[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 22:32
deepbass909 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:17:Ik heb hier een probleem met m'n experia box (sx551). De hele box werkt probleemloos, maar inloggen op de webinterface gaat fout... [..] heb ik als browser de keuze uit Firefox en Konqueror. En als ik met deze probeer in te loggen crashen ze...
Ook ik draai 100% met Linux. Ik kan de Experia Box gewoon met Mozilla Firefox configureren.

Ik gebruik de volgende firmware: 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27).

Misschien gaat 't mis met een plugin? Ik gebruik Mozilla Firefox met de volgende plugins:
  • nphelix.so, Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible version 0.4.0.574 built with gcc 4.1.0 on Feb 13 2006
  • libflashplayer.so, Shockwave Flash 7.0 r63
  • libjavaplugin_oji.so, Java(TM) Plug-in 1.5.0_06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Deruxian schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:53:Sinds ik InternetPlusbellen heb van kpn kan ik geen torrents meer downloaden met azureus etc. Hij geeft dan telkens een NAT probleem aan. Je zou iets moeten veranderen met port forwarding ofso, heb ik gelezen. Nu heb ik van dit soort dingen geen verstand. Mischien zou iemand mij kunnen vertellen wat ik precies moet doen. (ik gebruik azureus)
Ik ga er vanuit dat je Windows gebruikt.

Je moet een paar dingen weten:
  • IP-Adres van je PC
  • IP-Adres van je Experia Box (standaard 192.168.2.1)
  • Wachtwoord van de Experia Box (standaard admin)
  • TCP poort wat Azureus gebruikt
Klik op Start
Klik op Uitvoeren
Type CMD en druk op ENTER
Type ipconfig en druk op ENTER
Noteer het ip-adres
Type exit en druk op ENTER

Start - indien nodig - Azureus
Kijk welke poort Azureus gebruikt: Tools, Options, Connections, Incoming TCP/UDP listen port
Noteer het poort-nummer
Sluit - indien gewenst - Azureus

Start je favoriete webbrowser
Navigeer naar 192.168.2.1
Login met het wachtwoord admin (of je wachtwoord indien je de standaard gewijzigd hebt)

Klik op Advanced Settings
Klik op Address Translation (NAT)
Klik op Port Forwarding

Kies onder protocol TCP&UDP
Vul onder Public Port en Local Port het poort-nummer in wat Azureus gebruikt
Vul onder Local IP Address je ip-adres in
Vul eventueel een beschrijving in onder Comment
Zorg er voor dat de regel aangevinkt is onder Enabled
Klik op Add
Klik onderaan de pagina op OK
Klik bovenaan de pagina op Log Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 173040 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:57:
Hoi Jan-E,

er staat in IPB-6 een stukje over de telnet activeren als deze dicht staat op de EB. Weet jij hoe groot de risicos zijn als je dit doet?

Van Bonne9

Bonne9 post niet zoveel zover ik kan zien en jij bent er ook nogal mee bezig dus van daar.
Niet erg groot, lijkt me. Het zal wel vaker voorkomen dat een Experia teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Uiteindelijk moet die dan altijd weer 'up' komen met de KPN instellingen. Doe het wel op een moment dat Mijn KPN werkt en dat de TSM server niet echt belast is. 's Ochtends vroeg of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 180092 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:24:
@nick39:

Sinds wanneer heb je internetplusbellen geïnstalleerd en wacht je al op je VoIP ?

Ik wacht nu al 6 dagen...
Ik heb geen internetplusbellen meer,maar er zijn diversen die jouw probleem ook hebben gehad,dat een order vast bleef staan,gebruik even de search..

In elk geval gaat het niet vanzelf over voor wat ik gelezen heb en moet je kpn blijven bellen.
Tip,gebruik het gratis storingen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

Jan-E schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:16:
[...]
Niet erg groot, lijkt me. Het zal wel vaker voorkomen dat een Experia teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Uiteindelijk moet die dan altijd weer 'up' komen met de KPN instellingen. Doe het wel op een moment dat Mijn KPN werkt en dat de TSM server niet echt belast is. 's Ochtends vroeg of zo.
Thanks. Ga het dinsdag een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Hmpf, het porteren gaat gewoon niet goed bij mijn ouders. Iemand die hier iets zinvols over kan zeggen? De kiestoon blijft aanwezig op de ouderwetse analoge telefoon lijn. Uitgaand bellen via voip en de EB gaat prima. Alleen inkomend gaat vooralsnog op de oude manier - en niet via de EB - althans alleen de ouderwetse telefonie, moderne voip komt al via de EB door.

Dit sukkelt zo al weken door bij KPN en Hetnet terwijl het probleem zich vanzelf verholpen zou hebben.. niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Anoniem: 148114 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:35:
Hmpf, het porteren gaat gewoon niet goed bij mijn ouders. [..] Dit sukkelt zo al weken door [..] terwijl het probleem zich vanzelf verholpen zou hebben..
Ik raad je aan de helpdesk nogmaals te bellen en aan te geven dat eerde gemaakte claims niet correct blijken te zijn; dat het probleem dieper ligt. Vraag om dit uit te laten zoeken, op te lossen en een terugkoppeling te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
Ik wilde eigenlijk gerbuik maken van "extern bureaublad" en binnen mijn netwerk thuis lukt dat prima maar vanaf een andre locatie lukt dat helaas niet.

En als ik mijn router probeer te "pingen" op mijn IP adres krijg ik een time-out.

Kan iemand mijn uitleggen wat ik moet doen om gebruik te kunnen maken van extern bureaublad ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140942

Arie26 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:48:
Ik wilde eigenlijk gerbuik maken van "extern bureaublad" en binnen mijn netwerk thuis lukt dat prima maar vanaf een andre locatie lukt dat helaas niet.

En als ik mijn router probeer te "pingen" op mijn IP adres krijg ik een time-out.

Kan iemand mijn uitleggen wat ik moet doen om gebruik te kunnen maken van extern bureaublad ?
Voor extern bureaublad moet je poort 3389 forwarden naar de gewenste pc (interne ip adres 192.168.2.xxx van die pc voor de portforward gebruiken)
Eventueel kan je ook UltraVNC gebruiken. Hiervoor poort 5800 forwarden en je kan vanaf iedere pc via een browser je pc overnemen. Geen cliënt nodig. De UltraVNC server werkt ook voor de oudere windows versies.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 140942 op 25-06-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177201

Jan-E schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:24:
[...]
KPN IPB is geen Vodsl, het is gewoon VoIP. Bewijs: ik heb kunnen bellen met mijn geografische nummer via de (Planet) aansluiting van mijn buurvrouw. Er is dus geen sprake van dat dat nummer alleen zou kunnen draaien op mijn eigen ADSL-aansluiting. De geografische nummers zijn net zo 'roaming' als de nomadische 084-nummers

En de Experia kan wel degelijk 2 verschillende VoIP-aanbieders aan. Zo heb ik op mijn eigen Experia op Tel2 een XS4ALL VoIP account draaien.

Hoe bereik je dat? Je moet zorgen dat je via Telnet bij de VoIP-instellingen van de Experia kunt komen. Lees even terug in dit topic en het vorige topic, hoe anderen dat soms gelukt is. Het laatste bericht was dat je erbij kon komen door de Experia terug te zetten naar de factory defaults.
Je beschrijft het wel erg gemakkelijk hoe dit dan zou moeten. Echter ik krijg op internet totaal niets gevonden hoe dit dan geconfigureerd moet worden. Op een ander forum zei ook iemand dat het hem gelukt was. Maar als je dan wilt weten hoe, valt het helaas stil. Concreet komt er geen antwoord. Tevens vertelt KPN mij hetzelfde, dat het niet mogenlijk is om bijvoorbeeld Voipbusterernaast te configureren. Dus is het beter om dit aan een ieder duidelijk te maken. Ik heb inmiddels al veel te veel tijd hierin gestoken om de Voip(buster) werkend te krijgen op de experiabox. Het beste dat ik voor elkaar gekregen heb was slecht, wel telefoon overgaan maar inkomende gesprekken niet horen. Daarbij kan ik momenteel geen enkele reden bedenken om nog gebruik te maken van de dure en slechte KPN. Ik vind het al erg genoeg dat ik verplicht ben om bij KPN adsl af te nemen. Tevens is de experia bagger en het telefoon gebeuren is niet fatsoenlijk te configureren. Dus zoals eerder vermeld gewoon mijn oude modem weer geistalleerd met mijn voip adapter en het werkt prima. De experiabox kan verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
Anoniem: 177201 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:34:
De experiabox kan verkocht worden.
De box is eigendom van KPN, je hebt hem alleen in bruikleen... Vraag me af wat kpn doet als je hem verkoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 177201 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:34:
Je beschrijft het wel erg gemakkelijk hoe dit dan zou moeten. Echter ik krijg op internet totaal niets gevonden hoe dit dan geconfigureerd moet worden. Op een ander forum zei ook iemand dat het hem gelukt was. Maar als je dan wilt weten hoe, valt het helaas stil. Concreet komt er geen antwoord. Tevens vertelt KPN mij hetzelfde, dat het niet mogenlijk is om bijvoorbeeld Voipbusterernaast te configureren.
Toen ik eenmaal toegang had tot de VoIP-gegevens via telnet heb ik bij VoIP account #2 de gegevens van mijn XS4ALL account ingevuld. Line 2 heeft standaard al als Extension Number het voip2 account, dus daarmee was het gepiept.

