[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geen telefoom meer... Gebeld met 0800-0407 optie #24
En wat krijg je te horen....

Wegens een landelijke storing kan er tijdelijk niet worden gebeld excuses voor het ongemak....

:o(

Storing hier na het aan en uit zetten van de EB opgelost

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen een erg wiebelige en erg laggende ping in bijvoorbeeld CounterStrike Source. Heeft iemand anders ook pingproblemen tijdens en na de storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om met mijn tijd mee te gaan en om abonnementskosten te kunnen besparen ben ik al wekenlang informatie aan het verzamelen over VOIP van diverse aanbieders op het internet.
Ik heb nu een Fast abo bij KPN dochter XS4ALL wat mij € 80.- p/m kost + KPN abo van € 18,- p/m en € 7,50 voor Eweka als extra Newsserver om maximale download te kunnen halen = p/m € 105,50 voor het hele pakket.(zonder nog een minuut te hebben gebeld)
Na hele forums met bakken ellende te hebben gelezen ben ik echter tot de conclusie gekomen, dat VOIP nog niet betrouwbaar is.
Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die nooit een probleem hebben, maar wat ik allemaal aan klachten voorbij heb zien komen.
Vandag stond ook alweer in de media, dat deze maand de derde storing van een paar uur een feit was en dat was het zelfde als vorige maand.
Ik wil graag minder aan internet en telefoon uitgeven, maar als ik ergens de pest aan heb is het wel internet of telefoon dat niet werkt.
Jammer, misschien volgend jaar.
mvg, Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:55:
[...]

Ja.. maar ik kan niet bij de telefoon ;) het moet online gebeuren,er was een sleutel afgebroken en het slot is vervangen.. "mijn" sleutel zit aan haar bos in Gran Canaria.
Ehh ja, dan wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:34
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:41:
Om met mijn tijd mee te gaan en om abonnementskosten te kunnen besparen ben ik al wekenlang informatie aan het verzamelen over VOIP van diverse aanbieders op het internet.
Ik heb nu een Fast abo bij KPN dochter XS4ALL wat mij € 80.- p/m kost + KPN abo van € 18,- p/m en € 7,50 voor Eweka als extra Newsserver om maximale download te kunnen halen = p/m € 105,50 voor het hele pakket.(zonder nog een minuut te hebben gebeld)
Na hele forums met bakken ellende te hebben gelezen ben ik echter tot de conclusie gekomen, dat VOIP nog niet betrouwbaar is.
Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die nooit een probleem hebben, maar wat ik allemaal aan klachten voorbij heb zien komen.
Vandag stond ook alweer in de media, dat deze maand de derde storing van een paar uur een feit was en dat was het zelfde als vorige maand.
Ik wil graag minder aan internet en telefoon uitgeven, maar als ik ergens de pest aan heb is het wel internet of telefoon dat niet werkt.
mvg, Theo
Zelf en ook velen in mijn kenissen en familiekring hebben nog geen problemen met IPB ondervonden. Veel van de problemen hier beschreven ontstaan doordat mensen niet goed de instructies volgen bij bv het activeren en geen geduld hebben om een dagje te wachten tot bv mijn kpn of het voip lampje werkt. Er worden dan gelijk maar harde resets e.d gedaan, met als gevolg dat er problemen ontstaan.
Ik ontken niet dat er mensen zijn die echte problemen hebben, want die zijn er wel degelijk, maar bij het gros van de ipb klanten werkt het systeem prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:41:
mvg, Theo
Je kan ook voip nemen, en je analoge telefoonlijn gewoon als backup houden. Dan blijf je altijd bereikbaar, en als voip er een keer uitligt, bel je gewoon via je kpn-lijn.

Je analoge-lijn aanhouden kan bij Tiscali, Solcon en bij losse VoIP-providers.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Gewoon bij XS4All blijven?? Heb het zelf met een ST716, je bent aardig prijzig uit kwa abbonement, maar xs4all voip bevalt mij momenteel vrij goed, en je hebt altijd kpn bel budget nog als backup

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
knireis schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:48:
[...]

Zelf en ook velen in mijn kenissen en familiekring hebben nog geen problemen met IPB ondervonden. Veel van de problemen hier beschreven ontstaan doordat mensen niet goed de instructies volgen bij bv het activeren en geen geduld hebben om een dagje te wachten tot bv mijn kpn of het voip lampje werkt. Er worden dan gelijk maar harde resets e.d gedaan, met als gevolg dat er problemen ontstaan.
Ik ontken niet dat er mensen zijn die echte problemen hebben, want die zijn er wel degelijk, maar bij het gros van de ipb klanten werkt het systeem prima.
Over generaliseren gesproken.... 7 topics met elk 1000 posts en dan zeggen dat veel van de problemen komen doordat mensen het zelf niet goed doen,dan kan ik ook zeggen: het merendeel van de gebruikers ondervindt ernstige problemen maar er zijn er een paar die hebben mazzel.
Kijk,zit je tv te kijken en bel je een uur of 4 niet en heb je ook geen zicht op de lampjes,dan kan je 6 storingen hebben maar die bemerk je dan niet,maar niet bemerken is niet: ze niet hebben !
Er zijn de afgelopen 3 maanden elke maand minimaal 3 landelijke storingen geweest.
En sorry,die stoppen niet voor jouw deur.
Tussen geen last van hebben,of niet ervaren,zit een groot verschil,maar wat jou niet ergert of waar jij niets van merkt,kan voor een ander behoorlijke overlast veroorzaken.
Ík vind het een beetje minachtend om het gros van de storingen weg te schrijven met de mensen zullen het wel aan zichzelf te danken hebben,dat klopt niet.
Ik zie een groot aantal mensen hier storingen melden (incl mezelf) waarvan ik zeker weet dat ze niet tot de resetknoppies generatie behoren.
Dus 90% van de problemen zou dan opgelost zijn als KPN het resetknoppie van de experia had gehaald.. nou dan hadden ze dat allang gedaan.

Daarnaast erkent KPN in die krantenstukken ook steeds dat die storingen er zijn.
Het lijkt mij wat moeilijk om een landelijke storing,de 4e deze maand al,ook weer weg te zetten als een knoppiedruk probleem als zelfs KPN erkent dat ie er was.
Ik heb geen hekel aan KPN,het oude analoge of isdn netwerk werkte perfect.
Ze zijn alleen te duur en het IPB werkt gewoon nog niet goed.
Wil je echt betrouwbaar bellen (dus totaal geen storing) dan valt IPB als eerste af,en da's gewoon een feit.
Geen enkele voip aanbieder haalt 3 tot 4 landelijke storingen per maand,maar dat zie je ook in de krantenstukkies,en nou generaliseer ik ook eens: een deel van de mensen wil niet toegeven een miskoop te hebben gedaan en verdedigt zijn/haar keus voor IPB in plaats van gewoon toe te geven dat het een verkeerde keus was,en die haken over een jaar als het niet verbetert allemaal stiekum af.

Ik durf gewoon toe te geven,ik ging voor betrouwbaarheid,de naam van kpn,de betrouwbaarheid van hun andere netwerken,en ging voor het geld,en dat was stom van me,ik had hier beter moeten lezen.
KPN heeft dat nu ook toegegeven en me de 4 maanden dat ik IPB had,volledig terugbetaald.
(en daarmee erkennen ze volgens mij,dat het netwerk niet naar behoren functioneert,en HULDE KPN dat ze het allemaal terug betaald hebben)
En omdat ze me niet af kunnen sluiten,krijg ik het abonnementsgeld iedere maand terug gestort..

[ Voor 76% gewijzigd door Nick39 op 28-07-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.tingen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07-2020
Ik heb nu sinds een week of twee IPB (van HetNet) en heb alles zo ongeveer wel ingesteld wat ik ingesteld moet hebben. Ik ben geporteerd dus alles zou moeten werken. En eerlijk is eerlijk: het werkt ook allemaal.

Maar. . . .

Ik ben nogal 'pretty anal' waar het op beveiliging aankomt dus werk ik op mijn pc met een gebruikersaccount zonder admin rechten. De kinderen ook. Dat is om evt problemen zoveel mogelijk te voorkomen. De software voor de siemens wireless heb ik als administrator geinstalleerd en nu kan ik alleen internetten wanneer ik als admin ben aangemeld. Dat was nou net niet de bedoeling van de hele opzet. Moet ik ergens nog iets instellen zodat mijn andere account ook op internet kunnen? Hiervoor had ik direct ADSL van KPN en daar kon ik met elke account op internet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voip van xs4all is wel leuk speelgoed, maar heeft ook nog wel eens kuren.
Als ik word gebeld geeft hij nog wel eens aan dat mijn nummer niet bereikbaar is.
Ik denk dat die problemen door mijn Alcatel Speedtouch 546 worden veroorzaakt.
Moest met Telnet het sip protocol openzetten, maar geeft aan dat hij dat commando niet kent.
PC moet met deze modem ook altijd aan blijven staan om te kunnen bellen en dat is voor mijn vrouw niet handig .
Mijn vrouw moet met 1 druk op de knop haar zussie kunnen bellen zonder fratsen.
Zou wel weer een nieuw modem aan kunnen schaffen, maar ik heb er nu al drie in de kast staan.
Moet een ADSL2+ modem met Voip aansluiting zijn en een Alcatel 716 kost pak weg ook weer een 115 Euro.
Aangezien ik nogal een hoog data gebruik heb vallen prijsvechters als Tele 2 en Tiscali volgens mij af.
Ik download meestal meer als 100GB in de maand met Newszilla/Eweka, maar Tele2 en ook Tiscali
gooien de boel nog wel eens dicht voor newsservers, of gaan zitten knijpen, heb ik gelezen.
Ik wilde voor de betrouwbaarheid van de verbinding en geen gecap met mijn newsserver dus KPN internetplus bellen aan gaan vragen, maar dat is het volgens mij ook nog niet helemaal voolopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.tingen schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:00:
Ik ben nogal 'pretty anal' waar het op beveiliging aankomt dus werk ik op mijn pc met een gebruikersaccount zonder admin rechten. De kinderen ook. Dat is om evt problemen zoveel mogelijk te voorkomen. De software voor de siemens wireless heb ik als administrator geinstalleerd en nu kan ik alleen internetten wanneer ik als admin ben aangemeld. Dat was nou net niet de bedoeling van de hele opzet. Moet ik ergens nog iets instellen zodat mijn andere account ook op internet kunnen? Hiervoor had ik direct ADSL van KPN en daar kon ik met elke account op internet komen.
Goede zaak wat betreft de security, helaas is die software van de Gigaset niet zo handig daarin. Wat je kan doen is de Wireless Zero Configuration van Windows gebruiken. In een van de eerdere topics is daarover een uitleg geweest. Komt er in het kort op neer dat ge de Gigaset software verwijderd, cd van de Gigaset erin en NIET installeren, Adapter aansluiten en windows zijn werk laten doen.

