. Daarna hiervan handmatig de driver geinstalleerd door in dit geval direct de file NET5523.INF aan te wijzen op de CD-ROM onder .../dutch/drivers/xp/net5523.inf. (je kunt ook wijzen naar waar je de nieuwste Siemens Gigaset USB Adapter 108 drivers van hun site hebt gedownload en bewaard). Vervolgens gewoon doorgaan ondanks opmerkingen van windows over niet valide certificaten.

Windows vindt dan een of meerdere draadloze netwerken en er komt een gele tekstballon rechts in het scherm.
Klik daarop en je komt in het veld 'Draadloze netwerkverbinding #' (# = een cijfer, bijv. 7)

Klik daarin links op 'Voorkeur van de draadloze netwerken'.

Het gaat er om dat je handmatig een draadloos netwerk toevoegt aan de lijst met voorkeurnetwerken.

Doe het volgende daarvoor:

Open Netwerkverbindingen.
Klik op het pictogram van de draadloze netwerkverbinding en klik vervolgens in Netwerktaken op Beschikbare draadloze netwerken weergeven.
Klik, onder Verwante taken aan de linkerkant, op De volgorde van voorkeursnetwerken wijzigen.
Klik op Toevoegen.
Typ een naam voor het draadloze netwerk in het vak Netwerknaam (SSID).
Klik in Netwerkverificatie op een item in de lijst.
Selecteer in Gegevenscodering de coderingsmethode WPA en methode TKIP op.
Typ de netwerksleutel in Netwerksleutel en typ de sleutel nogmaals in Bevestig de netwerksleutel.

Opmerkingen:
Schakel het selectievakje 'Dit is een computer-naar-computer netwerk. Er worden geen draadloze toegangspunten gebruikt' uit.

Vervolgens moest ik eerst de Windows wireless zero configuration starten, want die bleek uit te staan (staat onder -networking - administratieve tools - services). Vervolgens bij de draadloze verbinding de SSID naam en WEP of WPA code toevoegen als voorkeursnetwerk en verbinden. En ziedaar alles werkt....ook na rebooten direct weer verbinding, anders zie je eerst een rood kruis totdat de WLAN eens een keertje is opgestart.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:01:
[...]

Kijk eens in het log van de ExperiaBox: Als je veel SYN flood meldingen ziet vanaf jouw IP (192.168.2.x) naar bijvoorbeeld het IP van T.net, dan is waarschijnlijk de attack-detection optie van de EB de boosdoener. Zet deze inplaats van High op Low en je zult er geen last meer van hebben.

[...]

Zoals een andere tweakert al opperde kan je proberen met de WZC te werken...
Ben net terug van m'n ouders en heb deze tips opgevolgd.

Er stonden inderdaad veel SYN flood meldingen in de log. Detection op "low" gezet en voila, alle pagina laadden weer als een zonnetje! _/-\o_ Enorm bedankt dus voor deze tip! Ik vraag me wel af waarom deze optie blijkbaar te strak staat afgesteld, heeft iedereen hier dan geen "last" van? :?

Het probleem met de vastlopende pc heb ik opgelost door eerst de USB adapter los te koppelen, vervolgens de Siemens software compleet te deïnstalleren en daarna de adapter weer aan te koppelen. Vervolgens in de Nieuwe Hardware Wizard handmatig naar het path van de driver verwezen. XP gaf hierna gelijk een info-ballon met de melding dat er meerdere draadloze netwerken beschikbaar waren. Vervolgens alleen maar op de ballon hoeven te klikken en daarna verbinding maken met de juiste SSID. Daarna WPA sleutel invoeren en het werkte gelijk prima! Ik hoefde dus niet eerst de WZC in te schakelen ofzo! Heb daarna nog een uurtje op de pc gewerkt zonder vastlopers. :*)

En de verbinding is inderdaad ook nog eens veel sneller opgebouwd na het opstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dal673 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:52:
Uninstall allereerst de KPN/Siemens drivers en haal je USB adapter eruit. Na reboot herkende Windows XP direct een "nieuw" apparaat genaamd "AR5523" toen ik de USB adapter aansloot. Daarna hiervan handmatig de driver geinstalleerd door in dit geval direct de file NET5523.INF aan te wijzen op de CD-ROM onder .../dutch/drivers/xp/net5523.inf. (je kunt ook wijzen naar waar je de nieuwste Siemens Gigaset USB Adapter 108 drivers van hun site hebt gedownload en bewaard). Vervolgens gewoon doorgaan ondanks opmerkingen van windows over niet valide certificaten.
Het kan tegenwoordig nog veel simpeler: Op het moment dat de windows hardewarenherkenning begint, vraagt deze eerst of hij op windows update mag kijken: nee antwoorden (lukt toch niet), zerg ervoor dat de oranje gigaset 108 cd in de cdrom drive zit, bij de volgende stap vraag windows of hij zelf mag zoeken op de lokale stations of er drivers zijn te vinden antwoord je JA en vervolgens gaat xp zelf zoeken op de cd en vind de goede drivers.

Let er ook even op na afloop of de Wireless Zero configuration service wel actief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapwap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 13:25
gumtree schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:06:
Ik was hier ook benieuwd naar en heb XS4ALL een aantal dagen geleden een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook van plan waren om een dienst zoals IPB aan te bieden. Hier het antwoord,
Geachte meneer ...,
Bedankt voor de e-mail.

Wij zijn inderdaad voornemens een soortgelijke dienst in te voeren, helaas is de
juiste datum nog niet bekend.

Zodra er meer bekend is wordt dit vermeld in de nieuwsbrief en op onze website.

Tot het zover is kunt u misschien gebruik maken van onze dienst VOip, bellen over
het internet.

Dat bespaart u in ieder geval vast telefoonkosten, want bellen over VOip gaat tegen
een lager tarief als de gewone telefoontikken.

Alles over VOip kunt u vinden op onze website.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Suzan van der Meij
1e lijn Sales
XS4ALL INTERNET BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

XS4ALL schreef:

...want bellen over VOip gaat tegen een lager tarief als de gewone telefoontikken.
...een lager tarief dan de gewone telefoontikken.

sorry, ik kon 't niet laten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een aantal posts over de USB adapter. Ik ben sinds 19 juli bij IPB maar heb geen USB adapter erbij gehad? Zit deze er standaard bij of hebben jullie die gekocht? dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:40:
Ik zie een aantal posts over de USB adapter. Ik ben sinds 19 juli bij IPB maar heb geen USB adapter erbij gehad? Zit deze er standaard bij of hebben jullie die gekocht? dank
Sinds kort levert KPN geen USB adapters meer erbij: Je kan ze bestellen via KPN.com, Primafoon of als echte tweakert koop je er gewoon ergens een die jou het mooist lijkt...
Waarom? Geen idee, misschien omdat die dingen te duur zijn geworden en toch niet iedereen ze wil?
(Overigens is wel de losse verkoopprijs van die dingen omlaaggegaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33

JorisPenders

Designer & Coder

Vraagje tussendoor...

Wij willen ook over op IPB. Nu een ADSL Lite abbo bij Planet (connected by KPN) en we willen naar Planet IPB, alleen ik had wat vraagjes:
- Behoud je je IP? Laten we het hopen, want ik heb eigen servert draaien, en dan is dat wel zo fijn...
- Behoud je je e-mailadressen?
- Heeft de router een NAT Loopback (ofzoiets)? Mijn Router heeft dat wel. Dus als ik mijn WAN IP in mijn browser invul kom ik netjes bij mijn Server. Had namelijk eerst een modem die dat niet had, en dan moet je met je host-files gaan kloten.

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

nee- ja - geen idee jup staat std aan :)

[ Voor 65% gewijzigd door Duinkonijn op 04-08-2006 00:11 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

DJ_Jorizzz schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:58:
Vraagje tussendoor...

Wij willen ook over op IPB. Nu een ADSL Lite abbo bij Planet (connected by KPN) en we willen naar Planet IPB, alleen ik had wat vraagjes:
- Behoud je je IP? Laten we het hopen, want ik heb eigen servert draaien, en dan is dat wel zo fijn..
Nee, je gaat over naar een Direct ADSL lijn van Kpn met een ander ipadres
- Behoud je je e-mailadressen?
Yup, als jij overstapt (wijzigen abbonement in mijn gegevens), hou je gewoon je klantnummer en mailboxen.

Die laatste weet ik zo niet, da kan iemand anders vast ff vertellen :9

edit: Duinkonijn was wat eerder (gek met zo weinig tekst :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 04-08-2006 00:10 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

djidee schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:09:
[...]

edit: Duinkonijn was wat eerder (gek met zo weinig tekst :+ )
:+

ben overigens wel benieuwd als ik mijn oude direct-adsl account zou gebruiken.
of ik dan me oude snelheid krijg :o :P, weet het huidige ww niet dus ga het niet uit proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Duinkonijn op 04-08-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wapwap schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:23:
[...]

