[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.875 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter lezen mensen mijn post/quote een stukje hierboven even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:56:
[...]

Lekker is dat, ik heb gisteren alles geinstalleerd, het nummer 1369 gebeld, activatiecode opgegeven, maar helaas, als ik inlog bij Planet of KPN krijg ik geen optie "Instellingen IPB beheeren".
Doe ik wat fout of heeft het te maken met deze storing.

p.s. ik kan wel gewoon bellen en internetten.
Als je via kpn inlogt krijg je zoiezo nooit een kopje InternetPlusBellen als je klant van planet bent..
Je dient altijd in te loggen via www.planet.nl > mijn gegevens > beheer telefonie gegevens

Kom je er voor het eerst, ga je naar www.planet.nl > mijn gegevens > abbonement wijzigen en dan beheer telefonie gegevens aanvinken en dan word je doorgesluist naar de kpn website..

Alhoewel alle drie de provider de mijnkpn omgeving van kpn gebruiken (hetnet gewoon ook mijnkpn met een ander hoesje erbij), is het wel noodzakelijk dat je via je eigen provider hierop inlogt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 02:17:
[...]

hmz...

alz dit gaat over mensen die onterecht een montuer in rekening hebben gekregen... gewoon betalen, verschil word wel weer teruggestort..
als je dit niet doet krijg je idd het stempel wanbetaler.. met als gevolg dat ws je internet ofzow afgesloten word.. ;)
Ik heb ongeveer 3/4 jaar geleden begrepen van kpn klantenservice dat het storneren van een incasso inderdaad leidt tot afsluiten tenzij je een officiele klacht bij KPN hebt laten aanmaken over deze rekening. Dit heb ik zelf in dat geval laten doen en dat is goed afgelopen(en ik heb het geld laten storneren). Een bedrijf als KPN heeft hier gewoon intern procedures voor en zolang je die maar volgt zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:03:
Ik heb ongeveer 3/4 jaar geleden begrepen van kpn klantenservice dat het storneren van een incasso inderdaad leidt tot afsluiten tenzij je een officiele klacht bij KPN hebt laten aanmaken over deze rekening. Dit heb ik zelf in dat geval laten doen en dat is goed afgelopen(en ik heb het geld laten storneren). Een bedrijf als KPN heeft hier gewoon intern procedures voor en zolang je die maar volgt zou het goed moeten gaan.
Sterker nog: check even je algemene voorwaarden, daar staat precies in wat je moet doen als je het niet eens bent met een rekening: gewoon storneren is geen optie!
NB Ik heb van iemand die dit ook heeft gehad een brief gezien waarin toegegeven werd dat bij sommige klanten de monteur onterecht in rekening is gebracht. Er werd in die brief vermeld dat je vooral niet moet storneren, maar dat het bedrag met een week weer teruggestort zou gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

Mabili schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:11:
[...]

Ik lees dit wel vaker en snap het soms echt niet.
Waarom een dom idee??

Het is immers zo dat een ten orechte incasso ter alle tijde terug gehaald mag worden mits in de voorwaarden vermeld staat dat het niet mag.

Tenzij het direct terug gestort word maar pas binnen 2 dagen en 2 weken is geen zekerheid en geen redelijkheid, dus zou hij in zijn recht staan om te storneren en wat wel slim zou zijn de juiste bedrag dus zonder de monteur kosten wel dan gelijk te betalen..
Dan kan KPN niets doen aangezien de klant de goede wil heeft.
Zou me niet zo druk maken dat je dan als wanbetaler word bestempeld als blijkt dat de factuur

onjuist is dan is de stempel wanbetaler ook onterecht!
Je snapt het inderdaad niet :P Het gaat er niet om of je gelijk hebt of niet, of je in je recht staat of niet: Het feit doet zich voor dat als jij een rekening storneert, je het risico loopt bij KPN als wanbetaler te boek te komen staat. Op zich maakt dat juridisch misschien niet uit, maar als je als wanbetaler in de administratie komt te staan, loop je de kans dat de ADSL-afdeling de opdracht krijgt om je Internet (en dus ook VoIP) af te sluiten. Uiteraard zal, nadat het misverstand is opgelost, je wel weer worden aangesloten, maar hoe lang gaat dat duren ? En vervolgens ga jij klagen dat KPN 'kut is omdat ze me zomaar afsluiten', of niet ?

Feit is dat KPN op de hoogte is van de onjuiste hoogte vd rekening en je het verschil zsm. terugbetaald. Het kan vervelend zijn, maar als je je aan die procedure houdt (eg. je doet niks en ziet het bedrag binnen afzienbare tijd terug op je rekening) zal uiteindelijk alles vrij snel geregeld zijn.

Terwijl als jij met de botte bijl gaat storneren, je het risico loopt dat je 8 weken zonder internet zit door intern gebrek aan communicatie bij KPN. Niet jouw schuld, maar wel jouw probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
[...]

hmz...

alz dit gaat over mensen die onterecht een montuer in rekening hebben gekregen... gewoon betalen, verschil word wel weer teruggestort..
als je dit niet doet krijg je idd het stempel wanbetaler.. met als gevolg dat ws je internet ofzow afgesloten word.. ;)
Onzin,ik heb 3 keer gestorneerd.
Je krijgt een brief thuis (herinnering) waaraan een acceptgiro zit,om alsnog te betalen.
Daarbij staat een normaal 020 nummer dat je kan bellen om alsnog kenbaar te maken wat er gebeurd is.
Men maakt daar dan een aantekening.
Reageer je niet op de herinnering met acceptgiro dan krijg je een aanmaning.
Ook hier wordt het nummer van de administratie genoemd.
Als je dan niet betaald of gereageerd hebt sluiten ze je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een klein half uurtje deze topics doorgelezen, niet alles, want het is me nogal wat...
Maar ik ga verhuizen en zit er aan te denken om ook Internetplusbellen te nemen. Op dit moment zit ik bij Planet, heb een 6mb download 768 upload. Binnen nu en 4 weken verwacht ik tevens een nieuwe pc, met Wi-fi aansluiting. Nu is mijn ervaring met draadloos internet niet zo heel erg goed, aangezien meestal de het "draadloze" de snelheid niet ten goede komt.

Ik speel overigens regelmatig online games en daar is snelheid toch erg belangrijk. Nu is mijn vraag, hoe zijn de algemene ervaringen met de download en upload snelheden van de esperia box, want bij de tech specs kunnen ze een hoop mooie dingen zetten, maar de praktijk pakt vaak toch anders uit?! Het is mij bekend dat draadloos erg afhankelijk is van je situatie, maar de "hoofd-pc" komt in principe in de kamer naast de meterkast te staan.

Ik weet dat ik het hele topic door zou gaan lezen, maar misschien is er iemand zo vriendelijk zijn ervaring nogmaals te delen, hiervoor bij voorbat dank!

Jef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik heb nu een week internetplusbellen maar als ik m'n pc opstart dan zie ik dat tie verbindig heb met de modem maar dan schiet tie uit en gaat tie ip adres verkrijgen en dan schiet tie weer aan is dat elke keer zo of moet ik nog iets instellen ??
bij m'n laptop is dit namelijk niet het geval heb daar een trust pci kaart in zitten.

alvast bedankt

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van ADSL + ISDN naar IPB, hierbij ging ik er van uit dat ik naast mijn hoofdnummer ook mijn 2e tel.nr kon meenemen (dit staat beschreven en is mij ook tel.bevestigd)
Maar, helaas. Nu weken na porteren nog steeds mijn oude 2e nr niet terug, verschillende malen HD gebeld en gemaild maar geen actie vanaf Planet.
Uiteraard heb ik aangegeven dat ik mijn nrs wilde meenemen.

Hebben meer mensen deze ervaring en valt er nog iets aan te doen?

gr |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENGOBL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb een Philips SL50i apparaat. Hierbij kan ik muziek streamen vanaf mijn PC op mijn audio set via een draadloos netwerk. Nu vroeg ik me af hoe ik via de Experia box dit draaiend krijg. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:59:
Ik ben overgestapt van ADSL + ISDN naar IPB, hierbij ging ik er van uit dat ik naast mijn hoofdnummer ook mijn 2e tel.nr kon meenemen (dit staat beschreven en is mij ook tel.bevestigd)
Maar, helaas. Nu weken na porteren nog steeds mijn oude 2e nr niet terug, verschillende malen HD gebeld en gemaild maar geen actie vanaf Planet.
Uiteraard heb ik aangegeven dat ik mijn nrs wilde meenemen.

