[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Evertt schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:45:
[...]

Nu ineens de firmware van 22 juni binnen.
Maar elke keer valt internet uit na ongeveer 45 min en telefoon ook.
Ik word er gek van resetten dat helpt alleen maar.
:( :( :(
Hier ook geen VOIP. Wel internet.
Heb getracht om mijn firmware up te daten naar die van 12-juni.
Echter blijf ik de gene houden van april, maar geen voip meer.

[ Voor 3% gewijzigd door supermlt op 14-07-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

een harde reset wil ook niet helpen (reset knopje meer dan 8 sec inhouden)??

heeft hier gisteren wel gewerkt...

duurde echter wel kei lang voor dat ding weer op kwam. heb een half uur gewacht en ben toen maar naar de film gegaan... toen ik thuis kwam (zo'n 3 uur later) wastie gewoon weer up and running

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
wpuntnl schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:07:
een harde reset wil ook niet helpen (reset knopje meer dan 8 sec inhouden)??

heeft hier gisteren wel gewerkt...

duurde echter wel kei lang voor dat ding weer op kwam. heb een half uur gewacht en ben toen maar naar de film gegaan... toen ik thuis kwam (zo'n 3 uur later) wastie gewoon weer up and running
Maar nu wel de nieuwe Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Nou ja,

Het duurt even maar dan doet ie het ook weer.

Log in op mijn KPN, pas de settings aan m.b.t. het wireless gedeelte.
Experia reboot (meerdere keren achter elkaar) en nu werkt alles weer.
De laatste firmware: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) en VOIP werkt weer. _/-\o_

Duurt wel even, maar de laatste firmware staat er op.

Weet iemand wanneer de webserver beschikbaar komt via de ExperiaBox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Wat mij opeens opviel was dat mijn abonnement was aangepast.

Ik heb InternetPlusbellen met BelOnbeperkt Weekend en Avond. Deze stond opeens op BelOnbeperkt altijd.

KPN helpdesk kon hiervoor geen verklaring geven :?

Ben zeer benieuwd hoe lang die daar al opstaat en als deze ook in rekening wordt gebracht (10,- euro).

Ik heb het maar wel even weer aangepast naar BelOnbeperkt Weekend en Avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Na een week vakantie het ding maar opnieuw aangezet, hij stond uit.
Echter deed niets, dus een reset gegeven... nu weer internet maar geen telefonie.
En een nederlandse webinterface.... nog wel de maart firmware.
Ben benieuwd wanneer voip weer werkt.

Grootste nadeel van experia: de tsm server...

Nu overigens wel gewoon internet, maar de webinterface e.d. staan nog verkeerd....
Hoe krijg ik dat weer in orde?

[ Voor 21% gewijzigd door .NCK op 15-07-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb vandaag de hardware ontvangen! _O_

Uiteraard loop ik tegen een probleem aan. Het VOIP-lampje wil maar niet gaan branden. In de handleiding wordt iedere keer over een ISDN-huiscentrale gesproken, maar ik heb helemaal geen huiscentrale (wel ISDN ;)). Ik heb nu maar een analoge lijn van mijn DECT-centrale in lijn van de EB gestopt, maar volgens mij gaat dat niet helemaal werken (sterker nog: ik vraag me af waarom er iets in lijn op de EB gedaan moet worden).

Iemand tips? :?

Ik zie net het onderstaande in de SP staan:
De analoge telefooningang wordt in het begin gebruikt om de oude KPN-lijn via de Experia te leiden. Na omzetting naar VoIP ("porteren") komt telefonie via de ADSL-poort binnen en is de telefoon-ingang niet meer nodig
Volgens mij is het gebruik van lijn op de EB dus maar tijdelijk.

* pven raakt de kluts kwijt. Ik kan gewoon bellen met mijn analoge toestel, maar een kiestoon heb ik niet. Blijkbaar kan ik dus bellen via de oude lijn via de EB.

Nog een leuke: http://192.168.2.1 geeft een 'Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.'-melding terug. :? (In IE werkt het overigens ook niet.)

[ Voor 54% gewijzigd door pven op 14-07-2006 23:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Kleine update:
Mijn account is in storing,zou in mei al afgesloten zijn maar om de een of andere reden kan KPN het niet meer afsluiten.
Ze hebben een tijd lang vergeefs mijn hoofdnummer in poort 2 proberen te laden hetgeen niet wilde lukken.
Een of andere KPN techneut heeft toen iets gedaan wat ie niet had moeten doen,een bepaalde wijziging aangebracht aan mijn account op de sip server waardoor het wel werkt.
Echter de man werkt niet meer bij kpn en ze schijnen er niet achter te komen wat hij heeft gedaan.
Nu komt echter het mooie,hoewel ik geen internet meer heb,ook geen experia meer heb,maar KPN technisch de lijn niet kan onderbreken,loopt het account door en dus ook de kosten.
Het enige dat KPN gedaan heeft is een periodieke storting gemaakt waardoor iedere maand mijn rekening bij KPN op + 52,95 wordt gezet.
(42,95 voor internetplusbellen en 10 euro voor onbeperkt bellen)
Technisch gezien volgt er dan geen rekening.
Er wordt echter wel een factuur aangemaakt iedere maand.
Als ik via de KPN site doorschakelingen maak,moet ik de kosten hiervan dus wel betalen.
Het nadeel is ook dat KPN de lijn niet kan vrijgeven voor een andere telco.
Ik heb nu een directe kontaktpersoon bij KPN,die ik moet bellen zodra ik zie dat mijn factuur weer negatief wordt dan stort ze weer geld bij 8)7
Dit is een soap waarvan ik niet had kunnen denken dat het zo zou eindigen.
Overigens vraagt KPN me nu dus om een nieuw e-mail adres zodat ze daar de facturen heen kunnen sturen want het systeem raakt in de war als er geen bestaand e-mail adres aan gekoppeld staat (en dat van kpnplanet is opgeheven) |:(
Je houdt het niet voor mogelijk..ze sluiten je zo aan dat ze je niet meer kunnen afsluiten !

Overigens op de KPN site adverteren ze nu met de Houston beeldtelefoon,dus dat ding schijnt eindelijk leverbaar te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 15-07-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19:29
pven schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:31:
Nog een leuke: http://192.168.2.1 geeft een 'Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.'-melding terug. :? (In IE werkt het overigens ook niet.)
Je hebt kennelijk nog de oude firmware waarbij de webinterface niet open staat. Dan krijg je een oneindige redirect voor je kiezen. Morgenochtend als de TSM server weer op is nog maar eens resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jan-E schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:28:
[...]
Je hebt kennelijk nog de oude firmware waarbij de webinterface niet open staat. Dan krijg je een oneindige redirect voor je kiezen. Morgenochtend als de TSM server weer op is nog maar eens resetten.
Ik heb de EB net uit-en-aan gezet en een harde reset gegeven, maar dat heeft tot-nog-toe niets opgeleverd. Hoe weet ik trouwens of de TSM-server weer op is?

Nog een leuke: ik heb een mailserver staan die geen mail meer ontvangt. Het IP-adres is aangepast, maar er komt dus niets binnen. Ik vermoed dat ik met de default instelling van de EB geen mail op mijn server kan ontvangen, en aanpassen via http://192.168.2.1 gaat dus niet. Is dit via een workaround te verhelpen?

Kleine update: de EB heeft zichzelf net gereset. Later vandaag zal ik weer eens kijken of er dan al iets geupgrade is.

