[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

ibr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:05:
[...]

edit:
Nu snap ik er helemaal niets meer van... Naast het USB-lampje brandt er ineens een naamloos lampje. Het VoIP lampje brandt niet, Tel1 wel (mijn moeder is aan het bellen). Heeft iemand enige verklaring voor dat naamloos lampje? de Tel2 lampje die eerst spontaan brandde is nu ineens uit...
Blijkbaar heeft KPN mijn aansluiting niet goed voorbereid, ik verwachtte toch wel dat alles zou gaan werken. Als KPN weet dat niet alles gereerd is, vind ik dat ze me even een brief moeten sturen met daarin dat ik even geduld moet hebben, en dat mijn pakket wat later aankomt. Heb ik tenminste geen stress en verloopt alles goed...
Zie:
Een niet-geporteerde lijn heeft wat speciale kenmerken:

Bij inkomende gesprekken gaat er een naamloos lampje branden, dat eigenlijk gewoon het Lijn-lampje heet. Bovendien gaan beide Tel-poorten 'over'. Als je zelf al via je VoIP-lijn aan het bellen bent, krijgt een beller geen in gesprek. Voor de zekerheid kun je dus het beste ook nog een toestel aan de Tel2-poort hangen.
Op welk kanaal zend je Box momenteel WiFi uit? De Box zoekt automatisch het beste kanaal uit dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 180092 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:01:
he he, mijn VOIP lampje brandt!!!
KPN heeft het voor mekaar, nu maar hopen dat ik gewoon kan bellen..

Heeft al met al 11 dagen geduurd voordat dat klerelampje niet meer knipperde.

KPN geeft ook totaal geen terugkoppeling omtrent de status van een probleem!
Ik kon gisteren ook eindelijk bellen. Had ik een kameraad aan de telefoon en na ongeveer een kwartier viel de verbinding weg. Kan nu niet meer bellen en gebeld worden terwijl mijn voip lampje nog wel brandt. Ik snap er geen bal meer van. Als ik straks thuis ben zal ik nog wel het een en ander uitproberen.

Als ik nu van mijn werk af bel gaat hij wel weer over. Deed hij strax niet dus het zal wel weer werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosluis op 29-06-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26

joker1977

Tweakert

Anoniem: 180575 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:45:
[...]

als je 1369 hebt gebeld en geen antwoord krijgt dan even de telefoon rechtstreeks aansluiten op de buiten lijn en nog maals 1369 bellen als je dan wel gehoor krijgt dan is of de splitter of de EB niet goed aan gesloten.
Nee, je moet 1369 bellen via je VoIP account, en niet via je PSTN/ISDN account. Dat laatste zal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:34:
Dat kan ook ja ik weet ook niet zeker of het samen hangt maar het lijkt mij op dit moment de meest logische aanname denk je niet? Als bij die ene jongen zijn draadloos wel opeens begon te werken toen zijn voip brandde.
Het hangt NIET samen, maar :

Als je geen VoIP lampje hebt, kan dat op 2 dingen duiden:

a) Je SIP account is wel ingeprogrammeerd, maar de SIP-server kent je (nog) niet ---> VoIP zal meestal knipperen. WiFI zou dan gewoon moeten werken (als WiFi brandt)

b) Je Experiabox kan geen verbinding maken met de TSM. De default-instellingen zijn dan van toepassing op je EB, namelijk:
* Geen SiP-account ingeprogrammeerd (VoIP zal meestal uit staan)
* WiFi staat op default --> SSID is de SX551 (of SX552) code op de onderkant vd EB, je WPA sleutel is GigasetSX551 of GigasetSX552 afhankelijk of je van PSTN (SX551) of ISDN (SX552) afkomstig bent.

Als je situatie a) hebt, dan hangen VoIP en WiFi niet samen. Als je situatie b) hebt dan zal inderdaad je WiFi niet werken mbv. de meegeleverde (26-hexadecimale tekens) WPA-sleutel. Probeer dan GigasetSX551 (of GigasetSX552) als WPA-passphrase met TKIP-codering en dan kun je gewoon draadloos internetten.

In beide situaties ga ik er blindelings van uit dat je wel Linesync hebt EN je DDSL-gegevens correct in het modem staan (links op de box branden er 3 lampjes, pwr/online/adsl@ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik loop nog zwaar te twijfelen of ik IPB zal nemen. :P Die huidige actie van een half jaar gratis bellen is erg leuk, maar als ik dan verhalen hoor over een flinke achterstand bij het aanmaken van SIP-accountjes en een SIP-server die nog steeds niet goed functioneert doet mij weer zwaar twijfelen. :+ Ook het porteren van het nummer lijkt nog steeds niet altijd vlekkeloos te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 29-06-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 18:54
Ik heb gisteren ook eindelijk (naar 3 maanden) mijn installatiepakket (ISDN) ontvangen. Installatie ging makkelijker als ik verwacht hat. Ook wifi werkte meteen (heb wel alles omgezet naar WEP want zowel mijn Vario als ook de N80 wilden niet met WPA-PSK)

Wat helaas nog niet werkt is bellen naar mobiel. Moet je daarvoor eerst geporteerd zijn? Heb ff op de aanmelding gekeken of ik dat per ongeluk geblokkeerd had maar dit is niet het geval.

Kom helaas nog niet bij mijn "Beheer telefoniegegevens", misschien dat daar wat in te stellen valt?

[ Voor 4% gewijzigd door Maite op 29-06-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155768

Maite schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:47:
Ik heb gisteren ook eindelijk (naar 3 maanden) mijn installatiepakket (ISDN) ontvangen. Installatie ging makkelijker als ik verwacht hat. Ook wifi werkte meteen (heb wel alles omgezet naar WEP want zowel mijn Vario als ook de N80 wilden niet met WPA-PSK)

Wat helaas nog niet werkt is bellen naar mobiel. Moet je daarvoor eerst geporteerd zijn? Heb ff op de aanmelding gekeken of ik dat per ongeluk geblokkeerd had maar dit is niet het geval.

Kom helaas nog niet bij mijn "Beheer telefoniegegevens", misschien dat daar wat in te stellen valt?
Dat mobiele nummers en 0900 nummers geblokkeert zijn is inderdaad een bijverschijnsel van portatie maar treedt niet altijd op. even portering afwachten en dan zal het probleem zichzelf oplossen.. Ik weet niet waardoor dit komt..

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 155768 op 29-06-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Anoniem: 155768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:04:
[...]

Dat mobiele nummers en 0900 nummers geblokkeert zijn is inderdaad een bijverschijnsel van portatie maar treedt niet altijd op. even portering afwachten en dan zal het probleem zichzelf oplossen.. Ik weet niet waardoor dit komt..
correct, je kunt tijdens de portatie dit echter ''verhelpen' door ** te bellen en dan het 06/0900 nummer te bellen. Klant belt die nummers dan via de oude analoge-lijn (of ISDN). Wanneer de portering is voltooid, zou het probleem uitzichzelf moeten zijn opgelost (tenzij er per ongeluk tijdens het inkloppen vd accountjes een fout is gemaakt voor de blokkade-instellingen). Klant kan na portatie op MijnKPN de instelling echter zelf wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:39:
Ik loop nog zwaar te twijfelen of ik IPB zal nemen. :P Die huidige actie van een half jaar gratis bellen is erg leuk, maar als ik dan verhalen hoor over een flinke achterstand bij het aanmaken van SIP-accountjes en een SIP-server die nog steeds niet goed functioneert doet mij weer zwaar twijfelen. :+ Ook het porteren van het nummer lijkt nog steeds niet altijd vlekkeloos te gaan.
Administratieve achterstand bij KPN veroorzaakt de 'missende' SIP-accounts. Hinderlijk, maar niet enkel een KPN-probleem. Door de massieve 'interesse boom' voor VoIP en Multiplay/Tripleplay van alle aanbieders over xDSL zul je deze problemen zien bij alle aanbieders, helaas.

Portering is iets wat 'meestal' echt wel goed gaat. In sommige, zeldzame gevallen loopt het portatie-proces ''vast'. In die gevallen is in 90% vd gevallen de oude PSTN/ISDN koppeling nog werkzaam, en ben je ''gewoon' bereikbaar via PSTN/ISDN en kun je zondermeer financiele compensatie bij je provider bedingen (omdat je noodgedwongen je PSTN/ISDN in stand moet houden door een fout vd KPN). Je belt al wel uit met VoIP dus het goedkope bellen profiteer je dan ook al van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 18:54
joker1977 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:25:
[...]

correct, je kunt tijdens de portatie dit echter ''verhelpen' door ** te bellen en dan het 06/0900 nummer te bellen. Klant belt die nummers dan via de oude analoge-lijn (of ISDN). Wanneer de portering is voltooid, zou het probleem uitzichzelf moeten zijn opgelost (tenzij er per ongeluk tijdens het inkloppen vd accountjes een fout is gemaakt voor de blokkade-instellingen). Klant kan na portatie op MijnKPN de instelling echter zelf wijzigen.
bedankt voor de informatie, weer wat wijzer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Die eerste oplossing wist ik ook nog niet maar spreekt eigenlijk voor zich, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495

joker1977 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:30:
[...]

