Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53

Vrijdag

De Zwarte

Vorige week de Steelpad QCK gekocht, niet de grootste maar de middelste maat. Meteen ook maar Steelpad padsurfers, hoewel die vooral geschikt waren voor harde matten. Maar het glijdt supersoepel! Had ik veel eerder moeten doen. Misschien dat ik de grootste versie ook nog wel koop. Zo duur zijn ze ook niet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Greyh0und schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:37:
Ik zie zojuist dat "Snowpad / Fatal1ty pad / DKT mat" op een rijtje staat. Dat betekent dat alle 3 die matten hetzelfde zijn?

maar als ik op everglide.com kijk zie ik de DKT mat daar ook staan, dus dan zou de fnatic muismat ook in het rijtje moeten staan en dat zou betekenen dat ze alle 3 (4) door everglide gemaakt zijn.

klopt dat?
Hmm, om de eoa reden niet gezien dat er nieuwe posts in dit topic waren.

Maar die drie matten heb ik in een rijtje gezet omdat het allemaal (grote) stoffen matten zijn met relatief hoge wrijving. Ze zijn niet allemaal door Everglide gemaakt. Ik weet niet door wie Fatal1ty en DKT hun matten laten maken - ik neem aan dat ze niet hun eigen fabriek hebben. ;) Zou dus kunnen dat ze door Everglide gemaakt worden, of door een andere fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Aham brahmasmi schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:01:
[...]
Hmm, om de eoa reden niet gezien dat er nieuwe posts in dit topic waren.

Maar die drie matten heb ik in een rijtje gezet omdat het allemaal (grote) stoffen matten zijn met relatief hoge wrijving. Ze zijn niet allemaal door Everglide gemaakt. Ik weet niet door wie Fatal1ty en DKT hun matten laten maken - ik neem aan dat ze niet hun eigen fabriek hebben. ;) Zou dus kunnen dat ze door Everglide gemaakt worden, of door een andere fabrikant.
DKT mat is door everglide gemaakt (kijk maar op everglide.com) en omdat de Fatpad er ook bij staat dacht ik dat die misschien door everglide gemaakt is ;)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Ik ben onlangs van een Steelpad QcK overgestapt naar een Steelpad 4D omdat ik minder oppervlakte weerstand wenste. Ik wilde de gladde zijde gebruiken ipv de grove zijde, echter mijn muis, de Razer DB Plasma, reageert dan niet/nauwelijks. :'(
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? (Ik gebruik de laatste driverversie V5.09)
Of kunnen Razer DB gebruikers enkel de grove zijde van de Steelpad 4D gebruiken?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Maakt het uit welke ratpadz/hyperglides ik koop?

of is het alleen naamverschil, want ik wil de Fatpad + hyperglides gaan kopen bij muizenshop.nl

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik gebruik gewoon mijn draadloze lasermuis van mijn Logitech Wireless Desktop EX100 :)

Wel mega irritant dat je die batterijen moet vervangen, daarom zoek ik nu een met een ingebouwde acuu ofzo.

Mijn muismat is mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:32
Ik gebruik de muis Logitech MX510 en de muismat Fatal1ty Gaming pad en game er erg soepel mee. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 08-07-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Vroeger gebruikte ik gewoon het bureau als 1 grote muispad, een wit bureau metdat hele lichte structuur erop wat je niet merkt trouwens, lekker glad en alle ruimte van de wereld.

Nu heb ik een metalen bureau met een gladde donkergrijze ijzeren bureaublad waar de muis helaas slecht op reageert dus gebruik ik nu tijdelijk 2 stukken laminaat :P als pad maar de muis gaat om de zoveel tijd helemaal gek doen(is ie ff de weg kwijt wat wel irri is als je niet met BF2 op iemand aan het schieten bent, ga je weerd dood omdat je helemaal de weg kwijt bent.

Ga dus binnenkort ook wel een leuk ander padje kopen. :)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Niemand van jullie een QCK+ van steelpad? Deze lijkt mij erg fijn vooral omdat hij zo groot is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
ik gebruik een steelpad QcK+ in combinatie met een logitech mx500.

ik moet nog ff wennen is tog anders dan mijn oude muismat(steelpad 4D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Jokuh schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:30:
Niemand van jullie een QCK+ van steelpad? Deze lijkt mij erg fijn vooral omdat hij zo groot is :o
Ik heb hem, geprobeerd met een 510 en nu een 1.1a, hij is erg fijn, maar goede teflon voetjes kan ik je aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
* TheZeroorez gebruikt de gewone QcK, in combinatie met een Logitech UltraX

Zéér fijne combinatie moet ik zeggen _O_ (en goedkoop :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Ik was tevreden over de Steelpad QcK maar omdat ik minder oppervlakte weerstand wenste ben ik overgestapt van de QcK naar de Steelpad 4D.
Nu heb ik echter het probleem dat de gladde zijde van de Steelpad 4D niet wil reageren op mijn Razer DiamondBack Plasma muis. (terwijl ik de Steelpad 4D speciaal voor de gladde zijde heb aangeschaft)
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? (Ik gebruik de laatste driverversie V5.09)
Of kunnen Razer DB gebruikers enkel de grove zijde van de Steelpad 4D gebruiken?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Ik gebruik een Steelpad S&S met een MX518, ben ik zeer zeer zeer (uitermate) tevreden mee :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Siliconenspray?? kan dat ook met teflonspray?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Jokuh schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:30:
Als je het topic even doorgelezen had :+ Ik heb ook een QCK+ en bevalt perfect. Niet dat ik de hele mat gebruik ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Matel schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:10:
[...]

Als je het topic even doorgelezen had :+ Ik heb ook een QCK+ en bevalt perfect. Niet dat ik de hele mat gebruik ofzo...
/?limit=999 achter de url en ctrl+F wil vaak ook helpen ^_^

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Of gewoon zoeken in dat handige vakje wat bovenaan staat.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik heb een één of andere 538 muismat, ergens gratis gekregen, ik heb 'r niet echt problemen mee ofzo :P En ik heb dit muisje:

Afbeeldingslocatie: http://www.argos.co.uk/wcsstore/argos/images/6766379A64UC194337M.jpg
Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse..

Niet echt bijzonder dus allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een MX1000 met Steelpad4D daaronder.