Hebben meer mensen deze ervaring en valt er nog iets aan te doen?

gr |:(
Ik heb na 4 weken nog steeds geen ipb maar nog wel steeds ISDN dus ik ben tevreden over de onkunde die bij KPN heerst en betaal alleen voor mijn ipb abo. Tevens beschik ik ook nog steeds niet over de inlogmogelijkheid voor mijn ipb via de site van planet. Al met al een zooitje onbekwame figuren bij KPN/Planet die niet goed weten waar ze mee bezig zijn.
Ik ben gelukkig nog steeds goed bereikbaar via mijn isdn en mijn adsl werkt ook prima. En dat alles voor een redelijk aantrekkelijke prijs. Ook het gefactureerde bedrag is verkeerd (te laag). Bellen doe ik via een Voip aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
GREENGOBL schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:11:
Ik heb een Philips SL50i apparaat. Hierbij kan ik muziek streamen vanaf mijn PC op mijn audio set via een draadloos netwerk. Nu vroeg ik me af hoe ik via de Experia box dit draaiend krijg. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Ik heb geen ervaring met de Philips,maar wel met het streamen van geluid en filmpjes via de xbox-360 extender.
Hoewel ik dus wel verbinding kon krijgen met windows mediacenter,werkte het streamen met windows media connect dus niet.
Wat ik ook deed,via de experia ging dat niet.
KPN zegt ook dat ze daar geen support voor geven.'
Nadat ik de experia er tussen uit haalde,werkte het weer.
Ik gebruik nu mijn trouwe linksys.

Voor degenen die mijn verhaal een beetje volgden,een maand nadat ik officieel afgesloten ben,werken mijn hoofdnummers nog steeds en kan ik ze naar hartelust doorschakelen via de mijn kpn page.
Mijn homepage is nog steeds zichtbaar.
Ze hebben dus geen haast met de originele afsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Weet iemand of Mijn Telefoon online al beschikbaar is voor Planet abonnees? De laatste keer dat ik de helpdesk belde (paar weken terug) was dat nog niet zo. Bij beheer telefonie staat de optie in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou iemand misschien nog eens willen kijken naar deze twee vragen?
wilko2 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:50:
  • In de nabije toekomst willen we gebruik gaan maken van een VPN-router. Is het mogelijk de modem van KPN (die noodzakelijk is om te kunnen bellen, correct me if I'm wrong) in bridge-mode te zetten om zo alle internetverkeer naar de VPN-router door te sturen? En, nog veel belangrijker, werkt dat ook goed?
  • Uitval van telefoon is absoluut geen optie. Is IPB überhaupt wel betrouwbaar genoeg? Het gaat hier dus om zakelijk IPB, dus ik vermoed dat de support en betrouwbaarheid wel iets hoger ligt dan bij de consumentenversie. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wilko2 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:08:
Is IPB überhaupt wel betrouwbaar genoeg?
KPN heeft het stukje tekst waar in staat dat IPB net zo betrouwbaar is als de 'ouderwetse' telefoon van hun pagina af gehaald. Ik denk dat dit genoeg zegt. Alhoewel dat de uitval hier nog mee valt. Wel heb ik het probleem dat 40% van de uitgaande telefoongesprekken na 1min afgekapt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmund op 07-07-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stelling schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:04:
Weet iemand of Mijn Telefoon online al beschikbaar is voor Planet abonnees? De laatste keer dat ik de helpdesk belde (paar weken terug) was dat nog niet zo. Bij beheer telefonie staat de optie in ieder geval nog niet.
Jawel hoor de optie is weer beschikbaar; http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx
Links bovenin in de groene balk staat: Beheer telefoniegegevens

Marko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:59:
[...]

Jawel hoor de optie is weer beschikbaar; http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx
Links bovenin in de groene balk staat: Beheer telefoniegegevens

Marko
Je hebt de vraag verkeerd gelezen. ;)
Beheer Telefoniegegevens heeft hij IN gekeken op zoek naar Mijn Online Telefoon. Hij is niet op zoek naar Beheer Telefoniegegevens, maar naar Mijn Online Telefoon.

Ik persoonlijk zou het antwoord overigens niet weten, ik ben zelf geen IPB klant, maar wel net zo nieuwsgierig of het al ergens te vinden is op die Beheer Telefoniegegevens en of het dan ook bevalt vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19:29
Overigens ga ik toch maar eens een toestel hangen aan mijn Tel2, waarop dat XS4ALL account is geconfigureerd. Van 7 juli t/m 31 augustus is met het gratis VoIP-out account gratis bellen naar het vaste net in NL en naar een hoop buitenlanden mogelijk.

Kan ik gelijk ook eens testen of girotellen over dat XS4ALL VoIP account mogelijk is. Laatst lukte dat weer klakkeloos over mijn IPB vaste nummer met een 2400 bps modem, maar ik vertrouw dat toch niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:33:
Overigens ga ik toch maar eens een toestel hangen aan mijn Tel2, waarop dat XS4ALL account is geconfigureerd. Van 7 juli t/m 31 augustus is met het gratis VoIP-out account gratis bellen naar het vaste net in NL en naar een hoop buitenlanden mogelijk.

Kan ik gelijk ook eens testen of girotellen over dat XS4ALL VoIP account mogelijk is. Laatst lukte dat weer klakkeloos over mijn IPB vaste nummer met een 2400 bps modem, maar ik vertrouw dat toch niet helemaal.
Ik snap niet dat 2400 bps niet altijd goed werkt: faxen zou "gewoon" moeten werken volgens KPN. Wij hadden laatst trouwens een prima fax ontvangen, maar ik weet niet op welke snelheid dat ging (onze fax kan 2400, 4800 en 9600 bps).

Ik heb ook een echt modem geprobeerd: hij verbond met 33,333 kbit/s (!), maar helaas ging hij na een halve minuut alweer retrainen, en toen hield de verbinding niet lang stand... jammer. Moet ik nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Vandaag werden mijn ouders gebeld door een callcenter om ons KPN Internetplusbellen aan te smeren. Mijn ma zei 's middags tegen de beste man dat hij later als ik er was maar eens terug moesten bellen. Een paar uur geleden gesproken met de beste callcenter medewerker. Natuurlijk ga ik (ik beslis het hier in huis natuurlijk ;)) niet meteen hier op in zonder eerst wat grondig onderzoek te doen naar wat het nou eigenlijk allemaal inhoudt. De OP heeft me hierin enorm geholpen, top!

InternetPlusbellen... de EUR 34,95 versie + EUR 10,- om het onbeperkt te laten zijn klinkt ons nu heel interessant in de oren! Op dit moment betalen mijn ouders zo'n 30 EUR per maand aan telefoonkosten en ik betaal EUR 29,- aan Multikabel Quicknet Family. (al vele jaren overigens naar grote tevredenheid)

Maar goed, het klinkt interessant en dus ben ik hier verder in gedoken. Ik denk dat alles me over het algemeen wel duidelijk is... maar heb toch een viertal vragen...

1. In de OP staat dat je moet opletten met torrents. Ik zal niet de hele tekst posten maar concreet mijn vraag stellen... speelt dit probleem ook als je de Quality of Service (QoS) instelling van je Experia Box aan hebt staan?

2. Ik heb mijn collega (die het reeds heeft) gebeld en die is niet tevreden over het draadloze signaal. Volgens hem is deze niet zo sterk, en zeker niet zo sterk als zijn Asus WL-500G router. Voor mij is dit een essentieel punt. Mijn PC staat namelijk in mijn kamer op zolder. Het signaal moet uit de meterkast beneden naar zolder toe zonder kwaliteitsverlies.

3. Kan ik de downloadsnelheid die KPN aangeeft van "1,5 Mb/s" ook maar enigszins vergelijken met de downloadsnelheid die ik nu bij Multikabel heb a "1536 Kbit/s". (zoals hierboven vermeld Quicknet Family) Ik vraag me in deze bijvoorbeeld met name af of ik het zou merken als de hele buurt hier tegelijk hevig aan het internetbellen/ADSL'n is.

4. Is het mogelijk ZELF mijn e-mail adres te kiezen of wordt deze echt toegewezen? Het klinkt stom, dat weet ik, maar ik wil een e-mail adres die ik ZELF kies en geen door KPN toegewezen adres. (zeker niet een met mijn naam of voorletters erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Heb ik ook gehad.
Ik betaal via automatische incasso. 99,5 euro teveel
Volgende dag werd dat terug gestort. Dus, Nothing on the hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Barca schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:50:
Ik denk dat alles me over het algemeen wel duidelijk is. maar heb toch een viertal vragen.
1. Als ik me niet vergis gaat de EB 'dood' bij meer dan 256 verbindingen. Limiteer je je torrentclient op 100, dan zou dit moeten werken.

2. Ik heb geen problemen met het draadloze signaal. Maar heb ik wel eens beter gezien. Bij de afstand van de meterkast naar de zolder heb ik altijd mijn twijfels. Wat heb je nu staan voor het draadloze gedeelte? Misschien kun je het gewoon op de EB aansluiten.

3. Die downloadsnelheid kun je wel vergelijken (1.5*1024=1536Kb/s). Het zij je verbinding goed is en de afstand naar de centrale niet te lang is. Ik haal hier namelijk zoon 85% op 6km (ja 6). Ikzelf heb hier Basic (6 Mb/s) en haal dus zoon 5.2 Mb/s.

4. Je kunt 4 email-adressen zelf kiezen. Deze 4 adressen kunnen dan weer 5 verschillende aliassen hebben. Zo komt KPN op 20 emailadressen ;). Wij hebben hier het adres zelf kunnen kiezen. Mocht KPN desondanks toch een raar adres, met je voorletters aanmaken, dan kun je gewoon een alias aanmaken. Je gebruikt het rare adres dan alleen voor het inloggen. Als reply-adres stel je die alias in. Natuurlijk verspreid je ook de alias onder je vrienden. Hier zou ik me dus niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ik wilde toch nog even reageren op alles wat geschreven werd over die onterecht ingehouden monteurskosten a EUR 99. Je moet zowieso niet gelijk gaan storneren, want storneren mag tot 30 dagen na de afboeking. Kortom, neem gewoon contact op met KPN (mochten ze jou nog niet hebben benaderd) en wacht geduldig 3 weken af. Als je het geld dan nog niet hebt teruggehad... bel dan nog een keer en zeg gewoon dat je het zal storneren als je het niet binnen 3 dagen terug hebt ontvangen. :) Dan krijg je het zeker op tijd terug. ;)

Edit:
Edmund schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:18:
1. Als ik me niet vergis gaat de EB 'dood' bij meer dan 256 verbindingen. Limiteer je je torrentclient op 100, dan zou dit moeten werken.

2. Ik heb geen problemen met het draadloze signaal. Maar heb ik wel eens beter gezien. Bij de afstand van de meterkast naar de zolder heb ik altijd mijn twijfels. Wat heb je nu staan voor het draadloze gedeelte? Misschien kun je het gewoon op de EB aansluiten.

3. Die downloadsnelheid kun je wel vergelijken (1.5*1024=1536Kb/s). Het zij je verbinding goed is en de afstand naar de centrale niet te lang is. Ik haal hier namelijk zoon 85% op 6km (ja 6). Ikzelf heb hier Basic (6 Mb/s) en haal dus zoon 5.2 Mb/s.
1) Hoe snel "leeft" de EB dan weer? Ik ben altijd laks met dit soort zaken. Ik leef in 2006 en download dus gewoon vol en wat ik wil, wanneer ik wil. Gelukkig is er ook bij KPN geen datalimiet. ;) (Heb mijn PC niet de hele dag aan... Fair Use Policy voldoe ik natuurlijk zeker aan.)
2) Ik heb nu geen draadloos signaal maar wil dit wel graag, gaat nu gewoon via UTP. (ik schaf binnenkort een laptop aan)
3) Ik ga dus nu even opzoeken waar ik de afstand tot de centrale kan vinden. Maar hoe bedoel je "het zij je verbinding goed is"? :? Ik mag toch aannemen dat mijn verbinding goed is als ik het netjes heb aangelegd.

[ Voor 48% gewijzigd door Barca op 07-07-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Barca schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:22:
1) Hoe snel "leeft" de EB dan weer? Ik ben altijd laks met dit soort zaken. Ik leef in 2006 en download dus gewoon vol en wat ik wil, wanneer ik wil. Gelukkig is er ook bij KPN geen datalimiet. ;) (Heb mijn PC niet de hele dag aan... Fair Use Policy voldoe ik natuurlijk zeker aan.)
2) Ik heb nu geen draadloos signaal maar wil dit wel graag, gaat nu gewoon via UTP. (ik schaf binnenkort een laptop aan)
3) Ik ga dus nu even opzoeken waar ik de afstand tot de centrale kan vinden. Maar hoe bedoel je "het zij je verbinding goed is"? :? Ik mag toch aannemen dat mijn verbinding goed is als ik het netjes heb aangelegd.
1. Ja dood is misschien niet het juiste woord. Je hebt dan problemen met bellen of kunt helemaal niet meer telefoneren. Het probleem is opgelost na een reset.

2. Over het draadloze kunnen valt weinig te zeggen. Is er veel ijzer in het huis gebruikt. Betonnen of houten (plafond, vloer). En ga zo maar door. Maar als je nu al UTP hebt moet je in het ergste geval op je kamer de kabel gebruiken (wat meestal toch prettiger werkt). En in de rest van het huis(woonkamer, ed) zou je dan wel draadloos internet hebben. Het zij je niet het hele huis op zolder hebt zitte.

3. Verbinding was misschien niet het beste woord. Ik moet de berichten toch maar eens gaan nalezen. Nou: Er zijn allerlei factoren. Heb je in de lasdop de binnenkomende aders goed afgekrast. Gebruik je goede kabels. Hoe dik zijn de door KPN gebruikte kabels. Over het algemeen is de snelheid wel redelijk. Voor de afstand tot de centrale kijk je op: http://www.adslcentrale.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 07-07-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ik woon 1,1 KM van de centrale. Dat lijkt me dus dan een aanzienlijke snelheidsvermindering. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet heeft mijn Canon S200 het opgegeven, en ik lees in de TS dat er verschillende all-in-one's aan te sluiten zijn op de Experia.
Ik vraag me af hoe dat samen gaat met de usb-poort op de experia, die is toch niet bi-directioneel? En dat heb je toch wel nodig voor een all-in-one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Is er een manier om de "access denied" response pagina te customizen?

Het gaat om de text die de EB uitspuugd als je op een pagina uitkomt die je in je black-list (access-control) hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:54:
Maar ik ga verhuizen en zit er aan te denken om ook Internetplusbellen te nemen. Op dit moment zit ik bij Planet, heb een 6mb download 768 upload.

Ik speel overigens regelmatig online games en daar is snelheid toch erg belangrijk. Nu is mijn vraag, hoe zijn de algemene ervaringen met de download en upload snelheden van de esperia box, want bij de tech specs kunnen ze een hoop mooie dingen zetten, maar de praktijk pakt vaak toch anders uit?! Het is mij bekend dat draadloos erg afhankelijk is van je situatie, maar de "hoofd-pc" komt in principe in de kamer naast de meterkast te staan.
Ik zou sowieso adviseren om gewoon je telefonie en ADSL eerst te laten verhuizen. Je kan bij die verhuizing ook direct aangeven dat je IPB wilt, maar in de praktijk loopt dit vaker mis dan een gewone verhuizing. Zodra je een werkende ADSL lijn op je nieuwe adres hebt, kun je daarna een upgrade naar IPB aanvragen via Mijn Gegevens. Deze constructie kost je niets extra, maar kan wel problemen voorkomen.