Overigens, als je eerder Direct ADSL had, had je vast een Speedtouch USB adapter, die kan je ook gebruiken icm de ExperiaBox (even de goede SSID invullen en de bijbehorende WPA code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:09:
Over generaliseren gesproken.... 7 topics met elk 1000 posts en dan zeggen dat veel van de problemen komen doordat mensen het zelf niet goed doen,dan kan ik ook zeggen: het merendeel van de gebruikers ondervindt ernstige problemen maar er zijn er een paar die hebben mazzel.
IPB is in een hele korte tijd uitgegroeid tot het grootste VoIP netwerk van Nederland, 7000 klachten (en nu rond ik dus flink naar boven af) is dan veel maar gezien de snelle groei niet eens heel slecht te noemen.
Kijk,zit je tv te kijken en bel je een uur of 4 niet en heb je ook geen zicht op de lampjes,dan kan je 6 storingen hebben maar die bemerk je dan niet,maar niet bemerken is niet: ze niet hebben !
De storingen waren echter dusdanig dat het niet aan de lampjes te zien was (althans niet bij mij), daarbij is het ook nog zo dat ik gebeld kon worden. Als jij dus 4 uur TV zit te kijken en je kon gebeld worden en jij had niet de behoefte om te bellen, dan had je feitelijk geen last van deze storing. Natuurlijk dienen ze er zorg voor te dragen dat dit soort storingen in de toekomst niet meer voorkomen.
Er zijn de afgelopen 3 maanden elke maand minimaal 3 landelijke storingen geweest.
En sorry,die stoppen niet voor jouw deur.
Tussen geen last van hebben,of niet ervaren,zit een groot verschil,maar wat jou niet ergert of waar jij niets van merkt,kan voor een ander behoorlijke overlast veroorzaken.
Als je het niet ervaart kun je er ook geen last van hebben, simpel. Het wordt pas problematisch als je de hinder ondervindt.
Ík vind het een beetje minachtend om het gros van de storingen weg te schrijven met de mensen zullen het wel aan zichzelf te danken hebben,dat klopt niet.
Hoewel het misschien minachtend klinkt klopt het wel. Neem nou als voorbeeld een aantal posts terug: kon geen portforwarding via zijn WLAN doen en wel via LAN, bleek dus dat zijn IP-adres verkeerd was ingesteld, tja, dan onvervindt die poster wel een probleem, maar het bleek toch echt aan de persoon zelf te liggen, en niet aan IPB. Zo zijn er talloze problemen van deze aard. Deze problemen worden dan wel aan IPB toegeschreven maar zijn feitelijk dus fouten van mensen zelf. Het is dan niet erg dat ze gepost worden, want het is juist mooi als ze opgelost kunnen worden, maar het is oneerlijk om al deze fouten aan KPN/IPB toe te schrijven.
Ik zie een groot aantal mensen hier storingen melden (incl mezelf) waarvan ik zeker weet dat ze niet tot de resetknoppies generatie behoren.
Dus 90% van de problemen zou dan opgelost zijn als KPN het resetknoppie van de experia had gehaald.. nou dan hadden ze dat allang gedaan.
Deze redenatie kan ik niet volgen.
Daarnaast erkent KPN in die krantenstukken ook steeds dat die storingen er zijn.
Beter dus als andere aanbieders als @Home die simpelweg ontkennen dat er een probleem is.
Het lijkt mij wat moeilijk om een landelijke storing,de 4e deze maand al,ook weer weg te zetten als een knoppiedruk probleem als zelfs KPN erkent dat ie er was.
Er wordt ook niet ontkend dat veel problemen door IPB veroorzaakt worden, maar het gros van de fouten komt toch echt vaak bij IPB'ers zelf weg.
Ik heb geen hekel aan KPN,het oude analoge of isdn netwerk werkte perfect.
Ze zijn alleen te duur en het IPB werkt gewoon nog niet goed.
Zou het bij andere, goedkope, aanbieders beter zijn? Ik vermoed van niet, eerder slechter. Neem nou Tele2, heel goedkoop, maar ik heb zelden zo'n bagger produkt gezien. Nee, doe mij dan maar KPN, het is dan duurder maar het werkt in ieder geval wel (op de storingen na). Bij Tele2 mag je blij zijn als het uberhaupt werkt, daar lijkt het alsof het netwerk continue in storing is en je 3 tot 4 keer per maand voor een paar uur kan bellen/internetten.
Wil je echt betrouwbaar bellen (dus totaal geen storing) dan valt IPB als eerste af,en da's gewoon een feit.
Nee, dat is dus geen feit, in vergelijking tot andere VoIP aanbieders doet KPN het eigenlijjk heel aardig, mede gezien het grote aantal gebruikers.
Geen enkele voip aanbieder haalt 3 tot 4 landelijke storingen per maand,maar dat zie je ook in de krantenstukkies,en nou generaliseer ik ook eens: een deel van de mensen wil niet toegeven een miskoop te hebben gedaan en verdedigt zijn/haar keus voor IPB in plaats van gewoon toe te geven dat het een verkeerde keus was,en die haken over een jaar als het niet verbetert allemaal stiekum af.
Nogmaals, er is geen enkele VoIP aanbieder die zonder storingen te werk gaat; het gaat om een relatief nieuw produkt (nou ja, nieuw in vergelijking tot de oude analoge/ISDN lijn dan).
En ik durf best toe te geven dat ik ook zit te twijfelen om volgend jaar weer terug te stappen naar @Home, maar dat komt niet omdat ik ontevreden ben over IPB, maar enkel omdat @Home een veel betere snelheid voor hetzelfde (zelfs iets minder) geld biedt. Maar misschien kom ik daar wel weer andere problemen tegen.
Ik durf gewoon toe te geven,ik ging voor betrouwbaarheid,de naam van kpn,de betrouwbaarheid van hun andere netwerken,en ging voor het geld,en dat was stom van me,ik had hier beter moeten lezen.
Nou, qua prijs is IPB echt niet heel voordelig te noemen, echter kwalitatief is IPB best aardig. Er kan inderdaad nog heel wat verbeterd worden, maar laten we KPN ook aub de kans gunnen om te bewijzen dat ook IPB een kwalitatief hoogstaand produkt kan zijn.
KPN heeft dat nu ook toegegeven en me de 4 maanden dat ik IPB had,volledig terugbetaald.
(en daarmee erkennen ze volgens mij,dat het netwerk niet naar behoren functioneert,en HULDE KPN dat ze het allemaal terug betaald hebben)
En omdat ze me niet af kunnen sluiten,krijg ik het abonnementsgeld iedere maand terug gestort..[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na eerder mn verhaal over KPN te hebben gedaan na mn mislukte aanmelding door een fout aan hun kant belde ik net waarom ik na 2 weken nog steeds geen bevestiging brief heb gekregen van mn 2e aanmelding. Kunnen ze de hele aanmelding niet vinden, wat een KUT bedrijf! En je kan geen manager of supervisor te spreken krijgen. Kutste bedrijf OOIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik las in dit topic dat je je persoonlijknummer ook kan gebruiken in combinatie met X-lite. Ik ben nu al een paar uur aan het speuren in de topics, maar ik kan echter nergens vinden waar het je het wachtwoord van je sip account achterhaalt. Ik bedoel dus het wachtwoord dat hoort bij het persoonlijknummer.

Iemand die mij dit kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:44:
Na eerder mn verhaal over KPN te hebben gedaan na mn mislukte aanmelding door een fout aan hun kant belde ik net waarom ik na 2 weken nog steeds geen bevestiging brief heb gekregen van mn 2e aanmelding. Kunnen ze de hele aanmelding niet vinden, wat een *piep* bedrijf! En je kan geen manager of supervisor te spreken krijgen. *piep*ste bedrijf OOIT!
Zo, is het eruit? Vertel nou dan nog eens rustig wat er allemaal gebeurd is, want met dit soort boodschappen kunnen wij tweakers niet zoveel.
Overigens kan ik mij wel voorstellen dat met dit taalgebruik je ook niet zo snel geholpen gaat worden bij KPN
Het is in mijn ervaring ook over het algemeen zo dat supervisors of managers niet aan de telefoon komen. (de helpdesken van ISP's waar ik tot nu toe heb gewerkt) Waarom zouden ze ook? kan je net zo goed meteen die managers aan de telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 12-09 19:29
Candymirror schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:48:
Ik ben nu al een paar uur aan het speuren in de topics, maar ik kan echter nergens vinden waar het je het wachtwoord van je sip account achterhaalt. Ik bedoel dus het wachtwoord dat hoort bij het persoonlijknummer.
Voor KPN-ers: Inloggen op MijnKPN, Internetplusbellen, Telefoniebeheer, Beveiliging telefonie, Aanpassen, Nieuw wachtwoord ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 12-09 11:55
Nick39 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:09:
[...]