Gamed goed... :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Laatst online: 18-09 16:21
Tja, ik ben van plan de Qck+ dus te gebruiken samen met de G7 Lan Edition...
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/317690.jpg
Iemand ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Indy91 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:11:
Ik ben onlangs van een Steelpad QcK overgestapt naar een Steelpad 4D omdat ik minder oppervlakte weerstand wenste. Ik wilde de gladde zijde gebruiken ipv de grove zijde, echter mijn muis, de Razer DB Plasma, reageert dan niet/nauwelijks. :'(
Je mag mijn Steelpad S&S voor een prikje kopen. ;) Maarre, de grove zijde van de 4D, glijdt die niet beter dan de gladde? Vond je dat de grove kant te weinig weerstand had, of juist teveel? De S&S biedt iig echt weinig weerstand, dus als je geinteresseerd bent laat je 't maar weten (mat in perfecte staat, weinig gebruikt, inclusief etui).

Verder valt er weinig te doen om je DB werkend te krijgen op de 4D. Drivers veranderen zal niet baten. Behandelen met siliconenspray helpt misschien, maar misschien wordt het er ook wel slechter door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Aham brahmasmi schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:25:
[...]
Maarre, de grove zijde van de 4D, glijdt die niet beter dan de gladde? Vond je dat de grove kant te weinig weerstand had, of juist teveel?
Verder valt er weinig te doen om je DB werkend te krijgen op de 4D. Drivers veranderen zal niet baten.
Ik was er gemakshalve ervan uitgegaan dat de gladde zijde minder weerstand zou bieden dan de grove zijde. Bij nader inzien blijkt dat er echter niet/nauwelijks verschil zit in de mate van weerstand tussen beide zijden. De Steelpad4D biedt iig veel minder weerstand dan de QcK. Ben dus achteraf wel content met de aanschaf van de Steelpad4D, vooral omdat ik een high sens speler ben.
Volgens een woordvoerder van Steelpad zou de gladde zijde van de Steelpad4D eigenlijk niet geschikt zijn voor optische muizen, maar juist enkel geschikt voor bal muizen.
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Wel icm de G5, dus dezelfde techniek. Dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Gebruik hier een Logitech G5 icm. Everglide Ricochet. Werken beide prima. Hiervoor een MX510 gehad, werkte ook prima, alhoewel de G5 iets preciezer lijkt, maar niet echt meetbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn muisje :
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0001YGIB0.01._SCLZZZZZZZ_.jpg
Prachtig exemplaar :9~
Is heel goed om mee te bewegen , prachtig voor hardcore gamers :9

Heel goed en praktisch en me musimat is zoeen gratis brol ding dat ik kreeg bij telenet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Steelpad 4D en een Logitech MX510 blauw.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48

Koppensneller

winterrrrrr

Een G5 + Icemat black (1st generation), werkt prima, moet alleen wel af en toe de mat schoonmaken met een beetje water. Oh ja, ook niet vergeten de firmware van je G5 te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Na een lange tijd een Func Surface 1030 te hebben gehad, heb ik augustus vorig jaar een Steelpad S&S gekocht. Gezien de vele positieve reacties leek het me wel een goede vervanger. Maar na de eerste muisbeweging op de Steelpad, dacht ik daar meteen anders over. Damn, wat is dat ding ruw/grof vergeleken met de Func. Ik heb het gelijk weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:42
Ik gebruik een MX-1000 (die blauwe uit de MX-3100 desktop) op een kaal bureau... Ik heb een hekel aan muismatten, ik vind het geen net gezicht op je bureau en ik heb 'm niet nodig, ook. Werkt ook zonder mat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik vond mijn bureau ook goed genoeg maar de voetjes van mijn MX510 raken zo snel vervuild en toen begon mijn zoektocht naar een muismat. Ik wou er niet al te veel geld aan uitgeven en uit een muismat review in een of andere computer magazine kwam de Fatal1ty fatpad als beste er van af. Ik heb genoeg ruimte en vind zijn grootte top zodat ik niet bang hoef te zijn dat ik mijn muis eraf beweeg zeg maar. Gaat echt stukken soepeler dan op mijn eigen bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:57:
Dit is mijn muisje :
[afbeelding]
Prachtig exemplaar :9~
Is heel goed om mee te bewegen , prachtig voor hardcore gamers :9

Heel goed en praktisch en me musimat is zoeen gratis brol ding dat ik kreeg bij telenet 8)
mwaah de 510 is inmiddels weer wat achterhaalt hoor. De tijd dat de 510 DE muis was is alweer wat achter ons..de nieuwe muis voor hardcore gamers is toch echt DE copperhead :p Wat een verschil met mijn voirge mx510 en standaard muismatje. Heb er namelijk ook een Razer Mantis Speedmat bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel met een logitech MX1000 muis(al eens gezegd geloof ik) , maar ik ben lang aan t zoeken geweest naar een goede(lees gladde) muismat die niet te snel slijt.......

nu was ik vorige week bij mijn schoonvader aan t werken en kwam ik een aantal zwarte marmeren tegels tegen , 30cm x 30 cm met een glad gepolijste finish .

heb me die eens goed bekeken en nu ligt ie al een paar dagen onder mijn muis en ik moet zeggen,....
WREED!!!! }) ,. perfekt glad, muis leest tegel goed uit,dus gamen gaat een stuk beter.

en dat voor een zwarte marmeren tegel van 6 euries :7

owjah,..ik heb natuurlijk wel een paar rubberdopjes onder mijn tegel gelegd anders zou ik binnen de kortste keren ook niet meer op mijn bureau kunnen gamen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 18:05 . Reden: foutje,..er bestaat geen MX100 muis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kan ik i.p.v. siliconenspray ook teflonspray gebruiken :o

Siliconenspray

Een vrij nuttig hulpmiddel dat de weerstand en slijtage van een muismat kan beperken, is siliconenspray (niet teflonspray). Enigszins vergelijkbaar met het in de was zetten van een vloer, kan een muismat met dit middel behandeld worden. Pads van plastic en sommige stoffen pads kunnen ingespoten worden met deze spray, en door deze goed uit te wrijven ontstaat er een laagje (siliconen) dat de wrijving tussen de muisvoetjes en de mat verlaagt. Dit vermindert ook de slijtage van de mat en muisvoetjes sterk.

staat wel bij mousepads and stuff..

maar wrom nie?

[ Voor 84% gewijzigd door Daywalk3r op 12-07-2006 23:14 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik een logitech G5 samen met een
Razor ExactMat ben er echt heel tevreden mee!

trouwens goeie tip van dat siliconenspray van de week maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een vraag;

Ik heb een steelpad4D die wat versleten is, en die gaat daardoor een beetje stroef.
Ook heb ik de laatste tijd wat last van mijn arm, een beetje RSI-achtig zeg maar.

Zou het door de (versleten) muismat kunnen komen dat ik wat last van mijn arm heb?

Vraag 2;

bij welke winkel kan ik het beste kijken voor een andere (gamers) muismat van hoge kwaliteit?

Edit; welke muismat is ultimate glad om mee te gamen? (Ik heb een MX1000)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 13-07-2006 20:06 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

die glazen platen kunnen enorm glad zijn

ikzelf heb goeie ervaringen met een Revelcell (met een MX518 erop, die ik zelf ook heb)
en zeker met die extra glijers eronder, heel fijn met dual monitor setup ook, omdat de plaat erg groot is...

alleen is deze vrij moeilijk te krijgen in Nederland

[ Voor 5% gewijzigd door Colan op 13-07-2006 20:14 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Colan schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:13:
die glazen platen kunnen enorm glad zijn

ikzelf heb goeie ervaringen met een Revelcell (met een MX518 erop, die ik zelf ook heb)
en zeker met die extra glijers eronder, heel fijn met dual monitor setup ook, omdat de plaat erg groot is...

alleen is deze vrij moeilijk te krijgen in Nederland
Volgens mij kan je met een MX1000 niet op glas ivm de laser.

Wel een mooie muismat trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Kheb vandaag mijn nieuwe muismat binnen :D

Een FatPad, samen met wat Hyperglides :o
Ik heb ze gekocht ter verbetering van mijn bureau+standaard plastiek voetjes die te groot zijn voor mijn muis :P

En mijn muis is de mx518. GEWELDIGE MUIS!

Ben erg blij met mijn aankoop :D !!oneone!

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Steelpad S&S met daarop een G5 met Hyperglides. Gaat lekker maar ik ben niet echt fan van de S&S, doe mijn mn 4D maar weer ;( Binnenkort nog even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Coolermaster X-Pad in combinatie met een MX518 (ongeveer 3/4 jaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.thecoolingshop.com/images/prods/cool_ampu03.jpg

Bevalt mij erg goed, qua gebruik dan. De mate van stroefheid (is dat een woord?) maakt mij nooit zoveel uit, als het maar constant is, en de muis niet stoterig beweegt, en dat zit met deze mat wel goed.

Wat mij echter tegenvalt is de slijtage. De X-Pad is eigenlijk gewoon een geanodiseerde plaat aluminium. Het anodiseren van aluminium is niets meer als een oppervlakte behandeling van aluminium, het maakt het oppervlakte wat harder, beter bestand tegen corrosie, en je kunt het zo een kleurtje geven (meestal blauw, rood, paars, zwart of goudkleurig). Daaronder zit echter nog gewoon de aluminuim kleur.
Bij mij is inmiddels de op de plek waar de glijders van de muis de mat raken de aluminium kleur goed zichtbaar. Bovendien is alles wat nog zwart is hoogglans geworden, ipv het mooie mat-zwart dat het was.
Hij werkt nog steeds prima, alleen de looks zijn nu niet meer als van ouds.
Een ander nadeel: De rubberen anti-slip pads onder de mat hechten soms beter aan mijn bureau dan aan de mat, dus als ik de mat verschuif wil er wel eens één verschuiven.

In het kort: Lekkere mat, blijft ondanks dat het zwarte op een aantal plekken er af is goed werken, maar als je ook erg voor de looks gaat is ie op lange termijn niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 21:24
Ik gebruik nu een Razr Viper icm een SteelPad QcK. Werkt voor mij prima en voorlopig niet aan vervanging toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een g5 en een razor exactmat en glijd niet echt soepel heeft iemand nog meer tips? heb al sileconen spray zien langs komen, iemand anders nog een goeie tip zodat het soepel glijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:50
momenteel een Corepad magna met een G5 special edition. Beste combinatie ever!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Fatal1ty FatPad + Logitech MX510. :)

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/24/dsc4442ha9.th.jpg

Muismat is naar mijn mening echt perfect. Heerlijk groot, muis gaat er zo soepel overheen, het slijt niet en het is makkelijk schoon te maken. Zelfs een ritje in de wasmachine kan hij hebben. MX510 vind ik een prima muis, maar vind zijn 'eigenwijze' rechtshandige vorm niet echt prettig ondanks dat ik rechtshandig ben. Ben ook momenteel op zoek naar een neutrale muis.

edit: Lol, had hier al gepost. :+

[ Voor 64% gewijzigd door D. Ninjai op 03-08-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Topics zijn inderdaad gemerged, dus dat zou kunnen :+

Ik heb trouwens m'n ps2 op 75 gezet (ipv 60 dus) en het is een stuk lekkerder zo, ook in Windows desktop zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheZeroorez schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:33:
Topics zijn inderdaad gemerged, dus dat zou kunnen :+

Ik heb trouwens m'n ps2 op 75 gezet (ipv 60 dus) en het is een stuk lekkerder zo, ook in Windows desktop zelf :)
PS/2 kan tot 200 Hz als het goed is en USB tot 1000 Hz dus leef je uit en vergeet Pointer Enhancement ofzo in Windows niet uit te doen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
...Waarom zou ik? Alles gaat nu lekker, dus ik zie geen reden om het hoger te zetten :? USB kan altijd nog, want hij zit nu via USB in PS/2, dus als ik zou willen zou 1000Hz mogleijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

NoTimeRemains

I know

sinds kort heb ik een Steelpad S&S en een Logitech G5. ik vind het heerlijk spelen.
wel heb ik een anti slip matje onder de muismat liggen. anders glipt de mat weg :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb laatst een Func F-Series F10.S Medium kort getest. Deze voelde erg lekker glad aan met muis erop. In ieder geval soepeler dan mijn inmiddels versleten Func Surface 1030.

Ondanks dat het een "medium" muismat afmeting heeft, vond ik het erg groot. Een stuk groter dan een Surface 1030. Als ik een F-Series koop overweeg ik zelfs om het door de helft te knippen :D het voordeel is dan wel dat je een mat extra hebt voor als de andere helft versleten is.

Verder heb ik ervaring met de Steelpad S&S, welke ik zeer slecht vond. Het oppervlak is veels te ruw en oneffen. Toen ik de S&S nieuw via Internet had gekocht, heb ik hem dezelfde dag nog 2dehands verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik heb nu een MX510 maar ik zit er over te denken een MX518 aan te schaffen... maar: is die werkelijk zoveel accurater? zou ik er in games wel wat van merken kunnen? zou ik er beter van kunnen schieten in first person games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Valt mee, waarom dan niet meteen een G5 ofzo? Dat merk je wel en zoveel scheelt het niet qua centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ZO! _O_

Ik verveelde me daarnet, dus ik dacht, waarom haal ik m'n muis niet even uit de PS2, en tweak ik hem op USB? Dus ik van 125Hz naar 250Hz.. lekker! van 250Hz naar 500Hz.. Zo! Da's strak! Even testen wat 'ie op 1KHz doet.. OMG, wat een retesnel ding is het dan zeg :o Ik wil niets anders meer, muis in windows op het snelst, 1KHz, en per game verschillende sensitivity _O_ En dat puntsverbeteringsding natuurlijk uit, d'oh.. Ik denk niet dat m'n moeder/broertje nu nog achter mijn PC zou kunnen werken :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 04-08-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
m33p schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:32:
Valt mee, waarom dan niet meteen een G5 ofzo? Dat merk je wel en zoveel scheelt het niet qua centen.
Omdat ik aan de 510 gewend ben en de 518 de opvolger is die hetzelfde in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:22

hbsJR

All rounder

ik weet het zo niet. iedereen wilt skates, glides.. super gladde oppervlaktes. Terwijl ik uitermate tevreden ben met de ruwe oppervlakte van mijn steelpad 4d.

ik muis al lange tijd met de mx518 en een steelpad4d en ik hou gewoon niet van een gladde oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
dit heb ik nou precies hetzelfde, met die 4D....
in combinatie met een MX510...ik heb eigelijk liever een zachte ondergrond zoals bij de QCK, denk dat ik me die binnekort maar aanschaf. ook zie je op de 4D van mij nu een duidelijk verschil tussen bepaalde plekken, sommige plekken zijn nog zeg maar nieuw, en vrij ruw, andere plekken zijn helemaal glad geschuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
sjaakhaar schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:10:
[...]

Omdat ik aan de 510 gewend ben en de 518 de opvolger is die hetzelfde in de hand ligt.
En de G5 de opvolger van de 518 is ;) Model is bij alle 4 (500, 510, 518, G5) precies hetzelfde (heb zelf een mx500 gehad, de 518 in de hand gehad en nu een g5). Enige verschil is dat de G5 maar 1 knop aan de linker kant heeft.

Ik ben direct van de mx500 naar de G5 gegaan, en ik heb er zeker geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Is het verschil tussen een 518 en een G5 niet verwaarsloosbaar? 1600dpi is al hoog, zou je die ene 400dpi méér werkelijk kunnen merken?

De MX518 heeft alle knoppen hetzelfde als de MX510, wat mij dus wel aanspreekt omdat ik er dan niet lang aan hoef te wennen... daarentegen heeft de G5 alleen maar 1 ''terug'' knop en 1 scrollwieltje en 2 resolutie hoger/lager knopjes. Daarom vind ik de MX518 dus beter omdat ik zowel vooruit als achteruit wil (vooral met internetten lekker makkelijk). Aan de zwaarte van de muis erger ik me nooit zo, dus dat is voor mij ook geen argument om de G5 te nemen.

Wil dus alleen maar weten; hoe zit het met het verschil van MX510 -> MX518 en; is het verschil tussen MX518 -> G5 werkelijk zoveel groter? Of nog anders; kan ik beter in 1 keer overstappen van MX510 naar MX1000?

[ Voor 24% gewijzigd door Jorn1986 op 06-08-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand hier op welke kleur oppervlak de G7 laser het beste werkt? Of heeft misschien zelfs links naar artikels hierover

Zwart of wit ?

Zit namelijk aan 1 van dde volgende matten te denken:
QPAD®|CT™ - Large Thin (White) of
QPAD®|CT™ - Large Thin (schwarz)

zie hier

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TheZeroorez schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:18:
ZO! _O_

Ik verveelde me daarnet, dus ik dacht, waarom haal ik m'n muis niet even uit de PS2, en tweak ik hem op USB? Dus ik van 125Hz naar 250Hz.. lekker! van 250Hz naar 500Hz.. Zo! Da's strak! Even testen wat 'ie op 1KHz doet.. OMG, wat een retesnel ding is het dan zeg :o Ik wil niets anders meer, muis in windows op het snelst, 1KHz, en per game verschillende sensitivity _O_ En dat puntsverbeteringsding natuurlijk uit, d'oh.. Ik denk niet dat m'n moeder/broertje nu nog achter mijn PC zou kunnen werken :+
Waarom zou ik zegt die dan :P

Let wel trouwens op het feit dat je CPU het wat drukker krijgt @ 1000 Hz dan op 500 Hz ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat 'wat drukker' zal wel meevallen toch? Zou je het verschil kunnen zien door @500Hz SuperPI te draaien, en met je muis heen en weer te gaan, en hetzelfde te doen met 1000Hz? Volgens mij lijkt het verschil me niet zo groot, maar ik zou het wel graag willen weten, 500Hz lijkt me namelijk beter als het verschil te groot wordt.. (Ik heb inderdaad vandaag niet echt veel gegamed.. nuja.. wel wat, maar vooral veel TMN, waarbij je je muist niet gebruikt. Wel moet ik zeggen dat wat ik gegamed heb, enorm lekker gaat ja!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Func1030 (met hyperglidez voetjes) met mx510 al 3 jaar.
GEEN muisdrivers, dus alleen standaarddrivers en dan de usbrate patch naar 500HZ.

Met deze combinatie 1 van de sterkste spelers kunnen worden in een bepaald FPS spel.

De DPI van een muis boeit IMO niet zoveel, 800 dpi of 2000 dpi. Zeker is er wel verschil maar het soepel over je muismat glijden en je reactie en gewenning is vind ik nog belangrijker. IMO laat je niet blindstaren op specs van een muis maar meer op hoe je de muis vind liggen.

Trouwens ben ik 1 van de weinige, of enige, die een QCK(+) maar een onding vind? Ik vind die maar een beetje stroef of iets teveel weerstand bieden. Het rotste van die mat vind ik nog dat die beetje voor beetje schuift met elke beweging. Als ik zeg maar rondjes draai met mijn muis op die mat ligt die na een paar rondjes een paar cm lager aan 1 kant, hij schuift dus gewoon weg. Deze muismat heb ik een paar dagen gebruikt en werd er helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand tips voor een simpele zwarte, liefst vierkante muismat.
in winkels heb ik al gekeken maar dan krijg je vaak van die merknamen of kleurtjes.
online zijn het vaak gelijk van die pro dingen van 15euro of meer wat ik gewoon teveel vind voor een muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Ik heb gewoon stuk plexiglas gezaagd, de onder kant zwart gespoten en van die zachte rubber geplakt zo dat ie niet geleidt, de boven kant heb ik met schuur papier (cirkelende bewegingen) beetje ruw gemaakt, mijn nieuwe PLEOMAX laser muis (1600 DPI, verkrijgbaar bij Media markt voor 22 euro) vliegt erover heen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke tip :)
waar heb je dat rubber gekocht?
en is het een beetje 'zacht' voor je muis?
weinig geluid en beschadeging zegmaar.
mijn buro van hout is erg hard namelijk.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb een Steelpad QcK, een mooi zwart, stoffen geval. Ik ben er zéér over te spreken.. :)

edit:
10 euro ofzo..

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 12-08-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafk33s schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:59:
momenteel een Corepad magna met een G5 special edition. Beste combinatie ever!
Hey ik heb precies dezelfde combo! Mooi grijs op grijs :) Werkt inderdaad erg lekker!
Gebruik jij de standaard muis- 'voetjes' of de speciale van corepad?
Ik heb namelijk nog de Corepad Skatez Pro 8 liggen (speciale voetjes voor de G5/G7 i.c.m. een corepad mat) maar vind het met de standaard G5 voetjes eigenlijk al goed genoeg 'glijden'... Misschien toch een keer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik wil de fatal1ty pad kopen maar ik zie hem niet in de pricewatch staan. Iemand anders nog een nederlandse webshop waar ik die kan krijgen?
Trouwens zo'n icemat ziet er ook wel tof uit. Maar als je handen zweten wordt die icemat dan niet te nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:35:
Hmm ik wil de fatal1ty pad kopen maar ik zie hem niet in de pricewatch staan. Iemand anders nog een nederlandse webshop waar ik die kan krijgen?
Deze webwinkel: http://www.ncthestore.nl/ (€19,00)
Je kunt hem laten verzenden voor €0,01 en is de levering nog steeds erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

*O* Gastuh,

Ik heb al een aardige verzameling mousepadz versleten waaronder:
func1030

Xtrac XL

Everglide Titan

EYEpad XL

QPAD® Gamer™ LowSense - Aim (red)

mijn favoriete padz zijn dus stoffen padz. In die categorie was de Qpad Lowsense AIM red, als je van weinig wrijving houdt, de allerbeste.

Daarom heb ik kort geleden de opvolger gekocht, de QPAD®|CT™ - Large Thin (weiß).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/27e4e14c03e4a83a82755eeb8f4d0d62/full.jpg

Behalve dat ie er super uitziet is dit absoluut de aller, allerbeste stoffen pad die ik ooit gehad heb. *O* *O*
Icm met mijn Logitech G7 heeft deze pad de allerminste wrijving die ik ooit bij een stoffen pad ervaren heb. Daarnaast is hij erg dun (1.5mm, goed tegen RSI) maar blijft ook comfortabel. Dat laatste is 1 van de belangrijke pluspunten van stof. Een ander pluspunt van stof is dat je geen zweetplekken op je pad krijgt waarvan je mouse gaat skippen.

Als je in de markt bent voor een stoffen pad, don't look further. Hij is alleen wel duur. Als je rechtstreeks bij Qpad ordert ben je incl verzendkosten EUR 40,- kwijt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Help!!!! schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:40:
*O* Gastuh,

func1030

Xtrac XL

Everglide Titan

EYEpad XL

mijn favoriete padz zijn dus stoffen padz. In die categorie was de Qpad Lowsense AIM red, als je van weinig wrijving houdt, de allerbeste.

Daarom heb ik kort geleden de opvolger gekocht, de QPAD®|CT™ - Large Thin (weiß).

[afbeelding]

Behalve dat ie er super uitziet is dit absoluut de aller, allerbeste stoffen pad die ik ooit gehad heb. *O* *O*
Icm met mijn Logitech G7 heeft deze pad de allerminste wrijving die ik ooit bij een stoffen pad ervaren heb. Daarnaast is hij erg dun (1.5mm, goed tegen RSI) maar blijft ook comfortabel. Dat laatste is 1 van de belangrijke pluspunten van stof. Een ander pluspunt van stof is dat je geen zweetplekken op je pad krijgt waarvan je mouse gaat skippen.

Als je in de markt bent voor een stoffen pad, don't look further. Hij is alleen wel duur. Als je rechtstreeks bij Qpad ordert ben je incl verzendkosten EUR 40,- kwijt.
heb zelf ook de g7 maar gebruik als ondergrond me houten pc bureautje, zou die ondergrond in vergelijking tot jouw nieuwe matje nog veel verschil maken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
*O* Gastuh,

func1030

Xtrac XL

Everglide Titan

EYEpad XL

[afbeelding]

Zie dat je ook de oude qpad hebt gehad, wat is het verschil daar nou tussen? Mijn Qpad is een beetje "op" en vraag me af of ik ook zo'n nieuwe qpad moet halen of gewoon weer die oude, zijn er grote verschillen? Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Bartgreffe:
Zelf heb ik ook een houten bureau maar vindt het met mousepad toch een stuk prettiger. Of jij dat ook zo zal ervaren is voor mij natuurlijk lastig te beoordelen maar ik gok van wel.
Als je stof wilt, zou ik zeker voor Qpad kiezen, ik denk dat je erg enthousiast zal zijn maar het blijft persoonlijk natuurlijk.

@blix

De oude Qpad gebruikte ik tot voor kort en het was mijn favo pad. De oude was imo al erg goed maar de nieuwe vindt ik toch duidelijk beter.
- Ik heb nu de dunne variant. 1.5mm nu tegen 4mm toen. Dit is echt een stuk comfortabeler en veel beter tegen RSI. Tenzij je het juist lekker vindt om een hoge dikke spons te hebben maar ook dat is weer persoonlijk.
- De nieuwe heeft een andere toplaag die duidelijk merkbaar beter glijdt. Als je ze naast elkaar hebt merk je dat. (Mijn oude qpad is wel 2 jaar oud) Hoe lang dat zo blijft kan ik niet zeggen daarvoor heb ik hem te kort.
- Daarnaast lijkt/is mijn G7 ook preciezer. Dit zou hem o.a. kunnen zitten in de andere kleur. Wellicht reflecteert wit de laser beter. Daarnaast is de kleur van het oppervlak meer overal hetzelfde (wit dus) wat ook zijn voordeel kan hebben :?

Het verschil voor mij is groot genoeg om zeer zeker niet terug te willen naar de oude Qpad.

Mijn advies:
Als je nog tevreden bent met de oude Qpad, en niet echt het gevoel hebt dat hij niet goed genoeg is, zou ik bij die oude blijven.
Als je net als ik al erg tevreden was met de Qpad maar het gevoel had dat ie nog beter kon qua precisie, wrijving en je hebt het geld over zou ik zeker de nieuwe Qpad nemen.

Of lang verhaal kort en direct antwoord op je vraag: Nee, je moet zeker niet de oude nemen. 100% zeker de nieuwe. ;)

ps: mijn ervaring betreft uiteraard alleen de witte. De zwarte kan evt. anders reageren op je laser. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 19-08-2006 21:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Zit hier met een copperhead en een icemat (original geloof ik). Gaat lekker, enige jammere is dat de voetjes snel verslijten. Ik heb de bij de icemat bijgeleverde strips geprobeerd, hyperglides, de voetjes die standaard bij de muis zaten, standaard plakband... alles verslijt en na een week of twee is het weer stroef. Toen ik de hyperglides er voor het eerst op zette was het echt perfect; je kon hem bij wijze van spreke gewoon erover blazen. Maar zodra je even normaal muist is het weer zoals vanouds. Iemand tips? Wat werkt is om er standaard plakband onder te gooien, maar dat is een oplossing die maar voor een uurtje werkt. Ik weet dat de hyperglides niet voor glas is bedoeld, maar de icemat-strips blijkbaar ook niet. Het is niet echt storend, maar als ik dan zo'n combinatie heb wil ik dan wel het beste eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Dat is achtentachtig gulden voor een stoffen muismat. Ieder heeft zijn eigen denkwijze over uitgaven op een product en ik laat ze uiteraard in hun waarde maar ik vind dit wel heel onnodig duur. Onnodig, aangezien de Fatal1ty Fatpad dezelfde kwaliteiten bevat voor de helft van de prijs, vierenveertig gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
D. Ninjai schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:33:
[...]

Dat is achtentachtig gulden voor een stoffen muismat. Ieder heeft zijn eigen denkwijze over uitgaven op een product en ik laat ze uiteraard in hun waarde maar ik vind dit wel heel onnodig duur. Onnodig, aangezien de Fatal1ty Fatpad dezelfde kwaliteiten bevat voor de helft van de prijs, vierenveertig gulden.
Fatpad slijt zo'n 10x sneller, heb er zelf ook eentje gehad (Qpad is trouwens een stuk "smoother")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
blix schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:08:
Fatpad slijt zo'n 10x sneller, heb er zelf ook eentje gehad (Qpad is trouwens een stuk "smoother")
Wat heb je er in godsnaam wel niet mee gedaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
D. Ninjai schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:13:
[...]

Wat heb je er in godsnaam wel niet mee gedaan? :+
Vakantie+PC= :| Nee maar seri, Fatpad slijt echt snel als je een beetje veel achter de PC zit, QPad een stuk slomer (heb die van mij nu zo'n 8~9 maanden en hij's nog perfect, Fatpad kon ik weggooien na 4 maanden omdat ie zo ongelooflijk stroef werd, en ook nog eens slechteren tracking voor mijn MS3.0)

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

D. Ninjai schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:33:
[...]

Heb je ze kunnen vergelijken dan?

Alhoewel ik de Fatality nooit gehad heb schat ik in dat hij ongeveer hetzelfde is als de andere stoffen matten die ik noemde omdat hij er hetzelfde uitziet ("De typische zwarte pad"). En die zijn een stuk minder smooth dan Qpad.

Ik reken al niet meer om naar NLG want anders wordt ik depri :o en ik kan het gelukkig missen. ;)
Verder ben ik het met je eens dat het veel geld is voor een stukje stof. Aan de andere kant zijn de verzendkosten inbegrepen en is deze mat gewoon echt heel erg goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 19-08-2006 23:38 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik gebruik op dit moment de Steelpad 5L in combinatie met de logitech G5. Ik heb hiervoor een jaar of twee (of drie?) met een icemat gespeeld, maar was het opeten van m'n muisvoetjes door de icemat zat. Bovendien merk ik dat ik veel meer controle over de muis i.c.m. de 5L heb.

Echter, het werkt nog niet perfect. Misschien komt het aan mijn gewenning aan de gladde icemat, maar ik vind de weerstand tussen mijn G5 en de Steelpad 5L nogal hoog. Deze weerstand is erg lekker in close-range shooting, maar op lange afstand vind ik het heel erg moeilijk om de muis slechts kleine stukjes te bewegen zonder meteen heel schokkerige door te schieten. Af en toe heb ik het gevoel dat de muis aan de mat blijft kleven :o

Misschien is het een kwestie van wennen, maar het zou erg mooi zijn als ik de weerstand tussen de muis en de mat wat kan verlagen om zodoende wat meer controle te hebben over kleine bewegingen (en misschien ietwat minder controle op grote bewegingen). Bovendien lijkt me dat ook wat beter voor m'n pols, want krampachtige bewegingen proberen te maken, dat is natuurlijk niet zo goed.

