Ik had alleen de handleiding van de Experiabox gevolgd en niet die van slimbellen. Zag net in die handleiding dat activatie nodig is. Ik ga dit vanavond maar eens goed regelen en nogmaals bezien of de EB benaderbaar is.Anoniem: 170198 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:21:
[...]
Het zou mij verbazen als het niet (meer) lukt, maar aan de andere kant moet ik wel toegeven dat het alweer een tijdje geleden is dat ik ernaar heb gekeken. (nog voor 1 mei, de commerciele introductie)
Anoniem: 175350
Misschien kent iemand dit probleem:
Boven heb ik een PC staan met een vaste aansluiting op de Experiabox en beneden een laptop die verbonden is via de WiFi van de EB.
Wellicht kennen de meeste de optie in iTunes om via het netwerk de muziek van een PC af te spelen (streamen) op een andere PC. Hier ligt bij mij nu het probleem...
zodra via de WiFi ik mijn muziek wil afspelen loopt de snelheid terug van 48Mb naar soms een 1Mb verbinding en dit blijft continue op en neer gaan. Met als gevolg dat iTunes te weinig data krijgt en steeds gaat bufferen.
Zodra ik iets download van het internet blijft de verbindingssnelheid met de EB wel op een gemiddelde van 36-48Mb staan. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Boven heb ik een PC staan met een vaste aansluiting op de Experiabox en beneden een laptop die verbonden is via de WiFi van de EB.
Wellicht kennen de meeste de optie in iTunes om via het netwerk de muziek van een PC af te spelen (streamen) op een andere PC. Hier ligt bij mij nu het probleem...
Zodra ik iets download van het internet blijft de verbindingssnelheid met de EB wel op een gemiddelde van 36-48Mb staan. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Grappig, je kan met je KPN IPB gebruikersnaam inloggen bij Slimbellen.nl
Alle gegevens verschijnen en zijn aan te passen (uiteraard behalve specifieke Slim diensten).
Ik zie trouwens dat er bij Slim een optie is voor "factuur op papier".
Betekent dit dat Slim abonnees wel de mogelijkheid hebben een papieren factuur te ontvangen?
Bij KPN IPB is dit (nog) niet mogelijk. Helaas, want ik vind een originele factuur wel zo netjes voor m'n BTW administratie.
Alle gegevens verschijnen en zijn aan te passen (uiteraard behalve specifieke Slim diensten).
Ik zie trouwens dat er bij Slim een optie is voor "factuur op papier".
Betekent dit dat Slim abonnees wel de mogelijkheid hebben een papieren factuur te ontvangen?
Bij KPN IPB is dit (nog) niet mogelijk. Helaas, want ik vind een originele factuur wel zo netjes voor m'n BTW administratie.
[ Voor 3% gewijzigd door cowbell op 19-06-2006 15:11 ]
Lekker ding die experia box ... zodar ik hem ertussen hang is het afgelopen met Battlefield 2 spelen. Alle poortne gecheckt en geforward, alles UDP en UTP goed gedaan maar mooi geen fokking Battlefield 2 meer en als ik mijn speedtouch terug hang is alles okee ....
Damn damn damn .... iemand een oplossing want ik flip hem echt hier
Damn damn damn .... iemand een oplossing want ik flip hem echt hier
Anoniem: 148114
Hmm, ik heb wel een probleem, jammer genoeg bij de aansluiting Surfen en Belen voor mijn ouders. Ze werden net gebeld door KPN, nav een call dat is aangemaakt bij Hetnet, dat alles goed zou zijn....
Volledig domme en onjuiste veronderstelling van ze waardoor er nu bij mijn ouders grote ontevredenheid en onbegrip heerst: probeer maar eens uit te leggen wat porteren inhoud aan oudere mensen en dan de verkeerde KPN helpdeskmedewerker hebben die niet precies begrijpt wat er is...
Het telefoon nummer is nimmer geporteerd. Ondanks contact met Hetnet hierover en 2x 1368 bellen. Nu werden ze zojuist gebeld dat alles in orde zou zijn, terwijl ze nog steeds niet geporteerd zijn... Om het te compliceren heeft de monteur zijn werk niet goed gedaan: hij heeft de EB aangesloten zonder splitter, direct op de lijn, ervan uitgaande dat ze al geporteerd waren.
Met als gevolg dat ze natuurlijk geen oproepen hebben ontvangen de afgelopen maand (overigens INTERESSANT om te melden: een aparte groep oproepen, o.a. via IPB zelf komt toch via de EB terwijl je nog niet geporteerd bent)
Enfin, sprak zelf KPN hierover zojuist en heb gevraagd of ze mijn ouders een excuses kunnen sturen en dat wilde hij gelijk doen. Alle lof als het ook gebeurd!
Bottom line, foutje KPN!
Volledig domme en onjuiste veronderstelling van ze waardoor er nu bij mijn ouders grote ontevredenheid en onbegrip heerst: probeer maar eens uit te leggen wat porteren inhoud aan oudere mensen en dan de verkeerde KPN helpdeskmedewerker hebben die niet precies begrijpt wat er is...
Het telefoon nummer is nimmer geporteerd. Ondanks contact met Hetnet hierover en 2x 1368 bellen. Nu werden ze zojuist gebeld dat alles in orde zou zijn, terwijl ze nog steeds niet geporteerd zijn... Om het te compliceren heeft de monteur zijn werk niet goed gedaan: hij heeft de EB aangesloten zonder splitter, direct op de lijn, ervan uitgaande dat ze al geporteerd waren.
Met als gevolg dat ze natuurlijk geen oproepen hebben ontvangen de afgelopen maand (overigens INTERESSANT om te melden: een aparte groep oproepen, o.a. via IPB zelf komt toch via de EB terwijl je nog niet geporteerd bent)
Enfin, sprak zelf KPN hierover zojuist en heb gevraagd of ze mijn ouders een excuses kunnen sturen en dat wilde hij gelijk doen. Alle lof als het ook gebeurd!
Bottom line, foutje KPN!
Anoniem: 137469
Afgelopen zondag was de aankloptoon veranderd in een ""normale toon" ? (zoals zonder IPB)
Gisteren (maandag) was de aankloptoon toon weer internationaal.
Dames en heren KPN....
Beslis nu eens wat jullie willen
Gisteren (maandag) was de aankloptoon toon weer internationaal.
Dames en heren KPN....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 20-06-2006 00:37 ]
Ik heb dit probleem indertijd (zeker een half jaar geleden) ook proberen op te lossen. Maar dat werkte niet. De Experia doet niet aan broadcasten van een WOL signaal over een verbinding die niet 'up' is. Gelukkig heb ik een PC die ik kan starten door een belsignaal op de seriele poort te laten 'afgaan'. Als die start, kan ik op afstand wel weer zorgen dat dat bakkie wel aan het broadcasten slaat. En zo kun je dus toch een heel machinepark inschakelenAnoniem: 140942 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:32:
Heeft iemand het toevallig al voor elkaar gekregen om een WOL signaal vanuit het internet binnen het interne netwerk te laten broadcasten. De experiabox laat welliswaar allerlei poorten forwarden, maar verbind die kennelijk pertinent aan een gekozen intern ip adres, met als resultaat:
pc uit? dan komt het WOL signaal kennelijk ook niet door. De pc blijft uit.
Kun je niet op de en of andere manier je oude Speedtouch inschakelen voor het rondsturen van dat Wake-On-Lan signaal?
Anoniem: 170198
Voor zover ik weet (but correct me if i'm wrong...) is een WOL signaal niets anders dan een speciaal ethernet pakketje gericht aan een MAC adres (of broadcastadres). Lijkt me stug dat je zo'n ethernetpakketje zomaar over het internet kan sturen zonder IP er boven.... (of eronder, tis maar hoe je het wil zien) nog afgezien van het feit dat zo'n ethernetpakketje verder niets kan bevatten, dus geen ip protocol aanwezig...Jan-E schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 03:26:
[...]