Of jij met je EB goed online kan gamen, kan niemand met zekerheid antwoord op geven. KPN garandeert de snelheid van je abbo. Als op je nieuwe adres blijkt dat die snelheid niet gehaald kan worden, kan je gratis gedowngrade worden. Dit heeft in principe verder geen invloed op je latency. Draadloos verbinden met je EB kan daar wel invloed op hebben. Daarom kan KPN dus ook niet garanderen dat je goed (draadloos) online kan gamen. Dit hangt volkomen samen met de situatie in je nieuwe huis.
Barca schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:42:
Ik woon 1,1 KM van de centrale. Dat lijkt me dus dan een aanzienlijke snelheidsvermindering. :|
Neen, op 1,1 km afstand van de centrale zou je alle mogelijke abbonementen van KPN moeten kunnen krijgen. KPN levert in principe geen snelheden die ze niet kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:08:
Daarnet heeft mijn Canon S200 het opgegeven, en ik lees in de TS dat er verschillende all-in-one's aan te sluiten zijn op de Experia.
Ik vraag me af hoe dat samen gaat met de usb-poort op de experia, die is toch niet bi-directioneel? En dat heb je toch wel nodig voor een all-in-one?
Je kunt toch ook een usb hd aansluiten?? Dus ondersteunt hij inkomend en uitgaand.......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op TEL 2 een andere telefoon aangesloten. Het nummer dat ik van KPN/Planet heb gekregen ingesteld via Telefonie Beheer op TEL2. Als iemand op het hoofdnummer belt (aangesloten op TEL1)gaat ook die tweede telefoon over (???) En als ik dan de telefoon van het hoofdnummer opneem gaat die tweede telefoon nog 2 belsignalen door. In telefonie beheer heb ik aangegeven dat direct doorschakelen 'Niet actief' moet moet zijn... Daarnaast kan ik niet uitgaand bellen met het tweede nummer. Heb wel een kiestoon, maar nadat het nummer is gedraaid, hoor ik een klik en dan blijft het stil. HD gemaild, maar krijg geen reactie.(Week geleden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:49:
Ik snap niet dat 2400 bps niet altijd goed werkt: faxen zou "gewoon" moeten werken volgens KPN. Wij hadden laatst trouwens een prima fax ontvangen, maar ik weet niet op welke snelheid dat ging (onze fax kan 2400, 4800 en 9600 bps).
Fax gebruikt een andere Codec, die blijkbaar wel goed geimplementeerd is in de Experia.
Ik heb ook een echt modem geprobeerd: hij verbond met 33,333 kbit/s (!), maar helaas ging hij na een halve minuut alweer retrainen, en toen hield de verbinding niet lang stand... jammer. Moet ik nog eens proberen.
Toen ik het nog regelmatig probeerde, bemerkte ik dat bij het handshaken zo ongeveer om de 3-4 seconden een extra riebeltje over de lijn kwam. Dat was vaak voldoende om het handshaken te laten mislukken, zeker als de modems het aan weerszijden het nog eens moesten worden over de optimale snelheid. Bij dat Bausch 2400 bps modem waren ze daar snel over uit: meer dan 2400bps kon toch niet. Ik heb wel eens geprobeerd om een 28k8 Tron-modem geforceerd op 2400 bps te laten verbinden, maar dat lukte niet. Kennelijk gingen die modems dan toch weer te lang in conclaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tropos schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 03:01:
[...]

Ik zou sowieso adviseren om gewoon je telefonie en ADSL eerst te laten verhuizen. Je kan bij die verhuizing ook direct aangeven dat je IPB wilt, maar in de praktijk loopt dit vaker mis dan een gewone verhuizing. Zodra je een werkende ADSL lijn op je nieuwe adres hebt, kun je daarna een upgrade naar IPB aanvragen via Mijn Gegevens. Deze constructie kost je niets extra, maar kan wel problemen voorkomen.

Of jij met je EB goed online kan gamen, kan niemand met zekerheid antwoord op geven. KPN garandeert de snelheid van je abbo. Als op je nieuwe adres blijkt dat die snelheid niet gehaald kan worden, kan je gratis gedowngrade worden. Dit heeft in principe verder geen invloed op je latency. Draadloos verbinden met je EB kan daar wel invloed op hebben. Daarom kan KPN dus ook niet garanderen dat je goed (draadloos) online kan gamen. Dit hangt volkomen samen met de situatie in je nieuwe huis.

[...]

Neen, op 1,1 km afstand van de centrale zou je alle mogelijke abbonementen van KPN moeten kunnen krijgen. KPN levert in principe geen snelheden die ze niet kunnen garanderen.
Dank voor je duidelijke antwoord...
Ik heb de afstand geckecked tot de centrale, deze is niet groot ( eigenlijk kleiner dan de afstand tot de centrale vanaf de plaats waar ik nu woon en heb op het moment weinig tot geen problemen met de verbinding )
Ik kom met de pc in de kamer naast de meterkast te zitten dus dit moet geen probleem vormen, mocht dat wel het geval zijn, dan kan ik altijd terug gaan op UTP...
Ook erg bedankt voor de tip wat betreft de verhuizing, denk inderdaad dat het verstandig is eerst mijn huidige abbo over te zetten naar het nieuwe adres en dan te upgraden...

Cheers Tropos :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:11:

Ook erg bedankt voor de tip wat betreft de verhuizing, denk inderdaad dat het verstandig is eerst mijn huidige abbo over te zetten naar het nieuwe adres en dan te upgraden...
Hou je er wel rekening mee dat je IPB pas kunt aanvragen als er 2 maanden geen veranderingen op de lijn zijn geweest. In verband met levering ed. zul je dus zoon 3 maanden moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:19:
[...]
Hou je er wel rekening mee dat je IPB pas kunt aanvragen als er 2 maanden geen veranderingen op de lijn zijn geweest. In verband met levering ed. zul je dus zoon 3 maanden moeten wachten.
Wanneer ik het nu aan zou vragen, de bedoeling is dat per 1 augustus over ga naar het nieuwe adres...in principe zou ik die 3 maanden kunnen wachten aangezien er nog wel het een en ander moet gebeuren in het nieuwe huis ( lang leve klussen ) en ik in afwachting ben van een nieuwe pc...
Wat zou de beste oplossing zijn, als ik vragen mag? a.s. maandag bellen met Planet / KPN of wachten tot ik 1 augustus op het nieuwe adres ben?

Sorry dat het enigszins offtopic is...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 23:25 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:23:
[...]

Wanneer ik het nu aan zou vragen, de bedoeling is dat per 1 augustus over ga naar het nieuwe adres...in principe zou ik die 3 maanden kunnen wachten aangezien er nog wel het een en ander moet gebeuren in het nieuwe huis ( lang leve klussen ) en ik in afwachting ben van een nieuwe pc...
Wat zou de beste oplossing zijn, als ik vragen mag? a.s. maandag bellen met Planet / KPN of wachten tot ik 1 augustus op het nieuwe adres ben?

Sorry dat het enigszins offtopic is...
Aangezien je nu nog geen IPB hebt zou ik eerst verhuizen. En al zeker als je vindt dat je zolang kunt wachten. Met de bekabeling, plaatsing modem, ed. kun je nu al rekening houden, zodat je strax alles netjes kunt aansluiten.

Offtopic: Neej niet echt. Dit is ook een probleem omtrent IPB.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 08-07-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:34:
[...]

Aangezien je nu nog geen IPB hebt zou ik eerst verhuizen. En al zeker als je vindt dat je zolang kunt wachten. Met de bekabeling, plaatsing modem, ed. kun je nu al rekening houden, zodat je strax alles netjes kunt aansluiten.

Offtopic: Neej niet echt. Dit is ook een probleem omtrent IPB.
Ik ben blij dat we het hier nog eventjes over gehad hebben, scheelt denk ik een hoop narigheid en wachten...Bedankt Edmund :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

eek:

http://teletekst.nos.nl/gif/images/120-01.gif

[ Voor 10% gewijzigd door joker1977 op 09-07-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een week geleden de brief met activatiecode van Planet ontvangen. In die brief wordt gemeld dat de apparatuur onderweg is. Je raadt het al: ik heb nog niets ontvangen. Iemand een idee hoe lang dit ongeveer kan duren?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Een paar ervaringen met IPB extra via ISDN
8 Mei 2006 aangevraagd, 7 Juli min of meer opgeleverd.
(Extra = 8-12 Mb down en 1024 kbits Up)
Geleverd Download tegen de 8 MB, Upload rond de 700 kbits.
Snelheden erg instabiel.
Ping en surftijden perfect, het is echt een familiepakket.

Ik zit op een afstand van ongeveer 500 meter van de centrale, de snelheid zou omhoog kunnen door een extra lange kabel tussen ISRA en EPbox te leggen of er een modem in de KPNcentrale bij te plaatsen.

Poort 2 op de experiabox geeft een andere "bel"toon, veel faxen reageren daar niet op. Telefoon op poort 2, fax op poort 1 lost dit op, ook een modem (bv girotel)werkt goed op de 1e poort.

Eenmaal goed ik de KPN molen betekende dat de KPN 200% zijn best heeft gedaan om alles 100% werkend te krijgen.(op de snelheid na is alles ok)

Factureren werkt het best bij KPN, maar men is zeer welwillend om (als bv de snelheid niet 100% is) hier iets aan te doen.
Ik wacht nu op een voorstel.