Ik was hier ook benieuwd naar en heb XS4ALL een aantal dagen geleden een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook van plan waren om een dienst zoals IPB aan te bieden. Hier het antwoord,

[...]
Ik heb hier soort van InternetPlusBellen van XS4all, ST716, volledig zelf in te stellen, lekker stabiel, zelf beheren en configureren, voip werkt prima op het modem, als xs4all voip je niet bevalt/te duur is, gooi je voipbuster erin.. en als ie het een keer niet doet, dan heb je je kpn lijn als backup.. Oke, je betaald er voor, dat is bij xs4all altijd al zo geweest, maar daar kies je voor, stabiliteit en service (geen 09xx helpdesk, snel antwoord op je mails)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje. Het is al eerder in de posts aan de orde geweest. Maar was benieuwd of het in de nabije toekomst mogelijk wordt om via zoiets als 1643Telecom te bellen met IPB aansluiting. Bellen naar internationale nummers scheelt flink wat in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat zijn CarrierPreSelect diensten (CPS) die alleen op het vastenet werken.

Die partijen kunnen dat alleen mogelijk maken als je eerst naar een nationaal of 0800/0900 nummer kan bellen en dat ze je dan doorverbinden met het nummer wat je daarna ingeeft. Nu nog de eerste die dat gaat aanbieden van de CPS partijen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
djidee schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:14:
Ik heb hier soort van InternetPlusBellen van XS4all, ST716, volledig zelf in te stellen, lekker stabiel, zelf beheren en configureren, voip werkt prima op het modem, als xs4all voip je niet bevalt/te duur is, gooi je voipbuster erin.. en als ie het een keer niet doet, dan heb je je kpn lijn als backup.. Oke, je betaald er voor, dat is bij xs4all altijd al zo geweest, maar daar kies je voor, stabiliteit en service (geen 09xx helpdesk, snel antwoord op je mails)
De stabiliteit en service van XS4ALL's VoIP is op dit moment nog niet je dat. "Dit nummer is op dit moment niet bereikbaar" kreeg ik wel eens te horen (terwijl dat nummer gewoon op de Tel2 van mijn Experia zat - en nog steeds zit). En ik ben niet de enige blijkens de nieuwsgroep xs4all.voip. Ook lees je daar geluiden over wegvallende verbindingen. En snel antwoord op de mails over VoIP is er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duinkonijn schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:13:
ben overigens wel benieuwd als ik mijn oude direct-adsl account zou gebruiken.
of ik dan me oude snelheid krijg :o :P, weet het huidige ww niet dus ga het niet uit proberen
Nope, zit in je profiel in de DSLAM, daar staat je snelheid ingesteld. (overigens is het wel mogelijk om een login afhankelijke snelheid in te stellen, maar zo doet KPN het niet.)
Overigens heb je het over een DirectADSL login, bedoel je dan gewoon <jouwtelefoonnummer>@direct-adsl ? Dan maakt het wachtwoord toch niet uit, en het stuk voor @direct-adsl ook niet, want direct-adsl kijkt alleen maar naar de lijnbenaming...
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:35:
Nog een vraagje. Het is al eerder in de posts aan de orde geweest. Maar was benieuwd of het in de nabije toekomst mogelijk wordt om via zoiets als 1643Telecom te bellen met IPB aansluiting. Bellen naar internationale nummers scheelt flink wat in de kosten.
Nope, gaat niet gebeuren tenzij de OPTA KPN gaat reguleren op VoIP gebied daarin. Carrier select of Carrier Preselect gaat alleen op het vaste net.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje naar de handleiding van de Siemens SX451 modem werk niet meer,

even de nieuwe link opgezocht.

http://shc-download.sieme...31008-M1025-B110-2-19.pdf

edit: een directe link werkt niet, na een keer de siemens pagina geopend te hebben en daarna de url invoeren doet deze het wel. Waarschijnlijk blokkeert siemens directe links daar webpaginas / bestanden

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er gister achter gekomen dat ToetsBijBezet náár een IPB-nummer niet werkt... niet erg handig. Van mij mag KPN wel beginnen aan het implementeren van wat nieuwe diensten. B)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:47:
Waarschijnlijk blokkeert siemens directe links daar webpaginas / bestanden
Die pagina geeft letterlijk aan dat ze dat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 07:28:
[...]

Nope, zit in je profiel in de DSLAM, daar staat je snelheid ingesteld. (overigens is het wel mogelijk om een login afhankelijke snelheid in te stellen, maar zo doet KPN het niet.)
Overigens heb je het over een DirectADSL login, bedoel je dan gewoon <jouwtelefoonnummer>@direct-adsl ? Dan maakt het wachtwoord toch niet uit, en het stuk voor @direct-adsl ook niet, want direct-adsl kijkt alleen maar naar de lijnbenaming...
mm nope daar staat een account naam.

bedoelde eigelijk me planetusernme@comfort-adsl account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:35:
Was er gister achter gekomen dat ToetsBijBezet náár een IPB-nummer niet werkt... niet erg handig. Van mij mag KPN wel beginnen aan het implementeren van wat nieuwe diensten. B)
Ja, ben benieuwd of en wanneer zij een aantal vastnet diensten voor IPB weer in de markt kunnen zetten. Denk dat 1 en ander te maken heeft met het voip protocol waar alles nu over loopt. Maar toetsbijbezet is een enorm handige optie, en ook wisselgesprek is een groot gemis..
Duinkonijn schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

Daar ga je niet meer mee online komen als het goed is, je hebt een ddsl (-o na portering) van kpn, Planet heeft daar zijn IPB op zitten, en verzorgt eigenlijk alleen nog je mail/andere diensten (musicstream en dergelijke).

[ Voor 39% gewijzigd door djidee op 04-08-2006 10:06 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duinkonijn schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

Je zou natuurlijk je oude modem kunnen proberen, als deze werkt dan kun je alsnog username/password invullen op je EB. Echter vermoed ik dat dit account niet langer zal werken of dezelfde snelheid geeft als je huidige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Goed gisteren mijn IPB pakket en alle brieven binnen. (Nadat ik achter de experia aan heb gebeld want duurde nogal lang met leveren).
Ik heb overigens een Experia Box gekregen MET wireless g (54 Mbit).

Ik zit nou met een aantal vragen voordat ik de boel aansluit (moet toch nog 1 kabel trekken).

1. Kan ik gewoon gaan routen met mijn oude DrayTek Vigor 2200E, volgens mij wel iig. Ik wil dit omdat ik alle port forwarding rommel daar in heb staan en geen zin heb om alles opnieuw in te moeten gaan voeren.

2. Is de wireless van de Experia volledig uit te schakelen, draai momenteel een WPA Radius 108 Mbit dus vind een 2e wireless niet nodig.

3. Firewall van de Experia, staat standaard op hoog las ik, kan ik die ook niet deactiveren??

4. Hoe zat het ook alweer met dat 'mijn KPN' verhaal, ik heb ooit een keer gelezen @ GoT over een nieuw account aan te moeten maken, is het nog steeds niet mogelijk mijn oude 'Mijn KPN' account zodanig in te stellen dat ik daar mijn IPB settings kan aanpassen?? Ik heb dit @ GoT gelezen maar kan het (helaas genoeg) niet meer terugvinden.

Alvast bedankt,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Suicyder schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:50:
Ik zit nou met een aantal vragen voordat ik de boel aansluit (moet toch nog 1 kabel trekken).
Mooi!

Voordat je hem aan de lijn hangt: kun je eens kijken of je bij de webinterface kunt? Hang een PC aan 1 van de ethernet poorten en surf dan naar http://192.168.2.1/

En probeer eens te telnetten vanaf die PC naar 192.168.2.1 poort 8080 of poort 8081.
1. Kan ik gewoon gaan routen met mijn oude DrayTek Vigor 2200E, volgens mij wel iig. Ik wil dit omdat ik alle port forwarding rommel daar in heb staan en geen zin heb om alles opnieuw in te moeten gaan voeren.
Die kun je bij mijn weten gewoon aan een ethernetpoort van de Experia hangen en zijn werk laten doen. Handig is dan om het IP-adres van je Draytek in de DMZ te zetten (server-instelling op Mijn KPN of Exposed Host in de webinterface).
2. Is de wireless van de Experia volledig uit te schakelen, draai momenteel een WPA Radius 108 Mbit dus vind een 2e wireless niet nodig.
Ja, die kun je geheel uitzetten
3. Firewall van de Experia, staat standaard op hoog las ik, kan ik die ook niet deactiveren??
Ja, in de webinterface kan dat
4. Hoe zat het ook alweer met dat 'mijn KPN' verhaal, ik heb ooit een keer gelezen @ GoT over een nieuw account aan te moeten maken, is het nog steeds niet mogelijk mijn oude 'Mijn KPN' account zodanig in te stellen dat ik daar mijn IPB settings kan aanpassen?? Ik heb dit @ GoT gelezen maar kan het (helaas genoeg) niet meer terugvinden.
Ik heb indertijd (meer dan een jaar geleden) gewoon mijn oude account behouden. Volgens mij moet dat nog steeds kunnen.