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 15-07-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
pven schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 08:48:
Ik heb de EB net uit-en-aan gezet en een harde reset gegeven, maar dat heeft tot-nog-toe niets opgeleverd. Hoe weet ik trouwens of de TSM-server weer op is?
Als je echt een harde reset hebt gegeven (knopje meer dan 8 seconden ingedrukt houden) moet je Experia de VoIP- en Wireless gegevens weer ophalen van de TSM server. Zonder TSM server komt bv. je Wireless niet eens meer op.
Nog een leuke: ik heb een mailserver staan die geen mail meer ontvangt. Het IP-adres is aangepast, maar er komt dus niets binnen. Ik vermoed dat ik met de default instelling van de EB geen mail op mijn server kan ontvangen, en aanpassen via http://192.168.2.1 gaat dus niet. Is dit via een workaround te verhelpen?
Die PC zal je via Mijn KPN wel als server (DMZ) moeten aanwijzen. Heb je ook de smarthost instellingen uit de openingspost toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jan-E schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:12:
[...]
Als je echt een harde reset hebt gegeven (knopje meer dan 8 seconden ingedrukt houden) moet je Experia de VoIP- en Wireless gegevens weer ophalen van de TSM server. Zonder TSM server komt bv. je Wireless niet eens meer op.
Ik heb idd een echte harde reset gegeven. Het wireless-lampje heb ik overigens nog niet zien banden. :?
[...]
Die PC zal je via Mijn KPN wel als server (DMZ) moeten aanwijzen. Heb je ook de smarthost instellingen uit de openingspost toegepast?
Ik heb in eerste instantie de instelling van Planet laten staan zoals die stond (wat dus before IPB wel werkte). Het is blijkbaar echt nodig om dit te veranderen? Ik heb voor nu in ieder geval mailrelay.planet.nl door mail.kpnplanet.nl vervangen, maar volgens mij gaat dat niet werken omdat ik nergens een poort oid open kan zetten.

Misschien dat het iets uitmaakt: ik heb IPB nog niet geactiveerd, omdat ik nog niet het idee heb dat een-en-ander goed werkt. Is het verstandig dat ik het juist al wel activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

pven schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:31:
Ik heb vandaag de hardware ontvangen! _O_

Uiteraard loop ik tegen een probleem aan. Het VOIP-lampje wil maar niet gaan branden. In de handleiding wordt iedere keer over een ISDN-huiscentrale gesproken, maar ik heb helemaal geen huiscentrale (wel ISDN ;)). Ik heb nu maar een analoge lijn van mijn DECT-centrale in lijn van de EB gestopt, maar volgens mij gaat dat niet helemaal werken (sterker nog: ik vraag me af waarom er iets in lijn op de EB gedaan moet worden).

Iemand tips? :?

Ik zie net het onderstaande in de SP staan:

[...]

Volgens mij is het gebruik van lijn op de EB dus maar tijdelijk.

* pven raakt de kluts kwijt. Ik kan gewoon bellen met mijn analoge toestel, maar een kiestoon heb ik niet. Blijkbaar kan ik dus bellen via de oude lijn via de EB.

Ik heb exact hetzelfde :P (heb overigens wel een ouwe huiscentrale met een PTT-logo erop :o)

Hopelijk gaat het snel over, volgens het boekje mag je pas 1369 bellen als het lampje brandt en je een kiestoon hoort...

[ Voor 4% gewijzigd door Digital-DNA op 15-07-2006 12:38 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@pven
Je moet IPB natuurlijk wel activeren... via de homepage van KPN/planet kun je de firewall open zetten zodat je mailserver het weer doet,daar kun je ook wireless aanzetten want dat staat standaard uit.. het is wel de bedoeling dat je iets leest,wat je vraagt staat namelijk allemaal in de openingspost en in de 6 vorige topics..
Het niet brandende voip lampje heeft niets te maken met de analoge/isdn lijn van de quattrovox/dect centrale.
Feit ook dat je bij een reset de nieuwe firmware niet binnenkrijgt betekent dat hoogst waarschijnlijk je voip nog niet klaar is.
Dat verklaart ook dat je geen kiestoon hebt.
Activeer dus eerst via de homepage en zo je account,pas dan weet kpn dat je klaar bent,dan is het waarschijnlijker dat je voip lampje gaat branden.
Als het nog daarna niet gaat branden is je account nog niet opgeleverd en zul je moeten bellen.
Ook in de startpost staat dat zolang je nog niet geporteerd bent je inkomende gesprekken via je oude aansluiting als het ware door je experia heenlopen,dat is dus inderdaad tijdelijk,maar zolang je niet activeert gebeurt dit nooit.
Je hebt een brief ontvangen met een aanmeld code en een code woor je wireless lan.
In die brief staat ook hoe je die aanmeldcode moet gebruiken.
Je krijgt dan vanzelf een account toegevoegd in jouw geval bij panet,waar je je instellingen aan de experia kunt wijzigen,de firewall kunt open zetten en de key voor wireless kunt invoeren.
Als je dat allemaal niet doet,is het heel lang wachten...

[ Voor 90% gewijzigd door Nick39 op 15-07-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Lekker is dat nog steeds elke keer valt internet weer uit net ook weer geen voip.
De Backup instelling terug gezet van de modem ineens was er weer tetefoon :?

KPN :( :( :( :(

Hadden we maar telefoon en Internet apart was er niets aan de hand geweest.
Ik moet niet denken dat dadelijk ook nog tv er op moet.
Dat wordt dat lachen als er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ik kan nergens 'beheer telefoniegegevens' oid vinden bij Planet :(, bij KPN trouwens ook niet maar omdat ik bij Planet zit moet het zeker per se daar

en aangezien ik ook al niet 192.168.2.1 kan doen schiet het niet echt op zo :(

1369 bellen werkt ook niet, 'dit nummer is niet in gebruik' krijg ik dan te horen...

1 pluspunt: het internet werkt wel prima :P

[ Voor 30% gewijzigd door Digital-DNA op 15-07-2006 13:08 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Digital-DNA schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:05:
ik kan nergens 'beheer telefoniegegevens' oid vinden bij Planet :(, bij KPN trouwens ook niet maar omdat ik bij Planet zit moet het zeker per se daar

1369 bellen werkt ook niet, 'dit nummer is niet in gebruik' krijg ik dan te horen...

Je hebt iets verkeerd aangesloten als je wel kan bellen maar je voip lampje niet brandt.
Je belt dan namelijk analoog/isdn uit en daar bestaat inderdaad 1369 niet.
Heb je de splitter er goed tussen gehangen ?
Zit de adsl aansluiting goed ? (niet in lijn)
Zitten je toestellen op de experia aangesloten (niet op je oude huiscentrale)...

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 15-07-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital-DNA schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:05:

Beheer telefoniegegevens staat linksbovenaan als je de login pagina in beeld hebt van de planet mijn gegevens pagina. Zie mijn eerdere beschrijving in dit topic...
Ik hoorde vandaag van iemand dat de 'TSM' server weer traag is/was, wellicht dat daarom je voip niet actief is en je firmware nog niet is upgedate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Nick39 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:59:
.....
Overigens op de KPN site adverteren ze nu met de Houston beeldtelefoon,dus dat ding schijnt eindelijk leverbaar te zijn.
Ik heb, zoals hier al gemeld, dat ding al een maand of twee werkend staan en het werkt gewoon naar behoren, net als de rest van IPB bij mij(dus nog niet perfect). Een van de problemen die ermee bestond was dat versie 1.0 van de software erin geen automatische update kon doen.

Als je sommige problemen hier leest vraag je je bijna af of KPN/Siemens wel goed gesized hebben op het aantal keren dat experia boxen hun configuratie ophalen. Ik heb zelf in ieder geval de conclusie getrokken om alleen maar te resetten als het echt niet anders kan.

[ Voor 12% gewijzigd door joop99 op 15-07-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Vorige week vrijdag heb ik bij iemand IPB aangesloten. De Experia Box komt echter niet online / heeft geen ADSL connectie. Het lampje van online en wifi blijft knipperen, ook na een harde reset.

Inmiddels KPN geraadpleegd, deze weten alleen te melden dat het ADSL signaal op de lijn staat, en dat er dus een monteur a 49.95 moet langskomen.

Weet iemand wat deze (storings)indicatie op de experia box aangeeft?

