Maakt ook niet zoveel uit ... ik hoop voor je dat razer met een goede oplossing komt voor de problemen.Misanthrope schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:41:
[...]
hmm qua vorm en materiaal is de G9 ook heel goed. Dat geef ik toe. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een muis me gaat blokkeren als ik hem wil optillen, niet bij de G5, de MX510, MX518, Lachesis, zelfs niet bij hele oude muizen. Dus is de Lachesis voor mij beter. Anders was ik die G9 echt niet gaan ruilen, want hij lag wel lekker in de hand
Als iemand een goedkope mx518 zoekt en toevallig vanaf schiphol vliegt, kun je hem daar voor 10 euro kopen, heb vorige week 3 stuks gekocht. Er liggen nog een flink aantal in de 'budget bak'.
ik lees hier dat sommige mensen last hebben van het verspringen van de cursor met de razer Lachesis. Ik heb dit euvel zelf ook maar dan met de copperhead. Het vreemde is dat ik dit alleen ondervind in Windows Vista zelf en niet tijdens gamen. En dan alleen bij de hogere dpi waardes van 1600 of meer. de pollingrate maakt niet uit volgens mij.
ik gebruik wel de laatste drivers maar heb nog geen firmwareupdate gedaan.
is dat een beetje simpel te doen trouwens de firmware updaten van een razer mouse?
verder heb ik ook een logitech muis uit de MX serie. en die is ook veel groter dan de razer.
maar ik vind het lekkerder om de muis tijdens gamen licht vast te houden tussen mijn 4 vingers (zonder pink) vandaar voor gamen een kleine razer.
de logitech is voor image bewerking, voor als ik met foto's pixel voor pixel aan het retoucheren ben bevoorbeeld.
is dat een beetje simpel te doen trouwens de firmware updaten van een razer mouse?
verder heb ik ook een logitech muis uit de MX serie. en die is ook veel groter dan de razer.
maar ik vind het lekkerder om de muis tijdens gamen licht vast te houden tussen mijn 4 vingers (zonder pink) vandaar voor gamen een kleine razer.
de logitech is voor image bewerking, voor als ik met foto's pixel voor pixel aan het retoucheren ben bevoorbeeld.
Heb ik hier geen last van. Ben niet zulke gevoelige muizen gewend dus als ik hem optil en weer neerzet ben ik soms de cursos kwijt omdat hij wegschiet, maar ik denk niet dat je dit bedoelt.murky123 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:54:
ik lees hier dat sommige mensen last hebben van het verspringen van de cursor met de razer Lachesis. Ik heb dit euvel zelf ook maar dan met de copperhead. Het vreemde is dat ik dit alleen ondervind in Windows Vista zelf en niet tijdens gamen. En dan alleen bij de hogere dpi waardes van 1600 of meer. de pollingrate maakt niet uit volgens mij.
nee ik heb het dus echt als ik aan het werk ben, en ineens moet ik zoeken naar mijn pointer.
Die blijkt dan heel ergens anders te zitten op mijn bureaublad.
ik zal maar eens gaan kijken hoe dat firmwareupdate in zijn werk gaat bij de razer copperhead
Die blijkt dan heel ergens anders te zitten op mijn bureaublad.
ik zal maar eens gaan kijken hoe dat firmwareupdate in zijn werk gaat bij de razer copperhead
weet iemand nog een goede muis voor linkshandige? niet dat ik links ben, maar ik wil mn rechterarm wat ontlasten ivm rsi.. heb mn zithouding enzo al wel aangepast.
ik heb de cordless logitech mx610 gevonden die schijnt wel goed te zijn, maar aangezien ik al zo veel gezeur heb met mn wireless network wil ik er liever niet nog een cordless bij (heb sowieso liever met draad)
maar volgensmij is die van logitech de enige left-handed mouse in de pricewatch of niet? zie nog wel eentje van microsoft staan maar die is voor zowel links als rechts; lijkt me ook niet erg ergonomisch dan...
ik heb de cordless logitech mx610 gevonden die schijnt wel goed te zijn, maar aangezien ik al zo veel gezeur heb met mn wireless network wil ik er liever niet nog een cordless bij (heb sowieso liever met draad)
maar volgensmij is die van logitech de enige left-handed mouse in de pricewatch of niet? zie nog wel eentje van microsoft staan maar die is voor zowel links als rechts; lijkt me ook niet erg ergonomisch dan...
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Verwijderd
De Razers zijn denk ik wel goed linkshandig te gebruiken. Weet niet hoe het met de nieuwere modellen zit, maar de Diamondback kan je gewoon linkshandig gebruiken. Hele ding is symmetrisch.
De Razer Diamondback 3G die ik een tijdje gebruik nu is ook symmetrisch dus die zou ook voor linkshandigen te gebruiken moeten zijn.
De Copperhead en een aantal goedkopere Logitech muizen zijn ook symmetrisch, of hebben een "ambidextrous design". Zowel voor links- als rechtshandigen geschikt dus.
Hoe ergonomisch verantwoord een symmetrische muis is zou ik niet kunnen zeggen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met mijn Copperhead en eerdere symmetrische muizen (Logitech Pilot Optical en alle voorgaande Logitech balmuizen), terwijl ik er toch intensief mee gegamed heb (uren per dag voor langere perioden).
Hoe ergonomisch verantwoord een symmetrische muis is zou ik niet kunnen zeggen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met mijn Copperhead en eerdere symmetrische muizen (Logitech Pilot Optical en alle voorgaande Logitech balmuizen), terwijl ik er toch intensief mee gegamed heb (uren per dag voor langere perioden).
Die MX610 is de enige speciaal voor linkshandigen. Verder zijn alle symetrische vormen geschikt. Microsoft muizen vind ik persoonlijk de meest prettige vorm hebben. De IntelliMouse Optical bijvoorbeeld. Ben zelf ook links. Logitech G3 is ook een optie.FireFoz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:00:
weet iemand nog een goede muis voor linkshandige? niet dat ik links ben, maar ik wil mn rechterarm wat ontlasten ivm rsi.. heb mn zithouding enzo al wel aangepast.
Edit: bij nader inzien... http://www.ergotype.nl/nl/quill.htm
http://www.muizenshop.nl/...2bic-linkshandig-wit/118/
Lijkt me persoonlijk helemaal niks, maar het zo qua ergonomie uit moeten blinken.
[ Voor 12% gewijzigd door Patriek op 08-01-2008 20:31 ]
Iemand al ervaring met de Boomslang 2007? Ik zag dat 1 iemand em besteld had, maar daarna niets meer van gehoord.
Mischien een beetje een rare vraag maar heeft iemand een foto van de onderkant van een razer lachesis ?
Kan er wel één voor je maken, maar dan moet je even geduld hebben.TRAXION schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:13:
Mischien een beetje een rare vraag maar heeft iemand een foto van de onderkant van een razer lachesis ?
Heb ik maar wil effe zien hoe het met de skates zit aangezien ik minimale frictie zoek.
Dus 4 kleine skates zou super zijn of anders 1 grote 2 kleine.
Als het maar niet zo is als bij de G5 2 grote en 1 kleine.
Dus 4 kleine skates zou super zijn of anders 1 grote 2 kleine.
Als het maar niet zo is als bij de G5 2 grote en 1 kleine.
Ja ik weet het al heb hem bekeken in de winkel vandaag en maar meteen meegenomen.
Eerste indruk is goed moet wel effe wennen maar dat komt denk ik wel goed
Eerste indruk is goed moet wel effe wennen maar dat komt denk ik wel goed
Ook maar even een review over de Razer Deathadder geschreven:
Razer DeathAdder review door DonMetal
Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:

Na 1,5 jaar een MX518 gebruikt te hebben heeft die muis de geest gegeven. Ik heb vervolgens na grondig onderzoek besloten om te gaan voor deze Razer Deathadder.
Grootte
Aangezien ik vrij grote handen heb (schoenmaat 49, do the math) waren Razer muizen voor mij eerst niet echt een optie. De Deathadder is daarintegen goed gevormd, een tikje kleiner dan de MX518 maar daar merk ik weinig van.
Vormgeving
De muis is zeer mooi. De lichtjes onder het scroll-wiel en het oplichtende Razer logo maken van deze muis echt een eye-candy. De bovenkant van de muis heeft een rubber-achtige grip. Dit was ik niet echt gewend maar nu ik dat wel ben wil ik eigenlijk niet anders meer, dit is qua ao. comfort en zweterigheid echt een verbetering ten opzichte van mijn oude MX518.
Precisie
Ik ben een bloedfanatieke CoD4 speler en dus heb ik gewoon flink precisie nodig. Deze muis biedt mij dat. Met 1800 DPI is dit echt een verademing, het verschil is maar 200 dpi met de MX518 (oude versie) maar dit voelt echt perfect.
Drivers
De drivers zijn prima. Uitzonderlijk vind ik de mogelijkheid om de X en Y assen apart in te kunnen stellen en het softwarematig verstellen van het aantal Hz van de USB poort, dit staat bij mij standaard op 1000Hz. De firmware update is op Win Vista 32 bit nogal lastig, maar na het lezen van de knowledge base op de Razer website is dat ook duidelijk, ook toen ik hierbij nog een vraag had werd deze binnen 3 uur beantwoord door de Razer Helpdesk.
Prijs
Na ook een Razer Lachensis in de hand te hebben gehad, kan ik zeggen dat ik veel liever een Deathadder heb, het prijsverschil tussen deze 2 is 30 euro, in deze vergelijking is deze muis zijn geld dubbel en dwars waard, dat geldt ook voor mij persoonlijk maar er zijn natuurlijk altijd mensen die denken dat ze met een 5 euro Trust muisje even goed af zijn
Conclusie
Ik wil niks anders meer, klaar. Ik gebruik hem nu een week samen met mijn Steelpad QcK Heavy en ik wil niks anders meer, ik ben zelfs blij dat mijn MX518 overleden is.

[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]
Razer DeathAdder review door DonMetal
Algemene beoordeling | ![]() | Ergonomie | ![]() ![]() | ||
Functionaliteit | ![]() | Precisie | ![]() | ||
Vormgeving | ![]() | Bouwkwaliteit | ![]() | ||
Drivers en ondersteuning | ![]() ![]() | Prijs | ![]() ![]() |
Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
- Windows Vista

Na 1,5 jaar een MX518 gebruikt te hebben heeft die muis de geest gegeven. Ik heb vervolgens na grondig onderzoek besloten om te gaan voor deze Razer Deathadder.
Grootte
Aangezien ik vrij grote handen heb (schoenmaat 49, do the math) waren Razer muizen voor mij eerst niet echt een optie. De Deathadder is daarintegen goed gevormd, een tikje kleiner dan de MX518 maar daar merk ik weinig van.
Vormgeving
De muis is zeer mooi. De lichtjes onder het scroll-wiel en het oplichtende Razer logo maken van deze muis echt een eye-candy. De bovenkant van de muis heeft een rubber-achtige grip. Dit was ik niet echt gewend maar nu ik dat wel ben wil ik eigenlijk niet anders meer, dit is qua ao. comfort en zweterigheid echt een verbetering ten opzichte van mijn oude MX518.
Precisie
Ik ben een bloedfanatieke CoD4 speler en dus heb ik gewoon flink precisie nodig. Deze muis biedt mij dat. Met 1800 DPI is dit echt een verademing, het verschil is maar 200 dpi met de MX518 (oude versie) maar dit voelt echt perfect.
Drivers
De drivers zijn prima. Uitzonderlijk vind ik de mogelijkheid om de X en Y assen apart in te kunnen stellen en het softwarematig verstellen van het aantal Hz van de USB poort, dit staat bij mij standaard op 1000Hz. De firmware update is op Win Vista 32 bit nogal lastig, maar na het lezen van de knowledge base op de Razer website is dat ook duidelijk, ook toen ik hierbij nog een vraag had werd deze binnen 3 uur beantwoord door de Razer Helpdesk.
Prijs
Na ook een Razer Lachensis in de hand te hebben gehad, kan ik zeggen dat ik veel liever een Deathadder heb, het prijsverschil tussen deze 2 is 30 euro, in deze vergelijking is deze muis zijn geld dubbel en dwars waard, dat geldt ook voor mij persoonlijk maar er zijn natuurlijk altijd mensen die denken dat ze met een 5 euro Trust muisje even goed af zijn
Conclusie
Ik wil niks anders meer, klaar. Ik gebruik hem nu een week samen met mijn Steelpad QcK Heavy en ik wil niks anders meer, ik ben zelfs blij dat mijn MX518 overleden is.

![]() ![]() Firmware Update is soms lastig | ![]() ![]() Grootte in vergelijking met andere Razer's Vormgeving Precisie Drivers |

[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]
Joejoe!
Ik heb laatst m'n Copperhead onder garantie teruggebracht vanwege het dubbelklikprobleem (1 muisklik gaf vaak een dubbelklik door). Verder was het een fijne muis, ik mis hem nu al.
Ik twijfel nu tussen de deathadder en lachesis, komt dat dubbelklik-probleem nog steeds voor bij deze muizen?
Ik twijfel nu tussen de deathadder en lachesis, komt dat dubbelklik-probleem nog steeds voor bij deze muizen?
Lachesis is pure bagger op het moment. De nieuwe sensor slaat over op zo'n beetje elk oppervlak.Het Fantoom schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:00:
Ik heb laatst m'n Copperhead onder garantie teruggebracht vanwege het dubbelklikprobleem (1 muisklik gaf vaak een dubbelklik door). Verder was het een fijne muis, ik mis hem nu al.![]()
De Deathadder daarentegen is een fantastische muis.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Mwah t komt af en toe voor. Het is idd vervelend, ik heb er ook last van maar dit wordt vast opgelost met firmware. Alleen duurt dit wel erg lang voordat ze met een goede firmware komen...Kanarie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:06:
[...]
Lachesis is pure bagger op het moment. De nieuwe sensor slaat over op zo'n beetje elk oppervlak.
Voor de rest is de Lachesis wel een goede muis. Hij is van fijn materiaal en ligt wel lekker in de hand.
Ik heb de lachesis op de witte pro pad liggen en ondervind dit probleem absoluut niet.Kanarie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:06:
[...]
Lachesis is pure bagger op het moment. De nieuwe sensor slaat over op zo'n beetje elk oppervlak.
En dat terwijk ik een high sens gamer ben zeg maar 1.5 cm is een rondje ingame op 1280x1024.
Ik heb de Logitech Cordless Desktop® S 530 Laser for Mac®, en nu is 1,5 jaar na aankoop de muis (goed) gaar... dubbelklikt wanneer ik 1x klik (links), terwijl mijn rechtermuisknop ingesteld is als dubbelklik-knop. Instellingen wijzigen helpt niet. Microswitch gaar lijkt me.
Irritant, dat ik 'm bij Machouse heb gekocht: 12 maanden garantie, terwijl bij anderen (bijv. Informatique) er 24 of 36 maanden garantie op zit.
Ik vond 't zo'n mooie set...

