Weet iemand misschien in winkel in Amsterdam waar ik verschillende pads kan zien en voelen ?
mijn keuze is gevallen voor de copperhead maar zit nog te twijfelen welke muismat ik moet nemen van de razer mantis serie;
control of de speed mat.
Ik speel veel fps (bf2,dark messiah enz, maar ook coh2)
Wie kan me overtuigen.....
control of de speed mat.
|2600k|Asus 290|
Wat mij opvalt is dat de Nexus Carver vrijwel nergens over gesproken wordt.
Hier toevallig een korte review: link
Is dit gewoon een onbekende muismat?
Ik gebruik nu alleen mijn bureau als muismat voor mijn Logitech MX500, opzich voldoende, maar een echte muismat vind ik beter voor mijn muis.
Iemand die toevallig op deze muismat gemuist heeft?
Hier toevallig een korte review: link
Is dit gewoon een onbekende muismat?
Ik gebruik nu alleen mijn bureau als muismat voor mijn Logitech MX500, opzich voldoende, maar een echte muismat vind ik beter voor mijn muis.
Iemand die toevallig op deze muismat gemuist heeft?
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dat ligt er helemaal aan of dat je een high sensitivity of low sensitivity speler bent.Bullus schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:41:
control of de speed mat.
Speed mat = high sens spelers
Control = low sens spelers
Low sens (veel cm. per 360 graden) = legt dus veel centimeters af bij fps games. Deze gamers hebben het liefst grotere matten, omdat je de muis dan wat minder hoeft te "slepen". Het merendeel van de fps gamers zijn low (en medium) sens spelers.
High sens (weinig cm. per 360 graden) = legt weinig centimeters af bij fps games. Deze gamers bewegen de muis nauwelijks en bewegen de muis vaak met de vingers. Een kleiner gedeelte van de fps gamers zijn high sens spelers.
Zelf schat ik zo in:
1 - 15 cm/360graden = high sens
15 - 20 cm/360graden = medium sens
>20 cm/360graden = low sens
Zelf ben ik een x-treme high sens speler (2cm/360graden)
Succes
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen hier, maar ik vond de resultaten van dit onderzoek op ESR vrij schokkend: http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679
oude overclockte muizen doen het hier beter dan de nieuwe muizen, en de laatste generatie muizen doet het ronduit slecht. wel moet ik zeggen dat je die muizen die hij overclockte vroeger helemaal niet zo ver te tweaken waren en dat het nu ook nog niet zonder risico's is.
oude overclockte muizen doen het hier beter dan de nieuwe muizen, en de laatste generatie muizen doet het ronduit slecht. wel moet ik zeggen dat je die muizen die hij overclockte vroeger helemaal niet zo ver te tweaken waren en dat het nu ook nog niet zonder risico's is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
@boven
Logitech UltraX L@ 500Hz (kan wel 1KHz, maar da's niet nodig, en gebruikt toch alleen maar meer CPU
) op 'n QcK Steelpad doet het hier ook nog prima 

Ik snap nooit hoe mensen lowsense kunnen spelen.. Als het tegen de medium aan zit vind ik het al klote
Logitech UltraX L@ 500Hz (kan wel 1KHz, maar da's niet nodig, en gebruikt toch alleen maar meer CPU
Indy91 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:29:
[...]
Ik snap nooit hoe mensen lowsense kunnen spelen.. Als het tegen de medium aan zit vind ik het al klote

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 14-12-2006 10:32 ]
QcK Steelpad en Razer Copperhead werken echt perfect hier.
20 cm?Indy91 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:29:
[...]
Dat ligt er helemaal aan of dat je een high sensitivity of low sensitivity speler bent.
Speed mat = high sens spelers
Control = low sens spelers
Low sens (veel cm. per 360 graden) = legt dus veel centimeters af bij fps games. Deze gamers hebben het liefst grotere matten, omdat je de muis dan wat minder hoeft te "slepen". Het merendeel van de fps gamers zijn low (en medium) sens spelers.
High sens (weinig cm. per 360 graden) = legt weinig centimeters af bij fps games. Deze gamers bewegen de muis nauwelijks en bewegen de muis vaak met de vingers. Een kleiner gedeelte van de fps gamers zijn high sens spelers.
Zelf schat ik zo in:
1 - 15 cm/360graden = high sens
15 - 20 cm/360graden = medium sens
>20 cm/360graden = low sens
Succes

Ik game niet veel en heb hem al op 4 cm/360 graden staan. (in windows 1600dpi gemeten)
Heb sinds kort trouwens een nieuwe muis:

Logitech MX400 Laser.
Is wel een fijn ding (zolang die goed in je hand past) . Gaat tot 2000dpi.
Als "muismat" gebruik ik nu een 6mm HPL plaatje van m'n werk. Glijdt perfect en is helemaal vlak.
HPL (high pressure laminate) is een soort Formica. Een aanrader wat mij betreft, mits je eraan kunt komen.
Verwijderd
Ik heb sinds 5 dagen de g7 slechste muis die ik ooit heb gekocht.
wel leuk uiterlijk maar echt niet de game muis die ze beloven naar een uurtje zijn de baterijen al leeg
en reageert die niet meer fijn plakt erg aan de handen als je beetje druk bent.
kortom jamer van die 70 euro.
wel leuk uiterlijk maar echt niet de game muis die ze beloven naar een uurtje zijn de baterijen al leeg
Ikzelf heb de Razer Copperhead Tempest blue in combinatie met een steelpad Qck+. Werkt perfect windowssens midden, dpi op zowel x-als y-as 2000. In game sens alleen CSS op 4.0. Ow ja en de polling rate heb ik standaard op 1000 mhz staan. Zo precies angstig gewoon.
waar hebben ze eigelijk zo'n "Mouse Bungee's", waarmee je dus je muis kunt vastzetten?
ik heb zelf ook altijd last van die kabel...ik heb m nu helemaal over de tafel gespreid liggen omdat ie anders zo trekkend aanvoelt...iemand een idee waar ik zo'n handig dingetje kan kopen?
ik heb zelf ook altijd last van die kabel...ik heb m nu helemaal over de tafel gespreid liggen omdat ie anders zo trekkend aanvoelt...iemand een idee waar ik zo'n handig dingetje kan kopen?
De muisdraad vastplakken aan je bureau heeft net zoveel effect, terwijl het niks kost. Ik wou eerst zelf ook zo'n draadhoudertje kopen, maar plakband werkt net zo goed
The devil is in the details.
1 uur? mijn batterijen houden het wel een dag of 3 vol met mijn diehard-game stijl!Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:33:
Ik heb sinds 5 dagen de g7 slechste muis die ik ooit heb gekocht.
En dat plak is inderdaad waar, maar ikzelf heb er niet zo heel erg veel last van...
maar dan gaat die kabel dus weer irriteren op het moment dat je niet zoveel kabel nodig hebtHahn schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:46:
De muisdraad vastplakken aan je bureau heeft net zoveel effect, terwijl het niks kost. Ik wou eerst zelf ook zo'n draadhoudertje kopen, maar plakband werkt net zo goed
ik blijf me vaak irriteren aan de muisdraad...als het ook maar een klein beetje tegenwerkt dan irriteert me dat tijdens het gamen
Inderdaad, ook bij vastplakken blijft een muisdraad irriteren. Ik denk dat de draadloze lasermuizen op dit moment wel zo ver zijn dat de nadelen uit het verleden inmiddels achterhaald zijn.
Ik zoek nog steeds een goede pad voor mijn Logitech MX Revolution. Het blijkt dat alle glazen platen af vallen omdat de muis niet overweg kan met dergelijk materiaal. Ook aluminium platen lijken om deze reden af te vallen. Blijven er eigenlijk alleen nog stoffen platen over.
Wat is de ervaring met dergelijke stoffen platen? Hoe snel worden ze smerig? Hoe snel gaan de randjes opstaan (bv aan de onderrand waar je vaak met je mouw overheen hangt / wrijft).
Ik zoek nog steeds een goede pad voor mijn Logitech MX Revolution. Het blijkt dat alle glazen platen af vallen omdat de muis niet overweg kan met dergelijk materiaal. Ook aluminium platen lijken om deze reden af te vallen. Blijven er eigenlijk alleen nog stoffen platen over.
Wat is de ervaring met dergelijke stoffen platen? Hoe snel worden ze smerig? Hoe snel gaan de randjes opstaan (bv aan de onderrand waar je vaak met je mouw overheen hangt / wrijft).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
???Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:56:
Inderdaad, ook bij vastplakken blijft een muisdraad irriteren. Ik denk dat de draadloze lasermuizen op dit moment wel zo ver zijn dat de nadelen uit het verleden inmiddels achterhaald zijn.
Ik heb een MX Revolution en een icemat (1e model, zwart). Werkt uitstekend, mijn mx1000 hiervoor werkte ook perfect.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
http://www.muizenshop.nl/p/raptor-mouse-bungee/3106/Thrills33ka schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:42:
waar hebben ze eigelijk zo'n "Mouse Bungee's", waarmee je dus je muis kunt vastzetten?

Neem gewoon de QPAD®|CT™ - Large Thin (weiß)Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:56:
http://www.indiweb.de/de/...e_id0=1&kategorie_id1=126
Echt geweldige pad, krijg je geen spijt van. Je moet wel de witte dunne versie nemen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
sinds kort heb ik een nieuw set van Logitech
namelijk de Logitech Cordless Desktop MX 3000 Laser.