Misschien moet je daarna de Experia nog even uit- en aanzetten om het registreren goed te laten verlopen, maar daarna is er toch echt een niet-KPN VoIP account actief op je Tel2. Zowel inkomend als uitgaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Onze Experia Box (ISDN) werkt nog niet bepaald naar behoren. Spontane resets en het opeens langzaam gaan en/of helemaal wegvallen van de internetverbinding behoren tot de orde van de dag. Ook de telefoon wil dan niet meer: wel kiestoon, niet overgaan. Dit gebeurt eens in de 1-2 dagen. Na uit- en aanzetten werkt het dan wel weer allemaal.

Wat me wel opvalt is het aantal NAT-vermeldingen dat de Box geeft op de statuspagina. Het zijn er nu rond de 200 (10 uur uptime), maar ik heb het wel eens rond de 1300 gezien. Dat is toch niet normaal? Loopt de Box daarop vast ofzo? Heb ook al een spyware-scan gedaan, bijna niets gevonden.

Hij loopt vooral wel eens vast als ik aan het bellen ben met de Fritz!Box Fon die op de EB is aangesloten. De listen SIP-port in de Fritz!Box heb ik ook al veranderd naar 5080 zodat hij niet in de weg zit met de SIP-client in de EB. Zou eigenlijk toch geen problemen moeten geven?

Ik krijg erg de neiging om gewoon de Speedtouch weer aan te sluiten en de FritzBox de telefoon te laten regelen. Ik heb eigenlijk nergens gevonden of dit echt niet mag van KPN: ik gebruik mijn geografische nummers gewoon thuis... Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:06:
Wat me wel opvalt is het aantal NAT-vermeldingen dat de Box geeft op de statuspagina. Het zijn er nu rond de 200 (10 uur uptime), maar ik heb het wel eens rond de 1300 gezien. Dat is toch niet normaal? Loopt de Box daarop vast ofzo? Heb ook al een spyware-scan gedaan, bijna niets gevonden.
Ik weet niet wat dat getal voorstelt. Het betreft in ieder geval niet je NAT-tabel. Bij mij stond het zojuist op 1790. Leeg gegooid en even later stond het weer op 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nog steeds geen telefoon!!! Zaterdag 17 juni alles geinstalleerd en mijn voip lampje knippert nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180092

Hé dat heb ik nu ook. Ook zaterdag 17 juni geïnstalleerd en nog steeds geen VoIP (eerst lampje uit, daarna een knipperend VoIP lamprje, dus het gaat beter ;) ).
Vandaag weer gebeld, en ik word teruggebeld (ja,ja,...)

Nou ja, ik kan nog bellen via ISDN.
Wanneer het werkt, dan meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Anoniem: 180092 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:25:
Hé dat heb ik nu ook. Ook zaterdag 17 juni geïnstalleerd en nog steeds geen VoIP (eerst lampje uit, daarna een knipperend VoIP lamprje, dus het gaat beter ;) ).
Vandaag weer gebeld, en ik word teruggebeld (ja,ja,...)

Nou ja, ik kan nog bellen via ISDN.
Wanneer het werkt, dan meld ik me weer.
Blij te horen dat ik niet de enige ben. Het enige verschil is dat ik helemaal niet kan bellen want ben net verhuist. Geen oude telefoonlijn aanwezig dus.

Ik zal je ook op de hoogte houden als er veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
he he, eindelijk werkt m'n voicemail. Kon ineens pincode enz. wijzigen. Zal het te maken hebben gehad met het grote onderhoud van afgelopen dagen? Alleen werkt factuur online nog niet. Bij wie werkt het wel en bij wie niet? Ik heb HetNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83879

al opgemerkt dat de beltoon is veranderd voor de mensen die naar IPB bellen, eindelijk weer een normale beltoon en geen verwarring bij de mensen die ons proberen te bellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Nog iets wereldschokkens veranderd na het onderhoud bij Planet en KPN? Planet zegt dat ze alles hebben overgezet naar een nieuw administratief systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak2006 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:21:
he he, eindelijk werkt m'n voicemail. Kon ineens pincode enz. wijzigen. Zal het te maken hebben gehad met het grote onderhoud van afgelopen dagen? Alleen werkt factuur online nog niet. Bij wie werkt het wel en bij wie niet? Ik heb HetNet.
Factuur online werkt bij mij ook nog niet, ook Het Net. Voicemail nog niet geprobeerd.
Anoniem: 83879 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:50:
al opgemerkt dat de beltoon is veranderd voor de mensen die naar IPB bellen, eindelijk weer een normale beltoon en geen verwarring bij de mensen die ons proberen te bellen. _/-\o_
Ik heb eerst een periode gehad waarin ik om en om de Amerikaanse en Nederlandse toon hoorde... maar de laatste tijd is het alleen nog maar de Nederlandse inderdaad. Beetje jammer, wel handiger voorlopig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

Anoniem: 61137 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:54:
Nog iets wereldschokkens veranderd na het onderhoud bij Planet en KPN? Planet zegt dat ze alles hebben overgezet naar een nieuw administratief systeem?
Ach, ik kan niet meer bij mijn telefoniegegevens komen en mijn abonnement lijkt spontaan gewijzigd te zijn van Comfort naar Economy. Gelukkig werkt de webinterface van de Experia en de snelheid is ook nog steeds als vanouds (6Mbit/s). Er zijn kennelijk wat aanloopprobleempjes.

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

McAndrew schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:29:
[...]

Ach, ik kan niet meer bij mijn telefoniegegevens komen en mijn abonnement lijkt spontaan gewijzigd te zijn van Comfort naar Economy. Gelukkig werkt de webinterface van de Experia en de snelheid is ook nog steeds als vanouds (6Mbit/s). Er zijn kennelijk wat aanloopprobleempjes.
Klopt, Planet gebruiker en kan ook niet bij Beheer EB komen, ff kijken of het lukt via geschiedenis, anders maar ff bellen.

Yep, via geschiedenis kan je erin komen, wel inloggen natuurlijk maar springt dan naar InternetPlusBellen site.

Zonet dus uitgeprobeerd en het werkt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Flame17 op 26-06-2006 17:41 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Ik heb IPB (ISDN) ook aangevraagd en inmiddels werkt het al, maar ik toch 1 puntje van kritiek.
Dat is het emailadres die KPN alvast voor me heeft aangemaakt.
Hoe kunnen ze dat nou verzinnen, hebben ze mijn voorletters gebruikt + nog een letter als emailadres!
letter . letter . letter . letter @ kpnplanet.nl
Dat is niet logisch en niet te veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Riegstar op 26-06-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Riegstar schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:04:
Ik heb IPB (ISDN) ook aangevraagd en inmiddels werkt het al, maar ik toch 1 puntje van kritiek.
Hoe kunnen ze dat nou verzinnen, hebben ze mijn voorletters gebruikt + nog een letter als emailadres!
Zet er een alias op en niemand die er op let,via aliasing kan je elke gewenste beschikbare e-mail naam aanbrengen onder die account.
Als returnadress geef je in je mailprogramma gewoon je alias op.
Je gebruikt dan het door KPN aangemaakte e-mail adres alleen voor het inloggen,maar niemand die hem verder ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Riegstar schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:04:
Je e-mailadres maak je zelf toch aan op de site van mijnkpn bij het invoeren van de actiecode (weet het alleen van KPN, niet van Planet of hetnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 149630 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:56:
[...]

Je e-mailadres maak je zelf toch aan op de site van mijnkpn bij het invoeren van de actiecode (weet het alleen van KPN, niet van Planet of hetnet).
Als ipb niet werkt in mijn kpn dan maakt kpn hem voor je aan,en zodra dan de IPB link onder mijn kpn werkt,kan je gewoon zoals ik zei er een alias aan hangen...dus dit is niet echt een probleem...

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 26-06-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Inderdaad, een alias. Dat had ik al gedaan. Daar heb ik ook geen problemen mee.
Ik vond alleen een vreemde keus van KPN dat ze zo'n emailadres voor mij bedacht hebben.

