Toon posts:

@home digitaal.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 13:51
Samsung DCB-B270 heeft geen analoog audio out? :(
"gebruiksvriendelijke" = stripped to the bone?
http://www.samsung.com/nl..._20070411_0000337692.asp#

Ziet iemand enig voordeel in dat ding?
... of is het beter de voorganger van Samsung nog te kopen?

Hoe bevalt deze:
Humax Duovisio iPVR-9200C
https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=3116&cmd=product

[ Voor 17% gewijzigd door Joepi op 14-04-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:20:
[...]

Ging idd van 7,95 naar 8,95. En nu dus nog een euro er bovenop. Destijds werd ook al gezegd dat dat voor huidige en toekomstige uitbreidingen was. En nu betaal je nog eens voor die huidige uitbreidingen (+ 4 'zinnige' zenders). Ik ben niet gek, @Home :').
Zou het technisch nou zo moeilijk zijn om echt een individueel pakket samen te kunnen stellen? ik zou graag alleen de BBC kanalen erbij willen hebben, Arte en de "Holland Doc-kanalen",voor 0,50 euro per kanaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ja, niet onmogelijk, maar wel lastig, omdat je dan per kanaal rechten via decryptie-sleutels moet geven. Nu kan dat relatief eenvoudig voor groepen kanalen worden gedaan en voor een aantal kanalen individueel.

Verder zit je met het punt dat niet elk kanaal dezelfde kostprijs heeft, dus een uniform prijsmodel word lastig, wat het administratief ook lastiger maakt en zelfs verliesgeven kan zijn. Voorbeeld zijn de thema-kanalen van de publieke omroep. Daar heb je het alleen over de kosten van het doorgeven, maar dan krijg je waarschijnlijk bedragen van 0,01 per maand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Alles wat "free to air" is, zou sowieso gratis bij @home moeten zijn, want daarvoor moeten ze ook niet betalen!
Dus: de hele BBC, ARD, RAI, TVE enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Daar moet @home helaas wel voor betalen. Herdistributie.

Betalen per kanaal kan overigens technische gezien blijkbaar wel.

RAI is overigens maar gedeeltelijk FTA, en BBC is officieel niet buiten de UK te ontvangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2007 15:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Fijn ding!

Maar misschien kun je beter hier lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...

Bij mij is er ineens 18.95 afgeschreven van mn rekening... mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:08:
Hmm...

Bij mij is er ineens 18.95 afgeschreven van mn rekening... mis ik iets?
Dit is volgens mij het standaard bedrag voor je Essent TV abonnement? Voorheen werd dit bedrag op een andere wijze verrekend (via energie-rekening misschien) maar sinds enkele maanden wordt dit apart van je rekening afgeschreven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14:26
Is bij UPC ook sinds half jaartje gesplits t.o.v. ENECO rekening. Verschilt wel per plaats overigens waar je woont en afspraken met ENECO & Home/UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:14:
[...]

Dit is volgens mij het standaard bedrag voor je Essent TV abonnement? Voorheen werd dit bedrag op een andere wijze verrekend (via energie-rekening misschien) maar sinds enkele maanden wordt dit apart van je rekening afgeschreven.
Hmz... Dat is hier dus vervelend :{ TV staat bij mn ouders, digitaal is hier... :) Dus als ik het over laat schrijven naar mijn huidige adres moet dat gefixt zijn?

Vorige maand ging er gewoon nog 8.95 af namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Mijn 2 weken zijn inmiddels al een tijdje voorbij, maar nu blijven alle zenders staan in de zenderlijst.

Als ik naar zo'n zender ga zegt de decoder E19 preview periode verlopen. Wel netjes zo, maar blijven die zenders er nu eeuwig tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 25-09 21:45
Pino64 schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:38:
Mijn 2 weken zijn inmiddels al een tijdje voorbij, maar nu blijven alle zenders staan in de zenderlijst.

Als ik naar zo'n zender ga zegt de decoder E19 preview periode verlopen. Wel netjes zo, maar blijven die zenders er nu eeuwig tussen staan?
Euh ja ? :)

Die preview mode krijg ik ook altijd als in mijn decoder aanzet..
Ik heb de basis digitale tv + Sport1, en alle zender blijven natuurlijk gewoon zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino64 schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:38:

wat je hier tegen kan doen is zorgen dat je een eigenlijst met zenders aanmaakt die je dan kan aflopen zodat je die andere zenders niet meer krijgt te zien.

Let wel dat als je hierna overstapt naar extra zenders je die dan nog wel in je My favourites moet zetten anders zie je die namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik altijd wel grappig vind is dat je gewoon de teletekst van bijv. BBC3 en BBC4 kunt ontvangen en bekijken, ook al heb je verder geen abonnement op Digitaal Extra en dus verder geen beeld op die extra zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:35:
Wat ik altijd wel grappig vind is dat je gewoon de teletekst van bijv. BBC3 en BBC4 kunt ontvangen en bekijken, ook al heb je verder geen abonnement op Digitaal Extra en dus verder geen beeld op die extra zenders.
Is op de satelliet ook, teletekst van b.v. SBS6 kan je ook ontvangen zonder smartcard van Canal Digitaal dan bijvoorbeeld. Teletekst is nooit encrypted :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:38:
Is op de satelliet ook, teletekst van b.v. SBS6 kan je ook ontvangen zonder smartcard van Canal Digitaal dan bijvoorbeeld. Teletekst is nooit encrypted :).
Dat hangt van je provider af. Bij Multikabel zijn in principe alle data streams encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RG2005 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:36:
[...]

Dat hangt van je provider af. Bij Multikabel zijn in principe alle data streams encrypted.
Hmm, ohw, het kan dus wel? Dan zullen ze het wel niet doen ivm. onnodige belasting ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:00:
Hmm, ohw, het kan dus wel? Dan zullen ze het wel niet doen ivm. onnodige belasting ofzo :).
Het maakt het er qua belasting inderdaad niet makkelijker op voor de ontvangers als ook de teletekst en eventueel de DVB ondertiteling datastreams gecodeerd zijn. Veel providers zullen er dan ook voor kiezen om dit niet te doen en de codering te beperken tot de video en audio datastreams zoals bijvoorbeeld @Home doet. Maar ja, ga dat maar eens uitleggen aan Multikabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Eindelijk! _/-\o_
Philips heeft een softwareupdate voor oome home gebakken en het heeft all mijn probs weggevaagd => als je die DCR2020/03 hebt: doen!
http://www.digitalekabelt...coder/philips/index.shtml

[ Voor 17% gewijzigd door Joepi op 03-05-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik heb nu met @home sinds 1 mei een nieuwe zenderlijst bij digitaal extra.
Alleen klopt ie niet helemaal. Als ik namelijk The Box opzoek in mijn lijst
en daar naar toe zap krijg de Hallmark Channel en als ik dus naar Hallmark
zap krijg ik The Box. Ook heb ik op veel plekken in mijn lijst "NOT_COMPLETED"
staan. En ik er zijn een aantal zenders verdwenen.