Zijn hier mogelijkheden voor? Ik heb al geen enkel gewichtje in de G5 zitten om hem zo licht mogelijk te maken. De muisvoetjes die bij levering van de G5 zitten lijken me glad genoeg (ze hebben wel veel oppervlak). De muismat insmeren met siliconenspray, daarvan weet ik niet of dat kan met de 5L (stoffen hybride mat), en klinkt me ook wel een beetje als een erg geeky oplossing ;)

Ondertussen krijg ik nog een idee voor mat-fabrikanten. Persoonlijk heb ik liefst weinig weerstand als de muis langszaam beweegt om zodoende snel, maar toch kleine, bewegingen te maken. Echter, als de muis eenmaal wat snelheid heeft, dan mag de weerstand best wat groter worden om zodoende "mouse-flicks" nauwkeuriger te maken. Dus wat als je wat metalen plaatjes in de muis monteert en wat spoelen onder de muismat die geleidelijk aangaan naarmate de muis snelheid heeft (a.h.v. informatie die door de mouse-driver verschaft wordt), met het idee dat de muis aangetrokken wordt bij meer snelheid en zodoende meer weerstand krijgt, waardoor het makkelijker is om de muis te controleren bij hoge snelheid. Realiseerbaar? Vast niet in de praktijk, dus [me] slaapt nog even rustig verder :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
blix schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:16:
Vakantie+PC= :| Nee maar seri, Fatpad slijt echt snel als je een beetje veel achter de PC zit, QPad een stuk slomer (heb die van mij nu zo'n 8~9 maanden en hij's nog perfect, Fatpad kon ik weggooien na 4 maanden omdat ie zo ongelooflijk stroef werd, en ook nog eens slechteren tracking voor mijn MS3.0)

Hoop dat je er wat aan hebt ;)
Help!!!! schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:31:
Heb je ze kunnen vergelijken dan?

Alhoewel ik de Fatality nooit gehad heb schat ik in dat hij ongeveer hetzelfde is als de andere stoffen matten die ik noemde omdat hij er hetzelfde uitziet ("De typische zwarte pad"). En die zijn een stuk minder smooth dan Qpad.

Ik reken al niet meer om naar NLG want anders wordt ik depri :o en ik kan het gelukkig missen. ;)
Verder ben ik het met je eens dat het veel geld is voor een stukje stof. Aan de andere kant zijn de verzendkosten inbegrepen en is deze mat gewoon echt heel erg goed.
Ik heb de Qpad niet kunnen vergelijken maar ik schat het zo in dat het 'stof is stof' is. :P Ik heb de Fatpad ongeveer drie weken en kan geen enkele minpunt bedenken (tenzij ik naar mijn kleiner bureau verhuis waar zijn grootte niet echt handig is :+ ). Dat 'ie 10x sneller slijt schrok ik wel even van dus ik neem mijn woorden voor nu terug alhoewel ik dat zelf nog even moet ervaren over vier maanden (I'll be back) ;). Dat 'ie smoother is kan ik mij haast niet voorstellen, op de Fatpad is dat al hemels. ;)

Dat ik naar NLG omreken is omdat ik vind dat sommige prijzen zo gaar zijn, wat normaal twee gulden kost, kost nu twee euro zeg maar voor een mok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
D. Ninjai schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:47:
[...]

[...]

Ik heb de Qpad niet kunnen vergelijken maar ik schat het zo in dat het 'stof is stof' is. :P Ik heb de Fatpad ongeveer drie weken en kan geen enkele minpunt bedenken (tenzij ik naar mijn kleiner bureau verhuis waar zijn grootte niet echt handig is :+ ). Dat 'ie 10x sneller slijt schrok ik wel even van dus ik neem mijn woorden voor nu terug alhoewel ik dat zelf nog even moet ervaren over vier maanden (I'll be back) ;). Dat 'ie smoother is kan ik mij haast niet voorstellen, op de Fatpad is dat al hemels. ;)

Dat ik naar NLG omreken is omdat ik vind dat sommige prijzen zo gaar zijn, wat normaal twee gulden kost, kost nu twee euro zeg maar voor een mok. :P
Dat ie 10x sneller slijt is natuurlijk een tikkie overdrijven, en 40 euro is inderdaad een pittige prijs voor een muismat. Het is omdat ik meeste van die shit gratis krijg want waarschijnlijk zou ik ook geen €40 voor een muismat uitgeven, pittig "prijsje" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10

Magic666

No one's neighbour!

Heb vandaag de Steelpad S&S gekocht, samen met hyperglides voor mijn MX518. Ben benieuwd....

Kun je die hyperglides over de oude plakken of kun je die beter eerst weghalen? (met een mesje ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Magic666 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:40:
Heb vandaag de Steelpad S&S gekocht, samen met hyperglides voor mijn MX518. Ben benieuwd....

Kun je die hyperglides over de oude plakken of kun je die beter eerst weghalen? (met een mesje ofzo?)
Eerst ff weghalen lijkt me beste, anders komt die muis ook zo hoog te staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

"hoog" ;)

Ik zal wel ff kijken, weghalen lijkt mij ook de beste optie eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Magic666 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:00:
"hoog" ;)

Ik zal wel ff kijken, weghalen lijkt mij ook de beste optie eigelijk.
Ja weet niet welke je hebt, maar ik had van die 0.2mm dikke dingen, en dan komt die muis toch aardig "hoog" te staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

geen idee welke.... op de website (http://www.padz.nl/index....o&cPath=15&products_id=74) staat de dikte niet vermeld..

Kijk wel ff als ze binnen komen, lees hier en daar de muis raar kan doen als die te hoog komt te staan

• blix
nieuws: Microsoft werkte samen met Razer aan gamersmuis

Remake van de Intelli Explorer 3.0 _/-\o_ Kan ik eindelijk weer een 3.0 halen zonder er € 70 voor neer te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe muismat te gaan kopen, dit omdat ik niet tevreden ben over mijn Everglide Titan plus mijn blauwe Razer Copperhead. De muis schiet regelmatig weg bij het gamen als ik draai, erg irritant.

Dus bij deze zou ik graag jullie ervaringen willen horen wat betreft een goede combinatie met de Copperhead. Mijn sens staat altijd laag, dus het liefst heb ik een zo groot mogelijke muismat. Het liefst ook nog eens een zachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een Corepad Magna in combinatie met een Logitech G5 SE. (zoals hierboven ook nog ergens staat :) ) Deze combo bevalt mij uitstekend. Ik heb er speciale Corepad voetjes bij gekocht maar deze nog niet geprobeerd... De standaard G5 voetjes voldoen nu prima.

De Corepad Magna is van onbreekbaar glas. Hij glijdt erg lekker en is ook zeer groot! Hij ligt erg stevig, je hoeft dus niet bang te zijn dat je hem per ongeluk verplaatst. Dit is echter ook het enige nadeel: als je eventjes aan de kant wil leggen om te typen o.i.d. moet je hem echt oppakken om hem te verplaatsen. Schuiven gaat gewoon bijna niet! Een ander nadeel is dat hij ook makkelijk vies wordt... het lijkt wel een magneet voor stof en vuil. Maar met een doekje/sponsje heb je dat er zo weer af :>

Maar al met al ben ik wel erg tevreden over de mat. Hij werkt gewoon erg lekker!

Ik neem aan dat de copperhead icm de Corepad gewoon goed werkt. Anders kun je er altijd speciale voetjes bij kopen. Misschien mensen met ervaringen?
Misschien lijkt het glas je wel helemaal niets, maar hij is het overwegen wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb me maar een Steelpad QcK besteld, want ik kreeg de irritaties van me Steelpad 4D...
er zit steeds rotzooi tussen de muis en de steelpad en dat geeft een schurend gevoel bij die 4d, bij stof heb je dit minder volgens mij...ik vind stof sowieso fijner, dat geeft toch minder wrijving

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb pas geleden een razer copperhead gekocht .
Maar deze werkt helemaal niet goed op mijn Qpad Lowsense.
Ik speel dus ook met lage sens.

Heeft iemand ervaringen met de Razer copperhead met de volgende muismatten:
Steelpad 5L
Steelpad Qck(+)
Qpad|CT white
Razer mantis speed

laat het me even weten aangezien ik echt een nieuwe pad moet kopen die 100 % goed functioneerd met een laser muis :?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dreameater schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:43:
Ik heb pas geleden een razer copperhead gekocht .
Maar deze werkt helemaal niet goed op mijn Qpad Lowsense.
Ik speel dus ook met lage sens.

Steelpad 5L
Steelpad Qck(+)
Qpad|CT white
Razer mantis speed

laat het me even weten aangezien ik echt een nieuwe pad moet kopen die 100 % goed functioneerd met een laser muis :?
Als je even naar boven scrollt dan zie je een aantal reacties van mij.

In het kort:
Ik heb een G7 die zou qua laser vergelijkbaar moeten zijn met een Copperhead.
Hiervoor had ik de oude Qpad die beviel me goed maar niet optimaal met de G7. Sinds een paar weken heb ik de Qpad CT white 1.5mm en deze is duidelijk beter qua tracking met de G7.

Wellicht kun je hier wat mee.

PC Specs

• nero355

nero355

dreameater schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:43:
Razer mantis speed
:w Eigenaar van deze combo hier !!

Werkt perfect, maar door mijn o zo fijne handjes die erop los zweten heb ik hele vage vlekken erop :/
Dat ligt dus aan mij ;)

• DonMetal
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb sinds kort de combinatie Logitech MX518 en een Corepad Eyepad XL, eerst met de standaard voetjes en toen op aanraden van een clanmember Speed-Tape gehaald, en nu is het zelfs nog beter als het was, als je een RX300 in combinatie met gele schilderstape (jaja werkt goed) gewend bent is dit een hele verbetering en ik ben direct met grote sprongen vooruit gegaan (Call of Duty 2 /spam: 81.17.42.106:28960)

Joejoe!

Verwijderd

/me heeft een Razer Diamondback en een Steelpad 4D

Gebruik de ruwe kant van de 4D en werkt heerlijk, niet te duur en imo doet de Diamondback niet onder aan de G5/G7's terwijl de Diamondback toch een stuk goedkoper is

• blix
Help!!!! schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

Als je even naar boven scrollt dan zie je een aantal reacties van mij.

In het kort:
Ik heb een G7 die zou qua laser vergelijkbaar moeten zijn met een Copperhead.
Hiervoor had ik de oude Qpad die beviel me goed maar niet optimaal met de G7. Sinds een paar weken heb ik de Qpad CT white 1.5mm en deze is duidelijk beter qua tracking met de G7.

Wellicht kun je hier wat mee.
Lowsense of Highsense gamer?
nero355 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:09:
[...]

:w Eigenaar van deze combo hier !!

Werkt perfect, maar door mijn o zo fijne handjes die erop los zweten heb ik hele vage vlekken erop :/
Dat ligt dus aan mij ;)
Ja dat zou wel mooi zijn, muis die niet op zijn eigen muismat werkt :D

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

blix schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:39:
[...]

Lowsense of Highsense gamer?
uhhh

In logitech setpoint bij Mouse movement staat:
Pointerspeed= in het midden
Acceleration=none

In logitech setpoint bij Mouse Advanced Game Settings staat:

2000 & 1450 & 900 DPI.

Ik speel altijd op 2000 en soms 1450.

De mat zelf is de grootste uitvoering

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teune
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 16:51

Teune

oeoeoeoe

Ik gebruikte voorheen een Corepad Magna (Safety Glass) met een MX518. Maar ivm met bijv zweet handen is de Corepad te stroef en de wrijving niet steeds hetzelfde, vooral met die hittegolf van laatst kon ik daar niet om heen.

Gebruik een G7 LAN Edition icm Corepad Eyepad XL (Stof) die je ook gewoon kun schoonmaken met zeep en water. Bevalt me tot nu toe goed en wordt niet snel vies of stroef. En geen draadje meer aan de muis ideaal, irriteerde me daar zo aan. Mis alleen die 2e knop aan de zijkant, daar had ik standaard in CS een flashbang op staan en de andere button voor Last Used Weapon.

En het viel me op dat de gewone G7 gladde zijkanten (rubber gedeelte) heeft en die van mij heeft een beetje stroef profiel aan de zijkanten voor meer grip. En dat je de Y-as en X-as kunt aanpassen is helemaal relaxed. Y-as heb ik op 800dpi en X-as op 2000dpi, windows muissetting in het midden en geen acceleration aan, vet veel headdies met CSS. En speel op een aardig hoge sense in CSS op sense 10, 1cm opzij en ik ben 180 graden gedraaid.

[ Voor 56% gewijzigd door Teune op 10-10-2006 20:10 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.