Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

De site die ik telkens bekeken heb is http://www.steelpad.nl/!

Maar als die wijzigingen inderdaad doorgevoerd zijn om de compatibiliteit met lasermuizen te verhogen, denk ik dat deze een goede kans maakt. Alleen ben ik er nog niet goed uit. De Steelpads zijn niet zo erg mooi (vind ik), terwijl de C1 erg stylish is. En natuurlijk bijna 14 euro goedkoper.

Wat zijn dit trouwens voor dingen? Waar zijn ze goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Zinu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:34:
Zoiets hoef ik niet, zo groot. Is de C1 op zich zelf ook goed dus?
Het verschil zit `m enkel in de grootte, materiaal is dus t zelfde.
Voor een stoffen mat kan ik in het algemeen ook de Steelpad QCK aanraden. Die staat bekend om z`n geweldig gladde oppervlak en lage prijs (vanaf 8 euro!). Daar moet wel bij gezegd worden dat het super oppervlak er snel af schijnt te slijten. Maar voor die prijs is het een goede om te proberen (of bijv. stoffen muismatten bij jouw stijl passen). Sommige gamers kopen gewoon meteen een paar van die matten voor dezelfde prijs als een dure.
Wat zijn dit trouwens voor dingen? Waar zijn ze goed voor?
Dat zijn die PTFE muisvoetjes waar ik het over had. De besten komen van Hyperglide.
Alleen voor de Steelpad S&S zou ik persoonlijk de bijbehorende "Steelpad Padsurfers S&S" nemen.
Die maken, als het me nog goed bij staat, een betere combi met die mat.

Trouwens, voor de shop kan ik www.cyes.nl aanraden. Goede prijzen, grote collectie en prima levering.

[ Voor 56% gewijzigd door Patriek op 25-04-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik vraag me af welke oppervlak mijn huidige muismat heeft: Het is vrij hard, maakt de achtergrond een beetje blurry en geeft maar een ietsiepietsie beetje mee als je erop drukt.

Maarre... Corepad C1 is toch van dat harde materiaal en dus niet te vergelijken met de Corepad QcK?

En daarnaast, raad jij padsurfers aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Zinu op 25-04-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zinu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:08:
Ik vraag me af welke oppervlak mijn huidige muismat heeft: Het is vrij hard, maakt de achtergrond een beetje blurry en geeft maar een ietsiepietsie beetje mee als je erop drukt.

Maarre... Corepad C1 is toch van dat harde materiaal en dus niet te vergelijken met de Corepad QcK?

En daarnaast, raad jij padsurfers aan?
Nee... kijk even goed op corepad`s site, de C1 is een stoffen mat (de Magna is hard - glas). Deze mat is te vergelijken met de QCK. Ik weet niets v/d C1, alleen dat de QCK bekend staat als een v/d gladste stoffen matten, dus wss ook gladder dan die C1.

Als je gebruikerservaringen wilt v/d Corepad C1, maak dan even een thread op ESReality daar zitten veel goede gamers op het forum.

...en nu is patriek snel naar de kapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hmm, stoffen. Daar heb ik het niet zo op. Ik heb niet voor niets mn stoffen muismat omgeruild voor de mat die een materiaal heeft wat ik eerder beschreef (wat is het en welke zijn van hetzelfde materiaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zinu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:27:
[...] wat is het en welke zijn van hetzelfde materiaal?
Ik gok op een type plastic/kunststof bestaande uit twee laagjes met lucht er tussen? Zoiets heb ik wel ns gezien of gehad. Volgens mij heb je zelfs van die dingen met een soort gel er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Patriek schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:53:
[...]
Trouwens, voor de shop kan ik www.cyes.nl aanraden. Goede prijzen, grote collectie en prima levering.
offtopic:
Mee eens. Ik heb daar ook eens besteld en ze belden me zelfs op omdat het bestelde product niet op voorraad was en kreeg meteen ook advies over alternatieve muismatten. Dat doen bijlange na niet alle webshops! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Ben opzoek naar een zwarte grootte muismat. Ik zie dat er een hele wereld bestaat uit muismatten en zodoende zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik gebruik nu zo'n standaard Dell muismat wat ik nu al sinds begin 2003 gebruik. 4 jaar dezelfde muismat dus. Ik ben opzoek naar een vergelijkbare muismat. Niet te glad maar ook niet te stroef. De Dell muismat is volgens mij van kunststof, een stoffe muismat ben ik al in jaren niet meer tegen gekomen. Liefst zo rond de 20 bij 20cm, groot dus, niet het standaard formaat Wie kan mij hierbij op weg helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 05-05-2007 19:01 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een muismat, een beetje high end gaming. Ik zit te tweifelen tussen de corepad victorie of eyepad, maar weet voor de rest niet veel van andere merken af. Ik heb een g5 en woon in breda, daaro zou het goed uitkomen als hij verkrijgbaar was in deze winkel:

http://www.cdromland.nl/?...3c0a16651ea6b15a8ff3a488f
iemand suggesties voor een mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:06:
Ik zoek ook een muismat, een beetje high end gaming. Ik zit te tweifelen tussen de corepad victorie of eyepad, maar weet voor de rest niet veel van andere merken af. Ik heb een g5 en woon in breda, daaro zou het goed uitkomen als hij verkrijgbaar was in deze winkel:

Deze gebruik ik en bevalt erg goed: Steelpad QcK+.
Ik zag dat hij ook in die winkel verkrijgbaar was die jij noemde. Hij is echter wel (erg) groot, maar er is ook een kleinere variant ;)

[ Voor 58% gewijzigd door VeeGee op 05-05-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een tijdje een Sweex gaming mouse pad XL.
Veel beter dan mn oude muismat, die was echt superklein.
De sweex is 30 x40 cm.
Was even wennen met muizen, maar hij glijdt lekker.
En hij was niet duur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

aex351 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:00:
Ben opzoek naar een zwarte grootte muismat. Ik zie dat er een hele wereld bestaat uit muismatten en zodoende zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik gebruik nu zo'n standaard Dell muismat wat ik nu al sinds begin 2003 gebruik. 4 jaar dezelfde muismat dus. Ik ben opzoek naar een vergelijkbare muismat. Niet te glad maar ook niet te stroef. De Dell muismat is volgens mij van kunststof, een stoffe muismat ben ik al in jaren niet meer tegen gekomen. Liefst zo rond de 20 bij 20cm, groot dus, niet het standaard formaat Wie kan mij hierbij op weg helpen.
20x20cm valt nou niet bepaald onder het formaat "groot", maar de func1030 is bij velen bevallen. Is ongeveer die maat. Hij is niet denderd glad en je kunt nog kiezen tussen de vlakke en groffere zijde. En voor die 17 euro hoeft je t echt niet te laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 06-05-2007 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:06:

Er bestaat niet één "beste" muismat (voor iedereen).
Wat is je muisgevoeligheid (in cm per 360 draai)? Wat voor type spellen speelt je het liefst?
Als ik op het gemiddelde gok, 10-15cm/360, speelt CS(S) of BF, dan zou ik zeggen Steelpad S&S + Steelpad Padsurfers S&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze dan kopen, jammer dat ze daar geen corepads hebben maar deze zal het ook wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 19:13
Prima keus str1ker, krijg je geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
als je zwart en uiterlijk belangrijk vind zou ik zeker gaan voor de icemat 2nd black, is van glas.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke skatez / glides zou ik het beste kunnen bestellen voor mijn Logitech G5 op mijn Steelpad 4S?
Ik heb al even rond gekeken, maar ik wil graag jullie advies even horen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 07:54 . Reden: /typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Laatst online: 16-09 11:44
Er is een nieuwe versie van de G5... (misschien al voorbij gekomen):

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/15881.jpg

!!NIEUW!!! Nu met 2 (!) duimknoppen :')

Echt, waar is Logitech mee bezig? Sloop die 2e duimknop er dan ook niet uit, stelletje lichten. MX518 wel, G5 niet, G5 '2007 versie' weer wel. Erg handig. (en die nieuwe print vind ik om te kotsen, maar dat is persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

EyePad XXL is cheap en lekker groot en goed ook nog eens. IMHO net zo goed als mijn Razer Mantis Speed mat die 2 keer zoveel kost :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

nero355 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:18:
[...]

EyePad XXL is cheap en lekker groot en goed ook nog eens. IMHO net zo goed als mijn Razer Mantis Speed mat die 2 keer zoveel kost :)
Denk dat hij weinig heeft aan random aanraders... zo hebben alle muismatten wel een koper die tevreden is. Hij vraagt specifiek om iets dat lijkt op zijn oude kunsstof matje. Die stoffen mat zal dat dus nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Steelpad QcK XXXL, te verkrijgen bij Dynabyte voor iets van €17,- dacht ik. Ik heb de medium (groter past niet op mijn bureau :P ) in combinatie met mijn oude trouwe MX-510 en dat muist prima.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Patriek schreef op zondag 06 mei 2007 @ 04:59:
[...]

