Verwijderd

Timba- schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:51:
Ik snap niet waarom mensen nog nieuwe superdeluxe "game" muizen kopen .
Is allemaal te dure gehypte troep .
Weet dan niemand dat de echte professionele spelers nog gewoon met hun mx500's en intelli's spelen ?
Het maakt tegenwoordig niks meer uit welke muis je koop , ze zijn allemaal wel prima .
Je moet gewoon goed zijn en talent hebben .
Wauw, daar zit je er erg naast.
Gamemuizen zijn altijd fijn.
Mijn moeder is lyrisch over de Razer Diamondback 3g.
Het gaat niet om het gamen, het gaat erom hoe fijn de muis werkt.
Gamemuizen zijn op ieder vlak een tandje beter dan een intellimousje, en omdat je je muis _altijd_ gebruikt, zijn ze hun prijs waard (al is 100 euro wel érg veel).

En voor de informatie, ik heb 2 jaar hetzelfde gedacht met een logitech MX310.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 18:40 ]

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik zit er ook over te denken om een nieuwe muis te kopen. Ik heb nu 2x Logitech (MX510 en G5) gehad en ik vind die muizen vrij stevig en wat aan de groote kant. Mijn oog is gevallen op de Razer Diamondback 3G. Kan iemand bevestigen die de overstap heeft gemaakt van zo'n Logitech muis naar een Razer dat deze wat minder LOG zijn?

Computer Specs

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Je kan ook de gewichtjes uit je muis halen, dan is die ook minder log. :) Heb ik ook gedaan bij mijn logi dual optical. (die ik nog steeds heb)

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:06:
Ik zit er ook over te denken om een nieuwe muis te kopen. Ik heb nu 2x Logitech (MX510 en G5) gehad en ik vind die muizen vrij stevig en wat aan de groote kant. Mijn oog is gevallen op de Razer Diamondback 3G. Kan iemand bevestigen die de overstap heeft gemaakt van zo'n Logitech muis naar een Razer dat deze wat minder LOG zijn?
Razer Krait is kleiner als je een klein muisje wil, Diamondback is wel minder hoog dan de G5.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
SCIxX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:22:
Je kan ook de gewichtjes uit je muis halen, dan is die ook minder log. :) Heb ik ook gedaan bij mijn logi dual optical. (die ik nog steeds heb)
gewichtjes in een muis slaan sowieso nergens op, liever zo licht mogelijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik wil toch nog even wat dingetjes kwijt :)

Waarom heb ik de G9 van logitech.. en de Lachesis.

Sommige mensen hebben een Kleding_tik of een Schoenen_tik enz.....

Sinds 5 jaar geleden heb ik een Muizen_tik ... kan er ook nix aan doen :)

Meestal koop ik een nieuwe muis als er weer 1 op de markt komt, in dit geval de G9 en de Lachesis en deze 2 zijn op dit moment toch wel een stapje vooruit. Je merkt gewoon dat de reactie van de muis erg snel is zonder rare bijwerkingen.
Daarnaast gebruik ik nu 2200 DPI met een lage sens en geen acceleratie .... dit is zoooo lekker spelen :) het aimen met een railgun voelt ook zeer strak aan :) Als je veel gamed zoals ik kan je dit echt wel waarderen.

Toen ik de G9 uit de doos haalde dacht ik eerst ook van "dat weet ik niet" komt dit wel goed :)
hij is gewoon een stuk korter dan de andere muizen .... maar na 2 week spelen dacht ik van "wow" wat gaat dit lekker.

Toen kwam de Lachesis ... dit voelt vertrouwder aan dan de G9 ..... ook een fijne muis... maar ik heb nooit geen geluk met razer muizen ( die van mij rammelt ) maar goed dat even terzijde ....en natuurlijk deze speelt ook lekker en heeft minder gewenning nodig.

Pluspunten Logitech G9:

1. Zeer degelijk (2 grips) small/wide
2. Gewicht precies goed (met gewichtjes te zwaar)
3. Dpi switch (veel beter dan op de G5 enz)
4. Scrollwiel is geweldig !!!!!
5. Lasertechniek werkt super op de G9
6. Software is erg uitgebreid .. en werkt zonder problemen

Pluspunten Lachesis:

1. Vorm (heeft weinig tot geen gewenning nodig)
2. Lasertechiek ook hier heel goed
3. Rechter buitenkant 2 extra buttons (voormijzelf een nadeel)

Alles bij_elkaar genomen denk ik dat je niet de fout in kan gaan met beide muizen...

Mijn keuze gaat wel uit naar de G9 omdat deze meer "allround" is dan de Lachesis ... dit mede door het scrollwiel bij de Lachesis vind ik hem een beetje gammel aanvoelen (dit had veel beter gekund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen willen gewichtjes in hun muis zodat de muis stop als ze er geen kracht meer op zetten (bij een gladde ondergrond). Dit is handig voor het aimen. Als je op een stoffenmuismat speelt dan heb je (lijkt mij) geen gewichtjes meer nodig, dan is hoe lichter hoe beter. Ik heb nu de DB 3G op een stoffen ondergrond en dit is echt de allerbeste combo imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
RoaDHouse schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:50:
Ik wil toch nog even wat dingetjes kwijt :)

Waarom heb ik de G9 van logitech.. en de Lachesis.

Sommige mensen hebben een Kleding_tik of een Schoenen_tik enz.....

Sinds 5 jaar geleden heb ik een Muizen_tik ... kan er ook nix aan doen :)

Meestal koop ik een nieuwe muis als er weer 1 op de markt komt, in dit geval de G9 en de Lachesis en deze 2 zijn op dit moment toch wel een stapje vooruit. Je merkt gewoon dat de reactie van de muis erg snel is zonder rare bijwerkingen.
Daarnaast gebruik ik nu 2200 DPI met een lage sens en geen acceleratie .... dit is zoooo lekker spelen :) het aimen met een railgun voelt ook zeer strak aan :) Als je veel gamed zoals ik kan je dit echt wel waarderen.

Toen ik de G9 uit de doos haalde dacht ik eerst ook van "dat weet ik niet" komt dit wel goed :)
hij is gewoon een stuk korter dan de andere muizen .... maar na 2 week spelen dacht ik van "wow" wat gaat dit lekker.

Toen kwam de Lachesis ... dit voelt vertrouwder aan dan de G9 ..... ook een fijne muis... maar ik heb nooit geen geluk met razer muizen ( die van mij rammelt ) maar goed dat even terzijde ....en natuurlijk deze speelt ook lekker en heeft minder gewenning nodig.

Pluspunten Logitech G9:

1. Zeer degelijk (2 grips) small/wide
2. Gewicht precies goed (met gewichtjes te zwaar)
3. Dpi switch (veel beter dan op de G5 enz)
4. Scrollwiel is geweldig !!!!!
5. Lasertechniek werkt super op de G9
6. Software is erg uitgebreid .. en werkt zonder problemen

Pluspunten Lachesis:

1. Vorm (heeft weinig tot geen gewenning nodig)
2. Lasertechiek ook hier heel goed
3. Rechter buitenkant 2 extra buttons (voormijzelf een nadeel)

Alles bij_elkaar genomen denk ik dat je niet de fout in kan gaan met beide muizen...

Mijn keuze gaat wel uit naar de G9 omdat deze meer "allround" is dan de Lachesis ... dit mede door het scrollwiel bij de Lachesis vind ik hem een beetje gammel aanvoelen (dit had veel beter gekund)
LOL, ik was net bij de Media Markt en kocht ook de G9...Nu heb ik 2 High end muizen rofl
De G9 voelt idd ook super goed aan, beetje weer de vorm van de MX310. Veel ruimte voor duim en hij voelt ook lekker aan, niet meer dat harde materiaal van de G5...
Nu ga ik de G9 nog uitgebreid testen en dan gooi ik 1 van de 2 weer de deur uit. Ik ga ook nog wel een review van de G9 schrijven

De Lachesis is echt een goede muis maar heeft wat nadelen...
Voordeel is dat hij licht is maar dat kan ook als nadeel werken, vaak in Windows klik ik toch net ff mis omdat de muis ZO licht is dat hij al verplaatst als ik de muis inklik. Je zult dus de Lachesis ook altijd goed vast moeten houden om de goede precisie te krijgen.
+ ik had een keer dat de stroom uitviel van de muis, maar heb het maar 1 keer meegemaakt. (niet in-game overigens) dus niet echt een ernstig probleem.
Ook klikt de Lachesis erg snel, je hoeft maar een klein beetje je vinger te laten rusten en *KLIK* je zit weer in een of ander menu in Windows waar je niet in wilt. Maar daar staat ook weer tegenover dat je ingame net die paar milliseconden snellere reactie krijgt. Ik heb persoonlijk liever het klikken van de G9 dan, want dan klik je tenminste niet steeds per ongeluk iets aan...
Maarja heb gewoon super luxe nu met deze 2 muizen lol :+

[ Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-11-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Hmm ik moet zeggen de G9 voelt echt degelijk aan, misschien nog wel beter dan de Lachesis _O-
Mja zo kun je wel bezig blijven, ik heb iig 2 topmuizen in huis nu.
Maar de G9 is een stuk beter dan de G5, ik voelde bij de Media Markt ook nog ff het verschil tussen de 2. De G5 is sowieso van kut materiaal gemaakt, waar je pijn van aan je vingers krijgt na een tijdje. De G9 is ook "zachter"..
En de laser engine voelt ook goed aan, net als die van de Lachesis. De G5 was af en toe niet helemaal juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Misanthrope schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:48:
[...]

