[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 33.776 views sinds 30-01-2008

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MrSleeves schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:54:
Zie een paar posts hierboven: ;)

[...]

Maar aan de rechterzijde zie ik dan wel Telefonie Beheer, Administratie en Service en Support.

Vreemd..
Volgens mij lezen Planet en KPN mee. Deze ochtend werkte het niet, en nu kan ik via Planet op mijnKPN komen en dan werkt het wel. _O_

Maar goed: het klopt in ieder geval: '# InternetPlusBellen Basic # Snelheid: 6,0 Mb down / 768 Kb up'. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:29

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 66756 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:11:
Ik had laatst van een KPN medewerker de volgende URL gekregen om mijn facturen te bekijken:

http://www.breedbandportal.kpn.com/ --> Online rekening bekijken

Ik had hiervoor wel een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord gekregen (dus niet mijn standaard).

Ik heb zelf IPB van Planet.

Laters ..
Volgens mij is dat de rekening die je krijgt als je breedbanddiensten van KPN afneemt, zoals films enzo.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:47

joker1977

Tweakert

MrSleeves schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:22:
[...]

Volgens mij is dat de rekening die je krijgt als je breedbanddiensten van KPN afneemt, zoals films enzo.
Niet alleen dat, je ziet er ook de facturen van je IPB / S&B abonnementen van Planet/HN. En de gemaakte telefoniekosten, netjes gespecificeerd per gesprek.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat is dan sinds kort. Ik krijg wel af en toe een mailtje van KPN voor de afgenomen breedbanddiensten (ooit een keer een filmpje gekeken via hun o.i.d. in die richting). En daar staat eigenlijk altijd 0 euro op (omdat ik het eigenlijk zelden gebruik).

Voor Planet-abo's geldt dat natuurlijk niet.. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 10-08-2006 13:08 ]

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:12
joker1977 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

Niet alleen dat, je ziet er ook de facturen van je IPB / S&B abonnementen van Planet/HN. En de gemaakte telefoniekosten, netjes gespecificeerd per gesprek.
moet je daar een nieuwe gebruikersnaam aanmaken? Zowel met mijn "mijn Beheer" account naam als ook met mijn mijn gebruikersnaam van Hetnet kan ik niet inloggen

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Maite schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:08:
[... https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay= ]
moet je daar een nieuwe gebruikersnaam aanmaken? Zowel met mijn "mijn Beheer" account naam als ook met mijn mijn gebruikersnaam van Hetnet kan ik niet inloggen
Vaak is het voorletter.achternaam. Via wachtwoord vergeten krijg je dan een wachtwoord toegestuurd naar je contactadres voor KPN. Ook handig trouwens als je je contactadres wil wijzigen. Mijn @kpnplanet.nl mail gebruik ik in het geheel niet, ook niet voor de facturen.
Dat is al tijden zo. Het was zelfs de eerste plek waar IPB-klantjes van het eerste uur hun lopende rekening konden bekijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-E op 10-08-2006 14:33 ]

Anoniem: 137469

Even een vraagje over de NL interface van de EB analoog.

Na het lezen van een aantal tips, heb ik hier mee lopen spelen, nog steeds geen geluk.
Laatste firmware (juni), upnp aangevinkt, onder xp upnp-interface geinstalleerd, onder Mijn netwerklocaties staat netjes Gigaset SX551. Wat kan ik nog meer proberen. Of zoek ik in de verkeerde richting.

Anoniem: 170198

Jan-E schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:30:
Vaak is het voorletter.achternaam. Via wachtwoord vergeten krijg je dan een wachtwoord toegestuurd naar je contactadres voor KPN. Ook handig trouwens als je je contactadres wil wijzigen.
Maar dat hoeft niet In mijn geval was het VoorletterAchternaam+cijfer... je kan het ook gewoon aan de helpdesk vragen. Die geven je de username zonder al te veel problemen. (controleren wel altijd even wat gegevens met je).

• JBoxM
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-12-2020
Ik had een vraagje over de beveiliging van IPB: Ik wil thuis vanwege mijn Nintendo DS graag de beveiliging veranderen van WPA naar WEP. Nu is op kpn.com IPB niet beschikbaar om de een of andere reden als ik me aanmeld, dus kan ik het daar niet veranderen. Volstaat het ook om in te loggen op de Experia Box, daar het wachtwoord te veranderen in, bijvoorbeeld, 'hoepsakee' en dat ook in te voeren op mijn PC, of moet ik wachten tot kpn.com IPB weer mogelijk maakt op internet?

En als ik het wachtwoord verander weet ik dat ik de verbinding kwijt ben totdat ik het op mijn PC invul, maar dan kan ik in ieder geval in het hele huis online in plaats van alleen mijn kamer, waar ik nu een USB stick van Nintendo heb...

Alvast bedankt!

JBoxM schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:47:
Ik had een vraagje over de beveiliging van IPB: Ik wil thuis vanwege mijn Nintendo DS graag de beveiliging veranderen van WPA naar WEP. Nu is op kpn.com IPB niet beschikbaar om de een of andere reden als ik me aanmeld, dus kan ik het daar niet veranderen. Volstaat het ook om in te loggen op de Experia Box, daar het wachtwoord te veranderen in, bijvoorbeeld, 'hoepsakee' en dat ook in te voeren op mijn PC, of moet ik wachten tot kpn.com IPB weer mogelijk maakt op internet?

En als ik het wachtwoord verander weet ik dat ik de verbinding kwijt ben totdat ik het op mijn PC invul, maar dan kan ik in ieder geval in het hele huis online in plaats van alleen mijn kamer, waar ik nu een USB stick van Nintendo heb...
Je kan gewoon via de webinterface van de experiabox je wpa omzetten naar wep. je mag daar ook zelf een code opgeven, maar dat hoeft niet, je kan ook de code hetzelfde laten. Wel zal je als je de beveiliging aanpast ook de pc moeten aanpassen.

Anoniem: 184992

Vraag ik heb nu een normaal adsl abbo bij planet. Dit ga ik overzetten naar IPB gaat dan mij ip adres ook veranderen???

Anoniem: 141737

Anoniem: 184992 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:12:
Vraag ik heb nu een normaal adsl abbo bij planet. Dit ga ik overzetten naar IPB gaat dan mij ip adres ook veranderen???
Ik zit bij hetnet en na de overstap naar ipb is mijn ip wel veranderd.
Ik ga ervanuit dat dat dan ook gebeurd als je bij planet zit.

Anoniem: 185005

MrSleeves schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:49:
Mijn Gegevens van Planet.
Linksboven klik je op "Beheer Telefoniegegevens".
Die linkt weer door naar een "Mijn KPN"-inlogscherm. Als je hier ingelogt bent, krijg je je IPB gegevens. Op één of andere manier is dit een ander inlogscherm dan je krijgt als je direct bij KPN inlogt.
Bij Het Net abonnees is het KPN scherm niet zichtbaar ! Ik heb ook via via inmiddels mijn gebruikersnaam bij KPN breedband ontvangen en kan daar kijken wat mijn nota's etc zijn

Anoniem: 155852

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik geloof dat het niet veranderd.

Anoniem: 84341

Ja, je ip gaat idd veranderen. Je maakt nu gebruik van een adsl verbinding. Met IPB krijg je een ddsl verbinding.

Anoniem: 61995

Hoi Allen,

Graag zou ik de hulp van een van jullie voor het volgende ontvangen:

Ik heb vandaag het "Surfen en Bellen" voor mijn moeder in de meterkast aangelegd en op de computer geinstalleerd. Alles werkt (overigens niet geheel zonder problemen ;) ), behalve 1 doch vrij belangrijk iets: er kan naar buiten gebeld worden maar geen telefoon worden ontvangen.

Heb intussen wat geprobeerd, maar ben er nog niet uit. Ik wil wat info meegeven die wellicht relevant is.

In de meterkast is een ISRA1 aansluiting. Volgens de handleiding heb ik een 1A en 1B in de vorm van een rode en blauwe ader uit de huidige aansluiting hiermee verbonden. In de lijn aangesloten op de hoofdaansluiting zaten echter nog een witte(in 2A) en oranje(in 2B) ader met aardedraad. Ik vond het vreemd dat deze kwamen te 'vervallen', maar goed weetikdanookveel denk ik dan. Hetzelfde gold voor het ministekkertje van de 'grijze kabel' die van de tel1 naar de hoofdaansluiting loopt. ook die is 4aderig, maar nogmaals wordt er in de handleiding slechts gerept over het verbinden van de rode en blauwe ader op de hoofdaansluiting. Ook toen vroeg ik mij af waarom het grijze stekkertje dan in vredesnaam 4-aderig is.

Mijn beperkte kluslogica doet me nu afvragen of het stelselmatig negeren van de overige twee aders dus niet gelijk staat aan het afsnijden van het inkomend signaal. Maar als dat zo is, mis ik die twee aders tussen de telefoonlijn die naar de woonkamer gaat en het cremekleurige snoer, die via het aansluitdoosje naar de grijze box gaat.

Oftewel de huidige situatie is nu:
Telefoonlijn(2aders)>Aansluitdoos(geprepareerd voor 2)>Cremesnoer naar Tel1(2)>>BOX>>Grijze snoer(2)>ISRA1doos(2)

Terwijl ik de kabels als zodanig aantrof:
Telefoonlijn(4aders)>Aansluitdoos(2!)>Cremesnoer naar Tel1(2!)>>BOX>>Grijze snoer(4)>ISRA1doos(4)

Ik hoop dat het bovenstaande verhaal te volgen is. Dit is nogmaals mijn eigen beperkte logica die ik kan loslaten op de installatie. Veel verstand van elektronica heb ik niet, en of dit dus uberhaupt met mijn probleem te maken heeft weet ik ook niet. De box resetten heb ik overigens al drie keer geprobeerd, dus dat lijkt me het ook niet. Iemand die een oplossing kan bieden? Moeders en ik zullen je dankbaar zijn ;)

Anoniem: 148730

Het leed dat HetNet heet.

Onbegrijpelijk wat een zooitje bij HetNet. Ik werd er helemaal chagrijnig van. Eerst de verkeerde experiabox geleverd gekregen, daarna het verkeerde abbonement aangesloten door hen terwijl ik surfen en bellen onbeperkt had besteld.Aanvraag gedaan op 27 mei Op 1 juli pakket geleverd. Toen een hele tijd niet kunnen bellen/gebeld kunnen worden. Op 3 augustus stuurt het Net een KPN monteur. Alles werkt, dan is het abbonement weer ineens veranderd. Nu blijkt mijn vorige ADSL abbonement (instapsurfen) niet te zijn geupgraded naar Surfen en Bellen maar een nieuwe aanvraag te zijn. Dus heb op het moment 2 abbo's lopen. Vanmorgen weer 45 minuten met de helpdesk aan de lijn gehangen. Totale kosten aan helpdesk om en nabij de 100 euro. Vanmorgen is door hen beloofd dat vanaf morgen alles goed moet zijn. Ik wacht af.

Dus bezint eer ge begint.

• Jan-E
Joris123: elke KPN-kabel bevat 2 aderparen. Op elk daarvan kan een telefoonlijn aangesloten worden. Zo heb ik bij mij thuis op het eerste paar (rood/blauw) IPB met mijn thuis telefoonnummer. En op het andere paar een zakelijke, analoge BelBudget lijn. Dat je niet gebeld kan worden hoeft dan ook niets te maken te hebben met het feit dat je alleen rood/blauw hebt aangesloten.

Wat hooguit zou kunnen zijn is dat je oude analoge lijn op het andere aderpaar zat en dat je IPB-lijn nu op rood/blauw zit. Dan moet je op dit moment al wel gebeld kunnen worden door andere IPB-ers en na de portering door iedereen. Probeer voor de grap eens een telefoon op het andere aderpaar aan te sluiten: kabeltjes leggen naar het a- en b-contact in de plug van een analoge telefoon.

En wat gebeurt er als je ** toetst? Krijg je dan de analoge kiestoon en kun je bellen? Zo ja, bel eens naar je mobiel en kijk welk nummer er meegegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

alvast een toevoeging:
en als je bij ** geen kiestoon krijgt, ga verder naar 2
sluit dan je foon aan op de splitter (werkt ie niet, ga naar 3) (werkt ie wel, is het analoge gedeelte van de box brak)

3. sluit dan je telefoon eens rechtstreeks aan op het isra doosje, krijg je dan wel kiestoon, splitter defect, krijg je geen kiestoon, heb je nog 2 mogelijkheden: Verkeerde aderpaar waar ipb op geleverd is, of je analoge lijn is direct weggeporteerd

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:32:
Joris123: elke KPN-kabel bevat 2 aderparen. Op elk daarvan kan een telefoonlijn aangesloten worden. Zo heb ik bij mij thuis op het eerste paar (rood/blauw) IPB met mijn thuis telefoonnummer. En op het andere paar een zakelijke, analoge BelBudget lijn. Dat je niet gebeld kan worden hoeft dan ook niets te maken te hebben met het feit dat je alleen rood/blauw hebt aangesloten.

Wat hooguit zou kunnen zijn is dat je oude analoge lijn op het andere aderpaar zat en dat je IPB-lijn nu op rood/blauw zit. Dan moet je op dit moment al wel gebeld kunnen worden door andere IPB-ers en na de portering door iedereen. Probeer voor de grap eens een telefoon op het andere aderpaar aan te sluiten: kabeltjes leggen naar het a- en b-contact in de plug van een analoge telefoon.

En wat gebeurt er als je ** toetst? Krijg je dan de analoge kiestoon en kun je bellen? Zo ja, bel eens naar je mobiel en kijk welk nummer er meegegeven wordt.
dank voor je snelle reaktie,

om het aderpaar om te wisselen moet ik gaan knippen en snijden in een kabel die ik juist zo 'netjes' had weggewerkt. Als het moet dan moet het hoor, daar niet van maar dan vraag ik of het nog steeds moet als...

ik na ** in te toetsen, GEEN kiestoon hoor. Volgens de eerste post in dit topic, ben ik dan al 'geporteerd' toch. Vreemd overigens(ook al heb ik geeeen idee wat porteren is maar het in ieder geval betekent dat alles oke is :) ), gezien dit volgens de opta in diezelfde post minimaal 3 dagen duurt. Klopt dit uberhaupt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djidee schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:19:
alvast een toevoeging:
en als je bij ** geen kiestoon krijgt, ga verder naar 2
sluit dan je foon aan op de splitter (werkt ie niet, ga naar 3) (werkt ie wel, is het analoge gedeelte van de box brak)

3. sluit dan je telefoon eens rechtstreeks aan op het isra doosje, krijg je dan wel kiestoon, splitter defect, krijg je geen kiestoon, heb je nog 2 mogelijkheden: Verkeerde aderpaar waar ipb op geleverd is, of je analoge lijn is direct weggeporteerd
Ook jij natuurlijk bedankt, al ga je me wat snel maar als ik het goed begrijp betekent:

->de foon op de splitter aansluiten, slechts dat ik de kabel die nu in tel1 van de box zet even aansluit op de 'telefoontje'-uitgang van de splitter?

->Optie 3 lijkt me al gecheckt, sinds ik de installie al praktisch tot het laatste punt heb uitgevoerd, voor ik de telefoonlijn afsneed. Tot dat moment werkte alles prima, dus is daarmee aan die stap voldaan of bedoel je het anders?

Overigens voor beide posters, if it helps: als ik mijn mobiel bel vanaf mijn moeder haar telefoon verschijnt gewoon haar normale nummer op mijn scherm.