P.S. er kan nog wel gewoon gebeld worden via de lijn, alles is via de EB aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 15-07-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:40:
Je moet IPB natuurlijk wel activeren... via de homepage van KPN/planet kun je de firewall open zetten zodat je mailserver het weer doet,daar kun je ook wireless aanzetten want dat staat standaard uit..
WiFi is vandaag vanzelf aangesprongen, daar heb ik niets aan gedaan.
het is wel de bedoeling dat je iets leest,wat je vraagt staat namelijk allemaal in de openingspost en in de 6 vorige topics..
Zes topics doorlezen ... ruim 6000 berichten ... 8)7
Activeer dus eerst via de homepage en zo je account,pas dan weet kpn dat je klaar bent,dan is het waarschijnlijker dat je voip lampje gaat branden.
Als ik dat via Planet probeer, kom ik bij MijnKPN uit:
Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.

Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?

Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Als het nog daarna niet gaat branden is je account nog niet opgeleverd en zul je moeten bellen.
Volgens mij is een-en-ander dus idd nog niet helemaal opgeleverd.
Je hebt een brief ontvangen met een aanmeld code en een code woor je wireless lan.
In die brief staat ook hoe je die aanmeldcode moet gebruiken.
Je krijgt dan vanzelf een account toegevoegd in jouw geval bij panet,waar je je instellingen aan de experia kunt wijzigen,de firewall kunt open zetten en de key voor wireless kunt invoeren.
Als je dat allemaal niet doet,is het heel lang wachten...
In de handleiding wordt planet.nl/ipb genoemd, maar dat lijkt me niet de juiste. Via de brief kom ik bij de KPN-pagina uit die de bovenstaande melding toont.

Al-met-al lijkt het er sterk op dat ik maandag morgen met Planet moet gaan bellen.

Uiteraard thanks! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

planet is ook weekends open, van 10 tot 17 :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
djidee schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:42:
planet is ook weekends open, van 10 tot 17 :D
Daar heb ik vandaag na 17:00 uur natuurlijk niets meer aan. :P

Maar morgen ga ik ze zeker proberen te bellen, tenzij het VoIP-lampje voor die tijd gaat branden.

Overigens heb ik IPB inmiddels met de activatiecode geactiveerd, maar zowel bij Planet als bij MijnKPN krijg ik geen extra IPB-opties.

Ik heb nog met de mailserver zitten stoeien, maar kom er niet aan uit.

Het onderstaande heb ik bij mijn DNS van het domein ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6809a94cc90e9fd5f0336c6585008c31/full.png

Daarnaast heb ik via http://192.168.2.1 de firewall uitgezet. Voorts heb ik bij NAT het onderstaande ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d1eb4968b9342dddc64128d837b0fb6c/full.png

Als ik bv. met Gmail naar mijn domein mail, volgt er een 'Delivery to the following recipient failed permanently'.

Iemand een idee waar ik de mist in ben gegaan? (Overigens heb ik smarthost.direct-adsl.nl ook geprobeerd met hetzelfde restulaat.)

[ Voor 60% gewijzigd door pven op 15-07-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:56:
Ik heb nog met de mailserver zitten stoeien, maar kom er niet aan uit.

Het onderstaande heb ik bij mijn DNS van het domein ingesteld:
[afbeelding]

Daarnaast heb ik via http://192.168.2.1 de firewall uitgezet. Voorts heb ik bij NAT het onderstaande ingesteld:
[afbeelding]

Als ik bv. met Gmail naar mijn domein mail, volgt er een 'Delivery to the following recipient failed permanently'.

Iemand een idee waar ik de mist in ben gegaan? (Overigens heb ik smarthost.direct-adsl.nl ook geprobeerd met hetzelfde restulaat.)
Bijna goed gedaan: het moet zijn mailrelay.direct-adsl.nl, en let op je DNS time-outs: DNS zal niet meteen het gewenste resultaat geven door cacheing...Zet anders voor je verder gaat klooien je ttl op 1 minuut oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je TTL nu op 1 week staat moet je wel een ruime week afwachten nog voordat je profeit hebt van die 1 minuut ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:27:
[...]

Bijna goed gedaan: het moet zijn mailrelay.direct-adsl.nl, en let op je DNS time-outs: DNS zal niet meteen het gewenste resultaat geven door cacheing...Zet anders voor je verder gaat klooien je ttl op 1 minuut oid.
YES: er komt weer leven in mijn mail! _O_

Heb ik de SP dan niet goed begrepen of staat het er verkeerd in? :?

Overigens best lekker rustig zonder mail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:24:
Zes topics doorlezen ... ruim 6000 berichten ... 8)7
Hoeft niet..er is een fantastische search hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:29:
[...]

Hoeft niet..er is een fantastische search hier. :P
Probeer eens te zoeken naar voip en lampje, dat schiet niet op. :Y)

Overigens is VoIP dat niet aan wil gaan nog mijn enige probleem, de rest is allemaal opgelost. _O_

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 16-07-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:51:
Vorige week vrijdag heb ik bij iemand IPB aangesloten. De Experia Box komt echter niet online / heeft geen ADSL connectie. Het lampje van online en wifi blijft knipperen, ook na een harde reset.

Inmiddels KPN geraadpleegd, deze weten alleen te melden dat het ADSL signaal op de lijn staat, en dat er dus een monteur a 49.95 moet langskomen.

Weet iemand wat deze (storings)indicatie op de experia box aangeeft?

P.S. er kan nog wel gewoon gebeld worden via de lijn, alles is via de EB aangesloten.
Dan boot je experia niet goed. Een monteur gaat dit probleem ook niet oplossen. Er is soms wel een mogelijkheid dit op te lossen, anders gewoon vragen om een nieuwe. Want er is gewoon linesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen. Een vraagje mbt de extra nummers die plm 6 maanden bewaard blijven ingeval van ISDN.
Ik heb bij planet opgegegeven dat ik een extra nummer mee wilde nemen. Ik krijg echter een heel nieuw nummer. Men zegt dat ik mijn oude ISDN nummers niet kan laten overzettten.Ik vind dit vreemd temeer daar deze nummers 6 maanden bewaard blijven. Weet iemand hoe ik dit is op te lossen Planet wenst niet mee te werken.
heb overigens ruim een week ip plusbellen tot op heden geen problemen behalve wat trage download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan ik via http://192.168.2.1 ergens terugvinden op welke snelheid mijn lijn zit? Voor mijn gevoel heb ik alle opties bekeken, maar kan iets dergelijks niet terug vinden.
(Dit vraag ik nav [rml]pven in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml])
@ een stukje hieronder: thanks!

Als ik met de vaste lijn naar 0900 1905 bel dan is het eenn seconde of 30 stil en dan krijg ik een in-gespreks-toon. Ik ben nu met mijn mobiel aan het bellen en dat gaat wel. :?

En ik heb gebeld. Na mijn opmerking dat ik de bestaande kabels die ik had liggen heb gebruikt, kwam de vraag hoe lang die kabels zijn. :? Maar goed; er is een ticket gemaakt en ik word terug gebeld. Hij wilde me overigens naar een technische afdeling door verbinden, maar zag daar weer vanaf omdat het daar erg druk was.

Nu moet ik wachten. :Y)

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 16-07-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 09:54:
Goede morgen. Een vraagje mbt de extra nummers die plm 6 maanden bewaard blijven ingeval van ISDN.
Ik heb bij planet opgegegeven dat ik een extra nummer mee wilde nemen. Ik krijg echter een heel nieuw nummer. Men zegt dat ik mijn oude ISDN nummers niet kan laten overzettten.Ik vind dit vreemd temeer daar deze nummers 6 maanden bewaard blijven. Weet iemand hoe ik dit is op te lossen Planet wenst niet mee te werken.
heb overigens ruim een week ip plusbellen tot op heden geen problemen behalve wat trage download
Dan is er iets bij je aanvraag fout gegaan... Misschien aangegeven dat je je oude lijn wilde behouden?
De opmerking dat planet niet wenst mee te werken snap ik niet helemaal? Weet je wel zeker dat je met de goede planet medewerker hebt gesproken? Uitsluitend de mensen onder 0900-1905 optie 3 zijn redelijk te vertrouwen met IPB van Planet, alle andere opties in het keuzemenu zijn afdelingen die *geen* verstand van IPB hebben. (is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
pven schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:38:
Kan ik via http://192.168.2.1 ergens terugvinden op welke snelheid mijn lijn zit? Voor mijn gevoel heb ik alle opties bekeken, maar kan iets dergelijks niet terug vinden.
http://192.168.2.1/status_internet.stm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:38:
(Dit vraag ik nav [rml]pven in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml])
@ een stukje hieronder: thanks!

