[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:49:
Wat voor 'centrales' worden er eigenlijk voor IPB gebruikt?
IPB schijnt afgehandeld te worden door een Siemens mainframe in Bern, Zwitserland. Tenminste, dat vertelde een x-de lijner mij ooit. Het is in ieder geval een centrale die behoorlijk afwijkt van een normale centrale voor analoog/ISDN verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:58:
[...]
IPB schijnt afgehandeld te worden door een Siemens mainframe in Bern, Zwitserland. Tenminste, dat vertelde een x-de lijner mij ooit. Het is in ieder geval een centrale die behoorlijk afwijkt van een normale centrale voor analoog/ISDN verkeer.
Daar zou ik best wel eens wat meer over willen weten, klinkt interessant! De implementatie met het normale ISDN/analoge netwerk mag echter wel wat beter, zoals ik al omschreef. Komt misschien nog? Of ben ik nou aan het mierenneuken :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:17:
Daar zou ik best wel eens wat meer over willen weten, klinkt interessant!
Zoek even in deel 1 op 'mainframe'. Dat is alles wat erover bekend is. Inclusief de twijfels van joop99 of het echt wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Sinds 13/7 heb ik de EB aangesloten op IPB, bijna alles draait, ook WIFI (na een driver-update voor de Intel adapter die eerst geen WPA aankon), maar mijn voip lampje wil maar niet aan. Volgens een helpdesk-medewerker ben ik nog niet "aangesloten" voor voip en wordt er aan gewerkt. Soft en hard reset helpen niet, stroom eraf evenmin. Heb de firmware van 12 juni.
Het advies is nu: wachten tot het lampje aangaat.
Iemand ervaring met de duur van deze wachttijd? Ik kan welliswaar gewoon bellen (met de oude lijn) en ook internetten, maar zou denken dat de levering van pakket en het opleveren van de lijn met voip enigszins synchroon lopen?

Groet,

Marnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:02:
[...]

Was gisteren tot 04:00AM bezig. Helaas. Ik heb ook op de Experia Box het al op WEP gezet gezet (met een 13 ASCII character code). Maar zonder resultaat. Ik ga vandaag na werk nog even testen met een andere kaart en ook met dezelfde kaart op een andere PC. Misschien is de kaart kaputt.
_/-\o_ WIFI WERKT. Bleek dat in mijn experia box lokaal MAC address en WEP uit stond terwijl via mijn KPN deze nog aan stonden. Aangepast via mijn KPN en ik heb weer verbinding. Wel grappig dat er een inconsistentie kan bestaan.

Ander grappig punt is dat ik op de Experia wel een WEP Key met ASCII char kan opgeven maar niet via mijn KPN. Daar MOET het in geval van WEP 26 HEX zijn. Maar ben al blij dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:46:
Dag,

Sinds 13/7 heb ik de EB aangesloten op IPB, bijna alles draait, ook WIFI (na een driver-update voor de Intel adapter die eerst geen WPA aankon), maar mijn voip lampje wil maar niet aan. Volgens een helpdesk-medewerker ben ik nog niet "aangesloten" voor voip en wordt er aan gewerkt. Soft en hard reset helpen niet, stroom eraf evenmin. Heb de firmware van 12 juni.
Het advies is nu: wachten tot het lampje aangaat.
Iemand ervaring met de duur van deze wachttijd? Ik kan welliswaar gewoon bellen (met de oude lijn) en ook internetten, maar zou denken dat de levering van pakket en het opleveren van de lijn met voip enigszins synchroon lopen?

Groet,

Marnix
Gisteren heb ik mijn IPB gehad. Moest wel activeren omdat KPN mijn XS4all had afgesloten/overgenomen. Gisteren kreeg ik VOIP lamp ook niet. Maar de helpdesk vertelde me dat vanwege de vele IPB leveringen er een kleine storing was. Vanmorgen heb ik mijn VOIP lamp. Wat ik wel had gedaan is de Experia helemaal uit (ook stroom eraf) had gedaan voor een uur en daarna weer aan. Ik weet niet of dit ook geholpen had.

Een ander vraagje. Hoe weet ik of ik de laatste firmware heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:04:
[...]

Op de website van XS4All staan instellingen om achter een alcatel contact te maken met een SIP server.... (je hebt de linksys achter een andere router staan???)
de linksys staat inderdaad achter een andere router (dhcp / nat)
heb je toevallig ook een linkje naar wat je bedoeld op de xs4all website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:17:
[...]
De implementatie met het normale ISDN/analoge netwerk mag echter wel wat beter, zoals ik al omschreef. Komt misschien nog? Of ben ik nou aan het mierenneuken :p
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de ervaringen van een kennis van mij met Sufren & Bellen van Hetnet, tot dusver.

Ongeveer 4 weken na aanvraag pakket met Experia box e.d. ontvangen. Alles aangesloten, VOIP lampje brandde na 2 minuten, geactiveerd door 1368 te bellen. We konden direct uitbellen, maar er verscheen een 070 nummer op de melder van de ontvangende partij (moet 040 zijn).

Vervolgens via "beheer telefoniegegevens" (Hetnet) de activatiecode ingevuld en geregistreerd. We kregen de melding "telefoniegegevens niet beschikbaar". Hetnet gebeld (à € 0,45 ct per min) en wat bleek, ze hebben de verkeerde Experia box gestuurd. Deze was voor iemand anders bedoeld.

Op afstand hebben ze enkele dagen later de Experia Box ingesteld voor het juiste nummer. We moesten opnieuw 1368 bellen, maar dit werkte alleen op poort 2, terwijl we alleen op poort 1 kunnen bellen. Beheer telefoniegegevens werkt nog niet. Volgens KPN/Hetnet is de aanvraag voor portering bij hun ook niet ontvangen. Het nummer dat in het display verschijnt als we uitbellen, klopt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
BitByter schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:21:
de linksys staat inderdaad achter een andere router (dhcp / nat)
heb je toevallig ook een linkje naar wat je bedoeld op de xs4all website?
ajvdw zal dit wel bedoelen:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/voip_faq.php#2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik had de link niet direct bij de hand .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

ibr schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:19:
Hoi mede-IPB gebruikers,
Hebben jullie ook problemen met het p2p-programma DC++?
Ik kan wel met de hubs verbinden maar helaas niets downloaden...
schopje...

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:04:
[...]