Een ding zeker niet doen, en dat is storneren of niet betalen omdat de nota niet correct is.
Je staat in je recht, maar bent vaak wel je verbinding(en) kwijt

[ Voor 4% gewijzigd door wyrdt op 09-07-2006 11:23 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zoals ik al eerder zei,kpn stuurt je netjes een herinnering als je storneert.
Met gewoon een acceptgiro er aan.
Het kan namelijk gewoon zo zijn dat er iets fout is gegaan waardoor de bank storneert ( te weinig saldo) dus dat moet gewoon kunnen,de fouten ontstaan als je storneert maar KPN niet vertelt waarom.
Tegenwoordig willen ze iedereen maar dwingen om automatisch te betalen,sommige producten kan je alleen maar automatisch betalen en anders heb je pech,maar veel bedrijven misbruiken de machtiging om alles wat ze denken van je te krijgen af te boeken.
Zal mooi worden,KPN boekt een paar 100 euro teveel af,en mag dat doen,want als je storneert dan sluiten ze je af..wat een bangmakerij.
En wat dacht je van de rente die ze vangen als ze bij duizenden mensen een paar euro teveel afboeken en die zoals gewoon bij KPN pas na de volgende facturering,minimaal een maand later,terug boeken ?
Bij het vaste net kan je zelfs 2 maanden wachten op je geld,maar als jij 14 dagen te laat bent krijg je een herinnering verhoogd met een boete !
Ik zit nu al bijna 2 maanden te wachten op een bedrag van ruim 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 09 juli 2006 @ 09:37:
Ik heb een week geleden de brief met activatiecode van Planet ontvangen. In die brief wordt gemeld dat de apparatuur onderweg is. Je raadt het al: ik heb nog niets ontvangen. Iemand een idee hoe lang dit ongeveer kan duren?
Zou gewoon even bellen? Status kunnen ze wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens iemand opgevallen dat mensen met IPB Basic/Planet Comfort of IPB Extra/Planet Advanced ook nog maar 2 gesprekken tegelijkertijd mogen voeren volgens de websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:46:
Is het trouwens iemand opgevallen dat mensen met IPB Basic/Planet Comfort of IPB Extra/Planet Advanced ook nog maar 2 gesprekken tegelijkertijd mogen voeren volgens de websites?
Nu wel :P.

Eerst was het
Bij Basic nog 4
En bij Extra 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Misschien heeft er mee te maken dat je op die Experiabox maar 2 "normale" telefoniepoorten hebt?
Allicht dat je wel meer gesprekken tegelijk kunt voeren, maar zoveel aansluitingen heb je niet.
Ik vind dat Planet op deze manier dat punt iets duidelijker maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 09-07-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
in het ANP-bericht staat dat het om 40.000 aansluitingen, verspreid over het gehele land, ging. Zou er weer een SIP-server plat gelegen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:48:
[...]
in het ANP-bericht staat dat het om 40.000 aansluitingen, verspreid over het gehele land, ging. Zou er weer een SIP-server plat gelegen hebben?
Dat denk ik wel, helaas meldt KPN dat dan weer niet in haar persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:32:
Misschien heeft er mee te maken dat je op die Experiabox maar 2 "normale" telefoniepoorten hebt?
Allicht dat je wel meer gesprekken tegelijk kunt voeren, maar zoveel aansluitingen heb je niet.
Ik vind dat Planet op deze manier dat punt iets duidelijker maakt.
Maar door extra SIP-apparatuur aan te sluiten (zoals ik heb gedaan) is het toch echt mogelijk om twee geografische nummers te gebruiken op de EB en nog een 084-nummer via het aparte kastje...

Toen mijn webinterface open was, zag ik trouwens dat er naast 4 accounts in de EB, er ook 4 'lines' in zitten. Er zitten ook 6 pinnetjes in beide telefoonaansluitingen... Misschien zitten die 2 andere lijnen in de allerbuitenste pinnetjes (1 en 6 dus) verstopt? Ga ik nog eens proberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

equinoxe schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:16:
Is er een manier om de "access denied" response pagina te customizen?

Het gaat om de text die de EB uitspuugd als je op een pagina uitkomt die je in je black-list (access-control) hebt staan.
Nee, de EB is niet bidrectioneel. Je kunt wel informatie naar toe sturen, dus een print opdracht. De printer kan geen infromatie teruggeven over de status van de printer. Ofwel dat de print goed gelukt is, papier op en dergelijk. Een USB harddisk kent het zelfde idee. Wel data kopieren, maar of de USB HDD vol zit, wordt er niet gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:09:
Toen mijn webinterface open was, zag ik trouwens dat er naast 4 accounts in de EB, er ook 4 'lines' in zitten. Er zitten ook 6 pinnetjes in beide telefoonaansluitingen... Misschien zitten die 2 andere lijnen in de allerbuitenste pinnetjes (1 en 6 dus) verstopt? Ga ik nog eens proberen. :D
Dat viel mij ook al op. Maar het zal je niet helpen, want er zitten toch maar 2 VoIP-accounts op. Line 3 en 4 staan standaard verbonden aan het VoIP1 account.

Overigens heeft Siemens inmiddels ook een SX553. Enige nieuwtje: die is zowel geschikt voor PSTN als ISDN. Soort combi van de SX551 en de SX552 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:03:
[...]
Dat viel mij ook al op. Maar het zal je niet helpen, want er zitten toch maar 2 VoIP-accounts op. Line 3 en 4 staan standaard verbonden aan het VoIP1 account.

Overigens heeft Siemens inmiddels ook een SX553. Enige nieuwtje: die is zowel geschikt voor PSTN als ISDN. Soort combi van de SX551 en de SX552 dus.
... en een sx555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Alle verwijzingen naar de SX555 leiden naar de SE555 en die heeft geen VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:09:
[...]
Maar door extra SIP-apparatuur aan te sluiten (zoals ik heb gedaan) is het toch echt mogelijk om twee geografische nummers te gebruiken op de EB en nog een 084-nummer via het aparte kastje...

Je gebruikt alleen de middelste 2 voor telefonie,bij 6 kan je dus per poort 3 aansluitingen bedienen,als de print dit zou ondersteunen.
Ze bedoelen gewoon dat je naast 2 gewone analoge telefoonaansluitingen via wifi nog tegelijk ook 3 gesprekken (084) kan voeren,dan heb je dus tegelijk 5 gesprekken.
Je hebt alleen dus wel speciale telefoons nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nick39 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:43:
Je gebruikt alleen de middelste 2 voor telefonie,bij 6 kan je dus per poort 3 aansluitingen bedienen,als de print dit zou ondersteunen.
Ze bedoelen gewoon dat je naast 2 gewone analoge telefoonaansluitingen via wifi nog tegelijk ook 3 gesprekken (084) kan voeren,dan heb je dus tegelijk 5 gesprekken.
Ze bedoelen niks. Er zitten gewoon 4 lijnaansluitingen in de Experia config. Waarbij Lijn1 Tel1 is en Lijn2 Tel2. Die andere 2 lijken me er op de groei in te zitten, voor het geval dat ze nog eens een Experia willen uitbrengen met 4 aansluitingen voor een analoge telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
Joen schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:06:
[...]

Je hebt de vraag verkeerd gelezen. ;)
Beheer Telefoniegegevens heeft hij IN gekeken op zoek naar Mijn Online Telefoon. Hij is niet op zoek naar Beheer Telefoniegegevens, maar naar Mijn Online Telefoon.

Ik persoonlijk zou het antwoord overigens niet weten, ik ben zelf geen IPB klant, maar wel net zo nieuwsgierig of het al ergens te vinden is op die Beheer Telefoniegegevens en of het dan ook bevalt vooral.
Dank voor de extra verduidelijking.