Administratieve achterstand bij KPN veroorzaakt de 'missende' SIP-accounts. Hinderlijk, maar niet enkel een KPN-probleem. Door de massieve 'interesse boom' voor VoIP en Multiplay/Tripleplay van alle aanbieders over xDSL zul je deze problemen zien bij alle aanbieders, helaas.
Vandaag hoorde ik dat er problemen zijn met een sip-server in Arnhem, voor deze mensen is ook al geblokkeerd dat deze 1369 kunnen bellen en voor mensen die dit (nog) wel kunnen wordt dit tenzeerste afgeraden, ze lopen dan naamelijk de kans dat ze wekenlang!!! niet (meer) kunnen bellen.
De HD heeft een lijst met betreffende nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:15:
[...]

Vandaag hoorde ik dat er problemen zijn met een sip-server in Arnhem, voor deze mensen is ook al geblokkeerd dat deze 1369 kunnen bellen en voor mensen die dit (nog) wel kunnen wordt dit tenzeerste afgeraden, ze lopen dan naamelijk de kans dat ze wekenlang!!! niet (meer) kunnen bellen.
De HD heeft een lijst met betreffende nummers
Worden nieuwe abonnees dan wel op de nog wel werkende SIP-servers geplaatst? Beetje lullig dat je als nieuwe klant direct op een buggy SIP-server zit. :+ Een SIP-server loopt inderdaad te kloten en dat kunnen ze niet 123 verhelpen heb ik inmiddels begrepen.
joker1977 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:30:
[...]

Ik zou dan zeggen: stuur het pakket pas op als het SIP-account gereed is.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 29-06-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:19:
[...]

Worden nieuwe abonnees dan wel op de nog wel werkende SIP-servers geplaatst? Beetje lullig dat je als nieuwe klant direct op een buggy SIP-server zit. :+ Een SIP-server loopt inderdaad te kloten en dat kunnen ze niet 123 verhelpen heb ik inmiddels begrepen.

Die boxen worden natuurlijk van tevoren klaargemaakt, vermoedelijk was toen die storing er nog niet.

Mij werd met "klem" aangeraden om niet 1369 te bellen omdat ik anders kans had om helemaal geen telefonie meer zou kunnen hebben. En als ze nu al kunnen voorspellen dat ik dan wekenlang geen telefonie zou kunnen hebben, ....ja dan kunnen ze dat niet 123 verhelpen.
Mijn helpdesker was vrij scheutig met zijn info, zei; dat Siemens het probleem moest verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:28:
[...]

Die boxen worden natuurlijk van tevoren klaargemaakt, vermoedelijk was toen die storing er nog niet.
Dat begrijp ik, maar ik mag toch aannemen dat als je vandaag IPB neemt dat je dan wel op een werkende SIP-server wordt geplaatst.
Mij werd met "klem" aangeraden om niet 1369 te bellen omdat ik anders kans had om helemaal geen telefonie meer zou kunnen hebben. En als ze nu al kunnen voorspellen dat ik dan wekenlang geen telefonie zou kunnen hebben, ....ja dan kunnen ze dat niet 123 verhelpen.
Mijn helpdesker was vrij scheutig met zijn info, zei; dat Siemens het probleem moest verhelpen.
Heb andere verhalen gehoord, maar in ieder geval niet dat Siemens het moet verhelpen. Maar even wat anders: als je 1369 niet belt, dan wordt je nummer toch nooit geporteerd? Dan blijf je dus analoog en VoIP naast elkaar houden tot nader order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
[...]

Zoals ik om mij heen wel eens hoor kun je ineens wel 06/0900 bellen als je 1369 hebt gebeld, dus voor de mensen die niet naar 06/0900 kunnen bellen: hebben jullie 1369 miscchien niet gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 08:21
Anoniem: 61137 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:39:
Ik heb al bijna een jaar IPB, de eerste 3/4 maanden was er om de haverklap een storing, sinds december maar 1 keer storing gehad (wel een teveel als je de betrouwbaarheid van analoge telefonie wil benaderen). Ik weet dat KPN sinds begin dit jaar duizenden IPB klanten per dag aansluit, je mag dus aannemen dat het meestal wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:19:
[...]

Dat zeg jij, dat zeg ik. Ik ga er ook vanuit dat dat de normale procedure is. Schijnbaar glipt er links en rechts weleens wat doorheen. Overigens zijn er genoeg mensen die het pakket graag eerder ontvangen: Ze kunnen dan al wel gebruik maken van 'het Internet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 162495 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:28:
[...]

Mijn helpdesker was vrij scheutig met zijn info, zei; dat Siemens het probleem moest verhelpen
Ik betwijfel of de SIP server hard in de boxen geprogrammeerd zit, dat lijkt mij niet erg handig omdat je dan maatwerk moet gaan leveren en erg veel aan handeling van de experia boxen kwijt bent. Als ik een gok moet doen dan verwacht dat dit allemaal aan het mac adres van de box gehangen wordt(je kunt dit bijvoorbeeld doen i.c.m. een dns push waarbij je alleen de dns suffix veranderd afhankelijk van de server waar je een box op wil zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is een monteur overigens een garantie voor een goede start van je verbinding, dat hij bij installatie direct dingen kan escaleren als het ergens fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140942

ibr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:00:
[...]

Ik heb de Box vanmiddag al een gereset, en ook zonet even - het lampje wilt maar niet aan, alleen inhet begin een tiende van een seconde.

Wat ik me afvraag is of de SIP-server iets te maken heeft met het draadloos netwerk. Want aleen het verkeer tussen de Gigaset en de EB is dood. Voor de rest doet alles het (behalve dus het VoIP lampje en de kiestoon).
Even bij het begin beginnen. Staat het draadloze netwerk van je EB wel ingeschakeld?
Bij mij stond deze namelijk uitgeschakeld toen ik mijn EB binnen kreeg.
Even via een met de netwerkkabel aangesloten pc inloggen op http://192.168.2.1 (standaard wachtwoord = admin) en vervolgens deze pagina controleren:

Afbeeldingslocatie: http://www.directupload.net/images/060629/temp/4H4Snb8c.gif

Na het inschakelen van het draadloze netwerk had ik welliswaar een werkend netwerk, maar kon nog steeds geen verbinding opbouwen. Ik heb de laatste driver voor de meegeleverde Siemens ontvanger gedownload en deze geïnstalleerd. Hiermee was in mijn geval het probleem opgelost. (laptopje met Win98SE) Gegevens juist invullen en voila verbinding.

Bij twijfel kan je hier zelf je eigen key invullen voor jouw EB

Afbeeldingslocatie: http://www.directupload.net/images/060629/temp/OWvHluXH.gif

Je draadloze netwerk heeft met totaal niets anders te maken als enkel de juiste instellingen op je EB en je USB Adapter. Ook zonder een ADSL verbinding moet je gewoon contact kunnen maken tussen de EB en de Siemens Adapter! 8)7
Het is toch gewoon niets anders als een lokaal netwerkje opbouwen. :)
Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 140942 op 29-06-2006 19:44 . Reden: link voor de laatste drivers erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Jongens, bedankt voor de moeite maar ik zit nu dus eindelijk op draadloos internet. Vaarwel jaren 90!

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar ik belde dus de Planet-infolijn en daar moest ik dubbelklikken op de trapjes bij de tijd (waar toen nog een kruisje doorheen stond). Toen even alle gegevens nagegaan, en de WPA-sleutel overnieuw ingevuld.
Opslaan, toepassen en toen de pc opnieuw opgestart: Wifi loopt als een zonnetje!

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:33:
Jongens, bedankt voor de moeite maar ik zit nu dus eindelijk op draadloos internet. Vaarwel jaren 90!

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar ik belde dus de Planet-infolijn en daar moest ik dubbelklikken op de trapjes bij de tijd (waar toen nog een kruisje doorheen stond). Toen even alle gegevens nagegaan, en de WPA-sleutel overnieuw ingevuld.
Opslaan, toepassen en toen de pc opnieuw opgestart: Wifi loopt als een zonnetje!
En je VoIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, je moest gewoon alleen nog even de juiste gegevens invullen dus... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 140942 op 29-06-2006 19:36 . Reden: lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Daar moest ik maar 3 dagen mee wachten, en anders weer bellen naar Planet.
Nou heb ik wel een ander probleem: Mijn Outlook Express wil de draadloze verbinding niet meer vinden... Hij geeft alleen de "oude" ADSL-inbelverbinding weer.
Hoe stel ik mijn draadloos netwerk in op mijn Outlook?

[ Voor 35% gewijzigd door ibr op 29-06-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:47:
[...]

Daar moest ik maar 3 dagen mee wachten, en anders weer bellen naar Planet.
Nou heb ik wel een ander probleem: Mijn Outlook Express wil de draadloze verbinding niet meer vinden... Hij geeft alleen de "oude" ADSL-inbelverbinding weer.
Hoe stel ik mijn draadloos netwerk in op mijn Outlook?
De instellingen van IE op het tabblad 'verbindingen' moet staan op 'nooit inbellen'. Als je een IP e.d. krijgt moet het gewoon werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:59:
[...]

De instellingen van IE op het tabblad 'verbindingen' moet staan op 'nooit inbellen'. Als je een IP e.d. krijgt moet het gewoon werken lijkt me.
Jep, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:04
Ik ga me denk ik maar bij sommige forum leden aansluiten!

Begin het echt zat te worden met KPN..

Nu bijna 2 maanden IPB..
Begin was al niet goed, order liep niet goed door en later door een andere afdeling opnieuw gedaan.
Eindelijk was er naast internet ook VOIP.
Alleen kon ik dus nog niet bellen en bleek de activering niet goed te gaan..
Na ruim 1 week misschien toch de oplossing..
Toen gesproken met de KPN en jawel VOIP deed het.
Moest activeren via een speciale 0800 nummer.
Dit gedaan en jawel alles deed het toen en via Mijn KPN was het kopje internetplusbellen ook zichtbaar geworden..
Later ook geporteerd. (splitter er toen tussen uitgehaald)
Alleen wel zeer regelmatig problemen met het wegvallen van de de telefonie.

Maar nu..

Al sinds 2 dagen geen telefonie meer (voip brand en de eerste toon bij het bellen hoor je wel alleen als hij het nummer heeft gebeld word het erg stil of een ingesprek toon) en KPN gemaild en gebeld.
Wat nu lees het mailtje maar even van KPN.

Naar aanleiding van uw vraag over uw abonnement kunnen wij u als volgt
informeren:

Uit controle van onze gegevens is gebleken dat uw abonnement nog niet geactiveerd is. Als de kabels en de telefoons goed zijn aangesloten, kunt u uw InternetPlusBellen abonnement activeren. Bel naar het speciale telefoonnummer 1369 (gratis) en volg de instructies van het voice respons systeem.

Vervolgens kunt u uw account bij Mijn KPN activeren. Dit doet u als
volgt:

- ga naar: www.kpn.com
- klik op: Privi
- vul rechtsboven bij zoeken in: Activeren InternetPlusBellen
- klik op: Zoeken
- kies: "JA, ik wil mijn activatiecode invoeren"

Nadat u de activatiecode heeft opgegeven, wordt u gevraagd om enkele gegevens om voor u een gebruikersnaam en wachtwoord aan te kunnen maken.

Indien u onverhoopt geen activatiecode heeft ontvangen, vernemen wij dat graag van u.

Nu breekt mijn klomp want naar mijn weten was de activering wel goed gegaan (dit was toen bevestigd door een 2e lijns medewerker van KPN)

Blijkbaar dus niet maar wel een paar dagen geleden een factuur binnen gekregen of ik voor de maand juni en juli wil betalen..

Hoe kan dat als de boel nog niet blijkbaar is geactiveerd..
Heb dat nummer vaak van KPN moeten bellen en kreeg dan netjes de melding uw abbo is geactiveerd..

Ik begrijp deze boel niet meer maar weet wel dat ik een hoop kosten heb moeten maken door constant mobiel te moeten bellen..

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

Ik zie in het nieuwe administratiesysteem van planet niet meer de optie "beheer telefonie gegevens" of kijk ik er nu overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:04:
Ik zie in het nieuwe administratiesysteem van planet niet meer de optie "beheer telefonie gegevens" of kijk ik er nu overheen?
Klopt, is een storing.

http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a

Storing nummer acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er word onderhoud gepleegt aan die omgeving is mij verteld maar goed.. Storing mag ook, je komt er in beide gevallen niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

29-06-2006 21:26 uur. Onderhoud InternetPlusBellen
Als gevolg van onderhoud kan het op 30-06-2006 tussen 0:00 en 02:00 voorkomen dat u geen gebruik kan maken van de dienst InternetPlusBellen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om dit onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.
Weer een storing!
Wat heeft IPB toch veel kinderziektes, hoe kan het nou dan dat KPN het al zo vroeg heeft ingevoerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:
[...]

Weer een storing!
Wat heeft IPB toch veel kinderziektes, hoe kan het nou dan dat KPN het al zo vroeg heeft ingevoerd?!
Dit is gewoon standaard onderhoud wat jij aanhaalt. Internetplusbellen is nog steeds in ontwikkeling, onderhoud hieraan doen ze dan ook 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

ibr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:
[...]

Weer een storing!
tis geen storing tis onderhoud. Dat moet zo af en toe ook plaats vinden. En bovendien wat had kpn dan moeten doen, toezien hoe andere aanbieders hetzelfde product aanbieden (met net zoveel danwel meer problemen) en alle klanten weg zien lopen? lijkt me logisch dat kpn iets moet doen en dat is dus ipb uitleveren. Als je wil wachten tot alles vlekkeloos loopt met ipb kan je nog wel een paar maanden tot een jaar wachten denk ik........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Anoniem: 114910 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:23:
tis geen storing tis onderhoud. Dat moet zo af en toe ook plaats vinden. En bovendien wat had kpn dan moeten doen, toezien hoe andere aanbieders hetzelfde product aanbieden (met net zoveel danwel meer problemen) en alle klanten weg zien lopen? lijkt me logisch dat kpn iets moet doen en dat is dus ipb uitleveren. Als je wil wachten tot alles vlekkeloos loopt met ipb kan je nog wel een paar maanden tot een jaar wachten denk ik........
En wat ik hier aan toe wil voegen is dat sommige dingen pas echt duidelijk worden als je >> 150.000 klanten hebt... Je kan testen wat je wil, maar soms heb je voor sommige dingen wel eens een glazen bol nodig...
(Overigens, er was wel een storing, zie de volgende tekst van planet.nl:
29-06-2006 21:06 uur. Storing InternetPlusBellen met nummerweergave
Als gevolg van een storing is het niet mogelijk om via de dienst InternetPlusBellen uitgaande gesprekken te plaatsen als nummerweergave uitgeschakeld staat. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:10:
[...]

En wat ik hier aan toe wil voegen is dat sommige dingen pas echt duidelijk worden als je >> 150.000 klanten hebt... Je kan testen wat je wil, maar soms heb je voor sommige dingen wel eens een glazen bol nodig...

[...]

)
Dat klopt inderdaad ja maar dat staat weer los van dat je niet in Beheer Telefonie gegevens kan komen, die hele link staat er niet, en deze storing is er pas vanaf vanavond bij gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Anoniem: 170198 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:10:
[...]

[...]

)
Volgens mij zet Planet er doorgaans (opgelost) bij als er een storing was. Dus als ik de melding goed begrijp is er een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Trouwens, nog een vraagje over de beveiliging:
Ik heb dus alleeen de SSID code ingevulden de WPA-PSK sleutel.
Is mijn pc dan veilig draadloos verbonden? Of moet ik nog een andere beveiliging instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SSID is geen code he, SSID is de ID-name die de Box heeft. De WPA-sleutel zorgt voor de beveiliging en dat is afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@ Mabili: Is de hierboven gemelde storing betreffende uitbellen zonder nummerweergave niet toevallig de oorzaak dat je niet kunt uitbellen? Je schreef eerder dit:
Mabili schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:52:
uitgaande Telefonie probleem is opgelost.
Alleen wel verbaasd dat ons nummer opeens weer zichtbaar was als we iemand bellen..

Deze even weer opnieuw in Mijn KPN ingesteld.
Zet nummerweergave eens aan in MijnKPN. Kan je dan wel bellen?

[ Voor 3% gewijzigd door cowbell op 30-06-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:06:
SSID is geen code he, SSID is de ID-name die de Box heeft. De WPA-sleutel zorgt voor de beveiliging en dat is afdoende.
_/-\o_
Maar nou heb ik weer een probleem erbij... Ik heb de Sunbelt Kerio Personal Firewall geinstalleerd op mijn pc en hij wilt de draadloze verbinding niet toelaten, terwijl er toch echt het vinkje trust is aangevinkt.
Of is de firewall op de EB zelf genoeg? Zo ja, moet ik die dan via mijn KPN instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180805

Goede morgen allemaal ik had even ff vraagje ik heb sinds gister ook internetplusbellen.
Nu werk alles naar behoren alleen voor heen had ik op m'n laptop ook draadloos internet door middel van een trust pci kaartje en een wireless router.
Nu wil ik dus weer internet op pc maar nu vindt m'n trust kaartje de experia box niet.
En ik ken ook nergens iets van uitleg vinden over hoe ik het wel kan laten werken.
Ik heb net met kpn gebelt maar die konden mij niet helpen want zeiden ze van dat trust kaartje hebben wij geen gegevens dus kunnen u niet verder helpen :? .
Ze zeiden dan moet maar zo'n giga set er bij nemen is het echt zo dat mijn kaartje niet werkt of zijn er bapaalde instellingen waar na ik moet kijken .

Dus als iemand tips of uitleg heeft graag

alvast bedankt

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180805 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:51:
Goede morgen allemaal ik had even ff vraagje ik heb sinds gister ook internetplusbellen.
Nu werk alles naar behoren alleen voor heen had ik op m'n laptop ook draadloos internet door middel van een trust pci kaartje en een wireless router.
Nu wil ik dus weer internet op pc maar nu vindt m'n trust kaartje de experia box niet.
En ik ken ook nergens iets van uitleg vinden over hoe ik het wel kan laten werken.
Ik heb net met kpn gebelt maar die konden mij niet helpen want zeiden ze van dat trust kaartje hebben wij geen gegevens dus kunnen u niet verder helpen :? .
Ze zeiden dan moet maar zo'n giga set er bij nemen is het echt zo dat mijn kaartje niet werkt of zijn er bapaalde instellingen waar na ik moet kijken .
Je hebt twee mogelijkheden: Via wireless zero configuration zelf een profiel aanmaken met de goede SX551.... SSID en bijbehorende WPA code, of even bekabeld de webinterface van de ExperiaBox benaderen en daar de SSID-Broadcast aanzetten, dan zie je het draadloze netwerk wel als je scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180805

Je hebt twee mogelijkheden: Via wireless zero configuration zelf een profiel aanmaken met de goede SX551.... SSID en bijbehorende WPA code, of even bekabeld de webinterface van de ExperiaBox benaderen en daar de SSID-Broadcast aanzetten, dan zie je het draadloze netwerk wel als je scant.
IK heb ff die ssid-broadcast aangezet en pling werken die handel _/-\o_ _/-\o_ ken ik zo weer met laptop de tuin in :P

bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wanneer komt die webserver optie nu eens beschikbaar in de EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand hier nog eens bevestigen dat het overstappen van de ene provider naar KPN IPB, dat je daarbij zonder een minuut internet kan overstappen? XS4ALL zegt dat je bij alle KPN aanbieders je huidige abonnement niet zelf hoeft op te zeggen, dat moet KPN doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

In mijn geval (oktober 2005, het abbo van planet was nog binnen de gestelde opzegtermijn)
IPB besteld via KPN, (voorinschrijving) daarna even met de Planet HD gebeld en gemeld dat ik het abbo wilde beeindigen ivm met aangaan abbo IPB van KPN.
KPN heeft alles verder geregeld met Planet. Ben 30 seconden offline geweest.

Of dat nog zo is ...??

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 30-06-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175404

Heeft iemand de URL die in de adresbalk komt van KPN als je via planet internet inlogt op 'beheer telefonie gegevens'. Het schijnt dat je via die URL wel bij je IPB gegevens van planet kan komen door in te loggen met de gegevens van 'Mijn KPN'. Direct inloggen bij KPN werkt niet omdat ik IPB via planet heb. Mijn history is gewist en daardoor kan ik er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 20:01
Anoniem: 175404 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:02:
Heeft iemand de URL die in de adresbalk komt van KPN als je via planet internet inlogt op 'beheer telefonie gegevens'. Het schijnt dat je via die URL wel bij je IPB gegevens van planet kan komen door in te loggen met de gegevens van 'Mijn KPN'. Direct inloggen bij KPN werkt niet omdat ik IPB via planet heb. Mijn history is gewist en daardoor kan ik er niet meer bij.
https://www.kpn.com/kpn/s...tricted/show/id%3D1387331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175404

Ontzettend bedankt... Kan er inderdaad gewoon bij. Dus voor iedereen die er via planet niet bij kan. Je hebt die optie in Mijn gegevens bij Planet helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Jammer dat niemand op mijn vragen reageert maar dat even ten zijde..

Er was dus wel een storing (die ook te lezen was bij planet datum 29-06-2006)

KPN heeft een paar dagen geleden de servers ge-update en toen kwam er al bij een van de servers problemen te voorschijn..

Dit resulteerde in of geen voip hebben of niet kunnen uitbellen.
Deze problemen werden erger waardoor ik zelf dus sinds 2 dagen ook last had van deze storing.
Inmiddels zijn de problemen verholpen bij de servers en zou er geen problemen meer mogen zijn.
Voor mij gelde het probleem bij ams3 server (amsterdam server 3)

Het punt wat de eerste lijn eerst zij over de activatie klopt dus niet en de multimedia afdeling was daar ook erg verbaast over.

(blijkbaar had die persoon bij de eerste lijn de postcode niet juist ingevoerd anders had hij dit probleem kunnen koppelen aan die van de servers..

Maar goed om het verhaal af te sluiten is het probleem dus voor voorlopig opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mabili schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:11:
Jammer dat niemand op mijn vragen reageert maar dat even ten zijde..
Dan heb je m'n bericht van vrijdag 30 juni 2006 09:30 niet gelezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
cowbell schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Dan heb je m'n bericht van vrijdag 30 juni 2006 09:30 niet gelezen 8)
Heb ik weer... overheen gelezen
Mag als excuus komt door de warmte ;)

Maar helaas werkte die poging niet maar het hing wel samen met de storing..
Voor dat ik die problemen kreeg had ik nummer weergave uit staan.. zodat niemand ons nummer in zijn display kon zien.. en elke keer als we weer even konden bellen bleek het nummer wel zichtbaar te zijn.. dus denk wel dat je antwoord heel goed klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108414

Wie heeft dit meegemaakt:

Setup, 2xpc met Siemens usb 108mb wlan adapter, 1x laptop met 54mb wlan mini adapter en ook nog een pda met wlan 11mb..

IPB pakket 1 week geleden ontvangen en geinstalleerd. Alles ok, compleet via web de EB ingesteld, en wlan draait, voip lampje wil maar niet aan.

Na 4 dagen de eerste goeie helpdesk medewerker van Planet aan de lijn die zegt dat ik de box met het kleine reset knopje moet resetten, 7 seconden inhouden en alle instellingen zouden bewaart blijven, denk nog hmmmm.. Helaas na de reset alles gereset en nieuwe firmware in de EB. Web interface is compleet veranderd. Weer handmatig via web alles ingesteld, voip werkt nu wel, joepie.

Maar nu, voor de firmware update werkte wlan 108, 54 en 11 door/met elkaar, echt perfect. Na de firmware update niet meer, kan de setting Super G op static zetten maar dan komt de 54 wlan kaart niet meer op de EB. Zet ik hem op dynamic dan blijft het wlan op 54, gaat nooit naar 108, draaien ook al hangt er geen 54 wlan kaart aan. Vreemd dat dit eerst wel werkte en nu niet meer, waarschijnlijk door Siemens uit de EB is gehaald. Zouden ze zelf een keer komen met een 108mb pcmcia kaart?

Heb al een SMC 108 pcmcia kaart geprobeerd maar die krijg ik niet op 108mb aan het draaien met de EB.

Iemand die dit ook ervaren heeft.

Groet WS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108414

Heb zojuist een siemens pcmcia kaart besteld via internet, de Gigaset PC Card 108, zou volgens de siemens site met de experia box moeten werken, ben benieuwd.

Groet WS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 09:56
Heb sinds een klein weekje (maandag aangesloten) IPB van HetNet,

6 weken geleden dus aangevracht (zat met een ADSL Surfen abbo van HetNet 3000/512, voor €32,95 p/m) en 't zou stuk voordeliger uitkomen als we overgingen op ADSL Snel Surfen abbo €34,95 p/m (4000/256), alleen jmmr van de upload als je torrents download maar ja. Kreeg na 3 na de pakketwijziging bij HetNet bericht dat het nog 2 weken kon duren voordat IPB opgeleverd kon worden. Na 1 week orderbevestiging ontvangen. Halve week daarna brief met SSID-code en WPA-key. 2 dagen voor het ontvangen van het pakket konden we opeens het internet niet meer op, HetNet site deed het nog wel, in het modem (speedtouch 580) was de nieuwe snelheid wel zichtbaar maar bij een andere site dan die van HetNet kregen we de meldingen dat we met de HD moesten bellen omdat er iets administratiefs geregeld moest worden.Gebeld, wat bleek, bij gebruikersnaam moest nu gebruiksnaam@kpn-adsl ingevuld worden i.p.v. @hetnet-adsl-surfen. Het werkte met nieuwe snelheid maar waar bleef die EB toch, 2 dagen daarna ontvangen. Die maandag had ik vrij dus ik dacht zal de tijd nemen, heb het geïnstalleerd, keurig volgens de handleiding. Alles werkte direct, het VoiP-lampje brandde ook heel snel, 1368 moet je bij HetNet bellen, en gebeld. De telefoon deed het, alleen de nummerweergave niet, maar ik ben natuurlijk nog niet geporteerd, dus OK. Ik had op de speedtouch 580 al 4 computers draadloos aangesloten en dat werkte goed (3x speedtouch 120g en 1x Wireless Card HP) als je maar netjes de SSID-code en WPA-key hard invuldt krijg je makkelijk (stabiele (2 gewapend betonnen muren) verbinding). Aangemeld voor TelefonieBeheer bij HetNet, prima behalve de online factuur werkt alles (voicemail niet geprobeerd). Ondertussen heb ik sinds afgelopen woensdag al complete nummerweergave (daarvoor werkte het alleen met vaste nummers, niet met mobiel, vreemd?) Ben nu dus tevreden klant als de portering goed gaat (duurt volgens HD berichten 5-10 dagen) merk het wel. Ben benieuwd hoe de facturering verloopt (schijnt via KPN Broadband te gaan). Via telefoniegegevens en 196.168.2.1 keurig de Experia Box aan te passen. Volgensmij zitten de meeste problemen alleen nog bij de ISDN'ers met IPB en de administratie en onderhoud van Planet. Alhoewel de Experia Boxen van HetNet ook pas op het laatst verstuurd worden (alhoewel je dan blijkbaar toch wel netjes SIP-accountje hebt). Maar als je het hele zootje met de Liveboxen van Wanadoo (tegenwoordig zogenaamd weer Orange) op een rijtje zet dan is de IPB-dienst van KPN daar niets bij. Ook tele2 kan er wat van wat Voip betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:27

slaay

Natuurbeleven.com

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.

2. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.

3. U heeft nog geen gebruik gemaakt van InternetPlusBellen. Uw installatie is dan nog niet voltooid.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u contact opnemen met de helpdesk op 0900 - 0244 (10 eurocent per minuut).

Onze excuses voor het ongemak.
Hmm, wederom een storing. Wanneer kun je IPB loskoppelen van je experia box?
Dus dat je alleen je instellingen wilt doen wat betreft wireless en portforwarding etc via je experia box ipv online.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slaay schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:07:
[...]

Dus dat je alleen je instellingen wilt doen wat betreft wireless en portforwarding etc via je experia box ipv online.
Doorsnee instellingen zoals je wil instellen, kan je via de webinterface van de EB rechtstreeks doorvoeren. Hiervoor hoef je helemaal niet online te gaan. Log in op je EB via http://192.168.2.1
Het standaard wachtwoord= admin

Fax in email Voicemail e.d moeten wel online via de KPN/Planet/HetNet site worden aangepast.

Mocht er middels http://192.168.2.1 geen webinterface verschijnen, is je firmware nog niet up to date (versie 1.38.4-iptv-a (Apr 28 2006 10:01:36) ). Dit kan je eventueel forceren door de resetknop 15 seconden ingedrukt te houden.
Maar denk erom!!! , je moet dan eventueel gedane instellingen in je EB opnieuw instellen.
(aangezien je hiervan dan nu ook nog geen backup kan maken)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 140942 op 01-07-2006 23:54 . Reden: recente firmwareversie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Onze SX552 lijkt nu iets stabieler te draaien, nu aanvalsdetectie uit staat. Ook het 084-nummer blijft prima geregistreerd in de Fritz!Box.

Wat ik nu nog wel heb is dat de EB er mee kapt nadat er een paar gesprekken zijn gevoerd vanaf de Fritz!Box... Eerst gaat het een paar keer goed, en dan wil je een gesprek voeren: na een halve minuut bezettoon. Bestaande verbinden (MSN, IRC) blijven het doen, nieuwe websites wil hij niet meer openen.
Heeft dit met het UDP-verbindingen gedoe te maken? Een telefoongesprek heeft toch niet zo veel verbindingen nodig? Hij doet het dan trouwens ook niet meer totdat je hem reset, erg vervelend. Hoe moet die videotelefoon dan ooit gaan werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel77
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 12:57
nog een tip:
Eerst krijg je de brief met o.a. de activatiecode. Ik heb toen meteen een mijnkpn-account gemaakt. Een paar dagen later kreeg ik het installatiepakket.. en alleen gedraad internet deed het... geen telefonie, geen draadloos netwerk.

Na een uurtje wachten op VOIP en WLAN lampje toch eens geprobeerd om mijn mijnkpn-account nog een keer opnieuw aan te maken.. stroom eraf en weer erop en.. ja hoor, het werkt!

Daarna had ik alleen nog geen nummerweergave. Deze heb ik via mijnkpn een keer uit en toen weer aan gezet, daarna deed deze het ook als een zonnetje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

Waarschijnlijk nooit. Hoewel veel tweakers dat graag zouden zien, is het eenvoudiger en overzichtelijker voor KPN om dat beheer via MijnKPN te doen. De TSM wordt op die manier nl. op de hoogte gehouden van de wijzigingen die je doorvoert, en als KPN dan ooit eens iets aan je box moet veranderen, dan nemen ze meteen ook je specifieke instellingen over die je hebt aangemaakt in MijnKPN.

'echte' Tweakers kunnen nog steeds alles via de EB Webinterface doen, en als er door iets die instellingen wegraken, kan een Tweaker dat terugzetten in een paar minuten.

MijnKPN is aantrekkelijker, eenvoudiger en makkelijker voor de gemiddelde gebruiker dan de Webinterface van een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
joker1977 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:12:
[...]

Waarschijnlijk nooit. Hoewel veel tweakers dat graag zouden zien, is het eenvoudiger en overzichtelijker voor KPN om dat beheer via MijnKPN te doen. De TSM wordt op die manier nl. op de hoogte gehouden van de wijzigingen die je doorvoert, en als KPN dan ooit eens iets aan je box moet veranderen, dan nemen ze meteen ook je specifieke instellingen over die je hebt aangemaakt in MijnKPN.

'echte' Tweakers kunnen nog steeds alles via de EB Webinterface doen, en als er door iets die instellingen wegraken, kan een Tweaker dat terugzetten in een paar minuten.

MijnKPN is aantrekkelijker, eenvoudiger en makkelijker voor de gemiddelde gebruiker dan de Webinterface van een router.
Ben ik niet met je eens. Sommige dingen kun je niet in mijnKPN regelen. Het opnieuw instellen zijn toch iedere keer een paar min. KPN wil hem zelf ook kunnen beheren, nou dan moeten ze zelf ook maar de instellingen backuppen voordat ze wat doen. Verder komt de gemiddelde gebruiker volgensmij nieteens in mijnKPN. Op de 1ste keer na, omdat ze dan de email instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 03-07-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joker1977 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:12:
[...]

....als het werkt tenminste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Edmund schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:28:
[...]
Ben ik niet met je eens. Sommige dingen kun je niet in mijnKPN regelen. Het opnieuw instellen zijn toch iedere keer een paar min. KPN wil hem zelf ook kunnen beheren, nou dan moeten ze zelf ook maar de instellingen backuppen voordat ze wat doen. Verder komt de gemiddelde gebruiker volgensmij nieteens in mijnKPN. Op de 1ste keer na, omdat ze dan de email instellen.
Er zijn inderdaad een paar instellingen die je niet in MijnKPN kunt instellen. Maar.. die instellingen zijn nou niet echt de instellingen die een niet-tweaker nodig heeft.

Uiteraard zou KPN in principe een backup moeten maken van je instellingen. Dat doet KPN ook, alleen lijken ze niet in staat te zijn om een backup terug te zetten na een firmware-upgrade :P

De ''gemiddelde'' gebruiker die jij schetst is iemand die zeker NOOIT in de web-interface zou sleutelen. In de praktijk komt de echte gemiddelde gebruiker wel vaker in MijnKPN dan jij vermoed. Voor het aanvragen van voordeel-opties, het aanmaken van nieuwe email-boxen/aliassen, een extra nummer aanvragen etc.

Als je je zorgen maakt om die paar minuten 'iedere keer' dan raad ik je aan om contact op te nemen met de Helpdesk, die kan ervoor zorgen dat specifieke instellingen van jouw kant in de TSM kunnen worden opgenomen. Na een harde rest zou je EB automatisch de instellingen uit de TSM moeten halen, zodat jij niet meer iets hoeft in te stellen.

Het beheer van KPN over de box is niet omdat 'de KPN graag een oogje in het zeil houdt'. Het is een vereiste van de OPTA omdat het gebruik van een TSM-systeem de enige manier is om min-of-meer te kunnen garanderen dat geografische nummers ook geografisch gebonden blijven. Iedereen zondermeer zijn SIP-gegevens uitgeven zou een wildgroei aan nummers opleveren die helemaal niks meer met de geografische locatie van doen hebben.

Uiteraard zijn voor de tweaker 'handige maniertjes' om de SIP-gegevens te achterhalen. Maar de KPN kan iig. juridisch volhouden dat ze er alles aan heeft gedaan om te voorkomen dat dit de norm is/wordt.

In een ideale situatie zou er een 'advanced' optie moeten worden ingevoerd in MijnKPN waarin je ''vrijwel' alles (behalve je VoIP gegevens) permanent kunt wijzigen. Maar, je weet hoe dat gaat, tweakers zijn een minderheid, dus deze functionaliteit zou dan echter nuttig zijn voor een uiterst klein % van de gebruikers. Spijtig, maar het is helaas zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-12-2019
Vraagje...

Was overgestapt van @home breendband naar IBP van Planet Advanced
echter na de installatie door mij zelf kom ik niet boven de 6.8 Mb/s uit.

Heb diverse tests gedaan onder andere een file van 32 Mb op de homepagina van
Planet neer gezet en zit dan rond 6.5 Mb/s, tevens nog de test site van me Payserver
Giganews geprobeerd en dan kom ik ook rond de 6.8 Mb uit waarbij in het begin rond
de 7.5 Mb zit.

Hier baal ik wel van omdat er wordt gezegd ....in het aanbod
je een snelheid van 8-12 Mb/s zo moeten kunnen halen...en ik zit maar 1149 meter van de centrale ?

Tevens vraag ik mij af waarom er een speedcap zit op de download van de news server
Nova Planet ? van maximaal 0.3 Mb/s
Mijn vraag is klopt dit wel met de werkelijkheid of zit er iets mis bij Planet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:29:
Kan iemand hier nog eens bevestigen dat het overstappen van de ene provider naar KPN IPB, dat je daarbij zonder een minuut internet kan overstappen? XS4ALL zegt dat je bij alle KPN aanbieders je huidige abonnement niet zelf hoeft op te zeggen, dat moet KPN doen.
Ik zat officieel 4 dagen zonder..officieel want xs4all gooide me er uit (ruim voor de afgesproken datum) waarna ik een soort van noodacount van KPN kon gebruiken.
Mijn ex ging van KPn naar casema over en voila,xs4all flikte hetzelfde, ruim een week voor de opgegeven datum knalde xs4all haar er af.
Daarnaast liegt xs4all.
KPN meldt je inderdaad af,maar daarna moet je via een webpagina bij xs4all jezelf ook afmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:35
raoel77 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:31:
nog een tip:
Eerst krijg je de brief met o.a. de activatiecode. Ik heb toen meteen een mijnkpn-account gemaakt. Een paar dagen later kreeg ik het installatiepakket.. en alleen gedraad internet deed het... geen telefonie, geen draadloos netwerk.

Na een uurtje wachten op VOIP en WLAN lampje toch eens geprobeerd om mijn mijnkpn-account nog een keer opnieuw aan te maken.. stroom eraf en weer erop en.. ja hoor, het werkt!
Dit klopt ook, het activatienummer(1369 voor kpn, of 1368 HetNet) zorgt er namelijk voor dat je SIP-gegevens gekoppeld wordt aan je IPB account d.m.v. de activatiecode. Dit betekent dus ook, als je nog geen brandend VOIP lampje hebt(en dus nog geen 1369 hebt kunnen bellen). je nooit een goed werkend mijnkpn account zult krijgen. De gegevens in de TSM-server staan er echter(als het goed is) al in, dit is inherent aan het (moeten) aanmaken van een mijnkpn account.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
babbel72 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:03:
Vraagje...

Was overgestapt van @home breendband naar IBP van Planet Advanced
echter na de installatie door mij zelf kom ik niet boven de 6.8 Mb/s uit.

Heb diverse tests gedaan onder andere een file van 32 Mb op de homepagina van
Planet neer gezet en zit dan rond 6.5 Mb/s, tevens nog de test site van me Payserver
Giganews geprobeerd en dan kom ik ook rond de 6.8 Mb uit waarbij in het begin rond
de 7.5 Mb zit.

Hier baal ik wel van omdat er wordt gezegd ....in het aanbod
je een snelheid van 8-12 Mb/s zo moeten kunnen halen...en ik zit maar 1149 meter van de centrale ?

Tevens vraag ik mij af waarom er een speedcap zit op de download van de news server
Nova Planet ? van maximaal 0.3 Mb/s
Mijn vraag is klopt dit wel met de werkelijkheid of zit er iets mis bij Planet ?
Het zal eerder mis zijn bij KPN want die levert de verbinding. Zelf heb ik ook advanced en heb op de kop af 7Mbit. Ik kom van planet advanced af en had toen gewoon mijn 12 Mbit. (ISDN). Ik zit echt te twijfelen wat ik zal gaan doen.... Ik kan natuurlijk downgraden wat me 20 € scheelt in de maand, maar ik vind dat ze eigenlijk eerst maar eens moeten zoeken naar de reden. Er wordt nu vanachter een bureau gezegt "Hij wil niet hoger" punt......Ik krijg daardoor echt het gevoel van dat ze denken, bekijk het maar we hebben het druk zat. Je heb verbinding en verder niet zeuren.
Het klopt dat de newsserver van planet gecapped is. Je mag (uit mijn hoofd) maximaal 3 connecties hebben die dacht ik 150 Kb/s per stuk zijn....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
winwiz schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:19:
[...]

Het zal eerder mis zijn bij KPN want die levert de verbinding. Zelf heb ik ook advanced en heb op de kop af 7Mbit. Ik kom van planet advanced af en had toen gewoon mijn 12 Mbit. (ISDN). Ik zit echt te twijfelen wat ik zal gaan doen.... Ik kan natuurlijk downgraden wat me 20 € scheelt in de maand, maar ik vind dat ze eigenlijk eerst maar eens moeten zoeken naar de reden. Er wordt nu vanachter een bureau gezegt "Hij wil niet hoger" punt......Ik krijg daardoor echt het gevoel van dat ze denken, bekijk het maar we hebben het druk zat. Je heb verbinding en verder niet zeuren.
Het klopt dat de newsserver van planet gecapped is. Je mag (uit mijn hoofd) maximaal 3 connecties hebben die dacht ik 150 Kb/s per stuk zijn....
Pff Lekker is dat zeg....nu begin ik ook te twijfelen eens kijken wat ik nog kan veranderen...heb het net een dag dus er moet wel een gaatje zijn om het te kunnen veranderen maar zoals je het al zij bij jouw andere pakket had je wel de maximale snelheid....dus als ik een pakket lager neem zal ik ook wel niet de snelheid halen ? ben ik bang van zal eens gaan mailen met die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181117

Ik heb vorige week de eerste rekening gekregen: 161,98 Euro.

Ik dacht: wat is dat?
Hebben ze ook een monteur a 99 Euro gerekend, die had ik niet besteld en ook niet gekregen.
Ik bellen met het servicenummer: "Ja dat is bij meer mensen fout gegaan, we bellen u binnen 2 dagen en 2 weken terug".
Ik zeg: "doe maar 2 dagen, 2 weken is mij te lang, ik heb het geld nu nodig.
Dit is nu een week geleden, ik ben van plan de incasso terug te halen en het juiste bedrag te storten.

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 26-05 13:36
winwiz schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:19:
Het zal eerder mis zijn bij KPN want die levert de verbinding. Zelf heb ik ook advanced en heb op de kop af 7Mbit. Ik kom van planet advanced af en had toen gewoon mijn 12 Mbit. (ISDN).
Welke firmware versie heb je? Lees even terug in dit topic of het vorige. Er zijn meer verhalen van mensen met ISDN IPB die eerst niet hoger dan 7 Mbit kwamen en later weer gewoon op 12 uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joker1977 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:42:
Het beheer van KPN over de box is niet omdat 'de KPN graag een oogje in het zeil houdt'. Het is een vereiste van de OPTA omdat het gebruik van een TSM-systeem de enige manier is om min-of-meer te kunnen garanderen dat geografische nummers ook geografisch gebonden blijven. Iedereen zondermeer zijn SIP-gegevens uitgeven zou een wildgroei aan nummers opleveren die helemaal niks meer met de geografische locatie van doen hebben.

Uiteraard zijn voor de tweaker 'handige maniertjes' om de SIP-gegevens te achterhalen. Maar de KPN kan iig. juridisch volhouden dat ze er alles aan heeft gedaan om te voorkomen dat dit de norm is/wordt.
Ik heb laatst geprobeerd met mijn geografische nummer te bellen vanaf een KPN NS-hotspot. Dat werkte niet omdat het inloggen niet lukte. Met mijn 084-nummer en mijn XS4ALL VoIP-account liep alles op rolletjes. Zijn er anderen bij wie het werkte is om op 'vreemde' netwerken geografisch te bellen? Mij is het ooit alleen gelukt via de Planet aansluitng van mijn buurvrouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 04-07-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180707

Ik heb dit eerder gepost maar toch nog even een samenvatting:

EB ingesteld:
Nat: exposed host (met eigen server ip)
firewall atack detect: medium

als ik via https://192.168.2.1 op deze box probeer in te loggen zie ik een vreemd certificaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.atlantica.nl/images/certificate.gif

Als ik dan toch maar dit certificaat goedkeur in IE 7 dan wordt de EB heel traag.

Met ww.grc.com (shields up) ip portscan laten uitvoeren:
- Poort 443 is open en dat is niet op mijn server het geval
- Poort 443 staat blijkbaar open op de EB?!

Zijn er meer die dit probleem zijn tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Jan-E schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:07:
[...]
Welke firmware versie heb je? Lees even terug in dit topic of het vorige. Er zijn meer verhalen van mensen met ISDN IPB die eerst niet hoger dan 7 Mbit kwamen en later weer gewoon op 12 uitkwamen.
Het is de nieuwe met webinterface 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)

Ik zie in een keer tot mijn grote "schrik" dat ik nu op bijna 10Mbit zit (9321 kbps) Ik had al aangegeven dat ik niet op adsl 2+ maar op adsl 2 zat... nu dus wel op adsl 2+ !! (G.992.5)

Er is dus iemand wakker geworden ;) ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
Ik wordt nog steeds niet wakker heb al gebeld en moest zelf de stekker er maar uit halen om de firmware te laten laden ?

Zie wel in de EB als ik inlog dat een maximale downlaod heb van 8 Mb/s dus geen 12 Mb/s
hoe krijg ik de nieuwe firmware erin ?

Heb nu 1.38.4-iptv-a ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
babbel72 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:00:
Ik wordt nog steeds niet wakker heb al gebeld en moest zelf de stekker er maar uit halen om de firmware te laten laden ?

Zie wel in de EB als ik inlog dat een maximale downlaod heb van 8 Mb/s dus geen 12 Mb/s
hoe krijg ik de nieuwe firmware erin ?

Heb nu 1.38.4-iptv-a ?
Volgens mij is dit de laatste nieuwe hoor.... maar ik heb de pots versie niet zo gevolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
ben nog even de status aan het bekijken van de EB en wat zie ik !

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Noise margin: 10 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 13 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

En dan met name het dik zwarte......

Eens gaan bellen met die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 180707 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:54:
Ik heb dit eerder gepost maar toch nog even een samenvatting:

EB ingesteld:
Nat: exposed host (met eigen server ip)
firewall atack detect: medium

als ik via https://192.168.2.1 op deze box probeer in te loggen zie ik een vreemd certificaat:

[afbeelding]

Als ik dan toch maar dit certificaat goedkeur in IE 7 dan wordt de EB heel traag.

Met ww.grc.com (shields up) ip portscan laten uitvoeren:
- Poort 443 is open en dat is niet op mijn server het geval
- Poort 443 staat blijkbaar open op de EB?!

Zijn er meer die dit probleem zijn tegen gekomen?
Je hebt spyware in je pc die detecteert dat je op een lokaal adres aan het browsen bent.
Het ip nummer van de melding hoort thuis in azie,het APNIC netwerk alwaar het ipnummer niet uitgegeven zou zijn.
De route erheen loopt over 20 hops,vandaar dat het ook zo traag gaat.
Het is onmogelijk dat een Nederlands Siemens apparaat iets zou installeren met een route via azie.

Search results for: 211.22.66.253

OrgName: Asia Pacific Network Information Centre
OrgID: APNIC
Address: PO Box 2131
City: Milton
StateProv: QLD
PostalCode: 4064
Country: AU

ReferralServer: whois://whois.apnic.net

NetRange: 210.0.0.0 - 211.255.255.255
CIDR: 210.0.0.0/7
NetName: APNIC-CIDR-BLK2
NetHandle: NET-210-0-0-0-1
Parent:
NetType: Allocated to APNIC
NameServer: NS1.APNIC.NET
NameServer: NS3.APNIC.NET
NameServer: NS4.APNIC.NET
NameServer: NS-SEC.RIPE.NET
NameServer: TINNIE.ARIN.NET
NameServer: DNS1.TELSTRA.NET
Comment: This IP address range is not registered in the ARIN database.
Comment: For details, refer to the APNIC Whois Database via
Comment: WHOIS.APNIC.NET or http://www.apnic.net/apnic-bin/whois2.pl
Comment: ** IMPORTANT NOTE: APNIC is the Regional Internet Registry
Comment: for the Asia Pacific region. APNIC does not operate networks
Comment: using this IP address range and is not able to investigate
Comment: spam or abuse reports relating to these addresses. For more
Comment: help, refer to http://www.apnic.net/info/faq/abuse
Comment:
RegDate: 1996-07-01
Updated: 2005-05-20

OrgTechHandle: AWC12-ARIN
OrgTechName: APNIC Whois Contact
OrgTechPhone: +61 7 3858 3100
OrgTechEmail

Dus scannen op spyware,probeer met meerdere tools te scannen,zoek en installeer BHOdemon om te zien wat er meelift met je browser.
http://www.definitivesolutions.com/downloads.htm
BHODemon guards your PC against "Browser Helper Objects" - tiny hidden programs that run inside your browser that you may not know are there. You need this free program.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Jan-E schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:16:
[...]
Ik heb laatst geprobeerd met mijn geografische nummer te bellen vanaf een KPN NS-hotspot. Dat werkte niet omdat het inloggen niet lukte. Met mijn 084-nummer en mijn XS4ALL VoIP-account liep alles op rolletjes. Zijn er anderen bij wie het werkte is om op 'vreemde' netwerken geografisch te bellen? Mij is het ooit alleen gelukt via de Planet aansluitng van mijn buurvrouw.
De geografische nummers zijn aan één specifieke SIP-server gebonden. Als je niet exact weet op welke SIP server je zit (en die info wordt niet zondermeer aan je gegeven) dan gaat het inloggen idd. verkeerd.

Puur theoretisch kun jij je EB meenemen naar kennissen (met DDSL) en daar je EB aansluiten en jouw geografisch nummer gaat dan over bij die kennissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:44:
[...]

Je hebt spyware in je pc die detecteert dat je op een lokaal adres aan het browsen bent.
Het ip nummer van de melding hoort thuis in azie,het APNIC netwerk alwaar het ipnummer niet uitgegeven zou zijn.
De route erheen loopt over 20 hops,vandaar dat het ook zo traag gaat.
Het is onmogelijk dat een Nederlands Siemens apparaat iets zou installeren met een route via azie.

Search results for: 211.22.66.253

OrgName: Asia Pacific Network Information Centre
OrgID: APNIC
Address: PO Box 2131
City: Milton
StateProv: QLD
PostalCode: 4064
Country: AU

ReferralServer: whois://whois.apnic.net

NetRange: 210.0.0.0 - 211.255.255.255
CIDR: 210.0.0.0/7
NetName: APNIC-CIDR-BLK2
NetHandle: NET-210-0-0-0-1
Parent:
NetType: Allocated to APNIC
NameServer: NS1.APNIC.NET
NameServer: NS3.APNIC.NET
NameServer: NS4.APNIC.NET
NameServer: NS-SEC.RIPE.NET
NameServer: TINNIE.ARIN.NET
NameServer: DNS1.TELSTRA.NET
Comment: This IP address range is not registered in the ARIN database.
Comment: For details, refer to the APNIC Whois Database via
Comment: WHOIS.APNIC.NET or http://www.apnic.net/apnic-bin/whois2.pl
Comment: ** IMPORTANT NOTE: APNIC is the Regional Internet Registry
Comment: for the Asia Pacific region. APNIC does not operate networks
Comment: using this IP address range and is not able to investigate
Comment: spam or abuse reports relating to these addresses. For more
Comment: help, refer to http://www.apnic.net/info/faq/abuse
Comment:
RegDate: 1996-07-01
Updated: 2005-05-20

OrgTechHandle: AWC12-ARIN
OrgTechName: APNIC Whois Contact
OrgTechPhone: +61 7 3858 3100
OrgTechEmail

Dus scannen op spyware,probeer met meerdere tools te scannen,zoek en installeer BHOdemon om te zien wat er meelift met je browser.
http://www.definitivesolutions.com/downloads.htm
BHODemon guards your PC against "Browser Helper Objects" - tiny hidden programs that run inside your browser that you may not know are there. You need this free program.

Succes.
Vreemd dat dan ook externe programma's zoals die van www.grc.com detecteren dat er een poort open staat op 443 van de EB.

Spyware staat niet op deze pc's, dit probleem doet zich op meerdere pc's in mijn netwerk voor. Wat wel zou kunnen dat er iets in IE 7 zit waardoor dit certificaat gedetecteerd wordt.

Blijft het nog wel erg raar dat poort 443 open staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 181117 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:03:

Hebben ze ook een monteur a 99 Euro gerekend, die had ik niet besteld en ook niet gekregen.
Ik bellen met het servicenummer: "Ja dat is bij meer mensen fout gegaan, we bellen u binnen 2 dagen en 2 weken terug".
Dit is nu een week geleden, ik ben van plan de incasso terug te halen en het juiste bedrag te storten.

@bussie Ik heb in het verleden ook wat discussie met KPN gehad over een rekening. Als je terug wil laten boeken (storneren) dien dan eerst een officiele klacht in bij KPN anders gaan ze afsluiten. Na een klacht moet KPN binnen een bepaalde tijd reageren en kun je met ze praten over een oplossing en het juiste bedrag betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 04-07-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u misschien heeft opgemerkt, is de laatste door u ontvangen KPN InternetPlusBellen factuur niet correct; er zijn ten onrechte monteurskosten ter waarde van € 99,- bij u in rekening gebracht. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Uiteraard wordt deze fout zo snel mogelijk hersteld. Het teveel gefactureerde bedrag wordt binnen 7 werkdagen na dagtekening van deze brief op uw rekening bijgeschreven.

Indien u de factuur nog niet heeft betaald, verzoeken wij u de 'incorrecte' factuur - gezien deze automatische verrekening - in zijn geheel te voldoen. Dit geldt ook wanneer u uw bank inmiddels opdracht heeft gegeven het door KPN geïnde bedrag te laten terugstorten.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze KlantenService op 0900–0244 (€ 0,10 per minuut). Kies in het keuzemenu eerst voor optie 1 'privé' en daarna voor optie 3 'vragen over uw rekening'. De KlantenService is dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur.

Tenslotte bied ik u nogmaals mijn excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
babbel72 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:36:
ben nog even de status aan het bekijken van de EB en wat zie ik !

ADSL Line
Status: Cable connected
Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Noise margin: 10 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 13 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

En dan met name het dik zwarte......

Eens gaan bellen met die lui.

Kijk kijk je hebt nog gewoon het adsl 1 profiel..... Dat moet goed komen, mits de centrale al is omgebouwd naar adsl 2+. En anders is het een paar keer een toets op een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joker1977 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:05:
De geografische nummers zijn aan één specifieke SIP-server gebonden. Als je niet exact weet op welke SIP server je zit (en die info wordt niet zondermeer aan je gegeven) dan gaat het inloggen idd. verkeerd.
Ik weet exact zeker op welke SIP-server ik zit. Dat stond gewoon in de EB-config.
Puur theoretisch kun jij je EB meenemen naar kennissen (met DDSL) en daar je EB aansluiten en jouw geografisch nummer gaat dan over bij die kennissen.
Het lukte al wel om met x-Lite te bellen met mijn geografische nummer over de Planet aansluiting van mijn buurvrouw. Zowel inkomend als uitgaand. Daarom verbaasde het me dat dit niet lukte via een KPN NS-hotspot, terwijl dat aldaar met mijn KPN IPB 084-nummer wel lukte. Zelfde x-Lite, zelfde config (m'n laptop), andere DSL-verbinding. Lijkt erop dat er toch nog ergens een extra blokkade op zit. Of weet jij een andere verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
winwiz schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:09:

Kijk kijk je hebt nog gewoon het adsl 1 profiel..... Dat moet goed komen, mits de centrale al is omgebouwd naar adsl 2+. En anders is het een paar keer een toets op een toetsenbord.
Op welke moet ik hem zetten ? enig idee mischien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Jan-E schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:59:
[...]
Ik weet exact zeker op welke SIP-server ik zit. Dat stond gewoon in de EB-config.
[...]
Het lukte al wel om met x-Lite te bellen met mijn geografische nummer over de Planet aansluiting van mijn buurvrouw. Zowel inkomend als uitgaand. Daarom verbaasde het me dat dit niet lukte via een KPN NS-hotspot, terwijl dat aldaar met mijn KPN IPB 084-nummer wel lukte. Zelfde x-Lite, zelfde config (m'n laptop), andere DSL-verbinding. Lijkt erop dat er toch nog ergens een extra blokkade op zit. Of weet jij een andere verklaring?
VoIP gesprekken voor geografische nummers worden, mits verstrekt door KPN Multiplay, voor zover ik weet, enkel geaccepteerd van IP-nummers van xDSL-klanten uit 'de groene paraplu' (HetNet, Planet Internet en KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
babbel72 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:22:
[...]

Op welke moet ik hem zetten ? enig idee mischien ?
Dit moet in de centrale gebeuren.... dus toch maar bellen of die centrale adsl 2+ geschikt is en dan goede profiel erin laten zetten.... foutje aldaar als die centrale inderdaad adsl2+ is.... 2e lijn kan dat op afstand als het goed is

In het topic KPN Snelheidsverhogingen deel 3 kun je wat meer info lezen over:
G.992.1 = ADSL 1
G.992.3 = ADSL 2
G.992.5 = ADSL 2+

[ Voor 15% gewijzigd door winwiz op 05-07-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Weet de status van deze storing? Het duurt nu al meer dan een week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169840

Anoniem: 180707 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:34:
[...]

Weet de status van deze storing? Het duurt nu al meer dan een week....
Lekker is dat, ik heb gisteren alles geinstalleerd, het nummer 1369 gebeld, activatiecode opgegeven, maar helaas, als ik inlog bij Planet of KPN krijg ik geen optie "Instellingen IPB beheeren".
Doe ik wat fout of heeft het te maken met deze storing.

p.s. ik kan wel gewoon bellen en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 169840 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:56:
[...]

Lekker is dat, ik heb gisteren alles geinstalleerd, het nummer 1369 gebeld, activatiecode opgegeven, maar helaas, als ik inlog bij Planet of KPN krijg ik geen optie "Instellingen IPB beheeren".
Doe ik wat fout of heeft het te maken met deze storing.

p.s. ik kan wel gewoon bellen en internetten.
De link telefonie beheer is na de mijn gegevens upgrade verdwenen (komt terug maar wanneer geen idee). en als planet klant krijg je geen kopje internetpusbellen in je mijnkpn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb een probleempje maar ik weet niet of hier een oplossing voor is.
Als ik aan het bellen ben met iemand en nog iemand anders probeert mij te bellen dan gaat hij bij deze persoon gewoon over. Ikzelf merk dit niet omdat ik op dat moment al iemand aan de telefoon heb. Is er geen mogelijkheid dat als ik aan het bellen ben dat andere dan de ingesprekstoon krijgen?

Ik heb maar 1 nummer bij planet dus het is niet zo dat ik meerdere lijnen heb..

edit:
We hebben al paar manden voip dus probleem van dat porteren kan niet ;) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bulleteater op 05-07-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
jorngrisel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:15:
Als ik aan het bellen ben met iemand en nog iemand anders probeert mij te bellen dan gaat hij bij deze persoon gewoon over. Ikzelf merk dit niet omdat ik op dat moment al iemand aan de telefoon heb. Is er geen mogelijkheid dat als ik aan het bellen ben dat andere dan de ingesprekstoon krijgen?

Als je nog niet geporterd bent: Vrij bekend probleem. Staat hier meerdere malen beschreven. Om een kort verhaal lang te maken: Je belt nu uit via voip terwijl je inkomende lijn nog analoog is. Is Tel1 bezet dan gaat Tel 2 over. Je kunt hier een extra telefoon aan hangen, of gewoon wachten tot je geporterd bent. Dit zou binnen 8 dagen gebeurt moeten zijn. Na de portering is inkomend en uitgaand via voip. Waardoor het probleem zich niet meer voor zal doen.

Edit: Je bent wel al geporterd: Zou het niet weten :P.

[ Voor 35% gewijzigd door Edmund op 05-07-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

edit:
Misschien staat het account van je telefoonnummer op beide telefoonpoorten ingesteld? KPN zegt dat het niet mogelijk is, maar volgens het SIP-protocol zeker wel. Kijk eens of het lampje van Tel2 knippert als je al in gesprek bent en er een 2e gesprek binnenkomt. Heb je ook niet doorgeschakeld bij bezet (*67)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Een lange tijd geleden hadden wij veel last van spooktelefoons. Bij KPN hadden ze toen iets uitgeprobeerd, om de Box te testen, waardoor er op beide aansluitingen TEL1 en TEl 2 de lijn was gekoppeld. Als wij aan het bellen waren, kreeg de volgende beller gewoon een aankloptoon. We hebben toen een tweede toestel aangesloten op TEL 2 en konden 2 verschillende gesprekken gelijk aannemen :+ . Als er dan een derde persoon belde, kreeg die een ingesprek toon. Uitgaande geprekken met het tweede toestel ging niet. Uiteraard werd deze constructie teruggedraaid. Het probleem is ook verholpen. Zou toch eens gaan bellen.

edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:
Weet je het heel zeker dat je uitgeporteerd bent? Als je ** intoets of je toestel aan de splitter (telefoonuitgang uiteraard) koppelt, heb je dan nog een kiestoon? Misschien is je portering wel nooit gebeurd... Ik neem aan dat je wel 1369 hebt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Laatst online: 11-12-2023
als ik bij tel1 iemand aan de lijn heb en er belt nog iemand dan begint tel2 te knipperen. Bij mijn kpn heb ik wel ingesteld dat alleen op tel1 de voip moet werken..

Ik heb er inmiddels geen splitter meer tussen hangen omdat ik laatst ook een probleem had en toen raadde de helpdesk mij aan om de splitter er tussenuit te halen.. ik heb ook dat nummer gebeld een hele poos terug ja ;)

en wat kapitein zegt dat kan wel kloppen want ik heb een poos terug mijn printer aan de tel 2 gehangen en als ik tel1 in gebruik had ging de printer "over" zeg ma als er iemand belde. (dan zag je zo een telefoontje op het beeldscherm van de printer). Ik ga morgen us proberen om er nog een 2de telefoon aan te hangen en kijken wat dan de mogelijkheden wel en niet zijn.

edit: typfoutje

[ Voor 18% gewijzigd door Bulleteater op 05-07-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Anoniem: 181117 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:03:

Het is inderdaad vaker voorgekomen. Storneren van incasso's is normaliter een dom idee: Als die PC's van KPN dat achterhalen, kan je als Wanbetaler te boek komen te staan. Dan ben je nog veel verder van huis, want voor je het weet ben je dan 2+ weken je internet kwijt. Als niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
joker1977 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:00:
[...]

Het is inderdaad vaker voorgekomen. Storneren van incasso's is normaliter een dom idee: Als die PC's van KPN dat achterhalen, kan je als Wanbetaler te boek komen te staan. Dan ben je nog veel verder van huis, want voor je het weet ben je dan 2+ weken je internet kwijt. Als niet meer.
Ik lees dit wel vaker en snap het soms echt niet.
Waarom een dom idee??

Het is immers zo dat een ten orechte incasso ter alle tijde terug gehaald mag worden mits in de voorwaarden vermeld staat dat het niet mag.

Tenzij het direct terug gestort word maar pas binnen 2 dagen en 2 weken is geen zekerheid en geen redelijkheid, dus zou hij in zijn recht staan om te storneren en wat wel slim zou zijn de juiste bedrag dus zonder de monteur kosten wel dan gelijk te betalen..
Dan kan KPN niets doen aangezien de klant de goede wil heeft.
Zou me niet zo druk maken dat je dan als wanbetaler word bestempeld als blijkt dat de factuur

onjuist is dan is de stempel wanbetaler ook onterecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Mabili schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:11:
[...]

Ik lees dit wel vaker en snap het soms echt niet.
Waarom een dom idee??

Het is immers zo dat een ten orechte incasso ter alle tijde terug gehaald mag worden mits in de voorwaarden vermeld staat dat het niet mag.

Tenzij het direct terug gestort word maar pas binnen 2 dagen en 2 weken is geen zekerheid en geen redelijkheid, dus zou hij in zijn recht staan om te storneren en wat wel slim zou zijn de juiste bedrag dus zonder de monteur kosten wel dan gelijk te betalen..
Dan kan KPN niets doen aangezien de klant de goede wil heeft.
Zou me niet zo druk maken dat je dan als wanbetaler word bestempeld als blijkt dat de factuur

onjuist is dan is de stempel wanbetaler ook onterecht!
hmz...

alz dit gaat over mensen die onterecht een montuer in rekening hebben gekregen... gewoon betalen, verschil word wel weer teruggestort..
als je dit niet doet krijg je idd het stempel wanbetaler.. met als gevolg dat ws je internet ofzow afgesloten word.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108414 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:11:

Na 4 dagen de eerste goeie helpdesk medewerker van Planet aan de lijn die zegt dat ik de box met het kleine reset knopje moet resetten, 7 seconden inhouden en alle instellingen zouden bewaart blijven, denk nog hmmmm.. Helaas na de reset alles gereset en nieuwe firmware in de EB. Web interface is compleet veranderd. Weer handmatig via web alles ingesteld, voip werkt nu wel, joepie.
Het was van vast iemand van de tweedelijn, want iemand van de helpdesk mag NOOIT aan een klant adviseren om een EB een harde reset te geven..
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.