Ik heb dit probleem indertijd (zeker een half jaar geleden) ook proberen op te lossen. Maar dat werkte niet. De Experia doet niet aan broadcasten van een WOL signaal over een verbinding die niet 'up' is. Gelukkig heb ik een PC die ik kan starten door een belsignaal op de seriele poort te laten 'afgaan'. Als die start, kan ik op afstand wel weer zorgen dat dat bakkie wel aan het broadcasten slaat. En zo kun je dus toch een heel machinepark inschakelen
Kun je niet op de en of andere manier je oude Speedtouch inschakelen voor het rondsturen van dat Wake-On-Lan signaal?
Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat er een apparaat in huis staat die een ingebouwd webservertje heeft die dan op commando zo'n ethernet pakketje kan rondzenden. Zou wel een handige/leuke toevoeging zijn aan de experiabox... webservertje op een of andere onmogelijke poort met een knop om een pc aan te zetten...
Ik heb afgelopen zaterdag mijn pakket binnengekregen. Alles geinstalleerd enz. Nu wil ik mijn installatie gaan activeren via KPN.nl en dan krijg ik de volgende foutmelding:
"Door een technische storing kan uw opdracht niet worden verwerkt. Onze excuses voor dit ongemak.
Probeer het later nogmaals of neem contact op met Klantenservice 0900-0244 (10 cent per minuut)."
Dit is dus al vanaf zaterdag het geval. Ik heb gister maar eens gebeld en die jongen vertelde mij dat dit bij sommige gebruikers gebeurt. Ik moest het maar blijven proberen. Lekker antwoord ook.
Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad?
Internet werkt perfect maar telefoon doet nog niets.
"Door een technische storing kan uw opdracht niet worden verwerkt. Onze excuses voor dit ongemak.
Probeer het later nogmaals of neem contact op met Klantenservice 0900-0244 (10 cent per minuut)."
Dit is dus al vanaf zaterdag het geval. Ik heb gister maar eens gebeld en die jongen vertelde mij dat dit bij sommige gebruikers gebeurt. Ik moest het maar blijven proberen. Lekker antwoord ook.
Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad?
Anoniem: 151624
Even iets anders: welke instellingen moet ik gebruiken voor het bellen vanaf de PC via een softphone. De SIP heb ik wel gevonden, maar geen idee wat de inlog is.
Bij mij duurde het ook even voordat alles geactiveerd kon worden. Geen melding van een storing oid. Telefonie werkt idd pas na activatie via 1369 (dacht ik).Bosluis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 07:53:
Maar hoe lang is even? Ik zal het blijven proberen en dan maar hopen dat het zo snel mogelijk gaat werken.Anoniem: 151624 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 07:55:
[...]
Bij mij duurde het ook even voordat alles geactiveerd kon worden. Geen melding van een storing oid. Telefonie werkt idd pas na activatie via 1369 (dacht ik).
Anoniem: 149630
Heb je wel de splitter er juist tussen zitten? Telefoon moet het gelijk doen hoor (zeker na het bellen van 13XX)Bosluis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 08:18:
[...]
Maar hoe lang is even? Ik zal het blijven proberen en dan maar hopen dat het zo snel mogelijk gaat werken.
De splitter zit er juist tussen. Misschien is het probleem dat de telefoonlijn ook opgeleverd moet worden. Ik ben namelijk net verhuist en had dus nog geen telefoonlijn. Bij mijn aanvraag heb ik dit gemeld. Ik heb 1369 dus ook nog niet kunnen bellen.Anoniem: 149630 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:01:
[...]
Heb je wel de splitter er juist tussen zitten? Telefoon moet het gelijk doen hoor (zeker na het bellen van 13XX)
Ik heb zaterdag om 13.15 IPB voor een kennis aangesloten en geactiveerd. Heb ongeveer 20 minuten gewacht voor voip opkwam en toen 1369 gebeld. Daarna de activatiecode ingevoerd en een KPN account aangemaakt maar kreeg toen ik verder wou ook de melding wegens technische storing enz..Bosluis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 08:18:
[...]
Maar hoe lang is even? Ik zal het blijven proberen en dan maar hopen dat het zo snel mogelijk gaat werken.
Zondagmiddag kon ik uiteindelijk de activatie afronden en was de link internetplusbellen beschikbaar op (de zaterdag al aangemaakte) "mijn KPN". Ik kan me overigens voorstellen dat dit erg verwarrend kan zijn want je zou kunnen denken dat je hier zelf iets niet goed doet (omdat op het door jouw opgegeven emailadres wel een bevestiging van de zojuist aangemaakte account komt) , waardoor je tig accounts zou kunnen gaan aanmaken in de hoop dat hij een keer pakt. Het zou beter zijn als je dan ook geen "mijn KPN" account kunt aanmaken bij een storing.
[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear28 op 20-06-2006 09:46 ]
Dan kan je splitter er tussenuit, omdat er alleen maar een adsl signaal op je aansluiting zit. Probeer de Experia eens te powercycelen en wacht dan tot voip opkomt. Lukt het dan nog niet dan is waarschijnlijk je profiel niet geladen en kun je beter de helpdesk bellen.Bosluis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:26:
[...]
De splitter zit er juist tussen. Misschien is het probleem dat de telefoonlijn ook opgeleverd moet worden. Ik ben namelijk net verhuist en had dus nog geen telefoonlijn. Bij mijn aanvraag heb ik dit gemeld. Ik heb 1369 dus ook nog niet kunnen bellen.
Sorry Lanfear 28 wat bedoel je met powercycelen? Ik zal vanmiddag als ik thuis ben de splitter er tussen uit halen.Lanfear28 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:36:
[...]
Dan kan je splitter er tussenuit, omdat er alleen maar een adsl signaal op je aansluiting zit. Probeer de Experia eens te powercycelen en wacht dan tot voip opkomt. Lukt het dan nog niet dan is waarschijnlijk je profiel niet geladen en kun je beter de helpdesk bellen.
De stroom er ff vanafBosluis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:41:
[...]
Sorry Lanfear 28 wat bedoel je met powercycelen? Ik zal vanmiddag als ik thuis ben de splitter er tussen uit halen.
Je stuurt zo'n WOL pakketje naar het publieke IP-adres van een ADSL-modem, waarna dat ADSL-modem er een link-layer broadcast op het interne netwerk van maakt. Citaat van depicus.com:Anoniem: 170198 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 07:30:
Voor zover ik weet (but correct me if i'm wrong...) is een WOL signaal niets anders dan een speciaal ethernet pakketje gericht aan een MAC adres (of broadcastadres). Lijkt me stug dat je zo'n ethernetpakketje zomaar over het internet kan sturen zonder IP er boven.... (of eronder, tis maar hoe je het wil zien) nog afgezien van het feit dat zo'n ethernetpakketje verder niets kan bevatten, dus geen ip protocol aanwezig...
Zie het als een vuurpijl, die bij aankomst op een IP-adres (of een beperkte range van publieke IP-adressen) uiteenspat. De ontvangende router (in dit geval dus het ADSL-modem) moet dan wel kunnen broadcasten. Een Speedtouch 510 doet dat keurig, maar de Experia niet. Ik gebruik het zelf ook wel eens om de PowerPC van mijn Oom wakker te schudden. Dan gaat er een WOL-pakket naar zijn vaste Euronet IP-adres. Daar wordt het opgepikt door de Speedtouch en die zend het door via alle kabeltjes die het intern kan vinden. Bingo.An IP directed broadcast is a datagram which is sent to the broadcast address of a subnet to which the sending machine is not directly attached. The directed broadcast is routed through the network as a unicast packet until it arrives at the target subnet, where it is converted into a link-layer broadcast.
iemand nog enig idee welke instellingen ik moet gebruiken voor het bellen vanaf de PC via een softphone. De SIP heb ik wel gevonden, maar geen idee wat de inlog is. Ik heb mijn oude KPN nummer en geen extra VOIP nummer.
Anoniem: 173040
Staat veel over geschreven in [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6.Anoniem: 151624 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:20:
iemand nog enig idee welke instellingen ik moet gebruiken voor het bellen vanaf de PC via een softphone. De SIP heb ik wel gevonden, maar geen idee wat de inlog is. Ik heb mijn oude KPN nummer en geen extra VOIP nummer.
Maar je moet wel een 084 nummer hebben anders wordt het niets.
Anoniem: 137469
Even terug komen op eerdere meldingen van port 21 van de EB box. (schopje
)
Zijn er nog meer gebruikers, (Isdn of Pots), wanneer zij een gerichte scan op alleen port 21 uitvoeren de melding closed i.p.v. stealth krijgen. Via GRC.com , SOS Sygate, PCFlank, of elke ander testsite. Uit eerdere meldingen komt dit voor, maar niet bij iedereen.
Zit op een terugkoppeling van kpn te wachten, na aanleiding van een mail met screenshots.
Draai zelf XP sp2 zonder iets extra's. Onder Mijn KPN staat de firewall op standaard en in de box op hoog. ( Het kan 4 weken duren op een reactie van kpn)
Zijn er nog meer gebruikers, (Isdn of Pots), wanneer zij een gerichte scan op alleen port 21 uitvoeren de melding closed i.p.v. stealth krijgen. Via GRC.com , SOS Sygate, PCFlank, of elke ander testsite. Uit eerdere meldingen komt dit voor, maar niet bij iedereen.
Zit op een terugkoppeling van kpn te wachten, na aanleiding van een mail met screenshots.
Draai zelf XP sp2 zonder iets extra's. Onder Mijn KPN staat de firewall op standaard en in de box op hoog. ( Het kan 4 weken duren op een reactie van kpn)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 20-06-2006 13:50 ]
Werkt bij iemand voicemail al? Bij mij mist nog steeds de optie om je pincode te wijzigen. Ik heb zelf Surfen en Bellen.
Anoniem: 84341
zodra je volledig geporteerd bent zou dit moeten werken en kun je via de site alles instellen. mocht het niet werken: gewoon even contact opnemen met de HD...musicfreak2006 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:48:
Werkt bij iemand voicemail al? Bij mij mist nog steeds de optie om je pincode te wijzigen. Ik heb zelf Surfen en Bellen.
Ok, zo iets had ik ook al in gedachten, maar naar mijn idee dacht ik dat dat nog al een security issue (stroomverbruik) is...Jan-E schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:59:
Je stuurt zo'n WOL pakketje naar het publieke IP-adres van een ADSL-modem, waarna dat ADSL-modem er een link-layer broadcast op het interne netwerk van maakt.
Zie het als een vuurpijl, die bij aankomst op een IP-adres (of een beperkte range van publieke IP-adressen) uiteenspat. De ontvangende router (in dit geval dus het ADSL-modem) moet dan wel kunnen broadcasten. Een Speedtouch 510 doet dat keurig, maar de Experia niet. Ik gebruik het zelf ook wel eens om de PowerPC van mijn Oom wakker te schudden. Dan gaat er een WOL-pakket naar zijn vaste Euronet IP-adres. Daar wordt het opgepikt door de Speedtouch en die zend het door via alle kabeltjes die het intern kan vinden. Bingo.
Blijkbaar is het dus iets wat een speedtouch wel doet maar de experiabox niet...
Anoniem: 175350
Hetzelfde gebeurd overigens ook tijdens het kijken van een live stream (Windows Media) zoals bijvoorbeeld www.talpa.tv. De eerste periode bij gebruik van de Experiabox had ik dit niet, lijkt wel of dit sinds de recente ISDN firmware update komt...Anoniem: 175350 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:57:
Misschien kent iemand dit probleem:
Wellicht kennen de meeste de optie in iTunes om via het netwerk de muziek van een PC af te spelen (streamen) op een andere PC. Hier ligt bij mij nu het probleem...zodra via de WiFi ik mijn muziek wil afspelen loopt de snelheid terug van 48Mb naar soms een 1Mb verbinding en dit blijft continue op en neer gaan. Met als gevolg dat iTunes te weinig data krijgt en steeds gaat bufferen.
Iemand?pven schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:32:
Twee vraagjes waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:
• is het mogelijk om Skype aan de EB te koppelen, zodat ik via de analoge poort gesprekken via Skype kan voeren?
• stel dat ik over zes maanden verhuis (over een paar weken krijg ik IPB, mijn huidige ISDN-lijn gaat eruit), kan ik dan de lijn mee verhuizen of moet ik dan opzeggen en weer opnieuw aanvragen?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Zet UDP eens uit in je Media Player: Extra, Opties, Netwerk.Anoniem: 175350 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:11:
Hetzelfde gebeurt overigens ook tijdens het kijken van een live stream (Windows Media) zoals bijvoorbeeld www.talpa.tv. De eerste periode bij gebruik van de Experiabox had ik dit niet, lijkt wel of dit sinds de recente ISDN firmware update komt...
Ik kom net bij de buren vandaan..op het normale experia adres kun je wachten tot je een ons weegt..maar geen webinterface...Anoniem: 170198 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:06:
[...]
Bijna goed Nick: Standaard staat wifi niet aan inderdaad, maar je kan het gewoon aanzetten via de webinterface. (ook informatie uit de eerste hand: collega heeft Slim)
Misschien via een ander adres dan ? op de page staat er niets over...
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 20-06-2006 19:55 ]
Anoniem: 140942
Ik was al bang dat de experiabox hiermee dus niet overweg kan.Jan-E schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:59:
[...]
Je stuurt zo'n WOL pakketje naar het publieke IP-adres van een ADSL-modem, waarna dat ADSL-modem er een link-layer broadcast op het interne netwerk van maakt. Citaat van depicus.com:
[...]
Zie het als een vuurpijl, die bij aankomst op een IP-adres (of een beperkte range van publieke IP-adressen) uiteenspat. De ontvangende router (in dit geval dus het ADSL-modem) moet dan wel kunnen broadcasten. Een Speedtouch 510 doet dat keurig, maar de Experia niet. Ik gebruik het zelf ook wel eens om de PowerPC van mijn Oom wakker te schudden. Dan gaat er een WOL-pakket naar zijn vaste Euronet IP-adres. Daar wordt het opgepikt door de Speedtouch en die zend het door via alle kabeltjes die het intern kan vinden. Bingo.
Jammer maar helaas. Ik heb dit zojuist dan ook maar als een feature request opgegeven op de Siemens website. Een kijken of er reactie op komt. siemens Customer Care Forum
Bedankt voor je bevestiging. (al had ik liever een oplossing gehoord
Verder werkt bij mij tot zover alles gewoon prima en naar behoren.
Ben 18 mei al geporteerd. Sinds die tijd geen voicemail. Had al eerder helpdesk gebeld hierover en diverse mailtjes gestuurd, maar geen reactie.Anoniem: 84341 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:25:
[...]
zodra je volledig geporteerd bent zou dit moeten werken en kun je via de site alles instellen. mocht het niet werken: gewoon even contact opnemen met de HD...
Vanmiddag maar weer gebeld met helpdesk. Bij hun was niets bekend over een eerdere melding. Verhaal uitgelegd en werd toen doorverbonden met technische afdeling. Gevraagd werd mijn 06 te geven en ze belden mij daar op terug. Van alles geprobeerd. Man kwam er ook niet uit. Al met al ruim 1 uur heb ik hem aan de telefoon gehad. Hij zal probleem doorsturen en ze gaan nu alle instellingen checken. Wordt hier over terug gebeld.
Vraagje aan diegene die ook Surfen en Bellen heeft. Als jullie inloggen op "mijn KPN" zien jullie dan ook de optie "internetplusbellen"? Om daar gegevens te veranderen. Of is deze optie er alleen als je IPB KPN of Planet hebt?
De man van de helpdesk had het hier nl. over, maar wist niet of dit ook bij Hetnet klanten het geval was. Had hier geen ervaring mee.
Ow nog een vraag: Krijgen jullie ook meerdere facturen van Hetnet per maand? Ik krijg nl. elke maand rond de 10e een factuur van 0 euro en rond de 17e een factuur met alle kosten van abo en gesprek. Vind die 0 euro abo. beetje vreemd. Spook nota?
En als laatste vraag: Afgelopen weekend liep ik toevallig bij de EB langs en zag dat tel2 lampje knipperde terwijl ik hier geen telefoon op aan heb gesloten en ook geen 2e nummer heb.
Het lampje bleef knipperen. Ik heb er toen een toestel op aangeloten en die ging toen over. Ik zag geen nummer in het scherm. Toen ik opnam, hoorde ik niets en heb toen neergelegd. Toen ik telefoon weer oppakte had ik een kiestoon. Vreemd. Ik belde naar mijn mobiel, maar ging niet over.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat ik een oplossing voor je heb op datzelfde Siemens Forum. Weliswaar voor de SX541, maar dat is een voorloper van de SX551. Dus het zou best eens kunnen werken...Anoniem: 140942 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:54:
Bedankt voor je bevestiging. (al had ik liever een oplossing gehoord)
Zoek anders eens op WOL aldaar.
Kort antwoord: Nee, Nee.pven schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:32:
Twee vraagjes waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:
• is het mogelijk om Skype aan de EB te koppelen, zodat ik via de analoge poort gesprekken via Skype kan voeren?
• stel dat ik over zes maanden verhuis (over een paar weken krijg ik IPB, mijn huidige ISDN-lijn gaat eruit), kan ik dan de lijn mee verhuizen of moet ik dan opzeggen en weer opnieuw aanvragen?
Langer antwoord: Je kan ongetwijfeld skype gebruiken, maar niet met je KPN nummer. Deze blijft in de ExperiaBox...
Verhuizen kan gewoon geregeld worden via de KPN klantenservice (als je KPN IPB hebt...) Geef het wel ruim vantevoren door dat je gaat verhuizen (tenminste 3 weken vantevoren) Je kan dus gewoon je IPB lijn verhuizen.
Jammer, het is zo snel op te lossen...musicfreak2006 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:31:
Ben 18 mei al geporteerd. Sinds die tijd geen voicemail. Had al eerder helpdesk gebeld hierover en diverse mailtjes gestuurd, maar geen reactie.
Volgens mij moet je bij het nummer van hetnet (0900-1407) optie 3 en dan 1 kiezen: zit je meteen goed...Vanmiddag maar weer gebeld met helpdesk. Bij hun was niets bekend over een eerdere melding. Verhaal uitgelegd en werd toen doorverbonden met technische afdeling. Gevraagd werd mijn 06 te geven en ze belden mij daar op terug. Van alles geprobeerd. Man kwam er ook niet uit. Al met al ruim 1 uur heb ik hem aan de telefoon gehad. Hij zal probleem doorsturen en ze gaan nu alle instellingen checken. Wordt hier over terug gebeld.
Surfen en Bellen is gebaseerd op IPB, dus het zou kunnen dat er nog wat sporen van IPB te zien zijn...Vraagje aan diegene die ook Surfen en Bellen heeft. Als jullie inloggen op "mijn KPN" zien jullie dan ook de optie "internetplusbellen"? Om daar gegevens te veranderen. Of is deze optie er alleen als je IPB KPN of Planet hebt?
De man van de helpdesk had het hier nl. over, maar wist niet of dit ook bij Hetnet klanten het geval was. Had hier geen ervaring mee.
Misschien is je vorige abonnement van HetNet nog niet helemaal goed afgesloten? Je zou er nog eens een mailtje aan kunnen wagen als je er vanaf wil...Ow nog een vraag: Krijgen jullie ook meerdere facturen van Hetnet per maand? Ik krijg nl. elke maand rond de 10e een factuur van 0 euro en rond de 17e een factuur met alle kosten van abo en gesprek. Vind die 0 euro abo. beetje vreemd. Spook nota?
Weet je zeker dat je 18 mei was uitgeporteerd? Splitter al verwijderd?En als laatste vraag: Afgelopen weekend liep ik toevallig bij de EB langs en zag dat tel2 lampje knipperde terwijl ik hier geen telefoon op aan heb gesloten en ook geen 2e nummer heb.
Het lampje bleef knipperen. Ik heb er toen een toestel op aangeloten en die ging toen over. Ik zag geen nummer in het scherm. Toen ik opnam, hoorde ik niets en heb toen neergelegd. Toen ik telefoon weer oppakte had ik een kiestoon. Vreemd. Ik belde naar mijn mobiel, maar ging niet over.
Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 21-06-2006 07:40 ]
Anoniem: 84341
als het net klant zou je verder niets te maken moeten hebben met "mijnKPN". dit word alleen gebruikt door klanten van KPN zelf, klanten van planet loggen in via de site van planet en krijgen een soortgelijke interface. Het net heeft echter een eigen interface voor dat hele gebeuren...musicfreak2006 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:31:
Vraagje aan diegene die ook Surfen en Bellen heeft. Als jullie inloggen op "mijn KPN" zien jullie dan ook de optie "internetplusbellen"? Om daar gegevens te veranderen. Of is deze optie er alleen als je IPB KPN of Planet hebt?
Anoniem: 143386
Ben zojuist geporteerd, heb een Amerikaanse oproeptoon (klinkt toch wel mooi
) en het is me gelukt om mijn geografische nummer(s) te gebruiken met X-Lite, door middel van de serveradressen van een 084-nummer. Werkt tot nu toe allemaal prima! Alleen 'Factuur online' in de Het Net-omgeving stuurt me naar de link http://www.kpn.comhetnet.nl/, die natuurlijk niet werkt. En driegesprek werkt nog als een tierelier.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 21-06-2006 11:09 ]
Anoniem: 61137
Gaat de normale telefoon dan ook nog over als je de geografische nummer in X-Lite gebruikt?Anoniem: 143386 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:55:
Ben zojuist geporteerd, heb een Amerikaanse oproeptoon (klinkt toch wel mooi) en het is me gelukt om mijn geografische nummer(s) te gebruiken met X-Lite, door middel van de serveradressen van een 084-nummer. Werkt tot nu toe allemaal prima! Alleen 'Factuur online' in de Het Net-omgeving stuurt me naar de link http://www.kpn.comhetnet.nl/, die natuurlijk niet werkt. En driegesprek werkt nog als een tierelier.
Nope, alleen X-Lite gaat dan over. Ik kreeg trouwens nou opeens weer de Nederlandse oproeptoon, zou het met de routering naar de IPB-centrale te maken hebben ofzoiets?Anoniem: 61137 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:26:
[...]
Gaat de normale telefoon dan ook nog over als je de geografische nummer in X-Lite gebruikt?
Ik heb niet eerder een abo. van Hetnet gehad. Wel zal het te maken kunnen hebben met een eerdere aanvraag[ van Surfen en Bellen wat toen fout ging. Dat was toen op 10 maart en sinds die tijd krijg ik elke maand rond de 10de een 0 euro factuur. Ze hebben later handmatig mijn order opnieuw ingevoerd waardoor aanvraag wel lukte.Anoniem: 170198 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:35:
[...]
Misschien is je vorige abonnement van HetNet nog niet helemaal goed afgesloten? Je zou er nog eens een mailtje aan kunnen wagen als je er vanaf wil...
Ja dat weet ik eigenlijk wel zeker. De splitter is er ook tussen uit. En als ik ons nummer bel, hoor ik de internationale aankloptoon. Als ik via onze eigen telefoon ** doe krijg ik geen kiestoon.[...]
Weet je zeker dat je 18 mei was uitgeporteerd? Splitter al verwijderd?
Voor de portatie wou dat nog wel.
[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak2006 op 21-06-2006 17:07 ]
We kregen van KPN een brief dat er voor ons een Mijn KPN account was aangemaakt. Hier kunnen we gewoon op inloggen en facturen inzien van de analoge lijn en de gesprekken die via voip plaats vinden.Anoniem: 84341 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:59:
[...]
als het net klant zou je verder niets te maken moeten hebben met "mijnKPN". dit word alleen gebruikt door klanten van KPN zelf, klanten van planet loggen in via de site van planet en krijgen een soortgelijke interface. Het net heeft echter een eigen interface voor dat hele gebeuren...
Onze oude Mijn KPN account toen we nog analoog hadden bestaat nog wel, maar daar kunnen we verder geen gegevens meer in vinden zoals rekening online.
De optie internetplusbellen vinden we niet in Mijn KPN, wat natuurlijk te maken heeft met dat we Surfen en Bellen hebben.
Maar de man van de helpdesk had het er wel over dat ie zag dat deze optie mist.
Beetje vreemd allemaal. We wachten af wat ze ons te melden hebben.
@musicfreak2006: Die dikgedrukte letters zijn vervelend....
