Hoi Allen,
Graag zou ik de hulp van een van jullie voor het volgende ontvangen:
Ik heb vandaag het "Surfen en Bellen" voor mijn moeder in de meterkast aangelegd en op de computer geinstalleerd. Alles werkt (overigens niet geheel zonder problemen

), behalve 1 doch vrij belangrijk iets: er kan naar buiten gebeld worden maar geen telefoon worden ontvangen.
Heb intussen wat geprobeerd, maar ben er nog niet uit. Ik wil wat info meegeven die wellicht relevant is.
In de meterkast is een ISRA1 aansluiting. Volgens de handleiding heb ik een 1A en 1B in de vorm van een rode en blauwe ader uit de huidige aansluiting hiermee verbonden. In de lijn aangesloten op de hoofdaansluiting zaten echter nog een witte(in 2A) en oranje(in 2B) ader met aardedraad. Ik vond het vreemd dat deze kwamen te 'vervallen', maar goed weetikdanookveel denk ik dan. Hetzelfde gold voor het ministekkertje van de 'grijze kabel' die van de tel1 naar de hoofdaansluiting loopt. ook die is 4aderig, maar nogmaals wordt er in de handleiding slechts gerept over het verbinden van de rode en blauwe ader op de hoofdaansluiting. Ook toen vroeg ik mij af waarom het grijze stekkertje dan in vredesnaam 4-aderig is.
Mijn beperkte kluslogica doet me nu afvragen of het stelselmatig negeren van de overige twee aders dus niet gelijk staat aan het afsnijden van het inkomend signaal. Maar als dat zo is, mis ik die twee aders tussen de telefoonlijn die naar de woonkamer gaat en het cremekleurige snoer, die via het aansluitdoosje naar de grijze box gaat.
Oftewel de huidige situatie is nu:
Telefoonlijn(2aders)>Aansluitdoos(geprepareerd voor 2)>Cremesnoer naar Tel1(2)>>BOX>>Grijze snoer(2)>ISRA1doos(2)
Terwijl ik de kabels als zodanig aantrof:
Telefoonlijn(4aders)>Aansluitdoos(2!)>Cremesnoer naar Tel1(2!)>>BOX>>Grijze snoer(4)>ISRA1doos(4)
Ik hoop dat het bovenstaande verhaal te volgen is. Dit is nogmaals mijn eigen beperkte logica die ik kan loslaten op de installatie. Veel verstand van elektronica heb ik niet, en of dit dus uberhaupt met mijn probleem te maken heeft weet ik ook niet. De box resetten heb ik overigens al drie keer geprobeerd, dus dat lijkt me het ook niet. Iemand die een oplossing kan bieden? Moeders en ik zullen je dankbaar zijn