Nou moet ik wéér een losse lasermuis kopen.
Irritant, dat ik 'm bij Machouse heb gekocht: 12 maanden garantie, terwijl bij anderen (bijv. Informatique) er 24 of 36 maanden garantie op zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 31-01-2008 12:17 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Logitech heeft een prima klantenservice, grote kans dat je zo een nieuwe krijgt. Even bellen naar de helpdesk met het serienummer bij de hand!.Ramzzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:15:
Ik heb de Logitech Cordless Desktop® S 530 Laser for Mac®, en nu is 1,5 jaar na aankoop de muis (goed) gaar... dubbelklikt wanneer ik 1x klik (links), terwijl mijn rechtermuisknop ingesteld is als dubbelklik-knop. Instellingen wijzigen helpt niet. Microswitch gaar lijkt me.
[afbeelding]
Idee...KoppenSneller schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:22:
[...]
Logitech heeft een prima klantenservice, grote kans dat je zo een nieuwe krijgt. Even bellen naar de helpdesk met het serienummer bij de hand!.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb nu de Lachesis aangeschaft ter vervanging van mijn defecte Copperhead (Deathadder hadden ze niet bij Mediamarkt, dus niet uit kunnen proberen). Fijne muis, alleen wat me opvalt is dat het muispijltje steeds een paar pixels verspringt bij een klik (bij de Copperhead nooit last van gehad)
Weet iemand waar dit aan liggen of hoe het op te lossen is? Anders breng ik hem terug.
Weet iemand waar dit aan liggen of hoe het op te lossen is? Anders breng ik hem terug.
Ik heb het idee dat de Diamondback die na de Viper (Razer's eerste optische muis) kwam toch de betrouwbaarste sensor heeft. Teleurstellend dat de nieuwe generaties kinderziektes blijven hebben (alhoewel er bij de DB ook mensen waren die problemen hadden).Kanarie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:06:
[...]
Mijn DB gaat nog wel een paar jaartjes mee, ik game toch niet meer.
De sensor van de Deathadder (ook gebruikt in Diamondback3G en Boomslang Collector's Edition), is zelfs nog een tikje beter dan de Diamondback sensor.Aham brahmasmi schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:48:
[...]
Ik heb het idee dat de Diamondback die na de Viper (Razer's eerste optische muis) kwam toch de betrouwbaarste sensor heeft. Teleurstellend dat de nieuwe generaties kinderziektes blijven hebben (alhoewel er bij de DB ook mensen waren die problemen hadden).
Mijn DB gaat nog wel een paar jaartjes mee, ik game toch niet meer.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Ja, net zoals ik eerder zei, heeft de diamondback 3g Geen van de problemen die de lachensis ondervindt. De drivers zitten zelfs nog op 1.00. Echt een top muis. Tenzei je op super hoog sens wilt spelen zou ik voor de db 3g gaan ipv de lachensis. (tenzei je ook voor de vorm gaat). Hij is zelfs goedkoper! (+ - 40 euries)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 16:46 ]
D'r zit een volledige RMA aan te komenKoppenSneller schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:22:
[...]
Logitech heeft een prima klantenservice, grote kans dat je zo een nieuwe krijgt. Even bellen naar de helpdesk met het serienummer bij de hand!.
Alleen, dat wat je ze moet toezenden (maakt je apparaten volslagen onbruikbaar zo ze het niet al waren):
- Batterijklepje muis & tobo - duidelijk
- USB-zender/ontvanger - duidelijk
- voetjes van het tobo
Ik moet 'm dus echt slopen...
Dat is gevaarlijk voor de retailers. Ik voorzie dat spoedig van de plaatselijke Mediamarkt een aantal onderdelen van de showmodellen zullen verdwijnen.Ramzzz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:50:
[...]
Alleen, dat wat je ze moet toezenden (maakt je apparaten volslagen onbruikbaar zo ze het niet al waren):
- Batterijklepje muis & tobo - duidelijk
- USB-zender/ontvanger - duidelijk
- voetjes van het tobo
Ik moet 'm dus echt slopen...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
weet iemand of het mogelijk is om 2 nieuwe accu's van een G7 muis te bestellen..? Ik heb deze muis nu ongeveer een jaar ofzo, maar de accu's leven nu nog maar een dag.. Ik gebruik het allemaal wel veel, maar 1 dag vind ik beetje kort.
Iemand?
Iemand?
Dat lijkt me onzin, aangezien die zender het essentiële onderdeel is waardoor het geheel niet meer werkt.The Zep Man schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:33:
[...]
Dat is gevaarlijk voor de retailers. Ik voorzie dat spoedig van de plaatselijke Mediamarkt een aantal onderdelen van de showmodellen zullen verdwijnen.
Eerder een bescherming van retailers, aangezien de verkopende retailer (MacHouse R'dam) mij te kennen gaf dat ze maar 1 jaar garantie gaven "sorry, goedemiddag", en Logitech de hele boel gewoon wel vervangt.
Gisteren werd er al een poging tot bezorgen gedaan (was er niemand thuis), maar vandaag heb ik een doos met een spiksplinternieuwe set mogen ontvangen. 
We hebben een L
We hebben een o
We hebben een g
We hebben een i
We hebben een t
We hebben een e
We hebben een c
We hebben een h
Ik koop geen ander merk meer!
Thanx KoppenSneller!
We hebben een L
We hebben een o
We hebben een g
We hebben een i
We hebben een t
We hebben een e
We hebben een c
We hebben een h

Thanx KoppenSneller!
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-02-2008 19:22 ]
Razer gaat zeer waarschijnlijk op de CeBit beurs, 4 maart, een nieuwe muis introduceren: www.speedofthelight.com
Roccat introduceert dan ook zijn Kone (linkje)Patriek schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:50:
Razer gaat zeer waarschijnlijk op de CeBit beurs, 4 maart, een nieuwe muis introduceren: www.speedofthelight.com
Ik heb em al ge-pre ordered, helaas is de leverdatum van eind feb naar halverwege april verschoven ivm CeBIT en massproductie.
Hun muismat (Roccat Sense is al wel beschikbaar in NL via internet
Verwijderd
Weet iemand wanneer de Roccat Valo verschijnt en wat de prijs ervan wordt?
Of de Everglide DKTBoard
edit: Roccat Valo
muizenshop.nl
Uitgesteld
Prijs +/- € 99,95
Of de Everglide DKTBoard
edit: Roccat Valo
muizenshop.nl
Uitgesteld
Prijs +/- € 99,95
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 21:19 ]
Geen idee wanneer hij verschijnt maar die Roccat ziet er erg goed uit. Vrees alleen dat ie echt niet goedkoop zal worden gezien de specs. Het eerste keyboard die ik zie waar de lcd ook echt mooi is geintegreerd ipv op een schreeuwerige plek in het midden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Zie zo al dit moois voorbijgaan en dan vroeg ik me af of niemand hier net zoals ik de Auravision Slimseries heeft ? Lekker strakke toetsenbordjes zijn dat toch
NUC I5 256GB SSD
Ik heb vandaag de Lachesis binnen gekregen, maar ik mis de functie "middelste knop" of "derde muisknop" Je kan wel knop 4 of 5 instellen maar ik gebruik in een game de functie van "middle mousebutton" en kan het ingame helaas niet veranderen.
Bij de MX1000 kon je gewoon de middelste knop instellen op elke knop.
Is er niet een tool of een driver hack zodat je meerdere opties kan hebben?
Het is vreemd dat het bij de driversoftware de muisknoppen van click (knop 1) menu (knop 2) hebt, en dan gelijk knop 4 en knop 5. En knop 3 ontbreekt.
Het is vreemd dat het bij de driversoftware de muisknoppen van click (knop 1) menu (knop 2) hebt, en dan gelijk knop 4 en knop 5. En knop 3 ontbreekt.
Hebben jullie geen problemen bij het optillen van de g9 laser muis?
Die je wat verder moet optillen dan de standaart optische muis
[ Voor 5% gewijzigd door Waterlelie op 11-05-2008 19:40 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Ik heb pas geleden mijn Diamondback ingerolen voor een Lachesis. Ik heb NERGENS last van. Ding meteeen aangesloten, firmware geupdate en alles ingesteld. Op mijn Steelpad Qck negens last van
Toen ik mijn balmuis heb vervangen door een G5 moest ik er ook aan wennen dat je de muis iets verder moet optillen. Maar nu gaat het prima
Verwijderd
Jawel, ik heb mijn G9 daarom dezelfde dag nog teruggebracht. In mijn ogen gewoon een gigantische blunder die muis. Qua ligging in de hand etc. perfect. Maar zodra je in een shooter zit en je moet de muis terug naar het midden plaatsen dan is het een ellende. Ding is veel te breed, en hij blokkeerde door de ver uitstekende vorm naar links.Waterlelie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:28:
Hebben jullie geen problemen bij het optillen van de g9 laser muis?
Ik zit te wachten op de Roccat Kone maar die wordt iedere keer weer uitgesteld, belachelijk is 't wel. Iedere maand weer wordt ie opnieuw met een maand uitgesteld.
Huh ?Bulls schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:34:
Ik heb vandaag de Lachesis binnen gekregen, maar ik mis de functie "middelste knop" of "derde muisknop" Je kan wel knop 4 of 5 instellen maar ik gebruik in een game de functie van "middle mousebutton" en kan het ingame helaas niet veranderen.
Heb je de software niet geïnstalleerd of zo ?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Te breed, ook met de precision body? (want ik til hem gewoon recht omhoog dus zou ik er geen last van moeten hebben..)Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:55:
[...]
Jawel, ik heb mijn G9 daarom dezelfde dag nog teruggebracht. In mijn ogen gewoon een gigantische blunder die muis. Qua ligging in de hand etc. perfect. Maar zodra je in een shooter zit en je moet de muis terug naar het midden plaatsen dan is het een ellende. Ding is veel te breed, en hij blokkeerde door de ver uitstekende vorm naar links.
Ik zit te wachten op de Roccat Kone maar die wordt iedere keer weer uitgesteld, belachelijk is 't wel. Iedere maand weer wordt ie opnieuw met een maand uitgesteld.
Maar dus niet dat de muis nog reageerde op 5mm..?
Die Roccat Kone ziet er lekker uit zeg...lijkt erg op mijn x7 van a4-tech...en dat was een supermuis.(helaas niet meer te krijgen zonder 3xfire.
[ Voor 13% gewijzigd door Waterlelie op 12-05-2008 12:10 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
In mijn ogen is de G9 de beste muis tot nu toe, helemaal niet te breed maar precies goed. En hij werkt ook nog eens perfect. Die Lechasis vind ik pas 1 grote blunder, dat ding heb ik snel verpatst met al die vreemde gebreken.Waterlelie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:54:
[...]
Te breed, ook met de precision body? (want ik til hem gewoon recht omhoog dus zou ik er geen last van moeten hebben..)
Maar dus niet dat de muis nog reageerde op 5mm..?
Die roccet cone ziet er lekker uit zeg...lijkt erg op mijn x7 van a4-tech...en dat was een supermuis.(helaas niet meer te krijgen zonder 3xfire.
Verwijderd
Grappig, dat niemand moeite heeft met die G9 behalve ik.RoaDHouse schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:10:
[...]
In mijn ogen is de G9 de beste muis tot nu toe, helemaal niet te breed maar precies goed. En hij werkt ook nog eens perfect. Die Lechasis vind ik pas 1 grote blunder, dat ding heb ik snel verpatst met al die vreemde gebreken.
Ik moest hem dezelfde dag nog ruilen want het was gewoon niet te doen. Muis optillen lukte voor geen meter in-game? De muis blokkeerde gewoon aan de linker onderkant. Waardoor je hem dus echt letterlijk moest OPTILLEN in-game ipv gewoon beetje schuin optillen. Dan ben je dus al 3 x afgeknald voordat je dat gedaan hebt. De muis is niet te breed voor m'n hand, zeker niet. Maar aan de onderkant steekt ie veel te ver uit naar links en dat materiaal aan de onderkant zorgt er ook voor dat de muis blokkeert.
Ik heb nog steeds de G5 en de Razor Copperhead. Ik gebruik eigenlijk alleen mijn copperhead. Wat een heerlijk ding, het heeft me zeker 2 maanden gekost er aan te wennen maar nu wil ik niet anders meer. Had de G5 gekocht omdat ik dacht dat de copperhead me niet beviel. Maar nu ik de G5 heb wil ik niets anders meer dan de copperhead. Hij is kleiner (heb niet zon grote handen) en de manier van vasthouden is bij de copperhead meer mijn smaak. Je houdt hem eingelijk 'in je vingers' ipv je hele hand erop te leggen zoals bij de G5. De G5 vind ik wat groot en log / lomp. Gevolg: G5 ligt al paar maandjes werkloos.
Af en toe wissel ik het wel af met mijn logitech track ball. Heerlijk dingetje om RSI te voorkomen (zit nogal veel op de PC).
Af en toe wissel ik het wel af met mijn logitech track ball. Heerlijk dingetje om RSI te voorkomen (zit nogal veel op de PC).
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ik heb de g9 nu even in bruikleen en het eerste wat me opvalt is dat als je een klein beetje druk geeft onder de duimtoetsen gelijk de voorste duimtoets ingeschakelt wordt....zou toch niet mogen voor een muis van 90euro.
Verder heb ik geen problemen met optillen. Hoewel hij niet licht is.
Als ik overgens schuin naar beneden beweeg gaat de cursor recht naar beneden....naar boven gaat goed.
Als ik overgens schuin naar beneden beweeg gaat de cursor recht naar beneden....naar boven gaat goed.
[ Voor 141% gewijzigd door Waterlelie op 13-05-2008 20:55 . Reden: typo ]
Helemaal niemand die bij het knijpen in de precision-grip de voorste duimknop indrukt?
Nee... geen last van.Maar ik heb mijn vingers en handen ook onder controleWaterlelie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:39:
Helemaal niemand die bij het knijpen in de precision-grip de voorste duimknop indrukt?
Als ik midden in een close combat gevecht zit spant mijn hand zich onbewust iets aan.
Maar het gebeurt dus bij jou ook dat als je wat harder drukt die toets wordt ingedrukt? (page forward in IE)
Maar het gebeurt dus bij jou ook dat als je wat harder drukt die toets wordt ingedrukt? (page forward in IE)
Lijkt me logisch dat de toets een reactie geeft als je deze wat "harder" indrukt. Deze is daar ook voor bedoeld.Waterlelie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:21:
Als ik midden in een close combat gevecht zit spant mijn hand zich onbewust iets aan.

Op een toetsenbord is dat ook zo, als je daar een toets wat harder indrukt krijg je vaak ook een reactie. Maar goed.... mischien begrijp ik het wel niet.
Wat wil je meer weten?Waterlelie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:01:
Ik heb de g9 nu even in bruikleen en het eerste wat me opvalt is dat als je een klein beetje druk geeft onder de duimtoetsen gelijk de voorste duimtoets ingeschakelt wordt....zou toch niet mogen voor een muis van 90euro.
Ik heb op digit-life een review gelezen dat als je in de muis knijpt de voorste duimtoets wordt geactiveert...dat is dus " normaal"
Oplossing is een stukje papier tussen de kap en de muis.
[ Voor 133% gewijzigd door Waterlelie op 20-05-2008 16:37 ]
lol koop je een muis van 90 euro moet je er een papiertje tussen doen
Maar dat terzijde. Ik volg roccat nu al een hele tijd en ik ken geen enkel bedrijf wat zo ontzettend veel uitsteld (zijn er vast wel, maar ik heb geen voorbeelden nodig).
Met de release van de roccat sense muismat word ook de kone even genoemt. Mischien dat we die dus redelijk snel kunnen verwachten.
http://www.lifepr.de/atta...ense_Verkaufsstart_en.pdf
Voor wie op de valo zit te wachten, succes.
Maar dat terzijde. Ik volg roccat nu al een hele tijd en ik ken geen enkel bedrijf wat zo ontzettend veel uitsteld (zijn er vast wel, maar ik heb geen voorbeelden nodig).
Met de release van de roccat sense muismat word ook de kone even genoemt. Mischien dat we die dus redelijk snel kunnen verwachten.
[ Voor 5% gewijzigd door CILLER op 27-05-2008 08:42 ]
de kone en de valo komen ergens in juni/juli. de initiële release stond gepland halverwege oktober, toen hebben ze alleen de sense gereleased.CILLER schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:41:
lol koop je een muis van 90 euro moet je er een papiertje tussen doen![]()
Gelukkig hebben ze wel in de tussentijd de kone verbeterd en de dpi-waarde van 2000 naar 3000 op weten te schroeven, nu wachten totdat ze hem uitleveren, ik heb em nl. in pre-order staan vanaf begin februari!
Na eerst een pleidooi gehouden te hebben voor de Deathadder, en zo ongeveer gezworen heb nooit meer een andere te kopen ben ik toch van mn "geloof" af gestapt...
5 Mei heb ik op een LAN namelijk de Logitech G9 gewonnen... Mijn broertje wilde hem namelijk wel over nemen en dus moest ik hem eerst proberen en ik zal je zeggen: Als je in CoD4 veel AK74 speelt, is dit je muis. Ik merk dat wanneer ik met de G9 snellere acties uitvoer deze nauwkeuriger geregistreert worden dan met de Deathadder, 1800 vs 3200 dpi.
Ook de precisie grip is echt fenominaal: na lang spelen zweet ik minder (of ten minste: ik merk er niks van) dan met de Deathadder.
Ik heb eigenlijk maar 2 kritiekpuntjes: Inderdaad het in je muis knijpen en dan de duimknoppen indrukken. En de mouse3 knop is een beetje onbetrouwbaar: Ik gooi mijn nades met die knop en die knop moet ik dus regelmatig even inhouden om te cooken enzo, maar ik merk dat je er dan constant veel druk op moet blijven uitoefenen om de nade vast te houden, de DA muisknop ging veel lichter.
5 Mei heb ik op een LAN namelijk de Logitech G9 gewonnen... Mijn broertje wilde hem namelijk wel over nemen en dus moest ik hem eerst proberen en ik zal je zeggen: Als je in CoD4 veel AK74 speelt, is dit je muis. Ik merk dat wanneer ik met de G9 snellere acties uitvoer deze nauwkeuriger geregistreert worden dan met de Deathadder, 1800 vs 3200 dpi.
Ook de precisie grip is echt fenominaal: na lang spelen zweet ik minder (of ten minste: ik merk er niks van) dan met de Deathadder.
Ik heb eigenlijk maar 2 kritiekpuntjes: Inderdaad het in je muis knijpen en dan de duimknoppen indrukken. En de mouse3 knop is een beetje onbetrouwbaar: Ik gooi mijn nades met die knop en die knop moet ik dus regelmatig even inhouden om te cooken enzo, maar ik merk dat je er dan constant veel druk op moet blijven uitoefenen om de nade vast te houden, de DA muisknop ging veel lichter.
Joejoe!
Ik neem na slechts 2 jaar nu al afscheid van mijn Copperhead. Mijn LMB is lam en drukt niet goed meer. Ff de knop er lichtjes uittrekken helpt slechts zeer kort. Razer kan mij niet helpen zonder dat er extra kosten aan verbonden zijn. Heb ook gelezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
De G9 moet een waardige opvolger worden en hoop ik wel dat de kwaliteit een stuk beter is dan mijn ''oude'' Copperhead.
De G9 moet een waardige opvolger worden en hoop ik wel dat de kwaliteit een stuk beter is dan mijn ''oude'' Copperhead.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
ik houd persoonlijk niet zo van die lompe muizen. Ik heb kleine poten en de copperhead fits like a charm. Muizen zijn persoonlijk maar ze zouden wel langer dan twee jaar mee moeten gaan. Maargoed, een videokaart vervang ik ook eens in de twee jaar ofzo dus een muisje moet nog wel van het budget af kunnen.MelvinB schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:07:
Ik neem na slechts 2 jaar nu al afscheid van mijn Copperhead. Mijn LMB is lam en drukt niet goed meer. Ff de knop er lichtjes uittrekken helpt slechts zeer kort. Razer kan mij niet helpen zonder dat er extra kosten aan verbonden zijn. Heb ook gelezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
wel een minpuntje vond ik de drivers / firmware van de copperhead. Voor de laatste patch was het niet mogelijk om van USB-poort te switchen wat zeer irritant was. Mijn muis bleef dus in de slaapstand hangen als ik mijn pc in stand-by zette. Gelukkig toch nog gefixed met de laatste patch.
[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 27-06-2008 23:44 ]
Heb zelf mijn Razer Lachesis verkocht. Was niet helemaal tevreden, nu heb ik mijn MX510 weer uit de kast gehaald
Wat een ownage muis ook he. Ik heb dit ding misschien al 6 of 7 jaar en hij werkt nog perfect
Nu ben ik wel benieuwd naar die Roccat Kone muis, de rest van de muizen op de markt ben ik niet van onder de indruk. MX510/MX518 blijft qua vorm en prestaties toch niet te verslaan, dat vind ik dan persoonlijk.
Nu ben ik wel benieuwd naar die Roccat Kone muis, de rest van de muizen op de markt ben ik niet van onder de indruk. MX510/MX518 blijft qua vorm en prestaties toch niet te verslaan, dat vind ik dan persoonlijk.
Ik heb nu een al een redelijk tijdje een Razer Lachesis. Gekocht voor DoD:S en daar werkt hij prima.
4000 DPI een de sensivity op 4,5. Sens van DoD:S op 1,6. Speel op de exactmat op de control kant.
Als ik 10 cm beweeg draai ik 360 graden. Voor het spelen als support klasse is dat perfect. Je kunt supersnel rond draaien en schieten. Vermits het een redelijk spray wapen is, is aim iets minder belangrijk. Toch kan ik ook redelijk goed aimen er mee. De recoil van het wapen in DoD:S is redelijk goed te counteren met die muis, na een tijdje heb je die beweging volledig in je routine. Zeker na de laatste update.
Maar goed ik speel meer TF2 nu de laatste tijd, als scout. Daar staat hij ook op 4000 DPI maar de sens is een stuk lager. Maar dat werkt niet echt goed met een Lachesis. Hij springt nooit over of zo ... maar scout in TF2 doe je een stuk beter met low sens als met high sens. De top spelers hebben soms wel 50 - 70 cm nodig voor een 360° draai.
Ik heb altijd gezocht naar een MX500 maar niet kunnen vinden (ook niet tweedehands). Ik ga toch eens zoeken naar een tweede muis specifiek voor TF2.
4000 DPI een de sensivity op 4,5. Sens van DoD:S op 1,6. Speel op de exactmat op de control kant.
Als ik 10 cm beweeg draai ik 360 graden. Voor het spelen als support klasse is dat perfect. Je kunt supersnel rond draaien en schieten. Vermits het een redelijk spray wapen is, is aim iets minder belangrijk. Toch kan ik ook redelijk goed aimen er mee. De recoil van het wapen in DoD:S is redelijk goed te counteren met die muis, na een tijdje heb je die beweging volledig in je routine. Zeker na de laatste update.
Maar goed ik speel meer TF2 nu de laatste tijd, als scout. Daar staat hij ook op 4000 DPI maar de sens is een stuk lager. Maar dat werkt niet echt goed met een Lachesis. Hij springt nooit over of zo ... maar scout in TF2 doe je een stuk beter met low sens als met high sens. De top spelers hebben soms wel 50 - 70 cm nodig voor een 360° draai.
Ik heb altijd gezocht naar een MX500 maar niet kunnen vinden (ook niet tweedehands). Ik ga toch eens zoeken naar een tweede muis specifiek voor TF2.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
ik heb nu al bijna 1,5 jaar de steelpad 5L en de logitech G5 2007 editie ( die is blauw ipv grijs/rood ). Moet zeggen dat het geweldig speelt, de G5 ligt perfect in mijn hand en gaat supersoepel over mijn steelpad heen. Verder is de Steelpad 5L lekker groot, en duurzaam.
Bump 
Iemand al wat nieuws gehoord over de nieuwe Roccat Kone? Volgens hun website zou hij 1 oktober gelanceerd zijn in Europa, ook in de pricewatch is hij al terug te vinden, maar bij geen van de 4 op voorraad. (komplett spreekt over 3 november).
Heb wel korte review gezien op de PChardware, waar ze toch erg te spreken waren hierover.
Voor wie hem nog niet kent:
Iemand al wat nieuws gehoord over de nieuwe Roccat Kone? Volgens hun website zou hij 1 oktober gelanceerd zijn in Europa, ook in de pricewatch is hij al terug te vinden, maar bij geen van de 4 op voorraad. (komplett spreekt over 3 november).
Heb wel korte review gezien op de PChardware, waar ze toch erg te spreken waren hierover.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
LOL ..... het is net DukeNukemForeverWiethoofd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:16:
Ik wacht er ook op, hij staat sinds m'n verjaardag (19 feb) al in de preorder bij cyes. Op hun site staat dat ie nog steeds niet leverbaar is.
Maar, hij is uitna 1,5 jaar vertraging
Verwijderd
Wat is er zo speciaal aan deze muis? De specs met "ultra uber internal processor" enzo zeggen me vrij weinig. Het enige coole dat ik kan ontdekken is dat ie lift detectie heeft en dus direct stopt met bewegen als je 'm lift?SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:12:
Bump
[afbeelding]
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:27:
Wat is er zo speciaal aan deze muis? De specs met "ultra uber internal processor" enzo zeggen me vrij weinig. Het enige coole dat ik kan ontdekken is dat ie lift detectie heeft en dus direct stopt met bewegen als je 'm lift?

Ik moet het nog zien met die "Roccat Kone" allemaal theorie. Als de muis zo goed is waarom kan je hem niet krijgen dan ? ( moeilijk leverbaar is onzin ) de muis staat al meer dan een jaar op de release lijst.
Het is gewoon een Logitech mx_518 met ledjes. Mischien komt hij voor kerst uit
kan je hem mooi in de boom hangen met al die onzinnige ledjes.
Het is gewoon een Logitech mx_518 met ledjes. Mischien komt hij voor kerst uit
Ik wil hem met name van wege het design (match aardig met de G15 imho) en natuurlijk de lampjes (
).
Maar wil hem eerst 'in het echt' zien, zeker omdat er geen rechter zijknop opzit en ik dat toch eigelijk wel als eis heb bij een muis. Anders wordt het weer verder zoeken
Al lijkt het wel meer op de VX Nano

Maar wil hem eerst 'in het echt' zien, zeker omdat er geen rechter zijknop opzit en ik dat toch eigelijk wel als eis heb bij een muis. Anders wordt het weer verder zoeken
Al lijkt het wel meer op de VX Nano
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Lichtjes -> Point taken, coolWiethoofd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:29:
[...]
de lichtjes
hoge dpi-waarde
snelle responstijd
de lichtjes
de look/het design
Hoge DPI waarde -> Niet hoger dan de Logitech G9, allebei 3200 dpi.
Responsetijd -> Zelfde als G9, ook 1000Hz polling rate en 1ms
Lichtjes -> Blijven cool
De look -> Kwestie van smaak, lijkt veel op sommige Logitech muizen.
Dus eigenlijk blijven alleen de lichtjes en het tracking systeem voor optillen over. Wel grappig, Logitech heeft juist in het begin veel klachten gehad (van gamers) dat de tracking meteen stopte bij het optillen. Roccat maakt er nu een feature van
Dan blijven alleen de lampjes over, en om daar nou ik-weet-nie-hoeveel later voor uit te komen dan de Logitech G9 snap ik niet
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 20:18 ]
naar mijn gevoel lijkt die G9 veel te breed, athans stuk breder dan een normale G9. En daarbij, 20 euro is het voor mij dan wel weer waard 
En dan vind ik het weer jammer dat bijvoorbeeld die Copperhead van Razer weer geen zijknoppen heeft
En dan vind ik het weer jammer dat bijvoorbeeld die Copperhead van Razer weer geen zijknoppen heeft
Verwijderd
diamondback 3gSinergyX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:43:
naar mijn gevoel lijkt die G9 veel te breed, athans stuk breder dan een normale G9. En daarbij, 20 euro is het voor mij dan wel weer waard
Inmiddels mijn Roccat Kone binnen, maar wel wennen als je van een Logitech RX-300 af komt. Hij is een stuk breder, maar hij heeft lichtjes, meer knoppen, en bovenal geen Setpoint. Al zou ik wel een paar functies van Setpoint in de Roccat driver terug willen zien, zoals de minimaliseren/maximaliseren en makkelijker keybindings toevoegen in een simpel profiel. Als ik ga gamen doe ik wel een ander profiel.
Je kunt zo veel instellen, maar waar je het allemaal moet zoeken en doen
Je kunt zo veel instellen, maar waar je het allemaal moet zoeken en doen
Wil ook m'n MX510 gaan vervangen voor deze muis, maar ik lees er niet erg veel over. Hij is op voorraad nu maar of het echt een goede muis is...het lijkt er iig wel op qua vorm en specs
Vreemd dat de Razer Destructor niet in de openingspost staat, na vele muismatten te hebben geprobeerd is dat toch echt de beste, imo.
Kan hier iemand nog eens een fatsoenlijke review over die Roccat Kone schrijven? Het ding is nu toch al een tijdje uit en je hoort er nauwelijks iets over. Lijkt me een veel betere muis dan die G5/G9 rommel, dus kom maar op ik ben benieuwd. Of is deze muis echt zo inpopulair als het lijkt?
Op internet zijn er legio te vinden, ikzelf ben ook bezig de mijne te typen, maar aan m'n andere reviews te zien gaat dat niet over 1 nacht ijs, en dat is ook niet mogelijk met zo'n muis omdat je zoveel kan en alles moet finetunen en er aan wennen.Misanthrope schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:06:
Kan hier iemand nog eens een fatsoenlijke review over die Roccat Kone schrijven? Het ding is nu toch al een tijdje uit en je hoort er nauwelijks iets over. Lijkt me een veel betere muis dan die G5/G9 rommel, dus kom maar op ik ben benieuwd. Of is deze muis echt zo inpopulair als het lijkt?
De Roccat Kone vind ik bagger
shit software en shit kwaliteit. Leuke muis voor in de kerstboom
Over het kerstboom gedeelte ben ik het met je eens, maar het eerste absoluut niet.RoaDHouse schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:37:
De Roccat Kone vind ik baggershit software en shit kwaliteit. Leuke muis voor in de kerstboom
En als je zoiets roept, durf het te onderbouwen en/of schrijf een review.
Software is gevoelig voor lag of het is de muis zelf ( geen idee )Wiethoofd schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:45:
[...]
Over het kerstboom gedeelte ben ik het met je eens, maar het eerste absoluut niet.
En als je zoiets roept, durf het te onderbouwen en/of schrijf een review.
Linkermuistoets rammelt ( irritant )
Led verlichting valt uit bij indrukken Rechtermuistoets.
Tracking van de muis is nix beter dan een andere goede muis ( G9 of Lachesis )
Software is verre van stabiel.
Verder had ik geen zin om de muis verder te testen, dit was voor mij al voldoende om hem terug te sturen.
Hmmz ik sta best open voor kritiek maar kun jij mij een betere muis aanraden? En ga niet de G9 of G5 opnoemen want dat is pure rotzooi. Zo'n megadikke muis die je nog nauwelijks opgetild krijgt.RoaDHouse schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:37:
De Roccat Kone vind ik baggershit software en shit kwaliteit. Leuke muis voor in de kerstboom
Ik gebruik nu de oude MX510 maar tja dat ding begint volgens mij ook wat aan ouderdom te lijden. Scrollwiel is niet echt fijn meer en het materiaal krijg ik kramp van aan m'n handen.
Waarom vind je die Kone slecht? Omdat je een paar lichtjes kunt instellen?
Edit: Ik heb 't al gezien hierboven, zet me toch weer aan het twijfelen. Gaan voor een Kone met de kans dat ik die aan het terugsturen kom of toch maar voor zekerheid en een MX518 bestellen? Die Kone ziet er echt goed uit etc.
[ Voor 14% gewijzigd door SuX DeLuXe op 10-11-2008 18:12 ]
Razer Deathadder, Logitech G1, Razer Diamondback 3G, Logitech G3 (?)Misanthrope schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:10:
[...]
Hmmz ik sta best open voor kritiek maar kun jij mij een betere muis aanraden? En ga niet de G9 of G5 opnoemen want dat is pure rotzooi. Zo'n megadikke muis die je nog nauwelijks opgetild krijgt.
Ik gebruik nu de oude MX510 maar tja dat ding begint volgens mij ook wat aan ouderdom te lijden. Scrollwiel is niet echt fijn meer en het materiaal krijg ik kramp van aan m'n handen.
Waarom vind je die Kone slecht? Omdat je een paar lichtjes kunt instellen?Of is hij echt "slecht"?
Edit: Ik heb 't al gezien hierboven, zet me toch weer aan het twijfelen. Gaan voor een Kone met de kans dat ik die aan het terugsturen kom of toch maar voor zekerheid en een MX518 bestellen? Die Kone ziet er echt goed uit etc.
Heb wel slechte ervaringen met Razer, weliswaar met de Lachesis maargoed ik heb de afgelopen jaren toch al wat muisjes gekocht en ook weer doorverkochtKanarie schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:18:
[...]
Razer Deathadder, Logitech G1, Razer Diamondback 3G, Logitech G3 (?)
Nu weer op een oude MX510 van 6 jaar oud ofzo, maarja daarmee own je nog steeds het hardste. Toch wel gek is dat...Durf nu niet zo snel weer een Razer te kopen aangezien die Lachesis toch wel fouten had.
518 is flink in prijs gezakt, bij mm al 25 euro dus wellicht goedkoper te vinden. Geen geld meer voor een goede muis, hij is al wel beetje oud maar nog echt een toppertje.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik heb een beetje 2 vragen eigenlijk.
Heb nu een Mx518 en soms valt hij uit. Als ik dan de usb eruit haal en er weer in doe dan doet hij het gewoon weer. Dit is bij mijn profiel en die van me broer zowiezo. Die van me pa lijkt het niet te hebben. Nu zei de webwinkel dat hij kapot is en ik rma aan kan vragen. Maar nu twijfel ik dus of hij kapot is. Kan het ergens anders aan liggen? Heb geen setpoint geïnstalleerd.
En als hij kapot is is het dan verstandig om van een mx518 naar een razer muis te gaan of is dat een te groot verschil?
En wat is een goeie niet al te grote muismat. Me Eyepad S begint te slijten.
Heb nu een Mx518 en soms valt hij uit. Als ik dan de usb eruit haal en er weer in doe dan doet hij het gewoon weer. Dit is bij mijn profiel en die van me broer zowiezo. Die van me pa lijkt het niet te hebben. Nu zei de webwinkel dat hij kapot is en ik rma aan kan vragen. Maar nu twijfel ik dus of hij kapot is. Kan het ergens anders aan liggen? Heb geen setpoint geïnstalleerd.
En als hij kapot is is het dan verstandig om van een mx518 naar een razer muis te gaan of is dat een te groot verschil?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Verwijderd
Mijn MX510 doet het ook nog goed , snoertje is wel vervangen en het gewichtje is eruitgehaald , veertje bij het scrolwiel is eruigehaald , teflon voetjes eronder. en dan gamen maarMisanthrope schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:03:
Heb zelf mijn Razer Lachesis verkocht. Was niet helemaal tevreden, nu heb ik mijn MX510 weer uit de kast gehaaldWat een ownage muis ook he. Ik heb dit ding misschien al 6 of 7 jaar en hij werkt nog perfect
![]()
ik zou niet zo snel overstappen van muis , ben zelfs van plan om ronde gaatjes in het plastic te boren om hem nog lichter te maken, elke gram eraf is meegenomen
Ik had dit dus met mijn Razer Lachesis dat de stroom uitviel soms..Zou het niet precies durven zeggen. Ik gebruik zelf nu als muismat de Razer Mantis Speed. Ben er wel tevreden over, lekker ruim en van stof.Daywalk3r schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:35:
Ik heb een beetje 2 vragen eigenlijk.
geen last van, het kan ook aan je eigen computer/usb-poort/moederbord/besturingssysteem liggenRoaDHouse schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:55:
Software is gevoelig voor lag of het is de muis zelf ( geen idee )
hij zit idd ietwat los, maar je kan van een mug ook een olifant maken, zolang je je vinger er op hebt 'rammelt' hij nietLinkermuistoets rammelt ( irritant )
Firmware update, andere LED settings, heb ik nl. geen last vanLed verlichting valt uit bij indrukken Rechtermuistoets.
Ik heb als vergelijkingsmateriaal een Logitech RX-300 waar ik perfect mee uit de voeten kon in Windows en in-game (lees m'n review) en stond ik redelijk vaak bovenaan met CSS DM maps.Tracking van de muis is nix beter dan een andere goede muis ( G9 of Lachesis )
Wederom: updates, en bugs melden, ik heb eergisteren via Roccat contact form iets voorgesteld en ik had vanochtend mail terug (ivm weekend)Software is verre van stabiel.
Your callVerder had ik geen zin om de muis verder te testen, dit was voor mij al voldoende om hem terug te sturen.
Het is ook zo vervelend dat je die Kone niet even ergens kunt testen...
Paradigit en Media Markt verkopen hem niet...Dus moet ik hem online bestellen met de kans dat hij toch niet zo goed bevalt als een MX510/MX518 en dan kun je weer terugsturen en al die toestanden.
Paradigit en Media Markt verkopen hem niet...Dus moet ik hem online bestellen met de kans dat hij toch niet zo goed bevalt als een MX510/MX518 en dan kun je weer terugsturen en al die toestanden.
Mjah die Lachesis is dan ook een belachelijk slechte muis. De Deathadder en Diamondback 3G durf ik wel iedereen aan te bevelen.Misanthrope schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:26:
[...]
Heb wel slechte ervaringen met Razer, weliswaar met de Lachesis maargoed ik heb de afgelopen jaren toch al wat muisjes gekocht en ook weer doorverkocht![]()
Nu weer op een oude MX510 van 6 jaar oud ofzo, maarja daarmee own je nog steeds het hardste. Toch wel gek is dat...Durf nu niet zo snel weer een Razer te kopen aangezien die Lachesis toch wel fouten had.
Het rare is dat hij bij mij nu ook al een halve dag het doet.
Maar gisteren en de dagen ervoor (ong. 8 ) viel hij steeds af en toe uit.
Maar gisteren en de dagen ervoor (ong. 8 ) viel hij steeds af en toe uit.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Mischien is het verstandig om nog even te wachten met het kopen van een nieuwe muis.
Logitech komt met een serie nieuwe muizen. Dit staat voor de eerste helft 2009 in de planning.
Aangezien ik een "muizen addiction" heb blijf ik die dingen maar kopen om te proberen welke het beste is.
De muizen die ik tot nu toe heb gehad
1. Logitech mx_518
2. Logitech G9
3. Razer Boomslang (oude versie)
4. Razer Deathadder
5. Razer Lachesis
6. Roccat Kone
7. Microsoft Explorer 3.0 (oudje)
Mijn mening: De Logitech G9 + Razer Destructor (harde versie) is de beste combie.De kwaliteit laat wel een beetje te wensen over van de G9.
Omdat ik de Roccat Kone vind tegenvallen heb ik maar weer een G9 aangeschaft. En 49 euro is een zeer nette prijs voor deze muis.
De Lachesis is ook een goede muis maar ook net teveel "irritante problemen" jammer btw
De mx_518 vond ik altijd een perfecte muis, maar voor deze tijd is hij een beetje achterhaald (tracking laat een beetje te wensen over bij zeer snelle moves)
Logitech komt met een serie nieuwe muizen. Dit staat voor de eerste helft 2009 in de planning.
Aangezien ik een "muizen addiction" heb blijf ik die dingen maar kopen om te proberen welke het beste is.
1. Logitech mx_518
2. Logitech G9
4. Razer Deathadder
5. Razer Lachesis
6. Roccat Kone
Mijn mening: De Logitech G9 + Razer Destructor (harde versie) is de beste combie.De kwaliteit laat wel een beetje te wensen over van de G9.
Omdat ik de Roccat Kone vind tegenvallen heb ik maar weer een G9 aangeschaft. En 49 euro is een zeer nette prijs voor deze muis.
De Lachesis is ook een goede muis maar ook net teveel "irritante problemen" jammer btw
De mx_518 vond ik altijd een perfecte muis, maar voor deze tijd is hij een beetje achterhaald (tracking laat een beetje te wensen over bij zeer snelle moves)
Tja de G9 heb ik gekocht toen hij pas uit was. Qua ligging in de hand is hij perfect maar de vorm (links steekt veel te ver uit) van de behuizing is veel te lomp voor mij. Ik kon die muis ingame nauwelijks snel optillen zonder te blijven haken aan mijn (stoffen) muismat. Dit probleem bleef ik houden, ik kon dan wel zonder de behuizing gaan spelen maar dan kan ik net zo goed met een laptopmuisje gaan gamenRoaDHouse schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:31:
Mischien is het verstandig om nog even te wachten met het kopen van een nieuwe muis.
1. Logitech mx_518
2. Logitech G9
4. Razer Deathadder
5. Razer Lachesis
6. Roccat Kone
De Lachesis is ook een goede muis maar ook net teveel "irritante problemen" jammer btw![]()
Kan iemand mij btw vertellen wat een MX518 nog zo ongeveer kost bij de MM?
LOL ik was net bij de MediaMarkt, daar kost een MX518 maar liefst 60 euro
En de G9 kostte 50 euro
Die winkel blijft mij ook verbazen, dan maar via internet bestellen he.

En de G9 kostte 50 euro

Die winkel blijft mij ook verbazen, dan maar via internet bestellen he.
Ik heb de Razer Deathadder nu twee weken en overweeg deze terug te doen. Na mijn negatieve ervaring met een Razer Diamondback heb ik nu terug een Razer die me niet bevalt
.
Nochtans doet de Deathadder enkele zaken beter dan de Diamondback:
Als ik de Razer Deathadder vast heb, dan is er een holte aan de palm van mijn hand, waardoor ik niet voldoende steun heb en op korte tijd een soort pijn in mijn handen krijg, waardoor ik snel teruggrijp naar mijn vijf jaar oude Dell brolmuis die beter in de hand ligt. De muis die ik nodig heb moet dus een serieuze bult hebben om mijn handpalm te ondersteunen. Doet de G9 dit goed? (Ik ga nl. proberen riulen voor een G9).

Een ander probleem van de Razer is de positie van de pink aan de rechter zijkant. Het materiaal is redelijk glad waardoor mijn pink de neiging heeft weg te glijden. Bovendien verdikt de muis aan de achterkant, hetgeen de grip nog slechter maakt.
Nochtans doet de Deathadder enkele zaken beter dan de Diamondback:
- De muis heeft geen knoppen aan de rechterzijde. Dit gebruikte ik toch niet bij de Diamondback.
- De sensor is beter
- Ik had geen enkel probleem bij installatie. Intussen weet ik dat de drivers poortafhankelijk zijn. Goed dat daar intussen duidelijk over gecommuniceerd wordt.
- De looks bevallen me wel maar smaak is persoonlijk uiteraard.

Als ik de Razer Deathadder vast heb, dan is er een holte aan de palm van mijn hand, waardoor ik niet voldoende steun heb en op korte tijd een soort pijn in mijn handen krijg, waardoor ik snel teruggrijp naar mijn vijf jaar oude Dell brolmuis die beter in de hand ligt. De muis die ik nodig heb moet dus een serieuze bult hebben om mijn handpalm te ondersteunen. Doet de G9 dit goed? (Ik ga nl. proberen riulen voor een G9).

Een ander probleem van de Razer is de positie van de pink aan de rechter zijkant. Het materiaal is redelijk glad waardoor mijn pink de neiging heeft weg te glijden. Bovendien verdikt de muis aan de achterkant, hetgeen de grip nog slechter maakt.
Ik heb nu al weer een paar maanden de G9.
Lekkere muis, alleen heb ik het idee dat de verwisselbare covers niet helemaal perfect aansluiten op de body van de muis.
Van het ruwe frontje is er namelijk een hoekje waarvan de rand zo nu en dan over de muismat heen schraapt. Zo nu en dan voel ik dit op mijn muismat. Ook doet deze het niet soepeltjes op mijn Corepad Magna Blue-muismat. (van glas)
Regelmatig hapert ie dan ff tijdens het bewegen. Mijn vorige muis, de Razer Copperhead, deed het hier perfect op alleen vond ik kwalitatief gezien echt slecht. LMB raakte lam en de lak en rubberen greepjes verweerde snel.
Ik heb de G9 nu op een geplastificeerde kaft van 1 of andere map liggen en dit werkt perfect. Jammer alleen van mijn glazen muismat.
Lekkere muis, alleen heb ik het idee dat de verwisselbare covers niet helemaal perfect aansluiten op de body van de muis.
Van het ruwe frontje is er namelijk een hoekje waarvan de rand zo nu en dan over de muismat heen schraapt. Zo nu en dan voel ik dit op mijn muismat. Ook doet deze het niet soepeltjes op mijn Corepad Magna Blue-muismat. (van glas)
Regelmatig hapert ie dan ff tijdens het bewegen. Mijn vorige muis, de Razer Copperhead, deed het hier perfect op alleen vond ik kwalitatief gezien echt slecht. LMB raakte lam en de lak en rubberen greepjes verweerde snel.
Ik heb de G9 nu op een geplastificeerde kaft van 1 of andere map liggen en dit werkt perfect. Jammer alleen van mijn glazen muismat.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Microsoft heeft de Explorer 3 een paar jaar geleden opnieuw uitgebracht (en iets donkerder gemaakt)RoaDHouse schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:31:
1. Logitech mx_518
2. Logitech G9
4. Razer Deathadder
5. Razer Lachesis
6. Roccat Kone

Ik blijf dit een fijne no-nonsense muis vinden
Mijn muizen:
1. Microsoft Intellimouse Explorer 3.0
2. Logitech MX500
3. Logitech MX510
4. Nieuwe Microsoft Intellimouse Explorer 3.0
De MX500 had ik destijds gekocht omdat de eerste 3.0 soms per ongeluk scrollde, beetje vervelend als je dan met een FPS je wapen wisseld
De 500/510 vond ik ook fijne muizen maar toen ik de intellimouse weer kon kopen heb ik dat meteen gedaan
Nieuwere logitechs en razors heb ik wel eens uitgeprobeerd op lans e.d. maar vond ik altijd minder lekker in de hand liggen. Ik heb ze echter nooit lang getest om eraan te wennen..
Dit topic is gesloten.