[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/206/expbox.jpg
VoIP dienst InternetPlusBellen, deel 7
Inhoudsopgave
Vorige delen

[rml][KPN] nieuwe VoIP dienst[/rml]
[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2[/rml]
[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3[/rml]
[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4[/rml]
[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5[/rml]
[rml][KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6[/rml]

Inleiding - Wat is InternetPlusBellen?

InternetPlusBellen is de Voice over IP dienst van KPN: bellen via het internet. Gebruikelijke afkorting voor InternetPlusBellen: IPB. Planet en Hetnet bieden ook IPB aan, echter zijn er wat verschillen. Deze kun je hieronder vinden. Deze TS zal zich vooral richten op IPB van KPN. Daarmee wil ik zeggen dat de abbonementen en prijzen van KPN in deze TS gemeld worden.

Verschillen met andere aanbieders

Het product IPB is voor alle drie providers hetzelfde met wat kleine verschillen in de extra diensten. De bij mij bekende verschillen staan hieronder. Deze TS zal zich verder voornamelijk richten op IPB van KPN. Daarmee wil ik zeggen dat de verschillende abbonementen en prijzen van KPN gemeld worden.

Verschillen bij Planet ten opzichte van KPN
  • Bij Planet is de homepageruimte 50 mb, bij KPN 25 mb.
  • Bij Planet Economy is alleen de Spamfilter gratis. Bij Planet Standard is ook de VirusScanner gratis. Vanaf Planet Comfort is alles gratis. Bij KPN zijn de "E-mail VirusScanner en de Email Spam Filter" bij alle abbo's gratis.
Verschillen bij Hetnet ten opzichte van KPN
  • Bij Hetnet is de homepageruimte 22 mb, bij KPN 25 mb.
  • Bij Hetnet moet je betalen voor de "E-mail VirusScanner".
  • Bij Hetnet Instap Surfen moet je na 6 maanden betalen voor de "Email Spam Filter".
  • De Upload van "Hetnet Surfen en bellen" is 256 Kb/s lager t.o.v "KPN Lite". De download daarintegen is bij "Hetnet Surfen en bellen" 1 Mb/s hoger.
  • Bij Hetnet heb je geen gratis storingsnummer.
  • Hetnet is 5€ p/m goedkoper.
  • HetNet klanten 1368 moeten bellen om te activeren ipv 1369 bij KPN/Planet.
  • Ook is bij hetnet geen mogelijkheid om te kiezen voor Belonbeperkt avond
    en weekend het is dus of belonbeperktaltijd of helemaal niets.
Bellen

Je houdt gewoon je eigen (KPN) nummer en toestel en belt onbeperkt gratis in het weekend en 's nachts naar alle vaste nummers in Nederland, exclusief betaalde servicenummers.
  • Bellen naar andere IPB-klanten is altijd gratis
  • Bellen naar het vaste net in het weekend en 's nachts (00:00 - 08:00) is ook gratis
  • Voor € 2,50 per nummer per maand is bellen naar het vaste net tussen 19:00 en 24:00 ook gratis.
  • Voor € 10 per nummer per maand kun je altijd gratis bellen naar het vaste net
Let op het per nummer. Als je meer VoIP-nummers hebt moet je per nummer extra betalen om via dat nummer 's avonds (of altijd) gratis naar alle vaste telefoonnummers te kunnen bellen.

Er is een vage toezegging ("onder voorbehoud") van de KPN dat gratis bellen naar 5 mobiele KPN-nummers mogelijk wordt: een variant op de voordeelnummers op het analoge net. Dit werd ooit aangekondigd als toekomstige nieuwe dienst, maar is nu verdwenen.

Het ADSL/VoIP-modem biedt alleen maar aansluitingen voor analoge telefoons. Als je veel ISDN-apparatuur bezit, moet je nog maar een paar keer achter je oren krabben. Bij ISDN neem je het hoofdnummer mee en zou je ook 1 ander nummer moeten kunnen uitkiezen om mee te nemen. De overige 2 nummers worden daarna +/- 6 maanden bewaard.

Beltarieven
Beltarieven buiten de gratis uren:
BestemmingStarttikPer minuut
Vaste nummers0,050,025
Mobiel in NL0,050,165
SMS versturen vanaf vaste telefoon€ 0,16 per sms-bericht
Buitenlandvanaf € 0,04 per minuut (NW-Europa en Noord-Amerika)
Vergelijk de BelBasis piek / dal tarieven
BelBasis lokaal0,04270,0289 / 0,0155
BelBasis interlokaal0,05180,0439 / 0,0208
Analoog naar mobiel0,05180,1659 / 0,1596
Carrier select of preselect is met IPB niet mogelijk.

Overige Specificaties Bellen:
Diensten VoicemailJa, gratis
Voicemail in e-mailJa, gratis
FaxmailJa, gratis
DoorschakelenJa, gratis
NummerweergaveJa, gratis
BlokkeringenJa, gratis
Extra nummers Gewoon nummer €1.50 p/m
084-nummer €1.50 p/m

Internetten

Het internetdeel van InternetPlusBellen is volkomen identiek aan Direct ADSL van KPN, zij het dat je wel verplicht wordt de Experia Box als ADSL/VoIP-modem te gebruiken. Prijzen en huidige snelheden, met in de laatste kolom de huidige prijzen voor KPN Direct ADSL (dus zonder VoIP):

PakketDownUpInternetPlusBellenDirect ADSL
Go1,5 Mb/s256 Kb/s34,9521,95
Lite3 Mb/s512 Kb/s42,9529,95
Basic6 Mb/s768 Kb/s59,9549,95
Extra8-12 Mb/s1.024 Kb/s79,9574,95

Deze prijzen zijn de totaalprijzen voor internet en bellen. Alles komt op 1 factuur. Het normale KPN-abonnement vervalt en er wordt dus ook geen bedrag gerekend voor het 'kale koper', zoals bij andere VoIP-aanbieders vaak voorkomt. Het koper betaal je toch wel door het prijsverschil tussen IPB en Direct ADSL: 13, 13, 10 resp. 5 euro, afhankelijk van de snelheid van je verbinding.

Overige Specificaties Internet:
Netwerk Draadloos mogelijkJa
DatalimietNee
Thuisnetwerk toegestaan Ja
Vast IP adresJa
E-mail Aantal e-mailboxen 4
Aantal e-mailaliassen 5
Grootte e-mailbox 20MB
Webmail Ja
Homepage Homepage ruimte 25MB
Beveiliging Firewall Ja, gratis
E-mail SpamfilterJa, gratis
E-mail VirusscanJa, gratis
E-mail FilterJa, gratis
Nieuwsgroepen Aantal nieuwsgroepen50.000

Apparatuur

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/news/410/boxtel.jpg
Experia Box
InternetPlusBellen werkt alleen met KPN's 'eigen' ADSL/VoIP modem: de Experia Box. Feitelijk is dat een Siemens SX551. Een vergelijkbaar modem van Siemens is de Siemens SX553. Zie www.siemens.com/gigaset voor meer info.

Een opvolger is inmiddels al getoond op de Cebit: de SX651. Opvallendste kenmerk:
It can be operated with a maximum of 4 DECT handsets, providing for a small-scale PABX system for private homes and offices alike.
De Siemens modems zijn weer gebaseerd op de SMC7908VoWBRA van SMC Networks. De SMC7908VoWBRA (voor een analoge lijn) en de SMC7908VoWBRB (voor een ISDN-lijn) worden in Nederland ook door Solcon gebruikt. Zie de handleidingen en de Doe Het Zelf gidsen van Solcon.

Kenmerken van de Experia Box:
  • Ingangen: adsl en (analoge) telefoon
  • De analoge telefooningang wordt in het begin gebruikt om de oude KPN-lijn via de Experia te leiden. Na omzetting naar VoIP ("porteren") komt telefonie via de ADSL-poort binnen en is de telefoon-ingang niet meer nodig
  • Uitgangen: 4 10/100Mbit ethernet poorten en 2 analoge telefoonlijnen (RJ11). Elke Tel-poort is slechts via 1 VoIP-nummer bereikbaar
  • De ethernetpoorten zijn auto-sensing, dus het maakt niet uit of je een cross-cable of een rechttoe-rechtaan kabeltje gebruikt
  • USB 2.0 poort voor printer of USB-disk. Voor meer info over het bebruik van de usb-poort kijk bij Kinderziektes en andere hete kwesties.
  • Wireless access point voor max. 32 apparaten. Snelheid: 54 Mbps, 802.11g of 802.11 Super-G. Beveiliging: WPA(2)-PSK of WEP. Let op: de key is hoofdlettergevoelig. Om problemen te voorkomen kun je het beste kleine letters gebruiken. Via 'Wi-Fi toegangscontrole' op Mijn KPN of 'Draadloos netwerk -> Toegestane clients op 192.168.2.1' is het mogelijk om alleen Wi-Fi verbindingen vanaf vooraf opgegeven MAC-adressen toe te staan.
  • Geschikt voor ADSL2+
Wireless USB adapter
Standaard wordt er geen meer meegeleverd. Ze zijn nu via Primafoon verkrijgbaar rond de 40 euro en er is dan " keuze" tussen de SpeedTouch ST121g en de Gigaset USB Adapter 108. Deze worden beide door de helpdesk ondersteund, evenals bedrade aansluitingen. Windows98(SE) en ME worden alleen bedraad ondersteund worden, 2000 en XP wel inclusief het draadloze gedeelte. Er zijn overigens geen problemen gemeld met andere wireless adapters die volgens de 802.11g (of lagere) standaard werken.

Wi-Fi telefoon, Videotelefoon en Mijn Online Telefoon
Voor de wifitelefoon, "mijn online telefoon" en de videotelefoon is een persoonlijk (084) nummer nodig. Een extra geografisch nummer zal daar niet op werken.

Op het moment wordt de videotelefoon nog maar mondjesmaat geleverd, maar ze komen er zeer spoedig aan. Overigens is de Videotelefoon die door KPN geleverd gaat worden niet de Philips (hoewel die er ook bij gaat komen) maar de Houston videotelefoon.

De WiFi Telefoon komt er wel, maar er is nog geen zicht op wanneer het exact komt. Het zou een Senao SI-7800H moeten zijn. In principe zou het met zo'n Wi-Fi telefoon en een 084-nummer ook mogelijk moeten zijn om te bellen op Wi-Fi hotspots. Een echte Tweaker koopt natuurlijk een dual-mode apparaat: thuis bellen via je Wi-Fi verbinding en uit via het mobiele net of via een Wi-Fi hotspot. Motorola heeft al zo'n apparaat geïntroduceerd.

Wat krijg ik verder nog bij IPB?

Contractduur
In afwijking van Direct ADSL is IPB na het eerste jaar niet per maand opzegbaar, maar slechts per jaar.

Videobellen
Met Videobellen hoor je niet alleen de ander tijdens het bellen, maar zie je elkaar ook. Helaas, is dit nog niet beschikbaar.

Je krijgt gratis vier e-mailadressen en kunt de mailboxen beheren in 'Mijn KPN'. E-mail wordt in feite door Planet Internet geleverd met zo ongeveer dezelfde faciliteiten: 4 popboxen van 20 MB met 5 aliassen per popbox. Spamfilter en virusfilter zijn gratis.

De Email Filter bevat een Blacklist en Whitelist optie. Overigens moet je wel uitkijken voor die optie, vooral de whitelist, als je daar niets insteld zal er ook niets meer binnenkomen.

De Webmail heeft een Outlook Express uiterlijk met een KPN-sausje. E-mail domein: @kpnplanet.nl. Voor een meerprijs is vergroting van de popboxen mogelijk. Uitbreiding tot 50 MB kost 2,95 per maand, tot 100 MB 4,95 per maand en tot 200 MB 7,95 per maand per mailbox. De uitgaande mail mag maximaal 5mb bedragen. Anders wordt hij terug gestuurd.

Inkomende mail (POP, POP3): pop.kpnplanet.nl
Uitgaande mail (SMTP): mail.kpnplanet.nl
Webmail: webmail.kpnplanet.nl
Webmail via imode: imode.kpnplanet.nl

Nieuwsgroepen
Met InternetPlusBellen heb je toegang tot meer dan 50.000 nieuwsgroepen (discussiegroepen op het internet). De volgende newsserver is beschikbaar: news.kpnplanet.nl. Dit is een alias van nova.planet.nl. Je kunt dus ook gewoon nova.planet.nl gebruiken. En daarnaast is ook de text-only newsserver text.nova.planet.nl voor IPB-klanten beschikbaar.