Als je dat ding eenmaal aan de lijn hangt, kun je dan na elke reboot eens kijken of je al bij de webinterface kunt en of je al kunt telnetten? En zodra je daarbij kunt: kun je dan eens bijhouden welke firmware je hebt na elke reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Heel erg bedankt voor de info, weer wat nuttige informatie rijker :)

Morgen maar eens de hele mikmak aansluiten en testen 8)

Marcel

Edit:
Als je dat ding eenmaal aan de lijn hangt, kun je dan na elke reboot eens kijken of je al bij de webinterface kunt en of je al kunt telnetten? En zodra je daarbij kunt: kun je dan eens bijhouden welke firmware je hebt na elke reboot...
Zal ik doen.
Verwacht je dat zodra ik de box aansluit constant andere firmware krijg eerst? Want dan ga ik die eerst een paar keer rebooten totdat dat over is :9

[ Voor 60% gewijzigd door Suicyder op 04-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Suicyder schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:40:
Verwacht je dat zodra ik de box aansluit constant andere firmware krijg eerst? Want dan ga ik die eerst een paar keer rebooten totdat dat over is :9
De Experia reboot zelf een paar keer als je hem voor het eerst aan de lijn hangt. Hierboven stond nog een bericht van iemand, waarbij dat gedurende de eerste uren een paar maal gebeurde. Als ik nog een maagdelijke Experia had, zou ik hem na elke reboot even van het net afhalen (nog voordat hij de kans krijgt de volgende update op te halen) om te kijken wat er dan inmiddels gebeurd is. En of je op de een of andere manier bij de VoIP-instellingen kunt. Altijd handig als je op die manier achter je VoIP wachtwoord kunt komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
wyrdt schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:56:
Waarom sluiten de "dochters"van KPN zoals XS4ALL en Demon je oude ADSL af als je overgaat op IPB. Het is mij 2 maand geleden overkomen bij XS4ALL, en deze week mijn zoon bij Demon.
Als je dan de KPN belt en vraagt hoe het met jouw levering van IPB staat, blijkt jouw aanvraag helemaal niet bekend te zijn bij de helpdeskmedewerker.
Als je vervolgens de kenmerken van jouw bevestiging van de IPB bestelling doorgeeft gaan ze op onderzoek uit.
Vreemde en zeer slechte zaak.

Het meenst vervelende is dat je 1 of 2 weken zonder internet zit. :(
Dezelfde situatie als jij hierboven beschrijft heb ik ook moeten meemaken met Het Net.
Erg irritant als je helemaal van de buitenwereld wordt afgesloten voor een periode van zo'n 1 à 2 weken... In de FAQ van Het Net wordt wel gesteld dat je zou moeten kunnen blijven internetten als je wordt overgezet als bestaande klant... NIET ALTIJD WAAR DUS!

Als je vervolgens contact zoekt met de helpdesk van Het Net EN KPN weet men absoluut niet wat de actuele status van je aanvraag is.

Conclusie: erg ONklantvriendelijk! Kan er verder niks beters van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
stefan01 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:42:
[...]

Klopt wat je zegt Jan-E.
Ik heb het over het VoIP account dat ik bij het statusoverzicht van het modem zie.
Hieronder de bevestiging:

[afbeelding]

Duidelijk is te zien dat de firmware gewoon is bijgewerkt.
Loopt KPN / Het Net achter met het aanmaken van VoIP-accounts??!

Ofwel ontkom ik er NIET meer aan om de helpdesk te benaderen? Of bestaat er toch nog een kans dat mijn VoIP lampje spontaan gaat branden...

Ik wacht nu inmiddels zo'n 3 dagen. _/-\o_
Het is ongelooflijk. Na de zoveelste helpdesk call heb ik vandaag toch iemand aan de lijn gekregen bij Het Net die wel verstand van zaken had.

Hij wist direct wat ik bedoelde en heeft op afstand mijn VoIP account aangemaakt/aangezet.
Het heeft dus ff geduurd, maar het werkt nu als een tierelier...De VoIP lamp brandt! :)

Nog een vraag: weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat je NIET meer vindbaar bent in de informatiegidsen (d.w.z. telefoonboek, 118 etc...). Via de Het Net servicepagina's kan ik het niet vinden. Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Nog een vraag: weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat je NIET meer vindbaar bent in de informatiegidsen (d.w.z. telefoonboek, 118 etc...). Via de Het Net servicepagina's kan ik het niet vinden. Iemand ervaringen mee?
Als het goed is zou een telefoontje met je telecomprovider moeten voldoen, alleen zal het in het geval van het telefoonboek pas volgend jaar ingaan (nieuwe worden uitgegeven net).
Dit heb ik ook al gedaan voor mij buurvrouw en oma, zodoende komen ze beiden nu niet meer voor in het telefoonboek/www.telefoon.nl enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Heb net een WDC MyBook 160GB via usb aangesloten, en die doet het in 1 keer.

zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33

JorisPenders

Designer & Coder

Vanmorgen bij de Primafoon geweest en netjes geholpen daar ;)
Meneer wist alleen niet of ik mijn IP behoud en na een telefoontje wist hij het nog niet (moeilijke vraag blijkbaar :?)... Nouja, omdat het echt véél geld scheelt hebben we het maar aangevraagd. Vanmorgen gedaan en ik heb nog internet, dus even afwachten maar...

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telocho
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-08 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:07:
[...]

Terzijde, een handige nieuwere x-lite instructie:

Ik las in deel 5 over het gebruik van x-lite als softphone. Ik heb de laatste versie van x-lite nu ook goed werkend gekregen, met iets andere instellingen.

De eerder in dit forum genoemde instellingen voor mijn x-lite werkten niet voor mij. Ik kon ze heel makkelijk vinden door het volgende te doen: via [url=http://https://www.kpn.com/kpn/show/id=166271]kpn.com[/url] lanceerde ik de online softphone. Dit is een activeX control.
Toen deze online phone van KPN werkte (ik heb eerst kpn.com aan mijn IE trusted sites toegevoegd) heb ik de HTML source van de pagina met de online softphone bekeken: daar staan onderaan alle gegevens die je nodig hebt om x-lite goed in te stellen:

Onder andere:
"Domain" is te achterhalen via: <input type=hidden name=defaultregistryhost value="213.75.12.218">
Outbound proxy "Address" via: <input type=hidden name=proxyserver value="213.75.12.218:5077">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=stunserver value="stun1.kpn.com">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=stunserver2 value="stun1.kpn.com">
"Username" <input type=hidden name=logincode value="jouw084nummerstaathier">
"Display name" via: <input type=hidden name=displayname value="jouw084nummerstaathier">
"Password" via: <input type=hidden name=userpassword value="jouwwachtwoordstaathier">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=audiopayloads value="PCMA">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=videopayloads value="H263">

Vervolgens neem je deze gegegevens over in de x-lite instellingen:
0: download en installeer x-lite via deze site en start (misschien je pc eerst herstarten?).
1: Via de menu optie (zie bovenaan, het kleine witte omlaagwijzend driehoekje) kies Sip-Account-Settings.
2: Geruik de 'Add' of 'Properties' button om je instellien te wijzigen of aan te maken.
3: Vul in (gebruik dus de gegevens zoals ik die eerder hierboven beschreef):
Display name: je-084-nummer-zonderstreepje-etc: bijv: 0841234567
Username: is hetzelfde als display name
Password: je-084-wachtwoord
Authorization user name: is hetzelfde als display name
Domain: 213.75.12.218 (zoals die bij mij wordt genoemd, is die hetzelfde bij jou?)

Tot slot, iets daaronder, bij:
Send outbound via:
selecteer de optie: "proxy"
en bij het 'Adrress' vul in: 213.75.12.218:5077 (zoals die bij mij wordt genoemd, is die hetzelfde bij jou?)
[quote]

Ik ontdek nog iets: je moet de keep-alive uit zetten. Ander ben je na een tijdje onbereikbaar geworden (je kan nog wel bellen). Stun moet ook uit, anders gaat je firewall blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:23:
Ook afsluiten kan mis gaan.
KPN gaat er van uit,bij isdn,dat hoofdnummer is poort 1, subnummers mag je zelf indelen op poort 2.
Bij isdn is het zo dat als je hoofdnummer uit geprogrammeerd wordt,je msn nummers automatisch ook niet meer bestaan,ze hangen vast aan dat hoofdnummer.
Na veel klagen en klooien,ook in de eerste 8 dagen al dat ik opzegtermijn had (niet eerlijk,heb ik ze ook verteld,je bent dan niet geporteerd dus je kan nog niet ten volle je internetplusbellen uitproberen) geprobeerd op te zeggen maar ze vertellen je steeds iets anders,bellen je terug,zodat je naar mijn idee over die opzegtermijn heen gepushed wordt.
Daarna moest ik wachten tot een monteur hier een experia zou komen omwisselen,het lijkt me logisch dat je dan nog even wacht.
Ik heb wel schriftelijk medegedeeld dat ik de opzegtermijn pas in wilde laten gaan nadat ik het nieuwe modem had en geporteerd was,met de toevoeging dat als de monteur toch langs kwam ik mocht aannemen dat ze daarmee akkoord gingen.
Ik kreeg alleen de standaard reactie die je ook per mail krijgt namelijk,het is druk,het kan tot een maand duren.