Bel even met de HD en vraag naar de factuurgevens online op breedbandportal.kpn.com. Je zou een gebruikersnaam en p/w moeten krijgen waarmee je op de breedbandportal je factuur (lopende en 2-3 vorige) kunt bekijken.Anoniem: 143386 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:55:
Ben zojuist geporteerd, heb een Amerikaanse oproeptoon (klinkt toch wel mooi) en het is me gelukt om mijn geografische nummer(s) te gebruiken met X-Lite, door middel van de serveradressen van een 084-nummer. Werkt tot nu toe allemaal prima! Alleen 'Factuur online' in de Het Net-omgeving stuurt me naar de link http://www.kpn.comhetnet.nl/, die natuurlijk niet werkt. En driegesprek werkt nog als een tierelier.
Nog langer antwoord: technisch kan het wel, maar KPN staat het niet toe. Maar dat XS4ALL VoIP account staat nog steeds keurig gekoppeld aan mijn Tel2. Ben benieuwd of dat de firmware update naar 1.38 overleeft (die ik nog niet gehad heb).Anoniem: 170198 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:35:
Kort antwoord: Nee, Nee.
Langer antwoord: Je kan ongetwijfeld skype gebruiken, maar niet met je KPN nummer. Deze blijft in de ExperiaBox...
Sorry zal het niet weer doen. Heb het veranderd. D8 dat het overzichtelijker was en de optie vet staat erbij,dus d8 dat het mocht.Edmund schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:44:
@musicfreak2006: Die dikgedrukte letters zijn vervelend....
Van mij mag je. Maar ik vond het nogal lastig lezen. Maar goed, terug ontopic dan maar...musicfreak2006 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:10:
[...]
Sorry zal het niet weer doen. Heb het veranderd. D8 dat het overzichtelijker was en de optie vet staat erbij,dus d8 dat het mocht.
Zo klopt het als ik dit zo in de TS zet?
Ik heb zelf geen extra nummer dus kan niets testen, etc. Vergeet ik iets of klopt er iets niet? Ik heb de info uit de voorgaande delen.Met je geografische nummer kun je niet via x-lite bellen, want daar heb je de inloggegevens niet voor. En KPN zal die ook niet vrijgeven.
X-lite moet met de volgende instellingen ingesteld worden:
Display Name: Je telefoonnummer
Username: Je telefoonnummer
Authorization User: Je telefoonnummer
Password: Je wachtwoord
Domain/Realm: 213.75.12.214
Register with domain and recieve calls aangevinkt
Kies hier voor Proxy -> Sip Proxy: 213.75.12.214:5073
[ Voor 6% gewijzigd door Edmund op 21-06-2006 18:16 ]
Anoniem: 172486
Hoe ben je bij het VOIP deel gekomen? Telnet?Jan-E schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:58:
[...]
Nog langer antwoord: technisch kan het wel, maar KPN staat het niet toe. Maar dat XS4ALL VoIP account staat nog steeds keurig gekoppeld aan mijn Tel2. Ben benieuwd of dat de firmware update naar 1.38 overleeft (die ik nog niet gehad heb).
Deel je kennis
Technisch kan het niet! Skype gebruikt het SIP-protocol niet, maar een eigen, gesloten protocol. Daarom moet alle Skype-apparatuur altijd via een computer met Skype lopen.Jan-E schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:58:
[...]
Nog langer antwoord: technisch kan het wel, maar KPN staat het niet toe. Maar dat XS4ALL VoIP account staat nog steeds keurig gekoppeld aan mijn Tel2. Ben benieuwd of dat de firmware update naar 1.38 overleeft (die ik nog niet gehad heb).
Ik kreeg bij mijn 084-nummers ook die server en poort, maar zou dat voor iedereen gelden? Volgensmij zijn er wel meerdere server en poort combinaties...Edmund schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:13:
Zo klopt het als ik dit zo in de TS zet?
[...]
Ik heb zelf geen extra nummer dus kan niets testen, etc. Vergeet ik iets of klopt er iets niet? Ik heb de info uit de voorgaande delen.
Ik heb meerdere 084 nummers met verschillende account gegevens (servers en poorten)Anoniem: 143386 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:34:
Ik kreeg bij mijn 084-nummers ook die server en poort, maar zou dat voor iedereen gelden? Volgensmij zijn er wel meerdere server en poort combinaties...
Anoniem: 179947
Ik heb sinds gisteren Surfen&Bellen geactiveerd. Het werkt op zich goed. Het enige vreemde vond ik, dat terwijl ik aan het bellen was, iemand anders (die mij opbelde) opeens het hele gesprek overnam. Die kreeg dus geen ingesprektoon, maar drukte het andere gesprek gewoon weg... Nou ja, ook niet helemaal, de eerste persoon kon het hele gesprek met de tweede persoon van twee kanten volgen. Ook enkele malen gehad dat ik iemand belde, en helemaal niets hoorde, terwijl de persoon aan de andere kant wel opnam en mij hoorde.
Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat dit na de 'portering' over zal zijn. Het eerste zal wel komen doordat ik via de voip bel, maar nog gebeld word via de analoge lijn.
Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat dit na de 'portering' over zal zijn. Het eerste zal wel komen doordat ik via de voip bel, maar nog gebeld word via de analoge lijn.
Helemaal correct: na portering gebeurt dit niet meer.Anoniem: 179947 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:48:
Ik heb sinds gisteren Surfen&Bellen geactiveerd. Het werkt op zich goed. Het enige vreemde vond ik, dat terwijl ik aan het bellen was, iemand anders (die mij opbelde) opeens het hele gesprek overnam. Die kreeg dus geen ingesprektoon, maar drukte het andere gesprek gewoon weg... Nou ja, ook niet helemaal, de eerste persoon kon het hele gesprek met de tweede persoon van twee kanten volgen. Ook enkele malen gehad dat ik iemand belde, en helemaal niets hoorde, terwijl de persoon aan de andere kant wel opnam en mij hoorde.
Anoniem: 140942
Ik heb deze post van Bloederle aldaar eens doorgenomen. Ik begrijp echter niet wat hij of zij heeft gedaan om m.b.v. Upnp, WOL te kunnen gebruiken.Jan-E schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:12:
[...]
Ik denk dat ik een oplossing voor je heb op datzelfde Siemens Forum. Weliswaar voor de SX541, maar dat is een voorloper van de SX551. Dus het zou best eens kunnen werken...
Zoek anders eens op WOL aldaar.
Upnp is zover ik heb begrepen, ontworpen zodat software die op een pc binnen een netwerk draait zonder tussenkomst van de gebruiker poorten kan openen van een router. De router zal deze poorten nadat ze niet meer nodig zijn automatisch weer sluiten. Gemakkelijk bij bijvoorbeeld p2p software, welke vaak verbindingen via bepaalde poorten moet accepteren. (b.v. e-mule low id / high id)
Dit lijkt in eerste instantie dus wel handig voor de leek die PortForwarding niet onder de knie krijgt, maar blijkt minder handig met het oog op veiligheid, aangezien daar kennelijk onvoldoende aandacht is besteed. Hitman Pro Upnp onderzoekje
Maar gezien de reden waarom iemand WOL nodig heeft (geen enkele pc binnen het netwerk zal aan staan), begrijp ik ook niet in welk opzicht deze Upnp functionaliteit nu een uitkomst heeft geboden voor de situatie met de SX541 van Bloederle
Maar misschien dat iemand anders de Upnp oplossing van Broederle anders ziet?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 140942 op 21-06-2006 22:29 . Reden: link gefixt ]
Yup. Telnet. Heeft een halve dag open gestaan. Was genoegAnoniem: 172486 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:38:
Hoe ben je bij het VOIP deel gekomen? Telnet?
Deel je kennis
Bij mij werkt factuur online ook niet. Krijg ook dezelfde foutmelding. Heb helpdesk gemaild. Ook over de dubbele factuur die we elke maand krijgen.Anoniem: 143386 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:55:
Anoniem: 162495
Heb je misschien de grijze bijgeleverde kabel tussen het is/ra en de splitter zitten?Anoniem: 179947 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:48:
Zoja, vervang deze dan door een witte bijgeleverde kabel.
Deze problemen (zo is mij verteld) worden dan in 90% van dit soort gevallen opgelost.
Is gewoon een kwestie dat als iemand van het analoge net belt en iemand op het IPB netwerk dat de een de ander wegdrukt.
Je voert omdat de portering niet is doorgevoerd als het ware 2 gesprekken.
Uitgaand over IPB, inkomend nog over de oude lijn.
Belt er dan toevallig iemand over IPB dan heb je uitgaand IPB, inkomend analoog,inkomend IPB en dat kan de experia niet hebben met als resultaat dat de boel wordt weggedrukt.
KPN gaat er vanuit dat de kans dat je toevallig in die paar dagen voor portering,en inkomend analoog wordt gebelt en tegelijk inkomend via IPB een gesprek krijgt niet zo groot is.
Inkomend IPB weet niet dat inkomend analoog al bezet is en andersom.
Het switchen van kabeltjes helpt hierbij niets.
Je voert omdat de portering niet is doorgevoerd als het ware 2 gesprekken.
Uitgaand over IPB, inkomend nog over de oude lijn.
Belt er dan toevallig iemand over IPB dan heb je uitgaand IPB, inkomend analoog,inkomend IPB en dat kan de experia niet hebben met als resultaat dat de boel wordt weggedrukt.
KPN gaat er vanuit dat de kans dat je toevallig in die paar dagen voor portering,en inkomend analoog wordt gebelt en tegelijk inkomend via IPB een gesprek krijgt niet zo groot is.
Inkomend IPB weet niet dat inkomend analoog al bezet is en andersom.
Het switchen van kabeltjes helpt hierbij niets.
Anoniem: 179651
Ik heb IP plus via Planet aangevraagd en krijg binnenkort de apparatuur in huis. Ik heb het economy pakket en kan dus slechts met één nummer bellen. Op het hoofdnummer heb ik onbeperkt bellen aangevraagd. Op het tweede nummer ( ik heb isdn) wilde ik dat ook, maar dat kost 10 euro per maand extra. Waaroim betaal ik voor twee nummers, terwijl ik toch maar met een nummer tegelijk kan bellen. Ik kan dus maar een gesprek voeren. Heeft iemand dit al bij de hand gehad, want van planet krijg ik standaard antwoord
gr
Nona
gr
Nona
Anoniem: 154872
Kijk da's logisch jij kunt maar met 1 telefoon bellen maar je huisgenoten kunnen de andere lijn wel gebruiken. Vandaar die € 10,- als je onbeperkt wilt bellen met dat extra nummer.Anoniem: 179651 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:15:
Waarom betaal ik voor twee nummers, terwijl ik toch maar met een nummer tegelijk kan bellen. Ik kan dus maar een gesprek voeren. Heeft iemand dit al bij de hand gehad, want van planet krijg ik standaard antwoord
gr
Nona
En die belonbeperkt altijd optie kan je ook gewoon stopzetten als je die lijn toch niet gebruikt om uit te bellen. Kan je doen via "beheer telefoniegegevens".Anoniem: 154872 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:33:
[...]
Kijk da's logisch jij kunt maar met 1 telefoon bellen maar je huisgenoten kunnen de andere lijn wel gebruiken. Vandaar die € 10,- als je onbeperkt wilt bellen met dat extra nummer.
(Met je abo kan je maar een gesprek tegelijk voeren, wil niet zeggen dat je nooit met dat andere nummer zou kunnen bellen.)
Je zegt zelf,ik kan maar op 1 lijn tegelijk uitbellen (hoofdnummer) waarom zou je dan op je tweede nummer gaan uitbellen ?Anoniem: 179651 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:15:
Ik heb IP plus via Planet aangevraagd en krijg binnenkort de apparatuur in huis. Ik heb het economy pakket en kan dus slechts met één nummer bellen. Op het hoofdnummer heb ik onbeperkt bellen aangevraagd. Op het tweede nummer ( ik heb isdn) wilde ik dat ook, maar dat kost 10 euro per maand extra. Waaroim betaal ik voor twee nummers, terwijl ik toch maar met een nummer tegelijk kan bellen. Ik kan dus maar een gesprek voeren. Heeft iemand dit al bij de hand gehad, want van planet krijg ik standaard antwoord
gr
Nona
Ik had ook isdn,maar als ik op meerdere nummers wil uitbellen,ook al kan ik maar een gesprek tegelijk voeren,dan zal ik ook op die meerdere nummers onbeperkt moeten betalen.
Je krijgt dus de situatie dat je op meerdere nummers bereikbaar bent,maar slechts met 1 nummer uitbelt.
Op dat nummer neem je onbeperkt bellen en klaar ben je.
Je kan dat andere nummer wel doorgetrokken hebben naar je buren,die betalen dan geen abonnementskosten en zouden dan ook nog eens via jouw 10 euro,onbeperkt kunnen bellen.
Met 8 nummers kan je zo een heel blok bedienen.
Natuurlijk,dit is onzin,maar de regel is simpel,je betaalt per nummer.
Je moet dus of 10 euro extra dokken voor het gemak dat je ook onbeperkt kan bellen op dat tweede nummer,of het uitbellen beperken tot dat ene nummer waarop je onbeperkt hebt.
Ik zou ook maar één gesprek tegelijk kunnen voeren volgens Het Net, maar ik kan gewoon bellen en gebeld worden op mijn andere nummer als de eerste in gesprek is. Heel vreemd.Anoniem: 179651 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:15:
gr
Nona
Ben je al geporteerd? Anders klopt dat nameljk, je hebt dan feitelijk zowel PSTN/ISDN als VoIP.Anoniem: 143386 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:47:
[...]
Ik zou ook maar één gesprek tegelijk kunnen voeren volgens Het Net, maar ik kan gewoon bellen en gebeld worden op mijn andere nummer als de eerste in gesprek is. Heel vreemd.
Ja, ik ben al geporteerd. Ik kan zelfs een conferentie maken vanuit mijn eerste geografische nummer naar mijn tweede geografische nummer en mijn 084-nummer, wat dus betekent dat ik eigenlijk 4 lijnen tegelijk gebruik (maar mijn ADSL-verbinding kan dat niet aan qua upload).stelling schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:14:
[...]
Ben je al geporteerd? Anders klopt dat nameljk, je hebt dan feitelijk zowel PSTN/ISDN als VoIP.
Anoniem: 149630
Heb nog steeds de firmware man 14 maart. Wat is er eigenlijk nieuw aan de versie van 28 april (of is er functioneel niks verandert, enkel technisch)?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 149630 op 22-06-2006 15:06 ]
Restore to factory defaults zet inderdaad even het telnet deel open .... wel wordt dan een nieuwe versie van de software binnengehaald (14 mrt -> 28 apr)!Jan-E schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:06:
[...]
Yup. Telnet. Heeft een halve dag open gestaan. Was genoeg
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172486 op 22-06-2006 21:55 ]
Hebben jullie ook problemen met bellen en gebeld worden? Sinds vandaag kunnen veel mensen me niet bereiken, telefoon gaat niet over bij mij en zij krijgen de welbekende 3-toon "verkeerd verbonden"...
Zojuist ontdekt op HetNet site dat ze groot onderhoud hebben tot ma 26 juni 8 uur. o.a. telefoniebeheer niet bereikbaar. Hopelijk werkt alles daarna goed. Zoals factuur online.
Zie link http://www.hetnet.nl/onderhoud/
Zie link http://www.hetnet.nl/onderhoud/
Sinds een paar dagen eindelijk toegang tot de EB (ISDN versie firmware versie van 28 april 2006 is in de router geladen). Wat mij opvalt is dat sinds de upgrade ik een aantal problemen heb die ik voordien niet had. Helpdesk van Planet gebeld maar die hebben na 6 dagen nog steeds moeite om binnen 48 uur na storingsmelding te reageren. Zij komen telkens met de melding "probeert u het later nog eens", dat moment heb ik nog niet gevonden. Natuurlijk kun je de 2e lijns niet direct bellen.
Klachten die ik heb:-
- EB reboot elke dag op willekeurige momenten
- gesprekken verbreken spontaan na ongeveer 20 minuten
- vaak geen nummerherkenning op inkomende gesprekken (dus ook niet onbekend)
- zeer slechte kwaliteit telefonie (vooral hoorbaar met muziekjes als achtergrond in de wachtrij)
- tel2 knippert (zit geen telefoon op)
Soort- en mede lotgenoten?