Zaterdag EB binnen, vanavond aangesloten en gebeld. Paar minuten later zit ik al online.
Dat had ik niet verwacht. plusje voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds 17 juni geen VoIP:
Vandaag weer de helpdesk gebeld (via 0800-0407 natuurlijk), en ik blijk "op een lijst te staan".
Advies van KPN: paar keer per dag de experia-box uitzetten en dan hopen dat 'ie het op een keer gaat doen. Misschien kan Jomanda nog een keer mijn experia box instralen 8)

Al met al nog steeds geen VOIP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Anoniem: 180092 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:58:
Sinds 17 juni geen VoIP:
Vandaag weer de helpdesk gebeld (via 0800-0407 natuurlijk), en ik blijk "op een lijst te staan".
Advies van KPN: paar keer per dag de experia-box uitzetten en dan hopen dat 'ie het op een keer gaat doen. Misschien kan Jomanda nog een keer mijn experia box instralen 8)

Al met al nog steeds geen VOIP...
Mooi balen allemaal. Ben benieuwd wanneer ik een rekening krijg want dan ga ik wel ff klagen. Ik heb precies hetzelfde probleem.

Heb jij alles al wel geactiveerd via internet? Bij mij lukt ook dit niet. Krijg al vanaf 17 juni een scherm dat er een technische storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Weer bellen naar KPN maar nu vragen naar klantenreacties.
Daar zeggen dat je je abonnement wilt beeindigen.
Zeg ook dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de opzegtermijn omdat het nog niet gewerkt heeft.
Vragen om een vergoeding.
Als de druk van opzeggen er bij komt zijn ze vaak tot de meest ingenieuze oplossingen bereid heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosluis schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:42:
[...]

Mooi balen allemaal. Ben benieuwd wanneer ik een rekening krijg want dan ga ik wel ff klagen. Ik heb precies hetzelfde probleem.

Heb jij alles al wel geactiveerd via internet? Bij mij lukt ook dit niet. Krijg al vanaf 17 juni een scherm dat er een technische storing is.
Bij het activeren krijg is ook de 'technische storing'. Ik heb wel de menu-optie internetplusbellen, maar ook ADSL bij Mijn KPN.

Ik denk dat er verder niets anders opzit dan maar af te wachten...

Oh ja, de helpdesk zei dat ik op de centrale in Arnhem zat, en dat daar veel meer mensen met hetzelfde probleem waren....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 180092 op 27-06-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb momenteel een 6Mbit-lijn van Planet. Een week of twee geleden heb ik IPB aangevraagd en ook bevestiging gekregen dat het eraan komt. Op de site van Planet zie ik echter dat ik een pakket heb van '€ 34,95 per maand'. Iemand enig idee of dit reden tot 'paniek' is? (Ik wil die 6Mbit erg graag behouden.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:31:
Ik heb momenteel een 6Mbit-lijn van Planet. Een week of twee geleden heb ik IPB aangevraagd en ook bevestiging gekregen dat het eraan komt. Op de site van Planet zie ik echter dat ik een pakket heb van '€ 34,95 per maand'. Iemand enig idee of dit reden tot 'paniek' is? (Ik wil die 6Mbit erg graag behouden.)
Ik zou gelijk bellen als ik jou was... Administratief hebben die gasten het niet bepaald onder controle 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 180092 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:33:
[...]

Ik zou gelijk bellen als ik jou was... Administratief hebben die gasten het niet bepaald onder controle 8)7
Heb ik net gedaan.

Het advies is om het even zo te laten totdat IPB geactiveerd is. Als ze nu de order gaan wijzigen, gaat het alleen maar langer duren. Na activatie kan ik het zelf weer omzetten naar 6Mbit.

Prutsers ... :X

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179313

Het beheer van de persoonlijke gegevens onder Planet is er afgelopen week een tijdje uitgeweest (onderhoud van de site).
Zojuist weer ingelogd en nu blijkt bij MijnGegevens etc etc het knopje met 'beheer telefoniegegevens' verdwenen te zijn, kan nu dus mijn telefoonnummers niet beheren (wil een 2e nr activeren).
Kan op de Planet Site geen info vinden over het wijzigen van de site, lijkt me een kwaliteitsprobleempje bij onze Planet vrienden.
Weet iemand hoe je via internet bij beheer EB kan komen (op mijnkpn, via Planet)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 179313 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:16:
Het beheer van de persoonlijke gegevens onder Planet is er afgelopen week een tijdje uitgeweest (onderhoud van de site).
Zojuist weer ingelogd en nu blijkt bij MijnGegevens etc etc het knopje met 'beheer telefoniegegevens' verdwenen te zijn, kan nu dus mijn telefoonnummers niet beheren (wil een 2e nr activeren).
Kan op de Planet Site geen info vinden over het wijzigen van de site, lijkt me een kwaliteitsprobleempje bij onze Planet vrienden.
Weet iemand hoe je via internet bij beheer EB kan komen (op mijnkpn, via Planet)
Alvast bedankt
Via KPN geprobeerd,maar onder telefoniebeheer staat:
Wegens werkzaamheden is "Telefonie Beheer" tijdelijk niet beschikbaar. Excuses voor het ongemak.
Waarschijnlijk ontbreekt daardoor bij jou de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik heb nu na de overstap naar het nieuwe administratief systeem bij Planet Internet weer eens ingelogd op Mijn Gegevens. Ik log er zelden op in, maar wilde toch nu wel even zeker weten of mijn gegevens goed staan.
Het valt mij op dat Mijn Gegevens nu ineens wel behoorlijk is veranderd ten opzichte van de vorige keren dat ik op Mijn Gegevens heb ingelogd.
Ik denk dat men ergens vergeten was rekening te houden met InternetPlusBellen mensen die een link Beheer Telefoniegegevens behoren hebben. Ben zelf geen IPB klant en zou ook geen idee hebben op welke plek exact Beheer Telefoniegegevens nu zou moeten verschijnen, maar ben benieuwd hoe snel ze het zullen fixen voor de mensen die het wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:09
Ik heb een probleem om een tweede pc draadloos aan te sluiten.
Heb keurig verbinding met de exp box met de laptop en ook internet doet het netjes. Nu wil een tweede pc draadloos verbinden en na het ingeven van de wap sleutel wordt er ook aangegeven dat er verbinding is met de exp box maar ik heb geen internetverbinding en kan niet inloggen op de exp box.
Het signaal is ruim voldoende maar krijg maar geen verbinding.
Heb het idee dat de verbinding steeds wegvalt, dus heel even verbinding met de exp box en dan valt de vebinding steeds heel even weg.

Verder heb ik een backup gemaakt van de instellingen van de exp box maar kan deze niet terugzetten. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:15
Jawel het is weer raak hier
geen uitgaande telefonie mogelijk.. inkomend doet het nog wel.

Gaat lekker met KPN als je al opteld hoe vaak er nu een storing is. week geleden ook al het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 28-06-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Planet geeft voor alsnog geen storing weer op haar servicepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Anoniem: 61137 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:06:
Planet geeft voor alsnog geen storing weer op haar servicepagina.
Misschien alleen hier of in de regio..
krijg bij alle nummers die ik bel een ingesprek toon.

Anderen ook last van niet kunnen bellen?

[ Voor 11% gewijzigd door Mabili op 28-06-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de planet-klanten die niet bij hun Telefoniebeheer kunnen komen, Planet is wakker geworden.
28-06-2006 11:07 uur. Optie Beheer Telefonie gegevens in CSC niet beschikbaar.
Als gevolg van een storing is het helaas op dit moment niet mogelijk om uw Internetplusbellen gegevens te beheren via de eigen gegevens via onze website. Onze excuses voor het ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180575

dit probleem heb ik ook gehad maar het is wel op te lossen, de volgorde van het invoeren is belangrijk.
ga in je ipb http://192.168.2.1 naar Geavanceerde instellingen - Draadloos netwerk - vul daar een ssid in let daarbij wel op of je hoofdletters gebruikt, ga daarna naar Codering en verificatie stel die in op WPA2-PSK/WPA-PSK en vul bij Pre-shared key een zelf gemakte code in let daarbij op hoofdletters en kleine letters, ga daarna naar Toegestane clients zet de MAC-adresfilter op aan en vul daar onder de bijde mac adressen in van de twee draadlose pc`s of laptop`s bij de laptop kan je de mac adres te vinden aan de onderkant en bij gewone pc`s aan de achter zijde let wel op dat je de mac adres pakt van de wireless lan en niet de gewone lan.
klik dan op toevoegen en dan op ok, ga dan naar beheer en klik op opnieuw opstarten.

nu kan je de pc`s of laptop`s instellen dat doe je als volgt, ga naar start - instellingen - configuratiescherm en klik daar op draadloos netwerk instellen klik dan op volgende vul daar de ssid in die je ook hebt ingevult op je ipb let wel op hoofdletters, klik dan handmatig een netwerksleutel toewijzen en zet een vinkje onder in bij wpa-codering.............., klik dan op volgende vul daar de WPA2-PSK/WPA-PSK in die je ook op je ipb hebt ingevuld en herhaal dat bij de volgende regel let wel op hoofd letters klik dan op volgende klik daar op handmatig een netwerk instellen en klik weer op volgende en klik dan op voltooien, nu je pc opnieuw opstarten en dan werkje draadloze netwerk.
fv12 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:48:
Ik heb een probleem om een tweede pc draadloos aan te sluiten.
Heb keurig verbinding met de exp box met de laptop en ook internet doet het netjes. Nu wil een tweede pc draadloos verbinden en na het ingeven van de wap sleutel wordt er ook aangegeven dat er verbinding is met de exp box maar ik heb geen internetverbinding en kan niet inloggen op de exp box.
Het signaal is ruim voldoende maar krijg maar geen verbinding.
Heb het idee dat de verbinding steeds wegvalt, dus heel even verbinding met de exp box en dan valt de vebinding steeds heel even weg.