De x-box doet het direct bij de experia,voor wat betreft online spelen en contents downloaden,alleen kan je het streamen van geluid en video vanaf je andere pc's naar de xbox wel vergeten,dat gaat niet werken met windows media connect en de experia.
De interne firewall blokkeert dit,wat je ook doet,zelfs als je hem in DMZ zet.

Windows mediacenter doet het ook,maar beperkt,om de zoveel tijd werkt de key voor communicatie tussen mediacenter en de xbox niet meer en moet je klooien met nieuwe accounts en nieuwe keys.
Gebruik je dat niet,dan kun je de xbox gewoon gebruiken om te gamen via de experia en internet.
Pas wel op,in bepaalde spellen fungeer je zelf als server (als je een spel opent) als er teveel mensen connecten in jouw spel,ligt je telefonie er uit omdat de xbox UDP ook gebruikt hetgeen je niet kan uitzetten.
Mijn zoon speelt vaak Battlefield 2,maar met de experia er tussen werd hij steeds na een minuut of 20 uit het spel gezet.
Ook weigerde de spelserver hem als het te druk was.
Sinds we met de Linksys bij casema zitten werken alle functies weer,media connect werkt weer, mediacenter werkt weer,connecten met de spelservers werkt weer,geen disconnects meer en we kunnen gewoon bellen en gebeld worden,ongeacht hoeveel spelers er in het spel zitten.
Hoelang zit u bij Casema? Ik heb verschillende fora raadgepleegd of de Experia Box fatsoenlijk werkt met online spelen, en u bent de enige die een vrijwel negatieve ervaring er mee heeft. Volgens mij zijn de meeste problemen weg door de verschillende updates, en bijvoorbeeld de MTU waarde onder de 1500 houden en een reeks poorten te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
Optie online factuur verdwenen in administratief beheer (beheer telefoniegegevens). Ik heb HetNet. Een tijdje terug had ik helpdesk gemaild dat online factuur niet werkt, waarop ze mij mailden dat ik nog even geduld moest hebben. Doordat ze net waren overgegaan op een nieuw administratief systeem werkte dit nog niet. En nu is het hele tabblad weg. Bij diegene die ook HetNet hebben, is die optie ook verdwenen? Ik had hun onlangs ook gemaild over het probleem dat al 2 keer is voorgekomen dat het tel2 lampje knipperde. En dat ie pas dooft als je er een telefoon op aansluit en die vervolgens overgaat. Zie mijn vorige post voor meer info. Tot op heden nog geen reactie van HetNet. Bij wie hetzelfde probleem en is het wel of niet opgelost? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ook het hele tabblad verdwenen (ook HetNet).

Dat probleem met Tel2 heb ik niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat wij van ISDN afkomen en nu dus 2 nummers in gebruik hebben. Krijg je wel een kiestoon op Tel2 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Hoelang zit u bij Casema? Ik heb verschillende fora raadgepleegd of de Experia Box fatsoenlijk werkt met online spelen, en u bent de enige die een vrijwel negatieve ervaring er mee heeft. Volgens mij zijn de meeste problemen weg door de verschillende updates, en bijvoorbeeld de MTU waarde onder de 1500 houden en een reeks poorten te openen.
Ik ben 4 weken over,ik zeg nergens dat de experia het niet doet met online gamen,sterker,ik zeg dat ie het wel doet,maar dan ook alleen dat,de overige functies zoals geluid streamen van je pc naar de xbox werkt niet meer.
Poorten open zetten heeft weinig zin,je blijft intern bij streamen.

Kortom,wil je gamen,wil je downloaden,dan gaat het prima.
Wil je gaan streamen dan gaat het niet.
Wil je een spel starten waarbij je zelf als server speelt,dan loopt de boel vast.
Wanneer,ligt aan de andere spelers,maar er zijn nog niet zoveel spellen waarbij dit is.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 23-07-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Ik vond deze regel zo grappig, als een server vol is is hij vol immers. En met BF2 zijn er ook 'gereserveerde slots' op een server vaak. Die zie je dan tussen ( ) staan.
Ook weigerde de spelserver hem als het te druk was.
Als je van je ISP een modem/router krijgt met daarin telefonie, een firewall en nat-routing kan er veel, heel veel niet werken qua games. De vraag is dan hoeveel prioriteit wordt er aan gegeven bij de ISP om dat te corrigeren als er iets niet juist werkt of geblokkeert wordt.

Als een helpdesk je klacht niet aanneemt bijvoorbeeld komt het niet eens aan bij een ontwikkel afdeling.

Het mooie van kabelinternet (ook een groot nadeel voor vele die direct hun PC aan zo'n modem hangen) is dat je een bridged modem krijgt. Dus je kan er direct een PC aan hangen die het externe/internet IP krijgt of een eigen keuze maken voor de router.

In 'ADSL land' is het anders momenteel, daar wordt door KPN (IPB), Versatel en Wanadoo een modem/router geleverd waar je niet volledige toegang op hebt. Niet met de leverancier van het product over dit soort specifieke fouten kan communiceren (vaak houdt de heldpesk dat tegen onder de noemer "geen ondersteuning") etc. Afwijking hierop is Tiscali een beetje die ZyXEL modems levert.

Bovenstaande zijn zo'n beetje de grootste ISP's die ook telefonie leveren.

Games en een 'internet & bellen' ADSL abonnement kan soms lastig zijn....

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 23-07-2006 01:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

musicfreak2006 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:39:
Optie online factuur verdwenen in administratief beheer (beheer telefoniegegevens). Ik heb HetNet. Een tijdje terug had ik helpdesk gemaild dat online factuur niet werkt, waarop ze mij mailden dat ik nog even geduld moest hebben. Doordat ze net waren overgegaan op een nieuw administratief systeem werkte dit nog niet. En nu is het hele tabblad weg. Bij diegene die ook HetNet hebben, is die optie ook verdwenen?
Voor de onlinefactuur kun je beter even een gebruikersnaam en wachtwoord bij de Helpdesk opvragen voor de 'breedbandportal.kpn.com'-website. De online-factuur daar werkt vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben over de service van KPN iig. niet te spreken.