Inderdaad ben ik er ook erg benieuwd naar. Zeker met de vakantie op komst, dan is bellen tegen het normale telefoontarief en op je eigen rekening wel erg makkelijk. Heeft iemand hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
stelling schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:01:
Inderdaad ben ik er ook erg benieuwd naar. Zeker met de vakantie op komst, dan is bellen tegen het normale telefoontarief en op je eigen rekening wel erg makkelijk. Heeft iemand hem al?
Mijn Online Telefoon werkt bij mijn weten alleen maar in combinatie met 084-nummers. Dan kun je net zo goed een programma als x-Lite gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:05
wyrdt schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:49:
Ik zit op een afstand van ongeveer 500 meter van de centrale, de snelheid zou omhoog kunnen door een extra lange kabel tussen ISRA en EPbox te leggen of er een modem in de KPNcentrale bij te plaatsen.
Ow? een extra lange kabel tussen het IS/RA punt en de EB? Ik denk niet dat de snelheid hier omhoog van zal gaan.
Volgens mij mag deze lengte maar max. 2M zijn voor een optimaal signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Onoffon op 10-07-2006 01:10 ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:03:
[...]

Is toch juist prima als lijn 3 en 4 op VoIP1 zitten? Volgensmij willen wel meer mensen dat ze hun hoofdnummer meerdere keren kunnen gebruiken, dat betekent dat je dubbele gratis gesprekken kan voeren enzo... :)

Het voordeel van de SX553 is dat je een ISDN-lijn er direct op kan aansluiten, wat dus (als het goed is) ook betekent dat je twee gesprekken tegelijk over het ISDN-netwerk kan voeren. Dat vind ik nutteloos voor bij IPB, aangezien de portering maar een weekje duurt. Hiermee zijn de modems dus toch net iets goedkoper. Als Siemens nou eens met een modem kwam waar je ISDN-apparatuur op aan kan sluiten... Maar waarschijnlijk wil KPN de mensen met veel ISDN-apparatuur zo lang mogelijk op ISDN houden.. :P
Nick39 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:43:
[...]

Ik dacht, waarschijnlijk hebben ze voor de veiligheid pinnetjes 2 en 4 niet gebruikt voor compatibiliteit met oudere telefoons.. Waarom anders de moeite doen om 6 pinnetjes in een aansluiting te stoppen? (Nou ja, als het al werkt dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al de nodige uren (inclusief zoeken in verschillende forums) mijn HP Deskjet 1220C aan de praat te krijgen op de EB. USB-lampje brandt, printer wordt gezien volgens de webinterface, maar printen - ho maar :? . Uiteraard alles ingesteld zoals o.a. gevonden in de FAQ van KPN.

Is er iemand met geweldige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik verplicht om de experiabox te gebruiken (dat ze een ander modem niet ondersteunen snap ik) ? Ik heb bij een paar Tiscali klanten een ander modem ingezet met een PSTN poort zodat bij een adsl storing het eigen KPN nr niet wegvalt . Dit is ook nodig om via het eigen KPN nr bereikbaar te zijn, anders ben je alleen bereikbaar via het Tiscali nr. Als je IPB van Planet of KPN neemt zal dit anders liggen omdat KPN je nr beheerd.

Nu ga ik zelf verhuizen en wil richting KPN of Planet gaan (IPB) maar had graag een modem met een PSTN poort om zo het telefonieverkeer veilig te stellen. Of zien jullie dit als overdreven ?

Heb nu ISDN maar gezien er 2 nrs mogelijk zijn binnen IPB is dit geen vereiste meer voor mij. Het 2e nr is mijn faxnr en die wil ik dus behouden. Dus neem ik aan dat ik het beste gewoon van ISDN af kan stappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:59:
Nu ga ik zelf verhuizen en wil richting KPN of Planet gaan (IPB) maar had graag een modem met een PSTN poort om zo het telefonieverkeer veilig te stellen.
Welk telefonieverkeer wil je veiligstellen? Na portering heb je immers geen PSTN lijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:59:
Heb nu ISDN maar gezien er 2 nrs mogelijk zijn binnen IPB is dit geen vereiste meer voor mij. Het 2e nr is mijn faxnr en die wil ik dus behouden. Dus neem ik aan dat ik het beste gewoon van ISDN af kan stappen ?
Je IPB blijft gewoon isdn.
Als je eerst naar analoog overstapt moet je een tijdje wachten voordat je ipb kan aanvragen,het kost geld voor de overstap en je raakt je faxnummer kwijt.
Als je nu gewoon IPB aanvraagt,neemt kpn aan dat je isdn behoudt (kost niets extra meer per maand) en kan je zelf aangeven welke nummers je houden wil.
Op de experia zit een ingang (nodig voor portering) waarop normaal pstn verkeer binnen komt,daar kan je dus een uitgang van de quattrovox op aansluiten of een andere analoge lijn maar zoals al eerder opgemerkt,wat heb je na portering daar aan,er is immers geen pstn meer.
maar goed, de poort zit dus gewoon op de experia.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 10-07-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:50:
[...]
Welk telefonieverkeer wil je veiligstellen? Na portering heb je immers geen PSTN lijn meer.
Ja er is een verplichte portering :'(
Daar had ik ff overheen gekeken. Dat is het verschil met andere providers (die met eigen nrs werken, dus geen KPN nrs)
Bij de ander providers ben ik altijd wat huiverig mbt nr portering omdat als je na een jaar naar een ander provider wil moet je je nr weer porteren en kost natuurlijk centjes. Als je niet porteert hou je je eigen nr in beheer en betaal je kpn voor gebruik van het koperlijntje. Bij KPN ligt dit natuurlijk anders ja want zij beheren al je tel nr en zetten het gewoon helemaal over op VOIP.

Hierin zijn dus ook geen keuzes mogelijk ?
Geen harde Voip only maar toch via PSTN/VOIP zodat bij adsl storing je nr via PSTN blijft werken en je dus wel tikken betaald aan KPN ?
If you know what i mean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Nick39 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:03:
[...]

Je IPB blijft gewoon isdn.
Als je eerst naar analoog overstapt moet je een tijdje wachten voordat je ipb kan aanvragen,het kost geld voor de overstap en je raakt je faxnummer kwijt.
Als je nu gewoon IPB aanvraagt,neemt kpn aan dat je isdn behoudt (kost niets extra meer per maand) en kan je zelf aangeven welke nummers je houden wil.

Is dit met een verhuizing anders ?
Kan je dan niet simpeler oversluiten van ISDN naar analoog en daarna direct IPB aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:09:
Hierin zijn dus ook geen keuzes mogelijk ?
Geen harde Voip only maar toch via PSTN/VOIP zodat bij adsl storing je nr via PSTN blijft werken en je dus wel tikken betaald aan KPN ?
If you know what i mean.
Je kunt wel naast je VoIP op het andere aderpaar een analoge of ISDN lijn aanhouden. Kost je voor analoog Belbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:32:
[...]
Je kunt wel naast je VoIP op het andere aderpaar een analoge of ISDN lijn aanhouden. Kost je voor analoog Belbudget.
en die kun je na de portering op de lijn poort zetten... blijf je alleen op je hoofdnummer onbereikbaar als er een storing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
wyrdt schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:49:
Een paar ervaringen met IPB extra via ISDN
8 Mei 2006 aangevraagd, 7 Juli min of meer opgeleverd.
(Extra = 8-12 Mb down en 1024 kbits Up)
Geleverd Download tegen de 8 MB, Upload rond de 700 kbits.
Kun je lokaal inloggen op je EB? Zo niet, dan heb je nog de oude ISDN firmware. Had ik ook en nadat de helpdesk een upgrade had geforceerd werd mijn snelheid 12004kbps down/1031kbps up. Afstand centrale dik 1000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

HaJeeEs schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:22:
[...]

Kun je lokaal inloggen op je EB? Zo niet, dan heb je nog de oude ISDN firmware. Had ik ook en nadat de helpdesk een upgrade had geforceerd werd mijn snelheid 12004kbps down/1031kbps up. Afstand centrale dik 1000 meter.
Mijn softwareversie =1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)
4 week geleden heeft de 2elijn en nieuwere versie geprobeerd.
De snelheid werd niet hoger en de externbeheeroptie was verdwenen.

Probleem is dat ik waarschijnlijk te dicht bij de centrale zit (500 meter)
Sugestie van een van de monteurs bij mij thuis was om de kabel met een rol telefoonkabel te verlengen.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

...
Als ik inlog op mijnKPN krijg ik allemaal gegevens van mijn oude ADSL-verbinding en als ik via planet inlog krijg ik helemaal geen optie "Beheer Telefonie gegevens"
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of moet ik toch mijn IPB account op gaan zeggen?