Na veel geklooi was na 3 maanden mijn geduld op.
Ik heb gebeld,en gebeld,elke 10 minuten weer,want steeds kreeg je een persoon die niet in wil gaan op je mededeling dat je er vanaf wil maar die in wil gaan op je storingen.
Uiteindelijk kreeg ik een ticket nummer voor de afdeling klantenreacties.
Duur 0900 nummer uiteraard.
Mevrouw regelde met veel gemor de afsluiting,of ik terug wilde naar isdn-2,nee doe maar isdn-1 tesamen met onbeperkt bellen en adsl direct kom ik bijna net zo duur uit.
Dat kon niet,dat was een kontrakt wijziging..bladiebla.
Goed,dan helemaal alles opzeggen.
Maar wat doet juffrouw,ze maakt een order aan voor het nummer op poort 1.
Vanwege problemen met de fax waren de hoofdnummers en fax verwisseld,hoofdnummer naar poort 2, faxnummer naar poort 1.
Als je het hoofdnummer opzegt verdwijnen de submsn nummers,maar zij heeft dus een sub msn nummer opgeheven,niet het hoofdaccount.
Met als gevolg dat wel de fax uitviel op poort1,maar het hoofdnummer bleef op poort 2.
Dat was half mei.
Ik boekte die maand terug,verreken maar..ik kan voor een deel niet meer bellen,klaar.
Daarna verdween mijn homepage en toegang tot de mail servers.
Echter nu werd juni weer afgeboekt.
KPN zegt nu, u heeft 1 nummer IPB opgezegd,niet de hele aansluiting.. ja hoor..ik zeg het faxnummer op omdat ipb niet goed werkt,en hou wel mijn hoofdnummer.
KPN niet te overtuigen,dus ik bel mijn advokaat.
Die belt KPN,ze sluiten met terugwerkende kracht af,ze hebben een foutje gemaakt,en crediteren mei en juni.
Goddelijk gebaar ware het niet dat mijn experia al terug was naar KPN..ik heb juni niet kunnen bellen.
Ze krediteren slechts hun eigen maand,juni was ik al afgesloten en de experia was al terug,dus ze krediteren een foute maand..de fouten zijn volgens KPN te wijten aan een experimentele dienst en dat ik zelf voor 80 euro gebeld heb met hun helpdesk met mobiel kan ze niet schelen.
Omdat er nog een "schuld" aan hangt geven ze mijn nummers ook niet vrij voor overname door Casema,dus mijn nummer die ik al bijna 17 jaar heb kan ik niet meenemen.
Dus ook bij een afsluiting moet je er op letten dat KPN het wel goed doet :(
ik heb volgens mij iets soortgelijks...

ik heb hier het laten over zetten naar IBP met behoud van 2 nummers (hoofdnummer en het nummer wat van de fax is) maar dit gaat dus niet goed, nummer wordt niet herkend etc etc. maar goed ik zit nu dus zonder te kunnen bellen en volgens hun kan het nog wel gaan duren tot ergens in september

echt verschrikkelijk, maar goed na het weekend komt een monteur en dan gaat ie maar bellen met zijn backoffice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

stefan01 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

Dezelfde situatie als jij hierboven beschrijft heb ik ook moeten meemaken met Het Net.
Erg irritant als je helemaal van de buitenwereld wordt afgesloten voor een periode van zo'n 1 à 2 weken... In de FAQ van Het Net wordt wel gesteld dat je zou moeten kunnen blijven internetten als je wordt overgezet als bestaande klant... NIET ALTIJD WAAR DUS!

Als je vervolgens contact zoekt met de helpdesk van Het Net EN KPN weet men absoluut niet wat de actuele status van je aanvraag is.

Demon was zo klantvriendelijk om in iedergeval weer internet te leveren

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

stefan01 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

Demon was echter zo vriendelijk om wel weer internet te leveren

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joker1977 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:02:
VoIP gesprekken voor geografische nummers worden, mits verstrekt door KPN Multiplay, voor zover ik weet, enkel geaccepteerd van IP-nummers van xDSL-klanten uit 'de groene paraplu' (HetNet, Planet Internet en KPN).
Ik ben hier eens aan het testen geweest met mijn IPB- en XS4ALL-voip nummers, allebei poort 5060. Versatel-aansluiting met een Belkin 54g modem met een (gratis) draadloos accesspunt. X-Lite free. Bij het opstarten van X-Lite probeert hij in te loggen. Lukt niet: time-out, contact your network administrator.

Maar dan: bellen over het XS4ALL nummer lukt gewoon. En gebeld worden ook.

Met IPB (084): noppes. Kan niet bellen (time-out 408), kan niet gebeld worden ("dit nummer kan niet worden bereikt").

Het verschil treedt zowel onder Win98 als onder Win2k op. En dus lijkt het erop alsof ook nomadische IPB-nummers beperkingen hebben. Of heeft iemand een andere verklaring?

Edit: zelfde thuis geprobeerd. Zelfde laptop, zelfde wireless adapter, zelfde 2 besturingssystemen. Lukt prima. Oftewel: met XS4ALL's VoIP lukt het op beide lokaties, met 084-IPB alleen thuis. Heeft iemand zijn nomadische IPB-nummer wel eens aan de praat gekregen op een niet-KPN internet aansluiting? Of zijn die nummers toch niet nomadisch?

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 04-08-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:00:
Het ADSL/VoIP-modem biedt alleen maar aansluitingen voor analoge telefoons. Als je veel ISDN-apparatuur bezit, moet je nog maar een paar keer achter je oren krabben. Bij ISDN neem je het hoofdnummer mee en zou je ook 1 ander nummer moeten kunnen uitkiezen om mee te nemen. De overige 2 nummers worden daarna +/- 6 maanden bewaard.
Dit lees ik in de TS. Maar wat wordt bedoelt met 6 maanden bewaard? Krijg ik ze daarna? Waarom niet meteen?

Momenteel heb ik ISDN met 4 nummers die ik gebruik, met ADSL Comfort van Planet. En graag zou ik overstappen naar IPB. Maar die nummers wil ik wel nog naar een fax, analoog telefoon laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er problemen zijn met NummerWeergave op IPB?

Ik heb namelijk IPB van Planet en vroeger had ik altijd NummerWeergave (dat je kan zien wie je belt ;)) maar nu doe dat het vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:50:

Ik heb namelijk IPB van Planet en vroeger had ik altijd NummerWeergave (dat je kan zien wie je belt ;)) maar nu doe dat het vaker niet dan wel.
En hoelang heb je IPB al? Als het < dan 7 dagen nadat je 1369 hebt gebeld: geduld hebben, het komt weer helemaal terug. De ExperiaBox heeft wat moeite met het doorgeven van de nummerweergave als het vanaf de analoge lijn komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Als je in het telefoniebeheer Onbeperkt Bellen instelt, gaat dit dan direct in, of pas de volgende maand? Je kunt het namelijk zelf aan- of uitzetten, maar ik vraag me af hoe ze het dan met de extra kosten (€ 10 p/m) gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:20:
Als je in het telefoniebeheer Onbeperkt Bellen instelt, gaat dit dan direct in, of pas de volgende maand? Je kunt het namelijk zelf aan- of uitzetten, maar ik vraag me af hoe ze het dan met de extra kosten (€ 10 p/m) gaan doen.
Bij KPN is het zo dat je de optie de volgende dag ongeveer in gaat. (In mijn geval wijzigde ik de optie en een dag later was deze zichtbaar) Facturering wordt ook gedaan vanaf de dag dat de optie aanstaat. Dus de eerste keer belonbeperkt optie zal dan voor jou niet de hele 10 euro zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik krijg Internetplusbellen voor ISDN.
Mijn huiscentrale is een Moduvox 2a.

Nergens lees ik iets over het aansluiten van deze Moduvox 2a tijdens het porteren.

De helpdesk, ik denk dat ze niets weten van deze moduvox 2a gezien hun reacties.
Zij geven als mogelijke "oplossing" de ISDN aansluiting maar laten zitten ,tot het groene lampje op het NT1 kastje niet meer brand, dan zou het nummer geporteerd zijn.

Dus 2 abonnementen houden tijdens het porteren.

Iemand die wel weet hoe de Moduvox 2a tijdens het porteren aangesloten moet worden?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:19

joker1977

Tweakert

tonber schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:39:
Ik krijg Internetplusbellen voor ISDN.
Mijn huiscentrale is een Moduvox 2a.