...
En omdat ze me niet af kunnen sluiten,krijg ik het abonnementsgeld iedere maand terug gestort..
Ik heb nu zelf een jaar IPB, over het eerste halfjaar zullen we het maar niet hebben maar sindsdien werkt het heel behoorlijk(en KPN is toen uitermate netjes in de klachtenafhandeling geweest, daar kan menig bedrijf nog wat van leren). Ik heb een keer een storing ervaren sinds januari 2006. Een aantal keren dat er een landelijke storing werd gemeld heb ik mijn aansluiting op het moment van de storing gewoon kunnen gebruiken, niet alles lag er dus uit op dat moment. KPN heeft op dit moment naar ik heb begrepen 150.000 + IPB abbonnees, ik weet zeker dat IPB bij het grootste gedeelte van deze klanten goed functioneert anders werd de uitrol echt wel gestopt(tenzij KPN graag grote callcenters bouwt voor zichzelf).

[ Voor 36% gewijzigd door joop99 op 28-07-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:19

joker1977

Tweakert

p.tingen schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:00:
Ik heb nu sinds een week of twee IPB (van HetNet) en heb alles zo ongeveer wel ingesteld wat ik ingesteld moet hebben. Ik ben geporteerd dus alles zou moeten werken. En eerlijk is eerlijk: het werkt ook allemaal.

Maar. . . .

Gebruik Windows Wireless Zero Configuration ipv. die Siemens meuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de powermax aansluit op de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
[Besteld product: Surfen EN Bellen van Het Net]

Sinds donderdag (dus 27 juli 2006) heb ik ook de Experia box binnen. VoIP lampje brandt na 20 minuten nog steeds niet (richtlijn uit de Het Net handleiding). Dankzij tips/tricks van dit forum heb ik zelf geconstateerd met ** dat mijn lijn nog niet geporteerd is. (verklaart dus het niet branden van het VoIP lampje)

Op zich heb ik het geduld wel om een paar dagen rustig af te wachten tot het lampje gaat branden (denkende aan de gemiddelde 7-dagen termijn voor portering door KPN)...
Toch zie ik bij de modeminstellingen iets vreemd:

Mijn gebruikersnaam eindigt op: @direct-adl (hoort dit bij Het Net klanten niet anders te zijn?!)
VoIP accounts: No accounts (dit wordt misschien later aangemaakt?!)

Zelf heb ik dus het idee, dat mijn account niet helemaal klopt?
Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door stefan01 op 28-07-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Het al dan niet branden van het VoIP lampje heeft niets met het porteren te maken. Porteren gaat over de inkomende lijn en het VoIP lampje geeft aan of je uitgaand VoIP kunt bellen. Tot het porteren kun je via ** ook nog uitgaand analoog bellen, maar ook dat heeft dus niets te maken met uitgaand VoIP bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Jan-E schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:04:
Het al dan niet branden van het VoIP lampje heeft niets met het porteren te maken. Porteren gaat over de inkomende lijn en het VoIP lampje geeft aan of je uitgaand VoIP kunt bellen. Tot het porteren kun je via ** ook nog uitgaand analoog bellen, maar ook dat heeft dus niets te maken met uitgaand VoIP bellen.
Okay duidelijk!
Dus mijn VoIP lampje zou dus eigenlijk moeten branden?
Kloppen mijn vermoedens dan toch, dat mijn Het Net account (nog) NIET goed is geconfigureerd?

[ Voor 4% gewijzigd door stefan01 op 28-07-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:02:

Tiscali gooien de boel nog wel eens dicht voor newsservers, of gaan zitten knijpen,
nope

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

stefan01 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:16:
[...]

Okay duidelijk!
Dus mijn VoIP lampje zou dus eigenlijk moeten branden?
Kloppen mijn vermoedens dan toch, dat mijn Het Net account (nog) NIET goed is geconfigureerd?
Het Voip Lampje zijn je sipgegevens en de basis instellingen voor het wireless internet (de wpa sleutel die je in je brief hebt mogen ontvangen), het is een systeem, die die gegevens uit een database haalt, en die in je modem laad.. Zou idd in 20 minuten rond moeten zijn, ervaring is dat het wel eens een dagje (vooral in het weekend als iedereen tijd heeft om zijn box te installeren) kan duren (maar dan kun je prima bellen via de oude lijn en internetten met een kabeltje)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
djidee schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:21:
[...]

Het Voip Lampje zijn je sipgegevens en de basis instellingen voor het wireless internet (de wpa sleutel die je in je brief hebt mogen ontvangen), het is een systeem, die die gegevens uit een database haalt, en die in je modem laad.. Zou idd in 20 minuten rond moeten zijn, ervaring is dat het wel eens een dagje (vooral in het weekend als iedereen tijd heeft om zijn box te installeren) kan duren (maar dan kun je prima bellen via de oude lijn en internetten met een kabeltje)
Okay, klinkt logisch!
Maar kan een andere Het Net gebruiker bevestigen / ontkennen dat de gebruikersnaam voor een Surfen en Bellen account eindigt op @direct-adsl?? [zie hiervoor bij de modeminstellingen; advanced settings, internet, internet connection] .

----
Zelf krijg ik steeds meer het idee dat mijn instellingen corresponderen met een vaste combinatie van ADSL + analoge telefoon.... Gevoel is ook gebaseerd op basis van de gegevens in onderstaand plaatje: [strookt toch totaal niet als je Surfen en Bellen hebt besteld?!!]
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v217/sqck/Telephony_no_accounts.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door stefan01 op 29-07-2006 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ sqck : bel eens met de helpdesk, die zijn ook in het weekend bereikbaar.

Bij mij duurde het overigens een kleine 72 uur voordat het VoIP-lampje daadwerkelijk ging branden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan01 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:29:
Maar kan een andere Het Net gebruiker bevestigen / ontkennen dat de gebruikersnaam voor een Surfen en Bellen account eindigt op @direct-adsl?? [zie hiervoor bij de modeminstellingen; advanced settings, internet, internet connection] .
Ja, dat klopt dat er @direct-adsl in staat. InternetPlusBellen en Surfen en Bellen zijn beide producten via een Direct ADSL verbinding. Niets aan de hand dus.
Wat betreft je VoIP/WiFi: Probeer eens even om je ExperiaBox te resetten (max. 15 seconden indrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteravond geen Internet en telefoon meer.
Ik heb herhaaldelijk de storingsdienst proberen te bellen van de KPN maar die verbrak de verbinding telkens door de te grote drukte. Tegen middernacht kreeg ik uiteindelijk een helpdeskmedewerker aan de lijn. Het standaard riedeltje werd afgedraaid door de helpdeskmedewerker maar ik had alle opties om de zaak weer aan de gang te krijgen al uitgeprobeerd.
Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat het probleem niet in mijn huis zat maar vermoedelijk een storing van buiten.
Hier word ik wel een beetje moe van dat deze helpdeskmedewerker mij niet kan vertellen of er bij ons in de buurt een storing is waar ik het slachtoffer van ben.
'Als morgenochtend je nog geen telefoon, adsl hebt belt u dan maar terug daag'.
Ik ben best tevreden over Internetplusbellen maar het valt mij vies tegen dat de KPN zelf geen goed informatiesysteem heeft waardoor ze klanten kunnen vertellen of ze een storing hebben in een bepaalde regio.
Puntje ter verbetering, KPN? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:16:
Ik ben best tevreden over Internetplusbellen maar het valt mij vies tegen dat de KPN zelf geen goed informatiesysteem heeft waardoor ze klanten kunnen vertellen of ze een storing hebben in een bepaalde regio.
Ben het met je eens. KPN moet zo'n eigen service pagina aanbieden.
Voorlopig kun je wel even kijken bij Planet:
http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Ik kom niet meer op de site voor telefoonbeheer, niet via Planet en niet via Mijn KPN.

Van de week willen bellen maar duurde me ff te lang, iemand misschien een ander idee?

Kwam sowieso al niet via Mijn KPN er op moest altijd via Planet, maar sinds de ombouw van de site is dat nergens te vinden.....Telefoniegegevens dus....

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
pven schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 07:42:
@ sqck : bel eens met de helpdesk, die zijn ook in het weekend bereikbaar.

Bij mij duurde het overigens een kleine 72 uur voordat het VoIP-lampje daadwerkelijk ging branden.
Met de Het Net helpdesk heb ik niet zulke goede ervaringen (= UNDERSTATEMENT). Ik wacht nog wel een paar dagen...
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:05:
[...]

Ja, dat klopt dat er @direct-adsl in staat. InternetPlusBellen en Surfen en Bellen zijn beide producten via een Direct ADSL verbinding. Niets aan de hand dus.
Wat betreft je VoIP/WiFi: Probeer eens even om je ExperiaBox te resetten (max. 15 seconden indrukken)
In resetten zie ik nog niet echt veel heil. Zolang ik nog "geen account" zie staan bij VoIP heeft dit weinig zin lijkt me.

[ Voor 39% gewijzigd door stefan01 op 29-07-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan01 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:30:
In resetten zie ik nog niet echt veel heil. Zolang ik nog "geen account" zie staan bij VoIP heeft dit weinig zin lijkt me.
Trust me, het kan werken. Wat er na een reset namelijk gebeurt is dat de Experiabox weer geforceerd contact zoekt met de TSM server waardoor de VoIP gegevens en de goede webinterface worden geladen. Het feit dat je VoIP gegevens kan inzien betekent dat je ExperiaBox nog niet de goede KPN firmware heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
stefan01 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:30:
Als je dat ding gewoon aan laat staan, zal die mededeling "geen account" ook nooit verdwijnen. Begin maar eens met 'm gewoon van de stroom af te halen en dan weer aan te zetten.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:16:
Het feit dat je VoIP gegevens kan inzien betekent dat je ExperiaBox nog niet de goede KPN firmware heeft.
Nee, dat klopt niet. Waar sqck naar kijkt is vermoedelijk de statuspagina van de webinterface. Bij mij staat daar:
VoIP accounts: 2 accounts (registered: 2 accounts)
Eentje is van KPN, de ander van XS4ALL ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jan-E op 29-07-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Jan-E schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:17:

Nee, dat klopt niet. Waar sqck naar kijkt is vermoedelijk de statuspagina van de webinterface. ...
Klopt wat je zegt Jan-E.
Ik heb het over het VoIP account dat ik bij het statusoverzicht van het modem zie.
Hieronder de bevestiging:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v217/sqck/Telephony_no_accounts1.jpg

Duidelijk is te zien dat de firmware gewoon is bijgewerkt.
Loopt KPN / Het Net achter met het aanmaken van VoIP-accounts??!

Ofwel ontkom ik er NIET meer aan om de helpdesk te benaderen? Of bestaat er toch nog een kans dat mijn VoIP lampje spontaan gaat branden...

Ik wacht nu inmiddels zo'n 3 dagen. _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door stefan01 op 29-07-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook bij hetnet en heb de boel 2 weken geleden aangesloten.
Mijn Voip lampje ging al na een paar minuten aan.

Ik kan alleen nog steeds niet bij de "beheer telefonie" pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
stefan01 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:42:
Ofwel ontkom ik er NIET meer aan om de helpdesk te benaderen? Of bestaat er toch nog een kans dat mijn VoIP lampje spontaan gaat branden...
Spontaan zal je VoIP lampje in ieder geval niet gaan branden. Heb je de EB nu al een paar keer uit en aangezet? En/of een harde reset geprobeerd (tussen 08:00 en 24:00)?

Als dat allemaal ook niet werkt, ja, dan bestaat de kans dat je VoIP-account nog niet is aangemaakt en zul je moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen
Ik heb dit probleem al eerder aangekaart.
Kort gezegd komt het hier op neer. dat ik een tweede ISDN nummer niet geplaatst kan krijgen op poort 2. Ik heb dit bij mijn aanvraag voor IPB ook aangegeven. Ik heb meerdere keren gebeld, mails verzonden, maar er gebeur gewoon niets. Het enige dat men zegt dat de administratie dit moet doen. Als ik via mijn kpn kijk dan blijk ik over vier nummers te beschikken, een nieuw nummer, dat ik kwijt wil en mij oude ISDN nummers, dus de nummer zijn nog steeds voor mij gereserveerd. Ik zit bij Planet. Mischien moet ik het dan maar vis KPN proberen heeft iemand hier ervarig mee
groetjes
nona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:55:
Goede morgen
Ik heb dit probleem al eerder aangekaart.
Kort gezegd komt het hier op neer. dat ik een tweede ISDN nummer niet geplaatst kan krijgen op poort 2. Ik heb dit bij mijn aanvraag voor IPB ook aangegeven. Ik heb meerdere keren gebeld, mails verzonden, maar er gebeur gewoon niets. Het enige dat men zegt dat de administratie dit moet doen. Als ik via mijn kpn kijk dan blijk ik over vier nummers te beschikken, een nieuw nummer, dat ik kwijt wil en mij oude ISDN nummers, dus de nummer zijn nog steeds voor mij gereserveerd. Ik zit bij Planet. Mischien moet ik het dan maar vis KPN proberen heeft iemand hier ervarig mee
Doe je dat via de beheer telefoniegegevens pagina? Als je namelijk via die weg inlogt op de mijn kpn kan je via service en support de poorten instellen. Via administratie kan je eventueel je extra nummers stopzetten. Je schrijft hier niet of je beheer telefoniegegevens pagina wel of niet werkt, maar dat is wel even handig om te weten. Zowieso kan de helpdesk (2e lijn) een nummer configureren op poort 2, zolang dat nummer maar wel in je abonnement zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:14:
[...]

Doe je dat via de beheer telefoniegegevens pagina? Als je namelijk via die weg inlogt op de mijn kpn kan je via service en support de poorten instellen. Via administratie kan je eventueel je extra nummers stopzetten. Je schrijft hier niet of je beheer telefoniegegevens pagina wel of niet werkt, maar dat is wel even handig om te weten. Zowieso kan de helpdesk (2e lijn) een nummer configureren op poort 2, zolang dat nummer maar wel in je abonnement zit.
Alls werkt in telefonie beheer
Ja ik kan gewoon inloggen, maar als ik bij poort 2 kijk staat het nummer dat ik wil hebben er niet bij.terwijl het wel bij mijn kpn account staat Iedereen zegt dat dit door de admin. van planet moet worden gedaan. Ik ben al bijna 4 weken bezig om het voor elkaar te krijgen
groetjes en bedankt voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Jan-E schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:58:
[...]
Spontaan zal je VoIP lampje in ieder geval niet gaan branden. Heb je de EB nu al een paar keer uit en aangezet? En/of een harde reset geprobeerd (tussen 08:00 en 24:00)?

Als dat allemaal ook niet werkt, ja, dan bestaat de kans dat je VoIP-account nog niet is aangemaakt en zul je moeten bellen.
Jep, zowel een zachte als een harde reset hebben niks uitgehaald:

07/30/2006 13:00:31 192.168.2.3 login success
07/30/2006 12:59:44 NTP Date/Time updated.
08/01/2003 00:00:29 ATM1 get IP:86.XX.XX.XX
08/01/2003 00:00:29 Username and Password: OK
08/01/2003 00:00:24 ATM1 start PPP
08/01/2003 00:00:24 ADSL Media Up
08/01/2003 00:00:02 sending ACK to 192.168.2.2
08/01/2003 00:00:00 sending ACK to 192.168.2.3

VoIP lamp blijft angstvallig uit.
Blijft denk ik niks over dan contact zoeken met de helpdesk...
Alleen vrees ik dat ik daar word afgescheept met een standaard verhaaltje?
Of zullen ze de melding VoIP: no accounts in het status overzicht goed interpreteren...

[ Voor 9% gewijzigd door stefan01 op 30-07-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pfftt.... Moet je hier nog op reageren? Gewoon bellen! 0800-0407 (KPN)
Edit: En voor HetNet: 0900-1407

[ Voor 12% gewijzigd door Edmund op 31-07-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb even een vraagje, vervalt je BelBasis abbonnement als je InternetPlusBellen neemt ? Ik heb op dit moment Orange ADSL Lite (verbinding v/d KPN) wat op 31 januari afgesloten wordt en ik wil overstappen naar Direct ADSL 1,5mbit ivm de kosten. Maar als InternetPlusBellen 1,5mbit goedkoper is als Belbasis + Direct ADSL neem ik dat. En als ik het nu aanvraag zit ik dan op 31 januari niet zonder internet ? Sorry voor het FAQ gehalte van deze vragen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

DaWaN schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:44:
Ik heb even een vraagje, vervalt je BelBasis abbonnement als je InternetPlusBellen neemt ? Ik heb op dit moment Orange ADSL Lite (verbinding v/d KPN) wat op 31 januari afgesloten wordt en ik wil overstappen naar Direct ADSL 1,5mbit ivm de kosten. Maar als InternetPlusBellen 1,5mbit goedkoper is als Belbasis + Direct ADSL neem ik dat. En als ik het nu aanvraag zit ik dan op 31 januari niet zonder internet ? Sorry voor het FAQ gehalte van deze vragen :)
Goeie vraag als je het nu al kunt aanvragen voor die datum. Want wie weet wat er inmiddels met je lijn gebeurd is etc. Denk dat het geen zin heeft om nu al aan te gaan vragen voor 31 januari.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben inmiddels een kleine week tevreden over IPB! _O_

Er zijn begin deze week wat storingkjes geweest, maar sinds een paar dagen werkt het prima. Ik heb bewust de verbinding wat gestressed (op volle snelheid downloaden vanaf usenet), maar daar heeft een telefoongesprek niet onder te leiden.

Kortom: nadat ik het vertrouwen in KPN een beetje kwijt begon te raken, ben ik inmiddels weer tevreden. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:20:
Pfftt.... Moet je hier nog op reageren? Gewoon bellen! 0800-0407
Hij zit bij HetNet: 0900-1407...
En @ sqck: Als je gewoon rustig duidelijk uitlegt wat er aan de hand is en wat
je al hebt gedaan zullen ze je echt niet afschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort herstart mijn EB zich continu.
Volgens de site moet ik een 'zacht reset' doen en als dat niet lukt een volledige reset.
Na meerdere malen dat te doen krijg ik het probleem als ik weer de EB aanzet dat mijn VolP lampje niet meer brandt en mijn wi-fi lampje ook niet.Maar na vaak resetten deed de VolP lampje weer te branden en de wi-fi lampje ook maar het probleem doet zich nog steeds voort. De EB herstart zich nog steeds continu..is dit op een of andere manier te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:00:
Sinds kort herstart mijn EB zich continu.
Volgens de site moet ik een 'zacht reset' doen en als dat niet lukt een volledige reset.
Na meerdere malen dat te doen krijg ik het probleem als ik weer de EB aanzet dat mijn VolP lampje niet meer brandt en mijn wi-fi lampje ook niet.Maar na vaak resetten deed de VolP lampje weer te branden en de wi-fi lampje ook maar het probleem doet zich nog steeds voort. De EB herstart zich nog steeds continu..is dit op een of andere manier te verhelpen?
Je wacht toch zeker een uur tussen de harde resets he? Anders krijgt hij geen kans om al zijn software te laden. Dan reset je hem voor hij klaar is. Dat herstarten is trouwens vrij normaal. Soms doet hij dat een keer of 3-4 voor hij stabiel is. Hij haalt dan steeds nieuwe stukjes software en instelling op. Als je dan voordat hij klaar is weer op de knop drukt begint hij vrolijk opnieuw

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt sinds de laatste restart heb ik er nu minder last van
hopen maar dat het zo blijft :)
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kun je nog steeds met telnet bij je VoIP-instellingen als je de EB terugzet naar de fabrieksinstellingen? Heeft iemand dat de laatste tijd nog geprobeerd? Als het nog lukte: met welke firmware was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:48:
Kun je nog steeds met telnet bij je VoIP-instellingen als je de EB terugzet naar de fabrieksinstellingen? Heeft iemand dat de laatste tijd nog geprobeerd? Als het nog lukte: met welke firmware was dat?
met de versie van 28 apr lukte het niet meer .... (maart wel)
ik begrijp van eerdere berichten dat het met de juni versie zelfs niet meer mogelijk is om 'remote access' aan te zetten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:35:
met de versie van 28 apr lukte het niet meer .... (maart wel)
ik begrijp van eerdere berichten dat het met de juni versie zelfs niet meer mogelijk is om 'remote access' aan te zetten ;-)
Ja, dat laatste begreep ik ook.Toch zegt mijn EB met de juni-firmware nog steeds dat 'remote access' aan staat. Niet dat ik kan telnetten, maar toch. Iemand heeft ooit beweerd, dat je de EB weer helemaal terug kon krijgen op het aanvangsniveau door de resetknop heeeel lang ingedrukt te houden. 40 seconden of zo iets. Zou het dan ook niet mogelijk zijn?

Gezocht: iemand met een maagdelijke EB, die nog nooit aan het net gehangen heeft. Heb je dan een webinterface en/of kun je telnetten naar 192.168.2.1:8080 of 192.168.2.1:8081?

Achtergrond van de vraag: in mijn EB staat op Tel2 sip.xs4all.nl hard gecodeerd met een IP-nummer dat afgelopen week gewijzigd is. Hij draait nog wel, maar dat gaat natuurlijk fout bij de eerste de beste stroomstoring of bij de volgende firmware update. En alleen om te testen zou ik dat xs4all account op mijn Tel2 graag houden. Dit weekend heb ik bijvoorbeeld geprobeerd te girotellen. Vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:16:
Ik had gisteravond geen Internet en telefoon meer.
Ik heb herhaaldelijk de storingsdienst proberen te bellen van de KPN maar die verbrak de verbinding telkens door de te grote drukte. Tegen middernacht kreeg ik uiteindelijk een helpdeskmedewerker aan de lijn. Het standaard riedeltje werd afgedraaid door de helpdeskmedewerker maar ik had alle opties om de zaak weer aan de gang te krijgen al uitgeprobeerd.
Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat het probleem niet in mijn huis zat maar vermoedelijk een storing van buiten.
Hier word ik wel een beetje moe van dat deze helpdeskmedewerker mij niet kan vertellen of er bij ons in de buurt een storing is waar ik het slachtoffer van ben.
'Als morgenochtend je nog geen telefoon, adsl hebt belt u dan maar terug daag'.
Tegen middernacht? De Multiplay-helpdesk is er tussen 8 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds. Als je buiten die tijden belt, word je geholpen door 'vaste net storingsdienst' en die beschikt niet over de juiste tools om IPB-klanten te bedienen.

Dat van dat informatie-systeem is een goed punt, maar moet KPN die informatie kwijt? Als het op internet stond, kon je het al niet lezen. Dan moet het al op teletekst oid, en niet iedereen heeft Teletekst (of, heeft TV via IP-TV en kan er dan ook niet bij).

Over het algemeen kan iemand van de Multiplay-helpdesk je prima vertellen als er een regionale storing is, maar als het buiten de openingstijden valt, is het uiteraard lastig. Indien je sterk afhankelijk bent van Internet 24/7 - misschien een ander contract afsluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:57:
Bij mij staat ie gewoon op line 2, aparte lijn voor alarmering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:59:
[...]
Ja, dat laatste begreep ik ook.Toch zegt mijn EB met de juni-firmware nog steeds dat 'remote access' aan staat. Niet dat ik kan telnetten, maar toch. Iemand heeft ooit beweerd, dat je de EB weer helemaal terug kon krijgen op het aanvangsniveau door de resetknop heeeel lang ingedrukt te houden. 40 seconden of zo iets. Zou het dan ook niet mogelijk zijn?

Gezocht: iemand met een maagdelijke EB, die nog nooit aan het net gehangen heeft. Heb je dan een webinterface en/of kun je telnetten naar 192.168.2.1:8080 of 192.168.2.1:8081?

Achtergrond van de vraag: in mijn EB staat op Tel2 sip.xs4all.nl hard gecodeerd met een IP-nummer dat afgelopen week gewijzigd is. Hij draait nog wel, maar dat gaat natuurlijk fout bij de eerste de beste stroomstoring of bij de volgende firmware update. En alleen om te testen zou ik dat xs4all account op mijn Tel2 graag houden. Dit weekend heb ik bijvoorbeeld geprobeerd te girotellen. Vlekkeloos.
Ik heb nog steeds de oude firmware (van 14 maart), ik kan dus nog steeds telnetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn Box ingesteld voor torrents mbv de post van Boukej eerder in dit topic.
Maar nu hou ik nog steeds de melding in mijn client (azureus) dat DHT Firewalled is. Weet iemand misschien waar dit aan ligt? (NAT en poort openzetten en doorsturen naar mijn pc is wel al gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn EB herstart zich nog steeds. Het herstart zich onregelmatig..soms is het om de uur en soms is het om de 10 min ik heb het al meerdere malen gereset. Waar zou het aan kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het sip server adres voor 084-nummers voor planet ipb-accounts (bij een kennis van me staat in mijnkpn dit adres niet ingevuld)....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via http://192.168.2.1/advanced_admin_syslog.stm zie ik de optie om de box een log te laten sturen naar een system log server. Ik heb al flink lopen zoeken naar een manier om dit op te zetten, maar het lukt me niet. Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

- is deze optie een soort standaard protocol voor logging?
- wat voor software en setup moet ik instellen op de log server: ik draai xp home en Centos (in VMware). Liefst laat ik mijn xp home de loginfo ontvangen.
- de experiabox toont geen vakjes voor een username en password: is dat normaal voor deze service? M.a.w. kan elke systeem zomaar loggen naar een ingestelde system log server?

Alvast dank voor een advies ;-)

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
joker1977 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:05:
[...]

Tegen middernacht? De Multiplay-helpdesk is er tussen 8 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds. Als je buiten die tijden belt, word je geholpen door 'vaste net storingsdienst' en die beschikt niet over de juiste tools om IPB-klanten te bedienen.

Dat van dat informatie-systeem is een goed punt, maar moet KPN die informatie kwijt? Als het op internet stond, kon je het al niet lezen. Dan moet het al op teletekst oid, en niet iedereen heeft Teletekst (of, heeft TV via IP-TV en kan er dan ook niet bij).

Over het algemeen kan iemand van de Multiplay-helpdesk je prima vertellen als er een regionale storing is, maar als het buiten de openingstijden valt, is het uiteraard lastig. Indien je sterk afhankelijk bent van Internet 24/7 - misschien een ander contract afsluiten ?
@Home heeft daar gewoon een 0800 nummer voor waarbij je je postcode intoetst en vervolgens te horen krijgt of er een regionale storing is. Niet dat dat ding bandje altijd de waarheid vertelt, maar toch, het is beter dan een uur in de wacht hangen bij de helpdesk (bij @home heel gebruikelijk) om vervolgens te horen te krijgen dat het een regionale storing is waar op dit moment aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:32:
[...]

Alls werkt in telefonie beheer
Ja ik kan gewoon inloggen, maar als ik bij poort 2 kijk staat het nummer dat ik wil hebben er niet bij.terwijl het wel bij mijn kpn account staat Iedereen zegt dat dit door de admin. van planet moet worden gedaan. Ik ben al bijna 4 weken bezig om het voor elkaar te krijgen
groetjes en bedankt voor je reply
Dat had ik dus ook... kijk je bij telefoniebeheer dan staan alle juiste nummers er,maar kom je in het menu voor toewijzen van telefoonnummers bij poort 2 dan staan daar bv maar 2 van de 4 nummers,en niet die ene die je wil..
KPN heeft het toen tweedelijns gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:06:
Via http://192.168.2.1/advanced_admin_syslog.stm zie ik de optie om de box een log te laten sturen naar een system log server. Ik heb al flink lopen zoeken naar een manier om dit op te zetten, maar het lukt me niet. Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

- is deze optie een soort standaard protocol voor logging?
- wat voor software en setup moet ik instellen op de log server: ik draai xp home en Centos (in VMware). Liefst laat ik mijn xp home de loginfo ontvangen.
- de experiabox toont geen vakjes voor een username en password: is dat normaal voor deze service? M.a.w. kan elke systeem zomaar loggen naar een ingestelde system log server?

Alvast dank voor een advies ;-)

Grtjs
Ik heb dit werkend, het werkt via udp. De logserver bind je aan poort 514 (weet ik niet zeker meer, kan ook 561 zijn). Ik moet je teleurstellen ook met debugmode aan verschijnt er niet meer dan in de webinterface.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ben eigenlijk op zoek naar gratis syslog server die op een windows XP client kan draaien, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:31:
[...]
Ik heb dit werkend, het werkt via udp. De logserver bind je aan poort 514 (weet ik niet zeker meer, kan ook 561 zijn). Ik moet je teleurstellen ook met debugmode aan verschijnt er niet meer dan in de webinterface.....
Voor mij is dit nog niet duidelijk genoeg helaas ;-)

Bedoel je dat ik die info alleen kan zien door gewoon met een browser oid op de experia box in te loggen? Lijkt me toch niet? Immers je noemt dat UDP als protocol wordt gebruikt. Eigenlijk had ik verwacht dat de box continue gegevens doorsteurt naar een adres en poort (idd 514). Ik weet alleen niet welke port service ik daar moet aanzetten: is er een native windows XP service die dat kan ontvangen?

Terzijde, een handige nieuwere x-lite instructie:

Ik las in deel 5 over het gebruik van x-lite als softphone. Ik heb de laatste versie van x-lite nu ook goed werkend gekregen, met iets andere instellingen.

De eerder in dit forum genoemde instellingen voor mijn x-lite werkten niet voor mij. Ik kon ze heel makkelijk vinden door het volgende te doen: via [url=http://https://www.kpn.com/kpn/show/id=166271]kpn.com[/url] lanceerde ik de online softphone. Dit is een activeX control.
Toen deze online phone van KPN werkte (ik heb eerst kpn.com aan mijn IE trusted sites toegevoegd) heb ik de HTML source van de pagina met de online softphone bekeken: daar staan onderaan alle gegevens die je nodig hebt om x-lite goed in te stellen:

Onder andere:
"Domain" is te achterhalen via: <input type=hidden name=defaultregistryhost value="213.75.12.218">
Outbound proxy "Address" via: <input type=hidden name=proxyserver value="213.75.12.218:5077">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=stunserver value="stun1.kpn.com">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=stunserver2 value="stun1.kpn.com">
"Username" <input type=hidden name=logincode value="jouw084nummerstaathier">
"Display name" via: <input type=hidden name=displayname value="jouw084nummerstaathier">
"Password" via: <input type=hidden name=userpassword value="jouwwachtwoordstaathier">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=audiopayloads value="PCMA">
Deze waarde lijkt niet relevant: <input type=hidden name=videopayloads value="H263">

Vervolgens neem je deze gegegevens over in de x-lite instellingen:
0: download en installeer x-lite via deze site en start (misschien je pc eerst herstarten?).
1: Via de menu optie (zie bovenaan, het kleine witte omlaagwijzend driehoekje) kies Sip-Account-Settings.
2: Geruik de 'Add' of 'Properties' button om je instellien te wijzigen of aan te maken.
3: Vul in (gebruik dus de gegevens zoals ik die eerder hierboven beschreef):
Display name: je-084-nummer-zonderstreepje-etc: bijv: 0841234567
Username: is hetzelfde als display name
Password: je-084-wachtwoord
Authorization user name: is hetzelfde als display name
Domain: 213.75.12.218 (zoals die bij mij wordt genoemd, is die hetzelfde bij jou?)

Tot slot, iets daaronder, bij:
Send outbound via:
selecteer de optie: "proxy"
en bij het 'Adrress' vul in: 213.75.12.218:5077 (zoals die bij mij wordt genoemd, is die hetzelfde bij jou?)

Alle andere standaard waarden laat ik ongewijzigd.

edit: small rewrite plus added url to kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:07:
[...]

Voor mij is dit nog niet duidelijk genoeg helaas ;-)

Bedoel je dat ik die info alleen kan zien door gewoon met een browser oid op de experia box in te loggen? Lijkt me toch niet? Immers je noemt dat UDP als protocol wordt gebruikt. Eigenlijk had ik verwacht dat de box continue gegevens doorsteurt naar een adres en poort (idd 514). Ik weet alleen niet welke port service ik daar moet aanzetten: is er een native windows XP service die dat kan ontvangen?

...

Tot slot, iets daaronder, bij:
Send outbound via:
selecteer de optie: "proxy"
en bij het 'Adrress' vul in: 213.75.12.218:5077 (zoals die bij mij wordt genoemd, is die hetzelfde bij jou?)

Alle andere standaard waarden laat ik ongewijzigd.

Mocht je het leuk vinden om het te testen: mijn nr is 0844203222 ;-)

edit: small rewrite plus added url to kpn.com
Er is geen standaard windows app die poort 514 udp uitleest en op het scherm of zo dump. Hiervoor heb ik een vb-appje gemaakt.

Dit luistert naar poort 514 udp en schreef het naar het scherm, zoals ik al zei: de info is gelijk aan wat er in de webinterface verschijnt. Je hebt er dus niets aan.

Ander vraagje: waar zit die online-softphone tegenwoordig. Bij mij verschijnt hij niet meer in het menu (vroeger wel). Ik heb indertijd ook mij SIP gegevens uit de html source van dat venster gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:37:
Ander vraagje: waar zit die online-softphone tegenwoordig. Bij mij verschijnt hij niet meer in het menu (vroeger wel). Ik heb indertijd ook mij SIP gegevens uit de html source van dat venster gehaald.
Als ik op kpn.com inlog staat die op de eerste pagina: midden linksboven: in het groene kadertje direct boven het groene kadertje voor webmail.

PS: nu jij hebt ontdekt dat die experia log niet interessant is, hoef ik daar verder geen tijd aan te besteden om dat te laten werken .Dank voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed wij hebben IPB al meer dan een maand. Wij hadden ISDN. Nou ja, hadden, wij hebben nog steeds ISDN. Het porteren wil maar niet vlotten. Bellen met de helpdesk, of mulitplay, levert steeds hetzelfde antwoord op: er is een probleem, dat wordt centraal opgepakt.
Het betreffende probleem, en wat dat dan zou zijn, wordt verder niet toegelicht. Maar ook niet verholpen.
Nu zie ik hier helemaal niemand klagen over langzaam, of niet, porteren.

Is dit wel een probleem, en hoe krijg ik KPN zo gek dat het opgelost wrodt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoweb
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 08:13
Ik probeer via de USB aansluiting mijn externe harde schijf te benaderen met mijn Macbook, maar ik krijg het niet voor elkaar. Via mijn pc lukt het prima, maar ik zou niet weten hoe ik het in OSX moet doen. Ik kon er bij KPN ook geen handleiding voor vinden. Iemand hier een idee hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen:

Al meerdere maanden ben ik een tevreden Planet IPB gebruiker en volg ik deze thread.
Alleen nu kom ik tegen een probleem aan waar ik nog nooit van heb gehoord. Maar ja...., netwerken hè? >:)

Sinds eergisteren kan ik niet meer de webinterface bereiken. Bij mij staat ie op 10.0.0.138 (dus ook de gateway, DNS-servers, etc). Tot nu toe altijd gewerkt, nooit een probleem.
Met ipconfig /all zie ik dat het de juiste ip is en met tracert kan ik 'm bereiken.
Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn? Iemand een idee?

Het enige waar ik aan kan denken (en die instellingen heb ik 1 voor 1 weer teruggezet) is dat ik aan de hand van UPnP-test geprobeerd heb volledige UPnP-functionaliteit te bereiken. Daarbij zijn bijv. services als SSDP en UPnP interface aan- en op automatisch gezet.
Zoals gezegd is alles weer teruggedraaid.

Iemand?

UPntest:
http://www.mgillespie.plus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Wij zijn ook overgestapt op IPB, maar dan de versie van hetnet ivm de oude adsl lijn die ook via hetnet ging. Alleen ben ik nu aan het downloaden via nieuwsgroepen en haal ik maar een snelheid van 300 kb per seconde. (het is een 4 Mbit lijn). Nu vind ik het toch raar dat dat zo is, opzich logisch dat er bandbreedte over moet blijven voor telefoon, maar 1 Mbit?? Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is, of dat het hier gaat om een instelling of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Kon er niet veel over vinden; is het mogelijk om via de Experiabox (als AP) met een Nintendo DS online te spelen? Nintendo zelf heeft een lijst met geteste routers, er staan wel 2 gigaset routers tussen maar niet de experiabox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

dal673 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:40:
Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen:

Al meerdere maanden ben ik een tevreden Planet IPB gebruiker en volg ik deze thread.
Alleen nu kom ik tegen een probleem aan waar ik nog nooit van heb gehoord. Maar ja...., netwerken hè? >:)

Sinds eergisteren kan ik niet meer de webinterface bereiken. Bij mij staat ie op 10.0.0.138 (dus ook de gateway, DNS-servers, etc). Tot nu toe altijd gewerkt, nooit een probleem.
Met ipconfig /all zie ik dat het de juiste ip is en met tracert kan ik 'm bereiken.

Het enige waar ik aan kan denken (en die instellingen heb ik 1 voor 1 weer teruggezet) is dat ik aan de hand van UPnP-test geprobeerd heb volledige UPnP-functionaliteit te bereiken. Daarbij zijn bijv. services als SSDP en UPnP interface aan- en op automatisch gezet.
Zoals gezegd is alles weer teruggedraaid.

Iemand?

UPntest:
http://www.mgillespie.plus.com/
Staat er in de browser soms een proxie ingeschakeld? Dat blokkeert namelijk de toegang tot de webinterface.

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keesheid schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:43:
Wij zijn ook overgestapt op IPB, maar dan de versie van hetnet ivm de oude adsl lijn die ook via hetnet ging. Alleen ben ik nu aan het downloaden via nieuwsgroepen en haal ik maar een snelheid van 300 kb per seconde. (het is een 4 Mbit lijn). Nu vind ik het toch raar dat dat zo is, opzich logisch dat er bandbreedte over moet blijven voor telefoon, maar 1 Mbit?? Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is, of dat het hier gaat om een instelling of iets dergelijks?
Die 1 mbit wordt dus niet gereserveerd voor VoIP; waarschijnlijk wordt de bandbreedte van de newsserver gecapped. Met meerdere connecties kan misshien de snelheid hoger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:25:
[...]

Die 1 mbit wordt dus niet gereserveerd voor VoIP; waarschijnlijk wordt de bandbreedte van de newsserver gecapped. Met meerdere connecties kan misshien de snelheid hoger komen.
Nee je hebt gelijk, ben nu een 100 mb bestand aan het downloaden en dat gaat gewoon met 450 KB/s. Dus dat zit wel goed, nu maar eens kijken hoe ik die snelheid krijg met nieuwsgroepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
McAndrew schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:12:
[...]

Staat er in de browser soms een proxie ingeschakeld? Dat blokkeert namelijk de toegang tot de webinterface.
Nee, in mijn browser (IE) staat de proxy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dal673 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:40:
Heb je zelf het IP adres aangepast inde ExperiaBox? Want standaard is de box op 192.168.2.1 bereikbaar... Wat voor IP zie je dan met ipconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

keesheid schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:43:
Je kan ff proberen op http://www.adslvalley.nl om een bestandje te downloaden en kijken wat je downloadsnelheid werkelijk is. Die moet dan toch wel uitkomen op 3,2Mb (400kB) bij bedrade verbinding. Draadloos hangt dan weer af van de kwaliteit van de verbinding en is meestal lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 10:48
Even een vraagje, ik kom er niet uit.

Wij hebben nu ISDN met 4 nummers. Ik wil IPB Go aanvragen. 2 nummers vervallen. Het hoofdnummer komt dan op Tel1 en het andere nummer op Tel2. Maar op Tel2 wil ik dan ook nog een 084-nummer aanvragen. Dus dan wordt het:
Tel1: hoofdnummer
Tel2: 2e nummer + 084-nummer.

Op Tel2 komt een telefoon en een fax. Het 084-nummer is voor de fax.

Wat ik nu niet begrijp is hoe het mogelijk is dat er 2 nummers op 1 poort zitten? Dan neemt de fax toch beide nummers op op Tel2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:13:
Zo klopt het als ik dit zo in de TS zet?

[...]

Ik heb zelf geen extra nummer dus kan niets testen, etc. Vergeet ik iets of klopt er iets niet? Ik heb de info uit de voorgaande delen.
Edmund,

Kan het zijn dat het wachtwoord dat je te zien krijgt, als je de telnet-truc uitvoert, versleuteld is?
ik heb nu volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd om mijn Fritzbox van de juiste inloggegevens te voorzien, maar tevergeefs.
Zou je mischien tips kunnen geven?

m.vr.gr. Wilfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:15:
Kan het zijn dat het wachtwoord dat je te zien krijgt, als je de telnet-truc uitvoert, versleuteld is?
ik heb nu volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd om mijn Fritzbox van de juiste inloggegevens te voorzien, maar tevergeefs.
Zou je mischien tips kunnen geven?
Nee, het wachtwoord is niet versleuteld. Hoe (en wanneer) heb je het wachtwoord achterhaald? Door te telnetten naar 192.168.2.1? Met welke firmware versie was dat dan?

Of heb je het wachtwoord via Mijn KPN ingesteld/achterhaald? Bijvoorbeeld door de source van Mijn Online Telefoon te bekijken...

Wat zou kunnen is dat je een andere SIP-server of een andere SIP-poort moet gebruiken. Ik gebruik zowel voor mijn geografische als voor mijn 084-nummer 213.75.12.214 en poort 5060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahillius schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:59:
Even een vraagje, ik kom er niet uit.

Wij hebben nu ISDN met 4 nummers. Ik wil IPB Go aanvragen. 2 nummers vervallen. Het hoofdnummer komt dan op Tel1 en het andere nummer op Tel2. Maar op Tel2 wil ik dan ook nog een 084-nummer aanvragen. Dus dan wordt het:
Tel1: hoofdnummer
Tel2: 2e nummer + 084-nummer.

Op Tel2 komt een telefoon en een fax. Het 084-nummer is voor de fax.

Wat ik nu niet begrijp is hoe het mogelijk is dat er 2 nummers op 1 poort zitten? Dan neemt de fax toch beide nummers op op Tel2?
084-nummers kunnen (nog) niet worden toegewezen aan tel.poorten op je EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

084-nummers kunnen (nog) niet worden toegewezen aan tel.poorten op je EB.
Correctie: .... kunnnen niet meer worden toegewezen, het kon vroeger nl wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:57:
Net als een telefoon :Y

Alleen nu eerst naar je powermax, dan naar de rest van je telefoons :)

Dus eerst powermax in, dan powermax uit naar je overige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:47:
Goed wij hebben IPB al meer dan een maand. Wij hadden ISDN. Nou ja, hadden, wij hebben nog steeds ISDN. Het porteren wil maar niet vlotten. Bellen met de helpdesk, of mulitplay, levert steeds hetzelfde antwoord op: er is een probleem, dat wordt centraal opgepakt.
Het betreffende probleem, en wat dat dan zou zijn, wordt verder niet toegelicht. Maar ook niet verholpen.
Nu zie ik hier helemaal niemand klagen over langzaam, of niet, porteren.

Is dit wel een probleem, en hoe krijg ik KPN zo gek dat het opgelost wrodt?
Bij mij duurde het twee manden voor er werd geporteerd. Daarna begon het probleem van wegvallende verbindingen. Tot het porteren kon ik gelukkig gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Laatst online: 25-07 11:59
Beste mensen, ik heb al een tijdje gezocht op Google en GoT naar de oplossing voor mijn probleem, maar deze kan ik niet vinden. Nou heb ik sinds afgelopen vrijdag een IPB abbo met de bijbehorende experia box. Heel leuk ding die experia box, alleen kwam ik er na het aansluiten al achter dat ik mijn modemconfiguratie via de kpn site ook aan kon passen. :| Nou houd ik niet zo van dit soort dingen, ik heb liever een gesloten systeem waar ik alles lokaal in moet stellen. Nou kwam ik er ook achter dat de servicedesk van KPN remote mijn instellingen kan veranderen. Ik vind het idee dat een derde zomaar mijn firewall uit kan zetten of andere cruciale instellingen aan de modem kan wijzigen geen prettig idee, en ik heb ook zo'n bruin vermoeden dat hier best nog wel eens een exploit voor zou kunnen komen zodat niet alleen de KPN servicedesk hier gebruik van kan maken. Ook vind ik dit een beetje een Big Brother idee worden en juig ik "helpende backdoors" zoals deze niet aan. Om een lang verhaal kort te maken: weet iemand een manier hoe ik m'n modem volledig dicht kan zetten, dus ook van de website en de servicedesk, zodat de configuratie alleen veilig intern kan gebeuren? :o

P.S. nee ik ben niet paranoia 8)7, ik weet liever wel wat er in m'n LAN gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Xanthium schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:21:
......Om een lang verhaal kort te maken: weet iemand een manier hoe ik m'n modem volledig dicht kan zetten, dus ook van de website en de servicedesk, zodat de configuratie alleen veilig intern kan gebeuren? :o.....
Nee, dat gaat niet. Je kunt wel een router in de DMZ zetten. Al je pc's op de router aansluiten en deze dan verder beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siemens ontvanger software uitschakelen?

Wie weet de procedure om de siemens ontvanger te installeren zonder verder gebruik te maken van de siemens 'beheer' software?
Als ik de siemens ontvanger installeer via de siemens CD en vervolgens, het siemens beheer programma uit de opstartlijst haal dan kan ik Windows het draadloos netwerk laten beheren.
Maar dan zegt windows dat de adapter niet WPA geschikt is, wat ik dus wel kan aanklikken.
Is dit een patch? Want via de bijgeleverde siemens software krijg ik wel gewoon toegang tot de box/netwerk ook met WPA. Als ik de bijgeleverde software gebruik, komt windows draadloosnetwerk beheer vaak tussen door, en krijg je een knipperlicht.... dan heeft siemensbeheer ontvangst... dan windows.... en visa versa... erg irri.
Hoe voor kom ik dat windows zich er mee bemoeit?? En hoe kan het dat als ik via windows de boel laat beheren dat hij zegt dat de ontvanger niet WPA geschikt is.

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:44:

Wie weet de procedure om de siemens ontvanger te installeren zonder verder gebruik te maken van de siemens 'beheer' software?
Als ik de siemens ontvanger installeer via de siemens CD en vervolgens, het siemens beheer programma uit de opstartlijst haal dan kan ik Windows het draadloos netwerk laten beheren.
Maar dan zegt windows dat de adapter niet WPA geschikt is, wat ik dus wel kan aanklikken.
Is dit een patch? Want via de bijgeleverde siemens software krijg ik wel gewoon toegang tot de box/netwerk ook met WPA. Als ik de bijgeleverde software gebruik, komt windows draadloosnetwerk beheer vaak tussen door, en krijg je een knipperlicht.... dan heeft siemensbeheer ontvangst... dan windows.... en visa versa... erg irri.
Hoe voor kom ik dat windows zich er mee bemoeit?? En hoe kan het dat als ik via windows de boel laat beheren dat hij zegt dat de ontvanger niet WPA geschikt is.

HELP
Goede vraag, ben benieuwd of dit kan, want het zou ook een oplossing kunnen zijn voor mijn "probleem":

Vanavond bij mijn ouders IPB van Het Net geïnstalleerd (ISDN variant). Alles ging opzich prima, alleen hebben ze me wel op het verkeerde been gezet met de SSID. Op het stickertje achterop de Experia box stond namelijk een SX551-nummer (dus dat had ik ook ingevoerd bij de installatie op de pc), terwijl het modem zelf een SX552-nummer stond te broadcasten. :+
Na aanpassen van de 1 in een 2 werkte de wireless verbinding (met de bijgeleverde Siemens USB WLAN adapter) wel gewoon.

Echter zijn er toch 2 problemen:

1) Wat ik merk is dat sommige sites niet goed of helemaal niet laden. Dit begon gelijk al met de hetnet.nl site, die 9 van de 10 keer niet op het scherm te krijgen is, of als hij er al staat is het zonder de afbeeldingen. Sites als google en startpagina komen wel gewoon snel in beeld. :?

Het lijkt erop alsof de verbinding moeite heeft met sites die groter dan een bepaald aantal KB zijn. Bijv. tweakers.net of uitzendinggemist.nl zijn ook een ramp. Speedtest.nl gaf wel gewoon de juiste snelheid aan (1500/256). De signaalsterkte is trouwens 100%, maar de signaalkwaliteit schommelt rond de 50%. Kan dit de oorzaak zijn van het slechte laden van de pagina's? De Experia-box staat beneden en de pc staat op zolder (moet dus door 2 houten vloeren heen). Dit moet toch gewoon mogelijk zijn?

2) Tevens loopt de pc sinds de installatie van de USB adapter steeds vast na een paar minuten. Het is echt een "freeze" waarbij alleen een reset uitkomst biedt. Het betreft hier een XP SP2 installatie van een week oud, die de hele week (met de oude ADSL verbinding) als een zonnetje heeft gelopen. De oorzaak móet dus wel bij de Siemens USB adapter liggen.

Herkent iemand deze problemen?

Een paar mogelijke oplossingen:
- De Siemens USB adapter vervangen voor een PCI WLAN kaart van een ander merk
- XP zelf de wireless verbinding laten verzorgen (kan dit?? Zie post hierboven)
- UTP kabel trekken naar zolder (er ligt nu alleen een ISDN kabel), maar dat doe ik liever niet natuurlijk!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:44:

HELP
Je kunt de service 'Wireless Zero Configuration' uitschakelen zodat windows zich er helemaal niet meer mee gaat bemoeien. Config.scherm, Systeembeheer, Services, Wireless Zero Configuration --> stoppen en handmatig.

Adapter niet WPA compatible? Gebruik je wel Windows XP met Service-pack 2? Met SP2 zou je de driver 'kaal' kunnen installeren (dus apparaatje op USB aansluiten, verwijzen naar het pad vd driver op de oranje-CD, of zelf driver downloaden) en dan vervolgens via de windows config (WZC) de verbinding opbouwen. SP2 is 'nodig' om goed met WZC en WPA-PSK (en TKIP codering vd datastream) te kunnen werken.

Beide manieren zouden goed moeten werken, de WZC heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar is niet per definitie 'beter' als je WZC niet aan de praat krijgt en wel met de siemens-tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:18:
2) Tevens loopt de pc sinds de installatie van de USB adapter steeds vast na een paar minuten. Het is echt een "freeze" waarbij alleen een reset uitkomst biedt. Het betreft hier een XP SP2 installatie van een week oud, die de hele week (met de oude ADSL verbinding) als een zonnetje heeft gelopen. De oorzaak móet dus wel bij de Siemens USB adapter liggen.
Ik heb hetzelfde probleem: na de installatie van de Gigaset USB 108 adaptor werd mijn bestaande oude XP installatie ook instabiel. Na een volledig nieuwe gepatchte XP install blijven de problemen bestaan: heb alle drivers getest: die van de 'KPN' cd, de Siemens cd en de driver van Siemens website. Op dit moment test ik het volgende: alles eraf gehaald en vervolgens de adaptor erin geplugt en daarna alleen de driver geinstalleerd (dus geen siemens monitor). Bovendien test ik nu via device manager of de powermode invloed heeft: die heb ik nu op 'off' staan.

Eens kijken of dit betere resultaten geeft.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:18:
1) Wat ik merk is dat sommige sites niet goed of helemaal niet laden. Dit begon gelijk al met de hetnet.nl site, die 9 van de 10 keer niet op het scherm te krijgen is, of als hij er al staat is het zonder de afbeeldingen. Sites als google en startpagina komen wel gewoon snel in beeld. :?

Het lijkt erop alsof de verbinding moeite heeft met sites die groter dan een bepaald aantal KB zijn. Bijv. tweakers.net of uitzendinggemist.nl zijn ook een ramp. Speedtest.nl gaf wel gewoon de juiste snelheid aan (1500/256). De signaalsterkte is trouwens 100%, maar de signaalkwaliteit schommelt rond de 50%. Kan dit de oorzaak zijn van het slechte laden van de pagina's? De Experia-box staat beneden en de pc staat op zolder (moet dus door 2 houten vloeren heen). Dit moet toch gewoon mogelijk zijn?
Kijk eens in het log van de ExperiaBox: Als je veel SYN flood meldingen ziet vanaf jouw IP (192.168.2.x) naar bijvoorbeeld het IP van T.net, dan is waarschijnlijk de attack-detection optie van de EB de boosdoener. Zet deze inplaats van High op Low en je zult er geen last meer van hebben.

Herkent iemand deze problemen?

Een paar mogelijke oplossingen:
- De Siemens USB adapter vervangen voor een PCI WLAN kaart van een ander merk
- XP zelf de wireless verbinding laten verzorgen (kan dit?? Zie post hierboven)
- UTP kabel trekken naar zolder (er ligt nu alleen een ISDN kabel), maar dat doe ik liever niet natuurlijk!
Zoals een andere tweakert al opperde kan je proberen met de WZC te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bedankt voor de tips, ik ga morgenavond verder sleutelen. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Gisteren is de lijn geporteerd. Nu doet onze buitenbel het niet meer. Kan dit hiermee te maken hebben. En weet iemand een oplossing.

De komt ons woonhuis binnen en door de experiabox en dan gaat er een lijn naar onze stallen. Zodat als we niet in huis zijn de telefoon in de stallen horen en daar op kunnen nemen. Maar dat werkt dus niet meer. We kunnen wel gewoon bellen en de telefoon gaat ook gewoon over.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de buitenbel op de telefoonpoort van de Experia Box aansluiten. Voor de portering werkte het nog gewoon om dat gesprekken nog via de normale lijn binnenkwamen. Nu komen ze via de EB binnen, en werkt de analoge lijn niet meer, dus kan de bel nergens op reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Waarom sluiten de "dochters"van KPN zoals XS4ALL en Demon je oude ADSL af als je overgaat op IPB. Het is mij 2 maand geleden overkomen bij XS4ALL, en deze week mijn zoon bij Demon.
Als je dan de KPN belt en vraagt hoe het met jouw levering van IPB staat, blijkt jouw aanvraag helemaal niet bekend te zijn bij de helpdeskmedewerker.
Als je vervolgens de kenmerken van jouw bevestiging van de IPB bestelling doorgeeft gaan ze op onderzoek uit.
Vreemde en zeer slechte zaak.

Het meenst vervelende is dat je 1 of 2 weken zonder internet zit. :(

[ Voor 7% gewijzigd door wyrdt op 03-08-2006 09:57 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:53:
Je moet de buitenbel op de telefoonpoort van de Experia Box aansluiten. Voor de portering werkte het nog gewoon om dat gesprekken nog via de normale lijn binnenkwamen. Nu komen ze via de EB binnen, en werkt de analoge lijn niet meer, dus kan de bel nergens op reageren. ;)
Hartstikke bedankt voor je uitleg maar hoe doe ik dat. Ik ben een superleek. Dus als je het even gemakkelijk uit kunt leggen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

De lijn vanuit de schuur komt ergens bij de hoofdaansluiting, op de buitenlijn (wat nu alleen nog maar een ADSL lijn is).. Daar moet je hem af zien te halen, en hem net als de andere telefoon op Tel1 van de Experiabox aansluiten

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:55:
[...]
Als ik op kpn.com inlog staat die op de eerste pagina: midden linksboven: in het groene kadertje direct boven het groene kadertje voor webmail.
Klopt het dat dit niet beschikbaar is voor IPB klanten van Planet internet? Ik zie dit namelijk nergens. Niet als ik direct op mijn KPN inlog en ook niet als ik via Mijn gegevens bij Planet in log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort met mn comfort (planet) naar comfort IPB (planet). Nu vraag ik mij af of mijn internetverbindingen intussen gewoon beschikbaar blijft (ik hoor, ja, en nee, dus wil graag ff horen uit ervaringen enzo). Ik veronderstel dat ik ook mn emailadres gewoon kan houden

bvd

997c2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Emailadres kan je houden (uiteraard).

Voor zover ik me nog kan herinneren, is mijn internetverbinding niet afgesloten geweest.
Of internet valt op een gegeven moment weg (maargoed, ik werk overdag), maar dan heb je al die box in je bezit. Dan sluit je die aan en heb je internet.

Overigens heb ik mijn verbinding verhuisd. Zowel KPN als Planet wist niet zo goed bij wie je daarvoor moest zijn. Planet verwees me door naar KPN (dat het daar online kon). Van KPN kreeg ik een mailtje terug dat ik toch echt bij Planet moest zijn. Toen ik die belde, moest het nagevraagd worden en uiteindelijk telefonisch geregeld.

Uiteindelijk box gekregen en een brief met activatie-code. Code kwijtgeraakt in verbouwing/verhuizing dus daar krijg ik nog een nieuwe voor. Internet werkt gelukkig al wel.

De box van m'n oude huis heb ik meegenomen. Dat was volgens de helpdeskmedewerker van Planet (die ik sprak voor een nieuwe brief) ook wel verstandig. In theorie belt de nieuwe bewoner KPN op dat die box er staat en dat ze 'm niet willen. Dan wordt'ie opgehaald (of iemand heeft IPB en dan blijft hij staan); in mijn oude buurt (Schilderswijk, Den Haag) verwacht ik echter dat'ie wordt weggegooid. Nu wordt de box bij mij opgehaald.

[ Voor 99% gewijzigd door MrSleeves op 03-08-2006 13:02 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stelling schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:18:
Klopt het dat dit niet beschikbaar is voor IPB klanten van Planet internet? Ik zie dit namelijk nergens. Niet als ik direct op mijn KPN inlog en ook niet als ik via Mijn gegevens bij Planet in log.
Klopt, de emailopties zijn alleen voor KPN IPB klanten. Webmail bij Planet kan je rechtstreeks naartoe gaan (overigens kan dat bij kpn uiteraard ook)...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.