Verder heb ik een backup gemaakt van de instellingen van de exp box maar kan deze niet terugzetten. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

joker1977

Tweakert

Anoniem: 180575 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:57:
dit probleem heb ik ook gehad maar het is wel op te lossen, de volgorde van het invoeren is belangrijk.
ga in je ipb http://192.168.2.1 naar Geavanceerde instellingen - Draadloos netwerk - vul daar een ssid in let daarbij wel op of je hoofdletters gebruikt, ga daarna naar Codering en verificatie stel die in op WPA2-PSK/WPA-PSK en vul bij Pre-shared key een zelf gemakte code in let daarbij op hoofdletters en kleine letters, ga daarna naar Toegestane clients zet de MAC-adresfilter op aan en vul daar onder de bijde mac adressen in van de twee draadlose pc`s of laptop`s bij de laptop kan je de mac adres te vinden aan de onderkant en bij gewone pc`s aan de achter zijde let wel op dat je de mac adres pakt van de wireless lan en niet de gewone lan.
klik dan op toevoegen en dan op ok, ga dan naar beheer en klik op opnieuw opstarten.

nu kan je de pc`s of laptop`s instellen dat doe je als volgt, ga naar start - instellingen - configuratiescherm en klik daar op draadloos netwerk instellen klik dan op volgende vul daar de ssid in die je ook hebt ingevult op je ipb let wel op hoofdletters, klik dan handmatig een netwerksleutel toewijzen en zet een vinkje onder in bij wpa-codering.............., klik dan op volgende vul daar de WPA2-PSK/WPA-PSK in die je ook op je ipb hebt ingevuld en herhaal dat bij de volgende regel let wel op hoofd letters klik dan op volgende klik daar op handmatig een netwerk instellen en klik weer op volgende en klik dan op voltooien, nu je pc opnieuw opstarten en dan werkje draadloze netwerk.

[...]
Hou er rekening mee dat wijzigingen die je lokaal aanbrengt in de web-interface bij een eventuele reset (of via KPN --> Firmware-update of een harde reset door op de knop te drukken) weg zijn dan. De wijzigingen die je lokaal aanbrengt komen niet in de TSM terecht. Mijn advies is om deze wijzigingen ook even op MijnKPN aan te brengen (evt. via de MPSD helpdesk) zodat er bij een reboot ook nog een werkende verbinding is ;)

Voor de andere poster: Als er even een verbinding is, die steeds even wordt verbroken is de WPA-sleutel niet correct ingevoerd. Let op dat je WPA-PSK neemt met TKIP en niet AEIS oid (wat standaard door Windows wordt gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik snap nog altijd niet dat KPN deze prijzen durft te vragen voor ADSL. Lijkt me dat je een beetje gek bent om daar een abo bij te nemen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Anoniem: 180575 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:57:
ga daarna naar Toegestane clients zet de MAC-adresfilter op aan en vul daar onder de bijde mac adressen in van de twee draadlose pc`s of laptop`s bij de laptop kan je de mac adres te vinden aan de onderkant en bij gewone pc`s aan de achter zijde let wel op dat je de mac adres pakt van de wireless lan en niet de gewone lan.
[...]
Mac adresfilter is niet nodig als je wpa hebt ingevuld, het is wel een extra beveiliging, het is beter om alleen een mac adresfilter in te vullen en geen encryptie(o.a. snelheid), enige nadeel blijft inderdaad dat deze gegevens niet in de TSM komen.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word nu een beetje gefrustreerd... Niet alleen moet ik de Experia Box 4 keer per dag resetten (ja echt 4 keer), maar de geweldige SIP-servers van KPN zeggen na een tijdje 403 Forbidden tegen mijn Fritz!Box Fon, waar ik een 084-nummer in heb staan, als hij probeert te registreren. Dus die moet ik nu ook 4 keer per dag opnieuw starten voordat hij opeens weer 'Registered' zegt. En het ligt echt niet aan het ding zelf, want alle andere 4 SIP-servers van andere aanbieders hebben 0,0 problemen. Bedankt KPN/Het Net! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Eindelijk werkt mijn telefoon! Ik kan alleen nog niet activeren via internet, dan geeft hij nog steeds de technische storing.

Arie Haan werkt het bij jou nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:05:
Ik word nu een beetje gefrustreerd... Niet alleen moet ik de Experia Box 4 keer per dag resetten (ja echt 4 keer), maar de geweldige SIP-servers van KPN zeggen na een tijdje 403 Forbidden tegen mijn Fritz!Box Fon, waar ik een 084-nummer in heb staan, als hij probeert te registreren. Dus die moet ik nu ook 4 keer per dag opnieuw starten voordat hij opeens weer 'Registered' zegt. En het ligt echt niet aan het ding zelf, want alle andere 4 SIP-servers van andere aanbieders hebben 0,0 problemen. Bedankt KPN/Het Net! |:(
Voor zover ik heb begrepen is één van de SIP-servers nogal vervelend aan het doen, en dat krijgen ze niet zo 123 weer goed. Zit je dus op die SIP-server dan ben je de spreekwoordelijke pisang.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 28-06-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SilentTears schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:53:
[...]

Mac adresfilter is niet nodig als je wpa hebt ingevuld, het is wel een extra beveiliging, het is beter om alleen een mac adresfilter in te vullen en geen encryptie(o.a. snelheid), enige nadeel blijft inderdaad dat deze gegevens niet in de TSM komen.
de mac adres hoe je idd niet in te vullen maar als je de mac wel gebruikt dan zul je merken dat bij het opnieuw aanmelden van de laptop of draadloze pc hij sneller verbinding maakt.
tevens kun je de ip adres voor elke pc vast instellen dan gaat de verbindings opbouw nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joker1977 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:56:
[...]

Hou er rekening mee dat wijzigingen die je lokaal aanbrengt in de web-interface bij een eventuele reset (of via KPN --> Firmware-update of een harde reset door op de knop te drukken) weg zijn dan. De wijzigingen die je lokaal aanbrengt komen niet in de TSM terecht. Mijn advies is om deze wijzigingen ook even op MijnKPN aan te brengen (evt. via de MPSD helpdesk) zodat er bij een reboot ook nog een werkende verbinding is ;)

Voor de andere poster: Als er even een verbinding is, die steeds even wordt verbroken is de WPA-sleutel niet correct ingevoerd. Let op dat je WPA-PSK neemt met TKIP en niet AEIS oid (wat standaard door Windows wordt gekozen).
dit kun je idd voor komen door daarna even naar mijn kpn te gaan en de wijzigingen op te halen, tevens kun je even een backup maken via http://192.168.2.1/advanced_admin_config.stm en deze opslaan op je pc.
vodra er een reset word uitgevoerd kan je dit op deze manier terug zetten, bij een frime-update blijven de instellingen gehand haaft als dit niet het geval is dan is de verbinding met de experia box en mijn kpn niet helemaal juist dit kun je goed krijgen door in te loggen op mijn kpn en tegelijk in te loggen op je experia box en je experia box opnieuw te laten opstarten en dan pak je de scherm van mijn kpn en wijzig je een instelling maakt niet uit welke en zet daarna de instelling weer terug zoals je het had nu is de verbinding met de experiabox hersteld.

voor een WPA2-PSK/WPA-PSK maakt het niets uit of je een TKIP of een AEIS instelling gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op een praktijk waar ik af en toe langskom overwegen ze om over te stappen naar IPB vanwege de hoge telefoonkosten. Het gaat dan om Zakelijk InternetPlusBellen met 8 lijnen.