Nergens lees ik iets over het aansluiten van deze Moduvox 2a tijdens het porteren.

De helpdesk, ik denk dat ze niets weten van deze moduvox 2a gezien hun reacties.
Zij geven als mogelijke "oplossing" de ISDN aansluiting maar laten zitten ,tot het groene lampje op het NT1 kastje niet meer brand, dan zou het nummer geporteerd zijn.

Dus 2 abonnementen houden tijdens het porteren.

Iemand die wel weet hoe de Moduvox 2a tijdens het porteren aangesloten moet worden?
Ik denk dat jij niet precies weet hoe IPB ed. werkt. de 'Dus 2 abonnementen houden tijdens het porteren.' is *noodzakelijk* voor ieder portatie-proces, of het nu met PSTN, ISDN of what else is.

De Moduvox 2a is niks anders dan een 'verdomd oude' ISDN-centrale voor 2 nummers. Op de Moduvox zitten 2 analoge uitgangen. Op 1 van die uitgangen zit je hoofdnummer geschakeld. Die uitgang verbind je met de LIJN-ingang van de EB. Telefoon vervolgens op TEL1.

De suggestie van de Helpdesk is niet eens zo gek. Zolang je maar je VRS-call hebt gemaakt (1369) word je vanzelf geporteerd. Dan valt je ISDN-systeem uit, zet je de telefoon op TEL1 (en evt. ook één op TEL2 als je meerdere nummers mee hebt gemigreerd en gekoppeld in de Cockpit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:50:

Hier had ik ook problemen met nummerweergave onder IPB. De nummers werden vaak niet, soms gedeeltelijk, soms foutief en heel soms goed weergegeven. Na de firmware update naar die van 12 juni deze week, lijkt het een stuk beter te gaan.
Wat voor nummermelder heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
joker1977 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat jij niet precies weet hoe IPB ed. werkt. de 'Dus 2 abonnementen houden tijdens het porteren.' is *noodzakelijk* voor ieder portatie-proces, of het nu met PSTN, ISDN of what else is.

De Moduvox 2a is niks anders dan een 'verdomd oude' ISDN-centrale voor 2 nummers. Op de Moduvox zitten 2 analoge uitgangen. Op 1 van die uitgangen zit je hoofdnummer geschakeld. Die uitgang verbind je met de LIJN-ingang van de EB. Telefoon vervolgens op TEL1.

De suggestie van de Helpdesk is niet eens zo gek. Zolang je maar je VRS-call hebt gemaakt (1369) word je vanzelf geporteerd. Dan valt je ISDN-systeem uit, zet je de telefoon op TEL1 (en evt. ook één op TEL2 als je meerdere nummers mee hebt gemigreerd en gekoppeld in de Cockpit).
Inderdaad is de Moduvox 2a 10 jaar oud maar heeft tot nu goed gewerkt.

Ik weet heel erg goed hoe IBP werkt maar ik kan dus niet bellen met IBP.

Ik moet dus maar afwachten hoe lang het porteren duurt., en ook volgens de helpdesk duurt dat met ISDN langer als normaal.

Normaal stopt het ene abonnement als je 1369 gebeld hebt,

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds april overgestapt van Direct ADSL naar Internetplusbellen (beide KPN). Internet werkt allemaal prima, alleen kunnen wij nog altijd niet uitbellen sinds april dit jaar. In het begin konden wij ook niet gebeld worden, maar dat is verholpen door een KPN-monteur. Inmiddels zijn wij aanbeland bij de hoogste technische afdeling binnen KPN (NOC) en zijn er al diverse brieven, mails en telefoontjes gepleegd, zelfs al naar de Directeur Consumenteproducten !!!

HET grote probleem bij KPN is dat je niet rechtstreeks contact kunt opnemen met een aangewezen contactpersoon, waardoor je iedere keer via het algemene nummer maar moet proberen om de juiste persoon te pakken te krijgen. Inmiddels hebben wij onze automatische incasso geblokkeerd. Af en toe worden we weer eens gebeld door iemand, maar steeds door een ander. Afdelingen werken langs mekaar heen en het interne informatiesysteem van KPN werkt volgens mij niet. Meldingen worden ook niet intern doorgegeven en correct afgehandeld.

In elk geval, wij kunnen al 4 maanden niet uitbellen en we hebben het idee dat KPN het ook niet meer weet. Ze gaven een tijdje geleden aan dat wij tot het selecte gezelschap van ca. 10 mensen behoren in Nederland met dit probleem. Misschien is een van die 10 mensen hier ook aanwezig, en kan hierover meepraten.

Zojuist een uur met iemand van de tweede lijn aan de telefoon gezeten. Ons probleem is doorgestuurd naar NOC pas op 30 juli !!!! Het lijkt er op dat ze nu eindelijk serieus gaan onderzoeken wat het kan zijn. De meneer van de tweede lijn vertelde dat het te maken heeft met het aanmelden van telefoonnummers en dat dat bij ons waarschijnlijk niet gebeurd is. Probleem alleen is dat je niet rechtstreeks met NOC kan bellen. Bij KPN weet niemand wie het zijn, waar ze zitten en wat ze precies doen.....een soort undergroundgroep binnen KPN dus. We hebben in elk geval nu wat speciale telefoonnummers gekregen en ticketnummers, waarmee we als het goed is direct wat hoger in de boom komen bij KPN.

Nog even afwachten dus maar, maar als het probeel niet binnen twee weken is verholpen,. dan wordt het contract ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:13:
[...]

Hier had ik ook problemen met nummerweergave onder IPB. De nummers werden vaak niet, soms gedeeltelijk, soms foutief en heel soms goed weergegeven. Na de firmware update naar die van 12 juni deze week, lijkt het een stuk beter te gaan.
Wat voor nummermelder heb je?
Gewoon op de telefoon :) Een draadloze gehuurde telefoon van KPN, de Boston 530.
Maar ik zit nog binnen die 7 dagen, dus ik wacht nog even met het bellen naar Planet Klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Desuck: vroeguhh kwam je na het NOC (Network Operating Center of zo iets) ook nog wel eens uit bij het DCC: Device Competence Center. Volgens hun website (zie faciliteiten) zijn ze nog steeds "Last resort support voor eindgebruiker problemen". Ik heb nog wel eens telefonisch contact met ze gehad over het feit, dat ik altijd enkelzijdig geluid kreeg toen ik UDP in mijn media player nog niet uitgezet had. Zoek maar even op DCC in deel 2. Kortom, na het NOC (dat de mensen van de 2e lijn vroeger prima wisten te vinden) is er nog een stap verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
KPN beëindigt toch gratis en automatisch je oude telefoonabonnement als je bij hun al zat en nu Internetplusbellen hebt aangeschaft?

Krijg nog altijd telefoonrekeningen binnen die ik moet betalen en daarnaast nog mn internetrekening :X

[ Voor 3% gewijzigd door R-Alph op 05-08-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:04:
[...]

Ja, ben benieuwd of en wanneer zij een aantal vastnet diensten voor IPB weer in de markt kunnen zetten. Denk dat 1 en ander te maken heeft met het voip protocol waar alles nu over loopt. Maar toetsbijbezet is een enorm handige optie, en ook wisselgesprek is een groot gemis..
Wisselgesprek zit gewoon al in de box hoor, het staat gewoon niet aan. Misschien moeten ze daar nog het een en ander mee testen. Wisselgesprek met VoIP is niets meer dan een 2e lijn openen en de 1e lijn stilte geven, wordt dus allemaal in het VoIP-adapter geregeld (in dit geval de EB).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

R-Adioactive schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:46:
KPN beëindigt toch gratis en automatisch je oude telefoonabonnement als je bij hun al zat en nu Internetplusbellen hebt aangeschaft?

Krijg nog altijd telefoonrekeningen binnen die ik moet betalen en daarnaast nog mn internetrekening :X
Ben je al geporteerd? Waarschijnlijk is het bellen naar 1369 niet helemaal goed gegaan. Probeer dat nog eens. Pas vanaf dat moment wordt de portering in gang gezet en betaal je ook niet meer voor je oude verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08 16:02
Omdat ik wat problemen heb met het bereik van de EB overweeg ik om de Gigaset WLAN repeater 108 van Siemens aan te schaffen.

Volgens de technische gegevens die op de website van Siemens staan ondersteunt de repeater alle beveilingsprotocollen (WPA2, WPA, WEP, etc.).
Als je echter kijkt naar de speciale "Hoe installeer ik de Gigaset WLAN repeater 108 op de Experiabox van KPN" instructie (ook op de website) staat dat de repeater op dit moment alleen WEP encryptie ondersteunt.
Ik heb de helpdesk van Siemens al gevraagd hoe dat komt. Ik kreeg helaas slechts een blabla antwoord dat WEP encryptie ook goed was, maar geen antwoord op mijn vraag.