Ik ga ook nog wel een review van de G9 schrijven
Graag :9
Ik ben van plan om een nieuwe muis aan te schaffen en ik d8 aan een G9. Hoe meer reviews hoe beter :)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik ben ook van plan om een G9 aan te schaffen, maar welke muismat pas het best bij deze muis?
een stoffen of een hele gladde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Heb zelf een Corepad C1 XXXL (deurmat size :P)
Werkt goed op stof, maar een kuntstof of glas oid heb ik niet dus kan ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ok, ik heb heel lang gewacht op de lachesis. Heb nog altijd een oude muis van 2002 of zo. Speel zonder muispad gewoon op een houten bureau omdat dat sneller glijd. Nadeel is wel dat de muis soms 360 graden verspringt waardoor ik soms redelijk klote sterf.
Anyway ik ga absoluut voor de Lachesis omdat hoe hoger de resolutie hoe beter.
Ik ga echt voor precisie boven snelheid, maar snelheid is natuurlijk ook belangrijk.
Uit de muis ben ik dus al. Er is geen ander alleen de Lachesis.
Maar de muismat is een andere zaak. Ik zou een redelijk snelle muismat die vooral veel precisie bied en absoluut nooit mag verspringen. Ik dach eerst aan de Exactmat van Razor maar nu lees ik dat die wel eens wil verspringen met een Lachesis. Welke muismat raden jullie aan?
Ik ga voor maximale controle en precisie maar snelheid is natuurlijk ook belangrijk.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Kain_niaK schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:04:
Ok, ik heb heel lang gewacht op de lachesis. Heb nog altijd een oude muis van 2002 of zo. Speel zonder muispad gewoon op een houten bureau omdat dat sneller glijd. Nadeel is wel dat de muis soms 360 graden verspringt waardoor ik soms redelijk klote sterf.
Anyway ik ga absoluut voor de Lachesis omdat hoe hoger de resolutie hoe beter.
Ik ga echt voor precisie boven snelheid, maar snelheid is natuurlijk ook belangrijk.
Uit de muis ben ik dus al. Er is geen ander alleen de Lachesis.
Maar de muismat is een andere zaak. Ik zou een redelijk snelle muismat die vooral veel precisie bied en absoluut nooit mag verspringen. Ik dach eerst aan de Exactmat van Razor maar nu lees ik dat die wel eens wil verspringen met een Lachesis. Welke muismat raden jullie aan?
Ik ga voor maximale controle en precisie maar snelheid is natuurlijk ook belangrijk.
Of je nu 3200 dpi max hebt of 4000 dpi max...dat maakt echt geen hol verschil. Zelfs op 800 dpi kun je evengoed worden. Heeft meer met gewenning te maken. De Lachesis is een top muis, maar de G9 heeft me ook positief verrast hoor. Echt goed qua vorm en ligging in de hand. De Lachesis is toch wat lang. Ze hebben beiden hun voor- en nadelen denk ik. Al vind ik het fijner dat de knoppen niet zo snel indrukken bij de Logitech's. De Lachesis Klikknoppen zijn echt super snel ingedrukt, dat kan een voordeel zijn maar ook als nadeel werken (vooral in Windows)
Ik heb beide muizen, eerst maar eens goed de G9 testen en dan gooi ik 1 van deze 2 eruit. Dus wie weet binnekort wel een gloednieuwe Lachesis te koop voor geinteresseerden 8) (50 euro minimaal denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
Corepad C1 verschillende versies, topmatten!

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Jezus wat is het wazig die muis op te tillen in-game, hij heeft onder zo'n schurend vlak, dat blokkeert enorm bij het optillen van de muis (en ja optillen is echt wel noodzakelijk bij low sens)
Omfg wat vreemd, met die andere behuizing eromheen gaat het iets beter maar ook van dat schuur spul...Vreemde actie van Logitech :S
Nou zo hebben beide muizen wel weer hun minpunten
Misschien een kwestie van wennen, maar als het echt gaat irriteren dan wordt het toch weer ernstig twijfelen tussen de G9 en de Lachesis

[ Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-11-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
FF update: Heb m'n G9 dus teruggebracht naar de winkel...
Het is bijna onmogelijk met deze muis fatsoenlijk te gamen om de simpele reden dat hij niet te verschuiven is in-game. Aan de onderkant zit een soort schurend materiaal dat de muis blokkeert als je hem een stukje optilt om weer naar het midden te gaan. Dit maakte het voor mij onspeelbaar. De muis is qua vorm etc. ZO goed gewoon, minstens even goed als de Lachesis maar hij is in-game gewoon onbruikbaar, weet niet of meer mensen het zo ervaren. Maar ik moet een muis toch zeker wel kunnen optillen (beetje schuin) om de muis te verplaatsen. Bij low sens zit je nogal snel aan het einde van je muismat das toch logisch. Vind het zeer vreemd van Logitech dat ze van dat schurende spul aan de onderkant hebben gemaakt 8)7
Ook die verpakkingen van Logitech irriteren me enorm, je krijgt het nauwelijks fatsoenlijk open. En als je wilt gaan ruilen probeer dan de boel maar weer eens fatsoenlijk in elkaar te krijgen incl achtergrond opvullingen etc. Was er een kwartier mee bezig |:(
Nouja voor mij is de keuze nu dus duidelijk. Lachesis dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik wil alleen even weten of die Exactmat van Razor goed werkt met de lachesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Misanthrope schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:50:
FF update: Heb m'n G9 dus teruggebracht naar de winkel...
Het is bijna onmogelijk met deze muis fatsoenlijk te gamen om de simpele reden dat hij niet te verschuiven is in-game. Aan de onderkant zit een soort schurend materiaal dat de muis blokkeert als je hem een stukje optilt om weer naar het midden te gaan. Dit maakte het voor mij onspeelbaar. De muis is qua vorm etc. ZO goed gewoon, minstens even goed als de Lachesis maar hij is in-game gewoon onbruikbaar, weet niet of meer mensen het zo ervaren. Maar ik moet een muis toch zeker wel kunnen optillen (beetje schuin) om de muis te verplaatsen. Bij low sens zit je nogal snel aan het einde van je muismat das toch logisch. Vind het zeer vreemd van Logitech dat ze van dat schurende spul aan de onderkant hebben gemaakt 8)7
Ook die verpakkingen van Logitech irriteren me enorm, je krijgt het nauwelijks fatsoenlijk open. En als je wilt gaan ruilen probeer dan de boel maar weer eens fatsoenlijk in elkaar te krijgen incl achtergrond opvullingen etc. Was er een kwartier mee bezig |:(
Nouja voor mij is de keuze nu dus duidelijk. Lachesis dus
Schurend vlak? .. ik weet niet wat je daarmee bedoeld, ik til de muis ook vaak op maar ik heb daar echt geen last van.

Ik heb even onder mijn muis gekeken ... maar ik zie geen schurend vlak.

Je hebt de doos er toch wel afgehaald voor dat je ging spelen :P (geintje) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Ik heb ook al ff een Razer Copperhead met een QCK Steelpad en werkt echt heel goed. Hiervoor had ik diverse Logitech's maar me koperkopje vind ik toch veeeeel beter werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Pap3rclip op 01-12-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
RoaDHouse schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:29:
[...]

_O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timba- schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:51:
Ik snap niet waarom mensen nog nieuwe superdeluxe "game" muizen kopen .
Is allemaal te dure gehypte troep .
Weet dan niemand dat de echte professionele spelers nog gewoon met hun mx500's en intelli's spelen ?
Het maakt tegenwoordig niks meer uit welke muis je koop , ze zijn allemaal wel prima .
Je moet gewoon goed zijn en talent hebben .
De MX500 met verhoogde USB polling rate is een van de allerbeste muizen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
RoaDHouse schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:29:
[...]

Schurend vlak? .. ik weet niet wat je daarmee bedoeld, ik til de muis ook vaak op maar ik heb daar echt geen last van.

Ik heb even onder mijn muis gekeken ... maar ik zie geen schurend vlak.

aan de 2 buitenkanten (rechts en links) daar zit een schurend materiaal...
Het werkt iig voor geen meter met games. Vreemd dat jij daar dan geen last van hebt maar ik wil een muis wel snel kunnen optillen en niet dat die blokkeert (stoffen muismat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Misanthrope schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:06:
[...]

aan de 2 buitenkanten (rechts en links) daar zit een schurend materiaal...
Het werkt iig voor geen meter met games. Vreemd dat jij daar dan geen last van hebt maar ik wil een muis wel snel kunnen optillen en niet dat die blokkeert (stoffen muismat)
Ahh.. ik weet nu wat je bedoeld :) ... dat is gewoon de "Cover" ... maar kerel dan moet je hem wel heel erg scheef optillen ... want dan komt idd de cover op de muismat.

Ik til de muis niet erg scheef op dus ik heb daar geen last van ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
RoaDHouse schreef op zondag 02 december 2007 @ 03:51:
[...]

Ahh.. ik weet nu wat je bedoeld :) ... dat is gewoon de "Cover" ... maar kerel dan moet je hem wel heel erg scheef optillen ... want dan komt idd de cover op de muismat.

Ik til de muis niet erg scheef op dus ik heb daar geen last van ....
Ik til een muist blijkbaar onbewust altijd half op...ipv heel dan kan k sneller terug op het midden komen. En daar blokkeerde de muis bij mij dus steeds wtf 8)7
Zo'n probleem ben ik met nog geen andere muis tegengekomen hoor dus er is toch iets vreemds aan de G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:16:
[...]

De MX500 met verhoogde USB polling rate is een van de allerbeste muizen op de markt.
Ja ik heb mij gek gezocht naar de MX500. En bij talloze buitenlandse shops en amazon geprobeerd om hem te bestellen maar het ding is echt onverkrijgbaar. Maar ik denk dat een Lachesis niet veel slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Kain_niaK schreef op zondag 02 december 2007 @ 04:45:
[...]

Ja ik heb mij gek gezocht naar de MX500. En bij talloze buitenlandse shops en amazon geprobeerd om hem te bestellen maar het ding is echt onverkrijgbaar. Maar ik denk dat een Lachesis niet veel slechter is.
De MX_500 is nix bijzonders.. gewoon een hype ..... ook niet met een hoge pollingrate :)

Heb je waarschijnlijk van Es_reality ofzo ..... mousescore 2007

Neem dan een MX_518...

[ Voor 6% gewijzigd door RoaDHouse op 02-12-2007 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dat was idd onzin in die esreality test. De MX500 stond voor zover ik me kan herinneren alleen bovenaan omdat de prijs-prestatie verhouding gemeten werd. In absolute waarden scoorde hij helemaal niet het hoogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Na even diverse reviews en natuurlijk ook de prijzen gecheckt te hebben heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor een MX518. Vond €34 wel een mooie aanbieding (staat niet in de pricewatch, maar gevonden via een andere vergelijkingssite). Dus ben erg benieuwd, als het goed is is hij er over een paar dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb net de Lachesis besteld met een Exactmat en Hyperglides !!!. Wel duur, 127 euro in totaal. Ik ben benieuwd of het zijn voorspellingen waarmaakt. Ik kan echt wel een nieuwe muis gebruiken.
Heb nu een infrarood Itrust muisje uit 2002. Speel zonder muismat op een houten tafel. Elke paar minuten spint mijn karakter 360 of 540 graden in het rond als ik een FPS speel. Ik kan wel met een muismat spelen maar dan beweegt mijn muis niet snel genoeg. Hopelijk komt daar nu eindelijk verbetering in ! Kan ik eindelijk professioneel gaan gamen! Sinds een 4 tal maanden heb ik al een lekker systeempje met een G15 Logitech keyboard maar ik was al die tijd op zoek naar een MX500. Vermits die niet te vinden was heb ik het maar zo gelaten. Maar nu ga ik eindelijk iets fatsoenlijks hebben om mee te gamen. En een goede muis is voor snelle shooters als DoD en CS:S het belangrijkste onderdeel voor een goede prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Kain_niaK schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:58:
Ik heb net de Lachesis besteld met een Exactmat en Hyperglides !!!. Wel duur, 127 euro in totaal. Ik ben benieuwd of het zijn voorspellingen waarmaakt. Ik kan echt wel een nieuwe muis gebruiken.
Heb nu een infrarood Itrust muisje uit 2002. Speel zonder muismat op een houten tafel. Elke paar minuten spint mijn karakter 360 of 540 graden in het rond als ik een FPS speel. Ik kan wel met een muismat spelen maar dan beweegt mijn muis niet snel genoeg. Hopelijk komt daar nu eindelijk verbetering in ! Kan ik eindelijk professioneel gaan gamen! Sinds een 4 tal maanden heb ik al een lekker systeempje met een G15 Logitech keyboard maar ik was al die tijd op zoek naar een MX500. Vermits die niet te vinden was heb ik het maar zo gelaten. Maar nu ga ik eindelijk iets fatsoenlijks hebben om mee te gamen. En een goede muis is voor snelle shooters als DoD en CS:S het belangrijkste onderdeel voor een goede prestatie.
Ik ken het. Ik heb een oude (1e generatie) IntelliMouse Explorer. Op zich een prima muis die fijn in de handen ligt, maar hij is inmiddels enorm verkleurd, ze zijkanten zijn ruw geworden en de onderkant schuurt in plaats van glijdt over mijn bureau heen. Denk niet dat ik een mousepad ga aanschaffen, dan voel ik me altijd zo beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
De Lachesis is gewoon de snelste muis die er nu te krijgen is...
En ik heb de G9 ook getest, teruggebracht naar de winkel. Niet tevreden met het functioneren van de muis, optillen tijdens gamen is veel te moeilijk...dan houdt het al snel op.
De Lachesis is heel goed, lekker zacht materiaal en groot klikvlak. En erg snel, enige minpuntje vind ik dat de muisknoppen nogal erg snel indrukken, bij het gamen is dat niet zo'n punt want dan let je er meer op. In Windows kan het nogal wel eens irriteren. Ook een kwestie van wennen denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door SuX DeLuXe op 03-12-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:07
Misanthrope schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:55:
De Lachesis is gewoon de snelste muis die er nu te krijgen is...
En ik heb de G9 ook getest, teruggebracht naar de winkel. Niet tevreden met het functioneren van de muis, optillen tijdens gamen is veel te moeilijk...dan houdt het al snel op.
De Lachesis is heel goed, lekker zacht materiaal en groot klikvlak. En erg snel, enige minpuntje vind ik dat de muisknoppen nogal erg snel indrukken, bij het gamen is dat niet zo'n punt want dan let je er meer op. In Windows kan het nogal wel eens irriteren. Ook een kwestie van wennen denk ik
Het snel indrukken is natuurlijk heel bewust gedaan om betere resultaten met first person shooters te krijgen, ook de extra gevoeligheid nauwkeurigheid en snelheid (voor een laser de niet laser optische sensor blijft sneller in meter per seconden mogelijke verwerking) is belangrijk. De G9 cover vond ik de cover niet strak aansluiten en heeft een mindere specificatie.
Verder is het een persoonlijke afweging, ik denk dat ik mijn G5 aanhoud (indien ik de lachesis koop) voor windows gebruik indien de knop gevoeligheid me dwars gaat ziiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de diamondback 3G .. die heeft ook van die gevoelige muisknoppen maar je went er wel aan na een tijdje... Je verleert jezelf wel om niet in gekke menu's te komen in windows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Er zijn al aardig wat gebreken van de Lachesis naar boven gekomen.

1. Muis heeft last van lag
2. Cursor verspringt boven de 2000 DPI
3. Pc wil niet opstarten ( groot probleem ) helft van de Lachesis muizen heeft dat.
4. Software is niet betrouwbaar ( driver ) crashed.

Razer zegt hierover het volgende: Muis niet hoger dan 2000 DPI instellen 8)7

Klinkt allemaal niet best... in Japan is de muis al langer beschikbaar .. en veel gamers hebben de muis al aan de kant gegooid ... omdat deze lagged in games en niet betrouwbaar is.

Beetje vreemd allemaal van razer .. muis niet hoger dan 2000 DPI .... LOL .... lekker vaag weer.

Volgens een aantal sites ... kan je nog beter de Deathadder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
Ik heb niet last van al je vier punten. Heb je ook een bron van je verhaal?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Heb verder ook nergens last van met de Lachesis. Had een keer dat de muis geen stroom had bij het booten.
Daarna niet meer gehad, de rest geen last van. Hij werkt perfect, tijdens gamen nog nooit problemen gehad
Maar nu je het idd zegt, ik heb mijn dpi een hele tijd op 4000 gehad, en de cursor is idd een aantal keer versprongen terwijl ik de muis niet eens bewoog.
Maargoed dit zal gewoon met een update van Razer verholpen kunnen worden lijkt mij. En 4000 dpi is me toch te snel eigelijk, heb 'm nu op 2000 dpi.

[ Voor 41% gewijzigd door SuX DeLuXe op 04-12-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
[...]

Op de rommelmarkt zeker. :) Niet om te zeggen dat het een rommelmuis is; ik heb hem ook gehad en het is een goede muis, maar hij is allang niet meer op de markt. Op 500 Hz vond ik hem overigens idd aanmerkelijk beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:12:
[...]
Op de rommelmarkt zeker. :) Niet om te zeggen dat het een rommelmuis is; ik heb hem ook gehad en het is een goede muis, maar hij is allang niet meer op de markt. Op 500 Hz vond ik hem overigens idd aanmerkelijk beter presteren.
Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf hier nog een MX500 gebouwd in een MX518 behuizing maar voor mij presteerde die niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor t eerst aant muizen met mn Diamondback 3G maar vind het best jammer dat de glow aan de zijkant niet zo sterk is als de afbeeldingen doen geloven. Ook jammer dat het Razer logo op de achterkant niet verlicht is... had ik wel verwacht (gezien de Death Adder dit wel heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Cartman! schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:15:
Voor t eerst aant muizen met mn Diamondback 3G maar vind het best jammer dat de glow aan de zijkant niet zo sterk is als de afbeeldingen doen geloven. Ook jammer dat het Razer logo op de achterkant niet verlicht is... had ik wel verwacht (gezien de Death Adder dit wel heeft).
Hoe bevalt ie qua comfort en DPI en klikken etc? Ben van plan dezelfde te kopen namelijk.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ik vind hem top... denk dat ik er een Death Adder bij koop... dan check ik n beetje welke t best is. De beste laat ik thuis en de ander laat ik op mn werk dan :+ (serieus...) Moet ik ook nog n Everglide matje kopen erbij. De Everglide Titan is echt huge iig. en erg mooi, t glijdt als n malle :>

edit: net even crysis gespeeld en vond het een verademing tov. mn 5 jaar oude (misschien ouder) Logitech Mouseman iFeel...

[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 05-12-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
De mx500 is niet alleen voor prijs/prestatie de top muis maar ook voor de snelle beweging. Die muis is pas inaccuraat bij een snelheid van 3.91m/s (tenminste als je de pollingrate naar 1000Hz tweaked). Het is trouwens ook zo dat ik liever met een optische muis speel dan die onnauwkeurige laser en infrarood muizen die het op vele oppervlakken/muismatten minder doen, vandaar dat de mx500 naar mijn idee beter is dan alle andere muizen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cartman! schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:54:
ik vind hem top... denk dat ik er een Death Adder bij koop... dan check ik n beetje welke t best is. De beste laat ik thuis en de ander laat ik op mn werk dan :+ (serieus...)
Hey ik ben dus niet de enige met die rare gedachte :D Toen de Copperhead uitkwam wou ik er een voor mezelf, een voor mijn ouders en een voor op mijn werk kopen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20
Wat denken mensen van deze vernieuwde Boomslang?

Edit:

Qua hardware gelijk aan de Diamondback 3G en de Deathadder. Zie ook deze Wikipedia link.

[ Voor 39% gewijzigd door Phyc op 05-12-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
[...]

Kan iemand me misschien vertellen wat de beste USB polling rate het beste is voor een Logitech MX518? Ik lees er namelijk verschillende verhalen over. Sommigen zetten hem op 1000Hz, terwijl ik op andere sites lees dat je niet hoger zou moeten gaan dan 500Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

HertogJanNL schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:29:
[...]

Kan iemand me misschien vertellen wat de beste USB polling rate het beste is voor een Logitech MX518? Ik lees er namelijk verschillende verhalen over. Sommigen zetten hem op 1000Hz, terwijl ik op andere sites lees dat je niet hoger zou moeten gaan dan 500Hz...
De MX518 komt niet hoger dan 750Hz, dus zet em gewoon op 500Hz. Het verschil 500Hz->1000Hz is sowieso niet significant.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
abort_ schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:56:
Het is trouwens ook zo dat ik liever met een optische muis speel dan die onnauwkeurige laser en infrarood muizen die het op vele oppervlakken/muismatten minder doen, vandaar dat de mx500 naar mijn idee beter is dan alle andere muizen tot nu toe.
Ik heb ook de Copperhead teruggebracht naar de winkel en ben bij mijn Diamondback gebleven. Maar ik heb twee Diamondback's, waarvan er één infrarood-licht gebruikt voor de sensor. Tussen de twee heb ik werkelijk geen verschil in gedrag op mijn muismatten gemerkt. Het is er wel, maar in mijn geval dan wel zo subtiel dat het niet merkbaar is. De Copperhead had meteen al problemen op mijn favoriete mat. Dit was wel toen de firmware nog in een vrij vroeg stadium was, dus dat kan iets beter geworden zijn, maar met de DB heb ik op geen enkele mat ooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zijn er al mensen die een Razor Lachesis hebben? En zo ja valt er te gamen met 4000 dpi of is dat gewoon te gevoelig ? En hebben jullie al slechte puntjes ondekt? Ik heb hem al besteld want volgens mij is het de ultieme game muis met de beste controle die er is door die 4000 dpi. Heb nog nooit een professionele game muis gehad (daar versta ik deze wel onder , ik bedoel komaan 70 euro voor een muis) en ik ben erg benieuw wat het resultaat gaat zijn voor mijn skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20
@ Kain.

Zoals alle 'professionele' muizen zal het placebo-effect een positieve invloed hebben op je 'skills'. Daarnaast werken deze muizen ook simpelweg beter dan een el-cheapo muis van 20e. Of ze daadwerkelijk een significant verschil maken, heb ik mn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Beter muis of toetsenbord geeft je misschien 1 extra kill op de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
SCIxX schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:52:
Beter muis of toetsenbord geeft je misschien 1 extra kill op de 100.
Dat valt niet zo te berekenen..
Uiteindelijk zal het echt wel meer schelen denk ik, ligt eraan met welke muis je gaat vergelijken.
Maar het gaat ook om de vorm + snelheid waar je de voorkeur aan geeft, bij oude muizen kun je niks naar voorkeur instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Misanthrope schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:27:
[...]

Dat valt niet zo te berekenen..
Uiteindelijk zal het echt wel meer schelen denk ik, ligt eraan met welke muis je gaat vergelijken.
Maar het gaat ook om de vorm + snelheid waar je de voorkeur aan geeft, bij oude muizen kun je niks naar voorkeur instellen
Het was ook geen berekening.

Mensen die denken dat hun muis/toetsenbord hun skills vale malen zullen verbeteren zijn mensen die ogen een nieuwe muis/toetsenbord te kopen. Omdat ze goede hoop willen hebben. In realiteit blijkt muis en muismat toch echt maar een klein onderdeel van het aantal kills dat je zal halen.
Behalve als we natuurlijk een muisbal muis met viezigheid erin gaan vergelijken met een nieuwe optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
SCIxX schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:42:
[...]

