Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en ik lees net op de site van planet.nl een oud stukje over de verschillen van windows xp home edition en windows xp Prof.

Mijn processor is een AMD Athlon 64 X2 Dual core 3800+ .
op planet.nl staat:

Ondersteuning voor meerdere processoren
Windows XP Professional ondersteunt symmetrische multiprocessorontwerpen (SMP) voor maximaal twee processoren. Als je de Home Edition installeert op een systeem met SMP, dan zal de tweede processor niet worden gebruikt. De meeste lezers zullen echter een pc hebben met één processor. De noodzaak om vanwege deze reden XP Professional te gebruiken, is voor de meeste thuisgebruikers niet aanwezig.

Ondersteuning 64-bits CPU’s
Als je overweegt een andere computer te kopen met een zogeheten 64-bitsprocessor van Intel of AMD, dan moet je wel de 64-bitsversie van XP Proffesional gebruiken. De Home Edition kan niet werken met zo’n processor. De 64-bitsversie van XP Professional zal overigens pas waarschijnlijk begin april te koop zijn.

Ik heb bij mijn pc Microsoft Windows XP Home Edition meegeleverd gekregen. Is het nou noodzakelijk om windows xp of zelfs de 64 bit versie te hebben om de processor optimaal te kunnen benutten?
Link van artikel planet.nl http://www.planet.nl/plan...ontentid=558323/sc=548beb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Dual core wordt wel ondersteund in Windows XP Home en ik denk dat een 64 bit processor ook wel goed benut zal worden in XP Home, dus echt noodzakelijk is Windows XP Professional niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 23:39

jurma

simply connecting...

Tot nu toe is Windows XP 64 alleen maar in Professional dacht ik. Verder er zijn niet veel drivers voor windows XP. Home edition is goed genoeg. Als je toch XP64 wil moet je eerst even kijken of je programma's / drivers die je wilt draaien/nodig hebt ook er zijn voor XP64 anders draaien ze toch maar in 32bit mode.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:13:
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en ik lees net op de site van planet.nl een oud stukje over de verschillen van windows xp home edition en windows xp Prof.

Mijn processor is een AMD Athlon 64 X2 Dual core 3800+ .
op planet.nl staat:

Ondersteuning voor meerdere processoren
Windows XP Professional ondersteunt symmetrische multiprocessorontwerpen (SMP) voor maximaal twee processoren. Als je de Home Edition installeert op een systeem met SMP, dan zal de tweede processor niet worden gebruikt. De meeste lezers zullen echter een pc hebben met één processor. De noodzaak om vanwege deze reden XP Professional te gebruiken, is voor de meeste thuisgebruikers niet aanwezig.

Ondersteuning 64-bits CPU’s
Als je overweegt een andere computer te kopen met een zogeheten 64-bitsprocessor van Intel of AMD, dan moet je wel de 64-bitsversie van XP Proffesional gebruiken. De Home Edition kan niet werken met zo’n processor. De 64-bitsversie van XP Professional zal overigens pas waarschijnlijk begin april te koop zijn.

Ik heb bij mijn pc Microsoft Windows XP Home Edition meegeleverd gekregen. Is het nou noodzakelijk om windows xp of zelfs de 64 bit versie te hebben om de processor optimaal te kunnen benutten?
Link van artikel planet.nl http://www.planet.nl/plan...ontentid=558323/sc=548beb
Windows xp Home kan goed overweg met een dual-core processor. Dit is namelijk 1 fysieke processor met 2 cores.
Verder heb je helemaal geen 64 bits windows nodig. De athlon 64 kan namelijk ook nog perfect en snel 32 bits berekeningen maken. Je zal misschien in bepaalde dingen een boost hebben met een 64 bits windows, maar het gebrek aan drivers/programma's zal meer frustratie opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

maar het gebrek aan drivers/programma's zal meer frustratie opleveren.
Nou, hier geen problemen meer hoor. En als iets in x64 niet werkt (zoals Newsleecher) dan is er nog altijd zoiets als compatibility mode.

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-02-2006 01:29 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Ik zit eigelijk met hetzelfde probleem, namelijk heb ik een computer samengesteld, met een 64 bit proccesor, maar gaat Windows XP Professional dat wel draaien, of moet ik echt Windows XP 64 Professional kopen (bestaat dat eigelijk wel? :S)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een 64 bits processor kan gewoon de normale 32 bits variant van XP draaien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
mmh ok, dus ik moet wel Windows XP x64 hebben om van de x64 voordelen te profiteren... zou het mogelijk zijn om het Windows XP professional serial nummer te gebruiken in een andere versie? zou dat werken? want anders moet ik ook nog windows erbij kopen en dat is duur...

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FTMarcella schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:00:
mmh ok, dus ik moet wel Windows XP x64 hebben om van de x64 voordelen te profiteren... zou het mogelijk zijn om het Windows XP professional serial nummer te gebruiken in een andere versie? zou dat werken? want anders moet ik ook nog windows erbij kopen en dat is duur...
Nee. Het is immers een ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:44
FTMarcella schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:00:
Ja hoor dat kan. Microsoft wil hem voor je omzetten (zolang je geen OEM hebt, OEM kon dat geloof ik niet), je kan dan de key enkel niet meer voor 32bit Windows gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

The__Virus schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:16:
[...]

Ja hoor dat kan. Microsoft wil hem voor je omzetten (zolang je geen OEM hebt, OEM kon dat geloof ik niet), je kan dan de key enkel niet meer voor 32bit Windows gebruiken.
Dan moet ik je toch teleurstellen, dit gaat niet meer ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Dat was idd een overgangssituatie. Dat doen ze niet met windows aanschaft na het verschijnen van xp pro 64
Pagina: 1