- zeer slechte kwaliteit telefonie (vooral hoorbaar met muziekjes als achtergrond in de wachtrij)
Maar staan de VoIP account gegevens er dan in? Of staan die er pas weer in als de zaak alweer dicht zit?Anoniem: 172486 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:47:
Restore to factory defaults zet inderdaad even het telnet deel open .... wel wordt dan een nieuwe versie van de software binnengehaald (14 mrt -> 28 apr)!
Wel een keer meegemaakt dat tel2 knipperde ( zie mijn bericht van dinsdag 20 juni 2006 22:31)jjman schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:16:
Sinds een paar dagen eindelijk toegang tot de EB (ISDN versie firmware versie van 28 april 2006 is in de router geladen). Wat mij opvalt is dat sinds de upgrade ik een aantal problemen heb die ik voordien niet had. Helpdesk van Planet gebeld maar die hebben na 6 dagen nog steeds moeite om binnen 48 uur na storingsmelding te reageren. Zij komen telkens met de melding "probeert u het later nog eens", dat moment heb ik nog niet gevonden. Natuurlijk kun je de 2e lijns niet direct bellen.
en dat ik achtergrond muziek bij Vodafone klantenservice een keer slecht hoorde. Haperingen. Maar ik denk dat dat aan Vodafone zelf ligt. Ik heb HetNet.
[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak2006 op 22-06-2006 22:46 ]
Oud isdn IPB-er:jjman schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:16:
--Rebooten: ja op willekeurige momenten van de dag,volgens IPB kan Siemens ook op het net en reboots geven,maar dat zouden ze niet zo maar mogen doen.
Ik vraag me terdege af of dit wel door Siemens komt.
--Gesprekken die na 20 minuten afgebroken worden,hier had ik last van,meer mensen hadden daar last van,stond ook aan het eind van deel 6.
--Nummerherkenning: ja, mijn siemens dect gaf aan dat er geen gemiste telefoontjes waren terwijl ik wel degelijk een gemist gesprek had,de Philips dect gaf op het scherm: Info
Mijn nummermelder gaf een onleesbaar nummer met idiote tekens.
--Muziekachtergrondjes,met name in de hoge tonen gaat de boel hakkelen en haperen,hier is denk ik telefonie niet voor bedoeld,het spraakspectrum zit lager,hinderlijk is het wel omdat je bang bent dat de haperingen doorgaan als ondertussen de persoon opneemt,als ie jou dan niet hoort en ophangt heb je voor niets gewacht..misschien wel tegen zoveel cent per minuut.
--Tel2 knippert: alleen voor portering en na mijn halve afsluiting.
Anoniem: 149354
Wie heeft tips voor mij. Draadloos met (de nog) bijgeleverde ontvanger krijg ik niet aan de praat. Eerst moest xp pc geupgrade worden naar service pack 2. Na herinstallatie van de siemens ontvanger via de kpn cd, ziet de software van siemens wel de box (na zoek opdracht) Maar heeft er geen verbinding mee. De windows XP software voor draadloos heeft goed signaal maar blijft netwerk adres verkrijgen zeggen en kapt daar na een tijdje mee om later weer hetzelfde te zeggen. Maar niks nada notting verbinding. Zowel xp als de siemens software hebben geen verbinding met de box. Een collega van mij heeft die melding van netwerkadres verkrijgen ook en komt er niet vanaf. Wie weet het???? Verder viel me op dat, als je de siemens software uitzet (monitor) de xp software zegt dat de netwerk adapter niet wpa geschikt is?????? Is de bijgeleverde siemens met bijgeleverde software.... wat is er hier aan de hand. Na meer dan een dag, na het aansluiten van de box op de bestaande aansluiting, brand het voIP lampje nog steeds niet. Vanavond knipperde hij wel. De telefoon heeft nog steeds geen kiestoon weer, maar kan wel bellen en gebeld worden. Helpdesk zegt dat de box misschien te vroeg geleverd is en daarom paar dagen wachten op voIP.
Wie weet antwoord op de 3 problemen/meldingen??
Wie weet antwoord op de 3 problemen/meldingen??
Inmiddels bij een aantal mensen gelezen dat voicemail-in-email werkend is... echter hier kan ik nog steeds niet inloggen.
Ik heb nu sterk het idee dat het aan mij ligt of dat er nog iets fout zij kpn.
Dit vul ik nu in:
telefoonnummer: 0101234567
wachtwoord: wachtwoord
klopt dit dan?
Dit vul ik nu in:
klopt dit dan?
je kan beter je nummer niet hier neerzetten... als googlebot hier voorbij komt staat je nummer een tijdje vast op internet.nickvd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:09:
Inmiddels bij een aantal mensen gelezen dat voicemail-in-email werkend is... echter hier kan ik nog steeds niet inloggen.
Dit vul ik nu in:
klopt dit dan?
Anoniem: 148114
Bij mij klopte dit zo, in het begin lukte inloggen nooit, plotseling wel. Ik heb nimmer met het voicemail nummer gebeld om e.e.a. in te stellen. Uiteraard wel daarna het wachtwoord veranderd en de pincode ingesteld. Sindsdien heb ik een soort online voicemail postbus van KPN, daar kun je ook aangeven de berichten gewoon naar je e-mail postbus door te laten sturen.[b][message=26002443,noline]
Dit vul ik nu in:
klopt dit dan?
die zijn dan zichtbaar...Jan-E schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:34:
[...]
Maar staan de VoIP account gegevens er dan in? Of staan die er pas weer in als de zaak alweer dicht zit?
Het voip lampje van de EB knippert bij mij constant. Ik heb alles vorige week zaterdag aangesloten en eerst brandde het lampje helemaal niet en sinds gisteren alleen knipperen. Ik heb geen kiestoon als ik een telefoon aansluit. Via de site van KPN geven ze aan dat ik een reset uit moet voeren maar dat helpt ook niet. Iemand een idee?
Ik heb ook gisteren de EB ontvangen. ADSL werkt goed. Alleen het VoiP lampje blijft knipperen en ik kan niet telefoneren. Wel gebeld worden (trouwens belabberde geluidskwaliteit)
Helpdesk gebeld en binnen 72 uur bellen ze terug met een evt. oplossing....
tot die tijd moet ik de telefoon rechtstreeks op de splitter aansluiten....
Helpdesk gebeld en binnen 72 uur bellen ze terug met een evt. oplossing....
tot die tijd moet ik de telefoon rechtstreeks op de splitter aansluiten....
Dat is mijn nummer niet, 1234567 bestaat naar mijn weten nietNick39 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:39:
[...]
je kan beter je nummer niet hier neerzetten... als googlebot hier voorbij komt staat je nummer een tijdje vast op internet.
Het was hier al een probleem om de voicemail zelf werkend te krijgen, daar hebben ze alles voor moeten omgooien.Anoniem: 148114 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:10:
[...]
Bij mij klopte dit zo, in het begin lukte inloggen nooit, plotseling wel. Ik heb nimmer met het voicemail nummer gebeld om e.e.a. in te stellen.
Zal kpn wel eens een mailtje sturen hierover...
Anoniem: 180092
Ik krijg een knipperend VoIP lampje. Ik probeer sinds zondag VoIP werkende te krijgen (lampje was dus eerst uit). Na melding hiervan bij KPN en een reset ging 'ie gisteren knipperen.
KPN gebeld, en er blijkt een voip storing te zijn...
Wie weet waar we een overzicht van de huidige storingen op het VoIP netwerk van KPN kunnen vinden.
Vroegâh had ik ADSL van XS4ALL en dan had je een mooi overzicht van de openstaande storingen..
Grtz
KPN gebeld, en er blijkt een voip storing te zijn...
Wie weet waar we een overzicht van de huidige storingen op het VoIP netwerk van KPN kunnen vinden.
Vroegâh had ik ADSL van XS4ALL en dan had je een mooi overzicht van de openstaande storingen..
Grtz
Is er een storing? Ik krijg een kiestoon en kan gesprekken ontvangen, alleen niet zelf bellen. Mijn Fritz!Box Fon meldt Gateway Timeout (504)... Ik kan wel naar IPB-nummers bellen.
