Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markicks schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:18:
Ik kan toch duidelijk het verschil merken met mijn Copperhead als mijn drivers geïnstalleerd zijn of niet! De muis is veel precieser en iets sneller met de drivers geïnstalleerd!
Dat heeft toch met de firmware te maken?
De drivers zijn gewoon om instellingen etc. te veranderen...en dat hoeft voor mij toch niet zo, als ik de dpi handmatig maar kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:23:
[...]

Dat heeft toch met de firmware te maken?
De drivers zijn gewoon om instellingen etc. te veranderen...en dat hoeft voor mij toch niet zo, als ik de dpi handmatig maar kan veranderen
Sorry, mijn fout. 8)7

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Markicks schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:18:
Ik kan toch duidelijk het verschil merken met mijn Copperhead als mijn drivers geïnstalleerd zijn of niet! De muis is veel precieser en iets sneller met de drivers geïnstalleerd!
Dat komt meer doordat je de USB Communicatie op 1000 Hz kan zetten :P Daar word ik erg blij van in ieder geval ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zetten de razer drivers de usb communicatie automatisch op 1000Hz? Ik las volgens mij ergens dat windows xp dit niet toeliet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:10:
[...]

Kan je muis grotere snelheden registreren volgens mij.....
Nee, het is zoals Thrills33ker zegt alleen om de instellingen van je muis (DPI, sensitivity, functies voor de knoppen) te bewaren zodat je de muis niet opnieuw hoeft in te stellen als je hem bij een andere pc inplugt. Dit kun je gewoon op de site van Razer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Zijn er hier toevallig ook razer copperhead gebruikers die last hebben van een vervellende muis? Die beschermende coating die om de muisknopen zit gaat er bij mij af, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik heb de G9 ... maar die PollingRate zegt mij nix .... ik wil een strak reagerende muis... dus zet ik hem op 125 ipv 250 of 500 enz.

Als je hem op 1000 zet wordt je PC trager met gamen ( merkbaar ) . Een hoge PollingRate geeft hetzelfde gevoel als SmoothMouse.

Speel nu een paar week met de G9 .... en heb effe voor de fun mijn MX_518 er ingeplugged ... maar dan heb ik nu toch echt het gevoel dat de G9 een stuk "gladder" is om mee te spelen
( MX_518 voelt nu echt oud aan )

Morgen krijg ik de Lachesis om mee te proberen ..... ben nu echt benieuwd of dit nog beter is :) ik ben een beetje huiverig voor een Razer .... als mijn Pc ook maar 1x crasched met die Lachesis dan is Razer voor mij history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:55:
Zetten de razer drivers de usb communicatie automatisch op 1000Hz? Ik las volgens mij ergens dat windows xp dit niet toeliet ofzo.
Nee dat doe je zelf en het werkt nog ook ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

RoaDHouse schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:16:
Ik heb de G9 ... maar die PollingRate zegt mij nix .... ik wil een strak reagerende muis... dus zet ik hem op 125 ipv 250 of 500 enz.

Als je hem op 1000 zet wordt je PC trager met gamen ( merkbaar ) . Een hoge PollingRate geeft hetzelfde gevoel als SmoothMouse.
De polling rate geeft aan hoe vaak per seconde de computer communiceert met de muis of er data aanwezig is. Hoe vaker dit gebeurd, hoe sneller de input door komt. In het geval van de standaard 125hz is de snelst mogelijke reactie v/d computer mogelijk na 8 milliseconde (1000/125=8). Bij 1000Hz is dat 1ms. Er zijn idd meldingen dat computers vertragen bij het gebruik van 1000hz, het kost eenmaal ook cpu vermogen. Echter denk ik dat dit maar bij bepaalde systemen het geval is, omdat 1000hz niet gebruikelijk is. Normaal gesproken zou dit een eitje zijn.
Morgen krijg ik de Lachesis om mee te proberen ..... ben nu echt benieuwd of dit nog beter is :) ik ben een beetje huiverig voor een Razer .... als mijn Pc ook maar 1x crasched met die Lachesis dan is Razer voor mij history.
Lijkt me sterk dat je PC crasht door een USB-apparaat...? Zou meer over je PC zeggen dan de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Patriek schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:52:
[...]

De polling rate geeft aan hoe vaak per seconde de computer communiceert met de muis of er data aanwezig is. Hoe vaker dit gebeurd, hoe sneller de input door komt. In het geval van de standaard 125hz is de snelst mogelijke reactie v/d computer mogelijk na 8 milliseconde (1000/125=8). Bij 1000Hz is dat 1ms. Er zijn idd meldingen dat computers vertragen bij het gebruik van 1000hz, het kost eenmaal ook cpu vermogen. Echter denk ik dat dit maar bij bepaalde systemen het geval is, omdat 1000hz niet gebruikelijk is. Normaal gesproken zou dit een eitje zijn.

[...]
Lijkt me sterk dat je PC crasht door een USB-apparaat...? Zou meer over je PC zeggen dan de muis.
Dacht het dus niet :) op 4 verschillende PC' s heb ik het gehad .... of geluid crashed. Drivers van Razer zijn gewoon brak. Andere merken nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:16:

Speel nu een paar week met de G9 .... en heb effe voor de fun mijn MX_518 er ingeplugged ... maar dan heb ik nu toch echt het gevoel dat de G9 een stuk "gladder" is om mee te spelen
( MX_518 voelt nu echt oud aan )

ben benieuwd...ik heb de G9 ff gevoeld bij de Media Markt maar was niet echt een "wow"
teveel knopjes op onhandige plekken etc.
de Lachesis vind ik er nog het best uitzien qua vorm om te gebruiken
De lachesis zou ook een stuk lichter moeten zijn (128 gr?), wat mij wel aanspreekt. Mijn G5 is zo zwaar

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
bassie schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:28:
Zijn er hier toevallig ook razer copperhead gebruikers die last hebben van een vervellende muis? Die beschermende coating die om de muisknopen zit gaat er bij mij af, is dit normaal?
Hier geen last van.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 21:56
bassie schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:28:
Heb ik ook last van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar vindt niemand het de moeite waard om een review of iets over die nieuwe Razer muis te schrijven :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:57:
blijkbaar vindt niemand het de moeite waard om een review of iets over die nieuwe Razer muis te schrijven :@
Geduld wordt beloond. Ik wacht rustig af. ;)

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de lachensis zeker he? Want ik heb de diamondback 3g die is ook redelijk nieuw denk ik.

Dit is mijn eerste razer muis dus ik kan het niet echt vergelijken maar 1 ding weet ik zeker: Ik krijg nu meer kills met instagib (cube2 ,sauerbraten) dan eerst. Altijd van die net-wel kills. Vroeger, met mijn oude standaard logitech muis was het net-niet. Bijvoorbeeld als ik net een hoekje omga en dan nog schiet ofzo.

De muis heeft 4 knoppen aan de zijkanten, de rechter 2 gebruik ik niet (off) de linker 2 heb ik allebij op on the fly sens gezet. Niet 1 omdat je ze soms tegelijk indrukt of eentje wel/niet.

Verder super muis, hij heeft echt een goede coating en ziet er mooi uit natuurlijk alleen het blauwe licht aan de zijkanten is bijna niet te zien, in tegestelling tot de foto's.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoel de Lachesis, maar de Diamondback lijkt er enigzins op...
Wil de Lachesis kopen maarja ik heb 'm niet gezien bij de Media Markt en ik heb nog geen review gezien tot nog toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dus de G5 gekocht en ik vind hem heerlijk.

Ook na het gebruikt van de razer is de vorm gelijk perfect, ik vind deze logitech muizen echt lekker in de hand liggen.

2 side buttons bij je duim, geen bij je pink. Ik vind dat helemaal niet erg want die bij me duim kan ik veel lekkerder bedienen dan bij de razer en met me pink gaan daar al helemaal niet zonder de muis te verschuiven.

Ik heb het gewichtsblokje derin, maar zonder gewichtjes, hij is iets zwaarder dan de copperhead maar heb ik verder geen moeite mij. Hij glijd lekker op me steelpad. Overigens gebruik ik 2000dpi altijd eigenlijk, deed ik bij me razer ook. Als in game te snel is zet ik daar de sens wat lager.

Dus ik ben er blij mee, zeker een aanrader vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G5 vind ik persoonlijk te zwaar...en het scrollwiel van de G5 is veel te lawaaierig. Verder wel een redelijk goede muis, ik vind hem alleen toch minder goed dan m'n oude MX510.
Heb nog nooit een Razer gehad maar de Copperhead van een vriend van me ligt wel lekker en de Lachesis zal nog beter zijn dus ik haal die denk ik. Maar de G5 is zeker niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb nu de "Lachesis" om te proberen :) ...... kan er niet opgewonden van worden .... voelt goedkoop aan en rammelt op de R-muistoets.

Verder vind ik hem te groot .... en ik heb geen kleine handen :) speelt wel goed maar de G9 doet eigenlijk hetzelfde...

Kortom de G9 is meer "value" voor het geld ... ik ga hem verder niet testen ... de reden is dat de G9 veel degelijker aanvoelt ... de Lachesis is echt niet accurater of sneller dan de G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:53:
Ik heb nu de "Lachesis" om te proberen :) ...... kan er niet opgewonden van worden .... voelt goedkoop aan en rammelt op de R-muistoets.

Verder vind ik hem te groot .... en ik heb geen kleine handen :) speelt wel goed maar de G9 doet eigenlijk hetzelfde...

Kortom de G9 is meer "value" voor het geld ... ik ga hem verder niet testen ... de reden is dat de G9 veel degelijker aanvoelt ... de Lachesis is echt niet accurater of sneller dan de G9.
Huh? Welke toets rammelt dan? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hij zou toch beter moeten zijn dan de Copperhead, het lijkt me ook een echte opvolger van de Copperhead.
En wat je zegt over de G9, ik heb die zelf gevoeld. Ik vind juist die te zwaar. De Lachesis is misschien niet accurater maar hij lijkt mij lekkerder liggen dan de G9 maar dat blijft natuurlijk persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn diamondback 3g voeld best wel degelijk aan ;s Het is een opvolger van de diamondback en alle problemen die met de diamondback waren zijn er opgelost (misschien de drivers neit echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:26:
[...]

Huh? Welke toets rammelt dan? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hij zou toch beter moeten zijn dan de Copperhead, het lijkt me ook een echte opvolger van de Copperhead.
En wat je zegt over de G9, ik heb die zelf gevoeld. Ik vind juist die te zwaar. De Lachesis is misschien niet accurater maar hij lijkt mij lekkerder liggen dan de G9 maar dat blijft natuurlijk persoonlijk
Hoe onwaarschijnlijk |:( ....... net of dat niet kan. Ding rammelt .... of er iets los-zit ! ....

Maar goed ik heb het al eerder aangegeven dat ik geen voorkeur heb ... maar zoals gewoonlijk is er weer iets met mijn Razer. Dit is de 3_de Razer waar iets aan mankeert.

Ik vind de G9 echt niet zwaar .... maakt niet veel uit met de Lachesis..hij is idd iets zwaarder...maar niet veel.

G9 is een kwaliteits muis .... en dat kan je van de Razer niet zeggen .... de coating laat al los na een week gebruik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:57:
[...]

Hoe onwaarschijnlijk |:( ....... net of dat niet kan. Ding rammelt .... of er iets los-zit ! ....

Maar goed ik heb het al eerder aangegeven dat ik geen voorkeur heb ... maar zoals gewoonlijk is er weer iets met mijn Razer. Dit is de 3_de Razer waar iets aan mankeert.

Ik vind de G9 echt niet zwaar .... maakt niet veel uit met de Lachesis..hij is idd iets zwaarder...maar niet veel.

G9 is een kwaliteits muis .... en dat kan je van de Razer niet zeggen .... de coating laat al los na een week gebruik 8)7
lol ik zeg niet dat het niet kan. Maar het is wel vreemd. Nu ben ik wel aan het twijfelen gebracht om een nieuwe muis te kopen. Heb een G5 V2 maarja. Dat de coating van de Razer los laat boeit me nog niet zo veel. Als ie maar lekker licht en snel is. En geen kramp aan m'n handen veroorzaakt, zoals de G5 dat op den duur wel een beetje geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Koop gewoon die Lachesis .. en probeer het.

Wat gebruikers_ervaringen van de G9 .....

http://www.newegg.com/Pro...ch+Inc.-_-N82E16826104079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
Jokuh schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:28:
Zijn der meer mensen die last hebben van spontane sensetivity veranderingen bij Logitech G5/G7 muizen?
Ja ik :(

Spontaan onder het gamen in Counterstrike source dpi op ultra low.
Heb nu setpoint uitstaan al 1 maand en nu heb ik er geen problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al circa 3 jaar mijn logitech oem muis Afbeeldingslocatie: http://www.cool-prices.nl/pictures/artikelen/art3257_1_2378_150x150.jpg.
Nu zoek ik een nieuwe muis omdat ik mijn oude muis een klein beetje vreemd begint te doen ( soms vliegt de cursor naar een hoek ).
Nu wil ik een nieuwe muis kopen omdat ik best wel vaak game ( enemy territory, counterstrike) wil ik een gaming muis kopen.
Iemand die mij er een kan aanraken mijn budget zit zo rond de 20 euro.
Ik weet eigenlijk niet welke muis ik moet kopen en bij de media markt hadden ze er geen verstand van, ze zeiden alleen maar dat als ik wou gamen dat ik een g5 moest kopen voor 50 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een echte gamermuis kom je snel op 50+ euro ja...
Ik zag vanmiddag bij de MediaMarkt ook een Microsoft Habu, die ook wel lekker aanvoelde.
Ook zo'n 50 euro...Verder de Copperhead en de G5, voor 20 euro heb je niet veel bijzonders. Misschien een MX518 voor zo'n 35 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Patriek schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Aanrader: Microsoft IntelliMouse Optical 1.1.

Zelfde sensor als de IntelliMouse Explorer 3.0 die Microsoft tegenwoordig weer vermarkt als gamersmuis. Heb deze muis al sinds 2001 en ben er nog altijd tevreden mee. Bekende gamers gebruiken deze, of dezelfde zonder zijknoppen (Wheel Mouse Optical).

ps: ook alternate verkoopt `m nog altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh jammer dus nog ff een weekje wachten voordat ik een nieuwe koop ga ik denk ik dan wel voor de mx518 of is er nog een muis in een goedkopere prijsklasse? en maakt het eigenlijk uit wat voorn muismat je bij deze muis hebt? want ik heb nu gewoon een goedkope muismat van de aviodroom die mij 4 euro koste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan wat je zelf liever hebt. Ik heb zelf een stoffen muismat, de Corepad C1 XXXL. Verder heb ik een Steelpad QcK die ook van stof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maar ik bedoel ik las laatst ergens ( kan dit topic geweest zijn) dat sommige muisen het niet goed doen op een bepaald ondergrond. ik wil geen game muismat kopen omdat ik hier maar heel weinig ruimte heb voor toetsenbord + muis mijn muismat van ca 20X10-15 past hier al bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:11

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Overigens maakt een muis vrij weinig uit qua skills. Ik heb het idee dat alles een beetje tussen de oren zit (heb ik zelf ook last van) Natuurlijk zijn wat extra knoppen handig, maar wat maakt het uit of de muis 2000dpi registreert of 400dpi in een spel als Counter Strike ?

Ik denk dat een muis van 5/10 euro ook kan volstaan
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:56:
Nee maar ik bedoel ik las laatst ergens ( kan dit topic geweest zijn) dat sommige muisen het niet goed doen op een bepaald ondergrond. ik wil geen game muismat kopen omdat ik hier maar heel weinig ruimte heb voor toetsenbord + muis mijn muismat van ca 20X10-15 past hier al bijna niet.
Misschien kan je voor een compacter toetsenbord gaan :) Dan een clothpad kopen waar evt. ook je toetsenbord op kan staan en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
tuinïnen schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:09:
Comfort en betrouwbaarheid spelen ook een rol. Ik zou niet graag terug gaan van mijn Diamondback naar een Logitech Pilot Optical... Dure gamer-muizen hebben niet alleen een gevoeligere/snellere sensor die snelle bewegingen beter bijhoudt maar meestal ook fijnere vorm voor de hand, gevoeligere knoppen, degelijker scrollwiel, etc.. Zaken die belangrijk genoeg zijn om voor zo'n muis te gaan ipv een van 5/10 euro, mijns inziens. Het zijn echt niet enkel de technische specs (DPI etc.) die een dure muis zijn geld waard maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens maakt een muis vrij weinig uit qua skills. Ik heb het idee dat alles een beetje tussen de oren zit (heb ik zelf ook last van) Natuurlijk zijn wat extra knoppen handig, maar wat maakt het uit of de muis 2000dpi registreert of 400dpi in een spel als Counter Strike ?

[...]

Misschien kan je voor een compacter toetsenbord gaan :) Dan een clothpad kopen waar evt. ook je toetsenbord op kan staan en voila.
het gaat me er meer om dat ik een muis heb waar mijn hand nu helemaal omheen kan want nu hou ik hem heel verkrampt vast wat best wel lastig tijdens gamen . want ik heb best wel grote handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de Lachesis nu een week een ik vind hem top.
Wat RoaDHouse zegt dat de coating los laat en dat de R-muistoets rammelt heb ik totaal geen last van.
En wat je met de coating bedoelt weet ik niet precies de bovenkant het dove gedeelte denk ik maar dat heb ik dus niet en het lijkt me raar dat het kan maar het zou wel. Verder vind ik hem ook niet goedkoop aanvoelen wel licht :)

Het enige wat ik heb is dat die overslaat op mijn muismat (Razer eXactMat) en dat doet mijn copperhead niet op die mat. Maar zo erg vind ik dat niet omdat deze mat heel koud is (aluminium) en hij is ook een beetje versleten dus ik ga opzoek naar een stoffen mat. Zat te denkt aan de Razer Mantis Speed maar die vind ik een beetje te groot.
Verder moet nog een beetje wennen, de copperhead is een stuk smaller maar de Lachesis past eigenlijk veel beter bij mijn hand en toch ben ik er nog niet gewend aan geraakt. Maar dat komt denk ik omdat ik elke dag mijn copperhead nog gebruik (andere pc)

Verder heb ik nog geen problemen gehad met de software of firmware alles loopt goed (vista x64)
Dus ze hebben het dit keer direct helemaal goed aangepakt. De copperhead had namelijk wel wat problemen in het begin en in vista, na wat updates was het weer goed maar bij de Lachesis werkt alles direct goed.

Je hebt ook genoeg instellingen je kan de scroll button uitzetten en het snake logo ook, je kan een macro instellen dpi omhoog en omlaag instelling door een druk op de knop of zelfs je hele profiel, je ziet netjes welk profiel je gekozen hebt op het scherm. Dus ga je gamen klik je op de knop die jij hebt ingesteld om je profiel te wijzigen en je profiel veranderd en dat zie je op je scherm.
Je hebt er max 5 en die kan je allemaal een naam geven. Voordeel is dus dat je niet steeds je instellingen hoeft te veranderen in de software.

Als je het geld (80,-) er voor over hebt zou ik hem zeker kopen, als je het net te duur vindt kan je beter een ouder model kopen copperhead (50,-) of een andere model of ander merk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
pimpimmers schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 03:50:
Ik heb de Lachesis nu een week een ik vind hem top.
Wat RoaDHouse zegt dat de coating los laat en dat de R-muistoets rammelt heb ik totaal geen last van.
En wat je met de coating bedoelt weet ik niet precies de bovenkant het dove gedeelte denk ik maar dat heb ik dus niet en het lijkt me raar dat het kan maar het zou wel. Verder vind ik hem ook niet goedkoop aanvoelen wel licht :)

Het enige wat ik heb is dat die overslaat op mijn muismat (Razer eXactMat) en dat doet mijn copperhead niet op die mat. Maar zo erg vind ik dat niet omdat deze mat heel koud is (aluminium) en hij is ook een beetje versleten dus ik ga opzoek naar een stoffen mat. Zat te denkt aan de Razer Mantis Speed maar die vind ik een beetje te groot.
Verder moet nog een beetje wennen, de copperhead is een stuk smaller maar de Lachesis past eigenlijk veel beter bij mijn hand en toch ben ik er nog niet gewend aan geraakt. Maar dat komt denk ik omdat ik elke dag mijn copperhead nog gebruik (andere pc)

Verder heb ik nog geen problemen gehad met de software of firmware alles loopt goed (vista x64)
Dus ze hebben het dit keer direct helemaal goed aangepakt. De copperhead had namelijk wel wat problemen in het begin en in vista, na wat updates was het weer goed maar bij de Lachesis werkt alles direct goed.

Je hebt ook genoeg instellingen je kan de scroll button uitzetten en het snake logo ook, je kan een macro instellen dpi omhoog en omlaag instelling door een druk op de knop of zelfs je hele profiel, je ziet netjes welk profiel je gekozen hebt op het scherm. Dus ga je gamen klik je op de knop die jij hebt ingesteld om je profiel te wijzigen en je profiel veranderd en dat zie je op je scherm.
Je hebt er max 5 en die kan je allemaal een naam geven. Voordeel is dus dat je niet steeds je instellingen hoeft te veranderen in de software.

Als je het geld (80,-) er voor over hebt zou ik hem zeker kopen, als je het net te duur vindt kan je beter een ouder model kopen copperhead (50,-) of een andere model of ander merk natuurlijk.
Heb hem gisteravond ook maar besteld bij muizenshop.nl!
Dus goed om te horen dat er ook positieve reacties zijn. En hoe loopt de muis zonder driver installatie? Heeft ie zonder drivers ook genoeg mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Misanthrope schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:18:
[...]

Heb hem gisteravond ook maar besteld bij muizenshop.nl!
Dus goed om te horen dat er ook positieve reacties zijn. En hoe loopt de muis zonder driver installatie? Heeft ie zonder drivers ook genoeg mogelijkheden?
Weet ik niet, ik het de muis aangesloten naar de site gegaan driver downloaden en direct geinstalleerd. Had namelijk geen zin om de cd te pakken,te veel werk :O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

ik heb nu een nieuwe copperhead (nadat de oude kapot was gegaan) en ik moet zeggen dat ik over deze eigenlijk ook niet te spreken ben met een scrollwheel dat niet lekker werkt. Ik heb dus voor bepaalde spellen waar ik het scroll wheel wel maximaal moet gebruiken dus ook nog gewoon de standaard optische logitech muis ernaast liggen. Dus ik ben niet overtuigd van de meerwaarde van deze dure gamersmuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 14:05
pimpimmers schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:44:
[...]

Weet ik niet, ik het de muis aangesloten naar de site gegaan driver downloaden en direct geinstalleerd. Had namelijk geen zin om de cd te pakken,te veel werk :O 8)7
het verhogen van de dpi waardes en verlagen van de dpi waardes met de 2 knoppen aan de linkerkant van de nieuwe copperhead werkt ook gewoon zonder de razer software...

wat ik niet snap is het "on the fly sensitive" dat werkt niet naar mijn idee..

of kan iemand mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan met mijn nieuwe razer copperhead om dit werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het best wel handig, dat on the fly sensitivity. Als je die knop ingedrukt houdt, en met de scrollwheel scrollt dan zie je een balkje met oplichtende stukjes dat op en neer gaat. 10 is de hoogste sens, 0 de laagste. Het is best wel handig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
murky123 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:13:
[...]

het verhogen van de dpi waardes en verlagen van de dpi waardes met de 2 knoppen aan de linkerkant van de nieuwe copperhead werkt ook gewoon zonder de razer software...

wat ik niet snap is het "on the fly sensitive" dat werkt niet naar mijn idee..

of kan iemand mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan met mijn nieuwe razer copperhead om dit werkend te krijgen...
Maar waarom zou je geen software/driver willen installeren? Omdat het je dual/Quad processor zou belasten 8)7 En zonder software kan je geen profiel maken dus snap niet helemaal waarom mensen dit niet zouden doen.

On the fly sensitivity = Knop in drukken en scrollen, super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
pimpimmers schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:23:
[...]

Maar waarom zou je geen software/driver willen installeren? Omdat het je dual/Quad processor zou belasten 8)7 En zonder software kan je geen profiel maken dus snap niet helemaal waarom mensen dit niet zouden doen.

gewoon Plug & Play, lekker makkelijk
Beetje standaard settings en daar gewoon hard mee leren pwnen.
Net alsof het veel boeit hoe je alles instelt, tis toch een kwestie van gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Heb de Lachesis dus net binnengekregen... 8)
Verpakking ziet er goed, degelijk uit. Handigere verpakking dan de Logitech's muizen iig :P
Dan de muis, hij voelt erg goed aan en ik hoor zelf iig niks rammelen. (De G5 maakt meer lawaai als je ermee rammelt; scrollwiel) Dan aansluiten, werkt meteen en ik kan de dpi wijzigen met de knopjes op het midden van de muis. Het is wel erg wennen, eerste keer een Razer voor mij. Maar hij voelt erg snel aan, sneller dan de G5. Niet alleen qua dpi snelheid maar ook qua precisie. En ik heb nog niet eens gegamed ermee. Ik vond dat de G5 laser vaak wat buggy aanvoelde. Volgens mij is dat nu verdwenen. Het scrollwiel is lekker zacht en doet z'n werk goed. Straks maar even verder testen in-game + drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door SuX DeLuXe op 10-11-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:26

QinX

Shai-Hulud

Ikzelf heb een MadMouse Controlfreak en pas een Steelpad Qck+ gekocht.
Het verschil zit hem in dat de Qck+ natuurlijk van stof is en de Controlfreak van een voor mij onbekende harde en glanzende stof is.
Merk wel dat de Controlfreak perfect is voor mij High sens games zoals Q4 en Painkiller, maar ook zeer geschikt voor Counter-strike en spellen als Supreme Commander.
de Qck+ is ook wel fijn alleen toch iets te groot(beter de Qck kunnen halen) maar ik merk wel dat deze muismat erg snel vies wordt (dank aan mijn rokende vervuilende zus). Dit heb ik niet bij de Controlfreak want die veeg ik zo schoon.

Mensen kunnen we de Controlfreak ietsje te klein vinden maar als je dat eenmaal gewend bent is dit een op en top muismat die ook nog een goedkoop is maar niet onder doet voor elk ander bekend meer. Toppetje dus!

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Laatst online: 19-09 14:05
pimpimmers schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:23:
[...]

ik zeg alleen dat het installeren van de software niet nodig hoeft te zijn..
ik heb wel die software geinstalleerd..

[ Voor 11% gewijzigd door murky123 op 10-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Die nieuwe Razer pwnt! Hij is accurater dan de G5 iig...
en hij voelt zo lekker aan, geen kramp meer aan je handen. Stond bij BF2 alweer 2 x bovenaan 8)
Ik merk dat hij preciezer is in de menu'tjes (Q toets bij BF2)
en qua aim ook preciezer :D goede aankoop dus.
Nu heb ik wel een G5 V2 te koop staan die zo goed als nieuw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Razer Lachesis review door Markicks

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifErgonomieAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gif
FunctionaliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gifPrecisieAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gif
VormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifBouwkwaliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
Drivers en ondersteuningAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gifPrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif

Gebruikt in combinatie met:
  • Corepad C1 XXXL
Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP x64
Ervaring met één exemplaar, sinds november 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Review Razer Lachesis – “bringer of the silent death”

Inleiding

De vorige muis die ik heb gehad is een Razer Copperhead, daarom refereer ik soms even naar de Copperhead ter vergelijking. De muis is besteld op www.muizenshop.nl welke de bestelling binnen 24 uur had afgeleverd, dikke duim daarvoor! De muis zat netjes verpakt in een niet al te groot doosje, geen overbodige shizzle erbij dus.

Ergonomie – zeer goed

Hiervoor heb ik het stuk speelgoed in eerste instantie besteld. De vorm van de muis sprak me ontzettend aan. Bij de Copperhead heb je van die randen aan de zijkant, die waren hier verdwenen. Dat was wel even wennen aan gezien je wel grip had op die randen. Maar ik merkte al wel dat het wende na een paar uur gebruik. Geen centje pijn of iets dergelijks. De muis weegt hetzelfde als de Copperhead, dus ook daar heb ik geen problemen mee.

Functionaliteit – goed

Er zitten 9 knoppen op de muis. Dat zijn er twee meer dan de Copperhead. De twee extra knoppen zijn aangebracht boven het scrollwieltje, die automatisch zijn ingesteld voor het verstellen van de DPI-waarden. Dat is wel logisch, want hoe vaak verander je nu de DPI? Dat doe je in ieder geval niet als je aan het gamen bent. (die je voor of na de gamesessie)

Verder heeft de muis natuurlijk het scroll wieltje dat ingedrukt kan worden, welke ik heb ingesteld voor de dubbele muisklik. (erg handig om door mappen te bladeren) en natuurlijk links twee knoppen en rechts twee knoppen. Links voor previous en next en rechts om van profiel te switchen. De knoppen rechts stonden bij de Copperhead ingesteld om van DPI-waarden te switchen, maar bovenop is toch wel makkelijker, aangezien je met je pink de knoppen rechts moet indrukken.

Precisie – zeer goed

Dit merk je natuurlijk met name bij het gamen en pixelwerk in het bewerken van afbeeldingen. Onder het gamen merkte ik minimaal verschil met de Copperhead qua precisie. De Lachesis is iets beter ingesteld op 4000dpi met muisgevoeligheid lager ingesteld in Windows en in de game. Ook de polling-rate staat op maximaal: 1000mhz. Mijn eerste kill was direct een headshot, maar dat is alleen maar een leuk detail.

Vormgeving – zeer goed

Persoonlijk vind ik het design helemaal top. Ik houd van zwart met een ander kleurentintje, in dit geval blauw in het scrollwieltje en in het Razer logo achterop de muis. Over dat logo, het knippert langzaam, net als andere Razer muizen (Copperhead had het ook). Maar deze doet het meer stapsgewijs! Niet meer zo vloeiend als de Copperhead, dit zie je vooral als hij bijna ‘uit’ is. Verder is dit niet erg storend.

Wat misschien wel storend is voor sommige mensen is het ‘lege’ gedeelte voor het scrollwiel, boven de plek waar het snoer uit de muis tevoorschijn komt. Dit vonden sommige mensen niet mooi, maar ik denk dat de mensen van Razer dit express zo hebben gemaakt, omdat het wel fijn is met het scrollen. Je kunt namelijk je vinger dieper neerzetten zodat je een langere scroll kunt maken. Het is zelfs erg fijn!

Bouwkwaliteit – goed

De muis ziet er degelijk uit, de knoppen voelen stevig aan zo en voelt de muis ook in het geheel. Op de afwerking is niets aan te merken, gewoon subliem. Zeker als je van het design houdt. Het enige puntje wat ik wel wil melden is over het scrollwiel. Als je naar beneden scrollt maakt dat niet zoveel geluid als dan wanneer je naar boven scrollt. Naar boven scrollen geeft een ratelend geluid, welke in eerste instantie wat goedkoop in de oren klinkt. Verder is het niet erg storend, je scrollt toch meestal naar beneden en het geluid komt alleen voor als je lange stukken scrollt. Met gamen heb je er dus totaal geen last van.

Drivers en ondersteuning – goed

De driver CD die er bij geleverd werd heb ik maar gelaten voor wat het was. Ik heb direct de drivers van de site gedownload, versie 1.0. Nog geen updates dus, de Lachesis is dan ook nog maar 14 dagen op de markt op het moment van schrijven. Ik heb er ook geen problemen mee gehad, alles liet zich lekker installeren en instellen.

De drivers/firmware zijn wel een must om een goede precisie te genereren! Na het installeren van de drivers merk je duidelijk verschil in hoe de muis reageert op jou bewegingen. Veel preciezer dan voor de installatie van drivers en dus ontzettend belangrijk bij het gamen.

Prijs - voldoende

Tja, wat moet ik hier over zeggen. Als je er het geld voor hebt en je bent op zoek naar een nieuwe muis, ga voor deze! Wil je wat minder geld besteden dan raad ik het je af en geef het stokje door aan de Copperhead/DeathAdder welke ook sublieme muizen zijn. Als je dan toch het beetje extra wilt wat de Lachesis biedt, dan moet je er wat meer voor neerleggen, simpel zat. Qua kwaliteitprijs verhouding zit het denk ik wel goed, maar ik wou er geen goed voor geven omdat je toch wat meer betaald dan de middenklasse gamemuizen.

Conclusie

Een goede aankoop voor een gemiddelde prijs. De prijs mag geen minpunt zijn, aangezien je er zelf voor kiest om de muis te kopen of niet. Verdere minpunten heeft deze fantastisch uitziende muis eigenlijk niet, wat ook niet mag voor het aantal flappen dat je er voor neer telt. De vorm is bijzonder goed en went zeer snel. Functionaliteit is ook zeer goed met 9 instelbare knoppen evenals precisie waar de meeste andere muizen nog wat van kunen leren. Het geheel is goed afgewerkt en voelt stevig aan. Ook de support van Razer met drivers en firmware is goed, aangezien zich hier geheel geen problemen bij voor doen en je wel degelijk het verschil merkt.

Afsluiting

Ik zal na een paar weken -als ik er aan denk- deze review updaten aan de hand van mijn bevindingen. Ik hoop dat je mijn review met plezier hebt gelezen en dat het je helpt bij een mogelijke aankoop van je nieuwe muis!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Nog geen negatieve eigenschappen gevonden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Strak design
- Niet draadloos
- Voelt stevig aan
- Enorm goede precisie i.c.m. drivers

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5642/4101.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5642/4102.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5642/4103.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5642/4104.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Ik hoop dat je er wat aan hebt Thrillseeker en de rest!

[ Voor 98% gewijzigd door Markicks op 14-11-2007 16:20 ]

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Mooie review ja, ook mooie foto's.
Ik heb helaas geen camera maarja. (ik ben btw Thrills33ker>nickchange :P)
Deze muis is gewoon een genot om te gebruiken :) geen kramp meer zoals bij de G5
Het scrollwiel maakt idd iets meer geluid bij omhoog scrollen, maar dat is volgens mij bij iedere muis zo. Het geluidsnivo is iig laag, ben wel wat erger gewend met de G5

[ Voor 31% gewijzigd door SuX DeLuXe op 14-11-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 11:02
en het verschil met de Deathadder = ???

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Ik heb nooit een DeathAdder gehad, maar ik denk dat het verschil is dat deze muis voor links en rechtshandigen is en de DeathAdder is alleen voor rechts. Verder een hogere DPI waarde en meer precisie. (dat laatste gok ik)

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een diamondback 3g en het scrolwieltje maakt echt absoluut geen enkel geluid :S
Verder goede review alleen zijn de 2 knoppen aan de rechterkant wel handig? Want ik gebruik ze nooit omdat ik er niet met mijn pink bij kan. Het wordt dan echt zoeken en als je er eindelijk een hebt weet je nooit welke van de 2 knoppen het is :S En het indrukken is ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:38:
Ik heb een diamondback 3g en het scrolwieltje maakt echt absoluut geen enkel geluid :S
Verder goede review alleen zijn de 2 knoppen aan de rechterkant wel handig? Want ik gebruik ze nooit omdat ik er niet met mijn pink bij kan. Het wordt dan echt zoeken en als je er eindelijk een hebt weet je nooit welke van de 2 knoppen het is :S En het indrukken is ook irritant.
Geheel met je eens. Ik heb ze nu voor een bepaalde DPI waarde ingesteld, namelijk 500 en 4000. Daarmee zet je dus direct de DPI op die bepaalde waarde. Veel gebruik je het toch niet, maar wel handig.

system setup

• SuX DeLuXe
Ik heb wel iets eigenaardigs meegemaakt met de Lachesis. Ik zet vanmorgen de PC aan, Windows start op (Vista) en alles werkt gewoon behalve de muis? geen stroom, muisaanwijzer beweegt niet.
Dus ik wacht even, geen reactie, ik reboot. Windows laadt weer, geen stroom? geen beweging in muis? Ik trek de kabel eruit en doe hem weer erin, muis krijgt stroom en werkt weer... |:(
Er stond ook iets van Device unknown toen hij niet meer werkte opeens. Dit is toch wel een beetje vreemd hoor, misschien een bugje dat met firmware op te lossen valt.

• Markicks
Ik las het in je review, vaag verhaal...

system setup

• tuinïnen

tuinïnen

Dit is iets waar de Copperhead ook last van heeft, bekend probleem. Ikzelf heb nooit naar de oplossing gezocht vond het wel prima om af en toe even de muis opnieuw aan te sluiten. Maar je zal dus ook niet de enige zijn met dit probleem.

• Markicks
tuinïnen schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:11:
Dit is iets waar de Copperhead ook last van heeft, bekend probleem. Ikzelf heb nooit naar de oplossing gezocht vond het wel prima om af en toe even de muis opnieuw aan te sluiten. Maar je zal dus ook niet de enige zijn met dit probleem.
Ik heb dit anders nooit met mijn oude Copperhead gehad hoor! Zal wel een combinatie zijn van hardware waar het aan ligt. Beetje lastig om dan de oorzaak te vinden. :/

system setup

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Misanthrope schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:24:
Ik heb wel iets eigenaardigs meegemaakt met de Lachesis. Ik zet vanmorgen de PC aan, Windows start op (Vista) en alles werkt gewoon behalve de muis? geen stroom, muisaanwijzer beweegt niet.
Dus ik wacht even, geen reactie, ik reboot. Windows laadt weer, geen stroom? geen beweging in muis? Ik trek de kabel eruit en doe hem weer erin, muis krijgt stroom en werkt weer... |:(
Er stond ook iets van Device unknown toen hij niet meer werkte opeens. Dit is toch wel een beetje vreemd hoor, misschien een bugje dat met firmware op te lossen valt.
Ik heb zelf een copperhead en ik heb het tegenovergestelde. Als ik mijn pc heb uitstaan en ik druk een muisknop in dan gaan m'n lampjes branden en ze gaan vervolgens nooit meer uit. Maar mijn probleem is toch wel een stukje minder lastig dan dat van jou 8)

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21

...
Hoge dpi muizen zijn erg handig voor gamers die vooral high sens spelen (zoals ik). Ik moet er niet aan denken om met 400dpi te gamen. (als ik fps game heb ik slechts 2cmx2cm nodig.)
tuinïnen schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:07:
......
Dus ik ben niet overtuigd van de meerwaarde van deze dure gamersmuizen.
De meerwaarde van gamersmuizen is een persoonlijke smaak. De punten ik zeer waardeer in gamersmuizen zijn:
- Hoge dpi
- Programeerbare knoppen
- Kwaliteit afwerking/materiaal
- Kwalteit muisvoetjes
- Goed in de hand liggen
- On-the-fly sensitivity

Heb je niets met bovenstaande voordelen, dan kan je idd met een muisje van 10-15 Euro gaan gamen. Bijkomend nadeel van een goedkope muisje bij low-sens spelers: nieuwe muisvoeten kopen.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• tuinïnen

tuinïnen

Toen ik op mijn budget muisje low sens speelde was dit verder ook geen enkel probleem, de voetjes hielden het 1,5 jaar prima. Mijn copperhead heeft het 2 jaar uitgehouden met die voetjes. Naar mijn inziens werkt gewone high sens ingame ook perfect op een 400/800 dpi. En ik moet zeggen dat die 2 extra knoppen op de Copperhead niet zo'n feest zijn (onbereikbaar).

Enja het oude Logitech muisje houdt het nog steeds vol, mijn Copperhead is er nu na 2 jaar mee opgehouden. Dus wat jij daar opsomt hoeft dus niet altijd waar te zijn.

• pimpimmers
  • Niet online
Misanthrope schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:24:
Tot nu toe nog niet gehad.

Had bij mijn copperhead in vista 64-bit wel last van, wat ik altijd deed is usb er uit en er weer in en hij deed het weer. En mijn razer logo deed het nooit maar na firmware 6.20 was dat ook opgelost.
Maar moet trouwens zeggen dat ik nu de copperhead in een andere PC heb bijna zelfde PC maar met Vista 32-bit en daar heb ik het nog niet gehad.

• pimpimmers
  • Niet online
Hey Markicks die corepad muismat werkt die een beetje in combo met de Lachesis? Ik moet namelijk een nieuwe mat hebben maar niet zo'n grootte als jij. Maar wil even weten of die er geen problemen mee heeft en glijd die een beetje goed?

• Markicks
Hij werkt super in combinatie met de Lachesis. Maar dat zal voor alle Razer muizen hetzelfde zijn. Ik denk namelijk wel dat de voetjes van de alle Razer muizen met elkaar te vergelijken zijn. Hij glijdt gewoon hartstikke soepel.

Als je niet zo'n grote muismat wil: hij is er ook wel in kleinere versies.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Top dan ga ik die denk ik bestellen (kleinere uitvoerig) ik wou eigenlijk de Razer Mantis Speed maar die is ook te groot ik ben maar 3x3cm nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Heb je een schaar bij de hand? :P

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

pimpimmers schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:50:
Top dan ga ik die denk ik bestellen (kleinere uitvoerig) ik wou eigenlijk de Razer Mantis Speed maar die is ook te groot ik ben maar 3x3cm nodig :)
Koop een EyePad die is net zo goed als mijn Mantis Speed vind ik na wat getest en dan inderdaad gewoon een schaar pakken indien nodig : EyePad is dunner dan een Mantis Speed en goedkoper dus het snijden doet minder pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ga denk ik voor de EyePad alleen beetje jammer dat die zo goedkoop is dat het bijna zonder is van de portokosten :P
Dan neem ik direct de XL en dan gaat die onder mijn A3 papier cutter die kan 25 vel van 80 gram papier snijden dus een muismatje moet helemaal lukken.
Dan kan ik er direct 4 van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 19:15
Eyepad is erg fijne muismat, goede koop! (icm deathadder hier..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

kever678 schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:25:
Eyepad is erg fijne muismat, goede koop! (icm deathadder hier..)
Daar kan ik alleen maar in meegaan. Top muismat ook icm een copperhead ;) . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Laatst online: 09-06 11:00
De Razer Copperhead heb ik nu een jaar of twee in gebruik, samen met de eXactmat. Ik speel genoeg FPS maar ook andere games en ik begin zo ondertussen "meer" te willen.

De Copperhead vind ik een erg fijne muis. Hij ligt goed in de hand, werkt goed, maar er zit wel een groot nadeel aan; de knoppen aan de zijkant bij je pink zijn niet snel/makkelijk te raken. Zeker als ik op een hoge dpi speel draait het beeld alle kanten op wanneer ik die knopjes probeer in te drukken.

Bij mij zijn de linker 2 knoppen ingesteld voor volgende en vorige in IE. In games herkent hij de twee knoppen als muisknop 4 en zijn ze niet apart instelbaar. Het muiswiel gebruik ik om te scrollen en in games door wapens te scrollen. Het muiswiel inklikken sluit de actieve toepassing af (erg handig bij popups in IE) maar dat doet ie helaas altijd dus ook in een game. Je drukt hem niet zomaar per ongeluk in, maar je kunt er in een game ook geen andere functie aan hangen aangezien de toepassing sluiten alles overruled. De rechter kleine muisknoppen aan de zijkant gebruik ik om van resolutie te wisselen maar dat werkt erg moeizaam in een FPS.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een muis met veel meer knoppen die ook nog eens makkelijk te bereiken zijn. Zoiets als een muis met twee keer de breedte van de copperhead zodat ik er 4 vingers op kan laten rusten en met m'n duim aan de linkerkant een knop of 4 in zou kunnen drukken en dan ook nog een scrollwiel met twee of drie knoppen eronder. En wat helemaal gaaf zou zijn is dat de dpi geregeld wordt door de driver of een profiel zodat de dpi automatisch naar 600 gaat als je door een scope van een sniperrifle kijkt in een game.

Dit zijn de kanshebbers

- Lachesis: fijne handligging maar de rechterknoppen weer onbereikbaar. De linker zijn beter dan de Copperhead.

- Logitech G9: geen fijne handligging en te weinig knoppen.

- Nieuwe Roccat spullen (opgericht met de designer van Razer) komen volgende maand uit maar hebben weer een mindere sensor.

- ???????

Waar oh waar vind ik een normale muis met eens een echt andere layout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Ik heb bij mijn Lachesis die 2 rechter zijknoppen uitgeschakeld, was nogal irritant als je die per ongeluk raakt tijdens het gamen...
Ik hoef de dpi namelijk helemaal niet te wijzigen, kost alleen maar tijd/moeite.
Ik heb 'm nu gewoon op 4000 dpi en dan sens wat omlaag, + ingame laagste sens.
Speelt wel heel lekker. De drivers van de Lachesis zijn wel goed. Had misschien iets overzichtelijker gekund maar ik kan er niet mee zitten. G9 weet niet of die heel goed is, waarschijnlijk zal die ook wel goed zijn maar ben tevreden met m'n Razer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

En wat helemaal gaaf zou zijn is dat de dpi geregeld wordt door de driver of een profiel zodat de dpi automatisch naar 600 gaat als je door een scope van een sniperrifle kijkt in een game.
dit zou je toch ingame moeten programmeren niet via de muis lijkt me. je kan natuurlijk ook gewoon fast switch profiles maken met je copperhead en dan als je sniper hebt even ander profiel kiezen etc.

verder hoor ik bij jou problemen die je vooral zelf veroorzaakt. ik bedoel mouse3 knop als programma afsluiten ( wtf ) . en dan die 2 aan de linkerkant voor volgende en vorige :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
OK Misanthrope, ik had vanmorgen ook dat mijn muis niet samen met de computer opstarte, like wtf! Vage shit.. :/

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Laatst online: 09-06 11:00
dit zou je toch ingame moeten programmeren niet via de muis lijkt me. je kan natuurlijk ook gewoon fast switch profiles maken met je copperhead en dan als je sniper hebt even ander profiel kiezen etc.

verder hoor ik bij jou problemen die je vooral zelf veroorzaakt. ik bedoel mouse3 knop als programma afsluiten ( wtf ) . en dan die 2 aan de linkerkant voor volgende en vorige
Of het met een profiel of met een driver geregeld wordt maakt me niet uit, het gaat me erom dat de dpi automatisch ingesteld zou moeten kunnen worden wanneer je een door een scope kijkt. Zo moeilijk kan het niet zijn om dat mogelijk te maken.

Over sluiten met mouse 3 kan ik kort zijn. Ik internet veel en snel. Het is dan ideaal om vooral pop-ups en 12 andere schermen achter elkaar te kunnen sluiten zonder dat ik rechtsboven hoef te klikken. Dat scheelt me veel tijd en aangezien er veel spyware is die je niet uit kunt klikken zou ik niet meer zonder deze knop kunnen. Hetzelfde geldt voor de volgende en vorige knoppen.

Ik heb 5 vingers aan mijn hand; waarom is er dan geen muis waarbij ik 5 vingers kan gebruiken in plaats van 3?

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Gister aan het eind van de middag een eyepad besteld bij muizenshop. Vandaag al binnen _/-\o_
Ding is een stuk groter dan gedacht. Hij neemt de hele hoek van mijn bureau in beslag, en mijn toetsenbord staat er een klein stukje op :o Icm met een MX1000, lekker, goede mat. Lekker dun, en de muis heeft het naar zijn zin op zijn nieuwe ondergrond O-)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik vind toch die muis matten allemaal te groot en gaat bij mij in de weg liggen.
Dus heb ik maar een Corepad C1 XXXL besteld 8)7 haha nog groter als de rest van de matten maar kan niet in de weg liggen omdat mijn toetsenbord er ook op ligt. Verder is de geloof ik gewoon het zelfde als de eyepad qua stof hij is alleen wat dikker. Maar dat maakt niet uit omdat dan mijn pols op de muismat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
pimpimmers schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:03:
Ik vind toch die muis matten allemaal te groot en gaat bij mij in de weg liggen.
Dus heb ik maar een Corepad C1 XXXL besteld 8)7 haha nog groter als de rest van de matten maar kan niet in de weg liggen omdat mijn toetsenbord er ook op ligt. Verder is de geloof ik gewoon het zelfde als de eyepad qua stof hij is alleen wat dikker. Maar dat maakt niet uit omdat dan mijn pols op de muismat ligt.
Ja ik heb ook die C1 XXXL. Heb je tenminste niet meer het gezeik dat je van je muismat afglijd. En hij is erg soepel, hij is minder stroef dan mijn Steelpad QcK, vind het wel fijner. Maar das persoonlijk, sommigen hebben liever iets meer weerstand
Markicks schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:14:
OK Misanthrope, ik had vanmorgen ook dat mijn muis niet samen met de computer opstarte, like wtf! Vage shit.. :/
Das wel minders...Maarja heb het niet meer gehad sinds die ene keer. Dusja kan er niet zo mee zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik de diamondback 3g heb, glijdt mijn muis nooit maar dan ook nooit van mijn muismat meer af... Heerlijk, die hoge sensitivity.

Ik heb ook een stoffen muismat. Echt super lekker glijdt het. Toch wel wat weerstand waardoor als je geen kracht meer zet op je muis, deze ook stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Laatst online: 05-09 13:50
Ik snap niet waarom mensen nog nieuwe superdeluxe "game" muizen kopen .
Is allemaal te dure gehypte troep .
Weet dan niemand dat de echte professionele spelers nog gewoon met hun mx500's en intelli's spelen ?
Het maakt tegenwoordig niks meer uit welke muis je koop , ze zijn allemaal wel prima .
Je moet gewoon goed zijn en talent hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De MX500 was anders ook een superdeluxe dure muis toen hij uitkwam. Duur genoeg ook toen ik hem kocht (rond de 50 euro).

offtopic:
Je moet trouwens niet zeuren jij, met de specs van je overkloksetup in je sig... :) Een mens/tweaker mag wel enthousiast zijn over overklokken maar niet over een goeie/dure muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ja dat waren de eerste optische muizen die goed genoeg waren . die ervoor skipten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Timba- schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:51:
Ik snap niet waarom mensen nog nieuwe superdeluxe "game" muizen kopen .
Is allemaal te dure gehypte troep .
Weet dan niemand dat de echte professionele spelers nog gewoon met hun mx500's en intelli's spelen ?
Het maakt tegenwoordig niks meer uit welke muis je koop , ze zijn allemaal wel prima .
Je moet gewoon goed zijn en talent hebben .
Sommige mensen vinden het fijn om niet 4536463463463 keer hun muis te verschuiven om ergens te komen op hun scherm (softwarematige acceleratie werkt voor geen meter) : muizen met een hoge DPI zijn dan erg handig.

* Jungian gebruikt zelf liever een trackball voor alles wat niet met games te maken heeft :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 27-11-2007 00:07 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat ook om je muis eigen te maken, je moet gewoon vertrouwd raken met wat de muis doet en wat er mee te doen valt. Ik ben het er wel mee eens dat je geen goede muis nodig hebt om een goede gamer te zijn, maar de extra knoppen en pasvorm zijn voor iedereen meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Snap ook niet waarom mensen een BMW kopen ... je kan ook met een Fiat Panda op vakantie naar spanje :) ......

Met een BMW word je ook geen betere coureur :) ..... maar het is wel lekker comfortabel:)

En dat is dus ook met een muis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:25:
Snap ook niet waarom mensen een BMW kopen ... je kan ook met een Fiat Panda op vakantie naar spanje :) ......

Met een BMW word je ook geen betere coureur :) ..... maar het is wel lekker comfortabel:)

leuk verwoordttttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een nieuwe ........ .+ ..contoller gevoel ding nodig OP pc + de Rest,toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkeee ,go go go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik krijg toch geen Corepad - C1 XXXL ze zijn namelijk moeilijk leverbaar.
Dus nu krijg ik een Ratscar - Deskpad eSporter XXL is gewoon zelfde grootte.
Het komt van een Nederlands bedrijf en is net oktober 2007 uitgekomen.
Ziet er verder goed uit en ik denk zelfs beter afgewerkt aan de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
pimpimmers schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 04:06:
Ik krijg toch geen Corepad - C1 XXXL ze zijn namelijk moeilijk leverbaar.
Dus nu krijg ik een Ratscar - Deskpad eSporter XXL is gewoon zelfde grootte.
Het komt van een Nederlands bedrijf en is net oktober 2007 uitgekomen.
Ziet er verder goed uit en ik denk zelfs beter afgewerkt aan de randen.
http://shop.cyes.nl/corep...eskpad-muismat-p-378.html

Deze winkel levert snel, tenminste was bij mij zo. Vandaag bestellen en donderdag in huis.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Markicks schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:00:
[...]

http://shop.cyes.nl/corep...eskpad-muismat-p-378.html

Deze winkel levert snel, tenminste was bij mij zo. Vandaag bestellen en donderdag in huis.
Ja had ik gezien, maar ik had hem al besteld en betaald. Deze mat die ik nu krijg is ook goed als je de reacties van mensen leest. Hij is denk ik niet veel anders als de Corepad alleen iets dikker 0,3mm maar dat maakt niet uit. Hij is beter afgewerkt als je de HQ foto's op de site bekijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door pimpimmers op 27-11-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik twijfel echt zwaar tussen de Diamondback 3G en de Death Adder van Razer maar met Google vind ik alleen advertenties maar geen vergelijking want zover ik kan zien is het enkel een ander design, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de diamondback 3G. Er zit wel verschil tussen. De 3G sensor is verbeterd volgens mij. Als je de muis optilt en hem ergens anders zet dan verschuift je pointer niet meer. (op een zekere hoogte dan natuurlijk) Als ik het goed begreep was dat een minpuntje van de deathadder. De deathadder is ook duurder om wat voor reden dan ook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik gebruik nu een een of ander boekje als muismat omdat hij niet meer op mijn bureau wil werken, en werkt meestal goed maar om mee te gamen is niet echt fijn. Kan iemand me een goede game muismat aanraden voor rond de 10 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
De funcpad heb ik onderhand al 5 jaar, doet nog steeds zijn werk goed! Wel heb ik het oranje omhulsel verwijderd omdat deze extreem gaat kronkelen. (beetje jammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
RoaDHouse schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:25:

Ja maar t mooie is dat er geen enkele muis "comfortabeler" of beter is op wat voor manier dan ook dan een intellimouse van 16 euro .
Alleen als je perse met zon hoge sens wil spelen wat geen enkele goeie speler doet .
En toch blijft iedereen maar die gehypte nieuwe troep kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kortzichtig Timba-, omdat jij het niet comfortabeler vind betekent t niet dat een ander het niet comfortabeler vind. Uiterlijk telt bijv. ook mee en ik vind een Razer Diamondback 3G echt mooi dus dat staat dan mooi op mn bureau *vind ik* en dan mag t best 40e kosten. Jij geeft misschien weer geld uit aan dingen wat ik zonde vind, kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Timba- schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:54:
[...]

Ja maar t mooie is dat er geen enkele muis "comfortabeler" of beter is op wat voor manier dan ook dan een intellimouse van 16 euro .
Alleen als je perse met zon hoge sens wil spelen wat geen enkele goeie speler doet .
En toch blijft iedereen maar die gehypte nieuwe troep kopen .
Nou ik vind bijv mijn nieuwe Lachesis een stuk comfortabeler dan de G5...
En ook de Lachesis is niet perfect, geen enkele muis is perfect. Je vind altijd wel weer wat om te zeuren maarja, ik heb dan ook een muizentik. Ik neig nu weer om een G9 erbij te kopen whehe en dan te beslissen welke beter is en dan eventueel 1 van de 2 (met verlies) de deur uit te doen.
Tja niet dat het veel invloed zal hebben op de prestaties, maar ik kreeg bijvoorbeeld van de G5 best kramp in mijn vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb besloten voor een Diamondback 3G te gaan maar nu de muismat nog :+ mn huisgenoot adviseert een Everglide Titan maar ik neig dan naar de Titan Minimat omdat ik niet begrijp waarom je zo'n gigaoppervlak nodig hebt als je een gevoelige muis hebt... mis ik iets :?

edit: of n corepad medium... keuzes keuzes :)
edit2: toch maar n ubergrote titan genomen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 28-11-2007 22:21 ]

Verwijderd

De 3G werkt perfect op elke goeie stoffen muismat. Ik gebruik mijn 3G nu op bijna de allerhoogste gevoeligheid. Ik heb zeker niet meer dan 10x10 cm nodig.

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Iemand een idee wat de datapath bepaald? is dat de pcb of de sensor (gaat om een logitech mx500). Ik heb namelijk een mx500 op 1000Hz die soms niet helemaal lekker reageert. ik zat te denken om er een mx510 sensor er in te solderen ipv de orginele, maar ik wil wel dat de datapath 8bit blijft (zodat hij 1000Hz stabiel blijft doen). Enige technicus hier die weet waar de datapath breedte in bepaald wordt?
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.