Homepage van 25MB
Deze is beschikbaar op http://home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam@kpnplanet.nl/, wat natuurlijk een directe uitnodiging is voor spammers. Aanzetten via Mijn KPN. Daarna kun je bestanden uploaden naar ftp://home.kpnplanet.nl/. Inloggen met uwgebruikersnaam@kpnplanet.nl en het wachtwoord dat je ook voor je mail gebruikt.

Voicemail en doorschakelen
Voicemail of doorschakelen kan op de conventionele manier aangezet worden (*21, *61 et cetera), maar ook via Mijn KPN. Als je elders bent, kun je dus via een internetverbinding voicemail of doorschakelen gewoon aan- of uitzetten.
Voor doorschakelen en voicemail zijn er drie opties:
  • *21: direct doorschakelen
  • *61: doorschakelen bij geen gehoor, waarbij via Mijn KPN in te stellen valt na hoeveel maal bellen doorgeschakeld moet worden
  • *67: doorschakelen bij in gesprek. Wisselgesprek is niet mogelijk, dus een tweede beller komt uit op je voicemail of op het nummer waarheen je doorgeschakeld hebt
Direct doorschakelen gaat dus zo: *21*0123456789#. Uitzetten met #21#.
Kosten van een doorgeschakeld gesprek: zie de beltarieven buiten de gratis uren. Voicemail is gratis.

VoiceMail in e-mail
Van achter de pc Voicemail beluisteren? Voor elk gemist telefoontje krijg je nu een e-mail. Met daarin het nummer dat jou belde, de tijd en eventueel het ingesproken voicemail bericht als wave bestand. Standaard is het wachtwoord "wachtwoord".

NummerWeergave
De nummerweergave staat standaard zowel inkomend als uitgaand aan. De uitgaande nummerweergave is gewoon aan te passen via de mijn kpn omgeving. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet werken dan kan de HD dit voor je doen. KPN maakt gebruik van DTMF voor nummerherkenning. Bij buitenlandse toestellen die gebruikmaken van FSK kun je geen gebruikmaken van nummerherkenning.

NummerBlokkering
Via Mijn KPN kun je nummers blokkeren die buiten het normale tarief vallen. Keuzes: Servicenummers, Mobiel en/of Internationaal.

Meerdere telefoonnummers
Met InternetPlusBellen kun je twee 'gewone' telefoonnummers gebruiken en meerdere persoonlijke telefoonnummers. Handig voor als je zoon of dochter graag een eigen telefoonnummer heeft. Het maximale aantal nummers is afhankelijk van het abonnement:
  • Go: 1 Gesprek tegelijk.
  • Lite: 2 gesprekken als u 2 telefoonnummers heeft.
  • Basic: 4 gesprekken als u 4 telefoonnummers heeft.
  • Extra: 5 gesprekken als u 5 telefoonnummers heeft.
Standaard wordt er 1 gewoon telefoonnummer geleverd. 1 persoonlijk 084-nummer is gratis. Elk extra nummer kost € 1,50 per maand. Je kunt maximaal 2 normale nummers koppelen aan je EB. Wil je nog meer nummers dan moet dit dus altijd een nomadisch (084) nummer zijn.

Bij IPB op ISDN neem je het hoofdnummer mee en zou je ook 1 ander nummer moeten kunnen uitkiezen om mee te nemen. De overige 2 nummers worden daarna +/- 6 maanden bewaard.

Per nummer kan maar 1 gesprek tegelijkertijd gevoerd worden. Op de Experia zitten 2 Tel-poorten voor een analoog toestel. Als je meer nummers hebt, kan aan elke poort 1 nummer gekoppeld worden. Alle nummers die niet gekoppeld zijn aan een analoge Tel 1/2-poort kunnen alleen maar gebruikt worden voor een videotelefoon, 'Mijn Online Telefoon' oftewel een headset op je PC of voor een WiFi-telefoon. Wil je echt 5 gesprekken tegelijk voeren, dan moet je daar dus wel de nodige apparatuur voor hebben.

Faxen
Faxen blijft gewoon werken via InternetPlusBellen.

Fax in e-mail
Ontvang faxen via e-mail. Dit is de FaxMail dienst die voor alle KPN-klanten beschikbaar is. De dienst is geheel gratis. Je krijgt hiervoor een 0842-nummer.

Telefoongids
Vermelding in De Telefoongids is gratis. Wijzigingen kunnen via 0900-0500 gedaan worden.

Instellingen veranderen

Online instellingen veranderen
Eigenlijk zouden alle IPB-zaken ingesteld moeten worden via het IPB-menu in Mijn KPN. Belangrijke beperking: dit menu is 's nachts tussen 0:00 en 6:00 niet beschikbaar. Als je op dat moment online je telefoon wilt doorschakelen, gaat dat dus niet lukken.

Bovendien blijk je ook nog instellingen te kunnen veranderen in het Breedbandportal voor Direct ADSL-klanten. Ongemerkt blijkt daar een account voor IPB-klanten aangemaakt te worden. Probeer eens je wachtwoord op te vragen via voorletter.achternaam of voorletter.tussenvoegsel.achternaam. Wat je in het breedbandportal onder meer kunt wijzigen is het e-mail adres voor de elektronische facturen (en andere KPN-communicatie).

Zelfs Factuur Online blijkt op zowel Mijn KPN als het Breedbandportal beschikbaar te zijn. De lopende gesprekskosten zijn op dit moment alleen nog maar via het Breedbandportal op te vragen. Het is duidelijk dat KPN de administratieve systemen voor het Internet-deel van IPB nog niet geheel geïntegreerd heeft met die voor het Bellen-deel.

Lokaal instellingen veranderen
Wil je meer kunnen instellen? Ga naar via Internet Explorer naar http://192.168.2.1/. Standaard is "admin" als wachtwoord ingesteld. Vervolgens zie je een pagina waar je de instellingen van de Experia Box kunt veranderen. Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~mbnijhuis@kpnplanet.nl/inlogscherm.jpg

KPN kan nog steeds in de ExperiaBox komen, ook als het wachtwoord is gewijzigd. Je mag het wachtwoord dus gewoon wijzigen.

Bij een software update van de experiabox blijven de instellingen van de ExperiaBox bewaard. Instellingen die via de webinterface worden veranderd worden niet doorgestuurd naar de Mijn KPN omgeving. Let wel op: als je via mijn KPN wijzigingen doorvoert zullen deze wijzigingen in de EB worden gezet, je eigen instellingen zijn dan weg.

De ExperiaBox geeft je de mogelijkheid om je adsl inloggegevens aan te passen. Deze optie is opengelaten omdat de ExperiaBox waarschijnlijk ook voor puur alleen ADSL verbindingen geleverd zou kunnen worden (Voip blijft dan uitgeschakeld). Wel is het belangrijk om die gegevens NIET te veranderen (ook niet die QoS instellingen).

Er zijn ook enkele pagina's beschikbaar die je niet via het menu kunt benaderen:
Support

Online support
Deze is zeer verbrokkeld. Enkele bronnen:
  • De FAQ op Mijn KPN, die alleen maar bereikbaar is na inloggen.
  • KPNadsl.nl, waar bijvoorbeeld een FAQ over de Experia Box te vinden is. En de meest recente drivers en software voor de USB adapter.
  • Een online database. Zoek maar eens op InternetPlusBellen
  • De gebruiksaanwijzing die elke IPB-klant in papieren vorm krijgt.
    Als je die leest zal duidelijk zijn dat het een eitje is om de Experia zelf te installeren
Helpdesk
Bereikbaar via 0900 - 0244, 10 cent per minuut. Opties: 1, 4, 4.
Of Gratis via 0800 - 0407. Je telefoonnummer en dan optie 4. Heb je geen zin om je telefoonnummer in te toetsen. Je moet namelijk toch nog je postcode zeggen, gebruik dan #, 2, 4.

Met de 'eerste lijn' zijn de ervaringen wisselend. Soms krijg je nieuwelingen aan de lijn die adviezen geven die kant noch wal raken. Zo stelde iemand mij onlangs voor om mijn telefoontoestel rechtstreeks aan te sluiten op de KPN contactdoos, terwijl ik hem 10 seconden daarvoor verteld had dat ik al maaanden geleden geporteerd was. Als je 'ingewikkelde' problemen hebt kan de eerste lijn proberen je door te verbinden met de tweede lijn. Die weten vaak wel van de hoed en de rand.

De communicatie tussen eerste lijn en tweede lijn loopt ook via een ticket-systeem. Als er een ticket voor een probleem van je is aangemaakt wordt dat automatisch doorgestuurd naar de tweede lijn. In principe zouden ze zo'n ticket niet mogen sluiten zonder jou terug te bellen met de vraag of het probleem verholpen is. Echter wordt deze wel vaker gesloten zonder dat ze terug bellen. Als het niet zo druk is verbind de eerste lijn je ook weleens meteen door naar de tweede lijn.

Achter de tweede lijn zit nog een derde lijn, ook wel bekend als de technische dienst of het NOC (Network Operations Center). Die krijg je in principe nooit te spreken.

Kinderziektes en andere hete kwesties

Porteren
Als je IPB hebt aangevraagd wordt eerst je ADSL-verbinding omgezet naar Direct ADSL, maar lopen inkomende telefoontjes nog gewoon via het analoge net. Uitbellen via VoIP kan al vrij snel na het opleveren van je Direct ADSL-verbinding. Om inkomende gesprekken vanaf het analoge net mogelijk te maken loopt er vanaf de hoofdcontactdoos of ISRA een kabeltje naar een splitter. Daarvandaan lopen er dan 2 kabels naar de Experia: 1-tje naar de ADSL-ingang voor je ADSL-verbinding en voor de uitgaande VoIP-gesprekken. De andere gaat naar de Lijn-poort voor de inkomende analoge gesprekken.

Een niet-geporteerde lijn heeft wat speciale kenmerken:
  • Het InternetPlusBellen menu in Mijn KPN is soms (?) nog niet beschikbaar
  • Soms is er een brom te horen.
  • De voicemail-instellingen van je oude lijn zijn nog van toepassing. Als je die wilt veranderen of als je je voicemail wilt beluisteren moet je eerst ** (twee maal de ster) kiezen en wachten op de kiestoon van het analoge net. Dan bel je uit via je oude, analoge lijn en kun je 0842-333 bellen.
  • Bij inkomende gesprekken gaat er een naamloos lampje branden, dat eigenlijk gewoon het Lijn-lampje heet. Bovendien gaan beide Tel-poorten 'over'. Als je zelf al via je VoIP-lijn aan het bellen bent, krijgt een beller geen in gesprek. Voor de zekerheid kun je dus het beste ook nog een toestel aan de Tel2-poort hangen.
Porteren gebeurt door de KPN. Het porteren duurt tussen de 5 a 10 dagen, gemiddeld is het met 7 dagen geregeld. Technisch gesproken zou het porteren overigens vrijwel direct kunnen gebeuren, maar de KPN mag van de Opta zichzelf niet voortrekken boven andere Telco's. Je kunt testen of je geporteerd bent door te bellen naar **. Hoor je dan geen kiestoon dan ben je geporteerd. Na portering kun je de splitter en het kabeltje naar de Lijn-poort verwijderen. Ook de inkomende geprekken lopen dan via de ADSL-poort.

Kwaliteit van de telefoon verbinding
Dit blijkt sterk te variëren van klant tot klant. In theorie heeft de Experia Box een Quality of Service (QoS) instelling, die garandeert dat de benodigde bandbreedte voor een telefoongesprek (zo'n 80 Kbit/s) altijd toegewezen wordt. Volgens dit bericht gebruikt KPN daarvoor een techniek die elders in Nederland nog niet toegepast wordt.
Als je last hebt van ruis en/of een echo zou het wel eens zo kunnen zijn, dat de QoS niet aan staat. Of je bekabeling is niet goed. De KPN-monteurs blijken daar zelf deze test voor te gebruiken.

Blijf je problemen houden dan is er maar 1 advies: helpdesk blijven bellen, ticket laten aanmaken en net zo lang doorgaan tot het probleem opgelost is.

Als alles goed werkt is de gesprekskwaliteit nauwelijks te onderscheiden van die op het analoge net. KPN stuurt tegenwoordig zelfs doelbewust wat ruis mee over de lijn. In het begin was het zo, dat al het geluid door de compressie geheel onderdrukt werd als het gesprek stil viel. Een onnatuurlijke stilte. Het meesturen van extra geluid is een fijnafstelling. Als je gesprekspartners klagen over onverstaanbaarheid kun je het beste toch even met de helpdesk bellen.

