Na al die negatieve geluiden wil ik toch ook even wat positiefs laten horen. Voor de testfase van GoT heb ik als Abonnee mijn banners weer op Weergeven gezet, gewoon om te zien waar iedereen het over heeft, en om te kijken of de banners mij nog iets kunnen bieden.
Tot op heden hebben de banners mij nog niet echt iets kunnen aanrijken wat ik interessant vond, maar ik zat dan ook vooral in dit topique
Verder wil ik allereerst kwijt dat ik dit een zeer positieve ontwikkeling vind. Even afgezien van alle meescrollende-rants is Google Adsense toch wel veel fijner dan alle andere vormen van ads, al is het maar vanwege de tekstuele vorm ervan. Al dat geneuzel over privacy kan echt recht de prullenbak in, want zoals JHS ook al terecht aanstipte is Google écht niet geïnteresseerd in het surf gedrag van 1 specifieke persoon
Dan toch maar over de meescrollende balk: toevallig heb ik mijn layout op gecentreerd staan, dus ik heb geen last van. Ik kan me er echter iets bij voorstellen, alleen ik denk dat het gewoon gewenning is. Het is overigens wel een stapje terug in de kwaliteit van de ads, dat ben ik met de rest eens. Maar als je nou eens kijkt naar andere vergelijkbaar grote sites, valt het allemaal best mee. Regelmatig word ik geteisterd door flash ads die over je hele content heen gaan zitten, waarbij je goed moet zoeken naar het kruisje. Dit soort troep heb ik nog nooit gezien op GoT want hier heeft met respect voor de gebruikers.
En dat is nog steeds mijn mening
Dit alles is eerst een test, of het over 2 maanden nog steeds meescrolled is maar de vraag. Als het werkt, waarom niet? Op zich is het zelfs wel fijn om advertenties te krijgen die daadwerkelijk te maken hebben met wat je aan het bekijken bent. Ik denk zelfs dat afgezien van mensen die op de banners klikken om GoT te helpen, er zelfs veel mensen zullen zijn die op de banner klikken omdat wat daar staat interessant voor ze is.
Oeh dit is toch wel een ietwat lange GoT-fanboi post geworden
Anyways, ga zo door GoT en test er maar op los
Het is duidelijk dat jullie wel wat met de input doen voor mij. Anders hadden we allang die over-de-content-heen-plakkende-flash-ads gehad die men zo haat
Tot op heden hebben de banners mij nog niet echt iets kunnen aanrijken wat ik interessant vond, maar ik zat dan ook vooral in dit topique
Verder wil ik allereerst kwijt dat ik dit een zeer positieve ontwikkeling vind. Even afgezien van alle meescrollende-rants is Google Adsense toch wel veel fijner dan alle andere vormen van ads, al is het maar vanwege de tekstuele vorm ervan. Al dat geneuzel over privacy kan echt recht de prullenbak in, want zoals JHS ook al terecht aanstipte is Google écht niet geïnteresseerd in het surf gedrag van 1 specifieke persoon
Dan toch maar over de meescrollende balk: toevallig heb ik mijn layout op gecentreerd staan, dus ik heb geen last van. Ik kan me er echter iets bij voorstellen, alleen ik denk dat het gewoon gewenning is. Het is overigens wel een stapje terug in de kwaliteit van de ads, dat ben ik met de rest eens. Maar als je nou eens kijkt naar andere vergelijkbaar grote sites, valt het allemaal best mee. Regelmatig word ik geteisterd door flash ads die over je hele content heen gaan zitten, waarbij je goed moet zoeken naar het kruisje. Dit soort troep heb ik nog nooit gezien op GoT want hier heeft met respect voor de gebruikers.
En dat is nog steeds mijn mening
Oeh dit is toch wel een ietwat lange GoT-fanboi post geworden
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana