OK, na de eerste kleine bevingingen nu wat meer uitleg.

Ik krijg de muis na een dag intensief gamen (vooral DoD) steeds beter onder controle. Ik ben begonnen op 1750 DPI dat was ongeveer zoveel als mijn oude muis.

Zo voelt het toch teminste. De polling rate laat ik lekker op 1000 staan ik zie niet in waarom je dat zou veranderen. Na een paar uurtjes ben ik wat hoger in DPI gegaan.
Elke keer als ik mijn DPI hoger zet dan zet ik mijn ingame muis gevoeligheid iets lager.
Na een half dagje spelen ben ik tot het besluit gekomen dat de muis in principe het nauwkeurigste is op 4000 DPI. En dat lijkt me ook logisch.

Ik heb de laatste 6 uur op 4000 DPI gespeeld met een sense van tussen de 2.0 en 3.0 Ik neig erg naar 2.2 als permanente mouse sens.
Ik moet zeggen het duurt een tijdje voor je de muis onder de knie krijgt. Het is een stuk vermoeiender om zo te spelen. Gelukkig heb ik een pols steun ook al irriteert het ding me na een tijdje.
Ik heb mijn 4 dpi settings voor mijn game profiel op het volgende gezet. 1750 DPI - 2000 DPI - 2250 DPI - 4000 DPI. De knoppen bij het muiswiel zijn super handig !

Als ik sniper class ga of een sniper op pik dan druk ik snel op de knop voor één stand lager in dpi. Hij wisselt dan naar 2250. Dit gebeurt meteen en je merkt er niks van. Omdat mijn mouse sens op 2.2 blijft staan moet ik nu veel langere bewegingen maken als op 4000 DPI en voor de sniper is dat echt wel handig. 3 levels als sniper gespeeld. Resultaat 114 kill 31 deads. Dat is iets beter als wanneer ik echt mijn uiterste best doe op goede sniper maps. Meestal speel ik Assault met de BAR. Dit is het krachtigste wapen in DoD om aan te vallen. 1 hit kan wel 80 HP damage doen. En wat zie ik? Nadat ik warm gespeeld ben doe ik nu gemiddeld 4 hits en 285 HP damage. Dat was eerst maar 2 - 3 hits en nu gemiddeld 3 - 4 hits. De recoil van dit wapen is behoorlijk groot.
Daarom moet je een normale muis naar beneden duwen als je schiet. Met 4000 DPI lijkt er van recoil opeens geen sprake van. Mijn headshots worden helaas niet bijgehouden in DoD maar ik heb gemerkt dat ze een stuk hoger liggen. Ik kan niet zo goed spelen met de garand of de mauser maar met deze super muis heb ik misschien een kansje. Die klasses moet ik dus nog eens gaan proberen
Het is mijn eerste gaming muis ooit die ik koop en voorlopig heb ik absoluut nergens last van.
De muis is superlicht, ligt heel erg goed in de hand en de knoppen zijn lekker groot. Ik heb nog niks last gehad van knoppen die te snel in duwen. Ze duwen veel sneller in maar dat is juist heel handig in games. Nu goed, dus na een half dagje oefenen en tunen logde ik in op mijn favoriete server waar ik momenteel 21ste sta in de ranking. Nu 6 uur later heb ik 781 kills gemaakt en 151 deaths en dat is een heel erg stuk beter als ik normaal speel. Nu ik moet er bij zeggen de laatste dagen ben ik echt in vorm en de tegenstanders vanavond waren niet echt zo goed. De server was ook niet zo vol, op het laatste de hele tijd 5 vs 5 gespeeld. Ik ben nu positie 3 op de server met 2900 punten. Ik had er eerst 1900 en was nummer 21. Dus ja, de muis doet zijn werk.
Muis acceleratie staan uit en ik speel dus op 4000 DPI met mouse sens 2.2. Mijn bewegingen zijn krachtig en snel maar gericht. Spelers die dichtbij zijn zijn nu een stuk makelijker in het hoofd te raken. Zelfs lopend. Na een tijdje krijg je echt feeling met de muis en dan ben je vertrokken.
De exactmat is ook een pareltje. Voelt lekker koud aan en daar hou ik wel van. Mijn pols ligt midden op de muismat en dat voelt wel lekker. Ik speel voornamelijk op de control kant. Die is meer als snel genoeg en zou iets nauwkeuriger moeten zijn als de speed kant.
Ik heb nu alleen nog maar DoD gespeeld en nog geen enkel anders spel. Zometeen nog even TF2 spelen als sniper en eens zien wat dat geeft.
Ik ben super tevreden de muis maakt absoluut waar wat Razer zegt.

Ik kan niet zeggen dat dit de ultieme gaming muis is want de andere heb ik niet getest. Ik kan wel zeggen dat een 6 jaar oude infrarood muis inwisselen voor dit pareltje echt een wereld van verschil is. Daarnet dacht ik, laat ik nog even met mijn oude muis spelen maar het was gewoon niet te doen. Wat een traag onnauwkeurig rot kreng is die oude Itrust

. Na 5 minuten was ik het als kotsbeu en heb ik meteen de Lachesis terug aangesloten. Kijk, en dat soort dingen geven mij echt het gevoel dat ik een goede keus heb gemaakt.
Ik heb nog geen nadelen aan de lachesis gevonden. Hij beweegt heel vlot met zijn hyperglides en is dodelijk nauwkeurig.
In windows zelf moet ik er wel nog aan wennen. In windows staat hij nu op een profiel van 1875 DPI met muis acceleratie aan. Met mijn programmas zoals fruityloop en adobe heb ik nog niet gewerkt maar dat komt wel.
In totaal heeft het pakket met 140 euro gekost en het was me waard.
Zeker kopen, dit heeft absoluut invloed op je skills vooral als je snelle first person shooter speelt. Maar ook RTS zoals good old AoE 2 zullen door deze muis nog meer kans geven op een overwinning.
Lachesis !!!!!!!!! W00t