[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 33.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Ja al paar keer, maargoed, die helpdesk is waardeloos. Dat heb ik vorig jaar oktober ook al ondervonden bij het aansluiten van mijn Direct ADSL abonnement. Het heeft een maand (!) geduurd (na oplevering) voordat ik van de dienst gebruik kon maken. Die helpdesk was er heilig van overtuigd dat het aan mij lag, ik zal wel iets verkeerd doen. Ik aan weet ik niet hoeveel medewerkers uitleggen dat ze het waarschijnlijk hebben aangesloten op de oude lasdop (er is verbouwd hier) maar volgens hun "systeem" was alles in orde. Na een maand sturen ze toch maar een monteur die vervolgens tot dezelfde conclusie komt als ik. KPN helpdesk is ronduit waardeloos en incompetent. Ik zou me schamen als ik mijn eigen klanten op die manier zou behandelen. Ik ben destijds ook nog speciaal naar een Primafoon filiaal gegaan om het abbonement af te sluiten en de situatie uitleggen, tevens nog op gewezen dat ze het op de goede lijn moeten aansluiten, "Ja meneer, dat komt in orde".

Thumbs down voor KPN helpdesk...

Even een toevoeging. Het is mij opgevallen dat mijn laptop niet altijd goed werkt met de EB na een reset. Ik heb een vrij nieuwe laptop (Acer Aspire 5670) die is uitgerust met Core Duo platform. Als de EB bijvoorbeeld gebruik maakt van kanaal (channel) 13 voor het wireless signaal dan gaat het niet samenwerken met mijn laptop. Simpelweg even handmatig het kanaal instellen op 9 bijvoorbeeld en het werkt weer perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door 26685 op 16-08-2006 19:24 . Reden: Wat extra informatie over de EB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Hurricane schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:08:
Al gebeld met de helpdesk zoals een leek zou doen?
blijkbaar is hij geen leek, en zou het automagisch moeten gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 18:33
Hurricane schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:08:
Al gebeld met de helpdesk zoals een leek zou doen?
Vanochtend gebeld ja.

Ik heb geen analoge lijn en toch vroegen ze waarom ik er geen splitter tussen had. Daarna vroegen ze tot 3 keer toe of ik 1369 al gebeld had, terwijl ik geen VoIP lampje heb (en dus geen kiestoon).

Dus ja, die helpdesk weet ongeveer net zoveel als de handleiding, in dit topic staat 10x meer info.
Daarnaast zou je als leek ook niet blij zijn dat je direct de helpdesk moet bellen á 10ct per minuut en 10 minuten in de wacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 16-08-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Weet iemand wat de login combinatie is van de Telnet server die draait op de EB. Ik kan verbinding maken naar poort 8081 via Telnet. Er wordt dan gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al "admin / admin" geprobeert en ook al "admin / <wachtwoord webinterface>" maar deze twee combinaties werken niet. Ik kan in dit hele topic geen woord vinden over Telnet. Misschien is het mogelijk om daar meer informatie (logs) te krijgen over het VoIP gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Anoniem: 61137 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:22:
[...]

En als je nu al een mijn KPN account hebt voordat je het aanvraagt?
Dat werkt ook, ik ben vorig jaar juli met een bestaande kpn account naar IPB gegaan, en daarin ging toen niets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
[quote]Anoniem: 157064 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Nounou, dit vind ik wel 'n beetje erg kort door de bocht.. ;(
Jij hebt inderdaad als een van de zeer weinigen een dusdanig groot probleem. Zeker niet leuk..! Maar als het straks eenmaal werkt, is het perfect!

Nou als mijn informatie juist is zijn het er tientallen en meer maar zelfs dat weten ze niet..

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 07:37
26685 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:48:
Weet iemand wat de login combinatie is van de Telnet server die draait op de EB. Ik kan verbinding maken naar poort 8081 via Telnet. Er wordt dan gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al "admin / admin" geprobeert en ook al "admin / <wachtwoord webinterface>" maar deze twee combinaties werken niet. Ik kan in dit hele topic geen woord vinden over Telnet. Misschien is het mogelijk om daar meer informatie (logs) te krijgen over het VoIP gedeelte.
Hiernaar was ik ook opzoek, maar heb het ook niet kunnen vinden. KPN zal er wel een apart wachtwoord op hebben gezet.

Overigens die UPnP kan ik niet zo veel mee. Als ik de router aanklik bij "Mijn Netwerklocaties" dan krijg ik de melding dat het apparaat momenteel niet beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Ik zie bij Planet een uiterst interessante welkomstgeschenk als je je aanmeldt voor IPB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155852

Wie kan mij helpen?

Ik download best veel via torrent's. Alleen legale bestanden natuurlijk.
Maar nu heeft mij Experiabox kuren.
Na een tijdje downloaden, kan ik namelijk wel nog downloaden en msnen maar geen internetpagina's meer bekijken.
Nu zie ik dat in de logs van de experiabox staat dat er meerdere UDP-floods zijn geweest op de poort die mijn torrentprogramma gebruikt. Dus ik denk dat het daaraan ligt.

Maar hoe zorg ik ervoor dat er geen UDP-floods meer ontstaan?
Minder connecties toestaan voor het up en downloaden van torrents?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155852 op 16-08-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
tonber schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:46:
Nou als mijn informatie juist is zijn het er tientallen en meer maar zelfs dat weten ze niet..
Tientallen op 150.000 is peanuts. Blijft natuurlijk vervelend, maar je moet het wel in perspectief zien.

En voor die zoekers naar de telnet-toegang: het was ooit mogelijk met user 'admin' zonder wachtwoord. Maar die tijden zijn voorbij.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 155852 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:49:
Maar hoe zorg ik ervoor dat er geen UDP-floods meer ontstaan?
Minder connecties toestaan voor het up en downloaden van torrents?
Ja, ja.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo nu kunnen we weer verder in deel 8!

[ Voor 64% gewijzigd door Edmund op 17-08-2006 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Iemand ervaring met die draadloze Siemens GS108 in combinatie met de Experia, want ik heb dat kreng ergens werkend gezien, met een bereik om te huilen (mss maandagmorgen exemplaar), maar toch. ;(

De Experia hing in de afgesloten meterkast dus moest door een deur en een kamermuur heen, nou op een afstand van 7 meter lukte dat niet! Dus hebben we de Experia uit de meterkast getrokken en op een afstand van 6 meter in de kamer zonder obstakels laten verbinden met de GS108, het resultaat was idem dito zéér maar dan ook zéér slecht, laat staan dat je met je laptop in de tuin kunt gaan zitten. :'(

Het kan dus zijn dat we een slecht exemplaar hebben getroffen, maar dit is nauwelijks nog draadloos te noemen, als ie op 5 meter afstand géén 100% signaal kan geven. Aan de GS108 zit zelf een kabel waarmee je hem optimaal kunt plaatsen! Met mijn Sitecom108 router/modem en een sweex usb stick oderin usb poort achterop de computer in een kast 100% signaal.

Dus wie heeft er ook slechte/ maar vooral ook goede ervaringen met de Experia en een Siemens GS108?

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Misschien iemand die meeleest in deel 8??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200733

Ik lees wel vaker dat de splitter er tussenuit gehaald kan worden maar dan heb ik of telefoon, of ADSL. Of gebruik je een blokje? Overigens zat bij de ExperiaBox een stikker met WPA gegevens
Anoniem: 179641 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:52:
[...]

hierbij wat opmerkingen

1: de WPA staat vermeld via in een aparte brief
2: interface is benaderbaar via 192.168.2.1
3: Het klopt dat de mogelijkheden vrijbeperkt zijn via mijn kpn, maar de wpa is wel degelijk instelbaar
4: activatie is wel degelijk nodig. "uit"bellen doe je in principe direct via voip. maar zonder activatie blijven mensen je alleen bellen op je analoge lijn. Het duurt alleen een tijdje voordat je bent geteleporteerd naar voip. daarna kan je dus gewoon je splitter er tussenuit halen. Je kan er op twee manier erzelf achter komen of je bent opgezet. a: een andere kiestoon. b: haal de "line"kabel op je modem eruit, je zal zien dat je wel kan bellen, maar als je jezelf belt(met mobiel) dan gaat je telefoon nu nog niet over, pas wanneer je bent omgezet gaat je telefoon wel over(rinkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116829

Ik heb een probleem met de esperiabox. Ik heb een esperiabox met daarachter een linksys wrt54g, deze heeft het ip 192.168.2.2 . Ik heb een DMZ ingesteld op 192.168.2.2 en de firewall in de esperiabox uitgezet (samen met alle andere security crap), maar geen enkele port wordt geforward. Sterker nog, als ik naar mijn ip ping krijg ik een timeout.... Daarnaast werkt nmap ook niet meer sinds ik de esperia box heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, want ik krijg er moordneigingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 17:50
We zijn inmiddels bij deeltje 11...

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online