Er rijzen echter een paar vragen op:
  • is het IP van de modem te veranderen naar een IP in de 10.0.0.* range? Anders moet het hele netwerk omgegooid worden. Opzich is daar mee te leven, maar het is toch vervelend als het moet gebeuren.
  • In de nabije toekomst willen we gebruik gaan maken van een VPN-router. Is het mogelijk de modem van KPN (die noodzakelijk is om te kunnen bellen, correct me if I'm wrong) in bridge-mode te zetten om zo alle internetverkeer naar de VPN-router door te sturen? En, nog veel belangrijker, werkt dat ook goed?
  • Uitval van telefoon is absoluut geen optie. Is IPB überhaupt wel betrouwbaar genoeg? Het gaat hier dus om zakelijk IPB, dus ik vermoed dat de support en betrouwbaarheid wel iets hoger ligt dan bij de consumentenversie. Iemand ervaring hiermee?
  • Hoe zit het met antwoordapparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wilko2 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:50:

Uitval van telefoon is absoluut geen optie. Is IPB überhaupt wel betrouwbaar genoeg? Het gaat hier dus om zakelijk IPB, dus ik vermoed dat de support en betrouwbaarheid wel iets hoger ligt dan bij de consumentenversie. Iemand ervaring hiermee?
De AV voor de consumenten en de zakelijke versie zijn hier gelijk:
2.1 KPN spant zich in om de dienstverlening zo ongestoord mogelijk te laten verlopen en een zo
goed mogelijke beveiliging aan te brengen, met inachtneming van de kenmerken van de Dienst.
Het is technisch echter onmogelijk om elke storing of beperking van de dienstverlening te
voorkomen of om een garantie te verlenen m.b.t. de aangebrachte beveiliging. Storingen of
beperkingen van de dienstverlening worden door KPN wel zo spoedig mogelijk verholpen.
Aansprakelijkheid voor het niet of niet goed functioneren van de dienstverlening, voor schade
aan de zijde van Contractant of derden, bestaat alleen binnen de grenzen van het in artikel 11
van deze Algemene Voorwaarden bepaalde.
Er is geen aparte garantie dat de lijn zoveel procent van de tijd goed werkt, en ik vrees dat men dat ook niet vaststelt in een contract of SLA. Daarvoor is de techniek nog te nieuw. Of de zakelijke markt van dezelfde SIP-servers e.d. gebruik maakt als de consumentenmarkt weet ik niet. Dit laatste is trouwens wel even belangrijk om na te vragen wegens belasting e.d. Support voor de zakelijke markt zal wel apart verlopen buiten de consumentenlijn om, maar of dat betekent dat de kwaliteit ook beter is...
Hoe zit het met antwoordapparaten?[
Moet gewoon werken dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 28-06-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
uitgaande Telefonie probleem is opgelost.
Alleen wel verbaasd dat ons nummer opeens weer zichtbaar was als we iemand bellen..

Deze even weer opnieuw in Mijn KPN ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Hoi, vandaag mijn KPN-experia box binnengekregen.
Alle kabeltjes netjes geinstalleerd, alle lampjes branden - alleen het VoIP-lampje geeft geen gehoord. Na een telefoontje aan Planet werd duidelijk dat het 3 dagen kon duren voordat het VoIP lampje gaat braden (in de handleiding stond 20 minuten...)
Maar ik kon volgens de medewerker "gewoon" verdergaan met de installatie. Ik kon gewoon (draadloos) internetten,bellen en gebeld worden alleen hoorde ik dan geen kiestoon en was ik niet aangemeld bij IPB. Het klonk nogal ongeloofwaardig, maar ik heb er maar mee ingestemd.

Toen dus de pc aangezet en de installatie begonnen. CD erin, toen om de Gigaset adapter werd gevraagd deze ook ingestoken en toen kwam het: De Experie box kan niet worden gedetecteerd. Toen heb ik de SSID code en de WPA-sleutel opnieuw ingevoerd - geen resultaat. Toen ging de software mijn pc opnieuw opstarten, en nogmaals alles overnieuw: geen resultaat. Uiteindelijk kapte de KPN-software ermee en moest ik maar de KPN-service lijn bellen van 10cpm.

Uiteindelijk gewoon de bedrade verbinding met de Experia box proberen te maken (pc weer terug naar beneden) wat binnen 3 seconden lukte en ik nu dus dit bericht zit te typen.

Hebben jullie misschien ervaring met mijn probleem, wat is er toch mis? Ik heb de installatie 3 keer overnieuw gedaan, en steeds gecontroleer of de SSID-code en de sleutel klopten. Dat was ook zo. Of het moet zo zijn dat ik in plaats van een 0 een O lees of andersom.

De Experia box doet het zelf dus, het wi lampje brandt. Internet is er ook, de Gigaset adapter is gedetecteerd. Alleen kan hij die Box niet vinden.

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@ ibr
Toen ik de Experia voor het eerst aansloot brandde het Wifi lampje ook. Maar bij MijnKPN stond het uit.
Ik weet niet precies hoe het bij Planet werkt maar kun je inloggen en je instellingen veranderen, zet dan Wifi uit en weer aan.
Of anders direct in je modem via http://192.168.2.1/
Misschien werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Dit probleem heb ik ook meegemaakt.

Vaak word er dan ook gezegt dat je de modem te vroeg binnen heb gekregen.
Je sip gegevens zijn nog niet klaar en dat moet KPN doen.

Hierdoor lukt Wireless werken dus ook niet.
Je zult zien zodra je VOIP brand en alles werkt, opeens wireless werken dan wel lukt.

Zo heb ik dit dus hier ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na activatie moet het VoIP-lampje toch wel snel iets gaan doen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

cowbell schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:39:
@ ibr
Toen ik de Experia voor het eerst aansloot brandde het Wifi lampje ook. Maar bij MijnKPN stond het uit.
Ik weet niet precies hoe het bij Planet werkt maar kun je inloggen en je instellingen veranderen, zet dan Wifi uit en weer aan.
Of anders direct in je modem via http://192.168.2.1/
Misschien werkt het dan wel?
Stomme vraag misschien, maar wat is het wachtwoord... Of moet ik dat zelf ergens ingesteld hebben?
Anoniem: 61137 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:40:
Na activatie moet het VoIP-lampje toch wel snel iets gaan doen dacht ik.
Inderdaad, binnen 20 minuten.
Maar mij werd dus 3 dagen verteld...

[ Voor 52% gewijzigd door ibr op 28-06-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:42:
[...]

Dan moet je inderdaad denken aan het gene wat Malibi postte, SIP-accountje nog niet gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 61137 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:44:
[...]

Dan moet je inderdaad denken aan het gene wat Malibi postte, SIP-accountje nog niet gereed.
Ik zit al 4 weken te wachten, duurt het zo lang?
En als iets niet gereed is, kan ik toch ook niet internetten / bellen? Wat ik dus wel kan, alleen geen kiestoon op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Stomme vraag misschien, maar wat is het wachtwoord... Of moet ik dat zelf ergens ingesteld hebben?
admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:47:
[...]

Ik zit al 4 weken te wachten, duurt het zo lang?
En als iets niet gereed is, kan ik toch ook niet internetten / bellen? Wat ik dus wel kan, alleen geen kiestoon op de telefoon.
Exacte procesgang bij KPN weet ik niet. Ik neem aan dat ze het pakket pas mogen versturen als het SIP-account gereed is. Internet is onafhankelijk van VoIP, je kan prima internetten zonder een knipperend/brandend VoIP-lampje. Je VoIP-lampje geeft puur de status aan van de verbinding tussen jou Box en de SIP-server. Volgens KPN moet je overigens de Box resetten als het lampje niet brandt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 28-06-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het probleem met IPB is dus niet opgelost.

Kan wel bellen en gebeld worden maar gesprekken voor korte duur, de verbinding word tijdens het gesprek zo stop gezet en kan dus niet direct daarna bellen.
De lijn is dan even voor korte duur dood. (zou het aan de modem zelf kunnen liggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 61137 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:50:
[...]

Exacte procesgang bij KPN weet ik niet. Ik neem aan dat ze het pakket pas mogen versturen als het SIP-account gereed is. Internet is onafhankelijk van VoIP, je kan prima internetten zonder een knipperend/brandend VoIP-lampje. Je VoIP-lampje geeft puur de status aan van de verbinding tussen jou Box en de SIP-server. Volgens KPN moet je overigens de Box resetten als het lampje niet brandt.
Ik heb de Box vanmiddag al een gereset, en ook zonet even - het lampje wilt maar niet aan, alleen inhet begin een tiende van een seconde.

Wat ik me afvraag is of de SIP-server iets te maken heeft met het draadloos netwerk. Want aleen het verkeer tussen de Gigaset en de EB is dood. Voor de rest doet alles het (behalve dus het VoIP lampje en de kiestoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177201

Anoniem: 143386 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:05:
Ik heb ook de Fritz box en bij mij werkt het allemaal slecht op de experiabox en dat terwijl ik mijn IPB nog niet eens geactiveerd had. Wel de poorten in de NAT geforward maar alles zonder resultaat.
Dus uiteindelijk mijn oude modem wer teruggeplaatst en alles werkt dus weer zoals het moet. Nog wel een paar keer met KPN gebeld en met Planet gemaild maar die lui hebben ook geen verstand van Voip, IPB en de experiabox. Planet heeft me overigens in de laatste mail medegedeeld dat ik binnen 7 dagen antwoord krijg. Het lijkt wel of ook op dit gebied ik me in een bananenrepubliek bevindt. Ik zit overigens bij KPN/Planet omdat ik geen andere keus heb. Inmiddels maak ik gewoon geen gebruik meer van mijn KPN telf nummer, alleen nog van mijn andere voip accounts (niet KPN). Dit werkt wel goed en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

standaard wachtwoord is admin

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:00:
[...]