Iemand anders hier ook last van ?

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Naresh schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:01:
Ik heb nu met @home sinds 1 mei een nieuwe zenderlijst bij digitaal extra.
Alleen klopt ie niet helemaal. Als ik namelijk The Box opzoek in mijn lijst
en daar naar toe zap krijg de Hallmark Channel en als ik dus naar Hallmark
zap krijg ik The Box. Ook heb ik op veel plekken in mijn lijst "NOT_COMPLETED"
staan. En ik er zijn een aantal zenders verdwenen.

Iemand anders hier ook last van ?
Zenders opnieuw laten zoeken en indelen did the trick for me..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
Occy74 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:04:
[...]
Zal ik effe proberen.

Maar hebben we nu ook minder zenders of ligt dit aan mij ?>

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOT_COMPLETED verschijnt bij kanalen die van transport stroom veranderd zijn (een stuk of 20 bij de kabel boer waar ik werk). Alle digitale zenders worden namelijk in bundels op 1 frequentie verstuurt. Nu als een zender van het ene naar het andere wordt verplaatst (of verwijderd) klopt de zender lijst niet meer die opgeslagen is in de decoder (dit is een soort plain tekst bestand is mij verteld).

Met het opnieuw laten zoeken naar alle kanalen wordt er een nieuw bestand gedownload waarin de goede informatie staat.

PS. Veel dingen deden Casema Multikabel en @home al samen (zoals het laten ontwikkelen van de samsung decoders), vóór de samen voeging, maar nu gaan ze natuurlijk nog veel meer samen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn videorecorder aangesloten (ik weet het, heerlijk old fashioned en nog niet in het bezit van een PVR of een DVD-recorder) op de digitale ontvanger (Humax). Op zich krijg ik de normale zenders wel gewoon te zien, maar de extra zenders (Digitaal Extra) krijg ik niet door op mijn videorecorder. Dit moet toch wel mogelijk zijn, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
Occy74 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:04:
[...]
Het probleem is opgelost. Ik deed vrijdag de decoder aan en
het probleem was verholpen. Geen NOT_COMPLETED meer
alle zender staan nu goed...

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
@home heeft de enigste zender (journaal24) die in het digitale pakket zit en die ik regelmatig keek weer in het extra pakket gestopt. Ik ben van dit soort acties eigenlijk niet zo gecharmeerd, maar het is niet geheel verbazingwekkend natuurlijk, het past prima in de strategie om mensen eerst te lokken (daarom ook de preview periode) en daarna te laten betalen :)

Maargoed, het is gelukkig (gratis) bij de NOS te zien op internet, het is alleen jammer dat digitenne geen BBC heeft .. anders was ik al overgestapt. Dat zou toch gauw 60 euro schelen op jaarbasis.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat houdt dat 'programma reserveren' in?
Werkt dat alleen met een harddisk recorder?
Heb zelf alleen de digitale ontvanger (Humax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zitten er vast mensen die meer weten van digitale TV dan ik. ;)

'k Heb eens een vraagje:
Vandaag heb ik me een Sony Bravia LCD TV gekocht, de 40V2000 om precies te zijn,
en ik kijk momenteel analoog.
'k Vind de beeldkwaliteit niet zo super, maar als ik een DVD insteek is het schitterend!

Nu is mijn vraag:
Als ik een DigiBox koop, zou mijn probleem dan opgelost zijn?
M'n provider is Belgacom.
'k Wil gewoon scherper beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je analoge zenders blijf je houden... dus die kan je natuurlijk gewoon gebruiken in combinatie met je videorecorder. opnemen van een digitale zender terwijl je zelf de analoge variant bekijkt is een optie...

OK, ikke snap! Maar...hoe bekijk ik de analoge variant? Bij mij worden de digitale zenders weergegeven via E2 (externe kanaal). Ga ik echter naar mijn 'gewone' kanaal, dan krijg ik ruis/blauw scherm.

Is hij dan wel goed aangesloten? De coax-kabel in de digitale ontvanger en die met een scartkabel verbonden aan de TV. Hoort het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dat hoort zo. Maar om gewone analoge kanalen te bekijken, moet er nog een COAX in de ingang van de tv worden gestoken. Anders krijgt de analoge tuner van de tv geen signaal waarop ie af kan stemmen.

Via de SCART van de digitale ontvanger word alleen het beeld en geluid weergegeven van de digitale zender waarop de Digitale TV box is afgestemd. (Het kabel-signaal word dus niet via de SCART verlengd).

Als je een COAX-uitgang op je digitale tv box hebt zitten (meestal het geval), kun je deze via een COAX-kabel aansluiten op de COAX ingang van de tv.

@NiTroXiuS: Waarschijnlijk. Digitaal beeld is beter/scherper als analoog beeld, alhoewel het ook kleine nadelen heeft (voornamelijk digitale artifacts vanwege de compressie en traag zappen). MAAR hoe slecht is het beeld precies? Wat voor stekkertjes zitten er aan de COAX-kabel? Volledig metaal, of met een plastic kapje?

Als je storingen, ruis of een onscherp beeld hebt, duidt dat op een probleem met de kabelinstallatie. Digitale tv is hier minder gevoeliger voor, maar als het signaal te slecht is, krijg je ook bij dgitale tv vervelende problemen (piepend/krakend geluid, blokjes, schrokkerig beeld of soms geen toegang tot zenders). Los daarvan, ik zou sowieso voor Digitaal gaan met een 40inch LCD.

@defiant: Was er ook achter gekomen. Persoonlijk vind ik het een schande. Publieke zenders in het extra pakket als opvulling stoppen? Snap niet eens dat dat mag.