Alvast dank voor alle verdere hulp,

welterusten ;) ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 61995 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:52:
->de foon op de splitter aansluiten, slechts dat ik de kabel die nu in tel1 van de box zet even aansluit op de 'telefoontje'-uitgang van de splitter?
Ja, dat bedoelde hij.
->Optie 3 lijkt me al gecheckt, sinds ik de installie al praktisch tot het laatste punt heb uitgevoerd, voor ik de telefoonlijn afsneed. Tot dat moment werkte alles prima, dus is daarmee aan die stap voldaan of bedoel je het anders?
Alleen voordien waren er 4 aders aangesloten. Als haar oude analoge lijn op het wit-oranje paar zat kan dat in de oude situatie best gewerkt hebben, omdat vaak in telefoonstekkers 1A (rood) en 2A (wit) resp 1B (blauw) en 2B (oranje) kortgesloten zijn. De vraag is: waar zit de oude lijn nu: op rood/blauw, op wit/oranje of nergens meer.
Overigens voor beide posters, if it helps: als ik mijn mobiel bel vanaf mijn moeder haar telefoon verschijnt gewoon haar normale nummer op mijn scherm.
Dan is in ieder geval je uitgaande VoIP-lijn goed genummerd. Maar wat gebeurt er als je ** toetst en dan je mobiel nummer ingeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61995 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:35:
Oftewel de huidige situatie is nu:
Telefoonlijn(2aders)>Aansluitdoos(geprepareerd voor 2)>Cremesnoer naar Tel1(2)>>BOX>>Grijze snoer(2)>ISRA1doos(2)

Terwijl ik de kabels als zodanig aantrof:
Telefoonlijn(4aders)>Aansluitdoos(2!)>Cremesnoer naar Tel1(2!)>>BOX>>Grijze snoer(4)>ISRA1doos(4)
Ik zie het al: je hebt de grijze kabel aangesloten op je isra punt (en waarschijnlijk ook nog de blauwe en rode aders). Dit staat bijna goed in de handleiding, maar het is de bedoeling dat je voor het stuk tussen splitter en ISRA een cremesnoer gebruikt (met 2 aders...)
met de 4 aderige grijze snoer zitten de rode en blauwe draad niet op de middelste 2 aansluitingen van de RJ11 stekker waardoor dus het signaal van de PSTN lijn niet doorkomt. Ook je ADSL signaal zal niet al te best doorkomen, maar wel werken overigens...
TIP: als je de grijze kabel blijft gebruiken, de blauw/witte en de blauwe aansluiten (of even naar het stekkertje aan de andere kant kijken, de middelste 2 moeten aan het isra punt 1A, 1B)
of: de cremekabel gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 04:27
OPGELOST :)

[ Voor 99% gewijzigd door J.Thermaltaker op 11-08-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:58:
[...]

Ik zie het al: je hebt de grijze kabel aangesloten op je isra punt (en waarschijnlijk ook nog de blauwe en rode aders). Dit staat bijna goed in de handleiding, maar het is de bedoeling dat je voor het stuk tussen splitter en ISRA een cremesnoer gebruikt (met 2 aders...)
met de 4 aderige grijze snoer zitten de rode en blauwe draad niet op de middelste 2 aansluitingen van de RJ11 stekker waardoor dus het signaal van de PSTN lijn niet doorkomt. Ook je ADSL signaal zal niet al te best doorkomen, maar wel werken overigens...
TIP: als je de grijze kabel blijft gebruiken, de blauw/witte en de blauwe aansluiten (of even naar het stekkertje aan de andere kant kijken, de middelste 2 moeten aan het isra punt 1A, 1B)
of: de cremekabel gebruiken...
right on the money!!!!

Ditwashetdus, en alles lijkt nu vlekkeloos te werken hoewel ik me al enigszins zorgen begin te maken voor de toekomst als ik de verschillende posts in dit topic lees :)

Voor nu, niemeeraankomen!!

dank voor alle hulp van iedereen, het is zeer gewaardeerd,

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmmmmmmm ben ik dan toch weer :|

ik heb 2 problemen in de afronding van het verhaal:

1. Ik heb geen nummerweergave. De 'mijn gegevens'-site van hetnet geeft aan dat het gewoon 'aan' staat. Dit was voorheen (pre-installatie) overigens nooit een probleem.

2. Ik heb de voicemail kunnen instellen en daar springt hij nu dan ook op over na 4 keer overgaan. Helaas, ik kan wat inspreken, maar als ik vervolgens de voicemail check geeft hij aan dat er geen berichten zijn (3X geprobeerd). Vreemd in deze is ook dat bij het activeren, ik naam en voicemailboodschap heb ingesproken, maar bij het horen van de voicemail ik de oude boodschap van mijn moeder krijg.

Het toestel van mijn moeder lijkt me overigens geen probleem. Het is notabene een vrij modern kpn toestel (type MADRID?!) met voicemaillampje en scherm voor nummerweergave. De KPN vraag-en-antwoord site voldeed niet voor dit probleem. Misschien dat iemand hier het weet?

Dank :) ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61995 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:47:
mmmmmmmm ben ik dan toch weer :|

ik heb 2 problemen in de afronding van het verhaal:

1. Ik heb geen nummerweergave. De 'mijn gegevens'-site van hetnet geeft aan dat het gewoon 'aan' staat. Dit was voorheen (pre-installatie) overigens nooit een probleem.

2. Ik heb de voicemail kunnen instellen en daar springt hij nu dan ook op over na 4 keer overgaan. Helaas, ik kan wat inspreken, maar als ik vervolgens de voicemail check geeft hij aan dat er geen berichten zijn (3X geprobeerd). Vreemd in deze is ook dat bij het activeren, ik naam en voicemailboodschap heb ingesproken, maar bij het horen van de voicemail ik de oude boodschap van mijn moeder krijg.

Het toestel van mijn moeder lijkt me overigens geen probleem. Het is notabene een vrij modern kpn toestel (type MADRID?!) met voicemaillampje en scherm voor nummerweergave. De KPN vraag-en-antwoord site voldeed niet voor dit probleem. Misschien dat iemand hier het weet?
1: Klopt, je zit nog in de portering. Als je portering is afgerond doet je nummerweergave het weer.
2: Zie 1. Portering. Als je gebeld wordt en de VM komt erop is dat de VM van de oude lijn. Probeer anders voordat je jouw VM wil luisteren eerst ** in te toetsen (twee keer een ster)
Na portering gaat de IPb voicemail werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185093

Edmund,
Je email url werkte bij mij niet dus nu maar langs deze weg een aanvulling op jouw openingsbericht deel 7.
De experia box komt volgens mij beter overeen met de huidige Siemens Gigaset SX 553 WLAN dsl dan met de door jou genoemde typen.
Zie www.siemens.com/gigaset

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183809

Misschien een hele domme vraag hoor, maar wat ik nou het voordeel van dit alles. Wij bellen hier niet zo veel (eigenlijk gewoon weinig), en hebben nu ADSL Lite van XS4ALL. Welk voordeel (buiten de kosten) biedt InternetPlusBellen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 185093 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:03:
Edmund,
Je email url werkte bij mij niet dus nu maar langs deze weg een aanvulling op jouw openingsbericht deel 7.
De experia box komt volgens mij beter overeen met de huidige Siemens Gigaset SX 553 WLAN dsl dan met de door jou genoemde typen.
Zie www.siemens.com/gigaset

O-)
Ik heb het aangepast.

-------------------
Anoniem: 183809 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:04:
Misschien een hele domme vraag hoor, maar wat ik nou het voordeel van dit alles. Wij bellen hier niet zo veel (eigenlijk gewoon weinig), en hebben nu ADSL Lite van XS4ALL. Welk voordeel (buiten de kosten) biedt InternetPlusBellen voor mij?
Niets. Verder krijg je gratis nummerweergave (goedkoper). Je krijgt FaxInMail en nog wat extra's. Kijk maar eens in het hoofdstuk, Wat krijg ik verder nog bij bij IPB, uit de TS.

[ Voor 43% gewijzigd door Edmund op 11-08-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Voor de mensen die niet zo technisch onderlegd zijn (dus niet aan de gang willen met voip routers, ata's of software) is het op zich een handige oplossing moet ik zeggen.
Installatie is in 10 minuten gebeurd en je bent klaar.
Ik zelf prefereer gewoon een losse voip provider en ata kastje (of voip router) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Niets denk ik. Denk er overigens om dat je de kosten voor IPB per maand moet betalen, terwijl je normale telefoonrekening per twee maanden moet betalen. Een aantal collega's zijn hiermee de mist in gegaan en betalen dus net zoveel voor IPB als voor analoge telefoon / ADSL Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95326

Xanthium schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:21:
Beste mensen, ik heb al een tijdje gezocht op Google en GoT naar de oplossing voor mijn probleem, maar deze kan ik niet vinden. Nou heb ik sinds afgelopen vrijdag een IPB abbo met de bijbehorende experia box. Heel leuk ding die experia box, alleen kwam ik er na het aansluiten al achter dat ik mijn modemconfiguratie via de kpn site ook aan kon passen. :| Nou houd ik niet zo van dit soort dingen, ik heb liever een gesloten systeem waar ik alles lokaal in moet stellen. Nou kwam ik er ook achter dat de servicedesk van KPN remote mijn instellingen kan veranderen. Ik vind het idee dat een derde zomaar mijn firewall uit kan zetten of andere cruciale instellingen aan de modem kan wijzigen geen prettig idee, en ik heb ook zo'n bruin vermoeden dat hier best nog wel eens een exploit voor zou kunnen komen zodat niet alleen de KPN servicedesk hier gebruik van kan maken. Ook vind ik dit een beetje een Big Brother idee worden en juig ik "helpende backdoors" zoals deze niet aan. Om een lang verhaal kort te maken: weet iemand een manier hoe ik m'n modem volledig dicht kan zetten, dus ook van de website en de servicedesk, zodat de configuratie alleen veilig intern kan gebeuren? :o

P.S. nee ik ben niet paranoia 8)7, ik weet liever wel wat er in m'n LAN gebeurt.
Zo paranoia is dat niet hoor , maar gewoon een aparte router er achter zetten dus.

12 Juli IBP van KPN besteld
Ik heb vandaag KPN aan de lijn gehad, want ik had al een vermoeden dat er iets misging.
Wat verteld die medewerker me nou '' ja uw order is vastgelopen'', Ik zeg vastegelopen? hoe kan dat dan, ''Ja het liep goed tot de 15de en toen is het naar een andere afdeling gegaan'' Ik zei wat nu dan?,'' ja we bellen u terug binnen 5 werkdagen'' , Oh lekker is dat dan, dus dan moet ik wachten om te horen dat mijn order is vastgelopen wat jullie schuld is en dan NOG is 3/4 weken erbij. ;(

Vorige week had ik nog gebeld en toen zeiden ze van je order loopt gewoon goed.. Ik vond het al erg raar, want ik had m'n experia box nog steeds niet binnen.

Anyways heb hiervoor 3 jaar bij Planet gezeten en in die tijd ben ik wel een paar keer verhuisd, dat ging ook altijd fout dus ik dacht ik ga direct bij KPN.. maar die kunnen blijkbaar nog geen eens een order goed afhandelen :X

Service tegenwoordig is ver te zoeken. En maar mooi reclames maken. Verder als je de aansluiting hebt dan is de uptime 24/7 dat is een plus van KPN maarjah daat betaal je ook voor.

Nu maar hopen dat ik snel word teruggebeld, zodat ik alsnog kan internetten voordat m'n vakantie is afgelopen zit nu al 2 maanden zonder,.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185148

Ik heb met succes een printer aan gesloten op de KPN experia box en kan met WindowsXP Pc's de printer gebruiken.
Het lukt me niet om vanaf Windows 98 SE PC's te printen, ik vermoed dat de handleiding voor het installaren van de printer op de PC (het selecteren van de printer port) onjuist is. In de handleiding staat dat als port gebruikt moet worden een netwerkport \\192.168.2.1\printer. Dit resulteert in de foutmelding "kan netwerknaam niet vinden".
Op Siemens website lees ik in de manual van de Gigaset SX553 (Siemens is de fabrikant van experia) dat er een Printer Port Driver for Windows 98 SE geinstalleerd moet worden die op de CD van het apparaat staat. Ik kan echter deze driver niet vinden, staat niet op de CD van KPN en kan hem ook op internet niet vinden.
Is het iemand gelukt om een op de experia aangesloten printer te gebruiken vanuit een Windows 98SE PC? Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 09:47
Anoniem: 95326 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:43:
[...]

Zo paranoia is dat niet hoor , maar gewoon een aparte router er achter zetten dus.

12 Juli IBP van KPN besteld
Ik heb vandaag KPN aan de lijn gehad, want ik had al een vermoeden dat er iets misging.
Wat verteld die medewerker me nou '' ja uw order is vastgelopen'', Ik zeg vastegelopen? hoe kan dat dan, ''Ja het liep goed tot de 15de en toen is het naar een andere afdeling gegaan'' Ik zei wat nu dan?,'' ja we bellen u terug binnen 5 werkdagen'' , Oh lekker is dat dan, dus dan moet ik wachten om te horen dat mijn order is vastgelopen wat jullie schuld is en dan NOG is 3/4 weken erbij. ;(

Vorige week had ik nog gebeld en toen zeiden ze van je order loopt gewoon goed.. Ik vond het al erg raar, want ik had m'n experia box nog steeds niet binnen.

Anyways heb hiervoor 3 jaar bij Planet gezeten en in die tijd ben ik wel een paar keer verhuisd, dat ging ook altijd fout dus ik dacht ik ga direct bij KPN.. maar die kunnen blijkbaar nog geen eens een order goed afhandelen :X

Service tegenwoordig is ver te zoeken. En maar mooi reclames maken. Verder als je de aansluiting hebt dan is de uptime 24/7 dat is een plus van KPN maarjah daat betaal je ook voor.

Nu maar hopen dat ik snel word teruggebeld, zodat ik alsnog kan internetten voordat m'n vakantie is afgelopen zit nu al 2 maanden zonder,.. ;(
Join the club!

6 februari aangemeld en sinds gisteren een experiabox in huis.
Had ook hetzelfde probleem "op de 15e vastgelopen......"
dus 3/4 weken.... haha, nu het VOIP gedeelte nog ze lagen een paar dagen achter met aanmelden ivm de vele aanmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148730

Bij mijn schoonouders was het een zooitje. (die hadden van HetNet) vandaag aangetekende brief met 10 bijlage's weggedaan (activatiecode 4 keer ontvangen, 12 juli,13 juli, 9 augustus en 10 augustus exact dezelfde brief) Terwijl alles al is aangesloten. Voor 75 euro naar de helpdesk gebeld.
Print van email erbij dat Surfen en Bellen al op 3 augustus was opgeleverd en dan nog op 9,10 augustus brieven sturen. Verder verkeerde experiabox geleverd (was niet leeg), KPN monteur geweest. Geen onbeperkt bellen ingesteld, Geen upgrade maar een extra abbo langs een oude adsl abbo gedaan door HetNet. Dus nu 2 abbo's lopen. Daarvoor ook weer naar de Helpdesk gebeld. Vandaag dus maar een klacht per mail en aangetekend weggedaan.

Succes.

Ik wil mettertijd ook overstappen (rond eind december) hoop dat dan veel zooi opgelost is.
Ik wil overstappen omdat ik bij mijn huidige provider (orange) niet kan upgraden (buitengebied) en dit is alleen mogelijk bij KPN,HetNet of Planet. Waarschijnlijk kies ik voor KPN (goedkoper helpdesk.)
Of iemand anders andere adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 15:39
Anoniem: 148730 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:42:
Bij mijn schoonouders was het een zooitje. (die hadden van HetNet) vandaag aangetekende brief met 10 bijlage's weggedaan (activatiecode 4 keer ontvangen, 12 juli,13 juli, 9 augustus en 10 augustus exact dezelfde brief) Terwijl alles al is aangesloten. Voor 75 euro naar de helpdesk gebeld.
Print van email erbij dat Surfen en Bellen al op 3 augustus was opgeleverd en dan nog op 9,10 augustus brieven sturen. Verder verkeerde experiabox geleverd (was niet leeg), KPN monteur geweest. Geen onbeperkt bellen ingesteld, Geen upgrade maar een extra abbo langs een oude adsl abbo gedaan door HetNet. Dus nu 2 abbo's lopen. Daarvoor ook weer naar de Helpdesk gebeld. Vandaag dus maar een klacht per mail en aangetekend weggedaan.

Succes.

Ik wil mettertijd ook overstappen (rond eind december) hoop dat dan veel zooi opgelost is.
Ik wil overstappen omdat ik bij mijn huidige provider (orange) niet kan upgraden (buitengebied) en dit is alleen mogelijk bij KPN,HetNet of Planet. Waarschijnlijk kies ik voor KPN (goedkoper helpdesk.)
Of iemand anders andere adviezen
Als je de beschikking wilt hebben over een professionele helpdesk bij je nieuwe abonnement dan zou ik Het Net even overslaan. Werkelijk een (administratieve) chaos bij die lui...

KPN of Planet dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95326

:/

Planet heb ik ook bijgezeten.. 3 keer verhuisd alle 3 de keren wél ADSL signaal oververhuisd maar het IP nog niet naar de betreffende centrale gezet Bij de laatste verhuizing zouden we 1 juni Internet hebben 29 april planet ondertekende brief verstuurd, later planet aan de lijn gehad 1 juni zou het werken, maar nee hoor er stond zelfs niks van in de computer volgens de administratie.. Ook foutgegaan dus,verder is de helpdesk wel aardig. Ik denk dat zowat alle providers een puinhoop zijn als het komt op oververhuizingen, maargoed. Als je niet verhuist en je hebt eenmaal ADSL dan loopt de verbinding van KPN gewoon 24/7 goed.

Trouwens op nuria.nl zie ik dat KPN IPB extra bij ''gaming'' vaak de beste ping heeft klopt dit ook een beetje is er een beetje te gamen met IPB? merkt iemand verschil tegenover ADSL zonder voIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Hier bij Familie HetNet ipb pakket ontvangen.
Er zat geen Siemens WLAN adapter bij, weet niet of dit erbij hoort?
Ze hadden de oude Speedtouch 121G nog van hun vorige modem.
Deze geprobeerd, krijg wel verbinding maar geen IP.
Iemand idee of die Siemens WLAN Erbij hoort? En hoe ik die speedtouch aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
sqck schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:41:

[...]

Als je de beschikking wilt hebben over een professionele helpdesk bij je nieuwe abonnement dan zou ik Het Net even overslaan. Werkelijk een (administratieve) chaos bij die lui...

KPN of Planet dan maar!
Het Net is toch KPN? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
Net als Planet en xs4all, maar blijkbaar is er toch wel duidelijk kwaliteits verschil tussen de KPN dochters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 12:20
Anoniem: 155852 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:03:
Heeft iemand hier nog dezelde problemen als mij:
1. Na 14 minuten wordt de verbinding verbroken.
2. De voicemail kan niet ingesteld worden omdat die vrouw steeds vraagt om mijn naam.
3. Op MijnKPN staat dat ik BelOnbeperkt Weekend heb en op Planet.nl dat ik BelOnbeperkt Altijd heb.

Anders morgen maar eens bellen met de helpdesk... :/
Het 14 minuten probleem is bij mij ook bekend, inmiddels als 3 x gehad! Toch wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
J.Thermaltaker schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:39:
Iemand idee of die Siemens WLAN Erbij hoort? En hoe ik die speedtouch aan de praat krijg?
Siemens WLAN USB stick wordt niet meer geleverd, zie ook de startpost van dit topic. Op de doos is dit ook doorgestift.

Zelf heb ik zaterdag het installatiepakket binnen gekregen, de brief met activatiecode 2 dagen daarvoor. 19 juli besteld. Nog geen tijd gehad om het te installeren. Aangezien ik dit ga gebruiken in m'n nieuwe huis (dus nog geen telefoon aansluiting) sluit ik het eenvoudig aan; zonder splitter. Dit is toch niet nodig als ik geen analoge telefoonlijn heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J.Thermaltaker schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:39:
Gigaset 108 zit er tegenwoordig niet meer in, zoals al eerder gemeld...

SpeedTouch zou gewoon moeten werken, gewoon even de goede SSID en WPA code in de Speedtouch software stoppen.
Arnout schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:51:
Zelf heb ik zaterdag het installatiepakket binnen gekregen, de brief met activatiecode 2 dagen daarvoor. 19 juli besteld. Nog geen tijd gehad om het te installeren. Aangezien ik dit ga gebruiken in m'n nieuwe huis (dus nog geen telefoon aansluiting) sluit ik het eenvoudig aan; zonder splitter. Dit is toch niet nodig als ik geen analoge telefoonlijn heb?
Als je geen PSTN lijn hebt, heb je inderdaad de splitter niet nodig... Gewoon je buitenlijn direct op de ADSL aansluiting van de EB aansluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 14-08-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Oke, internet werkt nu, alleen krijg ik geen VOIP account, Alles is goed geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Kleine tip over de Experia box en het aansluiten van 'andere netwerkkaarten'. Support vanuit KPN is nul en dat is best irritant want met alle mogelijke instellingen bleek het niet mogelijk om met andere netwerkadapter (buiten die van Siemens) connectie te maken.

Oplossing ? Accesspoint aansluiten via een korte UTP kabel. Geen gezeik en werkt prima !

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
all_by_myself schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:28:
Kleine tip over de Experia box en het aansluiten van 'andere netwerkkaarten'. Support vanuit KPN is nul en dat is best irritant want met alle mogelijke instellingen bleek het niet mogelijk om met andere netwerkadapter (buiten die van Siemens) connectie te maken.

Oplossing ? Accesspoint aansluiten via een korte UTP kabel. Geen gezeik en werkt prima !
In de handleiding staat dat er ook support is voor "Centrino" (Intel) wlan kaarten. Dus niet alleen siemens.

Ik vind dit wel vreemd, dan zou je verplicht zijn om de Siemens producten te gebruiken... terwijl het een "normaal" accesspoint is in wezen. En volgens mij staan er in dit topic genoeg users die een niet-Siemens of niet-Centrino wlan kaart hebben draaien op de Experiabox.

Want de oplossing om een apart access point ernaast te zetten is natuurlijk niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Arnout schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:32:
In de handleiding staat dat er ook support is voor "Centrino" (Intel) wlan kaarten. Dus niet alleen siemens.

Ik vind dit wel vreemd, dan zou je verplicht zijn om de Siemens producten te gebruiken... terwijl het een "normaal" accesspoint is in wezen. En volgens mij staan er in dit topic genoeg users die een niet-Siemens of niet-Centrino wlan kaart hebben draaien op de Experiabox.

Want de oplossing om een apart access point ernaast te zetten is natuurlijk niet echt een oplossing.
Dat KPN geen vragen gaat beantwoorden over WLan kaarten die niet door KPN geleverd zijn, vind ik niet onlogisch, juist omdat het in wezen een normaal access point is. Zet eventueel je SSID broadcast aan en het moet zeker mogelijk zijn met de meeste WLan kaarten gewoon een verbinding op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Jan-E schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:58:
[...]
Dat KPN geen vragen gaat beantwoorden over WLan kaarten die niet door KPN geleverd zijn, vind ik niet onlogisch, juist omdat het in wezen een normaal access point is. Zet eventueel je SSID broadcast aan en het moet zeker mogelijk zijn met de meeste WLan kaarten gewoon een verbinding op te bouwen.
geen support is logisch, maar all_by_myself stelt dat het hem niet gelukt is om <willekeurige wlan kaart/stick (!siemens/centrino)> aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:47

joker1977

Tweakert

Dat er geen support van KPN op zit wil niet zeggen dat het niet werkt (!) KPN biedt geen ondersteuning (support) erop omdat anders de broer van Henk de Vries gaat bellen dat hij zijn Arlan PrismT11 based 802.11B compatible (soms) kaartje met de meest wazige client (Win95 only!) niet
aan de praat krijgt.

Als je je normale 802.11-compatible kaartje niet aan de praat krijgt met de EB, dan zijn gewoon de instellingen verkeerd. Omdat de gemiddelde AP/Router zonder *enige* beveiliging standaard wordt uitgeleverd, zijn die wat makkelijker te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Arnout schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:09:
geen support is logisch, maar all_by_myself stelt dat het hem niet gelukt is om <willekeurige wlan kaart/stick (!siemens/centrino)> aan de praat te krijgen.
De Experia heeft een standaard AP. Zet je SSID broadcast aan, verlaag desnoods je beveiligingsinstellingen en je moet gewoon connectie kunnen krijgen. Ik zou echt niet weten waarom dat niet lukt. Laat all_by_myself maar eens met details op de proppen komen.

De Siemens adapter levert eerder meer dan minder problemen op dan elke andere WLAN adapter die al op je systeem geinstalleerd is. Zeker als je de installatie via de CD uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 23-06 12:44

Ik gebruik de experia box met een thinkpad T42 (centrino) en dat gaat probleemloos sinds december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Een niet onbelangrijk detail is ook dat de EB (meestal) kanaal 14 gebruikt.
De meeste wlan kaartjes o.i.d. halen dit kanaal niet.
Dus zet de EB op b.v. kanaal 6 en inderdaad je SSID-broadcast aan.
Ik weet bijna zeker dat er heel erg weinig kaartjes zijn die niet met de EB samen willen werken.
Ik heb al de gekste kaartjes draaiende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 15:39
J.Thermaltaker schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:51:
Oke, internet werkt nu, alleen krijg ik geen VOIP account, Alles is goed geinstalleerd..
Twee mogelijkheden heb je nu:

1. Paar keer een (harde) reset van je ExperiaBox.
2. Helpdesk bellen; ik weet niet bij wie je zit, maar sommige providers vergeten je VoIP account te activeren... 8)7 Als je belt kunnen ze dit ter plekke rechtzetten... [toepassen als je al een paar dagen hebt gewacht!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gisteren heb ik het WiFi-gebeuren geENabled en dat werkt prima. Omdat mijn Nintendo DS een WEP-key nodig heeft, heb ik de EB zodanig ingesteld dat WEP wordt gebruikt. Ben ik dan vrij in het kiezen van de key? (Ik heb nu de key van de brief van Planet over getikt, maar die is eigenlijk niet voor WEP bedoeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Geloof het wel. Je hebt alleen wel meerdere typen WEP. De meest gebruikte is 128; je moet dan 13 karakters invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
pven schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:46:
Gisteren heb ik het WiFi-gebeuren geENabled en dat werkt prima. Omdat mijn Nintendo DS een WEP-key nodig heeft, heb ik de EB zodanig ingesteld dat WEP wordt gebruikt. Ben ik dan vrij in het kiezen van de key? (Ik heb nu de key van de brief van Planet over getikt, maar die is eigenlijk niet voor WEP bedoeld.)
Die key was bij KPN multi-purpose: zowel voor WEP als WPA. Verder weet ik niet wat er (tegenwoordig?) gebeurt als je EB de gegevens weer ophaalt van de TSM-server. Haalt hij dan ook de WLan key weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Jan-E schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:45:
[...]
Die key was bij KPN multi-purpose: zowel voor WEP als WPA. Verder weet ik niet wat er (tegenwoordig?) gebeurt als je EB de gegevens weer ophaalt van de TSM-server. Haalt hij dan ook de WLan key weer op?
Op de een of andere manier worden de instellingen op je EB en op de TSM-server opgeslagen want ik had mijn eigen WiFi instellingen gedaan op de EB en die zag ik, ook na de firmware update, op de Mijn KPN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Zo vandaag mijn installatiepakket gekregen, en ik denk te gaan genieten van mijn splinternieuwe "InternetPlusBellen" abbonement. Zul je altijd zien, werkt het "PlusBellen" gedeelte niet. Het VoIP lampje gaat niet branden, inmiddels de helpdesk gebeld, en ze gaan het uitzoeken. Dus ik verwacht over een maandje of zes wel gebruik te kunnen maken van het "PlusBellen" gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

26685 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:28:
Zo vandaag mijn installatiepakket gekregen, en ik denk te gaan genieten van mijn splinternieuwe "InternetPlusBellen" abbonement. Zul je altijd zien, werkt het "PlusBellen" gedeelte niet. Het VoIP lampje gaat niet branden, inmiddels de helpdesk gebeld, en ze gaan het uitzoeken. Dus ik verwacht over een maandje of zes wel gebruik te kunnen maken van het "PlusBellen" gedeelte.
Bij mij werkte het ook niet direct, onze EB was blijkbaar te vroeg opgestuurd. Het zou iets van 5 dagen duren zeiden ze, maar de volgende dag brandde het VoIP-lampje al vrolijk. Heb je al een reset van de EB geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Ik heb vanmiddag al paar keer geprobeerd om de EB te resetten, vooralsnog geen succes. Ik zal het later vanavond nog een keer proberen. Er is momenteel (althans vanmiddag) ook een storing bij KPN waardoor het niet mogelijk is om je IPB abonnement te activeren via het speciale telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Vanavond ook IPB geinstalleerd. Na 2 minuten werkte ADSL al, maar na 40 minuten nog geen VoIP lampje of kiestoon. Net reboot gedaan (geen reset), maar nog geen verandering. Ik wacht wel af, ik zie dat ik niet de enige ben. Kijk morgen wel weer es.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113560

Hier ook geen voip lampje.

Heb verder het probleem dat als ik aan het bellen ben dit gewoon op mn webvox wordt aangegeven(lampje kanaal 1 brand) en niet op de kpn experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Nog steeds geen succes hier, zojuist nog een keer de EB gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53712

In de FAQ van deze topic staat "Het porteren duurt tussen de 5 a 10 dagen, gemiddeld is het met 7 dagen geregeld."

Mijn vraag is, wanneer gaan die dagen in ?

Ik heb 11 dagen geleden het pakket ontvangen. Ik heb wel direct gebruik gemaakt van direct adsl, maar ik heb pas vanavond het PlusBellen abbo geactiveerd middels het 1369 telnr. Momenteel komen de ingaande telefoontjes nog steeds via de analoge lijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 11:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Vanaf het moment dat je hem geactiveerd hebt word de portering in dienst gezet. Het duurt nu dus nog 5 a 10 dagen voordat je geporteerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik heb nog geen kpn account, moet ik eerst internetplusbellen activeren op kpn.com voordat het VoIP lampje kan gaan branden? Heb net de helpdesk gebeld en zij zeggen dat ik eerst op internet het account moet activeren? De handleiding zegt dat dit na de fysieke installatie en na het branden van het VoIP lampje pas hoeft (dus er niet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155852 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:03:
Heeft iemand hier nog dezelde problemen als mij:
1. Na 14 minuten wordt de verbinding verbroken.
2. De voicemail kan niet ingesteld worden omdat die vrouw steeds vraagt om mijn naam.
3. Op MijnKPN staat dat ik BelOnbeperkt Weekend heb en op Planet.nl dat ik BelOnbeperkt Altijd heb.

Anders morgen maar eens bellen met de helpdesk... :/
Wegens drukte op mijn eigen werk pas gisteren kunnen bellen |:(

En dan hang je dus eerst 10 minuten á 0.10 euro in de wacht.
En dan krijg je als oplossing: verwijder de splitter en sluit de lijn direct aan op de adsl-in van de Experiabox.
Maar de problemen zijn niet verholpen dus vandaag nog maar eens bellen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arnout schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:16:
Ik heb nog geen kpn account, moet ik eerst internetplusbellen activeren op kpn.com voordat het VoIP lampje kan gaan branden? Heb net de helpdesk gebeld en zij zeggen dat ik eerst op internet het account moet activeren? De handleiding zegt dat dit na de fysieke installatie en na het branden van het VoIP lampje pas hoeft (dus er niet voor).
Het is in principe de bedoeling dat eerst 1369 gebeld wordt en daarna pas een Mijn KPN account wordt gemaakt. Andersom heb je het risico dat het wat langer duurt voordat je mijn KPN account gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 170198 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:10:
[...]

Het is in principe de bedoeling dat eerst 1369 gebeld wordt en daarna pas een Mijn KPN account wordt gemaakt. Andersom heb je het risico dat het wat langer duurt voordat je mijn KPN account gaat werken.
Ok. De helpdesk is wat dat betreft ook niet een licht in deze. Ik gaf aan dat het VoIP lampje niet brandde. Tot 3 maal toe werd gevraagd of ik 1369 al had gebeld. Ik heb drie keer geantwoord dat ik geen kiestoon had omdat het VoIP lampje niet brand.

Ik geef hem vanavond wel een reset, heb eerder gelezen dat dat kan helpen bij het niet branden van het VoIP lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155852 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:16:
[...]

Wegens drukte op mijn eigen werk pas gisteren kunnen bellen |:(

En dan hang je dus eerst 10 minuten á 0.10 euro in de wacht.
En dan krijg je als oplossing: verwijder de splitter en sluit de lijn direct aan op de adsl-in van de Experiabox.
Maar de problemen zijn niet verholpen dus vandaag nog maar eens bellen... :/
1) dat is een leuke, leg maar voor aan de HD
2) is een bekend probleem, zou rond het eind van de week opgelost moeten zijn
3) waar zit je? planet of kpn?
je kunt pas het activatienummer bereiken als je voip lampje brand. mocht dit niet branden: contact opnemen met de hd en zorgen dat het word doorgezet naar 2e lijns.
Hier ook geen voip lampje.

Heb verder het probleem dat als ik aan het bellen ben dit gewoon op mn webvox wordt aangegeven(lampje kanaal 1 brand) en niet op de kpn experia box.
Als je geen voip hebt kan dat kloppen, je belt dan namenlijk nog via je oude isdn lijn ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 84341 op 16-08-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 84341 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:55:
[...]

1) dat is een leuke, leg maar voor aan de HD
2) is een bekend probleem, zou rond het eind van de week opgelost moeten zijn
3) waar zit je? planet of kpn?

1. Dit zou opgelost moeten zijn door het verwijderen van de splitter en het direct aansluiten van de lijn op de adsl-ingang.
En toen ik vandaag weer de helpdesk belde voor probleem 2 bleek dat het 14-minuten-probleem ook verholpen was O-)

2. Klopt, maar die emails zijn pas gister verzonden naar alle telefonisten.

3. Bij Planet, maar dan krijg je toch automatisch een MijnKPN account....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Hier brand het Voip lampje na 9 dagen nog niet.

Heb al vele verhalen gehoord van zowel de Helpdesk en 2e lijn.

Tot modem omruilen toe.

Allerlei zaken gecontroleerd met de helpdesk en 2e lijn.

10 tallen minuten aan de telefoon.

Niemand schijnt het te weten.(Ondeskundigheid?)

Vandaag 16 augustus laatste telefoontje gepleegd met de helpdesk en 2e lijn ,u moet geduld hebben, op mijn vraag hoe lang nog, wist men geen antwoord.

MIjn advies geen IPB nemen met deze service en kwaliteit van de service.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

tonber schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:46:
Hier brand het Voip lampje na 9 dagen nog niet.
Knip

Knip
MIjn advies geen IPB nemen met deze service en kwaliteit van de service.
Nounou, dit vind ik wel 'n beetje erg kort door de bocht.. ;(
Jij hebt inderdaad als een van de zeer weinigen een dusdanig groot probleem. Zeker niet leuk..! Maar als het straks eenmaal werkt, is het perfect!

Zelf heb ik ook nog een 2tal vragen m.b.t. IPB i.c.m. ISDN:

Het hoofdnummer meenemen is duidelijk. En dat je dan nog 1 van die overige nummers kunt kiezen om ook mee te nemen is (denk ik) ook duidelijk.
Maar valt dit 2e nummer dan onder de catagorie " € 1,50/mnd extra betalen"?
2e vraag: Dat 084.... nummer, wat kun je hier nu allemaal echt mee? (aan tel2 hangen bv. of iets anders) ? En is dat eerste 084.... nummer echt gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 21:03
Bij mij werkt alles ook perfect, alleen zou ik de lijnbelasting willen zien.. Dit kan middels SNMP, maar weet iemand hoe dat bij de experia box werkt (lees: of we dit als gebruikers kunnen activeren)?

Heb al lopen zoeken naar de telnet poort, daar password ingevuld, maar die wordt niet meer geaccepteerd (wat ik probeerde was het standaard password wat bij de box hoorde, zonder de kpn software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cafun schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:57:
Bij mij werkt alles ook perfect, alleen zou ik de lijnbelasting willen zien.. Dit kan middels SNMP, maar weet iemand hoe dat bij de experia box werkt (lees: of we dit als gebruikers kunnen activeren)?

Heb al lopen zoeken naar de telnet poort, daar password ingevuld, maar die wordt niet meer geaccepteerd (wat ik probeerde was het standaard password wat bij de box hoorde, zonder de kpn software).
Volgens mij kun je ook met UPnP kijken wat de 'echte' lijnbelasting is. Als je UPnP aan hebt gezet kun je in een UPnP compatible client (bijv. Windows XP) de EB benaderen en zien hoeveel data er wordt verstuurd en wat de precieze ADSL snelheid uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
En UPnP moet ik dat ook in de Experiabox aanzetten? Heb het iig nog niet in de config gezien..
Ik zal eens gaan zoeken, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cafun schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:06:
En UPnP moet ik dat ook in de Experiabox aanzetten? Heb het iig nog niet in de config gezien..
Ik zal eens gaan zoeken, bedankt voor je reactie!
Jep, via de web interface. Zit echter wel verstopt, je dient bij Administration te zoeken als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
Anoniem: 42142 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:24:
[...]

Jep, via de web interface. Zit echter wel verstopt, je dient bij Administration te zoeken als ik het goed heb.
Ik heb hem gevonden (Advanced Settings -> Internet -> Internet Connection -> Onderaan: UPnP :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:10:
[...]

En als je nu al een mijn KPN account hebt voordat je het aanvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nog steeds geen VoIP lampje.

Heb 'm 2x gereset nu, zonder resultaat. Ik heb geprobeerd om een "Mijn KPN account" aan te maken, dit lukte ook al niet...
Sorry! Technische storing
Er is een fout opgetreden

Door een technische storing kan uw opdracht niet worden verwerkt. Onze excuses voor dit ongemak.
Probeer het later nogmaals of neem contact op met Klantenservice 0900-0244 (10 cent per minuut).
Keer terug naar de portalpage.
En ik probeerde na een reset de WPA-PSK sleutel uit de brief te gebruiken... deze werkt ook niet. Als ik zelf een sleutel opgeef via de web interface, dan werkt dit wel...

kortom, het begint redelijk brak te worden. Misschien heb ik een verkeerde experiabox gekregen.

Als ik een leek was geweest dan had het dus niet gewerkt. Geen internet, en geen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Nou het VoIP lampje ging eindelijk branden bij mij. Maar toen deed het Wireless gedeelte van de EB het niet goed, bleef hangen op "Acquiring Network Address", toen de EB maar weer een reset gegevens en nu blijft het VoIP lampje weer uit, schiet op dit. Ik heb mijn IPB abonnement nog wel kunnen activeren via 1369.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 11:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Al gebeld met de helpdesk zoals een leek zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Ja al paar keer, maargoed, die helpdesk is waardeloos. Dat heb ik vorig jaar oktober ook al ondervonden bij het aansluiten van mijn Direct ADSL abonnement. Het heeft een maand (!) geduurd (na oplevering) voordat ik van de dienst gebruik kon maken. Die helpdesk was er heilig van overtuigd dat het aan mij lag, ik zal wel iets verkeerd doen. Ik aan weet ik niet hoeveel medewerkers uitleggen dat ze het waarschijnlijk hebben aangesloten op de oude lasdop (er is verbouwd hier) maar volgens hun "systeem" was alles in orde. Na een maand sturen ze toch maar een monteur die vervolgens tot dezelfde conclusie komt als ik. KPN helpdesk is ronduit waardeloos en incompetent. Ik zou me schamen als ik mijn eigen klanten op die manier zou behandelen. Ik ben destijds ook nog speciaal naar een Primafoon filiaal gegaan om het abbonement af te sluiten en de situatie uitleggen, tevens nog op gewezen dat ze het op de goede lijn moeten aansluiten, "Ja meneer, dat komt in orde".

Thumbs down voor KPN helpdesk...

Even een toevoeging. Het is mij opgevallen dat mijn laptop niet altijd goed werkt met de EB na een reset. Ik heb een vrij nieuwe laptop (Acer Aspire 5670) die is uitgerust met Core Duo platform. Als de EB bijvoorbeeld gebruik maakt van kanaal (channel) 13 voor het wireless signaal dan gaat het niet samenwerken met mijn laptop. Simpelweg even handmatig het kanaal instellen op 9 bijvoorbeeld en het werkt weer perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door 26685 op 16-08-2006 19:24 . Reden: Wat extra informatie over de EB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hurricane schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:08:
blijkbaar is hij geen leek, en zou het automagisch moeten gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Hurricane schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:08:
Vanochtend gebeld ja.

Ik heb geen analoge lijn en toch vroegen ze waarom ik er geen splitter tussen had. Daarna vroegen ze tot 3 keer toe of ik 1369 al gebeld had, terwijl ik geen VoIP lampje heb (en dus geen kiestoon).

Dus ja, die helpdesk weet ongeveer net zoveel als de handleiding, in dit topic staat 10x meer info.
Daarnaast zou je als leek ook niet blij zijn dat je direct de helpdesk moet bellen á 10ct per minuut en 10 minuten in de wacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 16-08-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Weet iemand wat de login combinatie is van de Telnet server die draait op de EB. Ik kan verbinding maken naar poort 8081 via Telnet. Er wordt dan gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al "admin / admin" geprobeert en ook al "admin / <wachtwoord webinterface>" maar deze twee combinaties werken niet. Ik kan in dit hele topic geen woord vinden over Telnet. Misschien is het mogelijk om daar meer informatie (logs) te krijgen over het VoIP gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 23-06 12:44
Anoniem: 61137 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:22:
[...]

En als je nu al een mijn KPN account hebt voordat je het aanvraagt?
Dat werkt ook, ik ben vorig jaar juli met een bestaande kpn account naar IPB gegaan, en daarin ging toen niets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
[quote]Anoniem: 157064 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Nounou, dit vind ik wel 'n beetje erg kort door de bocht.. ;(
Jij hebt inderdaad als een van de zeer weinigen een dusdanig groot probleem. Zeker niet leuk..! Maar als het straks eenmaal werkt, is het perfect!

Nou als mijn informatie juist is zijn het er tientallen en meer maar zelfs dat weten ze niet..

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
26685 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:48:
Weet iemand wat de login combinatie is van de Telnet server die draait op de EB. Ik kan verbinding maken naar poort 8081 via Telnet. Er wordt dan gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al "admin / admin" geprobeert en ook al "admin / <wachtwoord webinterface>" maar deze twee combinaties werken niet. Ik kan in dit hele topic geen woord vinden over Telnet. Misschien is het mogelijk om daar meer informatie (logs) te krijgen over het VoIP gedeelte.
Hiernaar was ik ook opzoek, maar heb het ook niet kunnen vinden. KPN zal er wel een apart wachtwoord op hebben gezet.

Overigens die UPnP kan ik niet zo veel mee. Als ik de router aanklik bij "Mijn Netwerklocaties" dan krijg ik de melding dat het apparaat momenteel niet beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie bij Planet een uiterst interessante welkomstgeschenk als je je aanmeldt voor IPB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mij helpen?

Ik download best veel via torrent's. Alleen legale bestanden natuurlijk.
Maar nu heeft mij Experiabox kuren.
Na een tijdje downloaden, kan ik namelijk wel nog downloaden en msnen maar geen internetpagina's meer bekijken.
Nu zie ik dat in de logs van de experiabox staat dat er meerdere UDP-floods zijn geweest op de poort die mijn torrentprogramma gebruikt. Dus ik denk dat het daaraan ligt.

Maar hoe zorg ik ervoor dat er geen UDP-floods meer ontstaan?
Minder connecties toestaan voor het up en downloaden van torrents?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155852 op 16-08-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
tonber schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:46:
Nou als mijn informatie juist is zijn het er tientallen en meer maar zelfs dat weten ze niet..
Tientallen op 150.000 is peanuts. Blijft natuurlijk vervelend, maar je moet het wel in perspectief zien.

En voor die zoekers naar de telnet-toegang: het was ooit mogelijk met user 'admin' zonder wachtwoord. Maar die tijden zijn voorbij.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 155852 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:49:
Maar hoe zorg ik ervoor dat er geen UDP-floods meer ontstaan?
Minder connecties toestaan voor het up en downloaden van torrents?
Ja, ja.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo nu kunnen we weer verder in deel 8!

[ Voor 64% gewijzigd door Edmund op 17-08-2006 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Iemand ervaring met die draadloze Siemens GS108 in combinatie met de Experia, want ik heb dat kreng ergens werkend gezien, met een bereik om te huilen (mss maandagmorgen exemplaar), maar toch. ;(

De Experia hing in de afgesloten meterkast dus moest door een deur en een kamermuur heen, nou op een afstand van 7 meter lukte dat niet! Dus hebben we de Experia uit de meterkast getrokken en op een afstand van 6 meter in de kamer zonder obstakels laten verbinden met de GS108, het resultaat was idem dito zéér maar dan ook zéér slecht, laat staan dat je met je laptop in de tuin kunt gaan zitten. :'(

Het kan dus zijn dat we een slecht exemplaar hebben getroffen, maar dit is nauwelijks nog draadloos te noemen, als ie op 5 meter afstand géén 100% signaal kan geven. Aan de GS108 zit zelf een kabel waarmee je hem optimaal kunt plaatsen! Met mijn Sitecom108 router/modem en een sweex usb stick oderin usb poort achterop de computer in een kast 100% signaal.

Dus wie heeft er ook slechte/ maar vooral ook goede ervaringen met de Experia en een Siemens GS108?

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien iemand die meeleest in deel 8??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200733

Ik lees wel vaker dat de splitter er tussenuit gehaald kan worden maar dan heb ik of telefoon, of ADSL. Of gebruik je een blokje? Overigens zat bij de ExperiaBox een stikker met WPA gegevens
Anoniem: 179641 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:52:
[...]

hierbij wat opmerkingen

1: de WPA staat vermeld via in een aparte brief
2: interface is benaderbaar via 192.168.2.1
3: Het klopt dat de mogelijkheden vrijbeperkt zijn via mijn kpn, maar de wpa is wel degelijk instelbaar
4: activatie is wel degelijk nodig. "uit"bellen doe je in principe direct via voip. maar zonder activatie blijven mensen je alleen bellen op je analoge lijn. Het duurt alleen een tijdje voordat je bent geteleporteerd naar voip. daarna kan je dus gewoon je splitter er tussenuit halen. Je kan er op twee manier erzelf achter komen of je bent opgezet. a: een andere kiestoon. b: haal de "line"kabel op je modem eruit, je zal zien dat je wel kan bellen, maar als je jezelf belt(met mobiel) dan gaat je telefoon nu nog niet over, pas wanneer je bent omgezet gaat je telefoon wel over(rinkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116829

Ik heb een probleem met de esperiabox. Ik heb een esperiabox met daarachter een linksys wrt54g, deze heeft het ip 192.168.2.2 . Ik heb een DMZ ingesteld op 192.168.2.2 en de firewall in de esperiabox uitgezet (samen met alle andere security crap), maar geen enkele port wordt geforward. Sterker nog, als ik naar mijn ip ping krijg ik een timeout.... Daarnaast werkt nmap ook niet meer sinds ik de esperia box heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, want ik krijg er moordneigingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 16:06
We zijn inmiddels bij deeltje 11...

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 11:01