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Mijn zwager krijgt steeds een rekening met gesprekskosten: €0,-

Meer mensen met dit 'probleem'?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
wilko2 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:08:
Zou iemand misschien nog eens willen kijken naar deze twee vragen?
[...]
  • In de nabije toekomst willen we gebruik gaan maken van een VPN-router. Is het mogelijk de modem van KPN (die noodzakelijk is om te kunnen bellen, correct me if I'm wrong) in bridge-mode te zetten om zo alle internetverkeer naar de VPN-router door te sturen? En, nog veel belangrijker, werkt dat ook goed?
[...]
Ik heb Win2003 draaien achter de EB. In de EB TCP poort 1723 doorgezet naar de server en het werkt. 'k Weet niet of het ook gaat met meerdere VPN clients, ik gebruik er maar 1 gelijktijdig. Ben niet 100% zeker, maar volgens mij heeft KPN e.e.a. zo opgezet dat je EB als router moet draaien om je verbinding up te krijgen? Iemand meer info hiervover? In de EB kun je onder 'Advanced Settings', 'Internet', 'Internet Connection' bij protocol wél kiezen voor bridging. Heb dat nog niet geprobeerd, want ook ík vind een werkende telefoon wel prettig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
wyrdt schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:32:
[...]

Mijn softwareversie =1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)
4 week geleden heeft de 2elijn en nieuwere versie geprobeerd.
De snelheid werd niet hoger en de externbeheeroptie was verdwenen.

Probleem is dat ik waarschijnlijk te dicht bij de centrale zit (500 meter)
Sugestie van een van de monteurs bij mij thuis was om de kabel met een rol telefoonkabel te verlengen.
Misschien een stomme vraag, maar je ADSL profiel in het statusscherm is wel G.992.5 (ADSL2+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

HaJeeEs schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:50:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar je ADSL profiel in het statusscherm is wel G.992.5 (ADSL2+)?
Yep en om problemen met de HWA in telefooncentrale uit te sluiten hebben ze mijn aansluiting ook nog eens op nieuwe HWA aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
wyrdt schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:55:
[...]

Yep en om problemen met de HWA in telefooncentrale uit te sluiten hebben ze mijn aansluiting ook nog eens op nieuwe HWA aangesloten.
Ok, ok, ik geef het op... :+ Wel goed om te lezen dat KPN serieus onderzoek naar je snelheid heeft gedaan. Hoop voor je dat het goed komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ibr schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:39:
...
Als ik inlog op mijnKPN krijg ik allemaal gegevens van mijn oude ADSL-verbinding en als ik via planet inlog krijg ik helemaal geen optie "Beheer Telefonie gegevens"
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of moet ik toch mijn IPB account op gaan zeggen?
Ook al op de inlogpagina van Mijn Gegevens gezocht? Had begrepen (en volgens mij staat het ook gewoon al in het topic) dat die link nu daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:39:
Even een paar vragen: Heb je KPN IPB of Planet IPB? Als je Planet IPB hebt moet je ook echt via de planet pagina's naar de mijn kpn, heb je KPN IPB moet je het via KPN doen...
De Link beheer telefoniegegevens staat op de pagina bij planet.nl als je je moet inloggen voor de planet mijn gegevens. Deze link staat linksbovenaan in het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Vanwege de slechte dekking voor ADSL bij mijn verhuizing, had ik de keuze tussen KPN of 1 van haar dochtertjes (XS4All of Planet).
Omdat ik ook een nieuw nummer nodig had voor telefoon maar gekozen voor IPB. Tot nu toe bevalt het prima, maar ik gebruik het dan ook pas een week.

In de FAQ aan het begin wordt gemeld dat je er geen USB WiFi-doosje meer bij krijgt, maar die zat toch netjes in mijn box, hoewel ik hem niet had verwacht. Ik was er wel blij mee, want ik had nog geen draad getrokken naar m'n computerhokkie.

Meer mensen met deze meevaller?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

dmace schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:01:
Vanwege de slechte dekking voor ADSL bij mijn verhuizing, had ik de keuze tussen KPN of 1 van haar dochtertjes (XS4All of Planet).
Omdat ik ook een nieuw nummer nodig had voor telefoon maar gekozen voor IPB. Tot nu toe bevalt het prima, maar ik gebruik het dan ook pas een week.

In de FAQ aan het begin wordt gemeld dat je er geen USB WiFi-doosje meer bij krijgt, maar die zat toch netjes in mijn box, hoewel ik hem niet had verwacht. Ik was er wel blij mee, want ik had nog geen draad getrokken naar m'n computerhokkie.

Meer mensen met deze meevaller?
Jazeker, bij vrienden heb ik het ook aangelegd, en daar zat hij er ook nog in. Waarschijnlijk zijn ze de dozen met adapter aan het opmaken of iets dergelijks. :) Punt is nu wel dat het internet er bij hun nu uit ligt. :(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Wie zou er bij planet / mijn gegevens willen controlleren wat er staat.

Ik heb IPB standaard 3000/512 voor 42.95 maar bij mijn gegevens staat 34.95. Niet iets waar je je heel druk om moet maken.

Afgelopen factuur stond trouwen ook IPB 42.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Breeem

Ik zou als ik jou was ff een speedtest doen.
Heb IPB aangevraagd en zat al bij Planet. Had aangevraagd Comfort (6000/768)
Bij mijn gegevens staat nu al IPB voor 34,95 per maand.
Ik dus bellen.Blijkt order verkeerd te zijn ingevoerd. Kan momenteel alleen standaard invoeren.
Resultaat, of huidige order cancelen. (en ik wacht nu al 6 weken)
Of straks upgraden naar 6000/768
Omdat ik nu bij Planet 6000/768 hoop ik eigenlijk dat ik gewoon dezelfde snelheid behoud.
....Natuurlijk wel voor 34,95.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
breeeem schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:53:
Wie zou er bij planet / mijn gegevens willen controlleren wat er staat.

Ik heb IPB standaard 3000/512 voor 42.95 maar bij mijn gegevens staat 34.95. Niet iets waar je je heel druk om moet maken.

Afgelopen factuur stond trouwen ook IPB 42.95.
Hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De Firmware wordt automatisch gëupdate van de KPN server, neem ik aan? Gezien dat er nergens echt gerept wordt over firmwares.

Ik heb tevens problemen met wireless, als ik met SMC 54 Mbit PCI kaart verbind, ziet hij de router wel. Kan verbinden, maar krijg geen IP. Kan dit liggen aan verkeerd WPA wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Termi schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:53:
De Firmware wordt automatisch gëupdate van de KPN server, neem ik aan? Gezien dat er nergens echt gerept wordt over firmwares.
Kopt. KPN doet het updaten.
Ik heb tevens problemen met wireless, als ik met SMC 54 Mbit PCI kaart verbind, ziet hij de router wel. Kan verbinden, maar krijg geen IP. Kan dit liggen aan verkeerd WPA wachtwoord?
Ja dit kan aan een verkeerd WPA wachtwoord liggen. Let op dat je TKIP pakt en let erop dat het hoofdlettergevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Edmund schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:49:
[...]
Kopt. KPN doet het updaten.
[...]
Ja dit kan aan een verkeerd WPA wachtwoord liggen. Let op dat je TKIP pakt en let erop dat het hoofdlettergevoelig is.
Let er op, en dat had ik vorige week bij een klant dat SMC vaak alleen goed werkt als je gebruik maakt van hun tooltjes.

Dus als je met de wireless-tool van windows zoekt en connect werkt het niet. Maar maak je gebruik van de SMC wireless tool en connect doet hij het wel.

Dat had ik dus vorige week op een laptop met een wireless kaart EN een pc met een PCI kaart er in. Ik stelde het tooltje in om te connecten en mijn IP te refreshen en POEF het werkte. Maar via windows niet.

Erg apart natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
quakerix schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 04:18:
[...]

Let er op, en dat had ik vorige week bij een klant dat SMC vaak alleen goed werkt als je gebruik maakt van hun tooltjes.
Bij mij werkt het 'windows-wireless' perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
spk2go schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:50:
[...]

Jazeker, bij vrienden heb ik het ook aangelegd, en daar zat hij er ook nog in. Waarschijnlijk zijn ze de dozen met adapter aan het opmaken of iets dergelijks. :) Punt is nu wel dat het internet er bij hun nu uit ligt. :(
Gelukkig werkt alles (nog) bij mij ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
mhr-zip schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:46:
Mijn zwager krijgt steeds een rekening met gesprekskosten: €0,-

Meer mensen met dit 'probleem'?
Heeft hij toevallig ook Surfen en Bellen van HetNet?