[ Voor 43% gewijzigd door Klaus_1250 op 06-05-2007 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De videorecorder is met de digitale ontvanger aangesloten via een scartkabel. Die 2e coax-kabel waar jij het over hebt. Die moet dus in de TV...maar het andere uiteinde? In de VCR of de digitaole ontvanger? Sorry, ik = noob op technisch gebied.

En...mocht dat alles in gereedheid zijn, dan moet ik op mijn 'normale' zender de analoog doorgestuurde kanalen kunnen zien?

Even op een rijtje:

- digitale ontvanger met TV verbonden via scartkabel
- digitale ontvanger met VCR verbonden via scartkabel
- coaxkabel vanuit huis (waar 'ie binnenkomt) met digitale ontvanger verbonden via scartkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:13:
@NiTroXiuS: Waarschijnlijk. Digitaal beeld is beter/scherper als analoog beeld, alhoewel het ook kleine nadelen heeft (voornamelijk digitale artifacts vanwege de compressie en traag zappen). MAAR hoe slecht is het beeld precies? Wat voor stekkertjes zitten er aan de COAX-kabel? Volledig metaal, of met een plastic kapje?

Als je storingen, ruis of een onscherp beeld hebt, duidt dat op een probleem met de kabelinstallatie. Digitale tv is hier minder gevoeliger voor, maar als het signaal te slecht is, krijg je ook bij dgitale tv vervelende problemen (piepend/krakend geluid, blokjes, schrokkerig beeld of soms geen toegang tot zenders). Los daarvan, ik zou sowieso voor Digitaal gaan met een 40inch LCD.
Als ik op een afstand zit van 2 tot 3 meter, is het beeld goed.
Van dichterbij is het toch niet echt super.

M'n COAX-kabel is zelf-gemaakt, bestaande uit het ronde stukje, met de kabel eraan bevestigd en een metalen plaatje erop, maar als behuizing heb ik een plastiek kapje errond.

Nu heb ik een nieuw "probleem" gezien, en dat is dat m'n geluid een beetje later komt als ik een DVD kijk. 't Is geen dure DVD-speler, en het toestel is via SCART verbonden.
Als je er op begint te letten, is het enorm storend.

'k Heb geen spijt van m'n aankoop, maar 'k denk dat ik er nog niet vanaf ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:29:
[...]

Nu heb ik een nieuw "probleem" gezien, en dat is dat m'n geluid een beetje later komt als ik een DVD kijk. 't Is geen dure DVD-speler, en het toestel is via SCART verbonden.
Als je er op begint te letten, is het enorm storend.
Ik heb ook dit 'lipsync' probleem bij het bekijken van dvd's. E.e.a. ligt soms ook aan de dvd zelf en niet aan de speler. Ik vraag me echter af of het bij mij aan de speler ligt of aan de tv die het geluid vertraagt doorgeeft. Als ik namelijk via mijn digitale ontvanger (die via de optische uitgang ook is aangesloten op mijn receiver) naar een programma kijk en het geluid via de tv (scart) én via de receiver weergeef, zit daar een kleine vertraging tussen.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:26:
De videorecorder is met de digitale ontvanger aangesloten via een scartkabel. Die 2e coax-kabel waar jij het over hebt. Die moet dus in de TV...maar het andere uiteinde? In de VCR of de digitaole ontvanger? Sorry, ik = noob op technisch gebied.

En...mocht dat alles in gereedheid zijn, dan moet ik op mijn 'normale' zender de analoog doorgestuurde kanalen kunnen zien?

Even op een rijtje:

- digitale ontvanger met TV verbonden via scartkabel
- digitale ontvanger met VCR verbonden via scartkabel
- coaxkabel vanuit huis (waar 'ie binnenkomt) met digitale ontvanger verbonden via scartkabel
Ik heb het als volgt aangesloten:

-Inkomende coaxkabel op de digitale ontvanger.
-Vanuit de digitale ontvanger ga ik vervolgens met een tweede coaxkabel naar de VCR.
-Vanuit de VCR met een derde coaxkabel naar de tv.

Dit is nu wel vaak doorgelust en daardoor is het analoge beeld op de tv wat minder van kwaliteit maar ik kijk alleen nog maar digitaal.

Verder heb ik dan uiteraard de digitale ontvanger via een scartkabel op de tv aangesloten, en de VCR ook met scart op de tv en niet op de ontvanger want die geeft alleen een signaal-uit op de scartaansluitingen dus dan kun je de video niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:26:
Die moet dus in de TV...maar het andere uiteinde? In de VCR of de digitaole ontvanger?
In de digitale ontvanger, mits die ook een COAX-uitgang heeft (meestal het geval). Om die manier worden de signalen van de tv-aanbieder via de digitale ontvanger (die ze gebruikt voor digitale tv) doorgelust naar de tv, die dan de analoge signalen eraf kan plukken.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:29:
[...]

Als ik op een afstand zit van 2 tot 3 meter, is het beeld goed.
Van dichterbij is het toch niet echt super.
Dat is denk ik vrij normaal, zeker omdat de tv het beeld upscaled (tv heeft een hogere resolutie als het standaard analoge tv signaal, wat je gaat zien aan het beeld als je van dichtbij kijkt).
M'n COAX-kabel is zelf-gemaakt, bestaande uit het ronde stukje, met de kabel eraan bevestigd en een metalen plaatje erop, maar als behuizing heb ik een plastiek kapje errond.
Ik zou aanraden om de stekkers te vervangen door modellen die geheel van metaal zijn (zoals die van Hirschmann), zodat je geen storingen van buitenaf op de kabel krijgt van bv DVB-T.

[ Voor 46% gewijzigd door Klaus_1250 op 06-05-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:49
ff een vraagje over de decoders... k heb een Sony bravia 40w besteld. maarja omdaar nu met scart een decoder op aante slutien ziet er ook niet uit volgens mij. zijn er decoders met een HDMI uitgang oid? (of composiet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Reloader schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:00:
ff een vraagje over de decoders... k heb een Sony bravia 40w besteld. maarja omdaar nu met scart een decoder op aante slutien ziet er ook niet uit volgens mij. zijn er decoders met een HDMI uitgang oid? (of composiet?)
Alleen HD decoders hebben een hdmi uitgang.
Op dit moment is er voor @home nog maar een, die van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:22
Reloader schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:00:
Composiet levert slechter beeld op dan scart, ik denk dat je component bedoelt.
Ik vind de beeldkwaliteit van de 'gewone' Samsung decoder via scart op onze tv's (Panasonic 37 en 42" plasma) best heel behoorlijk. Ligt er ook een beetje aan wat je kijkafstand is. Ik kan helaas niet vergelijken met de HD decoder, die schijnt toch nog beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:22:
Ik zou aanraden om de stekkers te vervangen door modellen die geheel van metaal zijn (zoals die van Hirschmann), zodat je geen storingen van buitenaf op de kabel krijgt van bv DVB-T.
't Probleem is dat mijn kabel naar beneden gaat, en toch zeker 15 meter lang is, als het niet meer is.
Dit is nooit echt een groot probleem geweest, maar nu merk ik toch wel dat het niet zo aangenaam is om op deze manier naar zo'n TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
job schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:03:
[...]