Voor mn ouders die net verhuisd zijn IPB aangevraagd en de box aangevinkt of de lijn onlangs verhuisd is (dat is ie namelijk) en dan zou het tot 8 weken langer duren, fijn maar is niet anders. Na 1 week op het nieuwe adres een brief met bevestiging. so far so good dus. Na nog een week komt er een brief op het oude adres met de melding dat onze aanvraag is afgewezen omdat er iets aan de hand is met de lijn, iets van een verhuizing ofzo...., en dus niks kunnen met het verzoek. Dus ik bellen met KPN en die miep zegt dat ze niks voor me kan doen en dat ik maar naar de primafoon moet gaan :{ Dus ik zeg dat ik daar geen tijd voor heb en dat zij het maar regelt. Na een hoop uitleggen en zeiken bleek de enige optie opnieuw aanmelden te zijn. Ze kunnen blijkbaar niet een afgewezen order opnieuw behandelen oid. Toen zei ze dat ik me dus opnieuw moest aanmelden en dat niet telefonisch kon. Dat werd me een aantal weken eerder toen ik belde voor een vraag notabene aangeboden... Dus ik boos tegen dat wijf en toen bleek het ineens ( :? ) wel te kunnen. Moet ik alle info weer opnieuw opgeven (dat mens had alle gegevens gewoon voor dr neus zelfs) en vraagt ze of de lijn verhuisd is. Ik dus wederom een beetje pissed omdat het daar nu juist mis ging (niet opgelet ofzo :{ ) en merkt ze nog op vervolgens 'ja, dan kan het een paar weken langer duren meneer, weet u dat?' ^%$#^#$!^$!!$#%!

Dit is inmiddels weer bijna 2 weken geleden en een bevestigingsbrief is nog niet ontvangen. Ik kots op de service bij KPN en de nog dommere lui die er werken. Ik wil verdorie klant worden en dan gaan ze zo met je om. Het is dat er in dat gat waar mn ouders zijn gaan wonen niet veel beters te krijgen is maar anders had ik zeker geen KPN uitgekozen....
Iemand anders ook zulke rotervaringen met die helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
g00fy schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:16:
Het is dat er in dat gat waar mn ouders zijn gaan wonen niet veel beters te krijgen is maar anders had ik zeker geen KPN uitgekozen....
Iemand anders ook zulke rotervaringen met die helpdesk?
Kijk eens op www.solcon.nl

Hogere snelheid + voordeliger beltarief.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
mhr-zip schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:41:
[...]

Zit daar ook VoIP bij dan ?

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 23-07-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hoe stel jij je een beltarief zonder VoIP voor? ;)

Het is overigens met het zusje van de Experia: de SMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wakker hey.... ik zie het.

Maargoed, dan krijg ik nog een kaal-koper rekening a 10e per maand erbij. Dan is het ineens qua prijs minder interessant. En de snelheid... als ze kunnen mailen is het goed.

[ Voor 170% gewijzigd door Cartman! op 23-07-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ga volgens mij ongeveer het onderstaande betalen (per maand):
• 52 euro aan KPN/Planet (6Mbit)
• 10 euro aan KPN voor IPB
• 10 euro aan KPN voor altijd bellen

Is dit volledig of zitten er ergens nog meer kosten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN IPB Basic of Planet IPB Comfort kosten beide €59,95. Je betaalt dus €59,95 en dan €10,00 voor BelOnbeperkt => €69,95. Geen linesharing fee of iets dergelijks, dus dit is alles.

Overigens moet opletten dat je per nummer €10 betaalt voor BelOnbeperkt (als je 1 nummer hebt is er niets aan de hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sind vorige week IPB (planet) hier. Alles werkte naar behoren totdat de portatie zou plaatsvinden (afgelopen vrjidag). Sinds die dag kan ik niet mer gebeld worden. Eerst 2,3 geiten aan de lijn gehad of alles wel goed zat aangeloten, uiteraard, het werkte eerst ook. Na nog meer gebel blijkt er volgens KPN een server in storing te staan die de portatie in deze regio regeld. Iemand toevallig het zelfde mee gemaakt? Of zitten ze bij KPN gewoon te zwammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
g00fy schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:14:

Maargoed, dan krijg ik nog een kaal-koper rekening a 10e per maand erbij. Dan is het ineens qua prijs minder interessant. En de snelheid... als ze kunnen mailen is het goed.
Het is niet echt veel goedkoper 9,67 + 23,95 (hogere snelheid loopt het verschil steeds meer op)
Je snelheid is hoger. 2048/512 ipv 1500/256
Je kan gewoon je analoge telefoonlijn houden.
Los sip-protocol, dus je kan ook andere voip providers instellen, en dialing rules maken. (en evt andere apparatuur kiezen).
Solcon is al veel langer bezig met VoIP dan KPN.

Service is super!!

[ Voor 32% gewijzigd door mhr-zip op 23-07-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
g00fy schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:14:

Bij mijn weten zijn de Solcon prijzen inclusief koper.

Wat je er wel bij krijgt is een EO-sausje. Dat moet je liggen. Maar het was voor mij de reden dat Solcon direct van mijn lijstje verdween, ondanks hun goede prijs/performance combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jan-E schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:09:
[...]
Bij mijn weten zijn de Solcon prijzen inclusief koper.

Wat je er wel bij krijgt is een EO-sausje. Dat moet je liggen. Maar het was voor mij de reden dat Solcon direct van mijn lijstje verdween, ondanks hun goede prijs/performance combinatie.
Prijzen op de website zijn zonder koper, maar dat staat ook vermeldt.

EO = Filternet.

En solcon verzorgt de internetdiensten voor filternet.

Maar aan solcon zelf is er niks gefilterd ofzo. Snap ook niet waarom je hem van je lijstje geschrapt heb...

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 23-07-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
mhr-zip schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:09:
Prijzen op de website zijn zonder koper, maar dat staat ook vermeld.
Dat is dan veranderd. Bij mijn weten waren de prijzen vroeger all-in.
EO = Filternet.

En solcon verzorgt de internetdiensten voor filternet.

Maar aan solcon zelf is er niks gefilterd ofzo. Snap ook niet waarom je hem van je lijstje geschrapt heb...
Lees de woorden over hun identiteit maar in het bedrijfsprofiel. Bij zo'n club wens ik me dus niet aan te sluiten. Maar ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:20
Vandaag KPN Internet plusbellen geinstalleerd, Modem en router staan boven.. Splitter gaat als eerste telefoon in, daar zit modem enzo op.
Maar ik kan wel gebeld worden, maar kan zelf niet bellen.
Heb wel al dat nummer gebeld en geactiveerd.
Bij MIJN Kpn staat er nog niks over Internetplusbellen.
Wat te doen?

[ Voor 100% gewijzigd door J.Thermaltaker op 23-07-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
mhr-zip schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:41:
[...]

Solcon leek me ook wel wat. Maar wat voor mij de no-go is is dat ze geen (binary) newsgoups leveren. Dus komt er weer 7,50 op voor een Eweka-account.

Bij KPN (of bv. Planet/HetNet) zit er wel toegang tot binary newsgroups bij.
OK, Eweka is veel beter (snelheid+retentie), maar daarvoor betaal je dan wel extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
J.Thermaltaker schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:39:
Vandaag KPN Internet plusbellen geinstalleerd, Modem en router staan boven.. Splitter gaat als eerste telefoon in, daar zit modem enzo op.
Bij MIJN Kpn staat er nog niks over Internetplusbellen.
Wat te doen?
Brandt je VoIP-lampje al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen m'n IPB aangesloten. Dit verliep probleemloos.
Alleen lukt het me niet om een netwerkverbinding goed te krijgen tussen m'n pc en m'n xbox.

Via FTP kan ik m'n xbox al wel benaderen en ook via 'mijn netwerkocaties'
Met m'n vorige modemrouter (speedtouch 510i) was het geen probleem. Ik gebruik m'n xbox als mediacenter.

Welke instelling mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jan-E schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:02:

Lees de woorden over hun identiteit maar in het bedrijfsprofiel. Bij zo'n club wens ik me dus niet aan te sluiten. Maar ieder zijn meug.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen criteria. En ik stel relevantere eisen aan mijn internetverbinding.
Titusvh schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:50:
[...]

Solcon leek me ook wel wat. Maar wat voor mij de no-go is is dat ze geen (binary) newsgoups leveren. Dus komt er weer 7,50 op voor een Eweka-account.

Bij KPN (of bv. Planet/HetNet) zit er wel toegang tot binary newsgroups bij.
OK, Eweka is veel beter (snelheid+retentie), maar daarvoor betaal je dan wel extra.
Die binaries van KPN vind ik nou niet echt een boeiende retentie hebben. Oke, het is te doen, als je perse geen geld aan uit wil geven.

Verder als je Binaries wil gaan leechen, dan is een hogere downloadsnelheid dan 1500 kbit ook wel lekker. En bij hogere snelheden loopt het prijs verschil tussen kpn en solcon alleen maar op (meer dan die 7,50 euro), en die hogere uploadsnelheid is ook wel lekker.

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 23-07-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Titusvh schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:50:
Solcon leek me ook wel wat. Maar wat voor mij de no-go is is dat ze geen (binary) newsgoups leveren.
Technisch gesproken zouden ze dat makkelijk kunnen. Maar het is niet te verenigen met hun identiteit })
mhr-zip schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:48:
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen criteria. En ik stel relevantere eisen aan mijn internetverbinding.
Dat "relevantere" had je nu niet moeten zeggen. Alsof een identiteit van een ISP niet zeer relevant is voor de keuze van een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
pven schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:02:
[...]

Brandt je VoIP-lampje al?
Voip lampje brand idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
J.Thermaltaker schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:39:
Bedoel je nu dat de telefoon nog voor de Experia zit? Dat gaat na portering in ieder geval niet werken.
Je kan niet bellen en hebt toch al dat nummer (1369?) gebeld. Raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jan-E schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:03:

[...]
Dat "relevantere" had je nu niet moeten zeggen. Alsof een identiteit van een ISP niet zeer relevant is voor de keuze van een leverancier.
Ik geloof niet dat ik je begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Hier zojuist IPB aangesloten en geactiveerd. IPB menu is nog niet zichtbaar binnen 'Mijn KPN'. Verder werkt uitbellen niet naar mobiel.. Heb in de topicstart al wel iets gelezen over de portering, op zich is het niet zo erg dat dat even duurt, maar waarom lukt uitbellen naar vast dan wel en mobiel niet? Dat is erg lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

ibr schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:19:
Hoi mede-IPB gebruikers,
Hebben jullie ook problemen met het p2p-programma DC++?
Ik kan wel met de hubs verbinden maar helaas niets downloaden...
Is er echt niemand die hier ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

INmiddels kun je via Planet wel weer bij beheer telefonie gegevens komen.
Maar nu zie ik nergens de optie meer waarmee ik kan instellen naar welk email adres mijn voicemails gestuurd moeten worden.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

@ gbooster

Mobiel en 0900 nummers niet kunnen bellen heeft vaak als oorzaak dat de telefonische activatie (1369 voor Planet/KPN , 1368 voor HetNet) nog niet gedaan is (stap 2G van de handleiding)

@ibr

had bij mijn eigen modem dat dc++ wel kon zoeken en niet kon downloaden omdat hij op zogenaamde passive mode stond.. volgens mij moet je een poortje toewijzen en forwarden, maar pin me er niet op vast, google anders ffkes of vraag wat rond in hubjes (magmarmaxi was altijd een relaxte nl hub waar men je altijd wel wou helpen met je instellingen (ook ff googlen)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Jan-E schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:37:
[...]
Bedoel je nu dat de telefoon nog voor de Experia zit? Dat gaat na portering in ieder geval niet werken.
[...]
Je kan niet bellen en hebt toch al dat nummer (1369?) gebeld. Raadselachtig.
telefoon zit gewoon in router, zit goed aangesloten dat weet ik zeker.. heb dit namelijk ook al bij kennisen geinstalleerd en werkte meteen!
Net nog een keer 1369 gebeld en nu maar afwachten.

edit: 1369 gebeld. 4 minuten gewacht, geprobeerd na men mobiel te bellen.. Lukt niet

[ Voor 9% gewijzigd door J.Thermaltaker op 24-07-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:34:
[...]

Is er echt niemand die hier ervaringen mee heeft?
Dit is eigenlijk al te vaak voorbij gekomen om nog op in te gaan, maar goed: je moet een port forward op je modem instellen en het aantal UDP poorten in DC++ beperken (proefsgewijs) zodat je VoIP niet uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Portforwaring met de Experiabox werkt goed als ik via een kabeltje verbinding maak. Zodra ik wireless met mijn laptop probeel Azureus te draaien (of een ander programma waarbij een poort open moet staan) gaat het fout. De poorten staan dan niet meer open. Heeft iemand misschien een oplossing, instelling in de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:25:
Portforwaring met de Experiabox werkt goed als ik via een kabeltje verbinding maak. Zodra ik wireless met mijn laptop probeel Azureus te draaien (of een ander programma waarbij een poort open moet staan) gaat het fout. De poorten staan dan niet meer open. Heeft iemand misschien een oplossing, instelling in de Experiabox?
Ik zou in ieder geval je IP adressen vast zetten en gebruik maken van Windows Wireless Zero Configuration mits je XP met SP2 hebt. Hier werkt port forwarding via WLAN zonder enig probleem (ik gebruik echter niet de meegeleverde Siemens Wireless USB adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Zijn er mensen die de experia box icm een belkin access point gebruiken? Ik ben de slechte verbinding nu echt zat en wil dus zo'n AP ertussen zetten, maar ik wil wel graag zeker weten dat het geen conflicten oplevert.

Ik ben deze en deze tegengekomen welke qua prijs wel interessant zijn.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

J.Thermaltaker schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:50:
[...]

telefoon zit gewoon in router, zit goed aangesloten dat weet ik zeker.. heb dit namelijk ook al bij kennisen geinstalleerd en werkte meteen!
Net nog een keer 1369 gebeld en nu maar afwachten.

edit: 1369 gebeld. 4 minuten gewacht, geprobeerd na men mobiel te bellen.. Lukt niet
Dat 'klopt'. Vaak zijn 0900 nummers ed. geblokkeerd vanaf je VoIP account totdat je geporteerd bent. Waarom? Geen idee. Oplossing? Pak de hoorn vd haak, typ ** en dan het 06 nummer / 0900 nummer. Je belt dan het nummer 'via je oude analoge lijn' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:45:
[...]

Ik zou in ieder geval je IP adressen vast zetten en gebruik maken van Windows Wireless Zero Configuration mits je XP met SP2 hebt. Hier werkt port forwarding via WLAN zonder enig probleem (ik gebruik echter niet de meegeleverde Siemens Wireless USB adapter).
Ik gebruik de ingebouwde WLAN kaart van mijn laptop. IP adressen staan vast.

Is het zo, dat als ik mijn poorten forward in het menu via explorer, deze automatisch ook via WLAN geforward worden? Of moet ik dit ergens anders instellen? Windows Wireless Zero staat ingeschakeld bij Configuraiescherm - Services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joker1977 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:17:
Dat 'klopt'. Vaak zijn 0900 nummers ed. geblokkeerd vanaf je VoIP account totdat je geporteerd bent. Waarom? Geen idee.
Gokje: gesprekskosten in de periode voor je portering worden slechts voor je oude lijn geadministreerd en dus niet dubbel. VoIP-bellen naar het vaste net kan nooit uit de klauwen lopen, dus dat nemen ze voor lief. Maar VoIP-bellen naar 0900-nummers en dergelijke willen ze niet zelf voor hun rekening nemen.

Kan iemand (zonder BelOnbeperkt altijd) eens nakijken of VoIP-gesprekskosten voor portering geadministreerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig al bij iemand bekend of de username/password voor voip al vrijgegeven worden is namelijk wel makkelijk op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:20:
[...]

Dit is eigenlijk al te vaak voorbij gekomen om nog op in te gaan, maar goed: je moet een port forward op je modem instellen en het aantal UDP poorten in DC++ beperken (proefsgewijs) zodat je VoIP niet uitvalt.
Ik kan het nergens vinden waar dat op een rijtje is uitgelegd voor de KPN EB...
Ik snap wel dat je porten moet forwarden, maar hoe doe je dat precies en is dit wel veilig? Kunnen er geen andere programma's gebruik van maken? Is mijn EB firewall wel goed genoeg om kwaadaardige gebruikers tegen te houdem?

Jullie kunnnen wel gaan zeggen dat het al 1000 keer langs is gekomen, maar ik word er niets wijzer op...

P.s.
Als ik de volgende link volg: http://www.digimuziek.nl/poorten.htm , wat moet ik dan in het menu access level en filtering mode invullen? Tevens, als ik een wilde gok waag en respectievelijk "custom" en "allow all services in list" invul, dan krijg ik de foutmelding: "HTTP server did not receive required data from the last page."
Ik zit dan in het menu firewall van Siemens / Access Controll / Add Access Rules
Mijn ip adres heb ik opgezocht via cmd / ipconfig.

Kan iemand me dit uitleggen / desnoods e-mail?

[ Voor 32% gewijzigd door ibr op 24-07-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:11:
Vanmorgen m'n IPB aangesloten. Dit verliep probleemloos.
Alleen lukt het me niet om een netwerkverbinding goed te krijgen tussen m'n pc en m'n xbox.

Via FTP kan ik m'n xbox al wel benaderen en ook via 'mijn netwerkocaties'
Met m'n vorige modemrouter (speedtouch 510i) was het geen probleem. Ik gebruik m'n xbox als mediacenter.

Welke instelling mis ik?
Geen.. streaming wil niet werken via de experia.
Het enige dat lukt is via een aparte router x-box en pc met elkaar te verbinden en dan internet via die router te laten lopen.
De gewone mediacenter verbinding,met een mediacenterpc,werkt wel,maar via windows media connect niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jan-E schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:35:
[...]
Gokje: gesprekskosten in de periode voor je portering worden slechts voor je oude lijn geadministreerd en dus niet dubbel. VoIP-bellen naar het vaste net kan nooit uit de klauwen lopen, dus dat nemen ze voor lief. Maar VoIP-bellen naar 0900-nummers en dergelijke willen ze niet zelf voor hun rekening nemen.

Kan iemand (zonder BelOnbeperkt altijd) eens nakijken of VoIP-gesprekskosten voor portering geadministreerd worden?
Natuurlijk wordt dat geadministreerd. Heb voor portering via VoIP en ook direct via de splitter gebeld.
Gesprekken (en kosten) verschenen keurig op bijbehorende factuur.

Wat betreft die blokkeringen, volgens mij moet je na actievering direct 0900 en mobiel kunnen bellen.
Was bij mij in ieder geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hoe moet ik nu mijn poorten forwarden met een wireless verbinding? Met kabeltje gaat het goed, wireless staat alles dicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leolinedance schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:08:
Hoe moet ik nu mijn poorten forwarden met een wireless verbinding? Met kabeltje gaat het goed, wireless staat alles dicht :(
Heb je wireless niet een ander ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Edmund schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:13:
[...]

Heb je wireless niet een ander ip?
Verrek je hebt gelijk! Even fixen, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Mijn vriendin heeft InternetPlusBellen sinds vrijdag. Maar ze kan nog niet naar mobiel bellen. Moet ze eerst de papieren opsturen met haar handtekening? Ze heeft wel al gebeld naar 1369 voor activatie.
Een andere vraag, ze denk dat ze nog steeds de normale telefoon abonement moet betalen. Klopt dit? Of betaalt ze alleen de € 34,95 p/mnd (+ de telefoon kosten)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Jan-E schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:35:
[...]

Dat is het niet. Vanaf het moment dat je VoIP lampje brandt, worden je VoIP gesprekken gefactureeerd (ja, zelfs voor je VRS-call!). Ik vermoed eerder dat het een foute default in de TSM is voordat je nog een MijnKPN-account hebt gemaakt (en gekoppeld aan je VoIP tel. nr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:23:
Vraagje. Mijn vriendin heeft InternetPlusBellen sinds vrijdag. Maar ze kan nog niet naar mobiel bellen. Moet ze eerst de papieren opsturen met haar handtekening? Ze heeft wel al gebeld naar 1369 voor activatie.
Een andere vraag, ze denk dat ze nog steeds de normale telefoon abonement moet betalen. Klopt dit? Of betaalt ze alleen de € 34,95 p/mnd (+ de telefoon kosten)
lees ff 2-3 pagina's terug, daar staat oplossing (work-around). Basically **06-xxxxx intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik kan nu niet in de EB komen...mooi balen als je instellingen wilt veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Laatst online: 12-09 09:04
Ik heb sinds april van dit jaar internetplusbellen en ben er tevreden over. Ik heb sinds kort het fenomeen nieuwsgroepen ontdekt en het werkt perfect. Sinds enkele dagen krijg ik een soms een storing van de internetverbinding die wegvalt. Ik gebruik grabit om te downloaden.
Na een reset van de exp box is er weer verbinding, voip werkt wel.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van de wegvallende internetverbinding?
Ik heb gedacht evt aan een downloadlimiet, maar dit is toch niet van toepassing op internetplusbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joker1977 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:29:
[...]

lees ff 2-3 pagina's terug, daar staat oplossing (work-around). Basically **06-xxxxx intypen.
of doe nog lomper: schakel die blokkering gewoon via mijnKPN uit, werkt nog makkelijker en is een permanente oplossing...

@fv12:
gokje: je downloadproggie blijft bezig met poorten opengooien totdat alle vrije poorten van de eb in gebruik zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Laatst online: 12-09 09:04
hoe kan ik dit checken en evt aanpassen?
afgelopen nacht geen problemen gehad, vanmorgen was de dvd compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:31:
[...]

of doe nog lomper: schakel die blokkering gewoon via mijnKPN uit, werkt nog makkelijker en is een permanente oplossing...
Dat zou de mooiste oplossing zijn, ware het niet dat gedurende portatie er vaak problemen zijn met MijnKPN en blokkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarkey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11-2024

Quarkey

Waterpolo, a way of life

van het weekend surfen en bellen geinstalleer bij mijn opa.
die had zo'n isra doosje 1 voor het inkomende telefoonsignaal.

Probleem was dat ik geen gesprekken kon ontvangen maar wel kon maken.

na heel veel bellen met helpdesk zelf achter het probleem gekomen:

in de handleiding stond dat ik het grijze (iets dikkere) kabeltje moest gebruiken voor het aansluiten, maar daar zitten de aders anders op de stekker. Ik had dus gewoon het cremekleurige kabeltje moeten gebruiken net als in de rest van de aansluiting.

ik weer gebeld om dit te vertellen (om ellende bij andere klanten te besparen), krijg ik te horen dat andere klanten ook wel eens dat probleem hebben.........dat vertellen ze nu pas! :(

dit wilde ik ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
B-Buster schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:09:
Zijn er mensen die de experia box icm een belkin access point gebruiken? Ik ben de slechte verbinding nu echt zat en wil dus zo'n AP ertussen zetten, maar ik wil wel graag zeker weten dat het geen conflicten oplevert.

klein schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Ik krijg net een factuur van Planet binnen.
Het is een erg vreemde factuur, er staat namelijk een totaalbedrag van 0,00 (ja, nul) euro op.
Is dit een foutje van Planet of moet ik de helpdesk weer gaan bellen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
ibr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:46:
Het is een erg vreemde factuur, er staat namelijk een totaalbedrag van 0,00 (ja, nul) euro op. Is dit een foutje van Planet of moet ik de helpdesk weer gaan bellen?...
Is het je opgevallen dat het 0 euro was? Nee? Dat dacht ik al :P.
Jaja, ik weet het eerlijkheid duurt het langst, maarja...

----------------------
Ik denk het niet. Gewoon wifi op de EB uitschakelen. En de router in de DMZ zetten. Hierna netjes alles op je router instellen en klaar is kees.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmund op 25-07-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
fv12 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:28:
Ik heb sinds april van dit jaar internetplusbellen en ben er tevreden over. Ik heb sinds kort het fenomeen nieuwsgroepen ontdekt en het werkt perfect. Sinds enkele dagen krijg ik een soms een storing van de internetverbinding die wegvalt. Ik gebruik grabit om te downloaden.
Na een reset van de exp box is er weer verbinding, voip werkt wel.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van de wegvallende internetverbinding?
Ik heb gedacht evt aan een downloadlimiet, maar dit is toch niet van toepassing op internetplusbellen.
in het begin las ik veel over problemen van de capaciteit van de lijn. Wat ik erg belangrijk vindt is dat het telefoonverkeer 100% blijft werken. Ik download ook veel van nieuwsgroepen. Ondervindt hier iemand nog steeds problemen met het bellen bij veel downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
B-Buster schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:09:

Check voor de zekerheid even of je de IP-range zelf kunt instellen. Belkin gebruikt standaard ook 192.168.2.1-255. Je weet nooit of dat nog problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen vrijdag niet meer bereikbaar. Veel gebeld met helpdesk van Planet, geen resultaat, veel behulpzame helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad, steeds verschillende antwoorden. Ik krijg helaas geen hoge dunk van de helpdesk van Planet. De mensen zijn wel vriendelijk maar ze weten het zelf allemaal niet hoe het werkt lijkt het. En de wachttijden aan de telefooon zijn zeer lang.
Dan maar rechtstreeks met KPN gebeld. Blijkt bij portering en de overzetting op het digitale plafond een en ander misgegaan te zijn. Oplossing in 5 werkdagen. Dus je kunt inclusief het weekend 7 dagen niet bereikbaar zijn. Is op z'n zachts gezegd niet echt netjes. Ondertussen rolde wel de eerste factuur in de (e-mail) bus. Overigens kan ik wel uit bellen. Iemand ook deze ervaring ?? (en ook eventuele oplossingen gehad van KPN ??) Volgens mijn ervaring is IPB nog steeds geen volwaardig en uitgekristaliseerd product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ hierboven: ik heb exact hetzelfde probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, maar soms komt de beller er wel gewoon door. Ik weet niet precies wanneer het is begonnen. Heb Het Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven; mijn ouders hadden dit ook bij Hetnet: ze waren verkeerd aangesloten (gelijk geen splitter meer ertussen en de EB direct op de lijn) door een monteur waardoor ouderwetse telefoontjes niet meer binnenkwamen (nog niet geporteerd) maar moderne (voip) telefoontjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mij is het opgelost! _O_

Een harde reset doet wonderen. Nu maar hopen dat ik geen harde resets meer nodig heb, want ik word een beetje moe van het steeds maar opnieuw instellen van het port-forward-gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Het is een erg vreemde factuur, er staat namelijk een totaalbedrag van 0,00 (ja, nul) euro op.
Is dat je eerste factuur? Zo ja... geen probleem. Planet Internet's eerste factuur is altijd 0.00 euro omdat je waarschijnlijk nog geen 'volledige adminstratieve maand' bent aangesloten.

De volgende rekening bevat dan je 'niet volledige' periode (1e aansluitmaand) en de volgende maand. Daarna begint de facturering 'gewoon te lopen' per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Gister ad ik weer KPN gebeld omdat ik nog niet bij MijnKPN stond dat internetplusbellen.
Nog een keer 1369 gebeld.. En toen stond het er wel.
Alleen onder MijnKPN staat nergens activatie code, als je gaat zoeken kan ik hem invoeren. Maar zegt ie dat de code fout is.. Kan het zijn omdat ik hiervoor ook al Direct-Adsl had?
Of dat ik nog niet geporteerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Thermaltaker schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:17:
Gister ad ik weer KPN gebeld omdat ik nog niet bij MijnKPN stond dat internetplusbellen.
Alleen onder MijnKPN staat nergens activatie code, als je gaat zoeken kan ik hem invoeren. Maar zegt ie dat de code fout is.. Kan het zijn omdat ik hiervoor ook al Direct-Adsl had?
Dat Direct ADSL maakt niet uit en in de brief met je activatiecode stond wel heel duidelijk dat je expliciet moest zoeken op activatie code. Je hebt toch hopelijk wel de juiste code ingevoerd? Of heb je per ongeluk 1369 ingevoerd als activatiecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Thermaltaker schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:17:
Heb je wel de stappen gevolgd zoals in de IPB installatiehandleiding (vanaf pagina 23)?
of als het planet is: vanaf pagina 26...
Als je het niet op de goede manier activeert zal het IPB kopje nooit verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:22:
[...]

Dat Direct ADSL maakt niet uit en in de brief met je activatiecode stond wel heel duidelijk dat je expliciet moest zoeken op activatie code. Je hebt toch hopelijk wel de juiste code ingevoerd? Of heb je per ongeluk 1369 ingevoerd als activatiecode?
Heb gewoon me activatiecode nummer ingevoerd en GEEN 1369 :)

EDIT: werkt nu wel opeens 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door J.Thermaltaker op 26-07-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dagenlang bellen met de HetNet helpdesk eindelijk internetplusbellen. Maar ik wilde nu het abbo veranderen want dat hebben ze ook nog verkeerd gedaan (eigenlijk is alles verkeerd gegaan) maar kan nu niet verder komen wegens technische storing. Iemand nog meer problemen daarbij.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb dat ook gehad, maar dan bij hetnet.
en al maanden lang een hele hoop problemen.

Mocht je nog een factuur binnenkrijgen en je hebt problemen met je aansluiting, neem dan contact met ze op

Dan hebben ze nl een dubbele order op jou naam staan en dat levert echt een zooi zut op.

Zijn ze bij mij pas na 3 maanden achtergekomen en ik kan sindsdien eindelijk mijn IPB goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:37:
[...]
Check voor de zekerheid even of je de IP-range zelf kunt instellen. Belkin gebruikt standaard ook 192.168.2.1-255. Je weet nooit of dat nog problemen oplevert.
Je kunt desnoods ook de range van de EB aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Edmund schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:48:
[...]

Je kunt desnoods ook de range van de EB aanpassen.
Ok, bedankt voor de reacties.

Ik ga hem over een weekje ofzo maar eens bestellen, en dan zal ik eens zien of het wilt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vandaag voor het eerst geen telefoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

joker1977 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:00:
[...]

Is dat je eerste factuur? Zo ja... geen probleem. Planet Internet's eerste factuur is altijd 0.00 euro omdat je waarschijnlijk nog geen 'volledige adminstratieve maand' bent aangesloten.

De volgende rekening bevat dan je 'niet volledige' periode (1e aansluitmaand) en de volgende maand. Daarna begint de facturering 'gewoon te lopen' per maand.
Nee, geen eerste factuur; tweede factuur.
Op de eerste factuur staat wel het goede bedrag maar een een foute klantnummer...
Gebeld met Planet, moet maar afwachten (tot het misging?)...

Edit:
Ander probleem: als ik iemand probeer te bellen krijg altijd een in gesprek toon. Harde reset nodig of afwachten?

[ Voor 12% gewijzigd door ibr op 26-07-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:04:
[...]
Ander probleem: als ik iemand probeer te bellen krijg altijd een in gesprek toon. Harde reset nodig of afwachten?
Hier ook, en ik kan IPB nummers ook niet bereiken via mijn mobiel. (storingstoontje).
Lijkt erop dat er een behoorlijke storing is.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:32:
[...]

Hier ook, en ik kan IPB nummers ook niet bereiken via mijn mobiel. (storingstoontje).
Lijkt erop dat er een behoorlijke storing is.
Idd: weer een storing ... :/

Overigens lijkt het erop dat deze storing weer op is gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even twee vragen waarvan 1 naar aanleiding van bovenstaande berichten :)

- Als er een storing is met bellen, blijft de internetverbinding gewoon in stand toch?
- Hoelang is de gemiddelde aansluittijd/aanvraagtijd van InternetPlusBellen met een analoge lijn? Ik heb hier niets over kunnen vinden op de site van KPN eigenlijk.. Ook in de laatste 3 topics heb ik er maar weinig/niets over kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:02:
Ik heb even twee vragen waarvan 1 naar aanleiding van bovenstaande berichten :)

- Als er een storing is met bellen, blijft de internetverbinding gewoon in stand toch?
- Hoelang is de gemiddelde aansluittijd/aanvraagtijd van InternetPlusBellen met een analoge lijn? Ik heb hier niets over kunnen vinden op de site van KPN eigenlijk.. Ook in de laatste 3 topics heb ik er maar weinig/niets over kunnen vinden..
Gemiddeld 3 tot 4 weken en dan een dag of 8 voor de portering.
Meestal blijft de internet aansluiting werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:46:
Sinds afgelopen vrijdag niet meer bereikbaar. Veel gebeld met helpdesk van Planet, geen resultaat, veel behulpzame helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad, steeds verschillende antwoorden. Ik krijg helaas geen hoge dunk van de helpdesk van Planet. De mensen zijn wel vriendelijk maar ze weten het zelf allemaal niet hoe het werkt lijkt het. En de wachttijden aan de telefooon zijn zeer lang.
Dan maar rechtstreeks met KPN gebeld. Blijkt bij portering en de overzetting op het digitale plafond een en ander misgegaan te zijn. Oplossing in 5 werkdagen. Dus je kunt inclusief het weekend 7 dagen niet bereikbaar zijn. Is op z'n zachts gezegd niet echt netjes. Ondertussen rolde wel de eerste factuur in de (e-mail) bus. Overigens kan ik wel uit bellen. Iemand ook deze ervaring ?? (en ook eventuele oplossingen gehad van KPN ??) Volgens mijn ervaring is IPB nog steeds geen volwaardig en uitgekristaliseerd product.
Zelfde gehad vorige week (zie post paar pagina's terug). Na de portering kon ik ook niet meer gebeld worden. Ook KPN gebeld en na veel verschillende figuren aan de lijn te hebben gehad kreeg ik eindelijk iemand die wist hoe het zat. Er schijnt een server in de regio (regio Alphen a/d Rijn) die de portering regelt die in storing staat/stond. Sinds afgelopen maandag kan ik weer gebeld worden, netjes opgelost.

Hopelijk kan je er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Ik ben van plan naar IPB over te stappen maar wil graag mijn huidige Sitecom MIMO wireless ADSL-router en laptop-kaartje blijven gebruiken want dat (Mimo => extra bereik) werkt prima.

Verder heb ik nu een webserver achter de sitecom draaien die het ook moet blijven doen.

Hoe moet ik dat straks aanpakken?

Ik dacht het volgende te doen:
- Wireless in EB-box uitzetten
- Sitecom Wan-poort aansluiten op netwerkaansluiting van EB-box
- Via DHCP krijgt Sitecom een Ip-adres van EB-box
- Firewall in EB-box uitzetten en als DMZ-bestemming het IP-adres geven van de Sitecom
- verder de Sitecom gebruiken als wireless router zoals vroeger, dus met draadloze laptop en webserver.

Gaat dit zo werken, of zie ik het verkeerd? Heeft iemand een vergelijkbare configuratie?

P.s. krijg je zoiezo altijd de wifi-USB adapter in je installatiepakket (via Planet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Weer een storing, de 3e deze maand. :(

http://www.telegraaf.nl/i..._slachtoffer_storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Sinds gisteren krijg ik dit als ik de doorschakelingen van de lijn van mijn vriendin er af wil halen.
Ze is 2 weken op vakantie met haar ouders en had vast doorgeschakeld naar mobiel omdat ze een aantal belangrijke telefoontjes verwacht.
Echter met haar t-mobile toestel is daar geen bereik dus wilde ik het doorschakelen naar het nummer van haar vader,vodafone,die wel bereik heeft.
Op het moment dat je het probeert krijg je:

"Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.

Foutmelding:
nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: org.xml.sax.SAXException: Fatal Error: URI=null Line=17: The markup in the document following the root element must be well-formed. "

Ze is nu dus op vast onbereikbaar en KPN kan er niets aan doen zegt ze.

in een verdere poging om een ander telefoonnummer aan een poort te koppelen en deze dan te veranderen komt dan deze melding:
CPE not found error (TSM-5006) Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.
Foutmelding:
0727-150406324: Er is een technische fout opgetreden.
Foutcode:
999
Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.
Foutmelding:
0727-150518615: No session available, StartDialog must be called first
Foutcode:
900

en bij de key voor draadloos internetten staat: rg.wifi.keytype.null hetgeen je niet kunt veranderen.

Hoe bedoel je,er is iets mis bij KPN ?

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 27-07-2006 15:06 . Reden: aanvulling foutcodes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ook niet als je het volgende uitvoert:

# 21 # (om doorschakelin die actief is op te heffen)

Toets * 21 * Toets dan het (mobiele) telefoonnummer waarnaar u wilt doorschakelen en sluit af met #
Je hoort nu een kiestoon en iedereen die belt wordt meteen doorgeschakeld

Met de toetsencombinatie # 21 # zet je het direct doorschakelen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze melding al 3 dagen maar dan bij HetNet. Kan niks veranderen. Hetnet zegt dat vrijdag om 13.00 uur alles opgelost is. Ik wilde dat ik het nooit besteld had. Als het zaterdag niet allemaal werkt ga ik ze in gebreke stellen en proberen van het abbo af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
supermm schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:09:
Ook niet als je het volgende uitvoert:

# 21 # (om doorschakelin die actief is op te heffen)

Toets * 21 * Toets dan het (mobiele) telefoonnummer waarnaar u wilt doorschakelen en sluit af met #
Je hoort nu een kiestoon en iedereen die belt wordt meteen doorgeschakeld

Met de toetsencombinatie # 21 # zet je het direct doorschakelen uit
Ja.. maar ik kan niet bij de telefoon ;) het moet online gebeuren,er was een sleutel afgebroken en het slot is vervangen.. "mijn" sleutel zit aan haar bos in Gran Canaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mailtje gekregen dat IPB installatie opgeleverd is. Gisteren werkte alles al naar behoren. KPN helpdesk is belofte nagekomen. Echter ik heb geen goed gevoel bij Planet.......
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.