Ik krijg dat nl. ook elke maand. Verder ontvang ik een paar dagen later elke maand ook een juiste rekening.

Zie onderstaand bericht wat ik een tijdje terug heb geplaatst.
musicfreak2006 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:31:
[...]

Ow nog een vraag: Krijgen jullie ook meerdere facturen van Hetnet per maand? Ik krijg nl. elke maand rond de 10e een factuur van 0 euro en rond de 17e een factuur met alle kosten van abo en gesprek. Vind die 0 euro abo. beetje vreemd. Spook nota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Je word toch een beetje moe van IPB..

Paar dagen geleden was er hier al een storing en blijkbaar hebben wij hier wederom weer een storing..
Eerst ging opeens tel 2 lampje knipperen.. (deze gebruiken wij nog geen eens)
Daarna heel voip weer weg.. en jawel je raad het al geen telefonie meer.
Internet blijft het gewoon doen.
Resetten helpt niet.
In de modem zelf staat ook weer bij voip geen accounts... :(

Er is hier nog geen 1 week voorbij gegaan dat er geen voip storing was, kpn geeft aan dat er weinig aan te doen is. :(

Wat ook vreemd is dat sinds vandaag het volgende gebeurd..

Af en toe als ik naar de instellingen van de modem wil kijken dan gaat hij eerst de taal decteren en dan kom ik direct bij de instellingen..
inloggen is dan niet meer nodig..

"De instellingen worden toegepast, een ogenblik geduld ...

Wanneer deze procedure is voltooid, wordt automatisch het startvenster geopend.
7 resterende seconden ... " <=== dit zie ik dan

[ Voor 34% gewijzigd door Mabili op 13-07-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het blijft vreemd..

Nu is alles weer in het engels en brand voip wel alleen geen toon dus kan nog niet bellen..

Is er trouwens alweer een andere firmware?

de volgende gegevens staan nu in de modem..

Telephony
VoIP accounts: 1 account (failed: 1 account)
Device
System time: 13.07.2006 09:13:19
Firmware version: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:15:
Het blijft vreemd..

Nu is alles weer in het engels en brand voip wel alleen geen toon dus kan nog niet bellen..

Is er trouwens alweer een andere firmware?

de volgende gegevens staan nu in de modem..

Telephony
VoIP accounts: 1 account (failed: 1 account)
Device
System time: 13.07.2006 09:13:19
Interessant, de nieuwe firmwareversie zegt er niet bij of het -a of -b is. Ik kon zo gauw niet vinden of je analoog of ISDN had, maar ik hoop dat ze dit keer wat sneller zijn met de ISDN firmware. |:(
Aan de datum te zien hebben ze ook erg hun best gedaan om de nieuwe firmware zo snel mogelijk te verspreiden. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het is inderdaad vreemd maar heb wel weer telefonie, betreft hier analoog

Blijkbaar kan je modem beter geen kuren in de nacht krijgen want dan gaat het helemaal mis.
Maar vanochtend zelf maar even weer de modem aan en uit gedaan en na ongeveer 1 uur opeens weer voip maar wel met een nieuwe firmware er gelijk bij..

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 13-07-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mabili schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:15:
Kijk, kijk. Die heb ik nu ook ineens. De vorige heb ik nooit gehad.

Maar het meest interessante: het XS4ALL VoIP-account op Tel2 heeft de upgrade overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jippie:
2 maanden geleden is mijn internetplusbellen aansluiting beeindigd,ik heb dit zwart op wit.
KPN boekte echter juni weer af,maar deze keer lekker bijdehand,ze brachten het in rekening bij een credit factuur,kortom ik zou 60 euro terug krijgen en ik kreeg niets omdat ze de maand juni verrekenden met mijn tegoed.
Via de internetplusbellen page die ik nog steeds heb,kan ik mijn bestaande nummers naar hartelust doorverbinden,ze werken nog gewoon,ondanks dat ik zwart op wit had,dat het was opgezegd.
Boze brief gestuurd,omdat ze verrekend hebben viel er niets te storneren.
Inderdaad stond er een credit factuur bij online fcturen van ongeveer 60 euro.
Vandaag krijg ik 3 euro op mijn rekening.
Kijk ik bij factuur,hebben ze juli ook weer in rekening gebracht.
Het is financieel gewoon een grote puinhoop daar bij KPN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mabili schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:32:
Het is inderdaad vreemd maar heb wel weer telefonie, betreft hier analoog

Blijkbaar kan je modem beter geen kuren in de nacht krijgen want dan gaat het helemaal mis.
Maar vanochtend zelf maar even weer de modem aan en uit gedaan en na ongeveer 1 uur opeens weer voip maar wel met een nieuwe firmware er gelijk bij..
Roll-out vd firmware is een beetje fubar gegaan. In de TSM is nu opdracht gegeven om alle VoIP/WiFi-instellingen in de betreffende boxen opnieuw in te laden. Gaat weleens wat mis, ook omdat de TSM soms erg traag is (en zelfs is gecrashed gistermiddag). Soft reset vd. box zou dat probleem moeten oplossen (en deed dat ook bij jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de nieuwe firmware nog niet. Is de webserver optie toevallig in de nieuwe firmware wel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vannacht hier ook de nieuwe firmware ontvangen.
Zojuist een poortscan gedaan. Poort 21 is nog steeds niet stealthed...
suf hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Roelos schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:54:
Ik heb de nieuwe firmware nog niet. Is de webserver optie toevallig in de nieuwe firmware wel beschikbaar?
Nope. Ik zie nergens nieuwe opties. En de USB heeft nog steeds alleen fileserver en printserver mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik heb sinds gisteren problemen met internet.
Elke keer valt die uit modem resetten hij doet het weer.
De hele ochtend zonder internet gezetten en zonder telefoon.
Nu doet internet het weer maar telefoon weer niet.
Maar voor hoe lang geen idee.

Resetten helpt niet.

Ik zie hier dat de laatste firmware van 12 juni is.
Maar ik heb hem nog steeds van 1.38.4-iptv-a (Apr 28 2006 10:01:36) de Experia box word ook niet upgedate.
Eerst hadden we een Nederlandse firmware nu een engelse firmware.

Weet iemand een oplossing???
Kpn bellen is geen oplossing daar word je toch alleen in de wacht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Evertt schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:17:
Ik heb sinds gisteren problemen met internet.
Elke keer valt die uit modem resetten hij doet het weer.
De hele ochtend zonder internet gezetten en zonder telefoon.
Nu doet internet het weer maar telefoon weer niet.
Maar voor hoe lang geen idee.

Resetten helpt niet.

Ik zie hier dat de laatste firmware van 12 juni is.
Maar ik heb hem nog steeds van 1.38.4-iptv-a (Apr 28 2006 10:01:36) de Experia box word ook niet upgedate.
Eerst hadden we een Nederlandse firmware nu een engelse firmware.

Weet iemand een oplossing???
Kpn bellen is geen oplossing daar word je toch alleen in de wacht gezet.
Dat over opeens een andere taal is mij ook opgevallen.. echter de reden hiervan blijft bij mij ook onbekend..
Kijk alleen wel uit door zelf geforceerd de modem te gaan resetten.
Iemand in de familie had dat ook gedaan en ook opeens geen voip meer.
Die persoon heeft toen ook KPN gesproken en blijkt inderdaad wat mis te gaan met het uploaden van de nieuwe firmware..

"Pas uren later opeens de nieuwe firmware binnen gekregen en voip weer actief."

Het probleem bij KPN zelf lijkt dus nog niet opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Mabili op 14-07-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Mabili schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:48:
[...]

Dat over opeens een andere taal is mij ook opgevallen.. echter de reden hiervan blijft bij mij ook onbekend..
Kijk alleen wel uit door zelf geforceerd de modem te gaan resetten.
Iemand in de familie had dat ook gedaan en ook opeens geen voip meer.
Die persoon heeft toen ook KPN gesproken en blijkt inderdaad wat mis te gaan met het uploaden van de nieuwe firmware..

"Pas uren later opeens de nieuwe firmware binnen gekregen en voip weer actief."

Het probleem bij KPN zelf lijkt dus nog niet opgelost.
Nu ineens de firmware van 22 juni binnen.
Maar elke keer valt internet uit na ongeveer 45 min en telefoon ook.
Ik word er gek van resetten dat helpt alleen maar.
:( :( :(
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.