Is er hier iemand die ervaring heeft met deze repeater en/of kan iemand mij uitleggen waarom de repeater WPA(2) niet aan zou kunnen icm met de EB?
Je raad het al...ik zou graag WPA2 willen houden ipv WEP.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versc049

Je kan met de laatste firmware voor de Siemens 108 repeater die je kan vinden op
deze pagina --> http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content
WPA gebruiken in Repeater mode (zie onderstaande firmware beschrijving)

Version V0.12:

- Stabilität des Gerätes verbessert
- Kleine Fehler im Benutzerinterface beseitigt.
- WPA/WPA2-PSK Unterstützung im Repeater Mode
- DHCP Funktion verbessert

Succes

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

Dit lees ik in de TS. Maar wat wordt bedoelt met 6 maanden bewaard? Krijg ik ze daarna? Waarom niet meteen?

Momenteel heb ik ISDN met 4 nummers die ik gebruik, met ADSL Comfort van Planet. En graag zou ik overstappen naar IPB. Maar die nummers wil ik wel nog naar een fax, analoog telefoon laten lopen.
Je kan maar 2 nummers aansluiten op de experia,je overige nummers houden ze nog 6 maanden aan,dan kun je eventueel op poort 2 wisselen op welk nummer je bereikbaar wil zijn.
Je kan wel de niet gebruikte nummers doorschakelen of via je voicemail de waarschuwing geven dat ze het andere nummer moeten bellen.
Je kan dus nog maar op 2 nummers gebeld worden,na die 6 maanden vervallen de niet in gebruik zijnde nummers en dat bedoelen ze met 6 maanden bewaard blijven.
Hebben de kids dus een eigen nummer en zo,dan zijn ze die na IPB dus kwijt.
Gebruik je een fax op poort 2 (zou ik niet doen,afwijkend belritme) met het bij behorende fax nummer,dan heb je dus nog maar 1 hoofdnummer over.
Had je 6 of 8 nummers dan verlies je er dus 4 of 6,die zijn niet meer tegelijk bruikbaar op de experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Hurricane schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:42:
[...]

Ben je al geporteerd? Waarschijnlijk is het bellen naar 1369 niet helemaal goed gegaan. Probeer dat nog eens. Pas vanaf dat moment wordt de portering in gang gezet en betaal je ook niet meer voor je oude verbinding.
Nee moet de verbinding van mn telefoon nog even goed leggen. Dus heb in princiepe altijd via de normale lijn gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom er niet meer uit wat ik ook doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus al een tijd internet plus bellen van kpn

Nu wil ik online een game aanmaken maar dat wil dus niet.
Ik heb deze poorten allemaal open gezet om farcry te spelen.

49001:49002 TCP
49001:49002 UDP
49124:49124 UDP

maar alles wat ik doe om een game aan te maken, het wil niet elke keer word hij weer grijs en dan kan niemand game op mijn server.

ligt het nu aan kpn of doe ik wat fout, ik open de poorten in Address Translation (NAT)
en dan ga ik naar Port Forwarding en daar open ik de bovenste poorten.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

vr gr riedstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:08:

ik heb dus al een tijd internet plus bellen van kpn

Nu wil ik online een game aanmaken maar dat wil dus niet.
Ik heb deze poorten allemaal open gezet om farcry te spelen.

49001:49002 TCP
49001:49002 UDP
49124:49124 UDP

maar alles wat ik doe om een game aan te maken, het wil niet elke keer word hij weer grijs en dan kan niemand game op mijn server.

ligt het nu aan kpn of doe ik wat fout, ik open de poorten in Address Translation (NAT)
en dan ga ik naar Port Forwarding en daar open ik de bovenste poorten.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

vr gr riedstra
Windows firewall open/uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Adioactive schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:09:
[...]

Nee moet de verbinding van mn telefoon nog even goed leggen. Dus heb in princiepe altijd via de normale lijn gebeld.
Dus samengevat: jij verwonderd je waarom je twee rekeningen krijgt terwijl je de telefoon niet eens op de EB hebt aangesloten en nog geen 1369 hebt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

tonber schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

Ik moet dus maar afwachten hoe lang het porteren duurt., en ook volgens de helpdesk duurt dat met ISDN langer als normaal.

Nee, het ene abonnement stopt wanneer je succesvol geporteerd bent. Het port.proces start je op door de 1369-call. Wanneer je port-proces vastloopt of niet goed verloopt, word je oude abo niet opgezegd, omdat je dan telefonisch niet bereikbaar meer bent.

M.a.w. TIJDENS portatie heb je *altijd* 2 abo's lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger (;)) hadden we altijd voicemail, en na de overstap naar IPB wilden we dit natuurlijk ook weer.

Maar nu belde ik net voor de eerste keer naar voicemail 0842333 en toen moest ik de voicemail gaan instellen.
Stap 1: Stel je wachtwoord in. Dit is gelukt.
Stap 2: Spreek je naam in. Ik spreek mijn naam in en druk op ster om het op te slaan. Zegt die &@^*!* daarna weer dat ik mijn naam moet inspreken, en wat ik ook doe ze blijft het zeggen. :|

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 07:05
tonber schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:31[/message]:
[...]

Je weet heel erg goed hoe IPB werkt, maar je weet niet hoe je het moet spellen, of hoe het abonnement daadwerkelijk heet?

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:33:
Vroeger (;)) hadden we altijd voicemail, en na de overstap naar IPB wilden we dit natuurlijk ook weer.

Maar nu belde ik net voor de eerste keer naar voicemail 0842333 en toen moest ik de voicemail gaan instellen.
Stap 2: Spreek je naam in. Ik spreek mijn naam in en druk op ster om het op te slaan. Zegt die &@^*!* daarna weer dat ik mijn naam moet inspreken, en wat ik ook doe ze blijft het zeggen. :|

Ik wil hier nog een probleem aan toevoegen.
Na 14 minuten bellen valt automatisch de verbinding weg, dit is al 5x gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:33:

Ben je al geporteerd? Zo nee... dan gaat je VoIP-voicemail (die je nu probeert in te stellen) niet werken, omdat voor inkomende telefonie je nog steeds via analoog wordt gebeld. Even wachten is dan het advies, of anders met **0842333 je analoge voicemail instellen.

Ook moet je eerst op MijnKPN je voicemail activeren/aanzetten, anders kan de 'box' niks opslaan (en kom je in die loop terecht die jij beschrijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee problemen met IPB. Ik zou graag willen weten of meerderen deze ervaring hebben of evt een oplossing hebben:

1. Af en toe is mijn telefoon niet meer bereikbaar. Het lijkt erop dat de box op dat moment bezig is iets te saven o.i.d. Na een halve minuut is de telefoon weer bereikbaar. Het is wel irritant als je al in een gesprek bent want die wordt afgebroken.

2. Mijn lijn echo nog steeds terwijl ik al lang geporteerd ben en splitter (op advies van KPN) eruit is gehaald. Ik ben ook niet eens op dat moment geconnected met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Windows firewall open/uitgezet?
ja die staat gewoon uit en in het modum van kpn staat hij ook uit!!!

kom er echt niet uit ben nu er al 2 dagen mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalve maand geleden IPB bij klant van me geinstalleerd en anderhalve maand gedoe. Zo is ondertussen de bijgeleverde Siemens Gigaset wireless adapter overleden (betekent half uur bellen met KPN helpdesk om hen ervan te overtuigen dat het ding echt stuk is - daarna kregen we wel meteen een nieuwe opgestuurd (bijgevoegd was een brief over digitale tv?!?), de oude hoeft niet terug).

Het wordt nu complexer.

De klant had ISDN. Bestelt IPB. Dit aangesloten, werkt matig. Nummer portering ging de mist in, een paar nummers werden door KPN afgesloten in plaats van geporteerd - KPN erkende de fout en heeft dit hersteld. Tijdens portering periode kwam af en toe de fax dwars door telefoongesprekken heen. De situatie is nu gestabiliseerd, de nummers werken op de juiste poorten maar het via MijnKPN beheren levert nog regelmatig foutmeldingen op, of is extreem traag (andere websites zijn vlot).

Mijn belangrijkste vraag. De klant heeft een tweede huis, met analoge aansluiting (in zelfde geografische gebied). De klant gaat daar naar toe verhuizen, en zal ook de IPB meenemen. Kan dat met deze EB? Of is er een andere EB nodig?

Met het huidige service nivo van de KPN heb ik hier een hard hoofd in. Maar misschien hebben mensen hier het al voorhanden gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:57:
Mijn belangrijkste vraag. De klant heeft een tweede huis, met analoge aansluiting (in zelfde geografische gebied). De klant gaat daar naar toe verhuizen, en zal ook de IPB meenemen. Kan dat met deze EB? Of is er een andere EB nodig?
Ik ben net verhuisd (Planet abo) en kreeg met wat pijn en moeite (paar telefoontjes) het voor elkaar. Er wordt een nieuwe EB naar het nieuwe adres gestuurd.

