Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 3. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:47:
[...]

Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1113164 waarin wordt beschreven dat ook Windows XP Home overweg kan met een dual core processor. Alleen als je meerdere fysieke processoren hebt, heb je bijvoorbeeld Windows XP professional nodig.
Ja maar maakt hij er ook gebruik van?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Ja tuurlijk maakt hij er gebruik van, vooral bij programmas zoals autocad en photoshop bijvoorbeeld.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:28:
Ok! Ik zal me even voorstellen : Ik ben Martijn de Ridder, 17 jaar oud ... volg dit topic al een tijdje, ik heb ook een dell inspiron 6400 besteld, bij dell uiteraard :/ . Nu zal ik ook eens even mij specificaties opgeven.

Processor : Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Werkgeheugen : 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Hardeschijf : 60GB (7,200 rpm) Hard Drive
Beeldschrem : 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
Batterij : 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

EUR : 983,45 incl btw en verzendkosten.

Ik heb zelf deze laptop gekocht, omdat vele reacties van jullie goed waren, de laptop goed geprijsd is en omdat ik deze denk ik wel nodig heb. Ik ga er vooral php op scripten, met msn, internet en muziek ernaast. Ook spelletjes komen erop zoals Red Alert 2, Anno 1602 kleine games dus.

Zelf heb ik de laptop besteld op 27 juni (dinsdag) en is hij vandaag 30 juni (vrijdag) verstuurd. Ik hoop hem snel binnen te krijgen.

Nu heb ik 1 vraag : Waarom zit die Intel Core Duo processor in me laptop? Ik hoorde op school dat windows xp geen eens core duo ondersteund?
Geloof niet alles wat ze zeggen op school. XP steunt dual-core. Anders was het nogal belachelijk om 2 cores in een pc te stoppen als er totaal geen ondersteuning voor was. Intel/AMD zullen pas iets uitbrengen als ook Microsoft het ondersteunt. Ze zijn nogal vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik al, vond het al zo raar ... nuja ik vind het niet erg dat ze vriendjes zijn. Hoop dat ik een lekkere config heb...

Half-Offtopic :

Mijn bestelling is via die Dell site op fase 5 "Verzonden". Helaas als ik op UPS klik, vind hij niks. hadden jullie dit ook ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:11:
Dacht ik al, vond het al zo raar ... nuja ik vind het niet erg dat ze vriendjes zijn. Hoop dat ik een lekkere config heb...

Half-Offtopic :

Mijn bestelling is via die Dell site op fase 5 "Verzonden". Helaas als ik op UPS klik, vind hij niks. hadden jullie dit ook ?
In de TS staat een beschrijving van hoe je je pakket kunt traceren op de UPS site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:56:
[...]

Je moet je landinstellingen op Nederlands/Dutch zetten. Deze staat default op English (United States).

Control Panel --> Regional and Language Options
Op tabblad "Regional Options" bij "Standards and Formats", Dutch (Netherlands) selecteren.

Je kan nu gewoon met <rechteralt> + <5>, het euro-teken tevoorschijn toveren.

Suc6.
Klopt, hij doet het, lag dus aan de instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey.... hoe lastig.... ze hebben de setup van de 6400 veranderd NO6645 is nu N07645... hij is precies slechter geworden en 400 euro duurder... what gives :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan je dus uit België via nederlandse site bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verdomme, een weekie op vakantie en de hele boel is compleet anders. Ik wil gewoon een T2300/T2400.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn laptop ontvangen. Alleen wanneer ik erachter werk, dan zie ik wat licht vanaf beneden naar boven "vloeien". Het licht lijkt alsof het lekt. Is dit normaal?

Processor : Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Werkgeheugen : 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Hardeschijf : 60GB (7,200 rpm) Hard Drive
Beeldschrem : 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
Batterij : 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery
Videokaart: Ati Radeon Mobility X1400 (256 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om Vista met office 2007 erop te gaan zetten maar ik wil daarna wel weer Sonic en Power DVD erop hebben. Ik heb helaas geen 1 extra cd meer los gekregen.

Kan 1 van de gelukkigen die wel cd's heeft de images misschien even ergens neer zetten? Ik denk dat je daar een hoop mensen een groot plezier mee doet en bovendien is het gewoon legaal aangezien we toch recht hebben op die software.

Heeft er al iemand ervaring met Vista en de 6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me nu kunnen zeggen of belgen ook op dell.nl kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:30:
Zou iemand me nu kunnen zeggen of belgen ook op dell.nl kunnen kopen?
Dat kan. :P

www.google.com en kies onderin Belgie als land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben sommige mensen met een inspiron 6400 last van een beeldscherm dat losjes zit want als ik mijn laptop openklap dan wiebelt het beeldscherm een beetje

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24
Heeft er iemand de Dell Media Experience software??
Deze is niet geleverd bij mijn laptop en ik heb al een nieuwe installatie gedaan van XP :(

De support van Dell is nou ook niet echt snel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:01:
Hebben sommige mensen met een inspiron 6400 last van een beeldscherm dat losjes zit want als ik mijn laptop openklap dan wiebelt het beeldscherm een beetje

alvast bedankt
Heb zelf een 6400 met TrueLife: geen losse schermen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iglodavinci schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:17:
[...]

Heb zelf een 6400 met TrueLife: geen losse schermen oid
Ik heb ook een truelife scherm maar als ik mijn scherm in een bepaalde stand zet dan kan ik hem bewegen zonder moeite te doen, en als ik die strip met het aan knopje eraf haal en ik beweeg hem een beetje dan wiebeltje het linker blokje waarmee het scherm aan de laptop zelf vast zit en het rechter blokje wiebelt niet, ik heb het schroefje al strakker gedraaid maar het helpt niet, dus ik ga ze morgen maar eens bellen en dan hopen dat ze het kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er veel mensen hier last van light leakage? Ik zit nu achter mijn laptop en ik zie dat het best veel is. Ik ben van plan om Dell s'middags op te bellen en vragen hoe het allemaal in elkaar zit?

Heeft iemand hier al eens eerder contact opgenomen met Dell over dit probleem? Kunt u dan vertellen hoe dat allemaal in z'n werk ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Misschien leuk voor de SP, een lijstje met verschillende reviews:

http://www.ciblant.com/product_reviews.php?productId=421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
he3763 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:06:
Misschien leuk voor de SP, een lijstje met verschillende reviews:

http://www.ciblant.com/product_reviews.php?productId=421
In hoeverre is een E1505 gelijk aan een 6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Neok_ schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:19:
[...]

In hoeverre is een E1505 gelijk aan een 6400?
Voor zover ik weet volledig identiek. Het is alleen het typenummer dat gebruikt wordt voor bepaalde lokaties (bijvoorbeeld de US volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik heb de 6400 nu al twee maanden in mijn bezit en hij bevalt me nog steeds prima. Afwerking en stevigheid zijn prima, prestaties en batterij (9 cell) heel goed.

Nu had ik een klein vraagje; als ik een back up neem van mijn DVD's vind ik het onnodig dat mijn scherm heel de tijd blijft aanstaan tijdens het rippen dus is het niet mogelijk het scherm af te zetten terwijl de laptop blijft draaien?

Met vriendelijke groeten,

Kappen
:*)
http://www.nieuwsgroep-fotografie.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Kappen schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:20:

Nu had ik een klein vraagje; als ik een back up neem van mijn DVD's vind ik het onnodig dat mijn scherm heel de tijd blijft aanstaan tijdens het rippen dus is het niet mogelijk het scherm af te zetten terwijl de laptop blijft draaien?
Kun je niet gewoon overschakelen naar de externe video uitgang om het laptop scherm uit te schakelen? <Fn><F8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Misschien interessant:

Ik las op het notebookforum dat er een issue is dat het batterij verbruik te hoog is bij een dual core op windows XP in combinatie met gebruik van USB.

Het artikel:
http://www.tgdaily.com/20...covers_power_drain_issue/

Er is inmiddels ook een patch voor van Microsoft:
http://support.microsoft.com/?kbid=918005

En tenslotte de test dat het inderdaad werkt:
http://www.tgdaily.com/20...rosoft_power_drain_patch/

Ik heb zelf nog niet echt uitgebreid naar de batterijduur gekeken, maar het kan waarschijnlijk geen kwaad om die patch te gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door he3763 op 04-07-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
Nu ik hier iets zie staan over scherm uitschakelen:
Ik had laatst dat ik dat ding op batterij even wat liet rekenen, maar na een paar minuten gaat dan het scherm uit volgens de power settings. Allemaal leuk en aardig, maar dat scherm ging dus niet meer aan! Fn F8 ook geprobeerd, maar leverde ook niets op.

Weet iemand hoe je het scherm weer aan krijgt in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
IntToStr schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:55:
Nu ik hier iets zie staan over scherm uitschakelen:
Ik had laatst dat ik dat ding op batterij even wat liet rekenen, maar na een paar minuten gaat dan het scherm uit volgens de power settings. Allemaal leuk en aardig, maar dat scherm ging dus niet meer aan! Fn F8 ook geprobeerd, maar leverde ook niets op.

Weet iemand hoe je het scherm weer aan krijgt in zo'n geval?
Gewoon de power button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
he3763 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:49:
[...]

Kun je niet gewoon overschakelen naar de externe video uitgang om het laptop scherm uit te schakelen? <Fn><F8>
<Fn><F8> combinatie geprobeerd, maar hier gebeurt niks, scherm schakelt niet uit! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Kappen schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:20:
Ik heb de 6400 nu al twee maanden in mijn bezit en hij bevalt me nog steeds prima. Afwerking en stevigheid zijn prima, prestaties en batterij (9 cell) heel goed.

Met vriendelijke groeten,

Kappen
:*)
http://www.nieuwsgroep-fotografie.be
Uiteraard kan dat, dat is wel erg basic.. Kan vanaf windows 3.11 volgens mij al.. Dat doe je gewoon bij je schermopties.. Verder is reclame en dergelijk (ofwel spam) niet echt gewenst hier.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"schermopties" :? Energiebeheer ja...

Als het scherm niet terug aangaat, kun je het scherm dichtklappen en terug open. Dat zou moeten werken (ev. instellen dat de laptop niet in stand-by gaat als je dat doet).

'Blind' de resolutie veranderen helpt ook meestal (b.v. win+r cmd <enter> <alt-enter> exit <enter>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:55:Weet iemand hoe je het scherm weer aan krijgt in zo'n geval?
Gewoon laptop ff open en dicht klappen, bekende bug in deze laptop.
Bug 2, het scherm blijft meestal gewoon aanstaan wanneer je de laptop dicht klapt(tenzij je hem in standby laat gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere Inspiron gebruikers vandaag telefonisch benaderd door DELL ? Bij de aankoop had ik gekozen voor de 1 jaar collect & return service. Ze hebben nu een actie: om alsnog voor ca 117 euro(?) het 3 jaar service pakket (basis) af te sluiten. (1 jaar service pakket is ca 285 euro minder prijs t.o.v. het 3 jaar service pakket (basis))

Misschien is het nuttige info voor de mensen die op het punt staan om een (Inspiron) laptop aan te schaffen met het 3 jaar service pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:12:
Zijn er meerdere Inspiron gebruikers vandaag telefonisch benaderd door DELL ? Bij de aankoop had ik gekozen voor de 1 jaar collect & return service. Ze hebben nu een actie: om alsnog voor ca 117 euro(?) het 3 jaar service pakket (basis) af te sluiten. (1 jaar service pakket is ca 285 euro minder prijs t.o.v. het 3 jaar service pakket (basis))

Misschien is het nuttige info voor de mensen die op het punt staan om een (Inspiron) laptop aan te schaffen met het 3 jaar service pakket.
Ik ben ook benaderd vorige week vrijdag.
Ze zullen mailen, maar die mail heb ik nog niet ontvangen.

Ik ben benieuwd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:12:

Wanneer heb jij je laptop aangeschaft? Zelf heb ik hem 31 mei gekocht, maar ben nog niet benadert door Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:49:
[...]
Bug 2, het scherm blijft meestal gewoon aanstaan wanneer je de laptop dicht klapt(tenzij je hem in standby laat gaan)
Die heb ik nog niet gehad. Maar ik vermoed eigenlijk dat het een driverprobleem/bug is.

Als je het scherm dichtklapt, wordt het lcd scherm trouwens afgekoppeld: als je bv. een externe monitor hebt aangesloten, en je klapt het scherm dicht, dan 'verdwijnt' het lcd paneel en wordt de externe monitor het primair beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

ik kwam deze waardebon / kortingsbon tegen op www.kieskeurig.nl als reclame. misschien heeft iemand er nog wat aan.
W8JTBGX$337XWJ
5% korting

[ Voor 3% gewijzigd door Xe0n op 04-07-2006 21:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iglodavinci schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:25:
[...]
Wanneer heb jij je laptop aangeschaft? Zelf heb ik hem 31 mei gekocht, maar ben nog niet benadert door Dell.
Ik had 8 mei de bestelling de deur uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom loopt mijn proc meestal @ " 997mhz" inplaats van "2.0ghz" ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:41:
Waarom loopt mijn proc meestal @ " 997mhz" inplaats van "2.0ghz" ?!
Is het niet zo dat wanneer hij meer nodig heeft dat ook gaat gebruiken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:46:
[...]

Is het niet zo dat wanneer hij meer nodig heeft dat ook gaat gebruiken...?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Hier voor kijk je best eens naar de wondermooie technologie speedstep.

Als je computer niets doet of weinig doet dan werkt de cpu op een lagere frequetie en verbrikt zo veel minder stroom.
Ga je je processor maximaal belasten dan gaat die aan 100% werken ( 2GHz) en ook maximaal verbruiken

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moser schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:03:
Hier voor kijk je best eens naar de wondermooie technologie speedstep.

Als je computer niets doet of weinig doet dan werkt de cpu op een lagere frequetie en verbrikt zo veel minder stroom.
Ga je je processor maximaal belasten dan gaat die aan 100% werken ( 2GHz) en ook maximaal verbruiken
Dat is zeker mooie technologie.

Alleen gebruik ik de laptop op het netstroom als desktop vervanger, dus kan hij net zo goed de heletijd @ max performance draaien toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:36:
[...]

Dat is zeker mooie technologie.

Alleen gebruik ik de laptop op het netstroom als desktop vervanger, dus kan hij net zo goed de heletijd @ max performance draaien toch?
Speedstep
er is een programma speedswitchxp waarmee je de snelheid kan instellen

[ Voor 12% gewijzigd door moser op 05-07-2006 07:56 ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ik ben afgelopen maandag ook door Dell benaderd over de aanbieding m.b.t. garantie. Als ik het goed verstaan had was deze nu 170 EUR (ik zag hier 117 staan, dit zou ook goed kunnen).
Dit is echter alleen uitbreiding van je hardwaregarantie (toch?). Ik had vorige week al een aanvraagformulier naar Mahe opgestuurd voor 3 jarige verzekering en garantie voor 139 EUR. (dan ben je dus ook gedekt als er wat over je laptop valt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik mijn 6400 binnen, en ben er erg tevreden over. Draait als een zonnetje. Heb wel even Mc Affee eraf gehaald en met msconfig wat onzinnige startups van software uitgeschakeld. Scheelt een hoop tijd bij opstarten. Nu wil ik proberen of ik het voltage kan verlagen met behulp van de Rightmark tool. Ik heb heel wat dingen geprobeerd, maar elke keer wordt de divider ook verlaagd. Kan iemand mij vertellen wat voor instellingen ik moet maken om de multiplier op 11 te laten staan en de spanning te verlagen? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik vrees dat ik de Inspirion 6400 af moet laten vallen. De afgeslankte processors vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook verder kijken om dezelfde reden. Jammer, want het was een leuke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:35:
Ik vrees dat ik de Inspirion 6400 af moet laten vallen. De afgeslankte processors vind ik niks.
Zo erg verschilt een 2250 toch niet van een 2300?

Momenteel voor €1.145,36 (inclusief btw/verzending)
Duo Core T2250
1024mb ram (2x 512)
Radeon X1400
60GB 7,200 rpm
1680x1050 TrueLife TFT
Bluetooth
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
(downgrade) 1 Jaar Collect & Return service
Dit in combo met 5% kortingscoupon (W8JTBGX$337XWJ) , en de aanbieding bij Dell momenteel (gratis dubbel geheugen, 80 euro korting)

[ Voor 49% gewijzigd door Neok_ op 06-07-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm, nouwja ik heb me laptop dus ook al 2 dagen binnen, bevalt me heerlijk ... Dell + Ups heeft er 5 werkdagen over gedaan. Alles werkt perfect geen dooie pixels etc etc.

Wie willen er foto'tjes zien ^^?

http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0194.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0195.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0196.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0197.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0198.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0199.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0200.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0201.JPG
http://www.webmuur.nl/Martijn/DSCF0202.JPG

Die glanzing is dus erg als je in de zon zit of ergens anders met natuurlijk licht. Voor de rest is Truelife UBER!!! ( je moet er ff 10 min aan wennen )

Wel heb ik 1 vraag, me hardeschrijf word wel best erg heet ... is dit noormaal of wat?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
Neok_ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:13:
[...]
Zo erg verschilt een 2250 toch niet van een 2300?

Momenteel voor €1.145,36 (inclusief btw/verzending)
[...]

Dit in combo met 5% kortingscoupon (W8JTBGX$337XWJ) , en de aanbieding bij Dell momenteel (gratis dubbel geheugen, 80 euro korting)
vul als e-value code *-N07643 (* mag van alles zijn :P) in en je krijgt 200 euro korting en dan heb je dezelfde specs, maar dan ook nog een 80 gig 7200 rpm schijfje. Op die manier kom ik uit op €1.054,70 inclusief btw, verzending & kortingscoupon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hey, ik heb al een tijdje gepost in dit topic en heb 21 juni mijn laptop besteld, en 4 juli gekregen. Nu even mijn ervaringen:

Echt een fijne laptop, doet 5.5 uur als je een beetje zuinig bent (met 9 cell accu), redelijk snel en aardig mooi uiterlijk. Alleen de installatie is prut. Ik heb een Engelse versie van Windows XP Professional SP2 besteld, met cd, maar heb de versie zonder cd gekregen 8)7 8)7 . Dit vind ik wel errug jammer, maar het was een voorwaarde dus ben bezig om het toch voor mekaar te krijgen.

Ik heb nu een probleem, namelijk het herinstalleren van mijn laptop. Ik heb een productcode op mijn systeem staan maar die wordt niet geaccepteerd door mijn windows XP Pro SP2 corporate cd, ik heb met nlite al een andere versie gemaakt waarin ik in setupp.ini een OEM versie krijg, maar die accepteerd de key ook niet. Wat moet ik nu doen, want mijn installatie is behoorlijk brak en ik heb geen zin om een illegale windows te installeren, ik heb em namelijk legaal (en duur) gekocht.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Hoe houd de videokaart (RADEON® X1400) zich eigenlijk met de spelletjes.

Ik wil er ook graag wat games op spellen.
Voornamelijk strategische games C&C, Civilization 3 en 4
en af en toe een schietspel.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
@Jeroentaverne
Technattic schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:33:
Ik mijn 6400 binnen, en ben er erg tevreden over. Draait als een zonnetje. Heb wel even Mc Affee eraf gehaald en met msconfig wat onzinnige startups van software uitgeschakeld. Scheelt een hoop tijd bij opstarten. Nu wil ik proberen of ik het voltage kan verlagen met behulp van de Rightmark tool. Ik heb heel wat dingen geprobeerd, maar elke keer wordt de divider ook verlaagd. Kan iemand mij vertellen wat voor instellingen ik moet maken om de multiplier op 11 te laten staan en de spanning te verlagen? Bedankt alvast.
Zou je mij willen vertellen welke dingen je precies uit de opstartlijst hebt gehaald zonder dat dit problemen opleverde? ik wil dit ook graag doen, maar ben bang dat ik precies het verkeerde eruit haal. Ik heb waarschijnlijk dezelfde opstartlijst als jij, zoniet hij staat een paar pagina's terug in dit forum.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

Remco20 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:22:
[...]

vul als e-value code *-N07643 (* mag van alles zijn :P) in en je krijgt 200 euro korting en dan heb je dezelfde specs, maar dan ook nog een 80 gig 7200 rpm schijfje. Op die manier kom ik uit op €1.054,70 inclusief btw, verzending & kortingscoupon
Ik ben wel benieuwd hoe jij die 200 euro korting voor elkaar hebt gekregen. Dat is (volgens de actievoorwaarden) alleen bij een Dimension 9150, dus een desktop pc.

Ik wil die 200 euro korting ook wel! :9 Maar ik hoef niet per ce zo'n duurdere processor, en zo'n dure videokaart is voor mij al helemaal niet nodig...

Eigenlijk zoek ik gewoon zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Duo Core T2050
1024mb ram (2x 512)
DVD-brander
Intel® Media Accelerator 950
60GB 7,200 rpm
XGA 1280x800 met TrueLife&#8482;
Resource CD

Ik krijg het niet goedkoper dan: € 902,31 incl. verzend en 5% korting.

[ Voor 24% gewijzigd door My op 06-07-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
My schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:07:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jij die 200 euro korting voor elkaar hebt gekregen. Dat is (volgens de actievoorwaarden) alleen bij een Dimension 9150, dus een desktop pc.

Ik wil die 200 euro korting ook wel! :9 Maar ik hoef niet per ce zo'n duurdere processor, en zo'n dure videokaart is voor mij al helemaal niet nodig...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Duo Core T2050
1024mb ram (2x 512)
DVD-brander
60GB 7,200 rpm
Resource CD

e-value code invullen :P (rechtsbovenin is een linkje wanneer je eenmaal notebooks geselecteerd hebt bij consumenten)
en zie daar, 200 euro eraf :P (en dat is nog ex btw ook :D)

[ Voor 16% gewijzigd door Remco20 op 06-07-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Remco20 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:57:
[...]

e-value code invullen :P (rechtsbovenin is een linkje wanneer je eenmaal notebooks geselecteerd hebt bij consumenten)
Ja, dat begrijp ik, en dan was ook al gelukt, maar dan kan ik niet 'downgraden' naar 'mijn' config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zo manier wille de meeste je fotos niet zien, als ik jou was zal ik ze gauw resize voordat een mod/admin het ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:44:
[...]

Op zo manier wille de meeste je fotos niet zien, als ik jou was zal ik ze gauw resize voordat een mod/admin het ziet ;)
Aangepast naar URL's ..

Wel heb ik 1 vraag, me hardeschrijf word wel best erg heet ... is dit noormaal of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt die ook erg heet, volgens mij komt het puur doorat de hardeschijf niet actief word gekoeld in deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
De 6400 wordt inderdaad heel heet, met deze temperaturen is het gewoon niet te doen om de laptop op de schoot te houden voor langer dan een half uur. Hopelijk kan dat geen kwaad voor de laptop want de mijne draait wel enkele uurtjes per dag, ik kan me wel voorstellen dat deze temperaturen op lange termijn een nadeel kunnen betekenen voor de levensduur.... ;(

Kappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
My schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:33:
[...]

Ja, dat begrijp ik, en dan was ook al gelukt, maar dan kan ik niet 'downgraden' naar 'mijn' config.
dacht dat je dezelfde poster was :P Tsjah, dat gaat inderdaad niet lukken met "lage" specs.

[ Voor 7% gewijzigd door Remco20 op 07-07-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
napp schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:44:
Hoe houd de videokaart (RADEON® X1400) zich eigenlijk met de spelletjes.

Ik wil er ook graag wat games op spellen.
Voornamelijk strategische games C&C, Civilization 3 en 4
en af en toe een schietspel.
Nouja, ik kan er gewoon Oblivion mee spelen dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kappen schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:22:
De 6400 wordt inderdaad heel heet, met deze temperaturen is het gewoon niet te doen om de laptop op de schoot te houden voor langer dan een half uur. Hopelijk kan dat geen kwaad voor de laptop want de mijne draait wel enkele uurtjes per dag, ik kan me wel voorstellen dat deze temperaturen op lange termijn een nadeel kunnen betekenen voor de levensduur.... ;(
Met wat geluk brand je hele laptop af net voordat je gerantie verloopt :+
Als je een 8cm ventilator onder de laptop plaats dan kan je hem met gerust 24 uur laten draaien met dit weer. Alleen over de hradeschijf heb ik het gevoel dat die niet zo lang zal meegaan bij mij, maarja zolang het binne de gerantie gebeurt is het niet zo ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Duo Core T2050
1024mb ram (2x 512)
DVD-brander
60GB 7,200 rpm
Resource CD

Voor 30 euro meer heb je een T2250, X1400 en 80GB 5400 rpm (incl btw, verzending en korting). Maar ja, zo probeert Dell je voortdurend te verleiden tot net iets meer uitgeven dan je eigenlijk nodig hebt. Ik wacht nog even met bestellen tot ze dit weekend de verzendkosten gratis geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:58:
[...]

Voor 30 euro meer heb je een T2250, X1400 en 80GB 5400 rpm (incl btw, verzending en korting). Maar ja, zo probeert Dell je voortdurend te verleiden tot net iets meer uitgeven dan je eigenlijk nodig hebt. Ik wacht nog even met bestellen tot ze dit weekend de verzendkosten gratis geven.
In dit geval vind ik het die 30 euro meer dan waard, alleen voor de graka alleen al :)
Alleen moet je hem nog upgraden als je perse een 7200rpm HD wil.
Remco20 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:57:
[...]

Goeie tip :*) Mn vingers jeuken om hem te bestellen, maar ik gok er maar op dat ie over 1,5 maand goedkoper is.
Heeft iemand een benchmark met het verschil tussen de 2250 en de 2300?

[ Voor 31% gewijzigd door Neok_ op 07-07-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Duo Core T2050
1024mb ram (2x 512)
DVD-brander
60GB 7,200 rpm
Resource CD

Ik had deze (weliswaar met 512MB en 5400) voor 722 euro vorige week (gratis verzendkosten). Wel via EPP (partner personeelskorting). Scheelt altijd weer 7% extra. En het verschil met een T2300 die mijn moeder heeft is echt niet te merken. Ik vind het prima laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
Zeg daar schiet me in eens wat te binnen, zit er eigenlijk wel een webcam en microfoon op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
napp schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:55:
Zeg daar schiet me in eens wat te binnen, zit er eigenlijk wel een webcam en microfoon op deze laptop.
Webcam iig niet, microfoon denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Geen webcam en alleen een microfoon input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcam is toch ook te verkrijgen in een usb versie, die kan je er dan toch gewoon op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, de weekendactie voor consumenten is een harde schijf upgrade. Daar heb ik niks aan. Maar weer wachten dus. Of toch een Acer Aspire? Keuzes, keuzes... Welke Acer Aspire vinden jullie het beste alternatief voor een Dell Inspiron 6400 van rond de 900 euro?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
jealma schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:00:
Hey, ik heb al een tijdje gepost in dit topic en heb 21 juni mijn laptop besteld, en 4 juli gekregen. Nu even mijn ervaringen:

Echt een fijne laptop, doet 5.5 uur als je een beetje zuinig bent (met 9 cell accu), redelijk snel en aardig mooi uiterlijk. Alleen de installatie is prut. Ik heb een Engelse versie van Windows XP Professional SP2 besteld, met cd, maar heb de versie zonder cd gekregen 8)7 8)7 . Dit vind ik wel errug jammer, maar het was een voorwaarde dus ben bezig om het toch voor mekaar te krijgen.

Ik heb nu een probleem, namelijk het herinstalleren van mijn laptop. Ik heb een productcode op mijn systeem staan maar die wordt niet geaccepteerd door mijn windows XP Pro SP2 corporate cd, ik heb met nlite al een andere versie gemaakt waarin ik in setupp.ini een OEM versie krijg, maar die accepteerd de key ook niet. Wat moet ik nu doen, want mijn installatie is behoorlijk brak en ik heb geen zin om een illegale windows te installeren, ik heb em namelijk legaal (en duur) gekocht.
Ik quote mezelf nog maar een keer, want ik wil toch graag windows opnieuw installeren op mijn inspiron 6400 en de originele key werkt op geen enkele windows cd bij mij, mensen die het wel voormekaar hebben gekregen even uitleggen aub?? _/-\o_ _/-\o_

C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bellen en let zolang zeuren dat je de dcrom krijgt, je hebt er gewoon echt op. Anders moet je gaan dreigen om naar de consumenten bond te stappen of de laptop terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeuren helpt echt inderdaad. Lukt het niet bij de ene, dan gewoon vriendelijke de hoorn neerleggen en opnieuw bellen. Eventueel naar de teammanager vragen, namen en tijden opschrijven, die namen en tijden ook noemen wanneer je opnieuw belt, als ze je terugbellen vragen naar een tijd, 5 minuten na het verstrijken van die tijd opnieuw bellen. Maar altijd vriendelijk en welwillend blijven. Op een gegeven moment wordt je dan zo duur voor Dell door dat gebel dat het goedkoper voor ze is om je dat cdtje op te sturen. En je hebt er idd ook gewoon recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:58:
[...]

Heb jij een e-value code voor mij, want als ik dit doe kom ik op een totaalprijs van 1.073,07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:59:
[...]

Heb jij een e-value code voor mij, want als ik dit doe kom ik op een totaalprijs van 1.073,07.
X-N07642 invullen in het consumentendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Wat ik alleen zo jammer vindt is dat wanneer je alles geinstalleerd wil hebben (Dell drivers, Omega, MSN Messenger, Whatpulse enz) je dan weer 330mb aan werkgeheugen kwijt bent. Op mijn vorige computer met xp was ik gewoon in idle stand veel minder kwijt.

Is dat bij jullie ook zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, zit er nu in zo ongeveer alle standaard 6400 configs een T2250... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 08:53
Ik heb in tegenstelling tot een aantal anderen hier het idee dat het dit weekend juist voordelig is te bestellen?
Volg dit topic al een tijdje en ben van plan uiterlijk eind augustus deze laptop aan te schaffen, maar twijfel nu toch hard om het niet morgen al te doen. (aangezien de hd upgrade alleen dit weekend telt en niet tot woensdag).

Het zou mij gaan om deze config:
T2500
Win XP Pro incl cd
2048 mb (2x1024)
256 X1400
100 GB 7200 rpm
1 jaar collect & return service
9-cell batterij (+ een extra)
bluetooth
15.4" SXGA+ TrueLife scherm

Inclusief verzendkosten kom ik uit op 1469.15€.
(excl btw en incl de 5%kortingscoupon. btw is niet van belang ivm bedrijf.)

Is dit werkelijk een goede prijs of wacht ik beter nog even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
_pix schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:25:
Ik heb in tegenstelling tot een aantal anderen hier het idee dat het dit weekend juist voordelig is te bestellen?
Volg dit topic al een tijdje en ben van plan uiterlijk eind augustus deze laptop aan te schaffen, maar twijfel nu toch hard om het niet morgen al te doen. (aangezien de hd upgrade alleen dit weekend telt en niet tot woensdag).

Het zou mij gaan om deze config:
T2500
Win XP Pro incl cd
2048 mb (2x1024)
256 X1400
100 GB 7200 rpm
1 jaar collect & return service
9-cell batterij (+ een extra)
bluetooth
15.4" SXGA+ TrueLife scherm

Inclusief verzendkosten kom ik uit op 1469.15€.
(excl btw en incl de 5%kortingscoupon. btw is niet van belang ivm bedrijf.)

Is dit werkelijk een goede prijs of wacht ik beter nog even?
Ik volg het nu ook al 3 weekjes ofzo, en 3 weken geleden was er een betere aanbieding :P in de zin van 50 euro verschil ofzo. Ik wacht wel lekker tot de nieuwe processoren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
XElD schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:15:
[...]

Nouja, ik kan er gewoon Oblivion mee spelen dus dat zit wel goed.
Dat is toch de The Elder Scrolls IV: Oblivion die je bedoeld mooi zo.

WIe heeft er trouwens WOW (World Of Warcraft) draaiend op de laptop dit is vermoedelijk het zwaarste spel die ik hier op ga draaien.

Als hij dit niet goed draaid dan ga ik voor inspiron 9400 met 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS aan bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 08:53
Remco20 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:52:
[...]

Ik volg het nu ook al 3 weekjes ofzo, en 3 weken geleden was er een betere aanbieding :P in de zin van 50 euro verschil ofzo. Ik wacht wel lekker tot de nieuwe processoren komen.
Hm 50 euro is nog te overzien :P

Ben bang dat er volgende week/weken geen actie meer is dat er tegelijk hd en geheugen upgegrade wordt (en nog 100€ extra korting ook), en dan kom je al snel veel hoger uit, zeker met geheugen :x Dat zou ik dan apart halen natuurlijk, zelf 1024 bijprikken, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Even een idee, ik weet niet of het gek is of dat het gewoon een goed idee is:

Mijn hardeschijf in mijn Dell Inspiron 6400 wordt behoorlijk warm en als ik bijvoorbeeld een film kijk of muziek luister, kan de hardeschijf niet uitgaan omdat ie er continue van leest. Ik zoek een programma waarmee ik een ramdrive kan maken onder windows xp en dat die ramdrive verschijnt als een virtuele hardeschijf waar je wat heen kunt kopieren enzo. Als ik dan een film wil kijken (series, meestal stargate enzo, dus bestanden van rond de 350 mb max) dan kopieer je die eerst naar de ramdrive en ga je em kijken van de ramdrive. Met muziek net zo, eerst het album kopieren naar de ramdrive, dan daarvanaf spelen.

De hardeschijf wordt dan (bijna) niet meer gebruikt waardoor je dus veel warmte en energie kunt besparen. Aangezien ik 1024 mb DDR2 667 mhz ram heb en ik meestal 650+ mb vrij heb wil ik daar graag een ramdrive van ~400 mb in maken. Iemand idee voor software die dat kan?

Ik weet in iedergeval dat er een plugin is voor BartPE waarmee standaard een ramdrive wordt gemaakt.

PS: mischien had ik eerst patent aan moeten vragen op het idee alvorens het te uiten 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is heeel vaag....
Omdat mijn laptop zo enorm heet werd heb ik Dell gebeld om te klagen. Besloten is dat de laptop wordt omgeruild en dat ik een nieuwe krijg. Dit alles is twee weken geleden afgesproken. Morgen wordt een nieuwe 6400 op mijn werk gebracht en woensdag komen ze de oude ophalen zodat ik nog wat bestanden kan overzetten. Al met al een goede service.

Nu had ik gisteren het volgende probleem. Toen ik de 6400 aanzette nadat deze twee weken in de kast had gelegen vanwege vakantie werd het scherm na 10 minuten heel erg geel en vlekkerig! Reset helpt niet, ook bios scherm is geel en vlekkerig.
Gelukkig krijk ik morgen een nieuwe....

Specs:
T2400 @ 667
2 X 512 MB @ 667
1280 * 800 truelife
X1400
9 cell accu
5400 rpm 80gb
Bluetooth

Iemand anders last van een geel vlekkerig scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de ervaringen zijn met een 1680x1050 scherm zijn vergeleken met een 1280x800

Is 1680x1050 zoveel beter om er die honderd euro extra voor neer te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Mijn ervaringen met een 1680x1050 scherm zijn overwegend positief. De resolutie is best wel fijn, je kunt ook nog wel wat zien als je in een behoorlijk lichte omgeving ziet, en met truelife zijn de kleuren echt heel mooi. Toch vind ik soms dat je niet lekker met je laptop op schoot kunt zitten. Je krijgt snel de neiging om je hoofd wat naar het scherm toe te buigen als je bv wat aan het lezen bent op internet. De lettertjes zijn namelijk best wel klein. Ik denk dat je nog de reacties van een paar meer mensen door moet lezen, maar dit is dus mijn ervaring. Ik ben er overigens wel blij mee dat ik dit scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
_pix schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:59:
[...]

Hm 50 euro is nog te overzien :P

Ben bang dat er volgende week/weken geen actie meer is dat er tegelijk hd en geheugen upgegrade wordt (en nog 100€ extra korting ook), en dan kom je al snel veel hoger uit, zeker met geheugen :x Dat zou ik dan apart halen natuurlijk, zelf 1024 bijprikken, maar toch..
Ik heb sinds ik dit topic volg (paar weken) al continue het idee dat 'er nu toch zo'n goede prijs is dat ik eigenlijk nu gelijk moet bestellen' :P
Wacht gewoon even op de nieuwe procs, en als je over een maand weer gaat kijken dan kom je binnen een paar weken echt wel weer een gratis dubbel geheugen en/of verzendkosten en/of korting etc. actie tegen. Daar lopen ze continue mee te strooien om de prijs heel exclusief laag te doen lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Ik heb hetzelfde. De aanbiedingen zijn nu best goed, vooral met die 200 euro korting en dubbel geheugen. Ik zal me nog maar even in moeten houden en wachten tot die nieuwe procs uit zijn. Waarna de prijs vast gaat dalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer dan twee weken geleden 2 laptops besteld maar mijn ervaring met Dell is niet al te best en blijkt aardig tijdrovend... :O

Situatieschets:

De volgende laptop is besteld:
Inspiron 6400 Duo Processor T2300E (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
GB geheugen
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
9 cell batterij
60 GB 7200 rpm HDD
ATI X1400 256 MB
gratis speakers+subwoofer
gratis mcafee

prijs: 2 x 1010 euro incl transport dankzij de kortingbon in dit topic _/-\o_

Nu komt echter het verhaal: Ik probeerde door de desbetreffende maandag te bellen (zondag besteld) wat korting af te snoepen omdat ik de speakers + mcafee spul niet wilde.

De DELL mevrouw echter vond dat ik gratis transport moest hebben vanwege een actie die die maandag aangekondigd was (prima! dacht ik, zeur ik ook niet meer over die speakers+Antivirus). Het uiteindelijke bedrag zou 1850 worden. Ze moest echter de order herboeken (annuleren en opnieuw in het 'systeem' zetten).

Na 10 dagen bellen en wachten en zeuren kreeg ik eindelijk een nogal norse marokkaan aan de lijn die mij tot mijn grote schik prima geholpen heeft en mij direct nieuwe betaalgegevens verstuurde. Dezelfde dag kon ik eindelijk het bedrag overmaken en konden mijn laptops geproduceerd/verstuurd worden.

Gister werd het geproduceerd, vandaag verstuurd. Tot zover prima... totdat ik dus op de digitale pakkingsbon keek. Was er slechts 1 geproduceerd en 1 verstuurd...

Nu wederom Dell gebeld en volgens de kerel die ik aan de lijn kreeg klopte er inderdaad iets niet, hij zou terugbellen :o :'( :o

Moraal van het verhaal:
Dingen proberen te wijzigen/korting proberen af te dingen door te bellen kan, sla in ieder geval het dell nummer op in je mobiele telefoon want je hebt hem kennelijk vaak nodig. :+

Ietwat meer ontopic misschien:
Als ik mijn laptops eindelijk ontvang zal ik eens wat 3dmarks draaien om te zien hoe de x1400 nou precies presteerd. Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Na het lezen van reviews begrijp ik dat het over het algemeen gelijk/iets beter dan de ATI 9800 presteerd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik denk dat de Radeon 9800 Pro beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
DELL 6400

T2250 ( 1,73 GHz ) @ 553
2 X 512 MB @ 553
1280 * 800 truelife
X1400 256 MB
9 cell accu
5400 rpm 80GB
Bluetooth
SnapOn Carbon Fibre

Voor € 980,21 incl. BTW & verzendkosten onder consumenten sectie met 5 % kortingsbon lijkt me een koopje ? Of zie ik wat over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 1026 met hetzelfde, maar dan 1680x1050 scherm. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:51:
DELL 6400

T2250 ( 1,73 GHz ) @ 553
2 X 512 MB @ 553
1280 * 800 truelife
X1400 256 MB
9 cell accu
5400 rpm 80GB
Bluetooth
SnapOn Carbon Fibre

Voor € 980,21 incl. BTW & verzendkosten onder consumenten sectie met 5 % kortingsbon lijkt me een koopje ? Of zie ik wat over het hoofd ?
Een echt koopje zou ik het niet willen noemen: het is idd een mooie prijs voor een laptop met zulke specs, maar Dell heeft wel eens betere acties. Probeer eens deze config te maken met een hierboven vermelde E-Value code, daarbij kreeg je meer korting.

Waar ergens haal je 'SnapOn Carbon Fibre' vandaan en wtf is dat?

//edit:
En mag ik nogmaals aandacht vestigen op de vraag over het prestatieverschil T2300 vs T2250?

[ Voor 8% gewijzigd door Neok_ op 11-07-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
AttiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:17:
TV-Out:

Als je dell quickset geïnstalleerd hebt, is het helemaal makkelijk omdat je dan icoontjes in beeld krijgt wanneer je van beeld wisselt. Maar het volgende moet je doen.

-Sluit de TV aan op je notebook.
-Zet je TV op het juiste kanaal
-FN en F8 tegelijk indrukken
-Klaar
Kreeg je er een tv-out kabel bij? Zat bij mij niet in de verpakking (of had ik die mee moeten bestellen?). Heb em overigens vorige week donderdag besteld en nu is ie binnen. Niet verkeerd!
T2250, 2GB, ati x1400, dvd brander, 1280x800 w.truelife, 9 cells accu. Heb em net maar ben er erg blij mee!

[ Voor 16% gewijzigd door Raziel op 12-07-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje intelligente man laat zich niet leiden door vooroordelen. Tot mijn grote schRik..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell plant transparantere pc-prijzen

Dell plant transparantere pc-prijzen

Door Yoeri Lauwers - woensdag 12 juli 2006 09:08 - Bron: Infoworld - Views: 13.272 - Permalink

Naar verluidt zal Dell donderdag zijn prijsbeleid voor kleine bedrijven en thuisgebruikers aanpassen. Het bedrijf wilde nog geen commentaar geven over welke producten precies getroffen zouden worden door de prijswijzigingen. Verwacht wordt dat het bedrijf minder zal stunten met bodemprijzen voor low-end pc's. Daartegenover zou Dell naar verluidt kopers meer duurdere, maar beter geconfigureerde computers aanbieden. Volgens Dell-woordvoerder Venancio Figueroa zal het bedrijf een 'major pricing initiative' aankondigen die gebaseerd is op het beter bedienen van potentiële klanten. Volgens een niet nader genoemde analist, zou Dell hiermee echter willen reageren op herhaaldelijke klachten van klanten over prijzen.

Analiste Nicole D'Onofrio stelt dat Dell wel zeer goedkope systemen aanbiedt, met prijzen vanaf 399 dollar, maar dat deze budgetvriendelijke low-end computers al snel veel duurder worden als de klant een snellere processor of geheugenuitbreiding wil. 'Dells prijsstrategie is altijd al ondoorzichtig geweest', zo stelt zij. 'Vaak wordt er geadverteerd met een absolute bodemprijs, maar gaat het daarbij om zeer karig uitgeruste systemen die niet kunnen concurreren met budgetcomputers van andere retailers.' Deze analiste benadrukt dat klanten vooral een transparant prijsbeleid willen en trekt de vergelijking met diverse autofabrikanten die tegenwoordig vaste prijzen hanteren. Ook concurrenten als HP, Lenovo en Acer stellen meer en meer vaste prijzen op voor populaire pc's, in plaats van te stunten met absolute basissystemen tegen navenante prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:09:
[...]
beetje intelligente man laat zich niet leiden door vooroordelen. Tot mijn grote schRik..... |:(
offtopic:
Na een stuk geschreven te hebben over het vervolg van de service van DELL, dat ik daar geen vooroordelen over had, bedacht ik me dat je het best ook wel eens zou kunnen hebben over dat Marokkaan gedeelte.

Misschien had ik daar een ;) bij moeten zetten, aangezien ik het niet zo bedoeld heb als je het misschien zou kunnen lezen. Dat 'tot mijn grote schrik' was misschien iets te jolig getikt. Ik vond het gewoon leuk/grappig dat ik eerst werd geholpen door een stel uiterst vriendelijke dames die van alles beloven maar niet doen en daarna een norse marokkaan aan de lijn krijg die prima zijn werk doet. Vond ik een prettige ervaring. :)

Ontopic:
Na 2 dagen komt dell kennelijk tot de conclusie dat het pakket eerst maar weer onderschept moet worden door ups, om daarna weer verstuurd te worden nadat de andere laptop ook geproduceerd is... |:(

In zn totaliteit gok ik dat de levering nu toch wel een week of 2,3 vertraagt is omdat ze een paar kleine dingetjes moeten wijzigen (eerst 3 of 4 keer een nieuwe betaalinstructie beloven, dan de order ook nog niet juist kopieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de schermresoluties ook anders in te stellen dan 1280x800 bij de Inspiron 6400 en zo ja welke? Het lijkt mij persoonlijk namelijk wat klein. Mijn 17" flatscreen staat immers op 1024x768.
Wat is uberhaupt vergelijkbaar qua resolutie in breedbeeld met bijvoorbeeld wat ik nu gebruik :?
Vraag me ook af of het enorm wennen is aan breedbeeld of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Een 17" TFT op 1024x768? Houd je alsjeblieft aan de native-resolutie en wen er gewoon aan dat alles wat kleiner is :P. Het beeld wordt zoveel mooier op de native resolutie.

Hetzelfde geldt voor laptops, als 1280x800 de native resolutie is, dan zou ik me er maar aan houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:59:
Een 17" TFT op 1024x768? Houd je alsjeblieft aan de native-resolutie en wen er gewoon aan dat alles wat kleiner is :P. Het beeld wordt zoveel mooier op de native resolutie.

Hetzelfde geldt voor laptops, als 1280x800 de native resolutie is, dan zou ik me er maar aan houden ;).
Voordat ik een 17" TFT had stond mijn resolutie op 800x600 (bij een 17" CRT dus) :X
Ik heb nog een oude Toshiba Tecra 8200 (14,1") en die resolutie staat op 1024x768.
Ik vind de native resolutie gewoon vaak te klein. Vroeg me af of 1280x800 op een W15,4" vergelijkbaar is met 1024x768 of dat het kleiner oogt. Als het kleiner is wil ik het groter zien maar de 800 klinkt al redelijk laag :?

Is bijvoorbeeld 1152x720 ook instelbaar :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aardig wat rondzoeken op het internet en in winkels heb ik dan eindelijk toch besloten om de Inspiron 6400 te kopen. Ik zit met een budget van 1100 euro en zoek naar een beetje all-round laptop. Het lijkt erop dat deze laptop de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Ik heb zojuist de volgende configuratie besteld:

Inspiron 6400
Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
100GB (5,400 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
1 Jaar Collect & Return service
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™

Totaalprijs incl. verzendkosten: € 1087,66

E-value code: NLDHSONL-N07643

Ik heb het allemaal besteld via het internet. Ook even geprobeerd te bellen maar die mensen daar konden niet veel voor me betekenen. Misschien had ie er gewoon geen zin in, ik weet het niet.

Het leek me een goede configuratie voor dit budget?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van veelvuldig flamen wordt er vanaf heden (12 juni) strenger gemodereerd op flamen etc. Houdt het dus een beetje gezellig :)