Mensen die denken dat hun muis/toetsenbord hun skills vale malen zullen verbeteren zijn mensen die ogen een nieuwe muis/toetsenbord te kopen. Omdat ze goede hoop willen hebben. In realiteit blijkt muis en muismat toch echt maar een klein onderdeel van het aantal kills dat je zal halen.
Behalve als we natuurlijk een muisbal muis met viezigheid erin gaan vergelijken met een nieuwe optical.
Heb je idd gelijk in, maar ikzelf heb gewoon een beetje een muizentik...Maar mijn Lachesis blijft nu wel, de G9 was toch totaal niet aan mij besteed.
Mij gaat het gewoon erom dat de muis lekker ligt en aanvoelt aangezien ik er nogal wat uren aan hang met mijn hand. Comfort, daar gaat het me om. Hard ownen kun je ook met een MX500, is kwestie van wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat weet ik ook allemaal wel. Maar mijn muis springt regelmatig over en als ik dan net in de vuurlinie sta ben ik er meteen aan. Ik weet dat een nieuwe muis je skills niet tien keer beter maken. Het is gewoon zo dat je skills pas helemaal tot zijn recht komen als elk belemmerend onderdeel verwijdert is. En in mijn geval is dat een 6 jaar oude muis die elke 2,3 minuten crazy begint te doen en dan ben ik het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zowel de muis en het toetsenbord zijn toevallig wel de meeste essentiële delen van je PC om fijn te kunnen spelen. Alles wat jij doet, jouw skills dus, geef je met je handen via een toesenbord/muis door aan het spel. Als jouw muis je niet fijn in de hand ligt, of je toetsenbord gaar is, gaat dat zeker wel tegen je werken.

Uiteraard is het geen wereld van verschil tussen een xxx übermuis van 100 euro en een MX518 oid. Of een mousepad van vijftig euro. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
[...]

Het is toch wel om moe van te worden dat dit verhaaltje eindeloos herhaald wordt. Ik vind dit commentaar nog kortzichtiger dan het idee van mensen die daadwerkelijk denken dat ze veel beter gaan spelen door een dure muis. Laat de mensen toch enthousiast zijn over hun nieuwe goeie muis/muismat/toetsenbord. Er is niets geks aan dat veel gamers op zoek zijn naar iets dat nog beter bij hun voorkeuren/speelstijl past, in de hoop net nog iets meer controle in hun spel te krijgen. Zo zijn er ook massa's FPS gamers die uren aan de configuratie van hun game (de Quake series bv.) zitten te sleutelen om nog betere visuele/audio/input/ instellingen en timer scripts e.d. te hebben. Dit is allemaal onderdeel van de gamerswereld. Als je het nut er niet van in ziet, waarom dan weer dezelfde non-discussie beginnen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Beter komen ze bij Razer met een Firmware update voor de Lachesis...
Ik had zelfs een verspringende muiswijzer op 2000 DPI...toch iets niet helemaal goed ingesteld lijkt me :S
Heb het pas 2 of 3 keer gehad dus het is niet zo erg maargoed

[ Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 06-12-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik had onlangs een diamondback 3g gekocht ter vervanging van mn oude diamondback, maar tov van de deathadder zijn de drivers echt minimaal terwijl het dezelfde sensor zou moeten hebben?
Anyway, die 3g skipt op mn DKT everglide titan dus gewoon maar terug naar mn oude Dback die nog altijd heer en meester is in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hmm, dat valt me tegen van de 3G...

Beter dan maar een nieuwe Diamondback of Razer Pro|Click v1.6 kopen, als je echt een nieuwe muis nodig hebt. Ik heb ze allebei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Naja, je kan zeggen wat je wil maar een goede muis helpt toch zeker.

Maar nadat ik van me razor terug naar logitech ben gegaan (slechte sweex optical muis -> mx510 -> copperhead -> g5 (nieuwe editie ofc)) ben ik zeker weer beter gaan spelen. Vooral omdat ik geen last van mijn pols meer krijg en de extra knoppen of de logitech ook goed bruikbaar zijn, bij de razor kon je die toch niet lekker snel en vloeiend indrukken. Die aan de rechterkant al helemaal niet want dan verschoof de hele muis.

Kwa specificaties maakt het misschien niet zo heel veel uit, maar de vorm en extra dingen zoals on the fly dpi switchen etc zijn toch wel dingen die helpen. Overigens de razor gebruikt tot ik de g5 kreeg ipv mijn mx510 ook al vond ik hem niet lekker kwa vorm was omdat ik eerst zoiets had van ff wennen, maar toen wende ik wel aan de 2000 dpi en ook wel iets aan de vorm, maar g5/mx510 vorm is toch echt veel beter (persoonlijk natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:12:
[...]

Naja, je kan zeggen wat je wil maar een goede muis helpt toch zeker.

Maar nadat ik van me razor terug naar logitech ben gegaan (slechte sweex optical muis -> mx510 -> copperhead -> g5 (nieuwe editie ofc)) ben ik zeker weer beter gaan spelen. Vooral omdat ik geen last van mijn pols meer krijg en de extra knoppen of de logitech ook goed bruikbaar zijn, bij de razor kon je die toch niet lekker snel en vloeiend indrukken. Die aan de rechterkant al helemaal niet want dan verschoof de hele muis.

Kwa specificaties maakt het misschien niet zo heel veel uit, maar de vorm en extra dingen zoals on the fly dpi switchen etc zijn toch wel dingen die helpen. Overigens de razor gebruikt tot ik de g5 kreeg ipv mijn mx510 ook al vond ik hem niet lekker kwa vorm was omdat ik eerst zoiets had van ff wennen, maar toen wende ik wel aan de 2000 dpi en ook wel iets aan de vorm, maar g5/mx510 vorm is toch echt veel beter (persoonlijk natuurlijk).
yeah right...
dat bagger ding man de G5...
Ik ben blij dat ik van dat ding verlost ben, dat materiaal is veel te hard + die vorm is juist helemaal niet lekker. Ik kreeg er altijd kramp van in m'n hand, de Razers zijn wat dat betreft veel beter. En dan nog dat scrollwiel van de G5, een lachertje gewoon. Ding steekt 3 cm uit boven de muis en maakt een hels kabaal. _/-\o_ voor de Lachesis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Chefbierrr schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:02:
Ik had onlangs een diamondback 3g gekocht ter vervanging van mn oude diamondback, maar tov van de deathadder zijn de drivers echt minimaal terwijl het dezelfde sensor zou moeten hebben?
Anyway, die 3g skipt op mn DKT everglide titan dus gewoon maar terug naar mn oude Dback die nog altijd heer en meester is in mijn ogen :)
Helemaal geen last van... ook n Diamondback 3G + Everglide Titan hier. Overigens vraag ik mezelf af of ik niet liever een hogere muis heb zoals de Death Adder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 00:04
Phyc schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:39:
@ Kain.

Zoals alle 'professionele' muizen zal het placebo-effect een positieve invloed hebben op je 'skills'. Daarnaast werken deze muizen ook simpelweg beter dan een el-cheapo muis van 20e. Of ze daadwerkelijk een significant verschil maken, heb ik mn twijfels bij.
stond een mooi artikel over op ARS technica of was het extremetech :) Waarin een van de editors zei dat hij een dure game mouse had maar dat hij de test had gedaan met een el cheapo muisje en dat hij online bij C/S nog altijd evenveel kills per minute had :) Heel de gaming / mod markt is big business en de marketing doet je veel geloven :)

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Beretta1979 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:28:
[...]

stond een mooi artikel over op ARS technica of was het extremetech :) Waarin een van de editors zei dat hij een dure game mouse had maar dat hij de test had gedaan met een el cheapo muisje en dat hij online bij C/S nog altijd evenveel kills per minute had :) Heel de gaming / mod markt is big business en de marketing doet je veel geloven :)
Tja als de muis gewoon z'n werk doet is er niks aan de hand en kun je ook gewoon met een standaard MS of Logitech optical uit de voeten van 10-15 euro. Doet de muis het echter niet zo goed, dus dat je beweging halverwege stilvalt of skippen of whatever, dan ben je flink genaaid. Voordeel van echte gamemuizen is dat (zeker in het geval van Razer) er redelijk uitgebreide software bijzit om je meuk in te stellen precies zoals jij het wil. En de aanwezigheid van wat duimknoppen is ook redelijk fijn te noemen en deze zijn bij elcheapo muizen niet te vinden of zo ongelooflijk slecht uitgewerkt dat ze niet of nauwelijks bruikbaar zijn.

En daar komt bij dat een beetje muis het veel langer doet, m'n ouders zijn al aan het 3de of 4de setje elcheapo muizen bezig terwijl mijn logitech mx500 van 3 of 4 jaar oud het nog altijd prima doet bij m'n zusje (2 jaar door mij gebruikt). M'n Diamondback & MX510 (laptop & desktop muis) doen het ook allebei nog perfect :) Dat kan ik van een aantal van die elcheapo muisjes die ik ervoor had niet zeggen.

Zucht, nu maar hopen dat de Boomslang CE nog in de europese winkel van razer komt, in de amerikaanse waar NL'ers niet konden bestellen is hij onderhand uitverkocht :( (en dan nog verzendkosten zouden bijna 90 dollar geweest zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door scim op 07-12-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:49:
[...]

Hoe bevalt ie qua comfort en DPI en klikken etc? Ben van plan dezelfde te kopen namelijk.
qua comfort is ie echt geweldig. Echt heel fijne coating. Niet te koud etc. Ik heb wel kleine handen. De response is ook erg goed. Tenminste vergeleken met mijn oude muis (een normaal ding). DPI is ook erg goed. Ik vind alleen het op de hoogste sensetivity niet zo goed spelen als op 8 of 9 . (kan aan mij liggen) Op hoge naukeurigheid is het een beetje irri om iemand te sniper op grote afstand.. Maar daar is on the fly sensetivity natuurlijk voor!!

Mijn diamondback 3g heeft trouwens nog nooit geskipped :S En ik heb hem al een maand of meer! Ik heb een gewone merkloze stoffen muismat...

Btw: ik geloof dat ik dit al een keer eerder heb gezegd maar op mijn bureautafel doet ie het echt voor geenene meter. Ik heb wel iemand horen zeggen dat de muis het op zijn bureatafel WEL goed deed..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 00:04
scim schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:49:
[...]

Tja als de muis gewoon z'n werk doet is er niks aan de hand en kun je ook gewoon met een standaard MS of Logitech optical uit de voeten van 10-15 euro. Doet de muis het echter niet zo goed, dus dat je beweging halverwege stilvalt of skippen of whatever, dan ben je flink genaaid. Voordeel van echte gamemuizen is dat (zeker in het geval van Razer) er redelijk uitgebreide software bijzit om je meuk in te stellen precies zoals jij het wil. En de aanwezigheid van wat duimknoppen is ook redelijk fijn te noemen en deze zijn bij elcheapo muizen niet te vinden of zo ongelooflijk slecht uitgewerkt dat ze niet of nauwelijks bruikbaar zijn.

En daar komt bij dat een beetje muis het veel langer doet, m'n ouders zijn al aan het 3de of 4de setje elcheapo muizen bezig terwijl mijn logitech mx500 van 3 of 4 jaar oud het nog altijd prima doet bij m'n zusje (2 jaar door mij gebruikt). M'n Diamondback & MX510 (laptop & desktop muis) doen het ook allebei nog perfect :) Dat kan ik van een aantal van die elcheapo muisjes die ik ervoor had niet zeggen.

Zucht, nu maar hopen dat de Boomslang CE nog in de europese winkel van razer komt, in de amerikaanse waar NL'ers niet konden bestellen is hij onderhand uitverkocht :( (en dan nog verzendkosten zouden bijna 90 dollar geweest zijn)
ik heb ook een MX518 hoor en daar ben ik ook heel tevreden van. Maar ik denk dat je voor minder geld ook wel kwaliteits muizen hebt (heb hier zo een standaard logitech optische muis en die gaat ook al 4 jaar + mee), die duimknoppen is een ander verhaal

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misanthrope schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:09:
[...]

yeah right...
dat bagger ding man de G5...
Ik ben blij dat ik van dat ding verlost ben, dat materiaal is veel te hard + die vorm is juist helemaal niet lekker. Ik kreeg er altijd kramp van in m'n hand, de Razers zijn wat dat betreft veel beter. En dan nog dat scrollwiel van de G5, een lachertje gewoon. Ding steekt 3 cm uit boven de muis en maakt een hels kabaal. _/-\o_ voor de Lachesis
Tja vorm is zoals ik zei persoonlijk he. Ik vond razor juist weer niks dus (everigens wel gewoon gebruikt tot mankementen kwamen 1 week nadat garantie was afgelopen, rechtermuisknop registreet niet altijd lekker meer. In windows etc geen probleem, maar in games echt verschrikkelijk).

Scrollwiel steekt wel iets uit ja, lawaai valt wel mee. Tenminste nooit echt gehoord terwijl ik muziek op heb / aan het gamen, naja, in ieder geval niet storend. Maar razor is wel iets zachter, de mx510 is ong zelfde (beide nog hier liggen op andere PC's aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:57:
[...]

Tja vorm is zoals ik zei persoonlijk he. Ik vond razor juist weer niks dus (everigens wel gewoon gebruikt tot mankementen kwamen 1 week nadat garantie was afgelopen, rechtermuisknop registreet niet altijd lekker meer. In windows etc geen probleem, maar in games echt verschrikkelijk).

Scrollwiel steekt wel iets uit ja, lawaai valt wel mee. Tenminste nooit echt gehoord terwijl ik muziek op heb / aan het gamen, naja, in ieder geval niet storend. Maar razor is wel iets zachter, de mx510 is ong zelfde (beide nog hier liggen op andere PC's aangesloten)
De MX510 vind ik dan ook beter dan de G5, heb ook nog een MX510 liggen...
Maar ik heb nu voor het eerst een Razer en bevalt me zeer goed eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Misanthrope schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:00:
[...]

De MX510 vind ik dan ook beter dan de G5, heb ook nog een MX510 liggen...
Maar ik heb nu voor het eerst een Razer en bevalt me zeer goed eigelijk.
Razers zijn fantastisch, als je eenmaal aan de knoppen gewend bent iig. Die zijn namelijk een stuk gevoeliger dan bij andere muizen. Heb net de Boomslang CE besteld, de muis waar het vroeger allemaal mee begonnen is (het hele gaming mouse fenomeen), alleen nu zonder bal, maar meet de sensor van de Deathadder, ben benieuwd :)

Alles na de 518 vind ik bagger eik, sowieso qua looks (518 vond ik al matig tbh). Snap eigenlijk ook niet waarom ze niet gewoon de kleurstelling van de 500 hebben gehouden, dat was echt een neutrale kleurstelling (grijs (donker) met zwart. En dan die supervreemde coating die zogenaamd antislip is, heb er wat mee gespeeld in een winkel, maar echt fijn vond ik het niet.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik vind de G5 bijna perfect. Goede grip, alleen net iets te zwaar en ik mis een duimknop (ik heb de v1). Heb ook een MX510 gehad, maar die vind ik echt minder fijn werken. Ik kan ook goed gamen met een Razer Diamondback, maar in Windows vind ik de vorm minder prettig. Ook zijn de knoppen op die muis veel minder prettig geplaatst.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ok, ik heb net mijn Razer Lachesis + exactmat + extra hyperglides binnnen gekregen !
EINDELIJK :) Het zat allemaal keurig verpakt en dat uitpakken is een redelijk zenuwslopend werkje als je er als zo lang op wacht. :+
Dus muismat uitgepakt, muis uitgepakt. Polssteun onder muismat gelegt... hmmmm met welke kant zal ik beginnen de control of de speed..... ik ga voor de speed .... nee toch de control....... 8)7
Naja ik had nog een half uur tijd voor ik weer moest gaan werken en in die tijd heb ik de muismat een stuk of 20 keer omgedraaid. :9
Goed, dus mijn 6 jaar oude infra-verspring-rood muisje van Itrust aan de kant. Dank u muis voor al deze trouwe jaren dienst _/-\o_
Nieuwe muis aan gesloten..... ja ... .nee. .... ja toch wel.... hij werkt. Lampjes gaan mooi branden. Software van Razer installeren. PC rebooten. Melding van nieuwe hardware. Nog een reboot. Nog een melding van nieuwe hardware.... nu moet mijn G15 toetstenbord opeens opnieuw geinstalleerd worden :? nog een reboot.... ja nu is alles in orde. Razer config scherm geopend.. zalig _/-\o_ wat veel instellingen !!!!! Ok, mouserate naar 1000 Mhz ... DPI naar 4000.

Pffffff dit is wel wennen zeg. Ik beweeg mijn muis een halve centimeter en ik zie mijn muispijltje al niet meer. :X . Ok, gevoeligheid terug naar 6 gebracht. Gaat nu al beter. 4000 DPI is toch te veel om gewoon in windows te werken. Nu ja het is wennen natuurlijk. Wennen wennen wennen is het sleutel woord.

Dan... gamen... Day of Defeat Source het enige spel waar ik wat ervaring in heb en in kan ownen.
Nu is mijn vraag op het config scherm van Razer kan ik de muis acceleratie aan en uit zetten.
In windows zelf is dit aan te raden want normaal staat het ook aan. Alleen volgens Razer kan ik het het beste uitzetten in games. Maar wordt dit normaal niet automatisch gewijzigd door de game?
Met andere woorden overschrijft Razer deze instellingen ?

Goed nu ik speel in DoD normaal op 6.0 gevoeligheid met muis filter uit. Op 1000 Mhz polling rate en 4000 DPI is een gevoeligheid van 6.0 toch behoorlijk wennen. Mijn muis beweging is nu beperkt tot ocharme 3 misschien 4 centimeters. Ok, gevoeligheid terug naar 3.5. Aha dit trekt er al beter op. Muismat nog eens omgedraaid nu op maximale controle. En nu spelen..... zou je denken maar dit is toch nog ontzettend wennen. Gewoon lopen lukt wel maar zodra ik begin te schieten krijg ik mijn recoil nauwelijk onder controle.

Conclusie... voorlopig ga ik het maar bij 2000 misschien 2500 DPI laten. Eerst daar maar eens aan wennen en dan zien we wel verder. 4000 DPI is leuk maar is het ook nodig? Dat zal nog blijken. Ik zit nu op mijn werk en vanavond komt de eerste echte DoD sessie. Dan zullen we hopelijk toch een beetje proefen van de performace van deze übermuis ! :)

Later meer...... _/-\o_

EDIT: nog een paar dingen. Dat de knoppen te gevoelig zijn daar heb ik nog niks van gemerkt ze zijn precies goed. Alles aan deze muis voelt zeer solide aan. Maar goed dat is een hele losse indruk. Heb nog maar 10 minuten kunnen gamen voordat ik moest gaan werken. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 13-12-2007 18:57 ]

• scim

scim

Nani?

Acceleratie zet ik altijd uit, zowel met een registry fix van CPL als met de drivers van mijn muizen als met de opties in de game, het moet gewoon uit :)
Acceleratie zorgt ervoor dat Windows bepaalt hoe snel je je muis beweegt en aan de hand daarvan een bepaalde afstand extrapoleert. Aka hoe sneller je je muis beweegt hoe verder je pointer op het scherm beweegt. Als je het uit zet is de snelheid waarmee je je muis beweegt de snelheid waarmee je pointer beweegt en is het ook tevens de afstand die je pointer beweegt, aka meer precisie omdat jij en jij alleen beinvloed hoe ver je muis beweegt en je pointer recht evenredig meebeweegt.
Ik heb het dus altijd uitstaan en ben eraan gewend geraakt dat het zo langzaam is, als ik nu bij mensen over de vloer kom waar de muis acceleratie heeft en redelijk hoge sens moet ik eerst 4x mikken voordat ik icoontjes of links kan aanklikken omdat ik er anders overheen schiet :) (ben zelf low sens speler en dus ook low sens in windows :))

Boomslang bestelling confirmed btw, hoop hem voor het weekend te hebben. Uit Duitsland met DPD dus zou te doen moeten zijn.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik wil ook low sens gaan spelen omdat ik vooral meer nauwkeurigheid wil hebben maar aan de andere kant moet ik ook de mogelijkheid hebben om soms bliksemsnel te reageren .De servers waarop ik speel hebben een iets hogere latency voor mij. Gemiddeld 40. Tegenover andere servers die mij mijn normale ping van 18 - 20 geven. Maar goed ik speel nu een maal op die servers. Het word dus een middenweg zoeken waar ik hopelijk vlot met de profielen van de Lachesis leer omgaan zodat ik in het heet van de strijd kan wisselen van DPI en sens. Maar echt low sens word wel wennen voor mij dat betekend dat je enorme afstanden met je muis gaat afleggen. En dan moet je je arm en hand ook nog eens pijlsnel bewegen.

• SuX DeLuXe
Kain_niaK schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:15:
Ok, ik heb net mijn Razer Lachesis + exactmat + extra hyperglides binnnen gekregen !
EINDELIJK :) Het zat allemaal keurig verpakt en dat uitpakken is een redelijk zenuwslopend werkje als je er als zo lang op wacht. :+
Dus muismat uitgepakt, muis uitgepakt. Polssteun onder muismat gelegt... hmmmm met welke kant zal ik beginnen de control of de speed..... ik ga voor de speed .... nee toch de control....... 8)7
Naja ik had nog een half uur tijd voor ik weer moest gaan werken en in die tijd heb ik de muismat een stuk of 20 keer omgedraaid. :9
Goed, dus mijn 6 jaar oude infra-verspring-rood muisje van Itrust aan de kant. Dank u muis voor al deze trouwe jaren dienst _/-\o_
Nieuwe muis aan gesloten..... ja ... .nee. .... ja toch wel.... hij werkt. Lampjes gaan mooi branden. Software van Razer installeren. PC rebooten. Melding van nieuwe hardware. Nog een reboot. Nog een melding van nieuwe hardware.... nu moet mijn G15 toetstenbord opeens opnieuw geinstalleerd worden :? nog een reboot.... ja nu is alles in orde. Razer config scherm geopend.. zalig _/-\o_ wat veel instellingen !!!!! Ok, mouserate naar 1000 Mhz ... DPI naar 4000.

Pffffff dit is wel wennen zeg. Ik beweeg mijn muis een halve centimeter en ik zie mijn muispijltje al niet meer. :X . Ok, gevoeligheid terug naar 6 gebracht. Gaat nu al beter. 4000 DPI is toch te veel om gewoon in windows te werken. Nu ja het is wennen natuurlijk. Wennen wennen wennen is het sleutel woord.

Dan... gamen... Day of Defeat Source het enige spel waar ik wat ervaring in heb en in kan ownen.
Nu is mijn vraag op het config scherm van Razer kan ik de muis acceleratie aan en uit zetten.
In windows zelf is dit aan te raden want normaal staat het ook aan. Alleen volgens Razer kan ik het het beste uitzetten in games. Maar wordt dit normaal niet automatisch gewijzigd door de game?
Met andere woorden overschrijft Razer deze instellingen ?

Goed nu ik speel in DoD normaal op 6.0 gevoeligheid met muis filter uit. Op 1000 Mhz polling rate en 4000 DPI is een gevoeligheid van 6.0 toch behoorlijk wennen. Mijn muis beweging is nu beperkt tot ocharme 3 misschien 4 centimeters. Ok, gevoeligheid terug naar 3.5. Aha dit trekt er al beter op. Muismat nog eens omgedraaid nu op maximale controle. En nu spelen..... zou je denken maar dit is toch nog ontzettend wennen. Gewoon lopen lukt wel maar zodra ik begin te schieten krijg ik mijn recoil nauwelijk onder controle.

Conclusie... voorlopig ga ik het maar bij 2000 misschien 2500 DPI laten. Eerst daar maar eens aan wennen en dan zien we wel verder. 4000 DPI is leuk maar is het ook nodig? Dat zal nog blijken. Ik zit nu op mijn werk en vanavond komt de eerste echte DoD sessie. Dan zullen we hopelijk toch een beetje proefen van de performace van deze übermuis ! :)

Later meer...... _/-\o_

EDIT: nog een paar dingen. Dat de knoppen te gevoelig zijn daar heb ik nog niks van gemerkt ze zijn precies goed. Alles aan deze muis voelt zeer solide aan. Maar goed dat is een hele losse indruk. Heb nog maar 10 minuten kunnen gamen voordat ik moest gaan werken. :(
4000 dpi is idd extreem...Ik moest in Windows ook 2 tandjes terugschakelen met de muis aanwijzersnelheid. Maar in-game moest ik de sens op de LAAGSTE stand zetten om nog enigzins te kunnen spelen. Ik ben dus maar op 2000 dpi overgegaan, en zo heb ik mijn Lachesis nu nog staan. Drivers heb ik eraf gedonderd, niet nodig in principe. Ik heb wel via de drivers de 2 zijknoppen aan de rechterkant uitgeschakeld (Geweldig dat dit mogelijk is anders zou ik behoorlijk uitflippen). Ik raak deze 2 knoppen nogal snel per ongeluk aan in game en dat wil je niet...Vooral niet dat ie dan allerlei wazige profielen gaat laden..
Ik zit alleen nu toch wel te wachten op een Firmware update van de Lachesis aangezien hij bij mij al een paar keer uit is gebleven tijdens het booten van de PC :/
Ook gaat de muis soms wazig doen, hij verspringt dan of gaat opeens een eigen leven lijden...Heel soms, maar dit is ook gewoon softwarematig op te lossen lijkt me

• Aham brahmasmi
Misanthrope schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:58:
[...]

Ik zit alleen nu toch wel te wachten op een Firmware update van de Lachesis aangezien hij bij mij al een paar keer uit is gebleven tijdens het booten van de PC :/
Niet moeilijk over doen. Mijn Diamondback heeft dit ook eens in de zoveel tijd. Gewoon even uit- en inpluggen en dan doet hij het weer. Is bij een laptop natuurlijk wel makkelijker dan bij een desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Aham brahmasmi schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:46:
[...]
Niet moeilijk over doen. Mijn Diamondback heeft dit ook eens in de zoveel tijd. Gewoon even uit- en inpluggen en dan doet hij het weer. Is bij een laptop natuurlijk wel makkelijker dan bij een desktop...
Zo hoort het product niet te werken neem ik aan? Tenzij het duidelijk staat aangegeven, mag ik aan nemen als je een product koopt het naar behoren werkt.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Misanthrope schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:58:

...
Ook gaat de muis soms wazig doen, hij verspringt dan of gaat opeens een eigen leven lijden...Heel soms, maar dit is ook gewoon softwarematig op te lossen lijkt me
Sommige BIOS-en schrikken van de Lachesis omdat deze zich aanmeld als muis+toetsenbord. De reden dat de Lachesis (en Copperhead / Habu) dit doen is omdat ze zo geavanceerde button-bindings (mousebutton 4 = Escape-toetsenbord knop bijv.) kunnen aanbieden zonder drivers.

Het 'verspringen' van de cursor is een bekend probleem wat door Razer opgelost moet worden met een firmware update. Check voor de zekerheid ook over geen stof op de sensor van de muis zit, dan kan dit namelijk ook gebeuren.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

OK, na de eerste kleine bevingingen nu wat meer uitleg. :*) Ik krijg de muis na een dag intensief gamen (vooral DoD) steeds beter onder controle. Ik ben begonnen op 1750 DPI dat was ongeveer zoveel als mijn oude muis. :) Zo voelt het toch teminste. De polling rate laat ik lekker op 1000 staan ik zie niet in waarom je dat zou veranderen. Na een paar uurtjes ben ik wat hoger in DPI gegaan. ;)
Elke keer als ik mijn DPI hoger zet dan zet ik mijn ingame muis gevoeligheid iets lager.
Na een half dagje spelen ben ik tot het besluit gekomen dat de muis in principe het nauwkeurigste is op 4000 DPI. En dat lijkt me ook logisch. :| Ik heb de laatste 6 uur op 4000 DPI gespeeld met een sense van tussen de 2.0 en 3.0 Ik neig erg naar 2.2 als permanente mouse sens. :>
Ik moet zeggen het duurt een tijdje voor je de muis onder de knie krijgt. Het is een stuk vermoeiender om zo te spelen. Gelukkig heb ik een pols steun ook al irriteert het ding me na een tijdje.
Ik heb mijn 4 dpi settings voor mijn game profiel op het volgende gezet. 1750 DPI - 2000 DPI - 2250 DPI - 4000 DPI. De knoppen bij het muiswiel zijn super handig ! :) Als ik sniper class ga of een sniper op pik dan druk ik snel op de knop voor één stand lager in dpi. Hij wisselt dan naar 2250. Dit gebeurt meteen en je merkt er niks van. Omdat mijn mouse sens op 2.2 blijft staan moet ik nu veel langere bewegingen maken als op 4000 DPI en voor de sniper is dat echt wel handig. 3 levels als sniper gespeeld. Resultaat 114 kill 31 deads. Dat is iets beter als wanneer ik echt mijn uiterste best doe op goede sniper maps. Meestal speel ik Assault met de BAR. Dit is het krachtigste wapen in DoD om aan te vallen. 1 hit kan wel 80 HP damage doen. En wat zie ik? Nadat ik warm gespeeld ben doe ik nu gemiddeld 4 hits en 285 HP damage. Dat was eerst maar 2 - 3 hits en nu gemiddeld 3 - 4 hits. De recoil van dit wapen is behoorlijk groot.
Daarom moet je een normale muis naar beneden duwen als je schiet. Met 4000 DPI lijkt er van recoil opeens geen sprake van. Mijn headshots worden helaas niet bijgehouden in DoD maar ik heb gemerkt dat ze een stuk hoger liggen. Ik kan niet zo goed spelen met de garand of de mauser maar met deze super muis heb ik misschien een kansje. Die klasses moet ik dus nog eens gaan proberen

Het is mijn eerste gaming muis ooit die ik koop en voorlopig heb ik absoluut nergens last van.
De muis is superlicht, ligt heel erg goed in de hand en de knoppen zijn lekker groot. Ik heb nog niks last gehad van knoppen die te snel in duwen. Ze duwen veel sneller in maar dat is juist heel handig in games. Nu goed, dus na een half dagje oefenen en tunen logde ik in op mijn favoriete server waar ik momenteel 21ste sta in de ranking. Nu 6 uur later heb ik 781 kills gemaakt en 151 deaths en dat is een heel erg stuk beter als ik normaal speel. Nu ik moet er bij zeggen de laatste dagen ben ik echt in vorm en de tegenstanders vanavond waren niet echt zo goed. De server was ook niet zo vol, op het laatste de hele tijd 5 vs 5 gespeeld. Ik ben nu positie 3 op de server met 2900 punten. Ik had er eerst 1900 en was nummer 21. Dus ja, de muis doet zijn werk.
Muis acceleratie staan uit en ik speel dus op 4000 DPI met mouse sens 2.2. Mijn bewegingen zijn krachtig en snel maar gericht. Spelers die dichtbij zijn zijn nu een stuk makelijker in het hoofd te raken. Zelfs lopend. Na een tijdje krijg je echt feeling met de muis en dan ben je vertrokken.
De exactmat is ook een pareltje. Voelt lekker koud aan en daar hou ik wel van. Mijn pols ligt midden op de muismat en dat voelt wel lekker. Ik speel voornamelijk op de control kant. Die is meer als snel genoeg en zou iets nauwkeuriger moeten zijn als de speed kant.
Ik heb nu alleen nog maar DoD gespeeld en nog geen enkel anders spel. Zometeen nog even TF2 spelen als sniper en eens zien wat dat geeft.

Ik ben super tevreden de muis maakt absoluut waar wat Razer zegt. :P Ik kan niet zeggen dat dit de ultieme gaming muis is want de andere heb ik niet getest. Ik kan wel zeggen dat een 6 jaar oude infrarood muis inwisselen voor dit pareltje echt een wereld van verschil is. Daarnet dacht ik, laat ik nog even met mijn oude muis spelen maar het was gewoon niet te doen. Wat een traag onnauwkeurig rot kreng is die oude Itrust :( . Na 5 minuten was ik het als kotsbeu en heb ik meteen de Lachesis terug aangesloten. Kijk, en dat soort dingen geven mij echt het gevoel dat ik een goede keus heb gemaakt. :9

Ik heb nog geen nadelen aan de lachesis gevonden. Hij beweegt heel vlot met zijn hyperglides en is dodelijk nauwkeurig.

In windows zelf moet ik er wel nog aan wennen. In windows staat hij nu op een profiel van 1875 DPI met muis acceleratie aan. Met mijn programmas zoals fruityloop en adobe heb ik nog niet gewerkt maar dat komt wel.

In totaal heeft het pakket met 140 euro gekost en het was me waard.
Zeker kopen, dit heeft absoluut invloed op je skills vooral als je snelle first person shooter speelt. Maar ook RTS zoals good old AoE 2 zullen door deze muis nog meer kans geven op een overwinning. _/-\o_

Lachesis !!!!!!!!! W00t d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Kain_niaK schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:34:
OK, na de eerste kleine bevingingen nu wat meer uitleg. :*) Ik krijg de muis na een dag intensief gamen (vooral DoD) steeds beter onder controle. Ik ben begonnen op 1750 DPI dat was ongeveer zoveel als mijn oude muis. :) Zo voelt het toch teminste. De polling rate laat ik lekker op 1000 staan ik zie niet in waarom je dat zou veranderen. Na een paar uurtjes ben ik wat hoger in DPI gegaan. ;)
Elke keer als ik mijn DPI hoger zet dan zet ik mijn ingame muis gevoeligheid iets lager.
Na een half dagje spelen ben ik tot het besluit gekomen dat de muis in principe het nauwkeurigste is op 4000 DPI. En dat lijkt me ook logisch. :| Ik heb de laatste 6 uur op 4000 DPI gespeeld met een sense van tussen de 2.0 en 3.0 Ik neig erg naar 2.2 als permanente mouse sens. :>
Ik moet zeggen het duurt een tijdje voor je de muis onder de knie krijgt. Het is een stuk vermoeiender om zo te spelen. Gelukkig heb ik een pols steun ook al irriteert het ding me na een tijdje.
Ik heb mijn 4 dpi settings voor mijn game profiel op het volgende gezet. 1750 DPI - 2000 DPI - 2250 DPI - 4000 DPI. De knoppen bij het muiswiel zijn super handig ! :) Als ik sniper class ga of een sniper op pik dan druk ik snel op de knop voor één stand lager in dpi. Hij wisselt dan naar 2250. Dit gebeurt meteen en je merkt er niks van. Omdat mijn mouse sens op 2.2 blijft staan moet ik nu veel langere bewegingen maken als op 4000 DPI en voor de sniper is dat echt wel handig. 3 levels als sniper gespeeld. Resultaat 114 kill 31 deads. Dat is iets beter als wanneer ik echt mijn uiterste best doe op goede sniper maps. Meestal speel ik Assault met de BAR. Dit is het krachtigste wapen in DoD om aan te vallen. 1 hit kan wel 80 HP damage doen. En wat zie ik? Nadat ik warm gespeeld ben doe ik nu gemiddeld 4 hits en 285 HP damage. Dat was eerst maar 2 - 3 hits en nu gemiddeld 3 - 4 hits. De recoil van dit wapen is behoorlijk groot.
Daarom moet je een normale muis naar beneden duwen als je schiet. Met 4000 DPI lijkt er van recoil opeens geen sprake van. Mijn headshots worden helaas niet bijgehouden in DoD maar ik heb gemerkt dat ze een stuk hoger liggen. Ik kan niet zo goed spelen met de garand of de mauser maar met deze super muis heb ik misschien een kansje. Die klasses moet ik dus nog eens gaan proberen

Het is mijn eerste gaming muis ooit die ik koop en voorlopig heb ik absoluut nergens last van.
De muis is superlicht, ligt heel erg goed in de hand en de knoppen zijn lekker groot. Ik heb nog niks last gehad van knoppen die te snel in duwen. Ze duwen veel sneller in maar dat is juist heel handig in games. Nu goed, dus na een half dagje oefenen en tunen logde ik in op mijn favoriete server waar ik momenteel 21ste sta in de ranking. Nu 6 uur later heb ik 781 kills gemaakt en 151 deaths en dat is een heel erg stuk beter als ik normaal speel. Nu ik moet er bij zeggen de laatste dagen ben ik echt in vorm en de tegenstanders vanavond waren niet echt zo goed. De server was ook niet zo vol, op het laatste de hele tijd 5 vs 5 gespeeld. Ik ben nu positie 3 op de server met 2900 punten. Ik had er eerst 1900 en was nummer 21. Dus ja, de muis doet zijn werk.
Muis acceleratie staan uit en ik speel dus op 4000 DPI met mouse sens 2.2. Mijn bewegingen zijn krachtig en snel maar gericht. Spelers die dichtbij zijn zijn nu een stuk makelijker in het hoofd te raken. Zelfs lopend. Na een tijdje krijg je echt feeling met de muis en dan ben je vertrokken.
De exactmat is ook een pareltje. Voelt lekker koud aan en daar hou ik wel van. Mijn pols ligt midden op de muismat en dat voelt wel lekker. Ik speel voornamelijk op de control kant. Die is meer als snel genoeg en zou iets nauwkeuriger moeten zijn als de speed kant.
Ik heb nu alleen nog maar DoD gespeeld en nog geen enkel anders spel. Zometeen nog even TF2 spelen als sniper en eens zien wat dat geeft.

Ik ben super tevreden de muis maakt absoluut waar wat Razer zegt. :P Ik kan niet zeggen dat dit de ultieme gaming muis is want de andere heb ik niet getest. Ik kan wel zeggen dat een 6 jaar oude infrarood muis inwisselen voor dit pareltje echt een wereld van verschil is. Daarnet dacht ik, laat ik nog even met mijn oude muis spelen maar het was gewoon niet te doen. Wat een traag onnauwkeurig rot kreng is die oude Itrust :( . Na 5 minuten was ik het als kotsbeu en heb ik meteen de Lachesis terug aangesloten. Kijk, en dat soort dingen geven mij echt het gevoel dat ik een goede keus heb gemaakt. :9

Ik heb nog geen nadelen aan de lachesis gevonden. Hij beweegt heel vlot met zijn hyperglides en is dodelijk nauwkeurig.

In windows zelf moet ik er wel nog aan wennen. In windows staat hij nu op een profiel van 1875 DPI met muis acceleratie aan. Met mijn programmas zoals fruityloop en adobe heb ik nog niet gewerkt maar dat komt wel.

In totaal heeft het pakket met 140 euro gekost en het was me waard.
Zeker kopen, dit heeft absoluut invloed op je skills vooral als je snelle first person shooter speelt. Maar ook RTS zoals good old AoE 2 zullen door deze muis nog meer kans geven op een overwinning. _/-\o_

Lachesis !!!!!!!!! W00t d:)b
Heb nu gewoon op 2000 hoor. Denk niet dat het echt veel verschil zal maken qua prestaties. Meer kwestie van gewenning en blijven spelen met dezelfde settings. Des te sneller je het gevoel te pakken hebt. Muisknoppen die indrukken heb ik wel geregeld per ongeluk, vooral rechts. Omdat ik dan m'n vingers te veel laat rusten op de muis. Dat is wel een beetje jammer maarja niet echt erg. Ik heb ook geen zin om te switchen etc. Is me te veel gedoe. Ik heb gewoon de 2 zijknoppen rechts uitgeschakeld, en verder 2000 dpi + 1000 hz polling rate. Ben verder zeer tevreden over de Lachesis idd. Hij is mooi en lekker soepel in de hand liggend. Geen harde materialen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:11

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Sinds wanneer is een BAR het krachtigste wapen in DoD / DoD:s : )

KAR98/Springfield1890 > all

Welke van de twee speelde je trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Day of Defeat Source. De BAR is het beste aanvalswapen. En ook nog dodelijk op middellange afstand. Als ik het moet opnemen tegen iemand met een KAR dat huppel ik wat naar links en rechts. Met een bar kun je schieten terwijl je een cirkel rond de vijand draait. En zo heeft de BAR nog een heleboel extra punten die de KAR niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Er is een beta firmware uit voor de Lachesis die een aantal zaken fixed. Zie ook: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
scim schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:41:
Er is een beta firmware uit voor de Lachesis die een aantal zaken fixed. Zie ook: hier
Goed! Ik ga het eens proberen denk ik
Het schijnt de verspringende mousecursor niet te fixen, of iig niet 100 % te verbeteren (Zo lees ik althans op dat forum). Hoop dat een officieele firmware dit wel zal doen

Click accuracy tool (to improve stationery or double clicks)
At high dpi or on software surfaces, pressing the mouse button invariably causes the mouse itself to move one or two counts/pixels. The new 1.55 firmware allows you to adjust some variables to suit yourself.

Hier heb ik zelf dus ook wel last van...dat de muiscursor verplaatst terwijl ik klik...Misschien komt dit doordat de muis zo licht is (128 gram) Maar volgens mij doet hij het ook als ik de muis 100 % stil hou, dus is er toch iets niet helemaal goed in de laser engine

[ Voor 55% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-12-2007 19:12 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Daar heb ik anders geen problemen mee hoor. Zelfs met 4000 DPI en polling rate van 1000: als ik mijn muis stil hou dan beweegt mijn muispijltje niet. Ik kan zelfs nog een heel klein beetje druk op de muis uit oefenen voor hij beweegt en dan dus ook mijn muispijltje. Ik heb wat test gedaan met dubbelklikken maar mijn muispijtje blijft gewoon stilstaan als ik dubbelklik. Het hangt misschien af van de muis mat die je gebruikt. Overigens heb ik de laatste tijd wel wat last met de grote van de muis. Een grote muis met grote knoppen is handig maar na lange speelsessie voelt het toch een beetje raar aan. Ook de 4000 DPI ben je heel snel gewent. Na een tijdje denk je de hele tijd dat de muis perongeluk lager ingesteld staat omdat het toch niet meer zo vlot aan voelt als in het begin maar dat is dus de gewenning.

• Aham brahmasmi
@Kain: dan zit je gewoon beneden de grens van de maximale sensitivity waarbij je nog genoeg controle hebt. In-game sensitivity wat hoger zetten in kleine stapjes tot je voelt dat je genoeg reactiesnelheid hebt en nog precies genoeg bent.

Aan het einde van mijn online FPS 'carrière' vond ik dat ik langzaam mijn sens omlaag aan het zetten was om mijn tracking te verbeteren. Als je heel vaak supersnel 180 graden om moet draaien dan ben je sowieso niet goed aan het spelen omdat je niet goed genoeg kunt voorspellen wat je tegenstander(s) gaat/gaan doen.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Aham brahmasmi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:28:
@Kain: dan zit je gewoon beneden de grens van de maximale sensitivity waarbij je nog genoeg controle hebt. In-game sensitivity wat hoger zetten in kleine stapjes tot je voelt dat je genoeg reactiesnelheid hebt en nog precies genoeg bent.

Aan het einde van mijn online FPS 'carrière' vond ik dat ik langzaam mijn sens omlaag aan het zetten was om mijn tracking te verbeteren. Als je heel vaak supersnel 180 graden om moet draaien dan ben je sowieso niet goed aan het spelen omdat je niet goed genoeg kunt voorspellen wat je tegenstander(s) gaat/gaan doen.
Ligt er aan welke game je speelt, als je in CS vaak 180 graden moet draaien ben je inderdaad slecht bezig, je moet gewoon weten wat er achter je gebeurt.