In theorie moet je vervolgens de oude in het oude huis laten staan, maarrr.. ik vond het risico te groot om hem te laten staan (de volgende bewoner ziet dat ding en moet dan bellen naar KPN die hem op komt halen, of hij heeft al IPB en kan direct met dat ding aan de gang; ander scenario: nieuwe bewoner ziet EB en gooit hem weg). Toen ik belde, dat ik de activatiebrief kwijt was, is er ook een ticket gemaakt dat ik de EB heb meegenomen (ik heb er nu dus twee) en die wordt dus bij ons opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

jOzh

Sweet dude!

Bij mij wil IPB nog niet helemaal vlot werken. Internetten gaat prima, geen enkel probleem maar bellen en gebeld worden gaat zeer moeizaam. Meestal lukt het niet, maar zo heel soms 'glipt' er een gesprek door. De gesprekken die wel doorkomen worden overigens vaak binnen enkele minuten automatisch afgebroken. Het VOIP lampje op de EB brandt overigens wel gewoon en ik heb wel gewoon een kiestoon. 1369 heb ik ook gewoon kunnen bellen.

In de 'Mijn KPN' account is overigens ook nog geen optie 'InternetPlusBellen' verschenen terwijl ik wel gewoon de activatiecode heb ingevuld.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet stellen. Ik hoop dat de antwoorden uiteindelijk resulteren in de juiste instellingen om wireless te kunnen internetten met de standaard door KPN geleverde hardware

Ik krijg het niet voor elkaar een wireless verbinding te krijgen met de Experia box

configuratie:
Experia box SX551
PC met windows XP sp2
Siemens Gigaset USB adapter 108

Alles werkt behalve de draadloze verbinding. Bedraad kan ik dus gewoon in de SX551komen.

Nu probeer ik met dezelfde PC wireless (dus via de USB adapter) een verbinding te maken met de SX551.

Wat heb ik allemaal gedaan:
1.
USB adapter geinstalleerd met KPN CD.
SSID en WPA-PSK key ingevoerd
-> geen verbinding

2. Bedraad
->wel verbinding

3. PC dichterbij de experiabox gezet.
-> signaal uitstekend
-> geen verbinding
-> blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen" en vervolgens "beperkte verbindingsmogelijkheden"

4. Eenvoudige WEP key ingevoerd op SX551en wireless adapter
-> signaal uitstekend
-> geen verbinding
-> blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen" en vervolgens "beperkte verbindingsmogelijkheden"

5. instellingen gecheckt.
-> SX551
DHCP staat aan
MAC filtering staat uit
-> PC TCP/IP instellingen van de draadloze netwerk vebinding
IP adres automatisch verkrijgen

Ik heb ook wat gespeeld met vaste IP adressen. Heeft iemand hier tips.
- Wat moet ik instellen voor de SX551? DHCP uit?
- TCP/IP instellingen voor LAN
- TCP/IP voor draadloos.

Nu een lijstje vragen:

Wat moet ik voor wireless instellingen kiezen voor zowel de SX551 als de USB adapter?
- mixed/superG
- static/dynamic
- channel number

Wat gebeurt er als ik de SX551 reset? Komt de ADSL verbinding dan toch altijd tot stand? Hoe zijn mijn login naam en password in de instellingen gekomen?

Als de SX551 en USB adapter in de toestand komen van "netwerkadres verkrijgen", kun je er dan vanuit gaan de de versleuteling goed is? En dat het moet zitten in de TCP/IP instellingen?

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Wat zijn jullie werkende instellingen op de SX551 en de USB adapter?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Heb eindelijk mijn Belkin range extender binnen, maar... tot nu toe lukt het niet om hem aan de praat te krijgen.

Via mijnkpn heb ik het firewall niveau naar 'server' gezet. Daarna als lokaal IP 192.168.2.230 ingegeven. Echter als ik dat in wil stellen als IP in de extender, kan hij dat niet opslaan. 192.168.2.231 wilt wél lukken maar dat kan ik weer niet via mijnkpn instellen. Voortgangsbalkje blijft dan op de helft stilstaan en er gebeurd niets meer.

In de EB zelf staat de Belkin wel als ik bij 'Repeater' ga kijken.

Is er ergens een stappenplan hoe je die EB zo kan instellen dat het wél goed werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door B-Buster op 08-08-2006 15:46 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Ik heb ook een vaag probleem. Ik heb gisteren InternetPlusBellen aangesloten maar nu kan ik niet meer bellen. Ik kan wel gewoon gebeld worden. Ik heb de handleiding al een paar keer doorgelezen, maar alles zit toch echt goed aangesloten volgens mij. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Azer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:34:
Ik heb ook een vaag probleem. Ik heb gisteren InternetPlusBellen aangesloten maar nu kan ik niet meer bellen. Ik kan wel gewoon gebeld worden. Ik heb de handleiding al een paar keer doorgelezen, maar alles zit toch echt goed aangesloten volgens mij. Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Brandt het VoIP-lampje al? Zo niet: plaats dan ** voor je te bellen nummers.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:55:
[...]

Brandt het VoIP-lampje al? Zo niet: plaats dan ** voor je te bellen nummers.
Het VoIP lampje brand inderdaad niet. Wat zou er moeten gebeuren met ** dan? Ik kan dan namelijk nog steeds niet bellen als ik dat voor mijn nummers zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

Het VoIP lampje brand inderdaad niet. Wat zou er moeten gebeuren met ** dan? Ik kan dan namelijk nog steeds niet bellen als ik dat voor mijn nummers zet.
Met ** bel je via je analoge lijn. Bij mij was het zo toen het VoIP lampje nog niet brandde, dat ik geen kiestoon hoorde, maar dat ik wel gewoon direct het nummer kon kiezen zonder ** (maar met deed het volgensmij ook). De EB had toen zelf door dat hij via de analoge lijn moet bellen omdat VoIP het nog niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joker1977 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:55:
[...]

Ben je al geporteerd? Zo nee... dan gaat je VoIP-voicemail (die je nu probeert in te stellen) niet werken, omdat voor inkomende telefonie je nog steeds via analoog wordt gebeld. Even wachten is dan het advies, of anders met **0842333 je analoge voicemail instellen.

Ook moet je eerst op MijnKPN je voicemail activeren/aanzetten, anders kan de 'box' niks opslaan (en kom je in die loop terecht die jij beschrijft).
Ik heb al een automatische email ontvangen dat al mijn diensten zouden moeten werken. En ik heb ook de voicemail aangezet.

Heeft iemand anders ook het 14 minuten probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:28:
[...]
Met ** bel je via je analoge lijn. Bij mij was het zo toen het VoIP lampje nog niet brandde, dat ik geen kiestoon hoorde, maar dat ik wel gewoon direct het nummer kon kiezen zonder ** (maar met deed het volgensmij ook). De EB had toen zelf door dat hij via de analoge lijn moet bellen omdat VoIP het nog niet deed.
Hij gaat bij mij wel over als ik bel, maar zodra diegene opneemt horen allebei de partijen alleen (normale) ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:05:
[...]

Hij gaat bij mij wel over als ik bel, maar zodra diegene opneemt horen allebei de partijen alleen (normale) ruis.
Je belt dus nog niet via VoIP, hij gaat wel over via analoog, maar je kan de andere partij niet horen zodra die opneemt. Wat gebeurt er als je je telefoon rechtstreeks op de ouderwetse lijn aansluit dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:47:
[...]
Je belt dus nog niet via VoIP, hij gaat wel over via analoog, maar je kan de andere partij niet horen zodra die opneemt. Wat gebeurt er als je je telefoon rechtstreeks op de ouderwetse lijn aansluit dan? :S
Hij belt wel uit via VoIP. Dit gaat namelijk mis. Op de 'ouderwetse manier' belt hij anoloog, en zal dus als het goed is wel werken.

Azer: Heb je de box al eens gereset (20sec inhouden of zo, dan is het altijd lang zat)? Trouwens het gebeld worden gaat tot de portering via de anologe lijn en werkt dus wel. Heeft het wel gewerkt? Met andere woorden heb je het al kunnen activeren (Als je KPN hebt met 1369)?

Dit lijkt me meer een klus voor de helpdesk (Als je KPN hebt: 0800-0407)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
B-Buster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:45:
Heb eindelijk mijn Belkin range extender binnen, maar... tot nu toe lukt het niet om hem aan de praat te krijgen.

Via mijnkpn heb ik het firewall niveau naar 'server' gezet. Daarna als lokaal IP 192.168.2.230 ingegeven. Echter als ik dat in wil stellen als IP in de extender, kan hij dat niet opslaan. 192.168.2.231 wilt wél lukken maar dat kan ik weer niet via mijnkpn instellen. Voortgangsbalkje blijft dan op de helft stilstaan en er gebeurd niets meer.