Als ik met de vaste lijn naar 0900 1905 bel dan is het eenn seconde of 30 stil en dan krijg ik een in-gespreks-toon. Ik ben nu met mijn mobiel aan het bellen en dat gaat wel. :?

En ik heb gebeld. Na mijn opmerking dat ik de bestaande kabels die ik had liggen heb gebruikt, kwam de vraag hoe lang die kabels zijn. :? Maar goed; er is een ticket gemaakt en ik word terug gebeld. Hij wilde me overigens naar een technische afdeling door verbinden, maar zag daar weer vanaf omdat het daar erg druk was.

Nu moet ik wachten. :Y)
hmz, kijk eens op beheer telefonie-gegevens. waarschijnlijk kun je behalve servicenummers ook gee 06 nummers bereiken... kun je gewoon via de site uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:21:
[...]

hmz, kijk eens op beheer telefonie-gegevens. waarschijnlijk kun je behalve servicenummers ook gee 06 nummers bereiken... kun je gewoon via de site uitschakelen ;)
06-nummers bereiken lukt me wel. Die site bereiken lukt me nog niet:
Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.

Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.

Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Excuses voor dit ongemak.
Ik wacht het nog even af totdat ik terug ben gebeld, dan hoop ik dat alles op zijn plek valt en dus begint te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 16-07-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, waarschijnlijk is het bellen van het activatienummer dan niet goed doorgekomen, daardoor zou je die pagina moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:53:
hm, waarschijnlijk is het bellen van het activatienummer dan niet goed doorgekomen, daardoor zou je die pagina moeten zien...
Dat nummer kan ik nog niet bellen, omdat het VoIP-lampje nog niet aan wilt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:05
pven schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:08:
[...]

Dat nummer kan ik nog niet bellen, omdat het VoIP-lampje nog niet aan wilt gaan. :)
Als je 1368/1369 nog niet gebeld hebt, zal 'beheer telefonie gegeven ook nooit correct werken. Het bellen van dit nummer zorgt er namelijk voor dat je (mijnkpn) account gekoppeld wordt aan InternetPlusBellen.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enkele weken heb ik ook de spulletjes binnen gehad.

Modem aangesloten. En in tegenstelling tot de meeste hier, was het voip lampje binnen 2 minuten aan. :P

Dus ik het activatie nr gebeld. Telefoon en ADSL werkte gelijk.
Alleen ik krijg nog steeds de "Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar" melding als ik wil inloggen via internet.
Is het normaal dat dat een tijdje duurt of moet het in princiepe gelijk beschikbaar zijn?
Zit via hetnet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SilentTears schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:22:
[...]

Als je 1368/1369 nog niet gebeld hebt, zal 'beheer telefonie gegeven ook nooit correct werken. Het bellen van dit nummer zorgt er namelijk voor dat je (mijnkpn) account gekoppeld wordt aan InternetPlusBellen.
Ik weet inmiddels hoe het werkt, dat staat in de handleiding en in dit topic ben ik er ook al meerdere malen op gewezen. Derhalve weet ik dat het zinloos is om 1369 te bellen als het VoIP-lampje nog niet brandt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Ja, Heb ik nieuwe Firmware : 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13) (IPB ISDN)
hebben ze remoot access eruit gehaald.
Geweldig. })

[ Voor 4% gewijzigd door wyrdt op 16-07-2006 20:42 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wyrdt schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:40:
hebben ze remoot access eruit gehaald.
Geweldig. })
Verhip, ik kan het ook niet meer vinden. Wel krijg ik als ik inlog nog steeds de melding:
Your device and your network might be at risk:
  • User password not changed
  • Identification of your wireless network visible or not changed
  • Remote management enabled
Maar Remote management uitzetten kan dus niet meer. Zo blijf ik 'at risk'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:18:
[...]

Dan is er iets bij je aanvraag fout gegaan... Misschien aangegeven dat je je oude lijn wilde behouden?
De opmerking dat planet niet wenst mee te werken snap ik niet helemaal? Weet je wel zeker dat je met de goede planet medewerker hebt gesproken? Uitsluitend de mensen onder 0900-1905 optie 3 zijn redelijk te vertrouwen met IPB van Planet, alle andere opties in het keuzemenu zijn afdelingen die *geen* verstand van IPB hebben. (is mijn ervaring)
Ze zeggen bij Planet dat ik het niet heb aangevraagd, maar ik heb een schermafdruk van mijn aanvraag gemaakt en daar staat bij dat ik twee lijnen wil hebben. dus nu maar strijden. Ik denk gewoon mijn nieuwe nummer opzeg en probeer om toch mijn tweede nummer dat ze 6 maanden bewaren te krijgen
Ik zou trouwens niet eens weten hoe ik dat moet aanvragen, daar staat nergens iets over of vergis ik mij
bedankt in ieder geval voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Jan-E schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:33:
[...]
Verhip, ik kan het ook niet meer vinden. Wel krijg ik als ik inlog nog steeds de melding:
[...]
Maar Remote management uitzetten kan dus niet meer. Zo blijf ik 'at risk'...
Remote management staat uit ^&^$$*())%$ :(
Ondanks wat er in het overzichtsscherm staat

[ Voor 3% gewijzigd door wyrdt op 16-07-2006 23:19 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Waar ik mij aan erger is dat ik nog steeds maar 2.5 Mbit verbinding heb ipv de betaalde 3.0 Mbit.
(op 750 meter van de wijkcentrale af)

Hebben hier nog meer mensen las van?
Of halen jullie de beloofde snelheden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Je moet rekening houden met zogenaamde overhead.
Als je dan gaat rekenen komt het overeen met wat jij aangeeft.
3Mbps is plm 3000Kbps
3000Kbps / 9,6 = 312,5KB/sec (9,6 is beste bruikbare deelfactor, ooit al tip van een andere GOT-user gekregen en klopt doorgaans aardig)
312,5KB/sec*8=2500Kbps (8 zou normale rekenfactor zijn technisch gezien)
2500Kbps = 2,5Mbps

Als in je modem al 2,5Mbps staat in plaats van het te hebben gemeten via een website dan klopt er iets niet inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 17-07-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
tja, als je zo gaat rekenen dan maak je van 3.0 Mbit wel een 2.5 verbinding :(

En als ik me ergens aan erger zijn het van die wazige omrekeningsfactoren..
Dat die gasten gewoon adverteren met wat ze echt leveren.

ik betaal voor:
3072 kb = 384 kB = 3 Mbit want daar adverteren ze mee!!
maar krijg:
2560 kb = 320 kB = 2.5 Mbit

en met zo'n factor 9.6 tovert men dan een 16.7 % performance weg..
Lekker is dat.