ik vind de toetsen erg zacht en stil tikken, ik was er ook erg snel aan gewend.
er zitten veel nuttige toetsen op een handige logische plek, al moet je jezelf toch een beetje aanleren bepaalde toetsen te gebruiken. vaak is het toch sneller
de muis die erbij zit is helemaal een relax ding
ik heb er 1 batterij inzitten zodat die zelfs nog iets lichter is.
verder ook weer de knoppen op de juiste plek.
nu na eigenlijk amper 1 maand geeft de muis en de software wel aan dat de ene batterij al zeer laag is, dit is nu een aantal dagen. maar de prestaties worden er niet (merkbaar) minder van.
in totaal erg tevreden over dit set
hiervoor had ik een Logitech MX 500 muis en een Logitech Internet SE toetsenbord.
beide met draad, maar met een nieuwe PC vond ik een mooi nieuw draadloos set wel toepasselijk
namelijk de Logitech Cordless Desktop MX 3000 Laser.

ik vind de toetsen erg zacht en stil tikken, ik was er ook erg snel aan gewend.
er zitten veel nuttige toetsen op een handige logische plek, al moet je jezelf toch een beetje aanleren bepaalde toetsen te gebruiken. vaak is het toch sneller
de muis die erbij zit is helemaal een relax ding
ik heb er 1 batterij inzitten zodat die zelfs nog iets lichter is.
verder ook weer de knoppen op de juiste plek.
nu na eigenlijk amper 1 maand geeft de muis en de software wel aan dat de ene batterij al zeer laag is, dit is nu een aantal dagen. maar de prestaties worden er niet (merkbaar) minder van.
in totaal erg tevreden over dit set
hiervoor had ik een Logitech MX 500 muis en een Logitech Internet SE toetsenbord.
beide met draad, maar met een nieuwe PC vond ik een mooi nieuw draadloos set wel toepasselijk
Heeft iemand ervaring met de Steelpad QcK+ en lasermuizen? Dit is de enige mat die hier in de buurt verkocht word (voor veel te veel geld ook nog).
als er niets in je buurt naar je zin is bestel je toch via internet iets dat wel naar je zin is?Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:40:
Heeft iemand ervaring met de Steelpad QcK+ en lasermuizen? Dit is de enige mat die hier in de buurt verkocht word (voor veel te veel geld ook nog).
kan vaak nog tegen goede prijzen ook
Natuurlijk maar met verzendkosten erbij maakt het vaak niets meer uit (maar wel onhandig bij ruilen) of word het zelfs duurder. Het is leuk dat je via internet bv 8 euro kunt besparen op een mat maar als de verzendkosten in dat geval ook al 8 euro of meer zijn is het natuurlijk niet meer zo interessant.dude88 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:44:
[...]
als er niets in je buurt naar je zin is bestel je toch via internet iets dat wel naar je zin is?
kan vaak nog tegen goede prijzen ook
Mja, je kunt ook eens wat verder van huis gaan.. Een mat is het iig wel waard..
Je komt toch weleens ergens buiten je dorp? Je maakt mij niet wijs dat je nooit in de stad komt voor kleding oid.
Je komt toch weleens ergens buiten je dorp? Je maakt mij niet wijs dat je nooit in de stad komt voor kleding oid.
Sorry maar waar slaat dit op? Hoe kom je er bij dat ik in een dorp woon? Waarom vraag je je af dat ik nooit buiten de stad kom? Geen enkele shop hier in de buurt (en dan pak ik ongeveer 50 KM rondom mijn woonplaats) verkoopt gamers matten voor een redelijke prijs. Erg vreemde reactie imho.TheZeroorez schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:36:
Mja, je kunt ook eens wat verder van huis gaan.. Een mat is het iig wel waard..
Je komt toch weleens ergens buiten je dorp? Je maakt mij niet wijs dat je nooit in de stad komt voor kleding oid
Was gewoon serieus bedoelt hoor..
Maargoed, jij geeft aan dat er maar één mat te krijgen is, en dan nog enorm duur ook.. Dan kun je toch 'ns bij een andere shop kijken? Sorry dat ik je probeer te helpen hoor
Maargoed, jij geeft aan dat er maar één mat te krijgen is, en dan nog enorm duur ook.. Dan kun je toch 'ns bij een andere shop kijken? Sorry dat ik je probeer te helpen hoor

En wie zegt dat ik dat niet heb gedaan? Je trekt nu zelf onterechte conclusies en maakt er een flame van. Jammer.TheZeroorez schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:51:
Was gewoon serieus bedoelt hoor..
Anyway, hoe lang blijft zo'n stoffen mat schoon en goed? Ik heb nu een mat met een plastic bovenlaag (standaard ding) maar mijn MX Revolution glijd hier niet echt lekker over doordat de bovenkant is voorzien van erg kleine bultjes voor muizen met een muisbal.
Gebruik zelf een MX500 maar heb een MX518 in bestelling omdat DPI switchen toch wel handig is in games. Als muismat heb ik even een Steelpad QCK mogen proberen. Maar moet zeggen dat deze wel veel weerstand geeft. Normaal gebruik ik gewoon mijn houten bureau als ondergrond wat toch vrijwel frictieloos glijd wat ik zelf veel lekkerder vind. Nou dacht ik er aan om de Steelpad 4D te halen maar ik zie toch veel dat deze snel slijt en ook niet zo heel glad is qua bewegen met de muis. Ik kwam ook een Revoltec Gamepad Precision Advanced tegen. Iemand hier ervaring mee? Ik speel veel BF2142 en merk dat met de weerstand van de Steelpad QCK het toch veel minder gamed. Ik zoek dus een goede muismat waarop de muis lekker soepel en gladjes over beweegt.
Out of order...
Verwijderd
Wij kunnen je niet precies zeggen wat écht voor jou geschikt is. En daarmee bedoel ik het merk en type mee eigenlijk. Wel kan ik je aanraden om iets te nemen dat gemaakt is van plastic, en daar een busje teflon- of siliconen spray bij te kopen. Dat is de gladste combinatie die ik persoonlijk ken. De fUnc muismatjes zijn mijn persoonlijke favoriet als het om plastic muismatten gaat eigenlijk.Da Killah schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:14:
Gebruik zelf een MX500 maar heb een MX518 in bestelling omdat DPI switchen toch wel handig is in games. Als muismat heb ik even een Steelpad QCK mogen proberen. Maar moet zeggen dat deze wel veel weerstand geeft. Normaal gebruik ik gewoon mijn houten bureau als ondergrond wat toch vrijwel frictieloos glijd wat ik zelf veel lekkerder vind. Nou dacht ik er aan om de Steelpad 4D te halen maar ik zie toch veel dat deze snel slijt en ook niet zo heel glad is qua bewegen met de muis. Ik kwam ook een Revoltec Gamepad Precision Advanced tegen. Iemand hier ervaring mee? Ik speel veel BF2142 en merk dat met de weerstand van de Steelpad QCK het toch veel minder gamed. Ik zoek dus een goede muismat waarop de muis lekker soepel en gladjes over beweegt.
Ik heb zelf ervaring met Steelpad S&S, Func F-Series en Func Surface 1030. De S&S vind ik erg ruw, en heb die mat direct weer 2de hands verkocht.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:46:
[...]
Wij kunnen je niet precies zeggen wat écht voor jou geschikt is. En daarmee bedoel ik het merk en type mee eigenlijk. Wel kan ik je aanraden om iets te nemen dat gemaakt is van plastic, en daar een busje teflon- of siliconen spray bij te kopen. Dat is de gladste combinatie die ik persoonlijk ken. De fUnc muismatjes zijn mijn persoonlijke favoriet als het om plastic muismatten gaat eigenlijk.
Met welke matten naast fUnc heb jij ervaring mee, en hoe zijn ze in vergelijking met fUnc?
Ik ben ook van plan mijn bureau een kleine upgrade te geven met een nieuwe muis en muismat.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de G5, MX518 en de draadloze MX1000. De vorm van de muizen zijn allemaal hetzelfde, maar zit er nu nog merkbaar verschil in de performance van de muizen?
Verder zat ik als muismat te denken aan de XTrac Zoom. Heeft iemand enig idee waar die in Nederland te krijgen is?
Overigens ben ik voor de duidelijkheid iemand die de voorkeur geeft aan high sensitivity en minimale weerstand. Precisie is dus erg belangrijk voor mij...
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de G5, MX518 en de draadloze MX1000. De vorm van de muizen zijn allemaal hetzelfde, maar zit er nu nog merkbaar verschil in de performance van de muizen?
Verder zat ik als muismat te denken aan de XTrac Zoom. Heeft iemand enig idee waar die in Nederland te krijgen is?
Overigens ben ik voor de duidelijkheid iemand die de voorkeur geeft aan high sensitivity en minimale weerstand. Precisie is dus erg belangrijk voor mij...
als je gaat gamen valt de MX1000 al af. dan is de keuze tussen G5 en MX518, waar ik persoonlijk voor de MX518 zou gaan omdat die het meest op mijn Razer DB lijktDragonslaughter schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Persoonlijk heb ik nogal wat ervaring op het gebied van muismatjes en muizen. Heb echt al van alles gehad, en geprobeerd. Icemat, Steelpad, Corepad, Everglide, fUnc, enz. Zelf ben ik niet zo kapot van glazen muismatten eigenlijk. Het klinkt allemaal heel erg leuk, en is ook wel een beetje speciaal in het begin, maar na verloop van tijd begon ik me er een beetje op te ergeren. Het voelt koud aan, het maakt een krassend geluid, word veel te snel vettig, enz.Cyb schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:13:
[...]
Ik heb zelf ervaring met Steelpad S&S, Func F-Series en Func Surface 1030. De S&S vind ik erg ruw, en heb die mat direct weer 2de hands verkocht.