Bij een game als Unreal Tournament is het een stuk lastiger om dat in de gaten te houden, in een duel gaat het nog prima maar zodra je 4v4 TDM gaat spelen zul je toch vaker even om willen draaien om achter je te schieten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Kain_niaK schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:01:
Daar heb ik anders geen problemen mee hoor. Zelfs met 4000 DPI en polling rate van 1000: als ik mijn muis stil hou dan beweegt mijn muispijltje niet. Ik kan zelfs nog een heel klein beetje druk op de muis uit oefenen voor hij beweegt en dan dus ook mijn muispijltje. Ik heb wat test gedaan met dubbelklikken maar mijn muispijtje blijft gewoon stilstaan als ik dubbelklik. Het hangt misschien af van de muis mat die je gebruikt. Overigens heb ik de laatste tijd wel wat last met de grote van de muis. Een grote muis met grote knoppen is handig maar na lange speelsessie voelt het toch een beetje raar aan. Ook de 4000 DPI ben je heel snel gewent. Na een tijdje denk je de hele tijd dat de muis perongeluk lager ingesteld staat omdat het toch niet meer zo vlot aan voelt als in het begin maar dat is dus de gewenning.
Zeer vreemd...Dit is iets dat bij meer mensen voorkomt met de Lachesis.
Althans dat lees ik in reviews en fora. Mijn muis gaat zelfs een eigen leven leiden als ik mijn subwoofer aanzet..door lichte trillingkjes gaat de muiscursor al bewegen. Zelfs als ik de muis klem hou met 2 handen erop beweegt hij nog licht...Het ding is dus heel erg gevoelig, TE gevoelig naar mijn mening. Ik wil dit dan ook gefixt zien, vooral in Windows irriteert het me vaak. In games merk ik het niet zo. De Lachesis IS een goede muis, dus ik hoop dat die firmware dan ook beter wordt (Heb nu firmware 1.0)

[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-12-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Met die firmware versie 1.56 is het volgens mij een stuk verbeterd... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb een review geschreven over de Lachesis.
Ben er ook met de nieuwe firmware niet bepaald gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Kanarie schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:42:
Die 1.56 beta lijkt het bij mij iig beter te doen. De muiscursor leidt iig geen eigen leven meer, dat was met 1.0 toch wel vrij ernstig. In games doet de muis het prima vind ik. De muiscursor verspringt wel eens, dat moet ook gefixt worden. Dit zal ook vast wel gebeuren. Ik blijf sowieso bij mijn Lachesis aangezien de G9 niet bruikbaar is in games (hij blokkeert bij het optillen 8)7 )
Als je het geld ervoor over hebt ga dan voor een Lachesis. Anders een MX518

[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 23-12-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik een groot verschil vindt tussen de Razor muizen en de logitech is dat de Razors alsijd zo verrekte klein zijn en dus voor mijn grote klauwen altijd niet lekker in de hand liggen . Daarom voor mij de G5 log. wil graag wel eens wat anders proberen maar kom dan kwa grip toch weer bij de g9 uit van log. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 02:38:
Wat ik een groot verschil vindt tussen de Razor muizen en de logitech is dat de Razors alsijd zo verrekte klein zijn en dus voor mijn grote klauwen altijd niet lekker in de hand liggen . Daarom voor mij de G5 log. wil graag wel eens wat anders proberen maar kom dan kwa grip toch weer bij de g9 uit van log. .
Deathadder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Kanarie schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:42:
Ik snap er echt niks van. Ik heb je review gelezen maar zoals jij het beschrijft lijkt het of de Lachesis een muis is vol met vervelende bugs. Ik heb hem nu ruim 2 weken en ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de muis hoe dan ook in de game verspringt. Ja, als je de muis optilt dan springt je muis aanwijzer een klein stukje lager. Dat is toch ook normaal omdat je hem niet recht om hoog optilt maar een beetje naar onder. En dat beetje naar onder registreert hij nog. Je moet je muis maar eens naar boven en naar boven optillen dan zul je zien dat hij naar boven verspringt. Ook heb ik gemerkt dat het lastig is voor een rechtshandige om de linkerzij muisknoppen te gebruiken maar het is te doen. Na wat oefenen kun je alle twee de knoppen bedienen met je pink. Ik gebruik ze nu in een aantal games en het werkt prima.

Als het echt waar is wat je zegt dat er zoveel fouten in de Lachesis zitten dan zou normaal geen enkele gamer er één kopen omdat zoiets volstrekt onacceptabel is voor een gamer. Maar hou je het wendt of keert de Lachesis blijft momenteel de meeste geliefde muis onder gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Klopt wel een beetje wat hij zegt .... de Lachesis heeft wel vreemde bugs .... denk niet dat het met een update verholpen is.

Volgens mij testen ze muizen bij razer niet eens en gooien ze die dingen zo de markt op.

Daarom heb ik voor de G9 gekozen .... ben er zeer blij mee.... geen enkele bug .... werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, best wel raar dat de lachesis zo is... Mijn db3g verspringt echt nooit en nooit problemen mee gehad :S . Ik snap ook niet waarom jullie de muis zo vaak moeten optillen :P Ik heb hem op sens 9 staan met 2000 dpi. Moet je eens dit spel gaan spelen, maakt ten volle gebruik van je muis : http://www.sauerbraten.org/ (dan wel instagib op nmp_8 natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kain_niaK schreef op zondag 23 december 2007 @ 04:13:
[...]

...

Als het echt waar is wat je zegt dat er zoveel fouten in de Lachesis zitten dan zou normaal geen enkele gamer er één kopen omdat zoiets volstrekt onacceptabel is voor een gamer. Maar hou je het wendt of keert de Lachesis blijft momenteel de meeste geliefde muis onder gamers.
Ik heb gemerkt dat de muismat een enorm verschil maakt. Op mijn Razer Exactmat slaat de muis elke minuut wel een keer over. Ook is spelen als sniper in een game onmogelijk omdat de cursor een flink stuk naar onderen springt wanneer je de muis oppakt.
Op mijn witte tafel gaat het een stuk beter. De cursor spring niet langer naar onderen bij het oppakken en het aantal keren dat de muis willekeurig overslaat is een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Kain_niaK schreef op zondag 23 december 2007 @ 04:13:
[...]

Ik snap er echt niks van. Ik heb je review gelezen maar zoals jij het beschrijft lijkt het of de Lachesis een muis is vol met vervelende bugs. Ik heb hem nu ruim 2 weken en ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de muis hoe dan ook in de game verspringt. Ja, als je de muis optilt dan springt je muis aanwijzer een klein stukje lager. Dat is toch ook normaal omdat je hem niet recht om hoog optilt maar een beetje naar onder. En dat beetje naar onder registreert hij nog. Je moet je muis maar eens naar boven en naar boven optillen dan zul je zien dat hij naar boven verspringt. Ook heb ik gemerkt dat het lastig is voor een rechtshandige om de linkerzij muisknoppen te gebruiken maar het is te doen. Na wat oefenen kun je alle twee de knoppen bedienen met je pink. Ik gebruik ze nu in een aantal games en het werkt prima.

Nee ik heb het ook een paar keer gehad, dat de muiscursor compleet verspringt naar boven, dat is echt wel een bug. Dan heb ik het niet over 1 of 2 cm verspringen maar echt de lengte van het halve beeldscherm omhoog springen. Maar met die 1.56 beta firmware heb ik er nog geen last van gehad. Ook blijft de muis nu rustiger op z'n plek als ik hem stil hou, want die muis bewoog met 1.00 echt snel. Als ik al een subwoofer aan had ging de muiscursor bewegen, gewoon door trillingen. Terwijl ik de muis stilhield
RoaDHouse schreef op zondag 23 december 2007 @ 06:22:
Klopt wel een beetje wat hij zegt .... de Lachesis heeft wel vreemde bugs .... denk niet dat het met een update verholpen is.

Volgens mij testen ze muizen bij razer niet eens en gooien ze die dingen zo de markt op.

Daarom heb ik voor de G9 gekozen .... ben er zeer blij mee.... geen enkele bug .... werkt perfect :)
De G9 is voor mij niet bruikbaar in games. Ik snap niet hoe iemand daarmee zou kunnen gamen. In Windows is deze muis perfect, maar zodra je een game gaat spelen (en je zult die muis toch echt af en toe op moeten tillen om weer naar het midden te komen) blokkeert de muis compleet omdat die behuizingen die eromheen zitten zo breed zijn en niet soepel zijn met optillen. Ik heb de G9 nog proberen te gebruiken zonder behuizing eromheen, dan blokkeert ie niet meer. Maarja wat heb je er dan nog aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Misanthrope schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:37:
[...]

Nee ik heb het ook een paar keer gehad, dat de muiscursor compleet verspringt naar boven, dat is echt wel een bug. Dan heb ik het niet over 1 of 2 cm verspringen maar echt de lengte van het halve beeldscherm omhoog springen. Maar met die 1.56 beta firmware heb ik er nog geen last van gehad. Ook blijft de muis nu rustiger op z'n plek als ik hem stil hou, want die muis bewoog met 1.00 echt snel. Als ik al een subwoofer aan had ging de muiscursor bewegen, gewoon door trillingen. Terwijl ik de muis stilhield

[...]

De G9 is voor mij niet bruikbaar in games. Ik snap niet hoe iemand daarmee zou kunnen gamen. In Windows is deze muis perfect, maar zodra je een game gaat spelen (en je zult die muis toch echt af en toe op moeten tillen om weer naar het midden te komen) blokkeert de muis compleet omdat die behuizingen die eromheen zitten zo breed zijn en niet soepel zijn met optillen. Ik heb de G9 nog proberen te gebruiken zonder behuizing eromheen, dan blokkeert ie niet meer. Maarja wat heb je er dan nog aan...
Ik heb daar echt geen last van... maar dat wist je al .... daarnaast moet je ook wennen aan een nieuwe muis en ik denk dat je te snel hem aan de kant hebt gegooid. Bij de G9 heb je meer gewenning nodig.

Heb ze allebei Lachesis en G9 .... en ik durf te beweren dat de G9 zelfs nog beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
RoaDHouse schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:11:
[...]

Ik heb daar echt geen last van... maar dat wist je al .... daarnaast moet je ook wennen aan een nieuwe muis en ik denk dat je te snel hem aan de kant hebt gegooid. Bij de G9 heb je meer gewenning nodig.

Heb ze allebei Lachesis en G9 .... en ik durf te beweren dat de G9 zelfs nog beter is.
hmm qua vorm en materiaal is de G9 ook heel goed. Dat geef ik toe. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een muis me gaat blokkeren als ik hem wil optillen, niet bij de G5, de MX510, MX518, Lachesis, zelfs niet bij hele oude muizen. Dus is de Lachesis voor mij beter. Anders was ik die G9 echt niet gaan ruilen, want hij lag wel lekker in de hand

[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 23-12-2007 16:41 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.