In de EB zelf staat de Belkin wel als ik bij 'Repeater' ga kijken.

Is er ergens een stappenplan hoe je die EB zo kan instellen dat het wél goed werkt?
Inmiddels wat verder geklooit.

Als ik de Belkin als accesspoint gebruik en hem via kabeltje aan de EB hang, dan werkt ie. Echter het signaal is zo mogelijk nog slechter dan dat van de EB dus dat schiet weinig op :+

Kan iemand me uitleggen hoe ik die Belkin niet als AP maar als range extender kan gebruiken? Oftewel ik wil hem midden in het huis zetten zodat ie het draadloze signaal van de EB opvangt en dat vervolgens versterkt.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels een grote stap verder. Met dank aan de helpdesk.

Bleek dat mijn wireless zero. configuration in de weg stond.
Dus eerst deze uitgezet. (Configuratie scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:32:
Ik ben inmiddels een grote stap verder. Met dank aan de helpdesk.

Bleek dat mijn wireless zero. configuration in de weg stond.
Dus eerst deze uitgezet. (Configuratie scherm
Yup, met siemens software wil de WZC nog al eens in de weg zitten, doet hij dan nog moeilijk dan kun je hem beter met de WZC instellen (adapter los, gigaset software eraf, adapter erin, windows laten zoeken op inst. cd kpn experiabox, en dan je SX etc invullen (denk om het wijzigen van AES naar TKIP als je hem op WPA insteld))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Edmund schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:02:
[...]
Hij belt wel uit via VoIP. Dit gaat namelijk mis. Op de 'ouderwetse manier' belt hij anoloog, en zal dus als het goed is wel werken.

Azer: Heb je de box al eens gereset (20sec inhouden of zo, dan is het altijd lang zat)? Trouwens het gebeld worden gaat tot de portering via de anologe lijn en werkt dus wel. Heeft het wel gewerkt? Met andere woorden heb je het al kunnen activeren (Als je KPN hebt met 1369)?

Dit lijkt me meer een klus voor de helpdesk (Als je KPN hebt: 0800-0407)
Ik zal zometeen proberen de box te resetten, dit heb ik nog niet gedaan. Gebeld worden gaat allemaal prima, maar zodra ik bijvoorbeeld naar mijn eigen mobiele telefoon bel, gebeurd het volgende:
1. De huistelefoon draait het nummer van mijn mobiele telefoon.
2. Ik zie op mijn mobiele telefoon dat ik gebeld word door thuis.
3. Zodra ik opneem komt er aan beide kanten van de lijn geen geluid door.

Het vreemde is dat ik de helpdesk (een 0900 nummer) wel gewoon probleemloos kan bellen met de huistelefoon. Bij het nummer 1369 hoor ik ook alleen een ruis. Als ik bel hoor ik hem overigens ook niet overgaan. Ik heb de helpdesk al gebeld, die gaven me als advies het telefoonsnoer te verkorten }:O (heb ik trouwens wel geprobeerd, maakte niks uit), dus ik ga morgen nog eens bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Azer op 08-08-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vraag misschien maar ik kan nergens achterhalen of je wel een homepage bij IPB van Planet krijgt. Heb de planet site al suf gezocht maar kan er weinig over vinden. ftp://gebruikersnaam@home.planet.nl werkt bij mij in ieder geval niet.

Heeft iemand dit al voor elkaar of is het zo dat je het ergens moet activeren?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:16:
Rare vraag misschien maar ik kan nergens achterhalen of je wel een homepage bij IPB van Planet krijgt. Heb de planet site al suf gezocht maar kan er weinig over vinden. ftp://gebruikersnaam@home.planet.nl werkt bij mij in ieder geval niet.

Heeft iemand dit al voor elkaar of is het zo dat je het ergens moet activeren?
Ik kom van Tiscali naar Planet en toen naar Planet IPB en ik had mijn homepage al geactiveerd.
Maar na het omzetten naar IPB werkt onderstaande nog steeds:

Homepageserver (uploaden) home.planet.nl
Homepage bekijken http://home.planet.nl/~gebruikersnaam
FTP-server (Public) ftp.planet.nl
(Gejat van de Planet.nl site ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
Graag wil ik wat doen aan de matige ontvangst tussen mijn Experiabox en mijn PC met Linksys PCI-kaart.
Speciaal hiervoor heb ik al een Hi-Gain antenna 7 DBi van Linksys op mijn netwerkkaart aangesloten.
Dit wil ik ook graag doen met de Experiabox, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat de antennes van de EB er (schijnbaar) niet af te draaien zijn.

Mijn vraag:
Heeft iemand ervaring methet eraf halen van de antenaa's van de EB?
En evt. het vervangen hiervan door sterkere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, sinds gisteren heb ik telefoon.
Kreeg een brief binnen van de KPN met activatiecode en WPA-sleutel. Nou is die sleutel gewoon op te vragen als je inlogt dus daar had ik niks aan. Staat er bij activatiecode: N.V.T. 8)7
Ik had nog niet geactiveerd aangezien de brief kwijt was door verhuizing/verbouwing. Best vreemd, vond ik, aangezien ik nog geen telefoon had.

Dus ik gisteravond alle instellingen maar langsgelopen. Kom ik toevallig bij doorschakelen en blokkeringen: Blijkt dat alle inkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar een heel lang nummer dat niet bestaat (mijn telefoonnummer kwam er in voor, maar het begin sloeg nergens op; gewoon random leek het, geen landcodes e.d.). Alle uitgaande gesprekken werden geblokkeerd (althans, mobiele en 0906). En ik testte de lijn met een mobiele telefoon. Niet zo vreemd dat uitgaand steeds in gesprek was en inkomend een klikkende lijn opleverde.

Dus, activeren is eigenlijk onzin en m'n instellingen waren veranderd (heb doorschakelen en blokkeren nog nooit gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:14:
[...]

Yup, met siemens software wil de WZC nog al eens in de weg zitten, doet hij dan nog moeilijk dan kun je hem beter met de WZC instellen (adapter los, gigaset software eraf, adapter erin, windows laten zoeken op inst. cd kpn experiabox, en dan je SX etc invullen (denk om het wijzigen van AES naar TKIP als je hem op WPA insteld))
Ik was nog een bezig met het berichtje tikken. Perongeluk al op "verstuur bericht" gedrukt.

Die wireless zero configuration (WZC) zat dus in de weg. Okay ik had een wireless connection. Maar.....

Als ik de connectie opnieuw opbouw (door PC opnieuw op te starten bijvoorbeeld), dan komt de wireless verbinding niet meer in de lucht.

Weer opnieuw de USB adapter verwijderd. De software de de-installeerd en opnieuw met de KPN CD geinstalleerd. Toen had ik weer wireless connection.

Daarna weer PC herstart en connectie komt weer niet in de lucht. Dus alleen de KPN CD krijgt het initieel voor elkaar en daarna dus weer niet. Wat kan dit nou weer zijn?

WZC staat nog steeds uit. Ik heb mijn firewall (Kerio) en virus scanner (Symantec) ook tijdens de installatie uitgeschakeld.

Ik heb nog een probleem als ik gewoon bedraad internet. Ik krijg op een aantal sites waaronder de tweakers site niet goed alles geopend. soms laat hij dingen (menus) niet zien of hij kan de site niet openen. Dit met zowel internet explorer als firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:34:
[...]

Ik was nog een bezig met het berichtje tikken. Perongeluk al op "verstuur bericht" gedrukt.

Die wireless zero configuration (WZC) zat dus in de weg. Okay ik had een wireless connection. Maar.....

Als ik de connectie opnieuw opbouw (door PC opnieuw op te starten bijvoorbeeld), dan komt de wireless verbinding niet meer in de lucht.

Weer opnieuw de USB adapter verwijderd. De software de de-installeerd en opnieuw met de KPN CD geinstalleerd. Toen had ik weer wireless connection.

Daarna weer PC herstart en connectie komt weer niet in de lucht. Dus alleen de KPN CD krijgt het initieel voor elkaar en daarna dus weer niet. Wat kan dit nou weer zijn?

WZC staat nog steeds uit. Ik heb mijn firewall (Kerio) en virus scanner (Symantec) ook tijdens de installatie uitgeschakeld.

Ik heb nog een probleem als ik gewoon bedraad internet. Ik krijg op een aantal sites waaronder de tweakers site niet goed alles geopend. soms laat hij dingen (menus) niet zien of hij kan de site niet openen. Dit met zowel internet explorer als firefox
Hoi LampieW,

Heb ik ook soortgelijks gehad. Heel irritant was het. Want al bijv de PSP kreeg wel altijd verbinding alleen de PC niet. Maar toen ik instelde op de Experia dat ie de SSID mag uitsturen bleven mijn verbindingen op staan. Als ik de SSID uitsturen uitschakelde raakte ik de verbindingen weer kwijt na een herstart. Probeer het even en kijk maar of je vooruitgang ziet.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.