Met welke matten naast fUnc heb jij ervaring mee, en hoe zijn ze in vergelijking met fUnc?
Plastic muismatjes zijn voor de echte gladheidfreaks. Als je wilt dat je muis als een airpuck over de muismat vliegt, moet je zeker voor plastic gaan! Busje teflonspray er bij, en gaan met die banaan... uhhh, muis.
Tja, en dan heb je nog de stoffe varianten. Als je iets wilt hebben wat gewoon comfortabel aan voelt, moet je voor deze gaan. Ze hebben wel de meeste weerstand van allemaal, maar daar wen je op zich wel aan. Daarnaast maken ze geen geluid, voelen ze lekker aan zacht, schuiven ze niet door de ruwe rubberen onderkant, enz. Ook zijn ze gewoon uitwasbaar, dus je hoeft je geen zorgen te maken voor pretvlekken op je dingetje.
De Razer Copperhead is m'n favoriete muis, gevolgd door de Logitech G5. Beide hebben het zelfde binnenwerk, maar ze hebben wel allebei een iets andere 'feeling'. Het is maar net wat je lekkerder in je hand vind liggen. De muis met de beste 'feeling' is de MX1000 van Logitech, maar die heeft wel last van het draadloze lag gebeuren. Het is maar héél erg weinig, maar mijn hersens konden er op een gegeven moment niet meer zo goed tegen, vandaar dat de mijne na een mishandelingsessie is gestorven op de operatietafel
Een keuze maken is moeilijk in muizen-, en toetsenbordenland. Je kunt beter zelf eens naar de winkel gaan of een computerbeurs of zo, en daar eens enkele dingen testen.
Ik zit met een vervelend probleem:
Ik heb een Logi G5 en heb sinds kort een icemat (dus van glas) maar als ik snelle beweging maak ,om bv achter me te kijken in een shooter, dan blijft mijn cursor steken
het is best wel vervelend en heb zo al vele keren dood gegaan :d
zou je hier iets kunnen aan doen?
en ik vind het koude gevoel van de icemat wel meevallen, het is meestal kamertemperatuur en na 5min is die toch al redelijk "warm"
Ik heb een Logi G5 en heb sinds kort een icemat (dus van glas) maar als ik snelle beweging maak ,om bv achter me te kijken in een shooter, dan blijft mijn cursor steken
en ik vind het koude gevoel van de icemat wel meevallen, het is meestal kamertemperatuur en na 5min is die toch al redelijk "warm"
Heb je al geprobeerd de firmware van je G5 te upgraden? De nieuwste versie is volgens mij 1.2. Ik heb zelf ook de combo G5 + Icemat (1st gen. zwart), en ik heb er absoluut geen problemen mee...eSCe schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:35:
Ik zit met een vervelend probleem:
Ik heb een Logi G5 en heb sinds kort een icemat (dus van glas) maar als ik snelle beweging maak ,om bv achter me te kijken in een shooter, dan blijft mijn cursor stekenhet is best wel vervelend en heb zo al vele keren dood gegaan :d
ik heb ook geen last van die icemat, ik hou de muis vast niet de muismat:/ en krassen doet hij niet als je goeie voetjes hebt, tenzij er een stofje ofzo tussen komt dan is het ff kippenvel
. verder doe ik hem 1x in de maand bij de afwas, en af en toe met glassex. hij is nog zo goed als nieuw na ruim 2 jaar tijd, amper een krasje te vinden.
Mja, dat zeg je nu wel zo snel. Maar valt de MX1000 ook echt af. Ik vraag me af of dat verschil ook echt zo merkbaar is. Tegenwoordig is de technologie toch aardig ver lijkt me dus echt groot kan het verschil toch ook niet meer zijn...ph4ge schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:52:
[...]
als je gaat gamen valt de MX1000 al af. dan is de keuze tussen G5 en MX518, waar ik persoonlijk voor de MX518 zou gaan omdat die het meest op mijn Razer DB lijkt. Maar ik ben zelf absoluut geen logitech fan, dus ik raad je aan ook Razer te overwegen.
Razer heb ik overigens ook overwogen. Maar ik ben nogal fan van de vorm die deze logitech muizen hebben, dus dan valt de razer af...
Maar de MX1000 is niet meer van tegenwoordig...Dragonslaughter schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:22:
[...]
Mja, dat zeg je nu wel zo snel. Maar valt de MX1000 ook echt af. Ik vraag me af of dat verschil ook echt zo merkbaar is. Tegenwoordig is de technologie toch aardig ver lijkt me dus echt groot kan het verschil toch ook niet meer zijn...
Razer heb ik overigens ook overwogen. Maar ik ben nogal fan van de vorm die deze logitech muizen hebben, dus dan valt de razer af...
bovendien is de MX1000 bewust niet ontworpen met het oog op gamers, daar heeft logitech al de mx518 en G serie voor. en hoewel ik zelf geen echte ervaring met een MX1000 heb ken ik genoeg mensen die hem na een week weer snel terugbrachten omdat ze er niet mee konden gamen.KoppenSneller schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:41:
[...]
Maar de MX1000 is niet meer van tegenwoordig...
beste combo: Razer copperhead icm Razer exactmat plus rest
Beroeps brabander
Ik blijf toch bij een stoffe mat, dit voelt gewoon veel fijner aan. Maar dat is mijn mening batser....Vuurvoske schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:34:
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Ik game hier sinds kort met een MX518 icm een Func Surface 1030, perfecte combo moet ik zeggen! On the fly gevoeligheid wisselen is ideaal en de verschillende knoppen die je kunt toewijzen net zo. Ik gebruik overigens de gladde kant op de Func..
Ik had hiervoor een MX500 waar ik het gewichtje uit had gehaald, maar de MX518 bevalt me toch nog een stukje beter.
Ik had hiervoor een MX500 waar ik het gewichtje uit had gehaald, maar de MX518 bevalt me toch nog een stukje beter.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
wat is eigenlijk zo bijzonder aan dat sens veranderen? in elke shooter was dat al makkelijk te scripten, maar ik heb er nooit enige zin in gezien. nu kopen mensen nieuwe muizen voor die functie
, die trouwens door logitech over genomen is van Razer.

Bijvoorbeeld in Farcry, als je aimt met je wapen reageert hij veel minder snel op muisbewegingen. Als je dan een bewegende vijand voor je hebt moet je als een gek slepen met je muis om 'm in je beeld te houden. Even snel per muisknop je sens verhogen en hij kan springen als een hitsige kangaroe, maar raken zul je 'm!wat is eigenlijk zo bijzonder aan dat sens veranderen? in elke shooter was dat al makkelijk te scripten, maar ik heb er nooit enige zin in gezien. nu kopen mensen nieuwe muizen voor die functie , die trouwens door logitech over genomen is van Razer.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
ok farcry heb ik niet mp gespeeld omdat ik het maar een matige gameplay vond hebben, maar kan je dat niet gewoon scripten? volgens mij kon je al een senstoggle scripten in quake1.
Eeeh scripten zou inderdaad kunnen, maar daar heb ik mij eigenlijk nooit in verdiept. Feit is gewoon dat de muis ontzettend fijn in de hand ligt en van zichzelf al de opties ervoor heeft, waarom zou je het dan niet gebruiken, niet dan?
Het is niet zo dan ik de muis speciaal daarvoor aangeschaft heb. Verder zijn de duimknoppen ideaal voor grenades ed. Nee, voor mij geen andere muis meer.
Het is niet zo dan ik de muis speciaal daarvoor aangeschaft heb. Verder zijn de duimknoppen ideaal voor grenades ed. Nee, voor mij geen andere muis meer.
Pfff, gewoon Copperheadje met een stoffe muismat van een vierkante meter, krijg je veel meer voor je geldVuurvoske schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:34:
sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot
omdat het zinloos en gejat is, en verder geen opties heeft die andere muizen niet hebbenJunkO schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:38:
Eeeh scripten zou inderdaad kunnen, maar daar heb ik mij eigenlijk nooit in verdiept. Feit is gewoon dat de muis ontzettend fijn in de hand ligt en van zichzelf al de opties ervoor heeft, waarom zou je het dan niet gebruiken, niet dan?
Verwijderd
Sensitivity switchen onder het gamen is voor mij taboe. Vind het maar een flutfunctie eigenlijk. Ik heb mijn sens zo staan dat ik dit helemaal niet hoef te doen. Die vijf centimeter extra met de muis bewegen ga ik niet van zweten eerlijk gezegd.
Edit: 'Krassen' was trouwens misschien niet het juiste woord qua omschrijving van het irritante geluid dat ik heb ervaren bij het gebruik van de Icemat. Het is eigenlijk meer zo'n schaats geluidje. Een beetje als "tsjjjjj tsjjj" als je de muis er over laat glijden
Maar goed, daarom zou 'ie ook wel Icemat heten...
Edit: 'Krassen' was trouwens misschien niet het juiste woord qua omschrijving van het irritante geluid dat ik heb ervaren bij het gebruik van de Icemat. Het is eigenlijk meer zo'n schaats geluidje. Een beetje als "tsjjjjj tsjjj" als je de muis er over laat glijden
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 19:37 ]
dat hoor je toch niet met je headset op ?
Ligt eraan welke game het is. Bij BF2 bijvoorbeeld vind ik het heel handig, aangezien je verschillende situaties hebt. Als ik gunner in een chopper ben wil ik een lage sens, omdat ik dan goed kan mikken. Als ik in een tank zit wil ik juist hoge sens, zodat ik lekker snel rond kan draaien enzo.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:24:
Sensitivity switchen onder het gamen is voor mij taboe. Vind het maar een flutfunctie eigenlijk. Ik heb mijn sens zo staan dat ik dit helemaal niet hoef te doen. Die vijf centimeter extra met de muis bewegen ga ik niet van zweten eerlijk gezegd.
sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot
Equalized schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:43:
[...]
Ligt eraan welke game het is. Bij BF2 bijvoorbeeld vind ik het heel handig, aangezien je verschillende situaties hebt. Als ik gunner in een chopper ben wil ik een lage sens, omdat ik dan goed kan mikken. Als ik in een tank zit wil ik juist hoge sens, zodat ik lekker snel rond kan draaien enzo.
Dat bedoel ik nu on the fly is geniaal, alleen bij logitech gaat het in stappen en bij de razer kun je met je scroll wiel de sens veranderen. Wat een heel stuk sneller gaat, en je hebt meer mogelijkheden.
Bijvoorbeeld tank@10 inf@4,5 sniper@2 heli@8 athans dat zijn mijn settings...
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Hier sluit ik me wel bij aan. Ik heb verschillende plastic en metalen mousepads gehad, maar uiteindelijk ben ik voor de Qpad gegaan, de stoffen pad die waarschijnlijk het minst glijweerstand heeft. Hij gaat al een hele tijd mee (heb maanden lang intensief Quake 3 (CPMA) erop gespeeld). Het is ook een erg comfortabele mat voor normaal gebruik.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:31:
[...]
Plastic muismatjes zijn voor de echte gladheidfreaks. Als je wilt dat je muis als een airpuck over de muismat vliegt, moet je zeker voor plastic gaan! Busje teflonspray er bij, en gaan met die banaan... uhhh, muis.
Tja, en dan heb je nog de stoffe varianten. Als je iets wilt hebben wat gewoon comfortabel aan voelt, moet je voor deze gaan. Ze hebben wel de meeste weerstand van allemaal, maar daar wen je op zich wel aan. Daarnaast maken ze geen geluid, voelen ze lekker aan zacht, schuiven ze niet door de ruwe rubberen onderkant, enz. Ook zijn ze gewoon uitwasbaar, dus je hoeft je geen zorgen te maken voor pretvlekken op je dingetje.
Armor kan je apart instellen dus daarvoor hoeft het niet eensDrumandBass schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:46:![]()
Dat bedoel ik nu on the fly is geniaal, alleen bij logitech gaat het in stappen en bij de razer kun je met je scroll wiel de sens veranderen. Wat een heel stuk sneller gaat, en je hebt meer mogelijkheden.
Bijvoorbeeld tank@10 inf@4,5 sniper@2 heli@8 athans dat zijn mijn settings...
Dat het handig was/is wist Razer inderdaad al heeeel lang geleden

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Razer FTW, geen fanboy ofzo maar tis wel zo met die on the fly sensitivity, het oog wil ook wat en met de muizen HEB JE DAT!!
Ik heb al 2 jaar Razer Diamondback i.c.m. eXactmat. De skatez beginne nu beetje te slijten (standaard skatez!) En nog steeds schiet ik hard raak op cs: source.
Ik ben toch overgehaald(Door even de muis van men buurjongen te mogen lenen
) : Razer Copperhead Tempest blue icm Razer Mantis speed, dat word nu mijn gear.
Ik heb al 2 jaar Razer Diamondback i.c.m. eXactmat. De skatez beginne nu beetje te slijten (standaard skatez!) En nog steeds schiet ik hard raak op cs: source.
Ik ben toch overgehaald(Door even de muis van men buurjongen te mogen lenen
ik heb de icemat gehad en S&S steel SK edition.
Maar toch vindt ik de icemat wat lekkerder
Dit met een Logitecht mx518
Voor de games als:
UT, UT2k3, UT2k4, Q3A en CSS
Maar toch vindt ik de icemat wat lekkerder
Dit met een Logitecht mx518
Voor de games als:
UT, UT2k3, UT2k4, Q3A en CSS
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
ach, ik game al erg lang met mn MX1000, bevalt me prima (ik weet t...burn the heretic)
maar nu begint mijn muis wat rare streken te krijgen.
wat ik ook doe, soms schiet mijn cursor naar rechtsboven, en ik snap niet waar het aan ligt.
zelfs als ik mijn muis stil heb staan op mn mousepad (stoffen met pols-steun) gebeurt dit soms, terwijl de cursor verder stil staat.
aangezien ik dit dus niet op kan lossen ben ik van plan een nieuwe muis te halen.
aangezien de MX1000 mij wel bevalt is mijn vraag dus, welke muis luikt hier het meeste op?
de G5 lijkt me wel een logische keuze (lijkt op MX1000 maar dan bedraad) maar ik hoor ook goede dingen over de MX518..
maar hoe groot is het verschil tussen die 2 (1 laser, 1 optisch)
ik kan wel wat tests vinden op het internet, maar ik hoor het toch liever van gebruikers
maar nu begint mijn muis wat rare streken te krijgen.
wat ik ook doe, soms schiet mijn cursor naar rechtsboven, en ik snap niet waar het aan ligt.
zelfs als ik mijn muis stil heb staan op mn mousepad (stoffen met pols-steun) gebeurt dit soms, terwijl de cursor verder stil staat.
aangezien ik dit dus niet op kan lossen ben ik van plan een nieuwe muis te halen.
aangezien de MX1000 mij wel bevalt is mijn vraag dus, welke muis luikt hier het meeste op?
de G5 lijkt me wel een logische keuze (lijkt op MX1000 maar dan bedraad) maar ik hoor ook goede dingen over de MX518..
maar hoe groot is het verschil tussen die 2 (1 laser, 1 optisch)
ik kan wel wat tests vinden op het internet, maar ik hoor het toch liever van gebruikers
Verwijderd
Quote van l1m1t uit G5/G7 topic:
l1m1t schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:04:
NIEUWS-FLITS!
De Franse hardware-site Matbe.com meldt dat Logitech binnenkort een nieuwe versie van de G5 laser-muis gaat uitbrengen, namelijk de Logitech G5 V2.
De G5 V2 is voorzien van een nieuw uiterlijk (anti-slip oppervlak?) en een tweede thumb-button die we kennen van de MX510 en de MX518. Het zou eens tijd worden!
[afbeelding]
Linkje (Matbe - Frans)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:22 ]
Het zou inderdaad eens tijd worden, die 2e duimknop. Is echt het enige wat ik mis aan mijn G5.
Ik heb hier een mx300 en speel veel quake 3 arena....
Wat raden jullie mij aan ? Ik zit aan een steelpad qck te denken, maar ik las dat die snel slijt. Is dat echt zo of valt dat wel mee ?
Wat raden jullie mij aan ? Ik zit aan een steelpad qck te denken, maar ik las dat die snel slijt. Is dat echt zo of valt dat wel mee ?
Ik raad zelf de Qpad (Midsense) aan. Erg comfortabele mat en hij slijt niet snel. Als je echt veel speelt, kun je de mat nog wat slijtvaster (en gladder) maken door er een klein beetje siliconenspray op te spuiten (en goed uitwrijven). Ik zou wel Hyperglides erbij gebruiken als muisvoetjes. Ik heb zelf ook heel veel (3+ jaar) Q3A (o.a. de CPMA mod) gespeeld en met de Qpad speelde ik het fijnst.Dark0z schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:22:
Wat raden jullie mij aan? Ik zit aan een steelpad qck te denken, maar ik las dat die snel slijt. Is dat echt zo of valt dat wel mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-03-2007 20:28 ]
Ik weet niet of je van harde of zachte matten houdt, maar..
Ik heb hier een QcK, en die gaat al een maand of 11 een uurtje of 20 minimaal per week mee. Op twee plaatsen is hij iets ruwer, en wat minder zwart, maar that's it. Pas geleden even goed schoongemaakt en wat siliconen opgespoten, en hij is weer toppie.
Voor die paar euro (10 oid?) vind ik dat hij zeker niet snel slijt, en heel lekker gamed. Supermooi blijft hij dus niet, maar hij gaat zeker wel lang genoeg mee
Ik game highsens btw.
Morgen komt mijn MX518 (en 931BF en G11)
Ik heb hier een QcK, en die gaat al een maand of 11 een uurtje of 20 minimaal per week mee. Op twee plaatsen is hij iets ruwer, en wat minder zwart, maar that's it. Pas geleden even goed schoongemaakt en wat siliconen opgespoten, en hij is weer toppie.
Voor die paar euro (10 oid?) vind ik dat hij zeker niet snel slijt, en heel lekker gamed. Supermooi blijft hij dus niet, maar hij gaat zeker wel lang genoeg mee
Ik game highsens btw.
Morgen komt mijn MX518 (en 931BF en G11)
[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 13-03-2007 20:27 ]
die Qpad, dat is die rode mat dus ?
en levert die verschillende kleuren geen haperingen dan met optische muis ?
eeneuh.. kan je op die qck ook van die glides gebruiken, of gaat dat beetje moeilijk op stof ?
eeneuh.. kan je op die qck ook van die glides gebruiken, of gaat dat beetje moeilijk op stof ?
[ Voor 95% gewijzigd door AOC op 13-03-2007 20:38 ]
Geen idee, ik heb hier een UltraX, en daar zitten mooie gladde pootjes onder, die 0,0 slijten
Vandaag komt mijn deathadder binnen (als het goed is).
Ik ga hem dan vergelijken met een copperhead.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Ik speel op de QcK Steelpad medium in combinatie met een MX-510 sinds een jaar. Was eerst bezorgd dat de mat zou gaan rafelen aan de zijkant maar dat valt heel erg mee (geen problemen dus) Verder is dat ding behoorlijk glad en maakt ook geen pokkeherrie wat harde matten vaak wel hebben.Dark0z schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:22:
Het is de enige mat die ik gebruik, voor een uur of vier per dag en nog geen enkele slijtage gemerkt. Ga binnenkort maar eens de fullsize halen, die kost ook niks meer bij Dynabyte.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ga de Qck ook bestellen...
Alleen heb ik nieuwe gliders nodig voor mijn mx300. Maar ik wil alles bij 1 shop bestellen en die shop heeft dus geen mx300 glides. Wat ze wel hebben zijn universele.
http://www.muizenshop.nl/0/55/1/148/p/qpad-glidz/297/
http://www.muizenshop.nl/...aptor-mouse-sliders/3107/
http://www.muizenshop.nl/...rfers-sands-allround/362/
http://www.muizenshop.nl/...pad-steel-padsurfer/6069/
Heeft iemand ervaring met deze 4 ?
En welk zou ik het best kunnen gaan gebruiken op mijn mx300 ? Een mx300 heeft 4 rondjes van 1 a 2mm hoog waarin de orginele mx glides vallen. Dus ik moet wel iets hebben wat daar bovenuit komt. +- 0,5mm moet hij dan zijn.
Alleen heb ik nieuwe gliders nodig voor mijn mx300. Maar ik wil alles bij 1 shop bestellen en die shop heeft dus geen mx300 glides. Wat ze wel hebben zijn universele.
En welk zou ik het best kunnen gaan gebruiken op mijn mx300 ? Een mx300 heeft 4 rondjes van 1 a 2mm hoog waarin de orginele mx glides vallen. Dus ik moet wel iets hebben wat daar bovenuit komt. +- 0,5mm moet hij dan zijn.
Verwijderd
Over de S&S glijdertjes, ik raad het niet aan gezien het feit dat ik (die ook een S&S nog heeft liggen) vind dat de S&S heel anders in elkaar steekt dan een QcK(qua gevoel, S&S is heel stroef en QcK meer glad), dus zullen die glijdertjes naar alle waarschijnlijkheid beter uitkomen met een S&S dan een QcK. (Ik vind de QcK trouwens oppermachtig aan de S&S qua precisie en ergonomie, als iemand om een vergelijking vroegDark0z schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:11:
Ik ga de Qck ook bestellen...
Ik heb op dit moment een MX518 met een QcK+ en de Steelpad Surfers. Werkt fantastisch, ermee lijkt het alsof je muist zweeft over je matje (in het begin helemaal, later iets minder als ze een beetje gaan schuren, maar niet storend). Een meerwaarde voor je Logitech MX/Steelpad combo :-)
- Ja de QcK is groot genoeg tenzij je games als WarSow en Quake 3 Arena op echt low-sens wil spelen, dan is een QcK+ overweegbaar. Ik gebruik mijn combotje voor CoD2 en (soms) CS:S en ik vind dat ik te weinig van de mat gebruik. Twijfelgevalletje gezien dat jij Quake 3 Arena speelt, maar houd met de enorme grotte van de QcK+ iig rekening.
Ik ook, beide lijken me topmuizen, keep us updated Pepperana!Pepperana schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:10:
Vandaag komt mijn deathadder binnen (als het goed is).
Ik ben benieuwd.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 13:50 ]
De Qpad is bij de meeste shops idd in rood, maar ook wel in andere kleuren te krijgen. Mijn Razer Diamondback en Razer Pro 1.6 (witte Diamondback) doen het er perfect op.Dark0z schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:36:
die Qpad, dat is die rode mat dus ?
eeneuh.. kan je op die qck ook van die glides gebruiken, of gaat dat beetje moeilijk op stof?
De Qpad is een stoffen muismat met een speciale coating waardoor hij gladder is, net als de Steelpad Qck. Hyperglides of andere teflon muisvoetjes doen het hier perfect op en ze gaan ook nog eens vele malen langer mee dan op harde (plastic/glazen/metalen) mousepads.
@Dark0z:
Ik heb zelf verschillende soorten teflontape van Steelpad gebruikt en ik raad aan om echte Hyperglides te nemen. Deze zijn in mijn ervaring toch het beste en zijn precies op maat gemaakt voor alle populaire Logitech, Razer en MS muizen. Zeker op een goede stoffen mat gaan ze heel lang mee. (Edit: je kunt de originele voetjes van je MX300 gewoon vervangen met Hyperglides (ouwe voetjes eruit halen).)
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-03-2007 14:36 ]
Heeft iemand nog een idee waar je nieuwe mx300 muisjes kan kopen van logitech
?
En ik zou van die glides voor mijn mx300 willen kopen maar die van hyperglides kosten 7euro. Voor 3 euro meer heb ik een nieuwe logitech muis.
Dus ik zat te denken aan de x-ray mouseskates, dan heb je 8 stuk. Maar blijven die een beetje knap plakken aan je muis ? Want ik kan ze niet op de orginele plek zetten omdat ze iets groter zijn en dus niet in dat rondje (ronde malletje ofz) passen waar de orginele skates op hun plaats worden gehouden.
En heeft iemand ervaring met X-ray Zerofriction Classic G1 / Viper 1000 / MX300 Maxipack ? Die bevatten 50 stuks. Die classics zullen ook niet passen op de orginele plek, dus vraag ik mij af hoe dik of ze wel goed plakken aan je muis. En zijn ze dik genoeg om boven die ronde houdertjes te komen waar de orginele skates in moeten ?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest met mijn uitleg
anders zal ik wel even mbv van screens uitleggen
En ik zou van die glides voor mijn mx300 willen kopen maar die van hyperglides kosten 7euro. Voor 3 euro meer heb ik een nieuwe logitech muis.
Dus ik zat te denken aan de x-ray mouseskates, dan heb je 8 stuk. Maar blijven die een beetje knap plakken aan je muis ? Want ik kan ze niet op de orginele plek zetten omdat ze iets groter zijn en dus niet in dat rondje (ronde malletje ofz) passen waar de orginele skates op hun plaats worden gehouden.
En heeft iemand ervaring met X-ray Zerofriction Classic G1 / Viper 1000 / MX300 Maxipack ? Die bevatten 50 stuks. Die classics zullen ook niet passen op de orginele plek, dus vraag ik mij af hoe dik of ze wel goed plakken aan je muis. En zijn ze dik genoeg om boven die ronde houdertjes te komen waar de orginele skates in moeten ?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest met mijn uitleg
[ Voor 84% gewijzigd door AOC op 15-03-2007 17:54 ]
Ben van plan om op korte termijn de DeathAdder aan te schaffen. Weet iemand wat voor deze muis de beste mousepad is?
iemand ervaring met zo'n Corepad Deskpad XXXL edition? lijkt me wel vet zo'n mega mat van 1 meter bij 50 CM over je buro
en ik hou sowieso van stoffen muismatten, plastic enz. vind ik allemaal niet fijn
Verwijderd
ik ben op zoek naar een goeie mousepad. Ik heb even gekeken op de site van steelpad daar staan een aantal op waar mijn oog op gevallen is. Alleen kan ik niet echt een keuze maken, doordat het mijn eerste keer is dat goede mousepad koop. Mijn muis is een Logitech G7 op dit moment maak ik wel gebruik van een plastic muismat maar van een 1 of ander bedrijf
. Games die ik voornamelijk speel zijn RTCW en RTCW:ET.
Mijn Keuze:
- SteelPad 5L
- SteelPad QcK
- SteelPad S&S
Weet alleen niet welke ik moet kiezen! Wie kan mij helpen, voor suggesties sta ik open!
Mijn Keuze:
- SteelPad 5L
- SteelPad QcK
- SteelPad S&S
Weet alleen niet welke ik moet kiezen! Wie kan mij helpen, voor suggesties sta ik open!
als hget goed is moet ik binnenkort de QcK krijgen en ik speel met een logitecht 300 en speel quake 3...
dus nog even afwachten
QcK heb ik nu...Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:34:
ik ben op zoek naar een goeie mousepad. Ik heb even gekeken op de site van steelpad daar staan een aantal op waar mijn oog op gevallen is. Alleen kan ik niet echt een keuze maken, doordat het mijn eerste keer is dat goede mousepad koop. Mijn muis is een Logitech G7 op dit moment maak ik wel gebruik van een plastic muismat maar van een 1 of ander bedrijf. Games die ik voornamelijk speel zijn RTCW en RTCW:ET.
Mijn Keuze:
- SteelPad 5L
- SteelPad QcK
- SteelPad S&S
hij is voor mij goed...vind stof toch het fijnste..
ik heb alleen nu een Corepad C1 XXXL besteld...
die is 90 bij 45 cm...die bedekt dus zowat je hele buro...en is ook van stof...
lijkt me nog beter, hoe groter hoe beter
is wel aan de dure kant, 28 euro, maarja zo'n ding gaat toch jaren mee
heb Corepad C1 XXXL binnen gekregen, wat een mega muismat
0,9 meter bij 0,45 meter. voelt nu al perfect aan, dadelijk eens testen ingame
[ Voor 10% gewijzigd door SuX DeLuXe op 24-03-2007 13:55 ]
Weet iemand toevallig waar ik goedkoop aan een Corepad C1 XXXL kan komen?
Met verzendkosten ben ik nu al gauw 35 euro kwijt.
Een adresje in de buurt van Utrecht, Nieuwegein, IJsselstein of Vianen is ook welkom.
Een adresje in de buurt van Utrecht, Nieuwegein, IJsselstein of Vianen is ook welkom.
mn razer diamondback heeft de laatste weken problemen. tijdens sommige spellen gaat hij af en toe aan en uit, is lullig als je 3 sec niet kan gamen. ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar dit lijkt geen effect te hebben. ik denk dus dat ik na 2 jaar een nieuwe muis ga kopen. mijn vraag: is het het waard om 1 van de opvolgers van de db te kopen of zal ik gewoon de zelfde kopen om wat euro's te besparen? logitech is geen optie.
Hmm moet je gewoon ff op google naar reviews zoeken. Ik weet niet precies wat de opvolger is, maar vergelijk de specificaties ook van de muisph4ge schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:50:
mn razer diamondback heeft de laatste weken problemen. tijdens sommige spellen gaat hij af en toe aan en uit, is lullig als je 3 sec niet kan gamen. ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar dit lijkt geen effect te hebben. ik denk dus dat ik na 2 jaar een nieuwe muis ga kopen. mijn vraag: is het het waard om 1 van de opvolgers van de db te kopen of zal ik gewoon de zelfde kopen om wat euro's te besparen? logitech is geen optie.
BTW vraagje aan iemand die ervaring heeft met icemat: Ik ben van plan om de icemat 2nd edition (zwart) te kopen, maar hoe zijn de ervaringen hiervan? Ik heb de 1e versie (zwart), presteert ie goed? Wat zijn de meningen?
Uit reviews blijkt dat het wel een goeie muispad is, maar ik ben op zoek naar mede tweakers die dit hebben aangeschaft en hun ervaringen ermee zijn
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Ik zat met dezelfde vraag toen de Copperhead net uit was. Ik had hem uiteindelijk toch gekocht, maar ik kon echt niet wennen aan het feit dat hij als je hem een stukje optilt de tracking gewoon doorgaat -- dus de cursor/crosshair verplaatst als je de muis een stukje verlegt (veel meer dan bij muizen zonder laser). De Copperhead heb ik dus teruggebracht naar de winkel.ph4ge schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:50:
mijn vraag: is het het waard om 1 van de opvolgers van de db te kopen of zal ik gewoon de zelfde kopen om wat euro's te besparen? logitech is geen optie.
Ik zou zelf gewoon een nieuwe Diamondback of een Razer Pro|Click v1.6 kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-03-2007 12:11 ]
hmm, ik had hem bij www.muizenshop.nlF4T4L_3RR0R schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:47:
Weet iemand toevallig waar ik goedkoop aan een Corepad C1 XXXL kan komen?
is ook rond de 35 incl verzendkosten maar achja...ik vind hem iig de moeite waard
en bij Muizenshop gaat de bestelling wel vrij snel, duurde 3 dagen (2 dagen overmaken) 3e dag verzonden, dus perfect! tis alleen ff net iets meer dokken dan normaal
De copperhead (en Habu) moet je sowieso mijden (slechte sensor), de nieuwste muis van Razer - de Deathadder - heeft een heel andere vorm dan de diamondback die je gewent bent. Tenzij je niet tevreden bent over de vorm zou ik idd gewoon opnieuw een diamondback kopen.ph4ge schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:50:
[....]
ik denk dus dat ik na 2 jaar een nieuwe muis ga kopen. mijn vraag: is het het waard om 1 van de opvolgers van de db te kopen of zal ik gewoon de zelfde kopen om wat euro's te besparen? logitech is geen optie.
Ik kan dat bevestigen!Patriek schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:14:
[...]
De copperhead moet je sowieso mijden (slechte sensor), de nieuwste muis van Razer - de Deathadder - heeft een heel andere vorm dan de diamondback die je gewent bent. Tenzij je niet tevreden bent over de vorm zou ik idd gewoon opnieuw een diamondback kopen.
Na mijn Diamondback ben ik overgestapt op een Logitech G5, zes Razer Copperheads (gingen telkens stuk) en heb nu sinds een paar maanden weer de oude vertrouwde Razer Diamondback.
Je geeft niet echt informatie die nodig is om te bepalen wat je beste keus zal zijn.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:34:
ik ben op zoek naar een goeie mousepad. Ik heb even gekeken op de site van steelpad daar staan een aantal op waar mijn oog op gevallen is. Alleen kan ik niet echt een keuze maken, doordat het mijn eerste keer is dat goede mousepad koop. Mijn muis is een Logitech G7 op dit moment maak ik wel gebruik van een plastic muismat maar van een 1 of ander bedrijf. Games die ik voornamelijk speel zijn RTCW en RTCW:ET.
Mijn Keuze:
- SteelPad 5L
- SteelPad QcK
- SteelPad S&S
De benodigde grootte v/d mat wordt bepaald aan de hand van je sens (muisgevoeligheid). Bepaal je sens door te meten hoeveel cm benodigd is om een 360 graden draai te maken (rondje rond kijken). Als je nu graag speelt zonder al te veel je muis op te moeten tillen kies je een muismat die zo`n beetje 150% van je sens is. Als je plek genoeg hebt en er een grotere versie v/d te kiezen mat is, neem die dan om altijd goed te zitten (ook als je later je sens mocht verlagen).
Belangrijkste aspect is nog wel het materiaal dat je kiest voor je mat. De G7 heeft een slechte (laser-) sensor, dus dan vallen er al een hoop matten af. Maar dan nog... hou je van veel of weinig frictie? Doorgaans willen high sens spelers minder frictie dan een low sens speler. Vind je het fijn als de mat wat meegeeft als je op de muis drukt (hoe lager je sens, hoe meer je dit stabiliserende effect wilt) ? Hoe lang moet je mat meegaan (alluminium gaat LANG mee)? Wil je je muismat en/of muis onderhouden door schoonmaken en/of tape of voetjes te vervangen? Vind je het erg als het muizen een 'krassend' geluid maakt? Heb je last van erg zwetende handen die natte plekken maken? En zo zijn er nog wel meer vragen die je jezelf moet stellen.
De genoemde 5L en QCK zijn van stof en de S&S van plastic, dus hier maak je al je belangrijkste keuze. De QCK geeft minder frictie als de 5L. De 5L blijkt van de stoffen matten het meest geschikt te zijn voor lasersensors. Groot verschil is ook dat de 5L een hard plastic ondergrond heeft (onder het oppervlak). Echter vind ik dit niet echt toegevoegde waarde hebben. De QCK - en dan vooral de heavy versie - is "zachter" en geeft dus meer mee. De S&S + voetjes is een van de minst frictie gevende muismatten, de G7 zal hier ook prima op werken (zelf getest met G3 - zelfde sensor).
Toevallig bestaat er een uitstekende review van een RTCW speler.
http://users.kymp.net/feuer/mousepads/mousepads05.html
Die kan ik overigens iedereen aanraden om door te nemen, goed stuk.
Ook het additional stuk is een goede read.
De mat waar hij het meest enthusiast over is - de Xtrac Hybrid - is ook de mijne geworden en is de beste ik heb gehad (en dat zijn er een hoop). Helaas werkt deze absoluut niet goed met de sensor van jouw G7. Vroeger kwam ik vooral op harde ondergronden met tapes, voetjes en sprays voor zo min mogelijk frictie. Later probeerde ik een Qpad om het nieuwe type stof te proberen, of dit nu wél minder frictie gaf. Dat was niet goed genoeg met de eerste Qpads. Tegenwoordig zijn er de zogenaamde hybride matten; stof met een kunsstof er doorheen. De Xtrac Hybrid en Qpad CT zijn zulke matten. Deze zijn eindelijk glad genoeg voor mijn smaak (in combinatie met PTFE tape). Voordeel van stoffen matten was altijd al dat de dikte 'doordrukt' en dus meegeeft - dit geeft het effect als de vering in een auto - je bewegingen worden gestabiliseerd. Hoe lager je sens, hoe meer dit gewenst is.
[ Voor 27% gewijzigd door Patriek op 29-03-2007 02:26 ]
dacht ook maar weer ns actief te worden in dit topic 
(begon zelf ooit alias un1ty.Lunatic met "mousepads & stuff")
dus hoi aham en fatal error, jullie naam staat me nog bij
[ Voor 8% gewijzigd door Patriek op 29-03-2007 02:19 ]
Dat maakt bij die muis niet echt uit, die leest alle matten goed.Radical1980 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:59:
Ben van plan om op korte termijn de DeathAdder aan te schaffen. Weet iemand wat voor deze muis de beste mousepad is?
Maar geen MX300 (helaas, want die sensor is super) - die worden niet meer gemaakt.Dark0z schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:03:
Heeft iemand nog een idee waar je nieuwe mx300 muisjes kan kopen van logitech?
Andere vorm/grootte muisvoetjes zou ik niet proberen als ik jou was. Als je ze echt wilt vervangen neem dan toch de hyperglidez en hou je muis.
Hoe staan je voetjes er nu bij? Zijn ze gewoon ver afgesleten of wat? Als je nu je QCK hebt en je voetjes haken in het stof kun je ook een tijdelijke oplossing maken door er simpel wat plakband overheen te plakken.
Overigens vind ik persoonlijk, voor stoffen matten, goede PTFE (alias teflon) tape ook beter geschikt dan hyperglidez. Het geeft een nog vloeiendere glide. Nadeel is dat je ze regelmatig moet vervangen.
[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 29-03-2007 03:07 ]
Verwijderd
Allereerst bedankt voor je uitleg!Patriek schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:51:
[...]
Je geeft niet echt informatie die nodig is om te bepalen wat je beste keus zal zijn.
De benodigde grootte v/d mat wordt bepaald aan de hand van je sens (muisgevoeligheid). Bepaal je sens door te meten hoeveel cm benodigd is om een 360 graden draai te maken (rondje rond kijken). Als je nu graag speelt zonder al te veel je muis op te moeten tillen kies je een muismat die zo`n beetje 150% van je sens is. Als je plek genoeg hebt en er een grotere versie v/d te kiezen mat is, neem die dan om altijd goed te zitten (ook als je later je sens mocht verlagen).
Belangrijkste aspect is nog wel het materiaal dat je kiest voor je mat. De G7 heeft een slechte (laser-) sensor, dus dan vallen er al een hoop matten af. Maar dan nog... hou je van veel of weinig frictie? Doorgaans willen high sens spelers minder frictie dan een low sens speler. Vind je het fijn als de mat wat meegeeft als je op de muis drukt (hoe lager je sens, hoe meer je dit stabiliserende effect wilt) ? Hoe lang moet je mat meegaan (alluminium gaat LANG mee)? Wil je je muismat en/of muis onderhouden door schoonmaken en/of tape of voetjes te vervangen? Vind je het erg als het muizen een 'krassend' geluid maakt? Heb je last van erg zwetende handen die natte plekken maken? En zo zijn er nog wel meer vragen die je jezelf moet stellen.
De genoemde 5L en QCK zijn van stof en de S&S van plastic, dus hier maak je al je belangrijkste keuze. De QCK geeft minder frictie als de 5L. De 5L blijkt van de stoffen matten het meest geschikt te zijn voor lasersensors. Groot verschil is ook dat de 5L een hard plastic ondergrond heeft (onder het oppervlak). Echter vind ik dit niet echt toegevoegde waarde hebben. De QCK - en dan vooral de heavy versie - is "zachter" en geeft dus meer mee. De S&S + voetjes is een van de minst frictie gevende muismatten, de G7 zal hier ook prima op werken (zelf getest met G3 - zelfde sensor).
De mat waar hij het meest enthusiast over is - de Xtrac Hybrid - is ook de mijne geworden en is de beste ik heb gehad (en dat zijn er een hoop). Helaas werkt deze absoluut niet goed met de sensor van jouw G7. Vroeger kwam ik vooral op harde ondergronden met tapes, voetjes en sprays voor zo min mogelijk frictie. Later probeerde ik een Qpad om het nieuwe type stof te proberen, of dit nu wél minder frictie gaf. Dat was niet goed genoeg met de eerste Qpads. Tegenwoordig zijn er de zogenaamde hybride matten; stof met een kunsstof er doorheen. De Xtrac Hybrid en Qpad CT zijn zulke matten. Deze zijn eindelijk glad genoeg voor mijn smaak (in combinatie met PTFE tape). Voordeel van stoffen matten was altijd al dat de dikte 'doordrukt' en dus meegeeft - dit geeft het effect als de vering in een auto - je bewegingen worden gestabiliseerd. Hoe lager je sens, hoe meer dit gewenst is.
Ik heb mijn muis sensitive op 7 staan in het spel zelf, DPI van muis staat op medium dus 800 DPI, dus das nog best vrij laag. Op dit moment is mijn muis mat ongeveer 22 bij 20 cm wat dus best klein is maar voor een nieuwe ben ik niet super veel groter nodig dus rond de 30x26 vind ik eigenlijk groot zat. Wat ik uit jou verhaal kan opmaken kan ik dus beter voor de Steelpad S&S gaan dan de 5L en QCK. Ik vind de 5L ook best groot 38cm breed is niet echt een kleine toch heb ik de ruimte er wel voor op mijn bureau. Voor jou verhaal zat ik dus echt te twijfelen tussen een 5L en de QCK, en ben toen uitgegaan van de QCK maar nu zet je me weer aan het twijfelen of dit wel de goede keuze is. Dus volgens jou moet ik gaan voor de S&S?
Op zich een mooi review voor mijn favorieten, maar over het stuk van de qpad maakt hij een opmerking die ik afbreuk vind doen aan de kwaliteit van zijn review:Patriek schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:51:
[...]
“The CT-version of the Qpad is basically 95% identical with the original one, having a slightly smoother surface and new graphics.”
Hij heeft de oude versie getest en gaat nu uitspraken doen over de nieuwe versie
Ik heb de oude gehad en heb nu al een tijd de nieuwe. De surface van die twee is dus echt wel heel verschillend qua struktuur en gevoel als je er met je hand overheen gaat. Imo is het een grote verbetering.
Qua slijtage zal hij vwb de oude mat zeker een punt hebben, ik meen ook wel zo iets gemerkt te hebben maar ben wellicht niet zo gespitst hierop als hij.
Of de nieuwe net zo slijt heeft hij niet getest dus moet je ook niet dit soort uitspraken doen en daarmee suggereren dat de nieuwe ook snel slijt.
Overigens, ik speel altijd met de standaard muisvoetjes en dat gaat met heel weinig frictie op een Qpad. Een heeeel klein beetje frictie vind ik juist prettig.
Belangrijker dan een minipietsie extra wrijving vind ik persoonlijk de precisie van de mat icm de sensor. Daar zou imo wel meer tests over mogen zijn. Bijv. Pad X getest icm met een mx300, G5, G7, Razor etc…..
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Mn razer DB heeft sinds 2 weken wat probleempjes, helaas moet ik nu dus maar met mn nieuwe razer Deathadder spelen. Ik heb nog nooit zoiets lekkers in mn handen gehad
Nee ik wou eigenlijk nog geen suggestie geven, want ik wist nog helemaal niet wat je zoekt. Vandaar alle vragen en uitleg.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:33:
[...]
Allereerst bedankt voor je uitleg!![]()
Ik heb mijn muis sensitive op 7 staan in het spel zelf, DPI van muis staat op medium dus 800 DPI, dus das nog best vrij laag. Op dit moment is mijn muis mat ongeveer 22 bij 20 cm wat dus best klein is maar voor een nieuwe ben ik niet super veel groter nodig dus rond de 30x26 vind ik eigenlijk groot zat. Wat ik uit jou verhaal kan opmaken kan ik dus beter voor de Steelpad S&S gaan dan de 5L en QCK. Ik vind de 5L ook best groot 38cm breed is niet echt een kleine toch heb ik de ruimte er wel voor op mijn bureau. Voor jou verhaal zat ik dus echt te twijfelen tussen een 5L en de QCK, en ben toen uitgegaan van de QCK maar nu zet je me weer aan het twijfelen of dit wel de goede keuze is. Dus volgens jou moet ik gaan voor de S&S?
"Een sensitivity van 7 in het spel en dpi-waarde van 800" zegt me nog weinig tot niets. Vandaar dat ik om cm per 360 vroeg. De muisgevoeligheid is namelijk afhankelijk van je muis, je ondergrond, je driverinstellingen, je usb-poort frequentie én je game instellingen. Dat is dus nogal wat, dus je moet het echt even meten wil je je sens aangeven.
En even iets tussendoor; je weet de regel "hoe lager je sens, hoe precieser de aim, hoe hoger je sens, hoe sneller je reactie en wendbaarheid is"? Probeer de optimale afstelling te vinden voor jouw manier van spelen.
Maar door aan te geven dat 30x26 groot zat is zal er geen mat af vallen.
De keuze tussen een hard (S&S) en zacht (5L/QCK) oppervlak hangt vooral af van je persoonlijke "gevoel" bij het gamen, je manier van spelen. Persoonlijk gok ik dat je sens hoog is en je dus een relatief klein oppervlak hebt om zo precies mogelijk te richten. Uitgaande van enkel dat gegeven kan ik je de S&S erg aanraden. Harde oppervlakken kun je niet indrukken zoals stoffen matten en werken dus niet een beetje tegen bij het muizen, dit is gewenst met een hoge sens. Het oppervlak is daarbij een beetje "grof" gemaakt (kleine putjes in het oppervlak), waardoor je kleine structuurtjes onder je muis/hand voelt gaan. Dit helpt in de kleine bewegingen je bewuster te maken van de afgelegde afstand en daarbij word je glide (in tegenstelling tot een volledig vlak hard oppervlak) minder "slippperig". PTFE voetjes (zoals de steel padsurfers) zijn uitstekend geschikt voor dit oppervlak, wat het bedoelde effect v/d mat echt afmaakt. Neem de bijbehorende voetjes er dus bij. Nogmaals, de S&S is een v/d minst frictie-gevende matten, dus verwacht dat je hand precieser zal moeten worden om je controle te behouden.
Nadeel v/d S&S is misschien het onderhoud, al valt dat nog reuze mee; 1 keer in de maand ff met een sponsje dr overheen. Om de 'glide' te behouden zoals tie nieuw is, en de duurzaamheid te bevorderen kun je er evt. een siliconen emulsie bij gebruiken zoals fUnc liquid.
Ten opzichte van de stoffen matten zal de S&S langer meegaan (behalve de anti-slip aan de onderkant, die gaat er als eerste af).
De stoffen matten hebben ook voordelen boven de S&S, maar die zijn vooral gewenst bij een lagere sens imo. Tenzij je gewoon het gevoel van het zachte stof onder je hand heel belangrijk vind.
[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 29-03-2007 17:47 ]
Ik geloof dat er verschillende 'revisies' zijn geweest v/d CT. Hij heeft de eerste getest. Wij hebben er hier twee, en de tweede (die een stuk later kwam) voelt een stuk anders aan... meer synthetisch/kunststof-achtig. En inderdaad een stuk beter dan de originele Qpad (waar wij er ook twee van hebben).Help!!!! schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:59:
[...]
Op zich een mooi review voor mijn favorieten, maar over het stuk van de qpad maakt hij een opmerking die ik afbreuk vind doen aan de kwaliteit van zijn review:
“The CT-version of the Qpad is basically 95% identical with the original one, having a slightly smoother surface and new graphics.”
Hij heeft de oude versie getest en gaat nu uitspraken doen over de nieuwe versie
Ik heb de oude gehad en heb nu al een tijd de nieuwe. De surface van die twee is dus echt wel heel verschillend qua struktuur en gevoel als je er met je hand overheen gaat. Imo is het een grote verbetering.
Daar heb je wel een punt, al vind ik wel dat je gespitst moet zijn op slijtage. Wat je namelijk vaak ziet is dat een fabrikant een laagje over z`n matten spuit dat de koper bij het testen enthusiast maakt. Maar vervolgens gaat het niet-duurzame laagje er zo af.... dat is gewoon oplichterij imo.Qua slijtage zal hij vwb de oude mat zeker een punt hebben, ik meen ook wel zo iets gemerkt te hebben maar ben wellicht niet zo gespitst hierop als hij.
Of de nieuwe net zo slijt heeft hij niet getest dus moet je ook niet dit soort uitspraken doen en daarmee suggereren dat de nieuwe ook snel slijt.
De Hybrid die ik heb (die hij aanprijst) is van het zelfde profiel als de Qpad CT. Alleen merk ik dat deze kwalitatief beter is gebouwd. De eerste CT die wij hadden begon dus ook al slijtageverschijnselen te geven, terwij de Hybrid hier nog steeds voelt als nieuw. Over de nieuwe CT kan ik nog weinig zeggen, die hebben we nog maar een paar weken in gebruik.
Frictie is persoonlijk ja. Maar over die lees-testen van matten; dat zou idd leuk zijn om te weten. Sujoy van ESReality (maker van het Mousescore 2007artikel) is van plan dit te gaan testen.Overigens, ik speel altijd met de standaard muisvoetjes en dat gaat met heel weinig frictie op een Qpad. Een heeeel klein beetje frictie vind ik juist prettig.
Belangrijker dan een minipietsie extra wrijving vind ik persoonlijk de precisie van de mat icm de sensor. Daar zou imo wel meer tests over mogen zijn. Bijv. Pad X getest icm met een mx300, G5, G7, Razor etc…..
Persoonlijk gok ik dat het niet zoveel zal schelen... als de sensor de mat maar gewoon kan tracken en niet skipt.
Ook hoi!Patriek schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 02:14:
dacht ook maar weer ns actief te worden in dit topic

Over mijn ervaringen met de (oudere) Qpad: de dunne (1,5 mm) Qpad Lowsens is een stuk gladder (maar ook met siliconenspray behandeld) dan mijn Midsens. Maar de Midsens vind ik toch een stuk comfortabeler en is daarom mijn uiteindelijke muismat geworden.
De S&S heb ik ook een tijdje gehad maar hij schoof teveel over m'n houten bureaublad. De ultralage frictie was toch ook wel iets teveel van het goeie -- d.w.z. je moet wel heel erg veel controle over hele kleine bewegingen hebben met zo'n lage frictie...
[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-03-2007 20:16 ]
Vinden jullie trouwens ook niet dat deze thread onder "Overige Hardware" moet vallen?
Kan me goed voorstellen dat mensen deze thread over het hoofd zien onder onder al die game threads.
Daarnaast staan er al topics over muizen etc. in de genoemde categorie.
Kan me goed voorstellen dat mensen deze thread over het hoofd zien onder onder al die game threads.
Daarnaast staan er al topics over muizen etc. in de genoemde categorie.
[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 10-04-2007 23:57 ]
Verwijderd
Ik heb laatst iemand horen praten over een rumble muis, die zou al kleine trillingkjes geven bij het klikken van icoontjes of schieten in een spel, kun je deze ook ergens kopen? ik heb wat gegoogeld maar kwam meer uit op: "how to make your own"
@shibbol: Er was toch gewoon de Logitech iFeel muis met force feedback... Die zal wel niet erg populair geworden zijn, wat ook wel logisch is omdat er op zich weinig spannends aan is.
[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-04-2007 13:43 ]
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe muismat, meer voor gamers. Ik heb namelijk nu zo'n peopmatje.
Nu heb ik de volgende in het oog:
Nu heb ik de volgende in het oog:
- Corepad C1
- Corepad Magna Blue
- Steelpad 4D
- Steelpad 5L (nogal duur))
Allereerst wil ik je vooral aanraden om zeker te zijn dat je muis de mat goed zal gaan kunnen lezen. Je hebt namelijk wat dat betreft een v/d mindere muizen. Er zijn genoeg berichten op internet die vaststellen dat laser sensors al snel niet meer goed kunnen tracken. Ook mijn Logitech G3 (een latere laser sensor, zelfde als in G5, G7, Copperhead en Habu) werkt namelijk echt niet goed op mijn Xtrac Hybrid mat en (alhoewel wat beter) niet op de Qpad CT.Zinu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:00:
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe muismat, meer voor gamers. Ik heb namelijk nu zo'n peopmatje.
Nu heb ik de volgende in het oog:Ik heb ook gehoord dat bij een duurdere muis de Corepad Magna Blue echt uitblinkt boven de rest en dan met name de concurrent Steelpad, klopt dit? Ik heb namelijk een MX1000 Laser, valt die onder 'duur'?
- Corepad C1
- Corepad Magna Blue
- Steelpad 4D
- Steelpad 5L (nogal duur))
Daarnaast is de grootste en belangrijkste keuze die je hier moet maken; welk materiaal? Stof, glas of plastic? Stof is heel anders, dat voelt zacht aan, alsof er een kussentje onder je muis ligt. De harde materialen geven niet mee en geven minder frictie. Mocht je voor glas of plastic kiezen; wil je een beetje profiel in je mat (Magna Blue / 4D), of volledig vlak (4D)? En hoeveel frictie vind je prettig?
Ik wil je wel suggesties geven aan de hand van je muisgevoeligheid en type games dat je speelt. Als je een first person 3D game speelt, meet dan ns op hoeveel cm je nodig hebt om een 360 graden draai (een heel rondje) te maken? Aan instellingen van je muisdriver of game hebben we weinig.
Waar ik iedereen voor wil waken zijn muismatten die PTFE (aka teflon) -tapes vereisen om het gewenste effect te bereiken. Dit soort heb ik zelf gehad en zijn meestal harde, volledig vlakke matten. Het glijd super hoor, maar één groot nadeel; het vreet tapes. De gladde laag gaat er langzaam maar zeker af, en na... zeg een week of twee, glijd je mat helemaal niet zo goed meer. En veel van die tape inslaan is er voor de meesten ook niet bij, dat is namelijk rete duur. Ik vermoed dat de Magna typisch zo`n mat is.
Wat ik dan aanraad is een mat nemen met een profiel er in, om hier vervolgens Hyperglides (PTFE muisvoetjes) of soortgelijken op te gebruiken. Deze gaan veel langer mee en glijden ook prima. Enkel niet op de volledig vlakke muismatten zoals de Steelpad 4S. Omgedraaid is het net zoals tapes niet geschikt zijn voor groffe oppervlakken.
Ik vind overigens die stelling over de Magna Blue ten opzichte van Steelpad wel heel vreemd; Steelseries heeft namelijk geen glazen matten....
[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 25-04-2007 03:56 ]
Bedankt voor de goede, uitgebreide reactie. Dan denk ik dat ik voor de C1 (die heb je niet besproken?) en de 4D. Maar het oog wil natuurlijk ook wat, en ik vind de Steelpad met z'n non-vierkante vorm vrij lelijk, terwijl de C1 echt stylish is.
Ook was intussen mijn oog gevallen op de Steelpad S&S (solo), die perfect lijkt, maar daar stond dit bij: 'Problemen met de eerste generation lasermuizen zijn al bekend.' ... en volgens mij is een MX1000 van de eerste generatie, of niet?
Ook was intussen mijn oog gevallen op de Steelpad S&S (solo), die perfect lijkt, maar daar stond dit bij: 'Problemen met de eerste generation lasermuizen zijn al bekend.' ... en volgens mij is een MX1000 van de eerste generatie, of niet?
ik heb de Corepad C1 XXXL en hij ownt gewoon hard..
ding is 1 meter breed
28 euro
ding is 1 meter breed
28 euro
Zoiets hoef ik niet, zo groot. Is de C1 op zich zelf ook goed dus?
Graag gedaan hoorZinu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:58:
Bedankt voor de goede, uitgebreide reactie. Dan denk ik dat ik voor de C1 (die heb je niet besproken?) en de 4D. Maar het oog wil natuurlijk ook wat, en ik vind de Steelpad met z'n non-vierkante vorm vrij lelijk, terwijl de C1 echt stylish is.
Maar steelseries.nl krijgt natuurlijk gewoon leveringen vanuit Denemarken (hoofdkwartier), dus die zullen dezelfde leveren. Misschien hebben ze de website nog niet geupdate in NL, stuur even een mailtje zou ik zeggen!The surface of this pad has been updated and improved as of January 2007;
"The original SteelPad S&S was developed in cooperation with SK-Gaming 3 years ago, so it is very rewarding to be involved with optimization of pad.
Together with SteelSeries we have now made the surface more durable, as well as more responsive for the current generation of mice technologies."
De S&S is iig zo`n typische groffe plastic mat die uitermate geschikt is voor harde teflon voetjes en zo een fantastische 'glide' geeft. Deze mat kan ik vooral aanraden voor spelers met een high tot semi-mid sens. Hier vallen de meeste (casual) gamers onder.
[ Voor 9% gewijzigd door Patriek op 25-04-2007 15:47 ]
Dit topic is gesloten.