Alleen HD decoders hebben een hdmi uitgang.
Op dit moment is er voor @home nog maar een, die van samsung.
en die is klote? :X

want de humax met hdd recorder komt heel goed uit de tests...

(graag een HD decoder met HDD recorder erin (A))
ben nogal veeleisend haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Neuh, klote is die niet.
Ik geloof dat hij sinds de laatste firmware update wel vrij goed werkt.
Alleen doet de hdmi met sommige tv's nog wat moeilijke

Een HD met HDD is nog niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
Joepi schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:34:
Eindelijk! _/-\o_
Philips heeft een softwareupdate voor oome home gebakken en het heeft all mijn probs weggevaagd => als je die DCR2020/03 hebt: doen!
http://www.digitalekabelt...coder/philips/index.shtml
Wat had je dan voor problemen, ik heb de update ook gedaan en het heeft nog niet mogen baten.

Ik heb eigelijk geen problemen met deze decoder, ja een.

En dat is dat ie om de haverklap vastloopt, en dat ik hem dan moet resetten voor ik weer tv kan kijken, zeer vervelend.

Wie heeft dit ook meegemaakt en weet een oplossing.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 19:45
Ik weet niet of deze vraag al is gesteld, alleen ik vond het lezen van 26 pagina's toch teveel van het goede. :D

Stel dat je dus zo een decoder neemt en digitale TV van @home,kan je daar dan ook meerdere tv's op aansluiten of heb je per TV en decoder nodig?

Ik las wel dat je de analoge signaal behoudt dus zou het mogelijk zijn om één TV digitaal te maken en de rest gewoon analoog? Ik heb namelijk geen zin om 4 decoders te kopen :s

Nu heb ik gewoon 4 TV's analoog aangesloten met een paar versterkertjes.. Je kent het wel.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:52

TheVMaster

Moderator WOS
gebruikershaes schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:59:
Ik weet niet of deze vraag al is gesteld, alleen ik vond het lezen van 26 pagina's toch teveel van het goede. :D

Stel dat je dus zo een decoder neemt en digitale TV van @home,kan je daar dan ook meerdere tv's op aansluiten of heb je per TV en decoder nodig?
Per tv één decoder (je tuner zit in je decoder..dusss)....
Ik las wel dat je de analoge signaal behoudt dus zou het mogelijk zijn om één TV digitaal te maken en de rest gewoon analoog? Ik heb namelijk geen zin om 4 decoders te kopen :s
Zo heb ik het hier ook. één tv digitaal de rest gewoon analoog
Nu heb ik gewoon 4 TV's analoog aangesloten met een paar versterkertjes.. Je kent het wel.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen weekend ook digitale tv van @Home op een Sony 40V2500 LCD. Ik heb die nieuwe Samsung decoder (DCB-B270R).

Nu kreeg ik gisteren regelmatig 'geen signaal' , wegvallend beeld. Als ik op de zenderinformatie kijk zie ik dat ik een signaal heb van 76% / 100%. Wat dat ook mag betekenen. Is dit een zwak signaal ? Of meer dan genoeg ? Is dat wegvallende beeld op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:15
Wie heeft er ervaring met het volgende?
Ik ben onlangs verhuisd en ik krijg op het nieuwe adres mijn digitale ontvanger niet meer aan de praat. Ik heb hem gereset naar fabrieksinstellingen en daarna de instellingen uit de installatiehandleiding weer ingevoerd. Bij het zoeken naar zenders zegt de ontvanger simpelweg: installatie mislukt.
Ik heb een standaard philips digitale ontvanger.

Als ik de kabel rechtstreeks in de tv plug heb ik wel gewoon de beschikking over analoge tv. Volgens de @home postcodecheck kan ik op mijn nieuwe adres wèl tv digitaal krijgen

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniekyTunes schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:50:
Wie heeft er ervaring met het volgende?
Ik ben onlangs verhuisd en ik krijg op het nieuwe adres mijn digitale ontvanger niet meer aan de praat. Ik heb hem gereset naar fabrieksinstellingen en daarna de instellingen uit de installatiehandleiding weer ingevoerd. Bij het zoeken naar zenders zegt de ontvanger simpelweg: installatie mislukt.
Ik heb een standaard philips digitale ontvanger.

Als ik de kabel rechtstreeks in de tv plug heb ik wel gewoon de beschikking over analoge tv. Volgens de @home postcodecheck kan ik op mijn nieuwe adres wèl tv digitaal krijgen
ben je binnen of buiten je voorgaande postcode gebied verhuisd? indien buiten heb je je postcode setting ook aangepast met de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
ik heb onderstaande gegevens gebruikt:

code:
1
2
3
Postcode       Freq. in MHz  Netwerknr.
9700 t/m 9893      369,00             9700
9601 t/m 9632      369,00             9700

bovenste is oude postcode, onderste is nieuwe.. Na de reset van de digitale ontvanger heb ik deze gegevens opnieuw ingevuld.
edit: en dan nog zou hij toch moeten zeggen dat hij wel signaal ontvangt?

[ Voor 11% gewijzigd door MindWarp op 08-05-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Hebben jullie btw ook last dat Sport1 met regelmaat weg valt en dan opeens op Sailing Channel zitten. Heb de zenderlijst al ververst, dan is het even afgelopen en daarna begint het weer met NOT COMPLETED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 19:45
TheVMaster schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:02:
[...]

Per tv één decoder (je tuner zit in je decoder..dusss)....

[...]

Zo heb ik het hier ook. één tv digitaal de rest gewoon analoog

[...]
Tnx! nu nog alleen een decoder halen dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
graag advies gevraagd!