20x20cm valt nou niet bepaald onder het formaat "groot", maar de func1030 is bij velen bevallen. Is ongeveer die maat. Hij is niet denderd glad en je kunt nog kiezen tussen de vlakke en groffere zijde. En voor die 17 euro hoeft je t echt niet te laten.
Je hebt gelijk 20x20cm is de standaard muismat formaat. Op naar de 30x30 of 40x40 formaat dus 8).
TroonStaal schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:09:
[...]

Steelpad QcK XXXL, te verkrijgen bij Dynabyte voor iets van €17,- dacht ik. Ik heb de medium (groter past niet op mijn bureau :P ) in combinatie met mijn oude trouwe MX-510 en dat muist prima.
Mooie muismat. Maar het is van stof en ik weet niet of dat nou zo fijn is. Ik gebruik nu ook nog gewoon een branded standaard microsoft muis (Dell) met bal O-) (maar het is de beste muis tot nu toe :) )
ph4ge schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:45:
[...]

als je zwart en uiterlijk belangrijk vind zou ik zeker gaan voor de icemat 2nd black, is van glas.
Ziet er inderdaad mooi uit. Maar glas en bal gaat dat wel samen,? Lijkt me ook wel extreem glad, net als die extra harde kunststof muismatten. En hoe zit het met zweet.

[ Voor 46% gewijzigd door aex351 op 07-05-2007 18:45 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

aex351 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:31:
[...]

Je hebt gelijk 20x20cm is de standaard muismat formaat. Op naar de 30x30 of 40x40 formaat dus 8).
[...]
Daarnaast zijn muismatten ook niet vierkant hoor :P ;)
aex351 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:31:
[...]

[...] Ik gebruik nu ook nog gewoon een branded standaard microsoft muis (Dell) met bal O-) (maar het is de beste muis tot nu toe :) )
Dat je een balmuis gebruikt is inderdaad wel belangrijk om te weten. Ik heb zelf niet erg veel ervaring met balmuizen in het gamen. Maar ik denk dat `t dan vooral belangrijk is dat je rubberen bal goed grip heeft. Zorg overigens altijd dat de wieltjes in de muis goed schoon zijn hè. Een stoffen muismat is wat dat betreft nadelig, maar ik denk wel dat de zachte eigenschap van een dikke stoffen mat goed van pas komt ter ondersteuning van de bal.
Aan de andere kant denk ik dat je nooit een echt lage sens kunt hebben en dus graag weinig frictie hebt voor grotere precisie in de kleine bewegingen met een hoge sens (stof geeft over het algemeen de meeste frictie, in vergelijking met de harde materialen). De eerder besproken Steelpad QCK is een van de gladste stoffen matten (en komt bovendien in een 'heavy' uitvoering die een stuk dikker is). Pas wel op; de gladde toplaag v/d QCK slijt vrij snel - maar de mat is dan ook goedkoop (koop er evt. twee tegelijk).

Maar dat is theorie. Als jij voor je gevoel weg wilt blijven van stof moet je dat vooral doen. Het is altijd goed om constant te blijven in je setup als je dat gewend bent en daar tevreden over bent (zoals je kunsstof muismat). Binnen de kunststof matten maakt denk ik het profiel het grootste verschil voor jou. Je hebt volledig vlakke oppervlakken en erg groffe profielen. Ik denk dat je vooral niet de groffe kant op moet en dus zoiets als de S&S af valt. Of het dan vlak of medium grof moet zijn hangt af van je persoonlijke voorkeur. Vlak lijkt me prettig voor het rollen van je bal, maar een profiel is weer bevorderlijk voor het glijden van een standaard muisvoetje. Ook, als je hand (deels) de muismat raakt, geeft een profiel meer bewustzijn van kleine bewegingen (je voelt de puntjes onder je hand langsgaan).

In beide gevallen, en de gewenste grootte van 30-40 cm, zou ik persoonlijk kiezen voor de fUnc F-series (35.6 x 27.9cm - ook verkrijgbaar in 43.2 breedte). Je kunt daarin kiezen voor de S(mooth)-versie of de R(ough)-versie. Met geen van beide heb ik ervaring (alleen de func1030). Wel ik lees dat de S niet volledig vlak is, maar een fijne textuur heeft. Dat lijkt me ideaal. Voor 24 euro verkrijgbaar bij Cyes.

PS: ik ben niet een fUnc-only fanboy, komt er toevallig voor de tweede keer op uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 07-05-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:49:
Welke skatez / glides zou ik het beste kunnen bestellen voor mijn Logitech G5 op mijn Steelpad 4S?
Ik heb al even rond gekeken, maar ik wil graag jullie advies even horen :).
Je 4S bestaat uit volledig vlak alluminium hè? Daar glijden harde PTFE voetjes (zoals Hyperglides) niet echt goed op. Je kunt veel beter PTFE tapes gebruiken (al is dat wel stukken duurder).

Het beste is eigenlijk de tape van Steelseries zelf, maar die is helemaal duur.
Alternatieven zijn Corepad Skatez of Mouse Skatez. Ik vermoed dat de corepad skatez wat steviger zijn dan de Mouse Skatez (en dus langer mee gaan), maar ze zijn wel ietjes duurder.

Edit: Je kunt ook ns informeren hoeveel cm er in zo`n pakje Icemat Padsurfers zit. Vermoedelijk is dit precies dezelfde tape als voor de Steelpad (Icemat is ook van Steelseries). Als dit ook 2x10cm is, dan is die 3 euro stukken goedkoper.

Edit2: Crap... je G5 heeft zo`n grote voet onderaan. Die tapes zijn daar niet breed genoeg voor.
Er zijn wel bedrijven als 3M die bredere rollen tape verkopen, maar dat gaat (zover ik weet) alleen per doos (12 rollen of zoiets). Is dan ook bedoeld voor de industrie. Dat kost veeeel te veel geld.

Persoonlijk zou ik je 4S vervangen door een nieuwe, groffere harde mat en dat combineren met de Hyperglidez G5 (of de Steelpad Padsurfer Logitech G + Steelpad S&S).

[ Voor 69% gewijzigd door Patriek op 07-05-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik vraag me toch echt af waar al die toeters en bellen goed voor zijn. Nu komen ze weer met een nieuwe G5 op de proppen.

Gewoon harde Microsoft intelli 1.1 nemen en oldskool fraggen maar :D

Ze maken jullie helemaal gek met al die technische snufjes waar je nauwelijks wat aan hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door PcManiaxx op 07-05-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

PcManiaxx schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:59:
Ik vraag me toch echt af waar al die toeters en bellen goed voor zijn. Nu komen ze weer met een nieuwe G5 op de proppen.

Gewoon harde Microsoft intelli 1.1 nemen en oldskool fraggen maar :D

Ze maken jullie helemaal gek met al die technische snufjes waar je nauwelijks wat aan hebt.
Het verbeteren van de sensor en verdere technologie heeft toch wel flinke voordelen opgeleverd (als je op hoog niveau speelt). Ben het er wel mee eens dat ze wat trouwer kunnen blijven aan populaire vormen van behuizing, daar is vaak niets mis mee. Gaat ze puur om gimmicks in de marketing.

De grootste verbeteringen vind ik:
- kortere vertraging / breder datapad
- snellere en preciesere sensors
- betere drivers (met name Logitech Setpoint)
- rubbertextuur aan de zijkant van de behuizing
- grotere muisvoeten voor minder frictie per mm2

Alleen blijf ik persoonlijk ver weg van de laser sensors, die "tracken" het niet meer op hoge snelheid.
Mijn Logitech G3 ligt nu dan ook stof te happen. Aangezien ik linkshandig ben heb ik beperkte keuzes en zo kwam ik ook weer terug op mijn Microsoft IntelliMouse 1.1 (vind Razers vormen niet prettig).

[ Voor 53% gewijzigd door Patriek op 07-05-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Patriek schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Het verbeteren van de sensor en verdere technologie heeft toch wel flinke voordelen opgeleverd (als je op hoog niveau speelt). Ben het er wel mee eens dat ze wat trouwer kunnen blijven aan populaire vormen van behuizing, daar is vaak niets mis mee. Gaat ze puur om gimmicks in de marketing.

De grootste verbeteringen vind ik:
- kortere vertraging / breder datapad
- snellere en preciesere sensors
- betere drivers (met name Logitech Setpoint)
- rubbertextuur aan de zijkant van de behuizing
- grotere muisvoeten voor minder frictie per mm2

Alleen blijf ik persoonlijk ver weg van de laser sensors, die "tracken" het niet meer op hoge snelheid.
Helemaal meen eens. Heb tot nu toe ongeveer 3 lasermuizen gehad, maar geen van die 3 kon het bij lange na halen tegenover de Intelli 1.1. Heb het over de Razer Copperhead, Logitech Laser Mouse en nog een andere Razer laser muis waarvan ik de naam even niet meer weet :P

Mijn ervaring bij snelle spellen als Source/1.6 (of FPS games over het algemeen) is dat een optische muis bijna altijd het beste is.

Hier zullen natuurlijk ook heel veel mensen het niet mee eens zijn, maar dat is dan jullie mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

PcManiaxx schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Helemaal meen eens. Heb tot nu toe ongeveer 3 lasermuizen gehad, maar geen van die 3 kon het bij lange na halen tegenover de Intelli 1.1. Heb het over de Razer Copperhead, Logitech Laser Mouse en nog een andere Razer laser muis waarvan ik de naam even niet meer weet :P

Mijn ervaring bij snelle spellen als Source/1.6 (of FPS games over het algemeen) is dat een optische muis bijna altijd het beste is.

Hier zullen natuurlijk ook heel veel mensen het niet mee eens zijn, maar dat is dan jullie mening ;)
Het is wetenschappelijk bewezen he :) ESR Mousescore 2007

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 07-05-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik speel toch veel FPS games en op hoog niveau, maar ik loop niet tegen de limiet aan van de Logitech G5. Sterker nog, ik speel beter dan met mijn vorige muis, een MX510. Maar hij is inderdaad wel iets minder precies. Kan ik af en toe merken in Photoshop. Voor de rest een prima muisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

matel schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:34:
Ik speel toch veel FPS games en op hoog niveau, maar ik loop niet tegen de limiet aan van de Logitech G5. Sterker nog, ik speel beter dan met mijn vorige muis, een MX510. Maar hij is inderdaad wel iets minder precies. Kan ik af en toe merken in Photoshop. Voor de rest een prima muisje :)
Dan gok ik dat je een vrij hoge sens hebt... sowieso lager dan 25cm voor een 360 graden draai? Dan hoef je namelijk je muis niet zo snel te bewegen. Je kunt je ook onbewust hebben aangepast aan de limieten, dus door je topsnelheid te verlagen.

Eigenlijk vind ik het wel vreemd dat je de G5 als minder precies ervaart, want ik dacht dat hier laser juist wél een voordeel heeft. Ook kan je G5 tot 2000dpi werken, terwijl je MX510 "maar" op 800dpi werkt. Al is het wel mogelijk dat je dat verschil amper merkt. Heb je trouwens in de Setpoint drivers de Logitech implemenatie aan staan i.p.v. de standaard OS implementatie? Dat scheelt erg veel imo (probeer maar eens in beide modussen een 8 te tekenen met zo min mogelijk pixels).

[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 07-05-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Ik heb sinds 1 maart een Razer DeathAdder in gebruik.

Superfijne muis en werkt verder prima, alleen ik heb sinds de laatste week last van een piepend scrollwiel.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

En wat kan ik het beste er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu weer lekker een microsoft intelli 3.0 met een Fatality mousepad. Vind ik toch prettiger dan een logitech mx 5xx (die vorm bevalt mij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Patriek schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:39:
[...]

Dan gok ik dat je een vrij hoge sens hebt... sowieso lager dan 25cm voor een 360 graden draai? Dan hoef je namelijk je muis niet zo snel te bewegen. Je kunt je ook onbewust hebben aangepast aan de limieten, dus door je topsnelheid te verlagen.

Eigenlijk vind ik het wel vreemd dat je de G5 als minder precies ervaart, want ik dacht dat hier laser juist wél een voordeel heeft. Ook kan je G5 tot 2000dpi werken, terwijl je MX510 "maar" op 800dpi werkt. Al is het wel mogelijk dat je dat verschil amper merkt. Heb je trouwens in de Setpoint drivers de Logitech implemenatie aan staan i.p.v. de standaard OS implementatie? Dat scheelt erg veel imo (probeer maar eens in beide modussen een 8 te tekenen met zo min mogelijk pixels).
Ik heb geen setpoint geinstalleerd. Ik wil namelijk zo min mogelijk software/ballast op de achtergrond hebben draaien. In Windows gebruik ik normaal 800dpi, bij precisiewerk 400dpi. Alleen bij nauwkeurig/langzaam bewegen van de muis merk ik dat de cursor iets moeilijker te controleren is dan bijvoorbeeld bij de MX510 (die zonder setpoint ook op 400dpi werkt in Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:16:
Ik gebruik nu weer lekker een microsoft intelli 3.0 met een Fatality mousepad. Vind ik toch prettiger dan een logitech mx 5xx (die vorm bevalt mij niet)
lol! ik heb een mx518, G1 (opvolger van mx300) een standaard logitech muis en een intelli optical mouse...

ik vind de optical muis het fijnst, afgezien dat de voetjes versleten zijn en de sensor wat minder is...

bij de anderen (logitech) muizen had er ik veel last dat er viezigheid van m'n hand op de muis ging zitten... EN DAT IRRITEERDE MIJ MATELOOS!

dus ik ga binnenkort een MS intelli 3.0 halen :D net als jij. en de fatpad heb ik al, al zit ik erover te denken om een icemat o.i.d. te halen... kvind stoffen muismatten niet ZO geweldig meer...

of ik ga een steelpad 5L halen :D

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
en ik zit er heel hard over te denken om weer een MX518 te kopen...
en dat terwijl ik een G5 heb (nog maar paar maanden)
maar mij lijkt de MX518 veel relaxer, vooral die scrollwiel van de G5 vind ik echt zo brak :S heb er zelfs last van in-game omdat ik vaak per ongeluk dat enorme scrollwiel beweeg
ook heeft de MX518 2 duimknoppen + ook nog eens betere precisie (volgens zo'n muistest dan)
doe ik er goed aan om een MX518 te bestellen? ik heb wel echt een luxe probleem, ik heb de G5, een oude MX510, een MX310 (nieuwstaat) en een oude optische Logitech muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:07

Flapmo

and back is gigi!

Thrills33ka schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:29:
en dat terwijl ik een G5 heb (nog maar paar maanden)
maar mij lijkt de MX518 veel relaxer, vooral die scrollwiel van de G5 vind ik echt zo brak :S heb er zelfs last van in-game omdat ik vaak per ongeluk dat enorme scrollwiel beweeg
ook heeft de MX518 2 duimknoppen + ook nog eens betere precisie (volgens zo'n muistest dan)
doe ik er goed aan om een MX518 te bestellen? ik heb wel echt een luxe probleem, ik heb de G5, een oude MX510, een MX310 (nieuwstaat) en een oude optische Logitech muis
Luxe?

Ik heb:
Razor Copperhead
Razor Boomslang
MX500
G5
(Trackball)

hier zo al naast me liggen :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Flapmo schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:35:
[...]

Luxe?

Ik heb:
Razor Copperhead
Razor Boomslang
MX500
G5
(Trackball)

hier zo al naast me liggen :p.
lol, achja als je geld hebt :P
maar ik vind het toch een beetje zonde, 61 euro en na 3 maanden alweer een MX518 kopen...
maar toch heb ik het idee dat een MX518 z'n geld wel waard is...de G5 is voor de rest ook een goede muis (muiskabel + dpi + gewichtjes zijn de +punten)...alleen het scrollwiel en het materiaal waarvan die gemaakt is bevallen me niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Thrills33ka schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:29:
[....]
ik heb wel echt een luxe probleem, ik heb de G5, een oude MX510, een MX310 (nieuwstaat) en een oude optische Logitech muis
Speel dan gewoon met je MX510 ? Die sensor is ook uitstekend.
En als je sens 17cm/360graden of meer is maakt het ook geen donder uit dat die "maar" op 800dpi werkt (uitgaande dat je res 1280px breed is en fov90).

[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 08-06-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb een Diamondback, een Copperhead en een G3 hier.

De Diamondback vind ik het fijnst, alleen daarvan is helaas een knop overleden. Daarom als vervanger een G3 gekocht, maar die is echt voor babyhandjes ofzo, veels te klein. Ik dacht daarom maar eens de Copperhead proberen, is toch de opvolger. Hele fijne en mooie muis, vind alleen die knoppen links wat onhandig zitten(ben zelf ook links)

Als muismat heb ik een Razer eXactmat, fijna mat maar ik vond me Func 1030 net iets "smoother". Helaas was die versleten en ik wou wat anders proberen.

Imo is nieuw dus lang niet altijd beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Patriek schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:04:
[...]
(vind Razers vormen niet prettig).
Mijn ervaring is dat (zeker als je een fanatiek FPS gamer bent) als je overstapt op een muis met een andere vorm, je de nieuwe muis een week of twee de kans moet geven om te kunnen zeggen of het prettig is of niet. Ik ging van de MX500 naar de Diamondback en de eerste 1,5 week ofzo heb ik zitten twijfelen om hem terug te brengen omdat ik dacht dat ik niet aan de vorm zou kunnen wennen. Maar het kost gewoon meer dan een paar dagen om aan een nieuwe muis te wennen; pas na een tijdje weet je of je een betere muis te pakken hebt. Ik zit nu nog steeds met een Razer Pro|Click (witte versie van de DB) en het blijft een heerlijke muis, zonder de quirks van een lasermuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:21:
[...]
Mijn ervaring is dat (zeker als je een fanatiek FPS gamer bent) als je overstapt op een muis met een andere vorm, je de nieuwe muis een week of twee de kans moet geven om te kunnen zeggen of het prettig is of niet. Ik ging van de MX500 naar de Diamondback en de eerste 1,5 week ofzo heb ik zitten twijfelen om hem terug te brengen omdat ik dacht dat ik niet aan de vorm zou kunnen wennen. Maar het kost gewoon meer dan een paar dagen om aan een nieuwe muis te wennen; pas na een tijdje weet je of je een betere muis te pakken hebt. Ik zit nu nog steeds met een Razer Pro|Click (witte versie van de DB) en het blijft een heerlijke muis, zonder de quirks van een lasermuis.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Iedereen heeft ook z`n eigen stijl van een muis vastpakken en hoe daarbij de hand en vingers bewegen. Wat ik onprettig vind van de Razer Boomslang, Diamondback (alhoewel in iets mindere mate) en Copperhead is dat ze je zowat dwingen je drie middelste vingers op de muis te leggen en dus enkel je duim en pink hebt om je muis vast te klemmen. Dat komt door de hoekige randen.

Op deze manier houd ik m`n muis vast
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/IMO-mouse-hold.jpg

Wanneer je al ruim zes jaar op die manier muist op hoog niveau, is het erg moeilijk een andere houding aan te nemen. Op Razer manier zou je middelvinger op de scroll moeten zitten, maar die gebruik ik voor mouse1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 07:08
Nu het weer eens tijd wordt een nieuwe muis aan te schaffen zit ik echt heel erg te twijfelen.
Moet ik nou de G5 nemen of de mx518? De G5 is 6.50 euro duurder, maar is dat gerechtvaardigt?
De g5 vind ik er mooier uitzien en heeft dat coowle gewichtjes systeem, alleen dat is alleen voor de show. En ben ik redelijk snel wel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Flasherrr schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:15:
Nu het weer eens tijd wordt een nieuwe muis aan te schaffen zit ik echt heel erg te twijfelen.
Moet ik nou de G5 nemen of de mx518? De G5 is 6.50 euro duurder, maar is dat gerechtvaardigt?
De g5 vind ik er mooier uitzien en heeft dat coowle gewichtjes systeem, alleen dat is alleen voor de show. En ben ik redelijk snel wel op uitgekeken.
Ik heb er last van dat bij de mx518 er snel viezigheid op het gladde oppervlak komt...
en toen ik een keer een G5 gebruikte merkte ik dat ie wat lekkerder in de hand ligt

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Als je een gemiddeld tot lage muisgevoeligheid hebt (dus je muis snel beweegd), moet je absoluut weg blijven van alle lasermuizen (dus ook G5). Daarnaast moet je hopen dat het goed werkt op je muisoppervlak.

Welke vorm muis ben je gewend trouwens?

[ Voor 42% gewijzigd door Patriek op 19-06-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Heb eerder vandaag een forumpost op ESReality gemaakt in het engels, geen zin om te vertalen, dus:

I just stumbled on this dutch newspage with new gaming products from A4Tech. It shows the new X7 gaming mouse with a 'Twin-Eye laser sensor' operating at 3600dpi.

I never heard of this sensor, so I looked it up.

Just as I thought, this features two laser sources. Maybe this will work out just as well as the Logitech Dual Optical once did? Although I dont think you can compare it.
Also, the sensor tracks accelerations up to 50g!
Compare that to the 20g the Avago Tech ADNS-6010 laser-sensor does (in G3, G5, Copperhead, Habu etc.). Or the LED illuminated ADNS-3080 sensor (MX518, Diamondback) which handles only 15g.
The Microsoft IntelliEye LED-sensor does up to 25g, according to the Explorer 3.0 data sheet.
"The PLN2030, which is the latest addition to Philips Laser Sensors’ twin-eye laser portfolio, delivers positional resolutions as high as 3200 counts per inch, independently programmable in both the X and Y direction, and can track accelerations up to 50g." - source
Hmm... the picture of that mouse stand said 3600dpi. This could mean the sensor does the 3200dpi native and the mouse can add another 400 'artificially' (scaling).

This all looks very interesting. Who knows more? The A4Tech website is down atm.
Anyone who got his hand on one yet?
I wonder how many fps it does.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Patriek: interessant verhaal. Ik speelde toen ik van de muis veranderde nog niet zo lang online (FPS games) dus voor mij was de overstap nog relatief gemakkelijk.

Ik gebruik zelf mouse2 (rechter muisknop) niet zoveel, dus heb ik m'n ringvinger meestal aan het randje van mouse2 of zelfs er iets naast, en m'n middelvinger altijd op het scrollwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Goed nieuws! Razer gaat zijn Diamondback muis opnieuw uitbrengen met deze keer de 3G (LED-)sensor (zoals eerder gebruikt in de Deathadder).

bron
In addition to the inclusion of the Razer 3G infrared sensor, the Razer Diamondback 3G also features a new rubberized non-slip finish. Completely coated in a stylish black rubberized finish, the Razer Diamondback 3G features a more tactile feel, allowing for quicker responses and a firmer grip over the entire mouse.

Razer Diamondback 3G Features:
- 1800dpi Razer Precision™ 3G infrared sensor
- Seven independently programmable Hyperesponse™ buttons
- On-The-Fly Sensitivity™ adjustment
- Always-On™ mode
- Ultra-large non-slip buttons
- 16-bit ultra-wide data path
- 6400 frames per second (5.8 megapixels per second)
- Up to 60 inches per second and 15g of acceleration
- Scroll wheel with 24 individual click positions
- Zero-acoustic Ultraslick™ Teflon feet
- Gold-plated USB connector
- Seven-foot, lightweight, non-tangle cord
- Approximate size: 128mm (length) x 70mm (width) x 42.5mm (height)

The Razer Diamondback 3G will retail for $59.99 USD and can be preordered at www.razerzone.com beginning on August 1, 2007.

[ Voor 74% gewijzigd door Patriek op 26-07-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
oei dat lijkt me een heel fijn muisje. jammer dat ik nog zo blij ben met mn Deathadder :x

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe muis aan te schaffen en dat zou dan een Microsoft Intelli Explorer 3.0 moeten worden. Ik heb nu de G3 zal ik veel verschil merken, behalve het formaat? Dan wou ik ook een Steelpad Qck+ erbij nemen. Is dit een verstandige combinatie? Weet iemand een webshop in Nederland die de zilveren Explorer in het assortiment heeft? Ik zie alleen maar zwarte Explorers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:07:
Ik ben van plan een nieuwe muis aan te schaffen en dat zou dan een Microsoft Intelli Explorer 3.0 moeten worden. Ik heb nu de G3 zal ik veel verschil merken, behalve het formaat? Dan wou ik ook een Steelpad Qck+ erbij nemen. Is dit een verstandige combinatie? Weet iemand een webshop in Nederland die de zilveren Explorer in het assortiment heeft? Ik zie alleen maar zwarte Explorers
Het verschil in gevoeligheid scheelt een hoop. De IE3.0 werkt op 400dpi terwijl de G3 tot 2000dpi gaat. Je merkt zo`n verschil echter pas goed als je een hoge sens hebt en met een hoge beeld resolutie speelt. Voordeel van de IE3.0 over de G3 is dat deze niet zo snel skipt en bovendien op een hoger aantal fps draaid. Ander verschil is dat de G3 standaard op 500Hz (2ms vertraging) werkt en de IE3.0 op 125Hz (8ms vertraging). Ten slotte is de behuizing niet alleen groter, maar ook a-symetrisch.

De IE3.0 is zo`n beetje met iedere muismat goed te combineren (in tegenstelling tot de G3 laser muis). De QCK+ is vooral geschikt voor gamers met een lage sens.

Over de kleur; zover ik weet werd de 'oude' (zilveren) IE3.0 niet meer gemaakt en werkt opnieuw op de markt gebracht in enkel de zwarte kleur.
edit: hier op het plaatje staat tie nog wel in het zilver. Moet je even navragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 26-07-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ik ga ook mijn G5 op korte termijn weer vervangen, alleen weet ik nog niet waarvoor.
misschien voor een Copperhead? of voor een DeathAdder, of de G5 V2, dan heb je ook nog de MX518....
blijf een beetje twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:32:
[...]

Het verschil in gevoeligheid scheelt een hoop. De IE3.0 werkt op 400dpi terwijl de G3 tot 2000dpi gaat. Je merkt zo`n verschil echter pas goed als je een hoge sens hebt en met een hoge beeld resolutie speelt. Voordeel van de IE3.0 over de G3 is dat deze niet zo snel skipt en bovendien op een hoger aantal fps draaid. Ander verschil is dat de G3 standaard op 500Hz (2ms vertraging) werkt en de IE3.0 op 125Hz (8ms vertraging). Ten slotte is de behuizing niet alleen groter, maar ook a-symetrisch.

De IE3.0 is zo`n beetje met iedere muismat goed te combineren (in tegenstelling tot de G3 laser muis). De QCK+ is vooral geschikt voor gamers met een lage sens.

Over de kleur; zover ik weet werd de 'oude' (zilveren) IE3.0 niet meer gemaakt en werkt opnieuw op de markt gebracht in enkel de zwarte kleur.
edit: hier op het plaatje staat tie nog wel in het zilver. Moet je even navragen.
Ik heb vrij grote handen dus vind ik de G3 misschien een beetje te klein. Is het verschil met het aantal ms te merken? Overall, is het een verstandige beslissing?

De Qck+ zal het dan zeker worden aangezien ik (bijna) altijd met een lage mousesens speel.

Over de kleur gaan we ook niet moeilijk doen, alleen vond ik de zilveren wel grappig, maar als die niet meer leverbaar is gaan we daar niet moeilijk over doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:05:
[...]
Ik heb vrij grote handen dus vind ik de G3 misschien een beetje te klein. Is het verschil met het aantal ms te merken? Overall, is het een verstandige beslissing?
Ja de G3 is idd vrij klein, bovendien is de IE3.0 een van de populairste vormen onder serieuze gamers. Lijkt me een goede keuze.

Over de vertraging; ja dat is best goed te merken, zeker als je op hoog niveau speelt. Maar je kunt dit zelf ook aanpassen met een programmaatje als HIDUSBF. Het gaat namelijk om de polling van het USB-apparaat (de frequentie waarmee windows communiceert met de muis). Er bestaan hier meerdere programma`s voor, maar deze zorgt er voor dat enkel de USB-poort waar je muis op aangesloten is opgevoerd word, zodat andere USB-apparaten met rust gelaten worden.

De IE3.0 zal erg profiteren van deze tweak.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 26-07-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:37:
[...]

Ja de G3 is idd vrij klein, bovendien is de IE3.0 een van de populairste vormen onder serieuze gamers. Lijkt me een goede keuze.

Over de vertraging; ja dat is best goed te merken, zeker als je op hoog niveau speelt. Maar je kunt dit zelf ook aanpassen met een programmaatje als HIDUSBF. Het gaat namelijk om de polling van het USB-apparaat (de frequentie waarmee windows communiceert met de muis). Er bestaan hier meerdere programma`s voor, maar deze zorgt er voor dat enkel de USB-poort waar je muis op aangesloten is opgevoerd word, wat voorkomt dat andere USB-apparaten in problemen kunnen komen.

De IE3.0 zal erg profiteren van deze tweak.
Veel progamers gamen met die muis heb ik gelezen dus een onverstandige beslissing zal het niet zijn. Ik ga hem in deze dagen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
is dat zo? ik ken in ET niemand die zo'n muis gebruikt. over het algemeen is het toch een keuze tussen Logitech en Razer en dan kijken hoeveel geld je wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:38:
is dat zo? ik ken in ET niemand die zo'n muis gebruikt. over het algemeen is het toch een keuze tussen Logitech en Razer en dan kijken hoeveel geld je wilt betalen.
Dan praten we over ET :P Maar ook de vorm lijkt me lekker in de hand liggen. Verder hoef ik alleen maar te weten of het een goeie muis is. Volgens Microsoft heeft de muis versie 3.0 omdat de fans erom vroegen de muis nog een keer uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:29:
[...]
Dan praten we over ET :P Maar ook de vorm lijkt me lekker in de hand liggen. Verder hoef ik alleen maar te weten of het een goeie muis is. Volgens Microsoft heeft de muis versie 3.0 omdat de fans erom vroegen de muis nog een keer uit te brengen.
Nee dat versienummer had het altijd al, maar ze hebben `m inderdaad op veel verzoek terug op de markt gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:50:
[...]

Nee dat versienummer had het altijd al, maar ze hebben `m inderdaad op veel verzoek terug op de markt gezet
Ik kom er net achter dat ik waarschijnlijk de verkeerde heb besteld bij 4Launch, of dat zij de verkeerde link erbij hebben gezet.

Bij de Microsoft IntelliMouse Explorer USB & PS/2 op de site van 4launch is een plaatje van de 3.0 te zien terwijl je via de link 'meer info' op http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=003 deze site komt. Hierop is een normale explorer te zien. En ik zie net dat bij de normale explorer dezelfde link zit.. even emailen naar 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Dat noemen ze ookwel de Explorer 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:59:
Dat noemen ze ookwel de Explorer 4.0
Alleen de link op de site van 4Launch was verkeerd. Heb de IE3.0 inmiddels binnen gekregen. Prima muis, alleen maakt het scrollen een beetje veel lawaai bij mij, hebben meer mensen de IE3.0? Maakt het scrollen veel geluid bij jullie? Niet dat het stoort, want meestal scroll ik met de schuifbalken...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

zoiets versoepelt ook meestal nadat je `m een tijdje gebruikt hebt, wss maakt t dan ook wat minder geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu maakt het wel heel veel geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook, ik vind die hele muis sowieso een beetje goedkoop overkomen (ik kom van een logitech mx500). na een poosje wennen moet ik wel zeggen dat hij heerlijk in de hand ligt. veel meer controle dan een logitech, al vind ik die nog steeds lekkerder in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Ik ben maar eens gaan gamen met mijn G5 op 2000 dpi, in windows zet ik hem ook op 2000 dpi...maar in-game moet ik dan de sens wel op 0.4 zetten bij BF2...
wat is nou beter? de sens op 1.0 en een DPI van 800, of de sens op 0.4 met de DPI op 2000 bijvoorbeeld...
met een lagere sens spelen is wel beter, maar met een hele hoge dpi en een lage sens lijkt het me het beste, is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik speel al jaren met Razer Diamonback muizen en ik zou momenteel niet zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Fratti schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:10:
Ik speel al jaren met Razer Diamonback muizen en ik zou momenteel niet zonder kunnen.
Hetzelfde hier, ik erger me elke dag als ik op school zit, als school weer begint dan, over hoe die muizen zo k u t reageren en in de hand liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:17

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Thrills33ka schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:39:
Ik ben maar eens gaan gamen met mijn G5 op 2000 dpi, in windows zet ik hem ook op 2000 dpi...maar in-game moet ik dan de sens wel op 0.4 zetten bij BF2...
wat is nou beter? de sens op 1.0 en een DPI van 800, of de sens op 0.4 met de DPI op 2000 bijvoorbeeld...
met een lagere sens spelen is wel beter, maar met een hele hoge dpi en een lage sens lijkt het me het beste, is dit ook zo?
Ik vind eerlijk gezegd dat dit persoonlijk is. Wat vind jij lekker spelen? En gebruik dat! Hoeveel peopz spelen niet met een standaard muis. En wel of zonder muis mat etc. Check gewoon wat voor jou beter is, dan dat als standaard instellen

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:19:
Dat heb ik ook, ik vind die hele muis sowieso een beetje goedkoop overkomen (ik kom van een logitech mx500). na een poosje wennen moet ik wel zeggen dat hij heerlijk in de hand ligt. veel meer controle dan een logitech, al vind ik die nog steeds lekkerder in de hand liggen.
Ja ik kom van een G3 en deze licht 10x beter in de hand. Alleen het scrollwieltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

@Thrills33ka en XTREEMRaGE

Eigenlijk weinig persoonlijks aan imo. Hoe precieser je muis reageert, hoe beter toch? Wat heb je dr aan als je je hand beweegt, maar er geen beweging gedetecteerd wordt? Enige reden voor een lagere dpi-setting dat ik me kan bedenken is dat je last hebt van een trillerige hand en zo wilt voorkomen dat die kleine bewegingen je beeld laten "trillen".
Wat je iig niet moet doen is een DPI-modus kiezen die geupscaled is, dwz softwarematig (kunstmatig) de resolutie omhoog gooien. Daar word `t niet bepaald precieser mee en bovendien kunnen de muizen tegenwoordig al hoog zat.

Hier vind je trouwens een handige calculator om uit te vinden hoeveel DPI je kunt gebruiken met jouw settings.
Je moet een wel erg hoge sens, hoge beeldresolutie en/of FOV hebben wil je profijt hebben van een 1800 of 2000dpi muis.

PS: Ben het niet geheel eens met XTREEMRaGE (over "gebruik wat je zelf fijn vind"). Al ligt het er aan hoe je het bedoeld. Natuurlijk moet je doen wat je zelf fijn vind, maar er zijn wel degelijk spelende factoren die niets met mening maar feiten te maken hebben. Aangezien lang niet iedereen zin heeft om zich te gaan verdiepen in deze theorieen en zoveel verschillende setups te proberen, is het zeker wel nuttig om kennis uit te wisselen zoals wij hier doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Patriek op 02-08-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:06:
[...]
Ja ik kom van een G3 en deze licht 10x beter in de hand. Alleen het scrollwieltje...
ik zit op een copperhead. heb kleine handen en vind het ding heel prettig muizen, niet alleen voor games. Heb 'm wel op 1600 dpi gezet, en dubbele pollingrate. anders werd ik helemaal gek :D

- Maarten.

muizen gewoon altijd in de winkel testen, wat voor de ene prettig is, is voor de ander een ramp en viceversa. Daarnaast gaan muizen tegenwoordig lang mee, en hebben ze geen balletje meer :D.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Maarten.

muizen gewoon altijd in de winkel testen, wat voor de ene prettig is, is voor de ander een ramp en viceversa. Daarnaast gaan muizen tegenwoordig lang mee, en hebben ze geen balletje meer :D.
[/quote]

Inderdaad testen maar dat is alleen hoe de muis in je hand ligt ,je zal ze nooit met een game kunnen testen .Laatst bij Dynabite wilde ik voelen hoe bepaalde toetsen borden aanvoeld kwa tikaanslag maar zo,n toetsenbord halen ze echt niet uit de verpakking -daar tenminste . Zou alleen weten dat je bij de Mediamarkt alles in het eggie kan zien en in de hand nemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Patriek schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:18:

Eigenlijk weinig persoonlijks aan imo. Hoe precieser je muis reageert, hoe beter toch? Wat heb je dr aan als je je hand beweegt, maar er geen beweging gedetecteerd wordt? Enige reden voor een lagere dpi-setting dat ik me kan bedenken is dat je last hebt van een trillerige hand en zo wilt voorkomen dat die kleine bewegingen je beeld laten "trillen".
Wat je iig niet moet doen is een DPI-modus kiezen die geupscaled is, dwz softwarematig (kunstmatig) de resolutie omhoog gooien. Daar word `t niet bepaald precieser mee en bovendien kunnen de muizen tegenwoordig al hoog zat.

Hier vind je trouwens een handige calculator om uit te vinden hoeveel DPI je kunt gebruiken met jouw settings.
Je moet een wel erg hoge sens, hoge beeldresolutie en/of FOV hebben wil je profijt hebben van een 1800 of 2000dpi muis.

PS: Ben het niet geheel eens met XTREEMRaGE (over "gebruik wat je zelf fijn vind"). Al ligt het er aan hoe je het bedoeld. Natuurlijk moet je doen wat je zelf fijn vind, maar er zijn wel degelijk spelende factoren die niets met mening maar feiten te maken hebben. Aangezien lang niet iedereen zin heeft om zich te gaan verdiepen in deze theorieen en zoveel verschillende setups te proberen, is het zeker wel nuttig om kennis uit te wisselen zoals wij hier doen.
Ik en een vriend van mij hebben daar vaker een discussie over...
hij zegt dat het geen f*ck uitmaakt of je nou 400 dpi - sens 1 pakt, of 2000 dpi - sens 0.4
ik denk dat 2000 dpi wel beter is omdat je muis gewoon preciezer is, maar je zult er weinig van merken in de praktijk...tis een kwestie van wennnen.
maarja als je toch een high end muis koopt (copperhead en g5), waarom dan niet de DPI naar 2000 verhogen? ik vind 2000 dpi in windows super fijn werken, went snel. En in-game moet ik dan de sens wat verlagen maar na een tijdje is het wel fijn spelen...
maar of het echt voordeel geeft dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Thrills33ka schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:42:
[...]

Ik en een vriend van mij hebben daar vaker een discussie over...
hij zegt dat het geen f*ck uitmaakt of je nou 400 dpi - sens 1 pakt, of 2000 dpi - sens 0.4
ik denk dat 2000 dpi wel beter is omdat je muis gewoon preciezer is, maar je zult er weinig van merken in de praktijk...tis een kwestie van wennnen.
maarja als je toch een high end muis koopt (copperhead en g5), waarom dan niet de DPI naar 2000 verhogen? ik vind 2000 dpi in windows super fijn werken, went snel. En in-game moet ik dan de sens wat verlagen maar na een tijdje is het wel fijn spelen...
maar of het echt voordeel geeft dat weet ik niet
Het scheelt ook idd niet erg veel, maar `t zijn alle kleine beetjes die helpen he :)
Je moet trouwens de windows muisgevoeligheid regelaar op de standaard (middelste streepje) laten staan he! Die regelaar werkt namelijk niet exact, in het midden blijft t netjes strak op 1:1. Regel je muisgevoeligheid ingame en in windows met DPI-setting. Weet niet hoe het zit i.c.m. Razer of Logitech drivers. Weet iig wel in het geval van Logitech`s Setpoint dat je voor Setpoint implementation (i.p.v. OS) moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:39:
Inderdaad testen maar dat is alleen hoe de muis in je hand ligt ,je zal ze nooit met een game kunnen testen .Laatst bij Dynabite wilde ik voelen hoe bepaalde toetsen borden aanvoeld kwa tikaanslag maar zo,n toetsenbord halen ze echt niet uit de verpakking -daar tenminste . Zou alleen weten dat je bij de Mediamarkt alles in het eggie kan zien en in de hand nemen .
ik weet niet in wat voor winkels jij komt, maar de meeste verkopers zijn harstikke blij als jij aangeeft +-60 euro te willen besteden. Het handigste is wel als je een vriend/kennis met de muis hebt, dan kan je er even rustig mee gamen en merk je het vanzelf.

p.s. toetsenbord is niet belangrijk, gewoon het goedkoopste nemen wat je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Jullie ook van de nieuwe Diamondback 3g gehoord?
Ik kreeg mailtje van razer, mwoah! Ik ga er denk ik maar eentje kopen, na 2,5 jaar trouwe dienst van mijn 'oude' diamondback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:38:
[...]

p.s. toetsenbord is niet belangrijk, gewoon het goedkoopste nemen wat je kan vinden.
Ik denk dat daar de meningen wel over verschillen ;)

Sweex heeft bijvoorbeeld zo'n serie gehad, daarvan vond ik de toetsen echt veelste zwaar gaan |:(

Nee, voor mij zit er wel degelelijk verschil in toetsenborden.
Ik vind hier mijn simpel Logitech al minder typen dan thuis mijn MX3000 (set) ;)

Pas zat ik heel even achter de G15 van Logitech. Merkte duidelijk dat dat alweer heel anders was dan andere toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik weet niet in wat voor winkels jij komt, maar de meeste verkopers zijn harstikke blij als jij aangeeft +-60 euro te willen besteden. Het handigste is wel als je een vriend/kennis met de muis hebt, dan kan je er even rustig mee gamen en merk je het vanzelf.

Ook hier ben ik van mening dat een lekker toetsenbord G11 e.d. echt wel lekkerder spelen , en op je antwoord van die +60 euro daar snap ik niet zoveel van , tuurlijk zijn ze blij met klanten, maar ze halen echt dat toetsenbord niet uit zijn doos als die dichtgecealt zit , maar jij had het over een muis die je dan bij een vriend zou moeten kunnen testen , ja dat zou prettig zijn maar blijft nog steeds zo beperkt als wat want is nog steeds maar 1 muis .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet halen ze bij MediaMarkt alles uit de doos als je het wil zien/voelen/ruiken/etc zolang je het maar vraagt. Ze mogen niet weigeren dan want dat staat in de personeelsgids. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ten4 kan jij mij uitleggen wat dan het voordeel is van zo'n toetsenbord? extra knoppen ok, maar daar zitten er al zat van op een gewoon toetsenbord en technisch is het volgens mij allemaal ongeveer het zelfde. ik heb ook wel eens gezien dat er een klein schermpje op zat, voor ammo ofzo, maar dat lijkt me alleen irritant, moet je helemaal naar beneden kijken voor ammo terwijl je er geen last van hebt als het klein op het beeldscherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

daar ben ik het niet mee eens, Als ik ingame een sniperrifle vast heb, en mijn pixel niet op de tegenstander kan zetten omdat hij óf links ernaast zit, óf rechts ernaast zit. Dan vind ik een muis met een wat hogere resolutie toch wel prettig. Als je veel rondhupt en rent zal het misschien weinig verschil maken, omdat het dan voornamelijk aankomt op reactiesnelheid.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Patriek schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:18:

Tuurlijk ligt het aan wat je zelf vindt. Als je een gewone muis lekker vindt spelen en een mx518 niet, dan maakt het echt niet uit hoeveel dpi de mx518 heeft invergelijking met een standaard muis. En ja je hebt ook wel gelijk dat sommige feiten wel mee spelen, maar dan ligt het ook weer eraan hoe de gebruiker daarmee omgaat. Heel veel factoren spelen mee, behalve de muis spelen ook de fps, resolutie, crosshair etc(zoals je zelf al aangaf). Je kan nog een muis met 20000 dpi hebben en nog zo slecht blijven aimen etc. Dus wat ik wil zeggen: Wat je zelf fijn vind moet je gebruiken :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

Ehm... 'tuurlijk.

* The Zep Man gebruikt een toetsenbord van 15 jaar oud voor dagelijks werk en als ramplank (spellen) en wilt geen ander meer.

Persoonlijk vind ik een toetsenbord minstens net zo belangrijk als de keuze muis. Hoe bevalt de aanslag? De afstand tussen alle toetsen? Is het oppervlak glad of niet? Is de toetsindeling naar wens?

Tip: loop de plaatselijke Mediamarkt in en probeer een paar toetsenborden. Bevalt er één, dan kan je hem altijd nog op internet bestellen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zullen we weer on-topic gaan en dus stoppen over toetsenborden? B.v.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Patriek op 03-08-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:12:
[...]

Tuurlijk ligt het aan wat je zelf vindt. Als je een gewone muis lekker vindt spelen en een mx518 niet, dan maakt het echt niet uit hoeveel dpi de mx518 heeft invergelijking met een standaard muis. En ja je hebt ook wel gelijk dat sommige feiten wel mee spelen, maar dan ligt het ook weer eraan hoe de gebruiker daarmee omgaat. Heel veel factoren spelen mee, behalve de muis spelen ook de fps, resolutie, crosshair etc(zoals je zelf al aangaf). Je kan nog een muis met 20000 dpi hebben en nog zo slecht blijven aimen etc. Dus wat ik wil zeggen: Wat je zelf fijn vind moet je gebruiken :P ;)
Het enige echte persoonlijke aan een muis is de vorm, en dat is dan ook de reden waarom ik je gelijk geef in je tweede zin. Voor de rest is alles in te stellen zoals de gebruiker het wenst. Maar wat bedoel je met hoe de gebruiker omgaat met de feiten van een muis?

Ook heb je gelijk over de overige factoren die meespelen bij de aim, maar je hebt mijn punt niet begrepen denk ik. We hebben `t hier over wat de betere muizen zijn, en dat staat dus los van de andere factoren die spelen. Of het nut heeft een betere muis (als in een hogere dpi muis) te nemen, dat is dan een ander verhaal. Feitelijk blijft het een betere muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
The Zep Man schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:55:
[...]

Persoonlijk vind ik een toetsenbord minstens net zo belangrijk als de keuze muis. Hoe bevalt de aanslag? De afstand tussen alle toetsen? Is het oppervlak glad of niet? Is de toetsindeling naar wens?
volgens mij maakt het met gamen weinig uit, het is maar wat je gewend bent. deze minimale verschillen die je noemt zijn absoluut geen excuus om bv e60,- te besteden aan een toetsenbord. volgens mij is de grote van de toetsen en de afstand ook allemaal standaard, het enige wat mogelijk is of je platte, laptop achtige toetsen hebt of gewoon normaal (laatste is standaard bij praktisch alle toetsenborden). ik heb overigens vele toetsenborden geprobeerd, en ik kwam tot de conclusie dat zowel de hardware als het gevoel nauwelijks uitmaakt. je kan eventueel een draadloze nemen, maar voor gamen zorgt dit alleen voor extra vertraging en irritatie als de batterij op is.

Neem bijvoorbeeld de Logitech G15 en G11 toetsenborden, dit zijn populaire keuzes bij gamers, maar voegen echt niks toe. wat heb je aan verlichte toetsen, je zet 1x je hand op zn plaats en als het goed is hoef je nooit meer te zoeken, bovendien geeft een monitor genoeg licht en is gamen in het donker niet bepaald goed voor je ogen. dat displaytje op de G15 is ook onzin zoals ik eerder aan gaf. technisch bieden ze verder totaal geen voordeel, ze reageren bv niet sneller en kunnen niet precieser zijn, iets wat bij muizen wel een rol speelt. als je zo'n toetsenbord koopt betaal je e100 voor niks

toetsindeling is overigens altijd het zelfde en altijd makkelijk te binden in spellen. eventuele extra knoppen zijn onzin omdat op een standaard bord al meer dan 50 toetsen zitten ofzo, hoeveel functies kan je nodig hebben in een spel? en de vorm, tja, vraag me af of het uitmaakt dat er een boog inzit, zou je daardoor beter gaan aimen?

@mods, sorry als ik te ver offtopic ben gegaan, maar ik wou even dit verhaal kwijt :p. ik ben van mening dat toetsenborden en muizen altijd hand in hand gaan bij een PC, dus hoort het er een beetje bij, net als een mousepad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga kijken of ik misschien iets van een redelijk starttopic over game-toestenborden in elkaar kan knutselen , en als ik dat doe verwacht daar dan iets heel simpels van want game alleen en kan voor de rest weinig met dit ding . Alleen al op de opmerking hierboven van phge over dat technische gedeelte dat ze niet sneller zijn ?,denk ik alleen al dat alle gametoetsenborden worden niet draadloos uitgevoerd en geeft mij het idee al dat draadloze toch minder in iets zullen zijn . Heb ooit mijn draadloze muis vervangen van mijn desktop-combinatie logitech mx3000 en alleen al de games gingen al soepeler lopen , waarom zal me draadloze toesenbord niet voor vertraging zorgen ?
Maar goed ik ga wat proberen zodat we de deze topic met rust kunnen laten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Patriek schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:26:
[...]

Het enige echte persoonlijke aan een muis is de vorm, en dat is dan ook de reden waarom ik je gelijk geef in je tweede zin. Voor de rest is alles in te stellen zoals de gebruiker het wenst. Maar wat bedoel je met hoe de gebruiker omgaat met de feiten van een muis?

Ook heb je gelijk over de overige factoren die meespelen bij de aim, maar je hebt mijn punt niet begrepen denk ik. We hebben `t hier over wat de betere muizen zijn, en dat staat dus los van de andere factoren die spelen. Of het nut heeft een betere muis (als in een hogere dpi muis) te nemen, dat is dan een ander verhaal. Feitelijk blijft het een betere muis.
Waarschijnlijk heb ik je niet goed begrepen dan ;D
Ik ben het ook helemaal eens met je, dat een gebruiker moet kijken naar de 'beste' muis. Maar wat ik bedoelde is eigenlijk dat men hier niet kan vragen wat voor hem/haar de beste muis configuratie is. Want er spelen te veel factoren mee, zoals jij en ik zelf al aangaf. Dus eigenlijk kunnen wij niet uitmaken wat voor hem/haar het beste is/speelt. Maar zoals jij al aangaf kunnen wij wel natuurlijk een advies geven wat de betere muis is :), maar dat men rekening moet houden de externe factoren zoals aim etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:49
heb momenteel de logitech revolution (draadloos)
bevalt opzich prima
lekker snel.. accu gaat relatief lang mee genoeg knopjes..

muismat = razer exactmat ( echt sublieme mat.. muis komt beter tot ze recht dan met zo een gewone)

ik zit alleen beetje in spanning af te wachten op de Razer Boomslang 2007 collect. edition... :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.razerzone.com/images/main-pic-bsce.jpg

maaja... hehehe

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Voor mij nooit meer een Boomslang (had de eerste versie)... die vorm is wel zo uitzonderlijk en niet aan mijn muishouding besteed. Wel goed nieuws voor degenen die de vorm wel prettig ervaren.

Nee ik (en de meesten met mij) zal dan eerder voor de nieuwe Diamondback 3G kiezen.

[ Voor 35% gewijzigd door Patriek op 14-08-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Ik was nieuwsgierig naar die Razors en heb eens wat her en der geprobeerd maar ik vind ze toch niet lekker in de hand liggen. Mijn hand moet ik dan teveel naar links draaien en na een tijdje krijg ik dan erg last van mijn pols.
Voorlopig blijf ik ook nog lekker bij mijn ouwe trouwe MX-510, die ligt gewoon erg fijn in de hand. Met resoluties heb ik me nooit bezig gehouden, blijkbaar kan ik gewoon goed richten :P
Aan de andere kant speel ik de laatste twee jaar nauwelijks meer fps, hooguit af en toe eens een potje CoD:UO online of singleplayer Stalker. Het is voornamelijk Guild Wars wat de klok slaat.

Op kantoor heb ik mijn oude Logitech Mouseman meegenomen, ook zo'n ergonomisch ding want van de standaard Dellmuizen kreeg ik ook weer een zere arm.
En thuis ram ik het liefste op de G15, omdat die toetsaanslag heel licht is.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Patriek schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:50:
Voor mij nooit meer een Boomslang (had de eerste versie)... die vorm is wel zo uitzonderlijk en niet aan mijn muishouding besteed. Wel goed nieuws voor degenen die de vorm wel prettig ervaren.

Nee ik (en de meesten met mij) zal dan eerder voor de nieuwe Diamondback 3G kiezen.
Ik dacht dat de vorm van de Diamondback, als MS IE3.0 gebruiker, ook niet aan jou besteed was? :)

Zo te zien is de vorm van de 3G niet anders dan die van de DB. Alhoewel ik een DB gebruiker ben, had ik het niet erg gevonden als ze de vorm van de Copperhead hadden gebruikt, met een iets hogere rug.

De USB port is bij mijn Razer Pro (de witte Diamondback) trouwens nog steeds niet swappable (onder XP). Als ik hem in een andere poort stop dan degene waarin hij zat tijdens de installatie, doet de on-the-fly sensitivity het niet meer en is de muissnelheid hoger dan hij zou moeten zijn (windows driver wordt gebruikt heb ik het idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:34:
[...]
Ik dacht dat de vorm van de Diamondback, als MS IE3.0 gebruiker, ook niet aan jou besteed was? :)

Zo te zien is de vorm van de 3G niet anders dan die van de DB. Alhoewel ik een DB gebruiker ben, had ik het niet erg gevonden als ze de vorm van de Copperhead hadden gebruikt, met een iets hogere rug.
Klopt, maar wel eerder dan de Boomslang (zoals ik t zei :P). Ben trouwens een MS IMO1.1 (IntelliMouse Optical) gebruiker.
Vond trouwens persoonlijk de DB wel ietsjes prettiger in de hand liggen dan de CH, al heb ik de DB maar enkele keren in de winkel vast gehad. CH heb ik 2 weken geprobeerd en toen meteen doorverkocht. Die heeft dat "hoekige" meer... hetgene wat ik eerder uitlegd dat je dwingt drie vingers bovenop te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 14-08-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De CH heb ik zelf ook geprobeerd en na 1 dag al teruggebracht naar de Mediamarkt. :*) Maar dat lag alleen aan het gedrag bij het optillen en verplaatsen van de muis, door de laser, en niet aan de vorm van de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Aantal gamer muismatten inkopen, zodat Tweakers kunnen testen.

Eigenlijk zou je ergens een zaak moeten hebben waar je muismatten kan uittesten.

Ik vertrouw reviews namelijk niet echt meer. Zo heb ik een tijd geleden een Steelpad S&S gekocht, vanwege de positieve reacties, maar meteen weer verkocht omdat ik de mat veels te grof vond tov van mijn Func Surface.

Nu heb ik het volgende ideetje, met de vraag wie er mee wilt doen:

Ik wou een aantal gamer muismatten inkopen, elk product 1x, zelf thuis kort testen, en vervolgens alle matten in 1x 2dehands doorverkopen aan een andere Tweaker, die vervolgens ook de matten kan testen, en weer verder kan verkopen aan een andere Tweaker. Het testen zal zeer kort moeten duren, zodat het product amper gebruikt en nog nieuw is, en dezelfde dag weer naar een andere Tweaker verstuurd kan worden.

Zijn er mensen die hieraan willen meedoen? (Stuur eventueel een prive direct message.)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 14-08-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Leuk idee, maar ik ben nogal skeptisch... iedereen zal een mat die hij goed vind houden ipv het gevaar lopen met een crappy mat te eindigen :)

Tip: als er eens een LAN in de buurt is, kijk of er een stand is van SteelSeries oid. Ook bestaan er wel enkele computerwinkels die matten uitstallen hoor.

[ Voor 35% gewijzigd door Patriek op 15-08-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cyb schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:39:
Ik wou een aantal gamer muismatten inkopen, elk product 1x, zelf thuis kort testen, en vervolgens alle matten in 1x 2dehands doorverkopen aan een andere Tweaker, die vervolgens ook de matten kan testen, en weer verder kan verkopen aan een andere Tweaker. Het testen zal zeer kort moeten duren, zodat het product amper gebruikt en nog nieuw is, en dezelfde dag weer naar een andere Tweaker verstuurd kan worden.
Man, wat doe je moeilijk.

Gebruik gewoon de Wet Koop op Afstand om elke muismat een week lang te testen. Ben je alleen de kosten kwijt voor het terugsturen. Big deal. ;)

[edit]
Nog beter: koop alle muismatten die jij wilt testen en stuur degenen terug die jij niet wilt houden. Bespaar je nog verzendkosten ook.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Patriek schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:59:
Leuk idee, maar ik ben nogal skeptisch... iedereen zal een mat die hij goed vind houden ipv het gevaar lopen met een crappy mat te eindigen :)
Het is dan ook de bedoeling dat alle matten weer doorverkocht worden.
Tip: als er eens een LAN in de buurt is, kijk of er een stand is van SteelSeries oid. Ook bestaan er wel enkele computerwinkels die matten uitstallen hoor.
Veel computerwinkels hebben de matten volgens mij vaak niet op voorraad, of alleen van 1 bepaald merk. Als je een winkel weet die Func, Steelpad, IceMat, Razer muismatten op voorraad en demonstreerbaar in de winkel heeft, dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

The Zep Man schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:10:
[...]
Man, wat doe je moeilijk.

Gebruik gewoon de Wet Koop op Afstand [....]

[edit]
Nog beter: koop alle muismatten die jij wilt testen en stuur degenen terug die jij niet wilt houden. Bespaar je nog verzendkosten ook.
Dan mag het product niet gebruikt zijn volgens mij?
Denk dat de winkel het weer als nieuw moet kunnen verkopen.

Vind het zelf iig geen stijl.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 15-08-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Patriek schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:31:
[...]

Vind het persoonlijk iig geen stijl.
Heb net het stukje van Zep gelezen. Wat hij zegt mag dus inderdaad. Je mag het uit de verpakking halen testen, en weer terug sturen. Ik vind het zelf ook geen stijl, maar het mag van de wet sinds 2001. Veel winkels zullen dan wel moeilijk doen (of misschien moeilijk doen bij vervolg bestellingen). En zin om een advocaat te betalen, heb ik niet :P

Hier ook wat info: Sovereign in "Onenigheid bij koop op afstand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Patriek schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:31:
[...]

Vind het zelf iig geen stijl.
Lees de wet eerst voordat je vragen stelt (het antwoord staat erin) en een mening erover vormt. Die wet is er juist omdat het soms onmogelijk is om artikelen in een showroom uit te proberen.
Cyb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:38:
[...]

Heb net het stukje van Zep gelezen. Wat hij zegt mag dus inderdaad. Je mag het uit de verpakking halen testen, en weer terug sturen. Ik vind het zelf ook geen stijl, maar het mag van de wet sinds 2001. Veel winkels zullen dan wel moeilijk doen (of misschien moeilijk doen bij vervolg bestellingen). En zin om een advocaat te betalen, heb ik niet :P
Ik heb verschillende malen van deze wet gebruik moeten maken en met een goed en correct dossier heb je nooit een advocaat nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2007 01:10 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.