De standaard DHCP-range.
192.168.2.201 - 192.168.2.253 zit buiten de DHCP-range, maar ook in de range 192.168.2.2 - 192.168.2.200 kun je ieder adres als vast IP-nummer instellen.

Overige adressen.
DNS-server: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66
SIP-server: 213.75.12.212

Girotel
Girotel per modem is zo ongeveer mogelijk. Met een 2400bps modem lukt het zonder meer. Met een 56k modem soms ook, waarbij er ook nog wel verschillen lijken te zien tussen de verschillende inbelnummers van de Postbank. Als je problemen hebt: probeer eens een ander nummer en een lagere snelheid.

IPB icm een MAC.
InternetPlusBellen werkt volgens macfreak.org goed in combinatie met een Mac. Alleen het bellen via de pc werkt NOG niet in combinatie met een Mac. Ook de USB poort schijnt niet te werken. Klik hier voor een door macmiep gemaakte handleiding. Deze is natuurlijk voor de Mac.

Proxy
Als de firewall op serverinstellingen staat, blijkt proxy.planet.nl op poort 8080 wel te werken op de server, maar niet op de andere PC's.

Ik haal de snelheid in mijn netwerk niet
De door de fabrikant vermelde snelheden zijn zogenaamde linksnelheden. Dit betekent dat het aantal bitjes op de verbinding worden geteld. Deze snelheden worden in bits per second aangegeven. Een bepaald percentage hiervan is overhead (Controle, Protocol, Adresseringen enz.).

Deze overhead wordt bij een download (in Windows wordt dit weergegeven in Bytes (is 8 bits) per second) niet meegeteld, hierbij gaan we uit van de effectieve doorvoersnelheid (Throughput). Dit houdt in dat de opgegeven snelheid in de praktijk nooit wordt gehaald.

Deze worden niet door KPN afgeknepen. Elke wireless fabrikant heeft dezelfde specificaties (Wi-Fi certificering) en dus ook dezelfde overhead.

VerbindingLinksnelheidOverhead*Werkelijke snelheid
Ethernet 100 Mbps100 Mbps30%70 Mbps
Wifi 802.11 b11 Mbps50%5,5 Mbps
Wifi 802.11 g54 Mbps50%27 Mbps
Super G Statisch**108 Mbps60%40 Mbps
Super G Dynamisch**108 Mbps40%60 Mbps***

* Dit is een gemiddelde
** Op dit moment werkt alleen de Gigaset 108 USB Adapter in combinatie met de Super G-variant
*** Hierbij worden 2 kanalen (6/7) gelijktijdig gebruikt

Servers draaien
Het draaien van servers achter je IPB-lijn is toegestaan. Technisch gesproken kan de Experia Box dat op de volgende manieren poorten open zetten:
  1. Een PC in een Demilitarized Zone (DMZ) zetten. Dan worden alle requests van buiten naar die ene PC geleid en hangt die ene PC geheel onbeschermd aan het net
  2. Een Network Address Translation of NAT-tabel inrichten. Dan worden bijvoorbeeld requests voor poort 80 naar de webserver op intern IP-nummer 192.168.2.201 geleid en request voor poort 5900 naar de WinVNC-server op IP-nummer 192.168.2.202
  3. Via Universal Plug & Play of UPnP: dan wordt een poort naar een PC opengezet afhankelijk van een voorafgaand uitgaand request vanaf die PC
Alleen de eerste manier is mogelijk via mijn KPN. Dit doe je door in Mijn KPN de firewall instellingen op Server te zetten met het IP-nummer van de PC die je in de DMZ wilt zetten. Dan staan echter nog niet alle poorten volledig open. Zie ook 'mailserver' hieronder.

Via het lokaal benaderen en wel op http://192.168.2.1/ kun je een NAT-tabel aanmaken. Wil je via het lokaal benaderen een pc in de DMZ zetten dan dien je de optie 'Exposed Host' onder 'Internet -> NAT' te gebruiken.

Mailserver
Het draaien van een eigen mailserver is slechts mogelijk door smarthost.direct-adsl.nl of mail.kpnplanet.nl als smarthost/relayhost in te stellen. Zie KPNadsl.nl.

Torrents
Let bij het gebruik van torrents op dat je niet teveel verbindingen maakt. De Experia Box heeft een 8 bits tabel waardoor je max 256 connecties open kunt hebben via de EB. Bij het gebruik van torrents worden er vaak zoveel verbindingen gemaakt dat er niets meer overblijft voor telefonie. Je bent dan slecht bereikbaar. Je kunt het aantal connecties limiteren in je p2p prog op 50. Dit is prima werkbaar en je telefonie loopt ook probleemloos door.

UPnP en Windows Messenger
UPnP staat standaard niet aan staat op de Experia. Windows Messenger werkt niet zonder UPnP. Je kunt dit doormiddel van het lokaal benaderen aanzetten. Wil je dit niet dan zul je de Windows Messenger moeten vervangen door MSN Messenger.

De USB poort gebruiken.
Je kunt een USB-stick, printer of hd op de box aansluiten. Alleen FAT32 USB-schijven blijken te werken. Voor meer informatie over het aansluiten van een schijf of printer zie KPNadsl.nl. De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is 10 Mbps.

Succesvol geteste printers zijn:
  • Canon S200SPx
  • Canon i455
  • Epson Stylus CX5100
  • Epson Stylus Scan 2500
  • Epson Stylus C41UX
  • Epson stylus photo DX3800 (All in one)
  • HP LaserJet 1000
  • HP DeskJet 3820
  • HP psc 1215 All-in-one
  • HP 1315 All-in-one
  • Lexmark E210
  • Samsung ML-1610 mono laser
Succesvol geteste usb-sticks zijn:
  • Acer
  • Canyon CN-USB20BFD0512RC
  • Fujitsu PD-16
  • Plextor
  • Qmotion usbstick van 1 Gb
Losse problemen
Van klant tot klant treden soms wat specifieke problemen op:
  • TSM-fouten. TSM staat voor Tango Subscriber Manager, een software pakket van Siemens. De TSM-server bevat de instellingen van elke IPB-klant. Bij een harde reset haalt de Experia Box daaruit de instellingen op. Wijzigingen via Mijn KPN worden ook via de TSM-server doorgevoerd. Sommige klanten krijgen op Mijn KPN allerlei hatelijke TSM-fouten en kunnen geen wijzigingen doorvoeren. Instellingsfout aan KPN-zijde: helpdesk blijven bellen en ticket open houden tot het opgelost is.
    Een 'harde reset' van de Experia Box forceer je overigens door een speld in het reset-gaatje van de Experia te steken en de schakelaar tenminste 8 seconden ingedrukt te houden. Daarna gaat de Experia de instellingen weer ophalen, waarbij enkele reboots zullen optreden.
  • Pincode van Voicemail instellen. Soms komt het voor dat je via 0842-333 geen pincode voor je Voicemail kunt invoeren. Ook via Mijn KPN is dat nog niet mogelijk. Dan moet de tweede lijn handmatig een verbinding tussen jouw VoIP-account en de Voicemail server leggen.
  • UDP: het bekijken van uitzendingen via uitzendiggemist met de Windows Media Player blijkt soms te leiden tot knipperende VOiP-lampjes of enkelzijdige telefoon-verbindingen. Je bent dan zelf wel verstaanbaar, maar hoort je gesprekspartner niet. Zet het vinkje bij UDP uit en je bent van de problemen af. Maar het is duidelijk dat KPN nog problemen heeft met UDP.
Links

KPN gerelateerd:
Gebruiksaanwijzing
Service & Support
Vraag en Antwoord

Overige:
Topic over IP-TV
IPB en MAC

Bronnen

Edmund, ikzelf dus, heb het openingsbericht verniewd. Er is hier en daar wat extra info toegevoegd die ik verkregen heb van KPN. De TS van deel 4 t/m 6 was ook al door mij geschreven. Bij het schrijven van die TS had ik dankbaar gebruik gemaakt van het openingsbericht uit deel 3. Deze was geschreven door Jan-E. Verder is bij het maken van dit openingsbericht is veelvuldig gebruik gemaakt van de uitgebreide beschrijving op de KPN site.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 17-08-2006 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 01:49
Aangezien de signaalsterkte van de EB te laag is om hier goed mee te kunnen werken wil ik graag weer mijn sitecom router erop aansluiten aangezien daarmee het bereik altijd goed was.

Ik heb eerder gevraagd of dit mogelijk was en iemand zei toen dat dat mogelijk was door de router een intern IP adres te geven en de EB in te stellen als DMZ voor dat IP. Dat wil ik nu dus uit gaan voeren maar ik heb hier geen ervaring mee. De router instellen zal geen probleem worden maar hoe stel ik de EB goed in? Hopelijk kan iemand me even in de goede richting sturen.

Overigens is de sitecom een wat ouder type van 11mbps, maar ik neem aan dat dit niet uitmaakt.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt gewoon via mijn KPN de firewall op type 'Server' zetten, en daar het IP adres van je router instellen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Nog even mijn vraag uit het vorige deel:
Overigens: op de Planet site zie ik duidelijk staan dat zij de overstapservice hebben, overstappen van de ene naar de andere provider zonder onderbreking. Op de KPN website staat vermeld dat ik verplicht ben om eerst mijn eigen provider zelf op te zeggen. Kan ik hieruit opmaken dat KPN zelf die optie niet aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 01:49
Lol ok that simple :P

Weer te moeilijk gedacht ofzo.. Bedankt iig!

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Even over enkele posts geleden dat 7mbit het maximum zou zijn op ISDN. Op 5 juni (na een pinksterweekendje weg) bleek bij thuiskomst dat mijn voip was verdwenen. 2e lijns heeft direct actie ondernomen en heeft ook gelijk de nieuwste firmware geladen. Het kan toeval zijn, maar sinds dat moment heb ik de volle 12mbit als down snelheid in de EB staan, daarvoor was het ook zo'n 7mbit.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ex ISDN'ers na porteren overgaan naar analoog. Volgens mij is daarvoor een ingreep in de wijkcentrale nodig, weet iemand hoe dat zit? Oftewel: kan het zijn dat elke ISDN'er uiteindelijk analoog wordt en dat ik daardoor nu wél die 12 haal? Lijkt me voor KPN beheer trouwens wel logischer en praktischer: alle IPB'ers analoog en uiteindelijk geen gescheiden firmware meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Anoniem: 61137 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:05:
Nog even mijn vraag uit het vorige deel:

[...]
Antwoord:
KPN heeft dit ook, ben vanaf planet ADSL zonder 1 sec offline te zijn geweest overgegaan op ipb van KPN. Enige periode offline was toen mijn ADSL router vervangen werd door de EB.. Maar opzeggen bij je oude provider moet je wel zelf doen bij KPN, anders blijf je het ISP deel van je abo betalen aan je vorige ISP .

Edit aangaande torrents in startpost:
de EB heeft een 8 bits tabel waardoor je max 256 connecties open kunt hebben via de EB. Je aantal connecties limiteren in je p2p prog op 200 is prima werkbaar en je telefonie loopt ook probleemloos door...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 14-06-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:11:

de EB heeft een 8 bits tabel waardoor je max 256 connecties open kunt hebben via de EB. Je aantal connecties limiteren in je p2p prog op 200 is prima werkbaar en je telefonie loopt ook probleemloos door...
Bedankt voor de mededeling. Het is toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 14-06-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

[...]

Antwoord:
KPN heeft dit ook, ben vanaf planet ADSL zonder 1 sec offline te zijn geweest overgegaan op ipb van KPN. Enige periode offline was toen mijn ADSL router vervangen werd door de EB.. Maar opzeggen bij je oude provider moet je wel zelf doen bij KPN, anders blijf je het ISP deel van je abo betalen aan je vorige ISP .

Hoe lang achter elkaar heb je dit geprobeerd, bij mij knalt de foon eruit zodra ik gebeld heb of gebeld ben.............maar zal nu eens proberen om de instellingen te testen.

In ieder geval bedankt, nu nog even de TSM fouten eruit en alles is weer oke!

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund.. you're welcome ;-) ..

Ben zelf 1e lijns medewerker bij IPB, alleen mag vanaf het werk niet replyen. Heb het dus nu maar vanaf m'n prive aansluiting gedaan.

Ben er zelf overigens door trial en error achter gekomen, heb nu sinds 2 maanden een ipb go aansluiting welke net zo rap aanvoelt als mijn voorgaande planet economy.. cijfers wijzen anders uit uiteraard, maar ja.. gevoelsmatig loopt het beter...

Net zoiets als 120 per uur in een X5 8) of 120 per uur in een Donkervoort _/-\o_ ... in cijfers hetzelfde, in je beleving gaat de Donkervoort toch rapper (afgezien van acceleratie etc dan) .

Ik hou topic goed in de gaten en als er relevante nieuwe info is zal ik het , mits het niet onder NDA valt, wel posten :)

Edit voor Flame17 :
zie deze reply. Ben nu 2 maanden 24/7 online met Azareus, alleen eerste dag problemen gehad welke lagen aan mijn PC en niet mijn IPB ..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 14-06-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Nog een vraagje, ik heb gezocht op een beschrijving van alle mogelijkheden om via de webinterface in te stellen.

Ik wil graag binnen het netwerk een bepaald IP adres zo instellen dat er niet 24 uur een internet verbinding is, dus ik wil bijv instellen dat er tot 20.00 uur voor dat IP( binnen het netwerk) adres een verbinding is.

Met McAfee Sec kan je dit instellen maar door rommelen met de klok van Windows kan je dit omzeilen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom niet zoiets tegen in de firmware van de EB die hier staat, alleen een always connect / connect on demand en connect manual in de internet sectie van de firmware.

Als er iemand wel zeker weet dat het kan, heb ik niets gezegd, maar in geen van de webpagina's van mijn EB kom ik de gewenste optie tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Antwoord:
Hmm, voor wat betreft dat laatste: volgens mij brengt KPN je oude ISP altijd op de hoogte van je 'hop' en krijg je dan vervolgens bericht van je oude ISP. Als je zelf je oude ISP opzegt, dan gaat je oude ISP ook daadwerkelijk je ADSL-signaal slopen en kun je dus niet overstappen zonder een minuut internet.

@Tasslehoff: doe de groeten daar in Groningen op de 6e of 5e verdieping. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 14-06-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8e verdieping ;) vandaag even 6e vanwege Mine en VOIP trainingen.

Je kunt op de KPN.com site een pdf downloaden met standaard brief waarbij de oude ISP inlicht dat je de overeenkomst met hen stop wilt zetten maar dat de ADSL aansluiting gehandhaafd moet blijven. Anders krijg je idd een sloop aan je broek ipv een hop }:O

@Bouwe : ook KCC medewerker of vriend(en/innen) daar werkzaam?
Ben zelf een redelijk opvallend figuur op de afdeling (team 13 }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Net contact met KPN gehad over wegvallende verbinding. De medewerker zei dat er veel spyware op de pc's stond. Ben ik hem toch vergeten te vragen hoe hij dat kon zien. Iemand een idee.

Verder stonden er 50 verbindingen open. Dit vond hij veel. Ik vond van niet, dat zijn er maar 10 per pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:42:
8e verdieping ;) vandaag even 6e vanwege Mine en VOIP trainingen.

Je kunt op de KPN.com site een pdf downloaden met standaard brief waarbij de oude ISP inlicht dat je de overeenkomst met hen stop wilt zetten maar dat de ADSL aansluiting gehandhaafd moet blijven. Anders krijg je idd een sloop aan je broek ipv een hop }:O
Ook met de brief is er een vrij grote kans dat het fout gaat, het is altijd een risico. Dergelijke brieven worden door veel ISP's als standaard brieven gezien waardoor er alsnog een sloop wordt gestart. Ik snap niet dat KPN IPB je provider niet op de hoogte brengt, Planet en XS4ALL doen dit standaard. De laatste manier is altijd de beste als die er is. Als KPN IPB dit niet heeft, dan wordt het voor mij dus Planet IPB.
@Bouwe : ook KCC medewerker of vriend(en/innen) daar werkzaam?
Ben zelf een redelijk opvallend figuur op de afdeling (team 13 }) )
Ben daar kortstondig medewerker geweest en er zitten wat vrienden van me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund: 1e lijn of 2e lijn? 1e lijn kan het niet zien, alleen adviseren erop te controleren of er spyware is. 10 connecties per pc hoeft niet veel te zijn als je daar meerdere internettoepassingen op hebt draaien ;) . gezien het feit dat er 50 connecties openstaan denk ik dat je een 2e lijns medewerker hebt gehad, die kunnen dat uitlezen, 1e lijn niet. Als je alleen IE / Mozilla oid open hebt op de pc's is 10 per pc wel redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:
Kom niet zoiets tegen in de firmware van de EB die hier staat, alleen een always connect / connect on demand en connect manual in de internet sectie van de firmware.

Als er iemand wel zeker weet dat het kan, heb ik niets gezegd, maar in geen van de webpagina's van mijn EB kom ik de gewenste optie tegen.
Misschien dat ik dan verkeerd zit, maar ik kan via de Webinterface komen op Advanced settings naar Internet, Firewall en dan naar Access Control, Access Control op ON zetten en dan kan je verder pielen.

Let wel, ik ben ISDN gebruiker, kan misschien verschil maken, of ik zit ergens te pielen wat niet is bedoeld waar ik het voor denk dat het is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Planet en KPN IPB lopen door dezelfde leverstraat dus maakt dit niet uit. Planet was wel op hoogte gebracht van "mijn" overstap door de KPN systemen maar beter twee keer gemeld als niet gemeld en dubbele kosten.

Hoe lang ben je bij KCC weg? (nieuwsgierig, verder geen bijbedoelingen. Misschien hebben we elkaar wel eens gezien / gesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat ik dan verkeerd zit, maar ik kan via de Webinterface komen op Advanced settings naar Internet, Firewall en dan naar Access Control, Access Control op ON zetten en dan kan je verder pielen.

Let wel, ik ben ISDN gebruiker, kan misschien verschil maken, of ik zit ergens te pielen wat niet is bedoeld waar ik het voor denk dat het is. 8)7
Acces control aan of uit maakt bij mij niet uit, is volgens mij ook bedoeld om van buitenaf in je eigen EB te kunnen komen. Heb wel een analoog variant staan, geen ISDN maar voor zover ik weet is de basis functionaliteit in de webinterfaces gelijk.

edit:
Acces control kan je wel ongeveer datgene mee vrijgeven wat je wilt, je kunt idd een ip adres of range blocken, maar je kunt er geen tijden op schedulen. My bad.. -10 punten voor de race om de koelkast _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 14-06-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:50:
Edmund: 1e lijn of 2e lijn? 1e lijn kan het niet zien, alleen adviseren erop te controleren of er spyware is. 10 connecties per pc hoeft niet veel te zijn als je daar meerdere internettoepassingen op hebt draaien ;) . gezien het feit dat er 50 connecties openstaan denk ik dat je een 2e lijns medewerker hebt gehad, die kunnen dat uitlezen, 1e lijn niet. Als je alleen IE / Mozilla oid open hebt op de pc's is 10 per pc wel redelijk veel.
Ik had de 2de lijn eraan. Ad-Aware levert trouwens alleen tracking cookies op. Had (totaal) zoon 4x IE, 1x Firefox, 2x windows update, 2x msn.

Doe ik nu dat de windows updat klaar is inde cmd netstat-a uitvoeren dan levert dit er zoon 40 op waarvan het merendeel: TIME_WAIT. Gewoon netstat levert er 15 op.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmund op 14-06-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:54:
Planet en KPN IPB lopen door dezelfde leverstraat dus maakt dit niet uit. Planet was wel op hoogte gebracht van "mijn" overstap door de KPN systemen maar beter twee keer gemeld als niet gemeld en dubbele kosten.
Nou ja, zoals ik al zei: zelf op de hoogte brengen heeft een risico in zich. Mijn ervaringen zijn in ieder geval slecht daarmee (ben ook nog werkzaam geweest bij Zonnet). Overigens: heeft het systeem op de planet-website waar je nummer e.d. kan aanvragen een directe link met mijn KPN?
Hoe lang ben je bij KCC weg? (nieuwsgierig, verder geen bijbedoelingen. Misschien hebben we elkaar wel eens gezien / gesproken)
Midden februari ben ik daar vertrokken, twee belzalen waren er toen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 14-06-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bouwe. dan heb je mij niet gekend Werk er sinds half maart, er zijn nu 6 belzalen voor MPHD (500 medewerkers totaal beschikbaar) en 2 voor OD (weet niet hoeveel dames :9 daar rondzwerven, veel en een aantal erg lelijke dames .. oh nee, dat zijn dan mannen >:)

Veel erbij gekomen dus laatste tijd.
(tasslehoff signing off for 2day)

laatste edit voor vandaag:
de Planet en KPN omgeving zijn identiek tot aan de logo's aan toe, je benaderd KPN rechtstreeks via MijnKPN en Planet via Mijn Gegevens welke doorlinkt naar MijnKPN. Hetnet heeft een eigen " interface" van de MijnKPN omgeving met van die heerlijke blauwe en paarsige kleurtjes :r

@ Edmund:
even netstat-a bij mij gedaan, 28 connecties open dmv MSN messenger 8, Opera met 2 browsertabs open, Azareus op pauze en Outlook 2003 checkend om de 3 minuten.
PC " beschermd" door Bitdefender van MS en wekelijkse run met HitmanPro net voltooid.
Heb maar 1 pc in gebruik op dit moment.

Azareus even weer aangezet (staat meestal aan behalve als ik internet), zit nu aan 190 connecties 8) en ben telefonisch nog steeds bereikbaar en verstaanbaar, net getest. :*)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 14-06-2006 21:20 . Reden: update, ga nu terug naar echt leven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zut.. was wat vergeten...

@ edmund:

Nieuwe aanvragers IPB (ongeacht provider) krijgen met ingang van (ik meen, weet het even niet 100% zeker) 10 juni (of 29e, twijfel) NIET meer een draadloze adapter meegeleverd in het DHZ pakket. Deze zijn nu via Primafoon verkrijgbaar rond de 40 euro (was bijna dubbele) en er is dan " keuze" tussen de ST121g van SpeedTouch en de GS108 Siemens. Deze worden beide door de helpdesk ondersteund, evenals bedrade aansluitingen. De gewijzigde ondersteuningsvoorwaarden kan ik even niet vinden, maar Windows98(SE) en ME gaan alleen bedraad ondersteund worden, 2000 en XP wel inclusief draadloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:56:
[...]

Acces control aan of uit maakt bij mij niet uit, is volgens mij ook bedoeld om van buitenaf in je eigen EB te kunnen komen. Heb wel een analoog variant staan, geen ISDN maar voor zover ik weet is de basis functionaliteit in de webinterfaces gelijk.

edit:
Acces control kan je wel ongeveer datgene mee vrijgeven wat je wilt, je kunt idd een ip adres of range blocken, maar je kunt er geen tijden op schedulen. My bad.. -10 punten voor de race om de koelkast _/-\o_
Je kan anders wel tijden invoeren en dat ook nog eens per dag, dus ik ga toch maar eens verder op zoek naar info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:49:
Ik heb gebeld met KPN en Planet, omdat ik taal-noch-teken had vernomen sinds mijn aanvraag. Bij het afronden van mijn aanvraag heb ik een ordernummer gekregen, maar noch KPN noch Planet kunnen die order terug vinden. :/

Om een lang verhaal kort te maken: via KPN heb ik een nieuwe aanvraag bij Planet ingediend, als het goed is krijg ik daar deze week een brief van. Vervolgens moet het binnen twee tot drie weken zijn geregeld.
Ik heb nog steeds niets vernomen. Deze week ga ik maar weer eens bellen. :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Edmund schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:00:
Girotel per modem is zo ongeveer mogelijk. Met een 2400bps modem lukt het zonder meer.
De laatste tijd lukte mij dit ook met een 2400bps modem niet meer. Zal het binnenkort weer eens proberen.

Zou het verder niet de moeite lonen om wat woorden te wijden aan de 084-nummers en bijvoorbeeld de configuratie van X-Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:43:
[knip] NIET meer een draadloze adapter meegeleverd [knip]
Tanx, Heb het aangepast.
Jan-E schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:55:
[...]
De laatste tijd lukte mij dit ook met een 2400bps modem niet meer. Zal het binnenkort weer eens proberen.

Zou het verder niet de moeite lonen om wat woorden te wijden aan de 084-nummers en bijvoorbeeld de configuratie van X-Lite?
Het is misschien wel interressant om wat over de configuratie van X-Lite te vertellen. Ik zal eens in de oude topic's zoeken. Of weet jij hoe het precies zit?

[ Voor 58% gewijzigd door Edmund op 15-06-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
HaJeeEs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:02:
Even over enkele posts geleden dat 7mbit het maximum zou zijn op ISDN. Op 5 juni (na een pinksterweekendje weg) bleek bij thuiskomst dat mijn voip was verdwenen. 2e lijns heeft direct actie ondernomen en heeft ook gelijk de nieuwste firmware geladen. Het kan toeval zijn, maar sinds dat moment heb ik de volle 12mbit als down snelheid in de EB staan, daarvoor was het ook zo'n 7mbit.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ex ISDN'ers na porteren overgaan naar analoog. Volgens mij is daarvoor een ingreep in de wijkcentrale nodig, weet iemand hoe dat zit? Oftewel: kan het zijn dat elke ISDN'er uiteindelijk analoog wordt en dat ik daardoor nu wél die 12 haal? Lijkt me voor KPN beheer trouwens wel logischer en praktischer: alle IPB'ers analoog en uiteindelijk geen gescheiden firmware meer...
Welke firmware versie heb je er dan nu ingekregen??? Normaal gesproken zouden de ISDN'ers op iSDN basis blijven zitten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:11
Ik heb alle 7 delen van dit topic doorgeplozen, en heb nog geen bevredigend antwoord op mijn vraag (behalve dat het niet kan (< 2006). Misschien inmiddels wel na het openstellen van de web interface op de EPB

De vraag:
Kan ik een Fritzbox (7050 of 7170) ook instellen zodat ie werkt met internetbellen van KPN, Planet of hetnet?

Aangezien het protocol hetzelfde is, en de EPB ook los gekocht kan worden (Siemens) en geschikt is voor andere voip aanbieders lijkt met dat het mogelijk zou moeten zijn? Toch

If NOT, waarom dan niet Wat doet KPN om dit te voorkomen?

(achtergrond: Ik heb een super ISDN centrale gigaset sx255 die ik eigenlijk wil blijven gebruiken en die probleemloos op de Fritz!7170 aangesloten kan worden). Ben dus een ISDN'er.

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
gnor schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:51:
Kan ik een Fritzbox (7050 of 7170) ook instellen zodat ie werkt met internetbellen van KPN, Planet of hetnet?

Nee, dat kan niet. KPN geeft je SIP wachtwoord niet uit handen (al zijn er tenminste 4 mensen die dat wel uit de Experia hebben weten te troggelen ;) ). Er schijnen wel apparaten te zijn die analoog naar ISDN converteren, maar dat is natuurlijk een lapmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Ik heb alle 7 delen van dit topic doorgeplozen, en heb nog geen bevredigend antwoord op mijn vraag (behalve dat het niet kan (< 2006). Misschien inmiddels wel na het openstellen van de web interface op de EPB

De vraag:

Aangezien het protocol hetzelfde is, en de EPB ook los gekocht kan worden (Siemens) en geschikt is voor andere voip aanbieders lijkt met dat het mogelijk zou moeten zijn? Toch

(achtergrond: Ik heb een super ISDN centrale gigaset sx255 die ik eigenlijk wil blijven gebruiken en die probleemloos op de Fritz!7170 aangesloten kan worden). Ben dus een ISDN'er.
Je kan de gegevens uitlezen als je twee of meer ISDN-nummers hebt meegenomen (heb ik ook gedaan) zoals hier beschreven staat:
[rml]bonne9 in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml]
Werkte bij mij prima, heb echter nog niet echt geëxperimenteerd met het ergens anders in zetten. Ik ga eens wat proberen met X-Lite en mijn Fritz!Box Fon 5050. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Als je alle gegevens uit de box jat dan denk ik dat het wel eens zou kunnen werken. Helaas, heeft nog niemand dit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

De vraag:

Slecht nieuws voor je: KPN ondersteunt alleen de Experiabox en niets anders. Je krijgt geen SIP gegevens (op officiele manier) van KPN. Waarom? Omdat KPN ervoor moet zorgen dat jouw geografische nummer niet ergens anders dan op jouw adres gebruikt kan worden (OPTA regulering). Verder heeft KPN wat meer controle over de Experiabox waardoor ze een kans hebben dat de kwaliteit van je telefonieverbinding meer gewaarborgt blijft in plaats van al die vage wakkietakkie voip apparaten (bedoel ik overigens niets negatiefs mee, maar met die experiabox weet KPN gewoon zeker hoe de kwaliteit van het apparaat is) Wil je voip gegevens hebben, kan je een persoonlijk nummer aanvragen. daar kan je mee doen wat je wil.
Je hebt in het vorige topic wel kunnen lezen dat er truukjes zijn om je voip instellingen uit je Experiabox te halen, maar dit is geen garantie voor succes, plus dat KPN je zonder pardon kan afsluiten omdat je hebt lopen kl*ten met je Experiabox en telefonie.
Als je zo'n super centrale voor isdn hebt dan wil je gewoon niet naar IPB: je raakt veel functionaliteit kwijt.
Edit: en zo'n lange reply geeft dan natuurlijk ook de kans dat er wat mensen je voor zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 15-06-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:13:
Als je alle gegevens uit de box jat dan denk ik dat het wel eens zou kunnen werken. Helaas, heeft nog niemand dit geprobeerd.
Ik heb anders met X-Lite gewoon via mijn geografisch nummer kunnen bellen. Zowel inkomend als uitgaand. En dat liep via de Planet aansluiting van mijn buurvrouw. Dus met een Fritxbox moet het zonder meer ook kunnen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de gegevens in X-Lite invul zegt hij Login Failed, 401 Unauthorized. Blokkeert de Experia Box toegang tot de SIP servers met geografische nummers, of mag je maar met één apparaat tegelijk op hetzelfde nummer registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
winwiz schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 05:42:
[...]

Welke firmware versie heb je er dan nu ingekregen??? Normaal gesproken zouden de ISDN'ers op iSDN basis blijven zitten.
Ik weet niet of ik nog op ISDN zit. Waarschijnlijk duidt de 'b' in de firmware toch nog op ISDN? Firmware is 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27). De status in de EB geeft:
Internet
Connection status: Connected (9:15:45:01)
Connection mode: Always on
IP address: 86.83.xxx.xxx
MAC address: 00:01:E3:xx:xx:xx
Default gateway: 195.190.249.27
Preferred DNS server: 195.121.1.34
Alternate DNS server: 195.121.1.66
Downstream rate: 12004 kbps
Upstream rate: 1031 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12004 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 12 dB (downstream) / 15 dB (upstream)
Line attenuation: 22 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:40:
Als ik de gegevens in X-Lite invul zegt hij Login Failed, 401 Unauthorized. Blokkeert de Experia Box toegang tot de SIP servers met geografische nummers, of mag je maar met één apparaat tegelijk op hetzelfde nummer registeren?
Lukt inloggen met een nomadisch 084-nummer wel?

Bij mij was het zo dat na inloggen via X-Lite de geografische telefoonlijn via de Experia onklaar raakte. Met andere woorden: X-Lite nam de lijn van de Experia over. Door wat te veranderen in de Experia config werd de situatie weer hersteld en liep de lijn weer geheel via de Experia.

Zijn er trouwens nog meer mensen die op een voormalige, analoge lijn nog steeds met 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09) draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Lukt inloggen met een nomadisch 084-nummer wel?

Bij mij was het zo dat na inloggen via X-Lite de geografische telefoonlijn via de Experia onklaar raakte. Met andere woorden: X-Lite nam de lijn van de Experia over. Door wat te veranderen in de Experia config werd de situatie weer hersteld en liep de lijn weer geheel via de Experia.

Zijn er trouwens nog meer mensen die op een voormalige, analoge lijn nog steeds met 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09) draaien?
Nomadische nummers heb ik nog niet geprobeerd, we hebben alleen allebei onze ISDN1-nummers meegenomen.

Zo te zien ondersteunen de KPN SIP-servers dus geen 'multiple presence', maar volgensmij leidt dat er (normaal) niet toe dat een ander account totaal niet kan inloggen. Het lijkt er op alsof het wachtwoord dat ik uit de EB heb gewoon niet klopt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179313

Afgelopen zondag de EB (voor ISDN) uit de doos gehaald en alles geinstalleerd. Liep vlekkeloos ondanks de fout in de handleiding mbt de lijn uitgang op de Webvox.Omdat ik gebruik maak van twee aparte telefoonnummers heb ik de 1e aangesloten op de EB (tel1) aangesloten, het 2e nr zit nog gewoon op de Webvox.
Gisteren echter tot de ontdekking gekomen dat ik niet gebeld kan worden op mijn hoofdnummer (die nu dus op de EB zit), naar buiten bellen gaat wel goed. Wanneer ik tel1 weer op de webvox doe, geen problemen. Zolang er niet geporteerd is zal dit ook goed blijven gaan, maar hoe zit dat hierna???

Daarnaast kan ik op MijnKPN etc. alleen mijn hoofnummer vinden in de EB settings onder Tel2, er staan geen andere (ISDN) nummers van mij vermeld. Weet iemand of dit vanzelf goed komt (na porteren) of moet ik actie ondernemen richting helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179313 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:28:
Daarnaast kan ik op MijnKPN etc. alleen mijn hoofnummer vinden in de EB settings onder Tel2, er staan geen andere (ISDN) nummers van mij vermeld. Weet iemand of dit vanzelf goed komt (na porteren) of moet ik actie ondernemen richting helpdesk.
Het kan zijn dat je tweede nummer nog niet in SIP is gezet: kan inderdaad gebeuren als je nog niet uitgeporteerd bent. Wat betreft je andere probleem: kon je wel bellen met dat nummer via je Experia? waarschijnlijk was er iets met de doorlus in de EB... zal vast wel goed gaan werken als je uitgeporteerd bent
HaJeeEs schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:13:
Ik weet niet of ik nog op ISDN zit. Waarschijnlijk duidt de 'b' in de firmware toch nog op ISDN? Firmware is 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27). De status in de EB geeft:
de 'b' duidt inderdaad op ISDN. Ook is het omzetten van ISDN adsl naar PSTN adsl niet een softwarematige wijziging, maar ook hardware (de ISDN ADSL signalen "Annex-B" zijn anders dan PSTN (Annex-A)
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:40:
Waarschijnlijk mag je inderdaad maar 1 keer ingelogd zijn met je SIP gegevens...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 15-06-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:25:
Nomadische nummers heb ik nog niet geprobeerd, we hebben alleen allebei onze ISDN1-nummers meegenomen.

Zo te zien ondersteunen de KPN SIP-servers dus geen 'multiple presence', maar volgens mij leidt dat er (normaal) niet toe dat een ander account totaal niet kan inloggen. Het lijkt er op alsof het wachtwoord dat ik uit de EB heb gewoon niet klopt ofzo...
Ik heb hier meermalen het verhaal gezien dat inloggen eerst niet lukte en even later wel. Dus wellicht is dat bij jou ook zo.

Heb je dat wachtwoord overgetikt of komt het uit een logfile van je telnetsessie? Ik log altijd in dit soort omstandigheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Anoniem: 179313 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:28:
Gisteren echter tot de ontdekking gekomen dat ik niet gebeld kan worden op mijn hoofdnummer (die nu dus op de EB zit), naar buiten bellen gaat wel goed. Wanneer ik tel1 weer op de webvox doe, geen problemen. Zolang er niet geporteerd is zal dit ook goed blijven gaan, maar hoe zit dat hierna???
Als je alleen niet gebeld kan worden heeft dit meestal te maken met het niet goed aansluiten van de bekabeling tussen de isdn apparatuur en de EB zelf. Dit zou gewoon zonder problemen moeten werken... Weet je zeker dat je het nummer ook juiste geprogrammeerd hebt staan op de webvox??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:42:
[...]
Ik heb hier meermalen het verhaal gezien dat inloggen eerst niet lukte en even later wel. Dus wellicht is dat bij jou ook zo.

Heb je dat wachtwoord overgetikt of komt het uit een logfile van je telnetsessie? Ik log altijd in dit soort omstandigheden...
Gecopypaste ;)

En ik denk dat dat 'eerst niet, later wel' niet opgaat voor geografische nummers... anders zou de EB er ook niet mee aan de gang kunnen. Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat lopen, misschien heeft het ook iets met het nog niet geporteerd te maken ofzoiets.

Lukt het trouwens bij andere mensen echt niet om een nieuwe kiestoon te krijgen door R te toetsen tijdens een gesprek? Waarom zou dit (tot nu toe) alleen bij mij werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

[...]

Ja, ik heb nog de oudere firmware. Ik heb de EB dan ook niet meer aangeraakt of gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:27:
[...]
Ik heb anders met X-Lite gewoon via mijn geografisch nummer kunnen bellen. Zowel inkomend als uitgaand. En dat liep via de Planet aansluiting van mijn buurvrouw. Dus met een Fritxbox moet het zonder meer ook kunnen, lijkt me.
Je kan dus wel met X-Lite bellen met je geografisch nummer? Of is dit niet gekoppeld aan het SIP-wachtwoord van je hoofdnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Hier nog op 2 boxen. Wat is er eigenlijk nieuw aan de nieuwe firmware?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 149630 op 15-06-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Je kan dus wel met X-Lite bellen met je geografisch nummer? Of is dit niet gekoppeld aan het SIP-wachtwoord van je hoofdnummer?
Beweer je nu dat je IPB geografisch nummer gebruikt om aan te loggen op een SIP server mbv. X-lite?

Heb je dan een wachtwoord van KPN gehad van je geografisch nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Anoniem: 170198 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:37:
[...]
de 'b' duidt inderdaad op ISDN. Ook is het omzetten van ISDN adsl naar PSTN adsl niet een softwarematige wijziging, maar ook hardware (de ISDN ADSL signalen "Annex-B" zijn anders dan PSTN (Annex-A)
OK, dan kan ik bij deze dus bevestigen dat 7mbit NIET het maximum is over ISDN... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:04:
[...]

Beweer je nu dat je IPB geografisch nummer gebruikt om aan te loggen op een SIP server mbv. X-lite?

Jan-E beweert dat volgens mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 172486 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:04:
Ja. En dat lukte dus zelfs via de Planet+Speedtouch aansluiting van mijn buurvrouw. Als ik nog eens in de buurt van een KPN Hotspot ben zal ik het daar eens proberen. Maar als het met een nomadisch nummer gaat, zal het met mijn geografisch nummer ook wel lukken.
Nee, niet gehad. Maar ik heb het wachtwoord wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:43:
[...]
Ja. En dat lukte dus zelfs via de Planet+Speedtouch aansluiting van mijn buurvrouw. Als ik nog eens in de buurt van een KPN Hotspot ben zal ik het daar eens proberen. Maar als het met een nomadisch nummer gaat, zal het met mijn geografisch nummer ook wel lukken.
[...]
Nee, niet gehad. Maar ik heb het wachtwoord wel ;)
Moet ajvdw dan toch eens gaan knoeien met Telnet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:50:
[...]

Moet ajvdw dan toch eens gaan knoeien met Telnet. ;)
I'm all ears :9~

Wat is dan de username / wachtwoord voor telnet toegang?

Je weet schijnbaar meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:43:
[...]

I'm all ears :9~

Wat is dan de username / wachtwoord voor telnet toegang?

Je weet schijnbaar meer :*)
Rustig, ik heb nog geen eens IPB thuis draaien. ;) Weet alleen dat het via omwegen mogelijk is om achter je SIP-password te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 61137 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:50:
Rustig, ik heb nog geen eens IPB thuis draaien. ;) Weet alleen dat het via omwegen mogelijk is om achter je SIP-password te komen.
Mij is dat gedurende slechts een paar uur gelukt. Inmiddels kan ik er ook niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd die vervelende OPTA ook. Wat is er nou handiger dan dat je je geografische nummer kan meenemen als je even niet thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:11
He, geen gratis USB wifi adapter meer bij de aanbiedingen?!

Toch weer te lang gewacht met bestellen. Of zal deze er snel weer bijkomen????

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:08:
[...]

Ik heb nog steeds niets vernomen. Deze week ga ik maar weer eens bellen. :/
Ik heb een mail ontvangen! :) Nog drie weekjes geduld, dan moet het pakket binnen zijn.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:36
Ik heb een vraagje over persoonlijke 084-nummers en wifi telefoons.
Ik heb een 084-nummer aangevraagd en gekregen (staat in Mijn KPN). Maar nu zou ik dat nummer graag ook écht willen gebruiken. Nu voor een wifi telefoon, maar evt. later voor een videofoon.
Ik weet dat Siemens zelf een paar mooie voip telefoons heeft bijv.:

Gigaset S35 WLAN
http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Gigaset SL75 WLAN
http://gigaset.siemens.co...122755_rArNrNrNrN,00.html

Gigaset C450 IP
http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Maar wat moet ik hiervoor doen / regelen?
Bij de beschrijvingen van de voip telefoons van siemens heb ik gelezen dat je je SIP-account in moet vullen, etc.
Maar ik weet niet of dit ook geschikt is om met een wifi-verbinding je 084-nummer hieraan te koppelen.

Stel, ik koop een wifi-telefoon en die wil ik dus koppelen aan mijn bestaande 084-nummer.
Hoe moet ik dan te werk gaan?

Alvast bedankt!

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit:

Via de kpn-site heb ik op de handleiding van de Houston Beeldtelefoon gedownload:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1197327/spage=1253179

Daarin staat dat je via Mijn KPN het wachtwoord van je 084-nummer moet veranderen.
Ik heb dat idd. kunnen doen.

Als je de handleiding volgt krijg je de volgende gegevens uiteindelijk:
* 084-nummer
* 084-wachtwoord
* SIP-server-adres
* serverpoort
* 'type' van de server, nl. 'registrar'

Dit zijn de dingen die ik eruit kreeg.
Misschien voldoet dit om een SIP-account / 084-nummer via een WiFi-telefoon te gebruiken?

[ Voor 49% gewijzigd door dal673 op 15-06-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177459

wifi phone

Hi

Ik heb de linksys WIP300, dit is een echte WIFI sip telefoon maar ik krijg hem gewoon niet aan de praat. Hij werkt perfect met andere SIP aanbieders maar het lukt niet met mijn 084 nummer. En ik gebruik exact de zelfde instellingen als bij mijn x-lite en deze werkt wel.

Snap er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Mmm, deeltje 7 al weer. Het gaat snel. :P
Ik vraag me overigens best wel af op hoeveel de teller nu staat qua aantal IPB-klanten, of het dus echt storm loopt. Een beetje gezien de reacties hier en de persberichten zo nu en dan geven mij het gevoel van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Anoniem: 177459 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:46:
wifi phone

Hi

Ik heb de linksys WIP300, dit is een echte WIFI sip telefoon maar ik krijg hem gewoon niet aan de praat. Hij werkt perfect met andere SIP aanbieders maar het lukt niet met mijn 084 nummer. En ik gebruik exact de zelfde instellingen als bij mijn x-lite en deze werkt wel.

Snap er niets van...
Al geprobeerd om alles volgens de site in te stellen?? Zou wel gewoon moeten werken nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb nogsteeds last van willlekeurige telefoon verbindingen die exact na 1 minuut wegvallen. Ik heb dit probleem na de grote storing in de SIP-server (Amsterdam). Nog iemand?

Maar wat ik vandaag mee gemaakt heb (moet ff agressie kwijt):
Vandaag werd ik door KPN gebeld ik zou een wegvallende ADSL verbinding hebben. Ik d8 meteen, owjeej daar gaan we weer. Neeej meneer dat heb ik niet. Ik heb een wegvallende VoIP-verbinding. Hij vond dat het aan de snelheid van het internet lag. Ik heb 6mb. Dus hij wilde me downgraden naar 3mb. Aangezien er 80kb gereserveerd is voor telefonie, en dat het er volgens mijn gevoel niet aan de snelheid van het abbo zou liggen ging ik hier niet mee accoord. Aangezien dat hij iets anders voelde en het toch graag wilde testen heeft hij me toch gedowngrade. Meteen bij het 1ste telefoontje, na de downgrade, was het alweer raak. Het gesprek werd na 1 min verbroken. Daarna heeft hij me toch maar weer geupgrade naar de 6mb. Toen hij de upgrade uitgevoerd had waren meteen alle instellingen uit het modem. Inclusief het wireless. Nu alles er weer ingezet. Inmiddels weer 2uur aan tijd verloren. Dit omdat die man belde en ik het een en ander heb moeten uitproberen. Het ergste is nu dat het nogsteeds niet is opgelost....

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 16-06-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Heb zojuist mijn ST716 nog eens met de nieuwste firmware (6.2.7 o.i.d.) geprobeerd. Het VOIP lampje begon te branden en ik kreeg goede hoop, toen ik zelfs een kiestoon hoorde dacht ik dat het gelukt was. Nadat een nummer was gekozen hoorde ik echter hoge pieptonen en geen gesprek. Bij het bellen van mijn nummer via mijn mobiel hoorde ik de telefoon tweemaal overgaan alvorens de telefoon overging. Nummerweergave werkte maar bij opnemen telefoon wederom de hoge pieptonen en geen gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172406

Ik belde vanaf mijn werk en ik hoorde dat de internationale aankloptoon heeft plaats gemaakt voor de normale Nederlandse. Is dit een foutje of heeft KPN besloten de internationale toon in de ban te doen? Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172406 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:56:
Ik belde vanaf mijn werk en ik hoorde dat de internationale aankloptoon heeft plaats gemaakt voor de normale Nederlandse. Is dit een foutje of heeft KPN besloten de internationale toon in de ban te doen? Erg jammer!
-verkeerd gelezen- ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 16-06-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 14:22
Joen schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:06:
Mmm, deeltje 7 al weer. Het gaat snel. :P
Ik vraag me overigens best wel af op hoeveel de teller nu staat qua aantal IPB-klanten, of het dus echt storm loopt. Een beetje gezien de reacties hier en de persberichten zo nu en dan geven mij het gevoel van wel.
KPN heeft in het laatste kwartaal verslag aangegeven dat ze sinds april over de 100.000 zitten, gezien alle regelgeving rond berdijfsberichtten van beursgenoteerde ondernemingen kun je ervan uitgaan dat dat wel klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ook afsluiten kan mis gaan.
KPN gaat er van uit,bij isdn,dat hoofdnummer is poort 1, subnummers mag je zelf indelen op poort 2.
Bij isdn is het zo dat als je hoofdnummer uit geprogrammeerd wordt,je msn nummers automatisch ook niet meer bestaan,ze hangen vast aan dat hoofdnummer.
Na veel klagen en klooien,ook in de eerste 8 dagen al dat ik opzegtermijn had (niet eerlijk,heb ik ze ook verteld,je bent dan niet geporteerd dus je kan nog niet ten volle je internetplusbellen uitproberen) geprobeerd op te zeggen maar ze vertellen je steeds iets anders,bellen je terug,zodat je naar mijn idee over die opzegtermijn heen gepushed wordt.
Daarna moest ik wachten tot een monteur hier een experia zou komen omwisselen,het lijkt me logisch dat je dan nog even wacht.
Ik heb wel schriftelijk medegedeeld dat ik de opzegtermijn pas in wilde laten gaan nadat ik het nieuwe modem had en geporteerd was,met de toevoeging dat als de monteur toch langs kwam ik mocht aannemen dat ze daarmee akkoord gingen.
Ik kreeg alleen de standaard reactie die je ook per mail krijgt namelijk,het is druk,het kan tot een maand duren.