@home digitaal hebben we al, alleen nu moet een PVR bij.. OF
Samsung DCB-P850R
of
Humax 9200C

ik neig zelf naar de HUMAX ivm goede testresultaten!

wat zouden jullie doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniekyTunes schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:19:
ik heb onderstaande gegevens gebruikt:

code:
1
2
3
Postcode       Freq. in MHz  Netwerknr.
9700 t/m 9893      369,00             9700
9601 t/m 9632      369,00             9700

bovenste is oude postcode, onderste is nieuwe.. Na de reset van de digitale ontvanger heb ik deze gegevens opnieuw ingevuld.
edit: en dan nog zou hij toch moeten zeggen dat hij wel signaal ontvangt?
zou inderdaad gewoon moeten werken als je kijkt naar netwerknummer en frequentie.
Heb je aaardige buren? misschien dat je de kastje eens bij hun er tussen kan hangen, moet namelijk ook gewoon dan beeld kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de nieuwe zenderindeling echt totaal nergens op slaan... de logica mis ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Reloader schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:44:
graag advies gevraagd!

@home digitaal hebben we al, alleen nu moet een PVR bij.. OF
Samsung DCB-P850R
of
Humax 9200C

ik neig zelf naar de HUMAX ivm goede testresultaten!

wat zouden jullie doen?!
Humax!!! Is WAY beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humax rules , heb eerst de

Modbreak:spam

[ Voor 73% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04
Alleen jammer dat ie slechts in het zilver beschikbaar is..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:19:
[...]

zou inderdaad gewoon moeten werken als je kijkt naar netwerknummer en frequentie.
Heb je aaardige buren? misschien dat je de kastje eens bij hun er tussen kan hangen, moet namelijk ook gewoon dan beeld kunnen geven
Goed idee! Buren hebben ook net TV Digitaal ontvangen.. eens vragen of het daar wel werkt en zo ja, of mijn digitale ontvanger er ook even tussen mag.. Misschien doe ik wel iets simpels fout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hey mensen,

Ik kijk @Home Digitaal op een Sony 40" LCD. Nu vind ik het beeld eigenlijk ronduit matig. Ik zie veel blokjes, streepjes en puntjes en overduidelijke JPEG achtige compressievlekken.

Is dit vanwege het kijken op een groot scherm ? Valt me toch vies tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 09:29
Ligt eraan naar welke zender je kijkt, sommige zenders (zeker baby tv, extreme sports, sailing channel) hebben een lage bitrate. Zenders als nederland 1,2 en 3 moeten wel een hoge kwaliteit hebben. Als dit niet het geval is zit je te dicht voor je televisiescherm en kan je beter meer afstand nemen, bij lcd zie je de artefacts namelijk veel sneller als je dichtbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Blokjes en streepjes komen bijna altijd door een te laag signaal. Oorzaak van dat lage signaal is vaak brakke bekabeling.
Daarnaast moet je op de tv alle digitale beeldverbeteraars uitschakelen... die veroorzaken ook veel problemen.
Wat de grootte van het scherm betreft.. bij een groot scherm moet je ook wat verderweg gaan zitten.

Ned 1, 2 en 3 zijn toch wel de zenders met de beste kwaliteit. Die moeten de vergelijking met dvd makkelijk aan kunnen. Geeft je dvd speler goed beeld, dan zou je decoder dat ook moeten kunnen.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 14-05-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:19:
Ik vind de nieuwe zenderindeling echt totaal nergens op slaan... de logica mis ik..
Ja daar wil ik dus ook over klagen! Ik had in het begin moeite met de kanaal indeling maar nu ben ik echt de draad kwijt. :( Ik kan daarnaast ook niet meer in mijn menu van mijn samsung decoder (zo'n std ding). Blijkt dat ik ooit een pincode heb ingevoerd maar nu weet ik het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De samsung heeft een bug die de pincode veranderd.
Je kan de helpdesk van @home bellen om de pincode weer te resetten naar de standaard waarde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:35:
[...]

Ja daar wil ik dus ook over klagen! Ik had in het begin moeite met de kanaal indeling maar nu ben ik echt de draad kwijt. :(
LiveShop op 11! Nu begin je terug te betalen voor het accepteren van een "goedgekeurde" decoder :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:59:
[...]

LiveShop op 11! Nu begin je terug te betalen voor het accepteren van een "goedgekeurde" decoder :7.
Zijn er nog 'betere' decoders voor 99 euro dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
neuh ze zijn allemaal even goed... (of slecht)

Dat liveshop op elf zit is een dealtje tussen liveshop en @home. Liveshop betaald hiervoor aan @home.

[ Voor 53% gewijzigd door Julius op 14-05-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Zijn er nog 'betere' decoders voor 99 euro dan?
Alphacrypt, maar daar moet je dan nog een ontvanger bij kopen, komt wat duur uit.
Julius schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:09:
Dat liveshop op elf zit is een dealtje tussen liveshop en @home. Liveshop betaald hiervoor aan @home.
Niks om als consument blij van te worden dus, dat @home überhaupt die macht heeft..

[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 14-05-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een 37" full HD scherm van Sharp, nu zat ik te kijken naar HDTV van @home, en de bijbehorende Samung decoder, alleen staat er bij de specs:

"Resolutie: 1080i, 720p, 576p, (576i)"

Dus geen 1080p.... is het nu de moeite waard om €300 voor zon kastje neer te leggen en die paar HD zenders erbij te nemen, of kan ik beter wachten op een decoder die wel 1080p ondersteunt?
Ook vroeg ik me af of deze decoder uberhaupt wel zal werken op deze TV. Misschien iemand hier met wat advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:42:
Ik zit hier met een 37" full HD scherm van Sharp, nu zat ik te kijken naar HDTV van @home, en de bijbehorende Samung decoder, alleen staat er bij de specs:

"Resolutie: 1080i, 720p, 576p, (576i)"

Dus geen 1080p.... is het nu de moeite waard om €300 voor zon kastje neer te leggen en die paar HD zenders erbij te nemen, of kan ik beter wachten op een decoder die wel 1080p ondersteunt?
Ook vroeg ik me af of deze decoder uberhaupt wel zal werken op deze TV. Misschien iemand hier met wat advies?
Welke Samsung decoder heb je dan ?

HDTV zenders zijn nog lang geen 1080p en dat zal voorlopig zo blijven dus een decoder die 1080p ondersteund heeft ook weinig nut. Das ook de reden geweest dat ik geen Full HD TV heb gekocht want je betaald meer voor iets wat je niet gebruikt en wat toekomst betreft duurt het even voordat er genoeg 1080p materiaal is.

Ik vind trouwens HDTV zenders (Film1, Sport1, Discovery en NG) prachtig eruit zien op mijn 50" Samsung plasma (720p) icm Samsung 360R die via HDMI aangesloten wordt,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Inderdaad, 1080p HDTV zenders, reken er voorlopig maar niet op. Als die er binnen 5 jaar zijn is het héél snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer, ook al is 720p natuurlijk ook heel mooi. Blijft t voorlopig dus nog even wachten op een betaalbare Blu-ray speler (of toch maar een ps3), voordat ik van 1080p mag genieten.
Betreffende decoder is dezelfde Samsung DCB-H360R. Heb nu nog zo'n standaard prutding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:14:
Wel jammer, ook al is 720p natuurlijk ook heel mooi. Blijft t voorlopig dus nog even wachten op een betaalbare Blu-ray speler (of toch maar een ps3), voordat ik van 1080p mag genieten.
Betreffende decoder is dezelfde Samsung DCB-H360R. Heb nu nog zo'n standaard prutding.
Blu-Ray of HD-DVD speler kun je wel kopen ja maar ook hierbij is het dezelfde verhaal; apparaat is veel te duur plus er zijn bijna geen Blu-Ray of HD- DVD schijfjes dus hiermee zal het ook nog "even" duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
met de komst van de ps3 in nederland is mijn vermoeden dat de blu-ray schijfjes nu in grotere getallen op de markt gaan komen, kwestiie van tijd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julius schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:37:
met de komst van de ps3 in nederland is mijn vermoeden dat de blu-ray schijfjes nu in grotere getallen op de markt gaan komen, kwestiie van tijd dus...
Wie weet...heb wel ooit ergens gelezen dat een PS3 koper gemiddeld ook 3 Blu-Ray films koopt bij PS3 dus het zou best kunnen dat Blu-Ray door PS3 vooruit gaat.

Heeft iemand laatste tijd last van brakke ondertiteling bij Discovery HD ? Soms heb ik hellemaal geen ondertiteling en soms loopt het niet synchroon. Heb een Samsung H360R. Instellingen staan op auto maar als ik handmatig op dut zet helpt het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik betwijfel dat Discovery DVB-subs zou gebruiken, zullen wel gewoon burnsubs zijn hoor (net als bij b.v. Film1). En daar heb je 0,0 invloed op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:54:
Ik betwijfel dat Discovery DVB-subs zou gebruiken, zullen wel gewoon burnsubs zijn hoor (net als bij b.v. Film1). En daar heb je 0,0 invloed op :).
Nee hoor, ze gebruiken gewoon fixed-font ondertitels, bij mij wel iig ;)

Ik kan de transparantie van achtergrond wel wijzigen in het menu van de decoder maar het blijft bagger. Subs van Film 1 of bv National Geographic HD zijn wel burnsubs / DVB (toch ?) en dat leest veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Nee hoor, ze gebruiken gewoon fixed-font ondertitels, bij mij wel iig ;)

Ik kan de transparantie van achtergrond wel wijzigen in het menu van de decoder maar het blijft bagger. Subs van Film 1 of bv National Geographic HD zijn wel burnsubs / DVB (toch ?) en dat leest veel prettiger.
Je kan de transparantie wijzigen? Hmm, interessant/apart, dan zijn het wel DVB-subs :P.

Burnsubs zijn in het beeld ingebrand zoals bij Film1, RTL, SBS etc. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
BBC1 en BBC2 hebben ook DVB-subs (voor doven en slechthorenden). Verbaas me er eigenlijk over dat zij zo'n beetje de enigste zijn, maar aan de andere kant, de meeste hard- en software geven subs erg slecht weer ten opzichte van burned subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:37:
[...]

Je kan de transparantie wijzigen? Hmm, interessant/apart, dan zijn het wel DVB-subs :P.
Hmm, ik dacht juist andersom. Discovery heeft dus inderdaad DVB subs zoals je eerder zei en wel in de vorm van letter tekencodes denk ik wat z'on beetje de slechtste kwaliteit heeft naar mijn menning.

Er schijnen 3 soorten van DVB subs te zijn als ik deze bron mag geloven:

DVB - ondertiteling (lettertekencodes)
DVB - ondertiteling (bitmap)
DVB - teletekst

Na verder zoeken kwam ik hier die het volgende beweerd:

DVB ondertiteling werkt net als ondertiteling op DVD's. Er wordt niet aangegeven welke tekst er moet komen te staan, maar er de vorm van de letters wordt door de zender meegestuurd (bitmaps). Daarom heeft de zender exacte controle over vorm, kleur en plaats van de titels. .

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:01
Is er meer bekend over de Samsung bug die de pincode wijzigd?
Of toch maar Hlpdsk bellen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
die bug is er al een tijdje, de enige oplossing is inderdaad de helpdesk bellen, zij kunnen de pincode (als enige) resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand van jullie wel eens het volgende meegemaakt?

Een kennisje heeft zowel TV digitaal als Internet nu van @home. Humax decoder voor de tv en de motorola surfboard met Netgear wireless router voor het internet.

probleem dat ze hebben is dat wanneer men wireless op internet gaat de tv alleen maar streepjes en blokjes geeft met beeld en als men de netgear uitdoet, dan is het gewoon goed beeld.

nu zou je denken dat alles misschien te dicht bij elkaar staat en daarom stoort. Helaas, dat dacht ik eerst ook. De humax staat bij de TV terwijl de netgear net buiten de meterkast is gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:56:
BBC1 en BBC2 hebben ook DVB-subs (voor doven en slechthorenden). Verbaas me er eigenlijk over dat zij zo'n beetje de enigste zijn, maar aan de andere kant, de meeste hard- en software geven subs erg slecht weer ten opzichte van burned subs.
Duitse zenders kan je dit ook bij doen alsmede ook AC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het kan zeker zo zijn dat het draadloze signaal van de laptop instraalt op de decoder.
Zo'n decoder is namelijk niet afgeschermd voor dat soort dingen.
Kijk eens of het verplaatsen van apparatuur (laptop/decoder) nog uitmaakt.. En met verplaatsen bedoel ik dan zeker een meter of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Klintk als een niet goed aangesloten systeem. Je kabelinternet stuurt signalen terug over de kabel. Als jij de retourfilter (geloof ik, kan ook anders heten) niet goed hebt aangesloten, worden die signalen ook naar je tv gestuurd, die daar niet mee overweg kan.