(btw: bij @home kreeg ik toendertijd wel de geadverteerde 5Mbit, vaak zelfs meer!! Vandaar dat dit mij ook niet bevalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@equinoxe ,
een klein stukje is gereserveerd zodat je nog wel kan bellen en gebeld worden.. dat gaat er ook nog af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog de oude firmware van 14 mrt, dit terwijl er 2 nieuwere zijn. Update kpn niet automatisch of alleen als er bekende problemen op de aansluiting zijn? Je zou het bijna vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:28:
Ik heb nog de oude firmware van 14 mrt, dit terwijl er 2 nieuwere zijn. Update kpn niet automatisch of alleen als er bekende problemen op de aansluiting zijn? Je zou het bijna vermoeden.
Volgens mij wordt er automatisch geupdate. Probeer eens een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

equinoxe schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:02:
tja, als je zo gaat rekenen dan maak je van 3.0 Mbit wel een 2.5 verbinding :(

ik betaal voor:
3072 kb = 384 kB = 3 Mbit want daar adverteren ze mee!!
maar krijg:
2560 kb = 320 kB = 2.5 Mbit

en met zo'n factor 9.6 tovert men dan een 16.7 % performance weg..
Lekker is dat.
Het zijn geen wazige om rekenings factoren. Als de beloofde bitjes gaan wel degelijk over de lijn. Maar er zitten ook nog dingen bij als controle signalen. Als jij dus een file van 10 meg wilt overhalen gaat er een 11.6 meg over de lijn. Dat is de overhead ven het IP protocol. Ze kunnen het ook wel zonder, maar dan weet je nooit of iets wel goed is aangekomen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:44
Ortep schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:33:
[...]

Het zijn geen wazige om rekenings factoren. Als de beloofde bitjes gaan wel degelijk over de lijn. Maar er zitten ook nog dingen bij als controle signalen. Als jij dus een file van 10 meg wilt overhalen gaat er een 11.6 meg over de lijn. Dat is de overhead ven het IP protocol. Ze kunnen het ook wel zonder, maar dan weet je nooit of iets wel goed is aangekomen.
1. Tiscali(netwerk) wordt dit gewoon gecompenseerd.
2. Kabel heeft hier helemaal geen last van.
3. Dit is al jaren zo.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mhr-zip schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:00:
[...]

1. Tiscali(netwerk) wordt dit gewoon gecompenseerd.
2. Kabel heeft hier helemaal geen last van.
3. Dit is al jaren zo.
1 en 2 zijn hetzelfde punt.

Kabel heeft er net zoveel last van als adsl of rooksignalen. IP heeft nu eenmaal overhead. En ook dat is al jaren zo. (Punt 3)

Dat Tiscali het compenseerde was leuk voor je, maar dat is dus gewoon 16% extra geven.
Bij de kabel moesten ze dat wel omdat je vroeger bij kabel, je lijn met de hele buurt deelde zodat als de buren gingen downloaden jouw snelheid halveerde. Op deze manier leek het tenminste nog wat.

Wat KPN doet is gewoon de normale over de hele wereld gebruikte snelheden aangeven. Als jij in huis een eigen netwerk hebt van 100 Mbit tussen 2 PC's dan krijg je echt geen 100 Mbit netto van de ene PC naar de andere. Ook dan heb je overhead en zal ej zien dat je 15-20% 'kwijt' bent.

Of je het leuk vindt of niet, zo werkt IP nu eenmaal

Je auto trouwens ook. Als het 'maximaal te vervoeren totaal' gewicht van je auto 1500 Kg is, dan kan je echt geen 1500 Kg vervoeren. Je moet daar het gewicht van de auto, 800 kg en het gewicht van de bestuurder, 80 kg, het gewicht van de brandstof, 30 kg van af trekken..

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 17-07-2006 11:45 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

equinoxe schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:02:
Dat ze de TCP/IP-overhead (samen zo'n 7,8%) meetellen kan ik nog billijken. Die overhead wordt al door de computer toegevoegd. Dat is een beetje te vergelijken met het briefpapier en de envelop waar je bij TPG ook voor moet betalen. Het meetellen van de ATM-overhead is echt onzinnig. Die overhead wordt ergens "onder water" in de KPN-infrastructuur toegevoegd. De TPG brengt toch ook het gewicht van de postzakken niet (rechtstreeks) in rekening. B)

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:43:
[...]

Volgens mij wordt er automatisch geupdate. Probeer eens een harde reset?
Ben niet zo'n voorstander van die harde resets... Maar: KPN heeft het antwoord gegeven vandaag: als in het verleden een kpn medewerker handmatig een firmware update heeft uitgevoerd (en hij is slordig geweest) dan staat "updaten in het systeem" voortaan op handmatig, m.a.w. je wordt niet meer automatisch geupdate. Als ze het goed doen, "vinken" ze bij een handmatige update gelijk aan automatisch updaten en wordt je verder automatisch geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
McAndrew schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:03:
[...]
Dat ze de TCP/IP-overhead (samen zo'n 7,8%) meetellen kan ik nog billijken. Die overhead wordt al door de computer toegevoegd. Dat is een beetje te vergelijken met het briefpapier en de envelop waar je bij TPG ook voor moet betalen. Het meetellen van de ATM-overhead is echt onzinnig. Die overhead wordt ergens "onder water" in de KPN-infrastructuur toegevoegd. De TPG brengt toch ook het gewicht van de postzakken niet (rechtstreeks) in rekening. B)
Goed de tcp/ip overhead word hier dus ook al geteld, ik meet de ruwe bits die binnenkomen/uitgaan, niet de tijd die een 100 Mbit file nodig heeft om te downloaden.

Maar dan nog, als ik die tcp/ip overhead niet zou meten dan mis ik nog zo'n 8.5 % performance..
Dat zou dan de ATM-overhead moeten zijn..

Heb nu al jaren breedband, eerst @home en nu dan IPB.
En ik moet zeggen dat @home (bij mij) het heel goed voor elkaar had, ik heb nooit klachten gehad over verbinding of snelheid, heb er in 5 jaar maar zo'n 3 keer uitgelegen (waarvan 2x aangekondigd), en qua snelheid haalde ik vaker hogere snelheden dan geadverteerd (snelheden lagen eerder bij 5.2 a 5.3 Mbit dan bij 5.0 Mbit).
En dat is dan ook nog eens op verschillende lokaties geweest, aangezien ik verschillende keren verhuisd ben.

Wat KPN betreft ben ik minder tevreden, snelheid valt vies tegen, experiabox is al 2x vervangen (in 4 maanden), helpdesk moet je heel vaak bellen om uiteindelijk eens geholpen te worden, calls verdwijnen uit het systeem, en medewerkers spreken elkaar tegen..

De wifi van experia is instabiel in combinatie met belkin pcmcia card (waar het probleem ook kan liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Na een harde reset is het VoIP-lampje gaat branden! _O_

Ik ben blij. :)

Hoe lang duurt het, na het bellen van 1369, eigenlijk voordat ik een-en-ander via MijnKPN in kan stellen? Ik wil zo langzaam aan de hele handel eens goed gaan configureren.

Zo, nu alleeen nog ff uitzoeken hoe ik NAT via MijnKPN in kan stellen. Ik heb een sterk vermoeden dat het overigens niet kan. :?

Ik heb via MijnKPN ingesteld dat WiFi uit moet. Na een aanpassing en een reset op afstand gaat het VoIP-lampje niet meer aan. :?

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 17-07-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:14
Sterker nog, Tiscali gebruikt RFC1483 (koper>DSL>ATM>Ethernet>IP), of ATM nou overhead geeft hangt af van wat je met je snelheid definiteert, de ATM-linerate of de IP-bitrate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
pven schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:29:
Na een harde reset is het VoIP-lampje gaat branden! _O_

Ik ben blij. :)

Hoe lang duurt het, na het bellen van 1369, eigenlijk voordat ik een-en-ander via MijnKPN in kan stellen? Ik wil zo langzaam aan de hele handel eens goed gaan configureren.

Zo, nu alleeen nog ff uitzoeken hoe ik NAT via MijnKPN in kan stellen. Ik heb een sterk vermoeden dat het overigens niet kan. :?

Ik heb via MijnKPN ingesteld dat WiFi uit moet. Na een aanpassing en een reset op afstand gaat het VoIP-lampje niet meer aan. :?
Misschien weer even een harde reset..overigens zou je nu mogelijk de nieuwe software hebben en er alsnog via de webinterface van het modem je nat instellingen kunnen doen,want op mijn kpn heb je alleen de optie om de firewall aan of uit te zetten,nat rules kun je daar niet aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Kun je (als je een nieuwe aansluiting aanvraagt) ook zelf een telefoonnummer kiezen? Of wordt er gewoon 1 toegewezen?

En hoe zit het met de vermelding in de Telefoongids? Ik heb nu een aanvraag geplaatst maar nergens kon ik de vermelding in de telefoongids opgeven. Komt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:46:
En hoe zit het met de vermelding in de Telefoongids? Ik heb nu een aanvraag geplaatst maar nergens kon ik de vermelding in de telefoongids opgeven. Komt dat nog?
Net gekeken. En bij KPN moet dit iig wel. Je kunt de volgende 3 onderdelen aanvinken:
* Vermelding in elektronische gids(en)
* Vermelding in telefoonboeken(en)
* Vermelding bij inlichtingen

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 18-07-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Edmund schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:57:
[...]

Net gekeken. En bij KPN moet dit iig wel. Je kunt de volgende 3 onderdelen aanvinken:
* Vermelding in elektronische gids(en)
* Vermelding in telefoonboeken(en)
* Vermelding bij inlichtingen
Maar hoe de vermelding eruit ziet kan je niet opgeven. Ik vraag het aan en kan alleen mijn naam opgeven terwijl ik niet alleen voor mezelf aanvraag. Maar dat zal ik later dan wel regelen met de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:01:
[...]

Maar hoe de vermelding eruit ziet kan je niet opgeven. Ik vraag het aan en kan alleen mijn naam opgeven terwijl ik niet alleen voor mezelf aanvraag. Maar dat zal ik later dan wel regelen met de KPN.
Ze zullen je naam wel pakken. Eigenlijk niet naar gekeken, maar..
Uit de TS:

Telefoongids
.... Wijzigingen kunnen via 0900-0500 gedaan worden.
Edit: Ey, Ik sta 2 keer in de online telefoongids.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 18-07-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Op dit moment ligt die hele telefoongids online er uit... en de helft van de KPN pages ook... er komt weer een probleem aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Mijn vriendin kan in ieder geval niet bellen momenteel, dus er is in ieder geval één probleempje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan hier ook niet uitbellen (Rotterdam). Gebeld worden gaat wel.
Heb het storingsnummer gebeld en daar wist de vriendelijke meneer al te raden waar ik voor belde.
Ze hadden doorgekregen dat het een landelijke storing is en als er morgenochtend nog steeds niet kan worden uitgebeld men dan opnieuw moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hier (West-Brabant) werkt uitbellen ook niet meer, een paar uur terug overigens nog wel.

Maar goed: er zal vast hard aan worden gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
pven schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:04:
Hier (West-Brabant) werkt uitbellen ook niet meer, een paar uur terug overigens nog wel.
Heb je weer VoIP dan? En werkt ** kiestoon nummer nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:45:
[...]
Heb je weer VoIP dan? En werkt ** kiestoon nummer nog wel?
Sorry, vergeten te melden: mijn VoIP is idd spontaan gaan werken na de zoveelste harde reset. Ik heb een kiestoon via VoIp en een kiestoon via ** (mijn oude nummer is dus nog niet over gezet en mijn ISDN-lijn werkt ook nog gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Is het toevallig dat alle KPN pages er uit lagen en dat ik dus zei,er komt een storing aan en het gebeurt dan ook ?
Hangt dat hele internetplusbellen dan zo nauw samen met de KPN domeinen ?
Is de storing al opgeheven trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:12:
Is het toevallig dat alle KPN pages er uit lagen en dat ik dus zei,er komt een storing aan en het gebeurt dan ook ?
Hangt dat hele internetplusbellen dan zo nauw samen met de KPN domeinen ?
Is de storing al opgeheven trouwens ?
Gisteravond rond 0.30 was de storing (niet kunnen uitbellen) opgelost. Dit was overigens de eerste keer dat ik niet kon bellen (had wel andere problemen maar die zijn inmiddels opgelost). Ook ik heb nog de oude (17 maart) firmware; merken anderen met de nieuwe firmware nog enige verbetering of is alleen Remote Management uitgeschakeld? Als dat laatste zo is dan hoop ik dat ik de oude firmware houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Ja, hier kon vanochtend weer uitgebeld worden.
Wel vreemd dat deze storing helemaal niet op de "service mededelingen" pagina van Planet vermeld staat...
Ik vind trouwens dat KPN zelf ook zo'n service / storings pagina moet bieden. Als men kan zien dat er een grotere storing is bellen er ook minder mensen naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zolang dat het 0900 nummer is dat de meesten bellen,zit KPN daar helemaal niet mee.
Genereert alleen maar centjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:19:
Zolang dat het 0900 nummer is dat de meesten bellen,zit KPN daar helemaal niet mee.
Genereert alleen maar centjes..
Het 0800-0407 nummer, optie 4 voor IPB was gisteravond overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Klopt het dat de storing nog niet (volledig) opgelost is? Of is er misschien een reset van de EB voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:43:
Klopt het dat de storing nog niet (volledig) opgelost is? Of is er misschien een reset van de EB voor nodig?
In ieder geval gaat het uitbellen goed (gisteravond vanaf 0.30 uur in ieder geval). Ik weet niet hoe de status nu is. Er was overigens geen reset van de EB nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op Webwereld weer eens het nieuws: http://www.webwereld.nl/a...t-internetplusbellen.html
Overigens was de hinder voor mij persoonlijk heel wat groter want ik heb tientallen keren (soms met korte tussenpozen en soms wat langer gewacht) proberen te bellen waarvan geen enkele keer succes.
Enfin, de problemen zijn weer opgelost voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:17:
En op Webwereld weer eens het nieuws: http://www.webwereld.nl/a...t-internetplusbellen.html
Overigens was de hinder voor mij persoonlijk heel wat groter want ik heb tientallen keren (soms met korte tussenpozen en soms wat langer gewacht) proberen te bellen waarvan geen enkele keer succes.
Wat mevr. Ubachs van KPN daar zegt is wat mij betreft onjuist.
Net als hvdberg heb ik meerder keren achterelkaar geprobeerd te bellen zonder resultaat.
Ook van het 'herrouteren' heb ik niets gemerkt. Rond middernacht kon ik nog steeds niet uitbellen.
Al met al, van 21:00 tot 0:30 niet kunnen bellen noem ik niet 'minimaal'.

Maar goed, ze zal wel een beetje jokkebrokken om de schade in de media te beperken.
Anders kan ik geen reden bedenken waarom ieder dorps-storing wel bij Planet wordt gemeld en dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mij vriendin kon (door mij) niet gebeld worden, dus dat het alleen om uitbellen ging klopt ook niet helemaal. En nee, ik belde haar niet met een IPB-verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:17:
Wordt het niet eens tijd dat KPN ons gebruikers tegemoed komt? Begint al aardig op Wanadoo te lijken met de Live box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:49:
Mij vriendin kon (door mij) niet gebeld worden, dus dat het alleen om uitbellen ging klopt ook niet helemaal. En nee, ik belde haar niet met een IPB-verbinding ;)
Ik heb gemerkt dat ik deze ochtend ook niet gebeld kon worden.
Bellers die mij uiteindelijk maar op mijn mobiel belde vertelde me dat ze een kpn mededeling kregen, dat er een technische storing was.
Dat laatste is al heel wat: meestal ben je gewoon onbereikbaar en hoort de beller niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:15:
[...]

Ik heb gemerkt dat ik deze ochtend ook niet gebeld kon worden.
Bellers die mij uiteindelijk maar op mijn mobiel belde vertelde me dat ze een kpn mededeling kregen, dat er een technische storing was.
Dat laatste is al heel wat: meestal ben je gewoon onbereikbaar en hoort de beller niets!
Deze mededeling krijg je binnen Casema ook,maar alleen als de voip box aan de andere kant is gecrashed.
(dus als het netwerk geen kontakt krijgt met het voip modem)
Misschien dat kpn dit nu ook gebruikt ?
Ik heb het heel af en toe bij mijn ex..als die de pc niet goed afsluit hangt haar voip modem van Casema,als ik haar dan bel krijg ik ook de boodschap,wegens technische problemen is dit nummer niet bereikbaar,probeer het later nog eens.
Zodra ze dat ding reset,gaat ie weer over.
Zou makkelijk te controleren moeten zijn,gooi even je experia uit,bel met mobiel je eigen nummer en kijk wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netnummers niet langer aan regio gebonden

Uitgegeven: 20 juli 2006 10:43
Laatst gewijzigd: 20 juli 2006 10:43

DEN HAAG - Netnummers zijn vanaf donderdag niet meer gebonden aan een vaste regio. Dat meldde het ministerie van Economische Zaken donderdag. Daar waar bijvoorbeeld 030 tot op heden het netnummer was voor Utrecht en 020 voor Amsterdam kunnen abonnees deze vaste aansluitingen vanaf nu ook voor een bepaalde periode gebruiken vanaf andere locaties.

Verder komen er twee nieuwe 10-cijferige nummerreeksen die beginnen met de cijfers 085 en 091. Ook bij deze twee reeksen is geografische gebondenheid niet vereist.

Abonnees kunnen de vaste telefoonnummers onder bepaalde voorwaarden gebruiken in bijvoorbeeld Groningen of Frankrijk. De voorwaarde is dat de woon- of vestigingsplaats van de bijbehorende persoon of organisatie zich in het betreffende netnummergebied bevindt. Dit is bijvoorbeeld het geval bij iemand die in Amsterdam (020) woont, maar een aantal maanden per jaar in Groningen of Frankrijk verblijft. Volgens de nieuwe mogelijkheden kan deze persoon dan zijn Amsterdamse 020 nummer in Frankrijk gebruiken.

Bron: Nu.nl

Zouden we nu ook de gegevens van onze SIP account kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:20:
Zouden we nu ook de gegevens van onze SIP account kunnen krijgen?
Ik hoop het wel en het liefst op korte termijn, bijzonder handig op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:27:
[...]

Heb een vraag over die mailrelay. Draait hier prima sinds ik IPB heb, tenzij -om wat voor reden dan ook- mijn mailserver niet bereikbaar is op het moment dat geprobeerd wordt er mail op af te leveren. De mailrelay houdt in dat geval de mail vast. Prima, alleen houdt ie het volgens mij wel érg lang vast. Mijn indruk is dat er pas na zo'n 48 uur een volgende poging wordt ondernomen om de mail alsnog af te leveren. Op de KPN support site geeft men keurig aan dat die mailrelay als extra voordeel een bufferfunctie heeft. Maar een buffer van 48 uur vind ik wel erg lang. Is er hier iemand die het ook is opgevallen van die lange buffertijd? Lijkt mij iets wat voor iedereen geldt die de mailrelay gebruikt. 1e Lijns kon me er niets over vertellen. Ik wacht nu op een telefoontje van 2e lijns binnen 72 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
stelling schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:38:
Ik hoop het wel en het liefst op korte termijn, bijzonder handig op vakantie.
Dan moet KPN nog wel zorgen dat de SIP-servers voor ex-geografische nummers ook openstaan buiten het KPN-netwerk. Met alleen je SIP-gegevens ben je er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mede-tweakers,

Ik wilde mijn ervaringen met internetplusbellen (planet en isdn) ook delen met jullie. Wellicht dat ik er iemand mee kan helpen die tegen de zelfde problemen oploopt als ik.

Ik heb sinds een kleine vier weken internetplusbellen via planet op mijn oude isdn lijn.
de installatie is perfect verlopen en alles functioneerde meteen prima!
Echter op dag twee begonnen de problemen toen er plotseling geen VoIP meer was.
Bellen helpdesk (met mobiel) heeft tot zes keer toe geen oplossing geboden. er zijn tickets aangemaakt (worden binnen 48 uur behandeld) die echter nooit zijn opgepikt door de technische dienst. Uiteindelijk via dit forum en de zevende helpdeskmedewerker wat wijzer geworden.
In de intro van elk deel staat ook een stuk over bittorrent en de experia box:
Let bij het gebruik van torrents op dat je niet teveel verbindingen maakt. De Experia Box heeft een 8 bits tabel waardoor je max 256 connecties open kunt hebben via de EB. Bij het gebruik van torrents worden er vaak zoveel verbindingen gemaakt dat er niets meer overblijft voor telefonie. Je bent dan slecht bereikbaar. Je kunt het aantal connecties limiteren in je p2p prog op 200. Dit is prima werkbaar en je telefonie loopt ook probleemloos door.

Ik utorrent netjes ingesteld op 200 verbindingen... PATS VoIP eruit.
Toen ben ik via 'trial and error' steeds de verbindingen gaan verlagen tot op het punt dat VoIP wél stabiel bleef. Geheel in tegenstelling tot de informatie bij de start van elk deel, lag dat punt dus bij 50 verbindingen maximaal.
Vanaf dat moment draait alles compleet probleemloos! (afgezien van enkele landelijke storingen)
Ook merk ik overigens niks aan snelheidsverlies tijdens het gebruik van utorrent.

PS: hetzelfde geldt voor andere p2p-programma's als e-mule trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten of ik een Xbox 360 gedraad kan aansluiten op Experia Box. Ik heb draadloos met de receiver die bij de Experia Box kwam mijn computer aangesloten en de laptop zonder reciever draadloos aangesloten dmv intergrated Wi-Fi in de laptop.

Kan ik gedraad een ethernet kabel die bij het Premium pakket komt aansluiten op Experia Box en direct online gaan, of moet ik weer een stel poorten forwarden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:32:
Ik utorrent netjes ingesteld op 200 verbindingen... PATS VoIP eruit.
Toen ben ik via 'trial and error' steeds de verbindingen gaan verlagen tot op het punt dat VoIP wél stabiel bleef. Geheel in tegenstelling tot de informatie bij de start van elk deel, lag dat punt dus bij 50 verbindingen maximaal.
Vanaf dat moment draait alles compleet probleemloos! (afgezien van enkele landelijke storingen)
Ook merk ik overigens niks aan snelheidsverlies tijdens het gebruik van utorrent.

PS: hetzelfde geldt voor andere p2p-programma's als e-mule trouwens.
Dan is het modem/nat gedeelte van de Experiabox niet zo geweldig te noemen. De meeste routers kunnen veel meer dan 256 connecties aan en 50 is helemaal weinig...
Het is jammer dat ik mijn linux machine niet als NAT kan inzetten voor IPB want netfilter is op alle gebieden beter dan deze router en andere dedicated routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Hoi mede-IPB gebruikers,
Hebben jullie ook problemen met het p2p-programma DC++?
Ik kan wel met de hubs verbinden maar helaas niets downloaden...

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

Ik heb een vraag mbt het InternetPlusBellen van KPN

Mijn vader heeft thuis InternetPlusBellen.
Hij heeft 2 telefoonnummers.
1. 1 telefoonnummer is het gewone huisnummer (0499 / best)
2. het 2de telefoonnummer is een 084 / universeel telefoonnummer, wat overal mee naartoe te nemen zou moeten zijn.

We hebben een linksys spa3000 gekocht, en die geconfigureerd voor de 2de lijn (het 084 nummer)
Als we deze linksys aansluiten bij ons pa thuis, dan kunnen wij gewoon bellen, en krijgen we een bel signaal.

We hebben voor de grap geprobeerd om de linksys + telefoon bij mij hier in mijn flat aan te slutien.
Het rare is alleen dat hij niet wil registreren op de SIP server.

Bij ons pa thuis werkt hij wel gewoon, maar als ik hem hier aansluit niet.
Om te testen heb ik DMZ in de router naar het interne ip adres van de linksys ingesteld (192.168.1.101)

Meer kan ik niet doen om te testen.

Weten jullie of dit uberhaubt mogelijk is? en wat wij hier misschien over het hoofd zien ?

ik heb hier de settings van de line1 settings van de linksys :)
aangezien het een groot plaatje is, heb ik een linkje :)

http://www.solipsist.biz/images/settings.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BitByter op 20-07-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

Arnout schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:00:
[...]

Dan is het modem/nat gedeelte van de Experiabox niet zo geweldig te noemen. De meeste routers kunnen veel meer dan 256 connecties aan en 50 is helemaal weinig...
Meeste routers hebben een 8-bits NAT-table/routerings-tabel hoor. Dus die 256 connecties is niet zo raar eigenlijk. Nieuwere type routers hebben vaak een bredere tabel maar ik denk dat voor de 'in het wild' aanwezige routers meer dan 50% niet meer dan 256 connecties aan kan.

Welke poorten gebruikt je Bittorrent (aan de 1e poster). Heb je geprobeerd die poorten te moven naar een andere reeks? Misschien hangen ze toevalligerwijs samen met VoIP-poorten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitByter schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:23:
Ik heb een vraag mbt het InternetPlusBellen van KPN

Mijn vader heeft thuis InternetPlusBellen.
Hij heeft 2 telefoonnummers.
1. 1 telefoonnummer is het gewone huisnummer (0499 / best)
2. het 2de telefoonnummer is een 084 / universeel telefoonnummer, wat overal mee naartoe te nemen zou moeten zijn.

We hebben een linksys spa3000 gekocht, en die geconfigureerd voor de 2de lijn (het 084 nummer)
Als we deze linksys aansluiten bij ons pa thuis, dan kunnen wij gewoon bellen, en krijgen we een bel signaal.

We hebben voor de grap geprobeerd om de linksys + telefoon bij mij hier in mijn flat aan te slutien.
Het rare is alleen dat hij niet wil registreren op de SIP server.

Bij ons pa thuis werkt hij wel gewoon, maar als ik hem hier aansluit niet.
Om te testen heb ik DMZ in de router naar het interne ip adres van de linksys ingesteld (192.168.1.101)

Meer kan ik niet doen om te testen.

Weten jullie of dit uberhaubt mogelijk is? en wat wij hier misschien over het hoofd zien ?

ik heb hier de settings van de line1 settings van de linksys :)
aangezien het een groot plaatje is, heb ik een linkje :)

http://www.solipsist.biz/images/settings.jpg
Op de website van XS4All staan instellingen om achter een alcatel contact te maken met een SIP server.... (je hebt de linksys achter een andere router staan???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:47:
Ik zou graag willen weten of ik een Xbox 360 gedraad kan aansluiten op Experia Box. Ik heb draadloos met de receiver die bij de Experia Box kwam mijn computer aangesloten en de laptop zonder reciever draadloos aangesloten dmv intergrated Wi-Fi in de laptop.

Kan ik gedraad een ethernet kabel die bij het Premium pakket komt aansluiten op Experia Box en direct online gaan, of moet ik weer een stel poorten forwarden etc?
De x-box doet het direct bij de experia,voor wat betreft online spelen en contents downloaden,alleen kan je het streamen van geluid en video vanaf je andere pc's naar de xbox wel vergeten,dat gaat niet werken met windows media connect en de experia.
De interne firewall blokkeert dit,wat je ook doet,zelfs als je hem in DMZ zet.

Windows mediacenter doet het ook,maar beperkt,om de zoveel tijd werkt de key voor communicatie tussen mediacenter en de xbox niet meer en moet je klooien met nieuwe accounts en nieuwe keys.
Gebruik je dat niet,dan kun je de xbox gewoon gebruiken om te gamen via de experia en internet.
Pas wel op,in bepaalde spellen fungeer je zelf als server (als je een spel opent) als er teveel mensen connecten in jouw spel,ligt je telefonie er uit omdat de xbox UDP ook gebruikt hetgeen je niet kan uitzetten.
Mijn zoon speelt vaak Battlefield 2,maar met de experia er tussen werd hij steeds na een minuut of 20 uit het spel gezet.
Ook weigerde de spelserver hem als het te druk was.
Sinds we met de Linksys bij casema zitten werken alle functies weer,media connect werkt weer, mediacenter werkt weer,connecten met de spelservers werkt weer,geen disconnects meer en we kunnen gewoon bellen en gebeld worden,ongeacht hoeveel spelers er in het spel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp gevraagd.

Ik heb vandaag mijn Experia Box gehad. Ik kan alleen nog niet aanmelden voor Telefoon want KPN heeft gelijk al een storing op de VOIP Mooi binnenkomer :( .

Maar ik heb een andere vraag: Ik kon draadloos internetten met MAC beveiliging. Ik dacht voor de gein deze beveiliging af te halen en nu ziet mijn (eigen) wireless card geen geen network meer. Mijn Vario en PSP etc komen er wel draadloos op. Maar mijn PC er niet. Ook niet na verschillende keren opstarten van de PC (en ook uit/aan van de Experia) geen resultaat. Ook na het terugzetten van de beveiliging geen resultaat. :'(

Kent iemand dit probleem? Mijn PCMCI is een Speedtouch 110.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:55:
Maar ik heb een andere vraag: Ik kon draadloos internetten met MAC beveiliging. Ik dacht voor de gein deze beveiliging af te halen en nu ziet mijn (eigen) wireless card geen geen network meer. Mijn Vario en PSP etc komen er wel draadloos op. Maar mijn PC er niet. Ook niet na verschillende keren opstarten van de PC (en ook uit/aan van de Experia) geen resultaat. Ook na het terugzetten van de beveiliging geen resultaat. :'(

Kent iemand dit probleem? Mijn PCMCI is een Speedtouch 110.
Een speedtouch 110 (zonder g toevoeging neem ik aan) doet alleen maar WEP encrytie... wellicht dat het daar fout gaat. Stel alles in op WEP128 en ik verwacht dat je verbinding overal weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 07:43:
[...]

Een speedtouch 110 (zonder g toevoeging neem ik aan) doet alleen maar WEP encrytie... wellicht dat het daar fout gaat. Stel alles in op WEP128 en ik verwacht dat je verbinding overal weer werkt.
Was gisteren tot 04:00AM bezig. Helaas. Ik heb ook op de Experia Box het al op WEP gezet gezet (met een 13 ASCII character code). Maar zonder resultaat. Ik ga vandaag na werk nog even testen met een andere kaart en ook met dezelfde kaart op een andere PC. Misschien is de kaart kaputt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij IPB valt me op dat het geluid VEEL harder is dan bij mijn ISDN-lijn. Zelfs als de hoorn op zijn zachtst staat, is het nog erg hard. Dit is zeker niet in de EB aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:44
pven schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:28:
Bij IPB valt me op dat het geluid VEEL harder is dan bij mijn ISDN-lijn. Zelfs als de hoorn op zijn zachtst staat, is het nog erg hard. Dit is zeker niet in de EB aan te passen?
In de 'originele' SMC modem kan het wel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor 'centrales' worden er eigenlijk voor IPB gebruikt? Ik merk dat als ik, van wat voor aansluiting dan ook, een IPB-nummer bel dat het (tijdelijk) niet doet, de congestietoon en de informatietoon worden gegenereerd door de IPB-centrale. Er wordt niet aan 'mijn' centrale gesignaleerd dat er iets mis is, zodat ik een bandje van mijn eigen telco krijg, zoals gebruikelijk. Ligt het nou aan mij of is dit heel achterhaald?

En KPN mag er wel eens voor zorgen dat je de informatietoon of een bandje krijgt als je een niet-bestaand nummer belt vanáf IPB, ipv de congestietoon. Vind ik heel verwarrend. (En is ook echt iets héél ouds. Vroeger kreeg je altijd de bezettoon als het gesprek niet gelukt was, iirc.)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.