Na veel geklooi was na 3 maanden mijn geduld op.
Ik heb gebeld,en gebeld,elke 10 minuten weer,want steeds kreeg je een persoon die niet in wil gaan op je mededeling dat je er vanaf wil maar die in wil gaan op je storingen.
Uiteindelijk kreeg ik een ticket nummer voor de afdeling klantenreacties.
Duur 0900 nummer uiteraard.
Mevrouw regelde met veel gemor de afsluiting,of ik terug wilde naar isdn-2,nee doe maar isdn-1 tesamen met onbeperkt bellen en adsl direct kom ik bijna net zo duur uit.
Dat kon niet,dat was een kontrakt wijziging..bladiebla.
Goed,dan helemaal alles opzeggen.
Maar wat doet juffrouw,ze maakt een order aan voor het nummer op poort 1.
Vanwege problemen met de fax waren de hoofdnummers en fax verwisseld,hoofdnummer naar poort 2, faxnummer naar poort 1.
Als je het hoofdnummer opzegt verdwijnen de submsn nummers,maar zij heeft dus een sub msn nummer opgeheven,niet het hoofdaccount.
Met als gevolg dat wel de fax uitviel op poort1,maar het hoofdnummer bleef op poort 2.
Dat was half mei.
Ik boekte die maand terug,verreken maar..ik kan voor een deel niet meer bellen,klaar.
Daarna verdween mijn homepage en toegang tot de mail servers.
Echter nu werd juni weer afgeboekt.
KPN zegt nu, u heeft 1 nummer IPB opgezegd,niet de hele aansluiting.. ja hoor..ik zeg het faxnummer op omdat ipb niet goed werkt,en hou wel mijn hoofdnummer.
KPN niet te overtuigen,dus ik bel mijn advokaat.
Die belt KPN,ze sluiten met terugwerkende kracht af,ze hebben een foutje gemaakt,en crediteren mei en juni.
Goddelijk gebaar ware het niet dat mijn experia al terug was naar KPN..ik heb juni niet kunnen bellen.
Ze krediteren slechts hun eigen maand,juni was ik al afgesloten en de experia was al terug,dus ze krediteren een foute maand..de fouten zijn volgens KPN te wijten aan een experimentele dienst en dat ik zelf voor 80 euro gebeld heb met hun helpdesk met mobiel kan ze niet schelen.
Omdat er nog een "schuld" aan hangt geven ze mijn nummers ook niet vrij voor overname door Casema,dus mijn nummer die ik al bijna 17 jaar heb kan ik niet meenemen.
Dus ook bij een afsluiting moet je er op letten dat KPN het wel goed doet :(

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 16-06-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het viel mij inderdaad ook op. Ik denk dat KPN dit gedaan heeft omdat er een hoop mensen naar de helpdesk bellen omdat ze denken dat er iets niet goed is met de telefoonaansluiting vanwege die "rare" aankloptoon. Ik vind het ook jammer :'( het was wel grappig dat er onderscheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Even los van de 084 nummers die je wel mag gebruiken in elke nummer regio is de laatste het meest interessant. WiFi heeft nare beperkingen toch waar DECT (laatste toestel, daar zit VoIP in DECT basis station) veel beter is in en om het huis.

Het voordeel van de WiFi SIP/VoIP telefoons (bovenste twee) is dat je ze 'overal' moet kunnen gebruiken met WiFi netwerken. Alleen laten niet alle AccessPoints, routers en netwerken dit toe natuurlijk overal. Ga er niet vanuit dat het 'overal met WiFi toegang' moet werken dus!

Er komt ook een S450 IP overigens, die is (veel) luxer dan de C450 IP en lijkt op de S35 zegmaar.
Nick39 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:23:

[...]

Omdat er nog een "schuld" aan hangt geven ze mijn nummers ook niet vrij voor overname door Casema,dus mijn nummer die ik al bijna 17 jaar heb kan ik niet meenemen.
Dus ook bij een afsluiting moet je er op letten dat KPN het wel goed doet :(
En volgensmij mag dat nu juist niet. Dit kan je eens bij de OPTA deponeren dat je een probleem ondervindt met de latende partij bij een nummer porterings verzoek door/naar Casema toe.

Wat wel mogelijk is dat je de dienst hebt opgezegd en dat je dus geen abonnee bent meer en het niet meer jouw nummer is. Dus kan Casema wel een porterings verzoek doen richting KPN voor jou en jouw nummer, maar KPN wijst dan af omdat dit niet jouw nummer is (immers opgezegd/geen klant meer).

In dat geval zou je het nogsteeds bij de OPTA eens kunnen melden in een klacht, maar de regel is dat een opgezegd nummer (of DSL verbinding) niet meer te porteren valt naar een andere partij. Een beetje 'coulance' kan KPN wel doen natuurlijk hier om de nummer portering toch toe te laten/mogelijk te maken.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 17-06-2006 14:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Die beltoon is nog steeds hetzelfde.
Wel is het zo dat als je van VOIP naar VOIP belt, je de "normale" toon te horen krijgt.
Van vast of mobiel naar VOIP (lees IPB) krijg je de internationale toon.

Wellicht dat er op jouw werk via voip wordt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:20:

En volgensmij mag dat nu juist niet. Dit kan je eens bij de OPTA deponeren dat je een probleem ondervindt met de latende partij bij een nummer porterings verzoek door/naar Casema toe.

Wat wel mogelijk is dat je de dienst hebt opgezegd en dat je dus geen abonnee bent meer en het niet meer jouw nummer is. Dus kan Casema wel een porterings verzoek doen richting KPN voor jou en jouw nummer, maar KPN wijst dan af omdat dit niet jouw nummer is (immers opgezegd/geen klant meer).

In dat geval zou je het nogsteeds bij de OPTA eens kunnen melden in een klacht, maar de regel is dat een opgezegd nummer (of DSL verbinding) niet meer te porteren valt naar een andere partij. Een beetje 'coulance' kan KPN wel doen natuurlijk hier om de nummer portering toch toe te laten/mogelijk te maken.
Ik zal er wel over klagen bij de opta maar ik denk niet dat Casema nu nog aan mijn nummer opeens een KPN nummer wil hangen en het wordt ook lastig ik geef mensen nu mijn nieuwe nummer en dan moeten ze straks wel weer het oude bellen.
Vandaag kreeg ik opnieuw een brief dat per ingang van 16-6 internetplusbellen dan echt is opgeheven.
Administratief dan,want de rest was al lang opgeheven.
Mijn homepage is nog actief,maar FTP is al lang afgesloten,als ik naar mijn mail adres mail krijg ik geen bericht terug dat het adres is opgeheven,maar ik kan niet meer bij de mail.
Internetplusbellen op mijn kpn is niet meer actief maar de doorschakeling van mijn oude nummer naar mijn mobiel is nog actief,ik kan dat alleen niet meer ongedaan maken...
Het blijft nog steeds een halfwassen afsluiting..oh ja als ik spijt had van mijn opzegging kon ik die nog ongedaan maken,dus in theorie moet mijn nummer dus nog beschikbaar zijn,maar vandaag ook weer over gebeld,kpn mag/wil het niet vrijgeven...
Of ik nog wel de experia terug wil sturen..die hebben ze al bijna 14 dagen in hun bezit maar goed, ik geef het allemaal op.
Bij Casema heb ik 2 nummers en sneller internet voor 32 euro per maand..ik had gewoon heel internetplusbellen niet moeten doen,dan had ik gewoon mijn kpn nummer kunnen porteren.. maar da's nakaarten... hoop gewoon dat mensen die spijt hebben en internetplusbellen opzeggen,goed opletten dat ze ook niet worden afgesloten maar dat de rekening gewoon doorloopt... thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Nick39 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Internetplusbellen op mijn kpn is niet meer actief maar de doorschakeling van mijn oude nummer naar mijn mobiel is nog actief,ik kan dat alleen niet meer ongedaan maken...
De portering nu gaan na-jagen om alsnog gedaan te krijgen is lastiger inderdaad. En zoals je aangeeft na het doorgeven van nieuwe nummers nog meer extra werk.

Die nota voor de doorgeschakelde gesprekken ben ik wel nieuwsgierig naar, je bent geen klant meer immers maar blijkbaar werkt dat nog. Lijkt me een leuke discussie als je daar nog een factuur voor krijgt als je geen abonnee meer bent ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:42
Ik ben bezig geweest om poorten door zetten in de experimentbox. Het gaat om poort 8811 en 8812, dit heb ik gedaan in het NAT menu onder poort forwarding en poort triggering. maar helaas als ik ga kijken bij de shields-up website staan deze poorten op closed. wat doe ik fout?

ik heb ook al de nat regels weggehaald en het interne ip-adres ingevuld in de Exposed host maar dat maakt ook niet uit de poorten staan dan alsnog dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Als ik op http://192.168.2.1 ga inloggen zegt die dit:
Welcome
You can use this interface to administer your device. For your security, the configuration program is protected with a password.

Nu is mijn vraag wat ik moet invullen bij wachtwoord (welk wachtwoord waar haal ik die vandaan) sorry voor deze domme vraag :? Ik moet namelijk wat poorten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:42
Anoniem: 119903 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:05:
Als ik op http://192.168.2.1 ga inloggen zegt die dit:
Welcome
You can use this interface to administer your device. For your security, the configuration program is protected with a password.

Nu is mijn vraag wat ik moet invullen bij wachtwoord (welk wachtwoord waar haal ik die vandaan) sorry voor deze domme vraag :? Ik moet namelijk wat poorten openen.
admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Lol bedankt. Ik zat al een uur allerlei combinaties te bedenken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172406

Is er een KPN insider, die meer weet waarom sinds gisteren de éné keer de internationale aankloptoon te horen is en de andere keer de Nederlandse?

Is het echt zo dat KPN de internationale aanklopptoon in de ban gaat doen of komt er een keuze?

Ik wil de internationale aankloptoon houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172406 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:20:
Is er een KPN insider, die meer weet waarom sinds gisteren de éné keer de internationale aankloptoon te horen is en de andere keer de Nederlandse?

Is het echt zo dat KPN de internationale aanklopptoon in de ban gaat doen of komt er een keuze?

Ik wil de internationale aankloptoon houden!
Ben zelf nog niet geporteerd dus heb er nog niet van kunnen genieten, maar ik denk dat het voorlopig beter is, zeker gezien de paranoia van sommige mensen als ze deze toon horen. Iedereen is nu dit nog gewend, en ik las laatst ergens dat dit de nieuwe Europese standaard wordt (was jij het die dat zei?), dus de EU komt vast ooit wel met een leuk reclamespotje 'Bellen binnen Europa.. overal hetzelfde!' en dan komt het wel terug ;) Ik snap trouwens niet dat de EB zelf deze toon niet gebruikt, maar altijd de gewone Nederlandse.

Komt opeens in me op: als Wisselgesprek ooit nog komt (ik dacht dat ik ergens had gelezen dat alle KPN-diensten in IPB gaan worden geïmplementeerd), mogen ze wel een aparte wektoon of een melding maken, zodat de beller weet dat iemand misschien wat langer nodig heeft om op te nemen of dat iemand helemaal niet opneemt. Maar dat de beller dan niet hoeft te denken dat diegene niet thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140942

Heeft iemand het toevallig al voor elkaar gekregen om een WOL signaal vanuit het internet binnen het interne netwerk te laten broadcasten. De experiabox laat welliswaar allerlei poorten forwarden, maar verbind die kennelijk pertinent aan een gekozen intern ip adres, met als resultaat:

pc uit? dan komt het WOL signaal kennelijk ook niet door. De pc blijft uit.
Als ik het signaal vanuit het interne netwerk verspreid werkt het gewoon prima.

Ik wil graag weer, dat het WOL sinaal net als in mijn oude situatie met de speedtouch 510 het gehele netwerk door word gezonden, zodat die éne pc met het juiste mac adres vanaf internet aangezet kan worden.

Kent iemand een oplossing hievoor?

http://www.depicus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175350

Vanmorgen verrast doordat er plots geen internetverbinding meer was... :| Even gebeld met Planet en was ik weer snel online. Bleek dat DHCP niet meer deed wat ie zou moeten doen, door via de tcp/ip instellingen een vast IP adres toe te kennen en de DNS vast te zetten was het probleem opgelost.
Dus als iemand in de toekomst z'n verbinding kwijt is: KPN of Planet bellen of de instructies op Planet help bewaren of voorkomen door de instellingen alvast te wijzigen.

Excuus was overigens dat dit waarschijnlijk is gekomen door een update van de Experiabox...

(Ik gebruik Planet ISDN IPB)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 175350 op 18-06-2006 14:12 . Reden: DNS toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik meestal dan laat doen is alleen de DNS handmatig vastzetten. IP vastzetten lijkt te helpen maar is meestal niet het probleem ;) het is veelal dat de DNS settings "verdwenen" zijn na een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50
HaJeeEs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:02:
Ik had dit enige tijd geleden ook al vermeld hier in het topic. Ik kwam met ISDN nooit hoger uit dan 8mbit/sec, er werdt me hier aangeraden om bij KPN het profiel te laten wijzigen, en KPN zei "Nee hoor, alles is goed ingesteld, maar het ligt vast en zeker aan je bekabeling! Te ver weg van Centrale, oude bekabeling in huis, blabla" Terwijl alles hier hoogwaardig materiaal is...

Toen op een nachtje mijn firmware geflashed werd (en ik ook ineens een interface had) trok ik wel de volle 12mbit/sec open...

Dus ja, KPN moet intern eens een beetje de verhalen op elkaar afstemmen, lijkt mij :) Ik ben gegarandeerd niet geporteerd naar Analoog, dat zou wel HEEL toevallig zijn als dat in diezelfde nacht als de firmware flash is gebeurd...

[ Voor 5% gewijzigd door redah op 18-06-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Vorige week is mijn firmware ook geflashed. ( IPB ISDN)
De download ging omhoog van 6 naar ruim 9 MB
Mijn Upload ging helaas omlaag van rond de 700 naar 500, 600 met uitschieter van 700 kbit/s.

Ik heb IPB extra juist genomen voor de hogere Upload.
XS4ALL en adsl van HCCNET haalden altijd de maximum geboden snelheden.

Ik zit nog geen 500 meter van de centrale af, dus daar zal het niet aan liggen
Afbeeldingslocatie: http://www.bertklok.nl/images/snelheidk.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wyrdt op 18-06-2006 16:37 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 14:22
redah schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:08:
[...]

Ik had dit enige tijd geleden ook al vermeld hier in het topic. Ik kwam met ISDN nooit hoger uit dan 8mbit/sec, er werdt me hier aangeraden om bij KPN het profiel te laten wijzigen, en KPN zei "Nee hoor, alles is goed ingesteld, maar het ligt vast en zeker aan je bekabeling! Te ver weg van Centrale, oude bekabeling in huis, blabla" Terwijl alles hier hoogwaardig materiaal is...

Toen op een nachtje mijn firmware geflashed werd (en ik ook ineens een interface had) trok ik wel de volle 12mbit/sec open...

Dus ja, KPN moet intern eens een beetje de verhalen op elkaar afstemmen, lijkt mij :) Ik ben gegarandeerd niet geporteerd naar Analoog, dat zou wel HEEL toevallig zijn als dat in diezelfde nacht als de firmware flash is gebeurd...
Ik denk dat je helaas rekening mee moet houden dat je in een call center belandt, dat betekent dat er (als het goed is) een goede logistiek aanwezig is om je probleem, of vraag af te handelen maar dat je er niet vanuit moet gaan dat de medewerkers daar per definitie een beter beeld van het produkt hebben als je zelf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Sins vorige week ipb bij iemand geïnstalleerd. Deze persoon heeft last van willekeurig wegvallende internetverbinding waarna die pas na een pc-herstart weer verbinding heeft. Alle lampjes op de EB branden wel. Ik heb alles volgens het boekje gedaan behalve de software van het siemens wireless usb netwerkapparaat heb ik niet geïnstalleerd. Hiervan heb ik alleen de drivers gepakt. Als ik alles zo bekijk lijkt er niks bijzonders aan de hand te zijn. Waar kan dit aan liggen? Ik heb het forum al een beetje doorgezocht maar nog geen directe oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Op de één of andere manier dubbelgepost :?

[ Voor 93% gewijzigd door nemo55 op 18-06-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij hielp het om energiebeheer op de usb-hoofdhub(s) in apparaatbeheer uit te zetten en drivers te upgraden naar 1.04 (even googlen, staan niet op KPN site) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:58:
[...]

De portering nu gaan na-jagen om alsnog gedaan te krijgen is lastiger inderdaad. En zoals je aangeeft na het doorgeven van nieuwe nummers nog meer extra werk.

Die nota voor de doorgeschakelde gesprekken ben ik wel nieuwsgierig naar, je bent geen klant meer immers maar blijkbaar werkt dat nog. Lijkt me een leuke discussie als je daar nog een factuur voor krijgt als je geen abonnee meer bent ;)
Het wordt nog gekker !
Opeens krijg ik een mailtje, internetplusbellen is nu helemaal opgeleverd en klaar voor gebruik..;.dat standaard mailtje.
Hoewel ik dus zwart op wit heb dat het nu officieel is afgesloten,werkt de link IPB bij mijn KPN weer,na een goede week van absentie.
Dit keer staat er bij telefoonbeheer een MSN nummer die ik al 5 jaar niet meer gebruik.
Omdat ik geen experia meer heb,heb ik via de page IPB die msn doorgeschakeld naar mijn Casema nummer,en het werkt !!
Ik kan dus gewoon 2 nummers die officieel niet meer bestaan,via een account die is opgeheven,via de ipb optie bij mijn KPN gewoon naar hartelust doorverbinden !
Voor de grap weer naar voicemail gebeld, het MSN nummer dat dus al jaren buiten dienst is ingetoetst,standaard pincode 1234 ingegeven en voila,ik kan een boodschap inspreken en een wachtwoord invoeren !
Haal ik de doorschakeling er af via de webpage,en ik draai het nummer,dan kom je gelijk in de voicemail terecht.
Dus ook nog maar voor de grap, ook voicemail in e-mail geaciveerd en dat werkt ook !
Blijkbaar is er weer iets actief gemaakt.

Of de teller nu weer gaat lopen weet ik niet, ik ga ook kpn niet meer bellen.
Omdat mijn homepage weg was,en ik er niet meer bij kon vanwege het ontbrekende IPB menu heb ik,omdat het menu er nu weer was,voor de grap mijn homepage weer aangezet.
FTP werkt niet,maar mijn homepage werkt weer op het kpnplanet adres ;) ik kan er alleen niets aan veranderen.
Ik heb dus nu een officieel opgeheven IPB,waarvan ik 2 nummers nog beperkt kan gebruiken,waarvan voicemail in e-mail werkt,waarvan gewoon voicemail werkt, en waar ik via de terug verschenen IPB page bij mijn kpn de nummers kan doorverbinden naar elk willekeurig nummer.
Ze hebben gelijk... KPN sluit je aan,zelfs na een afsluiting ;)

Nou vraag ik me af.. als ik even voor ik ga bellen met casema (onbeperkt bellen naar vaste nummers) via ipb ~mijn kpn, zo'n nummer koppel met een mobiel nummer dat ik wil bellen.... dan bel ik via casema gratis met elk mobiel nummer... dat zullen ze toch niet aan laten staan ?

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 18-06-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nick39, het wordt ook steeds vreemder bij jou. :P
Ben benieuwd of ze ook nog wat van je rekening daar voor proberen af te trekken.

[ Voor 53% gewijzigd door Joen op 19-06-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Twee vraagjes waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:
• is het mogelijk om Skype aan de EB te koppelen, zodat ik via de analoge poort gesprekken via Skype kan voeren?
• stel dat ik over zes maanden verhuis (over een paar weken krijg ik IPB, mijn huidige ISDN-lijn gaat eruit), kan ik dan de lijn mee verhuizen of moet ik dan opzeggen en weer opnieuw aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Voor de x-box 360 mensen kan ik nu in elk geval zeggen dat de experia "windows media connect" blokkeert.
Ik had na veel problemen wel de media center extender weer werkend,dus de verbinding met de mediacenter pc wel werkend gekregen,maar windows media connect weigerde alle dienst.
Nou is 90% van wat media connect kan,ook ingebouwd in het media center.
Mijn muziek de tvgids en mijn afbeeldingen kon ik dus via de bekende windows media centerknop op de x-box afstandsbediening wel bedienen,je kan dus je pc bereiken met zowel De Media center knop,of via media,windows media connect,maar met windows media connect kan je nog meer.
Met windows media connect kan je muziek via de pc op de achtergrond in spellen op je x-box laten horen,dus spelen,met de muziek die op elke pc staat waar windows media connect op staat.
Dat hoeft dus geen mediacenter pc te zijn,maar zo kunnen mijn kids wel hun eigen muziek luisteren,via de x-box 360,vanaf hun eigen pc.
Ook kan je mooie diashows bekijken,en de ingebouwde mediaplayer in de x-box gebruiken,een soort van winamp kompleet met screens en visuals.
Ik vond het zelf niet zo'n gemis dan luisteren ze maar niet naar muziek vanaf hun eigen pc,mijn kids vonden het wel vervelend,maar onder het mom van,verdorie zonder experia werkte het wel heb ik er menig uur aan besteed.
Nu de experia er tussen uit is en is vervangen door een Linksys werken al die opties weer en werken zowel de media center extender en windows media connect zonder dat ik een instelling hoefde te veranderen.
Op de x-box blokkeerde de experia ook online spotlight,hiermee kan je via de x-box en een windows media center pc de uitzendingen van de publieke omroepen op internet streamen naar de tv.
Nu de experia er tussen uit is werkt dit weer.

Hoewel dit dus niet slaat op de dienst internetplusbellen,verstoort het apparaat waarmee je de dienst moet gebruiken,dus wel je multimedia in je huis....dat zou compatible moeten zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dit weekend voor iemand KPN slimbellen geinstalleerd en een aantal zaken vielen daarbij op:
1) De WPA key wordt niet verstrekt aan de klanten waardoor het WIFI gedeelte onbruikbaar is.
2) De interface van de Experia Box (analoog) is niet benaderbaar.
3) De instelmogelijkheden via de website zijn sterk beperkt, ook hier is de WPA key niet instelbaar (zelfs geen port forwarding of server instelbaar).
4) Geen activatie nodig/gewenst. 1369 bellen heeft dan ook geen zin. Splitter blijft dus nodig (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Weet je zeker dat je geen 1369 oid moet bellen? Het lijkt mij namelijk dat Slimbellen nogal wat overeenkomsten heeft met InternetPlusBellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179641

Anoniem: 42142 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:40:
Heb dit weekend voor iemand KPN slimbellen geinstalleerd en een aantal zaken vielen daarbij op:
1) De WPA key wordt niet verstrekt aan de klanten waardoor het WIFI gedeelte onbruikbaar is.
3) De instelmogelijkheden via de website zijn sterk beperkt, ook hier is de WPA key niet instelbaar (zelfs geen port forwarding of server instelbaar).
4) Geen activatie nodig/gewenst. 1369 bellen heeft dan ook geen zin. Splitter blijft dus nodig (waarschijnlijk).
hierbij wat opmerkingen

1: de WPA staat vermeld via in een aparte brief
2: interface is benaderbaar via 192.168.2.1
3: Het klopt dat de mogelijkheden vrijbeperkt zijn via mijn kpn, maar de wpa is wel degelijk instelbaar
4: activatie is wel degelijk nodig. "uit"bellen doe je in principe direct via voip. maar zonder activatie blijven mensen je alleen bellen op je analoge lijn. Het duurt alleen een tijdje voordat je bent geteleporteerd naar voip. daarna kan je dus gewoon je splitter er tussenuit halen. Je kan er op twee manier erzelf achter komen of je bent opgezet. a: een andere kiestoon. b: haal de "line"kabel op je modem eruit, je zal zien dat je wel kan bellen, maar als je jezelf belt(met mobiel) dan gaat je telefoon nu nog niet over, pas wanneer je bent omgezet gaat je telefoon wel over(rinkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:40:
Heb je ondertussen wel op slimbellen.nl gekeken?
Bij slim wordt draadloos niet ondersteund, maar je kan het wel aanzetten via de webinterface. Webinterface van de experiabox zou het dus gewoon moeten doen. Activeren (telefonisch) zou wel moeten. Heb je wel de goede handleiding erbij gekregen? Zie ook de vragen pagina op slimbellen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Bij slimbellen krijg je geen WPA key en kan je deze ook niet invullen.
Slim bellen biedt namelijk geen draadloos gebruik van de experia.
Je krijgt de key ook niet achteraf,dit zou normaal niet erg zijn,want je kan elke key verzinnen mits die op de experia en de pc gelijk zijn,maar je kan niets invullen want de optie is niet aanwezig in de aangepaste web interface..
Wil je toch draadloos,dan zal je een draadloos access point moeten aansluiten.
(eerste hand,mijn buren hebben slim bellen)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-06-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:03:
Bij slimbellen krijg je geen WPA key en kan je deze ook niet invullen.
Slim bellen biedt namelijk geen draadloos gebruik van de experia.
Je krijgt de key ook niet achteraf,dit zou normaal niet erg zijn,want je kan elke key verzinnen mits die op de experia en de pc gelijk zijn,maar je kan niets invullen want de optie is niet aanwezig in de aangepaste web interface..
Wil je toch draadloos,dan zal je een draadloos access point moeten aansluiten.
(eerste hand,mijn buren hebben slim bellen)
Bijna goed Nick: Standaard staat wifi niet aan inderdaad, maar je kan het gewoon aanzetten via de webinterface. (ook informatie uit de eerste hand: collega heeft Slim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:06:
[...]

Bijna goed Nick: Standaard staat wifi niet aan inderdaad, maar je kan het gewoon aanzetten via de webinterface. (ook informatie uit de eerste hand: collega heeft Slim)
Dat is vreemd want ik kon de webinterface niet benaderen, zal het vanavond of morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:12:
Dat is vreemd want ik kon de webinterface niet benaderen, zal het vanavond of morgen nog eens proberen.
Het zou mij verbazen als het niet (meer) lukt, maar aan de andere kant moet ik wel toegeven dat het alweer een tijdje geleden is dat ik ernaar heb gekeken. (nog voor 1 mei, de commerciele introductie)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.