Proest... ik dacht echt dat er een ander nummer stond toen ik reageerde.. stom zeg !Anoniem: 137469 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:15:
Off topic:
Dat is mijn nummer niet, 1234567 bestaat naar mijn weten niet
echt wel...![]()
![]()
Link
/edit: geloof wel dat er iedere maand minimaal een keer een landelijke storing is.
Met casema gaat het gewoon goed,ik ben helemaal geen Casema fan,maar het draait als een tierelier,up en download op maximaal met de torrents aan en ik kan gewoon bellen...faxen gaat ook gewoon naar de kpn fax in e-mail nummers,geluidskwaliteit uitstekend.
Uitzending gemist,udp in de windows mediaspeler aan,de x-box.. alles werkt gewoon weer !
(of verzoek ik nu de goden
Anoniem: 119903
Wij hebben sinds net ook een knipperend Voip lampje maar dit is dus een landelijke storing?
Doet het net weer gelukkig. Handige link trouwens
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 119903 op 23-06-2006 20:21 ]
Ik heb vandaag niets gemerktAnoniem: 119903 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:52:
Wij hebben sinds net ook een knipperend Voip lampje maar dit is dus een landelijke storing?
Nog steeds blijft het VOIP lampje knipperen. De 2e lijns helpdesk zegt dat ze niets voor me kunnen doen.... Het heeft te maken met een order die blijft hangen of zo, en daarom wordt er geen telefoonaccount aangemaakt. Via mijn KPN heb ik echter wel internetplusbellen beschikbaar.
Het enige dat ik kon doen is afwachten. Dit is toch wel erg beroerd, ik heb het zondag al geïnstalleerd en nog steeds geen telefoon. ADSL werkte gelijk prima.
Ik hoop dat mijn oude telefoonlijn nu niet wordt afgesloten, want dan heb ik een probleem
Zijn er nog meer mensen die de afgelopen weken internetplusbellen hebben gekregen en dit zelfde probleem hebben ???
Het enige dat ik kon doen is afwachten. Dit is toch wel erg beroerd, ik heb het zondag al geïnstalleerd en nog steeds geen telefoon. ADSL werkte gelijk prima.
Ik hoop dat mijn oude telefoonlijn nu niet wordt afgesloten, want dan heb ik een probleem

Zijn er nog meer mensen die de afgelopen weken internetplusbellen hebben gekregen en dit zelfde probleem hebben ???
Jep !Anoniem: 180092 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 09:27:
Nog steeds blijft het VOIP lampje knipperen. De 2e lijns helpdesk zegt dat ze niets voor me kunnen doen.... Het heeft te maken met een order die blijft hangen of zo, en daarom wordt er geen telefoonaccount aangemaakt. Via mijn KPN heb ik echter wel internetplusbellen beschikbaar.
Ik hoop dat mijn oude telefoonlijn nu niet wordt afgesloten, want dan heb ik een probleem![]()
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb echter nog helemaal geen telefoonlijn omdat ik net verhuist ben. Ik heb internetplusbellen aangevraagd samen met een nieuwe telefoonlijn dus bellen zit er nog niet in.
We wachten wel ff. Moet alleen niet te lang gaan duren.
Anoniem: 177201
Het is mij niet gelukt om vodsl (KPN) en Voip (bijv. voipbuster) tesamen werkend te krijgen op de experiabox. Volgens KPN kan dit ook niet, er is namelijk bij KPN nooit rekeing gehouden met het feit dat iemand wel eens gebruik zou willen maken van een andere Voip aanbieder naast KPN. Vreemd standpunt overigens want KPN is nog altijd erg duur en zijn nog altijd arrogant ook. Dus nu heb ik mijn experiabox aan de kant gezet en gebruik mijn "oude" vertrouwde Speedtouch modem weer met daaropgekoppeld mijn Friz Voip adapter. Mocht iemand wellicht een oplossing hebben hoe beide naast elkaar te gebruiken zijn (eventueel op een ander modem) verneem ik dit graag.
KPN IPB is geen Vodsl, het is gewoon VoIP. Bewijs: ik heb kunnen bellen met mijn geografische nummer via de (Planet) aansluiting van mijn buurvrouw. Er is dus geen sprake van dat dat nummer alleen zou kunnen draaien op mijn eigen ADSL-aansluiting. De geografische nummers zijn net zo 'roaming' als de nomadische 084-nummersAnoniem: 177201 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:11:
Het is mij niet gelukt om vodsl (KPN) en Voip (bijv. voipbuster) tesamen werkend te krijgen op de experiabox.
En de Experia kan wel degelijk 2 verschillende VoIP-aanbieders aan. Zo heb ik op mijn eigen Experia op Tel2 een XS4ALL VoIP account draaien.
Hoe bereik je dat? Je moet zorgen dat je via Telnet bij de VoIP-instellingen van de Experia kunt komen. Lees even terug in dit topic en het vorige topic, hoe anderen dat soms gelukt is. Het laatste bericht was dat je erbij kon komen door de Experia terug te zetten naar de factory defaults.
Beste tweakers,
Sinds ik InternetPlusbellen heb van kpn kan ik geen torrents meer downloaden met azureus etc. Hij geeft dan telkens een NAT probleem aan.
Je zou iets moeten veranderen met port forwarding ofso, heb ik gelezen. Nu heb ik van dit soort dingen geen verstand. Mischien zou iemand mij kunnen vertellen wat ik precies moet doen. (ik gebruik azureus)
Sinds ik InternetPlusbellen heb van kpn kan ik geen torrents meer downloaden met azureus etc. Hij geeft dan telkens een NAT probleem aan.
Je zou iets moeten veranderen met port forwarding ofso, heb ik gelezen. Nu heb ik van dit soort dingen geen verstand. Mischien zou iemand mij kunnen vertellen wat ik precies moet doen. (ik gebruik azureus)
Ik heb hier een probleem met m'n experia box (sx551).
De hele box werkt probleemloos, maar inloggen op de webinterface gaat fout...
Aangezien ik volledig op Linux draai, heb ik als browser de keuze uit Firefox en Konqueror. En als ik met deze probeer in te loggen crashen ze... Het gevolg is dat ik dus niet in de webinterface kan komen en dus ook niks aan kan passen... En ik vind het wat overdreven om met wine IE te draaien puur om m'n router aan te passen...
Is er een manier om via een terminal sessie in te loggen? Of biedt een nieuwe firmware een oplossing?
Aangezien ik volledig op Linux draai, heb ik als browser de keuze uit Firefox en Konqueror. En als ik met deze probeer in te loggen crashen ze... Het gevolg is dat ik dus niet in de webinterface kan komen en dus ook niks aan kan passen... En ik vind het wat overdreven om met wine IE te draaien puur om m'n router aan te passen...
Is er een manier om via een terminal sessie in te loggen? Of biedt een nieuwe firmware een oplossing?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
@nick39:
Sinds wanneer heb je internetplusbellen geïnstalleerd en wacht je al op je VoIP ?
Ik wacht nu al 6 dagen...
Sinds wanneer heb je internetplusbellen geïnstalleerd en wacht je al op je VoIP ?
Ik wacht nu al 6 dagen...
Dat is hier ook met firefox het geval op windows én mac. Echter Internet Explorer en Apple's Safari geven geen problemen.deepbass909 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:17:
Ik vermoed dat het aan die fade effecten ligt...
He kan Konqueror laten identificeer als IE 6.0 en dan werkt hij.deepbass909 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:17:
Klopt van je NAT je moet je port forwarden naar je PC.Deruxian schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:53:
Beste tweakers,
Hoi Jan-E,
er staat in IPB-6 een stukje over de telnet activeren als deze dicht staat op de EB. Weet jij hoe groot de risicos zijn als je dit doet?
Van Bonne9
Bonne9 post niet zoveel zover ik kan zien en jij bent er ook nogal meet bezig dus van daar.
er staat in IPB-6 een stukje over de telnet activeren als deze dicht staat op de EB. Weet jij hoe groot de risicos zijn als je dit doet?
Van Bonne9
Bonne9 post niet zoveel zover ik kan zien en jij bent er ook nogal meet bezig dus van daar.
Dit topic is gesloten.