Nick39 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:09:
Over generaliseren gesproken.... 7 topics met elk 1000 posts en dan zeggen dat veel van de problemen komen doordat mensen het zelf niet goed doen,dan kan ik ook zeggen: het merendeel van de gebruikers ondervindt ernstige problemen maar er zijn er een paar die hebben mazzel.
IPB is in een hele korte tijd uitgegroeid tot het grootste VoIP netwerk van Nederland, 7000 klachten (en nu rond ik dus flink naar boven af) is dan veel maar gezien de snelle groei niet eens heel slecht te noemen.
Kijk,zit je tv te kijken en bel je een uur of 4 niet en heb je ook geen zicht op de lampjes,dan kan je 6 storingen hebben maar die bemerk je dan niet,maar niet bemerken is niet: ze niet hebben !
De storingen waren echter dusdanig dat het niet aan de lampjes te zien was (althans niet bij mij), daarbij is het ook nog zo dat ik gebeld kon worden. Als jij dus 4 uur TV zit te kijken en je kon gebeld worden en jij had niet de behoefte om te bellen, dan had je feitelijk geen last van deze storing. Natuurlijk dienen ze er zorg voor te dragen dat dit soort storingen in de toekomst niet meer voorkomen.
Er zijn de afgelopen 3 maanden elke maand minimaal 3 landelijke storingen geweest.
En sorry,die stoppen niet voor jouw deur.
Tussen geen last van hebben,of niet ervaren,zit een groot verschil,maar wat jou niet ergert of waar jij niets van merkt,kan voor een ander behoorlijke overlast veroorzaken.
Als je het niet ervaart kun je er ook geen last van hebben, simpel. Het wordt pas problematisch als je de hinder ondervindt.
Ík vind het een beetje minachtend om het gros van de storingen weg te schrijven met de mensen zullen het wel aan zichzelf te danken hebben,dat klopt niet.
Hoewel het misschien minachtend klinkt klopt het wel. Neem nou als voorbeeld een aantal posts terug: kon geen portforwarding via zijn WLAN doen en wel via LAN, bleek dus dat zijn IP-adres verkeerd was ingesteld, tja, dan onvervindt die poster wel een probleem, maar het bleek toch echt aan de persoon zelf te liggen, en niet aan IPB. Zo zijn er talloze problemen van deze aard. Deze problemen worden dan wel aan IPB toegeschreven maar zijn feitelijk dus fouten van mensen zelf. Het is dan niet erg dat ze gepost worden, want het is juist mooi als ze opgelost kunnen worden, maar het is oneerlijk om al deze fouten aan KPN/IPB toe te schrijven.
Ik zie een groot aantal mensen hier storingen melden (incl mezelf) waarvan ik zeker weet dat ze niet tot de resetknoppies generatie behoren.
Dus 90% van de problemen zou dan opgelost zijn als KPN het resetknoppie van de experia had gehaald.. nou dan hadden ze dat allang gedaan.
Deze redenatie kan ik niet volgen.
Daarnaast erkent KPN in die krantenstukken ook steeds dat die storingen er zijn.
Beter dus als andere aanbieders als @Home die simpelweg ontkennen dat er een probleem is.
Het lijkt mij wat moeilijk om een landelijke storing,de 4e deze maand al,ook weer weg te zetten als een knoppiedruk probleem als zelfs KPN erkent dat ie er was.
Er wordt ook niet ontkend dat veel problemen door IPB veroorzaakt worden, maar het gros van de fouten komt toch echt vaak bij IPB'ers zelf weg.
Ik heb geen hekel aan KPN,het oude analoge of isdn netwerk werkte perfect.
Ze zijn alleen te duur en het IPB werkt gewoon nog niet goed.
Zou het bij andere, goedkope, aanbieders beter zijn? Ik vermoed van niet, eerder slechter. Neem nou Tele2, heel goedkoop, maar ik heb zelden zo'n bagger produkt gezien. Nee, doe mij dan maar KPN, het is dan duurder maar het werkt in ieder geval wel (op de storingen na). Bij Tele2 mag je blij zijn als het uberhaupt werkt, daar lijkt het alsof het netwerk continue in storing is en je 3 tot 4 keer per maand voor een paar uur kan bellen/internetten.
Wil je echt betrouwbaar bellen (dus totaal geen storing) dan valt IPB als eerste af,en da's gewoon een feit.
Nee, dat is dus geen feit, in vergelijking tot andere VoIP aanbieders doet KPN het eigenlijjk heel aardig, mede gezien het grote aantal gebruikers.
Geen enkele voip aanbieder haalt 3 tot 4 landelijke storingen per maand,maar dat zie je ook in de krantenstukkies,en nou generaliseer ik ook eens: een deel van de mensen wil niet toegeven een miskoop te hebben gedaan en verdedigt zijn/haar keus voor IPB in plaats van gewoon toe te geven dat het een verkeerde keus was,en die haken over een jaar als het niet verbetert allemaal stiekum af.
Nogmaals, er is geen enkele VoIP aanbieder die zonder storingen te werk gaat; het gaat om een relatief nieuw produkt (nou ja, nieuw in vergelijking tot de oude analoge/ISDN lijn dan).
En ik durf best toe te geven dat ik ook zit te twijfelen om volgend jaar weer terug te stappen naar @Home, maar dat komt niet omdat ik ontevreden ben over IPB, maar enkel omdat @Home een veel betere snelheid voor hetzelfde (zelfs iets minder) geld biedt. Maar misschien kom ik daar wel weer andere problemen tegen.
Ik durf gewoon toe te geven,ik ging voor betrouwbaarheid,de naam van kpn,de betrouwbaarheid van hun andere netwerken,en ging voor het geld,en dat was stom van me,ik had hier beter moeten lezen.
Nou, qua prijs is IPB echt niet heel voordelig te noemen, echter kwalitatief is IPB best aardig. Er kan inderdaad nog heel wat verbeterd worden, maar laten we KPN ook aub de kans gunnen om te bewijzen dat ook IPB een kwalitatief hoogstaand produkt kan zijn.
KPN heeft dat nu ook toegegeven en me de 4 maanden dat ik IPB had,volledig terugbetaald.
(en daarmee erkennen ze volgens mij,dat het netwerk niet naar behoren functioneert,en HULDE KPN dat ze het allemaal terug betaald hebben)
En omdat ze me niet af kunnen sluiten,krijg ik het abonnementsgeld iedere maand terug gestort..[/quote]