Oftewel: controleer of alles volgens de voorschriften is opgehangen, inclusief alle kastjes, splitters etc van @home.

O ja, instralen is bullshit, zeker op deze afstanden. Staat het ding er bovenop, dan zou het kunnen, maar op deze afstand is t bullshit.

[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 29-05-2007 17:33 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klopt, er is een splitter nodig om TV en internet te scheiden. Daar zal wel iets niet goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Wat zou kunnen is dat er instraling plaats vind op de kabel, doordat deze niet adequaat is afgeschermd, maar gezien de frequenties van wifi en geringe sterkte van het signaal, lijkt me dit stug.

Verder, is het niet dat de retour-signalen op een verschrikkelijk lage frequentie zitten? Ik heb hier de upstream op 53Mhz, ver beneden die van tv-signalen. Kan me alleen voorstellen dat dat voor problemen kan zorgen als het filter-circuit in de modem gaar is en je storingen krijgt op bovenfrequenties (niet de goede term, maar weet ff niet meer de juiste :-( ). Downstream zit volgens mij wel tussen de tv-frequenties, maar zie niet hoe je daar storingen van kan krijgen.

Kun je eens een andere wifi-router proberen? En wat gebeurt er als je hem zo ver mogelijk van de Humax aansluit? (ergens op de eerste of tweede verdieping) En is het probleem op alle kanalen? Probleem ook aanwezig als je de router NIET aansluit op de modem?

Om het eea volledig te begrijpen denk ik dat er iets meer info moet komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 29-05-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Groentenboer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:32:
Klintk als een niet goed aangesloten systeem. Je kabelinternet stuurt signalen terug over de kabel. Als jij de retourfilter (geloof ik, kan ook anders heten) niet goed hebt aangesloten, worden die signalen ook naar je tv gestuurd, die daar niet mee overweg kan.

Oftewel: controleer of alles volgens de voorschriften is opgehangen, inclusief alle kastjes, splitters etc van @home.

O ja, instralen is bullshit, zeker op deze afstanden. Staat het ding er bovenop, dan zou het kunnen, maar op deze afstand is t bullshit.
Als het filter stuk is zou je dat ook merken met normaal internet.
Aangezien er specifiek wordt gesproken over draadloos vraag ik me af of bij bedraad internet ook problemen zijn.

Instralen is geen bullshit, ten eerste weet jij niet de afstand waar het hier over gaat.
Ten tweede weet je niet of de tv ontvanger misschien tussen de meterkast (plaats router) en laptop inligt. Ten derde heb ik zelf ook last van instraling gehad. Die kastjes zijn echt slecht ontworpen (vwb instraling). Sommige draadloze koptelefoons en draadloze telefoons kunnen ontzettend op de decoder storen, ja ook op enkele meters afstand. Vooral met de samsung had ik last van allerleid stralingen.

Het zou natuurlijk best een kapot filter kunnen zijn, maar met de beperkte info die Spyroman ons geeft zou het alles kunnen zijn.
Gewoon wat dingen proberen om oorzaken uit te sluiten. Eenvoudigste en goedkoopste oplossing is even wat onderdelen op andere plaatsen neer te zetten. Bekabeling vervangen is wel kostbaar, aardig tijdsintensief en zou ik pas als laatste doen.

Overigens kunnen retoursignalen van je internetmodem weinig kwaad op je tv.
Heb het hier nou al 5 jaar prima werkend zonder filter what so ever. Digitale tv ziet er piek fijn uit, analoge tv is dankzij meters kabels en 10 tv's (leuk zo'n studentenhuis) matig. Internet zit op de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Dan ben eigenwijs ofzo.

Niet voor niets zitten die filters erbij, denk je wel? Dat t bij jou werkt, dat kan, maar is geen garantie dat het bij anderen werkt. Oftewel, controleer eerst maar of het juist is aangesloten. De symptomen die Spyroman geeft zijn typisch voor een installatie zonder filter. En waarom geen blokjes als de netgear er niet aan hangt? Dan wordt er niets verstuurd, dus geen signalen, dus geen ruis.

Instraling hoeft niet eens zozeer het probleem van de decoder te zijn, maar vaker is de bron van de straling het probleem. En dan inderdaad draadloze koptelefoons, zeker de wat goedkopere. Ook (goedkopere) telefoons en adapters kunnen dat soort zaken veroorzaken, vaker op je surroundsystem oid, nauwelijks in je decoder.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Groentenboer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:07:
Dan ben eigenwijs ofzo.

Niet voor niets zitten die filters erbij, denk je wel?
Vooral omdat de kabelboeren geen troep op hun netwerk willen.
Ik heb het filter er tussenweg gehaald omdat @home zo slim was om er destijds een filter bij te leveren die het signaal verdeelde in 3 frequentie delen: 1 voor tv, 1 voor internet en 1 voor radio.
Niemand kon daardoor nog radio van de coax afhalen.

Zonder filter werkt trouwens prima. En vaak beter dan het pruts systeem aan filters (twee stuks) die @home er tegenwoordig er bij levert. 2 filters, dus 2 keer demping en dus al een kutsignaal waarmee je aanvangt.

Ja, het probleem kan de bekabeling zijn.. Maar daar hebben we gewoonweg teweinig info voor om te kunnen beoordelen. Ik ageer alleen op het feit dat jij stelde dat instraling bullshit is, en dat het bijna wel de bekabeling moet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 29-05-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Weet iemand of @home de Teletext stream van Veronica/Jetix ook onder encryptie heeft zitten? Mijn software zegt van wel en kan Teletext van Veronica/Jetix ook niet bekijken, maar ik twijfel eraan of dat correct is...

Mijn Regio is Roosendaal (1111).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke decoder is op dit moment beter? De Samsung, Philips of de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Klaus_1250 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:54:
Weet iemand of @home de Teletext stream van Veronica/Jetix ook onder encryptie heeft zitten? Mijn software zegt van wel en kan Teletext van Veronica/Jetix ook niet bekijken, maar ik twijfel eraan of dat correct is...

Mijn Regio is Roosendaal (1111).
Poeh, goede vraag.
Als ik de smarcard uit m'n decoder trek werkt de teletekst niet meer.
Maar ik weet niet of dat wel wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een tweetal samsung decoders (930940 en 270) en woon dus in Athome gebied. Nu wil ik graag weten of ik mijn decoder kan gebruiken icm Casema of UPC?