Ik heb de Box vanmiddag al een gereset, en ook zonet even - het lampje wilt maar niet aan, alleen inhet begin een tiende van een seconde.

Wat ik me afvraag is of de SIP-server iets te maken heeft met het draadloos netwerk. Want aleen het verkeer tussen de Gigaset en de EB is dood. Voor de rest doet alles het (behalve dus het VoIP lampje en de kiestoon).
Dan zou ik eerst eens intern in je Box kijken hoe de instellingen erbij staan qua WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:00:
[...]

heb je de splitter wel goed aan gesloten op de EB en heb je de activatie nummer gebeld ( 1369 )
als je dat gedaan hebt en het blijft zo dan even bellen met de twee lijn van kpn 0900-0244 daar kunnen ze je gelijk helpen en verhelpen van de probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 180575 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:09:
[...]

heb je de splitter wel goed aan gesloten op de EB en heb je de activatie nummer gebeld ( 1369 )
als je dat gedaan hebt en het blijft zo dan even bellen met de twee lijn van kpn 0900-0244 daar kunnen ze je gelijk helpen en verhelpen van de probleem.
Ik heb 1369 gebeld, maar ik krijg daar geen antwoord omdat het VoIP lampje niet brandt. Dus IPB is nogniet geactiveerd, maar ik kan wel bellen + internetten. Alleen geen draadloze verbinding tussen pc en EB.

Ik kan trouwens blijkbaar ook niet op de Mijn Gegevens pagina van Planet de optie "Beheer Telefoniegegevens" vinden waae ik de instellingen voor mijn abbonement kan aanpassen... Allemaal heel raar van Planet.

edit:
Of moet ik gewoon 3 dagen wachten tot het lampje brandt, en is dan alles weer goed?

[ Voor 23% gewijzigd door ibr op 28-06-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:18:
[...]

Ik kan trouwens blijkbaar ook niet op de Mijn Gegevens pagina van Planet de optie "Beheer Telefoniegegevens" vinden waae ik de instellingen voor mijn abbonement kan aanpassen... Allemaal heel raar van Planet.

edit:
Of moet ik gewoon 3 dagen wachten tot het lampje brandt, en is dan alles weer goed?
Mag ik je hiervoor doorverwijzen naar http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a, en dan de 5e storingsmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 61137 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:28:
[...]

Mag ik je hiervoor doorverwijzen naar http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a, en dan de 5e storingsmelding.
Het is niet te geloven... Inderdaad, net op de dag dat ik IPB wil aansluiten... In ieder geval bedankt!
Ik probeer morgenmiddag nogmaals dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor dat lampje: Zou het morgen nog even afwachten. Anders morgenmiddag nog eens resetten, dan nog niet eens bellen naar 0900-0244 of naar de Storingsdienst 0800-0407.
Bereikbaar via 0900 - 0244, 10 cent per minuut. Opties: 1, 4, 4.
Of Gratis via 0800 - 0407. Je telefoonnummer en dan optie 4. Heb je geen zin om je telefoonnummer in te toetsen. Je moet namelijk toch nog je postcode zeggen, gebruik dan #, 2, 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:18:
[...]

Ik heb 1369 gebeld, maar ik krijg daar geen antwoord omdat het VoIP lampje niet brandt. Dus IPB is nogniet geactiveerd, maar ik kan wel bellen + internetten. Alleen geen draadloze verbinding tussen pc en EB.

edit:
als je 1369 hebt gebeld en geen antwoord krijgt dan even de telefoon rechtstreeks aansluiten op de buiten lijn en nog maals 1369 bellen als je dan wel gehoor krijgt dan is of de splitter of de EB niet goed aan gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:21:
Hoi, vandaag mijn KPN-experia box binnengekregen.
Alle kabeltjes netjes geinstalleerd, alle lampjes branden - alleen het VoIP-lampje geeft geen gehoord. Na een telefoontje aan Planet werd duidelijk dat het 3 dagen kon duren voordat het VoIP lampje gaat braden (in de handleiding stond 20 minuten...)
Maar ik kon volgens de medewerker "gewoon" verdergaan met de installatie. Ik kon gewoon (draadloos) internetten,bellen en gebeld worden alleen hoorde ik dan geen kiestoon en was ik niet aangemeld bij IPB. Het klonk nogal ongeloofwaardig, maar ik heb er maar mee ingestemd.

Toen dus de pc aangezet en de installatie begonnen. CD erin, toen om de Gigaset adapter werd gevraagd deze ook ingestoken en toen kwam het: De Experie box kan niet worden gedetecteerd. Toen heb ik de SSID code en de WPA-sleutel opnieuw ingevoerd - geen resultaat. Toen ging de software mijn pc opnieuw opstarten, en nogmaals alles overnieuw: geen resultaat. Uiteindelijk kapte de KPN-software ermee en moest ik maar de KPN-service lijn bellen van 10cpm.

Uiteindelijk gewoon de bedrade verbinding met de Experia box proberen te maken (pc weer terug naar beneden) wat binnen 3 seconden lukte en ik nu dus dit bericht zit te typen.

Hebben jullie misschien ervaring met mijn probleem, wat is er toch mis? Ik heb de installatie 3 keer overnieuw gedaan, en steeds gecontroleer of de SSID-code en de sleutel klopten. Dat was ook zo. Of het moet zo zijn dat ik in plaats van een 0 een O lees of andersom.

De Experia box doet het zelf dus, het wi lampje brandt. Internet is er ook, de Gigaset adapter is gedetecteerd. Alleen kan hij die Box niet vinden.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Eerst internet bedraad en een paar dagen later lukte draadloos ook opeens. Mijn voip lampje is gisteren pas gaan branden, bij mij heeft het 10 dagen geduurd.

Ik was gister aan het bellen en na een tijdje viel mijn gesprek weg. Ik kan nu niet meer gebeld worden.Erg vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 180575 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:45:
[...]

als je 1369 hebt gebeld en geen antwoord krijgt dan even de telefoon rechtstreeks aansluiten op de buiten lijn en nog maals 1369 bellen als je dan wel gehoor krijgt dan is of de splitter of de EB niet goed aan gesloten.
Heb ik gedaan, rechtstreeks op de telefoonlijn krijg ik een "nummer-bestaat-niet" toon te horen.
Mijn VoIP lampje brandt nog steeds niet en de Gigaset is nog altijd druk bezig...
Bosluis schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 07:57:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Eerst internet bedraad en een paar dagen later lukte draadloos ook opeens. Mijn voip lampje is gisteren pas gaan branden, bij mij heeft het 10 dagen geduurd.

Ik was gister aan het bellen en na een tijdje viel mijn gesprek weg. Ik kan nu niet meer gebeld worden.Erg vaag allemaal.
:/ Dus je hebt een paar dagen later nogmaals de installatie CD erin gedaan en de installatie overnieuw gedaan maar dan draadloos gekozen of hoe moet ik dat zien?
Of is draadloos het ineens vanzelf bij jou gaa doen (wat me sterk lijkt, als de bedrade verbinding het al doet)?

[ Voor 42% gewijzigd door ibr op 29-06-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155768

Jongens jongens, de telefoon moet altijd geactiveerd worden als de telefoon op de tel1 poort zit en, en als het voip lampje brandt. Je kan inderdaad 1369 niet bellen via de analoge telefoonlijn, er zit idd niks anders op dan gewoon te wachten tot je sip-profiel geladen word, er is heel wat vertraging met het aanmaken van sip accounts door de overvloedige klantaanmelding.

Dit zijn mijn ervaringen ermee, het is vooral lastig als mensen voorheen geen telefoonaansluiting gehad hebben en ze hebben geen voip lampje, dat betekent dus ook dat zij niet die tijdelijke oplossing hebben van even op de splitter aansluiten en dan zou het moeten werken.

ISRA ---> EB (staat helaas niet vermeld in de handleiding dus mensen gebruiken alsnog gewoon die splitter)

Normaal zou het moeten zijn
EB ---> splitter --- 2 kabels naar EB, modem naar adsl, telefoontekentje naar Line op EB --> EB

ISDN zit zo in elkaar

ISRA ---> splitter --> ISDN op de splitter naar NT1 kastje, NT1 naar Home/Web/Quattrovox/Een ISDN draadloos Siemens basisstation, hier zitten geen aansluiting op, alhoewel er bij sommige modellen een klepje zit met een analoge poort eraan waaraan ook het hoofdnummer is toegekent, die zou u dan eventueel dan kunnen gebruiken/hebt u een PentaVox, dan kunt u de situatie zoals die in het boekje staat vergeten en gewoon tijdens portering blijven bellen met de ISDN toestellen, die zullen vanzelf niet meer gaan werken (mits u 1369 belt) en de rest van de aansluiting gewoon volgens het boekje.. Vanaf de huiscentrale dient een kabel in de poort te komen waar het hoofdnummer aan toe is gekent en die gaat dan naar line op de Experiabox werkt het niet, gebruikt u wel de goeie kabels? Die zwarte kunt u niet gebruiken (dat is een netwerkkabel), werkt het nog niet, sluit dan maar weer gewoon op de huiscentrale aan tot portering afgelopen is (NT1 lampje zal uitgaan)..

Splitter kapot? Sluit de telefoon eens op het ISRA punt aan, hebt u dan wel gehoor, maar als u de telefoon op de splitter aansluit blijft de lijn dood, dan is u splitter kapot, u kunt als u voorheen ADSL had ook gewoon u vorige splitter gebruiken. de splitter die meegeleverd word met de EB doet niks anders als die splitter.

Vergis je er niet in, de extra telefoonkabel is ALLEEN maar nodig voor het inkomende telefoonverkeer en heeft verder niks te maken met uitgaande telefoonverkeer op welke manier dan ook (tenminste als je voip lampje goed brandt). Tijdens de overgangsfase is het binnenkomende telefoonverkeer doorgeschakelt naar beide analoge poorten op de Experiabox, als u extra nummers hebt aangevraagd kunt u daarvan geen gebruik maken tijdens de overgangsfase, na die periode (te testen met **, wel kiestoon is niet geporteerd, alleen van toepassing als de telefoon op de EB zit) kunt u als u wil die nummers toekennen aan de poort1 en poort2. Had u voorheen ISDN en hebt u alle 4 nummers meegenomen dan kunt u 2 nummers toekennen aan de poort1 en de poort2 en de andere twee nummers kunt u doorschakelen naar de nummers die echt in gebruik zijn zeg maar.

Voicemail en nummerweergave werken tijdens portering niet.

Dit is alle info die ik jullie snel even kan geven.. Als er nog vragen zijn ik zal wel proberen ze te beantwoorden

Als u wifi wilt installeren kunt u dat op twee manieren doen, met de oranje of met de groene cd..
Het word niet aangeraden om beide cd's te gebruiken, groene cd is een cd die ook al wat instellingen in de software zet en de oranje cd is alleen de drivers aansluiten.. Persoonlijk zou ik als u Windows XP SP 2 heeft gewoon configureren met Windows Wireless Zero..

Pc staat aan u sluit de gigaset aan, er komt een scherm "nieuwe hardware gevonden, wat wilt u doen?" nu gaan we drivers van de oranje cd installeren. We laten windows zoeken naar drivers het CD/DVD-ROM-station, hij zal ze vinden en zal wat dingen kopieren, hierna volgt een reboot en dan ziet een windows wireless zero icoontje rechtonder in het systray staan (weet niet precies hoe hij eruit ziet, maar volgens mij wel iets anders dan het normale trappetje). Daarop klikken, nou als u de broadcast al had aangezet dan zou u nu gewoon moeten kunnen scannen naar netwerken en u eigen netwerk moeten detecteren, ZONIET, klikt u linksonderin op Geavanceerde netwerkinstellingen -> wireless networkt (draadloze netwerken) en dan toevoegen, vul hier de SSID in hoofdletters in en de wpa-psk of wep sleutel in. Hexedecimaal dus a - f en 0 - 9.. En dan zou het moeten werken..

Hebt u maar een pc die draadloos aangesloten is, dan kunt u altijd nog gewoon even de Experiabox helemaal afkoppelen, naar de pc zetten, aansluiten met netwerkkabel (en natuurlijk ook de stroom erop he), inloggen op webinterface en daar aanzetten. Het kan ook geen kwaad om gelijk even de SSID en WPA-sleutel opnieuw in te voeren in de webinterface..

Groetjes,

Eise

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 155768 op 29-06-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:31:
Jongens jongens, de telefoon moet altijd geactiveerd worden als de telefoon op de tel1 poort zit en, en als het voip lampje brandt. Je kan inderdaad 1369 niet bellen via de analoge telefoonlijn, er zit idd niks anders op dan gewoon te wachten tot je sip-profiel geladen word, er is heel wat vertraging met het aanmaken van sip accounts door de overvloedige klantaanmelding, ik krijg erg veel klanten aan de lijn die er last van hebben..
Heeft die sip-profiel nou wel of niet iets te maken met het feit dat ik geen draadloze verbinding kan maken met mijn EB maar wel bedraad?
Dit zijn mijn ervaringen ermee, het is vooral lastig als mensen voorheen geen telefoonaansluiting gehad hebben en ze hebben geen voip lampje, dat betekent dus ook dat zij niet die tijdelijke oplossing hebben van even op de splitter aansluiten en dan zou het moeten werken.

ISRA ---> EB (staat helaas niet vermeld in de handleiding dus mensen gebruiken alsnog gewoon die splitter)

Normaal zou het moeten zijn
EB ---> splitter --- 2 kabels naar EB, modem naar adsl, telefoontekentje naar Line op EB --> EB

Splitter kapot? Sluit de telefoon eens op het ISRA punt aan, hebt u dan wel gehoor, maar als u de telefoon op de splitter aansluit blijft de lijn dood, dan is u splitter kapot, u kunt als u voorheen ADSL had ook gewoon u vorige splitter gebruiken. de splitter die meegeleverd word met de EB doet niks anders als die splitter.
Ik kan wel bellen en gebeld worden, alleen hoor ik geen kiestoon. Dus mijn splitter is niet dood he?
[...]
Als u wifi wilt installeren kunt u dat op twee manieren doen, met de oranje of met de groene cd..
Het word niet aangeraden om beide cd's te gebruiken, groene cd is een cd die ook al wat instellingen in de software zet en de oranje cd is alleen de drivers aansluiten.. Persoonlijk zou ik als u Windows XP SP 2 heeft gewoon configureren met Windows Wireless Zero..

Pc staat aan u sluit de gigaset aan, er komt een scherm "nieuwe hardware gevonden, wat wilt u doen?" nu gaan we drivers van de oranje cd installeren. We laten windows zoeken naar drivers het CD/DVD-ROM-station, hij zal ze vinden en zal wat dingen kopieren, hierna volgt een reboot en dan ziet een windows wireless zero icoontje rechtonder in het systray staan (weet niet precies hoe hij eruit ziet, maar volgens mij wel iets anders dan het normale trappetje). Daarop klikken, nou als u de broadcast al had aangezet dan zou u nu gewoon moeten kunnen scannen naar netwerken en u eigen netwerk moeten detecteren, ZONIET, klikt u linksonderin op Geavanceerde netwerkinstellingen -> wireless networkt (draadloze netwerken) en dan toevoegen, vul hier de SSID in hoofdletters in en de wpa-psk of wep sleutel in. Hexedecimaal dus a - f en 0 - 9.. En dan zou het moeten werken..
Allemaal geprobeerd, de groene cd geinstalleerd, en de oranje: allemaal nutteloos, het wifi-lampje brandt, Gigaset werkt, maar er is geen verbinding...
Als ik zelf probeer een netwerkverbinding op te stellen blijft ie hangen op "IP-adres vernieuwen"...

Vraagje, weet jij misschien hoe ik alles kan deinstalleren, en dan gewoon alles met een schone lei overnieuw beginnen? Is dat alleen mogelijk met de groene CD erin te stoppen en dan Installatie overnieuw?

edit:
Ik zie nu dt er ineens de tel2 lampje voortdurend gaat branden terwijl er helemaal niks op tel2 aangesloten is...

[ Voor 4% gewijzigd door ibr op 29-06-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee het kan ook via het software scherm, wel zorgen dat je het gigaset ding ontkoppelt hebt. Anders moet je gaan kloten in het register

Inderdaad ja, het hangt samen bekabelt werkt altijd en wifi hangt af van het Sip Profiel

Wpa sleutel is waarschijnlijk niet goed als je geen goed Ip adres krijgt, zorgen dat hij goed is ingevult, is dat het geval, lokaal inloggen en daar veranderen of wachten tot het voip lampje gaat branden..

En nee inderdaad je splitter is niet kapot :)

Vraag, zit je WEL of NIET in portering?

Groet

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155768 op 29-06-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:24:
Nee het kan ook via het software scherm, wel zorgen dat je het gigaset ding ontkoppelt hebt. Anders moet je gaan kloten in het register
Oke.
Inderdaad ja, het hangt samen bekabelt werkt altijd en wifi hangt af van het Sip Profiel
Dus ik moet wachten tot mijn VoIP lampje brandt en daarna werkt Wi-Fi pas... Nou ikheb KPN gisteren nog gebeld en daar werd mij verteld dat het helemaal niets uitmaakte en ik gewoon draadloos op internet kon, zonder problemen. Het VoIP gedeelte was alleen voor het bellen bedoeld...

[ Voor 18% gewijzigd door ibr op 29-06-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:24:

Nou dat lijkt me niet. In vredesnaam wat heeft het SIP profiel met Wifi te maken? een niet werkende wifi komt meestal door verkeerde toegangscodes of een firewall die teveel blokkeert (ook uitgeschakeld).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ook ja ik weet ook niet zeker of het samen hangt maar het lijkt mij op dit moment de meest logische aanname denk je niet? Als bij die ene jongen zijn draadloos wel opeens begon te werken toen zijn voip brandde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door JvS op 29-06-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, ik dacht dat je technisch op de hoogte was, maar je doet dus een aanname. Kan je beter niet doen (want hij klopt niet). Ga er maar vanuit dat het niets met elkaar te maken heeft. Dat ene geval is hoogstwaarschijnlijk toeval en om daar zulke conclusies uit te trekken, op z'n minst gedurft.

Dat modem is gewoon een adsl modem, een router, een SIP apparaat en een wireless acces point in een, al die zaken zijn in principe onafhankelijk van elkaar. wlan werkt ook als je dsl niet werkt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:41:
Ok, ik dacht dat je technisch op de hoogte was, maar je doet dus een aanname. Kan je beter niet doen (want hij klopt niet). Ga er maar vanuit dat het niets met elkaar te maken heeft. Dat ene geval is hoogstwaarschijnlijk toeval en om daar zulke conclusies uit te trekken, op z'n minst gedurft.

Dat modem is gewoon een adsl modem, een router, een SIP apparaat en een wireless acces point in een, al die zaken zijn in principe onafhankelijk van elkaar. wlan werkt ook als je dsl niet werkt enzo.
Ik doe inderdaad een aanname ja, en het kan heel best zijn dat het ook niks met elkaar te maken heeft. Maar als die instellingen van te voren er al in worden gezet, waarom zou het dan niet gewoon werken? Zou dan misschien de WPA sleutel verkeerd in de EB geprogrammeerd zijn, of heeft misschien een firmware update de instellingen verwijdert of verandert op wat manier dan ook? Worden Experiaboxen al met nieuwe firmware uitgelevert of worden die altijd pas geupdate als mensen hem aansluiten?

In al deze gevallen lijkt me toch het beste om gewoon lokaal in te loggen op de EB en dan handmatig die WPA sleutel erin te zetten..

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

JvS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:32:
[...]
Nou dat lijkt me niet. In vredesnaam wat heeft het SIP profiel met Wifi te maken? een niet werkende wifi komt meestal door verkeerde toegangscodes of een firewall die teveel blokkeert (ook uitgeschakeld).
Hoe kun je dan in godsnaam ervoor zorgen dat mijn draadloos netwerk het gaat doen? Mijn firewall (Windows Firewall) staat uit, en ik heb de draadloze netwerkverbinding als uitzondering opgegeven in de instellingen. WPA code en SSID kloppen, ik heb ze al vaak genoeg ingevoerd. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik misschien in plaats van en nul (0) een o lees (O). Maar ik heb het even vergeleken met de andere cijfers en letter op de EB(SSID) en op de brief van Planet(WPA-PSK) en het zou toch echt moeten kloppen...
Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:50:
[...]
In al deze gevallen lijkt me toch het beste om gewoon lokaal in te loggen op de EB en dan handmatig die WPA sleutel erin te zetten..
Dat kan ik dus ook niet. Alleen op de Gigaset zelf (192...)
Ik zou het via MijnKpn moeten kunnen, maar daar heb ik ook geen toegang tot (volgens mij omdat ik niet 1369 kan bellen...) Ik heb IPB via internet wel geactiveerd en een MijnKPN account aangemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door ibr op 29-06-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een netwerk kaart in je computer? EB onder de arm en die naast je pc zetten, kabel erin en dan lokaal inloggen? Of heb je nog geen nieuwe firmware?

Ow shit had niet goed gelezen, dat is ja lokaal inloggen, dat ZOU moeten werken.. Werkt dat niet uhm, dan weet ik ook geen opties meer.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 155768 op 29-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:57:
Heb je een netwerk kaart in je computer? EB onder de arm en die naast je pc zetten, kabel erin en dan lokaal inloggen? Of heb je nog geen nieuwe firmware?
Ik ben nu met de EB verbonden via een ethernet kabel, bedraad dus.
Hoe kan ik dan lokaal inloggen? Dat moet toch via MijnKpn? Of zijn er ook andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je code al eens op WEP geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:00:
Heb je code al eens op WEP geprobeert?
Hoe bedoel je, op WEP? En wat bedoel je met "lokaal inloggen"?

edit:
Nu snap ik er helemaal niets meer van... Naast het USB-lampje brandt er ineens een naamloos lampje. Het VoIP lampje brandt niet, Tel1 wel (mijn moeder is aan het bellen). Heeft iemand enige verklaring voor dat naamloos lampje? de Tel2 lampje die eerst spontaan brandde is nu ineens uit...
Blijkbaar heeft KPN mijn aansluiting niet goed voorbereid, ik verwachtte toch wel dat alles zou gaan werken. Als KPN weet dat niet alles gereerd is, vind ik dat ze me even een brief moeten sturen met daarin dat ik even geduld moet hebben, en dat mijn pakket wat later aankomt. Heb ik tenminste geen stress en verloopt alles goed...

[ Voor 72% gewijzigd door ibr op 29-06-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lokaal inloggen op 192.168.2.1 met wachtwoord admin

Dan de encryptie veranderen van WPA-PSK naar WEP, en hetzelfde doen in de configuratie van de Gigaset of wireless zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:13:
Lokaal inloggen op 192.168.2.1 met wachtwoord admin

Dan de encryptie veranderen van WPA-PSK naar WEP, en hetzelfde doen in de configuratie van de Gigaset of wireless zero.
Op de brief van Planet staat toch echt duidelijk WPA-PSK sleutel... Dus ik denk dat WEP daar niet zal passen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:15:
[...]

Op de brief van Planet staat toch echt duidelijk WPA-PSK sleutel... Dus ik denk dat WEP daar niet zal passen he?
Uhm er word standaard een WPA-PSK code ingesteld in u Experiabox, je kunt hem wel zelf veranderen hoor. Dus zeg maar de beveiliging word standaard door Planet op WPA-PSK gezet, maar als u de keuze wil hebben kunt u hem veranderen naar een WEP sleutel met 128 bits encryptie, en gewoon dezelfde sleutel gebruiken die ni de brief staat..

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat extra lampje is het verborgen lampje, die geeft aan dat er analoog gebeld word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he he, mijn VOIP lampje brandt!!!
KPN heeft het voor mekaar, nu maar hopen dat ik gewoon kan bellen..

Heeft al met al 11 dagen geduurd voordat dat klerelampje niet meer knipperde.

KPN geeft ook totaal geen terugkoppeling omtrent de status van een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het, maar goed dat het nu wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180707

Heb sinds gister de experiabox ontvangen. als ik via https://192.168.2.1 op deze box probeert in te loggen zie ik een vreemd certificaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.atlantica.nl/images/certificate.gif

als ik vervolgens via ARIN Whois het ip laat uizoeken krijg ik de volgende gegevens terug

Search results for: 211.22.66.253

OrgName: Asia Pacific Network Information Centre
OrgID: APNIC
Address: PO Box 2131
City: Milton
StateProv: QLD
PostalCode: 4064
Country: AU

ReferralServer: whois://whois.apnic.net

NetRange: 210.0.0.0 - 211.255.255.255
CIDR: 210.0.0.0/7
NetName: APNIC-CIDR-BLK2
NetHandle: NET-210-0-0-0-1
Parent:
NetType: Allocated to APNIC
NameServer: NS1.APNIC.NET
NameServer: NS3.APNIC.NET
NameServer: NS4.APNIC.NET
NameServer: NS-SEC.RIPE.NET
NameServer: TINNIE.ARIN.NET
NameServer: DNS1.TELSTRA.NET
Comment: This IP address range is not registered in the ARIN database.
Comment: For details, refer to the APNIC Whois Database via
Comment: WHOIS.APNIC.NET or http://www.apnic.net/apnic-bin/whois2.pl
Comment: ** IMPORTANT NOTE: APNIC is the Regional Internet Registry
Comment: for the Asia Pacific region. APNIC does not operate networks
Comment: using this IP address range and is not able to investigate
Comment: spam or abuse reports relating to these addresses. For more
Comment: help, refer to http://www.apnic.net/info/faq/abuse
Comment:
RegDate: 1996-07-01
Updated: 2005-05-20

OrgTechHandle: AWC12-ARIN
OrgTechName: APNIC Whois Contact
OrgTechPhone: +61 7 3858 3100
OrgTechEmail: search-apnic-not-arin@apnic.net

# ARIN WHOIS database, last updated 2006-06-28 19:10
# Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database.

Als ik dan toch maar dit certificaat goedkeur dan wordt de experiabox heel traag. Zijn er meer die deze bug zijn tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180707 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:07:
Heb sinds gister de experiabox ontvangen. als ik via https://192.168.2.1 op deze box probeert in te loggen zie ik een vreemd certificaat:
Welke browser gebruikt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180707

IE 7

Op dit moment kan ik in eens niet meer via https:, met welke brouwser dan ook IE7 mozilla, firefox, netscape de EB benaderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 180707 op 29-06-2006 14:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.