Job bedankt voor je reactie en inderdaad ik bedoelde de serie nummers die je net schreef _/-\o_ :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

UPC werkt met nagravision en de smartcards zitten intern in hun decoders.
Daarmee zal het je sowieso niet lukken.

Casema werkt net als @home met irdeto2, dus dat geeft geen probleem.

Voor mensen die de type nummers niet herkennen. Dagi bedoelt dus de: DCB-9401R & DCB-B270R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
job schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:33:
[...]

Poeh, goede vraag.
Als ik de smarcard uit m'n decoder trek werkt de teletekst niet meer.
Maar ik weet niet of dat wel wat zegt.
Ben iets verder, lijkt er inderdaad op dat ook de teletext onder encryptie zit :-( PMT instelling van de Alphacrypt aanpassen verhelpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wellicht een stomme vraag, maar wat is de beste oplossing om het digitaal signaal door te lussen?

Ik heb nog twee tv's, beide ongeveer op 10 meter afstand.

Kan ik de VCR uitgang gebruiken om het signaal door te lussen?

Ik weet dat alle tv's dan dat signaal kijken, maar dat is geen probleem.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat bedoel je met doorlussen? En wat bedoel je met digitaal signaal?
Het digitale signaal komt nu namelijk op al je tv's binnen.. daar heb je geen vcr voor nodig.

Wil je het beeld wat je decoder uitpoept.. op alle tv's hebben?? ja, daar kan je in principe een vcr voor gebruiken. Geweldig beeld ga je er niet mee krijgen.. dus als het zenders zijn die al in het analoge basispakket zitten dan is het een beetje overbodig.
Je kan ook een losse tuner kopen, maar dat kan best prijzig worden.

Gebruike je een vcr dan moet je er voor zorgen dat je deze vcr aansluit (doorlust) voor alle andere tv's.
Je signaal kwaliteit op de overige tv's zal waarschijnlijk wel verminderen, maar dat moet je maar voor lief nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 08-06-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Film/muziek zenders door het gehele huis beschikbaar maken, probleem is dat deze ongeveer 10 meter verder op staan.

Het zou mooi zijn als ik bestaande splitter in de huiskamer kan gebruiken om het signaal vanaf de decoder door te sturen.

Zou ik dan het beste een vcr met een coax uit ofzo kunnen gebruiken? Dan moet ik even op marktplaats rond kijken haha.

[ Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 08-06-2007 21:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dit mogelijk?
We hebben nu “TV Basis” 15,49 we willen het volgende:
Kaartje “TV Digitaal Extra” 9,95 + “TV HD” 3,95 pm
Extra kaartje “TV Digitaal Extra” 4,- pm
Extra kaartje “TV Digitaal” 10,- per jaar
Dus is het mogelijk 3 kaartjes te namen met verschillende abonnementen.
Of is het zo als je “TV Digitaal Extra” hebt alle extra kaartjes dat ook hebben. En je dus per extra kaartje 4,- pm betaald.

En nog een vraagje ik heb nu boven een breedbeeld waar het beeld niet super is de andere tv boven is wel goed maar is een kleine 4:3 tv maar vrijdag komt er een grote LCD tv beneden en gaat de 4:3 weg en komt de breedbeeld van beneden daarvoor in de plaats. We hebben wel goeie kabels en conrectoren van Hirschmann, maar als ik digitaal heb wordt het beeld dan beter. Of krijg je direct blokjes met een niet super stek signaal. Anders moet ik op zoek naar een goeie Hirschmann versterker. Wat is jullie ervaring met meerder breedbeeld tv´s en TV digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pimpimmers schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:33:
Is dit mogelijk?
We hebben nu “TV Basis” 15,49 we willen het volgende:
Kaartje “TV Digitaal Extra” 9,95 + “TV HD” 3,95 pm
Extra kaartje “TV Digitaal Extra” 4,- pm
Extra kaartje “TV Digitaal” 10,- per jaar
Dus is het mogelijk 3 kaartjes te namen met verschillende abonnementen.
Of is het zo als je “TV Digitaal Extra” hebt alle extra kaartjes dat ook hebben. En je dus per extra kaartje 4,- pm betaald.

En nog een vraagje ik heb nu boven een breedbeeld waar het beeld niet super is de andere tv boven is wel goed maar is een kleine 4:3 tv maar vrijdag komt er een grote LCD tv beneden en gaat de 4:3 weg en komt de breedbeeld van beneden daarvoor in de plaats. We hebben wel goeie kabels en conrectoren van Hirschmann, maar als ik digitaal heb wordt het beeld dan beter. Of krijg je direct blokjes met een niet super stek signaal. Anders moet ik op zoek naar een goeie Hirschmann versterker. Wat is jullie ervaring met meerder breedbeeld tv´s en TV digitaal.
Vanaf 1 juli betaal je voor iedere smartcard van TV-home waarop het extra gedeelte actief is het volledige bedrag. € 9.95 per Extra pakket wordt het dan. Ik heb dit per brief van @home doorgekregen en kan tot 1 juli mijn abonnement(en) per brief opzeggen.

Wat hier staat klopt per 1 juli dus niet meer.

"*** Per 1 juli 2007 wijzigt de naam van TV Digitaal Extra in TV Digitaal Totaal."

V.w.b. de beeldkwaliteit. Dit zou geen probleem mogen worden, je zou er v.w.b. de beeldkwaliteit op vooruit moeten gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2007 09:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:04:
[...]

Vanaf 1 juli betaal je voor iedere smartcard van TV-home waarop het extra gedeelte actief is het volledige bedrag. € 9.95 per Extra pakket wordt het dan. Ik heb dit per brief van @home doorgekregen en kan tot 1 juli mijn abonnement(en) per brief opzeggen.

Wat hier staat klopt per 1 juli dus niet meer.

"*** Per 1 juli 2007 wijzigt de naam van TV Digitaal Extra in TV Digitaal Totaal."

V.w.b. de beeldkwaliteit. Dit zou geen probleem mogen worden, je zou er v.w.b. de beeldkwaliteit op vooruit moeten gaan.
Pfff dat is toch niet normaal meer.
Nouja dan maar 2 kaartjes eerst, wat al aso veel geld is.
Met 2 kaartjes ga ik dus van ~15,- naar ~39 euro 8)7 (2x Extra/Totaal + 1x TV HD)
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste